Miksi...

hanne68ju

Tällainen tuote? no paistopussi on hyvä idea laittaa matkaan. Mausteseos minun/meidän makuun aivan liian suolainen. Helpommalla pääsee (siis jos se on tämän uutuuden tarkoitus) ostamalla valmiiksi marinoitua tavaraa. Makujahan löytyy - vallankin broitsun osalta vaikka mitä ja ovat erittäin hyviä...Eikä tarvitse tuunata sen enempää kuin littaa sellaisenaan uunivuokaan tai pannulle...

13

517

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sopiva ajatus näin perheen näkökulmasta. Lihat pussiin ja kiva mausteseos päälle. Olemme kokeileet viikonloppuna broileriin fileen ja possun sisäfileen kanssa. Hyvin maistuu. Etsin tuoteselosteesta merkkiä natriumglutamaatista. Siitä olisi kiva tietää ollakko vai eikö olla??

      • maggi-minna

        Kaikki pakkauksessa olevat valmistusaineet kerrotaan aina ainekset- luettelossa, Maggi Juicy tuotteissa ei ole lisättyä natriumglutamaattia.


    • pia.sillanpaa

      Meidän perheessä ei kukaan valittanut liiasta suolasta. Myöskään omaan vähäsuolaiseen tottuneeseen suuhun maku ei ollut liian suolainen.
      Henk.koht. olen kaivannut vaihtelua valmiiksi marinoituihin tuotteisiin. VÄlillä tuntuu että ihan sama mitä lihaa paketissa on niin aina on samanlainen marinadi. Etenkin kesällä grillikautena väliin tympääntyy samanlaisiin lihamarinadeihin.
      Tämä on virkistävä uutuus, joka tuo toivottua vaihtelua moneen suomalaiseen ruokapöytään.

      Pakko vielä lisätä että makuja on monia ja makuasioista ei voi kiistellä, joten eiköhän näitä mielipiteitä löydy suuntaan jos toiseen :)

    • Sporttikatti

      ...itse kammoan sitä valmiiksi marinoitua scheissea jota marinadiksi kutsutaan. Aivan hirveän makuista kuraa joka peittää oudolla värillään mukaasti sen, mitä kaikkea siihen pakettiin onkaan laitettu mukaan (rasvat, nahat yms.) Mutta makunsa kullakin.

      Tämä Maggi uutuus on hyvä: mausteet ovat valmiina, pussiin mausteiden mukaan marinoimaton liha ja pääset todella helpolla. Jos jotain negatiivista hakee, niin itsekin toivoisin vähän vähemmän suolaa, sitä kun ei sa pois, mutta sitä voi aina tarvittaessa lisätä.

      • piknik

        Nämä on tosiaan niitä makuasioita, joista ei kannata hirvesti riidellä... mutta tosiaan vaihtelu virkistää, eikä aina tee mieli samaa marinoitua lihaa. Marinoidut lihat maistuvat useimmiten hyvin samanlaisille, mutta kun ostaa marinoimatonta lihaa ja maustaa sen itse tai jollakin valmiilla seoksella, niin lihan oma makukin pääsee paremmin esille.


      • masja
        piknik kirjoitti:

        Nämä on tosiaan niitä makuasioita, joista ei kannata hirvesti riidellä... mutta tosiaan vaihtelu virkistää, eikä aina tee mieli samaa marinoitua lihaa. Marinoidut lihat maistuvat useimmiten hyvin samanlaisille, mutta kun ostaa marinoimatonta lihaa ja maustaa sen itse tai jollakin valmiilla seoksella, niin lihan oma makukin pääsee paremmin esille.

        no toki suolaisuuden määrää voisi hieman vähentää lapsiakin ajatellen , mutta kermaa purkki pari tai raaka peruna paistopussiin niin ei ole niin suolainen maku lopputuloksena


    • dcpln

      Minun mielestäni on aika suolainen myös enkä usko, että tästä mitään varsinaista myyntihittiä tulee juuri noiden valmiiksi marinoitujen tuotteiden laajan tarjonnan takia.

      Kuitenkin muutama hyvä puoli:

      1) Kanaa on valmiiksi marinoituna paljon, mutta tuo Provence oli kivasti erilainen ja poikanikin kehui mausteseosta.

      2) Valmiiksi marinoidut porsaanlihat ovat jotenkin kumman punertavia, eli käyttäisin tällaista lisättävää mausteseosta mieluummin ja lisäksi olen huomannut, että mikä mauste sopii possulle, sopii oikein hyvin kalkkunallekin. Tein viimeksi Classic-mausteella kalkkunan leikkeitä ja pussiin mukaan vähän sipulia ja vihreitä papuja.

      3) Paistopussia tulee meillä käytettyä liian harvoin, ellei sitä tällä tavoin ihan mukaan laiteta.

      Eniten kaipaisin vastaa vaa tuotetta kalalle. Jos joku tällainen paketti saisi vaikka tavallisesta pakasteseitistä uuden maistuvan aterian, se olisi edullinen ja toivottu lisä kiertävään ruokalistaamme

      • piknik

        Kannatan dcpln toivetta mausteseoksesta kalalle. Itse aiemmin toin jo esille mm. itse pyytämät kalat ja niille mausteseosta, mutta pakasteseikin on hyvää ja edullista ruokaa, mutta se tarvitsisi ehdottomasti jonkin tällaisen mausteseoksen, jotta sen menekki olisi parempi. Pakasteseitä tulee tehtyä aivan liian harvoin nykyisin, mutta uskon, että joku tällainen uusi juttu olisi se kaivattu "potku", jolla seitä tulisi käytettyä jälleen enemmän. Monessa perheessä kalaa käytetään varmasti aivan liian vähän, osittain juuri siksi, ettei siitä osata laittaa helposti maukasta ja maistuvaa ruokaa.


      • --------------
        piknik kirjoitti:

        Kannatan dcpln toivetta mausteseoksesta kalalle. Itse aiemmin toin jo esille mm. itse pyytämät kalat ja niille mausteseosta, mutta pakasteseikin on hyvää ja edullista ruokaa, mutta se tarvitsisi ehdottomasti jonkin tällaisen mausteseoksen, jotta sen menekki olisi parempi. Pakasteseitä tulee tehtyä aivan liian harvoin nykyisin, mutta uskon, että joku tällainen uusi juttu olisi se kaivattu "potku", jolla seitä tulisi käytettyä jälleen enemmän. Monessa perheessä kalaa käytetään varmasti aivan liian vähän, osittain juuri siksi, ettei siitä osata laittaa helposti maukasta ja maistuvaa ruokaa.

        Niin katsohan kaupan maustehyllystä siel on kalalle, lihalle jne... useita erilläisia maustesekoituksia. Niitä voi käyttää ihan samalla tavalla kuin tätä pussijuttua. Paistopussejakin kaupassa on vaik millasia.

        Kanaahan ei myydä paljoa ilman marinointia, jos sitä on niin hinta on huomattavasti korkeempa.


    • heisalmi

      ..tuli kokeiltua nyt meilläkin, oli ensimmäinen sarjassaan. Ihan hyvä idea mutta itse en ainakaan saanut mausteseosta pussissa niin tasaisesti vaikka kuinka pyörittelin. Jäi paakkuja broilerin fileisiin ja oli "tujua" minun makuuni. Muuten ihan hyvää mutta olen myös sitä mieltä että makua voisi saada muullakin kuin suolalla, juoda sai kyllä loppuillan.

    • Tarkka83

      Marinadien miinuksena on myös niihin lisätyt väri-, säilöntä-, happamuudensäätöaineet, arominvahventeet ym shitti mitä moskaa ruuissa on nykyään muutenki liikaa.
      Kala ei mielestäni vastaavaa pussi mausteet -pakettia tarvitse, valmis fileehän on helppo paistaa sellaisenaan pannulla tai uunivuoassa suolan ja pippurin kanssa. Kala ei liikoja mausteita tarvitsekaan omaa makuaan peittämään, mutta vaihteluna voi tietenkin kokeilla muitakin mausteita tai vaikka kermassa hauduttamista. Liian usein kalaruuat pilataan liialla tillillä samoin kun kuvitellaan kanaruokien vaativan currya. Mielikuvituksen puutetta sanoisin.

      • --------------

        Jos lisäaineet kammottaa, niin käyttämällä maustehyllystä löytyviä maustesekoituksia pystyy vähentämään niitä huomattavasti. Tosin tänäänhän uutisoitiin juurikin, että pitäs välttää turhaa lisäaine hysteriaa.

        Kun kalan laittaa univuokaan niin folio vuuan päälle, niin paistopussia ei tarvitse. Paistopussia käytetään ihan liian vähän ruuanlaitossa, usein vain kerran vuodessa kinkun kanssa. Kalalle kannattaa ehdottomasti laittaa sitruuna pippuria tai sitruuna mehua, myöss rose ja viher pippurit ovat kokeilemisen arvoisia.


    • minä vaan

      Laitoin Maggi Juicy paistopussiin porsaan kyljyksiä. Testiryhmän mielestä mauste ei ollut levinnyt tasaisesti, vaikka yritinkin käännellä ja väännellä kyljyksiä mausteseoksessa.

      Paistopussi oli hyvä, ei tullut lisätiskiä :)

      Ehkä hieman suolainen mausteseos ja ainakin porsaan kyljykset olisivat tarvinneet hieman sinappia mukaan. Voi olla että ostan uudestaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      78
      1540
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1277
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      120
      1247
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1166
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1034
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      84
      841
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      782
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      775
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      381
      751
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      123
      701
    Aihe