voiko kannabikseen jäädä koukkuun?

Makke_94

Olen kannabista polttanut elämäni aikana noin 5kertaa.
Itse en kasvata enkä tunne ketään joilta voisin ostaa.
Olen satunnaisesti poltelut bileissä,kun sielä on tarjottu ilmaiseksi.
Ja kokenut,että kannabiksesta ei ole ollut haittaa minulle.
Mutta usein minun kuitenkin tekee mieli polttamaan taas kannabista.
Uudestaan ja uudestaan..
Voiko tästä tavasta päästä jotenkin eroon vaikka kannabis on mielestäni vaaratonta.

36

6767

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Texwilleri

      Viisi kertaa elämän aikana, et kasvata, et osta, satunnainen polttelu bileissä, ei haittaa sinua tai muita mutta mieli tekee polttaa mutta haluat eroon.

      Haetko lukijoilta "siunausta" satunnaiseen käyttöösi?
      Emme voi antaa sitä koska itse sinä olet vastuussa mitä teet enkä tarkoita pelkästään kannabista.

    • Asioihin perehtynyt:

      "Mutta usein minun kuitenkin tekee mieli polttamaan taas kannabista.
      Uudestaan ja uudestaan."

      Eli sinulla on jo määrätynlainen "koukku", eli psyykinen riippuvaisuus, jota myös "himoksi" kutsutaan.

      Tilastotietojen mukaan noin 10 % käyttäjistä jää vakavampaan koukkuun.

      Fyysisesti kannabis ei ole monellekkaan vaarallista, mutta psyyke kärsii monella ja tutkimuksien mukaan myös jälkipolvi saattaa kärsiä isän tai äidin pössyttelyista, tämä johtunee siitä, että rasvaliukoisella THC:llä on vaikutuksensa myös geeneihin ja jopa kromosomeihin, ja ne vaikutukset ei ole positiivisia.

      • Jouko lataamosta

        Miksi sitten et löydä maailmasta kannabista vähähaittaisempaa päihdettä kuitenkaan, vaikka kovin taas esittelet suurelta osin täysin itsekeksimiäsi rasvahaittoja?

        Kahvin, tupakan ja alkoholin käyttäjistä paljon suurempi osa jää "koukkuun" kuin kannabiksen käyttäjistä, ja alkoholi taas on tuhoisin huume aivoille ja psyykelle.


    • aldkfjghgnfmd

      Fyysisesti kannabikseen ei voi addiktoitua. Henkinen eli psyykkinen rippuvaisuus on mahdollista, mutta se ei kasva vahvaksi ellei polttelu ole viikottaista ja jatkunut todella pitkään.

      Kannabiksen lähes kaikki vaikutukset ovat yksilöllisiä. Toiset saattaa haluta sitä enemmän kuin toiset, mutta kroonista riippuvuutta ei ole todettu monella maailmassa.

      Itse uskon, että suomalainen saattaa kokea tavallista enemmän halua poltella kannabista sen synnyttämän hyvän mielentilan takia, koska suomalaiset elävät talvisin jatkuvassa pimeydessä ja kylmyydessä, joka laskee rankasti elimistön D-vitamiini pitoisuutta ja aiheuttaa masennusta.

      Ei ihmistä ole luotu kestämään tällaisia säitä. Siksi uskon Suomen tarvitsevan parempaa päihdettä alkoholin tilalle. Viimeksi mainittu vain aiheuttaa väivaltaa ja levottomuuksia. Kannabis auttaisi Suomea varmasti piristymään.

      • lolololjejejejeeöööö

        ''Ei ihmistä ole luotu kestämään tällaisia säitä. Siksi uskon Suomen tarvitsevan parempaa päihdettä alkoholin tilalle. Viimeksi mainittu vain aiheuttaa väivaltaa ja levottomuuksia. Kannabis auttaisi Suomea varmasti piristymään.''

        Tai sitten vaan ei käytä kumpaakaan. Ei alkoholia eikä kannabista. Mulla on yks kaveri joka on nyt suunilleen viimeset kolme viikkoa poltellut kannabista melkeen joka päivä ja mä sanoisin et se ei TODELLAKAAN ole hyvä päihde. Hän on alkanut yhtäkkiä välttelemään kavereita jotka ei polta möyhyy ja hän pyörii aina näiden uusien kavereiden kanssa joilta saa möyhyy. Huomaa ihan selkeesti että hän (sanotaan nyt vaikka kaapoksi) on innoissaan aina kun saa kannabista. En sitten kyllä yhtään tiiä tuleeko tosta kaaposta sitten joku nisti vai tajuuko hän et olis aika vähentää. :/

        Tohon kannabiksen koukuttavuuteen lisään vielä
        kaverit jotka polttaa kannabista psykologinen koukuttavuus(himo)=ei hyvä


      • Shuumi
        lolololjejejejeeöööö kirjoitti:

        ''Ei ihmistä ole luotu kestämään tällaisia säitä. Siksi uskon Suomen tarvitsevan parempaa päihdettä alkoholin tilalle. Viimeksi mainittu vain aiheuttaa väivaltaa ja levottomuuksia. Kannabis auttaisi Suomea varmasti piristymään.''

        Tai sitten vaan ei käytä kumpaakaan. Ei alkoholia eikä kannabista. Mulla on yks kaveri joka on nyt suunilleen viimeset kolme viikkoa poltellut kannabista melkeen joka päivä ja mä sanoisin et se ei TODELLAKAAN ole hyvä päihde. Hän on alkanut yhtäkkiä välttelemään kavereita jotka ei polta möyhyy ja hän pyörii aina näiden uusien kavereiden kanssa joilta saa möyhyy. Huomaa ihan selkeesti että hän (sanotaan nyt vaikka kaapoksi) on innoissaan aina kun saa kannabista. En sitten kyllä yhtään tiiä tuleeko tosta kaaposta sitten joku nisti vai tajuuko hän et olis aika vähentää. :/

        Tohon kannabiksen koukuttavuuteen lisään vielä
        kaverit jotka polttaa kannabista psykologinen koukuttavuus(himo)=ei hyvä

        Valehtelu on muuten myös sellainen asia, johon tulee joillekin erittäin kova psykologinen riippuvuus.


    • sdfgvsdv

      Kannabis ei vaikuta kromosomeihin eikä geeneihin ja sen toksisuus on pyöreä 0. Kannabis ei ole siis keholle haitallista tai myrkyllistä eikä aiheuta riippuvuutta. Sen käyttö voi tulla tavaksi aivan kuin esim. se että jotkut juovat kahvia tai syövät suklaata. Eroon tavasta pääsee kun ei tee sitä. Psyykkistä koukkua aiheuttaa myös internet, suomi24-palsta, seksi, masturbointi, kolikkopelit jne... Kannabis ei poikkea tästä millään tavalla.

      • 3wffff

        Olen käynyt jo 10 kertaa kuluneen vuoden aikana syömässä McDonaldsissa. Tiedän että liiallinen roskaruoka on epäterveellistä, mutta tunnen että minun tekee mieli mennä syömään hampurilaisateria. Olenko koukussa? Miten pääsen tavasta eroon?


    • eugosofkg

      Pilvest voi viekkarit tulla hikoilun Ja unettomuuden muodos jos kauan polttelee. Muita vieroitusoireita ei niin tule, mut henkinen koukku voi kehittyy helwetin vahvaks. Eli kyllä koukahtaa

    • bffff

      No mutta henkinen koukkuhan on ihan itsestä kiinni. Eikä sitä pakko ole saada. No kyllähän se varmaan vituttaa jos monta kuukautta on polttanut joka päivä ja sitten sitä ei enää saa. Mutta kun kuluu pari päivää niin koko asia alkaa unohtua. Tärkeintä on keksiä jotain muuta tilalle. Vaikka urheilua. Ja muistaa se että tauko tekee vaan hyvää ja savut toimii paljon paremmin pienen paussin jälkeen.

    • Huumeeton

      Se joka väittää ettei pilveen jää koukkuun puhuu ihan täyttä pas.kaa! Itse olin koukussa, mutta viikon psykoosi pelasti. Kaverit on melkein kaikki koukussa, paitsi yksi joka katkon kautta pääsi eroon huumeista. Pilvi on porttihuume, sanokaa muut mitä sanotte, eläviä todisteita siitä on! Pilvestä lähetään vaan vakavempiin aineisiin, uskokaa tai älkää, mutta niin on.

      • uliuliuliuliuli67676

        Vihdoin joku kannabiksen käyttäjä joka myöntää sen koukuttavuuden!! hyvä!!!


      • Raanari
        uliuliuliuliuli67676 kirjoitti:

        Vihdoin joku kannabiksen käyttäjä joka myöntää sen koukuttavuuden!! hyvä!!!

        Näytäs sellainen kohta jostain missä todetaan, että ei voi jäädä. Voi siis jäädä, mutta se on kuitenkin harvinaisempaa kuin jäädä koukkuun kahviin, tupakkaan ja alkoholiin.


    • dsfgeeeee

      No on monilla ihmisillä vaikka minkälaista pakko-oireista käytöstä. Niihin lukisin liiallisen pilvenpoltonkin. Jos olet joskus ollut riippuvainen opiaateista niin tiedät mitä se riippuvuus on. Se on sitä että et pysty hoitamaan asioitasi ilman pientä huumeannosta. Kannabis ei aiheuta tälläistä. Päinvastoin kannabiksen käyttäjä kokee selvinpäin asioiden tekemisen erittäin helpoksi. Kannabiksen vaikutuksen alaisena kun kaikki on vaikeampaa.

      • bdfvdfv

        En usko mihinkään porttihuumeisiin. En usko että alkoholin maistelu johtaa välttämättä esim. tupakointiin. Näin voi käydä, mutta tiedän monia alkoholinkäyttäjiä jotka eivät polta. Kannabiskaan ei johda mihinkään muuhun jos se yhteisön/kaveripiirin meininki on sellainen että siellä ei käytetä esim. amfetamiinia. Seura tekee tosin kaltaisekseen.


    • kannabishomo
    • sherlock holmes

      ihme tavalla kiertelette ja kaartelette.

      Niin ei kannabis aiheuta fyysistä riippuvaisuutta, pitää paikkansa.

      Mutta jokainen joka sitä jokapäivä lussuttaa muutenvaan¨vaikkei se enää toimi tavalla kuin aluksi, on siihen psyykkisesti riippuvainen. Jopa satunnainen käyttäminen voi olla psyykkistä riippuvuutta, mutta kun negatiiviset puolet ovat siinä niin minimaaliset, että sen kutsuminen psyykkiseksi riippuvaisuudeksi on enemmänkin vaan pilkunnussimista

      Psyykkisen riippuvuuden toteaminen on näinkin helppoa:

      A: miksi et pysty/halua lopettaa käyttöä
      B: SIKSI ETTÄ ......

      syitä ja selityksiä on monia, totuuksia yksi (medikaalinen kannabis reseptilääkkeenä on tietysti asia erikseen, koska tällöin sille koetaan tarve, joka ei johdu mistään muusta itsensäkusettamisesta)

      tätä se siis on, selityksiä käytölle voi keksiä miljoonia, totuuksia on näitä harvinaisia kannabiksella lääkittäviä tauteja lukuunottamatta yksi, psyykkinen riippuvuus.

      sama asia voi koskea periaatteessa minkälaisia asioita tahansa, tv-katsomista, tietokoneella surffaamista, urheilemista, tai vaikka karkkien popsimista (tottakai vähän eri asia kuin päihteet, mutta pointti on sama)

      mutta mikäs siinä jos ei asiaa näe ongelmana niin ei sillä mitään väliä. Tarkoituksena vain tehdä selväksi kyseinen termi jota monet eivät ymmärrä käytännön tasolla. Päihteidenkäytössä sen psyykkisen riippuvuuden huomaa yleensä vasta kun lopettaa, joillakin käyttäjillä siitä on muodostunut jo identiteetti, niin kyllähän se voi tuntua pahalta kun lopettamisen jälkeen valtaa tyhjyys. Tästä syystä ne Käyttäjät yleensä hommiin palaavat.

      Ja eri huumeissa lopettamisen ja uuden elämän aloittamisen tekee vaikeammaksi se fyysinen puoli, jota ei kannabiksen tapauksessa ole. Eli kannabis on siltikin se vaarattomin päihde, mutta on siinäkin huonot puolensa.

      Ja vielä lopuksi että 12-13 vuoden päivittäisellä käytöllä voin varmaankin sanoa että asiasta jotain tiedän. Ja itseni kohdalla lopettamisen teki nimenomaan vaikeaksi se tottumus, oli aika vaikea poisoppia sitä kun se oli niin vahvasti elämään juurtunut. Nykyään tuo polttelu on itselleni vaan tosi satunnainen harrastus, en vaan koe että sitä tarvitsisi polttaa jokaista tilannetta ja hetkeä varten.

    • vihtori tolle

      mä olen kohta poltellu 2-3 vuotta melkein päivittäin tietysti on ollut pieniä taukoja.
      Mutta minun mielestä kannabikseen voi muodostua jonkinlainen koukuttava tila...
      mutta yhtäkään haittaa en ole huomannut . kivut vähenee stressi vähenee, ja elämä tuntuu kevyemmältä.. elikkäs KANNABIS LAILLISeKSI

    • 420421

      Tottakai siihen voi jäädä koukkuun, itse olen polttanut niin monta kertaa etten edes muista, mutta en ole koukussa.

      Ihan mihin vaan voi jäädä koukkuun, vaikka ruokaan.

      Asioita pitää vain käsitellä mielessä oikealla tavalla.

    • Harmaya

      Kyllä kannabikseen voi jäädä koukkuun. Kaikki eivät voi jäädä, eikä kaikkien koukku ole samanlainen.

      Se on eräänlaista jatkuvaa varuilla oloa, välinpitämättömyyttä ympäristöstä ja passivoitumista. Sitten on vielä se seikka, että jos joudut nuorena tai lapsena rinkiin, niin muukin kiristyksen mahdollisuus on olemassa.

      Kaikki eivät voi käyttää kannabista. On joitain yksilöitä joille se ei sovi.

    • Marijuana<3

      Noh, jos sä olisit joka kerta noin parin kuukauden ajan viikossa polttanut/syönyt esim. Leivoksessa , nii varmaan jäisin koukkuun, mutta olet vain viisi kertaa polttanut koko elämäsi aikana, joten en todellakaan usko että sinulla on riippuvuus. Itselänikin on 'riippuvuus' vaikka en ole ikinä käyttänyt minkäänlaisia päihteitä. Riippuvuus tai "riippuvuus" on aika vaikeaa selittää.

    • jejejeee

      Kaikkeen mistä tulee hyvä olo, voi syntyä psyykkinen riippuvuus.

    • Kokemusta on

      Hampun pössyttelyyn ei jää koukkuun mikäli asettaa käytölleen rajat. Voit esimerkiksi päättää että pajauttelet vain kerran kuussa tai kerran viikossa, suhtaudut samoin kuten alkoholiin. Suomen lainsäädännön takia tämä saattaa olla kuitenkin vaikeaa, eli on pakko ostaa tai kasvattaa isoja määriä kerralla kun hamppua on niin vaikeasti saatavilla. Olisi helppoa kun pajaria saisi ostella alkoholin tavoin pieniä määriä, siten käyttökin pysyisi helpommin kontrollissa. Laittomuuden ja sanktiovaatimusten sijaan näin toimitaan esimerkiksi monissa Euroopan maissa ja osassa USA:n osavaltioita, joissa laillinen vähittäismyynti verotuloineen kukoistaa. Päivittäinen käyttö voi kuitenkin alkoholin tavoin johtaa vaikeaan riippuvuuteen ja pitkään jatkuneena aiheuttaa vakavia mielenterveysongelmia riskiryhmän käyttäjillä. Nuorten pitäisi saada peruskouluissa alkoholin tavoin asiallista valistusta kannabiksesta pelottelun ja demonisoinnin sijaan, koska vihreällä päihteellä on suomalaisessa kulttuurissa liian suuri jalansija kadotakseen mihinkään tai ollakseen kitkettävissä.

    • Jori Simonene

      On olemassa ihmisiä jotka voivat tulla riippuvaiseksi mistä tahansa ja sitten on ihmisiä jotka eivät tule riippuvaisiksi mistään. Riippuvuus on ihmisessä itsessään jo alunperinkin.

      Kannabis ei aiheuta juurikaan vieroitusoireita vaikka sitä olisi pössyttänyt monta vuotta yhtä soittoa. Tällöin siitä kuitenkin on muodostunut tapa ja se on mahdollisesti osa jotain sosiaalista kuviota kuten ihmisten kanssa seurustelua, kuten myös tupakointi tai alkoholin voimin bilettäminen. Ihmisellä on silloin siis tapa, jonka lopettamista vaikeuttaa ainoastaan se että sitten pitäisi keksiä jotain muuta tekemistä. Liiallinen käyttö voi olla ns. paha tapa.

      Toisille ihmisille tapakäyttäytymisen muuttaminen on helppoa ja joku toinen taas kokee vaikeaksi muuttaa tottumuksiaan. Esim. normaali-ihmiselle ei varmasti tee tiukkaa olla juomatta kahvia viikkoon. Joku toinen taas koko että ilman kahvia ei päivä lähde käyntiin, eikä suostu kokeilemaan välillä vaikka teen juomista. Sen kummemmasta "huumekoukusta" ei ole kyse. Ei se kannabis nyt mitään kokaiinia ole.

    • 25rt t6

      kannabis narkit lähtee aina sössöttään jotain muuta. aloittaja kysy voiko kannabikseen jäädä koukkuun ja nasset lähtee paasaan alkoholi riippuvuudesta. sanoo jo tämä kaiken kannabis käyttäjistä. siihen voi jäädä todella pahasti koukkuun.

    • kallekoi

      Ei pilvipäät kykene keskittymään ja pysymään aiheessa vaan aina se mielikuvitus lähtee laukkaamaan ja hypitään aiheesta toiseen. urpot

      • dasfas!"

        "Ei pilvipäät kykene keskittymään ja pysymään aiheessa vaan aina se mielikuvitus lähtee laukkaamaan ja hypitään aiheesta toiseen. urpot "

        Paitsi jos on AD/HD. Silloin pilvi parantaa keskittymistä. Sen takia sitä monet ihmiset haluaa polttaa.


    • Myssyggä

      Voi siihen jäädä koukkuun. Se on lähinnä sitä, että alkaa ajatella hiisaamista jne.
      Se on kuitenkin jotenkin erilainen koukku, koska kun kannabis poistuu elimistöstä. Niin ihminen tuntee huojennusta ja helpotusta siitä, että on puhdas. Eli on olemassa jonkinnäköinen tarve ja kulttuuri, jossa pilveä poltetaan. Mutta ihminen on tietoinen siitä. Pilvenpoltosta, kuten muidenkin aineiden käytöstä. Eli muutos omakohtaisen kokemuksen kautta asiaan on tapahtunut. Ja toiselle se muodostuu kulttuuriksi, jotka poikkeavat paljonkin toisistaan. Mutta toisilla taas kerta kokeilu riittää. Tosin tietoisuus asiasta voi jäädä ihmiselle.

      Sitten on se, että kannabis ei ole kaikkien juttu. Ja joku voi alkaa ajattelemaan, että tarttee focusta pöllyn sijaan. Ja siellä puolella on tarjolla aineita, jotka väärinkäytettynä on tosi vaarallisia.

      • VDWW

        Parasta focusta on olla selvinpäin. Se tiedoksi ihan kaikille. Rentoutumiseen kannabis on varmasti parempi kuin alkoholi tai muut huumeet jos se sattuu sinulle sopimaan, eli ei aiheuta ahdistusta. Jos taas ahdistaa niin ei sitä yleensä ihminen kovin pitkään jaksa käyttää.


    • tsds

      kyllä voi jäädä koukkuun. Itse poltin pajaria (kannabista, hittiä,paukkuja jokaisella oma nimitys) noin 3.vuoden ajan niin, että pisimmät tauot kestivät 2-3 päivää.
      Noin kahden vuoden jatkuvan polttamisen jälkeen rupesi kääntymään päässä niinpäin, että kun ei ollut polttanut niitä paukkuja niin tuntui, että ei olisi selvinpäin ja sitten kun ne paukut sai poltettua tuntui kuin olisi taas selvinpäiin. Nyt lopetin pajarin polton kokonaan tuossa pari viikkoa sitten ja tuntui oikealta helvetiltä kun oli monta päivää polttamatta. Itsellä oli 4-5 päivä ilman pajaria yhtä helvettiä. Tuli kylmiä väreitä, valui kylmää hiekä eikä ajatus pyörinyt minkään muun ympärillä kuin pajarin, pakko saada ne paukut. En kumminkaan polttanut ja siinä vaiheessa tajusin, että kyllä siihen kannabikseen voi jäädä koukkuun vaikka en ikinä aiemmin niin itse ajatellut enkä pitänyt polttamista mitenkään pahana. Nyt kun olen lopettanut on todella makeeta olla taas selvinpäin ja se tuntuu normaalilta ja on todella makeeta kieltäytyä kun kaverit koittavat paukkuja tarjota. Parhain asia nyt on nähdä kun kavereilta ne leuat tipahtaa maahan kun kieltäydyn!

      • tsds

        En kyllä vieläkään pidä pajarin polttamista mitenkään pahana kunhan se ei mene yli miten itselläni se kyllä oli jo mennyt. Te jotka pajaria vielä poltatte koittakaapas olla noin viikon selvinpäin ja koittakaa miltä se tuntuu. Jos se on aivan kauheaa olla polttamatta miten itselläni oli olette koukussa.


    • karstankaapija

      jep paska puhetta ettei voi jäädä koukkuun tiiän subu nistin joka on ehkä enite koukus pajarii toki päivittäiset töötitki on pakko saaha. kitkut tulee, uni ei tuu kylmää värettä keskittymis kyvyttömyyttä pakkoajatusta ynnä muuta mt paskaa,,, toki jos viinaa vedät samaa tahtii ku polttoo ni hauta korjaa, mutta pointti oli se et kyl siihen blosseen vaan jää koukkuu jos on jäädäksee

      - t karstan kaapija

    • tetls

      Osa kannabiksen käyttäjistä tulee riippuvaisiksi, kaikki muu elämä kuihtuu vähitellen, opiskelu, työ, ihmissuhteet, harrastukset. Muut käyttäjät käyvät kyllä vierailulla. Ja osa sairastuu psykoosiin, jos käyttö jatkuu psykoosit toistuvat. Kannabiksen käyttö aiheuttaa joillekin skitsofreniaan sairastumisen. Oma poikani on sairastunut kannabispsykoosiin jo kuusi kertaa, mielisairaalajaksot ovat olleet parista viikosta kuukausiin. Asiat ovat hoitamatta, laskut maksamatta, millään ei ole väliä... Jos hän on pidemmän jakson hoidossa, äly ehkä palaa, sitten hän masentuu, kun on sotkenut kaikki asiansa. Ehkä hän yrittää olla ilman, sitten retkahtaa, taas menee aivan sekaisin, poliisien viemänä suljetulle osastolle ja näin tämä jatkuu. Tällä kertaa on menossa kolmas hoitoviikko. Jos hän on paremmassa kunnossa ja yritän keskustella kannabiksen käytöstä, hän puhuu, kuinka loistava aine se on, käyttäjät eivät tappele...Itse on niin sekaisin kuitenkin psykoosissa ollessaan, että tekee sotasuunnitelmia ja kaikkea järjetöntä. Jos hoitojakso on riittävän pitkä, hän ymmärtää, että sairastuu kannabiksen käytöstä, on kuitenkin niin riippuvainen, että haluaisi oppia käyttämään sitä sopivina annoksina, että ei menisi sekaisin. Ja hänen kohdallaan se on mahdotonta!
      Äitinä olen aivan lopussa, mikään ei auta, mitään en voi tehdä. Jos olisin rikas maksaisin hänen maksamattomat laskunsa ja ulosotossa olevat asiat - mutta ymmärrän, että ei sekään riippuvuutta parantaisi.
      Tämän surullisempi en voi olla. Kerran poikani sanoi, että kiitos äiti, kun en ole häntä hylännyt. En hylkää, mutta menettänyt hänet olen, lahjakkaan, terveen nuoren, nyt jo aikuisen poikani.

    • homojupe

      Heroo suoneen ja kaikki menee nopeesti

    • 000044

      Muuttaa kyl ihmistä semi nopeesti ku käyttää säännöllisesti viikottain.

      • Loppori

        Älä viitsi valehdella. Edes todella runsas ja vuosia jatkuva kannabiksen lääkekäyttökään ei muuta kenenkään persoonaa, vaikka käytetyt määrät ovat huomattavasti suurempia mitä päihdekäyttäjillä koskaan.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1789
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe