"KivaKoulu -hanke"

huolestunut äiti

Mitä mieltä ootte kivakoulu -projektista? Onko ollu apua vai onko kenties "pahakoulu" -hanke

75

3605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkTftgtftg

      Ei se mitään auta. Turhaa paskaa.

      • toimiiko kiva??????

        samaa mieltä!

        meidän koulussa on ja ei toimi.
        piti olla kahden viikon päästä kysely mutta eipä ollut.
        ei edes jututettu kaikkia kiusaajia.
        ne pääsi veräjästä,minua kyrsi............
        kiva koulu on just sitä ei saa kiusata ei saa kiusata hommaa.
        vaikka äiti oli puhunut opelle ½ tuntia siitä että mua kiusataan niin ope sano rehtorin eessä ettei tiiä asiasta mitään............
        näinkö kiva koulu projektit toimii???


      • Ärsyyntynyt
        toimiiko kiva?????? kirjoitti:

        samaa mieltä!

        meidän koulussa on ja ei toimi.
        piti olla kahden viikon päästä kysely mutta eipä ollut.
        ei edes jututettu kaikkia kiusaajia.
        ne pääsi veräjästä,minua kyrsi............
        kiva koulu on just sitä ei saa kiusata ei saa kiusata hommaa.
        vaikka äiti oli puhunut opelle ½ tuntia siitä että mua kiusataan niin ope sano rehtorin eessä ettei tiiä asiasta mitään............
        näinkö kiva koulu projektit toimii???

        Mulla lähes sama ongelma.


    • Ei hyötyä...

      Ei noista mitään hyötyä oo. Pelkkää pull sittii. Meidän muksujen koulussa on tuo mutten ole henk. koht. nähnyt mitään muutosta

    • iokino

      kiva koulu pilasi mun elämän. nyt yläasteella koitettiin korjata suurta riitaa kivakoulu-style, noh eikös siitä tullu viel isompi riita kun oltii opettajille menty vinee.

      kiva koulu on muuten täysin turhaa, ei saa kiusata blaablaablaa ketään ei oikeesti kiinnosta

    • Olkaa ihmisiä.

      Kivakoulu menetelmän heikkous on väärät syötteet. Jos joku alkaa pelaamaan systeemiä väittämällä, että häntä kiusataan, ja vaatii kohdistamaan toimia muihin oppilaisiin, menee koko systeemi ballistiseksi.

      Kiva järjestelmä on rakennettu niin, että siihen tukeutuvat nimenomaan ne opettajat joilla ei ole luontaista ystävällistä auktoritettia ja mukavaa lapsen huomioivaa otetta työhönsä. Ne joilla on, eivät tätä järjestelmää mekaanisesti tarvitse.

      Ajattelumallit joita hankkeessa on ovat ihan hyviä ja päteviä. Jos taas oletetaan mekaaninen oletus, että
      1) käyttäytymis systeemissä on kiusaajia ja myötäjuoksijoita ym osapuolia ja
      2) selvitetään nämä osapuolet kuulusteluin...
      ollaan saavuttu totalitarismiin.


      Aivan oma lukunsa on se, että vanhemmat uhkailevat opettajia oikeustoimin jos eivät toteuta kiva koulu järjestelmää niin kuin he haluavat.

      Narsismi on siis voima joka rikkoo tämän mekaanisen KIVA ajattelumallin.

    • Opettaja on aikuine

      Se että oppilailta kysellään arvosanaa opettajasta, soveltaako KIVA metodia mielestäsi riittävän tehokkaasti on aika erikoista.

      Tällä mukamas seulotaan ohjelmaan sitoutumattomia opettajia esiin.

      Huh-huh.

      • Vika järjestelmässä

        Se ei lisää arvostusta opettajiin, että heidän osaamisensa kyseenalaistetaan oppilaiden antamilla arvosteluilla.


      • paskaaa se on!

        Ei ole paskaakaan auttanut. Tämä meidän koulu on niin "kiva ja kiusaamisen vastainen koulu ettei mikään voisi olla enemmän kuulemma"ja paskat. Kun minua kiusataan,sanon joskus en kovin usein, aikuisille,niin he kuuntelevat huoleni ja se siinä.eivät tee asialle mitään.siis opettajat ja ohjaajat EIVÄT PUUTU kiusaamiseen. Onpa helvetin kiva koulu


      • paskaa se on
        paskaaa se on! kirjoitti:

        Ei ole paskaakaan auttanut. Tämä meidän koulu on niin "kiva ja kiusaamisen vastainen koulu ettei mikään voisi olla enemmän kuulemma"ja paskat. Kun minua kiusataan,sanon joskus en kovin usein, aikuisille,niin he kuuntelevat huoleni ja se siinä.eivät tee asialle mitään.siis opettajat ja ohjaajat EIVÄT PUUTU kiusaamiseen. Onpa helvetin kiva koulu

        ja usein en sano,koska siitäkin keksitään että kiusataanpa nyt häntä kun kertoo meistä


    • vaikea asia

      Yleistä hömppää ja julkisivun pesua, puhumisessa yleensä ole muuta hyötyä kuin kiusattu joutuu antamaan anteeksi kiusaamisensa ja silti se jatkuu. Riittävä valvonta ja ohjatut välitunnit olisivat ainoat ratkaisut rauhanomaisin keinoin vähentää koulukiusaamista, mutta välttämättä sekään ei sitä kokonaan lopeta.

      Sitten on se laiton tie jolla sen saa yleensä loppumaan, mutta eipä siihen helpolla kannata tarttua.

    • Missä juuret ?

      Kuka tämän metodin on luonut ? Minkä maalaisen mallin mukaan ?

    • gaagf

      iha paska

    • 13w kiusattu tyttö

      SIiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis ei mitäään hyötyyyyyyy mua on kiusattu kivakoulu jutun jälkeen siis kiva koulu on turha se ei auta mitääään...

    • =/

      Ei se oikeesti mitään auta =) Välitunneilla näkee aina kiusaamista =) Eikä se kiusaaminen lopu jos menee kanteleen opettajalle, siitähän se vaan yltyy =/ Kiusaamista ei saa ikinä kitkettyä pois koska kiusaajat alkaa aina kiusaan vaan niitä jotka ei osaa puolustautua mitenkään, aina vaan juostaan opettajalle lavertelemaan joka ei auta yhtään sen enempää kun se että kertoisit sen seinälle =/ Kiusaajia pitää vetää kunnolla turpaan että asia hellittää ^^

      • Hyväuskoinen hölmö

        Meidän lasten koulussa, joka on Taivallahden peruskoulu etu-töölössä.

        Meidän ja monien vanhempien suureksi pettymykseksi on löytynyt paljon piiloteltua ja salailtua kiusaamista. Opettajat salailevat ja vähättelevät kiusaamista, asioita ei kirjata, eikä myöskään seurata. Koulun rehtori, on asioista, aina tilanteen mukaan joko tietämätön/ hämmästynyt tai muuten vaan selittelee kun ongelmia paljastuu.

        Mutta aina yleisissä tilaisuuksissa tämä koulutuksen osaaja ylpeilee kuinka ihana ja turvallinen koulu on.

        Onko KiVa koulu kampanjassa olemassa tahoa johon voi valittaa jos koulu ei toimi ohjeiden mukaan?
        Mahtaako kukaan tietää voiko koulun erottaa kiva koulu projektista, jos siellä ei todellakaan välitetä laatusuosituksista.


      • Kokenut ex kiusattu
        Hyväuskoinen hölmö kirjoitti:

        Meidän lasten koulussa, joka on Taivallahden peruskoulu etu-töölössä.

        Meidän ja monien vanhempien suureksi pettymykseksi on löytynyt paljon piiloteltua ja salailtua kiusaamista. Opettajat salailevat ja vähättelevät kiusaamista, asioita ei kirjata, eikä myöskään seurata. Koulun rehtori, on asioista, aina tilanteen mukaan joko tietämätön/ hämmästynyt tai muuten vaan selittelee kun ongelmia paljastuu.

        Mutta aina yleisissä tilaisuuksissa tämä koulutuksen osaaja ylpeilee kuinka ihana ja turvallinen koulu on.

        Onko KiVa koulu kampanjassa olemassa tahoa johon voi valittaa jos koulu ei toimi ohjeiden mukaan?
        Mahtaako kukaan tietää voiko koulun erottaa kiva koulu projektista, jos siellä ei todellakaan välitetä laatusuosituksista.

        Kehottaisin tekemään rikosilmoituksen. Semmoinen yleensä tehoaa jopa salaileviin rehtoreihin.

        Muistakaa että rikosilmoitus pitää tehdä nimenomaan koulua vastaan.


      • Oma lehmä ojassa
        Hyväuskoinen hölmö kirjoitti:

        Meidän lasten koulussa, joka on Taivallahden peruskoulu etu-töölössä.

        Meidän ja monien vanhempien suureksi pettymykseksi on löytynyt paljon piiloteltua ja salailtua kiusaamista. Opettajat salailevat ja vähättelevät kiusaamista, asioita ei kirjata, eikä myöskään seurata. Koulun rehtori, on asioista, aina tilanteen mukaan joko tietämätön/ hämmästynyt tai muuten vaan selittelee kun ongelmia paljastuu.

        Mutta aina yleisissä tilaisuuksissa tämä koulutuksen osaaja ylpeilee kuinka ihana ja turvallinen koulu on.

        Onko KiVa koulu kampanjassa olemassa tahoa johon voi valittaa jos koulu ei toimi ohjeiden mukaan?
        Mahtaako kukaan tietää voiko koulun erottaa kiva koulu projektista, jos siellä ei todellakaan välitetä laatusuosituksista.

        Maaningan yläkoulussa sama juttu, opettaja salaiseen kiusaamista


      • Yläastelainen
        Kokenut ex kiusattu kirjoitti:

        Kehottaisin tekemään rikosilmoituksen. Semmoinen yleensä tehoaa jopa salaileviin rehtoreihin.

        Muistakaa että rikosilmoitus pitää tehdä nimenomaan koulua vastaan.

        Meillä yritettiin... Reksi ja varareksi ilmoittivat varanneensa ajan nuorisopsykiatrille ja näyttivät allekirjoitusta vajaata lastensuojeluilmoitusta... että semmonen oikeusvaltio


    • Pöh ja pah

      Kyseessä ennemminkin TurhaKoulu -hanke. Meidät nakitettiin mukaan ysiluokalla ja kun ensimmäisellä kerralla kiusaamisnäytelmät lyötiin leikiksi, ei opettajamme jaksanut aiheeseen enää panostaa. Loput kerrat sitten katselimme elokuvia, teimme englannin tehtäviä (luokanvalvoja oli siis enkunmaikka) ja pääsimme tietenkin reippaasti etuajassa :D

      Ainakaan meillä hankkeesta ei ollut hyötyä vaan pikemminkin se oli turhaa opettajien kiusaamista.

    • mtmtpmtagtp6j

      meiän koulussa on toi ja mun mielesta se ei oo auttanut mitenkään... En ees tajua kunnoll koko juttua mut miten sitä kiusaamista voi ees vähentää tolla ?

      • heh KiVa koulu kusee

        joo-o, ne vaa kälättää et kui väärin se kiusaamine o ja et kui voit ite vaikuttaa, sekä siitä et mtn sen tunnistaa ja et kiusaajill o huono omatuto ja se o tisi raukkista kiusaaminen on... Jhäkäjhäkä, ketä kiinnostaa vittu!? Ei ketään, ei se auta et kuulustellaa tollai, ei mtn muutosta!


    • turhaaturhaa

      Eipä auta ei,päinvastoin sehän vaan ylty. Niistä videoista ne sai kiksejä miten muuten voi kiusata. Että silleen...

      • expertklslsls

        Aivan turhaa. Kun siinä on niitä kaikkia harrastuksia niin ei kiusatut noihin uskalla mennä mukaaan ja jos menevätkin niin pelaavat huonosti paineiden takia. Tää on vaan yksi niistä sadoista aivopieruista mitä päättääjät ovat keksineen. Kivakoulu jee, jeeee. Antikiusaus jee. Kaikki kavereita jee. Näät se on lässyttävää paskapuhetta 5 vuotiaille.


    • kiusaamisen kohde :(

      Olen itsekkin ehkä ruotsalaisessa koulussa, mutta meillä on KivaKoulu ! Olen itse joutunut kuisaamisen kohteeksi, koko luokkani sanoivat että lintsaan koulusta koko ajan :( mutta rehtorimme perusti meidän kouluun KivaKoulun ihan minun takiani! :) kun luokkakaverini kuulivat oikeasti että minulla on vakava migreeni sairaus (vaikutti paljon poissaoloihin)he huolestuivat ja olivat hauskoja minulle, ottivat aina mukaan, ja hengailivat kanssani. he esittivät videon minun kaltaisesta tytöstä aika samassa tilanteessa ja silloin he huolestuivat minusta...

      • kyllä kiva toimii...

        otan osaa........itelläkin on aina migreeni...........

        otin yhteen aikaan aina särkylääkkeitä migreeniin ja kroppa kipuun.
        "kaverit" alko haukkua narkkariksi.
        alko levitellä jouruja muille että oon narkkari ja ei kauaa kunnesmulle alko tuntemattomat huutaa narkkaria.
        yhten' päivänä sit kysyn että mistä repi niin sieltä tuli mun kaverien nimet.

        otin asiasta kiva koulu hommaan....no oli siinä muutakin..........
        mutta sit tyypit valehteli että ne on musta huolissaan ja kiva koulun tyypit uskoivat niitä ja siinäkin huomataan että kiva ei toimi.

        onko se välittämistä jos pannaan koululla narkkari juttuja liikkelle?
        minusta ei! kiusuuta!
        jos joku ois välittänyt musta silloin niin ne ois yrittäneet auttaa mua.
        ei juoruilleet.

        no,nykyään en oo enää käyttänyt särkylääkkeitä kun sillion tällöin pääkipuun.
        ja en sit haluu että saatte käsityksen että oon narkkari,koska en ole.
        enkä silloinkaan ottanut yliannostusta......................


      • ...
        kyllä kiva toimii... kirjoitti:

        otan osaa........itelläkin on aina migreeni...........

        otin yhteen aikaan aina särkylääkkeitä migreeniin ja kroppa kipuun.
        "kaverit" alko haukkua narkkariksi.
        alko levitellä jouruja muille että oon narkkari ja ei kauaa kunnesmulle alko tuntemattomat huutaa narkkaria.
        yhten' päivänä sit kysyn että mistä repi niin sieltä tuli mun kaverien nimet.

        otin asiasta kiva koulu hommaan....no oli siinä muutakin..........
        mutta sit tyypit valehteli että ne on musta huolissaan ja kiva koulun tyypit uskoivat niitä ja siinäkin huomataan että kiva ei toimi.

        onko se välittämistä jos pannaan koululla narkkari juttuja liikkelle?
        minusta ei! kiusuuta!
        jos joku ois välittänyt musta silloin niin ne ois yrittäneet auttaa mua.
        ei juoruilleet.

        no,nykyään en oo enää käyttänyt särkylääkkeitä kun sillion tällöin pääkipuun.
        ja en sit haluu että saatte käsityksen että oon narkkari,koska en ole.
        enkä silloinkaan ottanut yliannostusta......................

        Ei kai niitä lääkkeitä kannata muiden näkyvillä ottaa, niin eivät lapset innostu. Menet vain vessaan vesipullon kanssa.


    • Just joo koko homma.

      Näin meidän koululle muistutetaan että olllan KiVa koulu: parikertaa vuodessa on kysely jossa kysytään kaikkea turhaa kuten: "läyttävätkö koulunne välituntivalvojat KiVa-koululiivejä?" Rehtori pitää tylsiä puheita joissa toistaa parikytä kertaa:" muistakaaa vain raukka kiusaa" hitaasti matalasti, niin päähän käyvällä että ei tosikaan. Ja nelosella pidettiin kerran kuukaudessa 2KiVa tuntia. Ai niin kyselyssä taidettiin kysyä myös olemmeko pelanneet kivapeliä. Turhaa vain raukka kiusaa ei saa kiuasata lässytystä koko homma.

    • Minätaasvain

      se on jotain niin shaibaa. Mua kiusattii seiskalla ihan hirveesti. Sillä pojalla taitaa vieläkin olla jotain ongelmia mua kohtaan joka mua kiusaa. Luokanvalovoja luokssa kyllä huomasi kiusaamisen mutta ainut sana oli; '' noh noh, olkaas hiljaa ''. Tuntu kuin se ei ois huomannukkaan. Mainitsin pari kertaa jopa Kiva tiimi johtajalle siitä, mutta käveli vain pois sanoen hoitaa asian.

      Kasilla sitten reipastuin hieman ja sanoin sille kiusaaja pojalle aina vastaan. Sen pojan puolella oli kaikki meidän luokan pojat. Huomasin, että kaikki tytötki oli alkanu kattoo sitä kiusaaja poikaa pitkin nenänvartta, koska se oikeesti häirihti tuntiaki ku se huuteli sieltä kaikkee pahaa musta. Ei se koko aikasta ollu, mutta melkein joka toinen päivä sain kuulla jotain pahaa painostani.

      Kerran kasiluokan aikana astuin sen varpaille - ja siitäkös se riemu sytty. Se ku huutamaan rupesi ja sano, että olin astunu varpaille. Ja sitten kuulin ysiluokkalaisen kommentin '' mahto sattua ''. Pyysin sitten anteeksi ja sitten kuulu vastaus siltä pojalta. '' ET SAA ! '' ja jatko matkaansa. Rupesin sitten itkemään ja yritin parhaani mukaan sitä peitellä. Kaverit tietenki ruokailussa huomasi, että itkin ja kysyivät, että mikä oli hätänä. Kerroin sitten itku kurkussa koko jutun.

      Se poika taitaa nauttia oikeesti ku kärsin. Se on just sellanen tyypillinen ' luulen olevani parempi kuin te ' tyyppiä.

      Nyt kun menen ysille, lupaan itelleni, että sen anna sen enää KOSKAAN kiusata mua. Sanon sille heti samalla mitalla takasin. Mulle se ei enää ryttyile >:C

    • Ei toimi!

      Meijän koulussa kiva koulu projekti myös oli ihan teennäistä paskaa. aika monesti olin koulupsykologien ja muiden kanssa puhumassa mun tilanteesta, joista sentään oli apua, kun taas kiva koulu hanke toimi vain satunnaisilla kyselyillä.

    • Kollegat töistä

      Jos Tämä Minttu Vettenterän keksimä hahmo on tosi, niin KIVA toimintaan kannattaa panostaa lisää.

      • blist

        Meilläkin oli omina yläasteaikoinani tämä KiVa-koulu -systeemi, vaikka kuulinkin siitä vasta yläasteen lopussa. Eipä paljon liikoja ainakaan mainostettu tuota. Hyötyä ei ollut yhtään, pari kaveria olivat erittäin rankasti kiusattuja... Jumalauta, kannattaisi teinien miettiä pari keståä ennen ku alkaa toisia kiusaamaan. Tunnen monia peruskoulus kiusanneit ja ne selvästi katuu lapsuutensa tekoja. Osa kiusaajist on nyt ite mielenterveyspalveluiden kuluttajia.


    • Hyväkoulu vai pahako

      Ilmianto järjestelmä hyvine ja huonoine puolineen.

    • Bullshit

      Kiva koulu oli pelkkää paskapuhetta ainakin omalla yläasteella. Koko koulussa ei huomannut sitä muuten kuin joissain vitun heijastinliiveissä jota välituntivalvojat käyttivät välillä. Jos ei kuulunut suosittuihin oppilaisiin piti varsinkin kävellessä yksin käytävillä olla koko ajan varuillaan. Oikeastihan kiusaaminen ei lopu koskaan ennenkuin kiusaajat viedään saunan taakse.

    • Ihan turha

      Eipä ole autellut ;(

    • PitäkääNeKurissa?!

      Olen yhden koulun oppilaista .. Asia on auttanut erittäin paljon meidän koulussa! Mutta kiusaaminen on yleistynyt koulun ulkopuolella.. Yleensä nämä '' Olemme kauniita '' tytöt tulevat kiusaamaan minua luonteeltani ja tyyliltäni koska en meikkaa.. Ja Käytän paljon koruja ja mustaa. [Monet ehkä ajattelee että ''Entä sitten?''.. Ainakin joidenkin lasten vanhemmat jotka ovat kiusanneet minua! Oikeuttaako se muiden lasten kiusata minua tai muita lapsia/teinejä?! En väitä että en olisi eskarissa joskus kiusannu tai mitää.. koska jokainen on kiusannut joskus.. mutta tää alkaa mennä jo yli..] Minua on kampattu , minusta on laitettu huhuja yms.. Tämä on kuin painajaista välillä!

      Että pliis.. Pitäkää lapset kurissa ja opettakaa tapoja.. Jos pienet huudot ei auta niin koneet ja puhelin pois pariks viikoks.. Itse opin kunnioittamaan muita ihmisinä tästä.

    • täyttä soopaa

      Mun vanhalla yläasteella sitä KiVa-koulusoopaa tungettiin joka tuutista. Päästiin lehteenki ku siellä oli muka koulukiusaaminen kitketty pois kokonaan. Hassua et mä silti koen olleeni kiusattuna. Kuulin päivittäin "ryssähuoraa" sun muuta, ja oon varma että opettajatkin kuuli sen. Olin usein yksin, aina ku sanoin jotain mulle naurettiin, mua aina osoteltiin ja heiteltiin pulloilla lumipalloilla yms. Pelkäsin kuollakseni mennä kouluun, ja aloin lintsaamaan. Kukaan kaveri tai läheinen ei tiiä vieläkään ja meen lukion tokalle. Onneks se jäi sinne yläasteelle, en varmasti ois tässä enää.

      Muistan tosta KiVasta koulusta ainoostaan ne julisteet joita siel oli pilmin pimein, jotain "meidän koulussa ei kiusata" ja "meidän koulu on KiVa koulu".
      Ku menin lukioon tuntu ku oisin menny taivaaseen. Vaiks paljon on pahaa oloa yhä sisällä ni tuntuu oudolta kulkee käytävällä ilman et joku käy kimppuun.

      Mun serkku menee nyt yläasteelle ja sitä kiusataan enemmän ku mua koskaan. Se kerto opettajille ja vanhemmille, vaikka mitä koitettiin tehdä mut sit kaikki luovutti. Oon tosi ujo ja sisäänpäin sulkeutunu mut oon vannonut itelleni et jos sitä poikaa kiusataan vielä yläasteella ni puhun porukoille siitä et se koulu on helvetti sano ne opettajat mitä vaa. Koska en haluu seurata sivusta ku se paikka tuhoo taas jonkun elämän.

      Mut ehkä KiVa-koulusysteemi jotakuta on auttanu. Täällä päin se on lähinnä vitsi.

    • ssssssz

      iha paska joku meidän koulussa menee valittaa koska sanoi että miks sä teit noin miks sää pierasit sitte se menee valittaa ja joutuu johonki KiVa koulu keskusteluu

    • Koulunopettaja

      se on perjaatteessa kusetusta haluaisimme vain hyvän mielen kaikille mutta oikeasti kiusatuille suositellaan mielummin vetämään turpaan kun valittamaan meille "KIVA" opettajille. Toivotan kaikille mukavaa alkanutta vuotta !

    • josjokuhalustietää

      Meillä se nyt ei sen kummemin oo auttanu, ainoo juttu minkä huomaa on et opeilla on keltane kiva-koulu liivi päällä välkillä mut siihen se varmaan loppu...

      • hmlaraska

        älä vaa kerra oli tappelu keske tunni ope vaa katto... TOIMII :) SUOSITTELISI TOTA PASKAA MIHIKÄÄ


    • hmlaraska

      EI VITTU ei kaikki voi olla kavereit kaikkiekaa e ainakaa mä enne mä oli raitis 8,5 oppila 8alus si kivakoulu opettaja pakotti mu uude tyypi ekaks frendiks oli hyvä tyyppi ja näi mut kivakoulu takii meille tuli riitaa si alko tappelu nyysimine ja vittuilu luokka jakaatu siin puoliks oli mu puoli ja se nykki porukka vittuilee kaikille vaik see erotettii lompako stoulaamisest on hyvä idis mutku noi poliitiko runkut ei tiiä mistää mitää ni ei toimi nykyää mä vetele viina röökii ja kannabist ja viim keskarvo oli5,3

      • hmlaraska

        nykyää mull o vitusti ongelmii poliisikaa ku tost alko pöllimise kaupast ja siwa ryöstö yritys kusas onneks heti alkuu ni e joudu istuu = KIVAKOULU pilas mu elämä mullo rikosrekisteri ja sakkoi vitusti PALJO VIHAAMII TYYPPEI ja porttareit kauppoihi


    • ketään ei kiusata!!!

      ei auta kivakuolu, jos opettajat sulkee silmänsä kiusaamiselta eikä siihen puututa milläänlailla. kaikkien kaveri ei todellakaan ole edes hyvä olla, mutta itsensä kanssa sinut olevan ihmisen ei tarvitse toisia kiusata:)

      nuoret etsii vielä itseään ja siksi joskus epätasapaino näkyy ja purkautuu kiusaamisena. mutta se ei ole oikein.

      • Kansalaisaloitteesta

        Kiva koulu? Entä kurja koulu? Kyllä on paljon porua ja välän villoja. Näe kaikki ns. viralliset hankkeet ovat touhua touhun vuoksi. Ja mitä vähemmän korjausta tulee, sen enemmän komiteat istuvat, asiantuntijat kokoontuvat, kehuvat toisiaan ja muka tuloksia. Toki aina kaikilla toimilla saadaan jotakin näkyvää aikaan. Ja hyvä jos joku saa apua? Mutta surulliset faktat kertovat karua kieltään... Tarvitaan topakoita toimia, ei hyssyttelyä, ei voivottelua "ei tälle mitään mahda".... Kyllä, oikeusvaltiossa pitää mahtaa!

        http://www.adressit.com/kouluvakivalta_kriminalisoitavaksi

        Em. adressissa ( Keskusteluosiossa) on julkistettu mm. Avoin Kirje ministereille ja eduskunnalle. Kun he ahertavat nyt sitä, että saadaan laki vanhusten palveluista, em:ssa Avoimessä kirjeessä on kansalaisehdotus, että myös KOULAISIA varten tarvitaan LAKI koululaisten oikeuksista, ja ennen kaikkea säädökset koululaisten työsuojelusta!

        Ihan samalla tasolla kuin on laki (aikuisten) työsuojelusta. Oppivalvollisuus kun täyttä pakkoa 16-vuotiaaksi saakka. Velvollisuus siis on, mutta erittäin monilta koululaisilta puuttuu oikeus työrauhaan. Pakko siis on raataa. Valtio vaatii oppivelvollisuutta, mutta ei järjestä sellaisia olosuhteita, että koululaiset voisivat turvallisin mielin tehdä "pakkotyötä". Tämä on tuomittava ristiriita. Oikeusvaltiossa.

        Aikuiset sentään mitenkuten koettavat pärjätä, vaikka Suomi onkin myös työpaikakkakiusaamisessa ihan johtotähti Euroopassa! Mutta lapset ja nuoret?
        Eivät he saa ääntään kuuluviin. Paitsi häiriköt ja kouluterroristit, jotka jyräävät mielivaltaisesti valitsemansa oppilaat, ja tekevät opettajienkin työn täydeksi painajaiseksi.

        Eli? Laki oppivelvollisten työsuojelusta. Se on yhtenä pehmeämpänä ehdotuksensa Avoimessa Kirjeessä päättäjille. Sitten kovempi veto on että kouluväkivalta tulee kriminalisoida. Ei lapsilla ja nuorilla ole mitään erityislupaa toistuvaan väkivaltaan : henkiseen ja fyysiseen, eikä pahoinpitelyyn.

        Jos ei rajat maistu - vapaaehtoisesti - ne tulee lailla määrittää ja sanktioida.

        Kenelläkään ei oikeusvaltiossa - ihmisoikeuksen maassa - ole pienintäkään velvollisuutta kestää jatkuvaa mobbausta, ihmisarvonsa rikkomista, jatkuvaa pelkoa, stressiä, painajaista! Ei.

        Tähän kouluväkivalta-asiaan tulee sanoa niin selvä EI, että se tulee noteeratuksi.
        Kaikki tyhjän selittäminen, eli kouluväkivallan hyysääminen! - tulee torjua faktoilla ja laillisen yhteiskunnan ihmisoikeuksien ehdottomuudella.

        Jos tämä koululaisten työsuojelun ja työrauhan asia etenee lainsäädäntötasolle, ja toteutuu, se antaa vankan pohjan tuntuville parannuksille!


      • Ahaa...
        Kansalaisaloitteesta kirjoitti:

        Kiva koulu? Entä kurja koulu? Kyllä on paljon porua ja välän villoja. Näe kaikki ns. viralliset hankkeet ovat touhua touhun vuoksi. Ja mitä vähemmän korjausta tulee, sen enemmän komiteat istuvat, asiantuntijat kokoontuvat, kehuvat toisiaan ja muka tuloksia. Toki aina kaikilla toimilla saadaan jotakin näkyvää aikaan. Ja hyvä jos joku saa apua? Mutta surulliset faktat kertovat karua kieltään... Tarvitaan topakoita toimia, ei hyssyttelyä, ei voivottelua "ei tälle mitään mahda".... Kyllä, oikeusvaltiossa pitää mahtaa!

        http://www.adressit.com/kouluvakivalta_kriminalisoitavaksi

        Em. adressissa ( Keskusteluosiossa) on julkistettu mm. Avoin Kirje ministereille ja eduskunnalle. Kun he ahertavat nyt sitä, että saadaan laki vanhusten palveluista, em:ssa Avoimessä kirjeessä on kansalaisehdotus, että myös KOULAISIA varten tarvitaan LAKI koululaisten oikeuksista, ja ennen kaikkea säädökset koululaisten työsuojelusta!

        Ihan samalla tasolla kuin on laki (aikuisten) työsuojelusta. Oppivalvollisuus kun täyttä pakkoa 16-vuotiaaksi saakka. Velvollisuus siis on, mutta erittäin monilta koululaisilta puuttuu oikeus työrauhaan. Pakko siis on raataa. Valtio vaatii oppivelvollisuutta, mutta ei järjestä sellaisia olosuhteita, että koululaiset voisivat turvallisin mielin tehdä "pakkotyötä". Tämä on tuomittava ristiriita. Oikeusvaltiossa.

        Aikuiset sentään mitenkuten koettavat pärjätä, vaikka Suomi onkin myös työpaikakkakiusaamisessa ihan johtotähti Euroopassa! Mutta lapset ja nuoret?
        Eivät he saa ääntään kuuluviin. Paitsi häiriköt ja kouluterroristit, jotka jyräävät mielivaltaisesti valitsemansa oppilaat, ja tekevät opettajienkin työn täydeksi painajaiseksi.

        Eli? Laki oppivelvollisten työsuojelusta. Se on yhtenä pehmeämpänä ehdotuksensa Avoimessa Kirjeessä päättäjille. Sitten kovempi veto on että kouluväkivalta tulee kriminalisoida. Ei lapsilla ja nuorilla ole mitään erityislupaa toistuvaan väkivaltaan : henkiseen ja fyysiseen, eikä pahoinpitelyyn.

        Jos ei rajat maistu - vapaaehtoisesti - ne tulee lailla määrittää ja sanktioida.

        Kenelläkään ei oikeusvaltiossa - ihmisoikeuksen maassa - ole pienintäkään velvollisuutta kestää jatkuvaa mobbausta, ihmisarvonsa rikkomista, jatkuvaa pelkoa, stressiä, painajaista! Ei.

        Tähän kouluväkivalta-asiaan tulee sanoa niin selvä EI, että se tulee noteeratuksi.
        Kaikki tyhjän selittäminen, eli kouluväkivallan hyysääminen! - tulee torjua faktoilla ja laillisen yhteiskunnan ihmisoikeuksien ehdottomuudella.

        Jos tämä koululaisten työsuojelun ja työrauhan asia etenee lainsäädäntötasolle, ja toteutuu, se antaa vankan pohjan tuntuville parannuksille!

        Säädökset koululaisten työsuojelusta ? Tarkoittanet KIVA koulun tekemistä lakisääteiseksi toiiminnoksi ?

        KIVA koulun rahoitus oli muuten katkolla keväällä.


      • justjustjoopatii

        Ei se mitään auta jos opet paapoo noita vajakkikiusaajia. Pikku puhuttelu ja sit sanotaan vaan että asiahan on jo käsitelty. Ja et ei se varmaan tarkottanu


    • Lisää :)
    • Pahakolussa

      Nyt KIVAKOULUa tuotteistataan KAUPALLISEKSI tuotteeksi, ja sitä aletaan myydä kansainvälisesti.

      KIVAKOULU järjestelmän tuottaman oppilaskyselyt osoittavat nyt entistä enemmän opettajien muuttaneen asennettaan. Järjestelmän alettua toimimaan. Ja tämä järjestelmä siis kannattaa ostaa. Rahalla.

      KIVAN kaupallista.

      • Realistista arkea

        #2 Rehtorit huolissaan
        25.08.2012 10:30

        http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194714258604/artikkeli/rehtorit kouluvakivalta ei ole suomessa enaa ohimeneva ilmio .html

        Rehtorit: ”Kouluväkivalta ei ole Suomessa enää ohimenevä ilmiö”
        Aamulehti

        Suomen Rehtorit ry esittää vakavan huolensa Alahärmän puukotusvälikohtauksen johdosta. Yhdistyksen mukaan Alahärmän tapahtumat osoittavat järkyttävällä tavalla, kuinka koulujen ja oppilaitosten turvallisuuteen tulee kiinnittää entistäkin enemmän huomiota.

        Yhdistys muistuttaa, että Suomessa on viimeksi kuluneiden vuosien aikana tapahtunut useita vakavia kouluväkivaltatapauksia. Suomen Rehtorit ry näkee keskeiseksi sen, että koko opetushenkilöstölle mahdollistetaan aikaa työskennellä nuorten ja lasten parissa. Väkivallan ennaltaehkäisy ei yhdistyksen mukaan saa olla vain siihen erikseen ositettujen viranomaisten tehtävä, vaan siitä vastaa koko kouluyhteisö rehtorin johdolla.
        – Voimme todeta, että kouluväkivalta ei ole Suomessa enää satunnainen ja ohimenevä ilmiö. Siksi asiasta on syytä keskustella mahdollisimman avoimesti, jotta voisimme rakentaa sellaisia toimintatapoja, jotka viestittävät toisen ihmisen huomioon ottamisessa ja toisesta välittämisessä, yhdistyksen tiedotteessa sanotaan.
        Suomen Rehtorit ry korostaa, että koululaisten vanhempien ja muun kotiväen tulee seurata lasten ja nuorten elämänsisältöjen kehittymistä.


    • ASiaa esitettävä

      Ahaa...
      25.8.2012 12:29
      0
      Sulje
      Säädökset koululaisten työsuojelusta ? Tarkoittanet KIVA koulun tekemistä lakisääteiseksi toiiminnoksi ?

      KIVA koulun rahoitus oli muuten katkolla keväällä.
      __________________________________________

      Joku kysyy yllä olevassa viestissä...

      Vastaus ja kommenttia:

      Kansalaisten esityksillä uusista tarpeellisista lakialoitteista, ei ole MITÄÄN yhteyttä jonkun Kivakoulu systeemin kanssa.

      Jokainen saa harrastaa vapaassa maassa kivoja hankkeita, ok --- mutta kaikki asioista realistisella tasolla olevat kansalaiset ja koululaiset tietävät, ettei yhdisys-tai harrastutasoinen "kivojen" juttujen taso riitä.

      Tarvitaan ajankohtaista lainsäädäntöä.

      A) Laki koulutyöskentelyn työsuojelusta,
      http://www.adressit.com/laki_koulutyoskentelyn_tyosuojelusta

      Ja
      B) Häirikköjä ja väkivaltaisuutta harjoittavia varten laki
      kouluväkivallan kriminalisoimiseksi. (Linkki tässä ketjussa).

      JK: Eikä kansalaisaktiivisuuden rintamalla "rahasteta". Ei kotimaassa, eikä sen ulkopuolella.

    • captain swallowz

      kakkapyllyjä ootte kaikki D:D:D:DDD::DDDd olen kiusannut jo 9 vuotta koulussa eikä kivakoulu oo saanu mua vieläkää kiinni. OON NINZA! ps. egopenis on iso

    • jos sä oisit munmies

      turha.

    • Moikkkkamoi

      Minua ei ainakaan ole toi kivakoulu juttu auttanut yhtään mitää.

      • turhautunut tytsy

        Kivakoulu on silkkaa paskanjauhantaa! Itseäni oltiin ennen pitkään piilokiusattu, mutta itse tein siitä lopun tulisen luonteeni ja päättäväisyyteni avulla, nykyään entiset kiusaajani pelkäävät minua, luokan yhtä lyhyimmistä ja lapsellisimman näköisimmistä tytöistä. Turpaan en ole vetänyt, ois tullu ittelleen rangaistus.. Mä ja mun ex-besu oltiin just riidoissa kun oli vitun kivakoulua pahimmillaan...! Olen pistämässä välejä poikki, ex-besuunei ole luottamista... Me riitaannuttiin silloin kun hän väitti että meidän oikeasti kiva opemme on tärkeilevä tms, ja tietysti puolustin opeani. Se lähti kiukuissaan pois, ja alko levittään huhui :D sain tietää niistä äkkiä, mutta ex-besu ei paljastunut opeille... Eli siis saimme selvitettyä, mutta nyt olen pistämässä välejä poikki.


      • Yks kiusattu vaa...
        turhautunut tytsy kirjoitti:

        Kivakoulu on silkkaa paskanjauhantaa! Itseäni oltiin ennen pitkään piilokiusattu, mutta itse tein siitä lopun tulisen luonteeni ja päättäväisyyteni avulla, nykyään entiset kiusaajani pelkäävät minua, luokan yhtä lyhyimmistä ja lapsellisimman näköisimmistä tytöistä. Turpaan en ole vetänyt, ois tullu ittelleen rangaistus.. Mä ja mun ex-besu oltiin just riidoissa kun oli vitun kivakoulua pahimmillaan...! Olen pistämässä välejä poikki, ex-besuunei ole luottamista... Me riitaannuttiin silloin kun hän väitti että meidän oikeasti kiva opemme on tärkeilevä tms, ja tietysti puolustin opeani. Se lähti kiukuissaan pois, ja alko levittään huhui :D sain tietää niistä äkkiä, mutta ex-besu ei paljastunut opeille... Eli siis saimme selvitettyä, mutta nyt olen pistämässä välejä poikki.

        Saanko kysyä et mitä teit et sait rauhan, tekis mieli tehä itekkin niin.


    • KiVakoulu on sitä, että kiusataan jotain yksittäistä luokkaa KiVatunneilla, joilla kerrotaan kiusaamiseen liittyvää teoriaa. Sitten tosipaikan tullen ei osatakaan oikeasti tehdä mitään. Sitten siellä on välituntivalvoja(t) KiVakoululiivit päällä ja katselevat sivusta ja puuttuvat vasta sitten jos meteli on heidän mielestään liian korkea tai jollekkin open lellikille tapahtuu jotain.

    • RaMoNa*

      Toimii ihan pärstäkertoimen ja sen kenen lapsi on mukaan.Siis ei toimi niiden kohdalla jotka sitä apua tarvis.Ainakaan täällä keskipohjanmaalla.

    • KiVa koulu

      Hollannissa tuo projekti vähensi puolet kiusaamisen määrästä ...en sitten tiedä että miten täällä Suomessa.

    • ooottejormia

      Eihän aikuiset koulussa vittuakaan välitä kiusaamisesta, turpaan vaa joka ikistä kiusaajaa nii johan loppuu

    • Listaus

      -Kivakoulu kusee omaan nilkkaansa, jos rollit opelle niin kiusaaminen vaan yltyy.
      -Opettajakunta ja rehtori on aina tietämättömiä asioden oikeasta laidasta
      -Tokut (tukioppilaat) on liian usein koulukiusaajia tai niiden kavereita, vaikka heidän pitäisi tukea kiusattuja ja uusia oppilaita
      -Pari opettajaa meidän koulussa vastustaa maahanmuutoa ja se näkyy luokkatilanteissa jos luokassa on maahanmuuttajia


      Tässä muutama syy, miksi suomalainen koulutus on huonoa

    • Sinä Tärkeä!

      You tärkeä!23.2.2014 11:400
      Vastatkaa, olkaa hyvät tärkeään kyselyyn, jotta saamme tutkimusaineistoomme syvyyttä, tämä voi auttaa teitä matkalla jalostuneempaan mielenlaatuun ja sitä kautta kestävimpiin suhteisiin (tai suhteisiin ylipäätään).

      Nuoret aikuiset, nyt n. 24-26v jotta olivat teinejä silloin kun aloitettiin yhtä (nimet eivät ole tässä tutkimuksessa tärkeitä) henkilöä kohtaan nettilietsonta, n 8-9 vuotta sitten, sillä verukkeella että näytetään miten joku voi olla vahva ja mukaan tulijoille vakuutettiin että heistä tulee kymmenen vuoden päästä samanlaisia.

      Koetteko onko tämä profetia teidän kohdalla toteutunut, ja jos on niin miksi?

      Mitä vahvuus teidän mielestänne tarkoittaa ja onko nettiä tuijottamalla pylly pitkällä lähentänyt teitä ja ko. selostajan toiveita? Mitä teistä pitikään tulla?

      Koitteko "miehinä" raivoa tässä alistuneiden miesten maassa kun jotain naista kutsuttiin vahvaksi, tunsitteko halua tappeluun, niinkuin "miesten" kesken jos kerta tälläinen "tasa-arvo" on luotu? Miksi, oletteko kuitenkin samaan aikaan sitä mieltä etttä väkivalta kaikissa muodoissa on naurettavaa ja apinatasolle jääneiden miesten ongelma? Ja miesten rooleja, kuvitelmia miehuudesta tulisi laajentaa, muttei kuitenkaan liikaa, koska naiset eivät sillä tavalla kuitenkaan ole ihmisinä samanveroisia.

      Koetteko että teille jäi ainoaksi mahdollisuudeksi "pärjätä" koettelemalla uskotella, että teistä tulee jotakin kun "saatte" olla mukana lietsomassa muiden mukana että aivopestä itsenne tekemään vain "selän" takana kuin tyypillinen säälittävyys joka sai vertaistukea nettilietsonnasta.

      Miten koette että tämä teille uskoteltu ensimmäinen oikeutus tunkeilevaisuuteen sairaiden ihmisten taholta (näytettiin että oli vahva) sopi yhteen sen kanssa että kuusi vuotta myöhemmin aloitetaan uusi kierros salakuvauksien turvin ja silloin oikeutetaan se -pyrkimyksenä saada suhteeseen- ? Kuinka usein tunnette tarvetta uskotella että teidän täytyy pinnistellä sen suhteen että joku muu eläisi ja ajattelisi asioista samalla tavalla vanhojen yksinkertaisten miesten muokkaamien oletusten mukaan.

      Koetteko tarvitsevanna jatkuvaa vaakuttelua siitä, että te olette nyt saavuttaneet jotakin, kun kymmenes vuosi pyörähtää käyntiin, onko asiat loksahtamassa paikoilleen, elämä tuntuu hyvältä eikä naiset enää aiheuta päänvaivaa.

      Kuinka ylevältä tuntuu pyöriä teinien seassa, pyöritellä uusia teinejä, vaakutellen heille tuollaista roskaa?

      Koetteko olevanne uuden ajan aurueita, vai ajatteletteko että te näytätte hyviltä kun vertaatte itseänne esim. Perussuomalaisten Oikariseen?

      Mitä ajattelitteko kun perisuomalainen feministi Hesarin toimittaja petersson esiintyy homojen oikeuksien puolustajana tajuamatta edes mitä kevyt liberaali suvaitsevaisuus tarkoittaa (suomennos, se tarkoittaa että korottaa jonkun ryhmän erilleen ja asettaa ne tiettyyn asemaan, näkemättä heitä kuitenkaan juuri minään muuna, hei, mä diggaan homoista, ei mulla homoja vastaan mitään.. Jne. tarkoittaen että ne ovat jotain muuta jonkun korostetun toiminnon takia, vanha-aikaista jargonia ja sitä että he eivät riiskeereeraa itse mitään), juuri sillä tapaan kuin Suomessa on tapana, korottavat itsensä ja se pönkitys heille itselleen on tärkeintä.

      Mitä ajattelitte kun vasemmisto/vähemmistön edustaja Silfia Modig ( kuin Pirkko Saisioa lapsi ulkonäöstä päätellen) sanoi että Suomessa hän saa huutelua ja aggressiivista käytöstä osakseen ( yllättäen kaikkien muiden vuosien hiljaisuuden jälkeen kun virallinen Seta on pyrkinyt luomaan heidät hellittäviksi puppeiksi) ajattelitteko että ei Suomessa koska suomalaiset ovat kilttejä luonteeltaan eikä heillä ole tapana naisille olla vihaisia (muita kuin piiloaggressiivia mikä mahdollistaa kaiken kun eivät muuta uskalla). Ajattelitteko että yeah right sano sitten jotain jos saat turpiisi (miehet siis jotka katkerina omista väkivaltakokemuksista tai sille altistumispelossa haluavat uskotella että se juuri heitä lyönyt oli taatusti kova karju ja naisiin ei oikeaa väkivaltaa kohdistu).

      Onko teillä vielä vajetta suhde elämässä, ajatteletteko että te täytytte kun teidän kuvitelma siitä miten elämä loksahtaa kohdille kun tulee joku kiva tyttö joka pitää teistä ja luulette että kaikki surkuttelisi samaa ajatusta. Saitteko ylevöitymistä kun vanhanaikaisen miehen päähänpinttymää kuuntelee pelkuruuttaan peittelevät miehet duudsoneista lähtien, tyypit joilla yksinkertaisia näkemyksiä naisten asemasta suhteesta heihin

      Mitä heistä ensimmäisistä vakuutelun kohteista on tullut, pääsivätkö koukusta ja houkutuksesta irti vai ovatko pysyneet kymmenisen vuotta mukana, muovaten maailmankatsomuksensa nettipuheiden mukaan?

      Suomessa on vuoden vaihteessa koventuneet vainoomislait, mutta kuten nähty, ensiksi täytyisi tietää kuka on saatanan sairas että jaksaa tuollaista vuosikymmeniä.

    • Migreeni:D

      Taisin löytää muutaman sieluntoverin. Migreeniä minullakin :)

    • "Eihän aikuiset koulussa vittuakaan välitä kiusaamisesta, turpaan vaa joka ikistä kiusaajaa nii johan loppuu "

      Muuten joo paitsi että ei. Kiusaaminen ei välttämättä lopu vaikka kiusaajaa hakattaisiinkin. Lisäksi se on epäeettistä. En jaksa nyt selittää.

    • Me lapset

      Ihan turha siellä vaan puhutaan, että Erkki 5 luokasta miksi sä menit kiusaamaan tota Kotivaloa 1 luokalla hyi sua kai sä nyt opit tästä jotain.

    • jabbalai

      Jos koulu ei ole kiusaamista saanut loppumaan olen vanhempana itse puhutellut kiusaajaa ja ottanut yhteyttä kotiin.Ei ole kiusattu enää.

    • lidherufhtugth

      En mitään mieltä. Ei ole lapsia. Tosin vaikka Tuomas Kurttila on mielestäni täysin turha tyyppi virassaan: noi tyypit haluaa jotakin kotiäitiyhteisuntaa ja ne olis nillittämässä hyväosaisille eli lapsiperheille lisää. Surkeaa, jos lapsettoman työikäisen pitää kohta muuttaa maasta, kun ei hyödy yhteiskunnan tuista mitään.


      Koulukiusaajia kasvattavien naamoille kyllä sylkisin: jokainen kakara, joka ei osaa neljänteen ikävuoteeensa mennessä sosiaalisesti oikeissa tilanteissa aikuiselle sanoa sanaa "kiitos" tai "anteeksi" ja jokainen kakara, joka menee kouluun vaan kysymään, että "mitä ruokaa" tai mummojendakin pöytiin vaan kysymään että "mitä ruokaa", sais haistattaa p*skat. Itsestäni on kerrottu, että jo 3- vuotiaana osasin syödä veitsellä ja haarukalla, se onkin takuulla totuus, koska mua ei ole kasvatettu siten, että miten vaan saa maailmassa toimia. Ja ei ole käynyt päässänikään alkaa rikolliseksi koskaan enkä ymmärtänyt miksi minua kiusattiin koulussa aikoinaan, aihetta en sellaiselle antanut. En mitenkään. Muistan peruskoulusta, että mua inhotti niiden ikäluokkani edustajien ilkeys, jotka toisia kiusasi, inhotti syvästi. Ja inhosin sitä, että miten eri tasoilla älyllisessä kehityksessään ihmiset oli, kun olin peruskoulussa: siellä pellet haki huomiota kiusaamalla muita luokissa ja suurinpiirtein adhd- lääkitystä vailla suurin osa, itse vaan yritti sietää sitä, että ne on nyt vaan tollasia. Sen muistan peruskoulusta. Itseäni kiusattiin kateuden vuoksi. En ole kaunis, mutten rumakaan ja perhe oli merkkivirassa paikkakunnalla.

    • aasiil5

      Katotaan miten meidän koulussa käy. Soitin KiVa-koulukordinaattorille Helsinkiin kun ihmettelin, että yksi täysi idiootti kiusaa koko luokkaa. Lyö, kiroilee, puristelee tyttöjä pyllystä, kuristaa, kiusaa ja hakkaa.

      Kivatiimin pitäisi alkaa nyt toimia, mutta en hirveästi luottisin siihen.

      Meidän koulussa ei haluta viedä mitään asiaa minnekään - "hoidetaan kaikki koulun sisällä". Kukaan ulkopuolinen ei tiennyt, että sama tyyppi kiusaa kaikkia - kun montaa kiusaa niin saa paljon kiusata. Varmaan jos joku oppilas kuolisi niin reksi hautiais sen pihaa, jotta kaikki näyttäis olevan kunnossa.

      Ja koulu toimii kuin POHJOIS-KOREA. Kärttyisä naisrehtori avustajineen (yhtä sympaattisia kuin Hitler) hoitavat ja hutkivat koulussa.

      Lippusia ja lappusia on täytelty yms. Ja kaikki on niin hyvin - hellanlettas-sentään.

    • Anonyymi

      Kivakoulu teki mun peruskouluajasta helvettiä.
      Koulukiusaus alkoi kun KiVakoulu hanke tuli meidän kouluun. Tai oli meidän koulussa sellaista ollut jo jonkun verran, mutta silloin tilanne räjähti käsiin. Omalta kohdalta kiusaaminen loppui vuosien jälkeen, vasta kun asiasta tehtiin rikosilmoitus.

      Nyt peruskoulu on takana ja kiusaaminen muisto vain. Onneksi.

      Vanhemmille neuvo, että jos lastanne koulukiusataan, tehkää HETI rikosilmoitus! Sanoi koulu mitä sanoi. KiVakoulu pahentaa tilannetta, ei paranna.

      Minun kohdallani itse asiassa koulumme KiVa-tiimi kielsi tekemästä rikosilmoitusta. Tai ainakin yritti. Rikosilmoitus tehtiiin ja kiusaus loppui kuin seinään.

    • Anonyymi

      Kivakoulu on näköjään päässyt MOT ohjelmaan:
      Ylistettyä Kiva koulu -ohjelmaa käytetään jopa vahingollisella tavalla: ”Jättää aikamoisia traumoja kiusatulle”
      https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/01/09/ylistettya-kiva-koulu-ohjelmaa-kaytetaan-jopa-vahingollisella-tavalla-jattaa

      Lisäksi kiva perinnettä jatkaa Kiva kustannus Oy / Esko Leipälä, joka on tuomittu talousrikollinen. Puhelinmyyvät "koulurauhaa" lehteä vanhuksille, vaikka on markkinointikielto. Tein tänään reklamaation ja ilmoituksen KKV:lle. Lasku oli Rosados OY nimissä, yhteytenä [email protected]. Vaikuttaa huijaukselle koko tämä kiva rypäs.

      https://yle.fi/uutiset/3-10903186
      https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/1783025

      • Anonyymi

        Kiva kustannuksen lehti tulee pakolla tälläisistä viesteistä huolimatta.
        Epäkivaa.

        ********************************************************************************

        Viitaten alla olevaan reklamaatioon,

        totean ettette ole toimittanut keskustelu nauhoitetta pyynnöstä huolimatta.
        Tiedustelen onko teillä rahankeräyslupa hyväntekeväisyyttä varten. Menevätkö
        rahanne itse asiassa mihin käyttötarkoitukseen ? Toimintanne vaikutta jonkinlaiselle
        huijaukselle.

        Väitätte nauhoittavanne kaikki puhelut. Toki voinette toimittaa myynti
        tapahtuman nauhoitteen ? Itse myyntitapahtuman puhelua oli toimestanne teknisesti
        häiritty. Pidän toimintaanne arvottomana.

        Kiistän laskutusoikeutenne, ja pyydän teitä olemaan häiritsemättä ikääntyvää äitiäni
        tällä asialla. Pyydän poistamaan hänet postituslistaltanne.

        xxxxxxxxxn psta
        xxxxxxxxxxxx
        Valtuutettuna
        p. 050 xxxxxxxx


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva kustannuksen lehti tulee pakolla tälläisistä viesteistä huolimatta.
        Epäkivaa.

        ********************************************************************************

        Viitaten alla olevaan reklamaatioon,

        totean ettette ole toimittanut keskustelu nauhoitetta pyynnöstä huolimatta.
        Tiedustelen onko teillä rahankeräyslupa hyväntekeväisyyttä varten. Menevätkö
        rahanne itse asiassa mihin käyttötarkoitukseen ? Toimintanne vaikutta jonkinlaiselle
        huijaukselle.

        Väitätte nauhoittavanne kaikki puhelut. Toki voinette toimittaa myynti
        tapahtuman nauhoitteen ? Itse myyntitapahtuman puhelua oli toimestanne teknisesti
        häiritty. Pidän toimintaanne arvottomana.

        Kiistän laskutusoikeutenne, ja pyydän teitä olemaan häiritsemättä ikääntyvää äitiäni
        tällä asialla. Pyydän poistamaan hänet postituslistaltanne.

        xxxxxxxxxn psta
        xxxxxxxxxxxx
        Valtuutettuna
        p. 050 xxxxxxxx

        Lopetatte siis valehtelemalla alla olevassa viestissänne.

        Miksi äitini sai laskun postissa 13.7 jos se oli mitätöity ?
        Minulle ei ole informoitu mitään vaikka alla niin väitätte.
        Mitään ääninauhaa ei ole myöskään toimitettu.

        Ehdotan lopettamaan tuollaisen huijausvyyhden toimeenpanemisen, tai kärsimään
        seuraukset kaikista rikoksista ja rikkomuksista joita teette.

        xxxxxxxxxn psta
        xxxxxxxxxxxx
        Valtuutettuna
        p. 050 xxxxxxxx



        [email protected] kirjoitti 14.7.2020 klo 10.59:
        > Hei,
        >
        > Meillä näkyy että asiakkaan lasku on mitätöity ja tilaus peruttu, sekä markkinointiesto merkitty järjestelmään. Asiakkaan puolesta meihin ollutta henkilöä on myös tästä informoitu, kuten myös tästä peruutuksesta huolimatta on ääninauha toimitettu.
        >
        > Meidän osalta asia on selvitetty.
        >
        > Kiitos ja mukavaa kesän jatkoa!
        >
        > Terv.
        > Mirva-Lexxxx
        > Koulurauhaa / Kiva Kustannus Oy
        >


    • Anonyymi

      Ei mitään muuta kuin pelkkä iso vitsi toi juttu

    • Anonyymi

      Oma kokemus on, että se on epäonnistunut hanke, joka on voinut pahentaa jopa tilanne joidenkin osalta. Tytärtäni kiusattiin koko yläasteen 2009 - 2012 mitään apua ja tukea ei mokomasta ollut. Kiusaaminen loppui saman tien kun peruskoulu päättyi! Siis peruskoulussa on vikaa, koulun johtamisessa ja Kiva Koulun taakse piiloudutaan. Meitä puhutteli vain kuraattori "millainen lapsi kiusattu oli vauvana, nukkuiko, söikö jne" kartoitettiin siis kiusatun normaalia elämää, mutta häiriköt jatkoivat rähinäänsä päivästä toiseen. Oma kokemus oli, että paljon melua tyhjästä KivaKoulusta, mutta koulun johdolle järeämmät valtuudet ja opettajaksi vahvempia henkilöitä, jotka uskaltavat puuttua ja näyttää kurin. Rehtorikin vain voihki, mitä minä nyt voin?

    • Anonyymi

      Ihan naurettava koko kiva koulu järjestelmä. Oma lapseni on todistanut toiseen lapseen kohdistunutta kiusaamista ja kehotuksestani kertoi asiasta opettajalle koulussa. Lopulta homma kääntyi niin että hänestä tehtiin syntipukki ja hän joutui pyytämään niiltä kiusaajilta anteeksi. Lapsi sanoi tuon jälkeen että ei enää ikinä puutu jos näkee kiusaamista, enkä itsekkään ole toiste kehottanut lasta koulussa asiasta kertomaan. Lapsi on myös kertonut, että jos joku koulussa kertoo opettajille että häntä kiusataan, niin on vain sanottu että selvittäkää itse. Tai sitten ei reagoida asiaan senkään vertaa.
      Itse olen myös entinen koulukiusattu, silloin ei edes ollut mitään kiva koulu höpötyksiä. Ensimmäisen luokan opettaja oli ainoa joka edes yritti puuttua asiaan. Muuten opettajien suhtautuminen oli aika samanlaista kuin tänäkin päivänä. Eipä ole vuosien aikana asiat ainakaan paremmaksi muuttuneet.
      Omatkaan lapset eivät mitään enkeleitä ole vaan välillä on kärhämää muiden kanssa. Jos on ollut tarvetta niin olemme olleet suoraan yhteydessä vanhempiin, ei kouluun.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1356
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe