Kommandiittiyhtiö asetettiin konkurssiin (verottaja haki) lokakuussa 2010, olin vastuunalainen yhtiömies. Tällä hetkellä olen äitiyslomalla vielä n. 2 kk. Minulla on vain yo-tutkinto, olen käynyt ammattikoulua 1,5 vuotta. Sairastan synnytyksenjälkeistä masennusta vielä kaupanpäälle. Mitä vaihtoehtoja minulla on, kelpaanko työttömäksi työnhakijaksi, yrittäjätaustalla? Yrittäjähän on Suomessa lainsuojaton. Pikaista vastausta toivoen
Ex-yrittäjän mahdollisuudet?
3
711
Vastaukset
- jotain ehOn ainakin todistettava että yritystoiminta on loppunut. Muita kuvioita on miettiä miten työllisyysehto täyttyy kohdallasi. 
 Hae saikkua masennuksen vuoksi. Mielekkäämpää olla sairaana kuin työnhakijana.
 http://moodle.arffman.fi/moodle/file.php/183/Tyonhaku/esite_kairahanke_120908_tyoton_vai_saira.pdf
 Teppo vastannee kuvioista tarkemmin
- tyokkariHei! 
 Kiitos kysymyksestäsi.
 Voit ilmoittautua työ- ja elinkeinotoimistoon (TE-toimisto) työnhakijaksi milloin tahansa. Esimerkiksi yritystoiminta ei estä rekisteröitymistä työnhakijaksi. Yritystoiminnalla voi kuitenkin olla vaikutusta siihen, pidetäänkö sinua julkisessa työvoimapalvelulaissa tarkoitettuna työttömänä työnhakijana. Lisätietoja työnhakijaksi ilmoittautumisesta:
 http://www.mol.fi/mol/fi/00_tyonhakijat/07_tyottomyys/index.jsp
 Työnhakijaksi ilmoittautumisen yhteydessä TE-toimisto tutkii yritystoimintasi tilanteen sekä muut työttömyysetuuden saamisen työvoimapoliittiset edellytykset ja antaa työvoimapoliittisen lausunnon työttömyysetuuden maksajalle (Kela tai työttömyyskassa).
 Kysymykseesi vastaaminen vaatisi tarkempia tietoja tilanteestasi. Halutessasi voit olla tilanteestasi yhteydessä Työlinjan puhelinpalveluun
 Työttömyysturvaneuvonta 010 19 4911 (ma - pe klo 9 – 17, ajalla 23.6.-29.7.2011 klo 9-16).
 Terveisin Teppo työkkäristä
- kelaHei, 
 Kiitos kysymyksestäsi! Mikäli TE-toimisto toteaa, ettei työttömyysetuuden hakemiselle ole esteitä, voit hakea äitiyslomasi jälkeen Kelasta peruspäivärahaa tai työmarkkinatukea.
 Jos täytät palkansaajan tai yrittäjän työssäoloehdon, sinulla on oikeus peruspäivärahaan, joka ei riipu puolisosi tuloista.
 Täytät yrittäjän työssäoloehdon, jos
 ■ olet toiminut yrittäjänä vähintään 1,5 vuotta (18 kk) työttömyyttä edeltäneiden 4 vuoden (tarkastelujakso) aikana ja
 ■ yritystoiminta on ollut riittävän laajaa (yrittäjän YEL-vakuutuksen työtulo on ollut koko ajan vähintään 710 e/kk ja maatalousyrittäjän MYEL-vakuutuksen työtulo vähintään 400 e/kk.)
 Työssäoloehdon 4 vuoden tarkastelujaksoa pidentävät mm. sairaus, päätoimiset opinnot ja enintään 3-vuotiaan lapsen hoitaminen.
 Jos työssäoloehtosi ei täyty, voit hakea työmarkkinatukea. Työmarkkinatuki on tarveharkintainen, eli tuen suuruuteen vaikuttavat omien tulojesi lisäksi myös puolisosi tulot. Peruspäivärahasta ja työmarkkinatuesta löytyy lisää tietoa linkistä
 http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/190701134121EH?OpenDocument
 Ystävällisin terveisin,
 Kirsi Kelasta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset605130
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut283749
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti713500
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1012858
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral942752
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k302690
- Anteeksi TAamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa131921
- En mä tahallani ole näin hankala.Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta161716
- Harmittaako mies, että yhteys katkesi?Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?2021508
- 1551380