Miksi pitää semmoisen ihmisen yleensä olla netissä / sätissä jos koko ajan pelkää että, joku saa jotain tietää minusta? Mitä meillä tavallisilla ihmisillä on pelättävää ? Ymmärrän tietysti ihmiset joilla ei ole," puhtaat jauhot pussissa" niitähän on aina olemassa. Taitaa niistäkin olla suurinosa aviossa tai vakituisessa suhteessa. Tälläkin sivulla melkein jokainen pelkää jotain. Mitä ? Minä olen antanut sätissä jopa puh. numeroni, useammalle. Yhtään häirikkösoittoa en ole saanut enkä, muutakaan asiatonta soittoa. Vai onko se jotain itsehäpeää kun ensin on kirjautunut johonkin sivulle ? Missä se pelonsiemen on oikein kylvetty ?
Iso kysymys, miksi..
1
416
Vastaukset
- nettiviisas
Netti on ihmistenvälinen kanssakäymisen tila ja siellä törmää monenlaisiin ihmisiin ja tilanteisiin. On hyvä muistaa, että se minkä nettiin laittaa, pysyy siellä jopa ikuisesti. Siksi on tärkeää miettiä mitä nettiin haluaa laittaa ja minkälisen kuvan itsestään haluaa antaa. Jokainen valitsee itse miten paljon itsestään netissä haluaa kertoa. Kyse ei välttämättä ole pelosta vaan halusta päättää itse mitä nettiin itsestä päätyy. Aina on hyvä miettiä tarkkaan mitä tietoa netin kautta antaa, sekä kenelle ja miksi. On tärkeää muistuttaa lapsia ja nuoria siitä, ettei netissä anna henkilökohtaisia tietojaan kenellekään, tai muuten julkaise niitä, ilman, että asiasta on keskusteltu vanhempien, tai muun aikuisen kanssa.
Netissä on paljon muutakin, kuin chatteja ja sellaisia sosiaalisen median foorumeita, joissa on mahdollisuus jakaa tietojaan rajoitetusti, tai yksityisesti. Ja joka tapauksessa kannataa pitää mielessä, että netin kautta tapaa vaikka minkälaisia ihmisiä, joilla on erilaisia intressejä.
- Mediakasvatusseuran koordinaattorit
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.1202239Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n552174Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501865EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa
Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt61402Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan761393- 941377
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191161Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311140Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men621123- 68979