Täällä valehdellaan

Mirka ...

Se joka väittää jumalaa todeksi, VALEHTELEE.

Ei ole olemassa yhtään sellaista tosiasiaa mikä antaisi mitään aihetta edes epäillä jumalaa todeksi. Tämä todistaa ettei jumalaa ole.

32

1010

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kenkri

"Kristuksessa asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti" Kol. 2:9

Hakkaat Mirka... päätäsi seinään.

• Tavis :))

Niinpä voit ihan rauhaisin mielin jatkaa jumalatonta elämääsi.

• ............

Nas.se kirjoitti:

............

Mirka on mielestään oikeassa. Ei siihen tarvitse kenenkään puuttua.

• 45.JM-890011

Jokaisella on nykyään niin paljon tietoa käytettävänään ettei tarvitse valehdella satuja totena.

• Valehtelija tietää esittämänsä tiedon paikkansapitämättömäksi. Kyseessä on siis tahallinen harhaanjohtaminen. Tiesitkö tämän?

Se, joka ei tiedä esittämäänsä asiaa epätodeksi, ei valehtele.

• Shrink

Voi Mirka pieni, sinun yksittäinen väitteesi on kuin huojuva heinä pellolla...
      Ts. Ei todista yhtään, eikä mitään...
      Millätavalla todistat Jumalan olemattomuuden, ellei lasketa toteamustasi, "Ei ole olemassa" ?
      Kasva aikuiseksi.....

• Eiköhän kuitenkin sen saman kysymyksen voi esittää toisinkinpäin, todista mikä tahansa jumala todeksi, niin vastaus on täysin sama. Kehoitukset myös voi pitää omana tietonaan, koska aikuisuuden mittari ei tietääkseni ole se, että uskooko johonkin kirjassa kerrottuun henkiolentoon.

• Shrink
        A.Mikkonen kirjoitti:

Eiköhän kuitenkin sen saman kysymyksen voi esittää toisinkinpäin, todista mikä tahansa jumala todeksi, niin vastaus on täysin sama. Kehoitukset myös voi pitää omana tietonaan, koska aikuisuuden mittari ei tietääkseni ole se, että uskooko johonkin kirjassa kerrottuun henkiolentoon.

Tottahan kysymys voidaan ja tuleekin esittää molempiin suuntiin.
        Minkälaisia uusia sääntöjä haluat luoda mielipide/ keskustelupalstalle, ellei omaa mielipidettään saa tuoda julki ?

• 99.4-MTR-E

Näinhän se on. Hyvin aivopestyyn uskikseen ei vaikuta mitkään tosiasiat eikä faktat.

• Hyvästellyt

Kun ikäihminen kuolinvuotellaan sanoo sureville lapsillensa, että hän jo ihan mielellään siirtyy rajan taakse, kun siellä ovat jo kaikki oman ikäiset, puoliso, sisarukset, vanhemmat: "Äitikin kävi jo minua tervehtimässä", niin sanotko hänelle, ettei rajan takana ole mitään?
        Otatko pois kuolevalta hänen toivonsa päästä rakkaimpiensa luokse?
        Koska uskonto mielestäsi on pelkkää valhetta, niin eikö sinun omatuntoasi soimaa, jollet nyt rehellisesti viime hetkellä varoita kuolevaa ja sano, että hän ei tule tapaamaan ketään eikä mitään kuolemansa hetkellä. Äidin käynti vuoteen vierellä oli pelkkä hallusinaatio ja lääkehuuruista johtuva.

Rehellisyys maan perii. Kuoleman kohdatessa varsinkin on totuus pidettävä esillä, eikö niin, Mirka?

• Mirka ...
        Hyvästellyt kirjoitti:

Kun ikäihminen kuolinvuotellaan sanoo sureville lapsillensa, että hän jo ihan mielellään siirtyy rajan taakse, kun siellä ovat jo kaikki oman ikäiset, puoliso, sisarukset, vanhemmat: "Äitikin kävi jo minua tervehtimässä", niin sanotko hänelle, ettei rajan takana ole mitään?
        Otatko pois kuolevalta hänen toivonsa päästä rakkaimpiensa luokse?
        Koska uskonto mielestäsi on pelkkää valhetta, niin eikö sinun omatuntoasi soimaa, jollet nyt rehellisesti viime hetkellä varoita kuolevaa ja sano, että hän ei tule tapaamaan ketään eikä mitään kuolemansa hetkellä. Äidin käynti vuoteen vierellä oli pelkkä hallusinaatio ja lääkehuuruista johtuva.

Rehellisyys maan perii. Kuoleman kohdatessa varsinkin on totuus pidettävä esillä, eikö niin, Mirka?

Vihastuttaa oikein kun tälle ikäihmisille opetettu täysin todistamattomia uskomus satuja totena. Olisin valmis kriminalisoimaan uskonnot ettei näin kävisi.

Eikö teidän uskovaisten omatuntoon tee yhtään kipeetä kun uskottelette satujanne totena?

Rehellisyyteen ja tutkittuun tietoon tulee kristinuskokin kaatumaan.

HÄVETKÄÄ USKIKSET.

• Hyvästellyt
        Mirka ... kirjoitti:

Vihastuttaa oikein kun tälle ikäihmisille opetettu täysin todistamattomia uskomus satuja totena. Olisin valmis kriminalisoimaan uskonnot ettei näin kävisi.

Eikö teidän uskovaisten omatuntoon tee yhtään kipeetä kun uskottelette satujanne totena?

HÄVETKÄÄ USKIKSET.

Ei tässä ole sen kummemmasta kysymys kuin rehellisyydestä.
        Kuoleva puhuu oman vakaumuksensa pohjalta rehellisesti.
        Vastaisitko yhtä rehellisesti itse.
        Olet nuori, ja kuolema on kaukana. Vanhempana saatat olla kiinnostuneempi tietämään, mitä kuolemassa tapahtuu.
        Tässä ei ole kysymyksessä uskikset vaan elämänkatsomus, perinteet, koulutus, kuoleman läheisyys ja lähimmäisenrakkaus. Lähes jokainen joutuu katsomaan läheisensä kuoleman.
        Et vastannut rehellisesti kun kysyin. Mikset?

• itse kokenut
        Mirka ... kirjoitti:

HÄVETKÄÄ USKIKSET.

Sä tulet vielä uskoon ! Mutta sä sekoitat USKONNON ja ELÄVÄN USKON !

• revi siitä

Vain Hullu sanoo, ei ole Jumalaa sanoo Raamattu.

• Raamattu sanoo paljon myös muita asioita, joissa ei ole järkeä tai ei voi olla totta. Itse en jaksa uskoa esim siihen, että Jumala käveleskelee pitkin Israelia asuen teltassa. Ei voi olla totta, että taivaalla on vettä samalla lailla kuin merissä. Ei pidä uskoa kaikkea mitä Raamatussa sanotaan. Minusta on hullua, että Jumala esiintyy Raamatussa tappajana ja sotahulluna. Ne jo tekee mahdottomaksi ajatella, että Jumala olisi olemassa. Tai sitten toivon kai Jumalan olevan hiukan lempeämmän.

Mutta uskomattominta on se, että miksi Jumala esiintyy vain ja ainoastaan Raamatussa, joka on vain kirjoitettua tekstiä. Ei pelkkä kirjoitus voi tehdä Jumalaa oikeaksi. Kirjoittaahan voi mitä tahansa. Jumalan pitäisi nyt todistaa olemassaolonsa ja näkyä ja puhua kuten Raamatussa on kirjoitettu. Mutta niin ei tietysti koskaan tapahdu. Jumala jatkaa piilotteluaan, kuten on ollut jo tuhansia vuosia.
        Vain hullu uskoo olemattomaan.

• lopun aika
        helsinkijokkeri kirjoitti:

Raamattu sanoo paljon myös muita asioita, joissa ei ole järkeä tai ei voi olla totta. Itse en jaksa uskoa esim siihen, että Jumala käveleskelee pitkin Israelia asuen teltassa. Ei voi olla totta, että taivaalla on vettä samalla lailla kuin merissä. Ei pidä uskoa kaikkea mitä Raamatussa sanotaan. Minusta on hullua, että Jumala esiintyy Raamatussa tappajana ja sotahulluna. Ne jo tekee mahdottomaksi ajatella, että Jumala olisi olemassa. Tai sitten toivon kai Jumalan olevan hiukan lempeämmän.

Mutta uskomattominta on se, että miksi Jumala esiintyy vain ja ainoastaan Raamatussa, joka on vain kirjoitettua tekstiä. Ei pelkkä kirjoitus voi tehdä Jumalaa oikeaksi. Kirjoittaahan voi mitä tahansa. Jumalan pitäisi nyt todistaa olemassaolonsa ja näkyä ja puhua kuten Raamatussa on kirjoitettu. Mutta niin ei tietysti koskaan tapahdu. Jumala jatkaa piilotteluaan, kuten on ollut jo tuhansia vuosia.

Jumala puhuu tänäkin päivänä, jos on korvat kuulla. Minulle luonto puhuu Jumalan suuruudesta ja kauniista käsialasta, mikään ei riitele silmään.
        Ja puhuu hän myös sydämelle, kuin myös unien tai näkyjen kautta.
        Itse olen nähnyt enneunia jotka ovat pitäneet prikulleen paikkansa. Nämä unet ovat lohduttaneet tai valmistaneeet tulevaan jhk tapahtumaan kuten lapsen syntymä, leikkaus,työpaikka jne.

Niin vanha testamentti kirjoitettiin Juutalaisille, uusi myös meille pakanoille. En tiedä miksi siellä oli sotia, osa oli rangaistus jostain synnistä.

Me emme kuitenkaan voi käskeä Jumalaa, mitä hänen pitää tai ei pidä tehdä, ei lapsikaan opeta vanhempiaan siinä mitä heidän on tehtävä missäkin asiassa.

Mutta jospa lukisit uutta testamenttia ja vilpittömästi pyydät Jumalaa avaamaan ymmärryksesi käsittämään sen.
        Itse tulin nuorena uskoon ja olen saanut rauhan sydämeeni, en sitä vaihtaisi pois. Ja minulle Jumala puhuu, ja puhuu hän sinullekkin kun vain anot.

• siunausta sinulle
        helsinkijokkeri kirjoitti:

Raamattu sanoo paljon myös muita asioita, joissa ei ole järkeä tai ei voi olla totta. Itse en jaksa uskoa esim siihen, että Jumala käveleskelee pitkin Israelia asuen teltassa. Ei voi olla totta, että taivaalla on vettä samalla lailla kuin merissä. Ei pidä uskoa kaikkea mitä Raamatussa sanotaan. Minusta on hullua, että Jumala esiintyy Raamatussa tappajana ja sotahulluna. Ne jo tekee mahdottomaksi ajatella, että Jumala olisi olemassa. Tai sitten toivon kai Jumalan olevan hiukan lempeämmän.

Jumala on pyhä Jumala eikä hän salli itseään pilkata ! Mitä ihminen kylvää sitä hän myös niittää ja se on niin surullista,että Jumala myös tarkoittaa mitä sanoo tässä tapauksessa !

Hän antoi sanansa vanhantestamentin Juutalaisille silloin oli käskyt ja kiellot voimassa!
        Ja miksi ne oli ?
        Siksi, että ihmiset taijuaisivat että he eivät voi niitä itse täyttää, vaan tarvitsevat Jumalan apua.
        Jumala halusi olla läsnä lastensa elämässä. Niinkuin sinäkin isänä tai äitinä haluat olla.
        Ajattele;
        Jos sulla on lapsi pieni joku 6- 13 v. ja sinä vanhempana sanot hänelle, että älä koske tuleen, se polttaa !
        Mutta lapsesi sanoisi sulle, et sä iskä mitään tiedä, ei tuli polta !

Jumala haluaa olla myös tänäpäivänäkin läsnä niiden elämässä jotka ottavat hänet vastaan !
        Mutta hän ei väkisin tunge kenenkään elämään, ellei ihminen häntä halua.
        Saatana ei kysy haluatko palvella minua ! Mutta Jumala kysyy, koska se on vapaaehtoista.

Ja ne jotka ottivat hänet vastaan HÄN ANTOI voiman tulla Jumalan lapseksi sanoo Jeesus !

http://www.youtube.com/watch?v=zzHuJh9B6AY&feature=relate

• Mirka, minä en valehtele. Minulla ei ole mitään syytä olettaa, ettei Jumalaa olisi olemassa.
      Mutta eipäs-juupas-keskustelu ei rakenna mitään, joten mitä ehdotat jatkossa?

Seija H., pappi

• 00999

syytä sinulla on olettaa, että Jumala on olemassa.
        Siitä päästään eteenpäin.

• Mirka ...
        00999 kirjoitti:

syytä sinulla on olettaa, että Jumala on olemassa.
        Siitä päästään eteenpäin.

""Kerro, mitä syytä sinulla on olettaa, että Jumala on olemassa""

Hyvä kysymys. Syyn pitää olla aika pätevä (faktaan verrattavissa) kun totena kehtaat sitä tuputtaa Seija.

• Onko valehtelua, jos ihminen sanoo jotain joka ei ole totta, ja luulee sanomansa olevan totta?

• näkevä reetta

valehtelua, se on vain erehtymistä.
        Mutta jos luulee, että Raamatun kirjoitukset ovat aivan pätevä todiste Jumalasta, niin silloin on ymmärtämätön. Silloin ei osaa tehdä eroa kertomusten ja tosielämän välillä.

• näkevä reetta kirjoitti:

valehtelua, se on vain erehtymistä.
        Mutta jos luulee, että Raamatun kirjoitukset ovat aivan pätevä todiste Jumalasta, niin silloin on ymmärtämätön. Silloin ei osaa tehdä eroa kertomusten ja tosielämän välillä.

uskovaiset eivät ole valehtelijoita, he vain ovat erehtyneet. Mirka, ur wrong!

• Joten silloin se ei ole valehtelua. Uskon varjolla voidaan valheita levittää, sillä se on uskoa. Uskonvapaus suojelee tätä valehtelua...Näin vuonna 2011.

• Tango_Delirium

Näkemyksesi jumalista ja niiden olemattomuudesta on varmasti tullut hyvin selväksi meille kaikille. Mahtaisiko olla aika hieman laajentaa aihepiiriä? En tiedä, mitä arvelet saavuttavasi toistamalla samaa uudestaan ja uudestaan, mutta ainakaan allekirjoittanut ei ole valitettavasti saanut sinusta kovin hyvää kuvaa.

• maksammehan mekin YLE:lle siitä että he lähettävät kymmeniä tunteja viikossa ohjelmaa jossa selitetään että Raamatun Julmala on olemassa.

• Tango_Delirium
        Nas.se kirjoitti:

maksammehan mekin YLE:lle siitä että he lähettävät kymmeniä tunteja viikossa ohjelmaa jossa selitetään että Raamatun Julmala on olemassa.

Kymmeniä tunteja? No, ehkä olen ollut huolimaton, mutta ohjelmatietojen perusteella jumalanpalveluksia ei taida tulla ihan niin paljon.

Mutta oli miten oli, tuollainen yksioikoinen julistaminen antaa ihmisestä aika ikävän kuvan, ei voi mitään.

• Tango_Delirium kirjoitti:

Kymmeniä tunteja? No, ehkä olen ollut huolimaton, mutta ohjelmatietojen perusteella jumalanpalveluksia ei taida tulla ihan niin paljon.

Mutta oli miten oli, tuollainen yksioikoinen julistaminen antaa ihmisestä aika ikävän kuvan, ei voi mitään.

sieltä tulee muutakin tuubaa, sekä radiokanavilta että telkusta.

Nas.se kirjoitti:

maksammehan mekin YLE:lle siitä että he lähettävät kymmeniä tunteja viikossa ohjelmaa jossa selitetään että Raamatun Julmala on olemassa.

Eikö Mirka muuta tee kuin julistaa kirkon sanomaa valheeksi? Mahtaa olla yksitoikkoista, mutta niinhän hänen mielipidekirjoituksensakin ovat. Ei mitään muuta sisältöä.

• Sori, Tavis :))
        Nas.se kirjoitti:

Mikä prosenttiosuus uskonnollisella ohjelmalla on kokonaistarjonnassa?
        Ai, nyt huomaankin, että on ihan oma kanavansa uskonnollisille ohjelmille. Sieltähän Nasse seuraa niitä kymmeniä tunteja viikossa.
        Minä jo ajattelin, että tämä(kin) on huuhaata.

• Tango_Delirium
        Nas.se kirjoitti:

sieltä tulee muutakin tuubaa, sekä radiokanavilta että telkusta.

Ihan pikaisesti tutkittuna Ylen viikonlopun tarjonnassa näyttäisi olevan tv:n puolella kristinuskoa 1 tunti ja 5 minuuttia, islamia 1 tunti ja 20 minuuttia ja vertailun vuoksi urheilua 17 tuntia ja 20 minuuttia (eikä tähän sisältynyt ohjelmaan vakituisesti kuuluvat urheilu-uutiset). Radiotarjontaa en jaksanut laskea, mutta suhde lienee suunnilleen sama.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      110
      2318
    2. Jumankauta sä olet hyvännäköinen

Ihan mun miehen näköinen 😍
      Ikävä
      66
      1435
    3. Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä

Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html
      Maailman menoa
      232
      1218
    4. Nainen, huomasitko kun muutin sinua?

Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/
      Ikävä
      97
      1155
    5. Misä tulipalo?

Mikä palaa Haapavedellä?
      Haapavesi
      11
      1118
    6. Tämä kesä ei ollut vielä meidän

Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos
      Ikävä
      67
      1055
    7. Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit

Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.
      Ikävä
      91
      962
    8. IS Viikonloppu 12.-13.7.2025

Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko
      Sanaristikot
      56
      949
    9. Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan

Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      948
    10. Teet tämän niin

Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸
      Ikävä
      43
      918
    Aihe