Liikaa rahaa

Mies ja koira

Olen normaalissa palkkatyössä, mutta koska en käy baareissa ja naisissa, ja olen tyytyväinen poikamieselämään, minulla jää valtaosa tuloistani makaamaan tilille. En myöskään välitä shopailla, kun minulla on oikeastaan jo kaikki, mitä tarvitsen. Mihin rahat voisi käyttää?

15

1500

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mammaMIA

      vartu vaan, kohta on joku horatsu rahasi vienyt kun itse ensin villiinnyt johonkukun sellaiseen johon ei pitäisi pitkillä pihdeilläkään sekaantua.... nyt poikakulta järki päässä eteenpäin.

      • TiiTaaTuu!

        Tuokin totta.. Moni vanha poika sekoaa kauniin tytön tullessa lepertelemään ja kun nyt kehutaan ei viinaa oteta niin sit kun ottaa menee pää ihan sekaisin...

        Tää on niin totta mitä mammaMia sanoo...

        -Matkustele
        -Harrasta (nykysin on ihan kaikenlaisia juttuja)
        -Tapaa kavereita ,syö ulkona,sukulaisia on varmaan ilahduta heitä lahjoilla yms. yms. listaan voisi vaikka kuin jatkaa...
        Itse tekisin toisin jos saisin kiertää aikaa taaksepäin..
        Rälläsin kyllä poikamiehenä, mutta vasta nyt olen huomannut kuinka paljon kivaa olisi tässä elämässä... joka nyt osittain myöhäistä perheen takia ..

        PS. Ryyppääminen ei ole välttämättä kallista.


    • Omia vinkkejä

      Laita puolet kiinni pitkän juoksun sijoituksiin. Isohkoihin pörssiosakkeisiin. Välillä summat nousee ja välillä laskee, mutta jos ei ole kiirettä saada rahoja ulos niin joksus saatat onnistua nostamaan tuplasti sen mitä olet säästänyt. Voin toki olla väärässäkin, tuota kristallipalloa kun ei ole. Kuitenkin minä aikoinaan onnistuin tällä. Niillä rahoilla olikin kiva hankkia asunto lähes velattomana, vuokrata se myöhemmin ja pantata omakotitaloa varten.

      Toinen puoli: Säästä isompi potti ja lähde pitkälle matkalle. Lataa kiinni kerralla reissuun vaikka 3000e ja mene jonnekkin minne et ikinä muuten lähtisi. Tee Madventures matka Himalajalle, Etelänavalle, Brasiliaan, Australiaan... Onhan noita paikkoja: Mitä kauemmaksi, sen kivempaa. Mallorcalle pääsee sitten joskus tenavien ja motkottavan eukon kanssa. Sitä motkotustakin tulevaisuudessa omalla tavallaan rakastaa ja ennenkaikkea jaksaa: Kun nuorena uskalsi matkustella ja hankkia elämyksiä :)

    • 023o4ijgorgejoerbg

      Pidä vaan säästössä pahan päivän varalle, kerää vaikka vuoden palkka säästöön ettei hätä ihan heti tule jos maailmankirjat menee sekaisin.
      Jos sulle jää ihan huomattaviakin summia säästöön, voithan kerätä vaikka sellaisen pääoman että voit lopettaa työt ja jäädä vapaaherraksi elelemään pääomatuloillasi, saavutat taloudellisen riippumattomuuden.

      Tai jos haluat välttämättä pistää rahan kiertoon, voithan vaikka ostaa uuden auton joka vuosi tms.

      • Mäkästin

        se vuoden nettopalkka säästössä ei vielä ole mikään turvallisuuden tae,jaauton vaihto joka vuosi on silkkaa tuhlausta, itse vaihdoimme joka 3. vuosi aikanaan mutta nyt on ollut sama jo 8 vuotta kun ei tule km. enää paljon, muutama tuhat vuoteen, mittarissareilut70000km tällä hetkellä.Raha kasvaa itsestään kun saa tehdä pesän ensin, sitä ei kulu niin paljon verrattuna 'persaukisiin'. vaan kerääntyy itsestään jollei pane menemään samaa vautia mitä tulee.Itse säästimme pihistelemättä puolisoni kanssa senverran että voimme huoletta jäädä vapaaehtoisesti putkeen heti kun tilaisuus tuli, nyt vaan nautitaan vailla huolen häivää.


    • Sedän tyttö

      Koeta edes sijoittaa rahat niin,ettei inflaatio syö,jos ei niin tuottoakaan tule.Kyllä sisarustesi lapset tulevat tykkäämään sinusta,kun alat vanheta.

      • Tylsää?

        Hanki elämä!


    • köyhänä huoleton

      Ala pelaamaan uhkapelejä. Rahaongelmasi on parissa viikossa ratkaistu.

    • ovi itään

      ota venäläinen muia

    • koiraonuskollinen

      Hanki jokin kallis harrastus. Vaikka vanhojen autojen keräily ja niiden kunnostus,
      maanviljelystä vieraalla työvoimalla tai osta metsäkone harrastekäyttöön.
      Tai ala harrastamaan hyväntekeväisyyttä. Siinä vain se ongelma, että välistävetäjiä
      riittää.
      Ahneen muijan ottaminen on liian kallista vaikka olisi kuinka rikas.

    • jesss

      Osta asuntoauto, käytetty tai uusi, kierrä mualimaa.

      • HALOOOOO

        "liikaa rahaa" pennitön uneksija kasva jo aikuiseks mitättömien palkkatulojen kanssa! Haetko jotakin itsetyydystystä aloituksella?


    • Onneksi näin on.

      Aloittajalla ei välttämättä ole liikaa rahaa, vaan huono ilmaisu.

      Minullakin jää joka kuukausi huomattavasti yli elämisestä, mutta en niitä makuuta pankissa, vaan pistän tekemään lisää rahaa minulle. ie. saan siis jatkuvasti vuosittain enemmän ylijäävää rahaa.

    • _ life _

      Avauksessa on kaksikin ongelmaa. Ensinnäkään ei yksilöidä todellista taloudellista ja ammatillista tilannetta, eli asuuko vuokkralla vai (jo maksetussa) omistusasunnossa, sekä työnsä / ammattialansa jatkuvuuden todennäköisyyttä, eikä sitä oleellista aloituksen asiaa, eli miten paljon kuukausittain jää sitä mainittua ylimääräistä sivuun.

      Mitä aloittaja tekee jos työ menee alta, löytyykö helposti vastaava tilalle tai miten taloudelliselle tilateelle käy jos sairastuu vakavasti.

      Toinen "ongelma" on se, että mitä sillä rahalla tekee jos ei osaa sitä käyttää hyödykseen ja sijoittaa tuottavasti tulevaisuuttakin varten.

      Ihmiset ovat erilaisia. Jotkut elävät varsin yksinkertaista elämään, joka tapahtuu lähinnä kodin, työpaikan ja kaupan kolmiossa tai omaavat sellaisia harrastuksia, jotka eivät paljoa rahaa vuositasolla edellytä. Oleellisinta, että henkilö itse on tyytyväinen.

      Aina joskus saa lukea kuolleesta iäkkäästä henkilöstä, joka on jättänyt huomattavan suurenkin omaisuuden taakseen ja oli kuitenkin itse elänyt hyvin vaatimattomasti ja yksinkertaosesti.

      Taloudellisesti on hyvä varautua tulevaisuuden varalle ja samalla olisi hyvä myös nauttia (tervellisesti) ainutkertaisesta elämästäänkin. Yhtäkään elettyä vuotta ei saa takaisin. Yleensä kuolinvuoteella olevien suurin hamin aihe ei ole se mitä ovat tehneet, vaan se mitä ovat jättäneet tekemättä. Elämä on taiteilua ja tasapainon hakua.

      - http://www.iltalehti.fi/terveys/2011101714584465_tr.shtml

      Kannataa investoida itseensä, terveyteen, liikuntaan, hyvään terveelliseen ruokaan ja omatoimiseen uusien asioiden opiskeluun ja hyviin ihmissuhteisiin.

      Myös opiskelu- elämys- aktiivilomat saattaisivat olla kiinnostava 'itseensä investoinnin' muoto joista myös jää mukavia muistoja ja tekee potentiaalisti myös kiinnostavia ihmiskohtaamisia.

      Vaikkapa Italiaan parin viikon keittiö- ja peruskielikurssille ja samalla tutustumaan matkakohteen kulinaarisiin erikoisuksiin ymv.

      Pelkkä "idiotismi-randomkulutus' turhakkeisiin on kuin tyhjiä huonolaatuisia kaloreita, eikä lainkaan viisasta rahankäyttöä.

      Jos ei ole omaa asuntoa, niin sellaiseen hankintaa jossakin vaiheessa ehkä kannattaa harkita, asuinpaikakunnasta riippuen. Nykyisin asuntotojen hinnat tosin ovat pitkän aikavälin mediaanpalkkoihin nähden kerrassaan korkeat ja ainakain paikoin ovat kuplahinnoissa.

      Sijoittamisen omatoiminen opiskelu olisi hyödyllistä, jotta voisi laittaa rahan tekemään rahaa ja suurempaa varakassaa tulevaisuuttakin varten. Sijoittaminen on myös kiinnostava harrastus.

      Ps. Ihmisen elämä on lopulta varsin pienestä kiinni. Vaikkapa Shumacherilla oli liki kaikki mahdollinen, upea F1 ura, puoliso, perhe, todella kova fyysinen kunto, puhui useampaa kieltä, paljon kumuloitunutta elämänkokemusta ja varallisuutta vaikka miten ja harrastikin erilaista hyväntekeväisyyttä, paljon erilaista motivoivaa ja elämä rikastuttavaa toimintaa.

      Sitten yhtenä kauniina päivänä huonoa tuuria, vain pieni arviointivirhe jossa uuden lumen alle jäänyt laskettelureitin kivi jäi havauitsematta, onnettomuus ja koko loppuelämä totaalisesti ja todella radikaalin raa-asti muuttunut ilman mitään mahdollsuutta palata entiseen. Edes turvaväline kypärä ei säästanyt.

    • _ life _

      Vasta havaitsin, että joku oli jostakin kaivanut hyvin vanhan ketjun esille. Miksi?

      Avaaja tuskin palaa kommentoimaan saamiinsa vastauksiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1779
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe