Olen pannut merkille, että vähänkin vaikeampi, vai pitäisikö sanoa kiusallinen kysymys, jää KIRKKO LUULOLLA- palstan vastaajilta vastaamatta ?
Näitä ketjuja on nytkin " Liekeissä", mutta kaivattua vastausta ei kuulu, pakko sanoa myös toisenlainen huomio:
Kun joku ns. vähemmistöön kuuluva kysyy mitä tahansa liirum laarumia, vastaajina on ruuhkaksi asti vuorossa olevia pappeja ?
Onko se niin, että vaikka oma näkemys antaisi luvan (miksei antaisi) vastata, jakkara jolla istutaan on tärkeämpi, kuin se vastaaminen ?
Pitäisiköhän sinne tuomiokapituliin laittaa tästä kysely, kun avataan tällainen palsta, jossa kirkon työntekijät pitäisi vastata myös niihin " kiusallisiin" kysymyksiin, vastauksia ei vaan tule ?
Vai onko sekin taas niin, että vastatessaan juuri pelkääkin sitä, että joku tämän johdosta kirjoittaa tuonne ?
"Vaikeat kysymykset" ?
18
460
Vastaukset
- vaikeat?
Tätä jauhetaan jatkuvasti mutta eikö nyt olisi jo aika esittää niitä kysymyksiä? Huomautuksena tähän että provoilut ja pilkat jne. eivät ole kysymyksiä. Myöskään kysymykset joilla haetaan idioottimaista väittelyä eivät kiinnosta järkeviä ihmisiä.
Ole hyvä, kysy evlut uskontoon kuuluvasta aihepiiristä jotakin. Islamin ja muiden uskontojen aihepiiriin kuuluvia kysymyksiä voit kysellä heiltä itseltään. Palstalla ei ole tarkoitus käsitellöä kirkon budjettiakaan joten niitäkin voit kysyä eri tahoilta. Sana on vapaa (rajoitetusti tietenkin kuten kävi ilmi), kysy.- kysyin ..
Millä perusteella kaste pelastaa ?
Miksi ehtoollista voi antaa vain vihitty pappi. Perustelut ?
Syntyikö Jeesus neitsyestä vai ei ?
Nousiko kuolleista ruumiillisesti ?
Miksi kirkon messut on niin vanhanaikaisia ?
Miksei urkuja voisi heittää hevon mäkeen ?
Miksi papeilla on kauhtanat yllään ? - Shrink
Kuten kirjoitin, Raamatun hylkääminen ketjussa, montakin perusteltua kysymystä pastori Hannu Lahdeskoskelle, jossa hän viittaa vuorisaarnaan, on siellä muitakin kysyjiä, kuin minä.
Mistä pilkasta puhut, tai provoilusta, enkä myöskään väittelystä ?
Kirkon oppeihin liittyviä ovat kysymykseni nimenomaan, ei mua budjetit kiinnosta ja niistä saan tietoa evlut- sivuilta ja Islam, oletko yleensä kirkon valtuuttama vastaaja, vastatkaa nyt alkuun tuohon ketjuun, mihin Hannu vähän vastasikin, mutta jatkoon ei kuulu vastauksia.
Olen evlut kirkon jäsen ja haluan tietää, mihin meitä ollaan viemässä opillisesti, lue kysymykset tuosta ketjusta. - Shrink
Shrink kirjoitti:
Kuten kirjoitin, Raamatun hylkääminen ketjussa, montakin perusteltua kysymystä pastori Hannu Lahdeskoskelle, jossa hän viittaa vuorisaarnaan, on siellä muitakin kysyjiä, kuin minä.
Mistä pilkasta puhut, tai provoilusta, enkä myöskään väittelystä ?
Kirkon oppeihin liittyviä ovat kysymykseni nimenomaan, ei mua budjetit kiinnosta ja niistä saan tietoa evlut- sivuilta ja Islam, oletko yleensä kirkon valtuuttama vastaaja, vastatkaa nyt alkuun tuohon ketjuun, mihin Hannu vähän vastasikin, mutta jatkoon ei kuulu vastauksia.
Olen evlut kirkon jäsen ja haluan tietää, mihin meitä ollaan viemässä opillisesti, lue kysymykset tuosta ketjusta.Huomautan vielä, että en ole tuo edelläni " kysyin" nikkiä käyttämä henkilö.
Käytin aijemmin " ?????"- nikkiä ja koska tuo ei ollut hyvä, täst edes käytän AINA nikkiä Shrink, en muita.
Tuo joka vastasi, ei tainnut olla " seriffi" kirkko kuulolla, vaan joku muu ?
Provoilijoille vastaan, jos vastaan, samalla mitalla, mulla ei ole syytä provoilla, olen uskova mies ja seison Jumalani edessä näillä kyssäreillä. - sdgsh
kysyin .. kirjoitti:
Miksi papeilla on kauhtanat yllään ?Millä perusteella kaste pelastaa ? Kirkon uskon perusteella.
Miksi ehtoollista voi antaa vain vihitty pappi. Perustelut ? Kirkon järjestyksen perusteella. Jokaisessa yhteisössä tarvitaan järjestys, jotta se voisi toimia.
Syntyikö Jeesus neitsyestä vai ei ? Jeesus syntyi neitsyt Mariasta uskomme perusteella.
Nousiko kuolleista ruumiillisesti ? Jeesus nousi kuolleista ruumiillisesti. Raamatussa puhutaan ylösnousemuksen yhteydessä ylösnousemusruumiista, joka ilmeisesti eroaa fyysisestä kehostamme. ylösnoussut Jeesushan mm. kulki lukittujen ovien läpi. Se ei ole meille ajassa eläville mahdollista.
Miksi kirkon messut on niin vanhanaikaisia ? Perinnettä arvostetaan, eikä syyttä. Se säilyttää uskoa ja kutsuu siihen.
Miksei urkuja voisi heittää hevon mäkeen ? Urkumusiikki on ihaninta maailmassa. Lapsena se kutsui minua voimakkaasti kirkon yhteyteen. Urut eivät estä muiden soittimien käyttöä kirkoissa.
Miksi papeilla on kauhtanat yllään ? Ne ovat tapa viestiä: Alba kuvaa Kristuksen lahjoittamaa puhtautta. Kasukka kuvaa kaiken kattavaa armoa. Stoola kuvaa Kristuksen antamaa tehtävää ("Minun ikeeni on sopiva ja kuormani kevyt"). Värit vaatteissa kuvaavat omia puoliaan elämässä ja kirkon sanomassa: Valkoinen ilo ja juhla, musta suru, vihreä elämä kasvu ja arki, violetti valmistautuminen odotus paasto jne. - Kuinkas luet ?
kysyin .. kirjoitti:
Miksi papeilla on kauhtanat yllään ?Vastaaan : Kaste EI PELASTA ! (Jeesus pelastaa.) Raamatun mukaan kaste on hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta. Ja uskovat kastettiin omasta pyynnöstään.Mm. Johannes kastoi Jeesuksen.
Vapaissa suunnissa ehtoollisen jakaa vanhemmisto.
Jeesus syntyi neitseestä Raamatun mukaan ja nousi kuolleista kolmantena päivänä.
Onhan Tuomasmessujakin..?
Uruista pidän.
Vaatteet erottaa muista..! Jokaisella on työasunsa. - pertsa2010
kysyin .. kirjoitti:
Miksi papeilla on kauhtanat yllään ?Kaste on vertauskuva veden kautta pelastumisesta.Kasteessa Jumala tekee kanssamme hyvän omantunnon
liiton.Siinä oli tuo peruste.
1.Pietarin kirje :
3:18 Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
3:19 jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
3:20 jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.
3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta
Jeesuskin kastettiin ja vain AIKUISENA. - Shrink
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9685412
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9678909
Siirretään nämäkin tänne, niin on helpompi vastata, kunhan ongelma selviää ?
Vastauksia odotellessa ;)
- 1+1=HÄH
nähtävissä.
Voi se johtua siitäkin, että vastaajista suurempi osa pistäytyy täällä pikasesti kerran ehkä viikossa parissa. Sitten ne nappaa sen kysymyksen, minkä luulevat antavan parhaan kuvan, kun siihen vastaa. Usein se tietty on sitten se homokysymys, koska sillä ne ajattelee vetävänsä pisteitä kotiin. Jokainen pistäytyjä välttelee tietty vaikeita ja toivoo että joku muu vastaa.- Shrink
Hyvin, mutta kun ketuja seurailee, kyllä pappeja on tänäänkin ollut paikalla, se antaa huonon kuvan siitä, ettei meille uskoville tule mitään vastausta, olen sentään ollut evlut kirkon jäsen lähes 57v ja olen edelleen...
Mitä tämä palsta( tai ketä) palvelee, kun omat ei saa vastauksia ja edelleen korostan, etten vuoren varmasti provoile ja vältän "taitamattomia" keskusteluja, siis turhaa eipäs juupas lätinää, se ei johda mihinkään...
Eikä nuo kysymykseni pitäisi teoloogeille vaikeita olla, opillisia kyllä, sitähän peräänkuulutan.....
Vaikea kysymys:
Kumpi tuli ensin, muna vai kana?
PS. Kuvitteleeko joku oikeasti että ammattivalehtelijoilla olisi vastauskia _mihinkään_ kysymyksiin. Samaa diibadaabaa alusta loppuun.
God did it!!! LOL"Millä perusteella kaste pelastaa ?"
Katekismuksesta lainattua:
Kaste tekee meistä Kristuksen opetuslapsia ja kristillisen kirkon jäseniä. Vaikka olemme syntymästämme saakka ihmiskunnan yhteisen syyllisyyden alaisia, kasteessa meille annetaan kaikki anteeksi ja meidät puetaan Kristuksen puhtauteen. Pyhä Henki synnyttää meidät uudesti ja lahjoittaa meille uskon, jolla voimme tarttua kasteen lupauksiin.
Tässä on tiivistettynä kasteen merkitys.
Vilppu H.
pappi- iugu
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
"Millä perusteella kaste pelastaa ?"
Kaste tekee meistä Kristuksen opetuslapsia ja kristillisen kirkon jäseniä. Vaikka olemme syntymästämme saakka ihmiskunnan yhteisen syyllisyyden alaisia, kasteessa meille annetaan kaikki anteeksi ja meidät puetaan Kristuksen puhtauteen. Pyhä Henki synnyttää meidät uudesti ja lahjoittaa meille uskon, jolla voimme tarttua kasteen lupauksiin.
Vilppu H.
pappikasteen pelastava vaikutus on raamatun vastainen
- Kristinuskon kirja.
Vilppu H.
pappiVilppu H. papin mukaisesti kaste kannattaisi ottaa poislähtömme hetkellä. " kasteessa meille annetaan kaikki anteeksi ja meidät puetaan Kristuksen puhtauteen ". Edelleen Vilppu " Vaikka olemme syntymästämme saakka ihmiskunnan yhteisen syyllisyyden alaisia, " Siis perisynnin alaisia.
Jeesus sanoi " lasten kaltainen on taivasten valtakunta ". Vilpun opin mukaisesti se olisi perisynnin paikka.
Uskon Jeesuksen sanoihin ja pidän kastetta rituaalia, jonka merkitys on nimen antaminen ja kirkkoon liittäminen. kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Vilppu H.
pappiSe teidän juoppohullupappinne, jonka väitetään puhdistaneen uskonnon, ei muuten ottanut kaikkia asioita huomioon. Se Narsitinen murhauttajat ei ottanut huomioon, että jos ihminen päättää kasteen pelastavan, laittaa siitä kirjaan pätkän, tappaa toisinajattelijoita, niin se ei siltikään tee siitä totta. Missä raamatussa sanotaan, että katekismus on totta? Onko Katekismus evankeliumia?
Pitääkö oikeasti uskoa miestä, joka juoppohulluna päätti naida Jeesukselle vihityn naisen, murhautti tai kehotti murhaamaan mennoniiittoja, juutalaisia ja saksalaisia talonpoikia...ja keitä me ei vielä tiedetäkkään. Nämä murhauttisimet tapahtui kuitenkin "huipulla" ollesssa, eikä voi vedota mihinkään vanhuusiän höpinöihin.
Väitätkö sinä oikeasti, että luomiskertomus on myyttinen tarina, eikä sitä voida ottaa kirjaimellisesti. Se on sen sijaan faktaa, kun edellä kuvatun kaltainen ihmisraunio kertoo ihmisille miten pitäisi elää ja mitä Jumala haluaa...Hmm..............- ateistix
Vilppu H.
pappiVettä päähän läiskimälläkö vauvasta tulee opetuslapsi? Ja sitten vielä se, että miltä kaste pelastaa. Ikuiselta helvetin kärsimykseltäkö?
Miten teillä papilla onkin niin erilaiset ajatukset asioista? Tuntuu omituiselta. Joku uskoo evoluutioon, eikä väitä että mitään Edenin paratiisia olisi edes ollut, saati syntiinlankeemusta ja sitten jotkut papit taas... - vaikea kysymys
"Kumpi tuli ensin, muna vai kana?"
Kysymys taisi kyllä olla retorista laatua mutta houkuttaa vastata kun satun asian varmasti tietämään: Muna tuli ensin.
Se tuli ensin seuraavasta syystä:
1. Jos kyse on kanasta ja mistä hyvänsä munasta, asia on ilmiselvä. Munia oli paljon ennen kanoja.
2. Jos kyse on kanasta ja kanan munasta: Kun jäljitetään kanan evoluutiota taaksepäin, on jossakin kohtaa raja, jota ennen kyseisen evoluutiohaaran edustajia ei voida pitää kanoina ja jonka jälkeen taas voidaan. Ensimmäiset kanalajin geenit olivat munassa, jonka vanhemmat kumpikin kuuluivat sen lajin edeltäjiin. - Shrink
ateistix kirjoitti:
Vettä päähän läiskimälläkö vauvasta tulee opetuslapsi? Ja sitten vielä se, että miltä kaste pelastaa. Ikuiselta helvetin kärsimykseltäkö?
Miten teillä papilla onkin niin erilaiset ajatukset asioista? Tuntuu omituiselta. Joku uskoo evoluutioon, eikä väitä että mitään Edenin paratiisia olisi edes ollut, saati syntiinlankeemusta ja sitten jotkut papit taas...Mielestäni, kasteessa noudatetaan Jeesusksen kehotusta "antakaa kastaa itsenne" yhteyteeni (Jeesuksen).
Tuon kasteen armo Riittää hamaan maailman tappiin, nyt tiedän, että kimppuuni hyökätään, mutta ei se mitään.
Esimerkkiin kaivan nyt Raamatusta lähetyskäskyn:
Matt.28: 19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Kaste ei siis pelasta ketään, mutta on yksi Jeesusuksen asettamista määritelmistä, kuten tuossa luvussa kerrotaan...
"Opettamalla heitä pitämään...jne", on se, jossa jokainen joutuu tekemään henkilökohtaisen ratkaisun Jeesuksen puoleen, koska Jeesus sanoo myös Joh.14:6 "Minä olen tie, totuus ja elämä, ei kukaan tule Isän tykö, kuin minun kauttani", muuta mahdollisuutta iankaikkisuuteen ei ole.
Tässä mielestäni lyhyesti, kasteesta, sekä pelastumisesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti24945389Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!3211264Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy21110892Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump369721Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla858538Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2306539Pirjo sanoi Esalle
Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok03220Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys302259- 391707
Koulu-uhkaus.
Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.261530