Miksi pitää semmoisen ihmisen yleensä olla netissä / sätissä jos koko ajan pelkää että, joku saa jotain tietää minusta? Mitä meillä tavallisilla ihmisillä on pelättävää ? Ymmärrän tietysti ihmiset joilla ei ole," puhtaat jauhot pussissa" niitähän on aina olemassa. Taitaa niistäkin olla suurinosa aviossa tai vakituisessa suhteessa. Tälläkin sivulla melkein jokainen pelkää jotain. Mitä ? Minä olen antanut sätissä jopa puh. numeroni, useammalle. Yhtään häirikkösoittoa en ole saanut enkä, muutakaan asiatonta soittoa. Vai onko se jotain itsehäpeää kun ensin on kirjautunut johonkin sivulle ? Missä se pelonsiemen on oikein kylvetty ?
Iso kysymys, miksi..
1
235
Vastaukset
- nettiviisas
Netti on ihmistenvälinen kanssakäymisen tila ja siellä törmää monenlaisiin ihmisiin ja tilanteisiin. On hyvä muistaa, että se minkä nettiin laittaa, pysyy siellä jopa ikuisesti. Siksi on tärkeää miettiä mitä nettiin haluaa laittaa ja minkälisen kuvan itsestään haluaa antaa. Jokainen valitsee itse miten paljon itsestään netissä haluaa kertoa. Kyse ei välttämättä ole pelosta vaan halusta päättää itse mitä nettiin itsestä päätyy. Aina on hyvä miettiä tarkkaan mitä tietoa netin kautta antaa, sekä kenelle ja miksi. On tärkeää muistuttaa lapsia ja nuoria siitä, ettei netissä anna henkilökohtaisia tietojaan kenellekään, tai muuten julkaise niitä, ilman, että asiasta on keskusteltu vanhempien, tai muun aikuisen kanssa.
Netissä on paljon muutakin, kuin chatteja ja sellaisia sosiaalisen median foorumeita, joissa on mahdollisuus jakaa tietojaan rajoitetusti, tai yksityisesti. Ja joka tapauksessa kannataa pitää mielessä, että netin kautta tapaa vaikka minkälaisia ihmisiä, joilla on erilaisia intressejä.
- Mediakasvatusseuran koordinaattorit
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1609235Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492829Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja312607- 572541
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971935- 981862
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai241806Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä501341Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091217- 281201