Ongelma SuomiVita Oy:n kanssa

nappula15

Isoäidilläni on ongelma SuomiVita Oy:n asiakaspalvelun kanssa. Yritys ei suostu katkaisemaan vuoden määräaikaista vitamiinitilausta, vaikka mummoni ei edes voi syödä pillereitä muun lääkityksen takia. Hän on kertonut asiasta asiakaspalveluun ja lähettänyt tuotteita takaisin, mutta pilleripaketteja vaan tulee.

Puhelinmyyjä oli houkutellut mummon tilaamaan vitamiinit, mutta mummo oli käsittänyt puhelimessa tilaavansa kuukauden mittaisen testierän. Ilmeisesti hänen olisi pitänyt itse tajuta perua tämä vuoden määräaikainen tilaus, mutta asia oli unohtunut ja nyt peruminen ei tunnu onnistuvan millään. Saako vanhoja ihmisiä käyttää hyväksi näin törkeästi?! Eikä ole varmaan ensimmäinen kerta, kun joku vanhus tekee tietämättään "sitovan" tilauksen puhelinmarkkinoinnin jälkeen...

Toki yrityksellä on oikeus pitää kiinni sopimuksistaan, mutta eihän tällainen toiminta voi olla hyvän kauppatavan mukaista? Voisi kuvitella, että yritys tajuaisi tilauksen vahingoksi viimeistään siinä vaiheessa kun asiakas ilmoittaa olevansa kykenemätön käyttämään "tilaamiaan" tuotteita ja peruisi tilauksen.

68

10452

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lukk..

      Lukaise se sopimus, onhan se hänelle toimitettu.

    • Sopimusten jaloissa

      Hei,
      olisi kiva kuulla miten teille kävi, saitteko sopparin purettua? Meillä täsmälleen sama ongelma ko. firman kanssa. Äitini uusi sairaus ei salli hänen syövän mitään ylimääräisiä pillereitä. Kuluttajaneuvonnasta ohjeistivat hankkimaan lääkärintodistuksen, siitä että pillerit eivät sovi tähän tilanteeseen. Mutta olisi siis tosi hyvä kuulla miten teille kävi. Karmivan joustamaton tuo noiden systeemi kertakaikkiaan.

      • nappula15

        Hei!

        Saatiin onneksi sopimus purettua lopulta muutaman vihaisen puhelun ja lääkärintodistuksen lähettämisen jälkeen. Naurettavaa, ettei asiakkaan omaan sanaan uskota millään tasolla. Lienee turhaa kutsua tuota asiakaspalveluksi millään tasolla, pikemminkin todella törkeää asiakkaiden kunnioittamattomuutta ja hyväksikäyttöä. Harmillista, mutta tuollaiseen monien puhelinmyyntifirmojen toiminta tuntuu perustuvan.


    • vitamiinit apteekist

      Mikä tää on tämä Suomivita, väittää että on Suomaliset tuotteet, ei kuitenkaan ole, on tehty jossain vallan muualla kun Suomessa, ei noin saa mainostaa, jos kerran ei valmistettu täällä....

      • Hei!

        Kiitos kysymyksestänne! SuomiVitan Monivitamiini Maitohappobakteeri -tuote on kotimainen Avainlippu -tuote. Tämä tarkoittaa, että tuote on valmistettu Suomessa. :)

        Ystävällisin terveisin,

        Essi / SuomiVita asiakaspalvelu


      • Anonyymi

        Helmi vita on ihan huijarifirma. Olin perunut vitamiinit, mutta ei auttanut. Palautin ne ja ilmoitin, että en sairauteni vuoksi saa syödä niitä. Minun olisi pitänyt maksaa palauttamani pillerit. En tehnyt niin, vaan aloin tutkia asiaa ja missä pillereitä valmistetaan. Omistajatar kertoi monen kyselyn jälkeen, että Pietarsaaressa. Otin asiasta selvää. Ei siellä ollut vutamiinitehdasta. Karhuladkuja tuli viikottain. En maksanut. Soitin firman laskuttajalle. Hän sanoi, että minun ei tarvitse maksaa. Nyt viime viikolla tipahti taas karhulasku kaksinkertaisena. Soitin ja sanoin, etten maksa vaan teen rikosilmoituksen. Minulle sanottiin jälleen, ettei tarvitse maksaa. Odotan, mitä tapahtuu seuraavaksi. Minullekin joku poika soitti eikä kertonut tarkasti Helmivitan toimintaa. Pakkomyyntiä ja rahastusta. Jos vielä saan karhulasku, teen heti rikosilmoituksen.


      • Anonyymi
        suomivita_oy kirjoitti:

        Hei!

        Kiitos kysymyksestänne! SuomiVitan Monivitamiini Maitohappobakteeri -tuote on kotimainen Avainlippu -tuote. Tämä tarkoittaa, että tuote on valmistettu Suomessa. :)

        Ystävällisin terveisin,

        Essi / SuomiVita asiakaspalvelu

        Banaaneillekin kesko on saanut avainlipun! Tuskin lienee Suomessa valmistettu tuote !


    • Törkeetä

      Täällä samanlainen ongelma. Asiakaspalvelun mukaan Suomivitan määräaikaista tilausta ei voi perua kuin lääkärintodeistuksen perusteella. Nyt kaikki hyvät ihmiset koittakaa pysyä erossa tuosta firmasta, todella törkeää vanhusten hyväksi käyttöä.

      • kij

        Tein puolen vuoden sopimuksen puhelimessa ja huomasinkin, että sopparissa on 12kk. Kohta puoli vuotta mennyt. Tuotteet tulevat huomattavasti etuajassa...
        Olen samaa mieltä, että käyttävät ikä-ihmisiä hyvkseen...
        Jos olisin naama-kirjassa lähettäisin kaikilla tuosta viestiä...


      • Hei!

        Kiitos viestistäsi! Mikäli sinulle on tehty 12 kk tilaus sovitun 6 kk tilauksen sijaan, on tilauksen käsittelyssä päässyt tapahtumaan inhimillinen virhe! Olettehan yhteydessä asiakaspalveluumme, niin tilaus voidaan laittaa päättymään sovitun mukaisesti! :)

        Tuotepakkaukset toimitetaan automaattisesti 30 pvä välein, ellei asiakkaan kanssa ole sovittu muusta. Mikäli haluatte tehdä muutoksia tuotteiden toimitusväleihin, olettehan yhteydessä asiakaspalveluumme!

        Ystävällisin terveisin,

        Essi / SuomiVita asiakaspalvelu


      • ihmettelevä
        suomivita_oy kirjoitti:

        Hei!

        Kiitos viestistäsi! Mikäli sinulle on tehty 12 kk tilaus sovitun 6 kk tilauksen sijaan, on tilauksen käsittelyssä päässyt tapahtumaan inhimillinen virhe! Olettehan yhteydessä asiakaspalveluumme, niin tilaus voidaan laittaa päättymään sovitun mukaisesti! :)

        Tuotepakkaukset toimitetaan automaattisesti 30 pvä välein, ellei asiakkaan kanssa ole sovittu muusta. Mikäli haluatte tehdä muutoksia tuotteiden toimitusväleihin, olettehan yhteydessä asiakaspalveluumme!

        Ystävällisin terveisin,

        Essi / SuomiVita asiakaspalvelu

        missä tehtaassa nämä tuotteet suomessa valmistetaan? valmistuspaikkakuntaakaan ei löydy mistään.


      • Anonyymi
        suomivita_oy kirjoitti:

        Hei!

        Kiitos viestistäsi! Mikäli sinulle on tehty 12 kk tilaus sovitun 6 kk tilauksen sijaan, on tilauksen käsittelyssä päässyt tapahtumaan inhimillinen virhe! Olettehan yhteydessä asiakaspalveluumme, niin tilaus voidaan laittaa päättymään sovitun mukaisesti! :)

        Tuotepakkaukset toimitetaan automaattisesti 30 pvä välein, ellei asiakkaan kanssa ole sovittu muusta. Mikäli haluatte tehdä muutoksia tuotteiden toimitusväleihin, olettehan yhteydessä asiakaspalveluumme!

        Ystävällisin terveisin,

        Essi / SuomiVita asiakaspalvelu

        Eipä tuo juuri auttanut vaikka sinne soitin. Lupasivat kyllä että lähetyksiä ei enää tule. Valehtelet asiakkaille.
        Vain huijarit toimii noin ja niistä on varoitettava ihmisiä


      • Anonyymi
        suomivita_oy kirjoitti:

        Hei!

        Kiitos viestistäsi! Mikäli sinulle on tehty 12 kk tilaus sovitun 6 kk tilauksen sijaan, on tilauksen käsittelyssä päässyt tapahtumaan inhimillinen virhe! Olettehan yhteydessä asiakaspalveluumme, niin tilaus voidaan laittaa päättymään sovitun mukaisesti! :)

        Tuotepakkaukset toimitetaan automaattisesti 30 pvä välein, ellei asiakkaan kanssa ole sovittu muusta. Mikäli haluatte tehdä muutoksia tuotteiden toimitusväleihin, olettehan yhteydessä asiakaspalveluumme!

        Ystävällisin terveisin,

        Essi / SuomiVita asiakaspalvelu

        Kovasti puhelinmyyjä korosti että tilauksen voi lopettaa milloin vaan.
        Soitin asiakaspalveluun heti eka paketin saatuani että en halua lisää enää ja hän sanoi sen käyvän.
        Mitä helvettiä , taas paketti vaan tuli.
        Voin joskus firmanne ohi kulkiessani palauttaa teille.


    • rapetalvikki

      Aivan sama juttu minun 84-vuotiaan äitini kanssa. Hän on lisäksi huonokuuloinen eikä puhelinmyyjän juttuja oikein ymmärtänyt. Peruminen ei onnistunu, koska ei määräajan sisällä peruttu, koska mummo oli pannut pillerilaatikot komeroon, ei tiedetty edes. Nyt hän on sairaalassa ja lisää pillereitä vain tulee !!!!!!

    • elli673

      joo meillä kävi ihan vastaava tilanne..mielestäni pakko myyntiä käyttää hyväkseen pakkomyyntiä ja huijausta ettei sopimuksia voi purkaa noin vaan ..eikun hakemaan lääkäriltä todistusta ettei pillerit sovi muun lääkityksen kanssa tai jos eivät sovi vatsalle..silloin on pakko perua tilaus..olin yhteydessä kuluttaja-asiamieheenkin tämän tapauksen tiimoilta ...kannattaa varoittaa kaikkia..!!!! näin minä ainakin teen !!

      • ikinä

        Joo lääkärini ihmetteli heidän toimintaansa, kun kerroin kaverini jääneen loukkuun moiseen firmaan. Eikö Suomessa ole itsemääräämisoikeutta mitä haluaa ostaa. Olivat niin ovelia, että kaverini ei huomannut joutuvansa pulaan, kun avaa paketin ja käyttää niitä... Sitä ei voi palauttaa, jos on ottanut yhdenkin. Mutta mistä voi arvata niitten olleen käyttökelvottomia. Rahat menevät hukkaan


      • tappavia
        ikinä kirjoitti:

        Joo lääkärini ihmetteli heidän toimintaansa, kun kerroin kaverini jääneen loukkuun moiseen firmaan. Eikö Suomessa ole itsemääräämisoikeutta mitä haluaa ostaa. Olivat niin ovelia, että kaverini ei huomannut joutuvansa pulaan, kun avaa paketin ja käyttää niitä... Sitä ei voi palauttaa, jos on ottanut yhdenkin. Mutta mistä voi arvata niitten olleen käyttökelvottomia. Rahat menevät hukkaan

        Todella petollista tuotetta,mainostavat niin hyväksi..Mutta totuus on toinen,aiheuttaa lihaskudosten,ja ihosolujen häviämistä.Itse olen joutunut "koukkuun", mutta kerkesin syödä yli puoli vuotta. Tilanteeni opn kammottava..! Jos joku ei tiedä miten vaikuttaa kannattaa olla syömättä,on hengenvaaralisia..!Jos joku on saanut purettua tilauksen,niin hyvä.Vaiikka ei saisikaan purettua,kannattaa jättää syömättä jos nimittäin terveys on se kaikkein tärkein. Pieni hinta maksaa pakollisen ½v-1v kuin saada kroippansa hajalle. Puhelinmyyjät syyllistyvät "roikokseen",kun eivät tarkista henkilön "ymm'ärrystä",kyseisten tutteiden kohdalla..:/ Pakkomyyntiä ja terveydellä ei saa leikkiä..! Kyseiset tutteet tuhoavat laminiinit jotka pitävät solut kasassa ja siten myös kaikkien kudosten koossapysymisen toiminnnassa..Niinkuin on tarkoitus..! Ihminen ei pysy koossa, ilman solujen yhteyttä..!


      • Vitamiinitabletit, omega-3-rasvahapot tai muutkaan tavalliset, tutkitut ja turvalliset Eviran hyväksymät ravintolisät eivät missään tapauksessa "tuhoa lihaskudosta" tai ole "hengenvaarallisia". Ravintolisät, kuten esimerkiksi D-vitamiinivalmiste, on tarkoitettu tukemaan terveellisiä elintapoja. Kyseinen kirjoittaja oli asiasta yhteydessä myös asiakaspalveluumme, ja kaikki väärinymmärrykset on nyt onneksi korjattu. :)

        Terveisin, Essi / SuomiVita asiakaspalvelu


      • VitaEki
        tappavia kirjoitti:

        Todella petollista tuotetta,mainostavat niin hyväksi..Mutta totuus on toinen,aiheuttaa lihaskudosten,ja ihosolujen häviämistä.Itse olen joutunut "koukkuun", mutta kerkesin syödä yli puoli vuotta. Tilanteeni opn kammottava..! Jos joku ei tiedä miten vaikuttaa kannattaa olla syömättä,on hengenvaaralisia..!Jos joku on saanut purettua tilauksen,niin hyvä.Vaiikka ei saisikaan purettua,kannattaa jättää syömättä jos nimittäin terveys on se kaikkein tärkein. Pieni hinta maksaa pakollisen ½v-1v kuin saada kroippansa hajalle. Puhelinmyyjät syyllistyvät "roikokseen",kun eivät tarkista henkilön "ymm'ärrystä",kyseisten tutteiden kohdalla..:/ Pakkomyyntiä ja terveydellä ei saa leikkiä..! Kyseiset tutteet tuhoavat laminiinit jotka pitävät solut kasassa ja siten myös kaikkien kudosten koossapysymisen toiminnnassa..Niinkuin on tarkoitus..! Ihminen ei pysy koossa, ilman solujen yhteyttä..!

        Tuon väitteen mukaan mun ei pitäs olla enää hengissä. Olen käyttänyt tuotetta yli 10v yhtäjaksoisesti. Sellanen riesa tuotteesta on tullu. Ei siis koskaan Sairauslomaa. Olen keskimäärin 1 pv/vuosi työstä Sairauslomalla.


      • Rikollista
        ikinä kirjoitti:

        Joo lääkärini ihmetteli heidän toimintaansa, kun kerroin kaverini jääneen loukkuun moiseen firmaan. Eikö Suomessa ole itsemääräämisoikeutta mitä haluaa ostaa. Olivat niin ovelia, että kaverini ei huomannut joutuvansa pulaan, kun avaa paketin ja käyttää niitä... Sitä ei voi palauttaa, jos on ottanut yhdenkin. Mutta mistä voi arvata niitten olleen käyttökelvottomia. Rahat menevät hukkaan

        Tämä tuote ei sovi kaikille, ja on myöskin huijausta, pakko-myyntiä. Sain kovia vatsavaivoja, ja lopetin. Toimitus on myöskin jatkunut tilaukseni loputtua, aina vaan tulee lisää?
        Asiakaspalvelu ei uskalla kommentoida palautteisiin? Miksiköhän...eipä tuota selkeää syyytä kannata edes kysyä. Inhimellinen erehdys, ei oikein mene perille.
        Varoittelu aiheesta ei mene hukkaan...


      • Anonyymi
        suomivita_oy kirjoitti:

        Vitamiinitabletit, omega-3-rasvahapot tai muutkaan tavalliset, tutkitut ja turvalliset Eviran hyväksymät ravintolisät eivät missään tapauksessa "tuhoa lihaskudosta" tai ole "hengenvaarallisia". Ravintolisät, kuten esimerkiksi D-vitamiinivalmiste, on tarkoitettu tukemaan terveellisiä elintapoja. Kyseinen kirjoittaja oli asiasta yhteydessä myös asiakaspalveluumme, ja kaikki väärinymmärrykset on nyt onneksi korjattu. :)

        Terveisin, Essi / SuomiVita asiakaspalvelu

        Pakkomyyntiä.


    • Tuputtamista

      Tulipa oikein myyntitykkipuhelu äsken SuomiVitalta. Vaikka kuinka monesti sanoin, etten ole kiinnostunut enkä halua tilata, niin nainen vain toisti: No jos et halua nyt tätä 24 kk sopimusta, niin laitetaan 12 kk. Jyrkästi kieltäydyin. Toivottavasti jää tähän!!

      • "Pilleri"

        Eihän se mitään, minä kahden firman "pallottelemana". Vuoden käytin Fitafinin tuotteita ja jossain vaiheessa lupauduin tilaamaan Suomifitaa. Kehuivat kovasti joten tilasin niitä. Nytpä olen sitten taas siinä vaiheessa, että Fitafin piti vartin "palopuheen" kuinka firma on suomalainen. Tässä jää kotimaahan rahat. Vuoden vaihteessa taas Fitafiniä, enkä edes tiedä kumpainenko parempi. Sanoin myyjille suoraan, kuinka näitä keskenään ovat kehuneet. Muistaakseni kerran laitoin pakkauksen takaisin ja päälle kirjoitin vaan olleen tilaukseni jo lopussa. Täytyypä katsoa Fitafininkin sivustoa. Kuinkahan suhtautuvat, jos ilmoitan näin hyvissä ajoin peruvani koko tilauksen.


      • Erehtynyt

        Siellä ei ymmärretä mitä tarkoittaa sana ei niiden pitäis mennä uudestaan kouluun.ihan väkisin myyntiä.


    • pilleri4

      En saanut minäkään sopimusta peruttua vaikka en voi niitä pillereitä syödä,aika joustamaton firma !

      • isoäitiä uhri

        Me suomalaiset olemme ihan nössöjä. onko kukaan tehnyt vielä
        RYHMÄKANNETTA
        tämäntapaisia firmoja vastaan. Eihän tästä tule mitään, että pitää maksaa tuotteesta mitä ei voi käyttää kun aiheuttavat sairastumisen..
        TÄMÄ SOME ON MEIDÄN KULUTTAJIEN ASE.
        Minä ainakin lähetän kaikki käyttämättömät ja maksetut vitamiinipaketit takaisin ja kaikkien muidenkin...


    • Hei kaikille!

      Kiitoksia viesteistä sekä palautteista!

      Myös määräaikainen tilaussopimus voidaan purkaa, mikäli peruutukselle on olemassa esimerkiksi selkeä terveydellinen syy tai jos tilaaja ei ole ikänsä tai terveydentilansa vuoksi ymmärtänyt tilauksen ehtoja. Jos näin hullusti on päässyt käymään, pahoittelemme tapahtunutta ja pyydämme olemaan pikaisesti yhteydessä asiakaspalveluumme lisäohjeiden saamiseksi ja tilanteen korjaamiseksi!

      Muistattehan lisäksi, että tilaukseen kuuluvia tuotelähetyksiä voi halutessaan vaihtaa myös muihin tuoteperheemme tuotteisiin! ☺

      SuomiVita on 100 % suomalainen yritys, ja olemme toimittaneet jo lähemmäs 100.000 tuotetoimitusta tyytyväisille asiakkaillemme ympäri Suomea.
      Yhteystietomme palautetta ja yhteydenottoja varten löytyvät kotisivuiltamme osoitteesta www.suomivita.fi .

      Ystävällisin terveisin,

      Essi / SuomiVita asiakaspalvelu

      • EI vedätyksille.

        Yhteys kuluttaja asiamieheen jos hommat ei toimi, lisäksi asia kannattaa kertoa kaikilla keskustelupalstoilla että muutkin kuluttajat osaavat varoa.


      • nappula15

        Mutta onhan se naurettavaa, ettei se riitä kun asiakas henkilökohtaisesti ilmoittaa asiakaspalveluun olevansa kykenemätön käyttämään tuotteita. Lääkärintodistusten hankkiminen tuollaista puliveivausta vastaan ei kuitenkaan ole ilmaista lystiä, vaan siihen kuluu aikaa ja vaivaa niin asiakkaalta kuin usein myös omaisilta.

        Perinteinen "asiakas on aina oikeassa" -mentaliteetti tuntuu olevan täysin hukassa näiltä puhelinmyyntiä harjoittavilta pillerifirmoilta.


    • "Pilleri"

      Minä olen kyllä aina tiennyt sitoutuvani vuodeksi kerraan tilatessani näitä tuotteita. Nyt on vaan ongelmana kuumman firman tuotteet parempia? Aina ovat kehuneet omiaan. Nyt vallan mustaa valkoisella, että vallan 100% kotimainen! No onko SUOMILIPPUmerkintä??!!.
      Muistaakseni sanoivat, että SuomiVitalta puuttuu se merkintä. Kumman tuotteet ovat sitten 101%. Siis kumman firman palkkarahat jäävät Suomeen??!!.
      Olisi pitänyt kurkata ensin mitä tuli kirjoitettua VitaFin;in sivulle ja kumpaisenko toimitusjohtaja (vai mikä se oli) kirjoitti paikallislehteen näistä puhelimitse kaupittelusta. Vanhuksethan ei aina ymmärrä, että sitoutuvat vuodeksi tilaamaan. Kuulemma vaikea tulkita puhelimessa pelkän äänen perusteella.

      • "Pilleri"

        Paikallislehden "KUN VANHUS EI OSAA SANOA EI" otsikon alla olikin VitaFIN Oy Myyntijohtaja Riku Niemi myöntää, että mahdollisen sairauden tai muun esteen tunnistaminen on erittäin haasteellista.
        Laitan tämän tällekin sivulle, onhan julkaistu lehdessäkin. Ei kai suuri virhe ole? Olenhan käyttänyt molempien tuotteita. KUMPI SITTEN KOTIMAISEMPI??"


    • Hessu

      Varoitukseksi kaikille älkää koskaan ja missään vaiheessa erehtykö tilaamaan tästä firmasta mitään kun tätä sopimusta ei saa poikki vaikka kyseinen tuote ei elimistölleni sopisikaan!
      Olen tilannut pillereitä muiltakin firmoilta eikä koskaan ole tällaista ongelmaa tullut vastaan,eihän koskaan voi tietää sopiiko vai ei!

    • huonoja

      Niillä tuotteilla ei kasva muu kuin vatsalaukku. suurenee ja kunto heikkenee...

      • space

        Lompakko kyllä tyhjenee tehokkaasti!


    • rauhaikäihmisille

      Sama ongelma Äidilläni 70vuotias ja hän ei edes ole tilannut mitään.ne vain oli tullut postilaatikkoon kuin lahjana ja siksi aukaissut ja avattua pakettiahan ei voi palauttaa.Hän on monta kertaa soittanut ja kertonut ettei kykee käyttämään tuotteita,koska on allerginen, he vaatii lääkärin todistuksen. tietääkseni näitä tuotteita on vain kaupattu yli 70 vuotiaalle haiskahtaa huijaukselta ja sen takoitus on selvä. vanhat ihmiset ei jaksa taistella. Mitä useapi tekee rikos ilmoituksen sitä parempi. suomenlaissa on yksityisyyden suoja ja kuluttajasuoja ,lääkärin todistusta ei voi vaatia asiakkalta ja se on kiristystä. kuluttaja suojalain perusteella asiakas voi vaatia yritykseltä kaikki ne kulut jotka liittyy palauttamiseen ja tilaamattoman tilauksen katkaisemiseen,kuten sen lääkärin todistuksen. kilometrikorvaukset ja jos ikä ihmiselle kaupataan tuotetta mitä hän ei ymmärrä se on törkeää harhaan johtamista ja huijausta ja jos vaaditaan lääkärin toditusta ,se onkiristämistä oman, eduntavoittelua. selkeää huijausta se täyttyy mutta jos näitä ikä ihmisiä on paljon silloin se on suunitelmallista rikos toimintaa ja varmasti poliisit ottaa tutkintaan ja se voi muuttua kavallukseksi.
      minunkin äitini oli vain maksanut ja nyt sieltä tulee laskuja perinnästä jotka hän on jo maksanut. teen tästä äitini osalta tutkintapyynnön ,jota tosin äitini vastustaa.hän vain haluaa elää rauhassa ja mieluummin maksaa.sanojensamittainen ihminen ei voi ymmärtää nyky maailmaa.

      • Hyvä rauhaikäihmisille,

        Kiitos viestistänne! Kommentoitte, että 70-vuotiaalle äidillenne olisi lähetetty SuomiVitan tuotteita ilman hänen suostumustaan. Kaikessa markkinoinnissamme noudatetaan tarkkoja laatukriteereitä, joista tärkein on se, että asiakkaan tulee ymmärtää tekemänsä tilaus ja sen ehdot sekä ilmaista selkeästi suostumuksensa tilauksen tekemiseen. Mikäli nämä kriteerit eivät ole mielestänne äitinne tapauksessa täyttyneet, pyydämme teitä olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme asian selvittämiseksi! Kaikki myyntipuhelumme nauhoitetaan myynnin laadun varmistamiseksi.

        Myös terveydelliset syyt ovat aina pätevä syy määräaikaisen tilauksen perumiseen. Tähän ei tarvita yksityiskohtaista, yksityisyydensuojaa rikkovaa selvitystä terveydentilasta.

        Olemme toimittaneet pitkälle yli 100.000 tuotelähetystä tyytyväisille asiakkaillemme ympäri Suomea, ja tuotereklamaatiot ovat todella harvinaisia. Käsittelemme jokaisen asiakaspalautteen tapauskohtaisesti, ja pyydämmekin, että olisitte yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme tilanteen ratkaisemiseksi! :)

        Ystävällisin terveisin,

        Essi / SuomiVita asiakaspalvelu


      • nappula15

        Mitähän tuo "yksityiskohtainen ja yksityisyydensuojaa rikkova selvitys terveydentilasta" tarkoittaa tässä tapauksessa? Lääkärintodistusta? Kyllä sellaisen perään sieltä teidän puljusta on vaan kovasti kyselty...

        Tällaisten pillereitä (tai alushousuja/partahöyliä/sukkia/yms.) kauppaavien puhelinmyyntifirmojen touhuissa tuntuu edelleen painottuvan tuo, että sopimuksen saa kyllä syntymään melko heppoisesti puhelimessa, mutta sen peruuttaminen/katkaiseminen on tehty vaikeaksi tai jopa mahdottomaksi. Lisäksi ikäihmiset vaikuttaa "helpolta riistalta", koska he eivät ole tottuneet tappelemaan tällaisia huijauksia vastaan.

        Milloinkahan Suomessa päästään siihen, että tällainen joutava puhelinmyynti on kiellettyä ellei sitä erikseen salli? Mitenköhän suuri osa suomalaisista haluaisi tuollaisessa tilanteessa vastaanottaa myyjien häirikkösoittoja? Nykyisinhän myyntiä tulee, ellei sitä erikseen kiellä.


    • JeanneDarc

      Onneksi tilasin tilasin vain kahden kuukauden pillerit, mikä ei ensin ollut muka edes mahdollista. On törkeää sitouttaa ostamaan kahden vuoden pillerit, sillä siinä vaiheessa kun olet niitä kokeillut ja sairastunut, on 14 päivän peruutusaika jo umpeutunut. Ei auta vaikka lähettää reklamaation tuotteesta, joka on aiheuttanut, kuten nyt itselleni yli 3 kk kestäneen vesiripulin. Asiakaspalvelu neuvoo puolittamaan kapselin, koska ovat niin vahvoja. Tästä ei puhelinmyyjä maininnut, tosin ei puolittaminen mitään auttanut, vahinko oli jo tapahtunut. Yleensä jos tehdään jostain asiasta reklamaatio, laskutusprosessi keskeytyy kunnes reklamaatio on käsitelty. SuomiVita ei reagoinut takaisin palautettuun lähetykseen sen paremmin kuin reklamaatioonkaan, vaan tuli maksumuistutuksia viivästysmaksuineen ja hyvin nopeasti myös perintäfirmasta. Ketään ei kiinnostanut se, että tuotteen keskeyttäminen syy oli vakava suolistosairaus. Vedottiin 14 päivän peruutusaikaan.
      Tämä olisin verran törkeä tapaus, etten ikinä enää tilaa yhdeltäkään puhelinmyyjältä mitään edes ilmaiseksi.
      Yritysrekisteri tietojen mukaan SuomiVita on perustettu v. 2012. Ensimmäinen vuosi ei ollut kovin kannattava mutta sen jälkeen se onkin tahkonnut miljoonatulosta. Strategialla myydä kahden vuoden sitoumuksella, jota ei sitten millään saa poikki
      Helppoa rahaa.
      Ainoa puhelinnumero yritykseen on asiakaspalvelunumero, joka on ohjeistettu sekä torpedoimaan valitukset että antamaan lääketieteellistä neuvoa, tuskin siellä kukaan terveydenhoitoalan ammattilainen istuu vastaamassa puhelimeen.

      • Hyvä JeanneDarc,

        Todella ikävää kuulla, että suolistosairautenne on ollut este tuotteiden käytölle. Terveydelliset syyt ovat aina pätevä peruste tilauksen perumiselle. Pyydämme teitä olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme asian tiimoilta!

        Ystävällisin terveisin,

        Essi / SuomiVita asiakaspalvelu


    • Toto

      Samanlainen tapaus täällä ja ihmeellisintä asiassa on se, että henkilöllä on totaalinen myynti- ja markkinointikielto, niin sitä ei kunnioiteta. SuomiVitan asiakaspalvelun henkilökunta ei myöskään kerro nimeään sinne soitettaessa. Sanoivat, että kuuntelevat kyseisen myyntipuhelun ja jos henkilö, jolle tuotteita myyty, ei hänen mielestään vaikuta muistisairaalta, niin tilaus ei katkea. Kielto otettu henkilölle nimenomaan siksi, kun on muistisairas! Lisäksi firma vaatii lääkärintodistusta heille lähetettäväksi, jota en aio todellakaan tehdä. Otin yhteyttä kuluttajasuojaan, josta kehotettu olla maksamatta laskuja ja tekemään rikosilmoituksen, koska firma on syyllistynyt rikokseen. Olin yhteydessä poliisiin, jossa myös kehotettiin olla maksamatta laskuja, koska peruminen ei onnistu ja myyntikiellosta huolimatta tuotteita pakkomyyty asiakkaalle! Ottakaa kaikki yhteyttä ensin firmaan ja sitten poliisiin jos tuotteita kielloista huolimatta tulee!! Jos

      • Hei Toto,
        Teille on aikaisemmin tänään lähetetty vastaus meille lähettämäänne sähköpostiin asiaan liittyen. Kuten voimme yhdessä todeta, tilanteeseen ei liittynyt pakkomyyntiä eikä muutakaan rikollista. Asia myös saatiin luonnollisesti sovittua, mikä onkin aina asiakaspalvelumme tavoite. :)

        Mitä markkinointiestoihin tulee: Valitettavasti yksikään kuluttajille tarjottavista markkinointiestopalveluista ei ole viranomaisen ylläpitämä, eivätkä rekisterien pitäjät toimita kaikkia tietoja kaikkiin yrityksiin. Markkinointikiellot myös vanhenevat, joten niitä pitää uusia tietyin väliajoin. Viime kädessä on kuluttajan vastuulla ilmoittaa markkinointikiellosta suoraan niihin yrityksiin, joista ei markkinointia halua. Yrityksen tulee aina noudattaa tietoonsa tullutta markkinointikieltoa.

        Olemme toimittaneet lähes 150.000 tuotelähetystä tyytyväisille asiakkaillemme ympäri Suomea. Vaikka noudatamme kaikessa toiminnassamme tarkkoja laatukriteereitä, voi välillä syntyä väärinkäsityksiä. Otamme kaiken saamamme palautteen vakavasti ja pyrimme jatkuvasti parantaman palveluamme. Onneksi tämänkaltaiset ikävät tilanteet ovat helposti korjattavissa ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

        Ystävällisin terveisin,
        Essi / SuomiVita asiakaspalvelu


    • 1vihainen

      Älkää missään tapauksessa tilatko enää MITÄÄN SUOMIVITALTA !!!!!!!

      Jouduin itse sen "ansaan" ja nyt maksan sitten sen tuotteista ( monivitamiini -maitohappo....) , joita en aio enempää käyttää ( käytin n. kuukauden, kun en muistanut perua tilausta kahden viikon jälkeen, SIIHENHÄN heidän myyntitaktiikkansa perustuu ! Miten tälläista myyntiä saa tehdä Suomessa ???? Tuotteista ei ollut mitään hyötyä !

    • Huijattukominäkin

      Täällä ei vatsa kestä Suomivitan pillereitä eikä vuoden sopimuksesta pääse eroon vaikka kuinka vakuuttelisi

      ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET TEHKÖ TOIMITUSSOPIMUKSIA jollei ole perumisoikeutta

      • Pääseeeroon

        Kyllä pääsee eroon myös määräaikaisesta sopimuksesta terveydellisiin syihin vedoten. Jos ei muuten niin sitten lääkärintodistuksella. Eihän tämäkään firma sitä tietysti epäeettisyyttään mainitse sivuillaan ja jos muuta väittävät puhelimessa, niin valehtelevat.


    • pettynyteläkeläinen

      Sama tilanne minulla, määräaikaista tilausta ei pureta muutakuin lääkärin todistuksella. Soitin terveyskeskukseen, olivat hyvin huvittuneita ajatuksesta ja kyseenalaistivat toiminnan laillisuuden. Asiakaspalvelia Suomivitalla oli todella joustamaton ja töykeä. Kun kerroin varoittavani ystäviä firmasta, sanoivat minun syyllistyvän rikokseen ?? Ihmettelin miten voi olla rikollista varoittaa ystäviäni kyseisestä sopimuksen irtisanomis vaikeudesta, minulle vaan intettiin 14p.irtisanomis mahdollisuudesta . Kerroin että syötyäni aikani huomasin että ei sopineet minulle, koska olin epävarma johtuuko tuotteesta pidin tauon. Vaivat loppuivat. Aloitin uudelleen vaivat palasivat, ja varmistuin tuotteen sopimattomuudesta. Mutta 14p oli mennyt. Nyt ainoaksi mahdollisuudeksi purkaa sopimus osottautuu käynti lääkärissä koska en turhaan pienistä varoistani halua maksaa tuotteesta joka ei minulle sovi. Kunhan tilaus on saatu purettua palaan asioiden tarkasteluun lain osuudella. Nyt...EI KOSKAAN SUOMIVITALTA mitään enää. Ei tämä näin voi mennä !!!!!

      • Myöspettynyt

        Kunnan lääkäri sanoi ettei hän voi tuollaisia lausuntoja kirjoittaa pelkän asiakkaan oletuksen pohjalta, että SE SIITÄ lekurintodistuksesta .
        Pitäisiko maksaa yksityiselle lääkärille isot rahat että pääsisi vuoden sopimuksesta irti ?
        Meidän perheelle ei tule enää mitään Suomivitalta


    • MaijuVirtanen

      Olin juuri aikeissa tilata Suomivitalta D-vitamiinia! Onneksi tuli mieleen lähteä etsimään kommentteja kyseisen firman palveluista…jätän nyt tilauksen tekemättä :)

      • annakukka1326

        Ei niissä vitamiineissa sinänsä ole mitään vikaa mikäli mitään näin kotilääkärinä vuoden kirjekurssin suorittaneena mitään asiasta ymmärrän. Ongelma se, että vitamiineja myydään vanhoille ihmisille, jotka eivät ole ymmärtäneet mitä tuli tehtyä, mihin sitouduttiin. Itse en äidin kaupoista olisi tiennyt mitään jollen löytänyt äidin olohuoneen lattialta pinon vitamineeja.


      • Anonyymi

        Osta Lidlistä vitamiinit, siellä on kaikkein edullisimmat hinnat. Halvempaa kuin näillä ns halpakaupoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osta Lidlistä vitamiinit, siellä on kaikkein edullisimmat hinnat. Halvempaa kuin näillä ns halpakaupoilla.

        Oikein. Ostan myös Lidlistä. En voi ymmärtää koko puhelinmyyntiä. Katkaisen heti puhelun kun voin. Viimenkin joku väitti, että olen jo tilannut. Nyt tämä on jatkotilaus. Ajattelin, oho, joku on tilannut minun nimelläni. Ei ole kyllä kuulunut mitään. Monipuolisen ruoan lisäksi ihminen ei tarvi paljon muuta. Ikääntyvälle B 12 , kalanmaksaöljyä, mangesiun auttaa suonenvetoihi. Siinä ne on, ikä-ihmisen välttämättömät. Näitä saa mistä vaan, viimeistään apteekista. Moraalitonta puhua vanhukset yli ja lähettää vuoden pillerit, joita ei voi edes perua.


    • hui-hai

      Tallaiset yritykset pitäisi saada vastuuseen vanhuksille myynnistä.

    • hörönlöröt

      Juuri tänäaamuna sain puhelun SuomiVita myyjältä. Hieno esitys vitamiinitarpeestani, kahden vuoden sopimusta tarjottiin. Kun sanoin, etten tee noin pitkiä ostosopimuksia, tarjous lyheni vuoteen ja siitä vielä puoleen vuoteen.
      Kun se vitamiinien vaikutus alkaa vasta noin puolenvuoden kuluttua. Ja vitamiinit tarvivat maitohappobakteerit, jotta ne edes imeytyisi ihmisen elimistöön! Apteekin vitamiinit ovat niin olemattomia, että ne eivät vaikuta mitenkään!
      Ruoasta ei saa enään ravinteita, koska maanviljely ja marjatuotanto on tehoviljelyä ja se poistaa vitamiinit ja kivennäisaineet tuotteista!
      Kiitin tiedoista ja sanoin näkemiin. En tilannut pillereitä. Ehkä nahistun nyt sitten vitamiinin puutteeseen!

    • Äimistynyt

      Nyt olen todella tuohtunut ja ymmälläni. Syöpäsairas 75-vuotias äitini ei saa lääkärin mukaan syödä näitä pillereitä. Asiakaspalvelusta oli oltu todella törkeitä. Oli suositeltu laittamaan pillerit vaikka kukkaruukkuun?!? Ja lääkärintodistusta aiheesta, että tilauksen voi perua. Kysynpävaan, joutuuko kuolinpesä hoitamaan tällaista tilausta määräajan loppuun? Äitini myös puolikuuro, eikä ole tiennyt sitoutuneensa tällaiseen soppaan. Todella törkeää kauoankäyntiä. Tulen olemaan yhteydessä asiasta eteenpäin.

      • Ärsyyntynyt

        Vielä lisäyksenä, että kuluttajansuojalaki on hyvin selkeä. Miten vähä-älyäisinä ihmisiä pidetään ja hyväksikäytetään? Yritys on kyllä kova tällä firmalla, kun lukee koko viestiketjun kokemukset. Yrityksen moraali ja etiikka on vähintään arveluttava. Mielenkiinnolla, mitähän kaunokirjallisia käänteitä Suomivitsi keksii tähän.


      • suomivita_asiakaspalvelu
        Ärsyyntynyt kirjoitti:

        Vielä lisäyksenä, että kuluttajansuojalaki on hyvin selkeä. Miten vähä-älyäisinä ihmisiä pidetään ja hyväksikäytetään? Yritys on kyllä kova tällä firmalla, kun lukee koko viestiketjun kokemukset. Yrityksen moraali ja etiikka on vähintään arveluttava. Mielenkiinnolla, mitähän kaunokirjallisia käänteitä Suomivitsi keksii tähän.

        Hei! Vastaukseni tulee nyt hieman myöhässä, sillä tarkistin juuri asian ja olittekin jo keskustelleet asiasta asiakaspalvelumme kanssa uudestaan, molemminpuoliset väärinkäsitykset oli saatu korjattua, tilaus on peruttu ja asia on ilmeisesti kaikinpuolin kunnossa! :)

        Mukavaa kesän jatkoa sekä teille että äidillenne!

        Ystävällisin terveisin, Essi / SuomiVita Oy


    • Puhelinrosvohyeenat

      Joku laki pitäisi tällaisille vanhuksia hyväksikäyttäville hyeenoille olla. Oma vanha äitini on myös joutunut hymiöitä viljelevän puhelinrosvon uhriksi. Eroon ei pääse millään. Hyvin kyynistä ja alhaista porukkaa. Epärehellisyydellä hankituista rahoista epäilemättä menee melkoinen osa pillereihin ja jauheisiin jotka hiljentävät näiden hyypiöiden omantunnon äänen. Joukkokanne tarvittaisiin vastutuskyvyttömien hyväksikäytön ehkäisemiseksi.

    • Lapsenlapsi

      Aivan pöyristyttävää vanhusten hyväksikäyttöä. Tänään juuri yritin hoitaa Suomivitan kanssa, kun ikivanha isoisäni oli ihan hädissään kun eivät suostu lopettamaan tilausta. Ihmettelen oikeasti, kuinka sairasta bisnestä tuo Suomivitan porukka harrastaa, pakkomyy yli 80-vuotiaalle vanhukselle joka ei edes ymmärrä mitä tilaa, ei kuule eikä näe mitään. On vaan hätää kärsimässä kun ihmepillereitä tulee ovista ja ikkunoista ja sanoo että on kieltänyt tuotteiden lähettämisen. Onneksi en ole ainoa jolla on ongelmia ko puljun kanssa. Asiakaspalvelukin oli aika ala-arvoista. Ei ole asiakas ainakaan oikeassa tossa puljussa.

      • Hei!

        Ikävä kuulla, että tilauksen suhteen on ilmennyt harmia. Kuvailemanne kaltaisista terveysongelmista tai väärinkäsityksistä kannattaa aina mainita asiakaspalvelijalle, sillä tällaisessa tilanteessa tilaus ilman muuta peruutetaan. Mikäli asia ei ole vielä selvinnyt, otattehan yhteyttä asiakaspalveluumme asian selvittämiseksi!

        Ystävällisin terveisin, Essi / SuomiVita Oy


    • h.w

      ongelma SuomiVitaOy:nkanssa.suomi vitan puhelinmyyjä nro:358444500513.1.8.2018klo9.52. Puhelinmyyjä oli erittäin jossain muodossa päälekäyvä tuotteiden tuputtaja.En mennyt ostamaan mitään minusta kyseisten tuotteiden tarjonta oli erittäin epäselvää.Uskon kyllä että ellei pidä varaansa hänen kaltaisten puhmyyjien kanssa toiseksi jää. Ikävä kyllä nauhotin tuon puhelun omaan kännykkääni. Jos vielä kerran minun nenäni eteen tulee kyseisenkaltainen teidän puhelimyyjä julkaisen koko keskustelun julkisesti.terv 0407036286.H.W.puhelinumeroni on julkinen mutta puhelinmyyjien "rämppä"soittojen estoluettelossa.

    • Anonyymi

      SuomiVitan kanssa ei kannata puhelimessa tehdä
      mitään sopimusta jos heillä edelleen tilaukset määräaikaisia. Miksikö ei, no siksi että et voi etukäteen tietää siedätkö heidän valmisteita ja peruutus mahdollisuutta ei ole.

    • Anonyymi

      Sama homma. Mummo 88 vuotias, ja pillereitä tulee. Lähtö laitokseen edessä. Mitä voi tehdä
      Kun erä 21 euroa ja 12 kertaa. Minieläkeläistä rahastetaa.

      • Anonyymi

        Ei mitään.lähettävät varmaan kuolemankin jälkeen niitä pillereitä.


    • Anonyymi

      Aivan huijari firma tämä helmi vita
      Peruin heti tilauksen puhelimessa ensimmäisen erän tultua.
      Taas vain tuli uusi paketti.
      En aio maksaa sitä ja otan kuluttaja asiamieheen yhteyttä.
      Lisäksi ilmoittelen sosiaalisessa mediassa teidän toimintatavoista..

      • Anonyymi

        täällä keskusteltiin suomivitasta :D :D


    • Anonyymi

      Luontaistuote firman kanssa kantaa olla tarkkana.Vuosia sitten,useita kertoja yritin lopettaa äitini osoitteeseen lähetetyt laskut Tilauksen lopetus vaati sinnikkyyttä.Monen mutkan jälkeen sain käsiini tilaajan nimen.
      Tilaajalla oli sama nimi kuin edesmenneelle isälläni.Tiesin että samanniminen herrahenkilö asuu myös Espoossa.Asiakaspalvelu ei ensiksi tahtonut ottaa asiaa vakavasti lasku olisi pitänyt maksaa.Vaikka osoitetiedot olivat toisen henkilön.Asia meni vihdoin perille,kun kerroin ottavani viranomaisiin yhteyttä,jos vielä lähettävät tuotteita tai laskua.Asian käsittely loppui siihen.

    • Anonyymi

      Ihan vinkkinä niille jotka haluavat syödä lisävitamiineja. Vastaavia vitamiinilisiä saa ruokakaupasta ja apteekeista paljon halvemmalla. Onhan tuo toki varmasti hyvä bisnes kun saa vastaavista vitamiineista ottaa moninkertaisen hinnat. Onnea vain firman omistajalla, mahtaa olla jo vauras henkilö kun on tätä vuosikausia pyörittänyt.

    • Anonyymi

      Käykääs kaiken kiireen keskellä kannattamassa tuota kahden sähkömittarin aloitetta, että kämpässä saa olla pörssisähkömittari ja se nykyinen. Niillä voi sitten saada sitä, joka on halvempaa sähköä. https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/12663

    • Anonyymi

      Joo mä peruuttanut tilauksen puhelimitse sanottiin että asia selvä niin tänään oli postissa uusi paketti ja lasku tää on ihan huijari firma

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1893
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1456
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      16
      1399
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      11
      1369
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe