Johanneksen ilmestys !

Kristinuskon kirja.

Raamatun, uuden testamentin, viimeisenä lukuna on Johanneksen ilmestys, joka panee niin sanotusti pisteen iin päälle maailman levinneimmälle satukokoelmalle.

Tälläkin foorumilla " Kirkkok kuulolla " kirkon papit ja muut työntekijät sekä useat osanottajat korostavat, että Raamattu on joka sana totta, se on Jumalan sana. Ei tarvitse kun lukea muutama lause ilmestyskirjasta, kun jo ihmetys tulee heidän fundamentalistisesta näkemyksestään. Ehkä he esim. ajattelevat, että vanhan testamentin Jumalan johtamat sotajoukot ovat nyt taivaallinen sotajoukko.

Pidän itse Hannu Hanhea ja Mr. Murphya mielikuvitustuotteena, mutta uskon heihinkin enemmän kuin ilmestyskirjan, useisiin Raamatun, teksteihin. Todettakoon, että Martti Luther olisi poistanut ilmestyskirjan Raamatusta täysin epäkristillisenä, mutta siellä se vaan on kirkon uskon todisteena.

Kaikki myötätunto lapsena Grimmin satuihin, nyt Raamatun useimpiin tekstiin uskoville.

5

148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyhmeliinikö!?

kun minä luen Johanneksen ilmestystä,tuntuu pelottavan tutulta! Ihan kuin eläisin sen lähettyvillä,aika pelottavaa, sama tunne on lukiessani Danielin kirjaa.Minä näen ajan merkit, aikaa ja hetkeä ei tiedä kukaan, mutta Jeesuksen toinen tuleminen tuntuu olevan lähellä. Saahan nähdä, onko EU alkusoittoa sille maailmanvallalle, jota ilmetyskirjan peto kuvaa!? Vai satuja! Voivat muuttua hyvin äkkiä hyvin tosiksi.

• Siinä aivan alussa, kun ihmiskunta oli alkuvaiheissaan. 1 Mooses 6: 5-11
        "MUTTA KUN HERRA NÄKI, ETTÄ IHMISTEN PAHUUS OLI OLI SUURI MAAN PÄÄLLÄ JA ETTÄ KAIKKI HEIDÄN SYDÄMENSÄ AJATUKSET OLIVAT KAIKEN AIKAA AINOASTAAN PAHAT, NIIN HERRA KATUI TEHNEENSÄ IHMISET MAAN PÄÄLLE. JA HERRA SANOI: MINÄ HÄVITÄN MAAN PÄÄLTÄ IHMISET... MAA TURMELTUI HERRAN EDESSÄ JA TULI TÄYTEEN VÄKIVALTAA."

Tuli vedenpaisumus ja Nooa. En tiedä sitten olemmeko me vielä pahempia kuin nuo alkuajan ihmiset. Silloin olisi varmaan ollut tarpeet kaikki pahat ennustukset ja näyt. Nyt ihmiset ovat pääosin ihan iisisti, vaikka on sanottu ,että tämä sukupolvi on vieraantunut pahasti Jumalasta ja kirkko siinä mukana.

• esther

niiden jotka eivät muuta tee kuin odottavat maailmanloppua jotta saavat itsensä korottaa, jumalaksi suunnilleen :(

ei edes tyylillisesti sovi yhteen muun UT:n kanssa.

• Kristinuskon kirja.

Huom. Martti Luther olisi poistanut tämän ilmestyskirjan Raamatusta. Luterilainen kirkkomme pitää sitä edelleen oppinsa todisteena. Luther toimi ansiokkaasti, kun huomioidaan silloiset polttorovio olosuhteet. Hänen työnsä jäi kuitekin kesken.

• Tärpäntikkeli

Ps. 37:10, 11 Vielä hetki – ja jumalatonta ei enää ole!...Mutta nöyrät perivät maan,…

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7495
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4133
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3645
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3150
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2836
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      53
      2409
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2348
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      38