Sain tänään postissa kirjeen ruotsalaiselta asianajajalta, kirjeessä pyydetään allekirjoitustani kahteen valtakirjaan. Sekä valtakirjat että saatekirje on kirjoitettu ruotsiksi, joten minulle on hieman epäselvää mitä tarkkaan ottaen minun halutaan valtuuttavan.
Asiasisältö on kuitenkin seuraavanlainen: Tätini eli isäni sisko on kuollut ja ainakin toista valtakirjaa tarvitaan saatteen mukaan pankkitilien sulkemiseen, vakuutusten yms lakkauttamiseen, hautajaiskuluihin ja sen sellaiseen. Myöskin pyydetään ilmoittamaan pikaisesti mikäli minulla on perusteltuja syitä haluta vainaja haudattavaksi johonkin tiettyyn paikkaan.
Hämmentävää on se, että täti on kuollut viime vuoden lokakuussa - nytkö vasta haudataan ja miksi ihmeessä näin kauan on asiaa jahkattu? Ja miksi minun nimeäni tarvitaan kun en ole lähiomainenkaan? Täti oli kyllä kummitätini, mutta eihän se (kai) merkitse lain silmissä mitään? Isäni on kuollut, jos se asiaan vaikuttaa mitenkään. Isällä eli siis tädillä myös on ainakin kaksi muuta sisarusta, joiden asioista en kuitenkaan tiedä mitään.
Täti ei ole ollut koskaan naimisissa ja tuskin lapsiakaan saanut, en ole kuullut tädistä 40 vuoteen yhtään mitään.
Mihin menisin kirjeen kanssa jotta saisin selvän käsityksen siitä mihin allekirjoituksiani tarvitaan?
Hämmentävä asianajajan kirje Ruotsista
6
576
Vastaukset
- vituxmän
Saatta olla, että kummitätisi on laatinut testamentin, missä olet edunsaaja; ehkä?
>>miksi minun nimeäni tarvitaan kun en ole lähiomainenkaan?>Sekä valtakirjat että saatekirje on kirjoitettu ruotsiksi, joten minulle on hieman epäselvää mitä tarkkaan ottaen minun halutaan valtuuttavan.
- Solnabo
Jos sinulta englannin kieli sujuu paremmin tai sinulla on joku tuttu, jonka taidot ovat sujuvat, kirjoita/kirjoittakaa meili advokaatille englanniksi. Ruotsalaisten englannin kielen taidot ovat todella korkealla tasolla - paremmat kuin suomalaisten, vaikka jokin viimeaikainen tutkimus muuta väittikin.
Itse en suosittele Google translatoria - olen jonkin verran käännöstöitä suomi-ruotsi-englanti tekniikan ja luonnontieteitten aloilta tehnyt, ja tutustunut myös tuohon kääntäjään. Metsään menee automaattikääntäjällä. - silumiini
Kiitos vastauksista, asianajalle ei ole emailosoitetta saatteessa, menenkin etsimään josko sen jostain löytäisin. Ruotsi sujuu auttavasti, mutta kun kyseessä on lakiasia haluan olla varma mitä allekirjoitan, englantini on sujuvaa joten kirjoitan sitten sillä kunhan löydän sähköpostin.
- Ttppii
Google kääntäjällä kannattaa kääntää englanniksi. Tulos on paljon parempi vaikka saksasta tai ruotsista kuin suomeksi kääntäessä.
- joku vaan
Somalit opetelleet ruotsia.
Ainakin minä epäilisin ihan ensimmäiseksi nigerialaishuijauksen jotain uutta versiota, minäkin saan sähköpostiini lähes viikottain viestejä että olen perinyt tai voittanut arpajaisissa miljoona euroa ja haluavat vain henkilötietoni minne rahat saa lähettää.
http://forum.419eater.com sisältää aika hyviä tarinoita näistä huijauksista.
Harrastaa joku muukin noiden kanssa kirjeenvaihtoa, joskus oli netissä aika hyvä ja pitkä juttu jossa esiintyivät mm. käkkäräpäänkusetus Oy ja sen johtaja Urho Kekkonen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 123179
- 181811
Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?
Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit191692En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m321575- 731563
- 231511
- 281360
Miten lasketaan?
Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.91344Hyvää Huomenta Rakas Neiti
Hyvää Huomenta Nainen🤗 Kaikkea hyvää toivon sinun päivääsi😘 Näin toivoo mies111284Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?
Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui341262