Jokaiselle narsistille nauretaan selän takana ja usein myös päin naamaa. Narsistista puhutaan takanapäin ja narsistia osoitetaan sormella. Narsisti uskoo itseensä, muut ei kun side otetaan silmiltä.
Narsistin kanssa elävä ja viihtyvä menettää itsekunnioituksensa ja häntä säälitään yleisesti.
Ymmärtääkä joku, miksi yksikään ihminen uhraa elämästään aikaa narsistille?
Totuus narsistin elämästä
106
3209
Vastaukset
- lottamari<3
Ymmärtäähän sen, jos täällä lukemani paikkansa pitää, että molemmat on narsisteja ja riippuvaisia toisistaan. Ja ellei se elämänsä uhraaja ole narsisti, niin sitten jonkin sortin läheisriippuva tai surkea muuten. Eipä kannata syytellä narsistia, kun elämänsä hänkin joutuu uhraamaan jollekin läheisriippuvaiselle ruikuttajalle. Ei ole helppoa narsistillakaan, kun joutuu päivästä toiseen kulkemaan iilimato kainalossa. Kyllä siinä narsistille nauretaan, kun kainalossa roikkuu surkean näköinen iilimato, joka ei pystyssä pysy ilman narsistikeppiä.
- pyhä sylvi
Kahden narsistin kimppa ei onnistu. Ensinihana narsisti huijaa ei-narsistin kimppaan, kun on saanut kimpan lujitettua, helvetti voi alkaa.
Mikä sinut lottamari tuo narsismista keskustelemaan? Isäs heppi? - lottamari<3
pyhä sylvi kirjoitti:
Kahden narsistin kimppa ei onnistu. Ensinihana narsisti huijaa ei-narsistin kimppaan, kun on saanut kimpan lujitettua, helvetti voi alkaa.
Mikä sinut lottamari tuo narsismista keskustelemaan? Isäs heppi?oletko koskaan kuullut sarkasmista?
Sitäpaitsi, kahden narsistin kimppa on yhtä todellinen ja mahdollinen kuin mikä muu suhdepari tahansa. Narsisti suhteet nyt tuppaa väkisinkin epäonnistumaan, eikö?
Kerro minulle miten narsisti huijaa toisen henkilön kimppaan? Eikö siinä ole toisella mitään osuutta ja miten kimpan saa lujitettua, jos et itse ole siinä mukana ja sitä tahdo?
Kaksi narsistia voi manipuloida tosiaan kahdella eri tavalla. - joka lajia löytyy
lottamari<3 kirjoitti:
oletko koskaan kuullut sarkasmista?
Sitäpaitsi, kahden narsistin kimppa on yhtä todellinen ja mahdollinen kuin mikä muu suhdepari tahansa. Narsisti suhteet nyt tuppaa väkisinkin epäonnistumaan, eikö?
Kerro minulle miten narsisti huijaa toisen henkilön kimppaan? Eikö siinä ole toisella mitään osuutta ja miten kimpan saa lujitettua, jos et itse ole siinä mukana ja sitä tahdo?
Kaksi narsistia voi manipuloida tosiaan kahdella eri tavalla.Tietysti narsisti näyttelee ihastuttavan ihanaa, omana itsenään hän ei saisi ketään. Joka narsku paljastuu narskuksi heti kun on hynttyyt lyöty yhteen. Ihastuttava ihanuus loppuu kuin seinään. Suhteet loppuvat aina lyhyeen, sitä kärsimystä ei kukaan kestä pitkään, mutta sekin vähä voisi jäädä kokematta.
Niissä tapauksissa se jakuu, joissa sitomus on monimutkaistunut. Miksi odottaa sekoamista narsistin kanssa ja alistaa lapset sille saatanalliselle hirmuvallalle? Kaikissa tapauksissa koko perhe oireilee niin voimakkaasti, että se kuuluu ja näkyy naapuriin asti. Niin härskin sadistisia tapauksia, joista ei pääse pois kun ovat liian pitkällä suossaan.
Tapahtuu raakuuksia, mutta esille tullessa puhutaan malliperheestä, eikä kukaan osannut aavistaa. Oikeasti jokaisen silmä näkee saman edeltä, mutta se kielletään näkemästä. - kukaan ei usko
joka lajia löytyy kirjoitti:
Tietysti narsisti näyttelee ihastuttavan ihanaa, omana itsenään hän ei saisi ketään. Joka narsku paljastuu narskuksi heti kun on hynttyyt lyöty yhteen. Ihastuttava ihanuus loppuu kuin seinään. Suhteet loppuvat aina lyhyeen, sitä kärsimystä ei kukaan kestä pitkään, mutta sekin vähä voisi jäädä kokematta.
Niissä tapauksissa se jakuu, joissa sitomus on monimutkaistunut. Miksi odottaa sekoamista narsistin kanssa ja alistaa lapset sille saatanalliselle hirmuvallalle? Kaikissa tapauksissa koko perhe oireilee niin voimakkaasti, että se kuuluu ja näkyy naapuriin asti. Niin härskin sadistisia tapauksia, joista ei pääse pois kun ovat liian pitkällä suossaan.
Tapahtuu raakuuksia, mutta esille tullessa puhutaan malliperheestä, eikä kukaan osannut aavistaa. Oikeasti jokaisen silmä näkee saman edeltä, mutta se kielletään näkemästä.Kuka muistaa helsinkiläisen arvostetun isokokoisen tohtorismiehen, jonka pieni käivänä noita-akkansa kiusasi ja kidutti vuosia, lopulta kuoliaaksi asti?
- lottamari<3
joka lajia löytyy kirjoitti:
Tietysti narsisti näyttelee ihastuttavan ihanaa, omana itsenään hän ei saisi ketään. Joka narsku paljastuu narskuksi heti kun on hynttyyt lyöty yhteen. Ihastuttava ihanuus loppuu kuin seinään. Suhteet loppuvat aina lyhyeen, sitä kärsimystä ei kukaan kestä pitkään, mutta sekin vähä voisi jäädä kokematta.
Tapahtuu raakuuksia, mutta esille tullessa puhutaan malliperheestä, eikä kukaan osannut aavistaa. Oikeasti jokaisen silmä näkee saman edeltä, mutta se kielletään näkemästä.Varmasti näin on, mutta silloin herää kysymys; mihin uhri narskussa ihastuu?
Yleensä uhri on altis itse kehuille, on kova tarve saada joku, kova tarve tuntea rakkautta, hänellä on taipumus romatisoida elämää, hän ripustautuu jokaiseen joka vain hänelle antaa huomiotaan. Narsistin uhrit ovat yleensä läheisriippuvaisia, heikolla itsetunnolla varustettuja ohutnahkaisia narsisteja. Heiltä puuttuu täysin itsesuojeluvaisto tai se on kovin heikko.
Maailmassa on paljon pahoja ihmisiä, jotka käyttävät muita hyväkseen, alistavat, sortavat vievät kaiken, mutta ellei meillä ole tietoa mitä luonnehäiröisyys pitää takanaan, miten siihen suhtautua kun siihen törmää, niin olemme vietävissä. Jokainen heikko ihminen on hyväksikäytettävä miten ja millaisissa tilanteissa vain.
Oman itsensä suojeleminen lähtee siitä, että ymmärtää omat heikkoutensa jonkun sellaisen edessä, joka tuntuu aivan liian helpolta, ihanalta, mutta pintaa syvemmälle et pääse. Rehellinen ihminen on aina avoin ja hänestä huokuu tervehenki.
Moni tavallinenkin liitto voi alun ihanuuden jälkeen kokea ruman lopun, ei pelkästään narsistiliitto. Narsismi on ilmiö, jossa uhrin heikkous toimii narsistin aseena. Narsistia on todellisuudessa turha syytellä, sillä lopulta vain uhrilla on avaimet narsistin käteen annettavaksi...narsisti vain koputtaa oveen, mutta uhri päättää päästääkö hän suden sisään, onko hyväuskoinen ja helppo saalis. - 3+8=11
lottamari<3 kirjoitti:
Varmasti näin on, mutta silloin herää kysymys; mihin uhri narskussa ihastuu?
Yleensä uhri on altis itse kehuille, on kova tarve saada joku, kova tarve tuntea rakkautta, hänellä on taipumus romatisoida elämää, hän ripustautuu jokaiseen joka vain hänelle antaa huomiotaan. Narsistin uhrit ovat yleensä läheisriippuvaisia, heikolla itsetunnolla varustettuja ohutnahkaisia narsisteja. Heiltä puuttuu täysin itsesuojeluvaisto tai se on kovin heikko.
Maailmassa on paljon pahoja ihmisiä, jotka käyttävät muita hyväkseen, alistavat, sortavat vievät kaiken, mutta ellei meillä ole tietoa mitä luonnehäiröisyys pitää takanaan, miten siihen suhtautua kun siihen törmää, niin olemme vietävissä. Jokainen heikko ihminen on hyväksikäytettävä miten ja millaisissa tilanteissa vain.
Oman itsensä suojeleminen lähtee siitä, että ymmärtää omat heikkoutensa jonkun sellaisen edessä, joka tuntuu aivan liian helpolta, ihanalta, mutta pintaa syvemmälle et pääse. Rehellinen ihminen on aina avoin ja hänestä huokuu tervehenki.
Moni tavallinenkin liitto voi alun ihanuuden jälkeen kokea ruman lopun, ei pelkästään narsistiliitto. Narsismi on ilmiö, jossa uhrin heikkous toimii narsistin aseena. Narsistia on todellisuudessa turha syytellä, sillä lopulta vain uhrilla on avaimet narsistin käteen annettavaksi...narsisti vain koputtaa oveen, mutta uhri päättää päästääkö hän suden sisään, onko hyväuskoinen ja helppo saalis."Yleensä uhri on altis itse kehuille, on kova tarve saada joku, kova tarve tuntea rakkautta, hänellä on taipumus romatisoida elämää, hän ripustautuu jokaiseen joka vain hänelle antaa huomiotaan. Narsistin uhrit ovat yleensä läheisriippuvaisia, heikolla itsetunnolla varustettuja ohutnahkaisia narsisteja. Heiltä puuttuu täysin itsesuojeluvaisto tai se on kovin heikko"
Niin, sen verran tekee mieli kommentoida tähän kohtaan...että läheisriippuvuus ilmenee juurkin LÄHEISESSÄ suhteessa...ainakin minulla...olloin olen sivuuttanut omat tarpeeni ja tunteeni ja uskonut lujasti että kunhan vaan olen hyvä ja kiltti, ymmärrän ja annan anteeksi loputtomiin...niin sitten saan rakkautta...
Ihan en ny osaa esim. alkkiksen puolisona vuosikausia olleena, että olisin mitenkään romantisoinut elämääni/avioliittoani, ehkä pikemmin vaan sulkenut silmänsä etten näkisi todellisuutta...
mitä taas tulee tohon ripustaututumiseen jokaiseen...niin tosiaan nelikymppiseksi minun elämässäni oli ollut vain yksi ainoa mies ja sen jälkeen...elin hyvin pitkään, seitsemän vuotta ilman minkäänlaista "romanttisia" kontakteja miehiin/parisuhdetta...
Tuon jälkeen ny ollu Ännä suhteeni lisäksi vain muutama lyhyt/joitain viikkoja kestäneitä suhdevirityksiä. jotka olen itse päättänyt, plus tämä nykyinen...jota kestänyt reilun vuoden...
Noh, tämä ny tähän kohtaan...miten minä käsitän läheisriippuvuuden...että se "ongelma" käsittäkseni tulee esiin juurikin läheisissä suhteissa...etenkin olosuhteissa joista on romantiikka kaukana...
Eikä tarkoita että läheisriippuvainen olisi sillä tavoin "ihmisdyykkari" jollaiseksi narsisteja kuvataan, että hän tarvitsisi paljon ihmisiä ympärilleen...ja sen vuoksi tungettelisi jos jonkinlaisen seuraan tehdäkseen itseään tykö...
Mutta siitä olen kanssasi samaa mieltä ettei narsisti kenenkään elämään väksin tunge ja uskoisin että suurin osa uhreista on ollut minun laillani altis imartelulle...
Se taas on eri asia...kumpaanko sitten loppuviimeksi ihastuu...siihen imartelijaanko...vaiko ehkä sittenkin siihen kuvajaiseen jonka imartelija harkitusti kohteelleen näyttää...saadakseen häneltä haluamansa...
Että kannattaa miettiä sitäkin...että huumantuikokaan itsekään siihen narsistiin...oliko hän oikeasti kaikkea sitä mitä toivoi...
vai huumantuiko vain siitä omasta tunteesta, että koki itse olevansa niin ihana... - lottamari<3
3+8=11 kirjoitti:
"Yleensä uhri on altis itse kehuille, on kova tarve saada joku, kova tarve tuntea rakkautta, hänellä on taipumus romatisoida elämää, hän ripustautuu jokaiseen joka vain hänelle antaa huomiotaan. Narsistin uhrit ovat yleensä läheisriippuvaisia, heikolla itsetunnolla varustettuja ohutnahkaisia narsisteja. Heiltä puuttuu täysin itsesuojeluvaisto tai se on kovin heikko"
Niin, sen verran tekee mieli kommentoida tähän kohtaan...että läheisriippuvuus ilmenee juurkin LÄHEISESSÄ suhteessa...ainakin minulla...olloin olen sivuuttanut omat tarpeeni ja tunteeni ja uskonut lujasti että kunhan vaan olen hyvä ja kiltti, ymmärrän ja annan anteeksi loputtomiin...niin sitten saan rakkautta...
Ihan en ny osaa esim. alkkiksen puolisona vuosikausia olleena, että olisin mitenkään romantisoinut elämääni/avioliittoani, ehkä pikemmin vaan sulkenut silmänsä etten näkisi todellisuutta...
mitä taas tulee tohon ripustaututumiseen jokaiseen...niin tosiaan nelikymppiseksi minun elämässäni oli ollut vain yksi ainoa mies ja sen jälkeen...elin hyvin pitkään, seitsemän vuotta ilman minkäänlaista "romanttisia" kontakteja miehiin/parisuhdetta...
Tuon jälkeen ny ollu Ännä suhteeni lisäksi vain muutama lyhyt/joitain viikkoja kestäneitä suhdevirityksiä. jotka olen itse päättänyt, plus tämä nykyinen...jota kestänyt reilun vuoden...
Noh, tämä ny tähän kohtaan...miten minä käsitän läheisriippuvuuden...että se "ongelma" käsittäkseni tulee esiin juurikin läheisissä suhteissa...etenkin olosuhteissa joista on romantiikka kaukana...
Eikä tarkoita että läheisriippuvainen olisi sillä tavoin "ihmisdyykkari" jollaiseksi narsisteja kuvataan, että hän tarvitsisi paljon ihmisiä ympärilleen...ja sen vuoksi tungettelisi jos jonkinlaisen seuraan tehdäkseen itseään tykö...
Mutta siitä olen kanssasi samaa mieltä ettei narsisti kenenkään elämään väksin tunge ja uskoisin että suurin osa uhreista on ollut minun laillani altis imartelulle...
Se taas on eri asia...kumpaanko sitten loppuviimeksi ihastuu...siihen imartelijaanko...vaiko ehkä sittenkin siihen kuvajaiseen jonka imartelija harkitusti kohteelleen näyttää...saadakseen häneltä haluamansa...
Että kannattaa miettiä sitäkin...että huumantuikokaan itsekään siihen narsistiin...oliko hän oikeasti kaikkea sitä mitä toivoi...
vai huumantuiko vain siitä omasta tunteesta, että koki itse olevansa niin ihana...Käsittääkseni läheisriippuvuus on läheisriippuvuutta yleisesti. Kun ihminen on läheisriippuva hän etsii itselleen sellaisen "suojan", jossa tuo riippuvuuden tunteen tarve hoituu. Näitä läheisriippuvaisia on mm. uskonlahkoissa, joita johtavat voimakkaat narsistiset persoonat ja jotka vievät näitä uhreja kuin pässiä narussa.
Ongelma ei siis ole eikä tule vain parisuhteen tai suhteen lähisuhteessa vaan on olemassa oleva mielen keino pyrkiä pitämään poissa hylkäämisen aiheuttama ahdistuneisuus, yksinjääminen ja turvattomuuden pelko.
Romantisoinnillakaan en tarkoittanut, että alkoholiongelmaisen tai mielenterveysongelmaisen kanssa läheisriippuva vieläkin romantisoisi nykyistä elämäänsä. Tarkoitin sitä, että urhilla on rakkaudesta kultivoitunut tavallaan vääristynyt kuva, jossa uhri etsiessään rakkautta haluaa tuon romanttisen rakkauden kuvan säilyttää alussa niin että hän tavallaan sulkee ne toisen olemassa olevat ongelmat jonnekin syrjään, kun haluaa vaan kokea jonkun rakastavan häntä yhtä uhrautuvaisesti kuin hän itse. Vaikka tuo kuva särkyykin, niin läheisriippuva ei uskalla päästää irti, koska hänelle yksinjääminen on vieläkin pahempi kokemus ja koettelumus kuin toisen alkkis tai mielent. ong. - terapyboy
lottamari<3 kirjoitti:
Moni tavallinenkin liitto voi alun ihanuuden jälkeen kokea ruman lopun, ei pelkästään narsistiliitto. Narsismi on ilmiö, jossa uhrin heikkous toimii narsistin aseena. Narsistia on todellisuudessa turha syytellä, sillä lopulta vain uhrilla on avaimet narsistin käteen annettavaksi...narsisti vain koputtaa oveen, mutta uhri päättää päästääkö hän suden sisään, onko hyväuskoinen ja helppo saalis.Narsistit ovat itse läheisriippuvaisia. Jokainen narsisti on sairaalloisen läheisriippuvainen omista vanhemmistaan (ikään katsomatta). Ja mikä oudointa, narsistin lapsuus-perhekuviot ovat totutusta hyvästä perheestä poikkenevat. Narsisti on henkisesti riippuvainen perheestään. Narsisti saa voimansa juuri heistä sairaalla tavalla. Tervemielinen lapsi ei haluaisi olla osana sitä sairaalloista kuviota, mutta narsistia joku vetää sinne yhtenään.
Monia erilaisia tapauksia:
- Aikuinen tytär kunnioittaa äitiään pelonsekaisesti ja ja tukee alakynnessä olevaa isäänsä samaistumalla tähän. Lapsia on lapsesta asti vaadittu kunnioittamaan äitiä yli oman arvostelukyvyn.
- Pojasta on tullut aikuinen aikuisten vanhempiensa tilalle, joka tietää kaiken ja jota kuunnellaan. Isä hiljenee ja äiti tukee poikaansa isää vastaan. Kaikki muut jäsenet mitätöityjä ja alistettuja.
- Aikuistuva tytär, jolta ei ole koskaan kielletty mitään, ei ohajattu oikeaan, eikä puututtu mitenkään hänen elämään. Silti hänelle on annettu kaikki mahdollinen ja pyritty täyttämään jokainen oikku. Äiti tuntenut lapsen syntymästä asti mustasukkaisuutta isän ja tyttären välisestä yhteydestä ja siksi lapsi on saanut osakseen huonon äitikontaktin. Äiti ja tytär tuntevat salattua vihaa toisiaan kohtaan ja isä nauttii kilpailuttamisesta. Kaikki muut jäsenet mitätöityjä ja alistettuja.
-Pojan jokainen väärä teko vääristelty äidin toimesta
hyväksytyksi ja oikeaksi. Isän selän takana äiti kieroillen saanut pojasta aikaiseksi epäkelvon kansalaisen. Pojasta kehittynyt tunteeton heikkoitsetuntoinen narsisti, joka kohtelee kaikkia huonosti.
Tässä vain muutama esimerkki. Yhteistä näille kaikille on riippuvaisuus omasta perheestä, perheen sisäinen henkinen väkivalta, joka ei näy kulissien ulkopuolelle muuten kuin "jostain muusta" johtuvana oireiluna, jota esim. kouluterveydenhuolto ei tunnista.
Olen aina hämmästellyt psykologien taakkaa tunnistaa asioita heille tuntemattomista asiakkaista. Vääriä diagnooseja syntyy, koska jokaisessa "tapauksessa" jotain on keksittävä selitykseksi tai jokin resepti kirjoitettava oudolle käytökselle.
Kumpikaan ei paranna ketään, mutta tilastoihin plus. - lottamari<3
terapyboy kirjoitti:
Narsistit ovat itse läheisriippuvaisia. Jokainen narsisti on sairaalloisen läheisriippuvainen omista vanhemmistaan (ikään katsomatta). Ja mikä oudointa, narsistin lapsuus-perhekuviot ovat totutusta hyvästä perheestä poikkenevat. Narsisti on henkisesti riippuvainen perheestään. Narsisti saa voimansa juuri heistä sairaalla tavalla. Tervemielinen lapsi ei haluaisi olla osana sitä sairaalloista kuviota, mutta narsistia joku vetää sinne yhtenään.
- Aikuinen tytär kunnioittaa äitiään pelonsekaisesti ja ja tukee alakynnessä olevaa isäänsä samaistumalla tähän. Lapsia on lapsesta asti vaadittu kunnioittamaan äitiä yli oman arvostelukyvyn.
- Pojasta on tullut aikuinen aikuisten vanhempiensa tilalle, joka tietää kaiken ja jota kuunnellaan. Isä hiljenee ja äiti tukee poikaansa isää vastaan. Kaikki muut jäsenet mitätöityjä ja alistettuja.
- Aikuistuva tytär, jolta ei ole koskaan kielletty mitään, ei ohajattu oikeaan, eikä puututtu mitenkään hänen elämään. Silti hänelle on annettu kaikki mahdollinen ja pyritty täyttämään jokainen oikku. Äiti tuntenut lapsen syntymästä asti mustasukkaisuutta isän ja tyttären välisestä yhteydestä ja siksi lapsi on saanut osakseen huonon äitikontaktin. Äiti ja tytär tuntevat salattua vihaa toisiaan kohtaan ja isä nauttii kilpailuttamisesta. Kaikki muut jäsenet mitätöityjä ja alistettuja.
hyväksytyksi ja oikeaksi. Isän selän takana äiti kieroillen saanut pojasta aikaiseksi epäkelvon kansalaisen. Pojasta kehittynyt tunteeton heikkoitsetuntoinen narsisti, joka kohtelee kaikkia huonosti.
Tässä vain muutama esimerkki. Yhteistä näille kaikille on riippuvaisuus omasta perheestä, perheen sisäinen henkinen väkivalta, joka ei näy kulissien ulkopuolelle muuten kuin "jostain muusta" johtuvana oireiluna, jota esim. kouluterveydenhuolto ei tunnista.
Olen aina hämmästellyt psykologien taakkaa tunnistaa asioita heille tuntemattomista asiakkaista. Vääriä diagnooseja syntyy, koska jokaisessa "tapauksessa" jotain on keksittävä selitykseksi tai jokin resepti kirjoitettava oudolle käytökselle.
Kumpikaan ei paranna ketään, mutta tilastoihin plus.hienot esimerkit laitoit. Asia on monella tapaa juuri noin.
- kriisiapua
lottamari<3 kirjoitti:
Moni tavallinenkin liitto voi alun ihanuuden jälkeen kokea ruman lopun, ei pelkästään narsistiliitto. Narsismi on ilmiö, jossa uhrin heikkous toimii narsistin aseena. Narsistia on todellisuudessa turha syytellä, sillä lopulta vain uhrilla on avaimet narsistin käteen annettavaksi...narsisti vain koputtaa oveen, mutta uhri päättää päästääkö hän suden sisään, onko hyväuskoinen ja helppo saalis.Ihastunut sokaistuu. Ennen edettiin tutustumalla ja seurustelemalla, nykyään muutetaan yhteen tutustumaan. Kuinka moni narsisti on jumiutunut asumaan ensivisiitillä? Kaikki etenee huomaamattomasti ja pikavauhdilla, ettei tilanteessa pysy huomiokyky mukana. Meillä on parhaillan pari tapausta purettavana. Surkeita tapauksia, joissa terve on jo alkanut oireilemaan, mutta osannut siltä tilanteelta lähteä etsimään ystäviltä tukea. Ystävien tuki on arvokasta, jos ystävät ovat edelleen tallessa. Yleensä ystävät ovat kaikonneet ja karistettu uhrin elämästä pikavauhtia uhrin sen kummemmin huomaamatta sitä. Uhrin elintila supistetaan häkkieläimen tasolle ja sitten se alkaa täysitehoisesti.
Siinä tilanteessa uhri on häväisty kaikkien silmissä, uhrin alitajuinen itsesuojelu kieltää minkään olevan pielessä. Uhrin alitajunta lähettää viestiä, jossa hän jos on kiltisti kaikki muuttuu hyväksi.
Tuota on niin paha katsella sivusta voimatta tehdä mitään. Tapaukset, joissa on lapsia, nimetön ilmianto on mahdollista.
Entisen ajatusmallin ns. malliperheet ovat nykyään huonoja perheitä. terapyboy kirjoitti:
Narsistit ovat itse läheisriippuvaisia. Jokainen narsisti on sairaalloisen läheisriippuvainen omista vanhemmistaan (ikään katsomatta). Ja mikä oudointa, narsistin lapsuus-perhekuviot ovat totutusta hyvästä perheestä poikkenevat. Narsisti on henkisesti riippuvainen perheestään. Narsisti saa voimansa juuri heistä sairaalla tavalla. Tervemielinen lapsi ei haluaisi olla osana sitä sairaalloista kuviota, mutta narsistia joku vetää sinne yhtenään.
Kumpikaan ei paranna ketään, mutta tilastoihin plus.Tuli mieleen A:n ajatelma, että yhteisön pitäisi yhteivastuullisesti kasvattaa lapsensa. Tässä valossa ei pöllömpi juttu yhtään.
Mitkä tekijät edistävät lapsen tervettä kasvua jos tai kun vanhemmat ovat sairaaseen malliin taipuvaisia? Myös he itse ovat vioittuneita. En usko, että kukaan tarkoituksella haluaa "tuottaa" tunnevammautuneita jälkeläisiä.- 12+2=14
lottamari<3 kirjoitti:
Käsittääkseni läheisriippuvuus on läheisriippuvuutta yleisesti. Kun ihminen on läheisriippuva hän etsii itselleen sellaisen "suojan", jossa tuo riippuvuuden tunteen tarve hoituu. Näitä läheisriippuvaisia on mm. uskonlahkoissa, joita johtavat voimakkaat narsistiset persoonat ja jotka vievät näitä uhreja kuin pässiä narussa.
Ongelma ei siis ole eikä tule vain parisuhteen tai suhteen lähisuhteessa vaan on olemassa oleva mielen keino pyrkiä pitämään poissa hylkäämisen aiheuttama ahdistuneisuus, yksinjääminen ja turvattomuuden pelko.
Romantisoinnillakaan en tarkoittanut, että alkoholiongelmaisen tai mielenterveysongelmaisen kanssa läheisriippuva vieläkin romantisoisi nykyistä elämäänsä. Tarkoitin sitä, että urhilla on rakkaudesta kultivoitunut tavallaan vääristynyt kuva, jossa uhri etsiessään rakkautta haluaa tuon romanttisen rakkauden kuvan säilyttää alussa niin että hän tavallaan sulkee ne toisen olemassa olevat ongelmat jonnekin syrjään, kun haluaa vaan kokea jonkun rakastavan häntä yhtä uhrautuvaisesti kuin hän itse. Vaikka tuo kuva särkyykin, niin läheisriippuva ei uskalla päästää irti, koska hänelle yksinjääminen on vieläkin pahempi kokemus ja koettelumus kuin toisen alkkis tai mielent. ong."Kun ihminen on läheisriippuva hän etsii itselleen sellaisen "suojan", jossa tuo riippuvuuden tunteen tarve hoituu"
Niin, en osaa ajatella, että minä nimenomaan olisin alati etsinyt jotain ihmistä, jonka kanssa voisin toteuttaa läheisriippuvuuttani...
"Läheisriippuvuus on sairaus tai sairauden kaltainen tila, joka syntyy kun ihminen elää hyvin voimakkaan ilmiön läheisyydessä eikä kykene käsittelemään tätä ilmiötä persoonallisuudessaan vaan sopeutuu sen olemassa oloon"
http://www.laheisriippuvaiset.com/laheisriippuvuus.php
Itseäni ajatellen...uskon että malli on minulle opittu lapsuudestani, piti olla kiltti, omat tarpeensa sivuuttava, ettei äiti suutu ja tule remmistä...
Noh...seurustelun aloimme tulevan puolisoni kanssa niin nuorina, ettei hänen alkoliongelmansa ollut vielä silloin ns. tapeetilla...etten mennyt naimisiin alkoholistin kanssa...
Mitä tulee tuohon yksin jäämisen pelkoon...niin minä muutin kotoa pois omilleni jo 15 vuotiaana, niinikään aviero tuli minun aloitteestani...edelleen Ännä suhteenikin päättyi minun aloitteestani kuin ne muutkin ns. suhdeviritykset...ja kuten jo edellä kerroin...minä tosiaan olin/elin eroni jälkeen 7 vuotta ilman minkäänlaista parisuhdetta...
"jossa uhri etsiessään rakkautta haluaa tuon romanttisen rakkauden kuvan säilyttää alussa niin että hän tavallaan sulkee ne toisen olemassa olevat ongelmat jonnekin syrjään, kun haluaa vaan kokea jonkun rakastavan häntä yhtä uhrautuvaisesti kuin hän itse"
Tuohon vastaisin, ettei ehkä ihan noin vaan enemmänkin sitä kuvitteli omalla rakkaudellaan parantavansa toisen...tavallaan kun lapsena epäonnistui...niin aikuisena tuli uusintamahdollisuus...että kun vaan tarpeeksi yritän niin lopussa kiitos seisoo...olen onnistunut "rakastamalla" tekemään toisen terveeksi...
ja ongelmat lakaistiin maton alle...koska opittu malli oli...
älä puhu, älä luota, älä tunne...
Koska eihän kilti ihmiset ny ota esille mitään "pahoja" asiota, arvostele toista...huomaa että itsellä on paha olla...ja sitä paitsi en edes luota sinuun, että osaisit hoitaa asiasi ilman minua...
minun on hyvin vaikea edes mieltää että kuvittelisin haluavani jonkun johon en edes luota sen vertaa, että hän osaa/tietää asiansa paremmin kuin minä...uhrautuvan minun puolestani...
Noh...minä puhun itsestäni läheisriippuvaisena ihmisenä ja omista kokemuksistani...sinä omistasi...jotka ovat erilaisia, syystä, että ollaan erilaisia, eletty eri todellisuudessa...minulla ei ole kokemusta noista uskonlahkoista, eikä ns. yksin jäämisen pelostakaan...
Minulle se yksin jääminen mitään kamalaa ollut enää siinä kohtaa...kun päätin etten enää makaa lattialla...ja muutin pois kodistani...muistan vieläkin sen fiiliksen kun sain asunnon ja en saanut nukuttua, menin keittiöön laitoin valot, söin jugurttia ja ajatelin, että tälläistako tämä on...ei tarvitse varoa enää tekemisiään, eikä sanomisiaan...eikä tutkailla toisen oloja ja tunteita...hyvin pitkään siinä keittiön pöydän ääressä makustelin sitä helpotuksen tunnetta...
vaikka esim. taloudellisesti oli edessä hyvinkin niukkoja vuosia...ja töitä joutui tekemään tosi paljon kun tyhjästä aloitti...saadakseen elannon ja puitteet vielä silloin alaikäisille tyttärille... - ihminen ihmiselle
12+2=14 kirjoitti:
"Kun ihminen on läheisriippuva hän etsii itselleen sellaisen "suojan", jossa tuo riippuvuuden tunteen tarve hoituu"
Niin, en osaa ajatella, että minä nimenomaan olisin alati etsinyt jotain ihmistä, jonka kanssa voisin toteuttaa läheisriippuvuuttani...
"Läheisriippuvuus on sairaus tai sairauden kaltainen tila, joka syntyy kun ihminen elää hyvin voimakkaan ilmiön läheisyydessä eikä kykene käsittelemään tätä ilmiötä persoonallisuudessaan vaan sopeutuu sen olemassa oloon"
http://www.laheisriippuvaiset.com/laheisriippuvuus.php
Itseäni ajatellen...uskon että malli on minulle opittu lapsuudestani, piti olla kiltti, omat tarpeensa sivuuttava, ettei äiti suutu ja tule remmistä...
Noh...seurustelun aloimme tulevan puolisoni kanssa niin nuorina, ettei hänen alkoliongelmansa ollut vielä silloin ns. tapeetilla...etten mennyt naimisiin alkoholistin kanssa...
Mitä tulee tuohon yksin jäämisen pelkoon...niin minä muutin kotoa pois omilleni jo 15 vuotiaana, niinikään aviero tuli minun aloitteestani...edelleen Ännä suhteenikin päättyi minun aloitteestani kuin ne muutkin ns. suhdeviritykset...ja kuten jo edellä kerroin...minä tosiaan olin/elin eroni jälkeen 7 vuotta ilman minkäänlaista parisuhdetta...
"jossa uhri etsiessään rakkautta haluaa tuon romanttisen rakkauden kuvan säilyttää alussa niin että hän tavallaan sulkee ne toisen olemassa olevat ongelmat jonnekin syrjään, kun haluaa vaan kokea jonkun rakastavan häntä yhtä uhrautuvaisesti kuin hän itse"
Tuohon vastaisin, ettei ehkä ihan noin vaan enemmänkin sitä kuvitteli omalla rakkaudellaan parantavansa toisen...tavallaan kun lapsena epäonnistui...niin aikuisena tuli uusintamahdollisuus...että kun vaan tarpeeksi yritän niin lopussa kiitos seisoo...olen onnistunut "rakastamalla" tekemään toisen terveeksi...
ja ongelmat lakaistiin maton alle...koska opittu malli oli...
älä puhu, älä luota, älä tunne...
Koska eihän kilti ihmiset ny ota esille mitään "pahoja" asiota, arvostele toista...huomaa että itsellä on paha olla...ja sitä paitsi en edes luota sinuun, että osaisit hoitaa asiasi ilman minua...
minun on hyvin vaikea edes mieltää että kuvittelisin haluavani jonkun johon en edes luota sen vertaa, että hän osaa/tietää asiansa paremmin kuin minä...uhrautuvan minun puolestani...
Noh...minä puhun itsestäni läheisriippuvaisena ihmisenä ja omista kokemuksistani...sinä omistasi...jotka ovat erilaisia, syystä, että ollaan erilaisia, eletty eri todellisuudessa...minulla ei ole kokemusta noista uskonlahkoista, eikä ns. yksin jäämisen pelostakaan...
Minulle se yksin jääminen mitään kamalaa ollut enää siinä kohtaa...kun päätin etten enää makaa lattialla...ja muutin pois kodistani...muistan vieläkin sen fiiliksen kun sain asunnon ja en saanut nukuttua, menin keittiöön laitoin valot, söin jugurttia ja ajatelin, että tälläistako tämä on...ei tarvitse varoa enää tekemisiään, eikä sanomisiaan...eikä tutkailla toisen oloja ja tunteita...hyvin pitkään siinä keittiön pöydän ääressä makustelin sitä helpotuksen tunnetta...
vaikka esim. taloudellisesti oli edessä hyvinkin niukkoja vuosia...ja töitä joutui tekemään tosi paljon kun tyhjästä aloitti...saadakseen elannon ja puitteet vielä silloin alaikäisille tyttärille...En käsnää sanaa läheisriippuvainen. Ihmiset on luotuja toisilleen ja tarkoitettuja elämään porukassa. Eristyneisyys ihmisistä ei ole tervettä, kyllä ihmisen pitää kaikin puolin terveenä nimenomaan ihmissuhteet (terveet ihmissuhteet). Onnellinen saa olla, kun elämässä on tervemielisiä, tasapainoisia lähimmäisiä ja ystäviä. Niitä on näinä aikoina vähän.
- sitä se oli
kukaan ei usko kirjoitti:
Kuka muistaa helsinkiläisen arvostetun isokokoisen tohtorismiehen, jonka pieni käivänä noita-akkansa kiusasi ja kidutti vuosia, lopulta kuoliaaksi asti?
Muistan tapauksen .Siinä nainen todellinen noita-akka kiusasi Näihin asioihin kuuluu, että julkisivu yritetään pitää puhtaana, vaikka elämä olisi todellista helvettiä . Tästä tapauksesta oli lehdessä juttua
- torjunta kestää
lottamari<3 kirjoitti:
Moni tavallinenkin liitto voi alun ihanuuden jälkeen kokea ruman lopun, ei pelkästään narsistiliitto. Narsismi on ilmiö, jossa uhrin heikkous toimii narsistin aseena. Narsistia on todellisuudessa turha syytellä, sillä lopulta vain uhrilla on avaimet narsistin käteen annettavaksi...narsisti vain koputtaa oveen, mutta uhri päättää päästääkö hän suden sisään, onko hyväuskoinen ja helppo saalis.Lottamari. Tämä on loistava kuvaus narsistin tavoista. Siitä pitäisi aueta portti jokaiselle, joka pystyy ottamaan vastaan viestin Kiitos.
- pidä turpas kiinni
lottamari<3 kirjoitti:
Käsittääkseni läheisriippuvuus on läheisriippuvuutta yleisesti. Kun ihminen on läheisriippuva hän etsii itselleen sellaisen "suojan", jossa tuo riippuvuuden tunteen tarve hoituu. Näitä läheisriippuvaisia on mm. uskonlahkoissa, joita johtavat voimakkaat narsistiset persoonat ja jotka vievät näitä uhreja kuin pässiä narussa.
Romantisoinnillakaan en tarkoittanut, että alkoholiongelmaisen tai mielenterveysongelmaisen kanssa läheisriippuva vieläkin romantisoisi nykyistä elämäänsä. Tarkoitin sitä, että urhilla on rakkaudesta kultivoitunut tavallaan vääristynyt kuva, jossa uhri etsiessään rakkautta haluaa tuon romanttisen rakkauden kuvan säilyttää alussa niin että hän tavallaan sulkee ne toisen olemassa olevat ongelmat jonnekin syrjään, kun haluaa vaan kokea jonkun rakastavan häntä yhtä uhrautuvaisesti kuin hän itse. Vaikka tuo kuva särkyykin, niin läheisriippuva ei uskalla päästää irti, koska hänelle yksinjääminen on vieläkin pahempi kokemus ja koettelumus kuin toisen alkkis tai mielent. ong.Hirveän kaunista nuorelle naiselle tuollainen ylimielisyys, kuin olis jotain pahaakin kaunaa sulla itselläs kainalossa. Monet, siis todella monet narsistin uhrit ovat ihmetelleet miten koukkuun ovat jääneetkään, kyllä narsisti saa vahvankin pauloihinsa, valehtelemalla jos ei muuten.
Sitten toiseksi taustalla voi olla joku vakava trauma jonka vuoksi "karvojen paljastuttua" ei enää pysty lähtemään. Miksi siis naurat traumalle?
Miksi nauraa yleensäkään millekään mt-ongelmalle?Se on sairaus, joko muiden - tai itseaiheutettu, missä muutkin, kuten sinun kurkkukipusi. - kuka narsisti
terapyboy kirjoitti:
Kumpikaan ei paranna ketään, mutta tilastoihin plus.Kuka on tarinoiden narsisti?
Ensimäisen esimerkin tytär ei vaikuta narsistiselta, vaan äiti, ehkä tytär olisi läheisriippuvainen ja liian kiltti???? - 5+1=6
pidä turpas kiinni kirjoitti:
Hirveän kaunista nuorelle naiselle tuollainen ylimielisyys, kuin olis jotain pahaakin kaunaa sulla itselläs kainalossa. Monet, siis todella monet narsistin uhrit ovat ihmetelleet miten koukkuun ovat jääneetkään, kyllä narsisti saa vahvankin pauloihinsa, valehtelemalla jos ei muuten.
Sitten toiseksi taustalla voi olla joku vakava trauma jonka vuoksi "karvojen paljastuttua" ei enää pysty lähtemään. Miksi siis naurat traumalle?
Miksi nauraa yleensäkään millekään mt-ongelmalle?Se on sairaus, joko muiden - tai itseaiheutettu, missä muutkin, kuten sinun kurkkukipusi."Monet, siis todella monet narsistin uhrit ovat ihmetelleet miten koukkuun ovat jääneetkään,"
Niin minäkin katson kuuluvani myös tuohon joukkoon...
"Sitten toiseksi taustalla voi olla joku vakava trauma jonka vuoksi "karvojen paljastuttua" ei enää pysty lähtemään."
Niin osin varmasti totta tuokin...vaikka itse olen fyysisesti kyennyt eroamaan Ännäksi kutsumaksini ihmisestä...
mutta täällä kirjoittaminen vahvistaa sen että totaalista eroa aiheeseen narsismi ei ole tapahtunut...
"Miksi nauraa yleensäkään millekään mt-ongelmalle?Se on sairaus, joko muiden - tai itseaiheutettu"
niin uskoisin, että tuo toisille naureskelu on enemmänkin sitä oman "sairauden" kieltämistä...tyyliin en minä...mutta kaikki muut ovat...
käsittääkseni me kaikki täällä narsismi palstalla kirjoittavat olemme...vähintäänkin jollain tapaa narsismin sairastuttamia..joko oman tai sen toisen...
millään muulla en voi omaa kirjoittamistanikaan täällä perustella...
- uttghdh
Edellisellä kirjoittajalla oli varmaan kokemusta?
Narsisti luo mielikuvitusmaailman puolisolleen, mielikuvitusmaailman, jossa narsisti on parasta mitä hänelle on käynnyt ja jossa kaikki vika on hänessä (narsistin kokemat ongelmat). ja hän on kiitollinen kun narsisti kestää häntä näistä "vioista" huolimatta.
Siinä edellinen kirjoittaja oli oikeassa, että narsistin puolisolla on poikkeuksetta paha mielenterveysongelma, normaali ihminen näkee läpi viimeistään ihastumisvaiheen päättyessä. Yleisin on juuri se läheisriippuvuus (joka ei nimestään huolimatta ole mikään harmiton mielenterveysongelma).
LR ei kuitenkaan olisi tarvinnut "narsisti keppiä" vaan se on pahinta, mitä hänelle on käynyt. Jos toista voi käyttää hyväksi, niin ei se anna toiselle oikeutta käyttää. Narsisti on se hyväksikäyttäjä ja on tietoinen hyväksikäytöstään (ei vain välitä) ja hyväksikäyttäjä ON AINA se syyllisempi osapuoli.- 10+10=20
"Yleisin on juuri se läheisriippuvuus (joka ei nimestään huolimatta ole mikään harmiton mielenterveysongelma)."
Niin minä olen kyllä menneessä elämässäni jo tunnustautunut LR-persoonaksi, mutta en tiedä oliko se varsinaisesti syy...miksi minä ajauduin suhteeseen Ännän kanssa...
Itse ajattelisin, että varsinainen syy taisi olla kuitenkin se, että minä itsekin hullaannuin imartelusta ja siitä kuvasta jonka Ännä minulle alussa itsestäni näytti, että olin mukamas niin ihana nainen...että menin mukaan hänen luomaansa harhakuvaan itsestäni...todellisuudentajuni petti...
"Narsisti luo mielikuvitusmaailman puolisolleen, mielikuvitusmaailman, jossa narsisti on parasta mitä hänelle on käynnyt"
Että tuo ajatus kyllä sopii minun tarinaani...niin siinä tais käydä, että menin tavallaan mukaan Ännäni mielikuvitusmaailmaan...luulin itsekin hetken itsestäni liikoja...ja todellisuutta oli vaikea hahmottaa jo senkin vuoksi, että me vaan tapailimme...että Ännä jaksoi sitä imartelua harrastaa hyvin pitkään...
"Siinä edellinen kirjoittaja oli oikeassa, että narsistin puolisolla on poikkeuksetta paha mielenterveysongelma, normaali ihminen näkee läpi viimeistään ihastumisvaiheen päättyessä."
Niin tuon perusteella voisin sitte kaiketi kuitenkin pitää itseäni normaalina...sillä kyllä...todellisuus palasi suhteen loppuvaiheessa, käsitin, että etten ollutkaan hänen mielestään niin ihana nainen, vaan se ilmeisesti oli harkittua huijausta seksin saamiseksi...
Ja en ny niin LR enää ollut että olisin roikkunut ihmisessä joka minun käsittääkseni ei edes pitänyt minusta ja hän teki kyllä minulle hyvin selväksi etten merkinnyt hänelle ihmisenä mitään...
Joten minun käsityskykyni mukaan ei ollut enää mitään syytä jatkaa suhdetta, vaikka hän olisi sitä halunnutkin ...mutta ei varsinaisesti minun takiani vaan pelkästään seksiä saadakseen...ehdotuksia ja imartelua tuli vielä suhteen päättymisen jälkeenkin...
Näin jälkeenpäin olen miettinyt kylläkin tuota narsistin tragediaa siltäkin pohjalta, että miten hirveää senkin täytyy olla, että tuntee olevansa pakotettu harrastamaan seksiä naisen kanssa, josta ei edes pidä...
Käytän tuota ilmaisua "pakotettu" siitä syystä, että ainakin meidän suhteessamme kaikki aloitteet tapaamisiin tulivat häneltä...etten minä ny sillä tavalla roikkunut iilimatona hänessä...vaikka LR-persoonaksi olen tunnustautunutkin...
Noh, minua on paljon kritisoitu täällä narsistin puolustajana ja uhrien syyllistäjänä...ja sen vuoksi nimitelty narsistiksikin...
vaikka periaatteessa mielipiteeni liityvät omiin kokemuksiini itsestäni ja suhteestani ja Ännästäni...sellaisena kuin minä sen olen käsittänyt...enkä ny varsinaisesti ole etsimässä syyllistä...sen kummemmin itsestänikin kuin narsisteistakaan...
vaan enemmänkin syitä jotka vaikuttavat taustalla...koska en usko että narsisti tulee väkisin kenenkään elämään ilman että ihminen itse antaa siihen luvan...
Käsittääkseni hyvin monet ovat olleet ihastuneita/rakastuneita siihen narsistiin...on ollut se taustalla vaikuttava syy...
Itseäni miettien suhteessani Ännään...minä taisin enemmänkin ihastua siihen ihanan naisen kuvaan...jonka hän minulle itsestäni näytti...kuin itse siihen mieheen...
Puolustukseni voin ainoastaan ajatella, että lyhyt kokemus "niin ihanasta " naisesta oli ensimmäinen laatuaan elämässäni...ei minua oltu koskaan niin massiivisesti imarreltu...
Että menee se "viisaskin" joskus vipuun ja sokaistuu omasta kuvastaan...
noh...minä vissiin sokaistuin niin paljon, näytin iloiselta/onnelliselta...että Ännä tunsi jäävänsä kakkokseksi ja katsoi tarpeelliseksi osoittaa minulle paikkani, pelkkänä sukupuolielimenä...että sai hymyni hyytymään... 10+10=20 kirjoitti:
"Yleisin on juuri se läheisriippuvuus (joka ei nimestään huolimatta ole mikään harmiton mielenterveysongelma)."
Niin minä olen kyllä menneessä elämässäni jo tunnustautunut LR-persoonaksi, mutta en tiedä oliko se varsinaisesti syy...miksi minä ajauduin suhteeseen Ännän kanssa...
Itse ajattelisin, että varsinainen syy taisi olla kuitenkin se, että minä itsekin hullaannuin imartelusta ja siitä kuvasta jonka Ännä minulle alussa itsestäni näytti, että olin mukamas niin ihana nainen...että menin mukaan hänen luomaansa harhakuvaan itsestäni...todellisuudentajuni petti...
"Narsisti luo mielikuvitusmaailman puolisolleen, mielikuvitusmaailman, jossa narsisti on parasta mitä hänelle on käynnyt"
Että tuo ajatus kyllä sopii minun tarinaani...niin siinä tais käydä, että menin tavallaan mukaan Ännäni mielikuvitusmaailmaan...luulin itsekin hetken itsestäni liikoja...ja todellisuutta oli vaikea hahmottaa jo senkin vuoksi, että me vaan tapailimme...että Ännä jaksoi sitä imartelua harrastaa hyvin pitkään...
"Siinä edellinen kirjoittaja oli oikeassa, että narsistin puolisolla on poikkeuksetta paha mielenterveysongelma, normaali ihminen näkee läpi viimeistään ihastumisvaiheen päättyessä."
Niin tuon perusteella voisin sitte kaiketi kuitenkin pitää itseäni normaalina...sillä kyllä...todellisuus palasi suhteen loppuvaiheessa, käsitin, että etten ollutkaan hänen mielestään niin ihana nainen, vaan se ilmeisesti oli harkittua huijausta seksin saamiseksi...
Ja en ny niin LR enää ollut että olisin roikkunut ihmisessä joka minun käsittääkseni ei edes pitänyt minusta ja hän teki kyllä minulle hyvin selväksi etten merkinnyt hänelle ihmisenä mitään...
Joten minun käsityskykyni mukaan ei ollut enää mitään syytä jatkaa suhdetta, vaikka hän olisi sitä halunnutkin ...mutta ei varsinaisesti minun takiani vaan pelkästään seksiä saadakseen...ehdotuksia ja imartelua tuli vielä suhteen päättymisen jälkeenkin...
Näin jälkeenpäin olen miettinyt kylläkin tuota narsistin tragediaa siltäkin pohjalta, että miten hirveää senkin täytyy olla, että tuntee olevansa pakotettu harrastamaan seksiä naisen kanssa, josta ei edes pidä...
Käytän tuota ilmaisua "pakotettu" siitä syystä, että ainakin meidän suhteessamme kaikki aloitteet tapaamisiin tulivat häneltä...etten minä ny sillä tavalla roikkunut iilimatona hänessä...vaikka LR-persoonaksi olen tunnustautunutkin...
Noh, minua on paljon kritisoitu täällä narsistin puolustajana ja uhrien syyllistäjänä...ja sen vuoksi nimitelty narsistiksikin...
vaikka periaatteessa mielipiteeni liityvät omiin kokemuksiini itsestäni ja suhteestani ja Ännästäni...sellaisena kuin minä sen olen käsittänyt...enkä ny varsinaisesti ole etsimässä syyllistä...sen kummemmin itsestänikin kuin narsisteistakaan...
vaan enemmänkin syitä jotka vaikuttavat taustalla...koska en usko että narsisti tulee väkisin kenenkään elämään ilman että ihminen itse antaa siihen luvan...
Käsittääkseni hyvin monet ovat olleet ihastuneita/rakastuneita siihen narsistiin...on ollut se taustalla vaikuttava syy...
Itseäni miettien suhteessani Ännään...minä taisin enemmänkin ihastua siihen ihanan naisen kuvaan...jonka hän minulle itsestäni näytti...kuin itse siihen mieheen...
Puolustukseni voin ainoastaan ajatella, että lyhyt kokemus "niin ihanasta " naisesta oli ensimmäinen laatuaan elämässäni...ei minua oltu koskaan niin massiivisesti imarreltu...
Että menee se "viisaskin" joskus vipuun ja sokaistuu omasta kuvastaan...
noh...minä vissiin sokaistuin niin paljon, näytin iloiselta/onnelliselta...että Ännä tunsi jäävänsä kakkokseksi ja katsoi tarpeelliseksi osoittaa minulle paikkani, pelkkänä sukupuolielimenä...että sai hymyni hyytymään...Jokaisella on suhteessa joku heikko kohta, johon voi halutessaan iskeä. Tämän tiedostavat ihmiset yleisesti ja sitä hyväkseen käyttävät muutkit kuin narsistit. Tarkoitushan on vain loukata toista, etsiä se kipupiste ja käyttää sitä hyväksi.
Luulisin että exäsi etsi sinusta näitä kipupisteitä useampaan otteeseen ja vertaili reagointiasi eri tilanteisiin. Naiseuden (tai mieheyden) ja seksuaalisuuden loukkaaminen on erittäin käytetty mutta myös perkeleellisen julma tapa loukata toista. Parisuhteessa tätä käytetään enemmän kuin ihmiset niistä edes viitsivät mainita. Kyse on häpeätunteesta, mitä kokee (joka on kyllä täysin aiheetonta!). Se on usein taustalla moniin seksuaalialueen ongelmiin (haluttomuuteen, kyvyttömyyteen, seksin pitämistä likaisena, rumana jne), jonka joku toinen on osoittanut eleellä, sanoilla ja/tai teoilla.
Plussa, tiedät varsin hyvin ettet ole mikään sukupuolielin. Olet ihminen. Nainen. Katso itseäsi ja hyväksy itsesi ja seksuaalisuutesi. Muista että mitä se eräs sanoi, niin hän halusi vain loukata sinua. Tarkoituksella tai tahattomasti, mutta hän halusi käyttää sinuun vain valtaa. Ethän sinä enää anna hänen tai kenenkään hallita sinua, ethän? Sinä itse vastaat sukupuolisuudestasi.- 14+13=27
elisakettu kirjoitti:
Jokaisella on suhteessa joku heikko kohta, johon voi halutessaan iskeä. Tämän tiedostavat ihmiset yleisesti ja sitä hyväkseen käyttävät muutkit kuin narsistit. Tarkoitushan on vain loukata toista, etsiä se kipupiste ja käyttää sitä hyväksi.
Luulisin että exäsi etsi sinusta näitä kipupisteitä useampaan otteeseen ja vertaili reagointiasi eri tilanteisiin. Naiseuden (tai mieheyden) ja seksuaalisuuden loukkaaminen on erittäin käytetty mutta myös perkeleellisen julma tapa loukata toista. Parisuhteessa tätä käytetään enemmän kuin ihmiset niistä edes viitsivät mainita. Kyse on häpeätunteesta, mitä kokee (joka on kyllä täysin aiheetonta!). Se on usein taustalla moniin seksuaalialueen ongelmiin (haluttomuuteen, kyvyttömyyteen, seksin pitämistä likaisena, rumana jne), jonka joku toinen on osoittanut eleellä, sanoilla ja/tai teoilla.
Plussa, tiedät varsin hyvin ettet ole mikään sukupuolielin. Olet ihminen. Nainen. Katso itseäsi ja hyväksy itsesi ja seksuaalisuutesi. Muista että mitä se eräs sanoi, niin hän halusi vain loukata sinua. Tarkoituksella tai tahattomasti, mutta hän halusi käyttää sinuun vain valtaa. Ethän sinä enää anna hänen tai kenenkään hallita sinua, ethän? Sinä itse vastaat sukupuolisuudestasi."Plussa, tiedät varsin hyvin ettet ole mikään sukupuolielin. Olet ihminen. Nainen. Katso itseäsi ja hyväksy itsesi ja seksuaalisuutesi. Muista että mitä se eräs sanoi, niin hän halusi vain loukata sinua. "
Kyllä minä tiedän tuon ja enkä hyväksynytkään itsestäni tuota pelkän sukupuolielimen kuvaa...jonka hän suhteen loppupeleissä näytti...
tuon sen ny vain esille...tosiaankin hyvin julmana keinona yrittää mitätöidä ihmistä, varsinkin naista...ihan samaan tyyliin hän puhui muista naisistaan...
Minulle on täällä hyvin usein viestitetty etten ole narsistia nähnytkään ja nimittelin eksääni syyttä suotta Ännäksi...
mutta uskoisin että juurikin tuo tapa mitätöidä naista on narsistille hyvin tyypillinen...ja tulee hyvin esiin myös Vakninin kirjoituksissa..
."Narsisti vihaa naisia katkerasti ja kiihkeästi.... Narsistin mielestä rakastaminen on eläimellistä ja patologista käyttäytymistä - aivan samoin kuin seksi"
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/faq74.html 14+13=27 kirjoitti:
"Plussa, tiedät varsin hyvin ettet ole mikään sukupuolielin. Olet ihminen. Nainen. Katso itseäsi ja hyväksy itsesi ja seksuaalisuutesi. Muista että mitä se eräs sanoi, niin hän halusi vain loukata sinua. "
Kyllä minä tiedän tuon ja enkä hyväksynytkään itsestäni tuota pelkän sukupuolielimen kuvaa...jonka hän suhteen loppupeleissä näytti...
tuon sen ny vain esille...tosiaankin hyvin julmana keinona yrittää mitätöidä ihmistä, varsinkin naista...ihan samaan tyyliin hän puhui muista naisistaan...
Minulle on täällä hyvin usein viestitetty etten ole narsistia nähnytkään ja nimittelin eksääni syyttä suotta Ännäksi...
mutta uskoisin että juurikin tuo tapa mitätöidä naista on narsistille hyvin tyypillinen...ja tulee hyvin esiin myös Vakninin kirjoituksissa..
."Narsisti vihaa naisia katkerasti ja kiihkeästi.... Narsistin mielestä rakastaminen on eläimellistä ja patologista käyttäytymistä - aivan samoin kuin seksi"
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/faq74.htmlOlet oikeassa että narsisistille on tyypillistä loukata/mitätöidä toisen seksuaalisuutta (koskee yhtä lailla naisia ja miehiä). Tai mitä tahansa aluetta, jonka havaitsee "heikkoudeksi". Erotuksena muista kohtaamistani, juuri n käyttää tuota (nais-)vihaa selkeimmin.
Tosin osaa sen taidon muutkin, kuten sanoin. Kyse on vallasta. Loukkaamalla ja mitätöimällä ihminen saadaan hallinnan alle, aggressiivisesti käyttäytyvä tiedostaa tämän aina.
Minusta sille onko ex ollut nph vai ei, ei pitäisi laittaa niin suurta painoarvoa. Kyseessähän on narsistisesti käyttäytyvä ihminen, jonka kanssa suhde on jättänyt kysymyksiä. Sama tilanne on hyvin monella palstailijalla. Ei ole satavarmaa, onko nph, mutta aihe liippaa kuitenkin läheltä käsityksiä. Meidän keskustelijoiden on kuitenkaan turhaa miettiä sen syvällisemmin, koska lopullista dg emme tee. Se itse ongelmaa kuitenkaan välttämättä juuri muuta toiseksi. Narsismi on kuitenkin valtava alue, johon lopulta kaikki kytkeytyy.- 5+9=14
elisakettu kirjoitti:
Olet oikeassa että narsisistille on tyypillistä loukata/mitätöidä toisen seksuaalisuutta (koskee yhtä lailla naisia ja miehiä). Tai mitä tahansa aluetta, jonka havaitsee "heikkoudeksi". Erotuksena muista kohtaamistani, juuri n käyttää tuota (nais-)vihaa selkeimmin.
Tosin osaa sen taidon muutkin, kuten sanoin. Kyse on vallasta. Loukkaamalla ja mitätöimällä ihminen saadaan hallinnan alle, aggressiivisesti käyttäytyvä tiedostaa tämän aina.
Minusta sille onko ex ollut nph vai ei, ei pitäisi laittaa niin suurta painoarvoa. Kyseessähän on narsistisesti käyttäytyvä ihminen, jonka kanssa suhde on jättänyt kysymyksiä. Sama tilanne on hyvin monella palstailijalla. Ei ole satavarmaa, onko nph, mutta aihe liippaa kuitenkin läheltä käsityksiä. Meidän keskustelijoiden on kuitenkaan turhaa miettiä sen syvällisemmin, koska lopullista dg emme tee. Se itse ongelmaa kuitenkaan välttämättä juuri muuta toiseksi. Narsismi on kuitenkin valtava alue, johon lopulta kaikki kytkeytyy."Ei ole satavarmaa, onko nph, mutta aihe liippaa kuitenkin läheltä käsityksiä. Meidän keskustelijoiden on kuitenkaan turhaa miettiä sen syvällisemmin, koska lopullista dg emme tee."
Niin enhän minäkään sitä tee, mutta selvyyden vuoksi minkälaisesta ihmisestä minä puhun...käytän tuota Ännä nimitystä...juurikin siitä syystä, että niin moni asia hänessä ns. natsaa mm. Vakininin luomaan kuvaan narsistista...
ja merkittävä asia on myös se, että uskoisin, että hänellä itsellä oli paljon tietoa narsistisesta ihmisestä...
mm. loppupeleissä heitetty lause, kun tein selväksi, että suhteemme on päättynyt niin hän kyllä ihan selvästi sanoi...
"että kun mä oon mikä oon, niin poistan sun yhteistiedot, koska ei mullla ole aikaa ihmiselle, josta ei ole mulle mitään hyötyä..."
Noh, tavallaan olis paljon muitakin ns. "todisteita" asiasta...hänen lausahduksiaan...jollaisia ihan "normaalit" ei suustaan päästele...
Lisäksi hän on loukannut tytärtäni, ilmeisesti jotenkin miniäänikin (en kehtaa kysyä)olen päätelly vaan hänen purevista huomatuksestaan, että mikä hlvetin äijä se oli...kuin myös ystäväni sanoi, että seurassani olleella miehellä oli oudot puheet...
Ja nuo ihmiset kohtasivat miehen jota Ännäksi nimitän...vain yhden ainoan kerran...
Mutta kuten sanoit, ei sillä diagnoosilla ole siten merkitystä kuin siltä osin, että itse jotenkin saa kaiken itselleen ns. ymmärrettävään muotoon...
miksi ja mitä se kaikki oli, mihin minä sotkeuduin, millaisen ihmisen kanssa minä olin tekemisissä...
Ja ennenkaikkea...ne syyt miksi minä..."jouduin" mukaan tuollaiseen...ja ne syyt täytyy kaivaa itsestään...
"Erotuksena muista kohtaamistani, juuri n käyttää tuota (nais-)vihaa selkeimmin."
palaan tuohon vielä...minä tavallaan aistin tuon jo silloin, kun ei oltu tavattu sitä ensimmästäkään kertaa...mainitsinkin hänelle asiasta, että hänen puheistaan kuultaa naisen halveksunta...
Mutta joo... minä luulin sen johtuvan siitä, että kertomansa mukaan hänen vaimonsa oli pettänyt häntä... ja oli käynyt psykologillakin sen takia, joka oli todennut hänet normaalisti mustasukkaiseksi terveeksi mieheksi...
Siinä vaiheessa uskoin tuonkin ja jopa säälin häntä ja yritin mukamas muuttaa hänen naiskuvaansa paremmaksi tyyliin ettei kaikki naiset ole sellaisia...
no joo...jälkeenpäin tuntuu siltä, että hänen tavoitteensa kaiketi oli tehdä minusta "sellainen" nainen...että saisi todisteen siitä, että on ne kaikki naiset "sellaisia"... - muutamia esimerkkejä
5+9=14 kirjoitti:
"Ei ole satavarmaa, onko nph, mutta aihe liippaa kuitenkin läheltä käsityksiä. Meidän keskustelijoiden on kuitenkaan turhaa miettiä sen syvällisemmin, koska lopullista dg emme tee."
Niin enhän minäkään sitä tee, mutta selvyyden vuoksi minkälaisesta ihmisestä minä puhun...käytän tuota Ännä nimitystä...juurikin siitä syystä, että niin moni asia hänessä ns. natsaa mm. Vakininin luomaan kuvaan narsistista...
ja merkittävä asia on myös se, että uskoisin, että hänellä itsellä oli paljon tietoa narsistisesta ihmisestä...
mm. loppupeleissä heitetty lause, kun tein selväksi, että suhteemme on päättynyt niin hän kyllä ihan selvästi sanoi...
"että kun mä oon mikä oon, niin poistan sun yhteistiedot, koska ei mullla ole aikaa ihmiselle, josta ei ole mulle mitään hyötyä..."
Noh, tavallaan olis paljon muitakin ns. "todisteita" asiasta...hänen lausahduksiaan...jollaisia ihan "normaalit" ei suustaan päästele...
Lisäksi hän on loukannut tytärtäni, ilmeisesti jotenkin miniäänikin (en kehtaa kysyä)olen päätelly vaan hänen purevista huomatuksestaan, että mikä hlvetin äijä se oli...kuin myös ystäväni sanoi, että seurassani olleella miehellä oli oudot puheet...
Ja nuo ihmiset kohtasivat miehen jota Ännäksi nimitän...vain yhden ainoan kerran...
Mutta kuten sanoit, ei sillä diagnoosilla ole siten merkitystä kuin siltä osin, että itse jotenkin saa kaiken itselleen ns. ymmärrettävään muotoon...
miksi ja mitä se kaikki oli, mihin minä sotkeuduin, millaisen ihmisen kanssa minä olin tekemisissä...
Ja ennenkaikkea...ne syyt miksi minä..."jouduin" mukaan tuollaiseen...ja ne syyt täytyy kaivaa itsestään...
"Erotuksena muista kohtaamistani, juuri n käyttää tuota (nais-)vihaa selkeimmin."
palaan tuohon vielä...minä tavallaan aistin tuon jo silloin, kun ei oltu tavattu sitä ensimmästäkään kertaa...mainitsinkin hänelle asiasta, että hänen puheistaan kuultaa naisen halveksunta...
Mutta joo... minä luulin sen johtuvan siitä, että kertomansa mukaan hänen vaimonsa oli pettänyt häntä... ja oli käynyt psykologillakin sen takia, joka oli todennut hänet normaalisti mustasukkaiseksi terveeksi mieheksi...
Siinä vaiheessa uskoin tuonkin ja jopa säälin häntä ja yritin mukamas muuttaa hänen naiskuvaansa paremmaksi tyyliin ettei kaikki naiset ole sellaisia...
no joo...jälkeenpäin tuntuu siltä, että hänen tavoitteensa kaiketi oli tehdä minusta "sellainen" nainen...että saisi todisteen siitä, että on ne kaikki naiset "sellaisia"...Se loukkaaminen alkaa just sen ihana-vaiheen jälkeen kun narsisti on saanut toisen puhumaan esim. menneisyydestään tai muuten liikaa avautumaan. Hän käyttää ovelasti sääli/sympatia-akselia, kehuu itseään kuin paraskin myyjä, mutta sitten..
Antaa pieniä vinkkejä joita et edes huomaa että ehkä sinä olet epäluotettava, ehkä sinussa on jotain outoa, käytöksesi johtuu menneisyydestäsi mutta ei oikeuta käytöstäsi, ongelmasi on siinä ja siinä, sipityksiä puoliääneen joista etsaa selvää, loukkauksia kesken parhaimman hempeilyn ym jolla saa sinut pikkuhiljaa nujerrettua ja hiljaiseksi, itsetunnon menettäneeksi, naurettavaksi poloiseksi.
Pian huomaat olevasi itkuinen, vihainen ja tunnet itsesi mitättömäksi mutta et tiedä miksi. Silloin alkaa narsistin toinen vaihe, jossa hän pääsee vihdoin estradille, kun sinä olet pois pelistä ja sekaisin. Hän iskee nyt sellaisella skaalalla omaa erinomaisuuttaan että viimeistään tässä vaiheessa hälytyskellojen pitäisi soida. Et vain ymmärrä miksi jäät seuraamaan esitystä, ehkä koska hän vaikuttaa osittain säälittävältä, osittain mielenkiintoiselta...
Sitten sinua loukataan lisää, hellyttä vähennetään, sinua rangaistaan, sen jälkeen hyvitellään, arjen tuloa kauhistellaan vihoissaan syyllistäen jne jne..
Yleisin merkki narsistista on nauru ja hymy paikoissa joissa sitä EI pitäisi olla. Nauru on vallankäyttöä tilanteissa, hymy viestii ihan muusta kuin hyväntahtoisuudesta.Tällä kokemuksella tunnistan narsistin jo liikennevaloissa! - 10+5=15
muutamia esimerkkejä kirjoitti:
Se loukkaaminen alkaa just sen ihana-vaiheen jälkeen kun narsisti on saanut toisen puhumaan esim. menneisyydestään tai muuten liikaa avautumaan. Hän käyttää ovelasti sääli/sympatia-akselia, kehuu itseään kuin paraskin myyjä, mutta sitten..
Antaa pieniä vinkkejä joita et edes huomaa että ehkä sinä olet epäluotettava, ehkä sinussa on jotain outoa, käytöksesi johtuu menneisyydestäsi mutta ei oikeuta käytöstäsi, ongelmasi on siinä ja siinä, sipityksiä puoliääneen joista etsaa selvää, loukkauksia kesken parhaimman hempeilyn ym jolla saa sinut pikkuhiljaa nujerrettua ja hiljaiseksi, itsetunnon menettäneeksi, naurettavaksi poloiseksi.
Pian huomaat olevasi itkuinen, vihainen ja tunnet itsesi mitättömäksi mutta et tiedä miksi. Silloin alkaa narsistin toinen vaihe, jossa hän pääsee vihdoin estradille, kun sinä olet pois pelistä ja sekaisin. Hän iskee nyt sellaisella skaalalla omaa erinomaisuuttaan että viimeistään tässä vaiheessa hälytyskellojen pitäisi soida. Et vain ymmärrä miksi jäät seuraamaan esitystä, ehkä koska hän vaikuttaa osittain säälittävältä, osittain mielenkiintoiselta...
Sitten sinua loukataan lisää, hellyttä vähennetään, sinua rangaistaan, sen jälkeen hyvitellään, arjen tuloa kauhistellaan vihoissaan syyllistäen jne jne..
Yleisin merkki narsistista on nauru ja hymy paikoissa joissa sitä EI pitäisi olla. Nauru on vallankäyttöä tilanteissa, hymy viestii ihan muusta kuin hyväntahtoisuudesta.Tällä kokemuksella tunnistan narsistin jo liikennevaloissa!Nimimerkille...muutamia esimerkkejä...
en periaatteessa koskaan miinustele tai plussaile kenenkään kirjoituksia...mutta haluan sanoa sinulle, että
Sinä tiedät mistä puhut...
- Jotain ymmärtämättä
No, kun narsisti toivotti minulle hyvää uuttavuotta, vastsin minä, etten toivo hänelle mitään hyvää, ja toivon, että hänellä ei seiso.
Että viimeisiä viedään, tässäkin suhteessa. - "havainnoija"
Oletus:yleisesti ottaen narsismia on jokaisessa.Joilla vähän, ovat vähän esillä olevia ihmisiä.Joilla n.keskimääräisesti ovat enemmistöä kansasta.Joilla paljon ovat stressaantuneita moniosaajia.Joilla liikaa(totaalinarsut) toimivat kuin Aatut,Stalinit,Mussolinit jne.,niin kauan,kun romahdus tulee.
Ja näitten totaalinarsujen perusruokaa ovat.herkät,tunteelliset,taiteelliset,rehelliset,sinisilmäiset,tunnolliset,turvaa,ja hyväksyntää hakevat ihmiset.
Elämän faktoihin kuuluu kuitenkin,että loppupeleissä ihmisen on otettava itse vastuu elämästään!Nimittäin kannettu vesi ei kaivossa pysy!
Jaksamisia narsujen uhreille,ja olkaa aktiivisia.Luonnon lait pelaavat ihmistenkin parissa:heikoimmat syödään!
j- olet väärässä
Ei ole olemassa kuin yhdenlaisia narsisteja. Narsisteissa ei ole välimuotoja, vaan kaikki ovat ihmishirvityksiä.
Älä sekoita itsekkäitä ihmisiä narsisteihin, narsismi ei ole itsekkyyttä vaan sadismia. - 4+5=9
"Elämän faktoihin kuuluu kuitenkin,että loppupeleissä ihmisen on otettava itse vastuu elämästään"
Niin kaiketi minunkin pitäisi ajatella itseäni narsistin uhrina, vaikka varsinaisesti en tuosta nimityksestä pidäkkään...
Ennemmin minä harmittelen/häpeän sitä omaa tyhmyyttäni, miksi minä...
noh...toivon mukaan tuosta omasta harmituksesta/häpeästäkin pääsee jossain vaiheessa kokonaan eroon... varsin pitkään olen sitä jo täällä märehtinytkin...
- "havainnoija"
Joo olen itse pohdiskellut tuota pitkään onko välimuotoja.Narsisti sanaa,kun käytellään turhan vapaasti.Totaalinarsulla tarkoitin narsistista persoonallisuushäiriötä,joka luokitellaan sairaudeksi.Siinähän tämän henkilön "minuus" puuttuu ja emotionaalista puolta ei todennäköisesti ole juuri ollenkaan.
Pitkään tällaisen läheisenä olleena ja asian lopulta paljastuneena ,on nyt käynnissä itsensä eheyttäminen takaisin "tavalliseksi"ihmiseksi,jolla on tunteet.Se kun tuntuu,että alkoi itsessä ilmetä noita sairaan piirteitä pitkäaikaisen luottamisen seurauksena.Tässä kun sitten pähkäilee sitten vähän väliä ,olenko ite se sairas.Ilmeinen uhrin käytöstapa.Ja kun miettii menneisyyttään ihan lapsuuteen saakka,huomaa aika narsistisia piirteitä olleen omassa käytöksessä.Mutta sitten helpottuu,kun huomaa,että empatiapuoltakin on itsessään löytynyt.Kuvaisin sieluni kehitystä lauseella"hyvän ja pahan voiman taistelu".- 9+1=10
"Narsisti sanaa,kun käytellään turhan vapaasti."
Niin en tiedä, mutta olen kyllä monesti ihmetellyt sitä, miten kummassa jotkut ihmiset tietävät/tuntevat niin paljon narsisteja...
Kun minun kokemukseni on vain yhdestä ihmisestä, joka tuntui loppupeleissä täysin käsittämättömältä...josta käytän täällä nimitystä Ännä ja olen "luokitellut" hänet ns. paksunahkaiseksi narsistiksi, jollaista käsittääkseni moninkin narsistilla tarkoittaa...
Mitä taas tulee narsismi käsitteeseen yleensäkin, olen ymmärtänyt että minulla on ollut hyvin ns. terveen narsismin puutetta ja etsiessäni tietoa aiheesta narsismi...törmäsin myös termiin ohutnahkainen narsisti...jota myös toisinaan läheisriippuvaiseksi kutsutaan...ja uskoisin olevani juurikin tuollainen...
Laitan tähän aiheesta sen verran...että mistä ja miksi ero syntyy verrattaessa ohut-ja paksunahkaista narsistia toisiinsa...jos lähdetään siitä narsismin syntysijoilta...
"Varhaisessa vuorovaikutussuhteessa pettyneet lapset voivat siis päätyä erilaisiin ratkaisuyrityksiin. Fairbairn (1941) on sitä mieltä, että perintötekijöillä on ilmeinen vaikutus siihen, onko lapsi taipuvaisempi imemään vai puremaan.
Paksunahkaiseksi kehittyvä lapsi tulee vihaiseksi ja suuntaa aggressionsa ulospäin. Hän rupeaa pitämään äitiä pahana objektina, koska kokee, ettei tämä rakasta häntä. Hän suojautuu kipua aiheuttavalta pettymykseltä menemällä vielä pidemmälle. Koska hän ei saa rakkautta, hän kieltää sen merkityksen ja päättää sen sijaan ottaa vihasta irti kaiken sen antaman tyydytyksen. Hän alkaa pitää vihaa elämän keskeisenä voimana. Koska hänen yrityksensä rakastaa torjuvaa tai kiihottavaa objektia on ollut tuhoon tuomittua, hän päättelee, että on parempi tuhota vihalla kuin rakkaudella. Siksi hän kätkee rakkaudentunteet syvälle sisimpäänsä monen kuoren alle.
Ohutnahkaiseksi kehittyvä lapsi puolestaan kääntää vihansa itseensä ja rupeaa häpeämään oman rakkautensa ilmauksia. Hän kuvittelee tuhonneensa äidin kiintymyksen ilmaisemalla vääränlaisia tunteita. Vähän pitemmälle kehityksessään päässyt ohutnahkainen pystyy tuntemaan äitiä kohtaan sekä vihaa että rakkautta. Tällainen henkilö uskoo, että nimenomaan hänen vihansa on etäännyttänyt hänet äidistä. Siksi hänen vihastaan tulee hänen mielessään hyvin pelottava tunne. Rakkaus säilyy silloin hänen silmissään hyvänä. Hänestä on kuitenkin tuntunut, ettei edes hänen rakkautensa kelpaa äidille, siksi hän vaalii sitä sisimmässään kätkössä kuin aarretta. (Fairbairn 1940."
http://www.psykoterapia-lehti.fi/tekstit/hyrck106.htm
"huomaa aika narsistisia piirteitä olleen omassa käytöksessä"
Niin narsimia on meissä kaikissa...enemmän tai vähemmän, erityyppistäkin ja koemme kaikki joskus ns. narsistista loukkaantumista...ero kaiketi syntyy siitä, millaiset selvitymiskeinot me olemme valinneet, miten me reagoimme loukkauksiin, vaille jäämisiin, pettymyksiin jne..
"Kuvaisin sieluni kehitystä lauseella"hyvän ja pahan voiman taistelu""
Niin sama asia on kuvattu jo kirjassa jossa puhutaan maailman luomisesta, ihmisen synnystä yms....siellä van puhutaan hyvän ja pahan tiedon puusta...että kaiketi tuon vastakohtaisuuksien pohtiminen myös itsessään...on ihmisen osa...
Sillä kaikella on vastakohtansa, ilman toista ei voi olla toista...vrt. valo/pimeys, päivä/yö, hyvä/paha...jostain syystä kaikki on vaan on sellaista/luotu sellaiseksi, että aina löytyy vastakohta...eikä ilman toista voi olla /tietää toisestakaan... - "havannoija"
9+1=10 kirjoitti:
"Narsisti sanaa,kun käytellään turhan vapaasti."
Niin en tiedä, mutta olen kyllä monesti ihmetellyt sitä, miten kummassa jotkut ihmiset tietävät/tuntevat niin paljon narsisteja...
Kun minun kokemukseni on vain yhdestä ihmisestä, joka tuntui loppupeleissä täysin käsittämättömältä...josta käytän täällä nimitystä Ännä ja olen "luokitellut" hänet ns. paksunahkaiseksi narsistiksi, jollaista käsittääkseni moninkin narsistilla tarkoittaa...
Mitä taas tulee narsismi käsitteeseen yleensäkin, olen ymmärtänyt että minulla on ollut hyvin ns. terveen narsismin puutetta ja etsiessäni tietoa aiheesta narsismi...törmäsin myös termiin ohutnahkainen narsisti...jota myös toisinaan läheisriippuvaiseksi kutsutaan...ja uskoisin olevani juurikin tuollainen...
Laitan tähän aiheesta sen verran...että mistä ja miksi ero syntyy verrattaessa ohut-ja paksunahkaista narsistia toisiinsa...jos lähdetään siitä narsismin syntysijoilta...
"Varhaisessa vuorovaikutussuhteessa pettyneet lapset voivat siis päätyä erilaisiin ratkaisuyrityksiin. Fairbairn (1941) on sitä mieltä, että perintötekijöillä on ilmeinen vaikutus siihen, onko lapsi taipuvaisempi imemään vai puremaan.
Paksunahkaiseksi kehittyvä lapsi tulee vihaiseksi ja suuntaa aggressionsa ulospäin. Hän rupeaa pitämään äitiä pahana objektina, koska kokee, ettei tämä rakasta häntä. Hän suojautuu kipua aiheuttavalta pettymykseltä menemällä vielä pidemmälle. Koska hän ei saa rakkautta, hän kieltää sen merkityksen ja päättää sen sijaan ottaa vihasta irti kaiken sen antaman tyydytyksen. Hän alkaa pitää vihaa elämän keskeisenä voimana. Koska hänen yrityksensä rakastaa torjuvaa tai kiihottavaa objektia on ollut tuhoon tuomittua, hän päättelee, että on parempi tuhota vihalla kuin rakkaudella. Siksi hän kätkee rakkaudentunteet syvälle sisimpäänsä monen kuoren alle.
Ohutnahkaiseksi kehittyvä lapsi puolestaan kääntää vihansa itseensä ja rupeaa häpeämään oman rakkautensa ilmauksia. Hän kuvittelee tuhonneensa äidin kiintymyksen ilmaisemalla vääränlaisia tunteita. Vähän pitemmälle kehityksessään päässyt ohutnahkainen pystyy tuntemaan äitiä kohtaan sekä vihaa että rakkautta. Tällainen henkilö uskoo, että nimenomaan hänen vihansa on etäännyttänyt hänet äidistä. Siksi hänen vihastaan tulee hänen mielessään hyvin pelottava tunne. Rakkaus säilyy silloin hänen silmissään hyvänä. Hänestä on kuitenkin tuntunut, ettei edes hänen rakkautensa kelpaa äidille, siksi hän vaalii sitä sisimmässään kätkössä kuin aarretta. (Fairbairn 1940."
http://www.psykoterapia-lehti.fi/tekstit/hyrck106.htm
"huomaa aika narsistisia piirteitä olleen omassa käytöksessä"
Niin narsimia on meissä kaikissa...enemmän tai vähemmän, erityyppistäkin ja koemme kaikki joskus ns. narsistista loukkaantumista...ero kaiketi syntyy siitä, millaiset selvitymiskeinot me olemme valinneet, miten me reagoimme loukkauksiin, vaille jäämisiin, pettymyksiin jne..
"Kuvaisin sieluni kehitystä lauseella"hyvän ja pahan voiman taistelu""
Niin sama asia on kuvattu jo kirjassa jossa puhutaan maailman luomisesta, ihmisen synnystä yms....siellä van puhutaan hyvän ja pahan tiedon puusta...että kaiketi tuon vastakohtaisuuksien pohtiminen myös itsessään...on ihmisen osa...
Sillä kaikella on vastakohtansa, ilman toista ei voi olla toista...vrt. valo/pimeys, päivä/yö, hyvä/paha...jostain syystä kaikki on vaan on sellaista/luotu sellaiseksi, että aina löytyy vastakohta...eikä ilman toista voi olla /tietää toisestakaan...Toistaiseksi syvintä analysointia vähään aikaan.Noista seikoista jutussasi ja monesta muusta ajatusten virrassa johtuen,mietiskelen alinomaa,voiko selvää rajaa vetää siihen,kuka on minkäkin asteinen narsisti.
Tai onko ylipäänsä täysin henkisesti tervettä ihmistä olemassakaan.
Oletan:on narsismia 0-100 %.
Joka prosenttisia löytyy,ja on "korkeemman käres" mikä prosenttilukuinen narsu on oikea,terve,sairas,hyödyllinen,tarpeeton jne.
"Life find the ways,what`s to do about it"
No haemme täältä 24:sta apua,tukea,kannustusta,rakkautta jne. ,mistä enemmän tai vähemmän jäimme vaille lapsuudessa.
Jokainen kantaa vastuun omasta elämästään!
(tuokin viimeinen lause voi olla pelkästään ja ainoastaan henkilökohtainen ajatusmaailmani,jolla olen päässyt tänne asti elämääni,ja olen siitä jo pikku hiljaa ylpeä sisimmässäni.) - 10+3=13
"havannoija" kirjoitti:
Toistaiseksi syvintä analysointia vähään aikaan.Noista seikoista jutussasi ja monesta muusta ajatusten virrassa johtuen,mietiskelen alinomaa,voiko selvää rajaa vetää siihen,kuka on minkäkin asteinen narsisti.
Tai onko ylipäänsä täysin henkisesti tervettä ihmistä olemassakaan.
Oletan:on narsismia 0-100 %.
Joka prosenttisia löytyy,ja on "korkeemman käres" mikä prosenttilukuinen narsu on oikea,terve,sairas,hyödyllinen,tarpeeton jne.
"Life find the ways,what`s to do about it"
No haemme täältä 24:sta apua,tukea,kannustusta,rakkautta jne. ,mistä enemmän tai vähemmän jäimme vaille lapsuudessa.
Jokainen kantaa vastuun omasta elämästään!
(tuokin viimeinen lause voi olla pelkästään ja ainoastaan henkilökohtainen ajatusmaailmani,jolla olen päässyt tänne asti elämääni,ja olen siitä jo pikku hiljaa ylpeä sisimmässäni.)"Jokainen kantaa vastuun omasta elämästään!
(tuokin viimeinen lause voi olla pelkästään ja ainoastaan henkilökohtainen ajatusmaailmani,jolla olen päässyt tänne asti elämääni,ja olen siitä jo pikku hiljaa ylpeä sisimmässäni.)""Jokainen kantaa vastuun omasta elämästään!
(tuokin viimeinen lause voi olla pelkästään ja ainoastaan henkilökohtainen ajatusmaailmani,jolla olen päässyt tänne asti elämääni,ja olen siitä jo pikku hiljaa ylpeä sisimmässäni.)"
Niin...minut aikoinaan herätti lause..."jollet pidä jalanjäljistä kasvoillasi, miksi makaat lattialla"
Varsinkin tuo kysymys miksi oli tärkeä ja siitä lähdin aikoinaan ottamaan selvää...ja löysin itseni liittyen termiin läheisriippuvainen...
Noh...kolmisen vuotta sitten "törmäsin" ihmiseen...joka ylitti kaikessa kummallisuudessaan minun käsityskykyni...suhde päättyi reilu vuosi sitten ja lähdin selvittämään mistä kaikesta siinä oli kyse...aluksi vain hänen osaltaan...
Ja löysin termin narsistinen persoonallisuushäiriö...mutta ajan kuluessa kun etsin tietoa enemmän törmäsin myös termeihin, ohut-ja paksunahkainen narsisti...ja edelleen löysin itseni...
samana läheisriippuvaisena, mutta myös ohutnahkaisena narsistina, jota tässä linkissä nimitetään "kiltiksi" narsistiksi...
"Narsistiset ongelmat eivät suinkaan aina oireile piittaamattomuutena ja häikäilemättömyytenä.
Osa narsisteista kokee olevansa täysin muilta ihmisiltä saadun hyväksynnän varassa. He pyrkivät olemaan aina mieliksi ja täyttämään toisten tarpeet. Kun he eivät saakaan vastineeksi hyväksyntää vaan halveksuntaa, usein jopa hyväksikäyttöä, heihin sattuu syvästi, he tuntevat itsensä huonoiksi ja pyrkivät miellyttämään entistä enemmän. He vaativat itseltään täydellisyyttä ja saattavat tuntea olevansa vastuussa kaikesta maailman pahuudesta
Vaikka ”kiltti” narsisti kuulostaa harmittomammalta kuin ”paha”, molemmat ongelmat ovat vakavia. Molemmilla on suuria vaikeuksia hyväksyä, että heidän elämässään kohtaamansa jatkuvat vaikeudet johtuvat heidän omasta käyttäytymisestään."
http://www.muotiala.fi/lehti/jutut/20060529_nars_mai_2.php
En minä häpeä tunnustaa tuota...tunnustaminen on hyvinkin sama asia, kuin tuo sinun..."Jokainen kantaa vastuun omasta elämästään!"
Ännä suhdettani muistellessani, ei ole enää niin tärkeää...mikä hän on/oli...mitä minulle tehtiin/sanottiin
vaan minulle on tärkeintä oman itseni kannalta juurikin miettiä sitä omaa osuuttani tapahtuneeseen, miksi minä sallin sen...
että kyllä sekin lienee mahdollista, että narsistisuudesta voi parantua joiltain osin, kunhan ensin tiedostaa asian...sen mikä minussa on "vikana"...
Mutta käsittääkseni ilkeästä narsismista paranemisen estää juurikin se, ettei uskalla katsoa itseään...
Minä en tiedä...mitä minä haen täältä...enemmäkseen taidan vain kirjoittaa itselleni...ymmärtääkseni itseäni ja tapahtunutta...
- sadismia
Narsismia on vain narsisteissa. Terveesti itsekkään ihmisen tunteenpurkaukset ovat järjellisiä ja selviä syy-yhteyksineen tunteita herättävissä tilanteissa. Terveellä itsetunnolla varustettu ihminen loukkaantuu ja pettyy terveellä tavalla, eikä niillä ole mitään yhteistä narsististen loukkausten kanssa.
Narsistin käyttäytyminen ja oikuttelu on järjenvastaista käyttäytymistä, eikä narsisti osaa selventää käyttäytymistään mitenkään. Narsisti tappelee sisäisesti itseään vastaan, mutta esittää järjenköyhän näytöksensä yleisölleen.- "havannoija"
Siis missä raja terveen ja siraan välillä.Jos joutuu tuomariksi narsistisen personallisuushäiriöisen ja hänen uhrinsa välillä,voin vakuuttaa,että hoomma ei tule olemaan helppo nakki.Narsu(Ännä) kampittaa tavallisen donnerin (n.90% ihmisistä) 10-1.
- 17+19=36
"Narsismia on vain narsisteissa"
No tuo on sinun totuutesi narsimista, mistä lie olet tietosi hankkinut...minun käsittääkseni narsismi liittyy ihmisen minuuden kokemiseen...
Mutta käsittääkseni jotkut ihmiset sekoittavan narsismin käsitteenä ja narsistisenpersoonallisuushäiriön...siten että kavahtavat jopa narsismi sanaa tyyliin hyi, pois se minusta, minussa ei sitä ole...
"Narsismi (saks. Narzissmus < kr. Narkissos) tarkoittaa itserakkautta, -ihailua ja viettienergian kohdistumista omaan itseen. Terveessä narsismissa itsensä rakastaminen ei tapahdu muiden ihmisten kustannuksella tai heitä väheksyen.
Narsismi voi olla myös sairasta, jolloin kyseessä on narsistinen persoonallisuushäiriö. Psykoanalyysissa käsite on määritelty eri tavoin: se liittyy joko ihmisen terveisiin ominaisuuksiin tai poikkeavuuksiin.
Narsismi terveenä ominaisuutena tarkoittaa mielikuvia ja käsityksiä, joita ihmisellä on itsestään. Yleisimmin käsitteellä tarkoitetaan kuitenkin jonkinasteista häiriötä"
http://fi.wikipedia.org/wiki/Narsismi
Tuossa linkissä on myös enemmänkin tietoa siitä, mitä tarkoitetaan terveellä narsismilla...
"eikä niillä ole mitään yhteistä narsististen loukkausten kanssa"
Noh, tähän voisin liittää jonkun itseäni viisaamman ajatuksen tuosta narsistisesta loukkauksesta...
"Narsismi liittyy ihmisen minuuden kokemiseen. Jokainen meistä tietää, miltä narsistinen loukkaus tuntuu. Koemme sen silloin, kun asiat eivät sujukaan siten kuin haluaisimme. Auto ei suostu käynnistymään, kertomani vitsi ei naurata, retkipäivänä sataa, kukaan ei ihastele uutta takkiani, tavoittelemani henkilö ei vastaa puhelimeen. Huomattavasti isommista asioista puhumattakaan."
Eri ihmisten kyky käsitellä narsistisia loukkauksia vaihtelee, mutta immuuni niille ei ole kukaan. Kaikkia ne suututtavat
ja uskoisin että moni ns. tervekin on joskus potkaissut autoa, heittänyt hanskat tiskiin ja lähtenyt kiukuissaan ovet paukkuen...ainakin vähintään kiroillut, kun aina sataa tai toinen ei vastaa puhelimeen...
Kysymys ny oli vaan narsistisen loukkauksen kokemisesta, että tiedämme kyllä kaikki miltä se tuntuu...että edelleen olen tuosta samaa mieltä...
"Niin narsimia on meissä kaikissa...enemmän tai vähemmän, erityyppistäkin ja koemme kaikki joskus ns. narsistista loukkaantumista...ero kaiketi syntyy siitä, millaiset selvitymiskeinot me olemme valinneet, miten me reagoimme loukkauksiin, vaille jäämisiin, pettymyksiin jne."
http://www.muotiala.fi/lehti/jutut/20060529_nars_mai_1.php
Tuosta linkistä löytyy muutakin luettavaa, suht simppelillä tavalla esitettyjä, että asiaa tuntemattomampikin ymmärtää kun ei ole hienoja psykologisia termejä... - 11+16=27
"havannoija" kirjoitti:
Siis missä raja terveen ja siraan välillä.Jos joutuu tuomariksi narsistisen personallisuushäiriöisen ja hänen uhrinsa välillä,voin vakuuttaa,että hoomma ei tule olemaan helppo nakki.Narsu(Ännä) kampittaa tavallisen donnerin (n.90% ihmisistä) 10-1.
"Siis missä raja terveen ja siraan välillä.Jos joutuu tuomariksi narsistisen personallisuushäiriöisen ja hänen uhrinsa välillä,voin vakuuttaa,että hoomma ei tule olemaan helppo nakki.Narsu(Ännä) kampittaa tavallisen donnerin (n.90% ihmisistä) 10-1"
Noh itse ajattelen, että riittävästi tervettä narsismia omaavasta ihmisestä ei edes tule koskaan narsistin uhria...
Mitä taas tulee tuohon kampitukseen...niin ajattelisin, että on aikas turhaa lähteä mihinkään taisteluun narsistisen persoonallisuuhäriöisen kanssa...ellei ole aivan pakko...
Kun sille narsistille jo taistelukin on se lähde...hän on sillä tavalla "voittanut" jo...hän pystyy edelleen vaikuttamaan uhriinsa...ja hyöty on siinä tapauksessa sen lähteen(huomion) saaminen...joko hyvässä tai pahassa, molemmat kelpaa...
Mitä taas tulee rajaan terve vs. sairas...tuskin sellaista onkaan...
"Vain pieni osa narsistisista häiriöistä on niin vakavia, että voidaan puhua narsistisesta persoonallisuushäiriöstä. Tarkkoja määriä on vaikea tietää, sillä narsistisesta persoonallisuushäiriöstä kärsivät hakevat hyvin harvoin apua, jolloin he eivät saa myöskään diagnoosia.
Joka tapauksessa kyse on pikemminkin yhdestä kuin useasta prosentista väestöä. Lievempiä narsistisia häiriöitä sen sijaan esiintyy huomattavasti suuremmalla osalla"
http://www.muotiala.fi/lehti/jutut/20060529_nars_mai_2.php - "havainnoija"
11+16=27 kirjoitti:
"Siis missä raja terveen ja siraan välillä.Jos joutuu tuomariksi narsistisen personallisuushäiriöisen ja hänen uhrinsa välillä,voin vakuuttaa,että hoomma ei tule olemaan helppo nakki.Narsu(Ännä) kampittaa tavallisen donnerin (n.90% ihmisistä) 10-1"
Noh itse ajattelen, että riittävästi tervettä narsismia omaavasta ihmisestä ei edes tule koskaan narsistin uhria...
Mitä taas tulee tuohon kampitukseen...niin ajattelisin, että on aikas turhaa lähteä mihinkään taisteluun narsistisen persoonallisuuhäriöisen kanssa...ellei ole aivan pakko...
Kun sille narsistille jo taistelukin on se lähde...hän on sillä tavalla "voittanut" jo...hän pystyy edelleen vaikuttamaan uhriinsa...ja hyöty on siinä tapauksessa sen lähteen(huomion) saaminen...joko hyvässä tai pahassa, molemmat kelpaa...
Mitä taas tulee rajaan terve vs. sairas...tuskin sellaista onkaan...
"Vain pieni osa narsistisista häiriöistä on niin vakavia, että voidaan puhua narsistisesta persoonallisuushäiriöstä. Tarkkoja määriä on vaikea tietää, sillä narsistisesta persoonallisuushäiriöstä kärsivät hakevat hyvin harvoin apua, jolloin he eivät saa myöskään diagnoosia.
Joka tapauksessa kyse on pikemminkin yhdestä kuin useasta prosentista väestöä. Lievempiä narsistisia häiriöitä sen sijaan esiintyy huomattavasti suuremmalla osalla"
http://www.muotiala.fi/lehti/jutut/20060529_nars_mai_2.phpSiinähän kaikki vastaukset puoleltasi tulikin!Tätähän tulinkin tänne hakemaan.(24:ään rekisteröityneenä n.vuorokauden ,eka kertaa eläissäni nimimerkki 54v).
Olisi sydäntälämmittävää tietää,kuka olet nimimerkkisi 11 16=27 takana.
Itselläni ei ole tässä iässä,tällä kokemuksella,näillä taustavoimilla niin paljon "pelättävää",etten antaisi yhtä e-mail osoitetta yhteydenottoasi varten. "havainnoija" = kaarella@suomi.fi
(vaisto kertoo ajatusmaailmoiden sykkeen samantahtisuudesta) - 11+15=26
"havainnoija" kirjoitti:
Siinähän kaikki vastaukset puoleltasi tulikin!Tätähän tulinkin tänne hakemaan.(24:ään rekisteröityneenä n.vuorokauden ,eka kertaa eläissäni nimimerkki 54v).
Olisi sydäntälämmittävää tietää,kuka olet nimimerkkisi 11 16=27 takana.
Itselläni ei ole tässä iässä,tällä kokemuksella,näillä taustavoimilla niin paljon "pelättävää",etten antaisi yhtä e-mail osoitetta yhteydenottoasi varten. "havainnoija" = kaarella@suomi.fi
(vaisto kertoo ajatusmaailmoiden sykkeen samantahtisuudesta)"Olisi sydäntälämmittävää tietää,kuka olet nimimerkkisi 11 16=27 takana"
Noh...minä olen kirjoitellutvuoden verran täällä... tuolla tämän sivuston tyrkkäämällä alati vaihtuvalla yhteenlaskulla, jota käytän nimimerkkinäni...joka ei ole rekisteröity...
joten aivan kaikki sillä kirjoitetut ei välttämättä ole minun...mutta uskoisin että minun tunnistaa monkin siitä, että jauhan aina samaa omaa elämän tarinaani...
Sivuten lapsuuttani, avioliittoani alkoholistin puolisona ja suhdettani Ännäksi nimeämääni henkilöön...ja niiden vaikutusta siihen millainen ihminen minä olen ja mahdollisesti mistä syystä...
"Itselläni ei ole tässä iässä,tällä kokemuksella,näillä taustavoimilla niin paljon "pelättävää",etten antaisi yhtä e-mail osoitetta yhteydenottoasi varten. "havainnoija" = kaarella@suomi.fi"
Mitä taas tuohon tulee...on ensimmäinen kerta kun joku esittää minulle tuollaista täällä...pitänee vähän miettiä...kyse on luottamuksen puutteesta, voiko netissä luottaa kehenkään...
Toivottavasti et loukkaannu epäröinnistäni...vaikka olen kyllä pannut merkille...uuden nimimerkin "havannoija"...erottuu kyllä joukosta...
Itse olen samaa ikäluokaa oleva 54 vee nainen...ja tosiaan tarinani on minun elämäntarinani...osa minun todellisuuttani...liittyen menneisyyteeni, omiin kokemuksiini ja itseeni....joiden pohjalta otan myös kantaa toisten mielipiteisiin/tarinoihin... - 3+18=21
11+15=26 kirjoitti:
"Olisi sydäntälämmittävää tietää,kuka olet nimimerkkisi 11 16=27 takana"
Noh...minä olen kirjoitellutvuoden verran täällä... tuolla tämän sivuston tyrkkäämällä alati vaihtuvalla yhteenlaskulla, jota käytän nimimerkkinäni...joka ei ole rekisteröity...
joten aivan kaikki sillä kirjoitetut ei välttämättä ole minun...mutta uskoisin että minun tunnistaa monkin siitä, että jauhan aina samaa omaa elämän tarinaani...
Sivuten lapsuuttani, avioliittoani alkoholistin puolisona ja suhdettani Ännäksi nimeämääni henkilöön...ja niiden vaikutusta siihen millainen ihminen minä olen ja mahdollisesti mistä syystä...
"Itselläni ei ole tässä iässä,tällä kokemuksella,näillä taustavoimilla niin paljon "pelättävää",etten antaisi yhtä e-mail osoitetta yhteydenottoasi varten. "havainnoija" = kaarella@suomi.fi"
Mitä taas tuohon tulee...on ensimmäinen kerta kun joku esittää minulle tuollaista täällä...pitänee vähän miettiä...kyse on luottamuksen puutteesta, voiko netissä luottaa kehenkään...
Toivottavasti et loukkaannu epäröinnistäni...vaikka olen kyllä pannut merkille...uuden nimimerkin "havannoija"...erottuu kyllä joukosta...
Itse olen samaa ikäluokaa oleva 54 vee nainen...ja tosiaan tarinani on minun elämäntarinani...osa minun todellisuuttani...liittyen menneisyyteeni, omiin kokemuksiini ja itseeni....joiden pohjalta otan myös kantaa toisten mielipiteisiin/tarinoihin..."Itselläni ei ole tässä iässä,tällä kokemuksella,näillä taustavoimilla niin paljon "pelättävää",etten antaisi yhtä e-mail osoitetta yhteydenottoasi varten. "havainnoija" = kaarella@suomi.fi"
Palaan vielä tähän, kun laitoit tuon e-mail osoitteen...että teitköhän virheen...kun huomasin, että joku riensi oitis käyttämään tuota yhteenlaskutoimitusta nimimerkkinään...
että saatkohan ny spostia...joltain muulta kuin minulta...
että oleppas varovainen kuitenkin... - "havainnoija"
11+15=26 kirjoitti:
"Olisi sydäntälämmittävää tietää,kuka olet nimimerkkisi 11 16=27 takana"
Itse olen samaa ikäluokaa oleva 54 vee nainen...ja tosiaan tarinani on minun elämäntarinani...osa minun todellisuuttani...liittyen menneisyyteeni, omiin kokemuksiini ja itseeni....joiden pohjalta otan myös kantaa toisten mielipiteisiin/tarinoihin...Mielenkiintoista!
Olet Kiinalaisessa horoskoopissa koira,jos olet syntynyt välillä 18.2-1958-7.2.1959,itse olen sika,ja täytän 7.3 54vuotta.notta tämmöstä kiinalaisten jutskien kunnioitusta.
Sori muille ketjun kirjoittelijoille,jos tuntuu,että on poikettu aiheesta.Voin vakuuttaa-kaikki vaikuttaa kaikkeen! :) - "havainnoija"
3+18=21 kirjoitti:
Palaan vielä tähän, kun laitoit tuon e-mail osoitteen...että teitköhän virheen...kun huomasin, että joku riensi oitis käyttämään tuota yhteenlaskutoimitusta nimimerkkinään...
että saatkohan ny spostia...joltain muulta kuin minulta...
että oleppas varovainen kuitenkin...On se tääki viidakko,viidakon lakeineen.Eiköhän nuo huijarit paljastu.Pankaa vain postia,sinne minun postiin,ja vielä puhelin numerokin-mie selevitän loput-katotaan kuins käy.
Mutta sie aito alkuperäinen 11 16=27,ota mailiin yhteyttä! Mitä menetettävää.Jos ei ota ei annakaan.
Keskustelut muuri välissä ovat tavallaan turhia? - 11+3=14
"havainnoija" kirjoitti:
Mielenkiintoista!
Olet Kiinalaisessa horoskoopissa koira,jos olet syntynyt välillä 18.2-1958-7.2.1959,itse olen sika,ja täytän 7.3 54vuotta.notta tämmöstä kiinalaisten jutskien kunnioitusta.
Sori muille ketjun kirjoittelijoille,jos tuntuu,että on poikettu aiheesta.Voin vakuuttaa-kaikki vaikuttaa kaikkeen! :)"Mielenkiintoista!
Olet Kiinalaisessa horoskoopissa koira,jos olet syntynyt välillä 18.2-1958-7.2.1959,itse olen sika,ja täytän 7.3 54vuotta.notta tämmöstä kiinalaisten jutskien kunnioitusta."
Joo, olen koira...ja olen myös vaaka...jos astrologia kiinnostaa sinua...
mutta edelleen tähdennän, että jos saat lähipäivinä spostia niin se ei ole minulta...
uskoisin että narsismi palstalla/netissä liikkuu paljon ihmisiä, jotka mieluusti kiusaavat ihmisiä...
Mutta ny menen nukkumaan...huomenna työpäiväkin...
kiitos keskustelusta... - "havainnoija"
11+3=14 kirjoitti:
"Mielenkiintoista!
Olet Kiinalaisessa horoskoopissa koira,jos olet syntynyt välillä 18.2-1958-7.2.1959,itse olen sika,ja täytän 7.3 54vuotta.notta tämmöstä kiinalaisten jutskien kunnioitusta."
Joo, olen koira...ja olen myös vaaka...jos astrologia kiinnostaa sinua...
mutta edelleen tähdennän, että jos saat lähipäivinä spostia niin se ei ole minulta...
uskoisin että narsismi palstalla/netissä liikkuu paljon ihmisiä, jotka mieluusti kiusaavat ihmisiä...
Mutta ny menen nukkumaan...huomenna työpäiväkin...
kiitos keskustelusta...Sika sanoo röh,röh,eli koiralle rauhaisaa yötä!
(mistähän sut jatkossa tunnistaa? :)) - 16+3=19
"havainnoija" kirjoitti:
Sika sanoo röh,röh,eli koiralle rauhaisaa yötä!
(mistähän sut jatkossa tunnistaa? :))"(mistähän sut jatkossa tunnistaa? :))"
Niin, en tiedä, mutta tähdennän edelleen, että jos ny olet saanut spostia, niin se ei ole minulta...muuta en osaa tähän kohtaan sanoa...
- ei parannettavissa
Tervettä narsismia ei ole, narsismia on aina sairasta. Narsismi on aina toisille pahaa tekevä, sellainen ei voi olla koskaan hyvä.
Narsismi tarkoittaa sairaalloista itserakkautta, sairaalloista itsekkyyttä, jumalolennoksi itsensä tuntevaa kaikkivoipaista kiusaajaa.
Itserakkaus ja itsensä rakastaminen ovat kaksi eri asiaa. Vasta hyväksymällä itsensä ja rakastamalla itseään, voi rakastaa muita ja tuntea empatiaa muita kohtaan. Terve rakkaus itseä ja muita kohtaan on luottamusta ja hyvyyttä kasvattava voima.
Aito rakkaus ei sisällä narsismia tai narsistisia piirteitä.
Yli-itsekkäät, itserakkaat minä-minä-ihmiset ovat ikäviä tyyppejä, mutta terveen kirjoissa silti. Eivät he käyttäydy muita kohtaan sairaasti, he ovat liian uppoutuneita itseensä. Heillä ikä tulee tasaamaan nuoruusajan intohimon itsekeskeisyyteen. He ovat saaneet lapsuudesta asti liikaa huomiota ja sama pitäisi jatkua edelleen, mutta kun he huomaavat, että elämää on heidän ulkopuolella, he pikkuhiljaa alkavat myöntymään tilanteelle ja heistä saattaa tulla vastoinkäymisten jälkeen jopa mukavia.
Narsisti ei parane sairaasta minästään ikinä.- 6+14=20
Oikein-miksi kirjoittelet tänne?
- 11+16=27
"Tervettä narsismia ei ole, narsismia on aina sairasta. Narsismi on aina toisille pahaa tekevä, sellainen ei voi olla koskaan hyvä"
Edelleen narsistinen ja narsismi ei ole sama asia...
ja vielä erikseen on erotettava narsistinen persoonallisuushäiriö...
- +-+-+-+-+-+-
Ehdotus:
Noudattakaa turvallisuutenne takia sivustonpitäjien ohjeita. Ja muista, kun lähetät sähköpostia, koneesi voidaan jäljittää.
Muutama sotkuinen kirjoitus jo osoitti, mistä on kyse.
Jotkuthan etsivät imartelulle altista seuraa.
Ja toiset ovat imartelulle alttiita.
"Olisi sydäntälämmittävää tietää,kuka olet"- "havainnoija"
Tuleeko ihmisestä parempi,kun tunteet kätketään?
- +-+-+-+-+-+-
"havainnoija" kirjoitti:
Tuleeko ihmisestä parempi,kun tunteet kätketään?
"havainnoijalle"
Ei tule, mutta säilyy anonymiteetti ja välttyy ikäviltä yllätyksiltä. Kuka haluaa riesaa täällä kirjoittamisesta? Miten täällä todistat itsestäsi mitään? Miten voit tietää, kuinka sairaita ihmisiä täältä sinun tietosi poimii, kun nämä jää tänne "ikuisesti" keikkumaan, nämä kirjoitukset.
Mitä h*******n tunteita täällä voi olla? Ja jos on, osoitat ne parhaiten, kun osoittaudut luottamuksen arvoiseksi ja noudatat sääntöjä, etkä yritä jallittaa, jos joukossa olisi hyväuskoisia ja hyväntahtoisia.
Seuraa on tarjolla yllinkyllin livenä ja myös senssipalstat ovat heitä varten.
Parikin ruuvia löysällä ehkä? - VIP-jäsen
+-+-+-+-+-+- kirjoitti:
"havainnoijalle"
Ei tule, mutta säilyy anonymiteetti ja välttyy ikäviltä yllätyksiltä. Kuka haluaa riesaa täällä kirjoittamisesta? Miten täällä todistat itsestäsi mitään? Miten voit tietää, kuinka sairaita ihmisiä täältä sinun tietosi poimii, kun nämä jää tänne "ikuisesti" keikkumaan, nämä kirjoitukset.
Mitä h*******n tunteita täällä voi olla? Ja jos on, osoitat ne parhaiten, kun osoittaudut luottamuksen arvoiseksi ja noudatat sääntöjä, etkä yritä jallittaa, jos joukossa olisi hyväuskoisia ja hyväntahtoisia.
Seuraa on tarjolla yllinkyllin livenä ja myös senssipalstat ovat heitä varten.
Parikin ruuvia löysällä ehkä?Vippinä voitte sitten poistaa viestejä, etteivät jää tänne "ikuisesti" keikkumaan.
- 17+11=28
"Jotkuthan etsivät imartelulle altista seuraa.
Ja toiset ovat imartelulle alttiita"
Niin ilmeisen totta tuokin...ennen en vaan tiennyt tuota, että sellaisia ihmisiä on olemassa...jotka tosiaan vaan pelkästään imartelevat...jotain saadakseen...
Enkä tiennyt itsekään olevani sillä tavoin imartelulle altis, että ns. todellisuudentaju hämärtyi hetkeksi...
Näin jälkeenpäin mietittynä tuota...asiaan saattoi vaikuttaa, että vaikka Ännä oli minulle täysin tuntematon ihminen...niin tunsin kyllä hänen sukuaan...
Niin ei sitä ymmärtänyt, että ihminen, jonka kanssa oli ns. yhteisiä tuttuja...olisi sillä tavoin kehdannut/ pyrkinyt/uskaltautunut huijaamaan...vain pelkkää seksiä saadakseen...varsinkin kun molemmat ollaan jo ikäihmisiä ja hänellä niitä muitakin naisia/seksikumppaneita oli...
Noh...tapahtuneelle ei voi enää mitään...ja tällä hetkellä ajattelen...että juurikin tuo yhteisten tuttavien olemassaolo saattaa vaikuttaa siihen ettei hän mieluusti "huutele" suhteestamme... - Jotain ymmärtämättä
17+11=28 kirjoitti:
"Jotkuthan etsivät imartelulle altista seuraa.
Ja toiset ovat imartelulle alttiita"
Niin ilmeisen totta tuokin...ennen en vaan tiennyt tuota, että sellaisia ihmisiä on olemassa...jotka tosiaan vaan pelkästään imartelevat...jotain saadakseen...
Enkä tiennyt itsekään olevani sillä tavoin imartelulle altis, että ns. todellisuudentaju hämärtyi hetkeksi...
Näin jälkeenpäin mietittynä tuota...asiaan saattoi vaikuttaa, että vaikka Ännä oli minulle täysin tuntematon ihminen...niin tunsin kyllä hänen sukuaan...
Niin ei sitä ymmärtänyt, että ihminen, jonka kanssa oli ns. yhteisiä tuttuja...olisi sillä tavoin kehdannut/ pyrkinyt/uskaltautunut huijaamaan...vain pelkkää seksiä saadakseen...varsinkin kun molemmat ollaan jo ikäihmisiä ja hänellä niitä muitakin naisia/seksikumppaneita oli...
Noh...tapahtuneelle ei voi enää mitään...ja tällä hetkellä ajattelen...että juurikin tuo yhteisten tuttavien olemassaolo saattaa vaikuttaa siihen ettei hän mieluusti "huutele" suhteestamme..."Niin ei sitä ymmärtänyt, että ihminen, jonka kanssa oli ns. yhteisiä tuttuja...olisi sillä tavoin kehdannut/ pyrkinyt/uskaltautunut huijaamaan...vain pelkkää seksiä saadakseen...varsinkin kun molemmat ollaan jo ikäihmisiä ja hänellä niitä muitakin naisia/seksikumppaneita oli.."
Tuossa kohtaa tarinamme ovat yhtenevät. Tosin minä tunsin n:n kavereita. (Ja n:n itsensä). Kuvittelin tuosta samasta syystä olevani turvassa. Samoin kuvittelin, ettei hepulla olisi ollut kokemusista puutetta, että olisi tarvetta ollut jatkaa kiertämistä.
Nyt kun olen kaiken hulluuden nähnyt, en luota häneen enää missään. Olen alkanut ajatella, ettei hän pelkän seksin takia ollut minun takiani, vaan jotenkin ajatteli, etten ole ihan "persaukinen". Eli noteeraa saldon. Huh-huh. - 14+1=15
Jotain ymmärtämättä kirjoitti:
"Niin ei sitä ymmärtänyt, että ihminen, jonka kanssa oli ns. yhteisiä tuttuja...olisi sillä tavoin kehdannut/ pyrkinyt/uskaltautunut huijaamaan...vain pelkkää seksiä saadakseen...varsinkin kun molemmat ollaan jo ikäihmisiä ja hänellä niitä muitakin naisia/seksikumppaneita oli.."
Tuossa kohtaa tarinamme ovat yhtenevät. Tosin minä tunsin n:n kavereita. (Ja n:n itsensä). Kuvittelin tuosta samasta syystä olevani turvassa. Samoin kuvittelin, ettei hepulla olisi ollut kokemusista puutetta, että olisi tarvetta ollut jatkaa kiertämistä.
Nyt kun olen kaiken hulluuden nähnyt, en luota häneen enää missään. Olen alkanut ajatella, ettei hän pelkän seksin takia ollut minun takiani, vaan jotenkin ajatteli, etten ole ihan "persaukinen". Eli noteeraa saldon. Huh-huh."ettei hän pelkän seksin takia ollut minun takiani, vaan jotenkin ajatteli, etten ole ihan "persaukinen". Eli noteeraa saldon. Huh-huh."
YÖK
Että vielä rahaakin se sinun n halusi sinulle antamastaan seksistä, hyh hyh...
- Jotain ymmärtämättä
"rahaakin se sinun n halusi sinulle antamastaan seksistä"
Ei ihan laskua kirjoittanut. Ajatteli, että jos suhde jatkuu, pääsee hyödyntämään minun rahojani.
Tällä on miespuolisia tuttuja, jotka ovat varoissaan, sitten tämä on siinä kimpassa niiden kanssa. Että tulee glooriaa myös hänelle. Minun jälkeeni jossainvaiheessa hänellä oli sellainen miljardöörinainen, joka leveili rahoillaan. Oli kuulemma kääräissyt sievoiset voitot monessa avioerossa. No, auervaarahan oli niin mielissään että. Ihan hohti miehekkyyttä ja oli niin aikuinen, niin aikuinen että. Pystyi yli kuusikymppinenkin kaksi peräkkäistä kertaa olemaan yhteydessä miljoonanaisen kanssa. Ja kehui itsekin hämmästyneenä asiaa minulle puhelimessa, että nyt on... Kehui myös, että menee muutenkin nyt hyvin...
Hymyili minulle hymyä, josta voi lukea, että on selviytynyt meidän suhteesta. Olin vihainen ja sanoin, että minä olen siis huono. Auervaara kiertelemään, ettei hän niin ole sanonut. Sanoin, että puhut vain, mutta toimit toisin. Niin sitten auervaara joutui minua köyhää rakastelemaan. Oli selvästi vihainenkin minulle.
Pilkkasin ja nöyryytin auervaaraa sen käytöksestä, ja haukuin buudeliksi, ja kysyin onko panta kaulassa. Annoin ymmärtää, ettei ole mies eikä mikään, kun naisten ja toisten rahoissa yleensäkin roikkuu. Miljardööri jätti hunsvotin, kun järjenvalo syttyi. Autoin toki sen syttymistä omalta osaltani. Eli kerroin, että tyyppi on auervaara ja käy edelleen minun luonani.
Nyt tyypistä on tullut "kunnon mies", käy työssä ja sukulaisten ja kavereiden silmissä hänellä on "virallinen" akka. Että on akoittunut ja paikalleen asettunut kunnon mies nyt. No, akka pitää hotellia tyypille, kun on töitä siellä korvessa, missä akka asuu. Ja muuta käytännön hyötyä myös on naisesta.- Jotain ymmärtämättä
"yli kuusikymppinenkin "
Olin niin vihainen kirjoittaessani, että lisäsin vuoden jos toisenkin, eli oli tuon sattuessa vasta hiukan yli 50. - 9+8=17
"Eli kerroin, että tyyppi on auervaara ja käy edelleen minun luonani"
Niin miksi sinä kerroit sille miljardöörinaiselle...saadaksesi miehen kokonaan itsellesikö...oletko sinä mustasukkainen moisesta miehestä...
"No, akka pitää hotellia tyypille, kun on töitä siellä korvessa, missä akka asuu."
Ja olet ilmeisesti mustis ja katkera edelleen...kun akoittelet hänen nykyistäkin kumppaniaan...
Itse en tiedä Ännäni naissuhteista tällä hetkellä mitään...mutta oletan että hänellä on nainen/naisia ...koska hän tarvitsee seksiä niin paljon, tuskin ilman kykenee elämään...mutta myötätuntoni on kyllä naisen puolella...
Minun on vaikea uskoa, että Ännästäni olisi tullut ns. parempi mies...enkä usko että hän kykenee rakastamaan...vaikka alkuun suhde olisikin sitä huumaa, mutta kuten jo jossain kohtaa totesin...narsistit kyllästyvät naisiinsa/lähteisiinsä...ja se itsekäs p'ska tulee kyllä näkyviin...
En haluaisi olla sen nykyisen naisen nahoissa silloin...
minun mielestäni menettämästään narsistista ei ole mitään syytä olla mustis...paremminkin ajattelisin, että uudet naiset/lähteet mahdollistavat sen, että narsistista pääsee eroon...
Toki itselläkin joskus käy mielessä, että jos tietäisin...niin pitäisikö naista varoittaa...millainen mies Ännä on...Ja jonkun entisen kanssa voisi olla kiva vaihtaa kokemuksia/ajatuksia...
mutta tuo on vain ajatus...koska niillä uusillakin naisilla on oma aikuisen vastuunsa omasta elämästään ja valinnoistaan...ei minun tarvitse huolta kantaa hänen uusista naisistaan/lähteistään...
Minä olen suhteeni aikana nähnyt Ännän pariinkin kertaan toisen naisen seurassa, eikä se nainen näyttänyt todellakaan onnelliselta ja minä häpesin itseäni...
vaikka käsittääkseni senkin naisen kanssa Ännällä ollut suhde jo vuosia...ennen minua ja samanaikaisesti muiden naisten /minun kanssani...
ja saattaa sekin suhde olla vieläkin, vaikka Ännä joskus kertoi sen päättyneen, kunhan käy "auttelemassa" naista...hänen kielellään auttaminen saattaa hyvinkin tarkoittaa seksiä...
Huoh, että kyllä hänen niin kaikki entiset, nykyiset kuin tulevatkin naiset saavat minulta myötätuntoni...minulla ei ole mitään syytä mollata, saati kadehtia heitä...vaikka Ännä panisi heitä Viagran voimalla läpi yön...
- Joatain ymmärtämättä
"Niin miksi sinä kerroit sille miljardöörinaiselle...saadaksesi miehen kokonaan itsellesikö...oletko sinä mustasukkainen moisesta miehestä..."
"•Tee väärinkäyttäjällesi ansa. Kohtele häntä kuin hän kohtelee sinua. Ota muut mukaan. Tuo väärinkäyttö valoon. Mikään ei poista väärinkohtelua niin kuin auringonvalo."
Lainaus on Vakninilta:Väärinkäyttäjän kanssa selviäminen.
Ei selviydy narsistin kanssa, jos on "pikkasen mustis" ja nurkissa piipertää ja vähän piipittää. Pitää nousta oikeudenmukainen raivo itsensä puolesta ja oikeassa paikassa.
"Toki itselläkin joskus käy mielessä, että jos tietäisin...niin pitäisikö naista varoittaa...millainen mies Ännä on"
Minä olisin kertonut jo, jos olisin saanut akan nimen selville. En ole saanut, joten kertomatta on jäänyt. En tosin tiedä, mitä olisin kertonut ja millaisin sanoin, mutta yhteyttä olisin ottanut. Tämä narsistin toiminta ei voi olla oikein ketään kohtaan.
Tosin myös ajattelen, että raasu siellä korvessa pitää narsistin poissa minun jaloistani, eli saattaa hyvinkin pelastaa tätä minun elämääni. No, kyllähän tuo jonkun heikon hyväksikäytettävän etsii, jos yksi jättää, niin toinen ottaa.- 14+17=31
"Minä olisin kertonut jo, jos olisin saanut akan nimen selville"
niin et tunne naista, tiedä hänestä juurikaan mitään , silti nimittelet häntä raasuksi...ja arvelet n:si saavan jotain hyötyä hänestä/häneltä...
Miten raasulta voi mitään hyötyä saada...
Itse ainakin toivoisin vastaavanlaisessa tilanteessa, että Ännä olisi löytänyt ns. paremman naisen...
kamalaa se olisi vielä ns. huonomalleen "hävitä"...kaiken häpeän siitä että tuli itsekin höynätetyksi...lisäksi...
mutta ehkä on noin, että löytää jonkun hyväksikäytettävän...käsittääkseni narsistit juurikin etsivät sellaisia naisia, jotka ovat jo menneisyydessään joutuneet kokemaan huonoa kohtelua tai ovat helposti hyväksikäytettävissä...
Se mitä minun Ännäni kertoili muista naisistaan...oli juurikin sitä...kaikilla oli ollut narsisti tai muuten kaltoinkohteleva mies...plus sitten ne rumat/yksinäiset naiset, jotka ei muuten saa seksiä...lisättynä niillä naisilla jotka tyrkyttivät itseään...
Uskoisin, että johonkin ryhmään noista sinäkin kuulut...koska en usko, että ns. terveestä, hyvä itsetuntoisesta ihmisestä koskaan tulee narsistin uhria... - 17+1=18
14+17=31 kirjoitti:
"Minä olisin kertonut jo, jos olisin saanut akan nimen selville"
niin et tunne naista, tiedä hänestä juurikaan mitään , silti nimittelet häntä raasuksi...ja arvelet n:si saavan jotain hyötyä hänestä/häneltä...
Miten raasulta voi mitään hyötyä saada...
Itse ainakin toivoisin vastaavanlaisessa tilanteessa, että Ännä olisi löytänyt ns. paremman naisen...
kamalaa se olisi vielä ns. huonomalleen "hävitä"...kaiken häpeän siitä että tuli itsekin höynätetyksi...lisäksi...
mutta ehkä on noin, että löytää jonkun hyväksikäytettävän...käsittääkseni narsistit juurikin etsivät sellaisia naisia, jotka ovat jo menneisyydessään joutuneet kokemaan huonoa kohtelua tai ovat helposti hyväksikäytettävissä...
Se mitä minun Ännäni kertoili muista naisistaan...oli juurikin sitä...kaikilla oli ollut narsisti tai muuten kaltoinkohteleva mies...plus sitten ne rumat/yksinäiset naiset, jotka ei muuten saa seksiä...lisättynä niillä naisilla jotka tyrkyttivät itseään...
Uskoisin, että johonkin ryhmään noista sinäkin kuulut...koska en usko, että ns. terveestä, hyvä itsetuntoisesta ihmisestä koskaan tulee narsistin uhria..."Ei selviydy narsistin kanssa, jos on "pikkasen mustis" ja nurkissa piipertää ja vähän piipittää."
Niin tuo lainaamasi kohta oli otsikon alta...väärinkäyttäjän kanssa selviäminen...silloin kun haluat jäädä...olet vielä suhteessa...
Noh...minulla ei tuollaista tilannetta ole edes ollut...päätin suhteen pelkästään oman huonon oloni vuoksi...tilanteessa jolloin en vielä tiennyt edes nimeä sille...mitä se kaikki oli...etten minä tarvinnut keinoja narsistin kanssa selviämiseen...
Toisista naisistakin tiesin, mutta en ollut sillä tavalla mustis, että olisin tuntenut tarvetta piipitellä tai ilmoitella heille, että sama mies kävi minuakin paneskelemassa...
muutenkin kaikki aloitteet tapaamisiin tuli yksinomaan miehen puolelta...en tainnu edes koskaan soittaa hänelle...jonkun tekstarin saatoin lähettää, yhteydenpito hoitui lähinnä spostin ja messengerin välityksellä...
en minä rakastanut ja halunnut häntä omakseni...niinkuin sinä ilmeisesti rakastit ja halusit...vaikka tiesit mikä hän oli...
periaatteessa ongelmia "kahden aikuisen vapaassa suhteessa"...alkoi tulla vasta sitten kun hän ilmeisesti kyllästyi minuun...ja jostain syystä ei kyennyt jättämään minua, vaan alkoi se mitätöinti...jota en ymmärrä täysin vieläkään...miksi niin piti kohdella minua...miksei voinut vain päättää suhdetta...
juurkin tuo lopun mitätöinti sai minut tuntemaan itseni typeräksi ja häpeämään...että oikeestiko minä olin ollut suhteessa tuollaisen ihmisen kanssa...miksi hän loppupeleissä paljastui...
että tavallaan tilanteemme on erilainen...
sinä rakastit narsistiasi...olisit halunnut miehen omaksesi, minä en...
että hyvin kiitollinen olen kuitenkin kun olen hänestä eroon päässyt...enkä sen vuoksi haudo mitään kostoa...koska se taas toisi hänet ikäänkuin takaisin minun elämääni...
että meidän tapauksessamme laiha sopu on parempi kuin lihava riita...toki jonkun verran olen vieläkin varautunut, että jos tulee jotain...niin olen säästäny osan hänen spostejaan ja viimeisen tekstarina lähetetyn seksin vonkausviestinkin...
samasta syystä kerroin het alkuun uudelle miesystävälleni...että minulla on ollut ennen häntä sellainen seksisuhde...että jos sattuu hän minusta jotain ikäviä puheita...
mutta tosiaan...jälkensä se kaikki minuun jätti...jouduin uudelleen pohtimaan myös itseäni perin pohjin...miksi minä olin sellaisessa suhteessa...toisena naisena muiden toisen naisien seassa...olettikin kun mies ei niin hirveän tasokas ollut fyysisesti/henkisesti...jos niin voi sanoa...
en ole siitä ylpeä... - Jotain ymmärtämättä
17+1=18 kirjoitti:
"Ei selviydy narsistin kanssa, jos on "pikkasen mustis" ja nurkissa piipertää ja vähän piipittää."
Niin tuo lainaamasi kohta oli otsikon alta...väärinkäyttäjän kanssa selviäminen...silloin kun haluat jäädä...olet vielä suhteessa...
Noh...minulla ei tuollaista tilannetta ole edes ollut...päätin suhteen pelkästään oman huonon oloni vuoksi...tilanteessa jolloin en vielä tiennyt edes nimeä sille...mitä se kaikki oli...etten minä tarvinnut keinoja narsistin kanssa selviämiseen...
Toisista naisistakin tiesin, mutta en ollut sillä tavalla mustis, että olisin tuntenut tarvetta piipitellä tai ilmoitella heille, että sama mies kävi minuakin paneskelemassa...
muutenkin kaikki aloitteet tapaamisiin tuli yksinomaan miehen puolelta...en tainnu edes koskaan soittaa hänelle...jonkun tekstarin saatoin lähettää, yhteydenpito hoitui lähinnä spostin ja messengerin välityksellä...
en minä rakastanut ja halunnut häntä omakseni...niinkuin sinä ilmeisesti rakastit ja halusit...vaikka tiesit mikä hän oli...
periaatteessa ongelmia "kahden aikuisen vapaassa suhteessa"...alkoi tulla vasta sitten kun hän ilmeisesti kyllästyi minuun...ja jostain syystä ei kyennyt jättämään minua, vaan alkoi se mitätöinti...jota en ymmärrä täysin vieläkään...miksi niin piti kohdella minua...miksei voinut vain päättää suhdetta...
juurkin tuo lopun mitätöinti sai minut tuntemaan itseni typeräksi ja häpeämään...että oikeestiko minä olin ollut suhteessa tuollaisen ihmisen kanssa...miksi hän loppupeleissä paljastui...
että tavallaan tilanteemme on erilainen...
sinä rakastit narsistiasi...olisit halunnut miehen omaksesi, minä en...
että hyvin kiitollinen olen kuitenkin kun olen hänestä eroon päässyt...enkä sen vuoksi haudo mitään kostoa...koska se taas toisi hänet ikäänkuin takaisin minun elämääni...
että meidän tapauksessamme laiha sopu on parempi kuin lihava riita...toki jonkun verran olen vieläkin varautunut, että jos tulee jotain...niin olen säästäny osan hänen spostejaan ja viimeisen tekstarina lähetetyn seksin vonkausviestinkin...
samasta syystä kerroin het alkuun uudelle miesystävälleni...että minulla on ollut ennen häntä sellainen seksisuhde...että jos sattuu hän minusta jotain ikäviä puheita...
mutta tosiaan...jälkensä se kaikki minuun jätti...jouduin uudelleen pohtimaan myös itseäni perin pohjin...miksi minä olin sellaisessa suhteessa...toisena naisena muiden toisen naisien seassa...olettikin kun mies ei niin hirveän tasokas ollut fyysisesti/henkisesti...jos niin voi sanoa...
en ole siitä ylpeä..."juurkin tuo lopun mitätöinti sai minut tuntemaan itseni typeräksi ja häpeämään...että oikeestiko minä olin ollut suhteessa tuollaisen ihmisen kanssa...miksi hän loppupeleissä paljastui..."
Tuota en sinussa ymmärrä. Miksi ihmeessä annoit itseäsi mitätöidä???????? Mikset antanut takaisin???????? Miksi ihmeessä alistua tuollaiseen??????? Menee ihan yli hilseen minulla!
Kyllähän tämäkin n. on huonon kommentin heittänyt, silloin kun seurustelimme. Näin heti, että hän ei tajunnut minua riittävästi, vaan puhui entisten huonojen naistensa haamulle!!!!! Ei tarvitse paljoa mielikuvitusta että tuon tajuaa ja ymmärtää.
Ja annat vielä jättää jälkiä! Ufff... Jos mitätöinti ei edes osunut sinuun, ei kuulunut sinulle, vaan äijäpaha luuli olevansa jonkun muun kanssa. Narsistit on niin jäykkiä persoonia, menevät saman kaavan mukaan, vaikka nainen vaihtuu... Voi saada jonkun muun kehut ja haukut. Niin, huom, jonkun muun kehut ja, nimenomaan
-haukut.
"toisena naisena muiden toisen naisien seassa.."
Ja tuosta. Tuo on vihoviimeistä. rrrrrr! Ainakaan minuun ei kenenkään pidä itseään sotkea. Juuri tuollaisesta olen vihainen. Jos minä ja ne h:t tuntisimme, olisi ilo pelkästään heidän puolellaan. Tuollainen saa minut tosi vihaiseksi. Etkö ole itsenäsi riittävä, että sinun on itseesi sotkettava toiset? Tämä olisi kysymys sinulle.
Minuun ei ainakaan kenenkään ole itseään sotkeminen.
" - 7+6=13
"juurkin tuo lopun mitätöinti sai minut tuntemaan itseni typeräksi ja häpeämään...että oikeestiko minä olin ollut suhteessa tuollaisen ihmisen kanssa...miksi hän loppupeleissä paljastui..."
Tuota en sinussa ymmärrä. Miksi ihmeessä annoit itseäsi mitätöidä???????? Mikset antanut takaisin???????? Miksi ihmeessä alistua tuollaiseen??????? Menee ihan yli hilseen minulla!
Kyllähän tämäkin n. on huonon kommentin heittänyt, silloin kun seurustelimme. Näin heti, että hän ei tajunnut minua riittävästi, vaan puhui entisten huonojen naistensa haamulle!!!!! Ei tarvitse paljoa mielikuvitusta että tuon tajuaa ja ymmärtää.
Ja annat vielä jättää jälkiä! Ufff... Jos mitätöinti ei edes osunut sinuun, ei kuulunut sinulle, vaan äijäpaha luuli olevansa jonkun muun kanssa. Narsistit on niin jäykkiä persoonia, menevät saman kaavan mukaan, vaikka nainen vaihtuu... Voi saada jonkun muun kehut ja haukut. Niin, huom, jonkun muun kehut ja, nimenomaan
-haukut.
Ja tuosta. Tuo on vihoviimeistä. rrrrrr! Ainakaan minuun ei kenenkään pidä itseään sotkea. Juuri tuollaisesta olen vihainen. Jos minä ja ne h:t tuntisimme, olisi ilo pelkästään heidän puolellaan. Tuollainen saa minut tosi vihaiseksi. Etkö ole itsenäsi riittävä, että sinun on itseesi sotkettava toiset? Tämä olisi kysymys sinulle.
Minuun ei ainakaan kenenkään ole itseään sotkeminen.
""Tuota en sinussa ymmärrä. Miksi ihmeessä annoit itseäsi mitätöidä"
noh...narsistin mitätöinti on hyvin hienovaraista...ei hän suoraan mitätöi...antaa vain ikäänkuin ymmärtää...puhutaan kaksoissidosviestinnästä...kehut ja piikki tulee samassa lauseessa...
monesti asian ymmärtää vasta jälkeenpäin kun hetki on mennyt ohitse...ja jos asian ottaa puheeksi...Ännä väittää että käsitin väärin...
mutta joo...tajusin minä sentäs lopettaa suhteen...kun sitä ns. piilovittuilua, seksististen imartelujen lomassa alkoi olla enevissä määrin...
"Narsistit on niin jäykkiä persoonia, menevät saman kaavan mukaan, vaikka nainen vaihtuu.."
niin totta tuokin...Ännäni muisti kyllä mainita minullekkin uuden naisen löydettyään, että oli kertonut sille, että seksi minun kanssani oli jotain ekstraa...
Että samaa kohtelua sai uusi nainenkin kuin minäkin aikoinaan...
"Ja tuosta. Tuo on vihoviimeistä. rrrrrr!"
niin käsittääkseni kertomastasi...niin hänellä oli muitakin naisia samanaikaisesti kun te tapailitte...niin se että olit naisena toisten naisten joukossa on totuus...et ollut n:si sen kummempi...kuin ne muutkaan...
vaikka miten yrität todistella...että olit hänelle parempi/merkityksellisempi kuin ne muut naiset...
jos olet lukenut narsistista...niin sinun pitäisi ymmärtää ettei narsistin maailmassa ole kuin yksi ihminen...hän itse ...muut ovat olemassa vain hänen tarpeitaan varten...niin kauan kun hän kokee niiden toimivan...narsisti esineellistää ihmiset...
noh...sinun n.stäsi en tiedä...mutta minun on vaikea uskoa että ne kaikki muut naiset olisivat juoppoja h'ria ja sinä vain ainut kunnollinen...sen ajatuksen perusteella n.si vietti sitten perhejouluakin h'ran kanssa ja h'ra tarjoaa hänelle nytkin "hotellitasoisen" olinpaikan...
Aikas vaikea usko että alkoholisoitunut h'ra pystyisi siihen...
Ma vaan luulen että sinun n:si naiset enimmäkseen samanlaisia kuin sinäkin...hyväuskoisia höynätettiviä...niinkuin minäkin olen ollut...ja uskon että minunkin Ännäni muut naiset on samaa maata...
että voi vaan todeta...miten hyväuskoisia hölmöjä me naiset joskus olemme...ja maksamme siittä vaan joskus turhan kalliin hinnan...kun jäämme kiinni jopa menneeseen suhteeseen tällä tavoin, että keskustelemme täällä...
tuo kai on naristin vaikutuspiirissä olemisen suurin vaara...meidän on vaikea päästä irti narsistista henkisellä tasolla...hänen myötään meihin pesii jotain ikävää...joka ei tahdo lähteä pois...
mutta toivon mukaan ajan kanssa kuitenkin...uskoani elämään, hyvänkin olemassaoloon...hän ei sentäs vienyt sillä tavoin, että uskoisin ihmisten olevan yksinomaan pahoja...
- Jotain ymmärtämättä
"nimittelet häntä raasuksi...ja arvelet n:si saavan jotain hyötyä hänestä/häneltä..."
Tässä vaiheessa on VARMASTI raasu.
"pitää hotellia tyypille, kun on töitä siellä korvessa"
Siinä hyöty, ja sitten vielä on toinenkin hyöty, jonka TIEDÄN, en arvele.
"kamalaa se olisi vielä ns. huonomalleen "hävitä"..."
Tässä vaiheessa nähty huonot ja heikot jo kauan sitten. Ei vaikuta enää mitenkään, paitsi niin, että n ei voi pompottaa minua vähääkään. Ei ole kyllä voinutkaan, oikeastaan. Olen vain ollut raivostunut ja kiukkuinen ja tietämätön.
"rumat/yksinäiset naiset, jotka ei muuten saa seksiä...lisättynä niillä naisilla jotka tyrkyttivät itseään.."
No, tällaisilla palstoilla kirjoitetaan omalla vastuulla, voi saada minkälaista tahansa kommenttia. Mutta tuo tuntuu kyllä ällöttävältä, varsinkin, kun ainakin täälläpäin on h-alkuisia juoppoja, siellä toisessa ääripäässä.
Selväksi: en tyrkytä itseäni, vaan OTAN miehen, jos hänet haluan. En tiedä, minkälaisia siellä teilläpäin on naiset, ehket ole naista edes nähnyt?
" Uskoisin, että johonkin ryhmään noista sinäkin kuulut..."
En varmasti ole sitten "uhri" sinun tarkoittamassasi mielessä. Et tiedä, mitä puhut, etkä sitäkään, mistä tässä on kyse. Sinua vaan taitaa harmittaa, kun en tykkää niistä "lisä"naisista, enkä koskaan tule tykkäämäänkään. En ole lesbo.
" - Jotain ymmärtämättä
"rumat/yksinäiset naiset, jotka ei muuten saa seksiä...lisättynä niillä naisilla jotka tyrkyttivät itseään.."
Mitä tuohon voisi muuta vastata, kuin että en mitään SINUN rinnallasi. Siinä vastaus, kun noin rumasti itse kirjoitit. :(- 15+3=18
"kun noin rumasti itse kirjoitit. :"
noh...kunhan ny kerroin yhden tuntemani Ännän mielipiteitä naisistaan...
eivät ole omia mielipiteitäni...käy kyllä tuostakin ilmi...mitä jo alunperin kirjoitin...
"Se mitä minun Ännäni kertoili muista naisistaan...oli juurikin sitä...kaikilla oli ollut narsisti tai muuten kaltoinkohteleva mies...plus sitten ne rumat/yksinäiset naiset, jotka ei muuten saa seksiä...lisättynä niillä naisilla jotka tyrkyttivät itseään.."
ja käsittääkseni sinäkin ajattelet hyvinkin noin...kun puhut niistä sinun n:si muista naisista, juoppoja, h'ria, kuselta haisevia rimppakinttuja, raasuja jne...ihan kuin olisit ollut/olet ainoa kunnollinen nainen hänen elämässään...
"vaan OTAN miehen, jos hänet haluan"
noh...ilmeisesti hän ollut otettavissa aina kun haluat ja on kaiketi vieläkin jos se noin yksinkertaista teidän suhteessanne on...että toimii sinun ehdoillasi...
minä taas olen sillä tavalla vanhakantaisempi...tyyliin mies vie ja minä vikisen...jos muuten siltä tuntuu/tykkään miehestä...haluan kokea olevani naisena ensin itse haluttu...miehen taholta...miehen ns. iskeminen/ottaminen on minulle vieras tapa toimia...vaikka toki yritän hymyillä kauniisti yms. jos joku mies kiinnostaa minua...
"Sinua vaan taitaa harmittaa, kun en tykkää niistä "lisä"naisista, enkä koskaan tule tykkäämäänkään. En ole lesbo"
Tätä kohtaa lesbojuttuinesi en ny ymmärrä yhtään...enhän minäkään niistä toisista naisista tykännyt...kun edes heitä tuntenutkaan...
Mutta myötuntoa tunnen kyllä heitä varsinkin kohtaan...jotka mahdollisesti luulivat olevansa ainoita...kun myös niitä mahdollisia tuleviakin kohtaan syystä...että pahaa pelkään, että samaa mitätöintiä tulevat saamaan osakseen...kun se alkuhuuma haihtuu...
Ännä jopa joskus näytti toisille naisille kirjoittamiaan sposteja...joissa tylysti oli antanut naisen ymmärtää olleen vaan pelkkä pano...kysyen minulta, että mistä syystä naiset loukkaantuivat...
En usko että Ännä kykenee rakastamaan ketään...mekin joskus keskustelimme henkeviä mm. rakkaudesta...panin merkille miten vaikeaa hänelle oli jopa sen sanan lausuminen ja hän antoi kyllä ilmi, etti hän usko alkuunkaan sellaiseen...ei ole koskaan rakastanut ketään...parempi vaan pelkästään naida jos vehkeet sopii yhteen...kerranhan vaan täällä eletään... - Jotain ymmärtämättä
15+3=18 kirjoitti:
"kun noin rumasti itse kirjoitit. :"
noh...kunhan ny kerroin yhden tuntemani Ännän mielipiteitä naisistaan...
eivät ole omia mielipiteitäni...käy kyllä tuostakin ilmi...mitä jo alunperin kirjoitin...
"Se mitä minun Ännäni kertoili muista naisistaan...oli juurikin sitä...kaikilla oli ollut narsisti tai muuten kaltoinkohteleva mies...plus sitten ne rumat/yksinäiset naiset, jotka ei muuten saa seksiä...lisättynä niillä naisilla jotka tyrkyttivät itseään.."
ja käsittääkseni sinäkin ajattelet hyvinkin noin...kun puhut niistä sinun n:si muista naisista, juoppoja, h'ria, kuselta haisevia rimppakinttuja, raasuja jne...ihan kuin olisit ollut/olet ainoa kunnollinen nainen hänen elämässään...
"vaan OTAN miehen, jos hänet haluan"
noh...ilmeisesti hän ollut otettavissa aina kun haluat ja on kaiketi vieläkin jos se noin yksinkertaista teidän suhteessanne on...että toimii sinun ehdoillasi...
minä taas olen sillä tavalla vanhakantaisempi...tyyliin mies vie ja minä vikisen...jos muuten siltä tuntuu/tykkään miehestä...haluan kokea olevani naisena ensin itse haluttu...miehen taholta...miehen ns. iskeminen/ottaminen on minulle vieras tapa toimia...vaikka toki yritän hymyillä kauniisti yms. jos joku mies kiinnostaa minua...
"Sinua vaan taitaa harmittaa, kun en tykkää niistä "lisä"naisista, enkä koskaan tule tykkäämäänkään. En ole lesbo"
Tätä kohtaa lesbojuttuinesi en ny ymmärrä yhtään...enhän minäkään niistä toisista naisista tykännyt...kun edes heitä tuntenutkaan...
Mutta myötuntoa tunnen kyllä heitä varsinkin kohtaan...jotka mahdollisesti luulivat olevansa ainoita...kun myös niitä mahdollisia tuleviakin kohtaan syystä...että pahaa pelkään, että samaa mitätöintiä tulevat saamaan osakseen...kun se alkuhuuma haihtuu...
Ännä jopa joskus näytti toisille naisille kirjoittamiaan sposteja...joissa tylysti oli antanut naisen ymmärtää olleen vaan pelkkä pano...kysyen minulta, että mistä syystä naiset loukkaantuivat...
En usko että Ännä kykenee rakastamaan ketään...mekin joskus keskustelimme henkeviä mm. rakkaudesta...panin merkille miten vaikeaa hänelle oli jopa sen sanan lausuminen ja hän antoi kyllä ilmi, etti hän usko alkuunkaan sellaiseen...ei ole koskaan rakastanut ketään...parempi vaan pelkästään naida jos vehkeet sopii yhteen...kerranhan vaan täällä eletään..."Mutta myötuntoa tunnen kyllä heitä varsinkin kohtaan"
Minulla vain on sellainen ajatus, että myötätunnot eivät ole kovin ylentäviä tunteita tässä kohtaa. En toki tuollaista kohtaloa kenellekään toivo. N:n ei pitäisi päästä pukille ollenkaan, kun ei ole kypsä suhteeseen.
"panin merkille miten vaikeaa hänelle oli jopa sen sanan lausuminen ja hän antoi kyllä ilmi, etti hän us"
Niin. Minun n. on erittäin auervaara. Hedonistinen Don Juan. Ehdottomasti on erittäin vahvasti tuota. Onhan silläkin noita "miesten juttuja", mutta niihin olen myös laittanut stopin. Minulta ei ole herunut, jollei ole puhunut kauniisti ja luvannut rakastaa minua ikuisesti...
Minusta: naisen ei todellakaan tule tyrkyttää itseään, mutta luonnetta naisella pitää olla, ja naisen pitää tietää mitä hän tahtoo. Ainakin aikuisena. - 11+3=14
"Mutta myötuntoa tunnen kyllä heitä varsinkin kohtaan"
Minulla vain on sellainen ajatus, että myötätunnot eivät ole kovin ylentäviä tunteita tässä kohtaa. En toki tuollaista kohtaloa kenellekään toivo. N:n ei pitäisi päästä pukille ollenkaan, kun ei ole kypsä suhteeseen.
"panin merkille miten vaikeaa hänelle oli jopa sen sanan lausuminen ja hän antoi kyllä ilmi, etti hän us"
Niin. Minun n. on erittäin auervaara. Hedonistinen Don Juan. Ehdottomasti on erittäin vahvasti tuota. Onhan silläkin noita "miesten juttuja", mutta niihin olen myös laittanut stopin. Minulta ei ole herunut, jollei ole puhunut kauniisti ja luvannut rakastaa minua ikuisesti...
Minusta: naisen ei todellakaan tule tyrkyttää itseään, mutta luonnetta naisella pitää olla, ja naisen pitää tietää mitä hän tahtoo. Ainakin aikuisena."luvannut rakastaa minua ikuisesti.."
Anteeksi ny mua pikkusen naurattaa...
ettäkö sinä sitten oikein olet uskonut tuohon...vaikka hän niitä kuselta haisevia rimppakinttuisia h'riakin on käyny paneskelemas...vuoropäivinä sinun lisäksesi...ja kourinut naisten haaroja sinunkin läsnäollessasi...
Kuule kun ma vaan luulen, että jos kumppanisi on narsisti ja seksiaddikti...kuten olet kertonut niin hän kyllä valehtelee ummet ja lammet seksiä saadakseen...vaikka rakastavansa ikuisesti...
"ja naisen pitää tietää mitä hän tahtoo"
Kyllä mutta naisen pitää tietää myös mitä/minkälaista ei tahdo...ja tehdä valintansa/päätöksensä myös sen mukaan...
jos ei tahdo narsistia elämäänsä...on viisain pysytellä kaikesta erosta...mikä koskee häntä...myös niistä toisista naisista...välttää kaikkea kontaktia...kuten varmaan luitkin siitä Vaknin sivun lopusta...mitä pitää tehdä silloin kun on päättänyt/haluaa erota...
yhteydenpitoa vain jos on pakko...ja mieluusti välikäsien kautta...esim. lasten takia, mutta olen käsittänyt ettei teillä ollu...ettekä liioin edes asuneet yhdessä...
"Jos sinun on pakko tavata hänet, älä puhu henkilökohtaisista asioistasi - äläkä hänen asioistaan.
Delegoi kaikki välttämätön kontakti - milloin mahdollista - ammattilaisille: lakimiehille, kirjanpitäjille, jne"
Tuossa pari Vaknin ohjetta...värinkäyttäjästä eroon pääemiseksi...
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/abuse3.html
- Jotain ymmärtämättä
"Tuossa pari Vaknin ohjetta...värinkäyttäjästä eroon pääemiseksi..."
No, pidin todellakin seksistä nimenomaan ja ainoastaan hänen kanssaan. Hän oli aivan upea siinä. Luulen, että vielä aion joskus hänet tavata niissä merkeissä. Olen todellakin aikuinen nainen, ja teen päätökset itse.
Jos nyt ajattelen, että on paras, niin tottakai käytän häntä. :)
En siedä välttäviä edes. Pitää olla paras.- 17+16=33
"Luulen, että vielä aion joskus hänet tavata niissä merkeissä....Jos nyt ajattelen, että on paras, niin tottakai käytän häntä. :)"
Niin olen ymmärtänytkin ettet mieluusti luovu seksikumppanistasi...vaikka noh...käsittääksesi otoksesi miehistä sen suhteen on aikas pieni...
että tiedä sitten onko hän ny niin hyvä...vaikka sinulle paras onkin...joskus se ainoakin on paras...jos ei muuta halua tai saa...
Ja olen ymmärtänyt että tällä hetkellä sinun n:lläsi on hänen mielestään sinua parempi nainen...siinäkin mielessä jos ei kerran seksi sinun kanssasi kiinnosta...
Mutta uskon kyllä että toiveesi toteutuu jos kerran se sinun n on seksiaddikti...ja tuossa Vakinin sivulla on mainittu joitain strategioitakin siihen...miten tulee toimia...
(1d) Viekoittele hänet
Tarjoa hänelle jatkuvaa Narsistista Lähdettä. Voit saada narsistin tekemään mitä tahansa tarjoamalla Narsistista Lähdettä (ihailua, palvontaa, huomiota, seksiä, pelkoa, alamaisuutta, jne.), tai uhkaamalla tyrehdyttää sen.
Tarjoa narsistille henkilökohtaisesti jotakin niin ainutlaatuista että hän ei voi saada sitä mistään muualta. Valmistaudu myös kokoamaan tulevia Ensisijaisen Narsistisen Lähteen lähteitä koska sinä et voi olla SE kovinkaan kauaa, jos ollenkaan. Jos sinä alat toimia narsistin parittajana, hän tulee sinusta paljon riippuvaisemmaksi
Jos narsistisi on ruumiillinen narsisti etkä pahastu ryhmäseksistä, liity siihen mukaan mutta ole varma että valitset narsistisi puolesta ihmiset oikein. Jos pahastut - jätä hänet. Ruumiilliset narsistit ovat seksiaddikteja ja parantumattomasti uskottomia."
Ja olet kaiketi myös tietoinen tästä...
"Narsistit etsivät koko ajan Narsistista Lähdettä. He eivät ole tietoisia ajasta, heillä ei ole minkäänlaista käyttäytymisen johdonmukaisuutta eikä käyttäytymissääntöjä, eivätkä he piittaa moraalisesta hienovaraisuudesta.
Ilmaise narsistille että olet käytettävissä oleva lähde - ja hän on tuomittu imemään lähteensä sinusta. Tämä on refleksi. Hän olisi reagoinut samalla tavoin mihin tahansa muuhun lähteeseen. Jos se mitä tarvitaan lähteen saamiseksi sinusta, on vihjauksia läheisyyteen - hän käyttää niitä runsaskätisesti"
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/NarSupply.html - Käsitysk.ei riitä
17+16=33 kirjoitti:
"Luulen, että vielä aion joskus hänet tavata niissä merkeissä....Jos nyt ajattelen, että on paras, niin tottakai käytän häntä. :)"
Niin olen ymmärtänytkin ettet mieluusti luovu seksikumppanistasi...vaikka noh...käsittääksesi otoksesi miehistä sen suhteen on aikas pieni...
että tiedä sitten onko hän ny niin hyvä...vaikka sinulle paras onkin...joskus se ainoakin on paras...jos ei muuta halua tai saa...
Ja olen ymmärtänyt että tällä hetkellä sinun n:lläsi on hänen mielestään sinua parempi nainen...siinäkin mielessä jos ei kerran seksi sinun kanssasi kiinnosta...
Mutta uskon kyllä että toiveesi toteutuu jos kerran se sinun n on seksiaddikti...ja tuossa Vakinin sivulla on mainittu joitain strategioitakin siihen...miten tulee toimia...
(1d) Viekoittele hänet
Tarjoa hänelle jatkuvaa Narsistista Lähdettä. Voit saada narsistin tekemään mitä tahansa tarjoamalla Narsistista Lähdettä (ihailua, palvontaa, huomiota, seksiä, pelkoa, alamaisuutta, jne.), tai uhkaamalla tyrehdyttää sen.
Tarjoa narsistille henkilökohtaisesti jotakin niin ainutlaatuista että hän ei voi saada sitä mistään muualta. Valmistaudu myös kokoamaan tulevia Ensisijaisen Narsistisen Lähteen lähteitä koska sinä et voi olla SE kovinkaan kauaa, jos ollenkaan. Jos sinä alat toimia narsistin parittajana, hän tulee sinusta paljon riippuvaisemmaksi
Jos narsistisi on ruumiillinen narsisti etkä pahastu ryhmäseksistä, liity siihen mukaan mutta ole varma että valitset narsistisi puolesta ihmiset oikein. Jos pahastut - jätä hänet. Ruumiilliset narsistit ovat seksiaddikteja ja parantumattomasti uskottomia."
Ja olet kaiketi myös tietoinen tästä...
"Narsistit etsivät koko ajan Narsistista Lähdettä. He eivät ole tietoisia ajasta, heillä ei ole minkäänlaista käyttäytymisen johdonmukaisuutta eikä käyttäytymissääntöjä, eivätkä he piittaa moraalisesta hienovaraisuudesta.
Ilmaise narsistille että olet käytettävissä oleva lähde - ja hän on tuomittu imemään lähteensä sinusta. Tämä on refleksi. Hän olisi reagoinut samalla tavoin mihin tahansa muuhun lähteeseen. Jos se mitä tarvitaan lähteen saamiseksi sinusta, on vihjauksia läheisyyteen - hän käyttää niitä runsaskätisesti"
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/NarSupply.html"joskus se ainoakin on paras...jos ei muuta halua tai saa..."
Puhu kuule nyt vain itsestäsi. Sinä nuo näyt paremmin tietävän, jotka ei saa...
Tuo on kuule hyvin, hyvin sairasta. Kirjoitella tuollaisia pimeitä juttuja naiselle, jota ei tunne eikä ole koskaan nähnyt.
Sinulla on niin huono itsetunto, että se on todella... Minun ei tulisi mieleenikään loukkailla täälä tuntemattomana tuntemattomia ihmisiä. Mutta minulla onkin terve itsetunto.
Älä kirjoita ollenkaan, kun olet noin pahansuopa ja ilkeä. Olet niin katkera, enkä usko, että se on yhden narsistin vika. Ei yksi narsisti elämässä tee tuollaista jälkeä. Ei niitä narsistin haukkumisia täyspäinen ihminen kuuntele eikä usko.
Tuossa väitit myös, ettei minun n. tuttuni halua minua... Tuon kun näkisi. Olet omituinen, olet todella omituinen. Taidat itse olla tosi ruma. Kyllä rumatkin naiset miehiä saavat, kun tyytyvät mihin vain... Ja järkevät murrosikäisetkin tietävät, että itsensä jakajilla on huono itsetunto. Sinä sitten pikaisesti vedit uutta putkeen, kun ännäsi löysi todellakin paremman. Uskon niin. Sinulle kelpaa mikä vain. - 14+10=24
Käsitysk.ei riitä kirjoitti:
"joskus se ainoakin on paras...jos ei muuta halua tai saa..."
Puhu kuule nyt vain itsestäsi. Sinä nuo näyt paremmin tietävän, jotka ei saa...
Tuo on kuule hyvin, hyvin sairasta. Kirjoitella tuollaisia pimeitä juttuja naiselle, jota ei tunne eikä ole koskaan nähnyt.
Sinulla on niin huono itsetunto, että se on todella... Minun ei tulisi mieleenikään loukkailla täälä tuntemattomana tuntemattomia ihmisiä. Mutta minulla onkin terve itsetunto.
Älä kirjoita ollenkaan, kun olet noin pahansuopa ja ilkeä. Olet niin katkera, enkä usko, että se on yhden narsistin vika. Ei yksi narsisti elämässä tee tuollaista jälkeä. Ei niitä narsistin haukkumisia täyspäinen ihminen kuuntele eikä usko.
Tuossa väitit myös, ettei minun n. tuttuni halua minua... Tuon kun näkisi. Olet omituinen, olet todella omituinen. Taidat itse olla tosi ruma. Kyllä rumatkin naiset miehiä saavat, kun tyytyvät mihin vain... Ja järkevät murrosikäisetkin tietävät, että itsensä jakajilla on huono itsetunto. Sinä sitten pikaisesti vedit uutta putkeen, kun ännäsi löysi todellakin paremman. Uskon niin. Sinulle kelpaa mikä vain."Sinä nuo näyt paremmin tietävän, jotka ei saa."
Niin vastaan ny vielä tähänkin, jonka vasta nyt huomasin...että tuo ruma naiset ei saa miestä...on Ännäni mielipide ei minun...eikä sitä ole kenenkään täällä ottaa itselleen tarkoitettuna...
se on vaan käsittääkseni täällä oleville jonkun tuntemattoman miehen mielipide jonka olen täällä kertonut...miksi tuo Ännäksi nimeämäni henkilö katsoo olevansa "pakotettu" paneskelemaan useitakin naisia...että kokee "auttavansa" heitä siten...
Mitä taas tuohon tulee...
"Sinä sitten pikaisesti vedit uutta putkeen, kun ännäsi löysi todellakin paremman. Uskon niin. Sinulle kelpaa mikä vain"
Niin sinulta alkaa ny tulla jo niin ala arvoista tekstiä, jonka tarkoitus on vain yrittää loukata minua henk. koht...
Etten ny sentäs kaikkea viitsi kommentoida...ei sillä ole väliä mitä joku jostain itsellesi tuntemattomasta naisesta/minustakaan täällä ajattelee...
mutta toki minua mietityttää...miksi joku kokee tuollaiseen tarvetta alkaa mitätöimään/herjaamaan henk. koht...eikä puolusta/perustele/tarkenna asiaansa/mielipiteitään/omaa asiaansa......jos kerran joku lukija käsittää väärin...
- Jotain ymmärtämättä
"Ja olen ymmärtänyt että tällä hetkellä sinun n:lläsi on hänen mielestään sinua parempi nainen...siinäkin mielessä jos ei kerran seksi sinun kanssasi kiinnosta..."
Minä taas luulen, että kaikilla miehillä on parempi nainen kuin sinä. Vedät väkisin niitä omia mielialojasi ja oman n:si juttuja meihin. Mistä olet saanut päähäsi, että yleensä on parempia naisia kuin minä? Ja mistä olet saanut päähäsi, ettei häntä kiinnosta seksi minun kanssani????????????????
Herätät käsittämättömillä kirjoituksillasi valtavan määrän kysymysmerkkejä. Kannattaako sinun kirjotella ollenkaan, kun kirjoittelet ihan mitä sattuu? Tämän kirjoittelun idea olisi siinä, että pysyttäisiin edes asian poikasessa. Mitä järkeä on todellakaan kirjoittaa ihan huuhaata?
Jo sinun ännäsi on sanonut, että panee niin rumia naisia, ettei ne saa muita, mitä h******n tekemistä sillä on minun kanssani. Minä en sellaisia miehiä kuin sinun, luultavimmin päästäisi kymmentä metriä lähemmäs. Idiootti, eikä edes hyvännäköinen... Phah!- 16+19=35
"Ja olen ymmärtänyt että tällä hetkellä sinun n:lläsi on hänen mielestään sinua parempi nainen...siinäkin mielessä jos ei kerran seksi sinun kanssasi kiinnosta..."
Noh...tuollaisen kuvan ny vain olen saanut sinun omista kirjoituksistasi...olit kiukuinen kun sinun n. pani kahdesti yössä sitä miljadööriä, vietti perhejoulua, on jossain korvessa toisen naisen hoiteissa yms.
"Mistä olet saanut päähäsi, että yleensä on parempia naisia kuin minä"
niin ymmärsin ettei ole ilmeisesti halunnut ehtiä esim. noista sinun kertomistasi syistä johtuen...ny sinua tapailemaan sen kivan merkeissä...josta edelleen annoit ymmärtää haaveilevasi...
ja on silloin ihan loogista ajatella, että hänellä on sinun n:ssäsi mielestä sitten kaiketi sinua parempi nainen kuin sinä, jos hänellä ei ole ollut aikaa sinulle...
"Minä taas luulen, että kaikilla miehillä on parempi nainen kuin sinä. Vedät väkisin niitä omia mielialojasi ja oman n:si juttuja meihin."
Mitä taas tuohon tulee...niin on totta, että puhun omasta Ännästäni...ja omista ajatuksistani ...siitä millainen hän oli/mitä naisistaan ajatteli/kertoi jne...ihan niinkuin sinäkin...puhut omasta n:stäsi ja siitä millainen hän oli/on ja pettymyksistäsi/toiveistasi hänen suhteensa...
"Jo sinun ännäsi on sanonut, että panee niin rumia naisia, ettei ne saa muita, mitä h******n tekemistä sillä on minun kanssani."
Niin edelleen puhun oman Ännäni ajatusmaailmasta, eikä sillä tosiaankaan pitäisi olla mitään tekemistä sinun kanssasi...
etten edes ymmärrä miksi se herättää sinussa tunteita/reagoit noin voimakkaasti siihen, miten minun Ännäni puhui naisistaan...
Reagoinnistasi tulee pakostakin mieleen sananlasku... se koira älähtää johon kalikka kalahtaa...
"Idiootti, eikä edes hyvännäköinen..."
noh...tuo lienee kaiketi niin totta, että voin sen itsekin hyväksyä...vaikka mieluusti en hänen fyysisiä/henkisiä ominaisuuksiaan niin arvostelekkaan...enemmänkin hänen sanomisiaan ja niiden kautta tekemisiään...
mutta eniten kyllä harmittelen omaa typeryyttäni... - Jotain ymmärtämättä
16+19=35 kirjoitti:
Noh...tuollaisen kuvan ny vain olen saanut sinun omista kirjoituksistasi...olit kiukuinen kun sinun n. pani kahdesti yössä sitä miljadööriä, vietti perhejoulua, on jossain korvessa toisen naisen hoiteissa yms.
"Mistä olet saanut päähäsi, että yleensä on parempia naisia kuin minä"
niin ymmärsin ettei ole ilmeisesti halunnut ehtiä esim. noista sinun kertomistasi syistä johtuen...ny sinua tapailemaan sen kivan merkeissä...josta edelleen annoit ymmärtää haaveilevasi...
ja on silloin ihan loogista ajatella, että hänellä on sinun n:ssäsi mielestä sitten kaiketi sinua parempi nainen kuin sinä, jos hänellä ei ole ollut aikaa sinulle...
"Minä taas luulen, että kaikilla miehillä on parempi nainen kuin sinä. Vedät väkisin niitä omia mielialojasi ja oman n:si juttuja meihin."
Mitä taas tuohon tulee...niin on totta, että puhun omasta Ännästäni...ja omista ajatuksistani ...siitä millainen hän oli/mitä naisistaan ajatteli/kertoi jne...ihan niinkuin sinäkin...puhut omasta n:stäsi ja siitä millainen hän oli/on ja pettymyksistäsi/toiveistasi hänen suhteensa...
"Jo sinun ännäsi on sanonut, että panee niin rumia naisia, ettei ne saa muita, mitä h******n tekemistä sillä on minun kanssani."
Niin edelleen puhun oman Ännäni ajatusmaailmasta, eikä sillä tosiaankaan pitäisi olla mitään tekemistä sinun kanssasi...
etten edes ymmärrä miksi se herättää sinussa tunteita/reagoit noin voimakkaasti siihen, miten minun Ännäni puhui naisistaan...
Reagoinnistasi tulee pakostakin mieleen sananlasku... se koira älähtää johon kalikka kalahtaa...
"Idiootti, eikä edes hyvännäköinen..."
noh...tuo lienee kaiketi niin totta, että voin sen itsekin hyväksyä...vaikka mieluusti en hänen fyysisiä/henkisiä ominaisuuksiaan niin arvostelekkaan...enemmänkin hänen sanomisiaan ja niiden kautta tekemisiään...
mutta eniten kyllä harmittelen omaa typeryyttäni..."mutta eniten kyllä harmittelen omaa typeryyttäni... "
Voit harmitella omaa typeryyttäsi, muttet toisten.
- Jotain ymmärtämättä
"niin ymmärsin ettei ole ilmeisesti halunnut ehtiä esim. noista sinun kertomistasi syistä johtuen...ny sinua tapailemaan sen kivan merkeissä...josta edelleen annoit ymmärtää haaveilevasi..."
No, en ole kertonut kaikkea... Esim. omaa osuuttani välien katkeamiseen. On niin vaikeasti ymmärrettävää. Riittää, kun kerron, ettei kulttuuria harrastamaton seksiaddikti alkoholisti tyydyttänyt minun miesmakuani... kaikin tavoin. Muuten kyllä olisi käynyt, mutta kun ei käynyt.
Et ymmärtänyt sitä, että ehdin vastaamaan hänelle, ennenkuin edes aloitti. Mutta niitä syitä, miksi kaikkea tapahtui, en täällä palstalla ala paljastelemaan. Joten... olisin vain toivonut, että noita ilkeämielisiä vihjauksiakaan ei olisi tullut.
Miltä sinusta tuntuisi, jos sinun kirjoituksiasi vastaan hyökättäisiin, tavallaan nollaamalla sinut kokonaan. Vääristelemällä jne.
Mielestäni voisi kirjoitella reilusti, kun kerran kirjoittelee. Miksi yleensä muuten edes kirjoittaa. Ei ole minun vikani, mitä sinun kaamea Ännäsi on sanonut. Olisit sanonut takaisin sille. Se on niin yksinkertaista. Älä siitä minua syytä. Minulla ei ole asian kanssa mitään tekemistä.- 1+6=7
"Miltä sinusta tuntuisi, jos sinun kirjoituksiasi vastaan hyökättäisiin, tavallaan nollaamalla sinut kokonaan. Vääristelemällä jne."
Minä en ole vääristellyt sinun kirjoituksiasi mitenkään...päinvastoin olen pyrkinyt kopiomaan ne hyvinkin sanatarkasti siten miten itse olet asian ilmaissut...
Sille en voi mitään...jos ne sinun omat sanomisesi harmittavat sitten, kun näet ne ikäänkuin luettuna toisen silmin...
ja joudut lukemaan...millaisia ajatuksia ne minussa herätti...
Jos tuntuu siltä, että toinen ymmärsi väärin...että tarkoitit muuta kuin kirjoitit...niin aina on mahdollisuus tarkentaa mitä sanomisellaan tarkoitti...
"Ei ole minun vikani, mitä sinun kaamea Ännäsi on sanonut."
eikä todellakaan ole sinun vikasi, että Ännäni on puhunut rumista naisista joita hän auttaa tarjoamalla niille seksiä, kunnei ne muuten saa miestä...
Olen tuonkin lauseen useasti täällä toistanut jo monessa yhteydessä...ja käsittääkseni se ei koske mitenkään sinua...jos ny meillä ei satu olemaan samoin ajattelevaa Ännää...
Etten myöskään käsitä...miksi sinä loukkaannut...kun kerron tuosta Ännäni ajatuksestasi/mielipiteestä...otat itseesi...jonkun tuntemattoman naisen miehen mielipiteet...
"Riittää, kun kerron, ettei kulttuuria harrastamaton seksiaddikti alkoholisti tyydyttänyt minun miesmakuani... kaikin tavoin. Muuten kyllä olisi käynyt, mutta kun ei käynyt."
Niin tuo on osatotuus...mitä et halua...mutta olet kertonut myös ajattelevasi hänestä tähän tapaan...käsitääkseni tässä toinen totuus...
"No, pidin todellakin seksistä nimenomaan ja ainoastaan hänen kanssaan. Hän oli aivan upea siinä. Luulen, että vielä aion joskus hänet tavata niissä merkeissä. Olen todellakin aikuinen nainen, ja teen päätökset itse.
En siedä välttäviä edes. Pitää olla paras"
Mitä sinä edelleen haluat hänestä...
- Jotain ymmärtämättä
"Mitä sinä edelleen haluat hänestä... "
Käytän häntä seksuaalisesti hyväkseni niin kauan, kuin itseäni kiinnostaa, sen jälkeen heitän hänet pois.
"Sille en voi mitään...jos ne sinun omat sanomisesi harmittavat sitten, kun näet ne ikäänkuin luettuna toisen silmin..."
Ei harmita omat sanat. Mutta sinun sanasi harmittavat. Luulet osaavasi fiksusti vihjaille, niin, ettei siihen olisi sanomista. Ainoastaan aikapula ja minun fiksuuteni estävät minua teilaamasta sinun juttujasi kokonaan. Ja eihän sinulla niitä omia ajatuksia niin paljoa olekaan.
"- 12+14=26
"ja minun fiksuuteni estävät minua teilaamasta sinun juttujasi kokonaan"
Niin yritän tosiaan pysyä asiassa...ja vältellä menemistä henkilökohtaisuuksiin...
Sinun mielestäsi kaiketi henk. koht. meneminen on sitten fiksumpaa...
- Jotain ymmrätämättä
"Sinun mielestäsi kaiketi henk. koht. meneminen on sitten fiksumpaa... "
Niin, voit sitten miettiä tuota itse. Olen kirjoittanut hyvällä mielellä. omia tuntojani. Ja vastaillut moraalia ylläpitäen, etten loukkaisi muutenkin jo loukattuja.
Mutta jos viidennentoista kerran luen saman ilkeän vihjailun, vastaan kyllä. Jos en pelkää narskua, miksi pelkäisin palstakirjoittajaa?
Kirjoittelussa vain ei ole paljoa mieltä, jos se ei ole avointa ja on valheellista.- 10+3=13
"Mutta jos viidennentoista kerran luen saman ilkeän vihjailun, vastaan kyllä."
Niin jos tarkoitit tuolla ilkeällä vihjailulla...sitä mitä olen kertonut Ännäni sanoneen syyksi...miksi hän kävi niin monia naisia paneskelmassa...
Niin käsittääkseni tuo hänen "syynsä" ei ollut kohdstettu sinuun...enkä näe mitään syytä miksi sinun pitäisi siittä loukkaantua, siten että alat herjaamaan minua...
Nyt olen saanut sen käsityksen...että tuo Ännäni sanoma syy miksi...jotenkin satutti ja osui ja upposi sinuun...
että siittä loukkaantuminen on ihan omalla vastuullasi...miksi loukkaanuit jonkun tuntemattoman nettikirjoittajan kertomuksesta siitä...mitä hänen Ännänsä on sanonut...syistä...miksi niitä seksikumppaneita oli useita...
että hyvinkin avoimesti minäkin tuon ajatukseni esille koskien reagointitapaasi...siinä kun sinä heitelläsi mielipiteitäsi minusta...
Eikä tuo ännäni mielipide...ole mitään valheellista...vaan totuus hänen ajattelumaailmastaan...muutenkaan ny minulla ei ole sen kummemmin kertoa valheita...
Ennemminkin pysyn totuudessa...omassa surkeassani tarinassani...itseeni ja ännääni liittyen...niin raadollista kuin se onkin...syystä etten halua kaunistella sitä mitenkään...
miten minä voisin mistään ottaa opikseni jos en edes kykenisi tunnustamaan...että virheitä ja vääriä valintoja on tullut tehtyä itsekin...
En usko että kukaan paranee pelkästään vain syyttämällä toista...ilman että katsoo myös itseään... - Jotain ymmärätämättä
10+3=13 kirjoitti:
"Mutta jos viidennentoista kerran luen saman ilkeän vihjailun, vastaan kyllä."
Niin jos tarkoitit tuolla ilkeällä vihjailulla...sitä mitä olen kertonut Ännäni sanoneen syyksi...miksi hän kävi niin monia naisia paneskelmassa...
Niin käsittääkseni tuo hänen "syynsä" ei ollut kohdstettu sinuun...enkä näe mitään syytä miksi sinun pitäisi siittä loukkaantua, siten että alat herjaamaan minua...
Nyt olen saanut sen käsityksen...että tuo Ännäni sanoma syy miksi...jotenkin satutti ja osui ja upposi sinuun...
että siittä loukkaantuminen on ihan omalla vastuullasi...miksi loukkaanuit jonkun tuntemattoman nettikirjoittajan kertomuksesta siitä...mitä hänen Ännänsä on sanonut...syistä...miksi niitä seksikumppaneita oli useita...
että hyvinkin avoimesti minäkin tuon ajatukseni esille koskien reagointitapaasi...siinä kun sinä heitelläsi mielipiteitäsi minusta...
Eikä tuo ännäni mielipide...ole mitään valheellista...vaan totuus hänen ajattelumaailmastaan...muutenkaan ny minulla ei ole sen kummemmin kertoa valheita...
Ennemminkin pysyn totuudessa...omassa surkeassani tarinassani...itseeni ja ännääni liittyen...niin raadollista kuin se onkin...syystä etten halua kaunistella sitä mitenkään...
miten minä voisin mistään ottaa opikseni jos en edes kykenisi tunnustamaan...että virheitä ja vääriä valintoja on tullut tehtyä itsekin...
En usko että kukaan paranee pelkästään vain syyttämällä toista...ilman että katsoo myös itseään..."miten minä voisin mistään ottaa opikseni jos en edes kykenisi tunnustamaan...että virheitä ja vääriä valintoja on tullut tehtyä itsekin..."
Vikavalinta, sinulla ehkä. Minä olen luuserini nyt tarvinnut.
"En usko että kukaan paranee pelkästään vain syyttämällä toista...ilman että katsoo myös itseään..."
1.Sinä olet antanut yhdelle ikävälle tyypille valtavan vallan itseesi.
2.Minä en anna sinulle, enkä kenellekään valtaa itseeni.
3.Käsitä, että koska olet sen narsistin alamainen ihan selvästi, et voi arvioida ketään muuta. Sinun arviointisi on ännäsi vallassa.
4.Ännäsi seikkailee sinun hahmossasi täällä palstalla.
5.Sinun kohdallasi lienee käynyt toteen sekin Vakninin näkemys, että narsisti todella on ottanut sinussa vallan.
6.Et saa sekoittaa tuohon muita. - 1+10=11
Jotain ymmärätämättä kirjoitti:
"miten minä voisin mistään ottaa opikseni jos en edes kykenisi tunnustamaan...että virheitä ja vääriä valintoja on tullut tehtyä itsekin..."
Vikavalinta, sinulla ehkä. Minä olen luuserini nyt tarvinnut.
"En usko että kukaan paranee pelkästään vain syyttämällä toista...ilman että katsoo myös itseään..."
1.Sinä olet antanut yhdelle ikävälle tyypille valtavan vallan itseesi.
2.Minä en anna sinulle, enkä kenellekään valtaa itseeni.
3.Käsitä, että koska olet sen narsistin alamainen ihan selvästi, et voi arvioida ketään muuta. Sinun arviointisi on ännäsi vallassa.
4.Ännäsi seikkailee sinun hahmossasi täällä palstalla.
5.Sinun kohdallasi lienee käynyt toteen sekin Vakninin näkemys, että narsisti todella on ottanut sinussa vallan.
6.Et saa sekoittaa tuohon muita."1.Sinä olet antanut yhdelle ikävälle tyypille valtavan vallan itseesi."
noh...tuo voi olla osin totta...
"et voi arvioida ketään muuta. Sinun arviointisi on ännäsi vallassa. "
tuokin voi olla sillä tavalla totta...yritän monesti ajatella täällä ollessani Ännäni päällä...tai ikäänkuin yrittää ymmärtää miten hän mahdollisesti ajattelisi...
tarkoitan tuota itsensä kehumista, toisten naisten halventamista ja seksillä vouhkaamistakin...on Ännän puheissa ja sinun tarinassasi aikas yhtäläistä...
"4.Ännäsi seikkailee sinun hahmossasi täällä palstalla."
samaan sarjaan voi liittää tuonkin...
mutta kaikesta huolimatta...otsikon mukaan totuus narsistin elämästä on näköjään taruakin ihmeellisempää...
jos vertaan sinun juttujasi...noihin yhtä ihmeellsiin tarinoihin joita spostiini on kerääntynyt vuosien varrelta...
"6.Et saa sekoittaa tuohon muita."
mitä taas tuohon tulee...niin se taas ei ole sinun vallasi päättää ..,mitä kaikesta kokemastani, täällä lukemastani ajattelen... - Jotain ymmärtämättä
1+10=11 kirjoitti:
"1.Sinä olet antanut yhdelle ikävälle tyypille valtavan vallan itseesi."
noh...tuo voi olla osin totta...
"et voi arvioida ketään muuta. Sinun arviointisi on ännäsi vallassa. "
tuokin voi olla sillä tavalla totta...yritän monesti ajatella täällä ollessani Ännäni päällä...tai ikäänkuin yrittää ymmärtää miten hän mahdollisesti ajattelisi...
tarkoitan tuota itsensä kehumista, toisten naisten halventamista ja seksillä vouhkaamistakin...on Ännän puheissa ja sinun tarinassasi aikas yhtäläistä...
"4.Ännäsi seikkailee sinun hahmossasi täällä palstalla."
samaan sarjaan voi liittää tuonkin...
mutta kaikesta huolimatta...otsikon mukaan totuus narsistin elämästä on näköjään taruakin ihmeellisempää...
jos vertaan sinun juttujasi...noihin yhtä ihmeellsiin tarinoihin joita spostiini on kerääntynyt vuosien varrelta...
"6.Et saa sekoittaa tuohon muita."
mitä taas tuohon tulee...niin se taas ei ole sinun vallasi päättää ..,mitä kaikesta kokemastani, täällä lukemastani ajattelen..."mitä taas tuohon tulee...niin se taas ei ole sinun vallasi päättää ..,mitä kaikesta kokemastani, täällä lukemastani ajattelen... "
Tuo on totta. Mutta sama koskee kaikkia muitakin. Ja sinä olet selvästi narsistin alamainen, joten katson, että toimin moraalisesti oikein, kun kehoitan sinua ja narsistiasi pysymään erossa muista.
Olen jo kauan sitten todennut, että osan naisista mielipidemaailman takana voi olla mikä tahansa könötys. En ainakaan päästäisi mielipidemaailmaani sellaisia sotkemaan. - 8+2=10
"mitä taas tuohon tulee...niin se taas ei ole sinun vallasi päättää ..,mitä kaikesta kokemastani, täällä lukemastani ajattelen... "
Tuo on totta. Mutta sama koskee kaikkia muitakin. Ja sinä olet selvästi narsistin alamainen, joten katson, että toimin moraalisesti oikein, kun kehoitan sinua ja narsistiasi pysymään erossa muista.
Olen jo kauan sitten todennut, että osan naisista mielipidemaailman takana voi olla mikä tahansa könötys. En ainakaan päästäisi mielipidemaailmaani sellaisia sotkemaan., "kun kehoitan sinua ja narsistiasi pysymään erossa muista.2
Noh...minun ännäni ny tuskin tulee koskaan tietoiseksi sinun kehoituksestasi...että hänen osaltaan kehoituksesi menee täysin hukkaan...
ja mitä taas minuun tulee...ei sinulla ole minkäänlaista valtaa minun elämäänikään...siihenkään kenen kanssa olen tekemisissä...
ja jos tarkoitit vain kehoituksellasi pysyä erossa muista täällä kirjoittavista ...niin sinun täytynee moraalisesti tehdä oikein ja ottaa yhteyttä ylläpitoon... - Jotain ymmärtämättä
8+2=10 kirjoitti:
, "kun kehoitan sinua ja narsistiasi pysymään erossa muista.2
Noh...minun ännäni ny tuskin tulee koskaan tietoiseksi sinun kehoituksestasi...että hänen osaltaan kehoituksesi menee täysin hukkaan...
ja mitä taas minuun tulee...ei sinulla ole minkäänlaista valtaa minun elämäänikään...siihenkään kenen kanssa olen tekemisissä...
ja jos tarkoitit vain kehoituksellasi pysyä erossa muista täällä kirjoittavista ...niin sinun täytynee moraalisesti tehdä oikein ja ottaa yhteyttä ylläpitoon..."Noh...minun ännäni ny tuskin tulee koskaan tietoiseksi sinun kehoituksestasi...että hänen osaltaan kehoituksesi menee täysin hukkaan..."
Tarkoitan sitä houkkamaista oliota, jonka olet valinnut itse sieluusi elämään ja kummittelemaan.
"sinun täytynee moraalisesti tehdä oikein ja ottaa yhteyttä ylläpitoon..."
Mietin oikeasti näitä keskustelupalstoja, varsinkin tätä. Ei täällä kyllä ole hyvä esiintyä asiantuntijana ja jakaa "ohjeistuksia". Täällä on paljon huumoria, mutta myös joku voi ottaa vakavasti...
Ei voi ottaa "ohjeistajan" roolia. Olet niin aikuinen, ja täällä seikkailee välillä nuoria ja nuoria aikuisia ongelmineen.
En nyt tarkoita linkittämistä yms. Vaan niiden oheen laittamaasi tasa-arvo propagandaa, joista saa sen käsityksen, että narsisti on tasa-arvoinen ihminen... Itseasiassa muita arvokkaampi. Onhan hän sinun valtiaasi. - 1+2=3
"Noh...minun ännäni ny tuskin tulee koskaan tietoiseksi sinun kehoituksestasi...että hänen osaltaan kehoituksesi menee täysin hukkaan..."
Tarkoitan sitä houkkamaista oliota, jonka olet valinnut itse sieluusi elämään ja kummittelemaan.
"sinun täytynee moraalisesti tehdä oikein ja ottaa yhteyttä ylläpitoon..."
Mietin oikeasti näitä keskustelupalstoja, varsinkin tätä. Ei täällä kyllä ole hyvä esiintyä asiantuntijana ja jakaa "ohjeistuksia". Täällä on paljon huumoria, mutta myös joku voi ottaa vakavasti...
Ei voi ottaa "ohjeistajan" roolia. Olet niin aikuinen, ja täällä seikkailee välillä nuoria ja nuoria aikuisia ongelmineen.
En nyt tarkoita linkittämistä yms. Vaan niiden oheen laittamaasi tasa-arvo propagandaa, joista saa sen käsityksen, että narsisti on tasa-arvoinen ihminen... Itseasiassa muita arvokkaampi. Onhan hän sinun valtiaasi."Vaan niiden oheen laittamaasi tasa-arvo propagandaa, joista saa sen käsityksen, että narsisti on tasa-arvoinen ihminen... Itseasiassa muita arvokkaampi"
noh...pitäydyn kyllä edelleen ajatuksessa...että kaikki ihmiset ovat samanarvoisia...ihmisarvoltaan...
Mutta jo ny ajattelen narsistista persoonallisuushäiriöistä...niin tuskin kukaan meistä oikeasti tuntee häntä...käsittääkseni me tunnemme vain sen kuvan...jonka hän on itse itsestään luonut...
"Saadakseen jatkuvaa mielenkiintoa, narsisti projisoi muihin ihmisiin kuvitteellisen näkemyksen itsestään. Tämä tunnetaan nimellä Väärä Minä. Väärä Minä on kaikkea sitä mitä narsisti ei ole: kaikkitietävä, kaikkeen kykenevä, hurmaava, älykäs, rikas tai oikeissa piireissä oleva"
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/NarSupply.html
kun lukee narsismista...ja käsittää tuonkin...niin ei ole mitään syytä ihannoida narsistia...
Päinvastoin...sitä jotenkin hiljenee ihmettelemään...että voiko tuollaisia ihmisiä oikeasti olla olemassa...
Toisaalta taas sitä itsekin virheellisesti reagoi ..."Sitten narsisti alkaa kerätä tämän projisoidun kuvan aikaansaamia reaktioita perheenjäseniltä, ystäviltä, työtovereilta, naapureilta, liiketuttavilta ja kollegoiltaan"..
Tavallaan antaa huomiota tuolle kuvajaisille...toimii narsistin lähteenä...
- Jotain ymmärtämättä
"että siittä loukkaantuminen on ihan omalla vastuullasi...miksi loukkaanuit jonkun tuntemattoman nettikirjoittajan kertomuksesta siitä...mitä hänen Ännänsä on sanonut...syistä...miksi niitä seksikumppaneita oli useita..."
Tuossa on syy sinun uupumattomalle kirjoittelullesi, saat ännäsi kommentit heitettyä vaikka minun niskaani. Että kun hän ei ole minua edes nähnyt. Että pidä nyt vain hyvänäsi.
Ei uppoa minuun. Sinä suretat minua, kun...
Huomaatko nyt itse. Miksi toistat tuota ännäsi kommenttia minun kohdallani? Eikä se ollut ihan siinä, vaan haen sen kommentin, mikä riitti. Kun ehdin. Nyt en ehdi. - Jotain ymmärtämättä
"että tiedä sitten onko hän ny niin hyvä...vaikka sinulle paras onkin...joskus se ainoakin on paras...jos ei muuta halua tai saa...
Ja olen ymmärtänyt että tällä hetkellä sinun n:lläsi on hänen mielestään sinua parempi nainen...siinäkin mielessä jos ei kerran seksi sinun kanssasi kiinnosta..."
Tässä vain yksi sinun kirjoituksistasi. Mitä tällaisesta pitäisi ajatella?
Tuossa ei ole totta muuta kuin, etten nyt halua ketään muuta. Muuten ihan kökköä.
Minä olen ollut hyvin kiinnostava n:n mielestä, ja hyvin pitkään, kun ottaa huomioon, että on todellakin narsisti, ja ihan toisen kaliiberin Don Juan, kuin sinun seikkailusi. Lisäksi olen jo aikoja sitten todennut, etten pidä häntä maailman valtiaana, jolla olisi oikeutta tuomita eläviä ja kuolleita, naisia hyviksi ja huonoiksi... jne.
Että ihan puppua nuo sinun kirjoitukset, joissa käyt minun henkilööni jotenkin ihan ilman syytä. Minä en ole sinua missään mollannut.- 17+18=35
"että tiedä sitten onko hän ny niin hyvä...vaikka sinulle paras onkin...joskus se ainoakin on paras...jos ei muuta halua tai saa..."
niin mikä tuossa sitten on väärää...en tunne miestä...en voi tietää onko hän ny niin ihmeellinen kuin annat ymmärtä...mutta kertomasi mukaan hän on sinulle paras...ja olet tehnyt hyvin selväksi että haluat hänet...
ja tuokin vain minun omaa ajatteluani, että sinun n kaiketi ny pitää jotain toista naista itselleen parempana, kun viihtyi joulunkin hänen luonaan eikä sinun...
kun minun ymmärtääkseni jos rakastaisi ja haluaisi sinua...niin pysyttelsi visusti vain sinun luonasi...ethän sinäkään muita miehiä huoli...kun rakastat vain yhtä...
Okei sinun n on sinun mielestäsi maailman paras sinulle...mutta jos hänellä on muitakin naisia kuin sinä...niin silloin minun ymmärrykseni hän ei välitä sinusta niin paljon kuin sinä hänestä...
mitä taas tuohon tulee...
"jolla olisi oikeutta tuomita eläviä ja kuolleita, naisia hyviksi ja huonoiksi... jne. "
niin ainakin katsot oikeudeksikin luokitella naisia hyviksi ja huonoiksi...nimittelemällä heitä hu'riksi ja tätä nykyistäkin raasuksi, vaikka et kertomasi mukaan tiedä edes hänen nimeään...
"joissa käyt minun henkilööni"
niin en puhu sinusta henkilönä vaan kommentoin vain kirjoittamisiasi asioita...mitä niistä ajattelen...millaisia ajatuksia sinulla niistä herää...ja hyvin ristiriitainen olet...
yhtäältä kerroit että hän oli ehkä sinun kanssasi vain rahojesi takia...toisaalta suutut jos minä olen sitä mieltä että hän tuskin välittää sinusta...siten kuin sinä haluaisit...
"Minä en ole sinua missään mollannut#
noh tuohon en ny viitsi ottaa kantaa...asia on aivan sama...kirjoituksesi kyllä puhuvat puolestaan... - Jotain ymmärtämättä
17+18=35 kirjoitti:
"että tiedä sitten onko hän ny niin hyvä...vaikka sinulle paras onkin...joskus se ainoakin on paras...jos ei muuta halua tai saa..."
niin mikä tuossa sitten on väärää...en tunne miestä...en voi tietää onko hän ny niin ihmeellinen kuin annat ymmärtä...mutta kertomasi mukaan hän on sinulle paras...ja olet tehnyt hyvin selväksi että haluat hänet...
ja tuokin vain minun omaa ajatteluani, että sinun n kaiketi ny pitää jotain toista naista itselleen parempana, kun viihtyi joulunkin hänen luonaan eikä sinun...
kun minun ymmärtääkseni jos rakastaisi ja haluaisi sinua...niin pysyttelsi visusti vain sinun luonasi...ethän sinäkään muita miehiä huoli...kun rakastat vain yhtä...
Okei sinun n on sinun mielestäsi maailman paras sinulle...mutta jos hänellä on muitakin naisia kuin sinä...niin silloin minun ymmärrykseni hän ei välitä sinusta niin paljon kuin sinä hänestä...
"jolla olisi oikeutta tuomita eläviä ja kuolleita, naisia hyviksi ja huonoiksi... jne. "
niin ainakin katsot oikeudeksikin luokitella naisia hyviksi ja huonoiksi...nimittelemällä heitä hu'riksi ja tätä nykyistäkin raasuksi, vaikka et kertomasi mukaan tiedä edes hänen nimeään...
niin en puhu sinusta henkilönä vaan kommentoin vain kirjoittamisiasi asioita...mitä niistä ajattelen...millaisia ajatuksia sinulla niistä herää...ja hyvin ristiriitainen olet...
yhtäältä kerroit että hän oli ehkä sinun kanssasi vain rahojesi takia...toisaalta suutut jos minä olen sitä mieltä että hän tuskin välittää sinusta...siten kuin sinä haluaisit...
noh tuohon en ny viitsi ottaa kantaa...asia on aivan sama...kirjoituksesi kyllä puhuvat puolestaan..."kun minun ymmärtääkseni jos rakastaisi ja haluaisi sinua...niin pysyttelsi visusti vain sinun luonasi...ethän sinäkään muita miehiä huoli...kun rakastat vain yhtä..."
Hän ei olekaan kuin minä. Hän on erilainen. En halua samanlaista seksikumppania kuin minä. Haluan toisenlaisen. Tällähetkellä sellaisen kuin hän nyt vain on. - Jotain ymmärtämättä
17+18=35 kirjoitti:
noh tuohon en ny viitsi ottaa kantaa...asia on aivan sama...kirjoituksesi kyllä puhuvat puolestaan..."noh tuohon en ny viitsi ottaa kantaa...asia on aivan sama...kirjoituksesi kyllä puhuvat puolestaan... "
Siitä mollaamisesta. Näin on. Olen nyt vain pitänyt puoleni, kun sinä olet hyökännyt. Outo ilmiö? - 9+9=18
"noh tuohon en ny viitsi ottaa kantaa...asia on aivan sama...kirjoituksesi kyllä puhuvat puolestaan... "
Siitä mollaamisesta. Näin on. Olen nyt vain pitänyt puoleni, kun sinä olet hyökännyt. Outo ilmiö?"Siitä mollaamisesta. Näin on. Olen nyt vain pitänyt puoleni, kun sinä olet hyökännyt."
noh...minun mielestäni suoraan ilkeilevä ihminen on tavallaan "hävinnyt"...että tavallaan siitä voi päätellä, että joku osui ja upposi... - Jotain ymmärtämättä
9+9=18 kirjoitti:
"Siitä mollaamisesta. Näin on. Olen nyt vain pitänyt puoleni, kun sinä olet hyökännyt."
noh...minun mielestäni suoraan ilkeilevä ihminen on tavallaan "hävinnyt"...että tavallaan siitä voi päätellä, että joku osui ja upposi..."noh...minun mielestäni suoraan ilkeilevä ihminen on tavallaan "hävinnyt"...että tavallaan siitä voi päätellä, että joku osui ja upposi... "
Tässä kommentissa: suoraan ilkeilevä
Niin, sinun kirjoituksissasi toistui todellakin suora vittuilu, ja toistuu vieläkin.
Vittuiluun kuuluu vastata suoraan. Se on ohjesääntö. Ei kuulu alkaa pelaamaan samaa peliä, kuin ilkeä kiusaaja, eli sinä.
Voit ottaa "häviämisen" itsellesi, koska olet vittuillut suoraan siitä asti, kun olen tänne kirjoitellut. Sinun näkemyksesi elämästä on väärä. Täällä ei kuulu kuunnella narsistin haukkumista, eikä muutakaan haukkumista, ettei vastaa siihen mitenkään.
Olen asiallisesti vastannut useaan kertaan sinun ilkeilyysi. Se ei vaan auta... Jatkat ja jatkat, sama toistuu ja toistuu
"suoraan ilkeilevä ihminen on tavallaan "hävinnyt".... Niin, että tuon kommentin voit tunkea sinne, minne ikinä sen saat mahtumaan, vaikka....
" - Jotain ymmärtämättä
17+18=35 kirjoitti:
noh tuohon en ny viitsi ottaa kantaa...asia on aivan sama...kirjoituksesi kyllä puhuvat puolestaan..."kommentoin vain kirjoittamisiasi asioita...mitä niistä ajattelen...millaisia ajatuksia sinulla niistä herää...ja hyvin ristiriitainen olet..."
Ai millaisia ajatuksia minulla niistä herää, ja sinä kommentoit vain niitä!
-Niin aina, niin kommentoit. Enkä välttämättä pidä sinun "käännöksistäsi", joita teet sairaan ännäsi suulla.
Ja vielä ristiriitainen.
-Edelleenkään, en mitään sinun rinnallasi.
- Jotain ymmärtämättä
"minä olen sitä mieltä että hän tuskin välittää sinusta...siten kuin sinä haluaisit..."
Tuo------------- >, aivan käsittämätön lause! Mistä sinä tiedät, miten minä haluaisin?
Odotan vastausta. Odotan todellakin vastausta tuohon. Mistä sinä tiedät miten minä haluaisin?
Ja et minenomaan myöskään VOI teitää, välittääkö hän minusta. Sitä ei voi päätellä mistään. Narsistin ajantaju on toisenlainen kuin muiden. Ainoastaan me kaksi tiedämme kahdenkeskisten hetkiemme sisällön.
Vai väitätkö sinä, että sinä tiedät siitä...- 14+18=32
"Odotan vastausta. Odotan todellakin vastausta tuohon. Mistä sinä tiedät miten minä haluaisin?""
"No, pidin todellakin seksistä nimenomaan ja ainoastaan hänen kanssaan. Hän oli aivan upea siinä. Luulen, että vielä aion joskus hänet tavata niissä merkeissä. Olen todellakin aikuinen nainen, ja teen päätökset itse.
En siedä välttäviä edes. Pitää olla paras
no tuossa johdanto...jonka jälkeen kysyin sinulta suoraan...
"Mitä sinä edelleen haluat hänestä... "
"Käytän häntä seksuaalisesti hyväkseni niin kauan, kuin itseäni kiinnostaa, sen jälkeen heitän hänet pois."
että tuollaisen tarkennetun vastauksen kysymykseeni...mitä sinä haluat... itse annoit...
noh ny kysyt minulta..
"Mistä sinä tiedät miten minä haluaisin?""
niin vastaan, että tiedän vain sen mitä itse kerrot...mutta en tosiaankaan tiedä...onko se totta vaiko tarua...
on vain se mitä täällä itse halusit omasta haluamisestasi n:si suhteen kertoa...
- j lehtinen
Rouva yhteenlaskun on ollut seksisuhteessa ruman, törkeän, ylipainoisen, perverssin, jne. miehen kanssa...
Ei voi ymmärtää miksi olet ollut pitkään tekemisissä henkilön kanssa, jos et edes pidä hänestä ulkonäöllisesti?
Yleensä narsisteihin jäädään koukkuun, kun he ovat kauniita, kohteliaita, hyviä seksissä tai jotain muuta "hyvää". .... Sitten jälkikäteen tulee ne huonot puolet esiin.
En ole niin tarkkaan kaikkia juttujasi lukenut, mutta et ole tainut mainita miten teidän suhteenne alkoi?- 5+11=16
"Rouva yhteenlaskun on ollut seksisuhteessa ruman, törkeän, ylipainoisen, perverssin, jne. miehen kanssa.."
hih...vaissoo niinkö olen sanonut...muistaakseni olen vain yhden kerran maininnut hänen ulkonäöstään, kun ulkonäöstä oli muutenkin puhetta...
Ihan tarkoituksellakin sen vuoksi ettei ny kukaan luule että kaikki narsistit olisivat jotain yliluonnolisen kauniita ja komeita...vaikka narsisti itse luulisivatkin niin...
Enkä ole koskaan käyttänyt noita sanoja puhuessani hänestä..en täällä, enkä reality elämässäkään .joita ny suuhuni tyrkkäät... ruma, törkeä , enkä pervessiksikään...
hänen ylipainostaan olen tainnu kyllä mainita ja muistaakseni olen maininnut ettei hänen ulkonäöllään voi leveillä...olemus ei ole sellainen...että kaikki naiset ny ihastuksesta maahan vaipuisivat...mutta tuskin herättää mitään ihmeystä negatiivisessa mielessäkään...
kun tosiaan hän ny oli mieheksi suht lyhyt, vatsakas mies...jollaisia ny taitaa kuitenkin olla enemmistö hänen ikäluokkansa miehistä...eikä hänen ulkoinen olemuksensa ny mikään ongelma minulle ollut...
että saa ne vatsakkatkin herrat naisia...siinä kuin rumatkin naiset miehiä...sellaisesta ei tarvitse kenenkään olla huolissaan...tosiasia tuokin...ei tarvitse kuin katsella pariskuntia vaikkapa jossain ostoskeskuksessa/kahviloissa, tanssipaikoilla jne...
Avioliitto, seurustelu, läheisyys, rakkaus, ilo ja onnellisuus...
ei ole pelkästään kauniiden ja rikkaiden osa...
mutta joo...suhteemme alkoi nykyajalle tyypillisesti ihan treffisivuston kautta...ja alkuun kaiketi minun oli tarkoitus vaan hieman kisailla...
noh...ajan kanssa keskustelut etenivät siihen pisteeseen...että tutustuminen häneen alkoi kiinnostaa...hän vaikutti mukavalta ...vaikka hän kyllä ilmaisi olevansa ns. vähän varattu mies...
joo tyhmä vetohan se minulta oli...mutta olin tosiaan kauan ollut ilman miestä ja jostainhan sitä sitten oli aloitettava...ja tosiaan alkuun suhdehan oli tietyllä lailla, hykerryttävä...hän imarteli ja kehuskeli minua...yhteydenpito oli runsasta, tekstareita sateli jne...
noh...minä kaiketi luulin olevani kovakin pelinainen ja kuvittelin, että hetken vaan...mutta sitten siitä tulikin semmonen suhde...tapailimme säännöllisesti...kaikkeen ikäänkuin tottui...
mutta sitten loppua kohden ne huonot puolet alkoi kyllä tulla esiin...alkoi se vaivihkainen mitätöinti...tuli ehdotuksia joihin en ollut valmis suostumaan...runsasta toisten naisten kehuskelua yms.
parisen kuukautta meni noissa merkeissä...aloin enemmän kritisoimaan häntä...ilmaisin loukkaantumiseni...jota toki hän ei ymmärtänyt ollenkaan...
monesti hän jo päätti suhteen...sitten huomenissa jo peruikin jne...Jossain vaiheessa minä ikäänkuin "heräsin"...ei helkkari...miksi tuo ihminen tapailee minua, kun kaikesta päätellen hän ei edes pidä minusta...ja päätin suhteen omalta osaltani...
ettei meidän tapauksessamme huonot puolet tulleet esiin suhteen jälkeen...vaan olivat syynä siihen miksi halusin päättää suhteen omalta osaltani...
Jonka jälkeen vasta pähkäillessäni sitä kaikkea kummallista....löysin tämän narsismi aiheen...kun jostain mielen sopukoista muistin, että hän itse käytti sitä sanaa puhuessaan niistä toisista naisistaan...miksi niitä piti "auttaa" tarjoamalla lämpöä ja läheisyyttä(=seksiä)...kun niillä oli ollut narsisti puoliso...
Ja ryhdyin lukemaan aiheesta...jonka jälkeen palaset alkoivat loksahdella paikoilleen... - Joatain ymmärtämättä
5+11=16 kirjoitti:
"Rouva yhteenlaskun on ollut seksisuhteessa ruman, törkeän, ylipainoisen, perverssin, jne. miehen kanssa.."
hih...vaissoo niinkö olen sanonut...muistaakseni olen vain yhden kerran maininnut hänen ulkonäöstään, kun ulkonäöstä oli muutenkin puhetta...
Ihan tarkoituksellakin sen vuoksi ettei ny kukaan luule että kaikki narsistit olisivat jotain yliluonnolisen kauniita ja komeita...vaikka narsisti itse luulisivatkin niin...
Enkä ole koskaan käyttänyt noita sanoja puhuessani hänestä..en täällä, enkä reality elämässäkään .joita ny suuhuni tyrkkäät... ruma, törkeä , enkä pervessiksikään...
hänen ylipainostaan olen tainnu kyllä mainita ja muistaakseni olen maininnut ettei hänen ulkonäöllään voi leveillä...olemus ei ole sellainen...että kaikki naiset ny ihastuksesta maahan vaipuisivat...mutta tuskin herättää mitään ihmeystä negatiivisessa mielessäkään...
kun tosiaan hän ny oli mieheksi suht lyhyt, vatsakas mies...jollaisia ny taitaa kuitenkin olla enemmistö hänen ikäluokkansa miehistä...eikä hänen ulkoinen olemuksensa ny mikään ongelma minulle ollut...
että saa ne vatsakkatkin herrat naisia...siinä kuin rumatkin naiset miehiä...sellaisesta ei tarvitse kenenkään olla huolissaan...tosiasia tuokin...ei tarvitse kuin katsella pariskuntia vaikkapa jossain ostoskeskuksessa/kahviloissa, tanssipaikoilla jne...
mutta joo...suhteemme alkoi nykyajalle tyypillisesti ihan treffisivuston kautta...ja alkuun kaiketi minun oli tarkoitus vaan hieman kisailla...
noh...ajan kanssa keskustelut etenivät siihen pisteeseen...että tutustuminen häneen alkoi kiinnostaa...hän vaikutti mukavalta ...vaikka hän kyllä ilmaisi olevansa ns. vähän varattu mies...
joo tyhmä vetohan se minulta oli...mutta olin tosiaan kauan ollut ilman miestä ja jostainhan sitä sitten oli aloitettava...ja tosiaan alkuun suhdehan oli tietyllä lailla, hykerryttävä...hän imarteli ja kehuskeli minua...yhteydenpito oli runsasta, tekstareita sateli jne...
noh...minä kaiketi luulin olevani kovakin pelinainen ja kuvittelin, että hetken vaan...mutta sitten siitä tulikin semmonen suhde...tapailimme säännöllisesti...kaikkeen ikäänkuin tottui...
mutta sitten loppua kohden ne huonot puolet alkoi kyllä tulla esiin...alkoi se vaivihkainen mitätöinti...tuli ehdotuksia joihin en ollut valmis suostumaan...runsasta toisten naisten kehuskelua yms.
parisen kuukautta meni noissa merkeissä...aloin enemmän kritisoimaan häntä...ilmaisin loukkaantumiseni...jota toki hän ei ymmärtänyt ollenkaan...
monesti hän jo päätti suhteen...sitten huomenissa jo peruikin jne...Jossain vaiheessa minä ikäänkuin "heräsin"...ei helkkari...miksi tuo ihminen tapailee minua, kun kaikesta päätellen hän ei edes pidä minusta...ja päätin suhteen omalta osaltani...
ettei meidän tapauksessamme huonot puolet tulleet esiin suhteen jälkeen...vaan olivat syynä siihen miksi halusin päättää suhteen omalta osaltani...
Jonka jälkeen vasta pähkäillessäni sitä kaikkea kummallista....löysin tämän narsismi aiheen...kun jostain mielen sopukoista muistin, että hän itse käytti sitä sanaa puhuessaan niistä toisista naisistaan...miksi niitä piti "auttaa" tarjoamalla lämpöä ja läheisyyttä(=seksiä)...kun niillä oli ollut narsisti puoliso...
Ja ryhdyin lukemaan aiheesta...jonka jälkeen palaset alkoivat loksahdella paikoilleen..."Avioliitto, seurustelu, läheisyys, rakkaus, ilo ja onnellisuus...
ei ole pelkästään kauniiden ja rikkaiden osa..."
Paistaa se päivä risukasaankin. Alat oppia, kun sinua opetetaan. Toivottavasti vain ei käy niin kuin sananlaskussa sanotaan: kannettu vesi ei kaivossa pysy. - Jotain ymmärtämättä
5+11=16 kirjoitti:
Ja ryhdyin lukemaan aiheesta...jonka jälkeen palaset alkoivat loksahdella paikoilleen..."noh...minä kaiketi luulin olevani kovakin pelinainen ja kuvittelin, että hetken vaan...mutta sitten siitä tulikin semmonen suhde...tapailimme säännöllisesti...kaikkeen ikäänkuin tottui...
mutta sitten loppua kohden ne huonot puolet alkoi kyllä tulla esiin...alkoi se vaivihkainen mitätöinti...tuli ehdotuksia joihin en ollut valmis suostumaan...runsasta toisten naisten kehuskelua yms."
Taidat vieläkin välillä kuvitella olevasti kova pelinainen. - 2+16=18
Joatain ymmärtämättä kirjoitti:
"Avioliitto, seurustelu, läheisyys, rakkaus, ilo ja onnellisuus...
ei ole pelkästään kauniiden ja rikkaiden osa..."
Paistaa se päivä risukasaankin. Alat oppia, kun sinua opetetaan. Toivottavasti vain ei käy niin kuin sananlaskussa sanotaan: kannettu vesi ei kaivossa pysy."Alat oppia, kun sinua opetetaan."
jos ny jotain olen täällä oppinut...
niin ainakin sen, että ilmeisesti narsisteja on oikeassa olemassa... - 8+14=22
"Yleensä narsisteihin jäädään koukkuun, kun he ovat kauniita, kohteliaita, hyviä seksissä tai jotain muuta "hyvää""
Niin vastaan vielä tähän kohtaan...ja kysyn sinulta...että kun kerran olet tuota mieltä, syistä miksi narsitiin jäädään koukkuun...että narsistit ovat kauniita, kohteliaita, hyviä tai heissä on jotain muuta "hyvää"...
Niin kerros minulle...mitä hyvää siinä sinun narsti työkaverissasi sitten on...jonka vuoksi olet kertonut tänne tulleesi ja jäääneesi koukkuun tähän narsismi aiheeseen...siten että kerroit että tuskin luovut aiheen/narsimin tutkimisesta koskaan...
Minä en ole sanonut etten olisi pitänyt Ännäni ulkonäöstä...kunhan ny vaan toin esille...että hänellä oli/on ylipainoa ja on mieheksi suht lyhyt...ettei kaikki narsistit ole niin kauniita ja komeita....kuten monet yrittävät täällä todistaa...kuten sinäkin tässä...
Jotenkin minusta vaan tuntuu, että tuodessani tuon asian esille...ettei narsistit ole niin täydellisiä ulkoiselta olemukseltaan...otit sen ikäänkuin henk. koht...loukkauksena...
Mutta joo...jos olet oikeasti tuota mieltä..."Yleensä narsisteihin jäädään koukkuun, kun he ovat kauniita, kohteliaita, hyviä seksissä tai jotain muuta "hyvää""
Niin nuo ominaisuudet kaiketi koskevat myös sitä sinun työkaveriasi...jonka olet kertonut olevan narsisti...
mistä syystä sitten et hänestä kertoessasi maininnut työkaverisi olevan tuollainen...vaan muistaakseni pyrit jotenkin mitätöimään häntä...kertoen olevasi kaikessa parempi kuin hän...
- Jotain ymmärtämättä
J Lehtinen
En ole tarkkaa tiedoitetta antanut minusta ja narsistista. Mutta tuon olen tehnyt selväksi, että minun kaverini on hyvännäköinen, poikkeuksellisen attrakstiivinen Don Juan. Tulemme myös paremmin toimeen keskenämme, kuin tuo toinen pariskunta aikoinaan, myös henkisesti. Minun tuttu n:ni ei hauku minua, vaan päinvastoin.
Yhteenlasku ei ole rehellinen siinä, ettei olisi mollanut minua. Hän on alusta asti suhtautunut kirpeästi minun seikkailujeni jatkumiseen. Kun minä taas aikuisena ihmisenä ajattelen, että on minun ja n:n välinen asia, mitä teemme.
Yhteenlaskulla saa olla mielipiteensä, tietysti, mutta niin myös meillä muilla. En vain ymmärrä, miksi hän kärsii siitä, jos minä jatkan suhdettani n:iin. Olisiko jonkinlainen kateus kumminkin takana? Kun hän ei tunnut itsekään tuntevan itseään. Sen sijaan projisoi omia kokemuksiaan minuun.
Mielestäni minulla on oikeus kirjoitella tänne myös, vaikka suhde jatkuukin. En vain pidä siitä, että aina tulee naljaileva kommentti asiaan, josta hän ei ymmärrä hölkäsen pöläystä. En jaksa hänelle enempää selittää. Olen nähnyt, että hän ei ymmärrä...
Sitten yhteenlasku AINA puolustautuu, kun huomautan hänelle naljailusta, että ei hän nyt mitään... kun hän vain... ja hänen ännänsä puheita vaan toistelee minulle... Ihan kipeetä, kun en hänen ännäänsä tunne, eikä, ennenkaikkea, ännä tunne minua.
Tähänkin varmaan kommentoi, ettei hän ole mitään pahaa tehnyt. On ihan puhtoinen pulmunen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko852230- 431820
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!721584- 761366
Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon261204- 771191
- 481183
- 591081
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai401037- 39983