Tykkään juhlista mutten jaksa puhua ihmisille

ödjöfajdgödksjfög

Onpa taas hävettävä ja pettynyt olo. Olin illastamassa tutun syntymäpäivillä. Koko illan aikana sanomia sanoja oli varmaan joku 20. Totuus on, että menen mielelläni juhliin ja tapaamaan ihmisiä, mutta samalla mietin, miksi ihmeessä en vaan keksi, tai toisin sanoen, JAKSA KEKSIÄ ihmisten kanssa keskusteluita. Tervehdin kyllä, hymyilen ja juttelen muutaman sanan että "mitä kuuluu, tosi kivat kengät sulla", mutta sen enempää en jaksa turhanpäiväisiä juttuja höpistä. Hassua sinänsä, koska tuollaisiin tapahtumiin mennään nimenomaan seurustelemaan eikä sillä niin väliä mitä suustaan päästää kunhan juttelee jotain. Muut pitävät minua varmasti tylsänä, enkä tämän takia ole kovin suosittua seuraa.:) Se harmittaa, koska oikeasti nautin tuollaisista illanvietoista ja tämän taipumukseni takia kutsut vähenevät vähenemistään kun olen niin tuppisuu enkä osaa ilmaista itseäni. Uskallan kyllä rikkoa jään ja aloittaa juttelun, mutta parin lauseen jälkeen kun huomaan että se menee tavallisille tylsille urille jätän keskustelun ja nautin vaan olostani, nautin ruoasta ja ilmapiiristä sekä kuuntelen josko joku keksisi jonkun oikeasti kiinnostavan aiheen mihin minulla tosiaan olisi sanottavaa. Harvemmin minulla kuitenkaan on.

Taidan olla vain laiska enkä jaksa käyttää aivojani, koska niitä tosiaan pitäisi käyttää että keksisi juteltavaa. Vai onko vain niin että muilta tulee sitä juttua luonnostaan enemmän, että on helpompaa puhua kuin olla hiljaa? Tätä olen pohtinut. Ehkä olen vain laiska - haluan ottaa kaiken viihdykkeen mitä muut antavat enkä itse jaksa viihdyttää? Vai tuleeko se vaan luonnostaan muilta, vai onko se työtä heille samanlailla kuin minulle?

Pahin asia tässä kuitenkin on tämä morkkis. Että kun illan aikana päässä kyllä pyörii että "sano nyt helvetti jotain, muuten et koskaan löydä uusia ystäviä ja olet loppuelämän yksin, tämä on mahdollisuutesi, tee jotain!!!" ja samaan aikaan "ääh ei jaksa, en keksi mitään sanottavaa...". Nyt sitten ilta on taas ohi ja ihmiset ajattelevat minusta vain että olen hiljainen ja mitäänsanomaton persoona. Huoh...

Vaikeaa olla sosiaalinen mutta hiljainen tyyppi. :)

5

1077

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taavettipaavetti

      Joskus olen kuunnellut oikein kuuntelemalla mitä ihmiset puhuvat. Totesin että tylsät ovat aiheet ja niin arkipäiväiset etten itsekään sellaisiin jaksa kommentoida. Se vaan on sellaista yleistä höpinää esimerkiksi säästä tai töistä tai muusta turhasta.
      Mutta sitä pitäisi jotain osata kuitenkin sanoa näihinkin koska muuten tosiaan antaa ylimielisen ja tylsän kuvan itsestään

    • ääääääh

      mulla on ihan sama juttu! Tykkään kyllä nähä kaikkia ihmisiä ja sillein, mutten aina jaksa keksiä mitään puhuttavaa. Siks kaikki pitääkin mua tyhmänä hissukkana, joka ei koskaan puhu mitään. :( siksi mulla ei paljoon kavereita ookaan...

    • jemo33

      harrastetoiminnalla saattaisi kehittyä tuohon puhumiseen koska siinä ei varsinaisesti edellytetä jatkuvaa pölinää vaan kaikki on kiinnostuneita samasta asiasta, keskittynyt siihen jolloin asiaa saa ko. puuhasta helposti ja samalla voi kehittää muista asioista puhumista. ilmapiiri on siis huomattavasti rennompi.

    • 5457457

      "Taidan olla vain laiska enkä jaksa käyttää aivojani, koska niitä tosiaan pitäisi käyttää että keksisi juteltavaa. Vai onko vain niin että muilta tulee sitä juttua luonnostaan enemmän, että on helpompaa puhua kuin olla hiljaa? Tätä olen pohtinut. Ehkä olen vain laiska - haluan ottaa kaiken viihdykkeen mitä muut antavat enkä itse jaksa viihdyttää? Vai tuleeko se vaan luonnostaan muilta, vai onko se työtä heille samanlailla kuin minulle?"

      On se toisille varmasti helpompaa jutella. Esimerkiksi mun äiti ja isobroidi ovat molemmat sellaisia pälpättäjiä, että heidän keskuudessaan olisi oikeasti vaikea saada suunvuoroa (jos olisi puhelias toisin kuin esim. minä).

      Olen kiinnittänyt viime aikoina huomioita siihen mistä ihmiset juttelevat keskenänsä. Monesti aiheet ovat tyyliä "miten meni viikonloppu" ja sitten aletaan kertomaan yksityiskohtaista stooria siitä viikonlopusta. Toisin sanoen kysymysten esittäminen jostain toiseen liittävästä jutusta on hyvä tapa pitää yllä keskustelua, ihmiset muutenkin rakastavat puhua itsestään.

      Minulla ongelma ei ole niinkään se, ettenkö keskisi puheenaiheita vaan se ettei minua oikeastaan TODELLA kiinnosta miten esim. se viikonloppu on mennyt. Tavallaan tuntuu siis todella teennäiseltä keskustella ja kysellä, kun todellisuudessa useimmat small talk -aiheet eivät kiinnosta minua pätkääkään. Vähän kuten jossain Englannissa kysytään 'How are you?' vaikka todellisuudessa ihmisiä ei kiinnosta paskaakaan mikä se vointi on.

    • 18+1

      Olen samoilla linjoilla edellisen 5457457:n kanssa. Joskus kateellisena kuuntelen, kuinka helposti jotkut ihmiset keskustelevat aiheesta kuin aiheesta. En itse koskaan kysy työkavereilta että miten viikonloppu meni tai mitä suunnitelmiä viikonlopuksi, koska A) inhoan itse noita kysymyksiä, koska elän melko "seesteistä" elämää, eikä minulla ole tarinoita kertoa ja B) ei paljon kiinnosta että mitä ne viikonloppuna tekee. Ja voi helkuta sentään, kun on vähän niin kuin pakko istua aina kahvihuoneessa, ettei vaikuta liian kylmältä, ja siellä ihmiset jauhaa niitä samoja evvk aiheita kyllästymiseen asti. Olen kuullut miljoona kertaa lumitöistä (ja HALOO, niistä puhutaan vieläkin?!?!) ja jostain saatanan tapetoinnista. Koska puheenaiheet ovat minusta evvk osastoa, en jaksa niihin osallistua vaan ajatukseni matkaavat muualle... toki voisin itse avata keskustelun jostain, mutta ongelman on tietenkin se, että olen hiljainen enkä usko, että ketään edes kiinnostaa, mitä minulla on sanottavaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      109
      7883
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2882
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2472
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2185
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1855
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1609
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe