Ahon talli

Nella03

Kertokaa mielipiteenne Ahon tallista (mankilassa)

- Minkälaisia hevosia siellä on? Nimet, rodut, ikä
- Kuka opettaa? Millanen opetus?
- Lempi heppa/poni

122

11781

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Boris

      Menepä osoitteeseen www.ahontalli.com

      • nella03

        kertokaa omin sanoin mitä ootte mieltä paikasta!!!


      • tiia200
        nella03 kirjoitti:

        kertokaa omin sanoin mitä ootte mieltä paikasta!!!

        No itse olen käynyt siella leirillä ja oli todella mukavaa. Siellä on 3 eri tallia ja muutama pukkiponi kuten Melinda ja April. Opettaja Tarja on kiva. Hevoset ovat todella kilttejä, vaikka välillä peppu lentää. Kaverit käy siellä ja kehuu todella paljon.


      • lauraaaw
        tiia200 kirjoitti:

        No itse olen käynyt siella leirillä ja oli todella mukavaa. Siellä on 3 eri tallia ja muutama pukkiponi kuten Melinda ja April. Opettaja Tarja on kiva. Hevoset ovat todella kilttejä, vaikka välillä peppu lentää. Kaverit käy siellä ja kehuu todella paljon.

        juu mä en oo käyny siel mut oon menossa ahon esteleirille. oon kuullut siitä paljon ja suurin osa on kivaa palautetta.


      • siljaponi
        lauraaaw kirjoitti:

        juu mä en oo käyny siel mut oon menossa ahon esteleirille. oon kuullut siitä paljon ja suurin osa on kivaa palautetta.

        Mille viikolle oot menossa esteleirille mää olisin tulossa vk.26. En oo ennen käyny aholla ja haluaisin tietää onko Sylvia kiva ja onko tasaiset askeleet?


    • Moik

      Paikka oli mielestäni ihan ok. Ruoka hyvää, asuinpaikat ihan inhimillisiä. Monet hevosista varsin osaamattomia. Ei kannata ehkä ottaa Ahoa leiripaikaksi, jos haluaa kehittyä paljon ratsastajana. Opetus menetteli, ei kovinkaan kivat maastot. Mukava henkilökunta.
      Varsinaista lempparia ei muodostunut, mutta Mono oli kiva :)

      • Nimetön

        Hevoset:
        -Missio, suomenhevonen, tamma s.90
        - Villen Kiito, sh, tamma s.90
        - Ellu-Tellu, sh, tamma s. 91
        -Nosturi, sh, ruuna s.86
        -Jenkaus,sh, tamma s.89
        -Tähden-Piirto, risteytys s.99
        -Loimun Tähti, sh, tamma s. 86
        -Monoceros, new forest, tamma s.91
        -Fakra, pv, tamma s.86
        -Joen Myrsky, sh, ruuna s.98
        -Hurmuri (ex. Valtin Janne), sh, ruuna s.88
        -Nix Rombo, lv, ruuna, s.91
        -Aljans, pv, ruuna, s.98

        Ponit:
        - Keke IV, russ, ruuna, s.86-87 (ei varma)
        - Ajoksen Kaapo, shettis, ruuna, s.00
        - Mr. Thompson, lv, ruuna, s. 92 (ei varma)
        - Ahon Lola, rist. tamma s.97
        - Takku, rist. tamma s.85 (ei varma)
        - Golden Comet, rist. tamma s.97
        - Misty, rist. tamma s.85 (ei varma)
        - Mare, lv, tamma s.91 (ei varma)

        Hevoset on kivoja, toiset osaavat enemmänkuin toiset mutta osaavan ratsastajan käsissä kaikki menee. Kaikki kuitenkin sen tasoisia hevosia että menevät leiri- ja tuntikäytössä.

        Tunnit pitää talvisin aina Milja Luukela, mutta leireillä on aina toinen opettaja kaverina. Yleensä Mervi Aho tai Mervi Siltala.
        Ruoka leireillä todella hyvää ja aina tekemistä. Henkilökunta mukavaa. Opetus myös hyvää ja kaikki pääsevät oman tasoisten ryhmiin. Ryhmiä yleensä neljä, aina kaksi ryhmää kerrallaan ratsastamassa, toiset maneesissa ja toiset kentällä. Tunnit ovat aina pieniä, eli max 6ratsastajaa, jotta opettaja voi keskittyä jokaiseen.

        Ja ei varma- maininta hevosen nimen perässä tarkoittaa että en muista varmalla hevosen syntymä aikaa..


      • Melicia
        Nimetön kirjoitti:

        Hevoset:
        -Missio, suomenhevonen, tamma s.90
        - Villen Kiito, sh, tamma s.90
        - Ellu-Tellu, sh, tamma s. 91
        -Nosturi, sh, ruuna s.86
        -Jenkaus,sh, tamma s.89
        -Tähden-Piirto, risteytys s.99
        -Loimun Tähti, sh, tamma s. 86
        -Monoceros, new forest, tamma s.91
        -Fakra, pv, tamma s.86
        -Joen Myrsky, sh, ruuna s.98
        -Hurmuri (ex. Valtin Janne), sh, ruuna s.88
        -Nix Rombo, lv, ruuna, s.91
        -Aljans, pv, ruuna, s.98

        Ponit:
        - Keke IV, russ, ruuna, s.86-87 (ei varma)
        - Ajoksen Kaapo, shettis, ruuna, s.00
        - Mr. Thompson, lv, ruuna, s. 92 (ei varma)
        - Ahon Lola, rist. tamma s.97
        - Takku, rist. tamma s.85 (ei varma)
        - Golden Comet, rist. tamma s.97
        - Misty, rist. tamma s.85 (ei varma)
        - Mare, lv, tamma s.91 (ei varma)

        Hevoset on kivoja, toiset osaavat enemmänkuin toiset mutta osaavan ratsastajan käsissä kaikki menee. Kaikki kuitenkin sen tasoisia hevosia että menevät leiri- ja tuntikäytössä.

        Tunnit pitää talvisin aina Milja Luukela, mutta leireillä on aina toinen opettaja kaverina. Yleensä Mervi Aho tai Mervi Siltala.
        Ruoka leireillä todella hyvää ja aina tekemistä. Henkilökunta mukavaa. Opetus myös hyvää ja kaikki pääsevät oman tasoisten ryhmiin. Ryhmiä yleensä neljä, aina kaksi ryhmää kerrallaan ratsastamassa, toiset maneesissa ja toiset kentällä. Tunnit ovat aina pieniä, eli max 6ratsastajaa, jotta opettaja voi keskittyä jokaiseen.

        Ja ei varma- maininta hevosen nimen perässä tarkoittaa että en muista varmalla hevosen syntymä aikaa..

        Nimettömälle.

        Aholla ei tällä hetkellä ole enään Ellu-Tellua, Aljansia, Takkua, eikä Mistyä. Jokkekin kävi poissa, mutta on nyt tulossa takaisin. Tunteja ei enään nykyään pidä Milja, vaan Tarja, samaten osan kesäleirien tunneista.

        Ahon pollet tällä hetkellä:
        Mission
        Villen-Kiito
        Monoceros
        Nosturi
        Jenkaus
        Tähden-Piirto
        Loimun-Tähti
        Nix Rombo
        Bernard

        Keke
        Ajoksen Kaapo
        Jessica
        Mare of May(Mare)
        Nefertiti Corona(Nessi)
        Ahon Lola
        Golden Comet
        Kalle
        Humu
        Mr.Thompson
        Sylvia varsansa kanssa
        The Go Between(Peto) sekä
        Melinda Aprilli varsansa kanssa.


      • ---------------------------...
        Melicia kirjoitti:

        Nimettömälle.

        Aholla ei tällä hetkellä ole enään Ellu-Tellua, Aljansia, Takkua, eikä Mistyä. Jokkekin kävi poissa, mutta on nyt tulossa takaisin. Tunteja ei enään nykyään pidä Milja, vaan Tarja, samaten osan kesäleirien tunneista.

        Ahon pollet tällä hetkellä:
        Mission
        Villen-Kiito
        Monoceros
        Nosturi
        Jenkaus
        Tähden-Piirto
        Loimun-Tähti
        Nix Rombo
        Bernard

        Keke
        Ajoksen Kaapo
        Jessica
        Mare of May(Mare)
        Nefertiti Corona(Nessi)
        Ahon Lola
        Golden Comet
        Kalle
        Humu
        Mr.Thompson
        Sylvia varsansa kanssa
        The Go Between(Peto) sekä
        Melinda Aprilli varsansa kanssa.

        minne ne on mistyn pannu????????????????????;(((( ja miks


      • tiia200

        Mun lemppari on Melinda ja Pipari. Ja aika paljon ratsastetaan itsenäisesti.


      • pöö
        tiia200 kirjoitti:

        Mun lemppari on Melinda ja Pipari. Ja aika paljon ratsastetaan itsenäisesti.

        Oletko ollu vuokrausleirillä vai tavallisella? Valvotaanko vuokrausleirillä ratsastusta?:)


    • Mie vaan...

      No Ahon talli on mielestäni erittäin mukava paikka.
      Olen ollut siellä jo kahdella kesäleirillä ja kerran viikonloppuleirillä! Henkilökunta ja hevoset on mukavia. Vaikka kaikki hepat ei olekkaan sellaisia upeita koulu tai esteratsuja ne ovat aika osaavia ja kilttejä. En osaa sanoa lempparia koska kaikki ovat kivoja. Ratsastuksen opettaja vaihtelee...

    • Minttu!

      heip,olen ollut aholla leirillä ja vuokraamassa seitsemän kertaa. opetus on mukavaa ja opettajat vaihtelevat.henkilökunta on todella mukava ja jukka tekee myös hyvää ruokaa. Leireillä on aina mukavaa ohjelmaa. lempparini ovat: komeetta,peto,fakra ja tomppa

    • ---------------------

      hevoset on ihania ja kilttejä. tottakai erikois tapauksiakin löytyy... :)poneja ja hevsia on hyvin paljon eri tyyppisiä. ja ikäisiä. mut ihania ne on.. käy tallin sivuilla,,humppa oo lovely ja samoin lola ja kaikki muut pikku ponit... olen vaihtanut tallia ja en enää käy aholla usein. on ikävä niitä karva naamoja

    • Nimetön

      Jos joku haluaa vielä tietoa hevosista voin kyllä kertoa lisää esim luonteista jne..

      • Kaakaa

        Heips? Tietäisikö kukaan mihin MIsty ja Takku ovat menneet? Aikoinaan olivat omia suosikkejani, olisi kiva tietää kuulumisia...


      • ööps
        Kaakaa kirjoitti:

        Heips? Tietäisikö kukaan mihin MIsty ja Takku ovat menneet? Aikoinaan olivat omia suosikkejani, olisi kiva tietää kuulumisia...

        Johan misty ja takku on vanhoja,yli 20-vuotiaita jos hengissä enää edes ovat. ei niillä ratsastuskoulukäytössä kestä kintut, monet alle kakskymmpisinä pääsevät makkaratehtaalle... valitettavasti. Sinne ne varmaan on menny. Mun suosikkeja oli molemmat kans.


      • hiutalesade
        Kaakaa kirjoitti:

        Heips? Tietäisikö kukaan mihin MIsty ja Takku ovat menneet? Aikoinaan olivat omia suosikkejani, olisi kiva tietää kuulumisia...

        Takku tietääkseni jollain yksityisellä viettelee eläkepäiviään


      • v-s
        hiutalesade kirjoitti:

        Takku tietääkseni jollain yksityisellä viettelee eläkepäiviään

        Saiko Ahon talli Takun Liimataisilta? Nimittäin mun äitillä ja niillä oli Takku heppa ja ne myi sen, ois kivaa saaha tietää ponista joka on ollu joskus kauan aikaa sitte tuttu.. : / Ku olin noin 5 vuotias eikä mua kiinnostanu Takku yhtään.. :( Nyt on ikävä.. Muuten jos te aattelette että Takku tais olla sieltä mut ette oo varmoja ni Takku säikähti vanhassa kodissa jotain ja törmäs johki en muista mihin ja sai takajalan lähistölle ison haavan.. :( Haluisin Takusta kuvii ja lisää tietoo haluun myös tietää missä päin Suomee sijaitsee ja onko kuollu.. Meillä on takusta vain huonoja kuvii.. :( Antakaa lisää tietoo pliis!! On kauhee ikävä.. :( En halunnu koskaan ees ratsastaa ku en tykänny hepoista nyt mua ärsyttää tiiän vaan et se oli kuulemma ihana ratsastaessa.. :(


      • ?

        Voisitko kertoo sylviasta ja lolasta ja ottaa mun mesen ja joskus lähettää kuvii niist?:)
        mun mese on [email protected] ei tarvi sit kenenkään lisätä jos ei näistä poneista aio keroo:)
        kiiitos etukäteen!


      • snnni__

        Oon menossa vuokrausleirille 2010 Aholle., Kerrotko vähän et millanen Vikke on? millasta on hypätä? Entä millaista ilmansatulaa (onko pomppunen ravi, laukka summuut ? :)


      • menossaaholle

        hei! oon menossa 2017 vuokraamaan joko jessicaa tai poleroa! kertoisitko millainen jessica on maastossa ja paljonko hyppää yksittäisenä ratsastajan kanssa! millainen ilmansatulaa? pomputtaako hirveästi? millainen esteillä ja koulussa?
        entä polero? millainen esteillä ja paljonko hyppää yksittäisenä? entä maastossa ja ilman satulaa? eli meen ekaa kertaa aholle ja mä oon ratsastanut kohta 8vuotta vakituisesti! kiitos jos vastaat!👍


      • Ponityttö_02

        Mille leirille oisit menossa? :) mäkin oon menossa ahoon elaa kertaa enskesänä ja siis meen vuokraan:) jos oot menossa 27,28 tai 29 nii ois kiva tutustuu:) en siis viel ite tiiä mille meen:) mulle voi laittaa sähköpostio [email protected]


      • ahoonparas
        menossaaholle kirjoitti:

        hei! oon menossa 2017 vuokraamaan joko jessicaa tai poleroa! kertoisitko millainen jessica on maastossa ja paljonko hyppää yksittäisenä ratsastajan kanssa! millainen ilmansatulaa? pomputtaako hirveästi? millainen esteillä ja koulussa?
        entä polero? millainen esteillä ja paljonko hyppää yksittäisenä? entä maastossa ja ilman satulaa? eli meen ekaa kertaa aholle ja mä oon ratsastanut kohta 8vuotta vakituisesti! kiitos jos vastaat!👍

        polero on esteillä laiska, Jessi kuumuu vähän


    • zzahhh

      Minusta aho on ihana paikka

    • aholle meen

      onko niiden miesten alkoholin käyttö niin hurjaa mitä jotku väittää? ja mitä henkilökuntaa siellä on, jukka, urho vai mitä ne oli? muita?

      • jennibenni

        ku itte olin leirillä, ei urkki tai jukka ollu kumpikaan mielestänikertaakaan päissä :D miehet ovat tosi mukavia, mitä nyt ei kannata jukasta pahaa puhua sen lähettyvillä.. voi tulla kenkään tallilta :D


    • ahontallionparas<3

      Elikkä aholla on tosi rento tunnelma ja mukava henkilökunta, tarja opettaa ja Uuno-koirakin kulkee tallialueella :D jukka ja urkki on mukavia! (= Ite oon käny parilla leirillä ja vuokrailemassaki muutaman kerran (=

      aholla nykyään asustelee

      isotalli:
      fakra
      piirto
      vikke
      missi
      april
      inkkari
      viki
      peto (en oo varma onko se siirretty jo nyt tnne isoon talliin, vai siirretäänkö ollenkaa)
      mono

      jtn tarjan heppoja

      ponitalli/pikkutalli:
      keke
      tomppa
      mare
      tane
      jessica
      sylvia
      sakke
      kalle
      lola
      kome
      nessi

      noista saattaa puuttua muutama, joita en muista!


      MUTTA AHOLLA ON AINA MUKAVAA!!!

      • ahontallionparas

        ja tietenkin poni tallissa mellu!


        mulla on noissa vaa niitte lempi nimet, oikeet nimet voitte käyä kattoo www.ahontalli.com


      • vm.95
        ahontallionparas kirjoitti:

        ja tietenkin poni tallissa mellu!


        mulla on noissa vaa niitte lempi nimet, oikeet nimet voitte käyä kattoo www.ahontalli.com

        Assuuko se Tarja-opettaja siellä? Ihan kiva paikka oli, kun olin siellä :)


      • tiia200
        vm.95 kirjoitti:

        Assuuko se Tarja-opettaja siellä? Ihan kiva paikka oli, kun olin siellä :)

        Asuu Tarja siellä


    • kusmarolli

      aho on ihan huippu ja rento paikka :D ponit on ihania, tallit ei mitään maailman nykyaikaisimpia ja uusimpia, mutta todella viihtyisiä ♥
      majoitustilat ihanat, ja jukka ja urkki on kivoja kans (:
      jokane hepo on omalaatuinen, jotkut saattaa näykkästä tai muuta mutta jokaiselle kyllä ratsastaja löytyy ! (:
      kesällä nähään nessi ♥ ps. nessi on paras

      • Minä vaan

        Osaako joku kertoa että pyöriikö täällä myös kesällä tunnit niin että pääsisi irtotunnille ? Itse olisin kiinnostunut siskoni kanssa kokeilemaan paikkaa.


      • :)
        Minä vaan kirjoitti:

        Osaako joku kertoa että pyöriikö täällä myös kesällä tunnit niin että pääsisi irtotunnille ? Itse olisin kiinnostunut siskoni kanssa kokeilemaan paikkaa.

        Kesällä ei tunteja ole mutta nyt on taas tunnit jatkunu.Kannattaa käydä kokeilemassa ahon tallia.Ihana ja paras paikka!:)


    • nessilove

      nessi on paras (: ♥

    • ahofanihh

      Mä ja munn kaver oltais vuokraamassa Nessii ja komee :))
      Me ollaan ridattu 3 ja 4 vuotta, millasii ne onn??
      Onko joku tulossa 30 vkolle ja on Ottamassa nessiä tai komee??

      • jensseli

      • -----------------

        moi nessi on kyllä tosi laiska ja komesta en tiiä ku en oo ratsastanu sillä ku sillä pitää olla kokenu kuski


    • saaarahii

      kome on ainaki varattu tuollon viikolla 30, nessiä ei. nessi on kyllä ihan mahtava poni, reipas ja varma. (: kiltti hoitaa. hyppää hyvin ja tosi tasaset askeleet ilman satulaa ihan paras!

    • ki7

      vuokrataanko poleroa? :D millainen se on? ja piirto myös? :)

    • Elsutin

      Aho on kuulkaa paras paikkka! ;))
      Poleroa vuokrataan kyllä ja ihana on kyllä, viimeski tuli sillä hepalla ratsasteltua viimeviikolla ja kiva oli. Ja niin on myös piirto, hiukan osaa olla kyllä laiskahko :)
      JA vikke on kameli :D:D:D

    • JomPPeDuu

      Kertokaa millanen Sakke on ? :)) oisin menossa joulun jälkeen vuokraamaan , haluaisin tietoo sakesta et minkälainen se on esim ilmansatulaa ja pukitteleekse tai jtn... ;) huom: viestii tänne jos on tietoo saken luonteesta ja jtn.... : [email protected]

    • minävaan222

      sakke on mukava, automaatti esteillä, ihan kivat askellajit :D Ei pukita ;) Sakella on ilmansatulaa aika hirveet askellajit joidenki mielestä, mut ei ainakaan mun mielestä jos istuu oikein. Maastossa se kerran säikähti jotain lintua mut rauhottu nopeasti ;D En jaksanu sähköpostiin.

    • hääääääääää

      moi aholla on nykyää hevosia kome nessi melinda jessica sakke kalle vikke polero piirto sylvia april mono mika erppa inkkari tompa zaha lola

    • Veera728

      Moi! oon menos joskus hiihtolomal tai ennen sitä vuokraan, ois kiva saada kaveri sinne mukaan koska oon menos yksin! laittakaaa sähköpostia : [email protected]

    • PP

      Minkä ikäisiä Melinda ja Sylvia ovat? ja muutenkin minkä laisia kesällä vuokraus leiriä ajatellen :))

    • aho4ever

      PP: Mellu on ihan näpsäkkä, mitä nyt välillä saattaa pukitella. Ihan ok hypätessä ja koulussa varsin kiva, ei kovin reipas mutta oma kaasu ja jarru löytyy.
      Sylvia on sitten semmoinen energiapommi, hyppää tosi hyvin mutta kuumuu esteille, koulussa kans tosi kiva.

    • asdfghjklöä'

      kertokaas Lolasta? (:
      minkälainen se on?
      tarkasti kiitos :D
      vuokraan sitä vko 23 (:

      • kuka mä oon?

        Se on kilti mut se potii aika paljon tunilla mut muuten aivan ihana ja kilti . En muten osaa sanoo siittä


    • jessica

      Jessica on ihana mä tykää siitä ja se on helppo halita. Mut sanokaa minkalainen polero?

    • ?

      Millaisia noi suokit Mika ja Erppa on hoitaa ja ratsastaa? (:

      • ebsukkaah

        vaativia mut hoitaessa ihania


    • jenskuc

      No minäpä keron Mä kän siellä.
      -Jessica sylvia kalle lola apri kome melinda sakke tomppa inkkari mikka ( joka ei olle tunneilla) polero erppa mono nessi zaha(joka on eli meijän ratsastus open hevonen eli ei ole tuneilla)
      entiiä niite niiten rotuja.
      -Tarja kuka asuu siellä ja se on meijän ratsastus ope (en osaa sanoa mikälainen opetus siellä on)
      -Minun lemppi poni on ehdotomasti jessica.

    • Minä

      Moi AHO ON PARAS RATSASTUS PAIKKA

    • Mijdfjfbjf

      Mono kuolli :(

    • kpp.

      Kertokaa vähän Kallesta, Piirrosta,Jessicasta ja Polerosta? Millasia ne on ilmansatulaa, esteillä, koulussa, maastossa ja hoitaessa? Mimmosia ne on ylipäätään olemukseltaan? kaikki on tosi kivan näköisiä otuksia. Olen menossa ensi kesänä varmaan vuokraamaan kahden kaverini kanssa Aholle niin olisi kiva tietää :)

      • vakkari (:

        Kalle on kuulemma tosi mukava, hyvä hyppäämään, ilman satulaa kivat askeleet, mutta saattaa vedellä päätä alas (: koulussa perusosaava (: tosi mukava hoitaa! maastossa myös ihan mukava.

        Piirto on ihan tositositosi ihana, oon sitä viikon vuokrannu ja se oli semmone höpönassu (': mutta sen hyppytyyli on ihan kauhea, en meinannu pysyä mukana ollenkaan :D mutta ilman satulaa ihana, säkä painaa vähän, mutta ei pahasti (:
        Koulussa sellanen ihan perusosaava, mulla ekoilla tunneilla vähä yritti testailla, mutta sitte se huomas kuka oikeesti määrää :D hoitaessa tosi ihana, semmonen lutunen :3 maaastossa aivan ihana, suosittelen vuokrata piirtoa!

        Jessica on ihan kiva(: ilman satulaa mukava, sellanen reipas ja hypätessä, jos ratsastaja kyttää estettä kokoajan saattaa kieltää, mutta harvemmin sellasta. maastossa kai ihan kiva, on vauhikas mutta jarrutki löytyy (: hoitaessa vähän arka, mutta sitte ku se alkaa luottaa suhun niin tosi mukava :D

        Polerosta en tiiä paljon mitään, oon vaan nähny vaan kerran ku kaveri ratsasti sillä (: mutta se on kai aika osaava koulussa, ja tykkää hypätä ja on semmonen kiva :) hoitaessa kiltti ja mukava, maastosta en tiiä (:

        Toivottavasti oli apua (:! multa voi kysellä vielä jos tulee asiaaa !


      • menossa2k17

        moikka! kysyn nyt sulta mutta en oo varma tiedätkö näistä mitään! osaisitko yhtään sanoa koska polero ja jessica on syntynyt? kumpi on vanhempi? oon rakastunut molempiin ja ajattelin että vuonna 2017 vuokraan jessicaa ja vuonna 2018 sitten poleroa! kiitos jo etukäteen jos viitsit vastata!


      • ahoonparas
        menossa2k17 kirjoitti:

        moikka! kysyn nyt sulta mutta en oo varma tiedätkö näistä mitään! osaisitko yhtään sanoa koska polero ja jessica on syntynyt? kumpi on vanhempi? oon rakastunut molempiin ja ajattelin että vuonna 2017 vuokraan jessicaa ja vuonna 2018 sitten poleroa! kiitos jo etukäteen jos viitsit vastata!

        Jessi on nyt 16w , polero kans jotai sitä luokkaa muistaakseni


      • ahoonparas
        ahoonparas kirjoitti:

        Jessi on nyt 16w , polero kans jotai sitä luokkaa muistaakseni

        nyt muistan poleron iän; 12


    • yhyyfcvb yhyyy

      Mono on poissa:(

    • terseteille

      Hoidetaanko hevosia Aholla ihan asianmukaisesti (eli saavat levätä tarpeeksi, eivätkä juokse tunneilla koko ajan & saavat tarpeeksi ruokaa)? Sivuilta kattelin kuvia, ja jokunen hevosista näytti aika laihalta..

      • ahopa

        No siellä on joskus kolme tuntia peräkkäin hepat. Ja ne jotku on laihoja monesti kyllä hepat on kaksi tuntii mut joskus kolme tuntii! Ruoka määrästä en tiiä!


      • ebsukkaah

        kaikki on siellä hyvin


    • Jensku..pensku

      Musta ainakin näytää hevosset hyvältä saa levät se on hyvä paikka saa tarpeeksi rukaa ei oo laihoja eikä liian läskejä et se on hyvä paikka!

    • mmnh3

      Tallin sivuilla olevat kuvat ovat kyllä surkeita, kannattaa katsoa esimerkiksi youtubesta videoita joissa selviää että ei yksikään niistä hevosista ole mikään tikku :D Tallilla on kyllä säännökset niin, että hevoset lepäävät ja saavat syödäkseen (:

    • Ahopa

      Aho on mielestäni huono paikka. Nimittäin siellä on henkilö kunta iha ok. (kävin ekaa kertaa aholla enkä oppinu paljon mitään laitettiin vaan ravamaan kevyttä ravia ja näin) Hevosista jotku potkii ja saattaa purrakki. (näykkii) Sivuostoa ei ole päivitetty kunnolla siellä ei edes näy niitten yhtä hevosta/ponia. Nimeltä Tea. Monokin kuoli vasta, se oli liian laiha muuteski ja se hyppi päälle jne! Et harkitsitin vaihtaa paikkaa ne jotka käy!

      • Ahopa

        Aholle tullut uusi heppa taas. Se tuli Virpitallilta ja sen nimi on Piparss! JA niitä Teaa ja Piparssia ei näy vieläkää Ahon sivuilla! Kirjotin taas ku ette näytä vastannee ja VASTATKAA HY VÄT IHMISET VASTATKAA!! :)


      • Ärsyyntynyt

        Ei aho oo läheskää tuollane ja mono ei kuollu sen takia ett sille ei annettu ruokaa tai sitä ei hoijettu! Se oli vaa nii vanha !


    • Tällästä

      Mun mielestä aho on tosi kiva paikka (: Tykkään eniten Polerosta. Ja jotkut esim. Kome _voi_ yrittää näykkiä mutta muuten kaikki hevoset on ihania :3 Ja opetus on ihan jees :) Ja leirit on parhaita ! :)

    • tietämätön

      Paljonko sillä aprillilla on pituus/paino raja?
      aattelin mennä joskus vuokraan
      oon aika suht laiha :)

    • Piirto on mun! <3 :3

      Ahon hevoset tällä hetkellä:
      ponit:
      Nessi
      Jessica
      Kalle
      Lola
      Aprill
      Sylvia
      Sakke
      Melinda
      Inkkari
      Tomppa

      Hevoset:
      Polero
      Piirto

    • :):)

      tällä hetkellä aholla on nämä hepat:

      ponit:
      Nessi
      Jessica
      Kalle
      Lola
      Aprill
      Sylvia
      Sakke
      Melinda
      Inkkari
      Tomppa



      Hevoset:
      Polero
      Piirto
      Tuure (ei vissiikää vuokrauskäytössä vielä)
      Vikke
      Erppa
      Mika
      Pipari

    • tiia200

      Aholla on tällä hetkellä:

      Isotallissa:

      Polero
      Inkkari
      Vikke
      Piirto
      Nessi
      Pipari
      Zaha (Tarjan oma)
      Mika
      Tuure

      Poni talli:

      April
      Kalle
      Jessika
      Melinda
      Lola
      Komeetta
      Sakke
      Sylvia

      Pikku talli:
      Tomppa
      Erppa

      • Anonyymi

        Aholla tällä hetkellä:

        Isossa tallissa:

        Inkkari
        Polero
        Tuure
        Pipari
        Sonaro
        Rosita
        Nessi
        + Zaha (Tarjan oma)


        Poni tallissa:

        April
        Komeetta
        Melinda
        Sylvia(eläkkeellä)
        Jessica(eläkkeellä)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aholla tällä hetkellä:

        Isossa tallissa:

        Inkkari
        Polero
        Tuure
        Pipari
        Sonaro
        Rosita
        Nessi
        Zaha (Tarjan oma)


        Poni tallissa:

        April
        Komeetta
        Melinda
        Sylvia(eläkkeellä)
        Jessica(eläkkeellä)

        käykö nessi vielä tunneilla? minkälainen melinda on


    • ahooparas

      aho on paras paikka !! (: mun suosikit on kalle, kome, mellu

    • Rosmertta

      Onko kukaan tulossa vk 27 leirille? Oon menossa sinne vuokraamaan Piirtoa. Mimmonen se on? Onks se kiva? Saako vuokra leirillä hypätä itsenäöisesti ja saako käydä vapaasti maastossa? Entä saako mennä ilman satulaa? :) Vastauksia odotellessa! :)

    • siikalatva72

      kannattaa harkita tarkkaan tuonne menemistä,hoito huonohkoa,ruoka miten sattuu,valvonta puutteellista...ja omistajasta liikkuu vähän vaikka minkälaista juttua....

    • tietämätönn

      Oon menossa vuokraamaan vikkeä parin viikon päästä, osaisiko joku kertoa millanen se on? Onko se reipas, millanen esteillä jne. Entä mikä/mitkä on ahon reippaimmat hepat ja ponit?

    • Kyseliä123

      Onko kukaan tulossa 2015 viikon 26 esteleirille? Onko kome kiva? Saako vuokrausleireillä hypätä? Entä kuinka vanhoja tyttöjä tai poikia esteleirillä on?

    • Matsku000

      Voiko joku kertoa että millaisia kome ja lola on? Oon menos kaverin kaa vuokraan niitä viikol 23:) onks muita tulis? Kome ja lola on siis on jo varattu;D ois kiva jos joku vastaa:)

    • ahontalli

      Oon varmaanki menossa niin kertokaa oma mielipiteenne kallesta esteet ilman satulaa ja maastossa nii ja hoitaessa

      • Matsku000

        Millä viikolla meet?


    • Matsku000

      Vielä pari kysymystä: saako vuuokrausleireillä mennä maastoon? Kuinka monesti päiväs saa hypätä? Onko joku raja kuinka korkeeta saa hypätä? Saako siellä ratsastaa kahestaan vai pitääkö mennä kahessa isommassa ryhmässä?

      • vastauksia123

        Vuokrausleirillä saa ratsastaa kolme tuntia päivässä, joista yhden tunnin saa hypätä. Päivä ei saa kuitenkaan päättyä estetuntiin, joten on hypättävä joko aamusta tai toisella ratsastuskerralla. Esteiden maksimikorkeus on 60cm.

        Yleensä on niin että minimi ryhmäkoko on kolme ratsastajaa. Mutta jos vuokraajia ei ole paljon, niin varmasti asia on sovittavissa niin, että saa ratsastaa kahdestaan kaverin kanssa.

        Maastoon saa mennä, mutta kelit rajottaa joskus. Esimerkiksi tällä hetkellä tuskin saa lähteä.


    • AhoOnParas

      Käyn Ahon Tallilla tunneilla vakkarina. Lola ja Sysse on parhaita mutta muutkin on kivoja. olen Mennyt kaikilla poni tallista melkein kaikilla isostatallista jne. Olen ollut 2 eri leirillä viikonloppu ja viikon kesätävllä. Aho on paras paikka. Lola on ihana, koska sillä on vaan niin oma peräinen luonne kyten myös Sylvialla. Tarja on todella mukava, kuten myös Jukka. Leiriruoka on ihan hyvää. Leirit on ollut parhaita. Olen ratsastanut ihan kohta 4 vuotta

      • ahoonparas

        Tiedätkö tekeekö kome ja lola tunteja


    • Paremminkuinaiemmin

      Aholla on meno muuttunut aikalailla täysin siitä, mitä se oli 7 vuotta sitten, kun aloin siellä käymään. Vuokrauksilla Jukka ja Tarja katsovat menoa paljon enemmän kuin ennen, ja sääntöjä on tullut paljon lisää parempaan suuntaan.
      Luvan hyppäämiseen (yli 60cm) on nostettu vaatimustasoa reilusti, eikä viikonlopun vuokrauksilla ole edes mahdollista koittaa lupaa. Alku- ja loppuverkkojen riittävyyttä valvotaan, samoin kuin sitä, miten yleisesti hepan kanssa sujuu. Pituus- ja painorajoituksia vuokrauksille on laskettu, esim. Tomppaa saa vuokrata max. 160cm pituinen ratsastaja, Lolalla ei hypätä ja Sakke on vedetty vuokrauskäytöstä pois, vaikka tunneilla käykin.
      Tarja on monesti isossa iltatallissa mukana ja katsoo samalla, miten tallissa sujuu. Hevosten ruokinta on katsottu jokaiselle hevoselle sopivaksi, osalle hevosista Tarja laittaa itse ruuat, kun niille tulee jotain spessua. Hevosilla on mukavat olot, ei liikaa käyttöä ja saavat olla päivät ulkona. :)

    • Ronjahaltsonen

      Ite tykkään Ahosta :) henkilökunta mukava, hepat mukavii ja ruoka hyvää. Suosittelen! Lemppareita: Polero, Jessica <3

      • polerojessica

        voisitko kertoa molemmista vähän? mäkin tykkään molemmista ja meen ensivuonna vuokraamaan joko poleroa tai jessicaa!


    • ahonleiri

      Onko kukaan tulossa ahon esteleirille vk 26? Ja minkä lainen Sylvia on, onko tasaiset askeleet?

    • ahoonparas

      mellu on paras aholta <3

    • MatildaO

      Voisko joku kertoo millon kalle polero ja jessica on syntyneet?

      • ahoonparas

        kalle ja jessica 2000,polero 2004


    • Ahovk23

      Moips :) ketkä on tulosa ens vuonna (2017) vuokrausleirille vk 23?:) ite oon nimittäin menosa sinne ja vuokraan Jessicaa :) (oon siis jo ilmottautunu sinne :D )
      Ja kertokaa Jessican luonteesta paljo ja millasta aholla on ku oon menos sinne ekaa kertaa :)

      • ahoonbest

        Jessica on tosi kiva! :) Hoitaessa varsinki alkuun arka, mut kunhan tutustuu niin tosi rento ja kiltyi hoitaa. Ratsastaessa reipas ja herkkä, jos ratsastaja ei ole hereillä niin saattaa vähän säikkyä, ei kuitenkaan lähe ryöstämään tms. Esteillä tosi helppo ja reipas, melkein "automaatti", mutta jos ratsastaja on tosi epävarma saattaa kieltää. Tosi tasaiset askeleet ja kiva ilman satulaa. :)


      • ahoonbest

        ja mä oon menossa (2017) viikko 26 esteleirille, jos joku on tulossa nii ois kiva jos vois ilmottaa. :)


    • Vk2425

      Onko joku tulossa aholle vk 24 tai 25? Ite saatan mennä joten olis kiva jonkun samalle leirille tulevan kans jutella. Haluaisin vielä kuulla kokemuksia ahosta ku ekaa kertaa oon sinne menossa.

      • ahoonparas

        meen todennäköisestivk 24


      • ahoonbest

        Mä oon nyt puolvuotta käynyt Aholla tunneilla ja tykkään tosi paljon! Tarja ja Jukka on tosi mukavia vaikka voivat olla hevosten käsittelystä tarkkoja. Joka hevonen on omanlaisensa, esim. Mellu josta varoitetaan että pukittaa kuin hullu, niin oikeasti on tosi kiltti, eikä yleensä pukita tunnilla kertaakaan. Toki riippuu ratsastajastakin. Mun suosikit numero 1 on Kalle ja Pipari, muita lemppareita on Tuure ja Jessica. Yksi miinuspuoli mitä pitää sanoa niin joittenkin varusteet ovat vähän huonokuntoisia, mutta eivät todellakaan hajoa käytössä. Oon käynyt kerran vuokraamassa ja helmikuussa meen uudestaan, sielläkin meno on todella asiallista ja Tarja ja Jukka käväisee esim iltatallissa ja viemässä hevosia tarhoihin, ja käyvät välillä myös valvomassa esim. alkuverkkoja. Laukkaamisesta ollaan kans tarkkoja siinä, että ei saa painella montaa kierrosta peräkkäin täyttä laukkaa. Silti vuokraaminen on ihanan rentoo ja vapaata tekemistä, ei oo mitään natsikuria :Dd


      • ahoonparas

        meen tod. näk vko 24 tai 25


    • Veerao

      Ahon talli on kiva paikka ja siellä on kiva ratsastaa ja viettää aikaa kavereiden ja hevosten kanssa. Henkilökunta (Jukka ja Tarja) ovat mielestäni todella tylyjä. He saattavat jopa moittia ratsastustasi vuokrauksilla ja stalkata kentän laidasta tai jostakin muualta, kun ratsastat. Hevosilla on mielestäni ihan kivat oltavat. He saavat olla pihalla aamu aikasesta ilta myöhään. Ratsastaessa hevoset on kivoja, mutta aika monet esim pukittelee ja testailee. Totta kai joukosta löytyy aina hevosia, joilla on kiva ratsastaa ja ei testaile. Esteillä hevoset on ihan semi kivoja. Muutaman kerran aholla olen käynyt, mutta enään en taida käydä kun henkilökunta on niin huonompaan suuntaan muuttunut, kun valitetaan jokaisesta virheestä. Itse olen vuokrannut Inkkaria, Melindaa ja Piirtoa. Kaikki niistä oli ihania, mutta mellu pukittelee ja lähtee viemään. Jos vuokrauksilla on paljon porukkaa joutuu joku koko ajan ratsastamaan ja aika menee tiukille, hyvä että ehtii karsinan siivota. Moni kylläkin saattaa kehua Ahoa, mutta tässä oli minun ja kavereideni mielipide.

    • Ahoparas

      Moi! Harrastan ratsastusta Aholla ja sieltä mun lemppari on Tuure . Mutta Jessica on tooosi kiltti mutta vähän arka hoitaessa muuten tosi kiltti ja reipas...Polero on esteillä hyvä mutta sitä ei saa oikeen laukkaamaan mut Jessica ja Polero on kummatkin hyviå, minun mielestä silti Jessica on vähän parempi:)

    • Ahotallionhuono

      Aholla on huono opetus! Omistaja ja sen vaimo ovat todella tylyjä! Saattaa alkaa raivoamaan tai huutamaan! Hevosilla ei ole rankka sateillakaan loimia ulkona joten silloin heidän selät ovat todella notkolla!

    • Olemkäynnyt

      Huonontunut viime vuosina palkon oli ennen paljon mukavempi paikka jukka ja tarja oli mukavempia ennen nykyään valittavat joka ikisestä virheestä eikä juurikkaan hauskaa pidetä kun mietitään mitä sais tehdä että ne ei tule huutamaan.. hepat on kivoja hyvä luontosia ja hienoja hevosia, loimittaminen ei tee pahaa kellekkään ja ruokintakaan päivittäin ei välttämättä oo ja liikunta kerran viikkoon ei kuulosta hyvältä eihän? Opetus huonoa

    • 04-tyttö

      Olisin vuokraamassa sieltä heppaa 4 päiväksi. Ratsastanut olen n. 6 vuotta ja esteissä menen sellaisita 60-100 cm... Onko henkilökunta tosiaan tyly? Ja jos menee vuokraleirille, niin mitä siihen kuuluu? Saako itse päättää hevosen vai? Sivuilta en paljoa tietoa löytänyt. Onko tallilla maneesia? Hyvin hoidettuja ja terveitä heppoja ja hyvät tilat? Halpaa ainakin on..

      • Ahoontosikivapaikka

        Mä en ymmärrä kun sanotaan et Jukka ja Tarja ois tylyjä, oon käyny nyt puol vuotta tunneilla ja kahesti vklp vuokraamassa ja suosittelen. :) Jukka ja Tarja on tosi mukavia ja sopivan rentoja mutta tietenki tarkkoja et hevosia hoidetaan hyvin eikä riehuta tallissa yms. Vuokrausleirillä siis saat ite päättää hevosen jonka saat kokonaa sun käyttöön vuokrausleirin ajaks, jos hevosen kaa tulee vaikeuksia nii hepan voi yleensä vaihtaa. Ratsastaa saa tosiaan 3h päivässä ja yhen tunnin saa hypätä per päivä, esteet saa olla max 60cm mutta pidemmillä vuokrauksilla esim just tuo 4pv voi koittaa "hypätä lupaa" eli tavallaa näytetään taidot Tarjalle 70-90cm ja jos menee hyvin nii sit saa hypätä 90cm asti, näin se muistaakseni menee. Ja hevonen hoidetaan yms ite, joka ratsastuksen jälkee pitää hepan saada olla vähintää tunti tarhassa ja oman hepan karsina pitää siivota kerran päivässä aamu ja iltatallit tehään, niissä Jukka ja Tarja on yleensä mukana. Pitää tuua omat ruuat mutta ruokalassa on kaikki uuni, hella, mikro, jääkaappi, astiat ja astianpesukone jne. On maneesi, se on kyl vähän pieni mutta mahtuu silti esim hyppää rataa. Ja vuokraus varataan laittamalla Jukalle wappiviestii, numero on sivuilla. Ja Jukalta varmasti voi kysyy jos on jotai kysyttävää esim millon vuokraukselle tullaan jne. :)


      • Ahoontosikivapaikka

        Ja on hyvät ja siistit tilat, ponitallista huomaa et on jo vähän vanha mut silti siisti ehjä jne :) Hevoset on mun mielest hyvin hoidettu et en oo nähny että kukaan ois laiha, kalle nyt on vaa vähä päässy lihomaan :DD Kivoja heppoja on esim Jessica ja Pipari, voin suositella! Jessica on ratsastaessa ihanan herkkä ja reipas, mukavat askeleet ja hyvä hyppäämään. Isommilla esteillä (70cm ) saattaa joskus epävarman ratsastajan kans kieltää, mut hirveen kiva poni. Hoitaessa tosiaa vähän arka niinku sivuilla lukee mut hirveen kiltti. Pipari on tosi kiltti ja rauhallinen hoitaa, ratsastaessa ehkä vähän tahmee mutta ei oo laiska että joutuis mitenkää potkimaan :D Vähän ärsyttävä tapa tuuppia ratsastajaa päällä esim satulavyötä kiristäessä mut ihana heppa :D Oon sillä hypänny vaan pari kertaa pikkuesteitä mutta sillon on ollu aina tosi mukava, mut mitä oon kuullu nii isommillaki esteillä kiva. Piparilla on kans kivaat askeleet, ei ihan tasasimmat mutta pehmeet ja helpot istua. Ja muistakin hepoista voin kertoo sen mitä tiiän, Komella, Lolalla, Syssellä (saikulla), Inkkarilla, Erpalla, Nessillä ja Vikellä en oo menny mutta varmana kaikki oon nähny monesti tunneilla vuokraksilla jne. Ainut miinus minkä Ahosta voin sanoo nii joittenki hevosten varusteet ei oo hirveen hyvin hoidettu (esim joittenki suitsien nahka on vähä kovettunutta) mut en oo rikkinäisiä varusteita kuitenkaa nähny että kyllä ne kestää eikä aiheuta mitää vaaraa :DD


    • Moilollol

      Mp tomppa? Kui vanha se on? Entä Erppa? Onks se kiva

      • Tomppabest

        Tomppa on oikeen mukava. Vähän saattaa testailla ekalla kerralla. Ite toivoin rämän päivän tunnille. Erppa vähän vauhtihirmu, tarvii varman ratsastajan.


    • 12346rudgjv

      Mp mika? millanen ratsastaa ja hoitaa

      • Jooooooo

        Tosi hätänen ja tarvii paljon pidätteitä ja rauhallisen ratsastajan. Kaahaa esteillä ja laukassa


    • Idkfbfldb

      En tykkää yhtään. Tunneilla eikä leireillä kehity. Hevoset nälissään kun osa saan vaan kaurat. Henkilökunta on ollut joskus töykeää

    • Anonyymi

      Onko kukaan teistä tulossa viikon 24 leirille?

    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä, että paikan omistajat ovat epäkohteliaita ja jopa ilkeitä. Pari viikonloppuvuokrausta olen käynyt ja en sinne paikkaan kyllä enään ikinä lähtisi. Sain vierestä seurata kun Jukka haukku/halveksi kaverini ratsastusta, kuinka töykeää. Koko ajan sai pelätä ettei vaan tee mitään virhettä. Kavereiden kesken siellä on kiva viettää aikaa, mutta löytyy muitakin talleja missä on vuokrausmahdollisuus. Hevoset saavat olla aamusta iltaan ulkona, joka on tietenkin hyvä. Hevosia ei loimiteta kylmällä sateisella ilmalla, jolloin tulee jumeja. Hevosten ruokinta muuttuu parin viikon välein. Kaikki ei edes saa ruokaa. Vuokrauksilla ei ehdi levähtää, sillä päivässä ratsastetaan kolme kertaa ja karsina pitää olla siivottuna kahteen (?) mennessä, aina ei edes kerennyt syödä. Jos perustaa tuommoisen yrityksen pitäisi olla myös taitoa olla ihmisten kanssa. Omistajien ei tarvitse olla ilkeitä tai huutaa pikkuvirheistä. Asioista voidaan keskustella rakentavasti. EN SUOSITTELE

    • Anonyymi

      Mun mielestä ahon on ihan kiva paikka ite tykkään jessicasta ja polerosta

    • Anonyymi

      Mää oon miettinyt Aholle vuokrausleirille menoa ja kiinnostais tietää vähän millasia tän hetkiset hevoset on? Tuurea oon miettinyt, joten erityisesti siitä haluaisin kuulla millainen on. :)

      Kiitos jo etukäteen!

    • Anonyymi

      Aivan huippu

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1769
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      42
      1568
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      46
      1527
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe