Millä perusteella facebook ehdottaa niitä "people you may know" ihmisiä?
Kysymys facebook-tietäjille
9
675
Vastaukset
- n000000b
Miksi joku miinusti? Kysyin asiaa joka ihmetyttää varmasti muitakin facebook-käyttäjiä.
- antin00b
Ehdottaa kavereiden kavereita.
- n000000b
Ei voi olla pelkästään kavereiden kavereita.
En ole ollut facebookissa kauaa mutta se ehdottaa jatkuvasti uusia ihmisiä eräästä maasta josta en tunne kuin yhden naisen. En ole ollut sen naisen kanssa yhteydessä yli puoleentoista vuoteen. Nainen ei kuulu kenenkään kaverini verkostoon tarkastin äsken. Minulla on vain vähän kavereita facebookissa joten pystyn tarkastamaan kaikkien kaverit. Maa on aika syrjäinen maa eikä siitä maasta olevia ihmisiä ole kenenkään kaverinikaan listoilla.
Olen ollut sen naisen kanssa meiliyhteydessä aiemmin mutta eri meiliosoitteesta. Tarkastin äsken että siitä meiliosoitteesta jolla olen rekisteröitynyt facebookiin ei löydy yhdestäkään viestistä tuon naisen osoitetta. Meilistäni ei löydy sen puoleen ketään muutakaan siitä maasta kotoisin olevaa tai sellaisen ihmisen osoitetta.
Tähän kohtaan on varmaan hyvä sanoa että facebook ei ehdota minulle vain muutamaa ihmistä tuosta syrjäisestä ja pienestä maasta vaan kymmeniä. Jotenkin facebookin on siis pakko olla saanut tietoa siitä että tunnen sen naisen siitä maasta. Juuri tätä naista facebook ei kuitenkaan tarjoa kaveriksi. Tulee mieleen jos facebook tarkkailee ihmisten hakuja facebookissa ja ehdottaa sitten näiden hakuja tehneiden kavereita hakujen kohteille kavereiksi....
Onko kellekkään muulle tullut omituisia yhteensattumuksia facebookin ehdottamissa ihmisissä? - FB tutkii sähköposti
n000000b kirjoitti:
En ole ollut facebookissa kauaa mutta se ehdottaa jatkuvasti uusia ihmisiä eräästä maasta josta en tunne kuin yhden naisen. En ole ollut sen naisen kanssa yhteydessä yli puoleentoista vuoteen. Nainen ei kuulu kenenkään kaverini verkostoon tarkastin äsken. Minulla on vain vähän kavereita facebookissa joten pystyn tarkastamaan kaikkien kaverit. Maa on aika syrjäinen maa eikä siitä maasta olevia ihmisiä ole kenenkään kaverinikaan listoilla.
Olen ollut sen naisen kanssa meiliyhteydessä aiemmin mutta eri meiliosoitteesta. Tarkastin äsken että siitä meiliosoitteesta jolla olen rekisteröitynyt facebookiin ei löydy yhdestäkään viestistä tuon naisen osoitetta. Meilistäni ei löydy sen puoleen ketään muutakaan siitä maasta kotoisin olevaa tai sellaisen ihmisen osoitetta.
Tähän kohtaan on varmaan hyvä sanoa että facebook ei ehdota minulle vain muutamaa ihmistä tuosta syrjäisestä ja pienestä maasta vaan kymmeniä. Jotenkin facebookin on siis pakko olla saanut tietoa siitä että tunnen sen naisen siitä maasta. Juuri tätä naista facebook ei kuitenkaan tarjoa kaveriksi. Tulee mieleen jos facebook tarkkailee ihmisten hakuja facebookissa ja ehdottaa sitten näiden hakuja tehneiden kavereita hakujen kohteille kavereiksi....
Onko kellekkään muulle tullut omituisia yhteensattumuksia facebookin ehdottamissa ihmisissä?ohjelmasi osoitekirjan ja ehdottelee kaveriksi ihmisiä joiden osoite löytyy sähköpostistasi.
- n000000b
FB tutkii sähköposti kirjoitti:
ohjelmasi osoitekirjan ja ehdottelee kaveriksi ihmisiä joiden osoite löytyy sähköpostistasi.
Juurihan kirjoitin näin "Olen ollut sen naisen kanssa meiliyhteydessä aiemmin mutta eri meiliosoitteesta. Tarkastin äsken että siitä meiliosoitteesta jolla olen rekisteröitynyt facebookiin ei löydy yhdestäkään viestistä tuon naisen osoitetta. Meilistäni ei löydy sen puoleen ketään muutakaan siitä maasta kotoisin olevaa tai sellaisen ihmisen osoitetta."
- also_sprach_jungfrau
n000000b kirjoitti:
Onko kellekkään muulle tullut omituisia yhteensattumuksia facebookin ehdottamissa ihmisissä?Se ehdottaa myös sellaisia ihmisiä, jotka ovat tuoneet kontaktilistansa (Gmailin osoitekirjan ja mitä muuta niitä on) ja jättäneet lisäämättä sinut kavereihinsa.
Varmasti muitakin syitä on, esim. muistan joidenkin ihmisten epäilleen, että kontaktilistan tuonnin jälkeen suosituksiin olisi ilmestynyt myös ihmisiä, joiden sähköpostiosoite oli mainittu jossain viestissä mutta jotka eivät olleet varsinaisessa osoitekirjassa. Muistaakseni joku epäili myös, että suositeltu henkilö on saattanut etsiä sinua sähköpostiosoitteen perusteella. Mahdotonta sanoa, mikä on mahdollista ja mikä ei.
Ihmettelin itse joskus samaa, joten lueskelin netistä asiaan liittyviä spekulaatioita. - also_sprach_jungfrau
also_sprach_jungfrau kirjoitti:
Se ehdottaa myös sellaisia ihmisiä, jotka ovat tuoneet kontaktilistansa (Gmailin osoitekirjan ja mitä muuta niitä on) ja jättäneet lisäämättä sinut kavereihinsa.
Varmasti muitakin syitä on, esim. muistan joidenkin ihmisten epäilleen, että kontaktilistan tuonnin jälkeen suosituksiin olisi ilmestynyt myös ihmisiä, joiden sähköpostiosoite oli mainittu jossain viestissä mutta jotka eivät olleet varsinaisessa osoitekirjassa. Muistaakseni joku epäili myös, että suositeltu henkilö on saattanut etsiä sinua sähköpostiosoitteen perusteella. Mahdotonta sanoa, mikä on mahdollista ja mikä ei.
Ihmettelin itse joskus samaa, joten lueskelin netistä asiaan liittyviä spekulaatioita.Minulle siis Facebook ehdotti kaveriksi yhtä omituista feikkiprofiilia (ihan tekaistu nimi siis), jolla ei edes ollut yhtään kaveria...
- tietäiskö kukaa
Miksi facebookin se ns. yleishaku, kun kirjoitan siihen jonku tietyn kirjaimen nii tulee aina se sama ihminen ihan ylimmäksi(vain silloin kun kirjoitan ne kirjaimet, jolla sen nimi alkaa tai sen sukunimi). Eikä hän edes ole kaverilistallani. lisäksi kun hän on siinä ylimpänä, siinä ei lue montako yhteistä kaveria on vaikka niitä on yli 40. eli se näyttää iha siltä kuin hän olisi jo kaverilistalla, mutta kun menen hänen profiiliin nii siel kuitenki lukee että lisää kaveriksi. Eli yhteenvetona se, että hän on aina ylimpänä haussa ja ei lue yhteiset kaverit nimen alla. Tietäiskö kukaa mistä tämä vois johtua? käykö hän paljon profiilissani tai jtn sinne päi? :p
- facebookissako
Mielenkiintoista, minä etsin mieheni exää (feikkiprofiililla) facebookista koska halusin hieman tutkailla olisivatko he kenties kavereita keskenään. (olen ymmärtänyt että on jokin esto jonka voi laittaa päälle jos ei halua muiden näkevän esim jotain kaveriaan elleivät he satu olemaan kaveruksia keskenään ja sinun kanssa myös).
Löysin mieheni exän ja kun aikani tutkailtua (hänen kaveri lista ei näkyvissä)päätin lähestyä häntä kaveripyynnöllä, samalla hänen kavereitaan tuli minulle "people you might know" mistä tiedän tämän? Noh he olivat samassa työpaikassa kuin mieheni exä ja olivat kirjoitelleet mieheni exän aikajanalle.
Mutta kaikkein kummastuttavinta oli että myös mieheni oli samalla "people you might know" listalla. Tarkoittaako tämä nyt sitä että mieheni on myös exänsä kaveri mutta on laittanut eston etten minä näe sitä ? Eipä minua muuten kuin ihmetyttää sillä hän on minun miespuolisista ystävistäni motkottanut, näköjään itse taas piilottelee minulta tietyt naispuoliset fb ystävänsä. Ihmettelee hän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi1924436Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo734351Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks622350Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä582301- 582214
- 531856
- 281497
Kehu kaivattuasi
Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.1101308Vuoksesi kaiken
Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua1171298- 601179