IT ihmiset auttakaa ja kommentoikaa!!!

VoikoOllaTotta

Esimieheni on syyttänyt minua admin - tunnuksen väärinkäytöstä. Syytös on perätön. Olen pyytänyt ylemmältä johdolta selvitystä esimieheltäni mihin ko. väite perustuu. Kyseistä selvitystä ei ole tullut kahteen viikkoon. Minulle tämä on NIIN KOVA JUTTU, että harkitsen syytteen nostamista kunnianloukkauksesta. IT-alan ihmiselle tälläinen epäilykin saati tahra omassa työhistoriassa on todella vakava juttu!!

Mitä ajattelette / mitä ehdotatte tehtävän??

16

365

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Nimda

Mitä tämä syytös koskee? Jos sinulla ei ole oikeutta hallita ko. järjestelmää ja saanut tunnuksen esim. kollegalta. olet käyttänyt tunnusta luvatta.

• ylös=alas

Itse asiassa tässä tapauksessa se kollega on syyllinen, miksipä meni antamaan ne tunnukset..

• VoikoOllaTotta

kiitos... lue jatkokommentit alla :)

• VoikoOllaTotta
        ylös=alas kirjoitti:

Itse asiassa tässä tapauksessa se kollega on syyllinen, miksipä meni antamaan ne tunnukset..

• VoikoOllaTotta
        ylös=alas kirjoitti:

• lkjnkn

Eikös tämä ole sellainen asia, josta mennään puhumaan luottamusmiehelle? Kuuluthan toki liittoon?

• VoikoOllaTotta

kiitos... lue jatkokommentit alla :) Kuulun kyllä - katsotaan miten homma etenee !!

• plöröpöö

Ei se liittoon kuuluminen mitenkään liity luottamusmiehen hommiin. Luottamusmiehelle voi jutella vaikkei kuuluisikaan liittoon. Sitä varten se on.

• Ne logit

Et kerro, miten ja missä tuota tunnusta on käytetty.

Mitä järjestelmän logitiedoista näkyy, ja voidaanko siellä näkyvä tieto liittää sinuun?

Pyydä nähtäväksesi nuo tiedot, ja kirjallisesti, mistä sinua epäillään.

Sen jälkeen sitten, jos syyllisyyttäsi ei voida todistaa, yhteys luottamusmieheen.

• VoikoOllaTotta

• VoikoOllaTotta

• VoikoOllaTotta

Hei kaikille ja kiitos vastauksista! Tilanne on sellainen että minulla on admin oikeudet, mutta olen niiden käytöstä tosi tarkka. Teen vaan ne asiat ja toiminnot jotka minulle on sallittuja ja koneen suljen AINA kun olen itse pois sen ääreltä jne.. Esimieheni on suuttunut minulle muista syistä, mutta yrittää selvästi mustamaalata minua ja tod.näk saada myös näillä perusteilla esim lähtemään tai jopa irtisanotuksi.. Mutta KIIITOS - olen ollut itse niin shokissa etten osannut ajatella. Olen tänään pyytänyt esimiehen esimiehen sekä HR:n edustajan pyytämään logitietoja ja todisteita aiheesta. Kun mitään ei löydy - se on sata varma - niin haluan esimieheltänikirjallisen anteeksipyynnön. Muuten tälläinen leima jää ikuisiksi kiinni minuun. Jos ei onnistu, niin lakimiehen mukaan kyseessä on poliisiasia ja kunnianloukkaus -- en vaan haluaisi lähteä niin järeisiin konsteihin.

• Hv

Ei olis kannattanu kattoa p***** työnantajalta saaduilla tunnuksilla.

• voikoollatotta

Eiköhän sekin löydy sieltä logista, jos näin on muka päässyt käymään :) Asia on nyt tutkinnassa ja pomo saa kohta syytteen ! Ikävä juttu, mutta totuus voittaa aina. Rehellisyys kannattaa!

• PoliisimerstariSisu

Oikea sanonta kuuluisi: "totuus ei pala tulessakaan", vai onko tuokin aito ja oikea sanonta? Valitettavasti vääryksiäkin tapahtuu ja joskus vorot saavat jälkiä peiteltyä. Tähän on puutuuttava ken vain voi, yhdessä sen tekemisessä on voimaa, sillä vorot on saatava kii!

• voikoollatotta

Sulla on sanonnat hallussa :) Totta - vorot on saatava kiinni. Mulla on ollut nyt vaan niin monisäikeinen juttu, jossa mut ihan oikeasti yritettiin saada näyttämään esimiehen toimesta jotenkin epäilyttävältä ja/tai epärehelliseltä. En tiedä syytä - ehkä olen hänelle lian kova pala josta on päästävä eroon - mutta jos itse tiedän olevani syytön ko. väitteisiin niin kyllä taistelen loppuun saakka enkä suostu ottamaan "leimaa otsaan "että olisin toiminut jotenkin väärin. Tutkitaan ja sitten vasta hutkitaan -menikö joku sanonta niin - olen SYYTÖN kunnes hän voi sieltä logilta näyttää toteen muuta. Eikö niin Sisu? Taistelen talossa niin kauan kunnes maineeni on puhdistettu ja häneltä kirjallinen anteeksipyyntö "kunnianloukkaukseeni" tai sitten poliisi tutkii logit ja tiedot. Jos hän jää taloon sen jälkeen, niin minä lähden puhtain paperein.. ja hyvillä mielin :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      37
      2983
    2. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      34
      2218
    3. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      45
      2141
    4. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      79
      1999
    5. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      54
      1716
    6. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      56
      1454
    7. Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.

Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä
      Kiuruvesi
      15
      1410
    8. Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin

Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http
      Maailman menoa
      45
      1279
    9. Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta
      Maailman menoa
      105
      1164
    10. Puuma Martina iski nuoren miehen

Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian
      Kotimaiset julkkisjuorut
      158
      876
    Aihe