farkkujen koot

hihhuli

niin voisiko joku laittaa tähän et miten noi farkkujen tuumakoot menee? onlyssa oli kivat farkut ja oon menos ostamaan niitä, mut aikaa ei oo paljo ja en haluis ruveta kaikkia sovittamaan (niinku oon ennen tehny) vaan kattoo koon ja koklata äkkiä. en oo vielä ottanu noist tuumakoista selvää. ja sit ihan asiallisia vastauksia, kiitos! =)

26

37088

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hihhuli

      mitä ne lenght ja weight tarkottaa, ja kääntäkää noi tuumakoot senteiks
      (tiiän et siin o paljo hommaa mut kiitti vastanneille!) =)

      • Hihhu

        soot pölliny mun nimimerkin xD


      • ....
        Hihhu kirjoitti:

        soot pölliny mun nimimerkin xD

        eihän se oo. sä oot hihhu ja se on hihhuli.


      • TietäjÄ

        weight(paino), height(pituus)
        Keskimääränen farkkukoko on kait toi 28/32 ainakin mitä mä oon kattonu kamujenkin farkkuja....Se vaan on aina vähän valmistajastakin kiinni, mut jos oot jotain 160-170 pitkä ja normaalipainonen niin toi on aika lähellä sun kokoos...Siitä voit sit päätellä et mihin suuntaan lähet numeroita muuttaa=)


      • Hihhu
        .... kirjoitti:

        eihän se oo. sä oot hihhu ja se on hihhuli.

        no enpä viiti enää sitä nimimerkkiä käyttää, ku sellanen on jo tossa...


      • tota..
        TietäjÄ kirjoitti:

        weight(paino), height(pituus)
        Keskimääränen farkkukoko on kait toi 28/32 ainakin mitä mä oon kattonu kamujenkin farkkuja....Se vaan on aina vähän valmistajastakin kiinni, mut jos oot jotain 160-170 pitkä ja normaalipainonen niin toi on aika lähellä sun kokoos...Siitä voit sit päätellä et mihin suuntaan lähet numeroita muuttaa=)

        weight ei oo paino vaa vyötärön ympärys:D


      • TietäjÄ
        tota.. kirjoitti:

        weight ei oo paino vaa vyötärön ympärys:D

        Hups niimpäs onkin, sori=)
        No weight tarkottaa myös painoo, et siitä varmaan tää erehdys=D


      • hihhuli
        Hihhu kirjoitti:

        no enpä viiti enää sitä nimimerkkiä käyttää, ku sellanen on jo tossa...

        öh oon pahoillani eka kerta ku kirjotan tänne, voin kyl vaíhtaa nickkiä. mut hei, ei muisteta pahalla! =)


      • tiedän
        tota.. kirjoitti:

        weight ei oo paino vaa vyötärön ympärys:D

        no jos nyt ihan totta puhutaan ni weight on kyllä paino ja WAIST on sitten se vyötärönympärys.. ja lenght on se lahkeen pituus.. että näin.


      • Hihhu
        hihhuli kirjoitti:

        öh oon pahoillani eka kerta ku kirjotan tänne, voin kyl vaíhtaa nickkiä. mut hei, ei muisteta pahalla! =)

        ei se mtn


      • ncvlxihivh
        Hihhu kirjoitti:

        no enpä viiti enää sitä nimimerkkiä käyttää, ku sellanen on jo tossa...

        mikset rekisteröiny sitä..?


      • camasinatra
        tota.. kirjoitti:

        weight ei oo paino vaa vyötärön ympärys:D

        itseasias weight on paino :D waist on vyötärön ympärys! vaikka tajusin kyllä, että tässä haettiin sitä vaatteen koon kannalta olennaisinta termiä, mutta aattelin vaa valaista niitä joilla toi englanti o vähä hakuses :)


    • minnihiiri

      heippa, jos mun vyötärö on 66cm ja haluisin mahollisimman pitkät lahkeet ku oon 175 cm pitkä niin mikä mun koko sit on tuumina? kiiiiitti!!! :D

    • -natalie-

      Ainakin käytän farkkuja joiden tuumakoko on 26 ja vastaa siis kokoa 32.

      • kysyisin

        meneekö se sitten niin että jos 32.sta vastaava tuumakoko on 26, että 34=27, 36=28? teen itsekin tässä postimyyntitilausta enkä tiedä noista tuumakooista!


    • mrororsf

      elikkäs W eli vyötärön mitta. esim 80cm 32 tuumaa (vyörätö kokonaan eli housuista mitattuna 2 x leveys vyötärön kohalta).

      L eli pituus (lahkeen pituus) esim. 80cm 32 tuumaa, mitataan mistä lahkeet lähtee eli vetoketjun alapuolelta - alas asti. eli ei vyötäröstä alas asti!

      tyylit vaihtelee housuissa jossain voi esim 32 sopia paremmin vaikka oisi henkilöllä 34 kokoa. joten housuja kannattaa sovitella.

      toivottavasti auttoi edes jotakin.

    • sterrileb

      Onks 32/32 iso koko ;S

    • jushfh

      moi, olin ranskassa just ja ostin farkut jotka on kokoa 32, ihme koska mun pituus on 152 ja vyötärön ympärys on 40, onks siellä sitte eri koko ku täällä suomessa ku mahtu näin pienelle ihmiselle? :D

    • nfdköflgjö

      ei vyötärö voi olla 40cm jos oot 152 pitkä :D tai näin uskoisin :DD

    • ...?

      entä jos oon kokoo 34, niin mikäse tuumakoko mulle on(suunnillee)

    • ösjdffkjb

      Yksi tuuma on 2,54 cm. Siitä voi jokainen laskea sen oman kokonsa. Tuumakoot tarkoittavat suoraan vyötärönympärystä eikä ne ole samanlaisia "koodeja" kuin meikäläiset koot, joita siis pitää osata tulkita (mikä on meikäläisen koon 34 vyötärönympärys? 34 cm? 68 cm?).

      Esim. 32/32 tuumakoko tarkoittaa 81,3 cm:n vyötäröä ja lahkeiden sisäpituutta (lahkeet ilmoitetaan tosiaan aina sisäpuolen pituutena eli haaroista lahkeensuuhun). Tuossa ylempänä kun joku kertoo ostaneensa Ranskasta 32 koon farkut ja omaavansa 40 cm:n vyötärön, niin tarkoittaa varmaan 40 cm:n leveyttä housujen vyötärössä, joka on 80 cm ympärysmittana, joka on 31,5 tuumaa, joka tarkoittaisi 32 tuuman farkkuja. Loogista, vai mitä?

    • 9+19

      WIDTH = LEVEYS EI WEIGHT

    • ggizzz

      Mun mielestä tuumakoot menee jotenkin näin: 32/26 34/27 36/28 38/29 jne.
      ensimmäinen luku normaali housukoko, toinen luku tuumakoko, joka vastaa kyseistä housukokoa

    • farkkuja ostamassa

      mikä olisi minun koko olen 178cm pitkä ja painan 76kg?
      GT joskus viime kesänä ostin farkut jotka oli 31/32..

    • enkeksinimimerkkiä..

      Olen 150cm pitkä ja painan noin 45. Käytän kokoja 32,34,36 :D Täytyy aina koitella kaupoissa monia housuja että löytyy sopivat. Postimyynnistä kun tilaa usein täytyy palautella...

    • Anonyymi

      Täytyy tähän nyt kommentoida vaikka onkin vanha ketju. Farkkujen W=waist eli vyötärö ja L=lenght eli pituus. Farkut kokoa esim. W28L32 tarkoittaa että vyötärönmitta on n.71,2cm ja lahkeen sisäpituus n.81,3cm. Tuuma on 2,54cm. Farkkujen vyötärönympäryksen voi arvioida laskemalla 2,54xtuumakoko eli esim. 2,54x28=71,12cm. Huomioi myös että nykyfarkut ovat hieman isompaa mitoitusta kuin vintagefarkut. Myös eri valmistajien koot vaihtelevat keskenään . Jos farkuissa on elastaania sinulle menee todennäköisesti pienempi koko kuin 100% puuvillaa olevista farkuista. Kokeileminen on avain oikean koon ja istuvuuden löytämiseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      22
      1321
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe