Yves Rocher ja kylkiäismainonta

Peppi KK

Olen yli 30 vuotta ostanut Yves Rocherin tuotteita postitse. Aluksi kylkiäiset ärsyttivät, lopulta totuin "lahjontaan". Tuli tilattua, kun lisälahja miellytti, vaikka kosmetiikaa myyviä kauppoja isossa kotikaupungissani riittääkin.
Virheitä tilauksissa tai turhia lupauksia ei ole ollut koko 30 vuoden asiakkuuteni aikana kuin korkeintaan pari, ennen viime vuotta.
Nyt olen ainakin neljä kertaa jäänyt ilman luvattua tuotetta ja tilaajalahjaa viimeisen 10 kuukauden aikana, enkä joka kuukausi ole tilannut edes,lisäksi aina myös joku muu edullinen maksullinen tuote on puuttunut. Pahoitellaan vaan, että tilaajamäärä on yllättänyt. Nyt viimeksi tilaajalahjana oli eri kokoisia toistensa sisään mahtuvia mikron ja pakkasen kestäviä muovikippoja 5kpl. ja edullinen kaunis kylmäreppu tilaajaetuna muutamalla eurolla. Heittelin vanhoja astioita pois ja vanhoja muovikippoja, kun kohta saisin uusia. Koska aiemmin yksi puuttuva luvattu tilaajalahja kaunis laukku korvattiin ruhtinaallisesti useammalla muulla tuotteella, uskalsin taas luottaa Rocherin mainontaan., vaikka jo kerran päätin, että en enää tilaa-. Oletin, että tuskin enää tehdään niin törkeitä väärinarviointeja.Pettymys oli suuri, kun paketissa ei ollut kylmäreppua eikä muovikippoja, joita olisi ollut marketeissa kesätarjouksina ostaakkin. Mökilläni ei ole sähköä ja reppu oli tilava ja väriskaalaani sopiva. Arvatkaa mitä oli tilalla molemmista tilauksista yhteensä. --- 6 kahdeksankulmaista minikippoa , joihin hädin tuskin mahtuu lämpökynttilä noin 5cm halkaisijaltaan ja 3cm korkeita, jotakin epämääräistä keraamista ainetta, ei ohjeita mitä kestää ja mihin tarkoitukseen voi käyttää, minä en ainakaan löydä käyttöä mihinkään. Muutenkin olin karsimassa astioitani käyttökelpoisuuskriteerein.
Saako ja aikooko kyseinen aiemmin hyvin luoitettava firma jatkaa kyseistä mainoskikkaa ja saada ihmisiä tilaamaan kateettomilla lupauksilla ja olemattomilla tuotteilla ja miten pitkään uskoo sen toimivan?
Onko uuden polven myyjillä sellainen käsitys, että on ihan sama mitä asiakkaat saavat ja mitä tilaavat, kunhan jotain maksettavaa ja ilmaista lähetetään ja lasku.
.

13

1356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Peppi K.K.

      Joskus tarjoukset ylittävät moninkertaisesti tuotteiden hinnat, mutta jos ne jää kokonaan tulematta, vahinkokoin voi olla suuri. Tilasin kerran huonokuntoisille huksilleni erikoishoitoainetta ja jätin kaupasta ostamatta kun odottelin ko. tuotetta. Kun sitä ei tullut hiukseni olivat jo todella surkeat ja kauppamatka edessä. Ei siinä vielä kaikki mukana oli tiedote, että voit tilata tuotetta uudelleen raksittamalla mukan tullut kuponki. Aikaa on kulunut jo 10 kuukautta eikä tilaus ole sisältänyt vieläkään ko. tuotetta. Sohlaus ko. firmassa alkaa olla ilmiselvää.Mikä lienee syynä. Ei kaunista laukkuaakaan tai mikroastioita tai kylmäreppua korvaa mikään muu tuote saati täysin epämääräiset ja kelvottomat miniastiat, etenkin jos valmistusmaa, alkuperä ja käyttötarkoitus on täysin tuntematon. Kun tilaukseen liittyy usein postimaksut jotka sitten kun tuotteita jää pois on kallis lisä ostoa kohden se kyllä harmittaa.Tulee mileen onko pakkaajat rehellisiä , vai ottavatko edulliset kauniit tuotteet itselleen ja tuttavilleen tai myyvät eteenpän. Yves Rocherin kannattaisi tarkistaa tilannetta.

    • Syy selväksi !

      Ihmetyttää kyllä mitä kaikkea saa mainoksien kautta luvata ilman vastinetta. Jos luvataan lahjana kuppeja tai laukkuja, pitäisi niitä olla saatavissa lisää ainakin myöhemmin. Näin saadaan kyllä ensin asiakasmäärä suureksi, mutta todellisuudessa vain ensimmäiset saavat lahjat. Jos tavaroita ei ole tarpeellista määrää sekin pitäisi ilmoittaa että vain ensimmäiset saavat ja loput ehkä jotakin muuta. Vastuullinen yritys lähettää luvatut tuotteet myöhemmin. Jokin muu tuote kuin tilaajalahja edullisella hinnalla saa usein myös asikakkaat tilaamaan, mutta jos tuotetta ei ole kuin muutama, lupaus on petos. Tarjouskirjeetkin saattavat lähteä asiakkille eri aikaan, olen kuullut naapurien kertovan. Tilaajat ovat siis keskenään eri asemassa.

    • Ex.asiakas

      Tätähän Yves Rocherin taktiikka on ollut koko lähes kokoajan.Välillä lähetetään luvatut tuotteet, että saadaan asiakkaan luottamus.Mutta seuraavalla kerralla voikin asiakkaalle tehdä temput.Yleensä nämä kylkiäislahjat on sellaista krääsää ja rihkamaa, että tulee jo jonkinlainen myötähäpeä miten kukaan kehtaa tuollaista roskaa lähetellä firmansa nimissä.Bisnes muuttuu niin YV:lla kuin muissakin postimyyntifirmoissa vuosivuodelta yhä röyhkeämmäksi.
      Asiakkaita kustaan estotta silmään milloin millaisin myyntitaktiikoin, joita myyntitykit kokouksissaan kilpaa keksivät eurojen kuvat silmissään ja punovat juoniaan miten saadaan tuottoa maksimoitua.Moraalista viis.

      • Anonyymi

        Kuulostaa oudolta! Olen tilannut YR;lta vuosikymmenet jo ja olen AINA saanut luvatut tilaajalahjat. Yhden ainoan kerran joskus, olisiko joskus viitisentoista vuotta sitten, sellainen aika iso valkoinen pehmopupu oli heidän viestinsä mukaan loppunut kesken. Kirjoitin silloin, että minua harmitti kovasti, kun olin nimenomaan sen suloisen pupun takia lähtenyt tilaamaan. Ei mennyt aikaakaan, kun täsmälleen samanlainen pupu postitettiin minulle jälkikäteen.
        Olen aina kokenut YR:n erittäin inhimillisenä ja asiakasmyönteisenä yrityksenä. Joskus vajaa kymmenen vuotta sitten otin asiakaspalveluun yhteyttä kysyen saisinko ostaa hiukan aiemmin tilaajalahjana olleet ja tuotteen väljyyden takia päästäni ilmeisesti pudonneet ja kadonneet aurinkolasit. Vastauksena he lähettivät minulle uudet veloituksetta! Muistaakseni paljon aiemmin taisin jostain samantyyppisestä hukkaamissyystä (siis omasta syystäni) saada korvauksen eli johonkin korusettiin kuulunut sormus lähetettiin minulle toistamiseen veloituksetta!!! Vai oliko se peräti koko setti uudelleen, en nyt enää muista. Sanon että VAU!
        - Hentunen-


    • Sirkku9

      Nyt 55 vuoden toiminnan kunniaksi tuli 10 ml Riche Crème Beauty Elixir. Yvesin tilaajalahjat ovat olleet minusta hyviä nyt kun merkki on uudistunut. Tilaan jatkossakin.

    • Myös ex asiakas

      Minäkin lopettanut YR tilaamiset, juuri tämän naurettavan tilaajalahjakrääsän takia.
      Saatan joskus vielä tilata, jos tilaajalahjat muuttuvat laadultaan huomattavasti paremmiksi.
      En tarvitse hajoilevaa miniatyyrirojua nurkkiini. Myös YR tuoksut tuntuvat aina samanlaisilta tunkkaisilta vihreiltä kukkaistuoksuilta. Ei koskaan mitään raikasta.

      • Summertimeyeah

        Ei ainakaan Yves Rocherin nettisivujen kautta kannata tilata mitään kun maksutapoja on huonosti ja sivut ovat todella alkeelliset. Ei mitenkään nykyaikainen yritys. Tässä sähköposti firmasta 1.12.2016: "Ostoehdot ovat samat kaikille asiakkaillemme, mutta ne vaihtelevat kampanjasta ja myyntikanavasta riippuen. Tarjoamme korkeamman luottorajan ja pidemmän maksuajan postimyynnin tilauksille. Kotisivujen ja uutiskirjeen tarjouksista tehtyjen tilausten luottoraja on alhaisempi ja maksuaika on aina lyhyempi. Tämän päätöksen olemme tehneet maailmanlaajuisesti Yves Rocher’lla." Oikeasti? Yritys selvästi haluaa asiakkaita lähinnä postimyynnin kautta. Erikoista menoa!


      • Anonyymi
        Summertimeyeah kirjoitti:

        Ei ainakaan Yves Rocherin nettisivujen kautta kannata tilata mitään kun maksutapoja on huonosti ja sivut ovat todella alkeelliset. Ei mitenkään nykyaikainen yritys. Tässä sähköposti firmasta 1.12.2016: "Ostoehdot ovat samat kaikille asiakkaillemme, mutta ne vaihtelevat kampanjasta ja myyntikanavasta riippuen. Tarjoamme korkeamman luottorajan ja pidemmän maksuajan postimyynnin tilauksille. Kotisivujen ja uutiskirjeen tarjouksista tehtyjen tilausten luottoraja on alhaisempi ja maksuaika on aina lyhyempi. Tämän päätöksen olemme tehneet maailmanlaajuisesti Yves Rocher’lla." Oikeasti? Yritys selvästi haluaa asiakkaita lähinnä postimyynnin kautta. Erikoista menoa!

        Minä taas olen aina tykännyt YR:sta juurikin siksi, että se ei ole liian nykyaikainen. Nykyfirmat pitävät asiakasta lähtökohtaisesti epärehellisenä, mutta YR:lla vielä ensisijaisesti luotetaan asiakkaaseen,
        -Hentunen-


      • Anonyymi

        No eihän niitä tilaajalahjoja ole pakko vastaanottaa, voi valita vaikka sen ”puun istuttamisen”. Ja usein on vaihtoehtona krääsän sijaan valittavissa myös jokin ihan asiallinen ihovoide tms.
        -Hentunen-


    • taidan tilata

      onneksi kylpytakin on isompia ja pidempi helma,ennen oli kääpiölle koko

    • Alkuperäinen-Rapu

      Yves Rocher ja kylkiäisten puuttumisesta valittamisestani sain asiakaspalvelijalta todella ala-arvoista "palvelua."

      Sain toukokuun alussa 2016 taas kerran tarjouskirjeen Yvesiltä. Olen ostanut kaikki voiteeni ja jotain muitakin tuotteita vain Rocherilta ja nyt minulle luvattiin, koska olen kirjeen kertoman mukaan heidän "parhaimpia asiakkaitaan", normaalikokoinen, kallis yövoide lahjaksi seuraavan tilaukseni yhteydessä. Tilasin aurinkovoiteita, vain sen takia, että saan sen yövoiteen, koska entinen oli lopussa. Eikä myöskään postimaksua tilauksestani perittäisi, vaikka tilauksen summa jäi alle tuon heidän ilmaisen postituksen.

      Paketti tuli,voide puuttui, postimaksu oli laskutettu. Soitin 19.5.2016 asiakaspalveluun ja siellä sanottiin, mutta ei edes pahoiteltu, että pakkausvirhe, lähetetään se. Postimaksusta tuo "asiakaspalvelija" intti vaan, että kaikista alle tuon heidän määrätyn summan alepuolelle jäävistä tilauksista menee postimaksu, poikkeuksia ei ole. Kirjeessä se oli luvattu kyllä.

      Nyt eilen, 30.5.2016, tuli kännykkääni viesti ja postilaatikkooni tilauskirje, missä taas "luvattiin" tuo sama voide "parhaimpiin kuuluvalle asiakkaalle uuden tilauksen mukana". Soitin taas asiakaspalveluun, koska en ole saanut vieläkään tuota edellisestä tarjouksesta puuttuvaa voidetta.

      Nyt tämä eritäin ynseä asiakaspalvelija sanoi, että saan sen voiteen kun tilaan tämän tarjouksen mukaan. Kerroin, että se piti tulla edellisessä paketissa ja luvattiin lähettää, kun olin soittanut. Nyt tuo ihminen siellä sanoi, että on lähetetty joku "seerumi", mitä en ole tosin sitäkään saanut, mutta tuota voidetta, mikä oli luvattu, en saisi kuin uuden tilauksen mukana.

      Suutuin ja sanoin, että jos en saa tuota minulle luvattua voidetta, niin monikymmenvuotinen asiakassuhteeni Rochierin kanssa loppuu. Hän sanoi että se sopii hyvin. Kerroin myös kertovani tämän jutun netissä ja hän sanoi senkin sopivan hyvin. Hän ei suostunut myöskään yhdistämään puheluani esimiehelleen. Sanoi vain tylysti että "en yhdistä", esimiehiä ei voi vaivata ja johtajat ovat ranskalaisia! Ikkän kuin minä en olisi sitä tiennyt pitkäaikaisena Rocherin asiakkaana.

      Olen päättänyt, että asiakkuuteni todella loppuu, jos tuota voidetta ei tule. Lähetin eilen sinne sähköpostia, mutta jos nuo postit käsittelee tuo "asiakaspalvelija", niin asia ei muutu.

      • Alkuperäinen-Rapu

        Lisään nyt heti lisäkommenttini edelliseen kirjoitukseeni.

        Eilen sähköpostilla Rocherille lähettämääni valitukseen asiakaspalvelussa saamastani kohtelusta, sain juuri äsken sieltä pahoitteluvastauksen saamastani kohtelusta, ja minulle luvattiin lähettää se voide, mikä oli luvattukin.

        Näin ollen en aio lopettaa asiointia Yves Rocherin kanssa, mutta silti ei tunnu mukavalta asioida siellä asiakaspalvelussa. Niin tylyä se palvelu siellä minulle oli. Nyt sain kohteliaan vastauksen sähköpostiini nopeasti, joten voin jatkaa Rochelin tuttujen tuotteiden ostamista edelleen.


      • Anonyymi

        Kyllä minä ihmettelen. Niin hyväö palvelua olen aina saanut, että kerran pari vuosikymmentä sitten, itsekin nyt ihmettelen naurettavuuttsni, lähetin sinne asiakaspalveluun joulukortin. Ja uskokaa tai älkää, sain takaisin joulutervehdykseen heiltä!!! Tällaista ei nykyaikana kerta kaikkiaan tapahdu! Olen hirveän mieltynyt Yves Rocheriin.
        En tiedä, paljonko sitten vaikuttaa asiakkaan oma käyttäytyminen. Tilauksen esimerkiksi saa tietysti aina palauttaa, mutta minulla on sellainen luonne, että ajattelen aina myös vastapuolen parasta. (Naurakaa pois.). Siksi vältän palauttelua. Olen vain kerran koko asiakkuuteni aikana palauttanut koko tilauksen tyytymättömyyteni takia. Olin siis pettynyt saamiini tuotteisiin. Olen myös aina maksanut laskut ajallaan (lue; säännönmukaisesti ennenaikaisesti).
        Olen kaikin tavoin aina toiminut täysin rehellisesti. Esim. viime aikoina on pari kertaa tapahtunut sellaista, että kun olen saanut paketin postista, huonosti suljetun laatikon kannen alta on sojottanut esim. jokin voidetuubi puolittain ulkona! Olisin hyvin voinut väittää, että se tuubi ja mahdollisesti jotain muuta pientä olisi hukkunut jo matkalla. Vaan olen rehellisesti ilmoittanut asiakaspalveluun, että kaikki tuotteet kyllä tulivat perille mutta että heidän kannaltaan olisi parempi, jos vastedes pakkaisivat tuotteet paremmin.
        Toivottavasti ette ajattele, että kehun itseäni - anonyymistihän tässä kirjoittelen - haluan vain ihmisten ymmärtävän, että IHAN KAIKESSA ELÄMÄSSÄ on aina jokaiselle osapuolelle, itsellekin, siunauksellista toimia myös hiukan epäitsekkäästi ja ilman muuta rehellisesti. Uskokaa tämä ja tehkää sen mukaan. (En tarkoita, että maailmassa pitäisi olla päähän potkittavana. Olen myös sitä mieltä, että omia oikeuksiani saa ja kannattaa ja täytyy puolustaa.). Kaikille ihmisille hyvää jatkoa! - Hentunen -


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1701
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe