Mäntymäen perhekeskus?

muuten vaan

Osaako joku kertoa, minkälainen paikka tuo Mäntymäen perhekeskus on? Rauhallinen & asiallinen vai suoranainen eläintarha? Olisiko jollain kenties kauhutarinoita kerrottavanaan...

34

27001

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Markku

Miksi ihmiset, e. nuoret, ovat joutuneet Mäntymäen perhekeskukseen? Olisiko niillä jollain kenties kauhutarinoita kerrottavanaan jo ajasta ennen sitä?

• miru88

yleensä on kotona vaikeuksia isän tai äidin kanssa, ei käy koulua tai ei pysy kotona ollenkaan en viitsi kertoa miksi itse jouduin tänne koppalaan...hihi

• Mimo
        miru88 kirjoitti:

yleensä on kotona vaikeuksia isän tai äidin kanssa, ei käy koulua tai ei pysy kotona ollenkaan en viitsi kertoa miksi itse jouduin tänne koppalaan...hihi

Ei se mikään kauhee mesta oo...ihan asiallinen.
        Ite asuin siel kuus vuotta... no meil oli siel hyvä porukka henki, joka teki siellä olosta helpompaa...jos siel ois ollu talo täynnä idioottei, ni ei siit ois tullu mitään.
        Hoitsut siel o iha mukavii...jos niille o mukava...
        Syitä on monia miks sinne joutuu...jotkut voi myös päästä sinne!

• jenshu

mä asuin koppalas 2 vuotta sit ja mun tarina on melkee semmonen tavallinen.. eli kotona meni huonosti enkä käyny kouluu.. kaverit oli narkkarei jne. ei se oon niin paha paikka ku moni kuvittelee.. melkee vois ajatella sen 5 tähden hotelliks. ruoka tuodaan nenän eteen vaatteet ostetaan harrastukset maksetaan jne. me tehtiin tosi kivoi reissui muunmuas himoksel.. se paikka rauhotti mut tosi paljon ja nyt menee pal paremmin mä jotenki aikuistuin siel ja nyt on myös "järkee" pääs.

• ???????

Ihan rento paikka, vähän kuin hotelli. Asuin ite siel pitkän toven. Jotkut hoitajat kyl aika mulkkui, johtuu siitä että, on tarve päteä joka asiaan!!!!! Joskus siel aika menoa, ja hoitajat on helisemäs. Joo! reissut mitä tehtiin oli kyl ihan hauskoja, kyl niistä ihan hyvät muistot on jäänyt. Kyl siel elämää näkee!! Jos täys järkisenä sielt muuttaa omille niin, kyl aika vahvoilla on jatko elämäs. Ei ihan pienet asiat pitäis hatkauttaa, kun sitä touhua on katellut!!!!

• maiju-85
        Mimo kirjoitti:

Ei se mikään kauhee mesta oo...ihan asiallinen.
        Ite asuin siel kuus vuotta... no meil oli siel hyvä porukka henki, joka teki siellä olosta helpompaa...jos siel ois ollu talo täynnä idioottei, ni ei siit ois tullu mitään.
        Hoitsut siel o iha mukavii...jos niille o mukava...
        Syitä on monia miks sinne joutuu...jotkut voi myös päästä sinne!

mil osastol olit? ja koska siel asuit?

• ???????
        maiju-85 kirjoitti:

mil osastol olit? ja koska siel asuit?

Mä ainakin asiun kolmosella. Ja noin 6 pitkää vuotta

• maiju-85
        ??????? kirjoitti:

Mä ainakin asiun kolmosella. Ja noin 6 pitkää vuotta

mä kans asuin kolmosel,et yhtäaikaa ollaan varmasti siellä oltu...tai tunnistat mut kyl nimestä jos ollaan oltu..

• moi moi
        maiju-85 kirjoitti:

mä kans asuin kolmosel,et yhtäaikaa ollaan varmasti siellä oltu...tai tunnistat mut kyl nimestä jos ollaan oltu..

joo kyl mä arvasin ketä oot.

• maiju-85
        moi moi kirjoitti:

joo kyl mä arvasin ketä oot.

kuka sä sit oot?

maiju-85 kirjoitti:

kuka sä sit oot?

JOO. Asusin sun vastapäiseshuonees.

• maiju-85
        *** kirjoitti:

JOO. Asusin sun vastapäiseshuonees.

mä asuin kyl parissa eri huoneessa,mut ehkä mä tiiän kuka sä oot:)hei kirjota mulle e-mailii ku ei tääl oo mukava [email protected]

• maiju-85

joo,jos osaa käyttäytyy ni ihan ok.. mut mä en osaa nii vietin 6.vuodesta noin puolet lukkojen takana ilman päivän valoo,et hyvä mesta muuten ja hyvä olla,karkaamalla ja riehumalla ja muuta paskaa tekemällä saat paskaa vaan omaan niskaan,et oo kunnolla niin asiat menee niinku sä haluat,tai valitse vaikeempi reitti ni sä teet just niinku ne haluu..uskokaa tai älkää,mä puhun kokemuksest

• Markus

Niin siis mäntymäen perhekeskus (Turku), osasto 1.

Aivan aivan, itse olin ensinmäisellä osastolla kuukauden pari, ja tässä olisi oma mielipiteeni:
        1. Kuri, mikä ihmeen kuri? Luultavasti sanaa ei olla koskaan kuullutkaan koko paikassa.
        2. Hoitajat ihan mukavia, tosin aivan liian helppo manipuloida loppujen lopuksi.
        3. Paikan asukkaat, meinasin rehellisesti sanoen pahoinpidellä pari, jos hoitajaa ei olisi ollut lähellä. Liikaa vinkumista joka asiasta.
        4. Ruoka oli hyvää.

Osasto 1. 19.12.2005 - ??.1(2?).2006

• tintti -83-
        Markus kirjoitti:

Aivan aivan, itse olin ensinmäisellä osastolla kuukauden pari, ja tässä olisi oma mielipiteeni:
        1. Kuri, mikä ihmeen kuri? Luultavasti sanaa ei olla koskaan kuullutkaan koko paikassa.
        2. Hoitajat ihan mukavia, tosin aivan liian helppo manipuloida loppujen lopuksi.
        3. Paikan asukkaat, meinasin rehellisesti sanoen pahoinpidellä pari, jos hoitajaa ei olisi ollut lähellä. Liikaa vinkumista joka asiasta.
        4. Ruoka oli hyvää.

kyl siel kuriikin oli.. sä asusit liian vähän aikaa ja et näköjään oppinu mitään sieltä ku meinasit hakata joitain..mä tiedän sit varmaan hiukan enemmän siellä olosta ku sä meinaan asusin viis vuotta siellä.. ei siellä kaikkea saanu periksi ja jos jotain tyhmää teki niin kyllä siitä rangaistus seurasi..kuinkahan vanha nyt oot?? meinaan kyl sä sit opit ymmärtämään sen paikan tarkoituksen mitä vanhemmaksi tulet!! ei millään pahalla.. :)

• Saat tietää
        Markus kirjoitti:

4. Ruoka oli hyvää.

ootko markus alakylä

• Hulluxtullukaveri

Täydellinen eläintarha, tuolit lentelee milloin mistäkin, aseita salakuljetellaa, päihteitä käytetää ja hoitajia ärsytetää

• Miizuliizu

Onko kenelläkään kokemuksia siitä millaista on olla opiskelijana, tai töissä siellä? Harkitsen kyseistä paikkaa työharjoittelupaikaksi nyt keväällä.

• putte
        Miizuliizu kirjoitti:

Onko kenelläkään kokemuksia siitä millaista on olla opiskelijana, tai töissä siellä? Harkitsen kyseistä paikkaa työharjoittelupaikaksi nyt keväällä.

älä harkitse!

• Mmmhhh
        putte kirjoitti:

älä harkitse!

Koppala... hmmm.. sinne ei todellakaan kannata mennä vapaaehtoisesti ainakaan! Minut huijattiin sinne.. Menin ja näin omin silmin, että millasta siellä oikeesti on! Kauheeta!!! Hoitajat on kieroja, sossut jne. Kaikki tollaset on kieroja! Mut laitettiin pitkäaikaselle ilman syytä ja valitettiin kun en käyny koulua, vaikka he itse olivat pitänneet mua sisällä niin, että en päässyt kouluun..

• sdaaggdzg
        Mmmhhh kirjoitti:

Koppala... hmmm.. sinne ei todellakaan kannata mennä vapaaehtoisesti ainakaan! Minut huijattiin sinne.. Menin ja näin omin silmin, että millasta siellä oikeesti on! Kauheeta!!! Hoitajat on kieroja, sossut jne. Kaikki tollaset on kieroja! Mut laitettiin pitkäaikaselle ilman syytä ja valitettiin kun en käyny koulua, vaikka he itse olivat pitänneet mua sisällä niin, että en päässyt kouluun..

MITEN TOMMOSIA PAIKKOJA VOI OLLA OLEMASSA! IHAN KAUHEETA!! ARHG!!!!!

• puhipuhipuhi

Itse asuin puoli vuotta 2. osastolla ja kolme vuotta 4. osastolla.
      Omassa tapauksessani pääsin sinne johtuen tilanteestani.
      Kodista perheväkivaltaa karkuun SPR:n turvatalolle, jossa tavarat varastettiin.
      Sieltä isovanhemmille, mistä takaisin kotiin, heitettiin takaisin kadulle josta taas turvataloon. Pyysin päästä sinne ja pääsin. Koulussa meni hyvin. Keskiarvo 8,6 ja pari kymppiä löyty.

2. osasto eli vastaanotto-osasto oli todella mukava.
      Siellä hoitajat oli mukavia, nuoret mukavia vaikkakin itsemurha hakuisia.
      Porukkaa joka lähtöön. Safkaa sai aina ja oli hyvää. Ulos kyllä en päässyt kuin 3 kertaa päivässä puoleksi tunniksi, se oli perseestä ja sen takia "oireilin hiukan."

4. osastolla meni oliin erillaista. Muutama kuspää hoitaja ja pari rentoa.
      Nuoret tuns toises eikä siel jäänyt yksinäiseks tai syrjitks paljoo. Mut siel osastol näki ja koki kaikkee ja siellä kyllä muuttus. Siel näki myös mitä hoitajat voi tehdä jos haluaa olla mulkkuja. 12 hoitajaa vastaan 13 vuotias lapsi! Miten tällainen tilanne olisi normaalisti edes mahdollista. Kyllä lössi hakkas toisiaan välillä ja viis veisas mistään. Ei se oo koti ja niihin kumisiin löyhkääviin safkoihin peltipurkissaan kyllästyy nopeasti.

Ja sitten oli vierihoitohuoneet (iso ja pieni) joihin ku joutu niin oli asiat huonosti. Syystä että "osaston huono ilmapiiri" tai hoitajalle haistattelut sun muut teot, yleensä paljon kovemmat kyllä, joutaa vierihoitohuoneeseen.
      Pienessä on sohva, sänky, vessa ilman lukkoa, valvontakamera, hoitaja ja sinä.
      Isossa on kaksi huonetta, tv, sohva, jääkaappi, puhelin, tuoli, kylpyhuone ilman lukkoa, kamera, hoitaja ja sinä. Puhelin on vanha ja lanka 6 metrin syvyydessä maan alla eikä siitä kuulu mitään ja rätisee. Osastollesi saat soittaa kun haluat, vanhemmillesi kaksi puhelua päivässä ja muille ei ollenkaan. Sinne suljetaan nuoria ulkomaailmasta pois pitkiksikin ajoiksi jotta tilanne "paranisi."
      Jos tupakoit niin saat toivoa että on rento hoitaja vahtimassa jotta pääsee tupakalle. Muuten siellä voi joutua olemaan viikkojakin ilman ulkoilmaa

• Aivan hirveää

jos ei saa tupakoida, voikohan siihen kuolla? Ei kai ne sentään alaikäisiltä kiellä?

• 2007 kokenut

Siellä yks Petteri,Johannes,Ossi ja muut on hyvii jätkiä...

• janik

kuka tietää pillen

• TeddyAndTheTigers

Karvinen on jotenkin lutunen...

• Dontnodontcare

Pille on paras muuten kuka tietää mulkku eeron ja mukavan aulin

• Kkkk98

Miten ne ulkoiluajat? Jos tuut myöhäs ni saaks siit jotai arestii ja kuimont päivää.

• Lel936

No siis sillo ku mä meni myöhäs ni se riippuu tosi paljo siit et kui paljo oot myöhäs. Joskus tulee sossuilmotus, ainaki siit jos oot yön pois. Mut jos tuut esim tunni myöhäs ni se tunti lähtee sun seuraavast ulkoilust pois ja jos sul pitäis olla 3h ulkoiluu ni saat olla 2h. Ei siit sillee mitää ihmeellist perus tommost..

• Kkkkkk98

Saako siellä käyttää kännykkää?

• niintainiin

asuin muistaakseni 05-08, pääl puolisen vuotta 1. osastol ja loput 4. osastol kunnes tuli hoitajille mitta täyteen ja heittivät "puistolaan".
      Vääristelivät aivan jumalattomasti nuorten sanoja joko silkkaa veemäisyyttään tai sitten yrittivät lukea rivien välistä jotain piiloviestiä mitä ei ollutkaan. S.Anneli oli täysin v-pää johtaja talossa mun mielestä, kallonkutistaja muuten ihan mukava mutta mitta tuli täyteen jatkuvasta "viimeisten tutkimusten mukaan amerikassa näin ja afrikassa noin joten teille käy nyt näin".
      safkaa tosiaa oli niin pal ku mieli teki vetää jos ei nirso ollut kuten minä, rahaa oli yllinkyllin ellei haaskannu päihteisiin ja kännykät oli sallittu ellei sitten tavalla tai toisella mokaillut niin pahasti et otettiin veks.
      muijilla huomattavasti tiukempi kuri, poliiseille ilmoitus kun ei kuulunut ja kissojen & koirien kans jahdattiin meneen kun jätkistä oltiin sitä mieltä että "routa porsaan kotiin ajaa"
      huumetestausta hatkareissujen jälkeen kunnes sekin lopetettii niillä ketkä olivat ain puhdasta näyttäneet. arestit eli "vierihoidot" vaihtelivat parista päivästä omalla osastolla useamman kk koppihoitoon (yleensä eräs muidu sinne lukittiin syystä jota en vieläkään kunnolla ymmärrä)
      Nuoret tukivat ja morkkasivat toisiaan riippuen ihan kuin huono fiilis oli ja kaikki saattoi hyvinkin äkkiä kääntyä yhdessä hoitajia vastaan jos tulivat väärällä hetkellä kertomaan/pätemään "vääriä" asioita.
      fiilis siel asues oli et voi hypätä vaik katolta pohtimatta sen tarkemmin, hoitaja ottaa kuitenkin kopin ja laittaa vierihoitoon

siellä asuessa ei ollut yksinäistä, vihasin siellä asumista täydellä sydämellä mut nyt taaksepäin katottuna kyl se hulvattoman hauskaakin aikaa oli

• mamamarjas

tänään meni mun esikoinen sinne.

• Haluunpois

Itse olen nyr joutunut osasto kolmoselle. En tykkää ollenkaan paikasta. Yksi hoitaja niin vittumainen

• Anonyymi

...

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      225
      7057
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      45
      1315
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      29
      1148
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      921
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      49
      895
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      62
      877
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      96
      856
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      811
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      786
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      763
    Aihe