Kokemuksia Pirkanmaan Avo-Asunnot Oy:stä vuokranantajana?

-asunnon etsijä-

Millaisia kokemuksia sinulla on Pirkamaan Avo-Asunnot Oy:stä vuokranantajana?
Ovatko kokemuksesi hyviä vai huonoja?

Olisin iloinen jos joku voisi kertoa omia kokemuksiaan sillä olen hakeassa uutta asuntoa ja Avo-Asunnot Oy:n asunnot ovat yksi vaihtoehto minulla.

134

15763

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muuttoa harkitseva

      Ihan perseestä! En suosittele missään tapauksessa!!! Jos haluat että sinua kohdellaan kuin ihmistä eikä niin kuin katurottaa niin harkitsisin tarkkaan kuinka kaukaa kierrät koko roskan!

    • avosti asunut

      Itselläni ei jäänyt mitään pahempaa mieleen kun asuin heidän osaomistus-asunnossaan n. 6 vuotta sitten.

      Enpä tiedä miten vuokranantaja ylipäätään voi olla "huono". Teet sopimuksen ja tiedät sillä hetkellä hinnankin ja sitten vaan elelet kämpässä. Eipä paljoa tule vuokranantajan kanssa oltua tekemisissä.

      • tek4

        Jos asunto uusi ja kunnossa niin näinhän asia on. Ongelmat alkaa tämän yrityksen kanssa siinä vaiheessa kun jotakin pitäisi korjata tai tarvitaan muuta asumiseen liittyvää apua.


      • Anonyymi
        tek4 kirjoitti:

        Jos asunto uusi ja kunnossa niin näinhän asia on. Ongelmat alkaa tämän yrityksen kanssa siinä vaiheessa kun jotakin pitäisi korjata tai tarvitaan muuta asumiseen liittyvää apua.

        Olen samaa mieltä olemme asuneet kohta kaksivuotta asunnossa ja koko ajan jatkuvaa häirintää yöllä(karaoke laulua) olemme tehneet monta valitusta mutta mitään ei ole tapahtunut on siitä muutkin valittaneet kyllä komeita järjestys sääntöjä tehdään mutta niilä ei näytä olevan mitään merkitystä jos isännöitsijä viitsisi hoitaa hommansa eikä vain kuitata palkkaansa homma hoituis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä olemme asuneet kohta kaksivuotta asunnossa ja koko ajan jatkuvaa häirintää yöllä(karaoke laulua) olemme tehneet monta valitusta mutta mitään ei ole tapahtunut on siitä muutkin valittaneet kyllä komeita järjestys sääntöjä tehdään mutta niilä ei näytä olevan mitään merkitystä jos isännöitsijä viitsisi hoitaa hommansa eikä vain kuitata palkkaansa homma hoituis

        Olen samaa mieltä isännöisijälle voisi hommata mekkokankaan pienen palkan päälle tekemättömästä työstä


    • Miki**

      Mulla enimmäkseen ihan hyviä kokemuksia. Asunto on hyväkuntoinen ja toimistolla on hyvä asiakaspalvelu. Isännöinti ja huoltoyhtiö ovat asukkaasta piittaamattomia. Asukkaan tarpeita ei oteta tosissaan ja huollon saaminen paikalle kestää tosi kauan. Kertoessani, että asunnossani on liian lämmin (vähintään 23 astetta lämmityskaudella, kun suositus on max. 21-22 astetta) samoin porraskäytävä on liian lämmin, huolto ja isännöintsijä eivät reagoi, vaikka terveystarkastaja on huomauttanut asiasta.

      • jahve itse

        Oliko mitään annettavaa tälle ketjulle, eli tietoa asumisesta näitten karhu/pakkas/lenkki-juttujen sijaan. Ei hyödytä haukkua tuntemattemattomia ja kirjoittaa hoonoa soomi pikkukirjaimilla. Taidat olla ko. firmasta kun tasosi on tuo.


      • Neuvoja1

        Heh heh. Pattereissa on termostaatti josta on helppo säätää lämpötila kylmemmäksi.


      • kokemusta_löytyy

        Älkää MISSÄÄN NIMESSÄ muuttako Avo-asuntojen (ainakaan) vuokra-asuntoihin. Niin huonoa kohtelua, jos mikään paikka pragaa. Ja kaikki, asukkaasta johtumattomat viat, pyritään maksattamaan vuokralaisella. Toimistoväki pesee kätensä isännöitsijän toimista, eikä itse isännöitsijä tunne mitään armoa vuokralaista kohtaan. Avo-asunnot nyhtää sen irti, minkä vuokralaisesta vain voi saada. Aivan sama, oletko hoitanut vuokranmaksusi ja kaikki muutkin raha-asiasi kunniallisesti.

        Ottakaa selvää ja muuttakaa sellaisen vuokranantajan asuntoon, jossa vuokranantaja ymmärtää oman vastuunsa.


      • heimosenkeimo
        kokemusta_löytyy kirjoitti:

        Älkää MISSÄÄN NIMESSÄ muuttako Avo-asuntojen (ainakaan) vuokra-asuntoihin. Niin huonoa kohtelua, jos mikään paikka pragaa. Ja kaikki, asukkaasta johtumattomat viat, pyritään maksattamaan vuokralaisella. Toimistoväki pesee kätensä isännöitsijän toimista, eikä itse isännöitsijä tunne mitään armoa vuokralaista kohtaan. Avo-asunnot nyhtää sen irti, minkä vuokralaisesta vain voi saada. Aivan sama, oletko hoitanut vuokranmaksusi ja kaikki muutkin raha-asiasi kunniallisesti.

        Ottakaa selvää ja muuttakaa sellaisen vuokranantajan asuntoon, jossa vuokranantaja ymmärtää oman vastuunsa.

        Soitin eilen että wc pönttö vuotaa ja pillupuhelin vuotaa. Tänää soitti huoltoukko että tulee aamusta ja näin tapahtu. korjas pöntön ja sano että oli vähä kyseenalanen homma ottaa tää suihku varastolta kun sun pitäs se itse hakee mutta tää on nyt tässä. ihmetteli myös mun vedenpainetta ja sano että teehän tästäkin vikailmoitus nii tuun laittaan sen kuntoon jos se taloyhtiöstä johtuu.
        5/5 palvelu ja tosi rento työukko.


      • Anonyymi
        Neuvoja1 kirjoitti:

        Heh heh. Pattereissa on termostaatti josta on helppo säätää lämpötila kylmemmäksi.

        Aivan. Patterithan saa vaikka kokonaan kiinni, jos haluaa "vilvoitella". Yleensä kyllä valitetaan siitä, että kämpässä on kylmä, kun aina joka paikassa säästetään. Mä oisin onnellinen, jos mulla olisi 23o , kun aina palelen.


    • Varovaisuutta

      Vuokranmaskukirjanpito on välillä sekaisin. Edellisten vuokalaisten vuokria peritään seuraavilta jopa häätöuhkauksella. Jotain mätää kirjanpidossa, vaikka maksut ja viitenumerot ovat oikein ja eräpäivinä masketut vuokrat.

    • poika porvoosta

      Varokaa tätä firmaa. Ammattimaisuus hukassa ja isännöintiä harrastellaan epäammattimaisesti ja isännöitsijänä toimii entiseltä titteliltään konserninjohtaja jolla ei ole ihmisuhdetaitoja (toiminta narsistista). Laskutukset ovat virheellisiä ja yritetään laskuttaa ylmääräistä.
      Niinkauan kun ei ole tekemisissä ja antaa kaiken olla kuin pellossa asiat sujuvat. Ei kuitenkaa sovi pitkäaikaiseen asumiseen asuntojen laadun ja edellämainittujen asioiden takia. Asunnon lunastaminen on virhe koska silloin joutuu olemaan tekemisissä jatkuvasti Avo-asuntojen ala-arvoisen toiminnan kanssa.
      Luultavast kaatuva yritys.i

      • ei ammattitaitoa

        Kaatua saisikin, karmeaa kohtelua vuokralaisten suhteen. Aiheettomia ulosottoja, yms. Asiasta huomauttaville ja oikeuttaan perääville vuokralaisille ollaan töykeitä ja ilkeitä ja väärin perustein perittyjä asioita ei korjata vaikka asukkaan luottotiedot menee sen vuoksi. Varokaa ihan oikeasti, ammattitaidoton ja kylmäkiskoinen yritys. Monta asukasta sieltä tiedän ja kaikille sama käytös.


      • kimb2

        Miulla on just menossa taistelu ja häätö jo uhkaa ihan oven takana :D vaikka vuokrat on maksettu


    • Entinen asukas

      Laittavat kuulemma heti haasteen oikeuteen ja sitten hakevat häätöä, jos on 2 kk vuokrat maksamatta. Törkeätä!

      • savanna

        Juu itse koin juuri samaa ja mielessä pyörii nyt muuttoa pois tästä ympäristöstä.


      • älä kauhistele

        "Laittavat kuulemma heti haasteen oikeuteen ja sitten hakevat häätöä, jos on 2 kk vuokrat maksamatta. Törkeätä! "

        Oikeudessahan sinut sitten vapauttavat, jos kerran syytön olet. Älä ota kauhuja sellaisesta, missä saat oikeutta.


      • Mieti itse uudelleen

        Hei haloo ! Onko ihme??? Hä??


      • Anonyymi

        Mikä ihme se on, että häätö uhkaa, jos vuokrat maksamatta? Miksi et ole maksanut vuokria ajallaan? Oma vikasi.


    • Eka ja vika

      KANNATTAA TODELLA VÄLTTÄÄ TÄTÄ FIRMAA! Niin kuin jo aiemmin tässä ketjussa mainittu, todella törkeää käytöstä ja suorastaan valehtelua on tarjolla.

    • Kylpevä virtahepo

      Laittoivat ihan yllättäen puolen vuoden vesimaksut nyt kesäkuussa vaikka käsittääkseni oli sovittu että tasauslasku tulee vuoden lopussa. Ja vain kahden viikon maksuajalla.

      Sama oli edellisen vuoden lopulla 2012 kun kuvittelin että laskuttavat joulukuun vielä että voisi odottaa että lasku tulisi tammikuussa mutta hehän yllättivät juuri ennen joulua (eräpäivä 17.12) , katkaisivat laskutuksen marraskuuhun. 11 kk vesitasauslaskut juuri ennen joulua, kahden viikon maksuajalla.

      Noh, se meni kun olin varautunut siihen mutta nyt 1.12-31.5.2013 lasku ihan ylläten (eräpäivä 27.6)... En tiedä mitä niillä päässä liikkuu....

    • Hepo minäkin

      Voihan Kylpevä virtahepo maksaa enemmän vesiennakkoa. Ihanko ajattelit, että voit maksattaa kulujasi muilla vuokralaisilla tai elellä velaksi? Vuokralaisethan kaikki kulut jollain lailla maksavat.

    • Asukki

      Vanha ketju, mutta kommentoinpa omalta osaltani. Muutaman vuoden Avon talossa asumisen perusteella ihan positiivinen käsitys on jäänyt. Täydellistä tuskin minkään tämän alan firman toiminta on, mutta ongelmia ei ole ollut ja talokin on mukavan rauhallinen.

    • äiti 32

      heips tällästä kyselisin kuinka tarkkoja ne on sen kotivakuutuksen ottamisen kaa ja jos ei sitä esimerkiksi saa kun on luotto tiedot mennyt .siis kyse on nyt avo -asunnoista tampereen seudulla

      • kokemusta löytyy

        Ehdottomasti vakuutukset kuntoon. Kyseisestä puljusta senverran kokemuksia että niin kauan menee ok, kunnes asuntoon ilmaantuu ongelmia. Avo-asunnoilla ei olla ystävällisiä ja oikeuskäynti uhkaa pienimmästäkin. Asukasta syytetään mitä ihmeellisimmistä vioista, mitkä tuleet jo rakennusaikana ja ainakin avojen rivareissa noita vikoja muuten löytyy ! Välttäkää firmaa tai pitäkää tiukasti vakuutuksenne jaa oikeusturvanne kunnossa !


      • asukas1
        kokemusta löytyy kirjoitti:

        Ehdottomasti vakuutukset kuntoon. Kyseisestä puljusta senverran kokemuksia että niin kauan menee ok, kunnes asuntoon ilmaantuu ongelmia. Avo-asunnoilla ei olla ystävällisiä ja oikeuskäynti uhkaa pienimmästäkin. Asukasta syytetään mitä ihmeellisimmistä vioista, mitkä tuleet jo rakennusaikana ja ainakin avojen rivareissa noita vikoja muuten löytyy ! Välttäkää firmaa tai pitäkää tiukasti vakuutuksenne jaa oikeusturvanne kunnossa !

        wow....alkaa pelottaa.
        Itse asun vielä kyseisessä avo asunnoissa....iiikks!!!


      • Asun niillä
        asukas1 kirjoitti:

        wow....alkaa pelottaa.
        Itse asun vielä kyseisessä avo asunnoissa....iiikks!!!

        Kyllä mää oon sitä mieltä, että aika vapaasti saa asua ja vuakrankin voi maksaa vähän kuinka sattuu. Kyllä niiden sitten täytyy huamauttaa, jos jää maksamatta. Vakuutusta ei voi ketään pakottaa ottamaan.


      • avo1
        asukas1 kirjoitti:

        wow....alkaa pelottaa.
        Itse asun vielä kyseisessä avo asunnoissa....iiikks!!!

        vittu muuta pois jo


    • ugfyydfghnl

      Kylpevä virtahepo, sulle varmaan tulee ihan yllätyksenä nämä tasauslaskut jotka on sovittu. Kun katsoisit niitä sopimuksia ja kirjeitä mitä saat niin tietäisit asioista enemmän. Jos sä maksat joka kuukausi ennakkomaksun ja se sit tasataan 2x vuodessa niin miten se toinen tasauslasku sulle tulee yllätyksenä? Pitäiskö sulle soittaa joka laskusta erikseen ja ilmottaa aikaisemmin että nyt tulee tasauslasku? kaksi viikkoa on keskimääräinen maksuaika laskulle.

      Tuleeko sulle puhelinlaskutkin kuin yllätyksenä kun olet soitellut älyttömän paljon puhelimella ja sit tulee iso lasku ja maksuaikaa kaksi viikkoa?

      Lutraat veden kanssa ja laskua tulee enempi mitä osasit odottaa? Jos puolen vuoden päästä on taas sama homma ja taas närkästyt että tulee tasauslasku postissa yllättäen?

      • Kylpevä virtahepo

        Ei, vaan pointti oli just se ettei ole ilmoitettu mikä on laskutusväli. Odotin laskua vuoden lopulla vasta. Ei ole mitään sopimuksia ja kirjeitä. Esim. joulukuussa 2013 ei ole tullut laskua kesä-marraskuun ylimenneestä osasta.

        Juu, puhelinlasku tulee kun sen pitääkin.

        Ja minä varaan tilille rahaan vesilaskua varten, kyllä maksan mielelläni sen minkä käytän.

        Yhtiön osalta epä-ammattimaista toimintaa


    • Tampereella asun

      Kylä mää oon niiden kanssa pärjännyt. Huomautettukin on, kun jäi kesälomalla vuakraa maksamatta. Neuvoteltiin maksusopimus. Sellaisen sanoivat, että 2 kuukauden mksamaton vuokra saattaa johtaa häätöön.

    • ei avolle

      Ei kannata sekaantua millään lailla. Lähettelevät ihan perättömiä laskuja ja valituksia eikä niillä ole minkäänlaista neuvottelutaitoa (tai halua). Vuokratakuut koitetaan pidättää poismuuttaessa keinolla millä hyvänsä. Jos asunnossa ei ole merkkiäkään asumisesta muuttotarkastuksessa niin kaikki voi olla ok, mutta kuinkas sellainen asuminen on mahdollista, mistä ei jälkeäkään jää..sen jos jokainen osaisi niin meillähän olisi täällä myynnissä ja vuokralla vain uuden karheita asuntoja :-)
      Ja ainakin meillä ollut uusi asunto oli tehty niin huonosti,että virheitä oli siellä sun täällä..

    • Samanlaisia

      Samanlaisia kaikki vuokra-asunnot ovat eli huonosti tehtyjä. Mutta eivät vuokra-asuntojen pitäjät niitä itse rakenna, kuten luulin: urakoitsija kuulemma valitaa urakkakilpailulla ja tarjouksia saavat jättää kaikki kynnelle kykenevät. Valtion sääntöjen mukaan halvin tarjous voittaa.

    • Mää köyhä

      Mää oon sitä mieltä, että kaikki vuakra-asuntoja pitävät on rikollisia ja pitäisi tapaa. ei oo oikein, että köyhältä viedään kaikki rahat. Mun vuokra on 400 kuussa ja mulle jää ittelle vaan 728 kuussa.

    • ex avolainen

      Joo kerran haksahtin avon vuokra-asuntoon, nyt jo puolivuotta ollu pois sieltä, mutta silti kyseinen firma ahdistelee ulosotolla. Vaiokka mitään aihetta ei siihen ole, mutta nämä läskit ei vaan saakeli tajuu mistään mitään. Pelaa, todella erikoisilla säännöillä tätä peliä ja kukaan taho ei vissiin oikeen mahda mitään. Mutta jossain kohti tulevat vielä huomaamaan, että vittuilee väärälle ihmiselle .. Mutta en todellakaan suosittele avo asuntoja.. KIERTÄKÄÄ KAUKAA!

      • ekl gnvo4homyvh

        Syrjäytynyt ja taitamaton pitää valivali-valia. Mikään ulosotto ei jatku eikä hätyytä, jos olet maksusi maksanut. Tunnustat suoraan, että et ole asioitasi hoitanut. Ei tosiaan ole vuokraisännän vika. Ei vuokraisäntä mieti öitään kammiossaan, että ketä vuokralaista nyt hätyyttäisi ja kenelle nyt lähettelisi aiheettomia laskuja. Niin kauan kuin maksuliikenne pelaa ja käyttäydytään siivosti ja ei rikota asuntoja, vuokraisäntä ei puutu. Ja yleensä viivästynyt vuokrakin saa myötätuntoa, kunhan keskustelee asiasta ja sopii tolkun tavalla maksuohjelmasta. Jos ei ole varaa maksaa, voi kokeilla yhteiskunnan vuokratukia ja sosiaaliturvaa ja muuta. Mutta vuokraisännän asia ei ole sinua hyysätä.

        Kettuilusi kyllä paljastaa, millaisesta ilmiöstä kohdallasi on kyse!!!


      • avolainen

        En suosittele minäkään.


    • Lyärään niitä

      Ei niitä nyt ihan tapaa tartte..lyäminenkin auttaa. Mulle jää vuakran jälkeen kuussataa netto. Siitä menee kolmesataa votkaan, kun kaveri tuo virosta viis euroo pullo ja mulle jää vuakran jälkeen kolmesataa. Onko se muka oikein?

      • Bbböllis

        Hyi!


    • Roska-ala

      Ajattelin ryhtyä aikuisiällä kiinteistöalalle. Kun lukee eri kiinteistöalan toimijoiden palauteviestejä, en taida ryhtyäkään. Viestiketjuthan ovat tappouhkauksia ja lyömisuhkauksia täynnä. Tämänlaisia viestejä tuskin hyväskyttäisiin julkaistavaksi millään muulla alalla. Poliisinkin pitäisi jo tämänlaisiin viesteihin puuttua. Keskusteltuani muutaman isännöitsijän kanssa ilmeni, että samanlaisia puheluita tulee lähes päivittäin.

      • Syytä välttää!!!

        Jos vaan mistään muualta asunnon saa niin en oman kokemuksen perusteella voi suositella kenellekään. Todella kyseenalaista toimintaa, täysin epäluotettava yritys. Kuten joku jo aiemmin mainitsi, luottotiedot voi mennä vaikka olisi hoitanut maksunsa, oikeuteen menossa tämän yrityksen takia. Välttäkää!


      • Anonyymi
        Syytä välttää!!! kirjoitti:

        Jos vaan mistään muualta asunnon saa niin en oman kokemuksen perusteella voi suositella kenellekään. Todella kyseenalaista toimintaa, täysin epäluotettava yritys. Kuten joku jo aiemmin mainitsi, luottotiedot voi mennä vaikka olisi hoitanut maksunsa, oikeuteen menossa tämän yrityksen takia. Välttäkää!

        En suosittele avo asuntoa minä olen maksanut vuokrat ja laittoivat silti laskua ulosottoon eikä ole poistanaat ulosutosta olin kaksi päivää asunnostani pois ja kun tulin iltasella lapseni kanssa kotiin oli lukot vaihdettu ja saanutvaatteita enkä lapseni koulu kirjojakkan haettua asunnosta. Ja talvella kodistani ulos kukaan ei ottanut vastuuta asiasta. Ja löivät luurin korvaan vaikka vuokrat on maksettu kuukausi vielä eteen päin olen edelleen. Ulkona 9vuotiiaan poikani kanssa olisin ollut todella hätää kärsimässä jos ei olisi ollut tuttuja missä yöpyä. Ja olemme edelleen vaattetteita ja koulukirjoja todella ammatti taidottimia ja valehteleviä. Roistoja vedän asiaan oikeuteen. Menivät ilman lupaa asuntoon ja varastivat jopa lukkolisesta postilaatikkosta postit. Ja kukaan ei ota asiaa hoidettavaksi ja luuri korvaan kun otat yhteyttä. Ja. Pää pomo ei koskaan paikalla täysin kiero ja epärehellinen toiminta. Älä muuta avo asuntoihin


    • yh.äityli.

      Sain Avolta asunnon. ( luottotiedot on itseltäni mennyt ja ilmoitin toimistolla rehellisesti. Vuokrista ei ole luottotiedot mennyt vaan muita laskuja jäänyt maksamatta). Muutin vasta valmistuneeseen asuntoon opiskelevan tyttäreni kanssa.Asuttu 4 vuotta. Kyllä täällä liian lämmin on 23-24. Asunnoissa on henkilökohtainen sauna. Huoltomies sanoi, että vähennä vaatteita. Tottakait vähennän kuljen kotona pikkarit ja rintsikat päällä. Jos naapurin mies katselee parvekkeeltaan niin rauhassa saa katsella. Keittiön ikkunastakin näkyy hyvin. Vastakkaisessa talossa taisi tulla pariskunnalla riitaa, kun nainen kyttäsi miestään kun mies tuli parvekkeelle tupakille. Mies katseli meidän ikkunoihin kun kuljen puoli alasti. Muuttivat pois vastakkaisesta talosta. ;) Kesällä nukun parvekkeen ovi auki ja ikkunat auki. Ilmastointi järjestelmä on jotenkin pielessä mielestäni. Kissoillani on hiekkalaatikot parvekkeella ympäri vuoden. Tuuletan usein kun saan hengitys ahdistuksia. Nenäsumutteita joudun täällä talossa käyttään ympäri vuoden. Parveke on minulle kuin toinen olohuone ja asunnossani saan kulkea ihan niinkuin huvittaa. Jos jollekkin asukkaalle tulee pahamieli kun kuljen vähissä vaatteissa niin voi laittaa silmät kiinni.
      Itselläni meinasi lähteä asunto Oikeuteen koska otin pätkätöitä ja sain soviteltua pvä rahaa ja hain lisäksi sossusta toimeentulotukea. Soitin vain toimistolle ja makselin velkani nopeasti ja loput hain sossusta. Nyt ei enään kiinnosta pätkätyö joten olen mielummin työtön ja haen kokoajan vain kokoaikatyötä vähintään sen 7h/ pvä. Muuten olen saanut elää ihan vapaasti asunnossani... vähän niinkuin ok-talossa tosin noudatan hiljaisuus aikoja niinkuin kuuluukin. Naapurit ovat vain vähän sisäänpäin kääntynyttä porukkaa. Heillä on mielestäni omien lasten kasvatus pielessä, lastensa kanssa kulkien eivät osaa tervehtiä naapuriaan kun tulevat vastaan parkkipaikalla, pihassa tai rapussa. Itse tervehdin ja äiti vain menee eikä reagoi mitenkään voi lapsi rukkia. Lasten kanssa kulkevat isät kyllä tervehtivät. Jokainen päättää itse mihin haluaa muuttaa. Kevään jatkoja kaikille lukijoille. ;)

    • Pihalla_

      Vanha ketju, mutta apua! Mulle tuli juuri tänään täysin perätön "vuojra-rästi"-lasku, 214 e, 7 päivää maksuaikaa. Aiemmin on tullut muita erittäin erikoisia juttuja. Soitin tästä, mitään selvitystä en asiaan saanut, vain töykeää kohtelua (kuten ennenkin, kun olen jostakin asiasta ihan ystävällisesti huomauttanut/pyytänyt apua). Tarkistin kaikki vuokranmaksuni verkkopankista, ja kaikki on senilleen kunnossa. Heidän laskelmansakin on täysin virheellinen, jonka mukaan jotakin olisi rästissä, tähänkään en saanut selitystä jne. Kaippa tässä häätö sitten tulee? :D

      • ei viittis näitä

        Jos olet vuokrasi maksanut, saat siitä tositteen. Sen esittämällä sopu vuokranantajan kanssa palautuu salaperäisellä tavalla.

        Vähemmän joutavaa nettikirjoittelua, enemmän mielekästä toimintaa. Sillä se elämä etenee.


    • ihmetyttää tämä

      Ymmärrän sydämelläni niitä, joilla on ongelmia vuokranmaksun kanssa. Mutta sitä en jaksa ymmärtää, että eräät eivät ymmärrä, että vuokra tosiaankin pitää maksaa. Ja jos ei sitä ole maksanut, niin sitten aloitetaan valituskierros vähän joka-asiasta, oikeista ja keksityistä.

      • peloton1

        Ymmärrän täydellä sydämellä, että et ymmärrä mitään. Ketjussa keskusteltu heidän toiminnastaan eikä vuokralaisen maksuongelmista.
        Vielä kerran varokaa tätä firmaa ja jos ostatte asunnon, ette pääse siitä eroon ja joudutte sietämään sikailua loppuelämänne. Kokemusta riittää asiasta.
        Selvästi huomaa kommenteista mitkä ovat ko.puljun kirjoittamia.


      • sun musta sydän
        peloton1 kirjoitti:

        Ymmärrän täydellä sydämellä, että et ymmärrä mitään. Ketjussa keskusteltu heidän toiminnastaan eikä vuokralaisen maksuongelmista.
        Vielä kerran varokaa tätä firmaa ja jos ostatte asunnon, ette pääse siitä eroon ja joudutte sietämään sikailua loppuelämänne. Kokemusta riittää asiasta.
        Selvästi huomaa kommenteista mitkä ovat ko.puljun kirjoittamia.

        Sinun ei kannattaisi lähteä kotoa "omiin" asuntoihin, jos et selviä vuokranmaksusta. Pysy puurolautasen ääressä, jos et itsenäisesti selviä.

        Ja vanhempienkin vastuuta kuulutan: ei ole viksun kuuloista, että syrjäytynyt mukula valittaa omien ongelmiensa vuoksi vuokraisännästä ja kitisee siitä, ettei itse kykene hoitamaan velvollisuuksiaan. Ei ole vuokraisännän syytä, jos ei vuokralaisen elämä suju.


      • lallalllaa

        ei voi kieltää etteikö tämä pulju kusettaiskin.


      • Miettimässä-ostoa
        peloton1 kirjoitti:

        Ymmärrän täydellä sydämellä, että et ymmärrä mitään. Ketjussa keskusteltu heidän toiminnastaan eikä vuokralaisen maksuongelmista.
        Vielä kerran varokaa tätä firmaa ja jos ostatte asunnon, ette pääse siitä eroon ja joudutte sietämään sikailua loppuelämänne. Kokemusta riittää asiasta.
        Selvästi huomaa kommenteista mitkä ovat ko.puljun kirjoittamia.

        Miten ei pääse firmasta eroon jos ostaa asunnon? Sen jälkeenhän kyseinen yritys ei liity asuntoon enään millääntavalla kun olet ostanut asunnon ja sen jälkeen ainoastaan itse omistajana ja sitten isännöitsijä( joka toinen yritys) liittyy asuntoon. Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?


    • takuunsa menettäny

      En suosittele! Itse taistelen parhaillaan saadakseni loput takuurahani takasin. Tai sen osan mikä siitä mulle kuuluu.
      En saanut pois muuttaessa viimestä veden tasauslakua ollenkaan. Takuuvuokrasta olivat pidättäneet vesimaksua. Oon useaan otteeseen pyytäny tätä laskua joka mun olis pitäny saada, jotta tiedän onko tuo vesilasku aiheellinen. Eivät suostu lähettämään sitä mulle. Valokuva mittareista heillä kuulemma on. No se ei kerro minkä mukaan on laskutettu. Onneks otin myös ite valokuvan mittareista pois lähtiessä ni voin edes verrata mittarilukemia.

      Lisäks mun koirani hajotti yhden pistorasiapaneelin. Yritin ite löytää uuden tilalle mut en mistään löytäny sopivaa. Tiedän siis että tuo vahinko kuuluu mun maksettavaks. Kysyin isännöitsijältä minkä merkkinen ja mallinen osa on. Ei kertonu. Sano että sähkömies uusii sen mun pois muuttaessa. Tivasin että haluan itse uusia sen, mutta ei kertonu osan merkkiä. No takuuvuokrasta olivat sitten ottaneet 200e tämän takia. Tiedän että osan hinta on n.10e ja sähkömiehen tuntitaksa 40-60e. Matkakuluja saattaa tulla lisäks. Osan asentamiseen menee n. 1minuutti ja yleinen sääntö on että sähkömiehen on kohtuutonta velottaa täydestä tunnista, jos työhön menee esim 15min. Tästä voi laskeskella, että nyt on mua kyllä laskutetty moninkertasesti. Myös tuttava sähkömies sano että tollanen työ ei mitenkään maksa kahtasataa. Kuittien perään olen kyselly monta kertaa. Vastaukset parisanasia. Viimesimpään vaatimukseen sain vastauksen, että vesimittarista on valokuva ja paneeliin liityen että kaikista kuluista on selvitys ja tulossa on. Viikon verran max. odotan kuitteja ja sit vien asian eteenpäin kuiteilla tai ilman.
      Vuokranantajahan ei sais pidättää takuuvuokrasta yhtään mitään ilman ennakkoilmotusta. Avoasunnot jättää takuun palauttamatta täysin ilman mitään selvityksiä.
      Eli en suosittele avo-asuntojen vuokra-asuntoa.

    • Sähkömies

      Pistorasia-asiaan liittyen... Normaali veloitus pistorasian vaihtotyölle on maksimissaan 1h osat matkat (jos matka alle 10km). Hinta 70-100€.

    • HYI HYI

      En missään nimessä suosittele avo asuntoja. Asunnot on sinäänsä ihan kivoja koska ovat uusia ja sen vuoksi siistejä ja nykyaikaisia, silti ihan liian ylihinnoiteltuja. Kuka haluaa maksaa vuokra-asunnosta noin paljon. Me ehdimme asua pari vuotta ja sinä aika tuli molempina vuosina vuokran korotus ja aina korotettiin reippaasti, ei mitään parinkympin pikkukorotusta... Lisäksi vesilaskut ovat aina olleet todella isoja. kahdelta ihmiseltä aivan normaalilla veden käytöllä vesilaskut 100e luokkaa. Jännä että samalla veden käytöllä muista vuokra-asunnoista ei ole moista vesilaskua tullut. Aina kun sinulla tulee joku ongelma ja pyydät vaikka huoltomiestä paikalle, sinulle nauretaan, tai yritetää ujuttaa homma asukkaan vastuulle. Myös avun saaminen kestää, ja perään saa soittaa! Maksuaikaa vuokramaksuille on myös turha pyytää. itse pyysin kerran 10 päivää lisää ja maksuaika myönnettiin, mutta silti lähetettiin karhukirje jossa oli viivästys korkoa ja maksukehoitusmaksua 15e, tästä ei oltu kerrottu, luulin että maksusopimus oli tehty ja siitä ei tarvisi maksaa. Olisi ollut hyvä kertoa käytännöstä asiakkaalle, niin minäkin joudun tekemään työssäni. Useimmiten myös toimistossa asioidessa henkilökunta vaikuttaa elämäänsä kyllästyneiltä ja ovat aina tylyjä. Tämä on minun kokemukseni. Minun takuuvuokrasta vähennettiin suoraan myös suuri määrä vesilaskua. Laskua ei kuitenkaan lähetetty ja summakin oli huomattavasti suurempi kuin normaalisti.
      En ikinä enää muuttaisi avoille, enkä aio ikinä suositella sitä kenellekkään!!

      Varokaa näin talvella myös liukkaita piha-alueita ja rapun edustaa, on muuten tosi liukasta kun ei hiekoiteta! Nimesikin saat oveesi noin puoli vuotta asumisen jälkeen.

      • nimimerkkiiii

        Mäkin olen ihmetellyt, miksi ei nimet rapussa vaihdu. Olen asunut jo yli puoli vuotta täällä ja ilmoittanut kaksi kertaa, että tässä asunnossa asun nyt minä nimellä se ja se.


      • Anonyymi
        nimimerkkiiii kirjoitti:

        Mäkin olen ihmetellyt, miksi ei nimet rapussa vaihdu. Olen asunut jo yli puoli vuotta täällä ja ilmoittanut kaksi kertaa, että tässä asunnossa asun nyt minä nimellä se ja se.

        Ei ne enää laita nimiä tietosuoja-asetuksen vuoksi. Vierasperäisillä nimillä voi profiloida asukkaita.


    • lalllaaaa

      sain varotuksen aiheesta. okei pahottelin isännöitsijälle ja se oli sille ok. okei uhkana oli et seuraaval kerrasta tulisi häätö. okei oon ollu kun pyhimys tän jälkeen. yhtäkiä tulee käräjäoikeudelta viesti et pitäs hakea haaste mikä koskee mun asumista.. no siellä oli häätö mut ei häätöpäivää tiedossa ja perustelut et oisin mukamas pitänyt möykää varotuksista huolimatta, vaikka mitään en ole tehnyt. avolta ei mitään meiliä eikä postia EI MITÄÄN, vaan käräjäoikeudelta haaste. EDES isännöitsijä ei ole sanonut mitän. suosittelen lämpimästi vaihtamaan asuntoyhtiöö.

      • Minutkin

        Kyllä ne on röyhkeitä. Minäkin sain samalla perusteella häädön - yhden varoituksen jälkeen. No myönnetään, että 3-4 kertaa varoituksen jälkeen kävi muutama kaveri juhlimassa. Naapurit olivat niille ilmoittaneet, että olen jonkinlainen mätä omena. En ymärä, mitä tarkoittaa.


      • hmmnnn

        Kannattavaa häätää noin kevyesti asukkaita kun osa asunnoista ollut tyhjillään kuukausia jotkut jopa yli vuoden.


    • Vähennyksiä

      Minulta vähennettiin vakuudesta tv-seinätelineen poisto ja seinän korjaus. Olihan se teline seinään jäänyt, mutta ihan kohtuutonta, että sen poistosta laskutetaan.

    • Irtisanomisaika

      Sanoin sopimukseni irti 5.pv. huhtikuuta. Nyt ne vaativat vuokraa toukokuun loppuun! Rahoittavat toimintaansa irtisanomisajoilla.

      • Lakipuhuu

        Laki24.fi: "Vuokralaisen irtisanoessa vuokrasopimuksen irtisanomisaika on aina yksi kuukausi. Sopimuksella ei vuokralaisen irtisanomisaikaa voida pidentää. Jos vuokrasopimuksessasi seisoo pidempi kuin yhden kuukauden irtisanomisaika, on kyseinen ehto mitätön. Irtisanomisaika lasketaan sen kuukauden lopusta lukien, jonka aikana irtisanominen on suoritettu."


    • Irtisanomisaika

      No sittenhän ne olivat oikeassa. Minä olin väärässä.

    • ööööööäääää

      Seuraavat tiiviisti tätä sivua ja lähettävät uhkaus viestejä "perättömistä" kirjoituksista koska ovat päätelleet sinun kirjoittaneen tänne :D Eivät myöskään osaa pahoitella sitä että asiakkaalle on tullut paha mieli jostakin vaan syyttelevät, uhkailevat ja pilkkaavat. Huonompaa asiakaspalvelua en ole koskaan elämässäni saanut.

    • Mielenipahoittaja

      Olen itsekin vuokrannut asuntoja. Osaavat kyllä yhdistää palautteet ja asiakkaat. Ei asuntojen vuokraaminen ja asioiden yhdistäminen ole avaruustiedettä. Eivätkä näillä tämänlaisilla sivuilla asiakkaat juurikaan kiitosta kenellekään jaa. Kyllä minä niin mieleni pahoitin...

      • Ärsyyntynyt

        Varmaan osaavat kyllä mutta jos näin tekevät eikö silloin olisi fiksua yrittää pahoittella asiakkaalle syntynyttä mielipahaa eikä haukkua asiakas ja uhkailla? Tällainen käytös kun ei mitään hyvää firmalle tuo vaan päin vastoin. Asiakas loukkaantuu entisestään ja alkaa viemään kokemustaan eteenpäin. Kohta asiakkaan kokemuksesta tietää jo 20 ystävää ja 20 sukulaista. Jonka jälkeen sana alkaa levitä siitä edelleen työpaikkojen kahvihuoneissa, kuntosalin pukuhuoneessa, nettifoorumeilla jne. Tässä kohtaa on jo monta potentiaalista asiakasta vähemmän tuolla firmalla. Mutta jos olisivat yrittäneet sovittaa virheensä/ asiakkaan mielipahan niin levitetty tieto olisi voinut vielä kääntyä firman eduksi ja nyt tyhjillään olevissa asunnoissa saattaisi olla asukkaita.


      • Pööööö

        Mulle soitettiin ja tarjottiin asuntoa, sanoivat että on noin viikko aikaa päättää. Seuraavana päivänä soittivat että pitäis heti huomenna tietää koska joku muukin haluaa sen asunnon.
        Otin sen sitten. No, asunto olo TODELLA likainen, suoraansanottuna p*skainen. Moneen otteeseen otin asian tiimoilta yhteyttä ja kyselin että miten voi olla mahdollista ja että minä joudun tämän siivoamaan ja että jotain korvausta. .? Kuulemma tarkastaja jo käynyt ja asialle ei voi mitään, mutta että saan siivousämpärin ja pääsen muuttamaan muutaman päivän etuajassa siivoamaan. No, menin hakemaan avaimia ja siellä oli muitakaan hakemassa, ja selvisi että ihan yhtälailla muutkin saivat avaimet etukäteen. Mainitsin toimistolla asiasta ja yksi työntekijä sanoi lujaan ääneen "ja sinä olit se jolla on asomaksu maksamatta!!" Näytin pankkitiedoista että olen maksanut, heillä vaan eri pankki. Todella törkeää. Kysyin että saanko jättää asunnon samanlaiseksi sitten millainen se minun muuttaessa on, tokaisi että ivallisesti "se on sinun asiasi"..


      • siivooja

        Aikoinaan myös itsellani oli asunto muuttaessani järkyttävän likainen ja seinissä reikiä johon kyllä saatiin neuvoteltua (pienen taistelun jälkeen) maalia ja kittiä avoasuntojen piikkiin. Itse toki korjattiin ja siivottiin oikein urakalla saastaista asuntoa ennen kuin viitsi omat huonekalut tuoda. Kuulema oltiin tarkistettu ja hyväksytty kunto joten voi voi. Kaksi päivää aiemmin saatiin avaimet jotta pääsi siivoamaan. Mutta oli siinä hommaa!


    • nistku

      Erittäin hyviä kokemuksia, vuokrat eivät nouse joka vuosi, niin kuin esim VVO:lla. Palvelu on todella hyvää ja asiallista. Asiat mihin olen apua tarvinnut, hoidetaan heti.

    • 26joo

      Oon asunut nyt 4vuotta rivitalossa, asunnot tehty huonosti. Ei mtn peruskorjauksia tehty. Halvalla myisivät asunnon.....

    • Muutin

      Tännehän saa kirjoitella ilman vastuuta ihan mitä vaan. Minusta ne ovat rasistisikoja, laiskoja, ammattitaidottomia, asunnot huonoja, halvalla tehtyjä, kylmiä ja likaisia - jopa uutena.

    • Tapettavia

      Tappaa ne pitää!

    • Kummallinenfirma

      Olen tätä palstaa ajoittain lukenut, en ikinä kommentoinut mitään. Ennen kuin nyt. Asuin heidän asunnossaan 5 vuotta. Vuokravakuudesta oli muuttoni jälkeen vähennetty minulle ilmoittamatta suuri summa rahaa. Vein asian kuluttajariitalautakuntaan. Kuluttajariitalautakunta oli puolellani asiassa. Odotan yhä rahojani ja en tiedä maksavatko niitä koskaan, sillä eivät ole toistaiseksi vastanneet sähköposteihini. Halusin vaan sanoa, että en suosittele kyseistä firmaa omien kokemuksieni perusteella. Ja jos muilla on vastaavia kokemuksia niin viekää ne kuluttajariitalautakuntaan. Muuten pidin asunnostani. Varmasti on myös epäasiallisia asukkaita, jotka eivät maksa vuokriaan ja rikkovat paikat lähtiessään yms. Se ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki asukkaat olisivat samanlaisia. Minä maksoin kaiken aina kuukauden etuajassa ja pidin asunnon kunnossa ja erittäin puhtaana. Mistä saavat hyviä vuokralaisia jatkossa? En tiedä...

    • Kokemuksia12

      Kokemusta löytyy muurahaisongelmasta, joka oli asunnossa. Muurahaisia tuli jostain asunnon rakenteiden kautta keittiöön ja viihtyivät pöytätasoilla. Niitä oli siis ihan monia kymmeniä ja tulivat keittiöön seinissä olevista raoista tiskipöydän seinälaattojen takaa. Ilmoitin ongelmasta ja minulle ensin ilmoitettiin, että pitäisi seurailla mistä ne tulevat ja että kissanruokakupit niitä houkuttelevat. Oli kuitenkin niin että kissani söi kokonaan sokeritonta ruokaa, koska oli vanhuuden diabetestä sairastava kissa, joten muurahaiset eivät kissanruuasta välittäneet yhtään vaan viihtyivät nimenomaan tiskipöydällä kun kissanruuat taas olivat lattialla. Kaapit olivat myös puhtaat ja tiskipöytä myös. Minä nyt muutamia murusia tietysti aina ruokaillessa tulee ja varmasti muurahaiset aina jostain murusia löysivät. No lopulta sitten joku tästä firmasta tai huoltoyhtiöstä (en tiedä kummasta) tuli muurahaisia häätämään. Oli oikein mukava mies ja jutteli vanhasta kissastani, joka silloin oli 17-18 vuotias. Näytin hänelle ne reiät mistä muurahaisia tulee ja hän tukki ne silikonilla ja laittoi vielä muurahaispulveria (jota minulla sattui olemaan) kaappien alle. Sen jälkeen muurahaisia ei enää näkynyt eli ongelma oli ratkaistu. Eli kyllä siellä niitä hyviä kokomuksia on myös, ja olkoon tämä merkkinä siitä, että hyviä kokemuksia jaetaan myös. Mutta yrityksen asiakaspalvelussa varmasti on parantamisen varaa, etenkin silloin kun asukkaalla on jokin ongelma. Ongelmiin tulisi löytyä ratkaisu ja asiat voidaan ratkaista hyvällä tavalla ja kompromisseja tekemälläkin, jos vain halua löytyy. Yritys, joka pitää itse pintaisesti ja joustamatta kiinni omista näkemyksistään, tulee varmasti ennen pitkää menettämään asiakkaita. Niin se vaan menee.

    • Toukkia

      Siis edellisen kirjoittajan muurahaisongelman hoitopointti on hoidon hitaus? Joo, ei ne mitään tee nopeasti. Näillä vuokrilla pitäis tulla jo samana päivänä nuolemaan vuokralaisen kenkät.

    • ihanjeesyritys

      Avo-asunnot on ihan ok. Välillä joustetaan asioissa ja välillä ollaan tiukempia. Toimistossa on ihan ystävällisiä ihmisiä. Lemmikit sallitaan kodeissa, mikä on aina plussaa jos omistaa lemmikkejä. Takuuvuokra ei ole yleensä kovin kallis. Vuokrat on aika alhaiset.

      • Lemmikkienomistaja

        Joo, itsekin oon just kattellut niiden asuntoja ja vaikuttaa kuitenkin ihan hyviltä nämä kohteet.

        Täytyy kysyä montako lemmikkiä sallitaan xD Aika vaikea nykyään löytää hyviä vuokra-asuntoja missä lemmikit on sallittuja. :/ Tietysti on kaikki nää allergia hommat ja muut vastaavat, mutta kun suhteellisen monella henkilöllä on kuitenkin lemmikkejä, joista ei tietenkään luovu.
        Lemmikkien vaikutusta vuokra-asuntoihin mielestäni liikaa varotaan, kun voihan sen asunnon muuttaessaan pestä ja puhdistaa kunnolla yms. Itselläni on kani allergia ja oon muuttanut asuntoihin, joissa niitä tiedetään edellisellä asukkaalla olleen, enkä ole saanut minkään laisia reaktioita. :D
        Harmittaa kun usein kun etsin asuntoja niin kun sitten löytyy mieluinen niin kielletään lemmikit heti suoralta kädeltä ilman minkäänlaista neuvottelua.
        Eikai joku esim. sisilisko ketään haittaisi kuitenkaan? :D

        Siitä syystä itselleni merkitee melkeinpä eniten että vuokra on alhainen ja saa pitää lemmikkejäkin. Meilläkin on lemmikit osanneet olla aina tuhoamatta paikkoja. Koiria usein pidetään sellaisina paikkojen rikkojina, mutta meidän pojat (saksanpaimenkoira ja collie) osaa käyttäytyä mallikelpoisesti. Ainakaan tähän mennessä eivät ole yhtäkään asuntoa tuhonneet millään tavalla, mutta tietysti se on koulutuksestakin kiinni.
        Onhan niitäkin yksilöitä, jotka sitten yksin kotiin jäätyään tuhoavat paikkoja puremalla ja raapimalla.. :/

        Kattoin, että heillä on luhtitalojakin näimmä saatavilla, vissii kans ainaki osas lemmikit sallittuja, hyvä, ne on kivempia ku kerrostalot kyllä.


      • Järjestelijä

        En suosittele. HIljattain Avo:n vuokra-asunnosta pois muuttaneena vahvistan kokemukset vakuuden pidättämisyrityksistä kyseenalaisin perustein. Kinaa tuli siivouksesta, jonka täydentämiseen oltaisiin tarvittu n. tunti. Puutekohdat johtuivat toimiston sulkemisajasta ja allekirjoittaneen työvuorosta. Kun toimisto sulkeutuu kahdelta ja töissäkin tarvitsisi käydä niin huomaamatta jäi pari kohtaa. Seurauksena Avo yrittää laskuttaa koko asunnon siivousta ja 12-tunnin siivouslaskua. Yrittää myös laskuuttaa edellisen vuokralaisen aiheuttamia vaurioita. Pysykää poissa. Vaihtoehtoja on muitakin.


      • Anonyymi
        Lemmikkienomistaja kirjoitti:

        Joo, itsekin oon just kattellut niiden asuntoja ja vaikuttaa kuitenkin ihan hyviltä nämä kohteet.

        Täytyy kysyä montako lemmikkiä sallitaan xD Aika vaikea nykyään löytää hyviä vuokra-asuntoja missä lemmikit on sallittuja. :/ Tietysti on kaikki nää allergia hommat ja muut vastaavat, mutta kun suhteellisen monella henkilöllä on kuitenkin lemmikkejä, joista ei tietenkään luovu.
        Lemmikkien vaikutusta vuokra-asuntoihin mielestäni liikaa varotaan, kun voihan sen asunnon muuttaessaan pestä ja puhdistaa kunnolla yms. Itselläni on kani allergia ja oon muuttanut asuntoihin, joissa niitä tiedetään edellisellä asukkaalla olleen, enkä ole saanut minkään laisia reaktioita. :D
        Harmittaa kun usein kun etsin asuntoja niin kun sitten löytyy mieluinen niin kielletään lemmikit heti suoralta kädeltä ilman minkäänlaista neuvottelua.
        Eikai joku esim. sisilisko ketään haittaisi kuitenkaan? :D

        Siitä syystä itselleni merkitee melkeinpä eniten että vuokra on alhainen ja saa pitää lemmikkejäkin. Meilläkin on lemmikit osanneet olla aina tuhoamatta paikkoja. Koiria usein pidetään sellaisina paikkojen rikkojina, mutta meidän pojat (saksanpaimenkoira ja collie) osaa käyttäytyä mallikelpoisesti. Ainakaan tähän mennessä eivät ole yhtäkään asuntoa tuhonneet millään tavalla, mutta tietysti se on koulutuksestakin kiinni.
        Onhan niitäkin yksilöitä, jotka sitten yksin kotiin jäätyään tuhoavat paikkoja puremalla ja raapimalla.. :/

        Kattoin, että heillä on luhtitalojakin näimmä saatavilla, vissii kans ainaki osas lemmikit sallittuja, hyvä, ne on kivempia ku kerrostalot kyllä.

        älä tuo niitä turrejas taloon missä asuu muitaki, pelkkää harmia niistä.


    • sibbelä

      Ei mitään ongelmaa kun pitää kämpän siistinä niinkuin normaalit ihmiset ja maksaa vuokransa.

    • neverever

      vanha ketju.mutta he toimivat miten lystäävät ja as.palvelu pepusta.

      ihan ihme firma,voi näköjään tehdä miät tahtovat

    • Eki67

      Lähetivät puhtaasta ja paremmin siivotusta asunnosta ensin 3450 euron laskun, sitten oikeuden jotain perusmaksuja, ja jos naapuri valittaa ensimmäisenä niin eivät toki kysyä asiasta vaan häätövaroitus tulee, haluvat maksuja kattopistokkeista, uusista jääkaapeista, en ole ikinä tavannut noin sairasta yhtiötä ja koulujakäymättömiä kansankoulun laiskureita kaikki yhtiössä, muuttivat peloissaan Tampereen konttorin rakennetta siten, että taakse ei pääse, tiski suojaa ja nuorille tytöille ei kukaan viitsi huutaa heidän kaatopaikkakäyttäytymistä. Eivät kutsy myöskään lopputarkastukseen, kuluttajariitalautakuntaakin mainostavat sillä syyllä, että jos saavat puolet laskusta takaisin pienen koron niin se riittää heille, sinällään aikalailla laitonta toimintaa...

      • Asukas1234

        Minulle jäi sellainen käsitys, että eivät oikein arvosta asukasta. Suosittelen muita toimijoita ensi sijaisesti.


    • Anonyymi

      Rehellinen tiivistys yhteen lauseeseen: välttäkää visusti. En nyt ala selittämään sen tarkemmin, mutta täysin ala-arvoista toimintaa.

    • Anonyymi

      Ei ollut mitään ongelmia, kunnes muutin pois. Vuokravakuutta eivät millään palauttaisi, kuten muutkin täällä maininneet. Yrittivät maksattaa edellisen asukkaan jälkiä, onneksi olin kuvannut koko asunnon kun muutin sinne.
      Siivouksesta perivät satasen laskun, vaikka oli todellakin siistiä ja kauan siivottu.
      En suosittele.

    • Anonyymi

      Asunut muutaman vuoden Avo asuntojen vuokrakämpässä. Vuokra alueen keskitasoa. Jotkut asiat toimivat, toiset eivät. Koneellinen ilmanvaihto on taloyhtiöstä hajonnut jo muutamaan kertaan, ja tietenkin kuumimmalla kesähelteellä. Korjaus kesti, ja koko sen ajan kämppään tuli ruoanlaiton hajut naapuriasunnoista. Lopulta korjattiin.

      -Sisään muuttaessa vain 2 vuoden ikäinen kämppä oli edellisen asukkaan jäljiltä siivottomassa kunnossa, selvästikään minkäänlaista tarkastusta ei oltu tehty ennen asunnon luovuttamista meille. Kylpyhuoneen lattia oli törkyinen, samoin asunnon lattia, jääkaapin alla tyhjiä kissanruokapaketteja, ikkunoita ei ikinä pesty. Pinttynyttä kusen hajua joutui jynssäämään kylppärin lattiasta useaan otteeseen vahvalla puhdistusaineella.

      -Parkkipaikan lumityöt tehdään todella huolimattomasti, ja yleensä vasta iltapäivällä. Katumaasturin kanssa pärjään, mutta jos omistaa matalan auton ja lähtee aaikaisin aamulla töihin, kannattaa hankkia hyvä lumilapio. Todellinen ongelma talvisin on pihakadun pätkä, jota hoitaa toinen huoltoyhtiö.

      -Jotkut asiat sujuvat: Huoltoyhtiö vaihtoi rikki menneen liesituulettimen, vuotavan bideesuihkun, wc-pöntön tiivisteen sekä kylpyhuoneen lattialämmityksen termostaatin kiitettävän nopeasti. Valitin tulvivasta roskiksesta, ja isännöitsijä antoi jätehuoltoyhtiön puhelinnumeron. Soitin suoraan jätefirmaan, ja roskiksen ympäristö siistittiin pahoitteluiden kera saman päivän aikana. Patterit tultiin ilmaamaan seuraavana päivänä ilmoituksesta. Yleisesti ottaen asuntokohtaiset pikkuviat korjataan nopeasti, isompia koko taloa/pihaa/parkkipaikkaa koskevia ei niinkään.

      -Asunto on pintapuolisesti hyväkuntoinen, mutta osin rakennettu huolimattomasti, esim. muovimatot huolimattomasti asennettu niin eteiseen kuin kylpyhuoneeseenkin. Huoltomies kävi kirjallisesta pyynnöstäni vilkaisemassa alusta asti pienellä kuprulla ollutta kylppärin muovimattoa. "Kosteusmittaus" oli aistinvarainen (pikainen nuuhkaisu: ei tunnu homeen tai kosteusvaurion hajua). Totesi, että näyttäisi alun alkaen huonosti liimatulta, sanoi laittavansa tiedon isännöitsijälle, ja siihen koko asia jäi. Ei kiinnosta isännöitsijää, mutta ainakin minä olen ilmoitusvelvollisuuteni asiasta hoitanut.

      -Talon toisessa päässä asustava "kansallispuku- ja kulmahousuperhe" katsoo oikeudekseen pysäköidä ruosteisia autonromiskoitaan missä sattuu. Edes useiden asukkaiden valitukset sekä päivittäiset pysäköintivirhemaksut eivät auta.

      -Mukavat ja hiljaiset seinänaapurit (enemmän tosin tuurista kiinni).

      • Anonyymi

        Kiitos - kirjoitat paljon ja asiaa joka on totta. Huoneistot hyviä pääosin ja todellakin naapureitasi et voi valita. Juoppojakin pahempia mielestäni ovat asukkaat joilla on koira josta ei sen perustarpeista huolehdita kuten ulkoilu/lenkitys yksinjäämisestä puhumattakaan!!!
        Todellakin - kaikki "uudet tulevat asukkaat" kuvatkaa ja dokumentoikaa heti kaikki nurkat vesimittareiden lukemasta lähtien!


    • Anonyymi

      Me emme koskaan saaneet asuntoa. Siskoni haki asuntoa itselleen josta ei ollut kuvia saatavilla, asuntoa pääsi katsomaan vain hakemuksen täytettyään. Siskoni jätti hakemuksen ja kävi katsomassa asuntoa, ei sitä kuitenkaan halunnut asunnon todella erikoisen pohjaratkaisun takia (huoneissa parhaillaan kahdeksaa nurkkaa, huonekalujen sijoittelu todella vaikeaa), tästä ilmeisesti suivaantuneena siskolleni ei tarjottu enään yhtäkään asuntoa ja sähköpostilla tuli erikseen moitetta miksi asunto ei muka kelvannut vaikka oli hyvä kuntoinen.

      Noin kuukausi tämän jälkeen aloimme hakea asuntoa äidillemme jolla ei leskeksi jäätyään ollut varaa maksaa ison omakotitalon lainan lyhennyksiä. Laitoimme siskoni kanssa äidin puolesta hakemukset joissa kerroimme äitimme tiedot, tulot yms. Kyseessä on eläkkeellä oleva ihminen. Meille ei ikinä tarjottu yhtäkään asuntoa. Soitimme avo asunnoille ja meille kerrottiin, että hakemamme asunnot olivat jo menneet, meidät laitettaisiin jonossa seuraavaksi. Kyseiset asunnot löytyivät netistä vielä kuukauden päästä, soitimme uudelleen. Asiakaspalvelija ilmoitti ettei hänellä ole velvollisuutta tarjota mitään asuntoa ja heidän ei tarvitse sitä selittää, hänen ei tarvitse kertoa mitään, ei edes nimeään. Puhelu jäi siihen ja laitoin sähköpostia tj:lle että onkohan tässä nyt mahdollisesti jotain henkilökohtaista mitä emme tiedä? Tulorajat ei mene yli, huonoa historiaa vuokra asunnoista ei ole ja luottotiedot on kunnossa. Toimarilta palvelu jatkui yhtä asiattomana, tuloraja kuulemma ylittyi koska äidillä oli talo, kysyin miksi tätä ei kerrottu kummankaan puhelun aikana ja selvensin talon olevan pankin ja ettei leskeksi jääneellä äidillämme ole varaa pitää sitä yksin. Sain vastaukseksi ettei asuntoa voi hakea toisen puolesta, kysyin miksi tätäkään eri kerrottu kummankaan puhelun aikana? Ja miten on mahdollista että asiakaspalvelija ilmoittaa ettei hänen tarvitse kertoa mitään, ei edes nimeään jos hän ei halua. Itse asiakaspalvelussa vuosia työskennelleenä päätä särkee kun edes ajattelen tätä koko soppaa. Edelleenkään en keksi muuta syytä kun että taustalla on jotain henkilökohtaista jota meille ei kerrota.

      • Anonyymi

        Tälle tarinalle jatkoa, tj lähetti sähköpostia jonka itse tulkitsen aivan suoranaiseksi pään aukomiseksi, siskoni olisi kuulemma pitänyt vuokrata asunto jota kävi katsomassa vaikka asunnosta ei ollut kuvia ilmoituksessa, asunnon katsominen on kuulemma vain kunnon tarkistusta varten että onko siivottu kunnolla ja eihän mitään ole rikki. Siis ihan oikeasti voiko tämä olla todellista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tälle tarinalle jatkoa, tj lähetti sähköpostia jonka itse tulkitsen aivan suoranaiseksi pään aukomiseksi, siskoni olisi kuulemma pitänyt vuokrata asunto jota kävi katsomassa vaikka asunnosta ei ollut kuvia ilmoituksessa, asunnon katsominen on kuulemma vain kunnon tarkistusta varten että onko siivottu kunnolla ja eihän mitään ole rikki. Siis ihan oikeasti voiko tämä olla todellista?

        En tiedä saako lain mukaan sähköposteista laittaa kuvia näkyville mutta mielelläni kyseisen firman kanssa käydyn keskustelun toisin kaikkien silmien eteen mikäli se on laillista.


      • Anonyymi

        Omaa syytä. Varallisuusrajat ym on selkeästi kerrottu yhtiön verkkosivuilla. Omakotitalo on verotuksessa näkyvää varallisuutta, vaikka siitä olisikin vielä velkaa jäljellä. Ihan normaalia monissa vuokrataloyhtiöissä, että on varallisuusraja. Jos edes vähän viitsisi itse, mutta kun ei...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omaa syytä. Varallisuusrajat ym on selkeästi kerrottu yhtiön verkkosivuilla. Omakotitalo on verotuksessa näkyvää varallisuutta, vaikka siitä olisikin vielä velkaa jäljellä. Ihan normaalia monissa vuokrataloyhtiöissä, että on varallisuusraja. Jos edes vähän viitsisi itse, mutta kun ei...

        Jeps, juurikin näin. Joskus tuntuu, että näissä vuokrataloyhtiöissä (AVO, VVO, jne...) asuu keskimääräistä yksinkertaisempaa ja aloitekyvyttömämpää porukkaa. Hohhoijjaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä saako lain mukaan sähköposteista laittaa kuvia näkyville mutta mielelläni kyseisen firman kanssa käydyn keskustelun toisin kaikkien silmien eteen mikäli se on laillista.

        Täällä samanlaista kokemusta "päänaukomisesta"! Lohduttaa itseä tietyllä tapaa, että "en ole yksin asian kanssa"!


    • Anonyymi

      Lähinnä neutraaleja kokemuksia. Reilut 6 vuotta asuin. Lumityöt hoidettiin ainakin siihen aikaan talvisin aika huonosti. Pattereiden ilmaus ja muut pikkuviat korjattiin huoltoyhtiön kautta. Huoltoukko oli mukava ja ripeäotteinen. Vuokra ei noussut joka vuosi niin kuin VVO:lla. En juuri ollut itse AVO-asuntojen kanssa tekemisissä kuin sopimuksen allekirjoittaminen ja lähtiessä avainten luovutus.

      • Anonyymi

        Tänä talvena lumityöt on hoidettu vielä surkeammin kuin ennen... :(


    • Anonyymi

      Tänä talvena ei aura eksy katua-parkkipaikkaa auraamaan ilman soittoa huoltoyhtiölle puhumattakaan rappujen edustan putsaamisesta, Huoltoyhtiöllä ei näköjään resurssit riitä, halvin tarjous on voittanut. Isännöitsijä kehottaa soittamaan huoltoyhtiölle tyyliin ei kuulu mulle, 8 vuotta ollut sama puhelimessa pallottelua.

    • Anonyymi

      Helvetin huonosti ei minkäänlaista joustoa ja isännöinti on perseestä ei mitään vaikutusta jos sille puhuu asiaa vastaus on aina ollut ei kuulu meille

    • Anonyymi

      Älä muuta avo asuntoihin siellä ei toimi mikään paisi hulto isännöitsijä on aivan kuutamolla eikä ota mihinkään kantaa

    • Anonyymi

      Muuttaesamme pois ei saatu kaikkia takuurahoja pois

      • Anonyymi

        Niinhän siinä tapaa käymään kaikkien vuokranantajien kanssa, jos on rikkonut paikkoja tai jättänyt maksuja maksamatta.


    • Anonyymi

      Ei ikinä. Aivan järkyttävän huonoa asioiden hoitoa ja asenne.

    • Anonyymi

      Ollaan asuntosäästäjiä ja asuttu rivitalossa muutama vuosi. Satunnaiset viemäritukokset tai muut huoltotyöt ovat hoituneet meille ripeästi ja asiallisesti Kotikadulta. Ennen joulua saimme jopa vuotavan hanan tilalle kokonaan uuden hanakompleksin suihkuletkuineen. Uusi isännöitsijä on ilmeisesti oppisopimuksella työssä /valmistunut? Ei hänestä sen tarkempaa käsitystä. Sen verran kuitenkin, ettei isännöitsijä tee itsenäisiä päätöksiä, vaan toteuttaa asukashallituksen linjauksia. Meillä ei ole ollut oikeastaan mitään valittamista. Se vain, että naapureitaan ei voi valita, mutta oikeus heilläkin olemassaoloonsa.

    • Anonyymi

      Mahtava palvelu ja hyvä asenne. Viat hoituu ja vakuudet palautetaan...

    • Anonyymi

      Asuntoa ei oltu siivottu varmaan ikinä. Asunto oli saastainen. Seinät täynnä likaa, uunia ei oltu pesty ikinä, sauna piti pestä kolmeen kertaan ennen kun lian haju lähti, vessat haisi kuselta, keittiön kaapit täynnä lika-ruokatahroja tms. Keittiö lavuaari täysin tukossa, samoin kylpyhuoneen lattiakaivo. Keittiön lavuaarista puuttui tulppa. Useiden ilmoitusten jälkeen keittiön lavuaari käytiin avaamassa seitsemän viikkoa muuton jälkeen. Siihen asti pesin astiat ämpärissä. Nyt neljä kuukautta muutosta, mitään muuta vikaa ei ole korjattu, eikä vaihdettu nimeä oveen/postilaatikkoon. Muutto viivästyi kolme viikkoa, koska eivät suostuneet palkkaamaan siivoajaa. Itse siivosin kaiket illat ja yöt. Viimeiseksi maalasin koko asunnon uudestaan, jotta seinien likatahrat sai piiloon. Yhdestä vuokrasta vähensivät 100 euroa korvaukseksi. Otin yhteyttä vuokralaiset ry:een ja kuluttaja-asiamieheen. Kummankaan kehoituksia eivät noudattaneet. Rikkovat lakia räikeästi, mutta sille ei voi tehdä mikään muu instanssi mitään, paitsi oikeuslaitos. Oikeuteen en minä uskalla asiaa viedä, koska se menee riita-asiana ja häviäjä maksaa viulut. En voi sitä riskiä ottaa. Toimivat näin, koska luottavat siihen, ettei kukaan uskalla viedä oikeuteen.

      Aloin etsimään heti muuttopäivänä uutta asuntoa. Nyt 4 kuukautta asuttuani, irtisanoin asunnon. Laki sanoo, että vuokra-asunto luovutetaan kuun viimeinen päivä. Jos se on pyhä, on asunnon luovutus seuraavana arkipäivänä. Heillä on kuitenkin vuokrasopimukseen kirjattu normaalista tavasta poiketen ehto, jonka mukaan asunto täytyy luovuttaa viimeisenä arkipäivänä. Eli kun omalla kohdalla irtisanomiskuukauden viimeinen päivä on sunnuntai, minun pitää luovuttaa asunto edellisenä perjantaina. Olen siis koditon kolmen päivän ajan. Ei mitään hajua mihin saan omaisuuteni kolmeksi päiväksi. Tuo viimeinen on siis täysin laillista, vaikka onkin poikkeava menettelytapa. En itse miettinyt sopimusta allekirjoittaessani irtisanomista, joten sen osalta oma moka. Se on kuitenkin kohtuutonta jokaiselle, jonka muuttopäivä osuu pyhäpäivälle tai lauantaille. Maksan kuitenkin vuokran lauantailta ja sunnuntailta. Niitä ei hyvitetä.

      En suosittelisi avo-asuntoja pahimmalle vihamiehellenikään. Nyt jännitän, kuinka suuri tappelu vuokratakuista syntyy. He eivät niitä halua palauttaa ja aivan taatusti yrittävät keksiä jonkun syyn olla palauttamatta. Nyt tässä sopassa on onneksi vuokralaiset ry ja kuluttajariitalautakunta, joten toivon ja rukoilen että niistä jotain hyötyä. Mutta jokainen, joka kuvittelee, että takuut menettää vain jos on jotain syytä, ei ole asunut pirkanmaan avoasuntojen asunnossa. Älkää olko kuten minä. Asukaa mielummin vaikka veneen alla. Älkää vuokratko avo-asunnoilta asuntoa.

      • Anonyymi

        Saitko takuuvuokran takasin ilman tappelua vai jouduitko tekeen valituksen kuluttajariitalautakuntaan tai jonnekin muualle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saitko takuuvuokran takasin ilman tappelua vai jouduitko tekeen valituksen kuluttajariitalautakuntaan tai jonnekin muualle?

        Minulla samanlaisia ongelmia takuuvuokran kanssa. Ei meinaa saada millään omiaan pois vaikka mitään syytä sen pidättämiseen ei ole. Toimivat aivan mielivaltaisesti.


    • Anonyymi

      Siel on tällä hetkellä joku ihme toimari, joka käyttää RYL ohjeistusta ja pidättää vuokralaisten vakuudet siivoukseen, eikä edes ilmoita mitään . Järjestää siivouksen virolaisen buulaagin kautta ja kun alkaa kysellä takuuta takaisin, niin sitten vasta selviää, että pidätys takuuvuokrasta on tehty.

      Mitä tää nyt oikein on?
      #RYLLIPEIKKO

      • Anonyymi

        Miten RYL tähän liittyy, sehän on rakennuttajan ja rakennusfirman välinen juttu?

        No, kun joskus muutan pois avon kämpästä, niin jätän suosiolla siivoamatta niin siinähän sitten pidättävät. Säästyypähän oma vaiva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten RYL tähän liittyy, sehän on rakennuttajan ja rakennusfirman välinen juttu?

        No, kun joskus muutan pois avon kämpästä, niin jätän suosiolla siivoamatta niin siinähän sitten pidättävät. Säästyypähän oma vaiva.

        Ei sitten mitenkään. Mut jostain syystä nää vetoaa siihen ja yrittää pelotella ja väsyttää entiset asukkaat.

        Kuluttajariitalautakuntaan joutuu aina meneen, jos haluu pitää omia puoliaan...

        Jos ois ollu fiksu, ois ostanu sen siivouksen jostain siivousfirmasta, ja ilmottanu avolle, että riitelee niitten kanssa, jos ei kelpaa.


    • Anonyymi

      Lumitöitä ei ole tehty kunnolla koko talvena. Ei muuta valittamista.

      • Anonyymi

        Ei niin, koko talven asukkaat ovat joutuneet kolaamaan koko pihan vaikka Kotikadun pitäisi hoitaa auraus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niin, koko talven asukkaat ovat joutuneet kolaamaan koko pihan vaikka Kotikadun pitäisi hoitaa auraus

        Sama tilanne on ollut jo monena talvena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama tilanne on ollut jo monena talvena.

        Ja jatkuu myös tänä talvena. Huolimattomuus lumitöissä alkoi silloin, kun huoltoyhtiö muuttui Kotikaduksi...


    • Anonyymi

      Älkää vain muuttako kyseisen firman asuntoihin ja pilatko elämäänne. Kaikki hyvin kunnes muutatte pois sieltä!!!!

    • Anonyymi

      AVO asuntojen johtaja on melkoisen mulkku kaveri. En suosittele kyseisen firman asuntoja. Huonolaatuisia, eikä kukaan korjaa vikoja. Lisäksi sinne vuokralle pääseminen on naurettavaa. Toimari laittaa itse ehtoja mielivaltaisesti. Kaverille kävi niin, että ei saanut asuntoa vaikka oli iso perhe sen takia kun entinen kämppä ei oltu asetettu asumiskieltoon. Sossut ja kaikki viranomaiset laitto sille toimarille todisteet siitä, että asunnon tarve olisi heti.
      Toisekseen asumiskieltoon asunnon asettamiseen menee vuosi. Se on pitkä prosessi. No, kaveri jäi sitten asunnottomaksi lastensa kanssa. Lohdutin kuitenkin, että väisti ison luodin lopulta. Asunnot on ala-arvoisia ja ei kukaan halua korjata vikoja. Joten onni onnettomuudessa vaikka kodittomuus hetkellisesti harmittaisi. Enää en itse menisi kyseisiin asuntoihin vaikka muita ei olisi tarjolla.

    • Anonyymi

      En voi todellakaan suositella. Itse asunnossa ei mitään vikaa, mutta asiakaspalvelu on surkeaa ja toimitusjohtaja/isännöitsijä on kyllä täysi mulk##!

    • Anonyymi

      Onko edelleen vain huonoja kokemuksia ?

    • Anonyymi

      Puoli vuotta sitte muutin pois ja keksivät kaikenlaista, uhkaavat käräjillä! Älkää helvetissä muuttako heidän vuokraamiin asuntoihin!!

    • Anonyymi

      Avo-asunnot... Älkää erehtykö ko. firmaan.
      Esimiehet, isännöitsijät ja toimitusjohtaja = epärehellistä porukkaa. Piilottelevat toimiston tyttöjen selkien takana "takahuoneissaan", eivätkä lupauksistaan huolimatta tarkoituksella halua järjestää tapaamisia, missä asioita ja erimielisyyksiä olisi tarkoitus selvitellä. Pimitetään 1kk:n vuokravakuus ja lisätään siihen vielä yli 800 euron korvausvaade väittämällä, että asunto olisi tuhottu!! Todellisuudessa oli tehty muutaman taulukoukun oikeaoppinen proppaus, keskimäärin 1 kpl seinää kohden, joka on huoneenvuokalain tarkoittamaa normaalia asumista, eikä näin ollen  kuulu asukkaan korvattavaksi. Lisäksi edellisen asukkaan tekemiä vaurioita yritetään maksattaa seuraavalla asukkaalla. Katkaistaan ainoa, tosin sekin melkein yksipuolinen sähköposti puheyhteys tylysti toimitusjohtajan sanoin: En keskustele enään kanssasi tästä asiasta.Ainoana etenemis vaihtoehtona oli kuluttajansuoja asiamies, joka suositti Avo-asunnoille vuokravakuuden palauttamista... eivät antaneet mitään vastinetta heillekään.Näin ollen asukas ajetaan tarkoituksella tilanteeseen, jossa hänen ainoana vaihtoehtona olisi aloittaa kallis oikeusprosessi 1500 euron väärin perustein keksityn laskun vuoksi. Jossa asukkaalla ei olisi mitään mahdollisuuksia menestyä huonon taloudellisen tilanteensa vuoksi, koska vastassa olisi palkkalistoilla valmiiksi olevia huijauksiin erikoistuneita "lakimiehiä".

      • Anonyymi

        Ainakin osittain oma mokasi. Noi taulukoukut pitää pois muuttaessa poistaa ja kitata reiät umpeen. Siitä on simppeli ohje asukasohjeissa. Ei luulisi olevan vaikeaa.


    • Anonyymi

      Älkää todellakaan muuttako avoasuntoihin.. Keksittyjä laskuja, vesilaskut, korotukset, muuttaessa vuokravakuuden pimitys jne. Asuin 6 vuotta ja vika kerta.. Isännöinti ja toimari täysin hiiriä. Eivät uskalla nähdä eikä puhua asioista. Joku nainen keräsi facebookin kautta 2022 kokemuksia avo asunnoista ja kaikesta ihmisten kokemista huijauksista tältä yhtiöltä, Kuulemma tarinoita tuli kymmeniä ja kymmeniä. Vei asian kuluttaja asiamiehelle. Tulosta en tiedä miten siinä kävi. Ei jatkoon!

    • Anonyymi

      Mitäpä jos alettaisiin porukalla kaikki noustaan oikeusjuttu avoasuntoja kohtaan heidän toimintansa asukkaita kohtaan?

      • Anonyymi

        Mukana!


    • Anonyymi

      Totta joka sana mitä tässä ketjussa on negatiivisesti kerrottu. Melkein tehokkaampi keino saada yritys vastuuseen näistä asioista olisi ilmoittaa juttuvinkki medialle.

    • Anonyymi

      Älkää ihmiset muuttako avo asuntoihin, jos haluatte oikeasti, välttyä ongelmilta!
      Hitto, kun tänne ei voi postata kuvia ylimääräisistä vesilaskuista mitä tämä yhtiö vaati. Mutta vesimittarin tarkistuslukuja ei ollut kysyttäessä antaa!
      Avo ei puutu häiriökäyttäytymiseen, ja koiratki saa haukkua klo 06.00 alkaen vaikka isännöitsijälle ilmoitettu, että jos jatkuvasti koira haukkuu se ei ole normaalia ääniä enää! Isännöitsijä ja toimarin mielestä pitää silloin muuttaa muualle.. Koiran omistajalla ei ole mitään vastuuta ja tämä firma ei pistä tikkua ristiin asian eteen. Sama koskee myös yöllistä biletystä.. Nämä avo sankarit eivät saaneet sitäkään loppumaan ja monelta asukkaalta meni yöunet ja melkein terveys. Tällästä on ainakin Kalkussa avon asunnoissa, useammassa kohteessa! Aina löytyy joku mulk..u joka häiriköi eikä sille voida mitään...

      Ja sit toinen kattokaapa ihmiset niitä vuokria mitä tää firma pyytää? Verrattuna siihen, miten kaukana nää sijaitsee keskustasta, miten näitä hoidetaan, pihatyöt tekemättä ja kaikessa säästetään, asunnot talvella kylmiä vaikka kuinka väännät patteria.
      Ja jos olet avo asunnossa ja haluat vaihtaa pienempään ja halvempaan. Sitä sinulle ei varmasti Tarjota! Koska näinollen avo saa mahd. Pitkään sut asumaan siinä kalliissa. Halpoihin löytyy aina uusia vuokralaisia ni eivät ne halua sun kallista asuntoa antaa pois ja sulle halvempaa, koska sun kalliiseen asuntoon ei ole tulijoita. 😄 😄

      • Anonyymi

        Tarkoitatko kalkunvuoren luhtiasuntoja?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Aamulehdessä on hyvä juttu avo-asunnoista ja se on valitettavasti täyttä totta!

      Kaikki sujuu suurinpiirtein ok siihen asti, kunnes muutat pois. Toki asumisaikana saat voivotella muun muassa asunnon huonoa kuntoa ja surkeaa kiinteistöhuoltoa, mutta noin niinkuin pääsääntöisesti asuminen avolla onnistuu. Mutta pois muuttaessa kaikki muuttuu.
      - Peritään erikoisia vuokravelkoja (sen ne peruvat kun reklamoit)
      - takuuvuokrasta pimitetään keksittyjä remonttikuluja. Esim. normaalit kulumiset yms.

      Ja kun teet reklamaation, on todella vaikea saada avolta siihen vastausta. Tai kun keskusteluyhteys on lopulta saatu, niin he saattavat yksipuolisesti todeta tapauksen olevan loppuun käsitelty. Eikä viesteihin, tai puheluihin vastata.

      Kaiken kaikkiaan yrityksen toiminta on vähintäänkin kyseenalaista ja tuntuu ettei heidän moraalikäsitys vastaa tavallisen ihmisen vastaavaa.

      Aamulehdessä tosiaan on hyvä juttu aiheesta, ja täällä on pitkä lista negatiivisia kommentteja (toista sataa?), sekä Googlen arvosteluissakin on pelkkää negaa Pirkanmaan avo-asunnoista. Kyse ei ole mistään yksittäistapauksissa, vaan ongelmat ovat todellisia!
      Niin todellakin toivon, että jos joku tämän lukee ja on harkitsemassa avolle muuttoa, niin harkitse uudelleen!

      Älä muuta! Pysy kaukana! Vältä!

      • Anonyymi

        Olen asunut nyt neljä vuotta Harjuniityssä Avo-asuntojen asunnossa. Ei luksusta,mutta mukavat naapurit ja vielä jonkin verran luontoa lähellä.
        Vähän kun näitä ketjuja lukee,tulee mieleen vanha sanonta," niin metsä vastaa,kuin sinne huudetaan".
        Olen saanut todella asiallista palvelua, lähinnä sähköpostin välityksellä.
        Esimerkiksi Nokia on " täynnä" avoimia asuntoja tällä hetkellä. Eli muuttamaan sitten vaan,jos Avot ei kiinnosta!
        Senkin riskillä,että vakuus jää takaisin saamatta,josko se elämän laatu sitten paranee,kun lumityöt on aina hoidettuna ja lämpöä tuvassa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen asunut nyt neljä vuotta Harjuniityssä Avo-asuntojen asunnossa. Ei luksusta,mutta mukavat naapurit ja vielä jonkin verran luontoa lähellä.
        Vähän kun näitä ketjuja lukee,tulee mieleen vanha sanonta," niin metsä vastaa,kuin sinne huudetaan".
        Olen saanut todella asiallista palvelua, lähinnä sähköpostin välityksellä.
        Esimerkiksi Nokia on " täynnä" avoimia asuntoja tällä hetkellä. Eli muuttamaan sitten vaan,jos Avot ei kiinnosta!
        Senkin riskillä,että vakuus jää takaisin saamatta,josko se elämän laatu sitten paranee,kun lumityöt on aina hoidettuna ja lämpöä tuvassa!

        Lumitöitä ei ole hoidettu ainakaan tässä Avon kerrostalossa siitä asti, kun huoltoyhtiö muuttui Kotikaduksi.

        Muutoin olen kanssasi samaa mieltä. Palvelu on ollut asiallista ja asiat ovat hoituneet nopeasti joko sähköpostilla tai käymällä konttorilla. Naapurit mukavia eivätkä metelöi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lumitöitä ei ole hoidettu ainakaan tässä Avon kerrostalossa siitä asti, kun huoltoyhtiö muuttui Kotikaduksi.

        Muutoin olen kanssasi samaa mieltä. Palvelu on ollut asiallista ja asiat ovat hoituneet nopeasti joko sähköpostilla tai käymällä konttorilla. Naapurit mukavia eivätkä metelöi.

        Haasteet tuleekin kun muuttaa pois tai jos kiinteistössä on ongelmia, kaikki on asukkaan vikaa ja korjauksien kanssa saa taistella.


    • Anonyymi

      Pirkanmaan Avo-Asuntojen toimitusjohtaja kommentoi aamulehden juttua "kyllä me niihin ilman muuta vastaamme.." sekä "Tietysti Avo-asunnoilla ja itselläni on tavoite että asioita ei tarvitsisi viedä sinne vaan ne pystyttäisiin hoitamaan muulla tavalla" kun toimittaja kyseli asiakkaiden saamattomista kuiteista selvittämättömistä kyselyistä sekä yrityksen tavasta käsitellä reklamaatioitaan. Olli itse jatkaa edelleen kusettamista ja on ottanut henkilökohtaiseksi tavakseen vain yksinkertaisesti jättää vastaamatta kun kirjallisesti asiakas pyytää dokumenttejä jotka kuuluvat hänen oikeuksiinsa ja vuokranantajan velvollisuuksiin. Mitään vedenpitävää heillä ei ole eivätkä he tosiaankaan kysyttäessä vastaa kysymyksiin. Isännöitsijä Vesa Rappu laiminlyö täysin hyvän isännöitsijän periaatteita. Avo-Asunnot eivät ota mihinkään kantaa, ei kuluttaja ja kilpailuviraston neuvoihin tai edes kuluttajariitalautakunnan huomautuksiin. Yrityksen johdolla jossa vanha toimitusjohtaja istuu puheenjohtajana ja uudella toimitusjohtajalla ei ole mitään näkökulmaa yritysten sosiaalisiin vastuisiin. Muuttaessani asuntoon sisälle oli se huonossa kunnossa, seinät törkeät ja loppusiivous tekemättä. Valitettiin, isännöitsijä vastasi että asunto vuokrataan siinä kunnossa. 1kk asumisen jälkeen postiluukkuumme tipahti edellisen asukkaan loppulasku jossa oli laskutettu seinien korjaus ja loppusiivous vaikka näitä ei oltu ainakaan heidän omien poismuuttoohjeiden mukaisesti tehty. Itse siivosin asua 10h ja kävin kaiken kahdesti läpi, kuvasin ja oli todistajakin paikalla. Silti he tekivät vähennyksiä eivätkä anna minulle tilaamistaan putkimiehistä kuitteja tai todistuksia eivätkä kerro miten vuokralainen on menetellyt lain vaatimalla tavalla huolimattomasti tai mikä lain mukaisesti on normaalin asumisen kulumisen ylittävää. Kusettajia ovat ilmeisesti olleet pitkään. Varmaan valuu nuo vähennykset lyhentämättöminä Ollin ja kumppaneiden pussiin niin voi sitten taas LinkedInissä tykkäillä oikeasti menestyvien ihmisten postauksista siitä miten liikevoittoa kasvatetaan 80% omalla kaudella ja tyytyväisenä golfailla viheriöillä :)

      • Anonyymi

        Täällä tällä hetkellä taistelu käynnissä, juurikin poismuuton vuoksi.
        Takuuvuokrasta perittiin vuokrarästejä 50e, tämä peruttiin kun pyydettiin selvitys. Lisäksi takuuvuokrasta peritty siivouskuluja 300e ja kuvat, joihin siivouskulu perustuu on vessan patterissa olevat neljä pientä pistetahraa ja saunan ovessa oleva likaviiru. Heidän poismuutto-ohjeissa KOKO ASUNNON SIIVOUS on tuon 300e!
        Nyt odotellaan vastausta, saadaanko erittely siivouslaskusta ja miten perustelevat tuon 300e. Lisäksi pyydettiin todisteet, että kuvat ovat nimenomaan meidän asunnosta, mistään sekään ei tule ilmi. Mutta varmasti taistellaan viimeiseen asti, tämä heidän toiminta on kyllä jotain niin, en edes tiedä mikä sana kuvaisi parhaiten. Hämmentävää.


    • Anonyymi

      - vuokralainen joutuu maksamaan kohtuuttomia sähkölaskuja WC:ssä olevan lämmöntalteenottolaitteen takia
      - poismuutto on tehty erittäin vaikeaksi. esim pääsiäisenä maksat vuokran kuukauden loppuun saakka , joka oli tänä vuonna sunnuntai ja maanantai pyhä. Joudut muuttamaan pois jo edellisenä torstaina klo 12 mennessä
      - lopputarkastukseen eivät päästä ja keksivät omasta päästään vikoja. Kaikki mahdolliset viat on listattu ja hinnoiteltu etukäteen (meidän tapauksessa jäivät kiinni valheesta, koska kyseistä laitetta ei oltu käytetty, josta yrittävät laskuttaa. Reklamaatioon ei kuulu vastausta)
      - toimistolla on todella ressaantunut ilmapiiri ja vastaukset ovat välinpitämättömiä
      - puhelimessa vetoavat vain omiin sänntöihinsä, jotka ovat lainvastaisia. Toimistovirkailijat eivät vastaa mihinkään, vaan käskevät soittamaan tj. Rissaselle
      - tj Rissanen vetoaa aina sääntöihinsä, jotka ovat laittomia

      Älkää ikinä, siis ikinä, olko missään tekemisissä kyseisen firman kanssa !

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1600
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe