Hei, mitä tiedätte roihuvuoresta?

tietämätön...

Elikkäs, olen asunut maalla ja sain opiskelupaikan helsingistä ja olen muuttamassa roihuvuoreen , tai ainakin sieltä saisin asunnon, mutta haluan vielä varmistaa millaista siellä on, tosin en tiedä yhtään minkälaista helsingissä on muutenkaan, koska en ole siellä koskaan käynyt, mutta opiskelupaikan saanti oli todella iloinen uutinen minulle, ja odotan innolla opiskelun alkua! Olisi kiva jos joku helsinkiläinen voisi kertoa kokemuksistaan esim roihuvuorella ja muutenkin minkälaista siellä on.. .

32

4102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en itse muuttaisi...

      Hmm.. mitähän tuohon nyt sanoisi.. itse en ainakaan sinne muuttaisi en todellakaan, ainakaan sen perusteella mitä olen siitä asuinalueesta kuullut, täynnä hulluja, tosin onhan helsingissä ja muuallakin hulluja mutta roihuvuori on täynnä niitä.. Minkäslainen se sun asunto on ootko saanu kuvia yms ? ainakin yks kaveri joka asui siellä niin hänellä oli asunto joka oli maantasalla, elikkäs sinne pääsi kuka vaan tai ei tietenkään ovesta.. mutta niin kaverillenmi kävi vähän huonosti.. Joku oli hajottanut ikkunat ja varastellut yms.. Mutta eihän tietenkään kaikille käy niin, se vain että roihuvuorella on kaikki mahdollista. siellä jos meinaa asua niin pitää olla varovainen, ja se on aika turvatonta aluetta kieltämättä juu.

    • tietämätön...

      oon 19v, aloitan taas opiskelut, koska vihdoin tiedän minne alalle tahdon ja se metalli ala ei todellakaan ollut minulle tarkoitettu, olen tyttö , ja ei sen pitäisi vaikuttaa mitenkään millä alalla on , aluksi metalliala oli todella kivaa jne.. mutta toisella v uodella tajusin että käyn turhaan tätä, kävin kaksi vuotta ja pidin välivuoden ja nyt aloitan opiskelut helsingissä. Mutta toi roihuvuori kyl jotenki nyt pelottaa mua mut en anna sen häiritä mun opiskeluani..:) mikään ei saa pilata sitä iloa minulta, ei edes narkki tiellä kävelemässä värkki suonessa!!!!!

    • machomake

      joo roihuvuori on siis parasta aluetta helsingissä.. siellä ei tapahu ikinä pmitään paskaa....................................

    • 10 vuotta roihikassa

      Roihuvuori on ihan jees. Ihan tavallinen, rauhallinen keskiluokkainen lähiö. Ei juurikaan eroa esim. jostain Lauttasaaresta, jota täällä taas arvostetaan maasta taivaisiin.

    • Mistäs minä tiiän

      Mutta eikö näitä "hörhöjä" nyt oo joka paikassa. Ja jos nyt vähän sitä omaa järkeensä osaa käyttää että ei nyt tunge itteensä kaikkista hämärimpiin paikkoihin. Ja eikö yleensä ihmiset aina leimaa jonkun paikan ja kaikki sanoo että "se on täynnä hulluja" vaan koska kaikki sanoo niin. Kyllähän se totta on että jossakin on tieten enemmän ja jossakin vähemmän. Sopeutumiskysymys tämä minusta on

    • Ikänsä HKI:ssä asunu

      Roihuvuori on ihan rauhallinen, eikä siellä mitään hörhöjä pyöri. Muutama juoppo ostarilla baarien läheisyydessä. Mummoni asui siellä monia vuosia ihan ostarin vieressä ja hänen luonaan kävin usein. Ihan rauhassa sai mummo käydä automaatilla ja kaupassa jne. ei tarvinnut pelätä. Sen sijaan itäkeskus, kontula, malmi, jakomäki, herttoniemen metroaseman puoli, siilitie ja Vuosaari, niin niihin en muuttaisi ihan heti.

    • roihilainen v 82
    • yli 30 vuotta asunut

      Niinkuin huomasit, moni vastaaja kirjoittaa siitä mitä on ehkä itse kuullut eli ei omia kokemuksia Roihuvuoresta. Kuute, tervetuloa tänne vaan, tämä on mukava ja luonnonläheinen paikka. Vuokratalossa en ole asunut, joten en tiedä millainen meno siellä on mutta itselläni eikä perheellä ole koskaan ollut mitään vaaratilanteita eikä ole tarvinnut pelätä edes iltaisin. Tulehan tutustumaan vaikka Roihuvuoren kyläjuhliin elokuun lopulla ja rohkeasti tutustumaan ihmisiin siellä. Katso roihuvuori.com sivulta lisää tietoja, huomaat miten aktiivista täällä on.

    • Stigu .G

      Normaali paikka ja ympäristö aivan mahtava! Ei hankaluuksia tule kun elää omaa elämäänsä, eikä pyöri yö myöhään ulkona. Pätee kyllä jokaiseen kaupungin osaan! Muuta vaan, äläkä anna provojen vaikuttaa päätökseesi, aina voi lähteä pois..

    • kivannäköistä minust

      Olen käynyt muutaman kerran kävelyllä, asun ite vanhan herttoniemen puolella. Näyttää mun mielestä tosi kivalle alueelle, vaikka varmaan sielläkin löytyy kaikennäköstä porukkaa, mutta hörhöjä löytyy joka paikasta.. Mut talot ja alueena kotoisan näköistä ja ihan hyvät ulkoilualueet, meri lähellä.

    • hyvä tuuri

      Rauhallinen lähiö minun kokemukseni mukaan. Mut olenkin asunut vasta 20 vuotta. Pohjois-Roihuvuoresta on kävelymatka metrolle noin 10min.
      Joskus olen miettinyt muuttamista, mutta en saa aikaiseksi, kun ei ole varsinaisesti mitään valitettavaa. Kiva asunto, rauhallinen, luonnonläheinen alue, lyhyt matka bussille, kohtuullinen metrolle, lyhyt ostarille, erittäin lyhyt ulkoilureitelle, Itäkeskuksen lukuisat liikkeet n. 10 minuutin bussimatkan päässä. Löytyy lenkkipolkua, metsää, kalliota, merenrantaa.

      Minusta sinulla on ollut tuuria, jos Roihuvuoresta on tarjottu asuntoa.
      Ainoa haitta nuoren ihmisen kannalta on että keskustan iltaelämä ja harrastukset on vähän kaukana. Mutta yöbusseilla pääsee kotiin kohtuuhintaan.

    • A.Borin

      Tässä on Asan (ent. Avain) päivitetty versio Roihuvuoresta parin vuoden takaa. http://www.youtube.com/watch?v=oSc5Pky29Co

      Valittiin muuten vuoden 2010 kaupungin osaksi. Hanamijuhla ja kyläjuhlat ja kaikkee muuta häpenikiä.

    • näinnoinjuu

      Pärjäät lapsettomana opiskelijana Roihikassa oikein hyvin. Me asuimme lapsiperheenä siellä ja muutimme aika äkkiä pois, ei ollut meidän paikkamme. Paikka oli itsessään ihan symppis ja ne tavalliset asukkaat kivan boheemeja, mutta juoppoja oli kamalasti, baareja liikaa eikä ostarille viitsinyt mennä lapsen kanssa. Alkoholistien ym. syrjäytyneiden tukiasunnot näkyivät katukuvassa, samoin kaupungin vuokratalot: parvekkeelta heiteltiin tavaraa, aamubussissa joku uhkaili tappavansa kaikki, oksennusta oli usein tietyllä alueella jne. Kaverini, joka alueella asuu edelleen, on löytänyt nyt kesän aikana kahdesti sammuneen miehen ovensa edestä, eikä hänellä ole hajuakaan kuka tämä on.

      Mutta, on niitä hyviäkin puolia: japanilainen puisto on aivan ihana paikka, bussiyhteydet ovat ihan hyvät (talvisin tosin ei meinaa tulla 82 ollenkaan, parhaimmillaan jätti kolme vuoroa putkeen välistä v. 2010), lapsille on pari kivaa puistoa ja luontoahan Marjaniemeen päin mentäessä riittää. Uimaranta on kiva. Sanoisin, että alue vaatii tietynlaisen asennoitumisen ja ainakaan minulla sitä ei ollut: ahdistun juopoista ym. syrjäytyneistä enkä tahdo katsella heitä katukuvassa aktiivisesti. Löysimmekin suht läheltä itsellemme sopivamman kodin, joten se siitä. :)

      • dfgfdgdfgdfgdfg

        Baareja liikaa? Eihän Roihikassa oo ku muutama baari.


    • esko!!"

      Voi että sä jaksat tota! Vuosia olet kysellyt samaa, millaista missäkin. Yhteen aikaan Nimetön-nimmarilla. Ja jepet vastailee. Miten sä voit viitsiä tollasta!
      Mä tunnistan sut aina tyylistäs.

    • Rvuori on kiva

      Roihuvuori on mukava ja meren läheinen paikka, lostavat ulkoilumahdollisuudet, nää on näitä trolleja, jotka sitä haukkuu, oikeasti Helsingin pahimpia paikkoja on kallio/sörnäinen, lähellä keskustaa, siellä ovat huumeporukat ja muut hörhöt.

      • nyk.tzadilainen

        Kalliossa ja Sörnäisissä on helvetisti viherpunikkeja.


    • 7 vuotta roihikassa

      Roihuvuoressa edelleen asuvana voin sanoa, että ei täällä tapahdu yleensä mitään kauheata. Niitä hörhöjä liikkuu lähinnä ostarin läheisyydessä jos liikkuu. Yöllä tässä roihuvuoren koulun vieressä on rauhallista, paitsi nyt noita mopoja on alkanut pärrätä tässä, mutta eipä mitään muuta.

    • asuttu on kyllä

      Minä olen asunut keijukaistenpolulla, eikä siellä mitään hörhöjä ollut. Aivan tavallisia ihmisiä siellä asui. Rauhallinen alue.

    • JaanaTiit

      Roihuvuori on aivan kauhea asuinalue. Alkoholisteja ja nistejä on todella runsaasti, häiriöitä vähän väliä ja baareja on enemmän, kun ruokakauppoja. Kontulan, Myllypuron ja Itäkeskuksen jälkeen heti kauhein paikka. En todellakaan suosittele varsinkaan lapsiperheille.

      • MUMMOT VITTUUN

        Ei täällä kyllä mitään hörhöjä liiku.... Alkoholistit ostarilla on tietenkin eri asia, mutta ihan hyväntuulista porukkaa paitsi alueella asuu mummoja jotka luulee omistavansa koko alueen ja valittavat jo pienestäkin kuten siitä että kävelee kauppaan niin heti kysytään että asuuko täällä.........


    • Kandee muuttaa

      Moi.
      Kun nyt tossa vähän vilkaisin saamiasi viestejä, niin aika ristiriitaista tietoa olet saanut.
      Mun mielestä Roihis on ihan tavallinen helsinkiläinen asuinalue, mutta plussana pitäisin sitä että nopeasti pääsee sekä Itikseen tai Hertsigan metroasemalle. Ostari on karsee vanha lähiöostari hörhöineen ja kaljakuppiloineen. Alepa, K-kauppa ja Siwa sekä Itis yllättävän lähellä.
      Yllättävän lähellä on myös hemmetin hienot rantapuistot ja rauhalliset omakotialueet sekä meri. Hieno paikka asua.

    • ok aluetta

      Kaikissa kerrostalolähiöissä on sekä hörhöjä, alkoholisteja, syrjäytyneitä, että "kunnollisia ihmisiä" ja kaikkea siltä väliltä.
      Ja varsinkin jos on vuokra-asuntoja, niihin mahtuu monenlaista tallaajaa. Kaikissa lähiökerrostaloissa on omat ongelmansa, mutta myös paljon hyvää. Yleisesti ottaen voisi sanoa, että yleensä ostareilla on jonkin verran levotonta - tai sitten ei. Samoin juna/metroasemat aiheuttavat omat haasteensa niissä pyörivien ihmisten keskuudessa. On paljon pahempiakin alueita, kuin Roihuvuori. Eiköhän suurin osa ihmisistä ole ihan työssäkäyviä ja eläkeläisiä, lapsiperheitäkin. "Ihan ok" aluetta Helsingissä.

    • Luomupiiri

      Roihuvuoressa on luonto ja meri lähellä. Se on valittu mm vuoden parhaimmaksi kaupunginosaksi. Kirkko, kaupat, koulut, musiikkiopisto ym kävelyetäisyydellä. Hyvät yhteydet myös eri puolille pääkaupunkiseutua. Keskustaan n 20 min kotiovelta. Pääsee helposti kulkemaan moneen eri lukioon tai korkeakouluun, suoraan mm Kaisaniemeen. Alueella asuu paljon musiikki-ihmisiä, opettajia ja luontoihmisiä.

      Kannattaa tehdä kävelyretki kauniiseen Roihuvuoreen.

    • Tippa

      Kontulan ja Itiksen tapaan aivan kauhea nistilähiö, jossa juoppoja näkee enemmän kun tavallisia ihmisiä. Kieltämättä kauhea mesta.

      • Jaasdsa

        No eipä ole ikinä mitää juoppoja ollu mitkä ainakaa kimppuu ois käyny mut kyl juoppoja toki on ja nekin yleensä ostarilla istuvat ja keskustelevat


    • piupau22

      Jos joku vielä vuosien jälkeen näitä lukee ja kiinnostaa kokemukset, niin kerronpahan omani. Roihuvuori on monen eri Helsingin paikan jälkeen mielestäni paras paikka elää ja kasvattaa lapsia. Ihanaa luontoa, mahtavat lenkkimaastot, yhteisöllisyyttä, meren läheisyys, rauhallista, paljon nuoria lapsiperheitä, huippu tapahtumia, suht kiva matka keskustaan, mahtava kahvila, Japanilainen puutarha, lähellä kiva uimaranta, hyviä päiväkoteja! Pois emme muuta :)

      Jos epämääräistä porukkaa pelkää, olen huomannut, että niitä istuu vain ostarilla. Eikä ne ole koskaan häirinneet. Itse en viihtynyt länsi-helsingissä, joten kai nämä ovat makuasioita. Ja myös vähän, että millaisella mielellä jo muuttaa alueelle. Siitä riippuu paljon saako tuttavuuksia.

      Roihuvuori on väljästi rakennettua, vanhoja 50-60 luvun taloja <3 Ostarilla vähän uudempaa. Mutta alaosa on suosikkini.

    • RoihikasNytJaAina

      Roihika on paras paikka koko PK-seudulta. Rauhallinen lähiö, paljon lapsiperheitä ja tavallisia ihmisiä. Erittäin viihtyisä paikka, suorastaan yhteisöllinen. Hyvät yhteydet joka suuntaan, metrolle n. 10min max. ja kaupat lähellä. Niin, ja halvat asunnot! En muuta täältä koskaan pois :)

    • TeretulemastStadiin

      No, on niitä pahempiakin alueita Stadissa kuin Roihuvuori. Eiköhän se ole kohtalaisen siistiä kaupunkiasumista. Tottakai joka kaupunginosassa löytyy omat hörhönsä ja rikollisensa.

      Helsingissä ei kannata turhia norkoilla kaduilla iltasella. Eli hoitaa esim. kauppa-asiansa ajoissa, ennen pimeän tuloa. Äläkä ole herkkäuskoinen jos eteen tulee "avuntarvitsijoita". Älä lähde vieraiden mukaan asuntoihin, tai kellaritiloihin, edes kotitalossasi.

      Roihuvuoressa on luontoa lähellä, mutta nykyisen ulkomaalaismiehityksen vuoksi ei ole suositeltavaa lähteä yksin edes päiväsaikaan hölkkäämään tiettömille taipaleille, vaan esim kaverin kanssa.

      Ole varovainen uusien tuttavien kanssa.

      Taloyhtiöissä on muuten yleensä varattavissa henkilökohtaiset, eli omat saunavuorot, sekä on myös kaikille talon asukkaille ilmaiset nk. lenkkisaunat, erikseen miehille ja naisille. Muuttaessasi taloon kysy isännöitsijältä näistä saunavuoroista.

      Kirjoilla olevana helsinkiläisenä voit hankkia HSL:n toimistosta bussikortin, johon ladataan joko "aikaa" (esim. 30 päivää), tai "rahaa" (esim. 40 euroa). Korttia näytettäessä kone lukee ajan, tai sitten painetaan Helsingin sisäisessä liikenteessä nappia "1". Seutuliikenteessä, esim. matkustaessasi Vantaan tai Espoon puolelle, nappia "2". Lippu on voimassa hiukan yli tunnin. Vaihdettaessa sitä vain näytetään koneelle.

      Roihuvuoresta asuessasi joudut kulkemaan esim. yliopistolle sekä bussilla, että metrolla. Bussi Roihuvuoresta Herttoniemen metroasemalle, sekä sitten metrolla keskustaan. Pysäkki "Helsingin yliopisto".

      Tervetuloa Stadiin!
      .

    • Peppis

      Roihuvuori oli ennen kiva paikka, nykyään aika masentava mesta. ”Yhteisöllinen” kyllä mutta siihen kätkeytyy paljon kateutta ja toisista pahaa puhumista. Luullaan että ollaan yhtä, mutta tosiasiassa ollaan pahimmat kilpailijat...toivottavasti löydätte jonkun neutraalimman paikan asua. Lisäksi kuten edellinen kirjoitti pelkään itse liikkua roihikassa pimeällä koska paljon narkkeja ja gängejä liikenteessä.

    • Tapanila

      Mun tuttu hakattiin siellä pahaan kuntoon, että sillein.

      • Anonyymi

        Tämä foorumi ei taida olla paras paikka kysellä mielipiteitä varsinkaan asuinalueista, suurin osa vastaajista purkaa omia ongelmiaan. Joku tolkun ihminen voi sattumalta vastata. Hintakehitystä ja asuntojen myyntiaikoja seuraamalla saa aika hyvän kuvan suosituista ja trendaavista alueista.


    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1903
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1476
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      13
      1384
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe