Mustis ystävästä

NeverBeTheSameAgain

Ongelmani on, että paras ystäväni on vastakkaista sukupuolta oleva henkilö ja olen erittäin rakastunut häneen.

Hänkin tietää tämän, eikä se häntä kuulemma häiritse, lähinnä ehkä vaan imartelee, muttei hän tunne samoin minua kohtaan.

Sydäntäni kaihertaa, koska saan olla hänen lähellään, mutta en aivan niinkuin toivoisin.

Itselläni on ollut ystävyytemme aikana yksi suhteentapainen, joka kaatui lähinnä siihen että vietin aikaa mieluummin tämän parhaan ystäväni kanssa enkä panostanut tähän toiseen ihmissuhteeseen.

Tajusin sen aikana myös, kuinka vahvoja tunteeni häntä kohtaan ovatkaan.

Kauhulla odotan päivää, jolloin hän alkaa seurustelemaan. Tiedän sen vaikuttavan ystävyyteemme, en tiedä kestänkö katsella heitä yhdessä tai edes häntä yksin, kertomassa rakastetustaan silmät loistaen!

Jo nyt sattuu sydämeen hänen kertoessaan "täydellisestä" ihastuksestaan...
Itse en vastaa hänen näkemystään ihannekumppanista vaikka hän minua ihmisenä ehkä arvostaakin.

Tunteet nousevat pintaan myös jos joku tulee hänelle edessäni flirttailemaan.
Eihän se minulle kuulu, mutta helvetin pahalta se tuntuu :(

Kysynkin siis nyt; MITÄ MINÄ TEEN?

Hylkäänkö ystäväni ja etsin uuden, mielellään samaa sukupuolta kanssani olevan parhaan ystävän joka ei herätä minussa enkä minä hänessä romanttisia&seksuaalisia tuntemuksia?

Yritänkö jatkaa nykytilanteessa, tukahduttaa tunteeni, etsiä itselleni kumppania joka saisi minut mahdollisesti unohtamaan tämän rakkauteni josta ei koskaan voi tulla mitään ystävyyttä enempää?

Vai yritänkö saada hänet tajuamaan että minä olisin hänelle "se oikea", paras ja luotettavin vaihtoehto?

Olisin kiitollinen kaikista vastauksista, kokemuksista ja neuvoista!

3

256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiedän tunteen.

      Mulla on vähän samanlainen tilanne, että rakastan parasta ystävääni. Pää särkee ihan pelkästä tunteiden ajattelemisesta, kun en tiedä miten suhtautua niihin. Yritän sitten vaan pitää häntä vähän etäällä ettei tarvisi ajatella niitä tunteita. Huonosti onnistuu... Aion ottaa itseäni niskasta kiinni ja puristaa jääpalan kädessä sulaksi joka kerta, kun ajatukset lipsuu häneen väärin. Tiedän ettei se varmaan auta, mutta jos se vähän kertoisi ajatuksille, että kipua tulee jos ne eksyy häneen. Jos ne sitten tajuaisi loppua. Tunnen jopa syyllisyyttä siitä, että leikin vaan platoonisesti ystävää. Niin kuin valehtelisin sille, vaikka se on mun paras ystävä.

    • NeverBeTheSameAgain

      Kiitos vastauksestasi kohtalotoveri!

      Tietääkö sinun paras ystäväsi sinun häntä kohtaan tuntemastasi vetovoimasta?
      Jos tietää, niin miten reagoi, jos ei, niin oletko ajatellut kertoa ja onko toivoa että hänkin tuntisi samoin sinua kohtaan?

      Itse yritän elää nyt vain päivä kerrallaan vaikka vaikeatahan tämä on :(
      Olen vakavasti harkinnut että vetäisin välit poikki ystävääni, koska eivät nämä tunteet tästä ehkä muuten sammu...

    • Tiedän tunteen.

      Ihmeellisen vaikeaa on löytää vastaus, vaikka juuri noihin pitäisi osata vastata vaikka unissaan :) Luultavasti hän ei tiedä. Vaikka ei kumminkaan taitaisi tulla täytenä yllätyksenä. En usko, että aion kertoa. Luotan häneen kyllä ystävänä ja voin kertoa asioita, mutta en ihan sellaista osaisi kertoa, kun se liittyy häneen. Tai ehkä vaan en viitsi ottaa riskiä, että reaktio on kauhistuminen. Se on luultavasti se oikeampi syy :) Vaikka goodbyen jälkeen oikeasti helppoa olisikin.
      En oikein tiedä hänen tunteistaan. Saattaa siellä jotain olla, mutta ei ehkä sellaista, että mun kannattaisi kertoa tunteistani.

      Siksikään en halua kertoa, että saan kyllä tunteeni hiljaiseksi ja pystyn vaan päättämään, että rajoitan hänen ajattelunsa hyvin vähään. Tällä hetkellä teen sitä.
      En silti valehtelisi, jos joskus asiasta joutuisi puhumaan, mutta en usko että keskustelua aiheesta aloitan. Voi myös olla, että en itsekään ole selvillä mitä tunnen ja siksi en puhu siitä. En nyt viitsi mennä sanomaan vaan, että ajattelen häntä välillä huvikseni ja en itsekään tiedä mihin suuntaan sitä pitäisi tulkita, koska en välttämättä halua myöntää mitään itselleni :) Vaikea toisenkaan on siitä sitten selvää saada. Varmasti asiasta keskustelu tämän ystävän kanssa auttaisi ja selventäisi, mutta kyllä häneltä voisi tulla se kiitos hyvästi ennen selvennystä.

      Itse en jaksa enää ajatella mitään radikaalia välien poikki vetämistä. Pahimmassa tapauksessa se jättää vaan asiat pyörimään päähän. Mieluummin kuulen sen goodbyen ja sitten voin jatkaa hyvillä mielin. Vaikka näköjään en uskaltaisi sitäkään kuulla :)
      Tuo päivä kerrallaan eläminen on hyvä. Vai pelottaako kumminkin eniten se, että saisi tunteisiin vähän vastakaikua. En tiedä.

      Muista sitten kertoa, jos keksit lääkkeen mikä tähän auttaa. Piharatamot tai burana ei oikein...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      92
      6668
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      28
      2672
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2253
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      75
      1904
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1671
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1467
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1367
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe