Iso kysymys, miksi..

hunsvottim

Miksi pitää semmoisen ihmisen yleensä olla netissä / sätissä jos koko ajan pelkää että, joku saa jotain tietää minusta? Mitä meillä tavallisilla ihmisillä on pelättävää ? Ymmärrän tietysti ihmiset joilla ei ole," puhtaat jauhot pussissa" niitähän on aina olemassa. Taitaa niistäkin olla suurinosa aviossa tai vakituisessa suhteessa. Tälläkin sivulla melkein jokainen pelkää jotain. Mitä ? Minä olen antanut sätissä jopa puh. numeroni, useammalle. Yhtään häirikkösoittoa en ole saanut enkä, muutakaan asiatonta soittoa. Vai onko se jotain itsehäpeää kun ensin on kirjautunut johonkin sivulle ? Missä se pelonsiemen on oikein kylvetty ?

1

235

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nettiviisas

Netti on ihmistenvälinen kanssakäymisen tila ja siellä törmää monenlaisiin ihmisiin ja tilanteisiin. On hyvä muistaa, että se minkä nettiin laittaa, pysyy siellä jopa ikuisesti. Siksi on tärkeää miettiä mitä nettiin haluaa laittaa ja minkälisen kuvan itsestään haluaa antaa. Jokainen valitsee itse miten paljon itsestään netissä haluaa kertoa. Kyse ei välttämättä ole pelosta vaan halusta päättää itse mitä nettiin itsestä päätyy. Aina on hyvä miettiä tarkkaan mitä tietoa netin kautta antaa, sekä kenelle ja miksi. On tärkeää muistuttaa lapsia ja nuoria siitä, ettei netissä anna henkilökohtaisia tietojaan kenellekään, tai muuten julkaise niitä, ilman, että asiasta on keskusteltu vanhempien, tai muun aikuisen kanssa.

Netissä on paljon muutakin, kuin chatteja ja sellaisia sosiaalisen median foorumeita, joissa on mahdollisuus jakaa tietojaan rajoitetusti, tai yksityisesti. Ja joka tapauksessa kannataa pitää mielessä, että netin kautta tapaa vaikka minkälaisia ihmisiä, joilla on erilaisia intressejä.

- Mediakasvatusseuran koordinaattorit

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      160
      9235
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2829
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      31
      2607
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2541
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1935
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      98
      1862
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      24
      1806
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      50
      1341
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1217
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1201
    Aihe