Hokutoryu ju-jutsu

raven

Hmm.. Olen tässä tuuminut, kun hokuton leireillä käy ruotsalaisia, saksalaisia ja englantilaisia opettajia, niin miksei koskaan japanilaisia? ju-jutsuhan on käsittääkseni japanista lähtöisin..

39

8661

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tim jam

      No siksi varmaan kun Hokutoryu on Suomessa kehitetty tyylisuunta. Tuskin sitä Japanissa kauheasti harrastetaan.

      • Ööö

        eikö tuo ole Saksalainen tyylisuunta minkä Auvo toi Suomeen. Näin muistelisin mutta jos olen väärässä pahoittelen.


      • Muay
        Ööö kirjoitti:

        eikö tuo ole Saksalainen tyylisuunta minkä Auvo toi Suomeen. Näin muistelisin mutta jos olen väärässä pahoittelen.

        Muistelen että olis englantilainen jujutsu Auvolla pohjana?


      • Andy
        Muay kirjoitti:

        Muistelen että olis englantilainen jujutsu Auvolla pohjana?

        Niinikedon suurimpina vaikuttajina ovat olleet senseit Morris ja Clark Englannista. Heidän tyyliään kutsuttiin siihen aikaan Juko-ryuksi, mutta Juko-ryun perustajan sittemmin saaman huonon maineen takia he ovat sanoutuneet irti Juko-ryusta ja opettavat tyyliään englantilaisen jujutsun nimellä. Hokuto-ryu on Niinikedon tämän ja mm. kickboxingin pohjalta Suomessa kehittämä tyyli.


      • TimoS
        Andy kirjoitti:

        Niinikedon suurimpina vaikuttajina ovat olleet senseit Morris ja Clark Englannista. Heidän tyyliään kutsuttiin siihen aikaan Juko-ryuksi, mutta Juko-ryun perustajan sittemmin saaman huonon maineen takia he ovat sanoutuneet irti Juko-ryusta ja opettavat tyyliään englantilaisen jujutsun nimellä. Hokuto-ryu on Niinikedon tämän ja mm. kickboxingin pohjalta Suomessa kehittämä tyyli.

        Andy, osaatko sanoa että miksi Morris ja Clark alunperin kutsuivat tyyliään Juko ryu nimellä ? Eli olivatko he jossain vaiheessa Sacharnowskin (vai miten se nimi menikään) oppilaita vaiko vain hyviä ystäviä ?


      • Andy
        TimoS kirjoitti:

        Andy, osaatko sanoa että miksi Morris ja Clark alunperin kutsuivat tyyliään Juko ryu nimellä ? Eli olivatko he jossain vaiheessa Sacharnowskin (vai miten se nimi menikään) oppilaita vaiko vain hyviä ystäviä ?

        Käsittääkseni he olivat aikoinaan Sacharnoskin oppilaita/yhteistyökumppaneita ja edustivat samaa tyylisuuntaa. Sitä, paljonko opetusta he käytännössä saivat Sacharnoskilta, en valitettavasti tiedä, vaikka kiinnostaisi kyllä. On mahdollista, että yhteys oli pikemmin hallinnollinen. Tietojen vähyys johtunee siitä, ettei kukaan halua enää mainostaa olleensa tekemisissä Sacharnskin kanssa.


      • TimoS
        Andy kirjoitti:

        Käsittääkseni he olivat aikoinaan Sacharnoskin oppilaita/yhteistyökumppaneita ja edustivat samaa tyylisuuntaa. Sitä, paljonko opetusta he käytännössä saivat Sacharnoskilta, en valitettavasti tiedä, vaikka kiinnostaisi kyllä. On mahdollista, että yhteys oli pikemmin hallinnollinen. Tietojen vähyys johtunee siitä, ettei kukaan halua enää mainostaa olleensa tekemisissä Sacharnskin kanssa.

        Jep, kumma juttu että kukaan ei halua olla enää Sacharnoskin kanssa tekemisissä :-) Niin vilpitön mies että! Ja jopa tohtorismiehiä :-)


    • vai?

      tuo Yasumoto Akiyoshi joka tulee Raumaan japseista?

    • jujutsuka

      voisivat tulla tänne leirille, treenaamaan ja oppimaan. Mutta opettajiksi niitä en halua. Jujutsu on Japanista lähtöisin, mutta mielestäni Länsimaiset ja Brasilialaiset mestarit on kehittänyt sen nykypäivän olosuhteissa toimivaksi ja järkeväksi paketiksi. Tietysti nämä on makukysymysiä. Jos olen oikein historiaa käsittänyt, niin jujutsussa kävi jonkinlainen massakato Japanissa viimevuosisadan vaihteessa ja moni jujutsumestari kulkeutui Englantiin jne. Ja jos olen oikein käsittänyt se oikea jujutsuperinnekin on käsittääkseni säilynyt Englannissa paremmin kuin Japanissa. Tämä edellinen perustuu hataraan muistikuvaan ja jos joku tietää jujutsun historiasta jotain, niin valaiskaa asiasta. Anteeksi jos olen väärässä.

      • Veteraani-jutsuka

        Daito ryussa pitävät noita japanilaisia yliihmisinä, Japanissa kuulemma perheenemännätkin pyörittelevät meikäläisiä hokuto ryun. mustia vöitä.
        Paskapuhetta ovat hieman sokeita sinne japaniin päin noi Daito porukat.
        Mielestäni modernit tyylit kuten moderni jujutsu ja Krav maga tarjoavat parhaat opit nykypäivään, enää ei hyökätä miekka kädessä ja sandaalit jalassa.
        Tämä totuus


      • salilta
        Veteraani-jutsuka kirjoitti:

        Daito ryussa pitävät noita japanilaisia yliihmisinä, Japanissa kuulemma perheenemännätkin pyörittelevät meikäläisiä hokuto ryun. mustia vöitä.
        Paskapuhetta ovat hieman sokeita sinne japaniin päin noi Daito porukat.
        Mielestäni modernit tyylit kuten moderni jujutsu ja Krav maga tarjoavat parhaat opit nykypäivään, enää ei hyökätä miekka kädessä ja sandaalit jalassa.
        Tämä totuus

        eikös höyryjyrä jj:tä pidetä yleisesti voimaan perustuvana äijjälajina eikä "oikeena" jujutsuna?
        hrjj:tä ja muita kokeileet tietää.


      • Jiujitsu
        salilta kirjoitti:

        eikös höyryjyrä jj:tä pidetä yleisesti voimaan perustuvana äijjälajina eikä "oikeena" jujutsuna?
        hrjj:tä ja muita kokeileet tietää.

        JIim Short, sanoi, vaikka itse on harjoitellut perinteistä jujutsu-tyyliä (ryu Shinto ryu), että monet vanhat tyylit perustuvat siihen ,että kävelet sandaaleissa, paperivarjo kädessä ja puolustaudut sillä, modernit tyylit ovat kehittyneet nykypäivään.
        Ei Daito-ryu aikaan tuneettu pistooleita, nyrkkeilylyöntejä ym.
        Sanoisinkin ,että daito-ryu on perinne, miksi Suomessa harjoittelevat daito-ryu kaverit ,kuitenkin sparraavat ja treenaavat nykytekniikoitakin, eikö pelkkä Daito riitä?
        Koska Jyrki Rytilällä on pitkä Hokuto ja Juko ryu tausta takanaan, aivan varmasti näistä on lähtenyt vaikutteita harjoitteluun, eli ei suomessa harjoitella puhdasta Daito Ryuta, koska se ei riitä itsepuolustukseen nykypäivänä. Vanhojen perinteiden ylläpito on oma juttunsa.
        Mielestäni teknisesti parhaita ovat Englantilaiset, katsokaa vaikka Bob Clarkin videoita(juko Ryu).
        Olen puhunut.


      • VeliV
        Jiujitsu kirjoitti:

        JIim Short, sanoi, vaikka itse on harjoitellut perinteistä jujutsu-tyyliä (ryu Shinto ryu), että monet vanhat tyylit perustuvat siihen ,että kävelet sandaaleissa, paperivarjo kädessä ja puolustaudut sillä, modernit tyylit ovat kehittyneet nykypäivään.
        Ei Daito-ryu aikaan tuneettu pistooleita, nyrkkeilylyöntejä ym.
        Sanoisinkin ,että daito-ryu on perinne, miksi Suomessa harjoittelevat daito-ryu kaverit ,kuitenkin sparraavat ja treenaavat nykytekniikoitakin, eikö pelkkä Daito riitä?
        Koska Jyrki Rytilällä on pitkä Hokuto ja Juko ryu tausta takanaan, aivan varmasti näistä on lähtenyt vaikutteita harjoitteluun, eli ei suomessa harjoitella puhdasta Daito Ryuta, koska se ei riitä itsepuolustukseen nykypäivänä. Vanhojen perinteiden ylläpito on oma juttunsa.
        Mielestäni teknisesti parhaita ovat Englantilaiset, katsokaa vaikka Bob Clarkin videoita(juko Ryu).
        Olen puhunut.

        Olipas taas niin asiantuntevaa tekstiä, että en voi kun hämmästellä! Omakohtainen kokemuksesi perinteisistä jujutsu-tyyleistä on varmaan aika kattava, ainakin luetun perusteella?

        "pitkä Hokuto ja Juko ryu tausta takanaan, aivan varmasti näistä on lähtenyt vaikutteita harjoitteluun, eli ei suomessa harjoitella puhdasta Daito Ryuta, koska se ei riitä itsepuolustukseen nykypäivänä"
        -vankkaa tietoa vai mutua?????


      • Jiujitsu
        VeliV kirjoitti:

        Olipas taas niin asiantuntevaa tekstiä, että en voi kun hämmästellä! Omakohtainen kokemuksesi perinteisistä jujutsu-tyyleistä on varmaan aika kattava, ainakin luetun perusteella?

        "pitkä Hokuto ja Juko ryu tausta takanaan, aivan varmasti näistä on lähtenyt vaikutteita harjoitteluun, eli ei suomessa harjoitella puhdasta Daito Ryuta, koska se ei riitä itsepuolustukseen nykypäivänä"
        -vankkaa tietoa vai mutua?????

        Omakohtaista kokemusta on Daito ryusta, jota kokeilin Japanissa asti, samoin Hontai Yoshin Ryuta.
        Sanon suoraan että ei toimi tositilanteessa,joitakin irrottautumisia ja lukkoja lukuunottamatta, mutta kun tulee, lyönti ja potkumyllyä, vanhat tyylit ovat heikoilla, sparrailin vanhojen tyylien edustajien kanssa ja totesin totuuden, ainoastaan lukoilla saivat kivun aikaan, mutta se lukkoon pääsy, se on toinen juttu ja minulle ja muille eivät tehneet liikkeestä lukkoa, ainoastaan paikaltaan ja kaverit oli daito ryun 4-5. danin arvoisia.
        Modernit lajit jyräävät nykypäivänä.
        Jiu-Jitsu Ala Clark


      • VeliV
        Jiujitsu kirjoitti:

        Omakohtaista kokemusta on Daito ryusta, jota kokeilin Japanissa asti, samoin Hontai Yoshin Ryuta.
        Sanon suoraan että ei toimi tositilanteessa,joitakin irrottautumisia ja lukkoja lukuunottamatta, mutta kun tulee, lyönti ja potkumyllyä, vanhat tyylit ovat heikoilla, sparrailin vanhojen tyylien edustajien kanssa ja totesin totuuden, ainoastaan lukoilla saivat kivun aikaan, mutta se lukkoon pääsy, se on toinen juttu ja minulle ja muille eivät tehneet liikkeestä lukkoa, ainoastaan paikaltaan ja kaverit oli daito ryun 4-5. danin arvoisia.
        Modernit lajit jyräävät nykypäivänä.
        Jiu-Jitsu Ala Clark

        Jännää, että keksit kehua irrottautumisia ko. lajien hyviksi puoliksi nämä kun eivät ole lähellekään niin suuressa roolissa perinteisissä lajeissa kuin mitä tulee taas moderneihin jutsutyyleihin.

        Eiköhän kannata lopettaa toi pa***njauhanta hyvissä ajoin ku ei tota todellisuuspohjaa tunnu olevan ensinkään noissa sun jutuissa. Tietty jos haluat aihetta jatkaa tsoukkimielessä pidemmälle niin kerrohan toki nyt millä saleilla oikein kävit ja minkänimisiä opettajia siellä sparrailit?


      • Jiujitsu
        VeliV kirjoitti:

        Jännää, että keksit kehua irrottautumisia ko. lajien hyviksi puoliksi nämä kun eivät ole lähellekään niin suuressa roolissa perinteisissä lajeissa kuin mitä tulee taas moderneihin jutsutyyleihin.

        Eiköhän kannata lopettaa toi pa***njauhanta hyvissä ajoin ku ei tota todellisuuspohjaa tunnu olevan ensinkään noissa sun jutuissa. Tietty jos haluat aihetta jatkaa tsoukkimielessä pidemmälle niin kerrohan toki nyt millä saleilla oikein kävit ja minkänimisiä opettajia siellä sparrailit?

        Herra Wou. olen käynyt mm. Kondo Katsuyukin salilla, sekä Hokkaidolla Nihon Aikibudo daito kaissa ja harjoittelin siellä Shihan Arisawa gunpachin kanssa.
        Takakumai on vain yksi Daito ryun suunta, vanhoja perinteitä pidetään yllä, mutta kuitenkin salaa harjoitellaan nykypäivän tekniikoita, koska tiedetään että vanhalla ei pärjää.
        Englantilaisessa jujutsussa opettajiani ovat olleet mm. soke Robert Clark, Richard Morris,Brian Cheek, Saksalaiset Vlado Shmidt, Eric Reinhard.
        Suomessa olen harjoitellut Auvo niinikedon ja Timo Hirvosen kanssa ja joskus muinoin myöskin Jyrki Rytilän kanssa, kaikki edellä mainitut ovat päteviä jujutsukoita ja hyviä opettajia, Japanilaisilta olen oppinut lähinnä miekkatekniikoita ja joitakin lukkojen painotuksia.
        Täytyy mainita tietenkin vielä kuuno Väntär, kai Westersund ja Ilpo jalamo, jotka ovat olleet harjoitteluparinani useamman kerran.
        Olen tutustunut myöskin Krav magaan useilla seminaareilla, niin koti kuin ulkomaissakin ja olen pitänyt lajista.
        Nykypäivän lajit ovat nykypäivää ja Daito Ryu on Historiaa, samoin kuin Hontai Yoshin ryu.
        Jokainen tekee sitä mistä tykkää, yksi tykkää historiasta ja toinen Itsepuolustuksesta.

        Jiu-Jitsu Ala Clark.


      • TimoS
        Veteraani-jutsuka kirjoitti:

        Daito ryussa pitävät noita japanilaisia yliihmisinä, Japanissa kuulemma perheenemännätkin pyörittelevät meikäläisiä hokuto ryun. mustia vöitä.
        Paskapuhetta ovat hieman sokeita sinne japaniin päin noi Daito porukat.
        Mielestäni modernit tyylit kuten moderni jujutsu ja Krav maga tarjoavat parhaat opit nykypäivään, enää ei hyökätä miekka kädessä ja sandaalit jalassa.
        Tämä totuus

        Vai että moderni jujutsu ja krav maga ovat parhaat lääkkeet nykypäivään ? Jep, no hyvä että olet sitä mieltä, pitäähän niitä mielipiteitä ihmisillä olla :) Käyppä kertomassa tuo sama vaikka Matsuoi senseille :)


      • TimoS
        Jiujitsu kirjoitti:

        Omakohtaista kokemusta on Daito ryusta, jota kokeilin Japanissa asti, samoin Hontai Yoshin Ryuta.
        Sanon suoraan että ei toimi tositilanteessa,joitakin irrottautumisia ja lukkoja lukuunottamatta, mutta kun tulee, lyönti ja potkumyllyä, vanhat tyylit ovat heikoilla, sparrailin vanhojen tyylien edustajien kanssa ja totesin totuuden, ainoastaan lukoilla saivat kivun aikaan, mutta se lukkoon pääsy, se on toinen juttu ja minulle ja muille eivät tehneet liikkeestä lukkoa, ainoastaan paikaltaan ja kaverit oli daito ryun 4-5. danin arvoisia.
        Modernit lajit jyräävät nykypäivänä.
        Jiu-Jitsu Ala Clark

        "Sanon suoraan että ei toimi tositilanteessa,joitakin irrottautumisia ja lukkoja lukuunottamatta, mutta kun tulee, lyönti ja potkumyllyä, vanhat tyylit ovat heikoilla"

        Käypä kokeilemassa samaa vaikka Genbukailla Yuji Matsuoin kanssa ja uskallan väittää että muuttuu mielipiteesi vanhojen menetelmien soveltuvuudesta nykypäivään


      • flammee
        Jiujitsu kirjoitti:

        Herra Wou. olen käynyt mm. Kondo Katsuyukin salilla, sekä Hokkaidolla Nihon Aikibudo daito kaissa ja harjoittelin siellä Shihan Arisawa gunpachin kanssa.
        Takakumai on vain yksi Daito ryun suunta, vanhoja perinteitä pidetään yllä, mutta kuitenkin salaa harjoitellaan nykypäivän tekniikoita, koska tiedetään että vanhalla ei pärjää.
        Englantilaisessa jujutsussa opettajiani ovat olleet mm. soke Robert Clark, Richard Morris,Brian Cheek, Saksalaiset Vlado Shmidt, Eric Reinhard.
        Suomessa olen harjoitellut Auvo niinikedon ja Timo Hirvosen kanssa ja joskus muinoin myöskin Jyrki Rytilän kanssa, kaikki edellä mainitut ovat päteviä jujutsukoita ja hyviä opettajia, Japanilaisilta olen oppinut lähinnä miekkatekniikoita ja joitakin lukkojen painotuksia.
        Täytyy mainita tietenkin vielä kuuno Väntär, kai Westersund ja Ilpo jalamo, jotka ovat olleet harjoitteluparinani useamman kerran.
        Olen tutustunut myöskin Krav magaan useilla seminaareilla, niin koti kuin ulkomaissakin ja olen pitänyt lajista.
        Nykypäivän lajit ovat nykypäivää ja Daito Ryu on Historiaa, samoin kuin Hontai Yoshin ryu.
        Jokainen tekee sitä mistä tykkää, yksi tykkää historiasta ja toinen Itsepuolustuksesta.

        Jiu-Jitsu Ala Clark.

        Jahas, oot sitten siirtynyt vetämään levyksi daitoryu-miehiä.. =)


      • VeliV
        Jiujitsu kirjoitti:

        Herra Wou. olen käynyt mm. Kondo Katsuyukin salilla, sekä Hokkaidolla Nihon Aikibudo daito kaissa ja harjoittelin siellä Shihan Arisawa gunpachin kanssa.
        Takakumai on vain yksi Daito ryun suunta, vanhoja perinteitä pidetään yllä, mutta kuitenkin salaa harjoitellaan nykypäivän tekniikoita, koska tiedetään että vanhalla ei pärjää.
        Englantilaisessa jujutsussa opettajiani ovat olleet mm. soke Robert Clark, Richard Morris,Brian Cheek, Saksalaiset Vlado Shmidt, Eric Reinhard.
        Suomessa olen harjoitellut Auvo niinikedon ja Timo Hirvosen kanssa ja joskus muinoin myöskin Jyrki Rytilän kanssa, kaikki edellä mainitut ovat päteviä jujutsukoita ja hyviä opettajia, Japanilaisilta olen oppinut lähinnä miekkatekniikoita ja joitakin lukkojen painotuksia.
        Täytyy mainita tietenkin vielä kuuno Väntär, kai Westersund ja Ilpo jalamo, jotka ovat olleet harjoitteluparinani useamman kerran.
        Olen tutustunut myöskin Krav magaan useilla seminaareilla, niin koti kuin ulkomaissakin ja olen pitänyt lajista.
        Nykypäivän lajit ovat nykypäivää ja Daito Ryu on Historiaa, samoin kuin Hontai Yoshin ryu.
        Jokainen tekee sitä mistä tykkää, yksi tykkää historiasta ja toinen Itsepuolustuksesta.

        Jiu-Jitsu Ala Clark.

        Kovat puheet ne vaan jatkuu :) Ei siinä mitään, sillä nämähän piristää sairaslomapäivää kummasti.

        Tokihan netistä voi poimia vaikka mitä nimimiehiä ja väittää treenaillensa heidän kanssaan mutta harvassa on ne kaverit joilla on esittää asioista faktoja. Aika harvassa ovat myöskin ne kammppailulajien opettajat jotka allekirjoittaisivat jonkun nettipröystäilijän tarinat yhteisestä treenihistoriastaan. Se, että on joskus kerran osallistunut jonkun kansallisestikin tunnetun opettajan vetämiin treeneihin ei mielestäni tee vielä "treenikaveria" sanan varsinaisessa merkityksessä.

        Niin ja mitä tulee sellaisiin kamppailijoihin joilla olisi mainitsemaasi harjoittelutaustaa ja monipuolista kokemusta takanaan niin kyllähän kyseiset hemmot pitävät mölyt sisällään ja antavat näyttöjensä puhua puolestaan saatikka vaivaituisivat keskustelemaan meidän aloittelijoiden kanssa ns. "totuuksista" täällä foorumissa.

        PS.Sinällään ihmetyttää kyseiset väitteet koska niiden todellisuusperä on niin helposti tarkastettavissa. Kuulostaa ihan "Slavan" jutuilta joilta niin ikään putosi pohja pois edellä mainituin perustein.


      • Mr.Bungle
        TimoS kirjoitti:

        Vai että moderni jujutsu ja krav maga ovat parhaat lääkkeet nykypäivään ? Jep, no hyvä että olet sitä mieltä, pitäähän niitä mielipiteitä ihmisillä olla :) Käyppä kertomassa tuo sama vaikka Matsuoi senseille :)

        Eikös se Yujikin ole vetänyt aika skaalan kaikkia kamppailulajeja karatesta jujutsun kautta tauramusoryuhun. Tuskin hän vain karateen tekniikoitaan pohjaa... Eli kunnon vapaaottelijahan hän on.


      • TimoS
        Mr.Bungle kirjoitti:

        Eikös se Yujikin ole vetänyt aika skaalan kaikkia kamppailulajeja karatesta jujutsun kautta tauramusoryuhun. Tuskin hän vain karateen tekniikoitaan pohjaa... Eli kunnon vapaaottelijahan hän on.

        Niin, miten sen ottaa.... Voisihan sen niinkin varmaan ymmärtää, että vapaaottelija, mutta kuitenkin muistettava että Matsuoi sensei harjoittelee ja opettaa vain perinteisiä taitoja.


      • flammee
        flammee kirjoitti:

        Jahas, oot sitten siirtynyt vetämään levyksi daitoryu-miehiä.. =)

        Ilmaisin ehkä hieman epäselvästi tuossa edellisessä viestissäni että nimimerkin "Jiujitsu" kirjoittamat viestit tulevat samasta ip-osoitteesta kuin HMD:n.. Nimimerkki HMD oli siis häirikkötrolli, joka tänne kirjoitteli silloin aikoinaan kun en ollut vielä moderoimassa palstaa.. Omien sanojensa mukaan "veti levyksi" monenlaisia kamppailijota. Ja harrasti hanmoodoa.


      • =Jiujitsu
        Jiujitsu kirjoitti:

        Omakohtaista kokemusta on Daito ryusta, jota kokeilin Japanissa asti, samoin Hontai Yoshin Ryuta.
        Sanon suoraan että ei toimi tositilanteessa,joitakin irrottautumisia ja lukkoja lukuunottamatta, mutta kun tulee, lyönti ja potkumyllyä, vanhat tyylit ovat heikoilla, sparrailin vanhojen tyylien edustajien kanssa ja totesin totuuden, ainoastaan lukoilla saivat kivun aikaan, mutta se lukkoon pääsy, se on toinen juttu ja minulle ja muille eivät tehneet liikkeestä lukkoa, ainoastaan paikaltaan ja kaverit oli daito ryun 4-5. danin arvoisia.
        Modernit lajit jyräävät nykypäivänä.
        Jiu-Jitsu Ala Clark

        hmdhmdhmdhmdhmdhmdhmdhmdhmdhmdhmdhmdhmdhmdhmdhmdhmdhmdhmdhmdhmdhmd


      • kelv
        flammee kirjoitti:

        Ilmaisin ehkä hieman epäselvästi tuossa edellisessä viestissäni että nimimerkin "Jiujitsu" kirjoittamat viestit tulevat samasta ip-osoitteesta kuin HMD:n.. Nimimerkki HMD oli siis häirikkötrolli, joka tänne kirjoitteli silloin aikoinaan kun en ollut vielä moderoimassa palstaa.. Omien sanojensa mukaan "veti levyksi" monenlaisia kamppailijota. Ja harrasti hanmoodoa.

        samalla koneella on enemmän kuin yksi käyttäjä?

        Tiedä sitten.. tässä koneella ainakin käy muutakin jengiä kuin minä..


      • Etukumi
        Jiujitsu kirjoitti:

        Herra Wou. olen käynyt mm. Kondo Katsuyukin salilla, sekä Hokkaidolla Nihon Aikibudo daito kaissa ja harjoittelin siellä Shihan Arisawa gunpachin kanssa.
        Takakumai on vain yksi Daito ryun suunta, vanhoja perinteitä pidetään yllä, mutta kuitenkin salaa harjoitellaan nykypäivän tekniikoita, koska tiedetään että vanhalla ei pärjää.
        Englantilaisessa jujutsussa opettajiani ovat olleet mm. soke Robert Clark, Richard Morris,Brian Cheek, Saksalaiset Vlado Shmidt, Eric Reinhard.
        Suomessa olen harjoitellut Auvo niinikedon ja Timo Hirvosen kanssa ja joskus muinoin myöskin Jyrki Rytilän kanssa, kaikki edellä mainitut ovat päteviä jujutsukoita ja hyviä opettajia, Japanilaisilta olen oppinut lähinnä miekkatekniikoita ja joitakin lukkojen painotuksia.
        Täytyy mainita tietenkin vielä kuuno Väntär, kai Westersund ja Ilpo jalamo, jotka ovat olleet harjoitteluparinani useamman kerran.
        Olen tutustunut myöskin Krav magaan useilla seminaareilla, niin koti kuin ulkomaissakin ja olen pitänyt lajista.
        Nykypäivän lajit ovat nykypäivää ja Daito Ryu on Historiaa, samoin kuin Hontai Yoshin ryu.
        Jokainen tekee sitä mistä tykkää, yksi tykkää historiasta ja toinen Itsepuolustuksesta.

        Jiu-Jitsu Ala Clark.

        "Takakumai on vain yksi Daito ryun suunta"

        Ei sentäs "takakumi"? Yhtä pieleen joka tapauksessa.


      • jiujitsu
        flammee kirjoitti:

        Ilmaisin ehkä hieman epäselvästi tuossa edellisessä viestissäni että nimimerkin "Jiujitsu" kirjoittamat viestit tulevat samasta ip-osoitteesta kuin HMD:n.. Nimimerkki HMD oli siis häirikkötrolli, joka tänne kirjoitteli silloin aikoinaan kun en ollut vielä moderoimassa palstaa.. Omien sanojensa mukaan "veti levyksi" monenlaisia kamppailijota. Ja harrasti hanmoodoa.

        Tällä koneella on käyttäjiä aika runsaasti ja kaikki kamppailupiireistä.
        En todellakaan ole HMD, enkä harjoittele Han Moo Doa.
        Minun lajini on jujitsu, ensi opit sain siihen englantilaisilta ja mestari Clark on suuri esikuvani.
        Rytilän kanssa treenailin silloin kun olimme molemmat Vihreän vyön omistajia, Raumalla kävimme kesäleirillä, vuosi oli muistaakseni -82, joten en ihan eilisen teeren poika ole kamppailulajeissa, siihen perustan ajatukseni Daito Ryusta, mielestäni se on vanha perinne ja Jyrki harjoittaa ohessa ihan moderneja menetelmiä.
        Saksalaiset ovat kanssa ihan kivasti toteuttaneet oman tyylinsä jj-2000, kehitys kulkee kulkuaan ja aina haetaan parasta.
        Matsuo sensein kanssa olen harjoitellut jo silloin kun hän oli mukana Auvo Niinikedon jujutsussa, Yomi käytti tuolloin mustaa giitä ja valkoista vyötä(virallinen vyöarvo jujutsussa hänellä oli vihreä), karatessa yomilla oli tuolloin 3. dan, paljon tämän jälkeen hän aloitti oman linjansa, veti tuolloin Vantaan Myyrmäessä jujutsu kursseja.
        Westersundin kaitsu ja yomi aloittivat suomessa ensimmäisenä Escriman harjoittelun.
        Nuoret teillä on paljon opittavaa kamppailun saralta.
        jiujitsu.


      • Muay
        jiujitsu kirjoitti:

        Tällä koneella on käyttäjiä aika runsaasti ja kaikki kamppailupiireistä.
        En todellakaan ole HMD, enkä harjoittele Han Moo Doa.
        Minun lajini on jujitsu, ensi opit sain siihen englantilaisilta ja mestari Clark on suuri esikuvani.
        Rytilän kanssa treenailin silloin kun olimme molemmat Vihreän vyön omistajia, Raumalla kävimme kesäleirillä, vuosi oli muistaakseni -82, joten en ihan eilisen teeren poika ole kamppailulajeissa, siihen perustan ajatukseni Daito Ryusta, mielestäni se on vanha perinne ja Jyrki harjoittaa ohessa ihan moderneja menetelmiä.
        Saksalaiset ovat kanssa ihan kivasti toteuttaneet oman tyylinsä jj-2000, kehitys kulkee kulkuaan ja aina haetaan parasta.
        Matsuo sensein kanssa olen harjoitellut jo silloin kun hän oli mukana Auvo Niinikedon jujutsussa, Yomi käytti tuolloin mustaa giitä ja valkoista vyötä(virallinen vyöarvo jujutsussa hänellä oli vihreä), karatessa yomilla oli tuolloin 3. dan, paljon tämän jälkeen hän aloitti oman linjansa, veti tuolloin Vantaan Myyrmäessä jujutsu kursseja.
        Westersundin kaitsu ja yomi aloittivat suomessa ensimmäisenä Escriman harjoittelun.
        Nuoret teillä on paljon opittavaa kamppailun saralta.
        jiujitsu.

        Kirjoitustyyli ainakin täsmää HMD:n kanssa... allekirjoitus ja laji vaan on vaihtuneet. :)


      • TimoS
        jiujitsu kirjoitti:

        Tällä koneella on käyttäjiä aika runsaasti ja kaikki kamppailupiireistä.
        En todellakaan ole HMD, enkä harjoittele Han Moo Doa.
        Minun lajini on jujitsu, ensi opit sain siihen englantilaisilta ja mestari Clark on suuri esikuvani.
        Rytilän kanssa treenailin silloin kun olimme molemmat Vihreän vyön omistajia, Raumalla kävimme kesäleirillä, vuosi oli muistaakseni -82, joten en ihan eilisen teeren poika ole kamppailulajeissa, siihen perustan ajatukseni Daito Ryusta, mielestäni se on vanha perinne ja Jyrki harjoittaa ohessa ihan moderneja menetelmiä.
        Saksalaiset ovat kanssa ihan kivasti toteuttaneet oman tyylinsä jj-2000, kehitys kulkee kulkuaan ja aina haetaan parasta.
        Matsuo sensein kanssa olen harjoitellut jo silloin kun hän oli mukana Auvo Niinikedon jujutsussa, Yomi käytti tuolloin mustaa giitä ja valkoista vyötä(virallinen vyöarvo jujutsussa hänellä oli vihreä), karatessa yomilla oli tuolloin 3. dan, paljon tämän jälkeen hän aloitti oman linjansa, veti tuolloin Vantaan Myyrmäessä jujutsu kursseja.
        Westersundin kaitsu ja yomi aloittivat suomessa ensimmäisenä Escriman harjoittelun.
        Nuoret teillä on paljon opittavaa kamppailun saralta.
        jiujitsu.

        Vai että yomi matsuoi ? En tiedä sellaista tyyppiä, mutta Yuji Matsuoin tiedän. Keneltä kerron terveisiä ?


      • Mr.Bungle
        TimoS kirjoitti:

        Niin, miten sen ottaa.... Voisihan sen niinkin varmaan ymmärtää, että vapaaottelija, mutta kuitenkin muistettava että Matsuoi sensei harjoittelee ja opettaa vain perinteisiä taitoja.

        Niin, tarkoitin "vapaaottelijalla" vain sitä, että senseillä on järkyttävän laaja skaala tekniikoita, joista valita, vapaasti. Eli tuskin hän saisi turpaan, vaikka tappelussa mattopainiksikin menisi. Ja löytyy alasvientejä, kuristuksia ja lukkoja perinteisten tobikomizuki, gyakuzukin lisäksi...

        Eikö tarina kerro, ettei Sensei Matsuoi hävinnyt yhtään haasteottelua Japanissa ollessaan...


      • TimoS
        Mr.Bungle kirjoitti:

        Niin, tarkoitin "vapaaottelijalla" vain sitä, että senseillä on järkyttävän laaja skaala tekniikoita, joista valita, vapaasti. Eli tuskin hän saisi turpaan, vaikka tappelussa mattopainiksikin menisi. Ja löytyy alasvientejä, kuristuksia ja lukkoja perinteisten tobikomizuki, gyakuzukin lisäksi...

        Eikö tarina kerro, ettei Sensei Matsuoi hävinnyt yhtään haasteottelua Japanissa ollessaan...

        Joo, no jos tosiaan noin asiaa ajattelee, niin jep, Matsuoi on siinä mielessä ainakin vapaaottelija.

        Haasteotteluista, juu, olen kuullut vastaavaa tarinaa, ja kun kuuntelee sitä miten paljon ja kovaa Matsuoi on nuorempana treenannut, niin enpä juuri ihmettele...

        Menee kyllä keskustelu jo aika kauas alkuperäisestä aiheesta :)


      • jijjitsu
        TimoS kirjoitti:

        Joo, no jos tosiaan noin asiaa ajattelee, niin jep, Matsuoi on siinä mielessä ainakin vapaaottelija.

        Haasteotteluista, juu, olen kuullut vastaavaa tarinaa, ja kun kuuntelee sitä miten paljon ja kovaa Matsuoi on nuorempana treenannut, niin enpä juuri ihmettele...

        Menee kyllä keskustelu jo aika kauas alkuperäisestä aiheesta :)

        Onhan se Matsuoi kova luu, mutta niin vain hakeutui 70-luun lopulla Auvon oppiin jujutsuun, oli silloin karatessa 3. dania.
        Vuosia myöhemmin Matsuo sai Japanista korkeat arvot pienen tyylin jujutsussa.
        oli kyllä pätevä kaveri, jo silloin kun Aven ryhmissä pyöri, mutta edusti jo silloin modernia suuntausta.
        Nyt genbukaissa on olevinaan vanhaa tyyliä, kyllä sieltä modernit taidot paistavat välistä.

        jiujitsu By Clark.


      • Sensei
        jijjitsu kirjoitti:

        Onhan se Matsuoi kova luu, mutta niin vain hakeutui 70-luun lopulla Auvon oppiin jujutsuun, oli silloin karatessa 3. dania.
        Vuosia myöhemmin Matsuo sai Japanista korkeat arvot pienen tyylin jujutsussa.
        oli kyllä pätevä kaveri, jo silloin kun Aven ryhmissä pyöri, mutta edusti jo silloin modernia suuntausta.
        Nyt genbukaissa on olevinaan vanhaa tyyliä, kyllä sieltä modernit taidot paistavat välistä.

        jiujitsu By Clark.

        Matsuo päihtti aikoinaan vapaasparrissa, kaikki Suomen silloiset Karaten maajoukkuemiehet( Pirttioja, Tuovinen,ym.)
        On kyllä luja karpaasi treenaili Aven kanssa alkuaikoina ja Ave myönsi hänelle heti vihreän vyön jujutsussa, Avella oli silloin itse Ruske vyö.
        Tuosta Taura Muso Ryusta en tiedä mitään.
        Sensei 3. dan jujutsu


      • TimoS
        jijjitsu kirjoitti:

        Onhan se Matsuoi kova luu, mutta niin vain hakeutui 70-luun lopulla Auvon oppiin jujutsuun, oli silloin karatessa 3. dania.
        Vuosia myöhemmin Matsuo sai Japanista korkeat arvot pienen tyylin jujutsussa.
        oli kyllä pätevä kaveri, jo silloin kun Aven ryhmissä pyöri, mutta edusti jo silloin modernia suuntausta.
        Nyt genbukaissa on olevinaan vanhaa tyyliä, kyllä sieltä modernit taidot paistavat välistä.

        jiujitsu By Clark.

        Toistan kysymykseni: keneltä kerron terveisiä Matsuoille, kun tunnut noin hyvin tuntevan hänet ? Näen Matsuoin seuraavan kerran viimeistään maanantaina, voin kertoa hänelle.

        Oli miten oli, pikkuisen pistää ihmetyttämään että tiedätköhän sinä loppujen lopuksi mitään vai kannattaisi sinun pikkuisen enemmän ottaa selvää että mistä puhut, kun annat selvästi ymmärtää että Matsuoi olisi saanut jujutsu oppinsa Niinikedolta. Matsuoin jujutsu tai oikeammin kobujutsu ja karateopettaja on kuitenkin Motomu Ikubo. En tiedä ennenkuin tarkistan joko Matsuoilta itseltään tai hänen vanhemmilta oppilailtaan nuo väitteesi että Matsuoi olisi ollut Niinikedon opissa, siihen asti toteanpahan vaan että ei ne suuret sanat suuta halkaise. Sen mitä olen itse Niinikedon jujutsua aikoinani treenannut ja mitä nykyään treenaan Genbukailla vaikuttavat olevan kuin kahdelta eri planeetalta, joten ihmettelen todella paljon noita väitteitäsi että "modernit taidot paistavat välistä". Jos kerta modernit taidot paistavat välistä, niin mistä esim. Matsuoin Tauramuso ryussä opettamat asetekniikat on otettu ?


      • jiujitsu
        TimoS kirjoitti:

        Toistan kysymykseni: keneltä kerron terveisiä Matsuoille, kun tunnut noin hyvin tuntevan hänet ? Näen Matsuoin seuraavan kerran viimeistään maanantaina, voin kertoa hänelle.

        Oli miten oli, pikkuisen pistää ihmetyttämään että tiedätköhän sinä loppujen lopuksi mitään vai kannattaisi sinun pikkuisen enemmän ottaa selvää että mistä puhut, kun annat selvästi ymmärtää että Matsuoi olisi saanut jujutsu oppinsa Niinikedolta. Matsuoin jujutsu tai oikeammin kobujutsu ja karateopettaja on kuitenkin Motomu Ikubo. En tiedä ennenkuin tarkistan joko Matsuoilta itseltään tai hänen vanhemmilta oppilailtaan nuo väitteesi että Matsuoi olisi ollut Niinikedon opissa, siihen asti toteanpahan vaan että ei ne suuret sanat suuta halkaise. Sen mitä olen itse Niinikedon jujutsua aikoinani treenannut ja mitä nykyään treenaan Genbukailla vaikuttavat olevan kuin kahdelta eri planeetalta, joten ihmettelen todella paljon noita väitteitäsi että "modernit taidot paistavat välistä". Jos kerta modernit taidot paistavat välistä, niin mistä esim. Matsuoin Tauramuso ryussä opettamat asetekniikat on otettu ?

        terveisiä Jampalta, kysyhän Senseiltä, kyllä yhteys Aveen löytyy, olin itse mukana jujutsu-näytöksessä, jossa esiintyivät myöskin ,Timo Hirvonen, Kai Westersund ja Matsuo, Matsuo teki oikein näppärää veitsitekniikkaa.
        Myyrmäessä veti tuolloin jujutsu-kursseja, seuran nimi oli yamato.
        Toki Matsuo on Japanissa saanut alkuoppinsa, mutta lähinnä se oli kuitenkin Karatea, Taura Muso Ryu jujutsu lienee perustettu myöhemmin, kyseisiä tekniikoita harjoiteltiin japanissa ,karaten ohessa.
        Monitaiturina Matsuo hakeutui heti Aven oppiin, kun Jujutsu suomeen rantautui.

        Jiujitsu By Clark.


      • Andy
        jiujitsu kirjoitti:

        terveisiä Jampalta, kysyhän Senseiltä, kyllä yhteys Aveen löytyy, olin itse mukana jujutsu-näytöksessä, jossa esiintyivät myöskin ,Timo Hirvonen, Kai Westersund ja Matsuo, Matsuo teki oikein näppärää veitsitekniikkaa.
        Myyrmäessä veti tuolloin jujutsu-kursseja, seuran nimi oli yamato.
        Toki Matsuo on Japanissa saanut alkuoppinsa, mutta lähinnä se oli kuitenkin Karatea, Taura Muso Ryu jujutsu lienee perustettu myöhemmin, kyseisiä tekniikoita harjoiteltiin japanissa ,karaten ohessa.
        Monitaiturina Matsuo hakeutui heti Aven oppiin, kun Jujutsu suomeen rantautui.

        Jiujitsu By Clark.

        Olen kuullut Matsuoilta itseltään, että tauramusoryu olisi Motomu Ikubon suvun taistelutyyli ja peräisin 1700-luvulta.


      • aiki vai kiai
        Andy kirjoitti:

        Olen kuullut Matsuoilta itseltään, että tauramusoryu olisi Motomu Ikubon suvun taistelutyyli ja peräisin 1700-luvulta.

        Matsuoi sensein opit sensei Niinikedolta...?
        Jotain voi ollakin...ja varmaan Matsuoi halusi treenata
        hyvän kamppailijan kanssa. Ja sitähän sensei Niiniketo on
        mitä suuremmissa määrin.
        Mutta tästä taurasta vielä...Ikubo senseiltä ne taitaa
        Matsuoi sensein taidot periytyä...ja todella kovasta
        treenistä.

        tässäpä tätä:
        ja lisä osoitteesta www.gnbukai.pp.fi

        TAURA MUSO RYU

        Minamoto Yoritomon voitettua Taira-suku 1185, hänestä tuli shogun. Voittonsa jälkeen hän jakoi uskollisille vasalleilleen maata läänityksiksi.
        Shimazun daimyo (lordi) sai Etelä-Japanista Kyushun saarelta Satsuman läänin. Shimazun alaisiin sotureihin kuuluivat mm. Inouen ja lkubon
        klaani. Feodaaliaikana tällaisessa samuraiyhteisössä kullakin soturilla oli tarkkaan määritelty asema ja työtehtävät. lnouen ja lkubon perhe
        erikoistuivat rajavartiointiin. Ja ajan kuluessa heidän taistelutekniikkansa hioutui myös siihen sopivaksi.

        Satsuman alueella vaikuttavin taistelutraditio oli 1500- ja 1600-lukujen taitteesta lähtien JIGEN RYU. Jigen ryu miekkamiehet olivat hyvin
        pelättyjä taistelijoita voimakkaan tekniikkansa ansiosta. Jigen ryun keskeisin ase oli miekka, mutta myös muita aseita kuului tyylisuuntaan.
        Näistä mainittakoon esimerkiksi rokushakubo ("seiväs"), jo ("keppi"), yari ("peitsi"), kama ("sirppi") ja shakuhachi (huilu). Eli harjoiteltavia
        taitoja olivat kenjutsu, bojutsu, jojutsu, sojutsu, kamajutsu jne.

        Lisäksi alueella vaikutti myös KASUMI RYU NINJUTSU. Sekä tämä, että Jigen ryu vaikuttivat molemmat Inouen ja lkubon suvun
        taistelutaitoihin ja joko suoraan tai epäsuorasti Muso ryun kehitykseen.

        Taura Muso ryu systematisoitiin 1700-luvulla ja ensimmäiseksi päämieheksi tuli lnoue Hachirouemon. Tyylisuunnan nimi oli lyhyesti Muso
        ryu. Tällöin traditioon kuuluivat mm. jujutsu (aseeton taistelu), bojutsu, jojutsu, ninjutsu, shurikenjutsu (heittoveitsien käyttö), jojutsu (narulla
        sitomisen tekniikka; Japanin kielessä käytetään eri kirjoitusmerkkiä tässä kuin keppitaidon kirjoittamiseen - lausutaan kuitenkin samoilla
        äänteillä), kenjutsu jne. Tradition päämiehet tulivat lnouen perheestä aina kymmenenteen asti. Siitä eteenpäin on päämies tullut lkubon
        perheestä (Inouen suku sammui). lkubon suku kehitti Muso ryuta edelleen ja heidän aikanaan se käsitti mm. jojutsu ja bojutsu, kamajutsu,
        jujutsu, shurikenjutsu, ninjato (ninjamiekka) ja takeshikomijojutsu (bambukeppi, johon on kiinnitetty naru, jota käytettiin sekä sitomiseen, että
        lyönteihin). Lisäksi aseiden tekeminen itse oli tärkeä taito.

        Tradition nykyinen päämies, Motomu lkubo on järjestyksessä 16. päämies. Hän harjoitteli perhetraditiota isoisänsä (15. päämies) johdolla
        13-vuotiaaksi asti Tanouran alueella. Tällöin hänen perheensä muutti Kagoshiman kaupunkiin. Siellä hän aloitti karaten harjoittelun. Aluksi
        tyylisuuntana oli Shorin ryu (saavutti 2. danin), sitten Shotokan ja viimein Shorinji ryu vuodesta 1961, jolloin hänestä tuli sen perustajan
        oppilas. Myöhemmin lkubo-sensei joutui työn takia siirtymään Hokkaidolle Sapporon kaupunkiin. Hän jatkoi edelleen Shorinji ryuta ja on
        nykyisin yksi tyylisuunnan korkeimmista opettajista (hanshi 8. dan).

        Nyt 90-luvun aikana hän on yrittänyt elvyttää ja uudistaa Taura Muso ryun harjoittelua. Tekemiensä uudistusten ja muutosten takia hän nimitti
        lajin uudestaan. Uusi nimi on TAURA MUSO RYU. Myös hän tahtoi, että lajin syntypaikka jäisi elämään tyylin nimessä. Niinpä ensimmäinen
        osa koulun nimestä viittaa alueeseen, josta se on kotoisin: TA(NO)URA => TAURA. Nykyisin harjoittelu koostuu jojutsusta ja bojutsusta sekä
        jujutsusta. Lisäksi on vielä ninjato, shikomidake (takeshikomijojutsu) ja jojutsu (narulla sitomisen taito). Hän muutti tyyliä siten, että sen kahta
        suurta osa-aluetta, jojutsua ja jujutsua voi harjoitella itsenäisinä budolajeina. Hän teki niihin myös kyu-dan arvoasteikon. Tällä hetkellä lajia voi
        harjoitella Hokkaidolla (pääasiassa Sapporossa) ja Suomessa (pääasiassa Helsingissä, mutta myös Espoossa, Jyväskylässä, Oulussa,
        Imatralla, Pietarsaaressa). Tyylin opettajina Hokkaidolla toimii Ikubo-sensein lisäksi mm. Mitsuyuki Kasaba (Taura Muso ryu Jojutsu ja Jujutsu
        7. dan, shorinji ryu karatedo renshi 5. dan, iaido 2. dan), Akitoshi Ohinata (Taura Muso ryu Jojutsu ja Jujutsu 7. dan, Shorinji ryu karate-do
        kyoshi 6. dan, Jukendo 5. dan), Takashi Matsuura (Taura Muso ryu jujutsu 7. dan, Shorinji ryu karate-do kyoshi 6. dan) ja Suomessa Yuji
        Matsuoi (Taura Muso ryu okudenmenkyo 7. dan, Shorinji ryu karate-do 6. dan kyoshi menkyo, Muso Jikiden Eishin ryu iaijutsu renshi 6. dan).

        Lajin levinneisyys ei siten ole laaja, eikä harjoittelijoitakaan ole vielä kovin paljon. Mutta pikkuhiljaa tyyli kasvaa ja leviää ympäri Suomea.

        Henkilön, joka tahtoo harjoitella Taura Muso ryuta, tulee liittyä koulukunnan jäseneksi Japaniin. Taura Muso ryuta ei voi harjoitella
        "peruskurssia" pitemmälle ilman, että on tradition jäsen. Sitä ei opeteta ulkopuolisille, vain omille tradition jäsenille. Samaten tyyliä voi opettaa
        vain henkilö, joka on siihen valtuutettu, vyöarvosta riippumatta. Valtuutuksen voi antaa tyylisuunnan päämies eli lkubo-sensei tai Suomessa
        myös Yuji Matsuoi eli Suomen pääopettaja.

        Jukka Helminen

        Huom! Japanilaisten henkilönimien kirjoituksesta mainittakoon, että ennen vuotta 1877 eläneiden henkilöiden nimet on kirjoitettu
        traditionaaliseen tapaan järjestyksessä sukunimi - etunimi. Tällä vuosisadalla eläneet/elävät on kirjoitettu järjestyksessä etunimi - sukunimi.


    • Anonyymi

      Mielenkiintooista historiaa löytää näistä vanhoista ketjuista, olin itsekin vuosikymmeniä sitten mukana ja silloin vahva budohenki, tuttuja nimiä löytyy.

    • Anonyymi

      Olen pohtinut, että mikähän mahtaa olla tämän Hokutoryu-Jujutsun asema ja yleisyys MMA:ssa? Vapaaottelussa. Itse tiedän ja seuraan lähinnä UFC:tä, enää tosin vain Youtuben ja netin uutisoinnin kautta satunnaisesti. Joskushan sitä näkyi TVssäkin. Siellähän on Brasilialainen jujutsu se keskeinen tyylisuunta. Painin lisäksi.

      Mitä eroja on Hokutoryulla ja Brassi-ju-jutsulla? Suomen pitäisi jotenkin osata ja onnistua tuotteistamaan tää oma tyylisuuntamme myös sinne rapakon taakse. Muistaakseni Iraniin ollaan tätä jo saatukin aika kiitettävästi. Kyseiseen maahan en nyt ota kantaa sen kummemmin. Myös Venäjällä tää Jujutsu-tyyli käsittääkseni tunnetaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5015
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    10. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1235
    Aihe