Kannabis vs Alkoholi

jaripilli

Ykkösen aamuteeveessä kysymys irti huumeista Riipiselle: Nuoret luulevat että kannabis olisi terveellisempää kuin alkoholi.

Riipinen: Niin, yksi asia johtaa toiseen ja Suomessa on paljon masennusta.

Miksei voi perkele vastata kysymykseen. Kuulostaa ihan Kataisen politikoinnilta. Vastataan johonkin asian vierestä, mutta ei itse kysymykseen.

Riipinen jatkaa: Suomessa on yleistä sekakäyttö siis alkoholin ja kannabiksen sekakäyttäminen.

Mitä hittoa?! Ensinnäkään... Ei ole mitään varmaan tutkimusta joka puoltaisi kannabiksen aiheuttavan masennusta. Ja jos jatkuva käyttö sitä aiheuttaisikin, niin entä sitten. Jos samaan syssyyn laitetaan kaikki vaivat mitkä aiheutuu alkoholin ongelmakäyttäjille, niin luettelo on valtava.

Se että jotkut on sitä mieltä, että elämä on parasta huumetta, he saavat sitä mieltä olla, mutta on todella naivia ajatella, että kaikki lopettaa ikinä päihteiden käytön. Niin kauan kuin ihminen on löytänyt ensimmäisen käyneen hedelmän tai maistanut vahingossa coca-pensaan lehteä, niin sieltä ammoisista ajoista alkaen ihminen on halunnut joskus nollata tilannetta. Samaa tekee myös apinat.

Kannabis on tullut jäädäkseen ja vaikken itse sitä käytäkkään sen ollessa laitonta, en todellakaan hysterisoi tuohon tapaan kuin jotkut tekee. On totta, että päihteitä ei pitäisi käyttää yhdenkään alaikäisen syystä että heidän ymmärrys ja suhtautuminen päihteisiin on hurlumheitä. Siis ei ole psykologinen kehittyminen vielä riittävää, jotta osattaisi suhteuttaa päihteiden käyttöä.

Mitä tulee kannabiksen aivoja tuhoavaan vaikutukseen... Ainoa mikä saa taantumaa ajatteluun on se, jos pitkäaikaisesti tai liian usein on "high". Syystä että: Aivot kehittyy kun niillä ajattelee ja kun olet sekaisin, niin et ajattele vaan fiilistelet. Skitsofrenian laukaisua kannabis nostaa prosenttiyksikön verran yhdestä prosentista kahteen prosenttiin, joskin siinäkään ei tiedetä onko todennäköisyydelle yhteys kummasta, syystä vai seurauksesta. Tilastoissa kun ei näy se että alkaako tietty osa ihmisistä käyttämään kannabista koska on paha olla.

Noh, mulle asia ei ole niin tärkeä, mutta ottaa päähän nämä jotka ei uskalla vastata kysymykseen suoraan. Väistelee vastauksia. Selkäranka puuttuu sanoa suoraan mikä on paha ja maalailee uhkakuvia kun totuus ei ole riittävän paha. Faktat faktoina. Alkoholi on amfetamiinin tasoinen myrkky ja kannabis ei ole niin vakava huume.

101

2425

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannabiksesta?

Kumpikaan tökötti ei kuulu nuorten ongelmien ratkaisuvälineeksi aivoja sekoittamaan.

Ei ole mitään kannabis versus alkoholia. Vain kaksi ainetta jotka ovat molemmat aivoja vahingoittavia. Etenkin nuorilla, joiden aivot ovat hurjassa kehitysvauhdissa. Sitä kehitystä ei tulisi tyssätä millään mieltä sekoittavalla kemikaalilla.

• Timo Hitman

Varmaan tämänkin avausen tekijä on alan aktiivi, eli narkki.

Juopot eivät yleensä vertaile. Ovat kai osaansa tyytyväisiä, koska alkoholi on laillinen päihde.

• Hazmat.

Juuri näin. Elämä on parasta huumetta.

• Timo Hitman
        Timo Hitman kirjoitti:

Varmaan tämänkin avausen tekijä on alan aktiivi, eli narkki.

Juopot eivät yleensä vertaile. Ovat kai osaansa tyytyväisiä, koska alkoholi on laillinen päihde.

En lukenut avausta kokonaan, koska otsikko oli jo aijemmin käytetty.

Eli nyt saa haukkua, tei mokan huolimattomuutani.

• Joskin, siinäkin kun tuntuu olevan melkeen varmaa että nuoret sitä käyttää jotakin, niin pitäisi se opetus saada sitten siihen käyttöön ennen kuin nuori vetää jotain väkevää viinaa pullollisen ja sit makaa teholla. Tai tulee raiskatuks ku sammuu.

Asioista voi keskustella ja pitääkin. Nuorilla ei ole sitä kokemuksen tuomaa viisautta mikä JOILLAKIN aikuisilla on. Räkäkännit pois ennen kuin sille tielle lähteekään. Ja melkeen opettelu siihen ryyppäämiseen ennen kuin painelee jonnekin ulkomaailmaan yksinään testailemaan, että missäs sitä herätään.

Mutta Kannabis vs alkoholi on olemassa silti, kun puhutaan aikuisten ja vaikka hyssyteltäis kuinka, niin nämä aineet on kumpikin nykyään nuortenkin saatavilla joten ehkä asiasta pitäisi laajemminkin pohtia että mikä olisi oikeasti älykästä toimintaa päihdepolitiikassa. Hommahan on selkeesti lähteny lapasesta ja ei oikeastaan ole mitään riittävän järkevää vastalausettakaan olemassa.

• Timo Hitman kirjoitti:

En lukenut avausta kokonaan, koska otsikko oli jo aijemmin käytetty.

Eli nyt saa haukkua, tei mokan huolimattomuutani.

Siis en ole käyttäjä.

• Mustako puhut? Voisit hiukan perustella mihin perustat tuon väitteen?

• Timo Hitman
        jaripilli kirjoitti:

Siis en ole käyttäjä.

Joo, huomasin. Tuo otsikko vain oli tyypillinen, kannabiksen käyttäjillä, joten hätäilin... :-( Lapsille ei sovi mitkään päihteet. Kaljottelusta ja tupakoinnsta se yleensä alkaa....

• Hazmat. kirjoitti:

Että kaikilla ihmisillä vaikkapa vaan Suomessa on elämässään riittävästi, ettei koskaan tarvitsisi mitään päihteitä tai että ei haluaisi joskus rentoutua tai että ei tarvitsisi lääkitä masennuksiaan jollain päihteillä? On varmaa, että päihteet ei tule koskaan poistumaan, vaikka kuinka yks tai kaks absolutistia vouhottais nollatoleranssii.

No koska Suomessa alkoholista on merkittävät ongelmat yhteiskunnalle ja alkoholi on suurin kuolinsyy tällä hetkellä, pitäisi suurimmalle kuolinsyylle kehitellä jotain vaihtoehtoa. Ehdoton ei päihteille ei tule koskaan olemaan mikään ratkaisu. Nuoret näyttää kummasti esimerkkiä siitä, että kannabis voisi muuntaa alkoholin käyttöä vaihtoehtoiseen tuotteeseen. On totta, että saattaisi jokunen jäädä kannabisongelmaiseksi ja saada siitä joitain vaivoja, mutta alkoholilla ne ongelmat on moninkertaiset. Ja koska alkoholi tuhoaa aivoja toisin kuin THC, niin lopulta alkoholiongelmaisten kohtalona on jonkin tason aivorappeuma jollei jokin lukuisista syövistä hoitele ennen pois.

• edes muistaisi
        jaripilli kirjoitti:

Mustako puhut? Voisit hiukan perustella mihin perustat tuon väitteen?

jo vastanneesi. Etenkin kun tätä tapahtuu minuuttien sisään. Kertoo omaa kieltään asian laidasta.

• Timo Hitman kirjoitti:

Joo, huomasin. Tuo otsikko vain oli tyypillinen, kannabiksen käyttäjillä, joten hätäilin... :-( Lapsille ei sovi mitkään päihteet. Kaljottelusta ja tupakoinnsta se yleensä alkaa....

50 prosenttia 20 vuotta polttaneista sairastuu keuhkoahtaumatautiin ja lisäksi osa saa astman ja vaikka mitä.

Joo, ymmärrän. Itse saattaisin jopa kyseistä tuotetta käyttää, jos se olisi laillinen silloin tällöin. En usko että vastuulliset alkais kannabiksen laillistumisen jälkeen sen enempää rappiolle kuin nyttekään, joten luulen että oikeasti olisi yhteiskunnan ongelmille kannabiksen laillistaminen tuovan enemmän hyvää kuin huonoa.

Jos alkoholi olisi ilmaista, niin työssä käyvä porukka olisi edelleen selvin päin maanantaista perjantaihin ja perheelliset eläis perhe-elämäänsä kuten siihenkin asti. Rappio käyttäytymistä ei lisää mahdollisuudet vaan selkärangan puutos ja toisaaltaan olosuhteet, jossa millään ei ole mitään väliä. Siinä tapauksessa kuitenkin olisi parempi sekottaa päätään kannabiksella, jolloin ei tuhoaisi aivoja alkoholilla ja olisi paremmat mahdollisuudet joskus nousta sieltä suosta, jos tuleekin mieleen muuttua.

Miksi kieltää asioita, jos kieltämisellä ei ole oikeastaan perusteita? Onko ihmisten rajoittaminen jotenkin pääasia?

• edes muistaisi kirjoitti:

jo vastanneesi. Etenkin kun tätä tapahtuu minuuttien sisään. Kertoo omaa kieltään asian laidasta.

Jolloin toinen viesti oli siis paikallaan. Hmm... Jos sä saat tyhjästä vetää narkkari solvauksia, niin kaipa pitää moiselle keksiä jotain vastasolvauksia. Tai en viitsi vaivautua. Tiedän ettei kaikilla kyvyt riitä ajatteluun.

• Karitsan poika
        jaripilli kirjoitti:

Jolloin toinen viesti oli siis paikallaan. Hmm... Jos sä saat tyhjästä vetää narkkari solvauksia, niin kaipa pitää moiselle keksiä jotain vastasolvauksia. Tai en viitsi vaivautua. Tiedän ettei kaikilla kyvyt riitä ajatteluun.

Pitää kertoa oma tarinani. Olen jo vanhempi mies, mutta nuoruudessani olin hullu ja kovapäinen. Otin kaljaa ja huumetta. Kannabista. Olin todellisissa vaikeuksissa, kannabiksesta lähti muisti ja tein vaikka mitä hulluja tekoja. Haastoin riitaa ja tappelin kylillä. Kerran kännissä yritin hukuttaa myös serkkupoikani. Kun krapuloissa seuraavana päivänä kertasin tapahtumia, oli kyllä nolo olo. Jouduin lopuksi katkolle, mutta tärinät olivat valtavat. Karkasin sieltäkin baariin juomaan. Olin aivan hullu. Tuota menoa kesti ja kesti. Otin myös huumetta. Vanhempani olivat sydän syrjällään, mutta minä vain nautin siitä. Narkomaani menee huomaamattaan psykoosiin ja haluaa tappaa vanhempani. En ymmärtänyt sitä, mutta sitten kohtasin erään hengen miehen ja hän vasta sai minut tajuamaan, että piru oli minulle antanut päämääräksi tappaa vanhempani huoleen. Olin paha ihminen. Olin ottanut huume annoksen joskus musiikkikonsertissa ja siitä tämä kaikki lähti. Nyt ollut jo kymmeniä vuosia ilman huumetta ja olo tuntuu päivä päviältä paremmalta. Minulle tuli myös kaksi haima tulehdusta ja maksavaurio, nämäkin johtuvat kannabiksen vuoksi juodusta alkoholista. Onneksi kannabiksen käyttöni rajoittui pariin kokeiluun kännissä, en tiedä olisinko tässä, jos olisin sillä tiellä jatkanut.

Huumeessa ei ole mitään lieventäviä asianhaaroja. Ei ole mitään syytä ottaa puheeksi koko kannabista, kaikki tuhoaa sisäelimet ja näön. Itsellä näkö aivan surkea ja varmasti kannabis ehti sen tuhoamaan. Jos en olisi löytänyt hengellistä kotiani ja tärkeitä ihmisiä, niin huume olisi ajanut minut isän murhaan ja kaislikkoon, pahojen pariin.

Kiitos Jeesukselle Jumalalle jokaisesta hengityksestäni, kiitos valosta, kiitos ilmasta. Nykyisin olen hyvä ja tiedän joka päivä, että tämän päivän annan Jumalalle lahjaksi, en ota siihen huumetta tai viinaa.

Kiitos, että olen hyvä!!!

• Karitsan poika kirjoitti:

Pitää kertoa oma tarinani. Olen jo vanhempi mies, mutta nuoruudessani olin hullu ja kovapäinen. Otin kaljaa ja huumetta. Kannabista. Olin todellisissa vaikeuksissa, kannabiksesta lähti muisti ja tein vaikka mitä hulluja tekoja. Haastoin riitaa ja tappelin kylillä. Kerran kännissä yritin hukuttaa myös serkkupoikani. Kun krapuloissa seuraavana päivänä kertasin tapahtumia, oli kyllä nolo olo. Jouduin lopuksi katkolle, mutta tärinät olivat valtavat. Karkasin sieltäkin baariin juomaan. Olin aivan hullu. Tuota menoa kesti ja kesti. Otin myös huumetta. Vanhempani olivat sydän syrjällään, mutta minä vain nautin siitä. Narkomaani menee huomaamattaan psykoosiin ja haluaa tappaa vanhempani. En ymmärtänyt sitä, mutta sitten kohtasin erään hengen miehen ja hän vasta sai minut tajuamaan, että piru oli minulle antanut päämääräksi tappaa vanhempani huoleen. Olin paha ihminen. Olin ottanut huume annoksen joskus musiikkikonsertissa ja siitä tämä kaikki lähti. Nyt ollut jo kymmeniä vuosia ilman huumetta ja olo tuntuu päivä päviältä paremmalta. Minulle tuli myös kaksi haima tulehdusta ja maksavaurio, nämäkin johtuvat kannabiksen vuoksi juodusta alkoholista. Onneksi kannabiksen käyttöni rajoittui pariin kokeiluun kännissä, en tiedä olisinko tässä, jos olisin sillä tiellä jatkanut.

Huumeessa ei ole mitään lieventäviä asianhaaroja. Ei ole mitään syytä ottaa puheeksi koko kannabista, kaikki tuhoaa sisäelimet ja näön. Itsellä näkö aivan surkea ja varmasti kannabis ehti sen tuhoamaan. Jos en olisi löytänyt hengellistä kotiani ja tärkeitä ihmisiä, niin huume olisi ajanut minut isän murhaan ja kaislikkoon, pahojen pariin.

Kiitos Jeesukselle Jumalalle jokaisesta hengityksestäni, kiitos valosta, kiitos ilmasta. Nykyisin olen hyvä ja tiedän joka päivä, että tämän päivän annan Jumalalle lahjaksi, en ota siihen huumetta tai viinaa.

Noihin asiatietoihin vastaisin, että... Noh, jokainen lukekoon viestin ja päätyköön omaan tulkintaansa. En halua tyrmätä kenenkään uskomuksiakaan. Ja toisaaltaan... Joku saattaisi kirjoittaa tuollaisen tarinan ihan vaan satuja kertoakseen. Provosointiinkaan en viitsi mukaan enempiä lähteä. Joten, kukin saa itse miettiä tarinan opetuksen. :)

• kkohuudella
        Karitsan poika kirjoitti:

muutti veden viiniksi eikä viiniä vedeksi

• pois vain
        jaripilli kirjoitti:

Noihin asiatietoihin vastaisin, että... Noh, jokainen lukekoon viestin ja päätyköön omaan tulkintaansa. En halua tyrmätä kenenkään uskomuksiakaan. Ja toisaaltaan... Joku saattaisi kirjoittaa tuollaisen tarinan ihan vaan satuja kertoakseen. Provosointiinkaan en viitsi mukaan enempiä lähteä. Joten, kukin saa itse miettiä tarinan opetuksen. :)

On järkyttävää että nuoret kuvittelevat kannabiksen haitattomaksi, koska sitä se ei missään tapauksessa ole. Tutkimuksissa on osoitettu kannabiksen lisäävän masennusta, ahdistuneisuutta, nostavan skitsofrenian esiintymistä. Kannabis on osoitettu paljon vaarallisemmaksi kuin mitä jopa aiemmin on luultu. Kannabiksessa ei ole mitään hyvää. Kannabiksen polttelu nostaa keuhkosyöpäriskin n. 320-kertaiseksi, tämän lisäksi tulee myös kannabiksen aiheuttamat seksuaalihäiriöt, kuten pitkäaikainen ja vaikeasti hoidettava impotenssi.

Kannabiksella toden totta on vaikutuksia koko elimistöön, puheet haitattomuudesta on uskomatonta. Kannabis on täysin rinnastettavissa piikkihuumeisiin; kannabista käytetään sekaisin piikkihuumeiden ja huumaavien lääkkeiden kanssa. Kannabis yksin käytettynä tekee omat haittansa, mutta sen lisäksi kannabis laskee merkittävästi kynnystä ottaa kokeiluun muita aineita, kuten juuri tabletteja ja ruiskuhuumeita. Näin kannabiksenkäyttäjästä tulee sekakäyttäjä.

• Hazmat.
        jaripilli kirjoitti:

Että kaikilla ihmisillä vaikkapa vaan Suomessa on elämässään riittävästi, ettei koskaan tarvitsisi mitään päihteitä tai että ei haluaisi joskus rentoutua tai että ei tarvitsisi lääkitä masennuksiaan jollain päihteillä? On varmaa, että päihteet ei tule koskaan poistumaan, vaikka kuinka yks tai kaks absolutistia vouhottais nollatoleranssii.

No koska Suomessa alkoholista on merkittävät ongelmat yhteiskunnalle ja alkoholi on suurin kuolinsyy tällä hetkellä, pitäisi suurimmalle kuolinsyylle kehitellä jotain vaihtoehtoa. Ehdoton ei päihteille ei tule koskaan olemaan mikään ratkaisu. Nuoret näyttää kummasti esimerkkiä siitä, että kannabis voisi muuntaa alkoholin käyttöä vaihtoehtoiseen tuotteeseen. On totta, että saattaisi jokunen jäädä kannabisongelmaiseksi ja saada siitä joitain vaivoja, mutta alkoholilla ne ongelmat on moninkertaiset. Ja koska alkoholi tuhoaa aivoja toisin kuin THC, niin lopulta alkoholiongelmaisten kohtalona on jonkin tason aivorappeuma jollei jokin lukuisista syövistä hoitele ennen pois.

Se on aina vaan asennekysymys. Heikot sortuu päihteisiin, vahvamieliset pärjää ilman päihteitäkin.

Se on asennekysymys mikä riittää ja mikä ei.

Minulle riittää katto pään päälle, hyvä fyysinen kunto ja ruokaa. Absolutisti en ole, myönnän että itsekin juon silloin tällöin muutaman.

Lähinnä ymmärsin että tässä jutussa oli kyse ns. ongelmakäyttäjistä jotka vetää ihan överisti tavaraa naamariin.

Olen sitä mieltä edelleen että elämä on parasta huumetta. Ollakseni iloinen en tarvitse baareja tai viikon kestäviä ryyppyreissuja.

Itse olen kokenut kaikenlaista paskaa elämäni aikana ja kenties siksi minusta onkin tullut vahva.
        Kodittomuutta, työttömyyttä, vanhempien työttömyyttä, köyhyyttä...koskaan en ole sortunut ryöstämään mitään, alistunut huumeisiin tai alkoholiin. Se että jos on köyhä ja asiat päiin vittua ja sillä perusteella sortuu näihin aineisiin niin on heikko mieleltään. Se on vain huono tekosyy.

• Kyllästynyt kaikkeen
        kkohuudella kirjoitti:

kyllä monet tiedemiehet tutkineet ja saaneet aina tuon riskikertoimen tasan 320 kertainen riski saada keuhkosyöpä. 410 kertainen riski saada verenpurkauma, 670 kertainen riski tulla mielisairaaksi ja 1490 kertainen riski saada psykoosikohtaus. 14 ihmistä saa haimasyövän 27 kertaisena. thc tä on jo nyt 490 kertainen määrä, mitä sitä oli 70-luvulla.

Jos laskemme kaiken kannabiksen tuotannon, niin nykyaikana on tuotettu paljon enemmän thc tä kuin 70-luvulla oli tehty. Laboratorioiden epäpuhtaudet kerrostuvat takautuvasti kannabikseen ja silloin se on vaarallisempaa. Kun kaikki otetaan yhteen, niin on 14 000 kertainen riski kuolla enemmän kuin kannabis oli ennen!

Nämä jotka sanovat, että kannabis ei tapa, ovat narkomaaneja ja hulluja. Heidät pitäisi pidättää ja hakata järki päähän. Huumenarkomaani on niiin narkomanisoitunut aivoisa, että ainoastaan väkivalta auttaa. Nuoria pitäisi hakata kunnolla, ilman oikeuksia. Pahoinpitelyleirejä, jonne voisi kaapata haahuilevia nuoria. Nuoret kiittäisivät jälkeenpäin ja voisivat tulla leireille hakkaamaan muita sitten raitistuttuaan.

Väkivalta on äärimmäinen keino, mutta kokemukset ovat näyttäneet, että on 145 kertainen helppous päästä kannabiksesta, kun hakataan kunnolla. Hakattujen teki mieli 14 kertaa vähemmän kannabista kuin vähemmän hakattujen.

Kaikki ihmisoikeudet pois, jotta päästään oikein kunnon sotaan kannabista vastaan. Mielestäni kannattaa uhrata vaikka nykyinen yhteiskuntarauha, kunhan nuoriso kukkoilevine asenteineen saadaan piestyä niin, että eivät uskalla katsoa enää silmiin. Maan rajat on suljettava ja kaikelle väestölle velvollisuus jäädä synnyinseudulleen. Kuntarajan ylityksestä anomus rajalautakunnalle.

Saisimme lisää työpaikkoja erilaisiin virkoihin ja saisimme kurin takaisin. Nyt kadulla nauretaan ja naidaan vuoron perään. Kunnioitus takaisin ja autot pois nuorisolta ja sukupuolikäyttäytminen.

Vihaan kannabista ja vihaan niitä murhaajia, jotka painottavat avointa yhteiskuntaa ja avointa keskustelua. Nyt ajetaan kaikenmaailman vammasten oikeuksia ja mitä vielä, varmaan kohta narkomaanit saavat lapsensakin takaisin!

Huume on laitonta, laki on ehdoton AINA!!!!

Oppikaa siitä saatanan narkomaanit ja kaikenmaailman muut sekasikiöt, yök, teitä ei Suomen jaloon kansaan ikinä ottaisi. Kaikki rotat yli laidan, jos ei maksa veroa kannattaa opetella roikkumaan hirressä!!!!!

Totalitääriset vainot ja puhdistetaan pyhä Jumalan Suomen kansa! Valta talonpoikaisjärjelle!

• tehtyon..
        kkohuudella kirjoitti:

Tarvitaan toki sokeria ja vähän muutakin veden lisäksi.

• Hazmat. kirjoitti:

Se on aina vaan asennekysymys. Heikot sortuu päihteisiin, vahvamieliset pärjää ilman päihteitäkin.

Se on asennekysymys mikä riittää ja mikä ei.

Minulle riittää katto pään päälle, hyvä fyysinen kunto ja ruokaa. Absolutisti en ole, myönnän että itsekin juon silloin tällöin muutaman.

Lähinnä ymmärsin että tässä jutussa oli kyse ns. ongelmakäyttäjistä jotka vetää ihan överisti tavaraa naamariin.

Olen sitä mieltä edelleen että elämä on parasta huumetta. Ollakseni iloinen en tarvitse baareja tai viikon kestäviä ryyppyreissuja.

Itse olen kokenut kaikenlaista paskaa elämäni aikana ja kenties siksi minusta onkin tullut vahva.
        Kodittomuutta, työttömyyttä, vanhempien työttömyyttä, köyhyyttä...koskaan en ole sortunut ryöstämään mitään, alistunut huumeisiin tai alkoholiin. Se että jos on köyhä ja asiat päiin vittua ja sillä perusteella sortuu näihin aineisiin niin on heikko mieleltään. Se on vain huono tekosyy.

Väitän että jokaisen mielen voi murtaa. Jokaisella on raja jonka jälkeen ei kestä. Burnout on juuri vahvimpien ongelma. Kun paskaa pyritään kestämään liiaksi asti. Heikompi tosiaan antaa periksi vähemmällä.

Itse sanoisin että burnout on paljon pahempi kuin satunnaiskäyttö joko kannabiksella tai alkoholilla. Jos siis sitä vaatii. Jos kaikki asiat elämässä on mallillaan, niin silloin ei joo välttämättä alkoholiakaan tarvita, mutta en näe sitäkään pahana. Jos kaikki nautiskelut rajotetaan elämästä niin seksi kielletään koska se erittää aivojen omaa huumetta, samoin sokeri. Hiilihydraatti aiheuttaa masennusta kanssa. Lisäksi sokeri aiheuttaa ongelmia monilla muilla tavoin. Sanotaan nyt vaikka se sokeritauti, mutta jostain kuulin myös suolistovaivoista. Sitten rasvat. Oikeasti voitaisiin kaikki syödä jotain leväpuristetta. Silloin tulisi kaikki riittävä energia ja turhat nautinnot sikseen.

Mun mielestä ei oikeastaan ole oikeutta muilla sanella toisten iloisuutta tai nautintoja, jos niillä ei ole yhteiskuntaa haittaavaa vaikutusta. Amfetamiini, kokaiini, heroiini... Noilla on pahoja yhteiskuntaa murentavia vaikutuksia. Alkoholilla samoin. Lähes jokaisessa väkivaltaisuudessa on alkoholilla osuutta asiaan. Muistaakseni 75% kaikista väkivaltaisuuksista toinen osapuoli on nauttinut alkoholia. Kannabiksella ei tätä vaikutusta olisi vaan se rauhoittaa.

On totta, että kannabis voi laukaista vaikkapa menneisyyden traumat, kuten saattaa tehdä myös alkoholi tai psyykelääkkeet, mutta en sittenkään näe kannabista uhkana vaan alkoholin kulutusta laskevana tekijänä, jos se vapautettaisiin.

• 32
        Hazmat. kirjoitti:

Ainakin suomessa koska ei täällä voi olla selvinpäin kun maa on surkea anuslandia.

• mathaz
        Hazmat. kirjoitti:

ja kuolema pelkkä vieroitusoire.

• P 51 D MUSTANG
        32 kirjoitti:

Ainakin suomessa koska ei täällä voi olla selvinpäin kun maa on surkea anuslandia.

ET ILMEISESTI OPI,KUN JATKAT ,,NO VASTAUS ON SAMA EI HUUMEILLE EIKÄ VIINAAKAN TARVITA SILLÄ KYLLÄ
        SUOMESSA VOI ELÄÄ SELVINPÄIN.SE ON VAAN SUSTA ITTESTÄS KIINNI,ITSELLE EI SELVINPÄIN OLEMINEN OLE VAIKEAA VIIMEKSI OTIN VIINAA HEINÄKUUSSA .ELI EI ALKOHOLI OLE MINULLE ONGELMA MUTTA JOS KOETTAISIT OLLA SELVINPÄIN EI SE VAIKEAA OLE.EI ELÄMÄ VOI OLLA NIIN KAMALAA EIKÄ TÄMÄ ARKI TODELLISUUS MUTTA ITSEHÄN PÄÄTÄT ASIOISTASI JOTEN ,,,JATKA VAIN EN KIELLÄ ENKÄ NEUVO..SÄÄLI,,

• pois vain kirjoitti:

On järkyttävää että nuoret kuvittelevat kannabiksen haitattomaksi, koska sitä se ei missään tapauksessa ole. Tutkimuksissa on osoitettu kannabiksen lisäävän masennusta, ahdistuneisuutta, nostavan skitsofrenian esiintymistä. Kannabis on osoitettu paljon vaarallisemmaksi kuin mitä jopa aiemmin on luultu. Kannabiksessa ei ole mitään hyvää. Kannabiksen polttelu nostaa keuhkosyöpäriskin n. 320-kertaiseksi, tämän lisäksi tulee myös kannabiksen aiheuttamat seksuaalihäiriöt, kuten pitkäaikainen ja vaikeasti hoidettava impotenssi.

Kannabiksella toden totta on vaikutuksia koko elimistöön, puheet haitattomuudesta on uskomatonta. Kannabis on täysin rinnastettavissa piikkihuumeisiin; kannabista käytetään sekaisin piikkihuumeiden ja huumaavien lääkkeiden kanssa. Kannabis yksin käytettynä tekee omat haittansa, mutta sen lisäksi kannabis laskee merkittävästi kynnystä ottaa kokeiluun muita aineita, kuten juuri tabletteja ja ruiskuhuumeita. Näin kannabiksenkäyttäjästä tulee sekakäyttäjä.

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/02/aamulehti_nuorten_mielenterveyshairiot_eivat_olekaan_lisaantyneet_2344496.html

"Aamulehti: Nuorten mielenterveyshäiriöt eivät olekaan lisääntyneet"

Jos 25% nuorista on kokeillut kannabista ja mielenterveysongelmat eivät olekkaan lisääntyneet yhä kasvavista paineista huolimatta, ei se silloin ainakaan tilastoissa näy. Faktat ei tue noita tutkimusotantoja. Kannabiksen käyttäjiksi usein hakeutuu henkilöitä joilla on paineita ja ongelmia ja lääkitsee täten itseään. Jännä että alkoholilla tämä lääkitseminen on tajuttu, mutta kannabiskeskustelussa ei ja samoin tutkimuksissa tämä lääkitsemistarkoituksessa valikoituminen käyttäjäksi. Joka selittää tilastoharhan kannabiksen selkeästä syy-yhteydestä.

Kaikki mielenterveyteen tai jollain tapaa psyykettä muokkaavat tai psyykettä väliaikaisesti muuntavat tuotteet saattaa laukaista jotain prosesseja, esim vapauttaa mielen muistamaan asioita, joissa aiemmin on ollut lukko. Tästä syystä esim mielenterveyslääkkeillä on todettu jonkin verran kasvanutta itsemurhariskiä. Eihän niillä lääkkeillä muuten olisi vaikutusta.

• jaripilli kirjoitti:

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/02/aamulehti_nuorten_mielenterveyshairiot_eivat_olekaan_lisaantyneet_2344496.html

"Aamulehti: Nuorten mielenterveyshäiriöt eivät olekaan lisääntyneet"

Jos 25% nuorista on kokeillut kannabista ja mielenterveysongelmat eivät olekkaan lisääntyneet yhä kasvavista paineista huolimatta, ei se silloin ainakaan tilastoissa näy. Faktat ei tue noita tutkimusotantoja. Kannabiksen käyttäjiksi usein hakeutuu henkilöitä joilla on paineita ja ongelmia ja lääkitsee täten itseään. Jännä että alkoholilla tämä lääkitseminen on tajuttu, mutta kannabiskeskustelussa ei ja samoin tutkimuksissa tämä lääkitsemistarkoituksessa valikoituminen käyttäjäksi. Joka selittää tilastoharhan kannabiksen selkeästä syy-yhteydestä.

Kaikki mielenterveyteen tai jollain tapaa psyykettä muokkaavat tai psyykettä väliaikaisesti muuntavat tuotteet saattaa laukaista jotain prosesseja, esim vapauttaa mielen muistamaan asioita, joissa aiemmin on ollut lukko. Tästä syystä esim mielenterveyslääkkeillä on todettu jonkin verran kasvanutta itsemurhariskiä. Eihän niillä lääkkeillä muuten olisi vaikutusta.

On niin pientä ettei sitä näy tilastoissa ja toisaaltaan on olemassa laillinen huume nimeltään alkoholi joka johtaa kaikkia tilastoja joista pahimpana Suomalaisten yleisin kuolinsyy...

Ihan oikeesti hei... Ja tosiaankin tässäkin tapauksessa tilastot ei tue tutkimuksia, joiden mukaan kannabis lisäisi merkittävästi mielenterveysongelmia. Kuitenkin niitä vaikuttavia tekijöitä on muitakin. Ei ne yksilöt ole eläneet jossain kuplassa tekemättä mitään muuta kuin tuprutelleet kannabista.

Kun nyky-yhteiskunnassa pitäisi saada säästöjä aikaan, niin kuinka paljon yhteiskunta säästäisikään, jos vaikka vain yksneljäsosa alkoholin ongelmista siirtyis kannabiksen vastaaviin?

• .
        jaripilli kirjoitti:

Mustako puhut? Voisit hiukan perustella mihin perustat tuon väitteen?

.

• .
        tehtyon.. kirjoitti:

Tarvitaan toki sokeria ja vähän muutakin veden lisäksi.

.

• trupaduuri
        Karitsan poika kirjoitti:

Mielenterveysongelmaisen kannata käyttää mitään päihteitä!!!

• ...

Aika dorka saa olla jos jonkinlaista huumetta tarvitsee nauttia pitkääkseen itsensä tyytyväisenä.

• Saakutan pingottajat

Supersuoriutumiseen ei kykene ihminen. Voisihan sitä olla vakavana ja rukoilla ja tehdä työtä. Sehän on munkkien iskulause. Rukoile ja tee työtä. Aletaan munkeiksi kaikki. Kielletään kaikki kiva ja ollaan jäykkäpaskoja koko porukka. Niin tai sitte nää pingottajat voi vaihtaa maisemaa vaikkapa Pohjois Koreaan. Siellä pingotellaan riittävästi näidenkin makuun.

• Harharharava
        Saakutan pingottajat kirjoitti:

Supersuoriutumiseen ei kykene ihminen. Voisihan sitä olla vakavana ja rukoilla ja tehdä työtä. Sehän on munkkien iskulause. Rukoile ja tee työtä. Aletaan munkeiksi kaikki. Kielletään kaikki kiva ja ollaan jäykkäpaskoja koko porukka. Niin tai sitte nää pingottajat voi vaihtaa maisemaa vaikkapa Pohjois Koreaan. Siellä pingotellaan riittävästi näidenkin makuun.

Joo narkkarit voisi jäädä tänne Suomeen sitten tekemään töitä :D

• Timo Hitman
        Harharharava kirjoitti:

Joo narkkarit voisi jäädä tänne Suomeen sitten tekemään töitä :D

Varastaminen ei ole oikeaa työtä vaikka sitä tehdään myös myymälöissä ja suurissa ostoskeskuksissa. Vanhusten ryöstäminenkään ei ole oikeaa työtä vaikka sitä tehdään joka puolella suomea.

• .

.

• saako hengittää

Totta. Kohta porukka vaatii palkan maksamisen kieltämistä lailla. Suomessa on niin kovia työmiehiä, että ne eivät tarvitse edes palkkaakaan. Hävettää, kun pitää nukkua välillä, tosi mies pystyy kyllä tekemään ainakin 18 tuntia palkatta töitä, kun vaan lehdessä kirjoitetaan, että se on hienoa ja Katainen näyttää vielä pahvipeukkua perään. Kyllä taas jaksaa.

Omat tarpeet ovat hävettäviä ja ne pitää salata, oikein on näytellä juuri sellaista hyväksikäytettävää, kuin iltalehdessä sanotaan. Kaikki lööpit olisi julistettava laiksi.

Kaikki laittomaksi.

• Timo Hitman kirjoitti:

Varastaminen ei ole oikeaa työtä vaikka sitä tehdään myös myymälöissä ja suurissa ostoskeskuksissa. Vanhusten ryöstäminenkään ei ole oikeaa työtä vaikka sitä tehdään joka puolella suomea.

Miten päädyt kannabiksesta varastamiseen? Kun 25% alle 20 vuotiaista on kokeillut kannabista, niin onko tosiaan Suomen tilanne niin paha, että noi kaikki 25% on varkaita? Ja toisaaltaan... Suurin osa myymälävarkaistakin taitaa olla niin käyhiä, joilla ei ole varaa edes kannabikseen. Luulen että vedät rankalla kädellä stereotypiaksi että kannabis tekee automaattisesti varkaan.

Suurin osa alkoholisteistakin on töissä käyvää porukkaa. Metallimiehiä ja paperimiehiä ja ompa osuutensa korkeilla jakkaroillakin istuvia. Ihan oikeasti... Kannabis sen paremmin kuin muukaan huume heroiinia lukuun ottamatta ei tee automaattisesti varasta.

Jos mietit ihan realistisesti vaikkapa kokaiinin viihdekäyttäjiä jossain USAssa, niin melkeen väittäisin sen ryhmän olevan elittiporukkaa, joka sitä käyttää. Ja Suomessa muuten on nykyään joillain tapana vetää amfetamiinia että jaksaa käydä töissä. Suurin osa huumekäytöstä ei ole sitä rappiokäyttämistä, josta sä paniikkikuvia maalailet.

• It`s in a BONG

Saksan kannabis laki myös suoleen eiku suomeen jotta ihmisillä olisi vaihtoehto vaaralliselle alkoholille johon kuolee jokapäivä keskimäärin 8 suomalaista.

• P 51 D MUSTANG

JOKO TAAS ,HITTO EI IKINÄ KANNABISTA VAPAAKSI,PÄINVASTOIN HUUMEISTA KOVEMPIA RANGAISTUKSIA
        KAIKKI HUUMEET ON VAARALLISIA MYÖS KANNABIS .

• vinkkivinkki
        P 51 D MUSTANG kirjoitti:

JOKO TAAS ,HITTO EI IKINÄ KANNABISTA VAPAAKSI,PÄINVASTOIN HUUMEISTA KOVEMPIA RANGAISTUKSIA
        KAIKKI HUUMEET ON VAARALLISIA MYÖS KANNABIS .

.

• kansalainen x

Sulle on loppuen lopuksi ihan sama mitä suurin osa väestöstä ajattelee, kunhan vain saat poltella kannabistasi. Fakta on että kannabis on Suomessa laiton huume. Ei auta vaikka kuinka itkisit alkoholista niin se ei laillista sinun rakasta huumettasi. Äänestämällä voit vaikuttaa, mutta tuskin sekään kiinnostaa kun harva puollustaa avoimesti huumeita :D

• It`s in a BONG

Kyllä se huuto auttaa kun tarpeeksi monet alkavat huutamaan että GANJA vapaaksi!!

Ja sinun rakastama liuotin alkoholi tappaa jokapäivä suomalaisia 8 kpl. ja montakos on kuollut koko maailman historian aikana kannabiksen yliannostukseen?

Vastaus sinun kannalta masentava 0 kpl.!

Maailmassa on yli 250 miljoonaa iloista kannabiksen käyttäjää ja ei 250 miljoonaa ihmistä voi olla väärässä!!

Sitäpaitsi alkoholinnarkkaus tekee käyttäjästä homoseksuaalin,pelkäätkö että loppuu kohta niiden homojen tuotanto suomessa?

• 38

Sekava alkkisnarkkari uhkailee/toteuttaa sairaita murhia!

Toivottavasti et tänä viikonloppuna murhaa ketään.

• En käytä kannabista.

• Timo Hitman
        jaripilli kirjoitti:

En käytä kannabista.

En minäkään, mutta tupakka on ollut riesana, ihan liian kauan. Aikuisten alkoholin käyttöön suhtaudun ymmärtäväisesti, vaikka itse en sitä usein käytä. Kannabis voisi olla apteekkitavaraa? Noin saataisiin sekin lailliseksi, eikä käyttäjä tuntisi itseään rikolliseksi, kuten nyt. Nuorille ei sitäkään huvia. Heillähän on oikeuksia, joita meillä aikuisilla ei ole.

• Timo Hitman kirjoitti:

En minäkään, mutta tupakka on ollut riesana, ihan liian kauan. Aikuisten alkoholin käyttöön suhtaudun ymmärtäväisesti, vaikka itse en sitä usein käytä. Kannabis voisi olla apteekkitavaraa? Noin saataisiin sekin lailliseksi, eikä käyttäjä tuntisi itseään rikolliseksi, kuten nyt. Nuorille ei sitäkään huvia. Heillähän on oikeuksia, joita meillä aikuisilla ei ole.

Että kannabis ja viina pitäisi kumpikin myydä erikoisliikkeissä, jossakin näkyvällä paikalla. Keskellä keskustaa. Häpeä on tekijä joka rajoittaa päihteiden käyttöä. Nyt jos pääsee "samalla" ostamaan kun käy muita tarpeita ostamassa, niin se houkuttaa ostamaan. Melkeempä olutkin sais olla viinakaupan tuotteita. Miksi pitää jotain alkoholia ruokakaupassa? Enemmin vaikka lisää alkon aukiolo aikoja, jos sille tuntuu. Mutta se että joutuisi asioimaan alkossa.

Ja kannabiskin pitäisi jalostaa nesteeksi, jos se ikinä vapautetaan. Silloin myös sen kayttöä on helpompi itse kunkin kontrata eikä tulisi haittoja joita savu aiheuttaa. Missään tapauksessa ei ainakaan mihinkään ruokakauppaan mitään kannabista. Apteekki ois tietenkin toinen vaihtoehto, mutta jotenkin päihteet kuuluu samaan liikkeeseen. Siellä se henkilökuntakin on koulutettu tarkkailemaan ikää ja noin pois päin.

• Oma Jalka
        jaripilli kirjoitti:

Että kannabis ja viina pitäisi kumpikin myydä erikoisliikkeissä, jossakin näkyvällä paikalla. Keskellä keskustaa. Häpeä on tekijä joka rajoittaa päihteiden käyttöä. Nyt jos pääsee "samalla" ostamaan kun käy muita tarpeita ostamassa, niin se houkuttaa ostamaan. Melkeempä olutkin sais olla viinakaupan tuotteita. Miksi pitää jotain alkoholia ruokakaupassa? Enemmin vaikka lisää alkon aukiolo aikoja, jos sille tuntuu. Mutta se että joutuisi asioimaan alkossa.

Ja kannabiskin pitäisi jalostaa nesteeksi, jos se ikinä vapautetaan. Silloin myös sen kayttöä on helpompi itse kunkin kontrata eikä tulisi haittoja joita savu aiheuttaa. Missään tapauksessa ei ainakaan mihinkään ruokakauppaan mitään kannabista. Apteekki ois tietenkin toinen vaihtoehto, mutta jotenkin päihteet kuuluu samaan liikkeeseen. Siellä se henkilökuntakin on koulutettu tarkkailemaan ikää ja noin pois päin.

Ei tarvitse hävetä, sitä paitsi jatkuva häpeän tunne voi olla merkki yleisemmästä pahoinvoinnista tai alistetusta asemasta.

Kukaan ei tainnut vaatia kannabiskauppoja näkyvälle paikalle keskustaan. Ei laillistaminen tarkoita sitä, että aine hyväksytään varauksetta tilanteessa kuin tilanteessa ja suositellaan lapsille :) Lailla voidaan myös säätää ja rajoittaa. Asettaa luvanvaraiseksi tuotanto ja myynti ja valvoa sitä. Kieltolaki lähes tuhatkertaistaa hinnan, takaa verottoman rahavirran rikollisille, jotka todennäköisesti investoivat yhteiskuntaa haittaavaan toimintaan voittonsa. Kieltolaista on tullut rikollisten rahan teon moottori.

Aivan samalla tavalla kuin kieltolaki toimi alkoholin kohdalla. Nyt kieltolaki on portti kovempaan rikollisuuteen ja sitoo käyttäjänsä rikollisuuden ja velkojen maailmaan ja tekee itseasiassa ongelmakäyttäjän raitistumisen vaikeammaksi.

Kieltolaki perustuu kirkonmäen mummojen moralistisille käsityksille. Toki monet miehetkin ovat mummomaisia ajatuksiensa ja pohjattoman uteliaisuutensa vuoksi.

Kieltolailla pumpataan yhteisömme varoja verottomana rikolliselle puolelle. Kieltolaki ei estä yhtään mitään, huumeet ovat täällä joka päivä saatavilla, aina löytyy useita, joita jättivoitot kiinnostavat. Suurin osa kieltolain aiheuttamista toimenpiteistä kohdistuvat käyttäjiin, myyjä saa tuplamäärän huumeita kaupatuksi, kun poliisin takavarikoinnin vuoksi pitää ostaa lisää.

• TUNTEMATON SOTILAS
        It`s in a BONG kirjoitti:

Kyllä se huuto auttaa kun tarpeeksi monet alkavat huutamaan että GANJA vapaaksi!!

Ja sinun rakastama liuotin alkoholi tappaa jokapäivä suomalaisia 8 kpl. ja montakos on kuollut koko maailman historian aikana kannabiksen yliannostukseen?

Vastaus sinun kannalta masentava 0 kpl.!

Maailmassa on yli 250 miljoonaa iloista kannabiksen käyttäjää ja ei 250 miljoonaa ihmistä voi olla väärässä!!

Sitäpaitsi alkoholinnarkkaus tekee käyttäjästä homoseksuaalin,pelkäätkö että loppuu kohta niiden homojen tuotanto suomessa?

Alkoholi vs huumeet joko taas ,ei ikinä huumeita ja kannabis on vaarallinen huume siinä missä muutkin huumeet
        ja nimerkki P 51 D MUSTANG on AIVAN OIKEASSA ,kun hän kirjoittaa että elämään pystyy selvin päin mutta "se on miehestä kiinni"että pystyykö.ihmettelen että kuka viitsii tuollaista kirjoittaa huumeiden puolesta kannabis vapaaksi ei ikinä .eihän siinä ole mitään järkeä pilata elämääsä moisella myrkyllä vai sanoisinko saasteella
        jyrkkä ei huumeilla ja alkoholia vain kohtuullisesti.miksi muuten aina vedotaan alkohliin kun puolustetaan huumeita.ehkä siksi että pitää syy uhoamiseen ..turhaan uhoamiseen..

• TUNTEMATON SOTILAS kirjoitti:

Alkoholi vs huumeet joko taas ,ei ikinä huumeita ja kannabis on vaarallinen huume siinä missä muutkin huumeet
        ja nimerkki P 51 D MUSTANG on AIVAN OIKEASSA ,kun hän kirjoittaa että elämään pystyy selvin päin mutta "se on miehestä kiinni"että pystyykö.ihmettelen että kuka viitsii tuollaista kirjoittaa huumeiden puolesta kannabis vapaaksi ei ikinä .eihän siinä ole mitään järkeä pilata elämääsä moisella myrkyllä vai sanoisinko saasteella
        jyrkkä ei huumeilla ja alkoholia vain kohtuullisesti.miksi muuten aina vedotaan alkohliin kun puolustetaan huumeita.ehkä siksi että pitää syy uhoamiseen ..turhaan uhoamiseen..

Että kannabis todellakin vähentäisi alkoholista aiheutuvia kuluja ja haittoja. En muista niitä lukuja kuinka valtavia määriä työnantajat menettää sairausspoissaoloissa ja muissa ongelmissa alkohlin liika käytön takia ja lisäksi yhteiskunnan ongelmat siihen päälle. Vähän väliä jossain hakataan puolisoita kännissä ja traumatisoidaan koko lähipiiri. Tjaah... Tulipahan vaan kirjoiteltua miten asian näen. Jokainen olkoon omaa mieltään, mutta toivottavasti on ajatellut asiaa omilla aivoillaan, eikä vaan vedä tunteella, että näin olen oppinut joltain joltain saarnaajalta.

• 301371
        jaripilli kirjoitti:

Että kannabis todellakin vähentäisi alkoholista aiheutuvia kuluja ja haittoja. En muista niitä lukuja kuinka valtavia määriä työnantajat menettää sairausspoissaoloissa ja muissa ongelmissa alkohlin liika käytön takia ja lisäksi yhteiskunnan ongelmat siihen päälle. Vähän väliä jossain hakataan puolisoita kännissä ja traumatisoidaan koko lähipiiri. Tjaah... Tulipahan vaan kirjoiteltua miten asian näen. Jokainen olkoon omaa mieltään, mutta toivottavasti on ajatellut asiaa omilla aivoillaan, eikä vaan vedä tunteella, että näin olen oppinut joltain joltain saarnaajalta.

VAI KANNABIS VÄHENTÄISI ALKOHOLISTA AIHEUTUVIA KULJA ,EI PIDÄ PAIKKAANSA.JOTEN ANTAAS OLLA
        VIITSIIKÄ NÄIDEN HUUMEMYÖNTEISTEN JA NARKKARIEN KANSSAEDES VÄITELLÄ .OVAT SENVERTA SÄÄLITTÄVIÄ
        MUTTA TUO OLI JO KAIKEN HUIPPU MITEN MUKA KANNABIS MUKA VÄHENTÄISI .

• 301371 kirjoitti:

VAI KANNABIS VÄHENTÄISI ALKOHOLISTA AIHEUTUVIA KULJA ,EI PIDÄ PAIKKAANSA.JOTEN ANTAAS OLLA
        VIITSIIKÄ NÄIDEN HUUMEMYÖNTEISTEN JA NARKKARIEN KANSSAEDES VÄITELLÄ .OVAT SENVERTA SÄÄLITTÄVIÄ

Se osa henkilöistä jotka ei käytä päihteitä, ei käytä sitä vaikka olisi tarjolla vaikka mitä. Katukyselyssä tehtiin tutkimus, jossa kysyttiin vetäisikö tavalliset pulliaiset viinaa useammin jos viina olisi ilmaista ja voi miten yllättävää, perheelliset ja työssä käyvät sanoi että empä käyttäisi sen useammin. Selkäranka tekee sen, että ei aletakkaan rappiolle, vaikka olisikin mahdollisuus. Yllättäen siis ihmiset osaa käyttää omia aivojaan kun ne laatii itselleen rajoja.

Sen sijaan nämä joilla on tarve rentoutua, vetää päänsä sekaisin jostakin joka tapauksessa. Ne hakis sen viinan vaikka virosta, jos Suomeen tulisi kieltolaki. Mutta jos osa niistä käyttäisikin alkoholin sijaan kannabista...

Alkoholi on suurin syy kuolemiin ja poissaolojenkin määrä on valtava, jotka alkoholin takia tai alkoholin aiheuttamien sairauksien takia syntyy joka vuosi. Yhteisskunnalle pelkistä sairauksista aiheutuvat tappiot alkoholiverotuottojen jälkeen on 2/3. Alkoholiverot kattaa siis vain yhden kolmasosan kuluista.

Niin ja edelleenkin sanon... En ole narkkari. En käytä kyseistä tuotetta. Keskustelen asiasta. Ei tutkijatkaan ole narkkareita, jotka kannabiksesta keskustelee. Kun ei perustelut riitä, niin jotkut alkaa näköjään nimittelemään narkkareiksi. Olen pahoillani, ettei sulle ole ymmärrystä riittävästi suotu.

• jaapa jaa
        301371 kirjoitti:

oma on ongelmasi jos et ymmärrä. humalassa tehdään suurin osa väkivalta ja henkirikoksissa, pilvessä
        niitä ei tehdä juuri ollenkaan. alkoholi on noussut työ-ikäisten yleisimmäksi kuolinsyyksi, kannabis on
        aineena niin myrkytön ettei siihen ole kuollut yhtäkään.

en ole huumemyönteinen enkä narkkari. olen vain sitä mieltä että laillisina päihteinä saisi olla muutakin kuin alkoholi. se kun on niin vahva päihde/huume että sen haitat ylittävät sen hyödyt.
        kannabis mietona päihteenä/huumeena olisi paljon haitattomampi.

• jaapa jaa kirjoitti:

oma on ongelmasi jos et ymmärrä. humalassa tehdään suurin osa väkivalta ja henkirikoksissa, pilvessä
        niitä ei tehdä juuri ollenkaan. alkoholi on noussut työ-ikäisten yleisimmäksi kuolinsyyksi, kannabis on
        aineena niin myrkytön ettei siihen ole kuollut yhtäkään.

en ole huumemyönteinen enkä narkkari. olen vain sitä mieltä että laillisina päihteinä saisi olla muutakin kuin alkoholi. se kun on niin vahva päihde/huume että sen haitat ylittävät sen hyödyt.
        kannabis mietona päihteenä/huumeena olisi paljon haitattomampi.

Aivan

• 8

Kun tuli se dokkari kannabiksesta niin siinä sanottiin että jos sinulla on taipumusta mielenterveys ongelmiin niin silloin ei kannata käyttää yhtään mitään päihdettä ja alkoholi laukaisee 8 x kovemmin hulluilla mielenterveys ongelmat!

Myöskään kukaan ihminen ei ole koko maailman historian aikana kuollut kannabiksen yliannostukseen ja pelkästään suomessa kuolee päivittäin 8 kpl. ihmisiä alkoholin takia eli kumpikohan on vaarallisempaa elimistölle?

• Kannabiksen kieltolakiin liittyy hitokseen politiikkaa ja kyseisen aineen kitkemisestä USAsta aikanaan Reagan voitti toisetkin vaalit ja tuohon aikaan Reagan teetti tutkimuksen kannabiksesta joka sittemmin kiellettiin esittäminen, koska sen tulos olisi murentanut Reaganin kieltopolitiikan. Gallupeissa Reagan oli jäljessä haastajiaan, mutta uhrattuaan 10 miljardia dollaria kannabissotaan, Reagan valittiin uudestaan.

Koska politiikka on niin suurilta osin vaikuttamassa koko aineeseen, niin kyseisestä tuotteesta on tehty tutkimuksia ja sitten tutkimuksia. Osassa tutkimustulokset on vääristeltyjä, osassa tuloksia tulkitaan haluamalla tavalla. Kuten ne rottakokeet, jossa 50 grammaa painavalle rotalle annettiin päivittäin muutaman jointin verran THCta kahden viikon ajan. Tuo kaksi viikkoa vastaa rotalle koko sen teini ikää ja siis rottalle tuo vastasi täyttä lobotomiaa koko teini-iän ajaksi. Ja sitten ihmeteltiin kun rotasta oli tullut idiootti.

Kun on aihe jossa on niin suuria intressejä suuntaan ja toiseen ja usein merkitsee poliittista itsemurhaa jos alkaa kannabiksen puolesta puhumaan, pitäisi enemmänkin itse kerätä faktat jostain taholta jolla intressit ei ole sen enempää puolesta kuin vastaakaan. Kun maailmassa on satoja miljoonia käyttäjiä kannabiksella ja mitään suurta haloota ei ole missään siitä, että nyt olisi maailmalla ennätys määriä skitsofreenikoita tai että joku Jamaika olisi debression vallassa koko maa, koska kaikki siellä tupruttelee, niin ehkä se ei ole niin paha aine kuin mitä länsimaat haluaa uskotella. Espanja, Italia, Portugali, Saksa... Monet monet Euroopan maat on osin sallineet kannabiksen käytön. Suomessa kuitenkin koetaan ihme hysteriaa, ettei asiasta voi edes puhua.

Niin ja alkoholista... alkoholi vaurioittaa lähes jokaista elintä ihmisessä ja aiheuttaa lukuisia syöpiä sekä kuolemaan johtavia sairauksia joista pahimpia lienee maksakirroosi ja dementia. Alkoholi kuuluu polttomoottoreihin, ei ihmisen nautittavaksi. Noh, sanotaan näin... Monet aineet on myrkkyjä jos niitä käyttää liikaa, vitamiinitkin, mutta moni on lääke annosteltuna oikein. Koska ihminen ei ole kone, tarvitaan joskus rentoutumiseenkin lääkettä ja ehkä alkoholi on parempi kuin sitten burnout tai vastaava.

• .....

että kukaan ei ole kuollut yliannostukseen?
        Kuinka moni on jäänyt ikuisille tripeille liian suurien annoksien takia?
        Kuinka moni on saanut jonkun syövän poltteluiden seuraksena?
        Kuinka monta aivosolua, työpaikkaa, ystävää, koulupaikkaa jne. On menetetty polttelun takia?
        Se että siihen ei kuolisi kukaan heti, ei tee siitä yhtään vaarattomampaa, kyllä silläkin ne seurauksen laahaa perässä, niikuin suurimalla osalla päihteistä.

• ..... kirjoitti:

että kukaan ei ole kuollut yliannostukseen?
        Kuinka moni on jäänyt ikuisille tripeille liian suurien annoksien takia?
        Kuinka moni on saanut jonkun syövän poltteluiden seuraksena?
        Kuinka monta aivosolua, työpaikkaa, ystävää, koulupaikkaa jne. On menetetty polttelun takia?
        Se että siihen ei kuolisi kukaan heti, ei tee siitä yhtään vaarattomampaa, kyllä silläkin ne seurauksen laahaa perässä, niikuin suurimalla osalla päihteistä.

THC tukkii väliaikaisesti hermosolujen välisen liikenteen ja sitä kautta saa aikaan huumaavan tunteen.

Tripeille ei jää. Se ei ole sellainen tuote kuten LSD.

Syöpä on riski aina kun puhutaan jostain hiukkasista. Suurempi riski on kuitenkin altistua hiukkasille vaikkapa kaupungissa. Jos paljon käytät niin ehkä silloin... Sanoisin kuitenkin että ei kovin merkittävää ole kannabiksen aiheuttamat syöpäkuolema määrät maailmassa. En ole suurempaa hehkutusta asiasta kuullut ja voisin melkeen vannoa, että jos kannabis altistaisi erityisen paljon jollein syövälle, se taatusti olisi moneen kertaan tuotu julki.

Työpaikat ja ystävät... En tiedä. Varmaan jokunen. Vasta kysymyksenä, että kuinka monta työpaikkaa ja ystävää on tuuhonnut vaikkapa nettikirjoittelu? Tai... Pikkujoulut? Tai se kuuluisa alkoholi?

Kannabiksellakin on omat haitat, se on totta. Kannabis ei ole haitatonta!!! Se on vain monin verroin parempi tuote kuin alkoholi.

• ????????
        jaripilli kirjoitti:

THC tukkii väliaikaisesti hermosolujen välisen liikenteen ja sitä kautta saa aikaan huumaavan tunteen.

Tripeille ei jää. Se ei ole sellainen tuote kuten LSD.

Syöpä on riski aina kun puhutaan jostain hiukkasista. Suurempi riski on kuitenkin altistua hiukkasille vaikkapa kaupungissa. Jos paljon käytät niin ehkä silloin... Sanoisin kuitenkin että ei kovin merkittävää ole kannabiksen aiheuttamat syöpäkuolema määrät maailmassa. En ole suurempaa hehkutusta asiasta kuullut ja voisin melkeen vannoa, että jos kannabis altistaisi erityisen paljon jollein syövälle, se taatusti olisi moneen kertaan tuotu julki.

Työpaikat ja ystävät... En tiedä. Varmaan jokunen. Vasta kysymyksenä, että kuinka monta työpaikkaa ja ystävää on tuuhonnut vaikkapa nettikirjoittelu? Tai... Pikkujoulut? Tai se kuuluisa alkoholi?

Kannabiksellakin on omat haitat, se on totta. Kannabis ei ole haitatonta!!! Se on vain monin verroin parempi tuote kuin alkoholi.

milläköhän tiedoilla noita kirjoitat? Olen niitä ihan omin silmin nähnyt..

http://www.lycaeum.org/languages/finnish/tripit/index.html

Kai sulla järkikin sanoo, että jos on mahdollisuus päästä tripeille, niin on myös mahdollisuus sinne jäädä..

Kannabiksen pidempiaikainen ja runsas käyttö saattaa heikentää ajattelu- ja havaintotoimintoja ja muistia. Vaikutuksia voivat olla lähimuistin heikkeneminen, uuden oppimisen ja tarkkaavaisuuden ylläpidon vaikeutuminen. Tutkimuksissa ei ole kuitenkaan onnistuttu löytämään mitään merkittäviä vaikutuksia kognitiivisiin kykyihin edes pitkäaikaisessa ja runsaassa käytössä, vaan mahdolliset havainnot liittyvät akuuttiin päihtymystilaan.

The Lancet -lehdessä julkaistussa 35 tutkimuksen meta-analyysissä tutkijat totesivat kannabiksen käytön lisäävän riskiä sairastua psyykkisiin sairauksiin kuten skitsofreniaan 41 %, mutta käyttöannoksista riippuen se saattoi lisääntyä jopa 50–200 %. Katsauksessa arvioitiin, että 14 % psyykkisistä sairauksista Britanniassa olisi kannabiksen aiheuttamia. Mikäli kannabiksen käytöstä luovuttaisiin, ehkäistäisiin maassa vuosittain noin 800 skitsofreniatapausta.

• ???????? kirjoitti:

Kai sulla järkikin sanoo, että jos on mahdollisuus päästä tripeille, niin on myös mahdollisuus sinne jäädä..

Kannabiksen pidempiaikainen ja runsas käyttö saattaa heikentää ajattelu- ja havaintotoimintoja ja muistia. Vaikutuksia voivat olla lähimuistin heikkeneminen, uuden oppimisen ja tarkkaavaisuuden ylläpidon vaikeutuminen. Tutkimuksissa ei ole kuitenkaan onnistuttu löytämään mitään merkittäviä vaikutuksia kognitiivisiin kykyihin edes pitkäaikaisessa ja runsaassa käytössä, vaan mahdolliset havainnot liittyvät akuuttiin päihtymystilaan.

The Lancet -lehdessä julkaistussa 35 tutkimuksen meta-analyysissä tutkijat totesivat kannabiksen käytön lisäävän riskiä sairastua psyykkisiin sairauksiin kuten skitsofreniaan 41 %, mutta käyttöannoksista riippuen se saattoi lisääntyä jopa 50–200 %. Katsauksessa arvioitiin, että 14 % psyykkisistä sairauksista Britanniassa olisi kannabiksen aiheuttamia. Mikäli kannabiksen käytöstä luovuttaisiin, ehkäistäisiin maassa vuosittain noin 800 skitsofreniatapausta.

Kun THC tukkii tiedon kulun ja rasvaliukoisena poistuu, niin miten se voi aiheuttaa jonkun pysyvän tilan?

Tilastojen mukaan skitsofreniaan sairastuu kansasta noin prosentti. Kun tuohon lisätään se 41% kasvu riskissä, saadaan 1.41% mahdollisuus sairastua skitsofreniaan. Voisin melkeen väittää tuota virhemarginaaliksi.

Jos maailmassa on 250 miljoonaa kannabiksen käyttäjää niin se piikki skitsofrenian sairastumisessa pitäisi näkyä myös oikeissa luvuissa eikä vain kokeellisessa otannassa. Jos kerrotaan todennäköisyyden kasvun olevan 41%, niin silloin todellakin kerrotaan asioita, jotka saisivat asian näyttämään pahemmalta kuin se onkaan. Ja vaikka olisikin kyse vakavasta ongelmasta, niin silti puhutaan paljon pienemmistä pahoista kuin mitä alkoholi aiheuttaa.

Britannian oikeuslääketieteellinen elin teki muutama vuosi sitten listauksen miten haitallisia mikäkin huume on ja alkoholi oli senkin mukaan amfetamiinin tasolla ja kannabis paljon alempana. Pelkästään alkoholimyrkytyksiin Suomessa KUOLEE joka vuosi 500 henkilöä ja toiset 500 lääkkeiden ja alkoholin sekakäytössä. Milles se sun 800 skitsofrenia tapausta näyttää tässä valossa? Alkoholin aiheuttamat kuolemat välillisesti on suurin kuolinsyy Suomessa. Ja lisäksi... Juoppohulluus eli psykoosi on tunnettu ongelma alkoholissa... Ei voi edes verrata kuinka paljon enemmän ongelmia alkoholi aiheuttaa suhteessa kannabikseen.

• ?????
        jaripilli kirjoitti:

Kun THC tukkii tiedon kulun ja rasvaliukoisena poistuu, niin miten se voi aiheuttaa jonkun pysyvän tilan?

Tilastojen mukaan skitsofreniaan sairastuu kansasta noin prosentti. Kun tuohon lisätään se 41% kasvu riskissä, saadaan 1.41% mahdollisuus sairastua skitsofreniaan. Voisin melkeen väittää tuota virhemarginaaliksi.

Jos maailmassa on 250 miljoonaa kannabiksen käyttäjää niin se piikki skitsofrenian sairastumisessa pitäisi näkyä myös oikeissa luvuissa eikä vain kokeellisessa otannassa. Jos kerrotaan todennäköisyyden kasvun olevan 41%, niin silloin todellakin kerrotaan asioita, jotka saisivat asian näyttämään pahemmalta kuin se onkaan. Ja vaikka olisikin kyse vakavasta ongelmasta, niin silti puhutaan paljon pienemmistä pahoista kuin mitä alkoholi aiheuttaa.

Britannian oikeuslääketieteellinen elin teki muutama vuosi sitten listauksen miten haitallisia mikäkin huume on ja alkoholi oli senkin mukaan amfetamiinin tasolla ja kannabis paljon alempana. Pelkästään alkoholimyrkytyksiin Suomessa KUOLEE joka vuosi 500 henkilöä ja toiset 500 lääkkeiden ja alkoholin sekakäytössä. Milles se sun 800 skitsofrenia tapausta näyttää tässä valossa? Alkoholin aiheuttamat kuolemat välillisesti on suurin kuolinsyy Suomessa. Ja lisäksi... Juoppohulluus eli psykoosi on tunnettu ongelma alkoholissa... Ei voi edes verrata kuinka paljon enemmän ongelmia alkoholi aiheuttaa suhteessa kannabikseen.

vierestä nähnyt.Skitsofreniaan on sairastuttu pelkällä kannabiksella, niinkuin myös kaikkiin mainitsemiini sairauksiin..
        Puhut näköjään pelkällä arvauksella, mutta todellisuudessa sinulla ei tietoa näytä olevan.
        Olen nähnyt niin monen ihmisen elämän menevän huumeiden takia, etten voi käsittää miten joku voi sitä puolustella mitenkään.
        Ja kaikki tuntemani käyttäjät ovat aloittaneet juuri kannabiksella, jossain vaiheessa se ei enää riitä koska toleranssi kasvaa jatkuvasti.Joko siirtyy vahvempiin huumeisiin tai isompiin annoksiin ja molemmilla on isot seurakset.

Äläkä vedä sitä vitun alkoholia jatkuvasti näihin keskuteluihin! En ole myöskään mikään alkoholin puolestapuhuja, joten säästä se muille.Tässä keskustellaan nyt kannabiksesta.

• kannabiksesta
        ???????? kirjoitti:

"Tutkimuksissa ei ole kuitenkaan onnistuttu löytämään mitään merkittäviä vaikutuksia kognitiivisiin kykyihin edes pitkäaikaisessa ja runsaassa käytössä, vaan mahdolliset havainnot liittyvät akuuttiin päihtymystilaan."

Muuten olen kanssasi samaa mieltä, mutta en siitä, että haitat kognitiivisiin suorituksiin liittyisivät ainoastaan akuuttiin päihtymystilaan. Haitat jatkuvat pitempään.

Kannabis vie lähimuistin ja pahentaa skitsofrenian oireita.
        Muistihäiriön on todettu jatkuvan ainakin kuuden viikon ajan
        kannabiksen käytön keskeyttämisen jälkeen. Aine sitoutuu
        frontaalisen ja parietaalisen aivokuoren sekä hippokampuksen
        (muistikeskuksen) harmaaseen aineeseen. Hippokampusneuronien
        vahingoittuminen voi olla muistihäiriön syy, sillä kannabistoksikaatio
        aiheuttaa samoja käytöshäiriöitä kuin muustakin syystä johtuva
        hippokampusvaurio.
        Lähde:
        Volkow, ND, Gillespi H, Mullani N, Tancredi L ym. Use of positron emission tomography to investigate the action of marihuana in the human brain. Advances in the Biosciences, Pergamon Press.
        Schwartz RH. Heavy marihuana use and recent memory impairment. Advances in the Biosciences, Pergamon Press.

• ????? kirjoitti:

vierestä nähnyt.Skitsofreniaan on sairastuttu pelkällä kannabiksella, niinkuin myös kaikkiin mainitsemiini sairauksiin..
        Puhut näköjään pelkällä arvauksella, mutta todellisuudessa sinulla ei tietoa näytä olevan.
        Olen nähnyt niin monen ihmisen elämän menevän huumeiden takia, etten voi käsittää miten joku voi sitä puolustella mitenkään.
        Ja kaikki tuntemani käyttäjät ovat aloittaneet juuri kannabiksella, jossain vaiheessa se ei enää riitä koska toleranssi kasvaa jatkuvasti.Joko siirtyy vahvempiin huumeisiin tai isompiin annoksiin ja molemmilla on isot seurakset.

Äläkä vedä sitä vitun alkoholia jatkuvasti näihin keskuteluihin! En ole myöskään mikään alkoholin puolestapuhuja, joten säästä se muille.Tässä keskustellaan nyt kannabiksesta.

Pitäisi silloin verrata alkoholistiin. Ja sitten suhteuttaa ne ongelmat sen alkkiksen ongelmiin.

No myönnän sen, että kannabiksella voi olla tuollaisia vaikutuksia, että joku vaipuu skitsofreniaan kannabista käytettyään, mutta tilastot ei tue sitä, ettäkö mielenterveysongelmat olisivat merkittävästi lisääntyneet nuorilla, joka taasen kertoo sen puolesta, että mahdollisesti ne skitsofreniaan sairastuneet olisivat sairastuneet ilmankin siihen tautiin myöhemmin. Skitsoffrenian laukaiseminen on eriasia kuin skitsofrenian synnyttäminen.

suurimmalle osalle kannabis aiheuttaa rennon fiiliksen, mutta joillekin pelkotiloja ja sitten mahdollisen psykoosin. Mutta joo, aika marginaalisia nämä. Sittenkin tekijöitä on muitakin kuin vain se kannabis ja toisaaltaan... Mä tiedän monia jotka on kuollut alkoholin takia, mutta en tiedä ketään joka olisi kannabbiksen takia suuremmin kärsinyt. Millehän siitä yhdestäkin tuntu kun se oksensi verta pari päivää ennen kuin kuoli viimenää. Sekin alkoholin aiheuttaman syövän ansiosta. Jos ongelmat on niin vähäisiä, ettei ne edes näy tilastoissa ja sitten on joku joka hallitsee kaikkia tilastoja, niin siinä on ero ja siksi tästä ylipäätään kirjoitan.

• .....
        jaripilli kirjoitti:

Pitäisi silloin verrata alkoholistiin. Ja sitten suhteuttaa ne ongelmat sen alkkiksen ongelmiin.

No myönnän sen, että kannabiksella voi olla tuollaisia vaikutuksia, että joku vaipuu skitsofreniaan kannabista käytettyään, mutta tilastot ei tue sitä, ettäkö mielenterveysongelmat olisivat merkittävästi lisääntyneet nuorilla, joka taasen kertoo sen puolesta, että mahdollisesti ne skitsofreniaan sairastuneet olisivat sairastuneet ilmankin siihen tautiin myöhemmin. Skitsoffrenian laukaiseminen on eriasia kuin skitsofrenian synnyttäminen.

suurimmalle osalle kannabis aiheuttaa rennon fiiliksen, mutta joillekin pelkotiloja ja sitten mahdollisen psykoosin. Mutta joo, aika marginaalisia nämä. Sittenkin tekijöitä on muitakin kuin vain se kannabis ja toisaaltaan... Mä tiedän monia jotka on kuollut alkoholin takia, mutta en tiedä ketään joka olisi kannabbiksen takia suuremmin kärsinyt. Millehän siitä yhdestäkin tuntu kun se oksensi verta pari päivää ennen kuin kuoli viimenää. Sekin alkoholin aiheuttaman syövän ansiosta. Jos ongelmat on niin vähäisiä, ettei ne edes näy tilastoissa ja sitten on joku joka hallitsee kaikkia tilastoja, niin siinä on ero ja siksi tästä ylipäätään kirjoitan.

eivät ole lisääntyneet, mutta ne ovat pahentuneet.

"Joka päivä viisi alle 30-vuotiasta nuorta tai nuorta aikuista siirtyy työkyvyttömyyseläkkeelle mielenterveysongelmien vuoksi. Masennus ja monet muut mielenterveyden häiriöt alkavat usein nuoruusiässä. Masennusriski kasvaa huomattavasti murrosiän alkamisen jälkeen. Uusien masennusjaksojen riski on suurimmillaan 15-18-vuotiailla.

Masennuksesta kärsivien nuorten määrä ei ole lisääntynyt, mutta sairaus on saanut yhä vakavampia muotoja."

”Kaikkien pitäisi ymmärtää, että ongelma ei ole nuoressa vaan hänen ja ympäristön välisessä suhteessa. Vaikka syvästi masentunut nuori on sairas, kyse on myös siitä, että hän tuntee olevansa eksyksissä.”

”Nuori voi kokea taistelevansa tuulimyllyjä vastaan eikä saa oikein mistään kiinni. Suhde ympäristöön, muihin ihmisiin ja omaan itseensä saattaa olla hukassa. Samaan aikaan hänellä on ehkä elämässään suuria muutoksia, kuten vanhempien ero, koulunvaihdos tai muuttunut kaveripiiri.”

Itse en tällaiselle ryhmälle lähtisi kannabista suosittelemaan, mutta ehkä sinä sitten kannatat sitä?

http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/mielenterveysongelmat-vievat-joka-paiva-viisi-alle-30-vuotiasta-elakkeelle

Mielenterveysongelmat vievät useimmin työkyvyttömyyseläkkeelle

Työkyvyttömyyseläkkeensaajia oli viime vuonna yhteensä 261 300. Heistä 44 prosenttia sai eläkettä mielenterveyden ja käyttäytymisen häiriöiden takia. Seuraavaksi eniten työkyvyttömyyseläkkeelle veivät hermostolliset sairaudet (14,7 prosenttia) sekä tuki- ja liikuntaelinten sairaudet (7,8 prosenttia).

Työeläkettä saavista 38 prosentilla työkyvyttömyyden syynä oli mielenterveyden ja käyttäytymisen häiriö, kansaneläkettä saavista peräti 73 prosentilla.
        http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/article199947.ece

Lukioikäisten tyttöjen mielenterveysongelmat kasvussa

Lasten ja nuorten puhelimessa käytiin 29 545 pidempää keskustelua. Sen lisäksi päivystäjät vastasivat 1 823 nettikirjeeseen. Puheluiden määrä laski aikaisemmasta vuodesta, mutta nettikirjeiden määrä kasvoi.

Vuonna 2004 peräti 36 prosenttia 17-19 -vuotiaiden tyttöjen puheluiden aiheista käsitteli mielenterveysongelmia. Aiemmin 2000-luvulla vastaava luku on ollut noin 15 prosenttia. Eniten tytöt puhuvat itsetuhoisuudesta, psyykkisistä sairauksista, ahdistuneisuudesta ja masennuksesta. Myös tämän ikäisten tyttöjen puhelujen määrä on kaksinkertaistunut vuodesta 2000 vuoteen 2004. Myös 14-16-vuotiaiden tyttöjen nettikirjeiden aiheista 26 prosenttia käsitteli kirjoittajan mielenterveysongelmia.
        http://www.mll.fi/ajankohtaista/tiedotteet_ja_uutiset/?x41088=2320235

• ..... kirjoitti:

eivät ole lisääntyneet, mutta ne ovat pahentuneet.

"Joka päivä viisi alle 30-vuotiasta nuorta tai nuorta aikuista siirtyy työkyvyttömyyseläkkeelle mielenterveysongelmien vuoksi. Masennus ja monet muut mielenterveyden häiriöt alkavat usein nuoruusiässä. Masennusriski kasvaa huomattavasti murrosiän alkamisen jälkeen. Uusien masennusjaksojen riski on suurimmillaan 15-18-vuotiailla.

Masennuksesta kärsivien nuorten määrä ei ole lisääntynyt, mutta sairaus on saanut yhä vakavampia muotoja."

”Kaikkien pitäisi ymmärtää, että ongelma ei ole nuoressa vaan hänen ja ympäristön välisessä suhteessa. Vaikka syvästi masentunut nuori on sairas, kyse on myös siitä, että hän tuntee olevansa eksyksissä.”

”Nuori voi kokea taistelevansa tuulimyllyjä vastaan eikä saa oikein mistään kiinni. Suhde ympäristöön, muihin ihmisiin ja omaan itseensä saattaa olla hukassa. Samaan aikaan hänellä on ehkä elämässään suuria muutoksia, kuten vanhempien ero, koulunvaihdos tai muuttunut kaveripiiri.”

Itse en tällaiselle ryhmälle lähtisi kannabista suosittelemaan, mutta ehkä sinä sitten kannatat sitä?

http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/mielenterveysongelmat-vievat-joka-paiva-viisi-alle-30-vuotiasta-elakkeelle

Mielenterveysongelmat vievät useimmin työkyvyttömyyseläkkeelle

Työkyvyttömyyseläkkeensaajia oli viime vuonna yhteensä 261 300. Heistä 44 prosenttia sai eläkettä mielenterveyden ja käyttäytymisen häiriöiden takia. Seuraavaksi eniten työkyvyttömyyseläkkeelle veivät hermostolliset sairaudet (14,7 prosenttia) sekä tuki- ja liikuntaelinten sairaudet (7,8 prosenttia).

Työeläkettä saavista 38 prosentilla työkyvyttömyyden syynä oli mielenterveyden ja käyttäytymisen häiriö, kansaneläkettä saavista peräti 73 prosentilla.
        http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/article199947.ece

Lukioikäisten tyttöjen mielenterveysongelmat kasvussa

Lasten ja nuorten puhelimessa käytiin 29 545 pidempää keskustelua. Sen lisäksi päivystäjät vastasivat 1 823 nettikirjeeseen. Puheluiden määrä laski aikaisemmasta vuodesta, mutta nettikirjeiden määrä kasvoi.

Vuonna 2004 peräti 36 prosenttia 17-19 -vuotiaiden tyttöjen puheluiden aiheista käsitteli mielenterveysongelmia. Aiemmin 2000-luvulla vastaava luku on ollut noin 15 prosenttia. Eniten tytöt puhuvat itsetuhoisuudesta, psyykkisistä sairauksista, ahdistuneisuudesta ja masennuksesta. Myös tämän ikäisten tyttöjen puhelujen määrä on kaksinkertaistunut vuodesta 2000 vuoteen 2004. Myös 14-16-vuotiaiden tyttöjen nettikirjeiden aiheista 26 prosenttia käsitteli kirjoittajan mielenterveysongelmia.
        http://www.mll.fi/ajankohtaista/tiedotteet_ja_uutiset/?x41088=2320235

Aikanaan esimerkiksi Muranen pääsi armeijaan, jolla sitten napsahti ja se ampu rynkyllä porukkaa... Nykyään tällaiset luokitellaan mielenterveysongelmaisiks, ennen oli työkykyisiä.

Yhteiskunnan tietoisuus burnouteista ja masennuksista on lisääntynyt, jolloin masennuksestakin on tullut syy eläköitymiseen. Aiemmin näin ei ole ollut.

• Tiina Tee

Olen joskus nuorempana kokeillut kbistä. Ja oli ihan kiva kokemus, enkä jäänyt koukuun. Nyt vanhempana viina ei maistu ollenkaan, joten voisin vaikka polttaa silloin tällöin sätkää. Tietäis vaan mistä saisi...

Myydäänkö A.damissa kb:tä kerta-annoksina vai miten? Aineethan tulee tuprutella kahvi-shopeissa, mutta mistä täältä Suomesta voisi löytää vastaavaa kun ei tunne ketään.. Täytyy toivoa vaan että ajat muuttuu.

Tämäkin natsivalta muuttuisi järkevämmäksi hallita ja rahoittaa jos iltotaloista tehtäisiin valtiollinen monopoli ja kbis laillistettaisiin ikärajalla 18.

• 33

Ei kannata mennä ainakaan assan mustilta kysymään sillä ne kusettaa sekä silloin tuet niitä rahallisesti.

• It`s in a BONG

Saksasta pitäisi ottaa suomenkin mallia vähintään kannabis lain kanssa.

Saksa onkin sivistysvaltio jossa maailman 4 korkein elintaso ja mitenkäs tuppukylä peräreikä suoli eiku suomi?
      Hännän huippu monessa asiassa mutta korkein itsemurhaluvuissa,ymmärrän hyvin miksi!!

• P51 d mustang

Vai ei tuhoa älä kuule viitti esittää ,kaikki huumeet tuhoaa ihmistä ja varsinkin aivosoluja myös sinun vaikka tuskimpa sitä huomaat.Saksa muka sivistys valtio ,,en ole samaa mieltä.päätellen tuosta kannabista suosivasta laista.Ei ikinä kannabista lailliseksi,,sillä sen jälkeen sinunlaisesi olisivat vaatimassa heroiinia laillistettavaksi,,sitten amfetamiinia jne jne,,ei mikään taitaisi riittää,,,,,,,

• käytöstä johtuva.

Mutta kannabiksen vapauttaminen ei ole mikään ratkaisu. Se on kuin talon sytyttäminen tuleen rikkinäisen ikkunan korjaamiseksi.

• kaikissa päihteissä.

kannabiksen liika käyttö on ongelma, mutta niinpä on kaikkien muidenkin päihteiden.

pitkäaikais käytöstä muodostuu ongelma koska: keskushermoston toiminta järkkyy johtuen siitä että pitkäaikais käytön seurauksena yhden hormonin(en muista nimeä) erittyminen hidastuu hidastumistaan ja jossain vaiheessa keskushermosto ei kykene erittämään tätä hormonia.
        asioiden käsittely kyky heikkenee ja purakutuu persoonasta riippuen erilaisina pahan olon tunteina.

jokainen hormoni on jota ihmisen keho erittää on tärkeää kokonaisuuden kannalta.
        hormooni tasapainon tulee olla oikeassa suhteessa jotta ihminen 'toimii' kuten kuuluukin.

ongelmat muodostuvat jatkuvassa kasvavassa käytössä sekä ulkoisten paineiden alla.

• kannabis
        kaikissa päihteissä. kirjoitti:

kannabiksen liika käyttö on ongelma, mutta niinpä on kaikkien muidenkin päihteiden.

pitkäaikais käytöstä muodostuu ongelma koska: keskushermoston toiminta järkkyy johtuen siitä että pitkäaikais käytön seurauksena yhden hormonin(en muista nimeä) erittyminen hidastuu hidastumistaan ja jossain vaiheessa keskushermosto ei kykene erittämään tätä hormonia.
        asioiden käsittely kyky heikkenee ja purakutuu persoonasta riippuen erilaisina pahan olon tunteina.

jokainen hormoni on jota ihmisen keho erittää on tärkeää kokonaisuuden kannalta.
        hormooni tasapainon tulee olla oikeassa suhteessa jotta ihminen 'toimii' kuten kuuluukin.

ongelmat muodostuvat jatkuvassa kasvavassa käytössä sekä ulkoisten paineiden alla.

Tarkoitat varmaan että kannabis vaikuttaa aivojen välittäjäaineiden tasapainoon (mm. vähentää hippikampuksessa asetyylikoliinin vapautumista) , sotkee normaalia aivokemiaa ja endokannabinoidijärjestelmän herkkää tasapainoa.

• kannabis
        kannabis kirjoitti:

Tarkoitat varmaan että kannabis vaikuttaa aivojen välittäjäaineiden tasapainoon (mm. vähentää hippikampuksessa asetyylikoliinin vapautumista) , sotkee normaalia aivokemiaa ja endokannabinoidijärjestelmän herkkää tasapainoa.

Tuli painovirhe.

Siis hippokampus (aivojen muistikeskus) oli kyseessä.

• ei voi käsittää

suoli, tiukkapipoisten umpiossa kasvaneiden moralisoijien maa..

käyttököön kukin mitä lystää, minulle aivan sama, kunhan ei aiheuta vaaraa ja häiriötä toiselle ihmiselle..

ihmiselle, ymmärrättekö.. ok

no mitä se viina saa aikaan, voi helvetti sentään, sitten haukutte rauhaa ja ihmisyyttä rakastavia hippejä narkkareiks, on teillä pokkaa, olisikohan aika katsoa peiliin ja lopettaa se sormen heristely..

vai haluatteko kenties moralisoida sitäkin, mitä touhuamme iltaisin sängyissämme..

kuvottavaa toisten elämään ja yksityisyyteen puuttumista ja moralisointia..

keskustelkaa asioista ja pyrkikää tasavertaisuuteen..

vai voitteko rehellisesti sanoa että teille on muka jokin oikeus puuttua toisen IHMISEN elämään..

yksityisyyteni, EI KUULU TEILLE..

ketään en halua hakata tai potkia.. onko se niin väärin..

ajatelkaa nyt vähän sitä elämää ja yrittäkää oppia elämään sitä..

lopettakaa oman elämänne kurjuuden kostaminen toisille ihmisille ja menkää terapiaan, siitä se lähtee kun saatte traumanne pois, joita pahimmillaan kostatte omiin lapsiinne..

• Ei huumeille

Kuten tiedämme samasta asiasta on lukuisia erilaisia tutkimustuloksia, siksi niihin EI pidä LUOTTAA.

Yle Teemalla käsiteltiin kolmen skitsofreenikon taustoja, jotka kaikki käyttivät ennen sairauden puhkeamista kannabista. Tässäkin on mietittävää, kannattaako kannabiksen käyttö.

Ikävä kyllä jokainen vastaa itse itsestään ja jos haluaa mennä liukkaille jäille niin se on jokaisen oma asia kuten seurauksetkin.

• 11+3

ne ihmiset siinä dokumentissa olisivat sairastuneet skitsofreniaan hyvinkin todennäköisesti ilmankin kannabista..

se tauti kun on sellainen, että tarkkaa tieteellistä selitystä sille ei löydy miksi se puhkeaa ja mikä sen laukaisee, näin on psykiatrinen sairaanhoitaja tuttuni minulle itse sanonut..

se on täysin naivia syyttää jotain rikkaruohoa taudin aiheuttajaksi, alkoholi laukaisee mielenterveyspotilailla psykoosin tai muun psyykkisen häiriön paljon suuremmalla todennäköisyydellä kuin kannabis..

tätä sotaa ja mustamaalauskamppanjaa hamppua vastaan käydään vaan öljyteollisuuspohatoiden tekemän propagandan takia..

kaikki on bisnestä ja ihminen on omaa etuaan tavoitteleva ahne kusipää, joillekkin kun ei mikään riitä..

• 19+16

riipinen takertuu aina kannabiksen kohdalla kyseiseen ideologiseen vastakkainasetteluun kun ei muuhun kykene, ei riitä äly..

"kannabiksen käyttäjä rakastuu ja ihannoi kannabista"

miksi riipisen pitää saada aikaan tällainen ideologinen vastakkainasettelu??

säälittävä äijä, ei kykene rakentavaan keskusteluun..

mutta kaikkihan sen jo tietää, että sen äijän agenda on aikansa elänyttä, kuten myös kyseinen henkilö..

duunithan sillä loppuis jos se ei jatkais tuota propagandansa ja porttiteoria satujensa levitystä..

• aktiivinen psyyge

Ganjan lisäksi piri pitää vapauttaa myös. Ganja väsyttää mutta amfetamiinipaukuilla saa itsensä sängyn pohjalta ylös töihin. Kunnon piripaukut virkistää kenet tahansa väsyneen. Se on ihan paskapuhetta että muka piri sekoittaa pään, kun se on vittu Speedy Gonzales!! JEES!!!

VAADIMME SUOMEEN VIRALLISEN KANNABISPUOLUEEN AJAMAAN KANNABIKSEN VÄLITÖNTÄ LAILLISTAMISTA JA DEKRIMINALISOINTIA.

Miedommat rauhoittavat ja uni-lääkkeet voisi siirtää pois reseptin takaa käsikauppaan ja vaikka ruokakauppaan. Kun kumminkin ruokakaupassa pitä käydä joka päivä niin vois samalla ostaa rauhoittavia. Onko kukaan ajatellut miks reseptien uusimisesta on tehty kannattavaa bisnestä? Apteekit myös tekee tuottoa rauhoittavilla. Ois niin paljon helpompaa kun rauhoittavia sais ilman reseptejä ruokakaupasta niin ei tarviis mennä terkkariin venttaamaan.

Eiks ois ihan jokaisen edun mukaista pikkuhiljaa LUOPUA holhous-mentaliteetista ja SALLIA erinäiset psyygen aktiiviset aineet!

• Se oli listauksessa alkohlin yläpuolella seuraavana. Oletko koskaan nähnyt tyyppiä, joka on vetäny piriä ja alkoholia ja sitten alkanut riehumaan? Noh, täytyy sanoa etten minäkään ole nähnyt, mutta näitä tapauksia kyllä löytyy aika reilusti. Amfetamiini aiheuttaa vainoharhoja ja unettomuus altistaa kaikille mielisairauksille mitä kuvitella saattaa. Lisäksi se tuhoaa aivokudosta.

Aivan järkeviä mielestäni olen keskustellut, enkä jotain vapaustus tarinaa huumeiden puolesta.

• 301371

Voisi olla vähän vaikea olla nauramatta jos sellainen puolue perustettaisiin.Vaikka toisaalta kyllähän tämä nykyinenkin meno eduskunnassa ja hallituksessa joskus saa hyvinkin koomisia piirteitä

• 3+16

sekakäyttö, ei hyvä, piri, ei hyvä..

sinä olet elämäntavoiltasi yksi syy siihen miksi holhouksesta ei luovuta, jos kertomasi mukaan vedät kaiken huiviisi mitä eteesi saat..

• sinulla..

elämisen vaihtoehdot ovat tuossa; alkoholi ja kannabis.

Siis kertauksen vuoksi; olet PASKAEINARI, LUUSERI.

Minä en halua elättää paskaeinareita mitään kautta, enkä varsinkaan veronmaksun kauta.

Sanovat että alkoholistit ja narkkarit vievät 40% erikoissairaanhoidon kuluista. (lääkäri totesi)

Todettava tuotakin tietoa vastaan, alkoholistit ja narkkarit ovat todellista paskasakkia, luusereita.

• En alkoholisti enkä narkkari. Suomen suurin kuolinsyy on alkoholi. Suurin epäkohta siis Suomessa. Ja aivan mitä tahansa maailman ihmettä odotat, niin alkoholin käyttö ei vähene pelkästään toivomalla. Se että minulla on pokkaa puhua johtuu siitä, ettei mulla ole poliittista uraa. Ja toisaaltaan ymmärrän reaaliteetit mitkä vallitsee.

Toisaaltaan... Minusta tuntuu ettet nyt keskustelekkaan aiheesta vaan isket enemmänkin mun kimppuun?

• Säästäkää lapset....

Voiko olla typerämpää kuin tämä pilviveikkojen jauhaminen alkoholin ja pilven eroista??? Todella idiotismia!
        Jos alkoholi tulisi markkinoille nyt, sitä ei koskaan laillistettaisi, kun tiedetään vaaroista. HUOM: Alkoholista ei ole mitään haittaa kohtuu käytöllä, mut kun on riski, että se lähtee käsistä, niin sitä ei voi suositella kenellekään! Sama pätee kannabikseen! Toista paskaa ei kannata laillistaa, kun alkoholista jo tarpeeksi harmia.

On todella vastuutonta ja typerää julistaa täällä kannabiksen vaarattomuudesta, koska sillä yllytätte lapsia ja nuoria kokeilemaan ja houkuttelette ehkä tuhon tielle. Ette te pilven polttajat voi olla niin tyhmiä, että suljette silmänne todellisilta vaaroilta. Ehkä se just sulla on pysynyt käsissä, mut monella muulla on vaara tuhota elämänsä sen kanssa... :(((

Kannabis: Lisää huomattavasti riskiä alkaa vetämään kovempia huumeita ja lisää huomattavasti riskiä sairastua mm. vaikeaan masennukseen ja psykoosiin.

Kannabiksella on hyväksi tutkittuja ominaisuuksia mm kivun hoidossa, niin kuin on morfiinilla ja monella muulla huumeella, mutta ne pitäisikin pysyä vain ja ainoastaan lääkärien takana, koska niillä kaikilla on koukuttava ominaisuus.

Ajatelkaa lapsia ja nuoria

• 2+14
        Säästäkää lapset.... kirjoitti:

Voiko olla typerämpää kuin tämä pilviveikkojen jauhaminen alkoholin ja pilven eroista??? Todella idiotismia!
        Jos alkoholi tulisi markkinoille nyt, sitä ei koskaan laillistettaisi, kun tiedetään vaaroista. HUOM: Alkoholista ei ole mitään haittaa kohtuu käytöllä, mut kun on riski, että se lähtee käsistä, niin sitä ei voi suositella kenellekään! Sama pätee kannabikseen! Toista paskaa ei kannata laillistaa, kun alkoholista jo tarpeeksi harmia.

On todella vastuutonta ja typerää julistaa täällä kannabiksen vaarattomuudesta, koska sillä yllytätte lapsia ja nuoria kokeilemaan ja houkuttelette ehkä tuhon tielle. Ette te pilven polttajat voi olla niin tyhmiä, että suljette silmänne todellisilta vaaroilta. Ehkä se just sulla on pysynyt käsissä, mut monella muulla on vaara tuhota elämänsä sen kanssa... :(((

Kannabis: Lisää huomattavasti riskiä alkaa vetämään kovempia huumeita ja lisää huomattavasti riskiä sairastua mm. vaikeaan masennukseen ja psykoosiin.

Kannabiksella on hyväksi tutkittuja ominaisuuksia mm kivun hoidossa, niin kuin on morfiinilla ja monella muulla huumeella, mutta ne pitäisikin pysyä vain ja ainoastaan lääkärien takana, koska niillä kaikilla on koukuttava ominaisuus.

maailmanlaajuisesti alkoholliin kuolee, yli kaksi mijoonaa ihmistä vuodessa.
        jollakin tasolla se on heroiiniin verrattavissa oleva päihde.

että juokaa vaan lisää..

• Säästäkää lapset.... kirjoitti:

Kannabis nostaa riskiä skitsofrenian puhkeamiseen yhdestä prosentista vajaaseen kahteen prosenttiin pitkäaikaisella altistumisella. Lisäksi alkoholi on haitallista myös kohtuu käytössä. Se tuhoaa aivosoluja jokaisella nautintokerralla ja samoin se tuhoaa muita elimiä jokaisella nautinto kerralla. Muutokset eivät vaan ole merkittäviä vähäisinä annoksina.

Todettua masennuspiikkiä ei ole havaittu tutkimuksissa nuorten keskuudessa. Edelleen Suomessa on suhteellisen saman verran mielenterveysongelmia nuorten parissa kuin 60-70 luvullakin, vaikka 25% nuorista on kokeillut kannabista. Kun tilastot ei tue väitteitä, niin silloin sitä voisi sanoa propakandaksi.

HUOM! Teini-ikäisille ei sovi mikään päihde koska aivot ja ajattelu ei ole kehittyneet riittävälle tasolle. Samasta syystä muitakin ikärajoituksia on joillekin asioille, kuten esimerkiksi seksillä on suoja ikä siksi, että psyyke ei ole kehittynyt vaikka muuten olisikin. Kannabis on psyykkeeseen vaikuttava aine ja nuorilla psyykkeen ollessa kehittymätön riittävälle tasolle ja mahdollisten teini-ikään kuuluvien masennusten ollessa riesana, nämä tehostuvat. Ja kannabis ei sovi kaikille. Kun puhutaan psyykkeeseen vaikuttavista aineista, silloin se voi laukaista takautuman menneistä traumoista tai mahdollisen alttiuden skitsofreniaan. Siltikin... Nämä on varsin olemattoman pieniä ongelmia suhteessa mitä alkoholi aiheuttaa. Ja näistä alkoholin aiheuttamista ei ole mitään ehkää, vaan ne tiedetään.

Se että hysterisoit ei auta mitenkään. Suurin osa teineistä saa ensimmäisen tuntuman päihteisiin kaveripiirissä ja vetää viinasta överit. Sammuu jonnekin puistikoihin ja ehkä päätyy tekemisiin poliisin kanssa tai joku raiskaa. Tämä on todellisuutta! Ei mitään hysterisointia, vaan tätä tapahtuu. Alkoholi tappaa! Kannabis ei. Joka vuosi alkoholiin kuolee myrkytyksinä 500 henkilöä Suomessa. Ja lukuisia raiskauksia, pahoinpitelyitä ja vaikka mitä. Kannabis rauhoittaa. Ei saa niinkään ottamaan riskejä.

Niin ja itse en käytä kannabista enkä muitakaan kiellettyjä aineita. Alkoholia kohtuudella, enkä sitäkään edes lähellä kohtuu käytön ylärajaa. Mikä on karseen paljon. Oliko 24 yksikköä miehellä viikossa. Huh.

• JA NOPEESTI!
        jaripilli kirjoitti:

Kannabis nostaa riskiä skitsofrenian puhkeamiseen yhdestä prosentista vajaaseen kahteen prosenttiin pitkäaikaisella altistumisella. Lisäksi alkoholi on haitallista myös kohtuu käytössä. Se tuhoaa aivosoluja jokaisella nautintokerralla ja samoin se tuhoaa muita elimiä jokaisella nautinto kerralla. Muutokset eivät vaan ole merkittäviä vähäisinä annoksina.

Todettua masennuspiikkiä ei ole havaittu tutkimuksissa nuorten keskuudessa. Edelleen Suomessa on suhteellisen saman verran mielenterveysongelmia nuorten parissa kuin 60-70 luvullakin, vaikka 25% nuorista on kokeillut kannabista. Kun tilastot ei tue väitteitä, niin silloin sitä voisi sanoa propakandaksi.

HUOM! Teini-ikäisille ei sovi mikään päihde koska aivot ja ajattelu ei ole kehittyneet riittävälle tasolle. Samasta syystä muitakin ikärajoituksia on joillekin asioille, kuten esimerkiksi seksillä on suoja ikä siksi, että psyyke ei ole kehittynyt vaikka muuten olisikin. Kannabis on psyykkeeseen vaikuttava aine ja nuorilla psyykkeen ollessa kehittymätön riittävälle tasolle ja mahdollisten teini-ikään kuuluvien masennusten ollessa riesana, nämä tehostuvat. Ja kannabis ei sovi kaikille. Kun puhutaan psyykkeeseen vaikuttavista aineista, silloin se voi laukaista takautuman menneistä traumoista tai mahdollisen alttiuden skitsofreniaan. Siltikin... Nämä on varsin olemattoman pieniä ongelmia suhteessa mitä alkoholi aiheuttaa. Ja näistä alkoholin aiheuttamista ei ole mitään ehkää, vaan ne tiedetään.

Se että hysterisoit ei auta mitenkään. Suurin osa teineistä saa ensimmäisen tuntuman päihteisiin kaveripiirissä ja vetää viinasta överit. Sammuu jonnekin puistikoihin ja ehkä päätyy tekemisiin poliisin kanssa tai joku raiskaa. Tämä on todellisuutta! Ei mitään hysterisointia, vaan tätä tapahtuu. Alkoholi tappaa! Kannabis ei. Joka vuosi alkoholiin kuolee myrkytyksinä 500 henkilöä Suomessa. Ja lukuisia raiskauksia, pahoinpitelyitä ja vaikka mitä. Kannabis rauhoittaa. Ei saa niinkään ottamaan riskejä.

Niin ja itse en käytä kannabista enkä muitakaan kiellettyjä aineita. Alkoholia kohtuudella, enkä sitäkään edes lähellä kohtuu käytön ylärajaa. Mikä on karseen paljon. Oliko 24 yksikköä miehellä viikossa. Huh.

alkoholi laukaisee 8 x pahemmin psykoosin HUOM.! jos ihmisellä on siihen taipumus kuin kannabis!!

Eli suomennettuna jos sinulla on hullun geenejä niin silloin on paras olla täysin raitis!

Ja niille joilla tätä taipumusta ei ole niin kyllä vähemmän vaarallista on selvästi kannabis sillä se ei edelleenkään ole myrkkyä joka liuottaa aivoja niinkuin tekee alkoholi.

• 35

Nyt taitaa puhua itse paskaeinari kokemuksen syvällä rinta äänellä vai paska äänellä?

• Hyvää matkaa.
        35 kirjoitti:

Nyt taitaa puhua itse paskaeinari kokemuksen syvällä rinta äänellä vai paska äänellä?

"Nyt taitaa puhua itse paskaeinari kokemuksen syvällä rinta äänellä.."

• JA NOPEESTI! kirjoitti:

alkoholi laukaisee 8 x pahemmin psykoosin HUOM.! jos ihmisellä on siihen taipumus kuin kannabis!!

Eli suomennettuna jos sinulla on hullun geenejä niin silloin on paras olla täysin raitis!

Ja niille joilla tätä taipumusta ei ole niin kyllä vähemmän vaarallista on selvästi kannabis sillä se ei edelleenkään ole myrkkyä joka liuottaa aivoja niinkuin tekee alkoholi.

Vielä selkeemmän linjan kuin vain kotikäytön salliva. Silloin ihmisten olisi myös helpompi kontrolloida käyttöä ja jos tosiaan jalostaisi tuotteesta juomia. Terveyshaitat pienenisi olennaisesti. Lääketeollisuudelle kyseinen olisi isku. Ei ihme jos osa tutkimustuloksista on tietyn suuntaisia. Todellakin kyseessä on masennuslääkkeisiin verrattavia ominaisuuksia sisältävä päihde. Ei suoranaisesti, mutta osaksi kyllä. Myös kipulääkemyyntiä saattaisi haitata vahvasti.

Ei ainakaan Kokoomuksen aikana siis tätä vapautusta tapahdu, vaikka se avaisikin muita tuottolinjoja.

• olette itsekkäitä?
        Hyvää matkaa. kirjoitti:

Kannabiksen vastustajat eivät hyödy mitenkään vastustamisesta!
        Jos se olisi todettu ja todistettu turvalliseksi, niin ei olisi mitään järkeä kuluttaa yhtään energiaa sen vastustamiseen. Miettikääpä ihan oikeasti omilla aivoilla, jos ne vielä toimivat kunnolla....

Mutta kannabiksen tehtailijat kyllä kehittelevät kaiken maailman "tutkimuksia", aineen turvallisuudesta, tottakai, kun elelevät herroiksi sitä myymällä, se on miljardien bisnes.
        Samalla tavalla toimii lääketehtailu: Tässä on taas tämmöinen tosi turvallinen sikapiikki, niin näitä täytyy suositella ympärimaailmaa ja kauppa käy.
        Raha se on, joka täällä puhuu ja olen pahoillani teidän puolesta, jotka luulevat kannabiksen olevan vaaraton :/ He ovat saaneet teidät lankaan.
        Ja lopettakaa nuo puolustus puheet ja suojelkaa lapsia ja nuoria!

• muu aine
        JA NOPEESTI! kirjoitti:

Kannabis yhdistyy psykoosin kehittymiseen vahvemmin kuin mikään muu aine!

Subst Abus. 2010 Jan;31(1):58-67.
        How is substance use linked to psychosis? A study of the course and patterns of substance dependence in psychosis.
        Saddichha S, Sur S, Sinha BN, Khess CR.
        National Institute of Mental Health and Neurosciences (NIMHANS), Bangalore, India. [email protected]
        Abstract
        Substance use in mentally ill patients is now a major problem that influences the course and outcome of psychosis. With prevalence ranging up to 60%, several theories were postulated to explain the link. It would be interesting to know if substances have different effects in persons with psychosis than in those without. This study aimed to explore patterns of symptomatology of dependence and comorbid psychiatric illness by comparing and contrasting it with a group suffering from pure substance dependence. Consecutively admitted patients who were matched for age, sex, and tobacco use were divided into 3 groups. These were substance dependence without any comorbid psychiatric disorder (SD; n = 32), schizophrenia with substance dependence (SC; n = 31), and bipolar disorder with substance dependence (BD; n = 31). Patients were administered the Schedules for Clinical Assessment in Neuropsychiatry (SCAN) and Mini International Neuropsychiatric Inventory (MINI) to evaluate the chronology of criterion of International Classification of Diseases (ICD)-10 dependence. Results showed that cannabis was the most common substance used by both the SC (100%) and BD (80%) groups. This was followed by alcohol as the most common substance used, with prevalence of 87% in SC and 77% in BD groups. There was a significant difference in the pattern of use of cannabis in patients with psychosis, who developed tolerance much faster (P = .018) and had longer durations of cannabis use (P = .001) than the SD group. The presence of "loss of control" over drug use criterion seems to be a specific marker predicting development of dependence and psychosis. CANNABIS USE IS MORE STRONGLY ASSOCIATED WITH DEVELOPMENT OF PSYCHOSIS THAN ANY OTHER SUBSTANCE.
        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20391271

• 9
        Hyvää matkaa. kirjoitti:

Suus kii paska ja kala haisee yht aikaa....

Miks näi?

• niskalaucaus

Ganja on ihans jees, mut se tekee tyhmistä teininulikoista niin saatanan ylimielisiä vatipäitä...

• Tohtori Tohtori

näin paljon noita erityisasiantuntijoita ja näyttäisi vallitsevan yksimielisyys sekä alkoholin, huumeiden kuin tupakankin vaarallisuudesta. Ja tämä asiahan on myös sekä tieteellisesti, että kokeilujen kautta todettu, niin lopetetaan kaikkien noiden aineiden käyttö tähän päivään. Kahdenkymmenen vuoden päästä voisimme sulkea 25 % sairaaloista ja minä jäisin työttömäksi... mutta ole valmis uhraamaan urani hyvän asian vuoksi.

• Kannabis paras !
        Tohtori Tohtori kirjoitti:

näin paljon noita erityisasiantuntijoita ja näyttäisi vallitsevan yksimielisyys sekä alkoholin, huumeiden kuin tupakankin vaarallisuudesta. Ja tämä asiahan on myös sekä tieteellisesti, että kokeilujen kautta todettu, niin lopetetaan kaikkien noiden aineiden käyttö tähän päivään. Kahdenkymmenen vuoden päästä voisimme sulkea 25 % sairaaloista ja minä jäisin työttömäksi... mutta ole valmis uhraamaan urani hyvän asian vuoksi.

Kannabis vs Rotanmyrkky

Kannabis vs Tolu

Kannabis vs Liima

Kannabis vs Tärpätti

Kannabis vs Hirttoköysi...

Hyvä Narkkari. Lopeta itsellesi valehtelu ja hakeudu hoitoon !

• psykiatrisi
        Kannabis paras ! kirjoitti:

Kannabis vs Rotanmyrkky

Kannabis vs Tolu

Kannabis vs Liima

Kannabis vs Tärpätti

Kannabis vs Hirttoköysi...

Hyvä Narkkari. Lopeta itsellesi valehtelu ja hakeudu hoitoon !

Onko se vakavaa? Mene hyvä mies hoitoon ennen kuin satutat itseäsi tai muita!

• Tohtori Tohtori kirjoitti:

Vaatimuksesi kaikkien päihteiden lopettamiseksi on perusteltu, varsinkin kun Suomessa on pula lääkäripalveluista ja jonot on pitkiä, mutta tuskin kovin realistinen. Ihminen tarvitsee tai haluaa jotain irtautumiseen arjesta. On sitä tehnyt vuosituhansia ja tekee sitä jatkossakin, kunnes ihmisen mukavuushalu katoaa täysin.

Tästä pääsemmekin sitten toiseksi parhaaseen vaihtoehtoon. Pitäisi keksiä jokin aine joka ei synnytä haittoja terveyteen, ei kuormita siis lääkäripalveluja samaan tahtiin ja luo rauhallisuutta yhteiskuntaan. Hmm... Voimme odottaa ihmeen tapahtuvan, jota ei tule. Tai sitten turvaudutaan joko kehittämään päihde joka on nykyajan päihde, jokin uusi. Tai sitten turvaudutaan jo suosiossa olevaan, tunnettuun päihteeseen, jonka haitat on tuntuvasti pienemmät kuin alkoholin.

Tälläkin tiellä voisit jäädä työttömäksi. Yhteiskunnalle alkoholi maksaa miljardeja. Ihmisille alkoholi vaikuttaa suoraan, läheisten kautta ja sairaala palvelujen jonoina, sekä veroeurojen katoamisena... Haitat on niin laajat, että alkoholille olisi perusteltua saada aikaan jokin korvaava päihde. Helvetin kalliiksi tulee pitäytyä alkoholipolitiikassa.

• jookos kookos
        jaripilli kirjoitti:

Vaatimuksesi kaikkien päihteiden lopettamiseksi on perusteltu, varsinkin kun Suomessa on pula lääkäripalveluista ja jonot on pitkiä, mutta tuskin kovin realistinen. Ihminen tarvitsee tai haluaa jotain irtautumiseen arjesta. On sitä tehnyt vuosituhansia ja tekee sitä jatkossakin, kunnes ihmisen mukavuushalu katoaa täysin.

Tästä pääsemmekin sitten toiseksi parhaaseen vaihtoehtoon. Pitäisi keksiä jokin aine joka ei synnytä haittoja terveyteen, ei kuormita siis lääkäripalveluja samaan tahtiin ja luo rauhallisuutta yhteiskuntaan. Hmm... Voimme odottaa ihmeen tapahtuvan, jota ei tule. Tai sitten turvaudutaan joko kehittämään päihde joka on nykyajan päihde, jokin uusi. Tai sitten turvaudutaan jo suosiossa olevaan, tunnettuun päihteeseen, jonka haitat on tuntuvasti pienemmät kuin alkoholin.

Tälläkin tiellä voisit jäädä työttömäksi. Yhteiskunnalle alkoholi maksaa miljardeja. Ihmisille alkoholi vaikuttaa suoraan, läheisten kautta ja sairaala palvelujen jonoina, sekä veroeurojen katoamisena... Haitat on niin laajat, että alkoholille olisi perusteltua saada aikaan jokin korvaava päihde. Helvetin kalliiksi tulee pitäytyä alkoholipolitiikassa.

Cannabis kasvin laillistaminen tapahtuu viiden vuoden sisällä ja Suomessa alkaa uusi aikakausi. On tullut aika herätä alkoholin haittavaikutuksiin ja kieltää alkoholin myynti ja välittäminen. Tulevaisuudessa CANNABIS On ravintoloiden merkittävin myynti artikkeli. Myös piri pitää laillistaa koska ihmiset eivät enää jagsa työ elämässä. Aivan selkeästi, on havaittavissa politiikassa Cannabiksen laillistamisen ja jakelun salliva ilma piiri. Alkoholi on niin paha aine että sitä pitää välttää. Alkoholista tulee pää kipeä, horkkamaiset aineen vaihdunta ongelmat, uni vaikeudet ja muu paha.

Erinäiset lääkkeet pitää vapauttaa hetimmiten käsi kauppaan koska lääkäri ei enää kirjoita reseptiä.

• jookos kookos
        jaripilli kirjoitti:

Cannabis kasvin laillistaminen tapahtuu viiden vuoden sisällä ja Suomessa alkaa uusi aikakausi. On tullut aika herätä alkoholin haittavaikutuksiin ja kieltää alkoholin myynti ja välittäminen. Tulevaisuudessa CANNABIS On ravintoloiden merkittävin myynti artikkeli. Myös piri pitää laillistaa koska ihmiset eivät enää jagsa työ elämässä. Aivan selkeästi, on havaittavissa politiikassa Cannabiksen laillistamisen ja jakelun salliva ilma piiri. Alkoholi on niin paha aine että sitä pitää välttää. Alkoholista tulee pää kipeä, horkkamaiset aineen vaihdunta ongelmat, uni vaikeudet ja muu paha.

Erinäiset lääkkeet pitää vapauttaa hetimmiten käsi kauppaan koska lääkäri ei enää kirjoita reseptiä.

• Talon eristeenä !
        jookos kookos kirjoitti:

Kannabisko aiheuttaa tuollaista tuplapostaamista ?

Kannabis pitää vapauttaa koska :

Syön sen Siemeniä !

Käytän sitä Lääkkeenä !

Teen Hamppuköysiä !

Hahahhah ! Voi teitä Narkkareita :)

• takapihamaa

"Se on aina vaan asennekysymys. Heikot sortuu päihteisiin, vahvamieliset pärjää ilman päihteitäkin." se on hyvä että osaat ilmaista mielipiteesi.

Hauska homma että tutkimuksien mukaan mitä korkeampi älykkyysosamäärä on niin sitä enemmän kuluu päihteitä, tässä tutkimuksessa alkoholia. Ja pakoon pääseminen varmaan muillakin päihteillä tästä ihan v*tun yksitoikkoisesta ja jo niin nähdyltä tekopyhältä ja ainavaan niin itseään toistavalta maailmalta on tosiasia. Aika moni päihteilijä ennemmin kuolee kuin raitistuu täysin ja en ihmettele yhtään, we are what we are, and we gona be more than we gona be. Paska maailma, valoa kohden ja voi vain toivoa parempaa huomista. Aamen. http://www.uusisuomi.fi/ymparisto/109591-alykas-ihminen-juo-enemman-alkoholia-kuin-tyhma-–-syy-loytyi

• Anonyymi

Mulle on aivan sama kumpi on terveellisempää, koska suoraansanottuna ei kiinnosta yhtään muiden terveys, vaan se että EX alueella on kaikilla turvallista työskennellä.
      Sinne ei kaivata alkoholisteja tai muita hörhöjä pyörimään. Olkoon vaikka kuinka terveellistä olevinaan niin teollisuusalueella, missä voi pikku mokan takia tapahtua melkoinen katastrofi niin ei kiitos.
      Terveysintoilijat voi pysyä kotonaan vaikka kelarahoilla.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2293
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      228
      1714
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      306
      1262
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      959
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      915
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      834
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      825
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      35
      737
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      673
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      33
      662
    Aihe