BIG BANG-alkuräjähdys

tyhjästä mitä vain ?

Tiedon maailma/universumin salat kertoi minulle,että:
-13,7 miljardia vuotta sitten ei ollut YHTÄÄN MITÄÄN.
-sitten syntyikin TYHJÄSTÄ valtavassa alkuräjähdyksessä:AIKA, TILA ja ENERGIA
-pieni energiapallukka laajeni salamannopesti valtavassa paineessa ja kuumuudessa..
Tämä koko tuntemamme (?) maailmnkaikkeus siis syntyi tässä alkupamauksessa.

Tämä on TIEDETTÄ jota koulussa opetetaan.

63

696

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

Yleensä evot sanoo, että mitään ei synny tyhjästä, eikä mikään ole ollut olemassa aina. Tosin vain Jumalasta puhuttaessa.

• mikään.

Ei ole evolutiomiestenkään kokemuksessa, että mikään olisi tyhjästä syntynyt. Mikään luotu, ei ole ollut olemassa aina. Olemassaoloon tulemisen syy, on ollut aina. Kalastaja Sebeteuksen poika Johannes Sebeteus, esittelee kertomuksensa teeman ”-- Sanoi Valtiaskaiken | va-Joomer Elohim” – Genesis 1.

”Alussa oli Sana ja Sana oli Isävaltiaan tykönä! Sana siis oli Poikavaltias joka oli alussa Kaikkivaltiaan tykönä ja kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt yhtään mikään, mikä syntynyt on. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valo.Valo loisti pimeässä, mutta pimeä ei sitä käsittänyt.

Oli mies, Vallan lähettämä - hänen nimensä oli Johannes. Johannes tuli todistamaan valosta, että kaikki uskoisivat hänen todistuksensa kautta. Hän ei ollut se valo, mutta hän tuli siitä valosta todistamaan. Totinen valo, joka valaisee jokaisen ihmisen, oli tulossa maailman tietoisuuteen. Maailmassa hän oli ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, mutta maailma ei häntä tunnistanut. Vaikka hän tuli omiensa tykö, niin hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan. Sitävastoin kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Kaikkivaltiaan lapsiksi. Tarkoitan heitä, jotka uskovat Jeshuan, Isän pelastuksen ilmoittavaan nimeen, jotka eivät enään ole syntyneitä vain verestä ja lihasta ja miehen tahdosta, vaan kaikkein suurimmasta Vallasta, joka on taivaissa.

Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me katselimme hänen kirkkauttaan, senkaltaista kirkkautta, kuin ainosyntyisellä Pojalla on Isältä - hän oli täynnä armoa ja totuutta. Johannes todisti hänestä huutaen: ”Tämä on se, josta minä sanoin: Se, joka minun jälkeeni tulee, onkin ollut minun edelläni; hän on ollut ennen kuin minä!” Hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet armoa armon päälle. Sillä laki annettiin Mooseksen kautta, mutta armo ja totuus on tullut Jeshuan, Voidellun, kautta. Ei kukaan ihminen ole Kaikkivaltiasta milloinkaan nähnyt; vain ainosyntyinen Poika, joka on Isän helmasta, ilmoitti hänet ihmisten tunnistettavaksi.” – Joh 1:11-18.

• >>Yleensä evot sanoo, että mitään ei synny tyhjästä, eikä mikään ole ollut olemassa aina.

Eikö edes energia ole ollut olemassa aina?

Jos oli singulariteetti, niin tarvitseeko senkään olla varsinainen alkujen alku? Jos se oli vain edellisen maailmankaikkeuden välitilinpäätös. Jos näin olisi, niin varsinaisen alun spekulointi menisi aika korkealentoiseksi.

http://www.ursa.fi/yhd/komeetta/esitelma/enqvist.htm

• tuleva astronomi ;)
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>Yleensä evot sanoo, että mitään ei synny tyhjästä, eikä mikään ole ollut olemassa aina.

Eikö edes energia ole ollut olemassa aina?

Jos oli singulariteetti, niin tarvitseeko senkään olla varsinainen alkujen alku? Jos se oli vain edellisen maailmankaikkeuden välitilinpäätös. Jos näin olisi, niin varsinaisen alun spekulointi menisi aika korkealentoiseksi.

http://www.ursa.fi/yhd/komeetta/esitelma/enqvist.htm

**Mitä oli ennen alkuräjähdystä?
        Alkuräjähdysteorian kannalta ei ole välttämätöntä, että maailmankaikkeus todella sai kerran alkunsa.

Tiedämme, että se on ollut pakattuna äärimmäisen tiheäksi
        ja että se on laajentunut viimeiset noin 14 miljardia vuotta, mutta sitä ennen ns. säikeiden valtakausi on voinut kestää vaikka ikuisuuden. Alkuräjähdys, big bang, on voinut olla tyhjän äärettömän vanhan universumin välitilinpäätös.********
        Pakattuna----kuka pakkasi ?hassunhauskoja kysymyksiä herää..
        Kyllä on maailmnkaikkeudessa paljon tutkittavaa sitten, kun aikaa on loputtomiin, eikä kuolo katkaise mukavia harrastuksia ;D

• dsjgjj

Se, että maailma olisi saanut alkunsa alkuräjähdyksessä ei ole mitenkään Raamatun oppeja vastaan. Siksi jehovan todistajienkaan ei tarvitse kammoksua big bang-teoriaa.

Mutta väite, että jossakin on vain yhtäkkiä pamahtanut ilman Jumalaa on aika heiveröinen väite. Jonkun on täytynyt laittaa se voima liikkeelle, muuten mitään räjähdystä ei ole voinut tapahtua. Fyysikko osaa selittää tarkemmin miksi.

Tyhjästä ei voi nyhjäistä, joten palaamme jälleen alkuasetelmaan että Jumala on luonut maailman.

Tämän viestin on kirjoittanut täysin ulkopuolinen ihminen, joka vain kiinnostui ketjun aloittajan kommentista.

• (666)

"Tyhjästä ei voi nyhjäistä"
        Ensinnäkin, tyhjästä voi nyhjästä vaikka mitä (tiedän että et jaksa katsoa tota, mutta laitan linkin nyt kuitenkin tohon): http://www.youtube.com/watch?v=7ImvlS8PLIo

"joten palaamme jälleen alkuasetelmaan että Jumala on luonut maailman."

Eli tyhjästä ei voi nyhjästä maailmankaikkeutta (elotonta massaa), mutta kylläkin huippuälykkään, kaikentietävän, täydellisen Jumalan :D

Samalla voisit todistaa minkä takia juuri SINUN jumala loi maailman, koska olen kuullut luotettavista lähteistä että Zeus olis tehnyt saman taikatempun aikoinaan.

• lalalalalala
        (666) kirjoitti:

Ensinnäkin, tyhjästä voi nyhjästä vaikka mitä (tiedän että et jaksa katsoa tota, mutta laitan linkin nyt kuitenkin tohon): http://www.youtube.com/watch?v=7ImvlS8PLIo

Eli tyhjästä ei voi nyhjästä maailmankaikkeutta (elotonta massaa), mutta kylläkin huippuälykkään, kaikentietävän, täydellisen Jumalan :D

Samalla voisit todistaa minkä takia juuri SINUN jumala loi maailman, koska olen kuullut luotettavista lähteistä että Zeus olis tehnyt saman taikatempun aikoinaan.

Et taida olla fyysikko... ota selvää kemiallisten aineiden reagoimisesta keskenään ja kerro sitten oletko yhä samaa mieltä.

Massaa ei voi nykäistä tyhjästä koska.. noh.. se on massaa. Jumala ei ole massaa. Edelleen, kaiva vanhat fyssan kirjat esiin.

Jumalan nimi voi olla vaikka zeus ei se muuta mitään.

• (666)
        lalalalalala kirjoitti:

Et taida olla fyysikko... ota selvää kemiallisten aineiden reagoimisesta keskenään ja kerro sitten oletko yhä samaa mieltä.

Massaa ei voi nykäistä tyhjästä koska.. noh.. se on massaa. Jumala ei ole massaa. Edelleen, kaiva vanhat fyssan kirjat esiin.

Jumalan nimi voi olla vaikka zeus ei se muuta mitään.

"Massaa ei voi nykäistä tyhjästä koska.. noh.. se on massaa"
        Näköjään voi. Vaikka Jumala tai Zeus olisi sen tehnyt, niin tyhjästä hekin olisivat sen nykässeet.

"Jumala ei ole massaa"
        Mistä tiedät?

• legenda-fani
        (666) kirjoitti:

*****Zeus oli titaanien Kronoksen ja Rhean poika.
        Zeuksen isovanhemmat olivat Uranus (taivas) ja Gaia (maa)[2]. Hän syntyi ja kasvoi Kreetalla.
        Saatuaan tietää lapsiensa kukistavan isänsä vallasta Kronos nieli kaikki lapsensa paitsi nuoren Zeuksen, joka onnistui välttämään tämän kohtalon.
        Zeus tuli ylijumalaksi vapautettuaan veljensä ja siskonsa sekä kukistettuaan Kronoksen ja tämän kannattajat titaanit kymmenvuotisessa sodassa.****
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Zeus
        Että Zeuksella oli vanhemmat ja Kreetakin oli olemassa jo....se siitä sitten... ;)
        Kronos nieli lapsensa...Zeus vapautti...
        Tuli mieleen Punahilkka ja susi-tarina;)
        Kivoja nämä "urbaanit legendat"heh-heeh.....

• gdsgg
        (666) kirjoitti:

"Massaa ei voi nykäistä tyhjästä koska.. noh.. se on massaa"
        Näköjään voi. Vaikka Jumala tai Zeus olisi sen tehnyt, niin tyhjästä hekin olisivat sen nykässeet.

"Jumala ei ole massaa"
        Mistä tiedät?

Raamatussa sanotaan että Jumala on henkiolento. Ei ole tietenkään mikään pakko uskoa Jumalaan. Kukin uskoo mihin haluaa.

• (666)
        gdsgg kirjoitti:

Raamatussa sanotaan että Jumala on henkiolento. Ei ole tietenkään mikään pakko uskoa Jumalaan. Kukin uskoo mihin haluaa.

"Raamatussa sanotaan että Jumala on henkiolento"
        Just. No mä luin yhdestä kirjasta että jumalaa ei ole olemassakaan. Joten nyt meillä on kummallakin yhtä paljon todisteita.

• hdghdjskö
        (666) kirjoitti:

"Raamatussa sanotaan että Jumala on henkiolento"
        Just. No mä luin yhdestä kirjasta että jumalaa ei ole olemassakaan. Joten nyt meillä on kummallakin yhtä paljon todisteita.

Todisteita? Ne kirjatko?

En minä Jumalaan siksi usko, että olen lukenut asiasta. Vastaus siihen, onko Jumalaa olemassa vai ei on vuosien pohdinnan ja tutkinnan tulos. Ja edelleen kyseenalaistan asian silloin tällöin, mutta kertaakaan en ole onnistunut itselleni tai muille todistamaan ettei Jumalaa ole.

Miten oikeasti perustelisit että Jumalaa ei ole olemassa? En tarkoita mielipiteitä tai omia uskomuksia vaan faktoja ja muita todisteita jotka me muutkin voimme nähdä.

• (666)
        hdghdjskö kirjoitti:

Todisteita? Ne kirjatko?

En minä Jumalaan siksi usko, että olen lukenut asiasta. Vastaus siihen, onko Jumalaa olemassa vai ei on vuosien pohdinnan ja tutkinnan tulos. Ja edelleen kyseenalaistan asian silloin tällöin, mutta kertaakaan en ole onnistunut itselleni tai muille todistamaan ettei Jumalaa ole.

Miten oikeasti perustelisit että Jumalaa ei ole olemassa? En tarkoita mielipiteitä tai omia uskomuksia vaan faktoja ja muita todisteita jotka me muutkin voimme nähdä.

"kertaakaan en ole onnistunut itselleni tai muille todistamaan ettei Jumalaa ole"
        Ei sitä voikaan todistaa, niin kuin ei voi myöskään todistaa että Zeus ja Apollo ei ole olemassa tai että käärmeet ei osaa puhua.

"Miten oikeasti perustelisit että Jumalaa ei ole olemassa?"
        Perustelen sen täsmälleen samalla tavalla kun miten tod.näk sinä perustelet että peikkoja tai tonttuja ei ole olemassa. En voi tietenkään 100% varmuudella sanoa että ne eivät ole olemassa, mutta koska ei ole pienintäkään syytä uskoa että ne ovat olemassa, on typerää uskoa niihin.

Sama logiikka sopii esimerkiksi UFO-havaintoisin. Joku joka näkee oudon valoilimön, eikä tiedä mikä se, vetää johtopäätöksen että kyseessä on UFO.
        Samalla tavalla uskovaiset etsivät Jumalan sellaisista asioista mitä ei muuten osaa selittää.
        Jos minulle tulee vastaan jotain mitä en tiedä, niin silloin johtopäätös on se että "en tiedä", eikä se, että en tiedä, joten tämän on pakko olla se ja se ...

En siis keksi ainuttakaan syytä uskoa Jumalaan, joten siinä tarpeeksi hyvä syy olla uskomatta.

• hdg<kdgö
        (666) kirjoitti:

"kertaakaan en ole onnistunut itselleni tai muille todistamaan ettei Jumalaa ole"
        Ei sitä voikaan todistaa, niin kuin ei voi myöskään todistaa että Zeus ja Apollo ei ole olemassa tai että käärmeet ei osaa puhua.

"Miten oikeasti perustelisit että Jumalaa ei ole olemassa?"
        Perustelen sen täsmälleen samalla tavalla kun miten tod.näk sinä perustelet että peikkoja tai tonttuja ei ole olemassa. En voi tietenkään 100% varmuudella sanoa että ne eivät ole olemassa, mutta koska ei ole pienintäkään syytä uskoa että ne ovat olemassa, on typerää uskoa niihin.

Sama logiikka sopii esimerkiksi UFO-havaintoisin. Joku joka näkee oudon valoilimön, eikä tiedä mikä se, vetää johtopäätöksen että kyseessä on UFO.
        Samalla tavalla uskovaiset etsivät Jumalan sellaisista asioista mitä ei muuten osaa selittää.
        Jos minulle tulee vastaan jotain mitä en tiedä, niin silloin johtopäätös on se että "en tiedä", eikä se, että en tiedä, joten tämän on pakko olla se ja se ...

En siis keksi ainuttakaan syytä uskoa Jumalaan, joten siinä tarpeeksi hyvä syy olla uskomatta.

"Jos minulle tulee vastaan jotain mitä en tiedä, niin silloin johtopäätös on se että "en tiedä", eikä se, että en tiedä, joten tämän on pakko olla se ja se ..."

Olen täsmälleen samaa mieltä. On typerää vetää johtopäätöksiä hatusta ja uskoa mihin sattuu.

Minulle suurin todiste siitä että Jumala on olemassa on tämä maankamara jolla asustelen. Ja historian tutkiminen lisää myös tietoa.

Itse arvostan enemmän esim. ateisteja jotka ovat päätyneet mielipiteeseensä asiaa kauan tutkimalla kuin niitä ihmisiä, jotka sanovat Jumalan olevan olemassa asiaa koskaan sen enempää pohtimatta. Tai niitä jotka kieltävät Jumalan olemassaolon vain koska heistä on mukavampaa ajatella niin.

Itse en edusta mitään uskontokuntaa. Olen vapaasti ajatteleva ihminen.

• (666)
        hdg<kdgö kirjoitti:

"Jos minulle tulee vastaan jotain mitä en tiedä, niin silloin johtopäätös on se että "en tiedä", eikä se, että en tiedä, joten tämän on pakko olla se ja se ..."

Olen täsmälleen samaa mieltä. On typerää vetää johtopäätöksiä hatusta ja uskoa mihin sattuu.

Minulle suurin todiste siitä että Jumala on olemassa on tämä maankamara jolla asustelen. Ja historian tutkiminen lisää myös tietoa.

Itse arvostan enemmän esim. ateisteja jotka ovat päätyneet mielipiteeseensä asiaa kauan tutkimalla kuin niitä ihmisiä, jotka sanovat Jumalan olevan olemassa asiaa koskaan sen enempää pohtimatta. Tai niitä jotka kieltävät Jumalan olemassaolon vain koska heistä on mukavampaa ajatella niin.

"Minulle suurin todiste siitä että Jumala on olemassa on tämä maankamara jolla asustelen"
        Voisitko tarkentaa mitä tällä tarkoitat? Siis se että tämä maankamara yleensä on tässä, vai se mitä tällä maankamaralla on?

• sgfhh
        (666) kirjoitti:

"Minulle suurin todiste siitä että Jumala on olemassa on tämä maankamara jolla asustelen"
        Voisitko tarkentaa mitä tällä tarkoitat? Siis se että tämä maankamara yleensä on tässä, vai se mitä tällä maankamaralla on?

koko paketti. Ja avaruuden voisi lisätä listaan.

Maailmankaikkeus on paitsi toimiva, myös kaunis. Kuka maailman on luonutkaan, hänellä on taiteellista silmää kuin huumorintajuakin. Riittää kun katsoo tiettyjä eläinlajeja.. hih

• (666)
        sgfhh kirjoitti:

koko paketti. Ja avaruuden voisi lisätä listaan.

Maailmankaikkeus on paitsi toimiva, myös kaunis. Kuka maailman on luonutkaan, hänellä on taiteellista silmää kuin huumorintajuakin. Riittää kun katsoo tiettyjä eläinlajeja.. hih

"Maailmankaikkeus on paitsi toimiva, myös kaunis"
        Nyt kannattaa kuitenkin muistaa se, miten päin tämä menee.
        Koska jos maailmankaikkeus EI olisi toimiva, niin me ei oltais täällä ihmettelemässä sitä.
        Eli tässä tilanteessa missä nyt olemme, ei ole muuta vaihtoehtoa kuin että se on toimiva.
        Kuitenkin suurimmassa osassa maailmankaikeutta olosuhteet eivät ole "toimivia" meille. Joten kyllä se niin päin menee että me olemme täällä koska se on toimiva, eikä niin päin että se on toimiva jotta meillä olisi hyvä olla täällä.
        Sama juttu kauneuden kanssa. Me olemme kehittyneet tällaisessa maailmassa ja kehittyneet sellaisiksi että olemme sopeutuneet siihen, eikä päin vastoin.

Tässä hyvä 7min video samasta aiheesta: http://www.ted.com/talks/lang/eng/dan_dennett_cute_sexy_sweet_funny.html :)

• yhgdköl
        (666) kirjoitti:

"Maailmankaikkeus on paitsi toimiva, myös kaunis"
        Nyt kannattaa kuitenkin muistaa se, miten päin tämä menee.
        Koska jos maailmankaikkeus EI olisi toimiva, niin me ei oltais täällä ihmettelemässä sitä.
        Eli tässä tilanteessa missä nyt olemme, ei ole muuta vaihtoehtoa kuin että se on toimiva.
        Kuitenkin suurimmassa osassa maailmankaikeutta olosuhteet eivät ole "toimivia" meille. Joten kyllä se niin päin menee että me olemme täällä koska se on toimiva, eikä niin päin että se on toimiva jotta meillä olisi hyvä olla täällä.
        Sama juttu kauneuden kanssa. Me olemme kehittyneet tällaisessa maailmassa ja kehittyneet sellaisiksi että olemme sopeutuneet siihen, eikä päin vastoin.

Tässä hyvä 7min video samasta aiheesta: http://www.ted.com/talks/lang/eng/dan_dennett_cute_sexy_sweet_funny.html :)

"Koska jos maailmankaikkeus EI olisi toimiva, niin me ei oltais täällä ihmettelemässä sitä."

Totta, aivan totta.

Olen hyvin kiitollinen että saan kaikista maailman ongelmista huolimatta elää täällä pallon päällä. Se niin kaunis, voisi olla paaljooon rumempikin.

Kehitysoppiin en kuitenkaan voi uskoa ainakaan tällä hetkellä, kun siinä on niin paljon aukkokohtia. Eli uskon edelleen Jumalaan kunnes toisin todistetaan.

• (666)
        yhgdköl kirjoitti:

"Koska jos maailmankaikkeus EI olisi toimiva, niin me ei oltais täällä ihmettelemässä sitä."

Totta, aivan totta.

Olen hyvin kiitollinen että saan kaikista maailman ongelmista huolimatta elää täällä pallon päällä. Se niin kaunis, voisi olla paaljooon rumempikin.

Kehitysoppiin en kuitenkaan voi uskoa ainakaan tällä hetkellä, kun siinä on niin paljon aukkokohtia. Eli uskon edelleen Jumalaan kunnes toisin todistetaan.

"Eli uskon edelleen Jumalaan kunnes toisin todistetaan."
        - Nyt päästiin asian ytimeen. Eli mikä olisi sellainen todiste? Kerro edes teoriassa mikä se voisi olla, kun en ole vielä koskaan saanut uskovaiselta vastausta tähän.

• hfgkljhögl
        (666) kirjoitti:

"Eli uskon edelleen Jumalaan kunnes toisin todistetaan."
        - Nyt päästiin asian ytimeen. Eli mikä olisi sellainen todiste? Kerro edes teoriassa mikä se voisi olla, kun en ole vielä koskaan saanut uskovaiselta vastausta tähän.

No enhän minä sitä voi tietää kun ei ole vielä tullut sellainen absoluuttinen todiste vastaan! :)

Jos olisi tullut vastaan niin enhän minä Jumalaan uskoisi.

• (666)
        hfgkljhögl kirjoitti:

No enhän minä sitä voi tietää kun ei ole vielä tullut sellainen absoluuttinen todiste vastaan! :)

Jos olisi tullut vastaan niin enhän minä Jumalaan uskoisi.

"No enhän minä sitä voi tietää kun ei ole vielä tullut sellainen absoluuttinen todiste vastaan!"
        Voit kai sinä sanoa teoriassa mikä se VOISI olla, vaikka se ei olisikaan vielä tullut.
        Jos sellaista ei ole, ei ole perusteltua uskoa, minun mielestä. Jos uskoo johonkin, niin sinulla on varmasti syy miksi uskot. Eli jos se syy miksi uskot puutuisi, silloin kai olisi turha uskoa? Eli mikä se voisi olla?

Jos esimerkiksi verrataan evoluutioteoriaan, niin siihen riittäisi aika yksinkertainenkin todiste kumoamaan sen.

• jhpkjgp
        (666) kirjoitti:

"No enhän minä sitä voi tietää kun ei ole vielä tullut sellainen absoluuttinen todiste vastaan!"
        Voit kai sinä sanoa teoriassa mikä se VOISI olla, vaikka se ei olisikaan vielä tullut.
        Jos sellaista ei ole, ei ole perusteltua uskoa, minun mielestä. Jos uskoo johonkin, niin sinulla on varmasti syy miksi uskot. Eli jos se syy miksi uskot puutuisi, silloin kai olisi turha uskoa? Eli mikä se voisi olla?

Jos esimerkiksi verrataan evoluutioteoriaan, niin siihen riittäisi aika yksinkertainenkin todiste kumoamaan sen.

Jotain mikä on ristiriidassa Jumalan lupaamien asioiden kanssa. Tämäkään ei ole ihan yksiselitteistä, sillä ei voi aina luottaa siihen että Raamattua ei olisi muokattu ihmisen toimesta ja siten muutettu Jumalan lupauksia.

Mutta esim. raamatussa sanotaan että maapallo tulee olemaan aina olemassa. Jos maapalloon kuitenkin iskeytyisi valtava meteoriitti ja pallo räjähtäisi tuusan nuuskaksi, ymmärtäisin ettei Jumalaa ole olemassa.

Tosin silloin minulla tuskin olisi kauheasti aikaa ajatella ennen kuin kupsahtaisin... ;) hi hi

• (666)
        jhpkjgp kirjoitti:

Jotain mikä on ristiriidassa Jumalan lupaamien asioiden kanssa. Tämäkään ei ole ihan yksiselitteistä, sillä ei voi aina luottaa siihen että Raamattua ei olisi muokattu ihmisen toimesta ja siten muutettu Jumalan lupauksia.

Mutta esim. raamatussa sanotaan että maapallo tulee olemaan aina olemassa. Jos maapalloon kuitenkin iskeytyisi valtava meteoriitti ja pallo räjähtäisi tuusan nuuskaksi, ymmärtäisin ettei Jumalaa ole olemassa.

Tosin silloin minulla tuskin olisi kauheasti aikaa ajatella ennen kuin kupsahtaisin... ;) hi hi

"raamatussa sanotaan että maapallo tulee olemaan aina olemassa"
        No mutta toihan on todistettu. Auringon energia loppuu noin 5 miljaardin vuoden kuluttua, niin viimeistään siinä vaiheessa maapallon aika loppuu".

• iuouok
        (666) kirjoitti:

"raamatussa sanotaan että maapallo tulee olemaan aina olemassa"
        No mutta toihan on todistettu. Auringon energia loppuu noin 5 miljaardin vuoden kuluttua, niin viimeistään siinä vaiheessa maapallon aika loppuu".

Mutta jos Jumala on olemassa, ei ole suuri juttu Hänelle antaa auringolle lisävoimaa paistaa ikuisuuteen asti.

• (666)
        iuouok kirjoitti:

Mutta jos Jumala on olemassa, ei ole suuri juttu Hänelle antaa auringolle lisävoimaa paistaa ikuisuuteen asti.

Ei olisi myöskään suuri juttu poistaa sairaudet ja nälänhädän.

Tässä näyttää nyt olevan se ongelma mikä tulee aina vastaan kun Jumalasta puhutaan. Ensin sanotaan että ei ole todisteita. Sit kun kertoo todisteita, ei uskota niihin. Eli jos ei usko todisteisiin, niin onko usko silloin järkevällä pohjalla?
        Mielestäni on epäloogista uskoa sellaiseen mihin ei ole todisteita ja olla uskomatta sellaseen johon on todisteita.

• alkuliemi kuivui....
        hdg<kdgö kirjoitti:

maapallolla.
        Miten Elämä on saanut alkunsa maapallolla ?
        Koulussa kerrottiin, ettäelämä ilmaantui sattumalta....
        ......Kun salamointi ja ultraviolettisäteily hajottivat maan alkuilmakehässä olleita yhdisteitä, niiden atomit yhdistyivät yhä uudelleen entistä monimutkaisemmiksi molekyyleiksi, kunnes lopulta ilmaantui ensimmäinen elävä solu. .....
        Evoluutio saatiin kuulostamaan hyvin yksinkertaiselta.
        Kenties liiankin yksinkertaiselta..
        Minun piti uskoa, että sattumanvaraisten muutosten ja sokean sattuman tietä olisi syntynyt sellaista,
        mitä lahjakkaat ihmiset eivät ole kyenneet toistamaan laboratorioissaan ??
        – eivät luomaan edes pienintä bakteeria puhumattakaan kukista, rastaista ja hanhien lentävistä kiilarivistöistä.
        Alkuliemi......Mikäli alkulientä olisi ollut joskus olemassa, osa sen yhdisteistä olisi varmasti jäänyt loukkuun kerroskivilajeihin, mutta 20 vuotta kestäneistä etsinnöistä huolimatta ”vanhimmista kivilajeista ei ole tavattu minkäänlaisia todisteita alkuliemestä”.
        Silti sillä, ”onko alkulientä ollut olemassa vai ei, on ratkaiseva merkitys”. Niinpä ”on – – järisyttävää tajuta, ettei sen olemassaolosta ole kerrassaan minkäänlaisia varmoja todisteita”
        Michael Denton, Evolution: A Theory in Crisis, 1985, s. 260, 261, 263;
        Origins: A Skeptic’s Guide, s. 112, 113
        pahasti mättää jo kun alkuliemen olemassaolostakaan siis ei ole varmoja todisteita..
        Mitäääh;onko evoluutioTEORIA heti alkumetreillä OLETTAMUKSIA ?
        Onko se USKON ASIA --?

• kjolgkö
        (666) kirjoitti:

Ei olisi myöskään suuri juttu poistaa sairaudet ja nälänhädän.

Tässä näyttää nyt olevan se ongelma mikä tulee aina vastaan kun Jumalasta puhutaan. Ensin sanotaan että ei ole todisteita. Sit kun kertoo todisteita, ei uskota niihin. Eli jos ei usko todisteisiin, niin onko usko silloin järkevällä pohjalla?
        Mielestäni on epäloogista uskoa sellaiseen mihin ei ole todisteita ja olla uskomatta sellaseen johon on todisteita.

En sanonut että olet väärässä kun kerroit että aurinko sammuu 5 miljardin vuoden kuluttua. Voit olla oikeassakin. Kuka tietää kun tulevaisuuteen ei voi nähdä. Kukaan meistä ei voi väittää että aurinko sammuu tai ei sammu. Sen näkee sitten, vaikka en itse olisikaan sitä näkemässä.

"Mielestäni on epäloogista uskoa sellaiseen mihin ei ole todisteita ja olla uskomatta sellaseen johon on todisteita."

Ihan totta! Mutta kuten jo aiemmin sanoin, olen tutkinut Jumalan olemassaoloa jo vuosien ajan, enkä usko Jumalaan vain siksi että se tuo lohtua yms. Olen vain tullut tähän johtopäätökseen vertailemalla useita eri mahdollisuuksia ja niin pois päin.

Ja jos Jumala on olemassa niin Hän kyllä poistaa sairaudet ja nälänhädän kun aika on oikea. Kunpa se aika vain tulisi pian. En aina itsekään ymmärrä miksi esimerkiksi viattomien lasten täytyy kärsiä niin paljon.

• lyhtypylväs
        alkuliemi kuivui.... kirjoitti:

maapallolla.
        Miten Elämä on saanut alkunsa maapallolla ?
        Koulussa kerrottiin, ettäelämä ilmaantui sattumalta....
        ......Kun salamointi ja ultraviolettisäteily hajottivat maan alkuilmakehässä olleita yhdisteitä, niiden atomit yhdistyivät yhä uudelleen entistä monimutkaisemmiksi molekyyleiksi, kunnes lopulta ilmaantui ensimmäinen elävä solu. .....
        Evoluutio saatiin kuulostamaan hyvin yksinkertaiselta.
        Kenties liiankin yksinkertaiselta..
        Minun piti uskoa, että sattumanvaraisten muutosten ja sokean sattuman tietä olisi syntynyt sellaista,
        mitä lahjakkaat ihmiset eivät ole kyenneet toistamaan laboratorioissaan ??
        – eivät luomaan edes pienintä bakteeria puhumattakaan kukista, rastaista ja hanhien lentävistä kiilarivistöistä.
        Alkuliemi......Mikäli alkulientä olisi ollut joskus olemassa, osa sen yhdisteistä olisi varmasti jäänyt loukkuun kerroskivilajeihin, mutta 20 vuotta kestäneistä etsinnöistä huolimatta ”vanhimmista kivilajeista ei ole tavattu minkäänlaisia todisteita alkuliemestä”.
        Silti sillä, ”onko alkulientä ollut olemassa vai ei, on ratkaiseva merkitys”. Niinpä ”on – – järisyttävää tajuta, ettei sen olemassaolosta ole kerrassaan minkäänlaisia varmoja todisteita”
        Michael Denton, Evolution: A Theory in Crisis, 1985, s. 260, 261, 263;
        Origins: A Skeptic’s Guide, s. 112, 113
        pahasti mättää jo kun alkuliemen olemassaolostakaan siis ei ole varmoja todisteita..
        Mitäääh;onko evoluutioTEORIA heti alkumetreillä OLETTAMUKSIA ?
        Onko se USKON ASIA --?

Kyllä Jumalan on täytynyt rakentaa maailma vähitellen muovaamalla materiaa ja antamalla eri alkuaineiden reagoida keskenään kuin paraskin kemisti. Vaikka uskon luomisteoriaan en silti usko että Jumala on vain hokkustapokkusta taikonut ison pallon jonka päälle hän on heitellyt ihmiset, eläimet ja kasvit yms. Eihän ihmislapsikaan synny tyhjästä vanhemmilleen vaan kyseessä on hyvin monimutkainen prosessi.

• (666)
        kjolgkö kirjoitti:

En sanonut että olet väärässä kun kerroit että aurinko sammuu 5 miljardin vuoden kuluttua. Voit olla oikeassakin. Kuka tietää kun tulevaisuuteen ei voi nähdä. Kukaan meistä ei voi väittää että aurinko sammuu tai ei sammu. Sen näkee sitten, vaikka en itse olisikaan sitä näkemässä.

"Mielestäni on epäloogista uskoa sellaiseen mihin ei ole todisteita ja olla uskomatta sellaseen johon on todisteita."

Ihan totta! Mutta kuten jo aiemmin sanoin, olen tutkinut Jumalan olemassaoloa jo vuosien ajan, enkä usko Jumalaan vain siksi että se tuo lohtua yms. Olen vain tullut tähän johtopäätökseen vertailemalla useita eri mahdollisuuksia ja niin pois päin.

Ja jos Jumala on olemassa niin Hän kyllä poistaa sairaudet ja nälänhädän kun aika on oikea. Kunpa se aika vain tulisi pian. En aina itsekään ymmärrä miksi esimerkiksi viattomien lasten täytyy kärsiä niin paljon.

"Kukaan meistä ei voi väittää että aurinko sammuu tai ei sammu."
        Kyllä voi. Me tiedämme mistä aurinko koostuu ja me tunnemme luonnonlait. Jatkuvasti NASA löytää näitä sammuneita/sammumaisillaan olevia tähtiä. Ei meidän aurinko ole sen ihmeellisempi kuin muutkaan tähdet. Samalla tavalla voisin sanoa että 'kukaan ei voi väittää että kännykän akku loppuu joskus, koska tulevaisuuteen ei voi nähdä' :)

"En aina itsekään ymmärrä miksi esimerkiksi viattomien lasten täytyy kärsiä niin paljon."
        Minä ymmärrän. Se johtuu siitä että täällä ei ole mitään meitä suurempaa pitämässä meistä huolta. Jos ei ihmiset pidä toisistaan huolta, niin ei pidä kukaan/mikään muukaan.

• uipkipö
        (666) kirjoitti:

"Kukaan meistä ei voi väittää että aurinko sammuu tai ei sammu."
        Kyllä voi. Me tiedämme mistä aurinko koostuu ja me tunnemme luonnonlait. Jatkuvasti NASA löytää näitä sammuneita/sammumaisillaan olevia tähtiä. Ei meidän aurinko ole sen ihmeellisempi kuin muutkaan tähdet. Samalla tavalla voisin sanoa että 'kukaan ei voi väittää että kännykän akku loppuu joskus, koska tulevaisuuteen ei voi nähdä' :)

"En aina itsekään ymmärrä miksi esimerkiksi viattomien lasten täytyy kärsiä niin paljon."
        Minä ymmärrän. Se johtuu siitä että täällä ei ole mitään meitä suurempaa pitämässä meistä huolta. Jos ei ihmiset pidä toisistaan huolta, niin ei pidä kukaan/mikään muukaan.

Jos aurinko tosiaan sammuu, niin sitten uskon ettei Jumalaa ole. Sitä ennen en usko. En periaatteessa siis usko edes että kännykkäni akku loppuu ennen kuin se tosiaan loppuu. Sitä ennen voin pitää hyvin todennäköisenä että niin tapahtuu, mutta en voi olla 100% varma ennen kuin akku tosiaan loppuu.

Ihmisten tekemät ennustukset ovat aivan yhtä epätäydellisiä kuin mekin ja ehkä 20 vuoden kuluttua tiede on mennyt niin paljon eteenpäin että tiedämme paljon enemmän ja tarkemmin auringon toiminnasta.

Tiedän, olen hyvin skeptinen, mutta ainakaan minua ei voi syyttää sinisilmäisyydestä ;)

• (666)
        uipkipö kirjoitti:

Jos aurinko tosiaan sammuu, niin sitten uskon ettei Jumalaa ole. Sitä ennen en usko. En periaatteessa siis usko edes että kännykkäni akku loppuu ennen kuin se tosiaan loppuu. Sitä ennen voin pitää hyvin todennäköisenä että niin tapahtuu, mutta en voi olla 100% varma ennen kuin akku tosiaan loppuu.

Ihmisten tekemät ennustukset ovat aivan yhtä epätäydellisiä kuin mekin ja ehkä 20 vuoden kuluttua tiede on mennyt niin paljon eteenpäin että tiedämme paljon enemmän ja tarkemmin auringon toiminnasta.

Tiedän, olen hyvin skeptinen, mutta ainakaan minua ei voi syyttää sinisilmäisyydestä ;)

"Jos aurinko tosiaan sammuu, niin sitten uskon ettei Jumalaa ole"
        Palataan siis asiaan 5 miljaardin vuoden kuluttua :)

Mun täytyy nyt lähteä ulos, joten mukavaa kevään odotusta sinulle.
        Oli kiva keskustella :)

• ijpohkjpo
        (666) kirjoitti:

"Jos aurinko tosiaan sammuu, niin sitten uskon ettei Jumalaa ole"
        Palataan siis asiaan 5 miljaardin vuoden kuluttua :)

Mun täytyy nyt lähteä ulos, joten mukavaa kevään odotusta sinulle.
        Oli kiva keskustella :)

Ha ha, samoin!

• Itse en ymmärrä miksi alkuräjähdysteoria on fundispiireissä avauksen kaltainen kuuma peruna. Se kun ei sellaisenaan vie fundiksen Jumalaa minnekään. Alkuräjähdysteoria on fysikaalinen teoria eikä sillä ole lähtökohtaisesti mitään tekemistä uskonnon kanssa. Toki jos usko perustuu kreationismille, niin taas ollaan nesteessä.

>>pieni energiapallukka

Jos tilaa ja energiaa ei ollut, niin miten oli "pieni energiapallukka"?

Se että me emme tiedä mistä maailmankaikkeus sai alkunsa, ei tarkoita sitä että sen takana olisi automaattisesti jonkinlainen jumal-persoona.

Näin jehovantodistajuuden jälkeen, jolloin tiesi periaatteessa kaikesta kaiken, on ollut vapauttavaa ymmärtää ettei sitä oikeastaan näistä asioista tiedä paljoakaan. Varsinkaan mitään lopullista totuutta asioista. Kyse on yksinkertaisesti niin ison luokan kysymyksistä, ettei meillä ole niihin (ainakaan vielä) valmiita vastauksia. Jälkeenpäin myös ymmärtää kuinka yksinkertaisesti typerää on pitää jotain tiettyä maailmankatsomusta ehdottomana totuutena. Toki se on jokaisen oikeus, ei sillä, mutta onhan se kokonaisuuden huomioon ottaen aika surullinen tapa katsella maailmaa.

• "on ollut vapauttavaa ymmärtää ettei sitä oikeastaan näistä asioista tiedä paljoakaan. Varsinkaan mitään lopullista totuutta asioista. "

Hiukan jäi epäselväksi missä kohden olet ymmärtänyt asian, vai tapahtuuko se vasta tulevaisuudessa ihan kohta pian.

Lisäksi vaikka alkuräjähdysteoria vaikuttaa sangen loogiselta, se sisältää ongelmia:

"Vaikka alkuräjähdysteoria on niin kutsuttu kosmologian standardimalli, siihen liittyy lukuisia ongelmia ja puutteita. Tarkka moderni alkuräjähdyksen teoria nojaa lukuisiin ilmiöihin, joita ei vielä ole todennettu kokeissa. Näistä ilmiöistä pimeä energia ja pimeä aine ovat varmimpia, kun taas inflaatio ja baryonigeneesi ovat spekulatiivisempia, sillä ne on mahdollista korvata jollain muulla idealla vaikuttamatta loppuosaan teoriaa. Nämä kysymykset kuuluvat fysiikan ratkaisemattomiin ongelmiin."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Alkuräjähdys

• pullea

""Näin jehovantodistajuuden jälkeen, jolloin tiesi periaatteessa kaikesta kaiken, on ollut vapauttavaa ymmärtää ettei sitä oikeastaan näistä asioista tiedä paljoakaan. Varsinkaan mitään lopullista totuutta asioista. Kyse on yksinkertaisesti niin ison luokan kysymyksistä, ettei meillä ole niihin (ainakaan vielä) valmiita vastauksia. Jälkeenpäin myös ymmärtää kuinka yksinkertaisesti typerää on pitää jotain tiettyä maailmankatsomusta ehdottomana totuutena. Toki se on jokaisen oikeus, ei sillä, mutta onhan se kokonaisuuden huomioon ottaen aika surullinen tapa katsella maailmaa.""

110% samaa mielä!

• hoplaa!
        helel kirjoitti:

"on ollut vapauttavaa ymmärtää ettei sitä oikeastaan näistä asioista tiedä paljoakaan. Varsinkaan mitään lopullista totuutta asioista. "

Hiukan jäi epäselväksi missä kohden olet ymmärtänyt asian, vai tapahtuuko se vasta tulevaisuudessa ihan kohta pian.

Lisäksi vaikka alkuräjähdysteoria vaikuttaa sangen loogiselta, se sisältää ongelmia:

"Vaikka alkuräjähdysteoria on niin kutsuttu kosmologian standardimalli, siihen liittyy lukuisia ongelmia ja puutteita. Tarkka moderni alkuräjähdyksen teoria nojaa lukuisiin ilmiöihin, joita ei vielä ole todennettu kokeissa. Näistä ilmiöistä pimeä energia ja pimeä aine ovat varmimpia, kun taas inflaatio ja baryonigeneesi ovat spekulatiivisempia, sillä ne on mahdollista korvata jollain muulla idealla vaikuttamatta loppuosaan teoriaa. Nämä kysymykset kuuluvat fysiikan ratkaisemattomiin ongelmiin."

Tutkijat eivät ole pystyneet selvittämään, mistä alkuräjähdys on saanut alkunsa.

Se mikä big bangissa mietityttää tutkijoita on se, miten räjähdys on syntynyt jos ennen sitä ei ollut olemassa mitään, ei edes tyhjyyttä. Räjähdys tarvitsee syntyäkseen kemiallisen reaktion. Jonkun on siis täytynyt antaa tämä lähtövoima, ei kai siinä muuta mahdollisuutta ole.

• pullea
        helel kirjoitti:

"on ollut vapauttavaa ymmärtää ettei sitä oikeastaan näistä asioista tiedä paljoakaan. Varsinkaan mitään lopullista totuutta asioista. "

""Hiukan jäi epäselväksi missä kohden olet ymmärtänyt asian, vai tapahtuuko se vasta tulevaisuudessa ihan kohta pian.""

Tiuku on ymmärtänyt , että ei tiedä asioista paljoakaan, niinkuin ei kukaan muukaan. ihmiset luulevat tietävänsä 100% totuuden lukemalla raamattua. onko se niin, sitä ei tiedä?
        Nyt pitäs vaan saada helel ymmärtämään tämä. voi olla haasteellisempi juttu...

• pullea
        hoplaa! kirjoitti:

Tutkijat eivät ole pystyneet selvittämään, mistä alkuräjähdys on saanut alkunsa.

Se mikä big bangissa mietityttää tutkijoita on se, miten räjähdys on syntynyt jos ennen sitä ei ollut olemassa mitään, ei edes tyhjyyttä. Räjähdys tarvitsee syntyäkseen kemiallisen reaktion. Jonkun on siis täytynyt antaa tämä lähtövoima, ei kai siinä muuta mahdollisuutta ole.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011021713206166_ul.shtml

mikä on jumalan motivaatio luodessaan nämä purkauset? mikä tarve auringon on purkautua?

• kiitos,Jumala !
        pullea kirjoitti:

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011021713206166_ul.shtml

mikä on jumalan motivaatio luodessaan nämä purkauset? mikä tarve auringon on purkautua?

ihmisetkin on täydellisiä ;D
        Nyt ole kiitollinen Jumalalle että hän sijoitti Maan
        juuri sopivaan kohtaan maapallon suhteessa Aurinkoon.
        Ilman sitähän elämän monimuotoisuutta maapallolla ei olisi.
        Eikä Jumala ole lähettänyt energialaskuakaan, vaan antaa auringon paistaa niin hyville kuin pahoillekin.

Energialaitos on pannut multa kerran sähköt poikki kun en pystynyt maksamaan laskua...
        Oli kylmä, ja putketkin jääty ja piti lähtee talosta evakkoon.....

• pullea kirjoitti:

""Hiukan jäi epäselväksi missä kohden olet ymmärtänyt asian, vai tapahtuuko se vasta tulevaisuudessa ihan kohta pian.""

Tiuku on ymmärtänyt , että ei tiedä asioista paljoakaan, niinkuin ei kukaan muukaan. ihmiset luulevat tietävänsä 100% totuuden lukemalla raamattua. onko se niin, sitä ei tiedä?
        Nyt pitäs vaan saada helel ymmärtämään tämä. voi olla haasteellisempi juttu...

"Nyt pitäs vaan saada helel ymmärtämään tämä. voi olla haasteellisempi juttu... "

Olet oikeassa. Minä en ole oikein ollut huomaavinani että tiuku olisi tietoinen omasta tietämättömyydestään.

• pullea
        helel kirjoitti:

Pidätkö niitä tarpeettomina?

pidätkö itse?

• turhakkeet..hmph...
        helel kirjoitti:

Pidätkö niitä tarpeettomina?

ihmisen umpilisäkettä aivan tarpeettomana turhakkeena....
        Nips-naps pois terveetkin lisäkkeet...

Sittemmin on todettu että umppari on tärkeä osa ihmisen immuunipuolustus-järjestelmää.....

Ehkäpä auringonpurkaukset on tärkeitä auringon aineenvaihdunnalle?
        Kuvitteles,jos pidät kaikki kaasut ja paineet sisälläs,mitä vois tapahtuu?
        Anna sä vaan auringon piereskellä myös, luultavasti se pitää sen toiminnan suht tasasena... ;D

• pullea
        helel kirjoitti:

"Nyt pitäs vaan saada helel ymmärtämään tämä. voi olla haasteellisempi juttu... "

Olet oikeassa. Minä en ole oikein ollut huomaavinani että tiuku olisi tietoinen omasta tietämättömyydestään.

syytön minä sinun tyhmyyteesi olen..

• kehittävää/opettavaa
        pullea kirjoitti:

tosi asiallista keskustelua ?

Jehovantodistajuudestako ?

• Pii on 3.0
        hoplaa! kirjoitti:

....Tässä puhutaan nyt Pellon aidoista ; -
        Materia syntyi niin, että avaruuden energiataso vääristyy, ja silloin energia muuntuu hiukkasiksi, elektroneiksi, ja positroneiksi. kun nämä kohtaavat toisensa, ne räjäyttävät toisensa jälleen energiaksi . Kun kumminkin kaikki hiukkaset eivät ole synergiassa, jää osa hiukkasista olemaan, ja nämä ovat Materian aineet .
        - se on kumminkin selvää, että kukaan ei; , - niinkuin Hawking esim, sanoo , että emme tiedä juuri sitä, mistä energia on tullut .

• turhakkeet..hmph... kirjoitti:

ihmisen umpilisäkettä aivan tarpeettomana turhakkeena....
        Nips-naps pois terveetkin lisäkkeet...

Sittemmin on todettu että umppari on tärkeä osa ihmisen immuunipuolustus-järjestelmää.....

Ehkäpä auringonpurkaukset on tärkeitä auringon aineenvaihdunnalle?
        Kuvitteles,jos pidät kaikki kaasut ja paineet sisälläs,mitä vois tapahtuu?
        Anna sä vaan auringon piereskellä myös, luultavasti se pitää sen toiminnan suht tasasena... ;D

Jeps, maailmassa on vielä paljon sellaista mistä ihminen ei tiedä.
        Mutta ehkä joskus.

• pullea kirjoitti:

Erityisen syytön olet omaan tyhmyyteesi, minkäs sinä sille voit mitä sinulle on annettu. Enempää ei voi vaatia.

Pitäisi varmaan kerrata sinulle edellinen viesti, mutta oletan että vaivannäkö menee kohdallasi hukkaan joten jätän väliin.

Jään odottamaan muita tyhmiä kommenttejasi.

• pullea
        helel kirjoitti:

Erityisen syytön olet omaan tyhmyyteesi, minkäs sinä sille voit mitä sinulle on annettu. Enempää ei voi vaatia.

Pitäisi varmaan kerrata sinulle edellinen viesti, mutta oletan että vaivannäkö menee kohdallasi hukkaan joten jätän väliin.

olenko mielestäsi tyhmä?

• pullea
        helel kirjoitti:

"""Jään odottamaan muita tyhmiä kommenttejasi."""

odota vain, lupaan niitä myös laittaa. ei aina helppoa kuitenkaan, mutta onneksi se tulee sinulta ihan luonnostaan..

• pullea kirjoitti:

olenko mielestäsi tyhmä?

Noo..... mitä itse ajattelisit?

• pullea kirjoitti:

"""Jään odottamaan muita tyhmiä kommenttejasi."""

odota vain, lupaan niitä myös laittaa. ei aina helppoa kuitenkaan, mutta onneksi se tulee sinulta ihan luonnostaan..

"odota vain, lupaan niitä myös laittaa. ei aina helppoa kuitenkaan, mutta onneksi se tulee sinulta ihan luonnostaan.."

Olet nyt taas erehtynyt. Minä en kirjoita sinun kommenttejasi, kyllä sinä kirjoitat ne ihan itse.

• Salvador Dali
        hoplaa! kirjoitti:

>> Räjähdys tarvitsee syntyäkseen kemiallisen reaktion.

Ajattelet rajoittuneesti. Ei ole kyse kemiasta, ei mistään ydinräjähdyksestäkään.
        http://www.kotiposti.net/ajnieminen/alku.pdf

• pullea
        helel kirjoitti:

Noo..... mitä itse ajattelisit?

oletko sinä tyhmä?

• pullea
        helel kirjoitti:

"odota vain, lupaan niitä myös laittaa. ei aina helppoa kuitenkaan, mutta onneksi se tulee sinulta ihan luonnostaan.."

Olet nyt taas erehtynyt. Minä en kirjoita sinun kommenttejasi, kyllä sinä kirjoitat ne ihan itse.

"Olet nyt taas erehtynyt. Minä en kirjoita sinun kommenttejasi, kyllä sinä kirjoitat ne ihan itse.""

olen todella ylpeä, että olet ihan itse oivaltanut tämän. vielä kun oivaltaisit ,kuinka typeriä kommentteja itse kirjoitat.

• pullea kirjoitti:

oletko sinä tyhmä?

Olen vakuuttunut siitä, että et normaalisti ole ihan noin tyhmä, teet vain tällä hetkellä runsaasti töitä asian eteen.

• pullea kirjoitti:

"Olet nyt taas erehtynyt. Minä en kirjoita sinun kommenttejasi, kyllä sinä kirjoitat ne ihan itse.""

olen todella ylpeä, että olet ihan itse oivaltanut tämän. vielä kun oivaltaisit ,kuinka typeriä kommentteja itse kirjoitat.

""Olet nyt taas erehtynyt. Minä en kirjoita sinun kommenttejasi, kyllä sinä kirjoitat ne ihan itse.""

olen todella ylpeä, että olet ihan itse oivaltanut tämän. vielä kun oivaltaisit ,kuinka typeriä kommentteja itse kirjoitat. "

Minä en ole ylpeä sinun hitaasta ja heikosta ymmärryskyvystäsi. Sekoilet kommenteissasi siihen malliin, että pieni historian tarkastelu voisi olla välillä paikallaan.

• pullea
        helel kirjoitti:

Olen vakuuttunut siitä, että et normaalisti ole ihan noin tyhmä, teet vain tällä hetkellä runsaasti töitä asian eteen.

""Olen vakuuttunut siitä, että et normaalisti ole ihan noin tyhmä, teet vain tällä hetkellä runsaasti töitä asian eteen.""

-kuin myös

• pullea kirjoitti:

""Olen vakuuttunut siitä, että et normaalisti ole ihan noin tyhmä, teet vain tällä hetkellä runsaasti töitä asian eteen.""

-kuin myös

O_O

Onko sinulla yhtään omaa repliikkiä, vai koostuvatko ne kaikki kommenttieni matkimisesta tai "kuin myös" -ilmauksista?

• muori toisaalta
        helel kirjoitti:

O_O

Onko sinulla yhtään omaa repliikkiä, vai koostuvatko ne kaikki kommenttieni matkimisesta tai "kuin myös" -ilmauksista?

Oikein oleellinen kysymys myös itsellesi esitettäväksi.

• muori toisaalta kirjoitti:

Oikein oleellinen kysymys myös itsellesi esitettäväksi.

Yrität siis esittää että velvollisuuteni on esittää kysymyksiä kaikille muille ja vielä itsellenikin?

Mikset kirjoita rekatulla nikillä? Pelottaako liikaa. . .

• VeikkoFunny

hengeytetty Vartiotorni kertoo totuuden. Esimerkiksi ihminen on ollut olemassa 6000 vuotta ja kaikki hiilihommat ovat vääräoppisten keksimää probakandaa.

• pöpöpöpö

Onko vartiotorni henkeytetty??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      25
      2426
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      114
      2046
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      113
      1667
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      42
      1533
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1467
    6. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1065
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      120
      1006
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      87
      965
    9. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      949
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      947
    Aihe