Tämä puoli, Tuonela ja Merkitysten maailma

kokija

Selvittelen mitä ajattelen otsikon aiheesta, sitä mukaa kuin teksti etenee. Ääneen ajattelua.

Tämä puoli on ulkoinen maailma, jossa tarkoitus on kokea pääasiassa erillisyyden illuusion kautta ja katsoa mitä siitä opimme. Tuolla puolen erillisyys vähitellen haihtuu, ei heti, jos erillisyyttä on koettu Tällä puolen vahvasti. Sielläkin on aikaa, joka on muuntunut toisenlaiseksi ja jota voidaan kuvata sanalla järjestys. Kaikella on tietty järjestyksensä kullakin alueella.

Tuonela ja Tämä puoli ovat samassa paikassa päällekkäin, mutta eri taajuuksissa.

Luonnonlait ovat aluekohtaisia, myös fysiikan lait. Kun astumme uuteen dimensioon kohtaamme uudenlaisia lakeja. Lait ovat näennäisiä siinä suhteessa, että kun tietoisuutemme on jotain aluetta sisemmällä tasolla, tutut fysiikan lait eivät enää sido. Kullakin alueella on omat näennäiset fysikaalis-psykologiset lakinsa.

Tuonela on sisäinen maailma fyysisen kuoleman takana. Tuonelasta käsin katsottuna se koetaan ulkoisena. Jonkun maailman asukkaat kokevat ympäristönsä aina ulkoisena. Termi sisäinen viittaa sellaiseen, joka ei ole juuri nyt tietoisuudessa.

Termit sisäinen ja ulkoinen erotetaan toisistaan tiedostamisen asteen perusteella. Erottaminen on näennäistä. Siellä missä on tietoisuutta siellä on vain ulkoista.

Tämä puoli ja Tuonela ovat rekvisiittaa, perustuvat pääasiassa muodollisiin seikkoihin. Tuonelassa merkityksillä on hieman enemmän sijaa, kun materia on hienojakoisemmaksi muodostunutta. Voimme ymmärtää muodon takana olevaa intuition kautta. Meillä on aktivoituna jossain määrin intuitio. Kun käytämme sitä, niin alamme astua Merkitysten Maailmaan ohi Tuonelan.

Tuonelan jälkeen koittaa ns. toinen kuolema, jolloin on mahdollista astua tilattomaan tilaan, tai jos merkityksiä ei ymmärretä, nukahdetaan tiedottomuuteen. Tässä Tilattomassa on ominaisuuksia. Se on laadullinen ja koostuu niistä merkityksistä, joille olemme antaneet erilaisia sanoja (rehellisyys, ilo, jne). Siellä ei ole näitä sanoja, joita käytämme, vaan pelkät sanojen merkitykset ja uusiakin merkityksiä. Tilattomassa on alkumerkityksiä, joista emme vielä ole tietoisiakaan.

Merkitysten maalmat ovat hyvin lähellä kaksinaisuuden loppua, vain vähän aavistamme kaksinaisuutta näissä maailmoissa, tuskin ollenkaan. Valtava hiljaisuudella jyräävä energiameri vie voiton kaksinaisuuden tunteelta ja ajatukselta. "Pauhaava hiljaisuus", "Musta valkoinen valo": kaksinaiset käsitteet yhdistävillä käsitteillä voidaan siihen viitata. "Jumala on Yksi", näyttää olevan siis varteenotettavaa.

14

704

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Selitätkö tässä Ilmestyskirjaa?

• kokija

En selitä tässä Ilmestyskirjaa. Lähdin vetämään ajatusketjua siitä mihin kaikki päätyy ja tuommoinen siitä tuli. Se on hyvin puutteellinen ja pelkistetty kun näille riveille vähän tekstiä mahtuu. Aloin miettiä jälkikäteen että onko tullut vaikutteita ajatteluun Platonin ideoiden maailmasta. Voi hyvinkin olla näin. Platonhan selosti, että maailman takana on ideoiden valtakunta. Käytin tuossa sanamuotoa merkitykset.

Päädyin laadulliseen puoleen muotojen takana, näihin merkityksiin joiden kautta mm. luominen on tehty. Ensin olivat alkumerkitykset, joista tiivistyi tämä materiaalinen universumi. Erikseen on vielä uudet keksityt jutut, kuten autot ja tietokoneet. Näitä merkityksiä ei ollut alunperin luomisvaiheessa, kait.

• sj

Kaikki maailmankaikkeudessa on eritasoista värähtelyä, jokainen ihminenkin on värähtelytaajuuden muuntaja. Kulloistakin värähtelytaajuutta ei voi huijata se on aina se mikä se on. Jokainen voi itse nostaa tai laskea sitä halunsa ja kykynsä mukaan.

• kokija

Muinaisegyptiläisenä aikana nostettiin pyramideissa taajuutta keinotekoisesti. Olin silloin egyptiläinen filosofi, en osallistunut korkeimpiin vihkimyksiin. Koetettiin läpäistä Luciferin barrikaadi alemmilta tasoilta nousten syytason läpi mennen väkisin. Silloin uhkarohkeat yritykset olivat oikeutettuja, ihmiskunta oli silloin oikeasti kusessa. Vain papit ymmärsivät epäitsekkyyttä siihen aikaan, siksi kansa oli sodassa useasti. osa papeistakin osallistui sotiin tiedosta huolimatta, maailmanaika oli erilainen ja moraalikin.

Nyt syiden tasolla ollut barrikaadi on purettu kristusvoiman toimesta, voimme ymmärtää intuition kautta suoraan läpi syytason. Tämä tarkoittaa epäitsekkyyden ja olevaisuuden ymmärtämistä, sekä palvelua tavalla tai toisella. Tavallinen kansakin voi ymmärtää, jos tahtoo, ja kaikkea karmaa ei tarvitse suorittaa 100%. Karmaa voi antaa Kristuksen käsiin antamalla anteeksi.

Intuitiivinen ymmärtäminen, anteeksianto ja palvelumotiivi nostavat luonnollisella tavalla taajuutta.

• gybo-g-gero

Miksi vangita itsensä a l u n-perinkään materiaan jos tarkoitus on l o p u l t a vapautua materian ja erillisyyden kahleista?

Mitä olisi täytynyt tietää ettei olisi tehnyt sitä "paino-pisteensä" siirtoa?
      Tiesimmekö sen ettemme ole ensimmäisen erillisen ajatuksemme jälkeen enää vapaita?
      Ja mitä sillä on yleensäkään väliä, jos on aina ollut ja on oleva, että onkin sidoksissa muihin ja on siksi mm. "pakko roikkuu aina mukana"?

No jos on, kuten täälläkin olevasta ainaisesta kyselemisestä ja tuskasta päätellen voi päätellä, niin missä sitten se täydellinen vapaus valita ja olla mitä tahansa,,vaikka tuskatta, hiuksitta, ilman ainaisia wc käyntejä, ainaista outoa ajattelua(omaa ja joskus muiden) tietoisuudessaan, tai oloa muiden, kenenkään ulkoisen määrittämättä?
      Keillä sellainen vapaus on?
      Heilläkö se on?
      Missä se on?
      Ja mitä merkitystä on sinänsä kulkuvehkeensä ("astiansa") valinnalla tai sitä koskevilla muutoksilla, jos konteksti jossa "sillä" liikutaan pysyy jokseenkin idealtaan samana? Eikö perustaltaan samat(erillisyys,materia), mutta vain muuntuneet ideat olla merkitse sitä, että olemme aina vankeja?
      Eihän se, että olisimme "kevyempiä" vaikka vain ilmaa jos et sitäkään, merkityse todellista muutosta jos määritämme yhtään ulkoisesta olemustamme (vaikkapa raskaammasta värähtelystä)?

Jos on omaehtoisesta kokemuksesta kyse, ihmettelen suuresti tarvetta kehityksen tarpeelle, tai tätä vajaavaisuuttamme ja ristiriitoja joita koemme.

• sj

”Miksi vangita itsensä a l u n-perinkään materiaan jos tarkoitus on l o p u l t a vapautua materian ja erillisyyden kahleista?”

Täydelliseksi kasvetaan. Täydellisyyttä ei voi toiselta saada. Tie täydellisyyteen kulkee oman kokemisen avulla. Neitseelliseltä sielulta (monadilta) puuttuu kokemisen tuoma vahvuus.

• gybo-g-gero
        sj kirjoitti:

”Miksi vangita itsensä a l u n-perinkään materiaan jos tarkoitus on l o p u l t a vapautua materian ja erillisyyden kahleista?”

Täydelliseksi kasvetaan. Täydellisyyttä ei voi toiselta saada. Tie täydellisyyteen kulkee oman kokemisen avulla. Neitseelliseltä sielulta (monadilta) puuttuu kokemisen tuoma vahvuus.

Kirjoitat 'sj'; "Täydelliseksi kasvetaan. Täydellisyyttä ei voi toiselta saada. Tie täydellisyyteen kulkee oman kokemisen avulla. Neitseelliseltä sielulta (monadilta) puuttuu kokemisen tuoma vahvuus."
        Mutta ajattelitko tuon; ”Miksi vangita itsensä a l u n-perinkään materiaan jos tarkoitus on l o p u l t a vapautua materian ja erillisyyden kahleista?”,, alla olevaa pohdintaani?

Kerrataan toisin kirjaimin.
        Kaikessa lienee määritellysti Kaikki, eikö?
        Jos määritellysti näin ei ole, niin ei ole myöskään mitään Y h t ä valmista päämäärää jota kohti erillisten tietoisuuksien kasvaa ja kulkea, ,eikö?
        Jos taas määritellysti on Y k s i Alku josta Yhdestä Kaikki on lähtöisin, niin paluun 'piste' ja päämäärä/Alkujuuri on jo paremmin määriteltävissä, eikö?

Jos ei Yhtä alkua ole, merkitsee se sitä että jokainen "omastaan putkahtava" tietoisuus kehittyy omaan tahtiin sattumanvaraisesti ja hallitsemattomasti maailmaansa. Sellaisen kehityksen tekee vaikeaksi mm. se että kehitymme sattumanvaraisten, vieraiden (ainakaan minun maailmani tämä ei ole) muovaamassa ja ideoimassa maailmassa. Sellaisessa toistemme kautta koettavat kokemukset muovaavat tietoisuuttamme (jos tapahtumat eivät vaikuttaisi mitään, ei kokemuksilla olisi mitään merkitystäkään kasvussa).
        Myöskään valmista informaatiota miten, minne ja miksi ei sellaisessa maailmassa ole.
        Tilannne on myös se että erillaisten ideoiden sattumanvaraisissa maailmoissa, niiden kohdatessa eri kasvuvaiheissaan syntyy auttamattomasti ristiriitoja ja kähinää, eli kärsimystä ja yleensä silloin se vahvin, ei välttämättä se oikeamielisin idea voittaa.

Jos taas on olemasssa vain Yksi Alkujuuri ja olemme matkalla oppimasssa takaisin kohti juuri tuota Yhtä Alkukotia ja täydellisyyttä niin mm. tarpeellinen Informaatio on jo kaikki olemassa. Tosin se ei ole enää kaikkien tiedossa, sillä osasiltaan ositettuna se on hävinnyt liian pieniksi osasiksi.
        Ja tässä geisissä' juuri ihmettelen sitä, miksi täydellisestä on pitänyt edes lähteä erkanemaan?
        Jos siis olemme neitseellisiä ja siksi vielä kehittyviä sieluja, niin meillä ei ole valmista informaatiota kulkea kohti sellaista jossa kaikki tieto jo on, koska keräämme sitä matkalta tullaksemme sellaiseksi.

Onko siis eri alku-lähteitä joista lähteneet pyrkivät kuitenkin johonkin Yhteen ja samaan?
        Jos on niin miksi yrittää pyrkiä vieraaseen, siihen Yhteen(jossa Kaikki jo olisi) jos tuo lähtökohta ei ole oma? Jos se on ollut oma--> niin miksi ihmeesä on ollut syytä lähteä sieltä missä kaikki jo on?

Paljon kysymyksiä, sori? :D

http://www.youtube.com/watch?v=oc7zz4B55r4

• sj
        gybo-g-gero kirjoitti:

Kirjoitat 'sj'; "Täydelliseksi kasvetaan. Täydellisyyttä ei voi toiselta saada. Tie täydellisyyteen kulkee oman kokemisen avulla. Neitseelliseltä sielulta (monadilta) puuttuu kokemisen tuoma vahvuus."
        Mutta ajattelitko tuon; ”Miksi vangita itsensä a l u n-perinkään materiaan jos tarkoitus on l o p u l t a vapautua materian ja erillisyyden kahleista?”,, alla olevaa pohdintaani?

Kerrataan toisin kirjaimin.
        Kaikessa lienee määritellysti Kaikki, eikö?
        Jos määritellysti näin ei ole, niin ei ole myöskään mitään Y h t ä valmista päämäärää jota kohti erillisten tietoisuuksien kasvaa ja kulkea, ,eikö?
        Jos taas määritellysti on Y k s i Alku josta Yhdestä Kaikki on lähtöisin, niin paluun 'piste' ja päämäärä/Alkujuuri on jo paremmin määriteltävissä, eikö?

Jos ei Yhtä alkua ole, merkitsee se sitä että jokainen "omastaan putkahtava" tietoisuus kehittyy omaan tahtiin sattumanvaraisesti ja hallitsemattomasti maailmaansa. Sellaisen kehityksen tekee vaikeaksi mm. se että kehitymme sattumanvaraisten, vieraiden (ainakaan minun maailmani tämä ei ole) muovaamassa ja ideoimassa maailmassa. Sellaisessa toistemme kautta koettavat kokemukset muovaavat tietoisuuttamme (jos tapahtumat eivät vaikuttaisi mitään, ei kokemuksilla olisi mitään merkitystäkään kasvussa).
        Myöskään valmista informaatiota miten, minne ja miksi ei sellaisessa maailmassa ole.
        Tilannne on myös se että erillaisten ideoiden sattumanvaraisissa maailmoissa, niiden kohdatessa eri kasvuvaiheissaan syntyy auttamattomasti ristiriitoja ja kähinää, eli kärsimystä ja yleensä silloin se vahvin, ei välttämättä se oikeamielisin idea voittaa.

Jos taas on olemasssa vain Yksi Alkujuuri ja olemme matkalla oppimasssa takaisin kohti juuri tuota Yhtä Alkukotia ja täydellisyyttä niin mm. tarpeellinen Informaatio on jo kaikki olemassa. Tosin se ei ole enää kaikkien tiedossa, sillä osasiltaan ositettuna se on hävinnyt liian pieniksi osasiksi.
        Ja tässä geisissä' juuri ihmettelen sitä, miksi täydellisestä on pitänyt edes lähteä erkanemaan?
        Jos siis olemme neitseellisiä ja siksi vielä kehittyviä sieluja, niin meillä ei ole valmista informaatiota kulkea kohti sellaista jossa kaikki tieto jo on, koska keräämme sitä matkalta tullaksemme sellaiseksi.

Onko siis eri alku-lähteitä joista lähteneet pyrkivät kuitenkin johonkin Yhteen ja samaan?
        Jos on niin miksi yrittää pyrkiä vieraaseen, siihen Yhteen(jossa Kaikki jo olisi) jos tuo lähtökohta ei ole oma? Jos se on ollut oma--> niin miksi ihmeesä on ollut syytä lähteä sieltä missä kaikki jo on?

Paljon kysymyksiä, sori? :D

http://www.youtube.com/watch?v=oc7zz4B55r4

Toistan vielä ajatuksen josta edellisellä kerralla kirjoitin. Käsitykseni mukaan kaikki elolliset kehittyvät, eli vahvistuvat kohti yhteistä päämäärää ja omaa tarkoitustaan. Tuskin kukaan tietää millainen määrä meitä on kulkenut läpi aineellisuudenkin matkallaan omaan päämääräänsä, eli takaisin Luojaansa.
        Ihminenkin on kooste jossa on lukuisia toimijoita yhteistyössä keskenään. Vain pahuus ei tee yhteistyötä koska se on itsekäs. Minä koen olemassaoloni, sieluni,eli Itseni, kannalta. Aineellinen kehoni sieluni on palvelija se joka minulle annettiin tälle matkalleni
        Ihmisenä olen kiinnostunut lähinnä omista asioistani. Oma eksistenssini on minulle tärkein. Olen vastuussa omasta elämästäni ja siitä mihin sitä käytän vain Itselleni. Sisäinen on minulle tärkeintä ja kaikki ulkoinen on vain tietoa tai oletusta.
        Minulle ei ole mikään niin tärkeää kuin sisäistää Rakkaus. Kaikki todellinen on minusta sisäistä ja tieto on ulkoista joka on lähes merkityksetöntä välinettä. Näin koen. Kaikki lähellä oleva on tärkeintä ja etäiset asia ovat vähemmän tärkeitä.
        .
        Luoja tiennee kaiken tarkoituksen, en ainakaan minä.

• gybo-g-gero
        sj kirjoitti:

Toistan vielä ajatuksen josta edellisellä kerralla kirjoitin. Käsitykseni mukaan kaikki elolliset kehittyvät, eli vahvistuvat kohti yhteistä päämäärää ja omaa tarkoitustaan. Tuskin kukaan tietää millainen määrä meitä on kulkenut läpi aineellisuudenkin matkallaan omaan päämääräänsä, eli takaisin Luojaansa.
        Ihminenkin on kooste jossa on lukuisia toimijoita yhteistyössä keskenään. Vain pahuus ei tee yhteistyötä koska se on itsekäs. Minä koen olemassaoloni, sieluni,eli Itseni, kannalta. Aineellinen kehoni sieluni on palvelija se joka minulle annettiin tälle matkalleni
        Ihmisenä olen kiinnostunut lähinnä omista asioistani. Oma eksistenssini on minulle tärkein. Olen vastuussa omasta elämästäni ja siitä mihin sitä käytän vain Itselleni. Sisäinen on minulle tärkeintä ja kaikki ulkoinen on vain tietoa tai oletusta.
        Minulle ei ole mikään niin tärkeää kuin sisäistää Rakkaus. Kaikki todellinen on minusta sisäistä ja tieto on ulkoista joka on lähes merkityksetöntä välinettä. Näin koen. Kaikki lähellä oleva on tärkeintä ja etäiset asia ovat vähemmän tärkeitä.
        .
        Luoja tiennee kaiken tarkoituksen, en ainakaan minä.

Voisin kysyä ja kysynkin sitä että,, olemmeko isäntä siinä(kään) "talossa" jossa "asumme"?
        Ja onko keho siis se palvelijamme?
        Vaikuttaa kokemuksestani siltä että tilanne on liian useasti päinvastoin.
        Olemme orjia.
        Halun orjia.

Mitä enemmän tiedostuu huomaa (ainakin) sen kuinka kehoa rulettaa tarve tulla huomatuksi. Tuon huomatuksi tulemisen perustana on laajentunut ekshibitionismi, joka johtaa tällä hengen alueella erikoiseen eskapismiin jonka pohjama lienee tunne vallan saamisesta.
        Jos ei ymmärrä sitä että on viettiensä vietävänä,,niin nöyräksi pitäisi tehdä ainakin se huomio, että jos pystyy ohjaamaan tietoisesti ajatukset hetkeksi pois vaikkapa vihastaan (jos ei vielä genitaaleistaan), niin ajattelematta oleminen pidempään on mahdotonta.
        Vaatii hirveästi energiaa se tietoinen ponnistelu niihin muutamiin hetkiin, jossa ajatukset eivät tulvi mieleen. Ja kuitenkin heti'miten tuo "ikuisuus katkeaa" huomaa ajattelevansa omia tai vieraita ajatuksia joita ympäristö, muistot tai jokin kehoa ärsyttävä ärsyke, tai yksinkertaisesti henkinen laiskuus stimuloi.

Minua ei myöskään muiden asiat sinänsä kiinnosta, olen terveesti siinä suhteessa narsisti. Kuitenkin ne "muiden asiat" on pakko ottaa huomioon elämässään kun ne tässä yhteisessä maailmassa tahtovat silmille, korville ja iholle tupata.
        Eli siitä tässä on kyse.

Ehkä yksi erhe tässä 'unessa' jossa olemme mukana on juuri se että "uneksija" haalii uni-maailmaansa mm. sellaisia "botteja" jotka ovat vieraasta kontekstista. Tai tuppaamme itsemme paikkoihin joihin emme oikeasti kuulu.
        Eläimet olisi hyvä pitää siis eläiminä ja "henget henkinä" kukin omissa ideoissaan, silloin ne ehkä toimisivat?

• sj
        gybo-g-gero kirjoitti:

Voisin kysyä ja kysynkin sitä että,, olemmeko isäntä siinä(kään) "talossa" jossa "asumme"?
        Ja onko keho siis se palvelijamme?
        Vaikuttaa kokemuksestani siltä että tilanne on liian useasti päinvastoin.
        Olemme orjia.
        Halun orjia.

Mitä enemmän tiedostuu huomaa (ainakin) sen kuinka kehoa rulettaa tarve tulla huomatuksi. Tuon huomatuksi tulemisen perustana on laajentunut ekshibitionismi, joka johtaa tällä hengen alueella erikoiseen eskapismiin jonka pohjama lienee tunne vallan saamisesta.
        Jos ei ymmärrä sitä että on viettiensä vietävänä,,niin nöyräksi pitäisi tehdä ainakin se huomio, että jos pystyy ohjaamaan tietoisesti ajatukset hetkeksi pois vaikkapa vihastaan (jos ei vielä genitaaleistaan), niin ajattelematta oleminen pidempään on mahdotonta.
        Vaatii hirveästi energiaa se tietoinen ponnistelu niihin muutamiin hetkiin, jossa ajatukset eivät tulvi mieleen. Ja kuitenkin heti'miten tuo "ikuisuus katkeaa" huomaa ajattelevansa omia tai vieraita ajatuksia joita ympäristö, muistot tai jokin kehoa ärsyttävä ärsyke, tai yksinkertaisesti henkinen laiskuus stimuloi.

Minua ei myöskään muiden asiat sinänsä kiinnosta, olen terveesti siinä suhteessa narsisti. Kuitenkin ne "muiden asiat" on pakko ottaa huomioon elämässään kun ne tässä yhteisessä maailmassa tahtovat silmille, korville ja iholle tupata.
        Eli siitä tässä on kyse.

Ehkä yksi erhe tässä 'unessa' jossa olemme mukana on juuri se että "uneksija" haalii uni-maailmaansa mm. sellaisia "botteja" jotka ovat vieraasta kontekstista. Tai tuppaamme itsemme paikkoihin joihin emme oikeasti kuulu.
        Eläimet olisi hyvä pitää siis eläiminä ja "henget henkinä" kukin omissa ideoissaan, silloin ne ehkä toimisivat?

Aineen maailmassa lyhyellä tähtäimellä vahvin voittaa, riippumatta siitä miten oikeassa se on. Oikeassa oleminen selviää vasta seurauksista. Minusta keho on se väline jonka avulla sielua vahvistetaan. Sielu voi vahvistua vain oman kokemuksen avulla.
        Itsekkyyden siemen on jokaisessa koosteemme osassa, olemmehän myös aineellisia olentoja jossa pahuus viihtyy, vain sielun vahvuus ratkaisee voiko itsekkyys vahvistua ja ajaa kokonaisuuden "tuhoon" ja uuteen yritykseen. Jos vaalimme sitä koosteemme osaa jota hallitsee itsekkyys emmekä ole varuillamme, niin se tuhoaa sen minkä olemme jo rakentaneet.
        Vasta kun itsekkyyden viimeinen juuren pätkä on näivetetty se saattaa lakata olemasta, en tiedä. En tiedä sitäkään miten pahuus tarttui neitseelliseen sieluun vaikka sillä ei kaiken järjen mukaan ollut pahuudelle tarttumapintaa. Ehkä sielu on vain heikko joka antaa lihan hallita itseään. Eihän mikään värähtely reagoi muuhun kuin omaan taajuuteensa. Olemme aineellisuuden kotikentällä. pelaamassa. En tiedä teorioista luotan vain, että minussa, josta olen ensisijaisesti vastuussa Rakkaus vahvistuu ja lihan voima samalla heikkenee.

• gybo-g-gero
        sj kirjoitti:

Aineen maailmassa lyhyellä tähtäimellä vahvin voittaa, riippumatta siitä miten oikeassa se on. Oikeassa oleminen selviää vasta seurauksista. Minusta keho on se väline jonka avulla sielua vahvistetaan. Sielu voi vahvistua vain oman kokemuksen avulla.
        Itsekkyyden siemen on jokaisessa koosteemme osassa, olemmehän myös aineellisia olentoja jossa pahuus viihtyy, vain sielun vahvuus ratkaisee voiko itsekkyys vahvistua ja ajaa kokonaisuuden "tuhoon" ja uuteen yritykseen. Jos vaalimme sitä koosteemme osaa jota hallitsee itsekkyys emmekä ole varuillamme, niin se tuhoaa sen minkä olemme jo rakentaneet.
        Vasta kun itsekkyyden viimeinen juuren pätkä on näivetetty se saattaa lakata olemasta, en tiedä. En tiedä sitäkään miten pahuus tarttui neitseelliseen sieluun vaikka sillä ei kaiken järjen mukaan ollut pahuudelle tarttumapintaa. Ehkä sielu on vain heikko joka antaa lihan hallita itseään. Eihän mikään värähtely reagoi muuhun kuin omaan taajuuteensa. Olemme aineellisuuden kotikentällä. pelaamassa. En tiedä teorioista luotan vain, että minussa, josta olen ensisijaisesti vastuussa Rakkaus vahvistuu ja lihan voima samalla heikkenee.

Kehällisyydestämme, eli ajatus-vankilastamme lisää.

Voiko luontoaan vastaan taistella?
        Pääseekö pantteri pilkuistaan?
        Voiko edes lopettaa, aloittaa tai muuttaa asioita vasten tahtoaan?
        Jos h a l u a a muutosta niin hakeeko h a l u aina sen "helpoimman reitin"?
        Reitin mistä tuntuu olevan hyötyä, nautintoa ja onnea tuovaa tunnetta?

Mitäpäs jos oleelliset, eli ratkaisevasti edistävät muutokset nousevat totaalisen itse-kieltäymyksen ja tuskan kautta?
        Kehittyminen olisi siis todellista vasta jos tekisi todella "sairaasti" itseään vastaan?
        Onko se edes mahdollista? Mitä se merkitsisi?
        Ontuva es'merkki ---> Poltan itse tupakkaa ja teen sen rehellisesti nautinnolla. En siis miellä tuota tapaani itselleni vahingolliseksi. Tiedän kuitenkin että tapani tuhoaa luontoa ja ettei tupakointi ole hyväksi terveydelleni ja sen lisäksi se maksaa.
        Totta kai se häiritsee myös muiden ihmisten elämää.
        En silti katso tupakointini haittojen olevan niin merkittävät että ne voittaisivat henkilökohtaisen nautintoni, joten en katso olevan tarvetta lopettaa.
        Jotta siis haluaisin lopettaa tupakoinnin tarvitsisin sellaisen sisäistyksen jossa tuolla nautinnolla olisi hyvin oleellinen merkitys onnessani jotta oleellista osa-tekijää vastaan edes kannattaisi vastustaa. Kun tuo nautinto olisi siis niin merkittävä että siitä heijastuisi myös niin suuri haitta, että reagoisin, olisi tuon ragoinnin oletettavasti merkittävä vielä suuremman hyödyn ja nautinnon muotoa. Mutta! Olisiko tässä mikään (sen lisäksi että tapa jäi pois)ajatuksellisesti/ideaalisti muuttunut?

Tai rakkaus?
        Mitä hyötyä on rakkaudesta jos ajatellaan siitä olevan hyötyä?
        Sanotaan "rakkaus ei etsi omaa etuaan".
        No kenen etua se sitten etsii?
        Mikä idea on yleensäkään sellaisessa josta ei hyödy itse?
        Saako esimerkiksi he jotka hyötyvät sinun 'hyödyttömyydestäsi' (yrität rakastaa pyyteittä) siitä onnensa? Sillä jos he tietävät tilanteen voivatko olla onnellisia (koska rakkaus ei ole silloin enää pyyteetöntä)? Jos eivät tiedä rakkaudestasi (koska se on pyyteetöntä),, eivät saa siitä hyötyä? Miksi? Siksi että heitä mm. häiritsee epätietoisuus, feikin pelko, antaja, tai jopa itsensä taka-ajatukset, huono itsetunto j.n.e,,no tiedäthän ihmisluonnon?

Jäävätä itsensä itsekkyydestä?
        Onko edes mahdollista esittää kysymyksiä joihin ei ole jo valmiita vastauksia?
        Ja taas olemme siinä alku-asetelmassa jossa maailma on kuin "kupla" jonka ulkopuolelle ei voi nähdä ja päästä.

• sj
        gybo-g-gero kirjoitti:

Kehällisyydestämme, eli ajatus-vankilastamme lisää.

Voiko luontoaan vastaan taistella?
        Pääseekö pantteri pilkuistaan?
        Voiko edes lopettaa, aloittaa tai muuttaa asioita vasten tahtoaan?
        Jos h a l u a a muutosta niin hakeeko h a l u aina sen "helpoimman reitin"?
        Reitin mistä tuntuu olevan hyötyä, nautintoa ja onnea tuovaa tunnetta?

Mitäpäs jos oleelliset, eli ratkaisevasti edistävät muutokset nousevat totaalisen itse-kieltäymyksen ja tuskan kautta?
        Kehittyminen olisi siis todellista vasta jos tekisi todella "sairaasti" itseään vastaan?
        Onko se edes mahdollista? Mitä se merkitsisi?
        Ontuva es'merkki ---> Poltan itse tupakkaa ja teen sen rehellisesti nautinnolla. En siis miellä tuota tapaani itselleni vahingolliseksi. Tiedän kuitenkin että tapani tuhoaa luontoa ja ettei tupakointi ole hyväksi terveydelleni ja sen lisäksi se maksaa.
        Totta kai se häiritsee myös muiden ihmisten elämää.
        En silti katso tupakointini haittojen olevan niin merkittävät että ne voittaisivat henkilökohtaisen nautintoni, joten en katso olevan tarvetta lopettaa.
        Jotta siis haluaisin lopettaa tupakoinnin tarvitsisin sellaisen sisäistyksen jossa tuolla nautinnolla olisi hyvin oleellinen merkitys onnessani jotta oleellista osa-tekijää vastaan edes kannattaisi vastustaa. Kun tuo nautinto olisi siis niin merkittävä että siitä heijastuisi myös niin suuri haitta, että reagoisin, olisi tuon ragoinnin oletettavasti merkittävä vielä suuremman hyödyn ja nautinnon muotoa. Mutta! Olisiko tässä mikään (sen lisäksi että tapa jäi pois)ajatuksellisesti/ideaalisti muuttunut?

Tai rakkaus?
        Mitä hyötyä on rakkaudesta jos ajatellaan siitä olevan hyötyä?
        Sanotaan "rakkaus ei etsi omaa etuaan".
        No kenen etua se sitten etsii?
        Mikä idea on yleensäkään sellaisessa josta ei hyödy itse?
        Saako esimerkiksi he jotka hyötyvät sinun 'hyödyttömyydestäsi' (yrität rakastaa pyyteittä) siitä onnensa? Sillä jos he tietävät tilanteen voivatko olla onnellisia (koska rakkaus ei ole silloin enää pyyteetöntä)? Jos eivät tiedä rakkaudestasi (koska se on pyyteetöntä),, eivät saa siitä hyötyä? Miksi? Siksi että heitä mm. häiritsee epätietoisuus, feikin pelko, antaja, tai jopa itsensä taka-ajatukset, huono itsetunto j.n.e,,no tiedäthän ihmisluonnon?

Jäävätä itsensä itsekkyydestä?
        Onko edes mahdollista esittää kysymyksiä joihin ei ole jo valmiita vastauksia?
        Ja taas olemme siinä alku-asetelmassa jossa maailma on kuin "kupla" jonka ulkopuolelle ei voi nähdä ja päästä.

Olen jo niin paljon luopunut tästä maailmasta, että en tietoisesti etsi mitään, ns. hyötyä. Minusta tämä aineellinen maailma on farssi johon pitää eläytyä, että voisi herkistyä ja siten kyetä kohtaamaan todellisen.
        Elämä ohjaa kohti välttämätöntä. Kaikki kulkevat kohti Rakkautta kohtaamisten avulla. Itse koen olevani vielä kaukana koska elän pääasiassa ulkoisen tiedon ja ajatusteni avulla, en siis meditoi vaikka useita asioita oivallankin. Ilokseni kuitenkin olen havainnut, että olen lähestynyt herkistymistä. On valitettavaa, että joiltakin, etenkin pojilta suomalaisessa kulttuurissa kielletään herkistyminen, koska kyvyttömät vanhemmat pitävät sitä epämiehekkäänä. Jokainen vuodatettu kyynel vie lähemmäksi omaa päämäärää.
        Olen keskustellut kanavan välityksellä erään mielestäni viisaan hengen kanssa. Hän sanoi työnsä olevan saattaa etsijä polun alkuun jonka jälkeen hänen työnsä tavallaan päättyy. Ja sen jälkeen etsijä joutuu itse kulkemaan polkunsa. Aina tietenkin voi pyytää apua jos tulee tenkkapoo, mutta ketään voi vaatia auttamaan.
        En enää jatka tätä keskusteluketjua.

• arjuuna
        sj kirjoitti:

Olen jo niin paljon luopunut tästä maailmasta, että en tietoisesti etsi mitään, ns. hyötyä. Minusta tämä aineellinen maailma on farssi johon pitää eläytyä, että voisi herkistyä ja siten kyetä kohtaamaan todellisen.
        Elämä ohjaa kohti välttämätöntä. Kaikki kulkevat kohti Rakkautta kohtaamisten avulla. Itse koen olevani vielä kaukana koska elän pääasiassa ulkoisen tiedon ja ajatusteni avulla, en siis meditoi vaikka useita asioita oivallankin. Ilokseni kuitenkin olen havainnut, että olen lähestynyt herkistymistä. On valitettavaa, että joiltakin, etenkin pojilta suomalaisessa kulttuurissa kielletään herkistyminen, koska kyvyttömät vanhemmat pitävät sitä epämiehekkäänä. Jokainen vuodatettu kyynel vie lähemmäksi omaa päämäärää.
        Olen keskustellut kanavan välityksellä erään mielestäni viisaan hengen kanssa. Hän sanoi työnsä olevan saattaa etsijä polun alkuun jonka jälkeen hänen työnsä tavallaan päättyy. Ja sen jälkeen etsijä joutuu itse kulkemaan polkunsa. Aina tietenkin voi pyytää apua jos tulee tenkkapoo, mutta ketään voi vaatia auttamaan.
        En enää jatka tätä keskusteluketjua.

Sielun pitää kehittyä, ja mikä sielu todellisuudessa on
        Eikö se ole se joka on turmellut neitseellisyydemme, johon meidän pitäisi palata
        Sielu on se erillisyys joka pitää meidät vallassaan, ja on pahan kokemisesta syntynyt, tietämättämme, joka on tuo perisyntimme
        Sielu kehittyy ja elää vain ihmisen kokemasta pelosta kärsimyksestä ja väkivaltaisuudesta, muuten sillä ei ole olemssaoloa
        Kristin uskohan juuri kehittää sielua opeillaan, jotta tuo sielu ei kuolisi vaan pääsisi armon kautta taivaaseen, koska titävät, sielu alkujaan paha

Eikö pitäisi ymmärtää kaikki tämä, että sielu ei voi kehittää meitä täydellisyyteen, koska tuo täydellisyys on olemassa jo meillä, ja meidän tulee löytää vain siihen takaisin,sillä tuo täydellisyys odottaa kärsivällisesti, milloin tuo este poistuu sen ilmentymiseltä

kiitos elämälle

• sj
        arjuuna kirjoitti:

Sielun pitää kehittyä, ja mikä sielu todellisuudessa on
        Eikö se ole se joka on turmellut neitseellisyydemme, johon meidän pitäisi palata
        Sielu on se erillisyys joka pitää meidät vallassaan, ja on pahan kokemisesta syntynyt, tietämättämme, joka on tuo perisyntimme
        Sielu kehittyy ja elää vain ihmisen kokemasta pelosta kärsimyksestä ja väkivaltaisuudesta, muuten sillä ei ole olemssaoloa
        Kristin uskohan juuri kehittää sielua opeillaan, jotta tuo sielu ei kuolisi vaan pääsisi armon kautta taivaaseen, koska titävät, sielu alkujaan paha

Eikö pitäisi ymmärtää kaikki tämä, että sielu ei voi kehittää meitä täydellisyyteen, koska tuo täydellisyys on olemassa jo meillä, ja meidän tulee löytää vain siihen takaisin,sillä tuo täydellisyys odottaa kärsivällisesti, milloin tuo este poistuu sen ilmentymiseltä

kiitos elämälle

Käsitykseni mukaan elämän ja maailman luoja YKSILÖI jokaisen sielun omassa ykseydessään. Näin jos jätetään tässä yhteydessä pois, ns. joukkiosielut jotka eivät omaa yksilöllistä hermostorakennetta. Koska jumala yksilöi sielut omassa täydellisyydessään, (ykseys) niin kaiken järjen mukaan nämä yksilöidytkin ovat myös täydellisiä, mutta heikkoja sen edessä mitä ei todellisuudessa ole. Siksi ns. pahuus tai synti, miten sitä kutsutaankin, on täydellistä harhaa, josta voi vapautua vain elämällä tämä harha, siis kohtaamalla se avoimesti. Vasta kun havaitsee, että se kaikki onkin lumetta, ihminen on siitä vapaa. Tämä sama kuvio toteutuu myös arkielämässä. Ihmisellä ei ole mitään todellista pelättävää. Ihminen voi vapauta peloistaan kun toteaa tämän. Ei ole muuta todellisuutta kuin se joka on meidät luonut. Rakkaus on kaiken takana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      359
      2493
    2. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      60
      2044
    3. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      111
      1712
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1425
    5. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      185
      1400
    6. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      74
      1375
    7. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      27
      1355
    8. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      80
      1267
    9. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1247
    10. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1086
    Aihe