Kullan myynti

Korut pois

Tervehdys.
Olisiko kenelläkään kokemuksia Suomen jalometallikierrätys oy nimisestä yrityksestä? Hehän ostavat kultakoruja yms. Itsellä on pieni erä varmaankin lähdössä, mutta vähän muidenkin kokemuksia olisi mukava kuulla.

115

23758

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohta kullaton

      Heips!
      Mulle soitettiin myös juuri samasta firmasta ja tilasin kultapussin, johon aion kerätä pienen satsin lähetettäväksi. En ole aikaisemmin kuullut ko firmasta ja siksi googletin sen. Näkyy olevan tänä vuonna rekisteröity, joten on aika uusi toimija. Vaikea verrata oikeita hintoja, mitä muut vastaavat kullasta maksaisivat. Katsotaan ja toivotaan, että homma toimii...

      • Koitin jo

        No ite en heille myynyt, vaikka lähetinki koruja ja sain tarjouksen.Sain korut takas ilmaseksi seuraavana päivänä. Mua ei ainakaan mitenkään uhkailtu...


      • Epäilevä

        Heissan
        Katoin firman sivuilta hinnat ja ei ole totta tosi alhaiset alle 17e ei kannata 585 kultaa myydä . Heillä hinta oli vähän yli10e gramma. Mistä ne tietää soitella teille?
        Itse myisin vain kasvotusten


      • Sensuri
        Epäilevä kirjoitti:

        Heissan
        Katoin firman sivuilta hinnat ja ei ole totta tosi alhaiset alle 17e ei kannata 585 kultaa myydä . Heillä hinta oli vähän yli10e gramma. Mistä ne tietää soitella teille?
        Itse myisin vain kasvotusten

        Jännä että täältä poistetaan kaikki viestit joissa arvostellaan tämän Suomen Jalometallikierrätyksen kyseenalaista toimintaa....


      • Hippusellinen
        Sensuri kirjoitti:

        Jännä että täältä poistetaan kaikki viestit joissa arvostellaan tämän Suomen Jalometallikierrätyksen kyseenalaista toimintaa....

        Itse myin tolle firmalle, kun soittivat. posti tuli seuraavana päivänä ja laitoin vähäset kullat ja hopeet samana päivänä takaisin. Seuraavana päivänä sieltä soitetiin ja annettiin tarjous. hyväksyn terjouksen ja irrotetut timantit ja rihkamat tuli seuraavan päivänä takas. rahat oli nostettavissa jo saman päivän iltana vaikka ne sano että menee seuraavaan päivään. ei mulla ainakaan ole valittamista.


      • varokaa
        Hippusellinen kirjoitti:

        Itse myin tolle firmalle, kun soittivat. posti tuli seuraavana päivänä ja laitoin vähäset kullat ja hopeet samana päivänä takaisin. Seuraavana päivänä sieltä soitetiin ja annettiin tarjous. hyväksyn terjouksen ja irrotetut timantit ja rihkamat tuli seuraavan päivänä takas. rahat oli nostettavissa jo saman päivän iltana vaikka ne sano että menee seuraavaan päivään. ei mulla ainakaan ole valittamista.

        IHMETTELEN
        Mistä ne tietää soitella ihmisille ite en ikinä lähettäis kelleen joka soittelis mulle ja pyytelis lähettämään koruja jonnekin . Ajatella nyt vanhoja ihmisiäkin jotka ei tajuu hinnoista mitään kyseisen firman sivuillakin mainitaan että maksavat 14 karaatisesta 10 e/g oikea hinta olisi lähempänä 20 e/g.


      • tuskan parahdus
        Hippusellinen kirjoitti:

        Itse myin tolle firmalle, kun soittivat. posti tuli seuraavana päivänä ja laitoin vähäset kullat ja hopeet samana päivänä takaisin. Seuraavana päivänä sieltä soitetiin ja annettiin tarjous. hyväksyn terjouksen ja irrotetut timantit ja rihkamat tuli seuraavan päivänä takas. rahat oli nostettavissa jo saman päivän iltana vaikka ne sano että menee seuraavaan päivään. ei mulla ainakaan ole valittamista.

        hippusellinen jauhaa paskaa!


      • ilon kiljahdus
        tuskan parahdus kirjoitti:

        hippusellinen jauhaa paskaa!

        tuskan parahdusta harmittaa, kun ei ole kultaa mitä myydä!


      • sananvapaus
        Sensuri kirjoitti:

        Jännä että täältä poistetaan kaikki viestit joissa arvostellaan tämän Suomen Jalometallikierrätyksen kyseenalaista toimintaa....

        Kerro millä tavalla yrityksen toiminta on kyseenalaista?


      • heppu hei

        Voisitko kertoa kokemuksestasi kyseisestä yrityksestä? Uskaltaako lähettää?


      • JORVIS
        heppu hei kirjoitti:

        Voisitko kertoa kokemuksestasi kyseisestä yrityksestä? Uskaltaako lähettää?

        ÄLÄ OLE TYHMÄ JA LAITA KORUJASI POSTILLA MENEMÄÄN!!! HALOO??? ET TIEDÄ MITÄ MAKSETAAN JA MISTÄ!

        REHTI KAUPPA TEHDÄÄN KASVOKKAIN SITEN, ETTÄ SAAT ITSE NÄHDÄ OSTOTOIMENPITEEN JA VARMISTUA SIITÄ, ETTÄ GRAMMAT JA HINNAT OVAT OIKEIN!!

        pOSTIN KAUTTA LÄHETETYISSÄ EI PALJON AUTA VINKUA KAUPANPURKUA, SILLÄ KULUTTAJANSUOJAA EI OLE!!!

        UNOHDA POSTIKULTAFIRMAT!!


      • Kultanen
        sananvapaus kirjoitti:

        Kerro millä tavalla yrityksen toiminta on kyseenalaista?

        No vaikka näin, soitellaan iäkkäille ihmisille useita kertoja ja painostetaan tilaamaan lähetyspaketti kultaesineille, sen jälkeen ruvetaan ilmoitetaan että paketista tulee lasku jos siinä ei lähetetä kultaa tähän firmaan. No tässä vaiheessa se mummo sitten hädissään lähettää kullat sinne ja niistä tarjotaan aivan ala-arvoista hintaa. Peruutus ei onnistu ja sitten nostetaan hintaa jos asiakas haluaa tavaransa takaisin, mutta edelleenkin maksetaan melkein puolta vähemmän kuin muut alan toimijat. Jos ei suoranaisesti lakia rikota niin täysin moraalitonta liiketoimintaa tämä ainakin on.


      • Keltainen
        Kultanen kirjoitti:

        No vaikka näin, soitellaan iäkkäille ihmisille useita kertoja ja painostetaan tilaamaan lähetyspaketti kultaesineille, sen jälkeen ruvetaan ilmoitetaan että paketista tulee lasku jos siinä ei lähetetä kultaa tähän firmaan. No tässä vaiheessa se mummo sitten hädissään lähettää kullat sinne ja niistä tarjotaan aivan ala-arvoista hintaa. Peruutus ei onnistu ja sitten nostetaan hintaa jos asiakas haluaa tavaransa takaisin, mutta edelleenkin maksetaan melkein puolta vähemmän kuin muut alan toimijat. Jos ei suoranaisesti lakia rikota niin täysin moraalitonta liiketoimintaa tämä ainakin on.

        Kaikki puheesi ovat ainoastaan oletuksia. Täällä on useampi kirjoittanut, että ovat saaneet esineensä takaisin heti seuraavana päivänä, kun tarjottu hinta ei miellyttänyt.


      • Kultamen
        Keltainen kirjoitti:

        Kaikki puheesi ovat ainoastaan oletuksia. Täällä on useampi kirjoittanut, että ovat saaneet esineensä takaisin heti seuraavana päivänä, kun tarjottu hinta ei miellyttänyt.

        Ahaa, siis oletan vain että iäkkäälle äidilleni on soiteltu kyseisestä firmasta. Ok! Ps. Tasan yksi ihminen kertoo saaneensa tavaransa takaisin, taitaa olla tuttu.


      • kultapossukerholainen
        sananvapaus kirjoitti:

        Kerro millä tavalla yrityksen toiminta on kyseenalaista?

        Puhelinmyyjä toimii asiallisesti, tarjouksen soittaja taas on täydellinen kusipää. Tarjoaa 14 karaatin romukullasta 5 euroa grammalta, muualla hinta 23e, suuttuu aivan järjettömästi kun en hyväksy tarjousta, haukkuu kilpailijat ja lupaa palauttaa romut joskus. Reklamoin sähköpostilla, ja päällikkötason herra soittaa ja pahoittelee, lupaa palauttaa romukullan ensi tilassa. Reilu viikko kulunut eikä ole postiluukku kolahtanut. Minä en hauku ketään, jos olisin yrittäjä toimisin eri tavalla. Tarjosin 12grammaa 14k kultaa ja noin 40 grammaa hopiaa. tarjosivat 65 euroa, Soitin lähimpään kultasepänliikkeeseen ja hinta olis heillä 150-200.
        Onneksi lähetin vain vähän jos en saakaan niitä takaisin, tappioni jää pieneksi. Mutta paskanmaku jää suuhun ikuisesti, Tuskin he kuitenkaan varastavat, odotan siis rauhassa pakettiani muutaman viikon ennen kuin menen poliisisedän puheille.


      • Huijarifirma
        sananvapaus kirjoitti:

        Kerro millä tavalla yrityksen toiminta on kyseenalaista?

        Mielenkiintoista. Minulle myös tarjottiin 5 euroa grammaa....


      • uusihuijatuksitullut

        Hei, samnlainen puhelinmyynti minulle marraskuun lopussa. Kaikki ilmaista, ei mitään kuluja, jos ei hinta miellytä, saa takaisin ilman kuluja. Sitten 45 viimeisen sekunnin aikana myyjä ilmoitti, ettäkertaan vielä säännöt: Ensin kaikki ilmaista, ei velvoitteita, mutta viimesekunneilla ilmoitti, että laitan pussin tulemaan. Jos et haluakaan laittaa, maksat vain 18 euroa kuluja kuoresta. Ja lopetti puhelun. Kun yritin heti puhelun jälkeen soittaa, että en halua pussia, puhelu ohjattiin vastaajaan, jossa sanottiin, että puheposti täynnä. Tämä ehtojen viimesekunneilla ilmoittaminen ja puheluun vastaamattomuus olivat varmasti tarkoituksellisia ja huijaukselta maistuvia. Ymmärrän hyvin muita vanhoja ihmisiä.


      • pertsa1975
        kultapossukerholainen kirjoitti:

        Puhelinmyyjä toimii asiallisesti, tarjouksen soittaja taas on täydellinen kusipää. Tarjoaa 14 karaatin romukullasta 5 euroa grammalta, muualla hinta 23e, suuttuu aivan järjettömästi kun en hyväksy tarjousta, haukkuu kilpailijat ja lupaa palauttaa romut joskus. Reklamoin sähköpostilla, ja päällikkötason herra soittaa ja pahoittelee, lupaa palauttaa romukullan ensi tilassa. Reilu viikko kulunut eikä ole postiluukku kolahtanut. Minä en hauku ketään, jos olisin yrittäjä toimisin eri tavalla. Tarjosin 12grammaa 14k kultaa ja noin 40 grammaa hopiaa. tarjosivat 65 euroa, Soitin lähimpään kultasepänliikkeeseen ja hinta olis heillä 150-200.
        Onneksi lähetin vain vähän jos en saakaan niitä takaisin, tappioni jää pieneksi. Mutta paskanmaku jää suuhun ikuisesti, Tuskin he kuitenkaan varastavat, odotan siis rauhassa pakettiani muutaman viikon ennen kuin menen poliisisedän puheille.

        Moi, täysin sama tilanne. Puhelinmyyjä (nainen) toimi asiallisesti , mutta kaupanvahvistaja (mies) todella epäasiallinen käytös sen jälkeen kun ilmoitin haluvani korut takaisin.
        Rupesi kiukuttelemaan kun en hyväksynyt hänen tarjoustaan.
        Kannatais kaverin vaihtaa alla (ja tarkoitan asikaspalvelua) siis todella surkea käytös.


    • Rahaa mulle

      Morjens
      Ajattelin itekkin laittaa tonne firmaan mun pari sormusta mut pikkasen epäilyttää eli olisko jollain kokemuksia? Mahtoiko kohta kullattomalle käydä hyvin..

      • Laitoin pussin ma postiin ja ke sain soiton, jossa tehtiin tarjous. Soittaja oli asiallinen ja kertoi tarkkaan kunkin korun pitoisuudet sekä painon. Rahat näkyi tilillä seuraavana päivänä. Yksi koru sekä sormuksesta irrotettu kivi luvattiin palauttaa ilmaiseksi, mutta käskin heittää roskiin.

        Mun mielestä vaikutti ihan ok firmalta.


      • asianajo

        Joo, ja vielä lähettävät laskun, vaikka siitä ei puhelimessa puhuttukaan.


    • -ÖLKKÖLK

      Kultarahaksi.fi mainostaa itseään joka tuutissa ja väittää kuluttajille maksavansa parhaiten, esim:14K / 585kullastaEUR 12.06 / g . kun taas K.A.RASMUSSEN MAKSAA OIKEESTI PARHAIMMAN HINNAN 14 k (585) = 18,78 EUR/g , SÄÄLIKSI KÄY MUMMOJA JA MUITA JOTKA TAKERTUVAT TOHON TOISEEN, ERO AIKA ISO 6,72E

      • Don Virtanen

        No mitäs se maksaa mummolle kun lähtee Pielavedeltä aamujunalla Helsinkiin viemään Rasmussenin myyntipisteeseen sitä 7g painavaa kultapussukkaansa???


      • kultta

        ei muuten ole rasmussenilla paras hinta


      • helmi5

        kultarahaksi.fi on ulkomainen firma ja kun lähetät esinee ulkomaille, ovat esineet lähetyksen alusta lähtien yrityksen omaisuutta ja niitä on vaikea saada myöhemmin takaisin toisin kuin vastaavasti suomalaisen firman kautta. Joten suosisin mielummin tota suomalaista firmaa.


    • ottaa pannuun

      ite myin kauppakeskus galleeriassa hopeakierrätykselle mun mummon hopiat ja nyt ottaa pannuun oisin saanut vaikka kuin paljon enemmän rasmusseeniltä tosi hujarit HOPEAKIERRÄTYS

      • luottamus.

        "ottaa pannuun"

        et olisi saanut kuin muutaman euron ja olisi ollut suurempi vaiva,
        teit aivan oikein.
        jos rasmussen myy pitää olla rahojen saannin kanssa tarkkana,
        samoin muidenkin, mitä enemmän luvataan sitä tarkempi pitää olla Grammojen ja rahojen suhteen ja tuntea pitoisuudet


      • Kuitit?
        luottamus. kirjoitti:

        "ottaa pannuun"

        et olisi saanut kuin muutaman euron ja olisi ollut suurempi vaiva,
        teit aivan oikein.
        jos rasmussen myy pitää olla rahojen saannin kanssa tarkkana,
        samoin muidenkin, mitä enemmän luvataan sitä tarkempi pitää olla Grammojen ja rahojen suhteen ja tuntea pitoisuudet

        Noh, empä menisi yleistämään tuota edellä olevaa kirjoitusta! Tottakai on hyvä olla ja pitääkin olla tarkkana kun omaisuuttaan myy!! Minusta on aikalailla kummallista, että Suomessa toimivista ostajista vain murto-osa kirjoittaa kuitin oikein... Kuiteissahan pitää näkyä määrä sekä siitä saatava korvaus. Nämä yritykset jotka tekevät tätä ns. suurella rahalla mm. Kultarahaksi Oy, Kultatukku Oy, Korutrahaksi Oy eivät toimi oikealla, lainmukaisella tavalla, jota edellytään kun kirjoitetaan kaupasta kuitti....
        Hyvähän se tietysti on - asiakkaalle voi sanoa ihan mitä tahansa hinnasta, kun asiaa ei voi mitenkään tarkistaa ts. kuiteissahan ei ole grammoja, erittelyä saati sitten ilmoitettua summaa mitä yksi gramma on maksanut ;)

        Ai niin... nämä yritykset jotka maksavat näitä suuria ja oikeita summia kullasta, kirjoittaa myöskin kuitit oikein.Ehkä senkin vuoksi MTV3 45min tekikin jutun ihan oikesta, huijaavista yrityksistä....


    • YksiRehellisistä

      Toimin itse jalometalliostajana Sisä-Suomessa. E halua mainostaa yritystäni, sillä en näe tarpeellisena korostaa omaa hyvyyttäni täällä.

      Maksan kuitenkin lähes K.A. Rasmussenin hinnan sekä kirjoitan kuittini lainsäädännön määräämällä tavalla; grammat, hinnat sekä yhteissumma. Ei reklamaatioita eikä jälkiselvittelyitä. Pärjään, mutta en pääse rikastumaaan. Olen iloinen, että saan toimeentuloni työstä josta pidän sekä nautin!

      Ongelmana on vain, ettei Suomessa ole jalometallien ostolle mitään lainsäädäntöä. Ala on kuin villi länsi ja kun yksi huijaa siitä rankaistaan kaikkia! joten totta kaikki mitä edellinen kirjoiti : alalla on harvassa rehelliset toimijat, mutta kyllä meitäkin onneksi on :)

    • kofdsp

      Nummelassa olevasta Kultatukusta ei saa kuittia, mutta käteistä kylläkin!! Minusta oli outo ja laitoinkin aiheesta viestiä kuluttajasuojaan...

      Koko tapahtuma oli muutenkin tosi outo.... tai sitten vika on vain minussa :D

      • kultatukku

        Joo tuttu firma kaveri joka sen omistaa on entinen autokauppias aika velmu jo silloin.


      • kultatukku
        kultatukku kirjoitti:

        Joo tuttu firma kaveri joka sen omistaa on entinen autokauppias aika velmu jo silloin.

        Nummelan kultatukussa ei käsitellä käteistä. Olen tarkistanut asian. Ja kuitin saa omistajan mukaan, kuten pitääkin. Montako autoa ostit tältä velmulta kaverilta? Satun tuntemaan vielä kaverin ja hän on toiminut yrittäjänä vuodesta 1997. Minkäänlaisia moitteita ei löydy verottajan eikä luotottajien puolelta Oliko sinulla muita faktoja? Kaveri joka sen omistaa on myös entinen lastentavikeliike Baby Stylen perustaja. On perustanut myös autovuokraamon. Tällaisa työllistäjiä Suomi tarvitsee. Puolustan ystävääni jonka tunnen.


      • htrgbs
        kultatukku kirjoitti:

        Nummelan kultatukussa ei käsitellä käteistä. Olen tarkistanut asian. Ja kuitin saa omistajan mukaan, kuten pitääkin. Montako autoa ostit tältä velmulta kaverilta? Satun tuntemaan vielä kaverin ja hän on toiminut yrittäjänä vuodesta 1997. Minkäänlaisia moitteita ei löydy verottajan eikä luotottajien puolelta Oliko sinulla muita faktoja? Kaveri joka sen omistaa on myös entinen lastentavikeliike Baby Stylen perustaja. On perustanut myös autovuokraamon. Tällaisa työllistäjiä Suomi tarvitsee. Puolustan ystävääni jonka tunnen.

        Hyvä kirjoitus. Arvostan Sinua.


      • kuluttajan asialla
        kultatukku kirjoitti:

        Nummelan kultatukussa ei käsitellä käteistä. Olen tarkistanut asian. Ja kuitin saa omistajan mukaan, kuten pitääkin. Montako autoa ostit tältä velmulta kaverilta? Satun tuntemaan vielä kaverin ja hän on toiminut yrittäjänä vuodesta 1997. Minkäänlaisia moitteita ei löydy verottajan eikä luotottajien puolelta Oliko sinulla muita faktoja? Kaveri joka sen omistaa on myös entinen lastentavikeliike Baby Stylen perustaja. On perustanut myös autovuokraamon. Tällaisa työllistäjiä Suomi tarvitsee. Puolustan ystävääni jonka tunnen.

        Puhutko nyt siitä kaverista joka esiintyi maikkarilla 45 minuuttia ohjelmassa. Toimittaja myi siis kultasormuksen kultatukulle postitse ja halusi myöhemmin perua kaupan soitti kyseiseen kultatukkuun jossa edellä mainittu kaveri kieltäytyi kaupanpurusta ja kertoi ettei kyseistä sormusta enää ole , kun sitten selvisi että kysessä oli toimittajan juttuun liittyvä valeosto soitteli kultatukun toimitusjohtaja itse toimittajalle ja alkoi sormuslöytymään ja kauppapurettiin. Tämäkö sinusta on siis rehtiä kaupankäyntiä ja oikeudenmukaista mitä jos kyseessä olisi ollut joku mummeli joka olisi erehdyksessä myynyt liian halvalla ja halunnut sitten perua kaupat, ei olisi oonistunut.
        Eikö sinusta siis kuluttajan antama kritiikki ole mitään. Aina ei yrittäjän luetettavuutta voi mitata pelkällä veron ja laskujen maksulla, kuluttajan tyytyväisyyskin on painomitta.


      • EsaTark.
        kultatukku kirjoitti:

        Nummelan kultatukussa ei käsitellä käteistä. Olen tarkistanut asian. Ja kuitin saa omistajan mukaan, kuten pitääkin. Montako autoa ostit tältä velmulta kaverilta? Satun tuntemaan vielä kaverin ja hän on toiminut yrittäjänä vuodesta 1997. Minkäänlaisia moitteita ei löydy verottajan eikä luotottajien puolelta Oliko sinulla muita faktoja? Kaveri joka sen omistaa on myös entinen lastentavikeliike Baby Stylen perustaja. On perustanut myös autovuokraamon. Tällaisa työllistäjiä Suomi tarvitsee. Puolustan ystävääni jonka tunnen.

        No kyllä muuten käsitellään!! Itse sain käteistä kun myin korujani 80 eukolla et sillee...


      • Novina

        Kerro lisää jos tieto faktaa!! Alkoi kiinnostamaan sillä minullakin tietoa tämän firman toimista...


      • HippuKultaa

        Kumpaa verottaja tutkii, suomen jalometallikierrätystä vai nummelan kultatukkua?


      • Palalaa
        HippuKultaa kirjoitti:

        Kumpaa verottaja tutkii, suomen jalometallikierrätystä vai nummelan kultatukkua?

        niin minuakin kiinnostaa tämä??? eipä kiinnosta sitten töissä olla sellaisessa firmassa jossa jotain mätää!!!


    • järkevä kuluttaja

      Minä sain tuosta käsityksen että toimittaja soitti kultatukkuun, ei kultatukun toimari, maikkarin toimittajalle.Kyllä tuosta ohjelmasta silti saa käsityksen että silkkaa kiusantekoa. Selvät ohjeet on kuitenkin heidän kotisivuillaan. Ostaja eli kultatukku on sanonut ehdot ennen kauppaa, joita myyjä on halunnut muuttaa kaupanteon jälkeen. Niinkö? Sekö on väärin?

      • järjetön kuluttaja

        hei
        Haluatko yhen neuvon jos on joskus mokannut ja pahasti niin kannattaa ainakin yrittäjän ite olla kommentoimattaa näillä keskustelupalstoilla, koko Suomi näki ton ohjelman ja kuuli puhelut ja käsitys oli että yrittäjä kusettaa. Yritä nyt vaan kestää.
        Terveisin järjetön kuluttaja


      • Tietoisku
        järjetön kuluttaja kirjoitti:

        hei
        Haluatko yhen neuvon jos on joskus mokannut ja pahasti niin kannattaa ainakin yrittäjän ite olla kommentoimattaa näillä keskustelupalstoilla, koko Suomi näki ton ohjelman ja kuuli puhelut ja käsitys oli että yrittäjä kusettaa. Yritä nyt vaan kestää.
        Terveisin järjetön kuluttaja

        Kyseessä ei ole kuluttajakauppa tai kuluttaja, jos yksityishenkilö myy kultakorujaan yritykselle. Ei se kuitenkaan tarkoita, etteikö tällä kaupankäynnin saralla olisi kerrotunlaisia ongelmia.


    • pertti k.

      ennen ko myy ni ainakin kannattaa tuolta www.kullanostopaikka.fi kysyä tarjousta koska ainakin mulle kävi niin että tämän yrityksen maksama hinta oli paras ja yli kaksinkertainen huonoimpaan tarjoukseen nähden

      • pekkapuuu

        Turun kiertokaluste, 50 m kaupungille päin, maksoi minulle 100 euroa enemmän kuin kullanostopaikka tarjosi.

        Kannattaa ottaa kullanostopaikan omistajan neuvosta vaarin eikä myydä ensimmäiselle.


    • hyvin toimii palvelu en hinnoista niin tiedä mutta erittäin asiallisesti ainakin palveltiin.. koko homma kesti 2pv. suosittelen lämpimästi!!!

    • köyhä..

      ei mullaka oo paha sanottavaa sain rahat pussin lähettämisen seuraavana päivänä. lähettäisin lisä jos olis.

      • miningman

        kullasta saa Helsingissä Rasmussenilta yleensä oikean hinnan. En ole sillä töissä mutta puhun muutaman kymmenen vuoden kokemuksella korualalla olleena. Aina kannattaa kysellä hinta useammasta paikasta. Punnituttakaa kulta ensin muualla ennen myyntiä sillä paras tili ostajalle tulee väärällä punnituksella.


    • Osoitteet esiin

      Minä en vähäisiä isoäidiltä ja äidiltä saatuja korujani alkaisi myymään jollekin
      puhelinsoittajalle tai ovikauppiaalle! - Liikkeellä täytyy olla pysyvä toimipaikka ja
      nimi ja kunnollinen postiosoite eikä mikään postilokero jossain "hevonkuusessa"!
      Meille jos eksyy - ja on jo pari kertaa eksynyt - tällainen ovi-hortoilija niin vastassa
      on ainakin 115 kg elopainoinen kiukkuinen akka! - Annan vähäiset perintökoruni
      lapsille ja lastenlapsille! - Tehkööt niille vähille mitä haluavat - pitäkööt yllänsä
      tai antakoot seuraaville polville! - Sota-ajan sekunda-sukupolvia on jo riistetty
      ja huijattu ihan tarpeeksi! - Ainakin minulle riittää ja porttikiellon annan aina!
      En silti väitä, että kaikki nimettömät ja osoitteettomat huijaisivat, mutta varansa
      täytyy pitää! -Yleensä ihmisillä on nimi ja yhtiöillä rekisterit ja vastuuhenkilöt kaupparekisterissä ja taloustiedot talletettu tarvitsevien tietoon! Salaus aina
      epäilyttää!

      • Köyhä mutta rehellin

        Postilokero on puhtaasti turvaallisuuskysymys, jolla suojellaan yrityksen vastuuhenkilöitä ja ennen kaikkea työntekijöitä ryöstäjiltä / murtovarkailta.


    • nojjaah

      Siis ihmiset oikeasti uskovat niihin mainoksiin? Eikö se nyt järkikin sano että arvoesineiden postittaminen on typerää.

      Kaikken eniten sääliksi käy vanhoja ihmisiä joita näillä mainoksilla selvästikin yritetään kalastella ja jotka nyt uskovatkin kaiken mitä näköradiossa kerrotaan.

      • Harmittaa1

        Isoäitini oli myynyt arvoesineensä kun oli ns. pakotettu puhelimessa lähettämään, ( ikää on isoäidillä, että ei oikein ymmärtänyt kieltäytyä. ) Soitto oli tullut jostain Jalometallikierrätyskeskuksesta.


    • tama3

      Kannattaa varoa näitä kultafirmoja, koska poliisin mukaan asuntovarkaat käyttävät näitä häivyttääkseen varastetut korut. Varkailla on valmiiksi kuoria, johon korut laitetaan ja pistetään lähimpään postilaatikkoon. Minulle tuli epäilys, että soittaja utelee onko ko kohde kannattava murtokohde. Ainakin kysely tuntui siltä.

      • juuh elikkäs

        rehellisesti sanottuna suomalaisten koruomistaminen on sitä, että talosta löytyy enemmän käteistä kuin mitä koruilla on arvoa. Saa olla aloittelija varastamisessa jos ensinnäkin jättää jälkeensä puhelinnumeron jota kautta jäljittää.


    • tarkistaa...

      Niin,mistä ne kaivaa ihmisten puhelinnumerot?Vanhalle äidilleni oli eilen juuri tällainen kaupustelija soittanut,äiti oli kertomansa mukaan jutellut sille miehelle ummet ja lammet.

      Selvitän juuri asiaa parhaillaan ja otan selville mikä on homman nimi.Lähes 90 v muori oli jo menossa lankaan,tiedä vaikka olis tehny muistamattomana jonkun sopimuksen tms.asuu kaukana maaseudulla,onneksi hoitokodissa että on jonkunlaista valvontaa.
      Ja sitten oli joku muukin firma soittanut joka kauppaa palveluitaan,vanhalle ihmiselle?? Älytöntä.

    • hyvähinta muualta

      Minä vein Kultajousi liikkeeseen ja sain hyvän hinnan koruista.
      Kysyivät henkkarit.

      • luotettava oli

        lisäys edelliseen. Punnasin korut kalibroidulla analyysivaaálla ennen vientiä, lähes samaa liikkeen vaaka näytti (pikkasen enemmän)


    • JoonasAarnio

      Kannattaa punnita ja pyytää tajous ennen kullan/hopean lähettämistä. Meillä sujui ainakin kaikki sopimusten mukaisesti ja käteistäkin tuli mukavasti kun lähetettiin verkkokultaan http://www.verkkokulta.fi/

    • kultakusetus

      Joo-o, tuli tosiaan käteistä mukavasti näist kultafiromista, kun maksoivat vain puolet lähettämieni korujen arvosta. Kaameeta vedätystä. Etusivun grammahinnat ovat siellä näön vuoksi eivätkä todellakaan maksa niiden mukaan.

      Ennemmin olisin heittänyt kullan vaikka vessanpöntöstä alas kuin tulla kusetetuksi.

    • Jotain asiasta

      paljon puhetta, muttei faktaa yhtään. Sjmk ei varsinaisesti huijaa asiakkaitaan, kullasta maksetaan niin kuin luvataan ja punnitukset tehdään asianmukaisilla vaaoilla. Mutta se huijaus on vain työntekijöitä kohtaa rekry vaiheessa ei kerrota ihan koko totuutta ks. callcenter työstä. Asiakkaat kyllä on turvassa ja asiat menee niinkuin kuuluu, mutta saako jostain muualta paremman hinnan luultavasti!

    • adwasdw

      mitä ks. call center työstä ei kerrota?

    • huiputettu2

      Minusta tämä juttu on täysin vedätystä, laitin aika paljon koruja, sekä hopeisia että kultaisia ja maksoivat muutaman kympin. Tyhmyyttäni hyväksyin tarjouksen kun en tiedä kullan ja hopean arvosta mitään ja puhelimessa sanoivat kun ihmettelin pientä hintaa että olinhan tehnyt hyvän ekoteon. Sen takia hoitavat asian nopeasti, että et voi enää perua kauppaa kun he ovat rahat siirtäneet tilillesi. Tosi hämärää toimintaa enkä suosittele kenellekkään.

      • Ota selvää

        Omaa tietämättömyyttä ja kykenemättömyyttä ottaa asioista selvää, ei voi pistää yrityksen vedätyksen piikkiin. Ota huomioon, että toimit itse myyjänä tässä tilanteessa. Olet hyväksynyt tarjouksen ja yritys on toimittanut maksun mahdollisimman nopeasti- "maalaisjärjen universumissa" tätä pidettäisiin hyvänä asiana.


    • Ei kiinnosta
      • Näkövikainen

        Olen yli 65-vuotias ja minulle on soitettu ja tarjottu heidän palveluaan. Puhelun aikana kerrottiin, että tulee lasku, jos en palauta heidän pussiaan joko tyhjänä tai täydennettynä koruilla. Olen odottanut lähetystä, ja katsonut kasaan rikkinäisiä tavaroita, joita ei ole tullut vietyä paikalliseen kultaliikkeeseen, joka ilmeisesti olisikinn ollut turvallisempi ja huolettomampi vaihtoehto, sillä nyt sain SMJK:lta tekstiviestin, että kuori pitäisi palauttaa 3 vrk:n kuluessa. Sjmk ole kuitenkaan lähettänyt koko kuorta minulle!!!! Ja ilmoitus tuli tekstiviestinä, jota monet heikkonäköiset ikäihmiset eivät pieninäyttöisistä peruspuhelimistaan näe tai osaa lukea!!!

        Näkövikainen ikäihminen


    • Korvat soi

      Ja minulle soitti naishenkilö tästä Suomen Jalometallikierrätyksestä ja alkoi kertomaan ummet ja lammet kuinka luonnonvarojen tuhlausta on pitää kultaa jos ei tarvi jne. lätinää, sanoin olen töissä nyt en voi puhua, jatkoi vaan ja lopulta kuunneltuani sanoin että en myy mitään, niin tämä tekopirteä naikkonen löi
      luurin mun korvaan!! Että on otsaa kun itse ensin soittaa ja sit noin ala-arvoista on
      puhelinkäytös, on aikoihin eletty! ( enkä ole edes vanhus vielä) En suosittele kenellekään tätä puljua.

    • Lypsettylehmä*******

      Minulla ei ole kokemusta sen kummemmin kullanmyynnistä....mutta eräs muutto/kuljetus firman tekemän muuton jälkeen minulta hävisi 5000 euron korut,teille tietämättömille.Näin näppärästi sai joku koruni ja luultavasti hän myös ne vaihtaa rahaksi:((((

    • Huijattu4

      Älkää lähettäkö korujanne Kultafalck Oy:lle! Tapahtui juuri niin kuin Kuluttajan asialla kirjoittaa 45 minuuttia-ohjelman koeostajasta! Toivottavasti tämä pulju on pian konkurssissa!

      • Just niin

        Sangen ikävä story olisi täälläkin kerrottavana, mutta lienee vanhan kertausta, siksi vain tämä komppaus edellisiin viesteihin.


    • muusi

      minulle tarjottiin 39g:sta 14k kultaa 195e.en myynyt

    • Ei kiitos

      Suomen jalometallikierrätys tarjosi 14 k kullasta 5€/ gramma kun Rasmussenilla hinta 12,93€. Lisäksi Jalometallikierrätys unohti mainita että koruja ei tarjouksen hylkäämisen jälkeen palauteta vakuutettuna lähetysenä.
      EN VOI suositella.

      • kultaa75

        Viekää romukultanne paikalliseen liikkeeseen tai paikalliselle kultasepälle. Kokemuksesta hinnat ovat olleet ainakin tuplaten verrattuna näihin "postimyynti kaupustelijoihin". Melkein jokaisella paikkakunnalla kuitenkin tällainen liike on.

        tai kerran teillä kaikilla on netti käytössä, niin googleta romukullan hinta...

        24.3.2014 joku tarjosi 39€ (Pakettikulta) kun toinen taas 11,65 (Aurumia)!!!! aika suuret on erot.
        Ja siitä huolimatta veisin kultasepälle jos tänään olisin myymässä.


      • pufkfjewiwodikkfjf

        Meillesoitti joku jamppa sieltä ja oli kovasti innokas. Tivasin mitä maksavat tällä hetkellä 14ksta muttei osannut/halunnut sanoa, länkytti vaan jotain päivittäin muuttuvasta hinnasta ja tehdään sitten tarjous. Kysyin sitten tän jampan nimeä ja firman omistussuhteita niin alkoi menemään vähän vaikeaksi se jätkä. Katotaan soittaaako uudestaan.


    • kokenut46

      Firma maksaatodella alhaisen hinnan kullasta ja muista metalleista kannattaa tilata kultapussi niin saa rahaakin...

    • diudiu1

      ÄLKÄÄ MISSÄÄN NIMESSÄ LÄHETTÄKÖ MITÄÄN TÄLLE FIRMALLE (SJMK)! Tarjoavat tosiaan viittä euroa/g 14K kullasta. Katsotaan tulevatko koruni takaisin, en siis todellakaan hyväksynyt tarjousta - tästä hyvästä sain puhelimen toisesta päästä naurut ja v***uilut. Pitänee viedä asiaa eteenpäin..

      • nanna7

        No 14K kulta ei ole sama kuin 24K kulta :)


    • Piilosuolaus?

      Hitto näitä on huvittava lueskella xDDDD

      Ite kokeilin eikä valittamista ;)

    • järkikäteen

      Kannattee ottaa selvää ennen kuin myy.
      Helsingissä pari panttilainaamoa ja yksi netin kautta toimiva,jolla myös käyntipiste Helsingissä.
      Kaikki kyllä maksoivat karaatien mukaista samaa hintaa,että siitä ei ollut kyse,mutta...
      Korujen paino vaihteli huomattavasti.
      Nettiliike sai korujen painoksi 14,5.Toinen panttilainaamo 22,2 ja toinen pantti 19,1.
      Eikä siinä vielä kaikki.
      Nettiliikkeen 18K 11g,pantin 12g ja toisen 15,3g.
      Nettiliikkeen 14K 3,5g,pantin 10,2g ja toisen 3,8g.

      Ja koska myös karaatien hinnat ovat erit,niin tällä systeemillä saatat menettää huomattavan summan rahaa myydessäsi koruja.Korujeni hinta vaihteli 600e-250e välillä.
      Tein arvioni vuosi sitten enkä myynyt kellekään.

      Tämän takia ei kannate myydä nettipisteisiin,koska heidän "arvionsa kullan painosta" vaihtelee kovinkin.Kaikki liikkeet toki ottavat korusta pois kivien painoa,ihan sama onko arvokas vai arvoton kivi,ja tämänkin vuoksi hinta-arvio voi vaihdella.Mutta myös se,että tässä nettiliikkeen punnitustapahtumassa myynti tapahtuu jossakin aivan suljetun pömpelin takana,etkä pysty näkemään tilannetta,saati kun lähetät.Sieltähän tulee vain tulos.

      Jos korussa on arvokiveä,niin se kannattee myydä ehdottomasti kultasepälle suoraan.Tai jättää itselle.

      En väitä,että panttilainaamot toimivat epäeettisesti.Päinvastoin.Kummassakin lainaamossa myyjät näyttivät minulle vaa`alla olevan grammamäärän ja kertoivat tarkkaan miten koru luokitellaan.
      Heillä grammamäärä vaihteli kuitenkin hitusen sen takia,että toinen liike arvioi toisen korun pinnoitteen huonommaksi.

      Nettiliikeisiin en itse haksahtaisi,kuten kiertokäyntini selvitti.Mutta jos vältämättä haluat myydä nettiin,niin käy ihmeessä ensin kultasepällä kysymässä arvio tai osta itsellesi vaaka,jolla voit todeta korujen painoa suunnilleen.
      Jos nämä arviot heittävät kovin,niin tiedät,että ei kannate.

    • ++++

      Vanhalle äidilleni luvattiin, että tutustuminen on AIVAN ilmaista ja lähettivät kultapussin, vaikka äitini sanoi, ettei ole mitään myytävää. Tuli kirje, että jos ei lähetä heille kultaa, täytyy maksaa 18.50 eräpäivään mennessä. Eivät tule rahoja saamaan., otetaan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen

      • ihmeissään

        Sitä pakettia ei pysty lähettämään ilman että asiakas antaa tietonsa, joten tuskin sitä väkisin äitillenne on voitu myydä.


    • miten on?

      Reviitekö te timantit ensin irti? Ei kai ne niistä maksa kunnolla, vai ollenkaan? Ei kai tonne voi lähettää kun pelkät kullat?

      • Kokeillut

        Ei revitty ku itse pyysin niin. OStaa myös kivet jos aluaa myydä. Voi lähettää myös hopeaa, koska sekin on jalometallia ja pussiin sai laittaa myös koruja mistä ei ollut varma onko jalometallia. Palautti sitten ne mitkä ei ollut.


    • Puupää

      soittivat eilen ja tänään yritin peru kuin luin tarkemmin netistä mitä on kirjoitettu firmansta. Vakuuttivat että kaikki on ilmaista ei tarvitse peru ym. höpöhöpö ostajan tulisi ohjata sivustolle mistä voisi tarkistaa sopimukset liittyvät asiat ja hinnat aliarvoivat myyjää kuin eivät suoraan osaa sanoa edes n. hintoja per gr kyllähän jokainen osaa korustaan katsoa kuinka monta karattia on ja vertailla hintoja.
      Alkaa antako tietojanne, mitäköhän on asiakaspalvelun puheluhinnat...
      odotan että saan kuoren ja mikäkö on hinta jos en lähetä koruja, väittivät että älä maksa mukanaa tulevaa laskua... mitkä laskua ne mukaan pistää kuin piti olla ilmainen!!! Onko kokemusta.

      • lkjue

        Minulle soitettiin viime viikolla kyseisestä firmasta. Kysyin myyjältä tuleeko minulle lasku, jos en lähetä koruja. Kaikki piti olla ilmaista. Nyt eilen tuli kirjekuori, jossa oli lasku 18.50. Kaikista huvittavinta oli laskussa maininta:
        Huom! Lasku on mitätön kun lähetät esineet arviointiin eräpäivään mennessä.
        En maksa laskua. Ryhdyn toimiin jos eivät mitätöi laskua.


    • ap1nE

      Venhonen vastaa ?

    • _LiinuTiinu

      Kuluttajana vähän googlailin Kultatukkua, että miten on mahdollista pitää noin alhaisia hintoja kierrätyskultakoruilla. Löysin sitten juurikin tuon 45 min pätkän, jossa selviää miten Kultatukun edustaja yritti suoraan kusettaa toimittaa. Testisormus oli muka sulatettu, mutta kun selvisi että langan päässä on toimittaja niin johan alkoi sormus löytyä ja kauppa saatiin purettua. Tavan tallaaja jos olisi ollut kyseessä niin olisi jäänyt nuolemaan näppejään.

      En voi ostaa Kultatukusta mitään, kun siellä on tällainen väärinkäytösten kierre. En ostaisi myöskään varastettua tavaraa, enkä tavaraa joka on luultavasti huijattu alihintaan. Koska kuluttajasuoja ei päde, kun yksityishenkilö myy kultaansa yritykselle, näyttäisi meininki olevan näissä kullanostofirmoissa suorastaan törkeä: kusetetaan minkä ehditään. Äkkiä tuollaiset huijarifirmat alas samalla tavalla kuin hankkiuduttiin eroon pikavippifirmoista.

      Älkää kuluttajat ostako Kultatukusta koruja.

      45 min:
      http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/teitko-huonot-kultakaupat--siita-on-turha-valittaa/1926998

    • Anm

      Turkusest morjens, tehrään kult kauppaa kakskytnelj tuntii päiväs ja rahhaa tulee jo ikkunoist ja ovist. vaimol ostin juur uuren auton. Kyl mää vaan niin kauhiast ihmettelen mist tollast voi sit joku kerto et jalometalli kauppa ei kannattaist.

    • Marika--

      Myin tuolle firmalle yhen sormuksen, josta kivi irronnu. hyvä palvelu oli, sain mielestäni riittävästi rahaa tuosta turhasta sormuksesta. Soittaja oli ystävällinen, kun se kerto mitä maksetaan sormuksesta. VOin suositella palvelua lämpimästi, ilmainen ja hyvä palvelu

    • opiskelijakkkkk

      Tilasin kuoren SJMK:lta kun puhelimessa sitä mulle tyrkytettiin, ei ollut puhetta minkäänlaisesta laskusta / mistään kuluista mitä mulle aiheutuis tästä ja aikaa palauttaa kuori piti olla kuukausi. Oli kuulemma ok jos ei löydy mitään lähetettävää. Mutta kuoren mukana tuli n. 18€ lasku, eräpäivä 2vkon päässä, joka pitää maksaa jos kuorta ei ole eräpäivään mennessä postitettu.

      Soitin sitten asiakaspalvelunumeroon ja siellä kerrottiin että eräpäivä on siksi, että he tietävät odottaa lähetystä. Että minun ei tarvitse maksaa sitä, vaikka viivästyskorkokin on merkitty paperin yläkulmaan. Että antavat lisäaikaa vuoden loppuun.

      Kysymys herää - mihin sitä lisäaikaa tarvitaan jos koko laskua ei tarvitse maksaa? Katson nyt tän jutun loppuun asti, saa nähdä mitä käy jos soitan ja sanon etten löytänyt mitään lähetettävää. Kahdesti mulle on sanottu että minulle ei aiheudu mitään kuluja tästä. Parempi myöskin olla näin.

      Alunperin suostuin tilaamaan kuoren nimenomaan sen takia, että se ei maksa minulle mitään, ja saan parittomat korvakorut ym (jos niitä löytyy) kierrätettyä, mitä molemmat firman edustajat minulle puhelimitse myös sanoivat. Toista kertaa en tuollaisen laskuhirviön takia kuorta suostuisi tilaamaan.

      • EX-Työpaikka

        Laskusta voin kertoa sen verran että voit repiä sen.
        Lasku ei ole aito.

        Mikään Firma ei pysty edes laskuttamaan sinua niitten tietojen perusteella mitä annoit heille.
        Ainoat tiedot mitä heillä asiakkaista on: Nimi, Osoite ja puhelinnumero.
        Nämä tiedot eivät riitä laskuttamaan eikä varmentamaan henkilöllisyyttä.

        Lasku on siis mitätön. Ja jos olisit puhelimessa nimeksesi ilmoittanut vaikka Paavo Pesusieni niin lasku olisi tullut nimellä Paavo Pesusieni.


    • Aurinkorannikkon

      Eks tää pulju Suomen Jalometallikierrätys siirtynyt espanjaan. Toimari on joku entinen pihvi tai lihakauppias. Oli miten vain!

    • epäteitoinen

      Pitäisiko kokeilla Järvenpään poliisia mitä ne sanoisivat, kuluttamiehen numeron sain

    • Ven3

      Epsanjasta terveisiä!

    • vääryyttä

      Neljästä grammasta 14 karaatin kultaa tarjosi 24 € ...kultaseppä 56€.

    • estepona

      Älä missään nimessä myy mitään kyseiselle yhtiölle. Täyttä kusetusta.... !!!!!!

    • Naassin

      Suomen jalometallikierrätys tarjosi 5eur/g 14K kullasta eli sinne ajan hukkaa mitään lähettää. Jalonomin autosta irtosi 15eur/g eli jo kolminkertainen summa. Ei ihan pois suljettu paikka, koska itse näkee prosessin ja pystyy vähän neuvottelemaan. Rahat saa heti käteen. Jostain vissiin saisi yli 20eur/g ja niistä olisi mukava kuulla lisää kokemuksia?! Sitten Helsingin Pantti n.17eur/g ainakin hyväkuntoisista koruista...

    • Anonyymi

      https://asiointi.kkv.fi/fi

      Laittakaa tuonne valituksia tarjouslaskupohjasta, ja harhaanjohtavasta markkinointitavasta.

      Tai googlettakaa
      Kuluttajanneuvonta
      Kuluttajariitalautakunta

      • Anonyymi

        Ihmettelen sitä kun soittavat kiellosta huolimatta ja monta kertaa!!


    • Anonyymi

      Hyvin toimii. Löytyy jotain mitä kuoreen voi laittaa. Ei alarajaakaan!

      • Anonyymi

        Jolukuusenkoristeista yms irronneita "hopealankoja" ja "kultalankoja"?


    • Anonyymi

      Älä lähetä
      Jos lähetät ota valokuva mikäli haluat korut takaisin ja että saat ne kaikki
      Minä en kuvannut mutta kaikki ei tullut takaisin
      Se siitä 3G menetys

      • Anonyymi

        Kuka luottaa tuon firman työntekijöihin? Miksi ovat töissä tuossa firmassa?
        Kuka luottaa Postiin?

        Oletko hyväuskoinen hölmö?


    • Anonyymi

      Aivan älytöntä että tämä huijarifirma edelleen vaan pyörii. Saatte täältä puolet vähemmän rahaa kuin mistään muualta. Älkää nyt herranen aika lähettäkö tänne mitään tai suostuko kuoriin tai huijarilaskuihin.

    • Anonyymi

      https://asiointi.kkv.fi/fi

      Laittakaa tuonne valituksia tarjouslaskupohjasta, ja harhaanjohtavasta markkinointitavasta.

      Tai googlettakaa
      Kuluttajanneuvonta
      Kuluttajariitalautakunta

      ja valittakaa firman harhaanjohtavasta toiminnasta. Kaikki kun laittaa tuonne valituksia niin toiminnan on pakko muuttua.

      • Anonyymi

        Sain koruni takaisin Jalometallikierrätyksestä ts en hyväksynyt tarjoustaan. Toisesta firmasta sain kolminkertaisen hinnan. Olkaa varovaisia..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sain koruni takaisin Jalometallikierrätyksestä ts en hyväksynyt tarjoustaan. Toisesta firmasta sain kolminkertaisen hinnan. Olkaa varovaisia..

        Jos olisit myynyt korusi koruina, olisit saanut vielä tuplahinnan.

        Toisia huijataan enemmän ja useammin, joten omia kokemuksia ei koskaan saa yleistää.

        Uhrien valinta hoidetaan ammattimaisesti. Vuosien aikana on kerätty valtava määrä erilaisia listoja sopivista uhreista. Löytyy myös listoja vittumaiseti toimivista asiakkaista, joiden kanssa kukaan tervejärkinen huijari ei lähde tappelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sain koruni takaisin Jalometallikierrätyksestä ts en hyväksynyt tarjoustaan. Toisesta firmasta sain kolminkertaisen hinnan. Olkaa varovaisia..

        Samoin kävi minulle. Lähetin n. 50 g romukultaa ja puhelin tarjous heiltä oli 150 €. Siinä ääneen tuumaillessa hinta nousi 200€ ja puhui kierrätyksen tärkeydestä. Kieltäydyin tarjouksesta ja siellä toisessa päässä mies ehdotti, että palauttaa minulle kulta esineet, mutta voisin jättää kaikki "epämetallit" ja kivet heille hävitettäväksi,ettei tulisi niin paljon postikuluja... Siis kenelle? Hmmm...
        No halusin kaikki takaisin ja tulivatkin asianmukaisesti.
        Onneksi kiertelin vähän lisää ja pyysin tarjouksia, mutta nyt ihan paikan päällä.
        Timanttiset tarjosi samasta setistä 500€ enemmän ja Suomen kulta ja hopea oy tarjosi 550 € enemmän.
        Kaikki muut jäivät alle tuon.

        Eli vertailkaa ja tarjotkaa arvotametalleja vain elävälle ihmiselle ja yrityksille, jotka eivät yritä kusettaa👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin kävi minulle. Lähetin n. 50 g romukultaa ja puhelin tarjous heiltä oli 150 €. Siinä ääneen tuumaillessa hinta nousi 200€ ja puhui kierrätyksen tärkeydestä. Kieltäydyin tarjouksesta ja siellä toisessa päässä mies ehdotti, että palauttaa minulle kulta esineet, mutta voisin jättää kaikki "epämetallit" ja kivet heille hävitettäväksi,ettei tulisi niin paljon postikuluja... Siis kenelle? Hmmm...
        No halusin kaikki takaisin ja tulivatkin asianmukaisesti.
        Onneksi kiertelin vähän lisää ja pyysin tarjouksia, mutta nyt ihan paikan päällä.
        Timanttiset tarjosi samasta setistä 500€ enemmän ja Suomen kulta ja hopea oy tarjosi 550 € enemmän.
        Kaikki muut jäivät alle tuon.

        Eli vertailkaa ja tarjotkaa arvotametalleja vain elävälle ihmiselle ja yrityksille, jotka eivät yritä kusettaa👍

        Kultaseppä pystyy korjaamaan ja puhdistamaan ja muokkaamaan (romu)koruja ja yhdistelemään niitä ja myymään syntyneen tuotteen asiakkaalle.

        Joskus asiakas haluaa jotain erikoista ja on valmis maksamaan siitä ylimääräistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin kävi minulle. Lähetin n. 50 g romukultaa ja puhelin tarjous heiltä oli 150 €. Siinä ääneen tuumaillessa hinta nousi 200€ ja puhui kierrätyksen tärkeydestä. Kieltäydyin tarjouksesta ja siellä toisessa päässä mies ehdotti, että palauttaa minulle kulta esineet, mutta voisin jättää kaikki "epämetallit" ja kivet heille hävitettäväksi,ettei tulisi niin paljon postikuluja... Siis kenelle? Hmmm...
        No halusin kaikki takaisin ja tulivatkin asianmukaisesti.
        Onneksi kiertelin vähän lisää ja pyysin tarjouksia, mutta nyt ihan paikan päällä.
        Timanttiset tarjosi samasta setistä 500€ enemmän ja Suomen kulta ja hopea oy tarjosi 550 € enemmän.
        Kaikki muut jäivät alle tuon.

        Eli vertailkaa ja tarjotkaa arvotametalleja vain elävälle ihmiselle ja yrityksille, jotka eivät yritä kusettaa👍

        "Eli vertailkaa ja tarjotkaa arvotametalleja vain elävälle ihmiselle ja yrityksille, jotka eivät yritä kusettaa"
        Olettaen, että romusi olivat 14 k kultaa, niistä olisi pitänyt saada yli 1300 euroa. Rehelliset ostajat maksavat grammasta 26 - 27 euroa.


    • Anonyymi

      Täyttä huijausta ja kusetusta koko firma! Kun ei kauppoja tullut niin pyysin lähettämään korut takaisin. Mulle palautettiin vain hyvin pieni osa lähettämistäni koruista.

      • Anonyymi

        Sinut on todettu tyhmäksi puoluskyvyttömäksi uhriksi. Et pysty mitenkään edes tekemään rikosilmoitusta, joten huijareilla ei ole mitään riskiä jäädä kiinni.

        Jokainen firman "työntekijä" ottaa pussista aina omansa pois, joten ...

        Ja mitä tekee Posti joka välissä?


    • Anonyymi

      Itse menin laittamaan sinne ison pussin kaikkea ja väittivät että arvo oli lopulta 2 euroa. Nauroin ääneen. En todellakaan usko tuota. Pelkkien jalokivien arvo oli vähintään 100 euroa, tämän on koruja tekevä seppä kertonut. Kun sanoin vastaan väitti ukko vain ettei niillä ole muka arvoa ja että kyllä siellä asiantuntija katsoi muka kaikki. Älkää menkö tähän kusetukseen!!! Vetävät välistä niin paljon kuin ehtivät

      • Anonyymi

        Palauttivatko kaiken vai varastivatko joukosta kaikki arvokorut?

        Heidän "arvo" on tietysti "sinun arvo" miinus kaikki heidän kulunsa ja voittonsa.

        Mieti aina hiukan mitä teet, äläkä oleta huijareiden tekevän jotain ilmaiseksi.


    • Anonyymi

      Kannattaa pysyä erossa tästä puljusta. Kusettavat minkä ehtivät. Ja tietysti myyjän omaa hölmöyttä, kun suostuu. Mainostavat kullan korkeaa hintaa. Onneksi oma kultamäärä oli pieni, mutta kun laskin gramma hintaa jäi se varmaan alle 5e/g. Jäi kyllä niin kusetettu olo tästä. Mutta tyhmyydestä saa kärsiä ja oppirahan maksaa. Onneksi olen hyvä oppimaan.

      • Anonyymi

        Mistä oikein kuvittelet tuon huijarin tekevän isot voittonsa myös pienissä kultamäärissä?

        Laske paperilla kaikki vakiokulut yhteen.

        Osa viisaista ei tuota huijareille senttiäkään ja he osaavat vaatia kaikki korut palautettaviksi. Tai sitten he eivät palauta edes tyhjää kirjekuorta eivätkä maksa mitään laittomia "sakkoja" useista perintäkirjeistä ja uhkailuista huolimatta.


    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      43
      2240
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1759
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1563
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      44
      1520
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1475
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1451
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    Aihe