samsung galaxy xcover - muistin käyttö?

sammui

Omistan Samsung Galaxy cover -puhelimen. Puhelimessa itsessään ei ole kovin paljoa muistia/tallennustilaa, joten olen ostanut sd-muistikortin 2GB. Ongelma onkin kun puhelin ei juuri suostu tuota muistia käyttämään. Olen esimerkiksi ladaannut Google Playsta hyödyllisiä ohjelmia (virustorjunta, facebook, kuvanmuokkaus),mutta lähes ne kaikki tallentuvat puhelimen muistiin joka on nyt täynnä, eikä suostu lataamaan mitään koska muisti täynnä tai edes asentamaan ohjelmien päivityksiä. Mikä neuvoksi? Aika hanurista jos älypuhelinta ei voi kunnolla käyttää sen vähäisen muistin takia.

114

41529

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • 5230,. (500)

        karsi turhat sov puhelimesta ei niitä ole pakko pitää puhelimessa kun ne voi ladata aina uudestaan,esim,facebook,maps,flash player,google play,gmail,ovat sov jpita ei voi siirtää sd kortille,siirrä kaikki mahd sd kortille puhelimen omalla toiminnolla tai tolla ohjelmalla,tyhjennä sov väliaikaistied. sov välimuistit,sovellusten data puhelimen tiedostonhallinnasta,suursiivouksen jälk saat paljon lisää tallennustilaa,omassa htc explorerissa on vain 90mt vapaata tallennustilaa ja käytännössä aina vain 30-40mt vaikka asentelen paljon ohjelmia sd kortille ja pelejäkin niin tälläkin pärjäilee kun vähän kikkailee


      • Myyra666

        Taitaa pystyä vain siirtämään joitakin ohjelmia jotka muutenkin menevät automaattisestk sd kortille. Omituinen asia on esim. Angry birds pelit joista osa menee sd kortille ja osa puhelimen muistiin. Outoa..


      • Sammui
        5230,. (500) kirjoitti:

        karsi turhat sov puhelimesta ei niitä ole pakko pitää puhelimessa kun ne voi ladata aina uudestaan,esim,facebook,maps,flash player,google play,gmail,ovat sov jpita ei voi siirtää sd kortille,siirrä kaikki mahd sd kortille puhelimen omalla toiminnolla tai tolla ohjelmalla,tyhjennä sov väliaikaistied. sov välimuistit,sovellusten data puhelimen tiedostonhallinnasta,suursiivouksen jälk saat paljon lisää tallennustilaa,omassa htc explorerissa on vain 90mt vapaata tallennustilaa ja käytännössä aina vain 30-40mt vaikka asentelen paljon ohjelmia sd kortille ja pelejäkin niin tälläkin pärjäilee kun vähän kikkailee

        miten voin siirtää sovelluksia sd kortille?


      • vapunen

    • Kaikkia sovelluksia ei pysty siirtämään välttämättä ollenkaan muistikortille.

    • auttakaa1

      Voiko tollasiin puhelimiin lisätä sisäitä muistii liikkeissä ??

    • Ei voi lisätä mutta muistikortin toki voi.

    • Gigazzzz

      Heips. Minulla on tämä uusinta uutta oleva Samsung Galaxy Xcover 2. Haluaisin siirtää sovelluksia SD-kortille mutta... koko vaihtoehtoa ei ole olemassa tuolla sovellusten hallinta-osiossa. Ei edes harmaana. Ei ollenkaan. Olisiko jollakin ratkaisu tähän pulmaan?

      • kurasamsunki

        No joko ymmärsit, samasungit on roskaa!!!
        Hommaa laatu-luuri!


      • tilat

        Moi

        Mulla Xcover2:n muisti alkoi riittämään seuraavilla toimilla:
        1. Kaikki datakansiot SD kortille
        2. poistin käytöstä kaikki ylimääräiset softat, myös koneen mukana tulleet. (kyllä ne voi poistaa käytöstä...)
        3. Asensin clean master -apsin joka putsaa välimuistit yms.
        4. Samsung -näppäimistö kannattaa myös aika ajoin resetoida = Poistaa data, ja hakea uudelleen kieli

        Esiasennettujen softien käytöstä poisto onnistuu poistamalla ensin päivitysten asennus ja sitten poista käytöstä -nappulasta.



        Noin tein ja yli 500 megaa viel käytössä


    • Gigazzz

      Ei toimi. Tuokin käyttää sitä androidin omaa sovellusten hallintaa asetuksissa, ja kun siellä ei ole koko vaihtoehtoa. sovellus tosin herjasi ettei SD-korttia ole (vaikka on) et oisko joku asetus jossai pielessä tai SD-kortissa joku tsydeemi.

    • jo nyt on kumma

      Terve osaisko joku neuvoa kun käytössä on Samsung galaxy xcover, latasin yhden pelin (jonka takia sain ensin poistaa ne kaksi sovellusta mitkä nyt kännykkään on mahtuneet..) peli tallentui sd kortille mutta vei myös kännykästä kaiken muistin. Kysyn vaan että mitä ihmettä..... Sd kortilla tilaa vaikka muille jakaa mutta kun sitä pääsisi vielä hyödyntämään..

      • xcvrh

        yleensä ne vie myös puhelimen muistia jonkun verran vaikka ovat sd kortilla,se on sitä anteroo se


    • yassoomina

      Mul on kans sama ongelma mutta se johtuu siitä että koko kännykkä pitää päivittää, youtubestä tai googlesta voi ettiä ohjeita, mä en itekkään tiedä miten se päivitetään ja etin just ohjeita siihen

    • asd18

      Ohjelmat vie aina vähä puhelimen omaa muistia vaikka asentaiskin sd-kortille. ( tiedot yms ) Xcoverin vähä laitteen oma muisti on samsungilta taktinen ratkaisu vain sen takia että ei voida tarjota tuolla hinnalla paljon muistia sisältävää ja veden/iskunkestävää puhelinta koska se olisi syönyt auttamatta samsungin muilta malleilta liikaa myyntiä.. Xcover (1) menee auttamatta tukkoon juuri laitteen vähäisen muistin takia eikä ohjelmia voi edes päivittää uusien asentamisesta puhumattakaan.. Tähän ei oikeastaan ole kuin yksi ratkaisu.. Kaiken turhan poistaminen yms on ärsyttävää kitkuttelua koska sovellukset voivat olla niin suuria ettei asennus edes onnistu , netistä löytyy ohjeet miten saat sd-kortin näkymään laitteen sisäisenä muistina / asentumaan väkisin sdkortille yms, toimenpide vaatii aavistuksen vaivaa ja siinä on riskinsä mutta muu ei juuri auta.. Ohjeita löytyy paljon muitakin , tässä yhdet hyvät ohjeet suomeksi : http://www.konekansa.net/entry.php?20-Samsung-Galaxy-Xcoverin-muistin-quot-tehok%E4ytt%F6%E4-quot-osa-1

    • jumakauta juu

      Itsellä sama ongelma kuin Gigazzz:llä. Puhelimena Samsung Galaxy S2 plus. Vanhalla Galaxy Giolla monet sovellukset sai helposti siirrettyä muistikortille sovellusten hallinnan kautta, mutta S2 plussalla tuota "siirrä sd-kortille" painiketta ei ole laisinkaan. Olen testannut kolmea eri muistikorttia, mutta ei onnistu siirtely. Muistikorttina käytän Sandisk Ultra 32gb, johon kyllä tallentuu hienosti puhelimen kameralla otetut kuvat ja videot. Koetin myös noita yllä mainittuja ohjelmia, kuten app2sd ja app mgr 3:a, mutta sovelluksen perkeleet pysyy ainoastaan puhelimen omassa muistissa.

      • bublere

        s2 on just sitä varten kunnolla tallennustilaa ettei muistikorttia tarvita sovelluksille


    • ilkkaiivari

      Kuten aiemmat ovat jo kertoneet, roottaaminen (suomeksi pääkäyttäjän oikeuksien hankkiminen) on hyvä tapa lisätä muistia (eli asentaa kaikki räbä muistikortille). Borgin ohje on tosiaan hyvä, mutta ennen kuin alatte touhuun, muistakaa että

      ROOTTAAMINEN VIE TAKUUN LAITTEESTA JA HAITTAOHJELMIEN TARTTUMINEN ON HELPOMPAA

      (siis jos et käytä järkeä, suurimman osan saa karsittua pois torjuntaohjelmalla, loput kysymyksien lukemisella eli esim. saako x tehdä muutoksia laitteen muistiin tms. tietysti on näitä jotka eivät kysy mitään)

    • Periaatteessa roottaus ei vie täysin laitteen takuuta jos sen ottaa pois.

      • jannemannn3

        "Kuten aiemmat ovat jo kertoneet, roottaaminen (suomeksi pääkäyttäjän oikeuksien hankkiminen) on hyvä tapa lisätä muistia (eli asentaa kaikki räbä muistikortille). "

        yritin kyllä tutkia asiaa paljonkin , ja totesin tuon roottaamisen olevan ainoa tapa...tuo 165 megaa puhelimen muistia mistä menee vielä suuri osa välttämättömille puhelimen omille toiminnoille on nykyaikana niin vähän että puhelin menee aivan tukkoon jos sovelluksia on vähänkin enemmän / isompia ja jotkut menee väkisin puhelimen muistiin...itse en lähtenyt roottaamaan kun ostin uuden kapulan mutta vaikutti niin hyviltä ohjeilta että pitäis onnistua helposti jos homma menee putkeen , pitäis tässä joku päivä kokeilla..varsinkin kun muistikortitkaan maksa nykypäivänä juuri mitään


      • Kovajätkä

        Huollosaa ne näkee onko puhelin ollut joslus rootattu...


      • Sumsang
        Kovajätkä kirjoitti:

        Huollosaa ne näkee onko puhelin ollut joslus rootattu...

        Ei näe jos nollaa kerneli laskurin.


    • gfgfhfj

      mites jos lataat vaik jotai ja sit se valittaa et ei oo tilaa ku sen voi siirtää vast latauksen jälkee

    • tuntematonpotilas1

      No on kyllä paska puhelin kun ei voi hyödyntää edes muistikorttia.

    • eitoimi1

      Ei herranjestas en ymmärrä xcoveria, yritin ladata kyseistä Move apps-app 2 sd sovellusta, se vei 170kt !! Ja väitti ettei laitteessa ole tallennustilaa, vaikka tilaa oli vielä 17mt !!

    • Eme2

      Voiko joku kertoa yksinkertaisesti blondille. Mulla just tää iskun kestävä uusi samsung. Ostin isomman muistikortin ja miten saan sen käyttöön,että puheliimeeni mahtuisi enemmän juttuja? Kertokaapas ne jotka tietää?! Apua!:)

    • Laitat kortin puhelimeen ja alustat sen siinä asetuksista.

    • kdnbkznd

      onko kenelläkään ohjetta siihen miten xcoverin saa tunnistamaan sd-kortin , kun se ei sitä suostu tekemään?

      ---->Seurauksena puhelimella ei voi ottaa edes kuvia,koska laite vaatii muistikorttia kuvien ottoa varten

    • Onko kortti alustettu oikeaan muotoon?

    • vikkes1

      Miten väliaikaiset tiedostot sun muut poistetaan tämmösestä Xcoverista

    • Siis mistä poistaa? Selaimista vai sovelluksista?

    • ei se osaa

      Hitto kuinka rasittavaa on tuo vapusen jankkaus.
      Miksi vapusen pitää yrittää näytellä tietäjää kun ei kuitenkaan näytä
      ymmärtävän tietotekniikasta enempää kuin sika leikkuupuimurista.

    • gladapus

      Moi.
      Minulla kanssa sama ongelma samassa kännykässä.
      Vain jotkut sovellukset menevät SD-kortille ja puhelin on todella seko.
      Minulla on lähtenyt puhelimesta kerran jo äänet ja palutuu aina kun sammuttaa puhelimen.
      Minun kommentti on xcoverista : Älä osta ihan seko känny.

    • Sovellusten siirto kortille voi vaatia laitteen roottauksen.

      • öhömm

        Ja mitä tämä "roottaus" tarkoittaa? ihan suomeksi ja selkeillä ohjeilla ku niin tiedät tuosta tai ainaki yrität olla tietävinäs? ku ohjeet on epäselviä kokoaja.


      • öhömm

        okei nyt selkes toiki hieman, miten toi sit onnistuu ihan suomeks siis "roottaus" :D koska itellä tuossa xcoverissa on tämä sama ongelma muistikortin kans.


      • öhömm

        meneeköhän samalla tavalla siinä xcover 2 :sessa? tiiätkö yhtään? :D


    • ylinopesko syynä

      Onko xcover 2;sessa, nopeus näyttöä navigaattorissa```?????

    • Ei ole Google mapsin navigoinnissa. ( Joka on esiannettu). Muista en osaa sanoa.

    • almulii

      Miksi kaikkia sovelluksia ei pysty siirtämään SD kortille? Voiko asialle tehdä jotain? :O

    • Roottaus. Silloin yleensä voi laittaa enemmän sovelluksia kortille.

      • stefe

        Ite just roottasin, eikä kyllä siltikään anna tuo xcover1 laittaa sen eempää sdkortile sovelluksia... pitääkö vielä tehä jotain muuta jännää?


    • Sampsan Ässänelonen

      Minä ratkaisin oman ongelmani heittämällä Xcover-ykkönen hevonkuseen ja hankkimalla kunnon järeä 16GB Ässänelonen tilalle.

    • KANNATTAA KOKEILLA

      Tyhjennä välimuistit kaikista sovelluksista Ps.poista turhat sovellukset. mulla oli muistia 30,15 ja tein nää muistia tuli 47mb ja muista tyhjentää välimuisti välillä ;)

    • dieappleandmicrosoft

      kurasamsunki, sait juuri pikalipun helevettiin ykkösluokassa.
      Mutta rootatkaa se xcover niinku minä tein niin yli 2Gb jututkin mahtuu.

      • Valeroottaaja

        Ei se roottauskaan mikään pomminvarma konsti ole. Itellä ainakaan ei kaikki sovellukset toimi, jos ne siirtää muistikortille.
        Vaikka siirtyykin ongelmitta kyllä, mutta kuvake muuttuu oudon näköseksi näytöllä.

        Ja sanoo"sovellus on pysäytetty", eikä auta, kun poistaa koko luurista kyseinen sovellus ja asentaa uudestaan, luurin muistiin.


    • Blondi?

      Ja joku vielä kun täällä selvittää MITEN sen välimuistin sai tyhjättyä :D

    • 81sininen pallo

      tehtävänhallinnasta siinä lukee tyhjennä muisti

    • Samasta mallista kyse?

    • 81 sininen

      joo en tota mallia hoksannut katsoa ? itellä on toi ace siinä saa tehtävähallinnasta

    • Paska luuri

      Aivan paska puhelin. Lasten kaksi vuotta vanhempiin luureihin sai kaksi kertaa enemmän appsejä ja tässä loppuu muisti heti. Ostin myös 2 GB:n lisämuistin mutta appsejähän siihen ei oikein saa tallennettua. Valitin ongelmasta DNA-Kauppaan ja ne totesivat että muutkin ovat valitelleet. Soitin Samsungilla ja pitkän kiertelyn jälkeen muija myönsi että "jotain muistiongelmia on ollut" ja se on valitettavaa....siinä kaikki. Nämä olikin sitten viimeiset Sammparit meidän himassa.

      • 654321

        Juu, ei ainakaan ykkös xcoverin muisti riitä enää nykypäivänä (harmi). Tytöllä oli käytössä (ja olis puhelimesta tykännytkin) mutta puhelimen muisti ei enää edes riittänyt ohjelmien päivitykseen. Ladattuna oli ainoastaan whatsapp, instagram ja pou. Kaikki mahdollinen oli siirretty sd-kortille. Koitin poistaa poun, mutta ei auttanut. Oli lopulta muistin takia pakko ostaa uusi puhelin.


    • heeeermooot mennyytj

      sama ongelma ......miten ihmeessa ne kuvat saa sinne muistikortille.vaikka on kamera laitettu sillä tavoin että pitäisi tallentaa muistikortille niin siitä huolimatta puhelin vaan työntää ne puhelimen muistiin.
      MIKÄ AVUKSI?
      Vai huoltoonko laitan kapulan?

    • Pitäisi kyllä tällöin tallentua muistikortille. Tunnistaako puhelin kyseisen kortin eli pääsetkö sen tiedostoihin käsiksi sen tiedostojenhallinnasta?

      • vaaappuuseenluottava

        Pääsee...ja eilen alustin ko muistikortin ja tänään ajoin sinne muistikortille musiikkia ja kuvia tietokoneelta...vaan eipä nyt ottamani kuvat sinne mene.....vaikka on se valinta että kuvat muistikortille ei puhelimeen.

        hermOT palaa...

        Kiitos vapunen...olet usein auttanut minua!


    • Silloin siinä voi olla jokin bugi.

    • äly(tön) luuri

      Ostin (myös) tällaisen x cover 2:n. Onko mahdollista jättää asentamatta näitä google plussia, google lehtikioskeja, google playta yms turhaa googlen tekstistä puheeksi-juttuja?

      Vaikuttaako noi oikeasti puhelimen toimintaan?

      En haluaisi millään suostua sellaseen, missä puhelin vie omistajaansa.
      Omistajan pitää viedä puhelinta.

    • Jos siinä on nämä valmiina niin ei voi muuten kuin roottaamalla.

      Sovellukset voivat hidastaa puhelimen toimintaa.

    • VoiV

      Samsung on säälittävä puhelin, täydellinen paskakasa. Pitää tunnustaa, että ostin idän ihmeen kakkospuhelimeksi siis olen yhden kerran sortunut typeryyteen jonka vuoksi olen ruoskinut itseäni moottorisahan teräketjuilla tunnin päivässä jotta muistaisin etten koskaan enää ostaisi moista höyrypuhelinta jonka muisti on jostain 60-luvulta. Onneksi en ole ainoa idiootti maailmassa, suosittelen teille muillekin niitä teräketjuja.

      • asdasdasdd43534

        Mitä enemmän näihin Samsungin asioihin tutustuu sitä tyytyväisempi olen Lumiaan. Hitto mitä kiinapaskaa...


    • sama ongelma oli

      Itsellä auttoi muistin loppumiseen seuraava. Mene: Asetukset / sovellusten hallinta / kaikki. Napauta jotakin sovellusta (avaa). Rullaa kohtaan tyhjennä välimuisti ja paina sitä. Toista sama muissakin sovelluksissa, niin taas toimii.

    • Xcover 2 ja muisti

      Itsellä oli Xcover2 ja muistin loppumista valitteli koko ajan vaikka mukana on melkein tyhjä 8-gigan muistikortti...
      Loppu singsongin kitinä kun hakkasin rikki vasaralla ja heitin sekajätteisiin(on on ongelmajätettä, ei sattunut tällä kertaa...)
      Nyt haukkastun omenan 5:n, josta ei muisti normikäytössä lopu kesken, prkl...

    • Tässä mallissa on ollut näitä muistiongelmia.

      • kappari1000

        Moi! Ostin xcover 2:n, koska halusin kestävän puhelimen erä-ja muuhun kovempaan käyttöön. Käytän tällä hetkellä seuraavia puhelimelle ladattuja sovelluksia: Chrome (139 Mt), easypark (8, 3 Mt), sports tracker (12, 09 Mt), spotify (31, 12 Mt) ja whatsapp (21, 68 Mt). Lisäksi puhelimen sisäistä muistia vie google-play palvelut, koska arvelin, etteivät sovellukset toimi oikein, jos sen eliminoi. Muille sovelluksille tein seuraavasti "sovellusten hallinnassa":poistin päivitysten asennuksen ja poistin sen jälkeen sovellukset käytöstä (mm cardio trainer, chaton jne), koska en niitä tarvitse. Nyt puhelimen muistista käytössä on 562 Mt ja vapaana 646 Mt. Tietenkin jokaisella on omat käyttötarpeensa esim facebook, pelejä yms. Kannattaa miettiä voiko sovelluksia asentaa vain väliaikaista käyttöä varten/poistaa niitä edellämainitulla tavalla muistia rasittamasta jatarvittaessa sitten ottaa käyttöön. Ei tämä ihan paska puhelin ole, toisilla on vain erilaiset tarpeet. Toivottavasti tämä auttaa puhelimen omistavia optimoimaan oman xcoverinsa


    • asdasoooasd

      Juuri sain tekstiviestit tulemaan perille asti. Puhelimessa ei ole muita jälkikäteen asennettua sovelluksia kuin Face ja Whatsapp.

      Sain muistia melkein 40mt kun poistin sovellusten päivitykset eli:
      - Asetukset--->
      -Sovellukset--->
      -Muistin käyttö--->
      -Kaikki--->
      (valitse mm. Maps, Google Play, painamalla pitkään pohjassa)
      -Poista päivitysten asennus

      Kyseessä Xcover 1

    • Silloin voi tulla tietoturva ongelmia jos ei asenna sovellusten päivityksiä.

    • aöslfäjalkh

      MITEN _KUVAT_ VOI SIIRTÄÄ MUISTIKORTILLE? kännykkänä samsung galaxy ace 2, ja puhelimen muisti täynnä kuvista ja pugii koko hemmetin ajan ei hele!

    • helpp3

      Voiko joku auttaa kun olin lataamassa peliä mutta siihen tuli joku virhe ja sitten kaikki tiedot jäi mun kännykkään ja nyt on muisti vähissä

      • helpp3

        Ja en voi poistaa niitä tietoja mistään:'(


    • Entä omat tiedostot sovelluksesta?

    • jämy7

      Xcover 2 laitetiin pakettiin ja palautettiin liikkeeseen. Esitteessä luvataan 4 Gt muistia, mutta käytänössä n.1 Gt? Ei mun metsästysohjelmat pyörineet.
      Saa nähdä palauttavatko takaisin?

    • Tuossa mallissa muistia on 1 Gt verran. Siitä oli juttua myös tälläkin palstalla.

    • Google Chrome täyttä

      Minulla muistin täytti Google Chrome. Laitoin sen tilalle tehdasasetuksen ja puolet muistista vapautui. Olin varmaan jossain naamakirja linkissä antanut luvan käyttää Google Chromea avatessa linkin

    • Tuossa mallissa se täyttääkin muistin nopeammin kuin muissa.

      • MitäIhmettä!

        Kännykässäni on vielä 500mt vapaana, mutta ei voi asentaa 54mt vievää sovellusta, koska ei ole muka tarpeeksi tilaa.


      • MitäIhmettä! kirjoitti:

        Kännykässäni on vielä 500mt vapaana, mutta ei voi asentaa 54mt vievää sovellusta, koska ei ole muka tarpeeksi tilaa.

        Tyypillinen ongelma tällaisissa malleissa.


      • MitäIhmettä!
        vapunen kirjoitti:

        Tyypillinen ongelma tällaisissa malleissa.

        Mitä minun kannattaa tehdä?


      • MitäIhmettä! kirjoitti:

        Mitä minun kannattaa tehdä?

        Uuden puhelimen osto. Tuossa on jo vanha Android 2.3 versio joka ei ole enää niin turvallinen käyttää kuin uusimmat. Lisäksi sovellusvalikoima pienenee.


      • MitäIhmettä!
        vapunen kirjoitti:

        Uuden puhelimen osto. Tuossa on jo vanha Android 2.3 versio joka ei ole enää niin turvallinen käyttää kuin uusimmat. Lisäksi sovellusvalikoima pienenee.

        Liittyykö tähän ohjelmistopäivitys jota minun puhelin pyytää kokoajan päivittämään


      • MitäIhmettä! kirjoitti:

        Liittyykö tähän ohjelmistopäivitys jota minun puhelin pyytää kokoajan päivittämään

        Kyllä mutta se tuskin auttaa paljoakaan. Ainoa keino jolla tuon voi korjata ilman uuden puhelimen ostoa on tehdasasetusten palautus ja sen jälkeen lataa vain tarvittavat sovellukset.


      • MitäIhmettä!
        vapunen kirjoitti:

        Kyllä mutta se tuskin auttaa paljoakaan. Ainoa keino jolla tuon voi korjata ilman uuden puhelimen ostoa on tehdasasetusten palautus ja sen jälkeen lataa vain tarvittavat sovellukset.

        Mistä löydän tehdasasetusten palautus kohdan?


      • MitäIhmettä! kirjoitti:

        Mistä löydän tehdasasetusten palautus kohdan?

        Äsetukset->Yksityisyys->Alkuperäisten tietojen palautus


      • MitäIhmettä!
        vapunen kirjoitti:

        Äsetukset->Yksityisyys->Alkuperäisten tietojen palautus

        En löytnyt mistään yksityisyys asetusta


      • MitäIhmettä! kirjoitti:

        En löytnyt mistään yksityisyys asetusta

        Ohjeen mukaan pitäisi olla.


      • MitäIhmettä!
        vapunen kirjoitti:

        Ohjeen mukaan pitäisi olla.

        Siis minun android versioni on 4.2.2


      • MitäIhmettä! kirjoitti:

        Siis minun android versioni on 4.2.2

        Oletko siis rootannut tuon kännykän ja asentanut siihen custom romin. Xcover 1 malliin ei koskaan tullut virallista Android 4.2 päivitystä.

        Vai onko kyse Xcover 2 mallista?


      • MitäIhmettä!
        vapunen kirjoitti:

        Oletko siis rootannut tuon kännykän ja asentanut siihen custom romin. Xcover 1 malliin ei koskaan tullut virallista Android 4.2 päivitystä.

        Vai onko kyse Xcover 2 mallista?

        Siis minulla on samsung galaxy core plus


      • MitäIhmettä! kirjoitti:

        Siis minulla on samsung galaxy core plus

        Ahaa. Luulin kokoajan että kyse oli Xcover 1 mallista koska tämän ketjun aiheena on se.

        Silloin palautuskohta löytyy täältä: Asetukset->Varmuuskopioi ja palauta

        Tuossa ei ole Android 2.3 versiota vaan paljon uudempi joten uuden ostolle ei ole niin kiire.


      • MitäIhmettä!
        vapunen kirjoitti:

        Ahaa. Luulin kokoajan että kyse oli Xcover 1 mallista koska tämän ketjun aiheena on se.

        Silloin palautuskohta löytyy täältä: Asetukset->Varmuuskopioi ja palauta

        Tuossa ei ole Android 2.3 versiota vaan paljon uudempi joten uuden ostolle ei ole niin kiire.

        Joo, anteeksi, että en sanonut kännykkääni aikasemmin, mutta nyt se pyytää salasanaa kun yritän tehä sen. Eli mistä saan siihen salasanan


      • MitäIhmettä! kirjoitti:

        Joo, anteeksi, että en sanonut kännykkääni aikasemmin, mutta nyt se pyytää salasanaa kun yritän tehä sen. Eli mistä saan siihen salasanan

        Se on varmaankin sama salasana mikä on puhelimeen syötetty.


      • MitäIhmettä!
        vapunen kirjoitti:

        Se on varmaankin sama salasana mikä on puhelimeen syötetty.

        Kiitos neuvoista nyt ole saanut kännykkäsi ennalleen


    • mömmö

      Mulla on se appmgr mutta mites niitä siirretään ku en oikee ymmärrä

    • Siinä on ne siirto kohdat.

      • mömmö

        Siis mä en oikeesti ymmärrä ku painan siirrä kaikki sovellukset se laittaa mut asetuksii mut missä sielä on muistivälilehti :o


      • mömmö
        mömmö kirjoitti:

        Siis mä en oikeesti ymmärrä ku painan siirrä kaikki sovellukset se laittaa mut asetuksii mut missä sielä on muistivälilehti :o

        Voisitko auttaa muo vaappunen


    • näpy näpy

      sain noin 600 mt lisää muistia kun käytin dump deleteä. Eli Puhelin → numeronäppäimistö → *#9900# → delete dumpstate.

      • Välttäkää *#9900#

        Toimii kerran ehkä kaksi. Eka kerta luli tilaa mutta sen jälkeen toistin toimenpiteen. Tilaa oli kännykässä jäljellä 31kb ja toimenpiteen jälkeen enää 27 kb.
        Hätäännyin tietenkin ja painoin ties kuinka monta kertaa sen. Joka kerta kännykän muistista lähti 4kb pois. Nyt sitte ilmottaa että ei ole enää tilaa. Mistähän homman sais korjattua ku iilmeisestitäytti kännykän roskadatalla....


    • Tuo auttaa vain väliaikaisesti. Muisti tulee täyteen ennenpitkään.

      • Tila ongelma Trend +

        Saako puhelimeen lisää muistia roottaamalla sen ja jos saa laittaisko suomenkieliset ohjeet. Mielellään ilman tietokonetta


    • Saa jos poistaa sen jälkeen turhat ohjelmat. Suomenkielisiä ohjeita ei ole ja tietokoneella tapahtuu tämä.

      • Arrukka

        Samsung galaxy x cover 2:ta sai hyvän puhelimen kun poistin tallennustilasta sovelluksista turhia ohjelmia mm.google , drive, chat on, google play-lehtikioski, , s voice, hangouts, google play myymälät, google play kirjat, google play musiikki, gardion trainer, samsun apps, sns,, samsung push service, google play pelit, s suggest, verkon sijainti,talk back,google kirjainmerkkien s, google kalenterin synkronointi, google yhteystietojen syng...,picasa uploader, samsung backup provid, samsung syncadapter, google partner setuo,street view, weather widget main,,samsung claude data re...,,face unlock, news daemon,, kaksoiskello, suosikkiyhteystiedot,, ohje,yahoo finance daemonweather daemon,samsung browser sync,samsung calender sync, samsung contact sync,,kaksoiskello, kello hauska,kokeile panorointia,phase beam,syvä meri,tuulinen sää,valoisat pisteet,,valokuvaseinä,weather widget,yahoo finance, yahoo news.siis pois päältä nämä sovellukset. Nyt puhelin toimii hyvin,


      • säätämäänjoutuu
        Arrukka kirjoitti:

        Samsung galaxy x cover 2:ta sai hyvän puhelimen kun poistin tallennustilasta sovelluksista turhia ohjelmia mm.google , drive, chat on, google play-lehtikioski, , s voice, hangouts, google play myymälät, google play kirjat, google play musiikki, gardion trainer, samsun apps, sns,, samsung push service, google play pelit, s suggest, verkon sijainti,talk back,google kirjainmerkkien s, google kalenterin synkronointi, google yhteystietojen syng...,picasa uploader, samsung backup provid, samsung syncadapter, google partner setuo,street view, weather widget main,,samsung claude data re...,,face unlock, news daemon,, kaksoiskello, suosikkiyhteystiedot,, ohje,yahoo finance daemonweather daemon,samsung browser sync,samsung calender sync, samsung contact sync,,kaksoiskello, kello hauska,kokeile panorointia,phase beam,syvä meri,tuulinen sää,valoisat pisteet,,valokuvaseinä,weather widget,yahoo finance, yahoo news.siis pois päältä nämä sovellukset. Nyt puhelin toimii hyvin,

        Ei voi poistaa ilman roottausta eli joutuu säätämään. Samantien kannattaa asentaa Cyanogenmod joka on paljon nopeampi..


    • Arrukka

      Voi valita :pois päältä ja joissakin tapauksissa pakota lopetus. Sovellusten sivuilla näkyy ssitten poistettu käytöstä. Pelaa nyt kuin unelma. Valokuvat siirsin tietononeen kautta tikulle.

      • nejäämuistiin

        Mutta se ei poista niitä eli ongelma ei ratkea tällätavalla..


      • Arrukka

        Puhelin ei enää valita että muisti on täynnä, poista jotain tiedostoja. Nyt on käytettävissä jopa 349mt. Muistikorttiasia on sitten asia erikseen.


    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3598
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      197
      1692
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1337
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      147
      1213
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      873
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      865
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      830
    8. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      53
      827
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      819
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      792
    Aihe