Miksi Jumala

ei lahjoita uskoa olemassaoloonsa kaikille? Usko on kuulemma lahja Jumalalta. Sellainen vasta-argumentti on esitetty, että se olisi puuttumista ihmisten vapaaseen tahtoon. Mutta miksi Jumala ei käy esittäytymässä minulle ja suurimmalle osalle muita maailman ihmisiä ja sano: "Hei, olen minä ihan oikeasti olemassa. Voit tehdä siitä omat johtopäätöksesi." Eihän se olisi puuttumista valinnan vapauteen, ihminen voisi sen jälkeenkin valita täysin vapaasti mitkä johtopäätökset asiasta tekee.

81

111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • readmorethanonebook

Olen itsekin miettynyt samaa. En kykene ymmärtämään miten valinnanvapaus siitä heikkenisi. Ja mikä valinnanvapaus se sellainen muutenkaan on, että jos et usko ilman syytä tai tee näin niin sitten kidutetaan?

• Sitäpä olen itsekin miettinyt, kymmeniä vuosia. Jos on olemassa jumala/tms, niin kertakaikkiaan epistä.
      ;-)

• Jumala on kuulemma myös rakastava isä. Tilanne on vähän sama kuin isäni ei olisi siittämisen jälkeen painunut takahikiälle, ei olisi pitänyt mitään yhteyttä minuun ja jättänyt minut arvailemaan kuka maailman 3,5 miljardista miehestä hän mahtaa olla. Isä olisi tehnyt sen siksi, että hän antoi minulle VALINNAN VAPAUDEN rakastaa itseään. Olishan se aika kauheaa sortamista ja valinnan vapauteen puuttumista, jos hän olisi ollut missään yhteydessä minuun.

• Aatami9 kirjoitti:

Jumala on kuulemma myös rakastava isä. Tilanne on vähän sama kuin isäni ei olisi siittämisen jälkeen painunut takahikiälle, ei olisi pitänyt mitään yhteyttä minuun ja jättänyt minut arvailemaan kuka maailman 3,5 miljardista miehestä hän mahtaa olla. Isä olisi tehnyt sen siksi, että hän antoi minulle VALINNAN VAPAUDEN rakastaa itseään. Olishan se aika kauheaa sortamista ja valinnan vapauteen puuttumista, jos hän olisi ollut missään yhteydessä minuun.

Selitys tulee heti tuossa alla nikillä tuomas vaan....

>>>Tiesitkö, että Usko on lahja mutta se pitää "vastaanottaa"

• tuomas vaan....

Tiesitkö, että Usko on lahja mutta se pitää "vastaanottaa", koska se on vapaaehtoista.
      Tiesitkö,että on paljon ihmisiä,jotka eivät halua uskoa Jeesukseen...

Itse n. 25 vuotta sitten tein uskon ratkaisun ja lähdin seuraamaan Jeesusta..ja kyllä Jeesus on monesti ilmoittanut itsensä minulle mm. ihmeiden välityksellä ja sen on Hän luvannut sinullekkin...
      Lue mitä Raamattu sanoo:

Jeesus on luvannut ilmoittaa itsensä seuraajilleen, jos he täyttävät alla olevat ehdot;

Johanneksen evankeliumi:
      14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."

Johanneksen evankeliumi:
      3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

Jeesus Rakastaa sinua..!!!

katso:
      http://www.kotisatama.net/fi/usko/todistajat/
      http://www.saarna.net/
      http://www.tv7.fi/vod/

• Mirka ...

>>Jeesus on monesti ilmoittanut itsensä minulle mm. ihmeiden välityksellä

• Ai se Jumalan rakkaus ihmisiin onkin ehdollista? Pitää täyttää jäsenyyden ehdot. Miksi kirkon vastaajat EKSYTTÄVÄT ihmisiä ja väittävät, että se on ehdotonta?

• "Tiesitkö, että Usko on lahja mutta se pitää "vastaanottaa", koska se on vapaaehtoista. "

Ei se ole mitenkään automaattinen asia. Ihminen voi vaikka kuinka yrittää sen uskon vastaanottaa täydestä sydämmestään mutta ei sitä koskaan tule samaan.

"Tiesitkö,että on paljon ihmisiä,jotka eivät halua uskoa Jeesukseen..."

Kukas se sellainen ihminen on joka ei Jeesukseen halua uskoa. Jeesus on koko kristinuskon kuviossa helpoin asia hyväksyä. Se on itse Jumala mihin paljon suurempi joukko ihmisiä eivät halua uskoa.

Jeesuksen kohdalla kyse uskon suhteen ei ole haluamisesta vaan puhtaasti kyvystä uskoa häneen, aivan kuten tarjouksen kohdalla joka kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta.

• vastarantalainen
        Mirka ... kirjoitti:

>>Jeesus on monesti ilmoittanut itsensä minulle mm. ihmeiden välityksellä

On. Olen nähnyt! En ole heikkomielinen, en käytä mitään lääkkeitä, olen opiskellut, käyn töissä, on iso perhe, ja paljon ystäviä, muitakin kuin uskovia.

• vastarantalainen
        Aatami9 kirjoitti:

Ai se Jumalan rakkaus ihmisiin onkin ehdollista? Pitää täyttää jäsenyyden ehdot. Miksi kirkon vastaajat EKSYTTÄVÄT ihmisiä ja väittävät, että se on ehdotonta?

Jumala rakastaa jok`ikistä, mutta vihaa syntiä. Ts. hänen vihansa kohdistuu syntiin,sen hän tuomitsee, siis synnin tekijä joutuu kärsimään. Synnit on anteeksiannettu ajat sitten, jos sen uskot, kaikki on ok! Siitä vaan parannusta tekemään, voiman ,armon ja rohkeuden Hengen avulla ja ohjauksessa se onnistuu!

• vastarantalainen kirjoitti:

Jumala rakastaa jok`ikistä, mutta vihaa syntiä. Ts. hänen vihansa kohdistuu syntiin,sen hän tuomitsee, siis synnin tekijä joutuu kärsimään. Synnit on anteeksiannettu ajat sitten, jos sen uskot, kaikki on ok! Siitä vaan parannusta tekemään, voiman ,armon ja rohkeuden Hengen avulla ja ohjauksessa se onnistuu!

"...synnin tekijä joutuu kärsimään. Synnit on anteeksiannettu ajat sitten"

Miksi kumoat väittämäsi heti seuraavassa lauseessa? Etkö halua minun uskovan siihen?

• vastarantalainen
        shadowself kirjoitti:

"Tiesitkö, että Usko on lahja mutta se pitää "vastaanottaa", koska se on vapaaehtoista. "

Ei se ole mitenkään automaattinen asia. Ihminen voi vaikka kuinka yrittää sen uskon vastaanottaa täydestä sydämmestään mutta ei sitä koskaan tule samaan.

"Tiesitkö,että on paljon ihmisiä,jotka eivät halua uskoa Jeesukseen..."

Kukas se sellainen ihminen on joka ei Jeesukseen halua uskoa. Jeesus on koko kristinuskon kuviossa helpoin asia hyväksyä. Se on itse Jumala mihin paljon suurempi joukko ihmisiä eivät halua uskoa.

Jeesuksen kohdalla kyse uskon suhteen ei ole haluamisesta vaan puhtaasti kyvystä uskoa häneen, aivan kuten tarjouksen kohdalla joka kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta.

Usko on Jumalan työ. Sitä ei kukaan itsestään purista, sillä se on käsittämätön ihme, ihmeiden ihme!Jeesus Jumala ja Pyhä Henki ovat yksi, kukaan heistä ei toimi vastoin toista, heillä on sama päämäärä, aina. Jos sinä haluat uskoa, uskot jo, mutta liikut ehkä "väärissä seuroissa", muuta jengiä, mene seuraan jossa kasvat kehityt ja opit. Usko tulee kuulemisesta..Olet liian epäuskoinen! (epäluuloinen?)

• vastarantalainen
        Aatami9 kirjoitti:

"...synnin tekijä joutuu kärsimään. Synnit on anteeksiannettu ajat sitten"

Miksi kumoat väittämäsi heti seuraavassa lauseessa? Etkö halua minun uskovan siihen?

Enkä kumoa! Oletko vastaanottanut anteeksiannon? Se on aktiivista toimintaa, joka näkyy jatkossa, Vanha elämä ei enää maistu.

Usko on Jumalan työ. Sitä ei kukaan itsestään purista, sillä se on käsittämätön ihme, ihmeiden ihme!Jeesus Jumala ja Pyhä Henki ovat yksi, kukaan heistä ei toimi vastoin toista, heillä on sama päämäärä, aina. Jos sinä haluat uskoa, uskot jo, mutta liikut ehkä "väärissä seuroissa", muuta jengiä, mene seuraan jossa kasvat kehityt ja opit. Usko tulee kuulemisesta..Olet liian epäuskoinen! (epäluuloinen?)

"Sitä ei kukaan itsestään purista, sillä se on käsittämätön ihme, ihmeiden ihme!"

Mikä siinä niin ihmeellistä on?

Enkä kumoa! Oletko vastaanottanut anteeksiannon? Se on aktiivista toimintaa, joka näkyy jatkossa, Vanha elämä ei enää maistu.

"Enkä kumoa!"

Katsotaampa:

"Jumala rakastaa jok`ikistä, mutta vihaa syntiä. Ts. hänen vihansa kohdistuu syntiin,sen hän tuomitsee, siis synnin tekijä joutuu kärsimään. Synnit on anteeksiannettu ajat sitten, jos sen uskot, kaikki on ok! "

Jos kaikki synnit on anteeksi annettu, miksi tämän anteeksiannon vastaanottamattomuus on synti jota ei saa anteeksi?

Muutenkin, ei se riitä että sen anteeksiannon ottaa vastaan, sillä on myös tietyt ehdot mitkä jotka pitää täyttyä että ihminen saa syntinsä anteeksi vaikka velkahan pitäisi olla jo maksettu.

• vastarantalainen
        shadowself kirjoitti:

"Enkä kumoa!"

Katsotaampa:

"Jumala rakastaa jok`ikistä, mutta vihaa syntiä. Ts. hänen vihansa kohdistuu syntiin,sen hän tuomitsee, siis synnin tekijä joutuu kärsimään. Synnit on anteeksiannettu ajat sitten, jos sen uskot, kaikki on ok! "

Jos kaikki synnit on anteeksi annettu, miksi tämän anteeksiannon vastaanottamattomuus on synti jota ei saa anteeksi?

Muutenkin, ei se riitä että sen anteeksiannon ottaa vastaan, sillä on myös tietyt ehdot mitkä jotka pitää täyttyä että ihminen saa syntinsä anteeksi vaikka velkahan pitäisi olla jo maksettu.

Synnit ON anteeksiannettu. Sinua ei niistä tuomita. Sinut tuomitaan paremminkin siitä, mitä jätät tekemättä, et ota anteeksiantoa vastaan, silloin sinun syntisi pysyy, ja olet syyn alainen, Se ei ole Jumalan tahto eikä syy. päätösvalta on sinulla. Jumala nimittäin rakastaa sinua niin paljon, ettei pakota puoleen eikä toiseen, hän tietää ihmisen arvon! Ei ole mitään ehtoja, sillä kun on sanonut :kyllä, asia on selvä. Olet siirtynyt kuolemasta elämään, vaikket mitään tuntisi! Usko on tie, ei paikka, täytyy kävellä ja tienviitat ovat selvinä Raamatussa, Uudessa Testamentissa. Jeesus ON kantanut kaikkien synnit vuodattaessaan verensä Golgatalla. Jumala sanoo Vanhassa Testamentissa:"Yhtenä päivänä minä otan pois maailman synnin." Ja Golgatalla Jeesus huusi:"Se on täytetty!" Ne ovat poissa.

• vastarantalainen
        shadowself kirjoitti:

"Sitä ei kukaan itsestään purista, sillä se on käsittämätön ihme, ihmeiden ihme!"

Mikä siinä niin ihmeellistä on?

Se,että(usein mietin uskon tieni alussa)oikeastaan pitäisi olla jo uskossa voidakseen uskoa! Uskoon vain tulin! Ihme se on.

Synnit ON anteeksiannettu. Sinua ei niistä tuomita. Sinut tuomitaan paremminkin siitä, mitä jätät tekemättä, et ota anteeksiantoa vastaan, silloin sinun syntisi pysyy, ja olet syyn alainen, Se ei ole Jumalan tahto eikä syy. päätösvalta on sinulla. Jumala nimittäin rakastaa sinua niin paljon, ettei pakota puoleen eikä toiseen, hän tietää ihmisen arvon! Ei ole mitään ehtoja, sillä kun on sanonut :kyllä, asia on selvä. Olet siirtynyt kuolemasta elämään, vaikket mitään tuntisi! Usko on tie, ei paikka, täytyy kävellä ja tienviitat ovat selvinä Raamatussa, Uudessa Testamentissa. Jeesus ON kantanut kaikkien synnit vuodattaessaan verensä Golgatalla. Jumala sanoo Vanhassa Testamentissa:"Yhtenä päivänä minä otan pois maailman synnin." Ja Golgatalla Jeesus huusi:"Se on täytetty!" Ne ovat poissa.

Golgatalla Jeesus huusi "Eeli, eeli, lama sabaktani"!

"Synnit ON anteeksiannettu. Sinua ei niistä tuomita. Sinut tuomitaan paremminkin siitä, mitä jätät tekemättä, et ota anteeksiantoa vastaan, silloin sinun syntisi pysyy, ja olet syyn alainen"

Eli tuo anteeksiannon vastaanottamattomuus on synti jota Jumala ei anna anteeksi.

"Se ei ole Jumalan tahto eikä syy. päätösvalta on sinulla. "

Juuh, onhan se päätös valta minulla, mitä nyt muuten Jumala painostaa valitsemaan tietyllä tavalla rangaistuksella uhkaamalla.

"Jumala nimittäin rakastaa sinua niin paljon, ettei pakota puoleen eikä toiseen"

Jumala pakottaa minut olemaan joko Hänen alaisensa tai vihollisensa. Lisäksi Jumala painostaa ihmisiä sillä että on asettanut väärän puolen valitsemiselle rangaistuksen.

"hän tietää ihmisen arvon"

Joka on mikä?

"Ei ole mitään ehtoja, sillä kun on sanonut :kyllä, asia on selvä."

Pelastukseen ei riitä että haluan vapautua synnin vallasta ja se että yksinkertaisesti haluan tietää totuuden. Pelastuksen ehtona on aina alistuminen, kyseenalaistamaton Jumalan totteleminen.

"Jumala sanoo Vanhassa Testamentissa:"Yhtenä päivänä minä otan pois maailman synnin.""

Synti edustaa puhtaasti vain sitä että Jumala koettelee ihmisiä, näiden uskoa ja luottamusta. Synnin ottaminen pois tarkoittaa puhtaasti koettelemusten loppumista.

"Ja Golgatalla Jeesus huusi:"Se on täytetty!" Ne ovat poissa."

Synnit eivät kadonneet minnekään.

Se,että(usein mietin uskon tieni alussa)oikeastaan pitäisi olla jo uskossa voidakseen uskoa! Uskoon vain tulin! Ihme se on.

Kyseessä ei ole ihme vaan pelkästään se että Jumala jakaa kyseistä lahjaa vain hyvin tiukoilla ehdoilla.

Asiansa osaava Jumala jakaisi tuon lahjan kaikille jotka sen haluavat, kaikille jotka haluavat tietää totuuden. Mutta kristinuskon Jumala sen sijaan antaa kyseisen lahjan vain niille jotka sitä tarpeeksi epätoivoisena Jumalalta anovat, eikä edes siinäkään tilanteessa se välttämättä kaikille tipu.

Ja muutenkin epäillyttävää toimintaa johtaa suuria joukkoja älykkäitä ihmisiä tahallaan harhaan ja muutenkin piilotella ihmisiltä sekä pitää näiltä jopa suuriakin salaisuuksia.

Eikö Jumalan suunnitelma toteutuisi paremmin jos koko uskonvaraisuudesta luovuttaisiin? Ja miksi Jumala on ylipäänsäkin valmis jakamaan meille vain sen tiedon mikä nyt Häntä itseään sattuu eniten hyödyttämään, mitä Jumala piilottelee, mitä Hän ei halua meidän tietävän?

• hgrr

On paljon ihmisiä jotka eivät ole uskoneet, ja Jumala on tavalla tai toisella ilmaissut itsensä. Uskon että kaikki saavat tasapuolisen mahdollisuuden pelastukseen. Ehkä se on niin ,että ihminen tulee jossain vaiheessa siihen tilanteeseen ,että todella vakavasti alkaa etsimään. Mulla meni 30v. vaikka uskoin Jumalaan, ja tiesin miten uskoon tullaan. Sitten tein sen luterilaisten vieroksuman (ei kaikkien) uskonratkaisun. Olin kauan rukoillut että Jumala antaisi rohkeuden siihen, minulla oli kova ihmispelko.

• Thronos

Miksi Jumala ilmaisee itsensä vain niille jotka ovat kuulleet hänestä etukäteen toisilta ihmisiltä?

• Thronos kirjoitti:

Miksi Jumala ilmaisee itsensä vain niille jotka ovat kuulleet hänestä etukäteen toisilta ihmisiltä?

Ja miksi Jumalan sijasta Allah ilmaisee itsensä ihmisille, jotka syntyvät geograafisesti väärälle alueelle?

• vastarantalainen
        Aatami9 kirjoitti:

Ja miksi Jumalan sijasta Allah ilmaisee itsensä ihmisille, jotka syntyvät geograafisesti väärälle alueelle?

Miten Allah ilmaisee itsensä?

• vastarantalainen
        Thronos kirjoitti:

Usko tulee Jumalan sanan kuulemisesta, Raamatun mukaan. Siksi.. Jumala kyllä ilmaisee itsensä monellakin tavalla, puhuu "Tavalla jos toisella", mutta kun ne big bangit sotkevat....!

Usko tulee Jumalan sanan kuulemisesta, Raamatun mukaan. Siksi.. Jumala kyllä ilmaisee itsensä monellakin tavalla, puhuu "Tavalla jos toisella", mutta kun ne big bangit sotkevat....!

Posti toi tänään lehdenTV 7 Uutiset, mutta en kommentoi tässä vaiheessa sekundaarisilla argumenteilla ja lehdessä oli mainos eräästä kirjailijasta Sid Roth "Yliluonnollinen parantuminen".

Liitänpä linki ko. herraan.

http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=en&u=http://www.sidroth.org/site/PageServer?pagename=tv_archives&ei=CUSTTeXIMsrUsga9l7HQBg&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=2&ved=0CDEQ7gEwAQ&prev=/search?q=sid roth org&hl=fi&sa=G&rlz=1G1SMSNCFIFI384&prmd=ivns

• vastarantalainen
        Aatami9 kirjoitti:

Vaikkapa näin:

http://iranpoliticsclub.net/photos/women-stoning/images/Angry Muslim Man 2.jpg

Samanlainen uskovaisen jähmeä pyhä tuijotus kuin sinulla ja uskonveljilläsi. Mies on selvästi pyhän jumalallisen hengen täyttämä!

Tämäpä merkillistä! Moista en ole seurakunnassani nähnyt, enkä muissakaan, Lukemattomissa olen vieraillut, iloisia ystävällisiä tuiki tavallisia ihmisiä, uskossa vaan. Kuinka monessa seurakunnassa sinä olet käynyt?

• Rami Bar-Amin
        vastarantalainen kirjoitti:

Tämäpä merkillistä! Moista en ole seurakunnassani nähnyt, enkä muissakaan, Lukemattomissa olen vieraillut, iloisia ystävällisiä tuiki tavallisia ihmisiä, uskossa vaan. Kuinka monessa seurakunnassa sinä olet käynyt?

Ja näin: http://www.youtube.com/watch?v=CSyxwkZ7Uc8

Koraanin säkeitä ilmestyy vauvojen nahkoihin! Koskas viimeksi olemme nähneet vastaavaa kristinuskossa? Allah on suuuurin ja Koraani Hänen pyhä tahtonsa!!!

• vastarantalainen
        Rami Bar-Amin kirjoitti:

Ja näin: http://www.youtube.com/watch?v=CSyxwkZ7Uc8

Koraanin säkeitä ilmestyy vauvojen nahkoihin! Koskas viimeksi olemme nähneet vastaavaa kristinuskossa? Allah on suuuurin ja Koraani Hänen pyhä tahtonsa!!!

Koraanin voi lukea, ei Jumalan tarvitse sitä vauvojen nahkoihin kirjoitella! Milloinkas Allah on herättänyt kuolleista haisevan ruummiin tai parantanut vaikeasti sairaan näiltä näppäimiltä? Never!lue Raamattu alusta loppuun Puhutaan sitten.

Koraanin voi lukea, ei Jumalan tarvitse sitä vauvojen nahkoihin kirjoitella! Milloinkas Allah on herättänyt kuolleista haisevan ruummiin tai parantanut vaikeasti sairaan näiltä näppäimiltä? Never!lue Raamattu alusta loppuun Puhutaan sitten.

"Milloinkas Allah on herättänyt kuolleista haisevan ruummiin"

2 minuuttia sitten.

"tai parantanut vaikeasti sairaan näiltä näppäimiltä?"

Allah tekee tätä tuhansia kertoja joka minuutti. Valitettavasti jotkut kristinuskovaiset ovat niin sokaistuneet valheopistaan, että sanovat sitä oman valejumalansa teoksi elävän jumalan, Allahin, teon sijasta. Sellainen lähentelee jo törkeää jumalanpilkkaa.

Lue Koraani alusta loppuun 5 kertaa ja lopusta alkuun 4 kertaa. Puhutaan sitten.

• Rami Bar-Amin

Minä olen lukenut Raamatun. Todiste siitä toisessa ketjussa:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9764098#comment-48763909

• Mirka ...

Usko on lahja uskovaisten onnistuneesta aivopesusta. HEH HEH HEH ...

• ao

Etsikää Herraa silloin ,kun hänet löytää voidaan
      huutakaa häntä avuksi kun hän on läsnä on

Etsikää ensin Jumalan altakuntaa ja hänen vanhurkautaan,
      niin teille annetaa lisäksi -------

• vastarantalainen

Jumalan siis pitäisi taas hypätä sinun mielesi mukaan! Käydä esittäytymässä oikein henkilökohtaisesti, että voisit päättää uskoako vai ei! Hän esittäytyy sinulle Raamatussa, mutta et viitsi tutustua. Usko ei tule siitä ,että Jumala näyttäytyy henkilökohtaisesti, näkyvässä muodossa, sen teki Jeesus. Kuinka moni uskoi, harvat ymmärtäväiset! Opetuslapset hajosivat kaikkialle kristittyjen vainoissa, ja mikä oli tulos: ihmisiä tuli laumoittain uskoon. Usko tulee nimittäin Jumalan sanan kuulemisesta.

• Olen tutustunut Raamattuun. siitä ei löytynyt kuin ihmisten kirjoittamia päättömyyksiä.

• Mikä funktio uskonvaraisuudella on kristinuskossa? Miten se hyödyttää Jumalan suurta suunnitelmaa että ihmisten pitää arvailla että onko Jumala olemassa vai ei ja että kannattaisiko tähän luottaa vai ei? Se että Jumala antaisi meille edes varman tiedon Hänen olemassaolostaan, huomattavasti useampi pelastuisi. Muutenkin suurempi avoimuus ja ihmisten ymmärryksen täyttäminen ajaisi pelkästään Jumala tavoitteita, pyrkimyksiä pelastaa mahdollisimman moni ihminen.

Ja miksi ei riitä että ihmiset uskovat ja luottavat Jumalaan, miksi Jumalan pitää jatkuvasti tuota uskoa ja luottamus koetella?

• vastarantalainen
        Aatami9 kirjoitti:

Olen tutustunut Raamattuun. siitä ei löytynyt kuin ihmisten kirjoittamia päättömyyksiä.

Juuri niin! Jos Jumala tulisi ja kertoisi samat "päättömyydet", sinä sanoisit :"Et ole Jumala"! Raamattu pitää lukea (=opiskella) haluten tietää! Se ei ole romaani, hitaasti hyvä tulee. Viisautta saa muuten Sananlaskuista, kirjoittaja Salomo, viisainkoskaan elänyt mies.

Juuri niin! Jos Jumala tulisi ja kertoisi samat "päättömyydet", sinä sanoisit :"Et ole Jumala"! Raamattu pitää lukea (=opiskella) haluten tietää! Se ei ole romaani, hitaasti hyvä tulee. Viisautta saa muuten Sananlaskuista, kirjoittaja Salomo, viisainkoskaan elänyt mies.

"Jos Jumala tulisi ja kertoisi samat "päättömyydet", sinä sanoisit :"Et ole Jumala"

Väitätkö että kaikkivoipa Jumala ei pystyisi kiistattomasti osoittamaan että on kuka sanoo olevansa? Jumalalle kuule kaikki on mahdollista.

• Gagarin

Kummallinen johtopäätös. Jos Raamatun Jahve tulisi kadulla vastaan, kumoiaisin hänet väitteellä: Et ole todellinen. Mutta, kun hän lymyää lammaspaimenten kansantarussa, hän onkin uskottavampi?

• vastarantalainen
        shadowself kirjoitti:

"Jos Jumala tulisi ja kertoisi samat "päättömyydet", sinä sanoisit :"Et ole Jumala"

Väitätkö että kaikkivoipa Jumala ei pystyisi kiistattomasti osoittamaan että on kuka sanoo olevansa? Jumalalle kuule kaikki on mahdollista.

Niin on, mutta sille, joka ei halua kuulla ,on kaikki mahdotonta! Lue Raamatusta vertaus rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta. "Teiilä on laki ja profeetat. Jos ette kuule heitä, ette usko, vaikka joku kuolleistakin tulisi ja kertoisi."Jumala voi ja tietää kaiken. Ihmisen syvää epäuskoa myöten.

• vastarantalainen
        Gagarin kirjoitti:

Kummallinen johtopäätös. Jos Raamatun Jahve tulisi kadulla vastaan, kumoiaisin hänet väitteellä: Et ole todellinen. Mutta, kun hän lymyää lammaspaimenten kansantarussa, hän onkin uskottavampi?

Hän on todellinen Raamatussa. "Alussa oli sana ja sana oli Jumalan tykönä ja sana oli Jumala"."Ev. Johanneksen mukaan1:1."Maailmassa hän oli, ja hänen kauttaan maailma on saanut syntynsä, mutta se ei tuntenut ( tunne) häntä.Joh. ev.1:10. "Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta , jonka isä on ainoalle Pojalle antanut. Hän oli täynnä armoa ja totuutta."ev. Johanneken mukaan 1:14. Siinä sinulle kansantarua, aikalaisen ja silminäkijän kertomana! Jos ei usko silminäkijää , ei ole ihme , ettei ylipäänsä usko, olipa sitten kysymyksessä Jumala tai nasaretilainen puuseppä!

Hän on todellinen Raamatussa. "Alussa oli sana ja sana oli Jumalan tykönä ja sana oli Jumala"."Ev. Johanneksen mukaan1:1."Maailmassa hän oli, ja hänen kauttaan maailma on saanut syntynsä, mutta se ei tuntenut ( tunne) häntä.Joh. ev.1:10. "Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta , jonka isä on ainoalle Pojalle antanut. Hän oli täynnä armoa ja totuutta."ev. Johanneken mukaan 1:14. Siinä sinulle kansantarua, aikalaisen ja silminäkijän kertomana! Jos ei usko silminäkijää , ei ole ihme , ettei ylipäänsä usko, olipa sitten kysymyksessä Jumala tai nasaretilainen puuseppä!

Johannes ei ollut silminnäkijä. Sen tietää sokea Reettakin.

Niin on, mutta sille, joka ei halua kuulla ,on kaikki mahdotonta! Lue Raamatusta vertaus rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta. "Teiilä on laki ja profeetat. Jos ette kuule heitä, ette usko, vaikka joku kuolleistakin tulisi ja kertoisi."Jumala voi ja tietää kaiken. Ihmisen syvää epäuskoa myöten.

"Niin on, mutta sille, joka ei halua kuulla ,on kaikki mahdotonta!"

Ovatpas ihmiset mahtavia kun pystyvät vastustamaan Jumalan kaikkivoipaa kykyä todistaa henkilöllisyytensä. Tosissaan, mikä sen estäisi.

Olen varma että jos Jumala on kuka väittää olevansa ja antaisi jokaiselle ihmiselle kaikkitietävyyden kyvyn, myös joka ikinen ihminen seuraisi Jumalaa puhtaasti omasta vapaasta tahdostaan. Synti on lähtöisin siitä mitä emme tiedä, varsinkin siitä mitä emme tiedä varmasti.Jos mikään ei olisi uskonvaraista niin myöskään ei olisi syntiä.

Jumala on täysin kykeneväinen antamaan ihmisille varman tiedon olemassaolostaan ja asemastaan. Hän voisi tuosta vain näyttää ihmisille kaiken totuuden kaikesta, ilman että yhdenkään ihmisen mieleen jäisi pienintäkään epällystä.

Se että Jumala ei näin tee kertoo meille että Jumalalla on jotain salattaa. Ihmisten epäusko ei ole Jumalalle mahdoton este, ellei sitten tuo epäusko ja sen tuottama epäluottamus ole oikeasti aiheellista ja perusteltua.

• Uskossa ollen

"Miksi ei lahjoita uskoa olemassaoloonsa kaikille? "

Miksi et suostu vastaanottamaan tätä tarjottua lahjaa ?

• En minä ole kieltäytynyt uskon lahjasta. Minä olen täysin avoimin mielin sitä mieltä, että Jahve voisi tulla vaikka nyt heti ja lyödä pöytään todisteet olemassaolostaan.

*odottaa*

Ei tullut...

• "Miksi et suostu vastaanottamaan tätä tarjottua lahjaa ?"

Jos kristinusko ja sen Jumala on totuus, mielelläni vastaanottaisin varmistuksen tälle. Moni ihminen olisi valmis hyväksymään täysin kristinuskon sanoman kunhan vain siitä saataisiin varmistus. Se on se uskonvaraisuus mikä estää monia olemasta kristittyjä ja itsekin olen täysin valmis luottamaan Jumalaan jos kyseisen varmistuksen saisin ja sen kylkiäisenä selityksen muutamaan seikkaan Raamatussa joista en ole Jumalan kanssa en ole samaa mieltä.

• vastarantalainen
        Aatami9 kirjoitti:

En minä ole kieltäytynyt uskon lahjasta. Minä olen täysin avoimin mielin sitä mieltä, että Jahve voisi tulla vaikka nyt heti ja lyödä pöytään todisteet olemassaolostaan.

*odottaa*

Ei tullut...

Jeesus tuli ja jätti evankeliumin, siihen on sinunkin tyytyminen ja uskominen, muuta ei tule, ennen kuin Jeesus tulee takaisin!

• vastarantalainen
        shadowself kirjoitti:

"Miksi et suostu vastaanottamaan tätä tarjottua lahjaa ?"

Jos kristinusko ja sen Jumala on totuus, mielelläni vastaanottaisin varmistuksen tälle. Moni ihminen olisi valmis hyväksymään täysin kristinuskon sanoman kunhan vain siitä saataisiin varmistus. Se on se uskonvaraisuus mikä estää monia olemasta kristittyjä ja itsekin olen täysin valmis luottamaan Jumalaan jos kyseisen varmistuksen saisin ja sen kylkiäisenä selityksen muutamaan seikkaan Raamatussa joista en ole Jumalan kanssa en ole samaa mieltä.

Jumalalla on tähän kaikkeen luomaansa tekijän oikeus. Hänen ei tarvitse selitellä eikä puolustella eikä kysyä lupaa tekemisilleen.Hän omistaa kaiken ja määrää kaikesta. Jumalan ei tarvitse olla samaa mieltä sinun kanssasi, se on just päinvastoin. Luuletko olevasi viisaampi!?

Jumalalla on tähän kaikkeen luomaansa tekijän oikeus. Hänen ei tarvitse selitellä eikä puolustella eikä kysyä lupaa tekemisilleen.Hän omistaa kaiken ja määrää kaikesta. Jumalan ei tarvitse olla samaa mieltä sinun kanssasi, se on just päinvastoin. Luuletko olevasi viisaampi!?

Minä ainakin luulen. Käytin siihen suosittelemaasi metodia, eli tutustuin Raamattuun.

• vastarantalainen
        Aatami9 kirjoitti:

Minä ainakin luulen. Käytin siihen suosittelemaasi metodia, eli tutustuin Raamattuun.

Siinäpä se! Tutustumalla raapaisee pintaa. Täytyy tulla tutuksi! se ottaa aikaa.....!Sillon sinua ei pelasta pelastukselta mikään!

"Jumalalla on tähän kaikkeen luomaansa tekijän oikeus. Hänen ei tarvitse selitellä eikä puolustella eikä kysyä lupaa tekemisilleen."

Eli jos sinä olisit luoja, kokisit että sinulla olisi oikeus kiduttaa näitä luomiasi eläviä ja tuntevia olentoja mitä kamalammilla tavoilla välittämättä laisinkaan että miltä se luomuksistasi tuntuu?

Kyllä luojalla on kuule aina myös suuri vastuu huolehtia luomistaan olennoista mahdollisimman hyvin. Mitä siitäkään tulisi vanhemmilla olisi oikeus kohdella lapsiaan aivan niinkuin huvittaa. Vanhemman tulee aina huolehtia lapsestaan niin hyvin kuin mahdollista.

Ja sinänsä hyvin outoa että Jumala ei halua minun ymmärtävän Häntä, nähdä asiat niinkuin Hän ne näkee. Sen sijaan Hän vaatii sitä etten kysele vaan tottelen vain kyseenalaistamatta mitä Hän sanoo. Mitä salattavaa Hänellä on, mitä Hän ei kerro meille?

"Hän omistaa kaiken ja määrää kaikesta."

Hän väittää näin mutta en ole löytänyt riittäviä todisteita siitä että kyseinen väite pitäisi paikkansa.

"Jumalan ei tarvitse olla samaa mieltä sinun kanssasi, se on just päinvastoin. Luuletko olevasi viisaampi!?"

Ei Jumalan tarvitse olla samaa mieltä kanssani, en ole sitä missään vaiheessa vaatinutkaan. Mutta miksi ihmeessä se Jumala haluaa rankaista minua siitä että olen asioista eri mieltä Hänen kanssaan? Mielipiteeni lähtöisin siitä mitä Jumala ei ole ihmisille kertonut Raamatussa, siitä tiedosta mitä Hän ei tunnu haluavan meidän kanssamme jakaa. Olen täysin valmis hyväksymään Jumalan metodit jos niiden taustalta löytyy myös oikeasti hyvät syynsä.

En luule olevani Jumalaa viisaampi, mutta valitettavasti Raamattu saa Jumala näyttämään epäpätevältä pyörittämään universumin kaltaista valtavaa järjestelmää, voisi sanoa jopa että voi olla että parin kolmen hengen työryhmänkin johtaminen tuottaisi Jumalalle vaikeuksia.

Jeesus tuli ja jätti evankeliumin, siihen on sinunkin tyytyminen ja uskominen, muuta ei tule, ennen kuin Jeesus tulee takaisin!

Niitä evankeliumeja on aika monta. Yksikään ei ole Jeesuksen kirjoittama.

• vastarantalainen
        Zelig kirjoitti:

Niitä evankeliumeja on aika monta. Yksikään ei ole Jeesuksen kirjoittama.

Ei niin, mutta Jeesuksen seuraajien kylläkin. He elivät hänen kanssaan 3vuotta vuorokaudet ympäri. Siinä oppii tuntemaan ja näkee PALJON. Heille riitti todistukseksi ja heidän todistuksensa riittää minullekin - omieni lisäksi! Evankeliumeita on vain 4. Silminnäkijöitä on pilvin pimein.

Ei niin, mutta Jeesuksen seuraajien kylläkin. He elivät hänen kanssaan 3vuotta vuorokaudet ympäri. Siinä oppii tuntemaan ja näkee PALJON. Heille riitti todistukseksi ja heidän todistuksensa riittää minullekin - omieni lisäksi! Evankeliumeita on vain 4. Silminnäkijöitä on pilvin pimein.

Evankeliumien kirjoittajia ei tiedetä. Ne on kirjoitettu 40-70 Jeesuksen kuoleman jälkeen. Tuskin kukaan alkuperäisistä apostoleista osasi kirjoittaa.

Evankeliumien kirjoittamisen aikaan tuskin yksikään opetuslapsi oli enää elossa ja sen lisäksi evankeliumit on kirjoitettu Palestiinan ulkopuolella kreikaksi.

Evankeliumeja on vaikka kuinka paljon. Vain neljä päätyi Raamattuun.
        Siinä se ongelma piileekin; jos evankeliumeja olisi Raamatussa vain yksi niin ehkä tulkintojakin olisi vähemmän. Nyt teikäläiset saavat riidellä jokaikisestä ristiriidasta, joka UT:sta löytyy.

• Uskossa ollen

"En minä ole kieltäytynyt uskon lahjasta."

Meinaatko nyt että sinulle ei ole koskaan tarjottu taikka kehoitettu ottamaan usko Jeesukseen vastaan ?

Jos nyt näin ikävästi on käynyt, niiin ....

Ota nyt hyvä mies ajoissa usko Jeesukseen vastaan niin saat syntisi anteeksi ja voit aloittaa ihan uuden elämän Herramme ohjauksessa. Jeesus on sovittanut syntisi Golgatan ristillä ja taatusti Hän haluaa että myös sinä tulet pelastukseen sisälle. Sinullekin kuuluu iankaikkinen elämä taivaassa eikä missään helvetin syövereissä ... sinne sinä et kuulu.

• "Meinaatko nyt että sinulle ei ole koskaan tarjottu taikka kehoitettu ottamaan usko Jeesukseen vastaan ?"

Kyllähän noita lahjojaan ties mikäkin ryhmä tarjoaa aina välillä, mistä sitä oikein tietää että mikä niistä pitäisi ottaa vastaan?

• vastarantalainen
        shadowself kirjoitti:

"Meinaatko nyt että sinulle ei ole koskaan tarjottu taikka kehoitettu ottamaan usko Jeesukseen vastaan ?"

Kyllähän noita lahjojaan ties mikäkin ryhmä tarjoaa aina välillä, mistä sitä oikein tietää että mikä niistä pitäisi ottaa vastaan?

Miten ihmeessä et tiedä? Minäkin tiesin, enkä ole Einstein!

"enkä ole Einstein!"

Se on tullut palstalla selväksi ilman vakuutelujasikin.

• Et lainkaan käsitä, että on ihmisiä joille uskonnollisten fraasien latelu ja jorinat syntien kantamisesta Golgatan ristille kiinnostaa ja liikuttaa tasan yhtä paljon kuin luento lapamatojen jaokkeiden vaihteluvälistä eri populaatioissa?

Käännytysyritykset eivät siis liikuta mitään sisällä, ne eivät herätä minkäänlaisia katumuksen tai pelastustarpeen tunteita. Ne eivät saa tuntemaan itseänsä huonoksi tai kelvottomaksi.

Ismit eivät iske ja niihin uskominen on yksinkertaisesti mahdotonta. Ne eivät edes liikuta aivosoluja, ne kun eivät tarjoa mitään ajattelemisen aihetta. Fraasit ovat naiveja, toiston omaisia, ulkoa opittuja ja tuhannesti kuultu. Seuraavan lauseen osaa yleensä ennustaa edeltävästä :)

• ttt1§
        a-teisti kirjoitti:

Et lainkaan käsitä, että on ihmisiä joille uskonnollisten fraasien latelu ja jorinat syntien kantamisesta Golgatan ristille kiinnostaa ja liikuttaa tasan yhtä paljon kuin luento lapamatojen jaokkeiden vaihteluvälistä eri populaatioissa?

Käännytysyritykset eivät siis liikuta mitään sisällä, ne eivät herätä minkäänlaisia katumuksen tai pelastustarpeen tunteita. Ne eivät saa tuntemaan itseänsä huonoksi tai kelvottomaksi.

Ismit eivät iske ja niihin uskominen on yksinkertaisesti mahdotonta. Ne eivät edes liikuta aivosoluja, ne kun eivät tarjoa mitään ajattelemisen aihetta. Fraasit ovat naiveja, toiston omaisia, ulkoa opittuja ja tuhannesti kuultu. Seuraavan lauseen osaa yleensä ennustaa edeltävästä :)

Tietysti on sellaisia ihmisiä kuten sanoit. Tällä palstalla nyt kuitenkin näitä käsitellään. On hyvä että tuodaan täyttä evankeliumia esiin, näitten "hengellisesti uusavuttomien "pappien vastapainoksi.

"Miten ihmeessä et tiedä? Minäkin tiesin, enkä ole Einstein!"

Kyse ei ollutkaan nyt minusta, puhuin asiasta yleisesti. Mistä ihminen sen oikean lahjan tunnistaa? Miten sinä sen tunnistit? Miten se erosi muista tarjouksista?

Jos olet sen oikean lahjan todella ottanut vastaan niin silloinhan sinulla ei pitäisi olla mitään ongelmia perustella että miten osasit juuri sen oikein lahjan ottaa vastaan.

• ttt1§ kirjoitti:

Tietysti on sellaisia ihmisiä kuten sanoit. Tällä palstalla nyt kuitenkin näitä käsitellään. On hyvä että tuodaan täyttä evankeliumia esiin, näitten "hengellisesti uusavuttomien "pappien vastapainoksi.

Nuo hengellisesti uusavuttomat papit eivät ole kuitenkaan kivittämässä ensimmäisenä kaikkia niitä, joita te Tosi Uskovaiset olette toivottamassa ikuiseen tuleen.

• ttt1§ kirjoitti:

"Hengellisesti uusavuttomilla" papeilla olisi kuitenkin paljon opetettavaa teille "hengellisesti uudistuneille" jos vain kuuntelisitte.

• ttt1§
        a-teisti kirjoitti:

"Hengellisesti uusavuttomilla" papeilla olisi kuitenkin paljon opetettavaa teille "hengellisesti uudistuneille" jos vain kuuntelisitte.

Sitä opetusta minä kaipaan, tällä palstalla!

• Vapaa57

Ikuinen elämä... Oikeastaan aika kamala ajatus. Toinen vaihtoehto on siis ikuinen kidutus. Hei, ajatelkaa ihmiset onko tuossa mitään järkeä. Ateistina minun ei tarvitse uskoa tuommoiseen.

• vastarantalainen
        Aatami9 kirjoitti:

"enkä ole Einstein!"

Se on tullut palstalla selväksi ilman vakuutelujasikin.

No on tok hyvä ,että on tullut! Sillä ei ole heidän joukossaan monta inhimillisesti viisasta! Varmuus "heidän joukkoonsa" kuulumisesta vahvistettu! kiitos Herralle!

• vastarantalainen
        shadowself kirjoitti:

"Miten ihmeessä et tiedä? Minäkin tiesin, enkä ole Einstein!"

Kyse ei ollutkaan nyt minusta, puhuin asiasta yleisesti. Mistä ihminen sen oikean lahjan tunnistaa? Miten sinä sen tunnistit? Miten se erosi muista tarjouksista?

Jos olet sen oikean lahjan todella ottanut vastaan niin silloinhan sinulla ei pitäisi olla mitään ongelmia perustella että miten osasit juuri sen oikein lahjan ottaa vastaan.

Ev. Johanneksen mukaan 1:11(juutalaiset), 12:" Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, KAIKILLE; JOTKA USKOVAT HÄNEEN (=Jeesus). Minä uskon ,Että Jeesus on ottanut pois minun syntini, MINÄ USKONsen. Lisäksi olen sen seurakuntani edessä ääneen sanonut, Sillä "Sydämmen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan." Tässä on minunpelastusvarmuuteni kaikessa yksinkertaisuudessaan.Lue vaikka koko Joh. ev.Sieltä minä sen löysin.

• vastarantalainen
        a-teisti kirjoitti:

Et lainkaan käsitä, että on ihmisiä joille uskonnollisten fraasien latelu ja jorinat syntien kantamisesta Golgatan ristille kiinnostaa ja liikuttaa tasan yhtä paljon kuin luento lapamatojen jaokkeiden vaihteluvälistä eri populaatioissa?

Eipä tietenkään. Olet ateisti! Niin oli minun isoisänikin, mutta se ei estä minua uskomasta! Voit ihan rauhassa pitää mielipiteesi, minä pidän omani.

Ev. Johanneksen mukaan 1:11(juutalaiset), 12:" Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, KAIKILLE; JOTKA USKOVAT HÄNEEN (=Jeesus). Minä uskon ,Että Jeesus on ottanut pois minun syntini, MINÄ USKONsen. Lisäksi olen sen seurakuntani edessä ääneen sanonut, Sillä "Sydämmen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan." Tässä on minunpelastusvarmuuteni kaikessa yksinkertaisuudessaan.Lue vaikka koko Joh. ev.Sieltä minä sen löysin.

Johanneksen evankeliumissa on kaikkein vähiten historiallista Jeesusta, kaikkea muuta sitäkin enemmän.

• readmorethanonebook

"Meinaatko nyt että sinulle ei ole koskaan tarjottu taikka kehoitettu ottamaan usko Jeesukseen vastaan ?"

Onko uskon lahja se, että hyväksytään kaikki uskomattomat väitteen ja kehotukset mitä vastaantulevat ihmiset sinulle tarjoavat?

Hurjaa.

Minä en kyllä kykenisi moiseen, sillä en voi millään uskoa että Allah on olemassa vain koska joku sanoi, että USKO SIIHEN.
        Tuollaiset hurjat väitteet vaativat tukea ennenkuin ne kykenen hyväksymään.

Muuten aika huono mainoslause: Sinullekin kuuluu iankaikkinen elämä taivaassa eikä missään helvetin syövereissä ... sinne sinä et kuulu.

Kumpikaan ei ole hyvä tai mitenkään perusteltu vaihtoehto. Muuten voiko ikuinen kidutus koskaan olla oikeutettu? Minusta ei ja pidän henkilöitä ja yliluonnollisia olioita jotka ovat kanssani erimieltä täysin moraalittomina psykopaatteina.

• ??

Ota Raamattu kätesi ja lue, sieltä löytyy niin taivallinen isä kuin Jumalan olemassaolokin.

• Tarkoititko taivaallinen vai tavallinen?

• ed.
        Zelig kirjoitti:

Tarkoititko taivaallinen vai tavallinen?

Taivaallinen. Kirjain virheitä näkyy tulevan.

• "Ota Raamattu kätesi ja lue, sieltä löytyy niin taivallinen isä kuin Jumalan olemassaolokin."

Onko tälle tieteelliset perusteetkin vai satuitko vain itse hurahtamaan uskoon Raamattua lukemalla? Jokatapauksessa en suosittelisi antamaan takuuta ehdotuksellesi, ei sieltä ainakaan rationaaliselle ihmiselle mitään löydy.

• ed. kirjoitti:

Taivaallinen. Kirjain virheitä näkyy tulevan.

Tuolla logiikalla Koraanistakin löytyy Allah.

• vastarantalainen
        Zelig kirjoitti:

Tuolla logiikalla Koraanistakin löytyy Allah.

Löytyyhän niitä ,jumalia, vaikka Iiliaasta ja Odysseuksesta!

• vastarantalainen
        shadowself kirjoitti:

"Ota Raamattu kätesi ja lue, sieltä löytyy niin taivallinen isä kuin Jumalan olemassaolokin."

Onko tälle tieteelliset perusteetkin vai satuitko vain itse hurahtamaan uskoon Raamattua lukemalla? Jokatapauksessa en suosittelisi antamaan takuuta ehdotuksellesi, ei sieltä ainakaan rationaaliselle ihmiselle mitään löydy.

Todista Big Bang!

Löytyyhän niitä ,jumalia, vaikka Iiliaasta ja Odysseuksesta!

Nimenomaan.

• ...

kertoisitko mikä jumala raamatusta löytyy?

Onko se katolilaisten jumala? luterilaisten? metodistien? anglikaanien? presbyteerien? helluntailaisten?jehovan todistajien?mormonien?ortodoksien?calvinistien?areolaisten?koptilaisten?etiopialaisortodiksien? jne.

kaikki väittävät että heidän jumala löytyy raamatusta mutta jokaisilla lahkolla se jumala on kuitenkin erilainen ja antaa erilaisia käskyjä eikö ole kummallista?

• ...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      101
      3522
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      309
      1896
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      247
      1717
    4. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      97
      1582
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      414
      1535
    6. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1430
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      431
      1428
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1190
    9. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      29
      1034
    10. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      358
      1030
    Aihe