GuardianAngel123 ja abortti

Sinulta on kysytty lukuisia kertoja kantaa aborttiin vastineeksi sille että syytät todistajia lasten kuolemantuottamuksesta.
Et ole siihen vastannut, vaikka vaadit todistajia vastaamaan omaan kysymykseesi.

Lupasit vastata uudessa aloituksessa olevaan asiaan, joten ole hyvä, areena on sinun.

49

813

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GuardianAngel123

No niin, nyt pistetään sellaiset viisaudet kehiin että muut helisee.

hmm. abortti. ootas nyt kun mä mietin.

Noh, nyt että pistetään lapsi kasvamaan ni siellähän sitte kasvaa. Siellä mukavan lämpimässä pesässä ne kasvaa. Että revitään se sieltä pois?

Kai se pitäis huomioida että ihmisen elämä kukoistaa ja jatkuu. Jos isällä ja äidillä on voimavaroja rakastaa esimerkiksi kehitysvammaista lasta, niin mistä sitä tietää kuinka rikasta tämän elämä voi olla. Ei sillä kai niin väliä minkälaiseen majaan sitä ollaan synnytty, jos vaan elämä kannattaa.

• Kiitos vastauksestasi. Voisitko hiukan kuitenkin täsmentää?

Laitetaan muutama vaihtoehto näkyviin:

1. Olet vapaan abortin kannalla
        2. Et hyväksy aborttia mistään syystä
        3. Hyväksyt abortin jos äiti on vaarassa
        4. Hyväksyt abortin jos todetaan että sikiö ei ole terve
        5. Hyväksyt abortin joissain kohdin, jos elämäntilanne on esim. hankala
        6. ....

Voit laittaa itse lisää, jos mielessäsi on muutakin.

• Pii on 3.0
        helel kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi. Voisitko hiukan kuitenkin täsmentää?

6. ....

.. siis noin yleisesti ottaen.

• Pii on 3.0 kirjoitti:

.. siis noin yleisesti ottaen.

Kyse on toisessa avauksesa olleesta kaksinaismoraaliesityksestä.
        Eli jos tarkoituksesi on esittää ettei tämäkään aihe kuulu tänne, niin kylä kuuluu.

• GuardianAngel123
        helel kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi. Voisitko hiukan kuitenkin täsmentää?

6. ....

Mielestäni, kun on kyseessä ihmisen elämä, niin kyseistä asiaa pitäisi harkita hyvin tarkoin. En katso, että olisi oikein soveltaa mitään esittämääsi perustelua sellaisenaan, koska jokainen tapaus on niin yksilöllinen. Kun on kyse elämästä ja kuolemasta, ja koska asiaa on mielestäni harkittava hyvin tarkoin, niin todellinen lukumäärä perusteille joko puolesta tai vastaan on paljon suurempi kuin nuo 5 esimerkkiperustelua.

Päätöstä tehtäessä pitäisi minun mielestä ottaa huomioon kokonaisuus, että minkälaiset mahdollisuudet lapsella on kasvaa ihmiseksi joka kykenee elämään mahdollisimman täysipainoista ja onnellista elämää, ottaen huomioon myös sen, että jos ihminen tarvitsee esim. koko elämänsä läheistä ylläpitoa eikä kykene itsenäisesti elättämään itseään, niin minkälaiset voimavarat/mahdollisuudet vanhemmilla ja muilla on tähän. Ottaen huomioon myös sen, että vanhempienkin tulisi voida saada kokea onnellinen elämä.

• GuardianAngel123 kirjoitti:

Mielestäni, kun on kyseessä ihmisen elämä, niin kyseistä asiaa pitäisi harkita hyvin tarkoin. En katso, että olisi oikein soveltaa mitään esittämääsi perustelua sellaisenaan, koska jokainen tapaus on niin yksilöllinen. Kun on kyse elämästä ja kuolemasta, ja koska asiaa on mielestäni harkittava hyvin tarkoin, niin todellinen lukumäärä perusteille joko puolesta tai vastaan on paljon suurempi kuin nuo 5 esimerkkiperustelua.

Päätöstä tehtäessä pitäisi minun mielestä ottaa huomioon kokonaisuus, että minkälaiset mahdollisuudet lapsella on kasvaa ihmiseksi joka kykenee elämään mahdollisimman täysipainoista ja onnellista elämää, ottaen huomioon myös sen, että jos ihminen tarvitsee esim. koko elämänsä läheistä ylläpitoa eikä kykene itsenäisesti elättämään itseään, niin minkälaiset voimavarat/mahdollisuudet vanhemmilla ja muilla on tähän. Ottaen huomioon myös sen, että vanhempienkin tulisi voida saada kokea onnellinen elämä.

Jospas nyt lakkaisit kiertelemästä ja vastaisit kunnolla.

• GuardianAngel123
        helel kirjoitti:

Jospas nyt lakkaisit kiertelemästä ja vastaisit kunnolla.

kun sain pussitettua sinut

kun sain pussitettua sinut

Älä vaihda kesksutelun aihetta. Minä en ole se mistä keskutellaan.

• GuardianAngel123
        helel kirjoitti:

Älä vaihda kesksutelun aihetta. Minä en ole se mistä keskutellaan.

:D

:D

Oho, kaksinaismoraalisi tuli aika hyvin esiin.

• GuardianAngel123
        helel kirjoitti:

senkin ryppyotsa

senkin ryppyotsa

VASTAA NYT KYSYMYKSIIN, VALITSE YKSI VAIHTOEHTO JA LAKKAA KIEMURTELEMASTA.

Exä, vastaus, kiitos.

• GuardianAngel123
        helel kirjoitti:

VASTAA NYT KYSYMYKSIIN, VALITSE YKSI VAIHTOEHTO JA LAKKAA KIEMURTELEMASTA.

Exä, vastaus, kiitos.

ainakin tuo, että jos sikiö ei ole terve voisi olla yksi perustelu, kun samalla soveltaisin kirjoittamaani yleisperiaatetta

ainakin tuo, että jos sikiö ei ole terve voisi olla yksi perustelu, kun samalla soveltaisin kirjoittamaani yleisperiaatetta

Ok.

• ....
        GuardianAngel123 kirjoitti:

>>>ottaa huomioon kokonaisuus, että minkälaiset mahdollisuudet lapsella on kasvaa ihmiseksi joka kykenee elämään mahdollisimman täysipainoista ja onnellista elämää

Tuolla logiikalla voisi huoletta katulapset ampua, eikö niin?

• GuardianAngel123
        .... kirjoitti:

>>>ottaa huomioon kokonaisuus, että minkälaiset mahdollisuudet lapsella on kasvaa ihmiseksi joka kykenee elämään mahdollisimman täysipainoista ja onnellista elämää

Tuolla logiikalla voisi huoletta katulapset ampua, eikö niin?

pitänyt mennä.

Homman nimi on nyt se, että entiset Jehovan todistajat vittuilee Jehovan todistajille eikä toisin päin!

Teidän pitää vastaanottaa kaikki vitutus, jotta me voitaisiin täällä mukavasti naureskella :D

• helel.
        helel kirjoitti:

Näin se on nähtävä

• helel. kirjoitti:

Näin se on nähtävä

Olemme siis samaa mieltä, hyvä nikkikaima.

• Sääli-ja-opasta

jäi pussiin jehovantodistajien verensiirto kysymyksessä. Se on ihan hyvä että tämä jehovantodistaja ottaa osaa tänne kiellettyyn internet sivustoon, oman erottamisensa uhalla,
      Osoitus siitä, että hänellä on piilevä tarve selvittää lahkonsa oikeellisuutta, näin toisinaan kylläkin agressiivisella tavalla.
      Sinulle GuardianAngel123, haluaisin sanoa neuvon, vuosikymmeniä jehovan todistajien toimintaa seuranneena, ja nuorena, lopullisesti -81 puhumattomuuden alkaessa vanhempieni ja veljeni taholta, että ei kannata kovin tosissaan ottaa näitä jehovan todistajien viestejä.
      Prosenttimäärä, saada jehovan todistaja itse miettimään kun on todella pieni. Joten pidä sivistynyt taso ja anna todistajan veuhkota, hänellä on paha olo.

• Jospas nyt jättäisit väliin arviot siitä kuka kukakin kirjoittaja on ja keskittyisit itse asiaan.

Aiheena on siis abortti ja kaksinaismoraalisuus, eli todistajien näkemykset abortista versus ei-todistajien näkemykset asiasta.

Ai niin, en ole sama henkilö joksi minua esität. Jäi vain hiukan ihmetyttämään tämä vaatimus saada kyseinen henkilö vastaamaan kysymyksiin, mutta sitten jätetään itse vastaamatta tähän aika vaikeaan aiheeseen.

Onko sinulla jotain sanottavaa aiheeseen?

• helel kirjoitti:

Jospas nyt jättäisit väliin arviot siitä kuka kukakin kirjoittaja on ja keskittyisit itse asiaan.

Aiheena on siis abortti ja kaksinaismoraalisuus, eli todistajien näkemykset abortista versus ei-todistajien näkemykset asiasta.

Ai niin, en ole sama henkilö joksi minua esität. Jäi vain hiukan ihmetyttämään tämä vaatimus saada kyseinen henkilö vastaamaan kysymyksiin, mutta sitten jätetään itse vastaamatta tähän aika vaikeaan aiheeseen.

>>Aiheena on siis abortti ja kaksinaismoraalisuus, eli todistajien näkemykset abortista versus ei-todistajien näkemykset asiasta.

Hehheh, melko laaja aihe tuo "ei-todistajien näkemykset" asiasta. Niitä kun on yhtä monta kuin näkemyksen esittäjiä.

• Erkki valomerkki
        helel kirjoitti:

Jospas nyt jättäisit väliin arviot siitä kuka kukakin kirjoittaja on ja keskittyisit itse asiaan.

ensin pieni loru: oli kerran muori,joka perunoita kuori.

>>>

• t-i-u-k-u kirjoitti:

>>Aiheena on siis abortti ja kaksinaismoraalisuus, eli todistajien näkemykset abortista versus ei-todistajien näkemykset asiasta.

Hehheh, melko laaja aihe tuo "ei-todistajien näkemykset" asiasta. Niitä kun on yhtä monta kuin näkemyksen esittäjiä.

Kommenttisi ei ole keskustelua aiheesta.

• helel kirjoitti:

Kommenttisi ei ole keskustelua aiheesta.

Liittyy hyvin vahvasti aiheeseen jos jo kysymyksenasettelu on pielessä.

• t-i-u-k-u kirjoitti:

Liittyy hyvin vahvasti aiheeseen jos jo kysymyksenasettelu on pielessä.

Kaikki eivät tee aloituksia, joissa aloittaja kysyy ja vastaa itse, ja jää odottelemaan hymistelyä.

Joten pysyttele siis aiheessa.

• helel kirjoitti:

Kaikki eivät tee aloituksia, joissa aloittaja kysyy ja vastaa itse, ja jää odottelemaan hymistelyä.

Joten pysyttele siis aiheessa.

>>Kaikki eivät tee aloituksia, joissa aloittaja kysyy ja vastaa itse, ja jää odottelemaan hymistelyä.

Useimmat avaukseni ovat selvityksiä siitä miten jt:t suhtautuvat niissä esitettyihin asioihin. Niihin sitten vastataan tai ei vastata. Vastaamattomuuskin kertoo jo paljon.

Kysymyksenasettelusi on silti edelleenkin pielessä. Ei ole olemassa vertailukelpoisuutta ryhmittymien jt:t ja ei-jt:t -välillä. Jehovantodistajilla on yksi yhteinen agenda, ja muilla sen miljoonaa eri versiota.

• t-i-u-k-u kirjoitti:

>>Kaikki eivät tee aloituksia, joissa aloittaja kysyy ja vastaa itse, ja jää odottelemaan hymistelyä.

Useimmat avaukseni ovat selvityksiä siitä miten jt:t suhtautuvat niissä esitettyihin asioihin. Niihin sitten vastataan tai ei vastata. Vastaamattomuuskin kertoo jo paljon.

Kysymyksenasettelusi on silti edelleenkin pielessä. Ei ole olemassa vertailukelpoisuutta ryhmittymien jt:t ja ei-jt:t -välillä. Jehovantodistajilla on yksi yhteinen agenda, ja muilla sen miljoonaa eri versiota.

Aika monet uskonnolliset ryhmät ovat aborttia vastaan melko pitkälle, katolilaiset ovat jopa ehkäisyä vastaan.

Voi siis jakaa ei-JT:t kahteen ryhmään karkeasti: uskovaiset ja -ateistit.

Olennaistahan aiheessa on verensiirrot versus abortti. Eli toiset huutavat verensiirtoja vastaan, mutta hyväksyvät abortin jopa tilanteessa kuin tilanteessa.

Lisäksi, ethän sinä voi vastata asiaan kenenkään muun kuin omasta puolestasi. Vai voitko?

• helel kirjoitti:

Aika monet uskonnolliset ryhmät ovat aborttia vastaan melko pitkälle, katolilaiset ovat jopa ehkäisyä vastaan.

Voi siis jakaa ei-JT:t kahteen ryhmään karkeasti: uskovaiset ja -ateistit.

Olennaistahan aiheessa on verensiirrot versus abortti. Eli toiset huutavat verensiirtoja vastaan, mutta hyväksyvät abortin jopa tilanteessa kuin tilanteessa.

Lisäksi, ethän sinä voi vastata asiaan kenenkään muun kuin omasta puolestasi. Vai voitko?

>>Voi siis jakaa ei-JT:t kahteen ryhmään karkeasti: uskovaiset ja -ateistit.

No tuollaisen jaon voi jo jotenkin allekirjoittaa. Tiedetään edes suunnilleen mistä puhutaan.

>>Olennaistahan aiheessa on verensiirrot versus abortti. Eli toiset huutavat verensiirtoja vastaan, mutta hyväksyvät abortin jopa tilanteessa kuin tilanteessa.

Abortti lienee henkilökohtainen ratkaisu, johon eivät pyri vaikuttamaan juuri muut kuin uskonnolliset tahot.

>>Lisäksi, ethän sinä voi vastata asiaan kenenkään muun kuin omasta puolestasi. Vai voitko?

Juu en. Eikä kukaan muukaan. Siksi onkin perusteetonta aloittaa esimerkiksi keskusteluja, jotka niputtavat kaikki entiset jt:t samaan nippuun.

Otsikot tyyliin "Palstalla olevien exien kaksinaismoraali paljastettu" ovat täysin perusteettomia. Valheellisia jopa. Eiväthän nämä perustu kuin korkeintaan yhden kirjoittajan tekteihin (jos edes hänen), ja olet siitä huolimatta niputtamassa sen avulla kaikki palstan entiset jt:t samaan laatikkoon. Tällainen propaganda on toki oiva keino provosoida, jos se on tarkoituksena.

• t-i-u-k-u kirjoitti:

>>Voi siis jakaa ei-JT:t kahteen ryhmään karkeasti: uskovaiset ja -ateistit.

No tuollaisen jaon voi jo jotenkin allekirjoittaa. Tiedetään edes suunnilleen mistä puhutaan.

>>Olennaistahan aiheessa on verensiirrot versus abortti. Eli toiset huutavat verensiirtoja vastaan, mutta hyväksyvät abortin jopa tilanteessa kuin tilanteessa.

Abortti lienee henkilökohtainen ratkaisu, johon eivät pyri vaikuttamaan juuri muut kuin uskonnolliset tahot.

>>Lisäksi, ethän sinä voi vastata asiaan kenenkään muun kuin omasta puolestasi. Vai voitko?

Juu en. Eikä kukaan muukaan. Siksi onkin perusteetonta aloittaa esimerkiksi keskusteluja, jotka niputtavat kaikki entiset jt:t samaan nippuun.

Otsikot tyyliin "Palstalla olevien exien kaksinaismoraali paljastettu" ovat täysin perusteettomia. Valheellisia jopa. Eiväthän nämä perustu kuin korkeintaan yhden kirjoittajan tekteihin (jos edes hänen), ja olet siitä huolimatta niputtamassa sen avulla kaikki palstan entiset jt:t samaan laatikkoon. Tällainen propaganda on toki oiva keino provosoida, jos se on tarkoituksena.

Tulee joo ihan mieleen Iltalehden otsikko Jehovan todistajien salaisista seksikäräjistä.
        Pitää varmaan kysellä töitä iltapäivälehdiltä.

Muuten, mikä on sinun kantasi noihin puheessa oleviin asioihin?

• Ota ensin hattu
        helel kirjoitti:

eikö ole väärin vaatia vastausta, jos jehovan todistaja ei vastaa ensimmäiseen kysymykseen, eikö?
        Aiheena, mistä tämä abortti kysymys tuli oli verensiirto, johon jehovan todistaja siirsi puheenaiheen, koska ei pystynyt enää mitenkään slittämään asiaa. No, annetaan se hänelle anteeksi.

Meidän tulee aina muistaa jehovan todistajien kanssa kirjoittaessamme/puhuessamme, että heillä on yleensä huono sivistystaso, johtuen kouluakäymättömyydestä. Maailmassa tarvitaan tietoja, joita ei saa vartiotornista, hertkäälehdestä, eikä sitä oikeaa tietoa saa edes hallintoelimeltä.

Todistaja on valmis uskomaan vain hallintoelimen sanomaa, joko haluten tai pakottaen, se on aina totuus. Totta, se on säälittävää.

Se mitä nyt haluat saada selville abortista on ilmeisesti jonkilainen vastavetosi verensiirolle, eli kuinka paha asia se on aivopesemättömälle ihmiselle.

Eiköhän normaalin ihmisen ja lääketieteen kanta ole selvä. Isä ja äiti, sekä terveydenhuoltohenkilökunta (ei jehovantodistajiin kuuluva terveydenhoidossa oleva henkilö) arvioivat sikiön elämää. Puntaroidaan mahdollinen kehitysvamman aste elämän mahdollisuus, äidin terveys ym ym. Näitä seikkoja herkiten pyritään tekemään itsenäinen päätös, eikä suinkaan kenenkään uskovaisukon saneleman käskytyksen mukaan. Ymmärtänet ystäväni?

• helel kirjoitti:

Tulee joo ihan mieleen Iltalehden otsikko Jehovan todistajien salaisista seksikäräjistä.
        Pitää varmaan kysellä töitä iltapäivälehdiltä.

Muuten, mikä on sinun kantasi noihin puheessa oleviin asioihin?

>>Muuten, mikä on sinun kantasi noihin puheessa oleviin asioihin?

Jaa aborttiin? Jokainen toimikoon parhaaksi katsomallaan tavalla lain puitteissa. Raskaus lienee henkilökohtaisimpia asioita mitä on. Siihen on ulkopuolisen paha mennä sanomaan miten tulee toimia ja miten ei.

• t-i-u-k-u kirjoitti:

>>Muuten, mikä on sinun kantasi noihin puheessa oleviin asioihin?

Jaa aborttiin? Jokainen toimikoon parhaaksi katsomallaan tavalla lain puitteissa. Raskaus lienee henkilökohtaisimpia asioita mitä on. Siihen on ulkopuolisen paha mennä sanomaan miten tulee toimia ja miten ei.

Ei kysytty sinun lupaasi sille mitä muut saavat tehdä, vaan mikä on sinun kantasi näihin elämän ja kuoleman kysymyksiin, jotka ovat muuten kaikki henkilökohtaisia kaikille meille.

• Ota ensin hattu kirjoitti:

eikö ole väärin vaatia vastausta, jos jehovan todistaja ei vastaa ensimmäiseen kysymykseen, eikö?
        Aiheena, mistä tämä abortti kysymys tuli oli verensiirto, johon jehovan todistaja siirsi puheenaiheen, koska ei pystynyt enää mitenkään slittämään asiaa. No, annetaan se hänelle anteeksi.

Meidän tulee aina muistaa jehovan todistajien kanssa kirjoittaessamme/puhuessamme, että heillä on yleensä huono sivistystaso, johtuen kouluakäymättömyydestä. Maailmassa tarvitaan tietoja, joita ei saa vartiotornista, hertkäälehdestä, eikä sitä oikeaa tietoa saa edes hallintoelimeltä.

Todistaja on valmis uskomaan vain hallintoelimen sanomaa, joko haluten tai pakottaen, se on aina totuus. Totta, se on säälittävää.

Se mitä nyt haluat saada selville abortista on ilmeisesti jonkilainen vastavetosi verensiirolle, eli kuinka paha asia se on aivopesemättömälle ihmiselle.

Eiköhän normaalin ihmisen ja lääketieteen kanta ole selvä. Isä ja äiti, sekä terveydenhuoltohenkilökunta (ei jehovantodistajiin kuuluva terveydenhoidossa oleva henkilö) arvioivat sikiön elämää. Puntaroidaan mahdollinen kehitysvamman aste elämän mahdollisuus, äidin terveys ym ym. Näitä seikkoja herkiten pyritään tekemään itsenäinen päätös, eikä suinkaan kenenkään uskovaisukon saneleman käskytyksen mukaan. Ymmärtänet ystäväni?

Vaatia saa, ja kyllä aika tavalla tuli vastauksia. Eikä tässäkään ole tullut muuta kuin "ehkä tuo voisi olla" -kommenttia ja puuta heinää.

Mitä tulee todistajien sisvtystasoon, niin heissä on ihan normaalisti koulutettujakin joukossa.

Voisiti ihan kertoa oman kantasi siihen missä tilanteissa olet abortin kannalla.

• Asenne ratkaisee !

Nyt kun yhteiskunta on hyväksynyt abortin ei-toivotun elävän olennon neutraloimiskeinoksi,
      odottelen mielenkiinnolla,
      milloin yhteiskunnalle vain rasitteeksi olevia vanhuksia/vammaisia aletaan myös
      "neutraloida" ihan yleisesti?
      Yleinen asennehan on aborttimyönteinen, ei siitä ole pitkä matka ruvata listimään muitakin ei-toivottuja, tuottamattomia yksilöitä pois...?

• No valitettavasti tuo vanhuksien neutralointi on tietyssä mielessä jo käynnissä. Lääkärithän päättävät siitä, onko vanhus heidän mielestään siinä tilanteessa että häntä kannattaa hoitaa.

• Uudestisyntyminen

älähän nyt innostu. Kyllä harmagedonissa "neutralintia" riittää, kun vääräuskoiset lapset, vanhukset, eronneet, erotetut listitään. Sitten on tilaa jehovan todistajille kirmailla röykkiöissä.

• Uudestisyntyminen kirjoitti:

älähän nyt innostu. Kyllä harmagedonissa "neutralintia" riittää, kun vääräuskoiset lapset, vanhukset, eronneet, erotetut listitään. Sitten on tilaa jehovan todistajille kirmailla röykkiöissä.

Harmaa ei tule, joten ketään ei listitä mielikuvitustapahtumassa. Sen sijaan todellisuudessa tehdään päätöksiä siitä hoidetaanko vai ei.

• Viikunapuun lehdet
        Uudestisyntyminen kirjoitti:

sai tuomion 5murhasta jne.
        Häneltä ei ole vielä viety oikeuksia toimia sairaanhoitajana, kertoi eilinen Ylen ohjelma.
        Ei tässä Harmaa tarvitse odotella, sehän on jo alkanut?

• Pii on 3.0
        helel kirjoitti:

No valitettavasti tuo vanhuksien neutralointi on tietyssä mielessä jo käynnissä. Lääkärithän päättävät siitä, onko vanhus heidän mielestään siinä tilanteessa että häntä kannattaa hoitaa.

- Termi ei ole oikea, pitää muistaa - nyanssit, -vai miten se onkaan Parempien piirien kielellä .Nykytermi on "-Priorisoida," sen kuullessaan tavallinen Rutukansa on kunnioituksesta väärällään.
        Sen vanhempi synonyymi on kai sana "listiä, " - mutta se taas tuo asiaan hivenen ikävähkön lisäkaiun, koska lantut ja turnipsit listitään syksyllä, oikein isolla kassaralla , ja lisäväriä tuo se, että jo muinainen herra Tamerlan keksi listiä kaikkien vihollistensa päät, ja laitatti ne suureen kekoon ikäänkuin vienoksi vihjeeksi tuleville Tamerlaneille.
        Hupsis,nyt taas eksyin historiaan pitkin ja poikin; mutta aihe on mielenkiintoinen.
        Mutta Suomeen ; onhan meilläkin jo uudet tuulet vanhustenhoidossa ; tämä meidän ainoahko hoitoalan sarjamurhaajamme ,on edelläkävijä . Hän on -, edelleen , täysin valtuutettu hoitajaksi, hoitajaluettelon mukaan.
        joten ei pidä ihmetellä, jos jonain aamuna, kun avaamme siniset simmumme, sängyn vieressä seisookin tämä täti , viehkosti hymyten , kädessään iso ruisku,

• kylmä rinki peffassa
        Pii on 3.0 kirjoitti:

- Termi ei ole oikea, pitää muistaa - nyanssit, -vai miten se onkaan Parempien piirien kielellä .Nykytermi on "-Priorisoida," sen kuullessaan tavallinen Rutukansa on kunnioituksesta väärällään.
        Sen vanhempi synonyymi on kai sana "listiä, " - mutta se taas tuo asiaan hivenen ikävähkön lisäkaiun, koska lantut ja turnipsit listitään syksyllä, oikein isolla kassaralla , ja lisäväriä tuo se, että jo muinainen herra Tamerlan keksi listiä kaikkien vihollistensa päät, ja laitatti ne suureen kekoon ikäänkuin vienoksi vihjeeksi tuleville Tamerlaneille.
        Hupsis,nyt taas eksyin historiaan pitkin ja poikin; mutta aihe on mielenkiintoinen.
        Mutta Suomeen ; onhan meilläkin jo uudet tuulet vanhustenhoidossa ; tämä meidän ainoahko hoitoalan sarjamurhaajamme ,on edelläkävijä . Hän on -, edelleen , täysin valtuutettu hoitajaksi, hoitajaluettelon mukaan.
        joten ei pidä ihmetellä, jos jonain aamuna, kun avaamme siniset simmumme, sängyn vieressä seisookin tämä täti , viehkosti hymyten , kädessään iso ruisku,

Pitääkin muistaa olla oikein kiltti lapsilleni,
        hehän sitten valitsevat minulle aikanaan hoitokodin.....

jossa minua ei toivottavasti neutralisoidaa heti jos vaikutan hankalalta.. :((((

Olen jo pyörätuolissa ja eläkkeellä, joten tuo eliminointi-anteeksi priorisointi voi ollakin tosi lähellä...
        eikä lapset ole edes uskiksia että tuntisivat velvollisuutta minua hoitaa, kuten jotkut, kumma kyllä,
        pystyvät/tahtovat tehdä...tässä nykymaailmassa....

• Pii on 3.
        kylmä rinki peffassa kirjoitti:

Pitääkin muistaa olla oikein kiltti lapsilleni,
        hehän sitten valitsevat minulle aikanaan hoitokodin.....

jossa minua ei toivottavasti neutralisoidaa heti jos vaikutan hankalalta.. :((((

Olen jo pyörätuolissa ja eläkkeellä, joten tuo eliminointi-anteeksi priorisointi voi ollakin tosi lähellä...
        eikä lapset ole edes uskiksia että tuntisivat velvollisuutta minua hoitaa, kuten jotkut, kumma kyllä,
        pystyvät/tahtovat tehdä...tässä nykymaailmassa....

..Se on oikein söpöä ja perinteikästä, mutta ei se enää auta ,
        Kun musta enkeli saapuu hymyten vuoteesi vierelle , on muistettava että tämä Täti on kaikkivaltiaan lääkärin liihoitteleva Lähettiläs. Kun lääkäri priorisoi potilaan, takana on -koti , Uskonto ja isänmaa . Ei niitä sovi vastustaa .
        ja potilaan on syytä muistaa sama , kuin Hollywoodiin pyrkivät teinitytöt ; , - Jos et ota mitä tahansa roolia vastaan , muista , että takanasi on 10.000 tilallesi tulevaa,
        - Sänky , hoitokodssa, on se samanlainen Rooli ; ,

• Pii on 3.0

.täällähän on paljon puhuttu abortista , pellosta ja pellon aidoista . ja varsinkin aidoista.
        Ns , - Ennen vanhaankin oli keinoja , jolla Tyttöraukat sopeutettiin raakaan Uskonnolliseen mielivaltaan .
        Tätä samaa rataa jatkavat nyt ne , jotka sanovat, että sosiaalitoimisto, poliisi , palokunta ja lääkäri ovat ylivertaisia Tahoja päättämään odottavan äidin lapsen kohtalosta .
        ..-Äidistä itsestään puhumattakaan . Hänen vanhempansa, ja äidit itse, ovat useinkin jo etukäteen valmiita omaksumaan yhteiskuntaa pyörittävän -Eugeniikan periaatteet ; - puhumattakaan kaiksta pitäjäläisista.
        Väite, jonka mukaan lapsi pitää listiä, koska muka ns, elinolosuhteet sotivat sitä vastaan , ovat nykymaailmassa suorastaan irvokkaita.
        On Historian paras taloudellinen aika ; , lukemattomat naisraukat ovat kasvattaneet lapsensa , mikä ministereiksi, -presidenteiksi, ( -tai presidentin tyttäreksi , ) , tai moneksi muuksi. Ilman kenenkään rääpivän arvostelijansa tukea. Monet vanhemmatkin ovat toimittaneet loppuelämänsä lapsenlapsensa eteen , katsomatta kustannuksiinsa.
        monet vaikeavammaisetkin lapset ovat saaneet ihmisarvoisen elämän, kun on ollut joku , joka, on arvostanut heidän ihmisyyttään .
        Sen takia sanon , että tämä asia on hieno ja tärkeä keskustelunaihe, ..
        kiitos siitä, Helel - ,
        lääkäreilläkin on kva vastuu siinä paikassa, jossa äidin , ja lapen henkeä punnitaan . Useimmiten minä uskon hyvän , ammattinaisen kätilön neuvoon .
        mieluummin kahden .
        On koettu .

• kummastunut isoäiti
        Pii on 3.0 kirjoitti:

.täällähän on paljon puhuttu abortista , pellosta ja pellon aidoista . ja varsinkin aidoista.
        Ns , - Ennen vanhaankin oli keinoja , jolla Tyttöraukat sopeutettiin raakaan Uskonnolliseen mielivaltaan .
        Tätä samaa rataa jatkavat nyt ne , jotka sanovat, että sosiaalitoimisto, poliisi , palokunta ja lääkäri ovat ylivertaisia Tahoja päättämään odottavan äidin lapsen kohtalosta .
        ..-Äidistä itsestään puhumattakaan . Hänen vanhempansa, ja äidit itse, ovat useinkin jo etukäteen valmiita omaksumaan yhteiskuntaa pyörittävän -Eugeniikan periaatteet ; - puhumattakaan kaiksta pitäjäläisista.
        Väite, jonka mukaan lapsi pitää listiä, koska muka ns, elinolosuhteet sotivat sitä vastaan , ovat nykymaailmassa suorastaan irvokkaita.
        On Historian paras taloudellinen aika ; , lukemattomat naisraukat ovat kasvattaneet lapsensa , mikä ministereiksi, -presidenteiksi, ( -tai presidentin tyttäreksi , ) , tai moneksi muuksi. Ilman kenenkään rääpivän arvostelijansa tukea. Monet vanhemmatkin ovat toimittaneet loppuelämänsä lapsenlapsensa eteen , katsomatta kustannuksiinsa.
        monet vaikeavammaisetkin lapset ovat saaneet ihmisarvoisen elämän, kun on ollut joku , joka, on arvostanut heidän ihmisyyttään .
        Sen takia sanon , että tämä asia on hieno ja tärkeä keskustelunaihe, ..
        kiitos siitä, Helel - ,
        lääkäreilläkin on kva vastuu siinä paikassa, jossa äidin , ja lapen henkeä punnitaan . Useimmiten minä uskon hyvän , ammattinaisen kätilön neuvoon .
        mieluummin kahden .
        On koettu .

kun ajattelee sitä että kaikenlaiset ehkäisymenetelmät on saatavilla,
        ja varhaisteineillekin jaetaan ilmaisia kondomeja..
        Miksei niitä käytetä?
        Kuulinpa sellaistakin, että parisuhteessa elävä nuori äiti olisi enemmistönä näissä a-luvuissa?
        Miksi ?

• kummastunut isoäiti kirjoitti:

kun ajattelee sitä että kaikenlaiset ehkäisymenetelmät on saatavilla,
        ja varhaisteineillekin jaetaan ilmaisia kondomeja..
        Miksei niitä käytetä?
        Kuulinpa sellaistakin, että parisuhteessa elävä nuori äiti olisi enemmistönä näissä a-luvuissa?
        Miksi ?

"Raskaudenkeskeytysten määrä jatkoi lievää laskuaan vuonna 2009. Keskeytyksiä tehtiin 10 427 eli 8,9 keskeytystä tuhatta hedelmällisyysikäistä (15-49-vuotiasta) naista kohti, noin 20 keskeytystä vähemmän kuin vuotta aikaisemmin.

Vuonna 2009 raskaudenkeskeytysten määrät kasvoivat alle 20-vuotiaiden sekä 30-34-vuotiaiden ikäryhmissä. Alle 20-vuotiaiden naisten keskeytysten määrän kasvu oli kuitenkin lukumääräisesti hyvin pieni. Keskeytysten määrä laski 20-24-vuotiaiden ikäryhmässä, jossa tehdään edelleen eniten keskeytyksiä. Sosiaaliset syyt ovat viime vuosina olleet selvästi yleisin raskaudenkeskeytyksen peruste. Tätä perustetta käytetään hieman yli 90 prosentissa keskeytyksistä.

Kaksi viidestä alle 20-vuotiaasta keskeytyspotilaasta ilmoitti, ettei ollut käyttänyt minkäänlaista ehkäisyä raskauden alkaessa. Vaikka tämä luku on hieman laskenut 1990-luvun alkuun verrattuna, ei merkittävää parannusta ole tapahtunut. Yleisin ehkäisymenetelmä alle 20-vuotiailla keskeytyspotilailla oli kondomi. Jälkiehkäisyä oli alle 20-vuotiaista käyttänyt 2,8 prosenttia, kaikista keskeytyspotilaista hieman useampi.

Raskaudenkeskeytyksistä kolmannes tehdään naisille, joille on tehty yksi tai useampi keskeytys jo aiemmin. Runsaalla puolella keskeytyspotilaista ei ollut yhtään aikaisempaa synnytystä. 36,6 prosentilla naisista oli yksi tai kaksi aiempaa synnytystä.

http://www.stakes.fi/FI/Tilastot/Aiheittain/Lisaantyminen/raskaudenkeskeytykset/index.htm

"Tarkasteltaessa em. muodollisten syiden ohella aborttien todellisia syitä, herättää huomiota sosiaalisten syiden luokka. 1960-1970-lukujen vaihtessa säädetyn lain jälkeen elintaso ja hyvinvointi ja turvallisuus ovat Suomessa kohonneet tasolle, jossa taloudelliset ja yhteiskunnalliset syyt abortteihin ovat poistuneet. Raskauden keskeytyksien todelliset syyt liittyvät elämäntapakysymksiin ja henkilökohtaisiin mieltymyksiin. Lain noudattamiseen liittyvä viranomaiskontrollin katoaminen antaa mahdollisuuden jopa naisten painostamiseen lapsensa abortointiin"

http://fi.wikipedia.org/wiki/Abortti

Muutamia asioita mitä tuosta mieleen juolahtaa:

- ehkäisyä ei käytetä riittävästi, onko vielä vallalla sellainen käsitys että ehkäisy on yksin naisten/tyttöjen harteilla?
        - jos on niin ujo, ettei kehtaa kortsua käyttää tai ottaa asiaa puheeksi, ei pitäisi kehdata paneskellakaan
        - kuinka monta tyttöä/naista ensin maanitellaan paljaalla panemiseen, ja kun paukahtaa paksuksi, painostetaan abortille?

Tässä ei siis ole tarkoitus tuomita abortilla käyneitä, tai sen ottavia. Mutta on tosiaan hyvä että "...." toi tämän asian esiin, koska tässä todella piilee kaksinaismoralismin vaara.

• Pii on 3.0
        helel kirjoitti:

"Raskaudenkeskeytysten määrä jatkoi lievää laskuaan vuonna 2009. Keskeytyksiä tehtiin 10 427 eli 8,9 keskeytystä tuhatta hedelmällisyysikäistä (15-49-vuotiasta) naista kohti, noin 20 keskeytystä vähemmän kuin vuotta aikaisemmin.

Vuonna 2009 raskaudenkeskeytysten määrät kasvoivat alle 20-vuotiaiden sekä 30-34-vuotiaiden ikäryhmissä. Alle 20-vuotiaiden naisten keskeytysten määrän kasvu oli kuitenkin lukumääräisesti hyvin pieni. Keskeytysten määrä laski 20-24-vuotiaiden ikäryhmässä, jossa tehdään edelleen eniten keskeytyksiä. Sosiaaliset syyt ovat viime vuosina olleet selvästi yleisin raskaudenkeskeytyksen peruste. Tätä perustetta käytetään hieman yli 90 prosentissa keskeytyksistä.

Kaksi viidestä alle 20-vuotiaasta keskeytyspotilaasta ilmoitti, ettei ollut käyttänyt minkäänlaista ehkäisyä raskauden alkaessa. Vaikka tämä luku on hieman laskenut 1990-luvun alkuun verrattuna, ei merkittävää parannusta ole tapahtunut. Yleisin ehkäisymenetelmä alle 20-vuotiailla keskeytyspotilailla oli kondomi. Jälkiehkäisyä oli alle 20-vuotiaista käyttänyt 2,8 prosenttia, kaikista keskeytyspotilaista hieman useampi.

Raskaudenkeskeytyksistä kolmannes tehdään naisille, joille on tehty yksi tai useampi keskeytys jo aiemmin. Runsaalla puolella keskeytyspotilaista ei ollut yhtään aikaisempaa synnytystä. 36,6 prosentilla naisista oli yksi tai kaksi aiempaa synnytystä.

http://www.stakes.fi/FI/Tilastot/Aiheittain/Lisaantyminen/raskaudenkeskeytykset/index.htm

"Tarkasteltaessa em. muodollisten syiden ohella aborttien todellisia syitä, herättää huomiota sosiaalisten syiden luokka. 1960-1970-lukujen vaihtessa säädetyn lain jälkeen elintaso ja hyvinvointi ja turvallisuus ovat Suomessa kohonneet tasolle, jossa taloudelliset ja yhteiskunnalliset syyt abortteihin ovat poistuneet. Raskauden keskeytyksien todelliset syyt liittyvät elämäntapakysymksiin ja henkilökohtaisiin mieltymyksiin. Lain noudattamiseen liittyvä viranomaiskontrollin katoaminen antaa mahdollisuuden jopa naisten painostamiseen lapsensa abortointiin"

http://fi.wikipedia.org/wiki/Abortti

Muutamia asioita mitä tuosta mieleen juolahtaa:

- ehkäisyä ei käytetä riittävästi, onko vielä vallalla sellainen käsitys että ehkäisy on yksin naisten/tyttöjen harteilla?
        - jos on niin ujo, ettei kehtaa kortsua käyttää tai ottaa asiaa puheeksi, ei pitäisi kehdata paneskellakaan
        - kuinka monta tyttöä/naista ensin maanitellaan paljaalla panemiseen, ja kun paukahtaa paksuksi, painostetaan abortille?

Tässä ei siis ole tarkoitus tuomita abortilla käyneitä, tai sen ottavia. Mutta on tosiaan hyvä että "...." toi tämän asian esiin, koska tässä todella piilee kaksinaismoralismin vaara.

..Tässäpä kierros aborttimaailmalta ; Ameriikkalaista huippuhoitoa 30 - vuoden kokemuksella, ;
        Yleislääkäri Kermit Cosnell, Uu- es Eii , uurasti itselleen miljoonaomaisuuden , pimeillä aborteilla. hän hoiti täysin kehittyneet lapset, saksimalla elävän lapsen selkärangan saksilla poikki . Häntä ei koskaan ratsattu, ennen kuin hän aiheutti lääkekuoleman .
        Siinäpä uutisia synnytysmaailmasta ; ,

• Pii on 3.0 kirjoitti:

..Tässäpä kierros aborttimaailmalta ; Ameriikkalaista huippuhoitoa 30 - vuoden kokemuksella, ;
        Yleislääkäri Kermit Cosnell, Uu- es Eii , uurasti itselleen miljoonaomaisuuden , pimeillä aborteilla. hän hoiti täysin kehittyneet lapset, saksimalla elävän lapsen selkärangan saksilla poikki . Häntä ei koskaan ratsattu, ennen kuin hän aiheutti lääkekuoleman .
        Siinäpä uutisia synnytysmaailmasta ; ,

No joo, tuo on melkosta juttua jo.

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/Järkyttävä paljastus Laiton aborttilääkäri surmasi elävänä syntyneitä/art-1288363688940.html

Mitähän uskontoa tämä henkilö mahtaa edustaa..

• Pii on 3.0
        helel kirjoitti:

No joo, tuo on melkosta juttua jo.

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/Järkyttävä paljastus Laiton aborttilääkäri surmasi elävänä syntyneitä/art-1288363688940.html

Mitähän uskontoa tämä henkilö mahtaa edustaa..

-Mainitsit ns, -kaksinaismoralismin , -
        ..Abortti jos mikä on aina ollut kaksinaismoralismia , Joka maassa on kai tunnettu lause ,-Enkelintekijät , .. mutta ei siitä sen enempää.
        Luonto itse aiheuttaa koko ajan aborttiin verrattavia toimia, usein ne ovat niin alkuaikana, ettei niitä edes tiedosteta. Ja esim , leijonat suorittavat vaistonvaraista rodunjalostusta , tappamalla , jos pystyvät, emon aiemmat pennut.
        Mutta ihminen on monimutkaisempi. , tai luulee olevansa ,

• lapsuus paskana
        Pii on 3.0 kirjoitti:

-Mainitsit ns, -kaksinaismoralismin , -
        ..Abortti jos mikä on aina ollut kaksinaismoralismia , Joka maassa on kai tunnettu lause ,-Enkelintekijät , .. mutta ei siitä sen enempää.
        Luonto itse aiheuttaa koko ajan aborttiin verrattavia toimia, usein ne ovat niin alkuaikana, ettei niitä edes tiedosteta. Ja esim , leijonat suorittavat vaistonvaraista rodunjalostusta , tappamalla , jos pystyvät, emon aiemmat pennut.
        Mutta ihminen on monimutkaisempi. , tai luulee olevansa ,

Mun mutsi ketro et mun faija olis halunnu hänen menevän puoskarille, kun alko oottaa mua.
        Mutsi kieltäyty.
        pelkäs kai kuolevansa puoskarin käsiin..

Faija muisti aina sanoo:Kyl olis pitäny laskee tuokin lakanalle, -kun minut näki..
        Mutsi otti eron kun faija hakkas hänet sairaalakuntoon..
        Lapsuudesta on jäänyt tunne että olen ei-toivottu,kukaan ei tykkää..

Sitten kuulin että Jehova rakastaa minua ja Jeesus Kristus kuoli jotta minäkin saisin elää :D
        Ei kaikista ole isiksi ja äideiksi:
        Parempi olis pitää housut jalassa , niin ei tehtäs aborttejakaan..

• Pii on 3.0
        lapsuus paskana kirjoitti:

Mun mutsi ketro et mun faija olis halunnu hänen menevän puoskarille, kun alko oottaa mua.
        Mutsi kieltäyty.
        pelkäs kai kuolevansa puoskarin käsiin..

Faija muisti aina sanoo:Kyl olis pitäny laskee tuokin lakanalle, -kun minut näki..
        Mutsi otti eron kun faija hakkas hänet sairaalakuntoon..
        Lapsuudesta on jäänyt tunne että olen ei-toivottu,kukaan ei tykkää..

Sitten kuulin että Jehova rakastaa minua ja Jeesus Kristus kuoli jotta minäkin saisin elää :D
        Ei kaikista ole isiksi ja äideiksi:
        Parempi olis pitää housut jalassa , niin ei tehtäs aborttejakaan..

Niin. .. - enhän minä ole mikään ketään arvostelemaan, mutta muistan viime sodan ja sen jälkeiset ajat, jolloin miehet tulivat , sodassa kiljunteon oppineina, kotiin. he eivät enää sopeutuneet perhe-elämään, ja kun miehistä oli suuri pula, luulivat naiset esim , iltamissa, paikalla liehuvia kiljujuoppoja suuriksi rakkauksiksi, ja muut ei olleet niin mitään . Sitten alkoivat nuo hankaluudet, ja se Suuri rakkaus kesti monella kauan riehumiset ja pieksämiset.
        ei se sota sinällään sitä tehnyt, vaan miesten pyöriminen vuosikaudet ryyppäävissä ja pelaavissa miesporukoissa, joihin muodostui omat merkilliset sääntönsä .
        Rakentamisen alkaminen vähensi huonompaa menoa jonkin verran -50- luvun alussa, mutta koettu on ; ,
        Siksi minua tässä hiukan huvittaakin jossain määrin tuo pateettinen - veteraanipuhe. Ne puhujat eivä näy tietävän sodanaikaista ,- tai jälkeistä todellisuutta ollenkaan.
        kaikenlaiset kummalliset -Huru - lahkot ja opit saivat ihmisiä villiintymään, ja liittymään äärilahkoihin, mm, nyt tähän Jt ; Oppiin . Nuorten saarnatyttöjen opastuksella muuankin , jo vanha mies, hajotti liittonsa, ja ryhtyi tienraivaajaksi.
        käännynnäisiä ei vaan tahtonut tulla , . Kotonaolo ei viehättänyt , ja lopulta papparainen ajoi saarnamatkalla kuormaauton alle , mopolla.
        vahingossa tietenkin .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      405
      8869
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      172
      3288
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      17
      1764
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      77
      1146
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      1068
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1055
    7. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      64
      1011
    8. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      79
      985
    9. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      973
    10. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      65