Peugeot 3008 etulakerit sököinä jo 113.000 km ajon jälkeen

Älä osta 3008

Ihmettelin tasaisesti noussutta rengasmelua edessä ja menin Peugeot pikahuoltoon.
Molemmat Peugeot 3008 etulaakerit aivan sököt ja käsin tuntuva klappi. Takuu mennyt juuri umpeen. Tarkastakaa ihmeessä kaiki 3008 omistajat etulaakerit ajoissa, sillä pahimmillaan laakeri voi leikata kiinni ja talvikeleillä mennään silloin ulos tieltä aivan varmasti.

46

3048

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niimpä niin

      Vain kuuro voi ajaa laakerit niin loppuun, ellei kuule sitä ääntä. Itse ajanut useammilla merkeillä, missä laakeri alkanut huutamaan. Miten se laakeri tarkastetaan, ellei kuulolla? Itsekin näköjään kuulit sen.

      • 3008 laakerivikaa

        Eipähän kukaan voi uskoa että 100000 ajetulla autolla menee molemmat ueulaakerit yhtä aikaa sököiksi ja ei se melu nyt korvia huumaavaa ole vaika laakereissa on klappia. Olen ajanut 1.6 miljoonaa kilometriä eri automerkeillä ja vain kerran tullut takapyörön laakerin uusiminen vastaan.


    • dfssdfsdfs

      Onkohan näissä Saksalaiset laakerit?

      • Useita valmistajia

        Espanjalaisia laakereita ja napoja ainakin Toyota ja ranskalaiset käyttää aika yleisesti alustarakenteissa. Valmistajia on useampiakin eri maissa, mutta ainakin espanjalaisten laatu on hyvä.


      • osssss

        Touranissa 150tkm ja laakeri vaihtoon.


    • ksdjksjfsdfsdf

      Ihan normaalia nykyisin.

      Laakerit mitoitetaan 100tkm ajolle, joten sinun olisi pitänyt huomioda itse tuo vaihtotarve.

      Turha on valmistajaa syyttää siitä että on valmistanut sinulle "edullisen" auton. Jos siihen olisi laitettu kaikki palikat mitoitettuna 300tkm ajolle, olisit kironnut että mikä s....na siinä maksaa uutena.

    • Pökötti !

      Ei tee peugeot, sen paremmin kuin muutkaan autotehtaat itse laakereita. Ei etu eikä takapyöriin. Samoista tehtaasta tulevat. Onhan tuo satatuhatta pitkä matka, johan siihen pientä laittoa tulee merkissä kuin merkissä. Tavallisesti.

      • hgfxghgjkju

        Eihän ne autotehtaat niitä laakereita tee... Mutta... ne mitoittaa ne. Väittäisin että autotehtaan vika tuo on, mutta kun kaikki vedetään niin tiukalle kustannusten suhteen, pitää valita se "alimittainen" laakeri.


      • NäinMeillä
        hgfxghgjkju kirjoitti:

        Eihän ne autotehtaat niitä laakereita tee... Mutta... ne mitoittaa ne. Väittäisin että autotehtaan vika tuo on, mutta kun kaikki vedetään niin tiukalle kustannusten suhteen, pitää valita se "alimittainen" laakeri.

        Taitaa olla suurin ongelma että valitaan se toimittaja joka toimittaa kaikken edullisimman sen speksatun mukaisen osan. Paperilla siis varmaan ihan riittävä osa mutta ei aina käytännössä. Näistä on ollut esimerkkejä vaikka kuinka paljon ja monilla eri valmistajilla.


    • ei ne kestä

      Täytyy hattua nostaa ihmiselle, joka on uskaltanut ajaa Peugeotin noinkin hurjiin km-lukemiin.

      • älä muuta sanoa

        Tojopapoilla siihen menee keskimäärin 12 vuotta ja kolme Tojoa


      • xzö
        älä muuta sanoa kirjoitti:

        Tojopapoilla siihen menee keskimäärin 12 vuotta ja kolme Tojoa

        Kyllähän Pösöllä ajaa http://www.nettiauto.com/peugeot/406/4518898 noita kilometrejä ei Tojolla ajeta ilman että mieli järkkyy.


    • ent tojotisti

      Jotain autossas on pielessä. Kesti kuitenkin paremmin kuin Toyotani. Siihen joutui vaihtamaan etupyörän laaakerit 50000 kilometin välein

      • pökötti on surkea

        heh heh itse olen omistanut 405,406 ja 308 peugeotin ja laatu on kyllä suoraan sanottuna perseestä.
        No onnex muijalla on subaru ja täytyy sanoa että auto on ihan eri planeetalta kun ranskan rievut.


      • kjcxtgyhcgjhkuj
        pökötti on surkea kirjoitti:

        heh heh itse olen omistanut 405,406 ja 308 peugeotin ja laatu on kyllä suoraan sanottuna perseestä.
        No onnex muijalla on subaru ja täytyy sanoa että auto on ihan eri planeetalta kun ranskan rievut.

        Niin...

        Subaru on ihan ookoo siihen asti kun havaitset sen hitsaustarpeen alkaneen. Tuo alkaa ikäluokassa 10-12 vuotta. Peugeotin korin kohdalla noin ikäluokassa 18-20 vuotta, menee joskus pidempäänkin.

        Enkä kyllä lähtisi arvostelemaan mainitsimiesi pösöjen ajo-ominaisuuksia verrattaessa saman aikakauden subaruihin...


      • KysynVaan-76
        pökötti on surkea kirjoitti:

        heh heh itse olen omistanut 405,406 ja 308 peugeotin ja laatu on kyllä suoraan sanottuna perseestä.
        No onnex muijalla on subaru ja täytyy sanoa että auto on ihan eri planeetalta kun ranskan rievut.

        "heh heh itse olen omistanut 405,406 ja 308 peugeotin ja laatu on kyllä suoraan sanottuna **********."

        Aika monta olet sitten kuitenkin ostanut ennenkuin opit...
        Vai olikohan niin että jäi kuitenkin omistamatta ja kerroit vain "esson baarin" tietotoimiston käsityksen asiasta?


    • 70 000

      Volvo 60 70000 km niin meni laakeri vaihtoon.

    • kamala vika

      Autosi etulaakerista irtosi yksi a, putosiko maantielle?

    • Pökötin (205) etulaakerit menee siksi, kun niissä ei ole erikseen stefoja kuten wanhaan hyvään aikaan vaan laakerit ovat "kahden zetan" kaksirivisiä viistokuulalaakereita. Vesi pääsee mikroskooppisen pienen tiivistehuulen ohi lakeriin ja se on sitten menoa... Ruostuu...

      Joskus labrasin, että vesi pääsee navan ja sisemmän laakerikehän välistä sisäkehien väliin ja siitä rasvan joukkoon. Aloin kasaamaan kaiken jäykän vaseliinin kanssa ja tuntuu, että kestoikä piteni. Kilometrejä en muista muuten, kuin että espanjalainen laakeri hajosi jo 10 tuhannessa kilometrissä.

      Kerran kokeilin ajaa ääntävällä laakerilla pitkään. Reilun vuoden (ja 20 000 km) ääntämisen jälkeen pokka petti ja uusin laakerin. Olipa pahan näköinen...
      Ja se ääni on kesärenkaillakin ajettaessa samanlainen kuin jos olisi Hakkapeliitat alla.

    • Viimeinen Pögötti

      Mulla meni eka laakeri jo alle 60 tuhannen kilometrin ja nyt toinen, kun autolla on ajettu 75 tuhatta. On tämä ihan käsittämätöntä.- Minkälaisista osista ne näitä nykyautoja oikein kasaa?
      Eka laakeri meni takuuseen, mutta nyt käydään keskustelua maahantuojan kanssa toisesta. Takuu meni umpeen joulukuussa.

    • vie paaliin pskaaa

      Hyvinhän tuo pösöksi kestänyt, yleensä pösön kone tai vaihdelaatikko hajonnut ennen noin "kovia" kilometrejä tai palanut "loistavien" sähköjen takia...

      • KysynVaan-76

        Ja omaa käyttökokemusta sinulla oli kuinka monesta?
        Vai olikohan niin että jäi kuitenkin omistamatta ja kerroit vain "esson baarin" tietotoimiston käsityksen asiasta?


      • Tällä.mennään

        Minun 205:lla takana 30 vuotta ja 503 000 km. Kone kunnossa, ölyä tosin syö ja valuttaa joskus alleenkin. Ja vuotaa jäähdytysveden sekaan koska liian pieni kannas kansitiivisteessä öljytiehyen ja vesitilan välillä. En aio tehdä asialle mitään.
        Se vesipumppukin on vielä alkuperäinen... Moottori on TU3A.


    • ainako maanantaiauto

      Niin, Peugeot 3008 päätti irtisanoa etulaakerinsa 65 000 km kohdalla. Takuu tietenkin juuri umpeutunut...myyjäliike kohautteli olkapäitään, että jopas sattui...mutta laitetaan kuntoon kunhan maksat itse kaiken.

      • Adolf H.

        'ainako maanantaiauto'

        Ei uskottava...täyttä skeidaa, jos takuu on juuri umpeutunut, ilman muuta korjataan...tämähän on pikkujuttu.


    • harrix4

      Itsellä BMW 320 ja etupyörän laakeri meni heti kun takuu loppu, alle 60-tkm.
      Merkkikorjaamo ei ehtinyt vaihtaan kun liian paljon töitä ja pakko ajaa joka päivä kun ainoo auto, sanoivat että vastuu minulla jos menee palasiks.

    • Weio.

      Minulla on yhdestä autosta mennyt pyöränlaakereita. Yllättäen se oli Peugeot, ja laakerit tohjona alle 100 000km

    • Mazda 666

      2005 mallin mazda 6 molemmat etupyörän laakerit vaihtoon vuoden erotuksella, mittarissa oli 130000!

    • laakerit paskana

      Peugeot 3008 paskat etupyrän laakerit on ilmeisesti tyyppivika. 2,5 v vanhalla autolla ajettu nyt 110tkm ja molemmat paskana, taas. Eli ne on vaihdettu takuuseen jo kertaalleen noin vuosi sitten.
      Nyt tapellaan maahantuojan kanssa mitä käy.
      Rapoa tulossa kun selviää...

      • Rommel.

        'laakerit paskana'

        Jos ne kerran on vaihdettu n. vuosi sitten...niissähän on takuu, vai mitä?
        Kummallista valittamista olemattomista vioista.


      • Pösömiäs

        Moi.
        Minulla 3008 2014vm ajettu 140tkm. Nyt olis laakereiden vsihto edessä. Pösöjä ollut muitakin. 407 ajoin 200000 sitten piti vaihtaa laakerit ja 308 180tkm ja laaketeiden vaihto. Niin eipä niitä kovin tiheään tarvitse vaihtaa.


    • laakerit

      406 td 620000 ajettu toinen etupyöränlaakeri alkuperäinen toinen vaihdettu, takana alkuperäiset. Nykyisissä laakereissa, joita useimmat merkit käyttää, yksi ongelmia aiheuttava tekijä on huonolaatuinen rasva ja tiivisteet. Toisinaan korjaamoilla rikotaan uuden laakerin tiiviste paikoilleen rassattaessa. Riippumaton korjaamoyrittäjä sanoi, että nykyiset laakerit kestää 100000 km parhaimmillaan.

    • Pösö 3008

      Pösön laakeri meni juuri nyt, 65000 t ajettu, ei kovin vakuuttavaa! Sitikassa sentään kesti, puoli milj. kilometriä ajoin ja vielä hyvät. Laakereiden särkymisen syy ei useinkaan ole laakerin huonous, vaan sen asennus. Joka vasaraa käyttää asennettaessa, ei voi saada ehjänä laakeria asennettua paikalleen. Puhtaus näissä asioissa on enemmän kuin "puoliruokaa"

      • kokemus

        Motonetistä saa yhden laakerisarjan n.60 €, eli 120 € etpyörien laakerit.

        Parasta vaihtaa itse, ei mikään maankaatohomma ja sitten tietää työn laadun.


    • SUURIN SYYY

      Laakerit ovat kestovoideltuja ja molemmilta puolilta yleensä suojattuja,mutta kunse vaseliini on unohtunut pois tehtaalla laakeripesästä.

      • rasvatkaa

        Kyl siel jotain "magariinia" hiukan on,mutta kunnon vedenkestävät vaseliinit ois poikaa. Jotain on laakerien kestävyydessä pielessä, kun monessa merkissä laakerit pettää ennemmin, kuin 90 luvun autoissa.


      • mietis sitä
        rasvatkaa kirjoitti:

        Kyl siel jotain "magariinia" hiukan on,mutta kunnon vedenkestävät vaseliinit ois poikaa. Jotain on laakerien kestävyydessä pielessä, kun monessa merkissä laakerit pettää ennemmin, kuin 90 luvun autoissa.

        olikos 90-luvulla autoissa 40-45-sarjalaisia renkaita 17-18 tuuman vanteilla, kyllä rengasprofiililla ja ajotavalla on Suomen kuoppaisilla teillä suuri vaikutus laakereiden kestoon


      • ZZZZCCCCCBBBB
        mietis sitä kirjoitti:

        olikos 90-luvulla autoissa 40-45-sarjalaisia renkaita 17-18 tuuman vanteilla, kyllä rengasprofiililla ja ajotavalla on Suomen kuoppaisilla teillä suuri vaikutus laakereiden kestoon

        Totta mitä haastelet, ja ylileveät renkaat myös rasittaa laakereita. Ajotapa, eräässä perheessä kaksi samaa merkkiä ja mallia autot, pojalla meni vetarin niveliä suht usein, mutta isäukolla ei koskaan(jätän merkin sanomatta humpuuki sakin kiusalla)


    • Luke Lex

      Emmekä enään voi edes vitsailla ryssien huonoilla teillä, kun meillä alkaa olla jo samanlaiset. Kyllä ne kuoppien aiheuttamat iskut kulkevat niitten laakerien kautta jousille ja iskareille.
      Ja se lisä kuluerä mikä tulee maksaa nykyisestä politiikasta, kun ei teitä hoideta.

    • ekajavikapösö

      Sana juttu täälläkin, vasen ensin 82 tkm, oikea 85 tkm. Tasainen, mutta huono laatu!

      • kuulaaivot

        Paskoja tuntuu olevan lakrut, missäköhän mikä mikä maassa ne noit värkkää?


    • Eka_ja_viimenen_pösö

      Peugeot 3008 vm 2011, nyt kilometrejä n.100000.
      Ekat laakerinvaihdot 50000 ja n.70.000, toiset nyt 2016, toinen kesällä ja toinen joulun alla. Aika paska homma, vaihdolle hintaa nyt 12/2016, 330€

      • eiomaan

        Huonoja halpoja laakereita ei kannata alkaa asentamaan, paitsi vaihtoon meneviin kosliin!


      • lajfdlaskndadasd
        eiomaan kirjoitti:

        Huonoja halpoja laakereita ei kannata alkaa asentamaan, paitsi vaihtoon meneviin kosliin!

        Tuo olisi pitänyt kertoa valmistajalle. Jos ensiasenteinen kesti 50tkm...

        Kyllähän syynä noiden laakereiden hajoamiselle on alakanttiin tehty mitoitus.

        Mitoitus taas tehdään alakanttiin kustannusten vuoksi, ja päästöjen. Pieni laakeri pyörii herkemmin kuin iso.

        Aikoinaan peugeot 305:ssä ollut etupyöränlaakeri tuli käyttöön uudemmissakin malleissa. Kun 305 taisi painaa noin 1000kg, samaa laakeria käytettiin citroen C5:ssä, joka painoi noin 400 kg enemmän.

        Yllättäen laakeri tuppasi hajoilemaan paljon usemmin kuin 305:ssä (jossa se ei hajonnut oikeastaan koskaan).


    • Seontätäpäivää

      Älä huoli qaskaissa ei kestä noinkaan pitkään. Kyllä se laakeri äänellään hälyttää ennen kiinnileikkaamista. Ei mitään enää tehdä kestämään isältä pojalle kun täytyy kokoajan myydä uutta.

      • Ennenhyvämerkki

        Paskai onkin sitä ranskan laatua....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1515
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe