Fiksua naisseuraa yksinäiselle nuorellemiehelle

VäinämöVaahtera

Olen siis tällainen 2.4.1990 Oulussa syntynyt, Kiimingissä kasvanut, Orivedellä opiskellut nuorimies, joka nyt tällä palstalla etsii elämäänsä jotain syvällistä.

Jos olisi pakko luonnehtia itseäni muutamalla sanalla tai vain yhdellä sanalla, olisi tuo sana varmasti ”individuaali”. Monien omalaatuisuuksieni johdosta olen myös epäillyt itseäni mm. Aspergerin syndroomaiseksi, ja Wikipedia-artikkeli ks. aiheesta kertookin minusta erittäin paljon.

Olen siis luonteeltani erittäin erikoinen. Tähänastisen 21 vuoden elämänkokemuksen perusteella olen ehtinyt jo nähdä ja kokea miten kurjalta kurjuus ja miten hyvältä kaikki hyvä tuntuu, joten luonnostani pyrin elämään mahdollisimman hyvää elämää, ollakseni mahdollisimman hyvä ihminen, onnistuin siinä tai en. Olen mm. huomannut, etten ärry monenkaan sellaisen asian kohdalla kuin monet muut ihmiset, sillä pyrin aina tiedostamaan sen, että kaikelle on olemassa inhimillinen syy.

Luonteessani on yksi vahva piirre, ja se on epävarmuus, joka koskee paitsi luonnettani, ennen kaikkea ulkonäköäni. En nimittäin ole koskaan osannut sanoa, onko ulkonäköni ollenkaan kelvollinen vai ei, vaikka olenkin saanut jostain jonkinlaisen kuvan, ettei se välttämättä sentään ihan täysruma ole. Narsistiselta kuitenkin tuntuisi väittää sitä kelvolliseksi.
Ulkonäkööni kuuluu melko korkea pituus (n. 184 cm), ruskea pehkotukka, myrkynvihreät silmät sisäänpäin kääntyneellä katseella, suht. hoikka varsi, ohuet ja sirot sormet. En noudata minkäänlaisia muoteja vaatetuksessani, vaan pukeudun mieluiten stoalaisessa ja tolstoilaisessa hengessä mahdollisimman yksinkertaisiin verkkahousuihin, kuvattomiin t-paitoihin ja mantteliin.

Jokin aika sitten opiskelin siis puolisen vuotta Oriveden Opistossa, johtuen intohimostani kirjallisuutta ja kirjoittamista kohtaan. Tässä tullaankin yhteen elämäni perus- ja kulmakiveen: kirjoittamiseen. Ks. aiheesta voisin puhua vaikka kuinka paljon, mutta sanottakoon toistaiseksi vain, että haaveilen tosissani kirjailijan urasta, pyrkimyksenäni kuvata ihmisten elämää sellaisena kuin se silmiemme edessä esiintyy. (Kirjoitan siis romaania, jonka tarinallinen kaari on myös kirjoitettu alusta loppuun, mutta joka vaatii vielä editointia sieltä täältä. Kirjoitan myös runoja mm. maailmasta yleensä, mutta myös yksinäisyydestä ja rakkaudesta.) Toivoisin myös, että tähän viestiin mahdollisesti vastaavilla olisi myös samanlainen taipumus ja mielenkiinto. Kirjallisia suosikkejani ovat proosan alalla Tolstoi, F.E. Sillanpää sekä Riikka Pulkkinen ja Mikko Rimminen.

Harrastuksiini siis kuuluu lukeminen ja kirjoittaminen, mutta myös syvähenkinen pohdiskelu (aiheina kirjallisuus, filosofia, psykologia, luonto, politiikka), luonto, sekä liikunta (sellainen, jota voi harrastaa ilmaiseksi).

13

319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VäinämöVaahtera

      Vaikka pyrin olemaan kaikissa asioissa mahdollisimman suvaitsevainen, en silti voi tietyille mielipiteilleni ja niiden mahdolliselle jyrkkyydelle mitään. Yksi näistä koskee mm. uskontokäsitystäni, sillä satun olemaan verenhimoinen naturalistinen ateisti. (Toivoisin myös vastapelurin olevan samaa mallia tässäkin, mutta jos kemiat sattuisivat muuten niin sopivasti täsmäämään, niin tämä seikka ei välttämättä ole niin olennainen, sillä uskon, että suurin osa ihmisistä on mieluummin agnostikkoja tai ”osinuskovaisia” lähinnä koska katsovat, ettei näin suurten asioiden pohdinta ole heitä varten tai että he eivät ole oikeita henkilöitä siihen, tai eivät katso näiden asioiden ratkeavan heidän käsissään.)
      Yksi tähän otollinen esimerkki taas koskee esim. tatuointeja ja lävistyksiä, joiden katson suorastaan pilaavan ihmisen luontaisen kauneuden, vaikka katsonkin, että esim. lävistykset olisivat hyvä keino tuoda esille katsomustani, ettei niihin yleisesti yhdistetty tuska ole mitään todellisen, henkisen elämäntuskan rinnalla.
      Poliittisiakin mielipiteitä riittää, mutta sanottakoon vain että olen vasemmistolainen.
      Olen myös ekologisesti ajatteleva vihreä, vaikken olekaan tässä asiassa äärimmäisen penttilinkolamainen fasisti.

      Runoni kertoo etsimästäni paljon:
      ”Mitä etsit? kysyttiin.
      Vastasin suoraan:
      Rakkautta.”
      Tietenkään mahdollisten yhteydenottojen ei tarvitse aina olla jotain palavaa rakkautta hamuavia, vaan ihan pelkkää ystävyyttä toivovia, mutta haluaisin pysyä avoimena myös jollekin syvemmälle, sillä olen alkanut kaivata sitä todella suuresti.
      Toivoisin mahdollisten yhteydenottajien olevan kyllin kypsiä, etten joutuisi toimimaan minkään teiniangstin laskiämpärinä, mutten minään ”poikanakaan” tätimäisten rouvien helmoissa. Ikähaarukka olisi siis noin 18-28-vuotiaiden välissä.

      Toivoisin Sinussakin mahdollisesti löytyvän samanlaisia piirteitä, mutta tämäkään ei ole täysi elinehto, sillä sanotaanhan että vastakohdat täydentävät toisiaan. Mutta samanlaisuuksien kaikupohjaa olisi hyvä olla edes vähän.

      Mitä etsin ja en etsi: mieleni siis halajoi nuorta mutta kypsää tyttö-/naisseuraa, jonka kanssa jakaa sanoja ja ajatuksia, tarvittaessa ehkä koko elämä. Toivoisin hänen omaavan naisen kolme suurta ja hienoa piirrettä, eli ulkoisen ja sisäisen kauneuden, älykkyyden ja herttaisuuden.

      En etsi äärimmäisyyksiä, enkä näinkään syty goottilaisten heavy-tyttöjen, rastapäisten, manga- tai hippityttöjen seurasta, vaan suht. normaalien tapausten kanssa (tietysti voidaan kyseenalaistaa se, kuka tai mikä on ”normaali”, mutta tässäkin tapauksessa se on varmasti käsitettävissä). En myöskään etsi yksinhuoltajia, sillä vaikka lapsista pidänkin, en usko, että olisin valmis käyttämään niin suurta osaa elämästäni toisten kasvattamiseen – tietysti voidaan aiheesta kysyä, olisiko elämän jakaminen jonkun kanssa yhtään sen kummempi juttu, mutta katsoisin, ettei se ole ihan sama asia.
      Etsin siis eloisaa, huumorintajuista ja ennenkaikkea SOSIAALISTA tyttöä, joka olisi ennemmin puhujatyyppiä vailla kuuntelijaa. Mutta ennen kaikkea etsin sellaista, joka voisi hyväksyä minut sellaisena kuin olen.

      Mutta minun kanssani tulee huomata myös yksi seikka, eli ns. läheisyyden funktio. Olen siis tyyppi, joka joskus kaipaa myös omaa aikaansa, eikä välttämättä osaa tällöin olla mitään parasta seuraa toisille. Tarvittaisiin siis myös omaa aikaa ja tilaa, jonka avulla voitaisiin myös löytää kaipuu toisiinsa, joka taas voisi toimia eduksi halulle löytää jälleen tiet toistensa luo.

      Syyni tämän ilmoituksen jättämiseen ovat siis selvät: olen kyllästynyt istumaan varjoisassa nurkassa yksinäni, vailla toivettakaan Siitä Yhdestä Tietystä.

      • VäinämöVaahtera

        Ja tiedotusasioita vielä: asun siis nykyisin Tampereen Pispalassa/Tahmelassa, ja toivoisin mahdollisten vastaajien antavan mielellään jo tässä heti ensikättelyssä pienen esitelmän itsestään, ja jättävän sähköpostinsa. Kiitos.


    • VäinämöVaahtera
    • utelias^_^

      mielenkiintoisia ajatuksia. Itsekin miettisin Oriveden opistoa, mutta luovuin ajatuksesta. Kirjoittaminen on kuitenkin tärkeä osa minua ja ... mietiskely. Pohdiskelu. Toisaalta kaiken hauskan, hassun, tekeminen, ei vain ... paikalleen tyssäämistä. Aina.
      Olisi kiva kirjoitella joskus : ) Haluatko antaa sähköpostiosoitteesi vaikkapa?

    • utelias^_^

      toisaalta en kuitenkaan käy täällä ku hyvi harvoin että .... jos vain haluat niin laitahan viestiä [email protected] : )

    • LaGrandeNoir
    • LaGrande Noir

      katsoin sun kuvan. Etpä ole ainakaan kummoisen näköinen.

      Kiinnostaa!!!

    • hottis tampereelta

      moi

    • Väinämö Vaahtera

      Hottis Tampereelta, yritin Sinullekin laittaa kaiken varalta viestiä, mutta se tulikin bumerangina takaisin. Kaiketi postilaatikossasi on liikaakin tavaraa, eli miten etenemme tässä?

      • Väinämö Vaahtera

        Olisiko vielä ketään muuta halukasta jakamaan tarinansa? Mikäli ette halua antaa omaa sähköpostianne tähän, niin omani on [email protected]. Laittakaa viestiä, jos vähääkään sattuisi kiinnostamaan!


    • mummelix

      Taisi "hottis tampereelta" pilailla kustannuksesslasi... :(

      Veikkaanpa, ettei postilaatikko suinkaan ollut täysi. Todennäköisempää on, ettei tiliä [email protected] ole olemassakaan.

      Toivottavasti sait mukavia vastauksia mukavilta todellisiltakin ihmisiltä! :)

    • ^^

      Muuten kiinnostaisi todella paljon ja aika samanhenkinen olen.Mutta taitaa uskontokysymys tulla eteen; olen kristitty.

      • Väinämö Vaahtera

        Ehkei kysymys uskonnosta tule niin kovin tielle, ellet ole sitten sellainen aktiivinen uskonharjoittaja, vaan sellainen, joka kaiketi uskoo "kaiken varalta", koska ei katso olevansa oikea henkilö vääntämään näistä asioista. Jos olet tällainen, niin tuolla ylhäällä löydät s-postiosoitteeni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1595
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1263
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1090
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1037
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      930
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      861
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      858
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      61
      779
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      748
    Aihe