Onko Vedenpaisumus tapahtunut niinkuin Raamattu sanoo?
Koska Raamatun historiallisuus on usein kiellettyä täällä, ajattelin hieman paneutua yhteen kohtaan, eli vedenpaisumukseen, oliko sellaista ja onko tarina vedenpaisumuksesta Raamatussa totuudenmukainen.
...................................
Jos tarvetta on voin laittaa lisääkin näitä esimerkkejä, esim jokin asia mikä kiinnostaa siis oikeasti, esim juuri Jumalan vitsaukset, Jeesuksen ihmeteot, Maailman luominen ja muut, mutta ymmärtäkää kun olen ennen sanonut että en nyt muista kuinka asiat meni tarkalleen, koska nytkin tässä on suht hirmuinen määrä tietoa, ja mun päähäni ei mahdu kuin pari asiaa kerralla. Mutta lukekaa, kaikki te ateistit ja te jotka sanovat Raamatun vain olevan parin hassun hemmon kirjoittama aikansa kuluksi ihmisiä kusettaakseen..
..................................................
Tietojaan voi syventää näistä kirjoista: R. Andree: Die Flutsagen, Byron C. Nelson the Deluge Story in Stone, John C Whitecomb & Henry M. Morris: The Genesis Flood, the Biblical Record and Its Scientific Implications.
("Voiko Raamattuun luottaa"/Uuras Saarnivaara kertoo näin)
Lukuisilla kansoilla ympäri maailman on perimätietoja maailmanlaajuisesta tuhotulvasta. Niissä on yleisesti samantapaisia piirteitä kuin Raamatun vedenpaisumuskertomuksessa: laivan tai veneen rakentaminen siitä pelastumiseksi, eläinten ottaminen siihen, laivan tai veneen pysähtyminen vuorelle, linnun lähettäminen sen selvittämiseksi, olivatko vedet alentuneet jne. Nämä eri kansojen ja heimojen säilyttämät muistot tuhotulvasta ovat kuitenkin eri tavoin himmentyineitä ja harhauskontojen turmelemia, ja vain Raamatussa on siitä täysin luotettava kertomus. Mooses on saanut sen Nooan sukutaulusta. (Mesopotamiasta on löydetty kolme vedenpaisumus kertomusta: 1. Sumerilainen 2. Gilgames-eepokseen sisältyvä, joka on niistä tunnnetuin ja 3. Atrahasis-eepoksessa oleva.)
.............................................
Ja NYT SITÄ TÄYTTÄ MAALLISTA ASIAA:
Luonnon tiede ja vedenpaisumus
Suurkehitystä (makro/mega-evoluutiotta) koskevan teorian omaksuneet geologit ja paleontologit ovat jakaneet maapallon menneen historian kerrostuneissa kivilajeissa tavattujen fossiilien perusteella maailmankausiin (engl. eras), kausiin (engl. perioids) jne. Hyvin hitaasti hajoavia radoaktiivisa alkuaineta käyttävien radiometrien ajoitusmenetelmien avulla geologis-palentologisten kausien pituuksiksi sanotaan saadun seuraavat
(ja seuraavana...hienoja ja vaiketa sanoja)
kenotsooinen - kvartääri/tertiääri - 1/60-1 milj vuotta
Mesotsooinen eli elämän keskiaika - liitu/jura/trias - 200-60 milj vuotta
Paleotsooinen eli elämän vanha aika - permi/kivihiili/ordoviki/siluri/devoni/kambri - 600-200 milj vuotta
proterotsooinen eli elämän esikausi - yli 600 milj vuotta
Arkeinen eli aika ennen mitään elämää, maailmankaikkeuden alku - 5-6 miljardia vuotta sitten
...................
TÄRKEÄTÄ!!!!!!!
...................
Geologia ja paleontologia ovat kuitenkin havainnet tosiaasioita jotka vastustavat käsitystä suunnattoman kauan kestäneistä hitaista prosesseista ja viittavat selvästi maapallonlaajuiseen tuhotulvaan. Mainitsekaamme niistä tärkeimpiä:
Paleotsooisn maailmankaikkeuden eli elämän vanhan ajan ja sen edellisten ns. proterotsooisten ja arkeisten kivilajien välissä( nim. missä edellisiä oli olemassa; esim Suomessa mannerjää on ne enimmäkseen hävittänyt) on ns. suuri epäyhdenmukaisuus eli diskordanssi: sitä aikaisemmat kivilajit ovat käytännöllisesti katsoen maailmanlaajuisesti kuluneet syvälti pois ja poimuuntuneet; niiden päälle on laskeutunut uusi sarja kerrostumia, paleotsooisia tai myöhempiä. Tämä suuri epäyhdenmukaisuus EI OLE VOINUT SYNTYÄ MITENKÄÄN MUUTEN KUIN MAAILMANLAAJUISESSA TUHOTULVASSA.
Maapallon pintaosan kerrostuneissa kivilajeissa on suuria määriä kasvien ja eläinten fossiileja. Näiden kasvien ja eläinten on täytynyt haudaantua ja kivettyä nopeasti, sillä muuten ne olisivat mädäntyneet ja joutuneet toisten eläinten syömäksi. Nykysin käynnissä olevat prosess
Raamatun ihmeteot pt1 (Tapahtuiko Vedenpaisumus Niinkuin Raa
31
1053
Vastaukset
- Täällä Aimo S. Urakka, pakolai
Selitäpä mistä ihmeestä sitä vettä tuli niin paljon, että se olisi peittänyt alleen maat ja mannut maailmanlaajuisesti? Nimittäin jos noin hirvittävät määrät vettä olisi taivaista satanut, niin jostain olisi ekosysteemiin tullut "ylimääräistä" vettä. Mistä ihmeestä? Selitit, että merienalaisten tulivuortenpurkausten vuoksi ilmaan nousi hirmuiset määrät vesihöyryä, joka sitten sateena palasi taivaista. Tällöin merien pinta laskee ja takaisin satanut vesi palauttaa tilanteen normaaliksi. Jos ammeesta otat ämpärillisen vettä ja heität sen takaisin, niin ei se mitään tulvaa aiheuta.
Paikallisia tulvia sanon minä. - SETA:lle
Pyörit liikaa uskonnon lähellä. Näkee , ettei se tee hyvää sulle SETA.
- LiberianGirl
Saatanako mun edessäni on? Ja hiljaa te jotka pidätte mun juttujani päättöminä.
Pelkään että hieno 80-luvun "valkoisten" tummaihoisten tekemien pop-musiikin klassikoiden nimet jäävät täällä vähemmälle huomiolle = nimenvaihdokseni SexyDancerista LiberianGirl..Mitä seuraa, mitä on tulossa?!?!?
- APINAmies
Olen itse omin silmin nähnyt elokuvan "waterworld" ja mitä tulee tapahtumaan.
Siis faktaa on että uusi vedenpaisumus tulee mutta onneksi Kevin Costner pelastaa pahuudelta.
...kun sitten miljoonan vuoden päästä arkeologit löytävät tuon saman filmin maakerrostumista on heillä pelkkien huhupuheiden lisäksi TODELLISTA KUVA-AINEISTOA.
Kyllä on paljon helpompaa todistaa vedenpaisumus miljoonan vuoden päästä kuin nyt eikös vaan.- EclipsE
Aiemmin puolsit tiedettä ja nyt sen kiellät? Heh, kukahan nyt on täynnä ristiriitaisuusia?
- depiili
1) Kuulen vasta ensimäistä kertaa, että monilla kansoilla on noin tarkasti samanlaisia vedenpaisumuskertomuksia. Voisitko viitata joihinkin?
2) Kuljettiko Nooa mukanaan makean veden kasvuston ja eläimistön. Jollei, mistä ne ovat syntyneet, jos vain mikrokehitystä tapahtuu. Vedenpaisumuksessahan suolaisen meriveden on täytynyt tulvia järviin, lampiin jne. -> makean veden eläimistö ja kasvisto kuolivat.
3) Entä vesikasvit? Veden äkillisen nousun takia myös kaikki vesikasvit kuolivat, koska eivät saaneet enää valoa.
4) Austraalian eläimistö, mistä se on tullut?- Ateisti
Nyt esität näille uskoville aivan liian vaikeita kysymyksiä.
Minusta tuo ei ole oikein reilua.
Täällähän on tarkoitus keskustella niin ettei kumpikaan joudu tunnustamaan tappiotaan ja häipymään. silloinhan tämä iloinen keskustelupalsta tyrehtyisi. - Aadam
Ateisti kirjoitti:
Täällähän on tarkoitus keskustella niin ettei kumpikaan joudu tunnustamaan tappiotaan ja häipymään. silloinhan tämä iloinen keskustelupalsta tyrehtyisi.Noihin depiilin esittämiin kysymyksiin vastasin jo monesti tällä palstalla viime kesänä, joten en ala enää samaa kertaamaan. Jos jotain asia kiinnostaa niin voi lukea vanhat väittelymme aiheesta.
Keskustelu tyrehtyi siihen, että vastapuoli (Pseudohippi, depiili yms.) ei tarkoituksella ymmärtänyt lukemaansa ja siirtyi näin toisarvoisiin kysymyksiin. Lopullinen huipentuma oli se kun vastapuoli alkoi kirjoittamaan nimimerkilläni (tuolloin Sokrates) täyttä potaskaa. Sanoin jo tuolloin keskustelun alussa, että henkilöllisyyttäni en paljasta, sillä silloin tulee muutama gangsteri kotiovelleni, eikä poliisi puutu asiaan. Tämä on normaali tieteellinen menettelytapa meillä ja maailmalla, että se siitä. - Pseudohhippi
Aadam kirjoitti:
Noihin depiilin esittämiin kysymyksiin vastasin jo monesti tällä palstalla viime kesänä, joten en ala enää samaa kertaamaan. Jos jotain asia kiinnostaa niin voi lukea vanhat väittelymme aiheesta.
Keskustelu tyrehtyi siihen, että vastapuoli (Pseudohippi, depiili yms.) ei tarkoituksella ymmärtänyt lukemaansa ja siirtyi näin toisarvoisiin kysymyksiin. Lopullinen huipentuma oli se kun vastapuoli alkoi kirjoittamaan nimimerkilläni (tuolloin Sokrates) täyttä potaskaa. Sanoin jo tuolloin keskustelun alussa, että henkilöllisyyttäni en paljasta, sillä silloin tulee muutama gangsteri kotiovelleni, eikä poliisi puutu asiaan. Tämä on normaali tieteellinen menettelytapa meillä ja maailmalla, että se siitä.> Keskustelu tyrehtyi siihen, että vastapuoli (Pseudohippi, depiili yms.) ei tarkoituksella ymmärtänyt lukemaansa ja siirtyi näin toisarvoisiin kysymyksiin.
Sinä senkun jaksat jatkaa juttujasi, Sokrates/Aadam/Teen Angel/Mika/ tms....
Tapaan tallettaa viestini. Ole koonnut osasta niistä webbisivustonkin. Laitoinpa yhden käymistämme kskustelunpätkistä sinnekin nyt, kun tämä vedenpaisumuskeskustelu tuntuu alkavan uudelleen.
Jokainen voi käydä katsomassa osoitteesta http://www.sunpoint.net:81/~Pseudohippi/vedenpaisumuksesta.html
viime kesäistä keskusteluamme vedenpaisumuksesta. Jos ehdin, laittelen sivuilleni lähiaikoina lisääkin, esim. käymämme viestinvaihto valon nopeudesta oli suorastaan koominen.
Raamatun vedenpaisumus on luonnonlakien mukaan mahdottomuus. Mikäli hyväksyy vedenpaisumuksen, hylkää samalla koko tieteellisen tutkimuksen aina veden kiehumispistettä myöten. - Aadam
Pseudohhippi kirjoitti:
> Keskustelu tyrehtyi siihen, että vastapuoli (Pseudohippi, depiili yms.) ei tarkoituksella ymmärtänyt lukemaansa ja siirtyi näin toisarvoisiin kysymyksiin.
Tapaan tallettaa viestini. Ole koonnut osasta niistä webbisivustonkin. Laitoinpa yhden käymistämme kskustelunpätkistä sinnekin nyt, kun tämä vedenpaisumuskeskustelu tuntuu alkavan uudelleen.
Jokainen voi käydä katsomassa osoitteesta http://www.sunpoint.net:81/~Pseudohippi/vedenpaisumuksesta.html
viime kesäistä keskusteluamme vedenpaisumuksesta. Jos ehdin, laittelen sivuilleni lähiaikoina lisääkin, esim. käymämme viestinvaihto valon nopeudesta oli suorastaan koominen.
Raamatun vedenpaisumus on luonnonlakien mukaan mahdottomuus. Mikäli hyväksyy vedenpaisumuksen, hylkää samalla koko tieteellisen tutkimuksen aina veden kiehumispistettä myöten.Tallennan minäkin omat viestini, ettei tarvitse aina samoja asioita uudelleen selvittää. Kiitos vaan, jos laitat viestini esille niin kuin pitäisi, etkä irrota niitä muusta asiayhteydestä ja sotke tahallasi asioita, mikä on ollut tapanasi - sen vuoksi webbisivusi eivät kiinnosta.
Keskustelu valon nopeudesta kanssasi oli koominen, koska et käsittänyt lukemaasi. Kysymyshän on pohjimmiltaan siitä, että kukaan ei halua kuulla, että asia olisi niin kuin minä kirjoitan. Kaikki täällä puhuvat niin kuin sinä kirjoitat, joten ajatuksissasi ei ole mitään uutta.
"Raamatun vedenpaisumus on luonnonlakien mukaan mahdottomuus" Jumala on asettanut luonnonlait ja muuttaa niitä tarvitessaan, niin selittyvät Raamatun ihmeet. - Ateisti
Aadam kirjoitti:
Tallennan minäkin omat viestini, ettei tarvitse aina samoja asioita uudelleen selvittää. Kiitos vaan, jos laitat viestini esille niin kuin pitäisi, etkä irrota niitä muusta asiayhteydestä ja sotke tahallasi asioita, mikä on ollut tapanasi - sen vuoksi webbisivusi eivät kiinnosta.
Keskustelu valon nopeudesta kanssasi oli koominen, koska et käsittänyt lukemaasi. Kysymyshän on pohjimmiltaan siitä, että kukaan ei halua kuulla, että asia olisi niin kuin minä kirjoitan. Kaikki täällä puhuvat niin kuin sinä kirjoitat, joten ajatuksissasi ei ole mitään uutta.
"Raamatun vedenpaisumus on luonnonlakien mukaan mahdottomuus" Jumala on asettanut luonnonlait ja muuttaa niitä tarvitessaan, niin selittyvät Raamatun ihmeet.Aamen.
Koita tässä nyt sitten asiallisesti keskustella.
Säännöt ovat kaikille samat. Paitsi tosiuskovaisille, jotka ottavat aina tarvittaessa ihmeen avukseen jos muuten osoittausuisi että saattavat olla väärässä.
Turha on kiistellä jos samat ehdot eivät koske kaikkia osapuolia. - Pseudohippi
Aadam kirjoitti:
Tallennan minäkin omat viestini, ettei tarvitse aina samoja asioita uudelleen selvittää. Kiitos vaan, jos laitat viestini esille niin kuin pitäisi, etkä irrota niitä muusta asiayhteydestä ja sotke tahallasi asioita, mikä on ollut tapanasi - sen vuoksi webbisivusi eivät kiinnosta.
"Raamatun vedenpaisumus on luonnonlakien mukaan mahdottomuus" Jumala on asettanut luonnonlait ja muuttaa niitä tarvitessaan, niin selittyvät Raamatun ihmeet.> Keskustelu valon nopeudesta kanssasi oli koominen, koska et käsittänyt lukemaasi.
Juupa. Laitan sen esille, jotta jokainen kiinnostunut voi käydä katsomassa, kuka käsittää ja mitä.
> joten ajatuksissasi ei ole mitään uutta.
Eihän faktoissa (kuten valon äärellinen nopeus) mitään uutta olekaan.
> "Raamatun vedenpaisumus on luonnonlakien mukaan mahdottomuus" Jumala on asettanut luonnonlait ja muuttaa niitä tarvitessaan, niin selittyvät Raamatun ihmeet.
Tästä olen täsmälleen samaa mieltä. Raamatun ihmeitä ei voi selittää millään muulla tavalla kun sillä, että jumala on muuttanut luonnonlakeja ja tehnyt tekoja, jotka nykyisten luonnonlakien puitteissa ovat mahdottomia.
Siksipä on huvittavaa, että usein törmää kirjoituksiin, joissa raamatun ihmeitä yritetään puoilustella nykyisten luonnonlakien mukaisesti tapahtuneeksi niiden vallitessa maailmankaikkeudessa.
Tiede ei voi lainkaan tutkia tällaisia jumalallisia ihmeitä, joten myöskään teiteellisen tiedon kriteereitä ei voi uskonnollisissa asioissa soveltaa. Yksikään maailmanselitysteoria ei ole tieteellinen, mikäli sen alkuoletuksena on jumalan olemassaolo. Siksipä esimekiksi sanapari "tieteellinen kreationismi" on järjetön. - Aadam
Pseudohippi kirjoitti:
> Keskustelu valon nopeudesta kanssasi oli koominen, koska et käsittänyt lukemaasi.
Juupa. Laitan sen esille, jotta jokainen kiinnostunut voi käydä katsomassa, kuka käsittää ja mitä.
> joten ajatuksissasi ei ole mitään uutta.
Eihän faktoissa (kuten valon äärellinen nopeus) mitään uutta olekaan.
> "Raamatun vedenpaisumus on luonnonlakien mukaan mahdottomuus" Jumala on asettanut luonnonlait ja muuttaa niitä tarvitessaan, niin selittyvät Raamatun ihmeet.
Tästä olen täsmälleen samaa mieltä. Raamatun ihmeitä ei voi selittää millään muulla tavalla kun sillä, että jumala on muuttanut luonnonlakeja ja tehnyt tekoja, jotka nykyisten luonnonlakien puitteissa ovat mahdottomia.
Siksipä on huvittavaa, että usein törmää kirjoituksiin, joissa raamatun ihmeitä yritetään puoilustella nykyisten luonnonlakien mukaisesti tapahtuneeksi niiden vallitessa maailmankaikkeudessa.
Tiede ei voi lainkaan tutkia tällaisia jumalallisia ihmeitä, joten myöskään teiteellisen tiedon kriteereitä ei voi uskonnollisissa asioissa soveltaa. Yksikään maailmanselitysteoria ei ole tieteellinen, mikäli sen alkuoletuksena on jumalan olemassaolo. Siksipä esimekiksi sanapari "tieteellinen kreationismi" on järjetön.Koska vastapuoli (Pseudohippi, depiili yms.) ei ole esittänyt ainuttakaan väitettä, mikä saisi minut tarkistamaan saati muuttamaan näkemyksiäni, tämä jauhaminen ei ikinä lopu. Jos joku haluaa lukea aiempia väittelyitämme niin lukekoot tältä palstalta eikä toisen osapuolen mukaiseksi räätälöityjä versioita, varsinkin kun samalla nimimerkillä on esiintynyt useita henkilöitä.
Mitä tuleen ihmeisiin ja niiden todennäköisyyksiin niin tämä menee taas kartesiolaiseen dualismiin, mistä väiteltiin viime kesänä. Vastapuoli ei ole esittänyt tässäkään mitään, mikä muuttaisi perusväitettäni: Todellisuus on irrationaalinen, missä vallitsee tilastollinen kausaliteetti; Jumala on kaikkialla ja kaikissa tapahtumissa.
Viimeisestä kappaleesta olen samaa mieltä kanssasi, että tiede ei voi ottaa Jumalaa huomioon. Tässä onkin syy, että ajattelen asioita itsenäisesti, enkä usko heti tiedotusvälineisiin. Kysymys onkin tieteisviihteestä.
Lopuksi on vielä todettava, että tämä maailma ei halua kuulla, että asiat kerrotaan niin kuin minä ne tuon esille. Jos täällä puhuttaisiin niin kuin minä puhun niin siitä olisi enemmän haittaa kuin hyötyä, koska ei haluta kuulla. Mistä tämä taas johtuu, sitä olen myös selvittänyt useasti ja pidän selitystäni voimassa niin kauan kunnes joku keksii paremman selityksen. Niinhän ajattelu etenee. - depiili
Aadam kirjoitti:
Noihin depiilin esittämiin kysymyksiin vastasin jo monesti tällä palstalla viime kesänä, joten en ala enää samaa kertaamaan. Jos jotain asia kiinnostaa niin voi lukea vanhat väittelymme aiheesta.
Keskustelu tyrehtyi siihen, että vastapuoli (Pseudohippi, depiili yms.) ei tarkoituksella ymmärtänyt lukemaansa ja siirtyi näin toisarvoisiin kysymyksiin. Lopullinen huipentuma oli se kun vastapuoli alkoi kirjoittamaan nimimerkilläni (tuolloin Sokrates) täyttä potaskaa. Sanoin jo tuolloin keskustelun alussa, että henkilöllisyyttäni en paljasta, sillä silloin tulee muutama gangsteri kotiovelleni, eikä poliisi puutu asiaan. Tämä on normaali tieteellinen menettelytapa meillä ja maailmalla, että se siitä.1) Nimimerkkisi näytät unohtavan kähes jokaisen keskustelun jälkeen.
2) Vastasit kyllä esittämiini kysymyksiin, mutta unohdit, että annoin myös itse vastaukset sinun vastauksiisisi. Vastauksesi esittämiini kysymyksiin oli toinen luominen. Tämä mystinen toinen luominen perustui symbooliseen tulkintaan tietyistä raamatussa esiintyvistä luvuista. Harmi vain, että raamattu ei tue millään tavoin tulkintaasi toisesta luomisesta ja siksi selityksesi oli kovin heppoinen. Tietyn luvun esiintyminen raamatussa ei ole mikään evidenssi toiselle luomiselle. Itse asiassa olisi kovin jummallista, että Jumala ei olisi kertonut noinkaan tärkeästä tapahtumusta mitään koko raamatussa.
3) Voin vakuuttaa, että minä, varmasti myös Pseudohippi ja monet muut vakavasti otettavat keskustelijat eivät ole koskaan käyttäneet muiden nimimerkkejä. Yrität nyt vain mustamaalata koko vastapuolesi epäurheilijamaisiksi.
4) Muistit väärin myöskin tuon anonyymi asian. Itse vaadit esim. minun kertovan oikean nimeni julkisesti, koska mielestäsi keskustelun avoimuus sitä vaati. Itsehän paljastit silloin nimesi. Minä kieltäydyin kunniasta, koska epäilen, että olisin saanut heti seuraavana päivänä hihhulilauman kotiovelleni. Hihhulilauman, jolla on tehtävä kirkkaana mielessä. - Aadam
depiili kirjoitti:
1) Nimimerkkisi näytät unohtavan kähes jokaisen keskustelun jälkeen.
2) Vastasit kyllä esittämiini kysymyksiin, mutta unohdit, että annoin myös itse vastaukset sinun vastauksiisisi. Vastauksesi esittämiini kysymyksiin oli toinen luominen. Tämä mystinen toinen luominen perustui symbooliseen tulkintaan tietyistä raamatussa esiintyvistä luvuista. Harmi vain, että raamattu ei tue millään tavoin tulkintaasi toisesta luomisesta ja siksi selityksesi oli kovin heppoinen. Tietyn luvun esiintyminen raamatussa ei ole mikään evidenssi toiselle luomiselle. Itse asiassa olisi kovin jummallista, että Jumala ei olisi kertonut noinkaan tärkeästä tapahtumusta mitään koko raamatussa.
3) Voin vakuuttaa, että minä, varmasti myös Pseudohippi ja monet muut vakavasti otettavat keskustelijat eivät ole koskaan käyttäneet muiden nimimerkkejä. Yrität nyt vain mustamaalata koko vastapuolesi epäurheilijamaisiksi.
4) Muistit väärin myöskin tuon anonyymi asian. Itse vaadit esim. minun kertovan oikean nimeni julkisesti, koska mielestäsi keskustelun avoimuus sitä vaati. Itsehän paljastit silloin nimesi. Minä kieltäydyin kunniasta, koska epäilen, että olisin saanut heti seuraavana päivänä hihhulilauman kotiovelleni. Hihhulilauman, jolla on tehtävä kirkkaana mielessä.1.) Olen vaihtanut nimimerkkiä, koska vastapuoli on kirjoittanut samalla nimimerkillä ja sabotoinut keskustelua.
2.) Toinen luominen tarkoitaa uudestisyntymistä, mikä on TÄRKEIN sanoma koko Raamatusta. Ainoastaan ne, jotka syntyvät uudesti Pyhästä Hengestä, saavat iänkaikkisen elämän. Vedenpaisumuksen jälkeen tapahtui uudestisyntyminen (-luominen) ja sama tapahtuu uudestaan, kun perustetaan tuhatvuotinen valtakunta.
3. En ole väittänytkään, että sinä tai Pseudohippi väärentäisivät nimimerkkejä, mutta siltä puolelta tämä vitsaus tuli.
4. Sotket henkilöitä. Deemas vaati sinua paljastamaan nimesi, koska paljasti oman nimensä ja on joutunut julkisen pilkan kohteeksi tällä palstalla omalla nimellään. Tiesin tuon jo alussa, sillä totuuden ääni vaiennetaan vaikka väkivalloin eli muutama gangsteri tulisi kotiovelleni, jos paljastaisin henkilöllisyyteni. - depiili
Aadam kirjoitti:
1.) Olen vaihtanut nimimerkkiä, koska vastapuoli on kirjoittanut samalla nimimerkillä ja sabotoinut keskustelua.
2.) Toinen luominen tarkoitaa uudestisyntymistä, mikä on TÄRKEIN sanoma koko Raamatusta. Ainoastaan ne, jotka syntyvät uudesti Pyhästä Hengestä, saavat iänkaikkisen elämän. Vedenpaisumuksen jälkeen tapahtui uudestisyntyminen (-luominen) ja sama tapahtuu uudestaan, kun perustetaan tuhatvuotinen valtakunta.
3. En ole väittänytkään, että sinä tai Pseudohippi väärentäisivät nimimerkkejä, mutta siltä puolelta tämä vitsaus tuli.
4. Sotket henkilöitä. Deemas vaati sinua paljastamaan nimesi, koska paljasti oman nimensä ja on joutunut julkisen pilkan kohteeksi tällä palstalla omalla nimellään. Tiesin tuon jo alussa, sillä totuuden ääni vaiennetaan vaikka väkivalloin eli muutama gangsteri tulisi kotiovelleni, jos paljastaisin henkilöllisyyteni.1) Tosiaankin, se oli Deemas, joka ilmoitti oikean nimensä.
2) Et varmaan väittänytkään, että minä tai pseudis olisimme käyttäneet nimimerkkiäsi väärin. Kirjoituksestasi vain sai valitettavasti sellaisen kuvan, koska mainitsit vastustajiasi nimimerkiltä ja heti perään väitit vastapuolen käyttäneen nimimerkkiäsi väärin. Olen kanssasi täysin samaa mieltä siitä, että toisen nimimerkin käyttäminen on jokseenkin arveluttavaa. Toisaalta ne kirjoitukset silloin n. puoli vuotta sitten olivat sen verran ala-arvoisia ja huonoja, ettei kukaan, koskaan, varmastikaan sekoittanut niitä sinun kirjoittmiksesi.
3) Mitä tulee gangstereihin, niin epäilenpä sinun liioittelevan aika runsaasti. Taitavat, kyllä enimmäkseen olla uskovaisia, jotka kiertelevät ovelta ovelle totuutta julistamassa. En ole koskaan kuullut kenenkään agnostikon tai edes ateistin näkevän niin paljon vaivaa.
4) Okej! oletetaan hetkisen verran, ihan vain argumentin vuoksi, että tulkintasi uudestisyntymisestä/-luomisesta pitää paikkansa. Uudesti syntyminenhän pätee vain ihmisiin, joilla on vapaa tahto ja siis kyky valita Jumala. Millä perusteella Jumala jätti uudestisyntymättä useita lajeja, kuten esimerkiksi hirmuliskot jne. Entäpä kasvit, uudestisyntyminen ei kai sentään kasveihin päde. Olis muuten myös kiva jos siteeraisit raamatun kohtia, joihin tulkintasi perustat, jotta voisin myös itse tarkistaa niiden luotettavuuden. - depiili
Ateisti kirjoitti:
Täällähän on tarkoitus keskustella niin ettei kumpikaan joudu tunnustamaan tappiotaan ja häipymään. silloinhan tämä iloinen keskustelupalsta tyrehtyisi.Katsoppa vaikka tuolta alapuolelta, kuinka esim. Aadam on muuttanut uskomusjärjestelmää siten, että ne olivatkin hänen vastustajansa, jotka alkoivat puhumaan epäolennaisuuksista, eivät osanneet vastata ja oikeastaan hävisivät koko väittelyn. No, onneksi koko keskustelu on taltioitu. Jokainen pääsee katsomaan miten siinä keskustelussa ihan oikeasti kävi. Toisaalta, kunnon uskovan ei tarvitse polvistua edes näin vahvan evidenssin edessä, vaan hän voi aivan vilpittömästi väittää, että vastapuoli on näpelöinyt hänen vastauksiaan, esittää ne pois asia yhteydestään tms. Omien sanojen takana seisominen taitaakin olla epäkoherentin uskomusjärjestelmän omaavien henkilöiden suurin vaikeus.
- Aimo
Pseudohhippi kirjoitti:
> Keskustelu tyrehtyi siihen, että vastapuoli (Pseudohippi, depiili yms.) ei tarkoituksella ymmärtänyt lukemaansa ja siirtyi näin toisarvoisiin kysymyksiin.
Raamatun vedenpaisumus on luonnonlakien mukaan mahdottomuus. Mikäli hyväksyy vedenpaisumuksen, hylkää samalla koko tieteellisen tutkimuksen aina veden kiehumispistettä myöten.Tsekkaapa onko tuo kotisivusi osoite oikein. Ei nimittäin tunnu selain sitä löytävän.
- Aadam
Itse väittelin tästä vedenpaisumuksesta tällä palstalla koko viime kevään ja kesän, mutta lopetin siitä jauhamisen, koska täällä ei kukaan puhu niin kuin pitäisi. Kysymys on ainoastaan siitä, että tämä maailma ei halua kuulla, mitä sinä kirjoitat. Siinä mielessä olen positiivisesti yllättynyt, että on joku muukin, joka ajattelee samoin kuin minä ja tietää nämä tieteen nimissä olevat emävalheet eli:
1. Evoluutio
2. Jääkausi
3. Valon nopeus
Siispä tässä jälleen helmiä sioille.- SexyDancer
Voi tätä ilon päivää kun kerrankin ihmiset ovat tosissaan lukeneet ja vieläpä järkevästi kritisoineet!! Mutta hyvät ihmiset en ole kovinkaan viisas tai järkevä edes maallisten normien mukaan, en nyt pysty antamaan suoraa vastausta noi vaan, mut tsiikaan tuolt kirjasta koska sitä juttua riitti siellä vielä monta sivua, mut mun kädet rupes sellasta tahtia väsyyn ja aika hyppiin silmille että oli väistyttävä velvollisuuksista, mutta aika näyttää.
- Jääkausi on , oli ...
Jääkausi on lähimmillään Norjan tuntureilla TÄNÄÄNKIN! Siitä voi sitten mennä pohjoisemmaksi katselee jääkautta , ja kannattaa varustautua lämpimästi. Tai jos ei usko , menee sitten shortseissa.
- Tuu kattoo
Voin tehdä sulle kokeen , jossa selviää valon ja äänen nopeus. Koska vaan käy.
- Saivartelija
Et sitten enempaa kirjottanu, mutta jos vaikka jo asiaan...
Toki kaikki kiva tollanen kiinnostaa ateistiakin, mut onhan vaikka mahdollisuus, et ne horhot jotka raamatun on kirjottanu, on elany vaikka parisataa vuotta sen paisumuksen jalkeen ja niiden isovanhemmat tai jotkut on vaan kertonu niille jotain tollasta pikkukivaa faktaa...
(Mun mielesta on huvittavaa, kuinka kaikenlaisia "Suuronnettomuuksia" uutisissa liiotellaan...(Esim.Lentokone onnettomuus))
Varmaa faktaa:Ilman aivoja olemme vihanneksia...Jatkumo asiasta Emme enaa ole olemassa kun menetamme aivomme tai toiminta kykymme hyodyntaa edella mainittua ruuminosaa...Viimeistaan kuoleman jalkeen aivot matanevat...jatkumo asiasta:Ne eivat viimeistaan tassa tilassa toimi enaa...
Uskonnot ovat heikoille, jotka tarvitsevat jotain mihin uskoa jotta eivat murtuisi elon tiella... =)
(Toki olisin onnellinen jos olemassa olisi jumalia ja magiaa...(Olenhan sentaan fantasia horho)) =)
Mutta miettikaas tata... =) - paljonko
Laskekaa pohjois ja etelämantereen jäät paljonko siitä tulee vettä.
Myös vuoristojäät mukaan.
Sitten tietää peittyikö maa kokonaan
veden alle, vai ei.- Tietäjä
Nykylaskelmien mukaan N 25m.
- Aadam
Vedenpaisumus oli geologinen muutos, minkä aikana nykyiset vuoristot saivat muotonsa. Koska emme tiedä kuinka korkeita vuoret olivat ennen vedenpaisumusta, emme tiedä oikeaa vesitilavuutta, millä operoida. Lisäksi on huomioitava, että napajäätiköt olivat vedenpaisumuksen jälkeen isommat kuin nykyisin eli napajäätiköt ovat vedenpaisumuksen jälki.
Toiseksi on selvästi havaittavissa, että merenpinta on nykyisin noin 80 metriä korkeammalla kuin muinaisuudessa. Merkittävimmät arkeologiset löydöt löytyvätkin nykyisin merestä. Myös voidaan katsoa, että nykyiset pohjavesivarannot ja suot muodostuivat vedenpaisumuksen jälkeen ja voidaan myös sanoa, että pohjavesivarannot ovat pienemmät nykyisin kuin muinaisuudessa vrt. kaivojen syvyys. Emme siis tiedä sitäkään, mikä oli pohjavesivarantojen tilavuus 4300 vuotta sitten. - natsa
Aadam kirjoitti:
Vedenpaisumus oli geologinen muutos, minkä aikana nykyiset vuoristot saivat muotonsa. Koska emme tiedä kuinka korkeita vuoret olivat ennen vedenpaisumusta, emme tiedä oikeaa vesitilavuutta, millä operoida. Lisäksi on huomioitava, että napajäätiköt olivat vedenpaisumuksen jälkeen isommat kuin nykyisin eli napajäätiköt ovat vedenpaisumuksen jälki.
Toiseksi on selvästi havaittavissa, että merenpinta on nykyisin noin 80 metriä korkeammalla kuin muinaisuudessa. Merkittävimmät arkeologiset löydöt löytyvätkin nykyisin merestä. Myös voidaan katsoa, että nykyiset pohjavesivarannot ja suot muodostuivat vedenpaisumuksen jälkeen ja voidaan myös sanoa, että pohjavesivarannot ovat pienemmät nykyisin kuin muinaisuudessa vrt. kaivojen syvyys. Emme siis tiedä sitäkään, mikä oli pohjavesivarantojen tilavuus 4300 vuotta sitten.Sen mä ymmärrän, että ihminen uskoo Jumalaan, mutta sitä en pysty mitenkään käsittämään, että usko vie joiltakin järjen ja ajattelukyvyn aivan alkeellisimmalle tasolle. Tässä on täytynyt tapahtua aivan hirvittävä aivopesu, että julkisesti ja tosissaan tuollaisia suustaan päästää. Vaikuttaa siltä, että sinulla on saatana päässäsi riivaamassa ja syömässä järkeäsi. Vai Jumalako tuon tekee? Ei vaikuta houkuttelevalta.
Hullu saa olla, mutta älä ole tyhmä. - uskovainen nainen
natsa kirjoitti:
Sen mä ymmärrän, että ihminen uskoo Jumalaan, mutta sitä en pysty mitenkään käsittämään, että usko vie joiltakin järjen ja ajattelukyvyn aivan alkeellisimmalle tasolle. Tässä on täytynyt tapahtua aivan hirvittävä aivopesu, että julkisesti ja tosissaan tuollaisia suustaan päästää. Vaikuttaa siltä, että sinulla on saatana päässäsi riivaamassa ja syömässä järkeäsi. Vai Jumalako tuon tekee? Ei vaikuta houkuttelevalta.
Hullu saa olla, mutta älä ole tyhmä.yrität sanoa tällä palstalla mitä tahansa, aina on tälläisiä mielestään elämää suurempia tietäjäveikkoja asialla, jotka yrittävät eptoivoissaan kumota kaiken raamattuun perustuvan tiedon. Älkää viitsikö sexydancer ja Aadam nähdä vaivaa näiden vähäuskoisten edessä. He ovat sokeita, eivät he näe silmillänsä. He ovat kuuroja eivätkä kuule korvillansa. Tyhjät tynnyrit kolisee eniten. Mutta kerran tulee aika, että he saavat nähdä olleensa väärässä. Sitten kyllä käy itku ja huuto "miksi ette varoittaneet....."
- Aadam
uskovainen nainen kirjoitti:
yrität sanoa tällä palstalla mitä tahansa, aina on tälläisiä mielestään elämää suurempia tietäjäveikkoja asialla, jotka yrittävät eptoivoissaan kumota kaiken raamattuun perustuvan tiedon. Älkää viitsikö sexydancer ja Aadam nähdä vaivaa näiden vähäuskoisten edessä. He ovat sokeita, eivät he näe silmillänsä. He ovat kuuroja eivätkä kuule korvillansa. Tyhjät tynnyrit kolisee eniten. Mutta kerran tulee aika, että he saavat nähdä olleensa väärässä. Sitten kyllä käy itku ja huuto "miksi ette varoittaneet....."
Juuri siksi puhun näistä asioista (vedenpaisumus, uudestisyntyminen yms.) niin kuin itse ne oikeaksi koen, että joku muu ajattelisi asiaa ja miettisi, onko asia todella näin. Ongelmana on juuri se, ettei täällä kukaan puhu niin kuin pitäisi.
Valitettavasti on pakko sanoa, että myös kirkon parista on oikea usko kadonnut. Papitkaan eivät enää taida itsekkään uskoa asiaansa ja sen huomaa päälle päin. - Uskovainen nainen
Aadam kirjoitti:
Juuri siksi puhun näistä asioista (vedenpaisumus, uudestisyntyminen yms.) niin kuin itse ne oikeaksi koen, että joku muu ajattelisi asiaa ja miettisi, onko asia todella näin. Ongelmana on juuri se, ettei täällä kukaan puhu niin kuin pitäisi.
Valitettavasti on pakko sanoa, että myös kirkon parista on oikea usko kadonnut. Papitkaan eivät enää taida itsekkään uskoa asiaansa ja sen huomaa päälle päin.Elämmehän lopun aikoja.
...infoistasi vedenpaisumuksesta yms. Raamatun totuuksista epäuskoisille! Lisää löytyy esimerkiksi os:
http://tjt2.tripod.com/atnooa.html ,
http://christianansswers.net/q-abr/abr-a001.html,
www.sunpoint.net:81/~miekka/Koko.htm,
www.anchosrstone.com/wyatt/, jne. !
Elämäniloa - Rakkautta - Siunausta!
t. Ilkka
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as663235Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna252993- 512882
- 562688
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582568Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482550On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532321Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä802211- 692098
- 452082