Rautalammin ratsastuslukio

janikapanika

Mietin hakevani kyseiseen rautalammin lukioon ratsastuslinjalle. Onko kukaan tässä kyseisessä koulussa? Tai tunteeko jonkun joka olisi ollut? Mielelllään kuulisin vähän mielipiteitä paikasta ja muuta.

27

3524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • susann

      Määkin hakemassa ensvuonna, olis kiva joo kuulla lukiosta lisää ja myös muista kouluun mahdollisesti hakevista !

    • kyrsti

      Olen kyseisessä lukiossa, kolmannella vuosikurssilla. Olisiko jotain erityistä mitä haluaisit tietää?

      • dddghhbccvb

        Millaset opettajat? Onko ärsyttävii?:D Mitkä luokanohjaajat on ykkösellä,kakkosella,kolmosella (opejen nimet) ?


    • mmm18

      pääseeks rautalammin siihe ratsastuslukioo jos on harrastanu ratsastusta 10 vuotta, mut ei oo kisakokemusta eikä suorittanu merkkejä?: D eli onko helppo päästä? jos on n. 8,9 keskiarvolla hakemassa.

      • asddsf

        u kidding me? :D no totta tosiaan pääsee


      • ekaluokkalainen

        Olen ekalla kyseisessä lukiossa. Tämä on pieni, "kodikas" lukio ja suurin osa opettajistakin on mukavia. Tänne pääsee jos vaan haluaa. Tulijoita saisi nimittäin olla jopa enemmän. Siis ilman ratsastuskokemustakin pääsee ja pärjää.


      • ekaluokkalainen

        .... ja tietääkseni ei ole edes keskiarvorajaa tai sitten se on 7 eli helposti pääsee tuolla ka:lla :)


    • janikapanika

      Kiitos kaikille vastauksista :) tota mitä mieltä ootte tost asutuksesta? Että minne suosittelisitte asuttumaan :D ite oon helsingistä ja toi asuminen mietityttää ehkä tässä eniten :D ja sitä vielä, että tietääkö joku paljonko matka helsinkiin maksaa sieltä? Ja millo kannattaisi kulkea

    • tietämätön

      kehittyykö rautalammilla? olen kuullut muutamien valittavan rautalammin huonosta ratsastusksen opetuksesta? :o
      Entä saako lukiolaiset kisata rautalammin ratsastuskoulun hevosilla` yms

    • Diamond-98

      Haen yhteishaussa 2014 varmaan ja -98 oon. :) Olis kiva kuulla, onko kukaan muu hakemassa sillon. (:

    • Suomen ihanin lukio

      Ratsastuskeskuksella on kuitenkin master tason opettaja että taitaa olla enempi itsestä kiinni jos kehitystä ei tapahdu. Tottakai oma valmentaja on sitten eri asia.. Kaikkia ei tietenkään voi miellyttää, ehkä opettajan opetustyyli ei miellytä mutta ammattitaitoa kyllä on.
      Asuntojahan siellä riittää, on lukion kautta saatavia ja yksityisiä vuokrakämppiä. Tuskin tarvii telttaa pystyttää koulun pihaan.
      Keskiarvorajaa ei ole ja kouluun pääseen ilman minkäänlaista kokemusta hevosista. Se on ihan tavallinen lukio jossa on mahdollista valita myös ratsastus-ja hevosenhoitokursseja. Suunnilleen puolet ei ota näitä kursseja. Jotkut aloittavat ratsatuksen lukion aikana. Lukiosta valmistutaan ylioppilaiksi, ei ammattiin.
      Minun mielestäni suurin osa opettajista oli todella mukavia ja apua sai missä tahansa asiassa kun vain kysyi. Minultakin monesti kysyttin että miten on lukio lähtenyt täällä meillä sujumaan ja tarvitsenko apua jossain. Aina pystyi jäämään opettajan kanssa juttelemaan jos siltä tuntui. Terkkari lupasi vaikka tuoda lääkkeitä ja ruokaa kotiin jos asui yksin ja oli sairas eikä itse kyennyt sängystä ylös. Tosin Marketta ei taida siellä enää olla..? Oli kyllä maailman mahtavin terkkari!
      Ai että, tulee kyllä ihan ikävä sitä koulua tässä muistellessa :)

      • Patricia S

        Olen kanssa -98 syntynyt tyttö, ja aion keväällä hakea keväällä sinne. Olen viestitellyt paljon rehtori Eevan kanssa ja ratsastuskeskuksessa opettavan Tiinan kanssa. Molemmat vaikuttavat erittäin mukavilta ja ihanilta. Löysin tämän lukion ns "vahingossa" ja innostuin heti kun kuulin paljon ratsastusta siellä on. Lisäksi olen erittäin ulospäinsuuntautunut ja sosiaalinen, joten teatteritaiteen diplomin suorittaminen kiinnostaa myös erittäin paljon. Olen jo tehnyt kurssilistat, mitkä kaikki aion käydä kolmen vuoden aikana. :) joku joka tietää, niin voiko/onko nämä mahdollista kirjoittaa; äidinkieli, englanti, lyhyt matikka, psykologia ? :) odotan innolla lukiovuosia


    • hehe:)

      ^ite oon -99, mutta oon hakua tonne suunnitellut jo nytten :) Luultavasti tonne pyrin taikka sitten ypäjälle kaksarilla, sinne tosin tosi vaikea päästä.

      • vastavuodenpäästä

        Mäkin oon melko varmasti menossa sinne, oon kans 99 :D


    • hehe:)

      Ooo vähän kiva!:)^ Vähän myöhässä, mut kiva kuulla et muillakin sinne suuntaavii suunnitelmii on:)

      • kyselijä 2001

        Itse olen vasta kutosella, mutta jo nyt mietin et pääseekö rautalammin lukioon jos oon ratsastanu nyt kolme vuotta mut ku meen lukioon nii kuus vuotta. Kertokaa vähän lukion elämästä ja PALJONKO SE MAKSAA. Pääseekö lukioon 8,7 keskiarvolla. Kertokaa kaikki mitä tiedätte :)
        Millaiset asumistavat siellä ovat. Onko esim. Soluasuntoja??? :) ;)


    • Diamondhorse98

      Mä hain sinne tänä vuonna ja ysillä oon. :) Ratsastanu oon n. 3-4 vuotta tai itse asiassa reilu 3 vuotta ja nyt ollut suht pitkä tauko, koska ei oo sopivaa tallia. Ois kiva kuulla teitä, jotka haitte sinne tänä vuonna! :)

    • tutor

      Jee hirveesti hakemassa meijän lukioo :) ihanaa!

    • TopSecret:)

      Onko rautalammilla enemmän ratsastuskoulutyylistä harjoittelua vai tavoitteellista ratsastusta? Kuinka taitavaa porukka on? Itselläni on koko elämän kokemus ja kilpailen aktiivisesti kansallisella tasolla, onko mitään ideaa tulla rautalammille? K.A on tällä hetkellä 9,5. Ja nyt kuulostan hirveän ylimieliseltä... Mutta siis onko ideaa tulla?

      • lakritsiponi98

        Rautalammilla on tarjolla molempia,tason ja toiveiden mukaan. Kilpailuja järjestetään täällä. Porukkaa on kaikentasoista, niin vähemmän kuin enemmän osaajiakin. Osalla myös oma heppa täällä, ja osa kisaa tavoitteellisesti. Kysy ihmeessä lisää, itse olen nyt ekalla täällä! :)


    • jokuvaaaaaa

      Miten ratsastus tapahtuu lukiossa, korvataanko sillä tunteja vai vapaa-ajalla?

    • Tiedänasioita

      Kaikki, joilla on kysymyksiä Rautalammin lukiosta ja hevoslinjasta, mulle voi lähettää viestiä Kikissä @paqvalen tai meiliä osoitteeseen [email protected]. Tämä keskustelu kun ei taida olla enää kovin aktiivinen :)

    • raudikko
    • Anonyymi

      Oon 15v asun kuopiossa mun vanhemmat lupas maksaa asunnon kannattaako muuta rautalamelle jos on mahdollista
      🤣

    • Anonyymi

      Onko mahdollista päästä ilman minkäänlaista kokemusta hevosista. Intoa kyllä löytyy mutta ratsastus taitoa ei. Muutaman kerran hevosen selässä olen istunut mutten mitään osaa tehdä.
      8,5 keskiarvolla.

      • Anonyymi

        Hei,
        on mahdollista päästä vaikka ei olisikaan kokemusta. Voit olla nolla tason luokkaa ja se ei haittaa mitään. On hienoa, että olet kiinnostunut ratsastamisesta ja Rautalammin lukiosta. Lukioon pääsee tänä vuonna seiskan ka:lla eli älä siitä murehdi. Jos on jotain muuta, mitä mietit kannattaa mennä lukion omille nettisivuille. Tietoa löytyy myös opintopolun sivuilta. Linkkaan ne tohon alas.

        https://opintopolku.fi/konfo/fi/oppilaitos/1.2.246.562.10.74907536705
        https://www.rautalampi.fi/ratsastuslukio/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei,
        on mahdollista päästä vaikka ei olisikaan kokemusta. Voit olla nolla tason luokkaa ja se ei haittaa mitään. On hienoa, että olet kiinnostunut ratsastamisesta ja Rautalammin lukiosta. Lukioon pääsee tänä vuonna seiskan ka:lla eli älä siitä murehdi. Jos on jotain muuta, mitä mietit kannattaa mennä lukion omille nettisivuille. Tietoa löytyy myös opintopolun sivuilta. Linkkaan ne tohon alas.

        https://opintopolku.fi/konfo/fi/oppilaitos/1.2.246.562.10.74907536705
        https://www.rautalampi.fi/ratsastuslukio/

        Moi, minä ja minun pari kaveria ollaan harkittu kyseistä lukiota. Luin nettisivustoilta kohdan "60 min ilmaista ratsastusta" Osaako joku aikaisemmin lukiossa käyneistä selittää kyseisen lauseen. Tietenkin lukion ratsastustnnit varmasti maksaa, mutta onko se normaalia hieman halvempi, kuin ei lukiolaisilla niin paljoa rahaa sieltä lompakosta löydy. Kuin oltaisiin lukiovuoden kohdalla, olisi harrastus koemusta minulla ja toisella kaverilla takana 5 vuotta aktiivista harrastelua. Toki olen ollut hevosten, sekä keppareiden yhteydessä ollut kauemmin hevosmaailman sisällä. Toisella kaverilla taas olisi sitten takana 4,5 vuotta suunnilleen. Minkä laisia sitten taas ratsastuskoulun hevoset ovat? meillä on ollut vuosia sitten ikävää kokemusta laiskoista, niinkuin siis TODELLA HYPER laiskoista, joita ei kyllä sitten edes saanut raviin millään. Nykyään ollaan totuttu kivoihin, peruskiltteihin ja meneviin ratsastuskoulun poneihin. Kuinka paljon jää sitten keskimäärin aikaa hevostelulle, kuin lukio on meneillään. Meinaa hevoset on mun koko elämän ilo, enkä halua todellakaan jättää hevosharrastusta pois, sillä muuten päässä pyörii ADD keskittymis häiriö.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1806
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      44
      1387
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe