Olen opiskelija ja sain toukokuulta vielä opintorahan asumislisän, vaikka minulla ei ollut koulua enää toukokuussa. Sain kuitenkin opintopisteitä vielä toukokuun puolella (kurssisuoritukset arvostellaan viveellä).
Jos haluan saada tukikuukauden takaisin pitääkö minun palauttaa molemmat rahat vai vain opintoraha? En ole missään töissä, koska en ole saanut harjoittelupaikkaa enkä kesätyöpaikkaa.
Voiko opiskelija saada työttömänä mitään muuta tukea kuin toimeentulotukea jos ei ole edes mitään kursseja, joita voisi kesällä suorittaa? Voiko toimeentulotukea saada jos on säästöjä muutama tonni, ei ole opintolainaa ja avopuoliso käy töissä?
Kysymys kelalle!
1
381
Vastaukset
- kela
Hei,
Kiitos kysymyksestäsi.
Tilanteesi vaatii asioiden tarkempaa selvittämistä ja tästä syystä sinun kannattaakin olla yhteydessä Kelan puhelinpalveluun.
Tällä palstalla vastaamme pääsääntöisesti ainoastaan työttömyysetuuteen liittyviin kysymyksiin.
Työttömyysetuusasiaan liittyen kannattaa olla yhteydessä myös paikalliseen TE-toimistoon joka tutkii katsotaanko opintosi jo päättyneeksi, josta TE-toimisto antaa asiaan kuuluvan lausunnon maksajalle. Tämän jälkeen jos TE-toimisto katsoo, että estettä työttömyysetuuden maksamiselle ei ole toimita työttömyysetuushakemus Kelaan.
Toimeentulotukeen liittyen kannattaa olla yhteydessä kuntasi/kaupunkisi sosiaalitoimeen.
Opiskelijan tuet: p. 020 692 209
Työttömyysajan tuet: p. 020 692 210
Aurinkoista kesää.
Terveisin Kirsi Kelasta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1384034
Milloin nainen saan sinut?
Kanssani eroottisiin hetkiin? Tiedät ja tunnet kovan haluni, hellyyden myös. Onko vastauksesi edelleen, että en tiedä, e212250Haluan että tiedät tämän
Jos luet täällä. En ole sinulle vihainen, vaikka asiat menivät niinkuin menivät. Ajattelin, että et tykkää minusta, jonk961857Trump syyttää sodasta Ukrainaa.
Vieläkö persut jaksavat naureskella sille kun väitetään Putinin ja Trumpin olevan parhaita kavereita? https://yle.fi/a/3811472- 371445
Johanna Turja, Putinin agentti Alavudelta
Johanna Turja: Ukraina on osa Venäjää https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a4d2ab92-3cc7-41bc-9630-0b48f898e263201316- 2491219
Pride saapuu Iisalmeen
Miksi tällaista tapahtumaa pitää käsitellä kaupungin hallituksessa? Ihan sama kun pistäisi pystyyn umpikännimarssin ja k1541213- 761091
- 2691089