Montako asuntoa omistat?

Mies 42-v

En halua kerskailla, mutta vuosikymmenten työ on tuottanut tulosta.
Aikoinaan ostin yhden sijoitusasunnon Kemin keskustasta lainarahalla, jonka laitoin vuokralle. Nyt omistan Kemissä yli 20 velatonta asuntoa, jotka kaikki on vuokrattu.
Pelkillä vuokratuloilla pärjään ihan kohtuullisen mukavasti ja muuta työtä ei tarvitse enää tehdä kuin omaisuudenhoitoa. Rahaa on asunnoissa kiinni ihan mukavasti ja normaali kuukausitulot taattu vuosiksi eteenpäin. Parasta on se, että pitkällä aikavälilla asuntojen arvo nousee ja minun asunnoissani/taloyhtiöissä ei ole tulossa vuosiin isoja korjaushankkeita, kuten putkiremontteja.

Kirjoitin tämän siksi, että jokaisella on mahdollisuus tehdä samoin.

139

4519

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kake.

      Onhan nuita asunto-osakkeita muillakin,mutta niiden aika on ollut ja mennyt tämmöisessä pienessä kylässä,ylituotantoa yli 300 asuntoa on tyhjillään ja toiseksi asuntojen hinnat (vanhat ovat laskeneet,et saa enään 1000.euroa neliöltä kun lähdet myymään)mutta olet maksanut aikoinaan huomattavasti enemmän.Ja jos ostat uudesta talosta et saa tuottoa,satun omistamaan jonkun osakkeen keskusta-koivuharju alueelta.Kannattaa luopua pikku hiljaa ja siirtyä Pörssi linjalle mutta ei missään nimessä SIJOITUS RAHASTOON tai sitten ostaa isommasta kylästä jossa asukkaita riittää.

      • Rallallaa rallallaa

        ".Kannattaa luopua pikku hiljaa ja siirtyä Pörssi linjalle mutta ei missään nimessä SIJOITUS RAHASTOON tai sitten ostaa isommasta kylästä jossa asukkaita riittää. "

        Jep. Asiaa. Pörssistä sama tai parempi tuotto jo pelkkinä osinkoina kuin jostain kälysistä vuokra-asunnoista. Eikä tartte tapella maksamattomien vuokrien kanssa tai ihmetellä kun sossun maksama nistiveikko on hajottanut taas sen kämpän...


      • kemistä pois

        Huh teitä kemiläisiä, napeilla vielä viitsitte kerskua! Mutta kommunistihan on sellainen. Nauratta lukea!


      • kaamoskaappi

        Ei voi. Jos kaikki 5 miljoonaa suomalsita omistaa 20 asuntoa tarkoittaa se, että suomessa on 100 miljoonaa asuntoa. Mistä sitten vuokralaiset?


      • etrafillarrr
        kemistä pois kirjoitti:

        Huh teitä kemiläisiä, napeilla vielä viitsitte kerskua! Mutta kommunistihan on sellainen. Nauratta lukea!

        Mitä ne kommunistin piirteet ovat?
        Röyhkeys, leveästi asuminen, lasten kurittomuus, naapurin tontilla kulkeminen, asianomamaisten poissa ollessa, hurvattomat vanhemmat, lasten kulkiessa naapurin pihalla, ja naarmuttaessa autoa, äidin vain kääntäessä selkänsä, huomatessaan jälkeläistensä tekemiset.
        Pelätään talon hukkumista, kun hermot pinnalla kesät talvet.
        Kuljetaan juosten joka hiutaletta kolaamaan oman talon ympäriltä, ja aura-auton kuljettua oman liittymän kohdalta.
        Omin luvin "istuttivat" muiden naapureiden mielipidettä kysymättä, postilaatikoiden telineen itse katsomalleen "parhaaseen paikkaan" naapurin tienkulmaan, kysymättä keneltäkään naapurilta mielipidettä, kaikkien ollessa töissä.

        Sitten huudeltiin ja kysyttiin; " maksatko "sen summan" teetetystä laatikko telineestä.
        Talvet tulee ja menee, asianomainen naapuri juoksee edelleenkin talvet kesät talonsa ympäri, mutta koskaan ei jaksa käydä laatikoiden edustaa kolaamassa.
        Postit sentään kehtaa hakea.

        Eikö ymmärrä vai onko ylpänä muita?


      • Niitä vuokralaisia
        kaamoskaappi kirjoitti:

        Ei voi. Jos kaikki 5 miljoonaa suomalsita omistaa 20 asuntoa tarkoittaa se, että suomessa on 100 miljoonaa asuntoa. Mistä sitten vuokralaiset?

        saa Afrikasta. Sossu maksaa vuokrat ja kämppien korjaukset. Vuokratkin on kohdallaan.


    • Tiutautilhi

      Hyvä provo: D

      • korot alas

        "Kirjoitin tämän siksi, että jokaisella on mahdollisuus tehdä samoin." Joo, ei muuta kuin tekemään.


    • Kannattava homma

      Minulla on vuokrakämppiä 25. Hyvä tuotto. Parhaat vuokralaiset ovat sossun tukiaisten varassa elävät...varma vuokra...sossu maksaa just eräpäivänä...ajallaan.

      • 7luukkua

        Vai että sossupummit hyviä vuokralaisia ja varmoja maksamaan, paskanmarjat. Sossutantat sekoilee ja vaatii elättiläisiltään lisäselvityksiä ja muita tiesmitä dokumentteja noin kuukausittain ja aina maksatus poikki kunnes uusi käsittely on valmis. Usein sossupummit onnistuu luovimaan tukiaiset omalle tililleen ja vuokra on heti maksamatta. Minulla on ollut vain yksi sossunasiakas jonka kanssa kaikki meni hyvin kunnes narkki vapautui vankilasta ja sossu antoi tyypille rahat suoraan ja vuokra jäi maksamatta. Menetin yhden kuukauden vuokran kun sain sossun maksamaan menetetyn vuokran uudelleen. Nyttemmin olen tuon luukun realisoinut pois ja muita pummeja en ota naapureita häiritsemään.


    • vuokralordi

      Ja tämä "kertomuksesi tosielämästä" tarkoittaa että sinulla on (ehkä) pari asuntoa vuokralla. Koska olet kyllästynyt rästiin jääneisiin vuokriin,hajotettuihin asuntoihin,alati vaihtuviin vuokralaisiin,nouseviin yhtiövastikkeisiin jne niin yrität houkutella tyhmiä ostamaan asuntosi jotka ovat olleet myynnissä jo kuukausia. Sossun maksamille vuokrille on "korvamerkityt" saajat joihin sinä et sitten kuulu. Yksinkertaisesti provo koko aloitus.

    • mitäs kerroit!

      mutta kuitenkin käyt vielä vuorotöissä Veitsiluodossa ja yrität epätoivoisesti saada isännöintisopimuksia?
      Ei taida kämpät kuitenkaan olla vielä velattomia kun ylitöitä kerjäät mestareilta vähän väliä.

      Taitaa pelottaa, että tehdas suljetaan ja asuntojen arvo putoaa ja pankki vaatii omiaa. Kyllä sittenkin on parempi elää omilla tuloilla ja varojensa mukaan.

    • Lapland Lords United

      "Kirjoitin tämän siksi, että jokaisella on mahdollisuus tehdä samoin. "

      Kukas sitten vuokralla asuu, jos jokaisella on 20 kämppää antaa vuokralle??


      Taisit myös olla liikkellä oikeaan aikaan eli laman jälkeen kun kämpät oli halpoja. Ei näillä hintatasoilla enää samaa tempputa toisteta.

      Onnittelut vapaaherran aseman saavuttamisesta!

      • Kemistä pois

        Ei sillä kannata kehua, että Kemistä omistaa jotain. Sehän on taakka.


      • ex-kemiläinen
        Kemistä pois kirjoitti:

        Ei sillä kannata kehua, että Kemistä omistaa jotain. Sehän on taakka.

        Kuka tuonkin uskoo mitä aloittaja kirjoittaa . Sanon vaan että Kemissä ei kukaan yksityinen omista noin monta asuntoa .


      • Ex-kemiläinen myös
        ex-kemiläinen kirjoitti:

        Kuka tuonkin uskoo mitä aloittaja kirjoittaa . Sanon vaan että Kemissä ei kukaan yksityinen omista noin monta asuntoa .

        Kemi on ollut muuttotappiokunta jo varmaan 20 vuotta. Asunnot ei maksa juuri mitään ja vuokrat ovat olemattomat. Ei siellä kyllä töitäkään juuri ole.

        Itse asuin aikoinani esimerkiksi keskustassa Keskuspuistokadulla kaksiossa ja vuokra oli 330e. Kaverini osti kaksion Valtakadulta, niin ikään keskustasta, hinta 30 000e. Rytikarista saa asuntoja 15 000 eurolla ja sanotaan, että HIV: stäkin pääsee helpommin eroon kuin niistä asunnoista.

        Kaupungin hallinto ja virkamiehet tosin haalii kaksin käsin kaikenmaailman karvaranteita ja somaleita asumaan kaupunkiin, joten vuokraloordi saa huoneistoihinsa asukkaita.


      • HyhHyh
        Kemistä pois kirjoitti:

        Ei sillä kannata kehua, että Kemistä omistaa jotain. Sehän on taakka.

        Hop! Kemissä ei ole minulla yhtään vuokrakämppää...Oulussa ja Rovaniemellä yht 25 kpl.Kemi on pazka paikka...ei sinne kannata investoida mitn. Mannet ajaa hevosella pihaan ja varastaa kaikki.


      • GeeGan
        HyhHyh kirjoitti:

        Hop! Kemissä ei ole minulla yhtään vuokrakämppää...Oulussa ja Rovaniemellä yht 25 kpl.Kemi on pazka paikka...ei sinne kannata investoida mitn. Mannet ajaa hevosella pihaan ja varastaa kaikki.

        Mitäs se torniolainen peräkammarin poika tänne vouhottaan tuut. Pysy sie vaa äitis helmoissa, kun et oo vissiin edes kylillä päässy käymään?


      • Taakka on sama
        Kemistä pois kirjoitti:

        Ei sillä kannata kehua, että Kemistä omistaa jotain. Sehän on taakka.

        kaikissa kurjistuvissa kaupungeissa. Ne sattuvat useimmiten olemaan punaisia poliittiselta väriltään. Kaikilla sama ongelma - ne eivät pärjää nykyaikana.


    • 56hff

      Pörssi on huono paikka sijoittaa rahat, sillä romahduksen jälkeen ei jää mitään.
      Sen sijaan, tontit, metsät ja kiinteistöt säilyttävät arvonsa pitkällä julksulla ja niille on kysyntää aina. Hinta voi sahata ylös ja alas, mutta mielummin omistan kaksion keskustassa kuin osakkeita, joiden arvo oli joskus 50 000 euroa ja nykypäivän kurssilla 3000 euroa.

      • Pörssihirmu

        Sä et vaan 56hff osaa tätä pörssihommaa.

        Katsos nääs näin se menee:

        Pörssi saa aivan rauhassa romahtaa. Mitään ei menetä ellei erehdy myymään.

        Ei mulle ole itseisarvo, mikä se mun osakepotin päivänarvo on. Jatkuvaa osinkovirtaa mä sieltä olen ostanut, muu ei kiinnosta.

        Vakavaraisten, hyvän liiketoiminnallisen aseman saavuttaneiden pörssiyhtöiden osinko ei helposti romahtele.

        Niin kauan kun sä omistat osakkees etkä myy niitä, ne jauhaa sulle fyffee tasaiseen tappavaan tahtiin. Ihan kuten vuokrakiinteistöki jne.

        Eikä metsän omistamisessa mitään itseisarvoa ole. Eihän se omistaminen mitään tuota. Vain jos metsässä on hakattavaa, niin saapi tuottoa. Muuten on pelkkiä kuluja ja riesaa vaan siitä mettästä. Täällä pohjoisessa pääsee hädin tuskin 3% vuotuiseen tuottoon metsällä pitkässä juoksussa. Mulle noin surkea tuotto ei riitä koska pörssistä saa keskimäärin 10%.

        Tontti? Älytön ideanakin omistella tontteja täällä pohjoisessa. Helsingissä mulla oli aikoinaan tontteja. Ne nousi arvossa kivasti koska siellä on tonttipulaa ja sinne lappaa ihmisiä. Möin ne pois 500% arvonnousun jälkeen ja pistin nekin rahat osinkolappuihin.


    • Kake.

      Kuule 56hff sanoit että tontit ja kiinteistöt säilyttävät arvonsa(onko näin) ei ainakaan Kemissä nimittäin kokemusta on.Joskus kun itse aloitin kiinteistö kaupat 1970 alussa oli invlaatio kova,kun ostit osakkeen niin(5vuoden) päästä hinta oli noussut puolella,mutta tänäpäivänä et saa lähellekkään omia pois.Et ole näköjään Pörssi asioista tietoinen laisinkaan muista aika muuttuu ja meidän pitää pysyä ajan tasalla.Pitää olla tietoinen mitä pörssiä ostaa,jos esimerkiksi Outokumpua ostat niin se ei anna osinkoa yhtään mutta Orion,Norvestia,Turkistuottajat ja monet muut antaa hyvän osingon ja taas niillä ostetaan lisää ja salkku on kohta pullollaan hynää.

      • Pörssihirmu

        Juuri noin!

        Eikä kannata pelkästään Suomeen rajoittua. Nykyaikana hyvien osinkolappujen ostelu esim. tuosta naapurista on helppoa ja edullista.

        Esim. pörssisijoittaja pääsee mukaan kun vaikkapa Hannukaisen malmin rikkauksia ruvetaan kaiveskelemaan ylös. Se ei metsänomistajia lämmitä. heh heh.

        Vinkkaankin tässä yhtiöstä nimeltä Northland. On edullista nyt ja tuotanto lähdössä just käyntiin. Älkää kaikkia rahoja siihen kiinni pistäkö, mutta on 10x Talvivaaraa suurempi tsäänssi, että firma poikii vielä kultamunia. Siellä on kokeneet miehet puikoissa avaamassa tuota kaivosta, olen käynyt itse katsomassa.

        Semmosen 2% varallisuudestaan voi heittää Northlandiin kiinni ja kattoo lähteekö raha kasvamaan. Voittaa loton tuottopotentiaalissa takuuvarmasti.

        Oliskos Kemissä pörssisijoittamisesta kiinnostuneita enemmänkin? Voitais vaikka porinaklubi perustaa, kerran kuukaudessa miitinkin ja pohdintoja?


      • Pörssiinpörssiin
        Pörssihirmu kirjoitti:

        Juuri noin!

        Eikä kannata pelkästään Suomeen rajoittua. Nykyaikana hyvien osinkolappujen ostelu esim. tuosta naapurista on helppoa ja edullista.

        Esim. pörssisijoittaja pääsee mukaan kun vaikkapa Hannukaisen malmin rikkauksia ruvetaan kaiveskelemaan ylös. Se ei metsänomistajia lämmitä. heh heh.

        Vinkkaankin tässä yhtiöstä nimeltä Northland. On edullista nyt ja tuotanto lähdössä just käyntiin. Älkää kaikkia rahoja siihen kiinni pistäkö, mutta on 10x Talvivaaraa suurempi tsäänssi, että firma poikii vielä kultamunia. Siellä on kokeneet miehet puikoissa avaamassa tuota kaivosta, olen käynyt itse katsomassa.

        Semmosen 2% varallisuudestaan voi heittää Northlandiin kiinni ja kattoo lähteekö raha kasvamaan. Voittaa loton tuottopotentiaalissa takuuvarmasti.

        Oliskos Kemissä pörssisijoittamisesta kiinnostuneita enemmänkin? Voitais vaikka porinaklubi perustaa, kerran kuukaudessa miitinkin ja pohdintoja?

        Joo, mieki olen aina sijottanu pörssini kaikki rahat ja voi helevata että siinä onkin rahhaa ja palijon.


    • sitä minäkin

      Joko pankki vaatii lisävakuuksia velka-osakkeiden takuuksi?
      Pankki on muuttanut politiikkaansa ja vaatii realivakuudet vuokrakämpän lisäksi ja jos niitä ei ole antaa, -->myyntisuositus!

      Olet siis pakotettu pankin toimesta myymään pari "jo osittain" maksettua kämppää mutta ei mene tässä taloustilanteessa kaupaksi. Edes "sijoitusasuntona" kuten hauskasti asian ilmaisit.
      Olisi luullut talkoilla työkavereillasi teettämäsi ok-talon myyntivoiton riittäneen pankille mutta eipäs niin käynytkään. Olihan se kiinnitetty piippua myöten näihin "itsensä maksaviin sijoitusasuntoihin". Ei muuta kuin soitto yhtiöön ja kerjäämään lisää ylitöitä. Muista ottaa läppäri mukaan, saat tehdä niitä "isännöinti" töitä samalla. Tulleehan niistäkin vähän euroja.. kunhan hoitaisi ne edes jotenkin

    • Kake.

      Etkö sinä sitä tiedä,että joka haluaa hynää tehdä ei se silloin lähde mihinkään yhtiöön töihin,siellä menee aika hukkaan.Enkä minä mitään ole myymässä odottelen vaan niitä OSINKOJA ,enkä lähde ikinä yhtiöön töihin se on sama kun vietäis koira aamulla häkkiin ja haettas illalla pois että tule syömään voi helvetti.

    • Sauvosaari

      Itse omistan kemissä yhden asunnon/osakkeen keskustassa. On ollut jo 10vuotta vuokralla ja olen niillä rahoilla saanut maksettua velkaa pois.

      Eipä ainakaan yhdellä kämpällä,jossain kemissä pääse paljon "kerskumaan" Taakka se on,niinku joku tuolla aikaisemmin kirjoittikin. Kemissä,kun väkiluku on alaspäin menossa ja teollisuus on kans ns.katkolla ni pelottaa ajatuskin,että pääseekö siitä edes eroon,kun tulee "aika" myydä pois se 5-10vuoden päästä.

      Nyt ei pysty myymään,koska melkeen näin voin ihan rehellisesti sanoa,että rahoilla ostan uuden auton tms "typerää" no en kuitenkaa juo reilua 40ke...

      Asunnosta asuntoon täytyy se raha sitten siirtää..

    • viestin aloittaja

      Opetelkaa lukemaan:

      "Nyt omistan Kemissä yli 20 velatonta asuntoa, jotka kaikki on vuokrattu."

      = Jos asunnot ovat velattomia ja kaikki vuokrattu, niin hätäpäivää ei ole eikä tarvetta myydä asuntoja halvemmalla kuin mitä ne on aikanaan maksaneet. Lainat on pankille maksettu ja vuokratuloista saatu tuotto on varmaa tuloa.

    • Kake.

      Oletko aivan tarkkaan laskenut mitä sulle jää kun otat huomioon että verottajalle pitää antaa osansa,taloyhtiössä on aina jotain pientä ja suurtakin remppaa ja aina silloin tällöin asukkaista joku särkee jotain ja tietenki vielä jää vuokrat maksamatta.Puhun kokemuksesta joten helpommalla hynät tulee kun laitat rahat pörssiin ja nostelet osinkoja ja jos tuntuu niin kevennä hiukan salkkua myyt päivän hintaan ja kauppa on heti.

      • Pörssihirmu

        Eihän millään muulla ole sijoittamisessa merkitystä kuin tuottoprosentilla.

        Viestin aloittajan kannattaa nähdä se vaiva, että laskee sitoutuneelle pääomalle nettotuottoprosentin. Siis mitä käteen jää kun vuokrista vähentää kulumisen (rempat, korjaukset jne), vastikkeet, tyhjät kuukaudet, ilmoittelukulut jne

        Siitä vaan sitten laskimella: (nettotuotto_per_kk * 12) / sij.po = tuottorosentti

        Tuota tuottorosenttia voi sitten verrata suoraan pörssistä kasattuun osinkosalkkuun. Täällä hetkellä ei ole mikään ongelma kasata salkkua, jossa on suorilta jo osinkoprosentti 4-5% luokkaa. Erona kämppiin vain se, että kun Kemin asuntojen arvonnousun odotusarvo on neutraali tai jopa negatiivinen, niin jos salkkuun valkkaa yhtiöitä, joiden liikevaihto kasvaa vuosittain vaikka hiukankin ja yhtiön Sipo > 12%, niin ajan myötä myös salkun arvo ja osinkoprosentti kasvaa. Plus on inflaatiolta suojattu.


    • onnea

      Kyllä mullekin kelpaisi 20 velatonta asuntoa. Myisin nyt ne kaikki ja muuttaisin vaikka Thaimaaseen muutamaksi vuodeksi..

      • mai pen rai

        Haloo! Ne "tyttöystävät" rakastavat lompakkoasi tai sen sisältöä, eivät sinua!


      • Lämpöä riittää

        Vaikken Kemistä olekaan niin kerron sen verran, että 5 asuntoa on Thaimaassa vuokrattuna ja nyt on rakenteilla 23 lisää. Vaimo on thaimaalainen ja hän sitä hommaa lähti pistämään pystyyn ja itse asiassa sitä pyörittääkin. Thaimaalainen vaimo on siitä hyvä, että tontin voi ostaa itse. Vuokrat ei siellä ole samalla tasolla kuin täällä mutta noilla vuokratuloilla pystyy jo elämäään jos nuukasti elää ja jos muuttaa sinne itse niin elää kuin kuningas.


      • Huutonaurava kulkuri
        Lämpöä riittää kirjoitti:

        Vaikken Kemistä olekaan niin kerron sen verran, että 5 asuntoa on Thaimaassa vuokrattuna ja nyt on rakenteilla 23 lisää. Vaimo on thaimaalainen ja hän sitä hommaa lähti pistämään pystyyn ja itse asiassa sitä pyörittääkin. Thaimaalainen vaimo on siitä hyvä, että tontin voi ostaa itse. Vuokrat ei siellä ole samalla tasolla kuin täällä mutta noilla vuokratuloilla pystyy jo elämäään jos nuukasti elää ja jos muuttaa sinne itse niin elää kuin kuningas.

        Tosin se jäi kertomatta tai ehkä peräti ymmärtämättä, että ne tontit omistaa vaimosi, et sinä....

        SInä olet farangi :)

        Arvaas mikä on sun tilantees siinä vaiheessa kun vaimo sanoo, että "lähes jätkä vetään, mä jatkan näiden kämppien kanssa tästä eteenpäin".

        Naurattaa jo etukäteen.


      • Lämpöä riittää
        Huutonaurava kulkuri kirjoitti:

        Tosin se jäi kertomatta tai ehkä peräti ymmärtämättä, että ne tontit omistaa vaimosi, et sinä....

        SInä olet farangi :)

        Arvaas mikä on sun tilantees siinä vaiheessa kun vaimo sanoo, että "lähes jätkä vetään, mä jatkan näiden kämppien kanssa tästä eteenpäin".

        Naurattaa jo etukäteen.

        Vaimon nimilla tama on, muuten se ei onnistuisi. Luottamusta tietysti pitaa olla kun tallaiseen lahtee, ja aika oleellista on valita puoliso jolla on hyva perhetausta ja perinteiset arvot. Meilla vaimo on pyorittanyt perheen rahaliikennetta jo monta vuotta, lapsetkin on jo kouluikaisia.

        Mahdollisesti jo tana vuonna jaan elakkeelle ja muutan etelan lampoon, tai 2 vuoden paasta viimeistaan.


    • kille.

      Edelliselle ei Thaimaassa paljon kulu rahaa,ateria katukeittiössä maksaa 1euro matka sinne 559.euroa hotelli 25.euroa ei sen takia tarvi mitään myydä,mutta ei siellä jaksa kauan olla kun siellä on niin kuumaa varsinkin tammi-helmikuussa jolloin olen siellä käynyt tyttö ystävät siellä ovat loistavia.siellä pitäis Suomalaisten naisten käydä katsomassa miten miestä pidetään hyvänä ja passataan.

      • hah hah

        Kille rukka on vaan nähnyt märkiä unia thaimaasta...............


    • APINA

      Siis jokainen Kemiläinen rakentaisi tai ostaisi tuon 20 kiinteistöä.Olisi kiva tietää,missä päin Kemiä on näin paljon rötisköitä viime sotien jäljeltä,että kaikille asukkaille riittää tuo 20 kpl,niin en ole nähnyt,kuin pönkällä pystössä pidettäviä jätekatoksia.Eikä kaikille makseta verokertymistä asuntolainoja,eikä riittäisi verokertymätkään.Vaikuttaa samankaltaisilta kirjoituksilta,kuin kuuluisan Vartiaisen,onkohan tämäkin neuvonantajaneuvos Demari,vaikuttaa siltä.Hyvät ovat tulot olleet,kun on maksettu useaa kiinteistöä,ei tavallinen palkollinen,pätkätyöläinen tähän kykene,pitää päästä julkishallinnon palkkalistoille.Lausuma on vanha klassikko,kaikilla on samat mahdollisuudet edetä urallaan,joka tuli amerikasta uusliberalistisen opin mukana tänne pohjan perukoillekkin.

    • Apinalle.

      Kyllä olen apinan kanssa samaa mieltä siitä että kun saa ensimmäisen oman asunnon maksettua niin ei muutakuin uutta velkaa ja ostamaan asunto osakkeita ja kämpät vuokralle jolloin asukas maksaa asunnon jos on hyvä tuuri niin 10vuodessa.Olen sen itse kokenut,mutta nyt on niin huono aika että en lähtisi tälle linjalle parempiakin rahan teko juttuja on.Elikkä tämmöisen omaisuuden kartuttamiseen pystyy jokainen jos haluaa(viitsii) mutta DEMARIT ei pysty panihan EERO RANTALA monien satojen miljoonien omaisuuden tuhkaksi.MILLOIN DEMARI SOSSUT OVAT OLLEET JÄRJEJÄTTILÄISIÄ EI MILLOINKAAN.

    • hyvä idea

      Kateelliset puhisee naama punaisena ja selittelee, kun joku onnellinen on omalla työllään saanut omaisuutta kartutettua varsin fiksulla tavalla.
      Ainahan on muitakin rikastumisen keinoja, mutta tässä on varsin hyvä konkreettinen esimerkki, miten voi pärjätä hyvällä järjen käytöllä ja tuurilla.

      • APINA

        Voi taivahan vallat.Eikö täällä koskaan viisastuta,sillä olisi korkea aika viisastua.Mistä olet vakuuttunut kuka on omalla,kuka muiden kustannuksella hankkinut mitäkin.Samat leuhkijat varmaankin omistaa ne luxusautot ja maasturi joita seisoo päivät pitkät Kemin katujen laidoilla,mutta rekisterikirjaa ei uskalla näyttää kukaan,siitä näet selviää omistuspohja.Edellisen kirjoittaja lienee nauttivan työmarkkinatukea ja on onnellinen.Velat tulee aina maksuun ja aiemmin ne on laitettu muiden maksuun,mutta tätänykyä taitavat tulla omaan maksuun,sillä sosiaaliturvasta ei enää ole leikattavaa,eikä eläkkeiden poistaminenkaan riitä kun varttitunnin korkoihin kun maksupäivä koittaa ja pian koittaa.


    • kupla puhkeaa

      Mää olen vaihdellut kaikki "irto merkit" norjan kruunuihin. Varmasti parempi sijoitus kuin kemiläisiin kiinteistöihin

    • Rami.

      Se on se vanha sanonta,että minkä nuorena varastat niin sen vanhana omistat.

      • "ajos"

        Valitettavasti. Tämän ideologian mukaan Kemissäkin on jokunen elänyt.. Myös valkolaisista.A


    • heikko palkka

      Olisin mielelläni jouten, jos siihen olisi varaa.

    • äkkirikas

      Putkiremontit on tulossa lähiaikoina kaikkiin 1970 luvulla tai sitä vanhempiin taloihin,,,,,kemissä on aika vähän niitä kerrostaloja jotka on uudenpia kuin yllä mainitulla luvuilla tehdyt,,,,,onnittelen vain vain sinua kun olet ostanut nuo 20 asuntoa uusista asunto-osakeyhtiöistä joissa tulee putkiremontti vast vuosina 2020-2030,,,,,,olet onnenpekka tai sitten täysi satusetä.

    • pipilo

      Kun teillä on niin helvetisti omaisuutta ja fyrkkaa, niin laittakaa niitä asuntoja vuokralle joskus alle 500€,vois työtönkin yrittää asumaan jossain muuallakin kuin mummun kesämökissä

      • APINA

        Loistava avaus.Olen kirjoittajan kanssa samaa mieltä.Rakentakoon kaupunki tai vauraat ylimääräisillä rahoilla edullisia vuokraasuntoja Kemiin,koska näistä on valtava puute,saisi työttömät,eläkeläiset,pätkätyöläiset,pienipalkkaiset asunnon,ettei kaikki tulot mene asumiseen,samalla hillitään korkeahintaista busines rakentamistä Kemissä.Kemissä kun on runsaasti hyvää tonttimaatakin.Puretaan kaikki asemanseudun ja lapintien torakkatemppelit ja rottapesät ja rakennetaan tilalle koottavia puisia kerrostaloja,tästä on hyvä esimerkki Haaparannalta vanhan tullin vierestä.Tämän hetkinen businesajattelu kehoittaa rakentamaan rantaan,mutta paalutus on kallista ja rannassa on paalutettava kivipalatsien pohjat,joissa ei ole kenelläkään vara asua.Mutta edelläesittämäni lapintien seutu on kovaa maata,ei tarvita kalliita paalutuksia ja kunnallistekniikka on jo valmis.Ajatelkaa mikä näkymä avautuisi satunnaiselle matkailijalle uusine upeine,mutta edullisine asuntoineen,nykyiseen rötisköpyrääseen verrattuna.Eihän sitä tarvitse sanoa missään,että on edullisia taloja.


    • Kaiserwursti

      Oma sijoitukseni, osakkeet Kemissä, Oulussa ja Torniossa:

      Asuntoja 9
      vuokrakk/vuosi 108
      keskim. Vuokrakuukausia 99
      Keskimäär vuokra 480 €
      Vuokratulo / vuosi 47 520 €

      Yhtiövastikkeet 22680
      Remontit 7400
      Välittäjille 700
      Kalusto-uusinnat 2100
      Muut kulut 1800
      Kulut yhteensä 34680

      Verotettava tulo 12 840 €
      vero 28% 3 595 €

      KÄTEEN JÄÄ 9 245 €
      eli kuukaudessa 770 €

      Keskimäär yht.vastike 210 €
      Sijoitettu € 480 000 €

      Veronal.tuotto% 3 %

      Eli se joka luulee että omistaminen on joku kultakaivos, haistakoon pitkät... Ylläolevat luvut ovat vuodelta 2011.

      • kolme omistava

        juuri näin, aika isot vastikkeet sulla, taitavat olla vanhempia taloja.

        Miten pääset tuollaisilla kalustohankinnoilla, hellat, jääkaapit ym huoneistoon kuuluvat koneet ja laitteet, 9 asunnossa luulisi olevan enemmän näitä kuluja?


      • €+€

        Itselleni jää kyllä isompi tuotto, mutta tietenkin on kysymys onnestakin ettei asuntoja ole seissyt tyhjillään. Joka tapauksessa, kyllä tuotto on kumminkin isompi kuin pankkitilillä nykyään, määräaikaistililläkin.


    • serkku poika

      Joo minäkin omistan kerrostalon kemistä ja olen veitsiluodossa töissä oskoo ken haluaa niin muuten siinä on 36 kaksioita ja 12 kolmiota

      • serkkupoika1

        Eihän se o ku osthaa osakheita miunkhi serkkupoka olh veittikan sahal töissä monta osakhe kaksihoota kemis omishtaa ja nyth viethää aikaasha veijoesholla kaljallha voitelee kurkkua


    • Serkkupojalle.

      Elä poika puhu paskaa,tunnen ne henkilöt jotka Kemissä omistavat koko kerrostaloja,mutta sinä et kuulu niihin niitä ei ole monta Keminmaasta on yksi.Et sillai.

      • niin vissiin

        Ei ole mahdollista että joku omistaa yksin kerrostalon, jossa olisi kymmeniä asuntoja. Laki ei salli sellaista, kerrostaloja koskee tietyt säännöt.


      • mikä laki
        niin vissiin kirjoitti:

        Ei ole mahdollista että joku omistaa yksin kerrostalon, jossa olisi kymmeniä asuntoja. Laki ei salli sellaista, kerrostaloja koskee tietyt säännöt.

        Eipä taida sellaista lakia olla. Ainakin kemissä kauppakadulla ns. Pohjolan talo missä on stadin chili kebabbi jossa asuin kuutisen vuotta oli yksityinen omistaja. Omistaja vaihtui siinä asuessani ja taisi edellinenkin olla yksityinen. Talossa on muistaakseni 50 asuntoa. En tiedä omistaako kyseinen henkilö enää vai laittanut rahan muualle.


      • omistaja3
        mikä laki kirjoitti:

        Eipä taida sellaista lakia olla. Ainakin kemissä kauppakadulla ns. Pohjolan talo missä on stadin chili kebabbi jossa asuin kuutisen vuotta oli yksityinen omistaja. Omistaja vaihtui siinä asuessani ja taisi edellinenkin olla yksityinen. Talossa on muistaakseni 50 asuntoa. En tiedä omistaako kyseinen henkilö enää vai laittanut rahan muualle.

        taitaapa omistaa


    • ffffffffffffffffffff

      maalaisjuntit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Sahuri.

      Kyllä se talo Kauppakadulla on yksityisen ja omistaja löytyy Keminmaalta,mutta ei ole ollut koskaan Pohjolan talo vaan SUOMI-YHTIÖN.Omistajan nimikirjaimet ovat J.RAIN.

      • mikä laki

        Niinpä olikin Suomi-yhtiön. Jostain vaan tuli mieleen että Pohjola-yhtiö. No se ja sama mutta yksityinen tänä päivänä kuitenkin. Ja yksityinen oli edellinenkin tosin ihan varma en ole omistiko talon hänen firma vai ihan omalla nimellä. Muistikuva olis kuitenkin että vuokralapuissa tili olis ollu hänen omalla nimellä.


    • nainen 42

      Samaa ikäluokkaa olen. Yksi omistusasunto (omakotitalo pääkaupunkiseudulla) ja kesämökki järven rannalla (molemmat velattomia). Nyt juuri katsellaan loma-asuntoa Espanjasta ja kaupat saattaa syntyä ihan piakkoin. Töitä tehty nuoresta asti ja nyt täytyy sanoa, että on kannattanut.
      Tätä elämäähän ei voi mitata rahassa tai omistuksissa, täytyy olla myös muuta ns. pääomaa. Olen ollut onnekas myös tässä toisessa asiassa eli avioliittoa on takana 20 vuotta ja kaksi ihanaa lasta.

    • jossakin pitää asua

      OKT ruuhka-Suomessa ja kesämökki meren rannalla kaakkois-Suomessa. Siinä kaikki.

    • 100000+100000

      Espanjassa yksi talo..Kiva viettää talvet sielä.Ja useampia oulussa..

    • Hah,Hah.

      Kuule Kille on nähnyt uniakin Thaimaasta mutta ole siellä itsekkin käynyt ainakin 2o kertaa,että tiedä mistä puhun.

    • Hölöhölö

      Voi hyvä jysäys. Kemissä on niin halpaa, ettei kukaan tajuakaan,ennen kuin etuovi.comista vaikka katsoo. Aloittaja parka.

      • ei legendaa

        Juuri näin. Tiedän ja olen tavannut kaksi tyyppiä joilla on aika monta asuntoa helsingissä, vähän eri juttu. Toinen on n.75-80 mummeli joka osti neljä vuotta sitten 200:nnen asuntonsa. Laittaa kaikki vuokratulot uusiin asuntoihin. Toinen on vanha mies joka omistaa veljensä kanssa yli 150 asuntoa. Kaikki nämä hyvin hyvin vaatimattomia ihmisiä.


    • pitää olla

      Maatila, kesämökki Lapissa, huvila Espanjassa ja kaksi kaupunki-asuntoa eri kaupungeissa.

    • olet idiootti

      "Kirjoitin tämän siksi, että jokaisella on mahdollisuus tehdä samoin. "

      Mitä sitten kun jokaisella on 20 asuntoa? Toisilleenko he niitä vuokraavat?

    • Seiväs matkailija.

      Miksi pitää olla nämä kaikki ,miksi tehdä eläminen vaikeaksi ja työteliääksi,eikö se riitä kun on yksi asunto.ja kun lähtee lomalle lähti sitten kerran tai useammin niin ovi lukkoon ja voit aina mennä minne haluat vain Baalua taskuun ja jos tarvit jotain vain soitto sitä tulee oli se sitten kyse mistä vain vaikka naisista.

    • Kikelo

      Edellinen puhuu asiaa,miksi pitää aina mennä samaan paikkaan Espanjaan ja toiseksi ihmisen elämä on niin lyhyt että kannattaako itselle ottaa lisähuolia helpommalla pääsee kun kuluttaa itse sen vähäsen omaisuuden minkä jokainen on elämänsä aikana hankkinut.Ei muutakuin hynää taskuun ja mailmalle jos on aikaa ja aikaahan on kun on eläkkeellä.TERVE.

    • puoletpuolet

      Aika harva omistaa edes kokonaan sitä asumaansa omistusasuntoa.
      Parisuhteessa ja perheellisenä ollessa toisen puolen omistaa puoliso yleensä. Yhdessä hankittu ja yhdessä omistettu.

      • että tälleen

        Ja siitä ainoastakin on tavan pulliaisella helposti 20vee jopa 30 v nykyisin pankkilainaa, mutta näyttää näitä öky rikkaitakin kemistä näköjään löytyvän.


    • herra sijoittaja

      Minä asun pk-seudulla. Ostin asuntoni vuonna 1997, joka maksoi noin 95 000 euroa nykyrahaksi käännettynä. Pari remonttia on tehty. Nyt asunnosta saisi pyyntihintojen mukaan 230000-250000 euroa.

      Ilman rahoituskustannuksia sijoitetun pääoman tuotto ollut ainakin 135000€. Minusta tämä on parempi sijoitus ollut kun kämpät kemissä. Saa nimittäin olla aika monta osaketta minun yhtä asuntoani vastaan, jatkuva epävarmuus vuokralaisista puuttuu eikä mene kuin yksi yhtiövastike.

      Ja onhan etelässä hyvät palkat ja monipuoliset työmarkkinat. Mikään katastrofi ei ole, jos tulee YT:t ja duuni päättyisi.

    • asunnossa asuva

      Joo tajuaispa nämä työssä käyviä ihmisiä täällä kadehtivat lähteä kans sinne pk-seudulle, vaan ei ole rohkeutta. Pahaa oloa puretaan sitten täällä netissä.

    • Neuvoo!!!!!!

      25 kämppää on ed vuokralla ja parhaat vuokranmaksajat ovat sossun tukien varassa elävät. Sossu maksaa vuokrat just eräpäivänä.
      Kannattaa otta siipispankot kämppään.

      • rentier's regime

        Jos sossu maksaisi sen rahan vaihtoehtoisesti asiakkaalleen asuntolainan kuolettamiseen eikä vuokranantajalle, niin saisi vähäosainenkin säästöön jotakin.


    • Leikkuri kehään

      Kaikki omasta mielestään vähäosaiset voi mennä töihin.Yhteiskunnan ei tartte elättää ketään.Sakki on vaan tottunu liian hyvälle...sohvalla makoillessa voi kasvattaa mahaansa ....chattailla netissä...maksattaa laskunsa kelassa.

    • hehehehe

      Itse asiassa yhteiskunta ei elätä hyvän hyvyyttään yhtään ketään. Pienimuotoinen tulonsiirto pitää järjestystä yllä, kustannuksia siitäkin aiheutuisi jos ei olisi sosiaaliturvaa. Lisäksi tulonsiirrot pitävät peruskysyntää, hintatasoa ja palkkatasoa yllä, joten kyllä sosiaaliturva paikkansa ansaitsee.

      En ymmärrä mitä hyvää on maata päivärahoilla sossun tätien pompoteltavana. Aikansa se toimii vuoden kaksi, mutta sitten kun kavereilla alkaa tulemaan omaa autoa, kämppää, uraa, mainetta, perhettä, matkoja yms. niin sitä voi mietiskellä kannattaako tämä makoileminen oikeasti?

      100 prosenttista järjestelmää ei ole jossa kaikki työllistyisi. Ei edes 80-prosenttista.

    • pieni piiri päättää

      Varmasti hyvillä Vapaamuurari kytköksillä saa sopivasti rahoituslaitoksista lainaa ja halpoja asuntojakin on tarjolla, jos suhteet ovat hyvävelijärjestelmään kunnossa.

      Tämä ei koske tavallisia veronmaksajia.

    • Alladinin matto

      Ainakin yksi kebab yrittäjä omistaa keskustassa kerrostalon ja tämä on faktaa.

      • 12+2

        Taitaapi hän olla rakennuttaja tässä kyseisessä talossa joka tais valmistua toissa vuonna. Jonkin verran myymättä vielä asuntoja ainakin viime kerralla kun etuovesta katsoin. Eli jos tarkoitat tätä taloa niin hän ei sitä omista vaan osakkeen omistajat. Ja luulen ettei ikinä ole omistanutkaan vaan ollu rahoittajat mukana pankki tai joku muu. Toki voi olla että rahoittanut itse mutta nykypäivänä aika epätodennäköistä että kukaan omalla rahalla kerrostaloa rakentaa. Lisäksi rakennuttaja taisi olla hänen yritys eikä hän itse. Siinäkin on aika ero omistaako jotain omalla nimellä vaiko firman kautta.


      • Usko Uutinen

        Omistaa useampiakin ja lisäksi sen kiinteistön siinä Kaskuspuistokadun ja Kauppakadun kulmassa. Talossa mm, Valta Soppi, Vanilla Sky ja Pyörä ja Varaosa.
        Ei oo köyhä eikä kippee?


    • ruutinranta

      Hyvä että pärjää. Ei nimittäin ole ihan helppo temppu tulla toiseen maahan ja pistää tuollainen business pystyyn. Kova äijä on kyllä, täytyy sanoa.

      • Zacharias Zzzzra

        Juutalaisella oli miljoonia jo tullessaan. Siirteli niitä pikku hiljaa? Ja hänhän ei ole mikään pakolainen vaa varakas mies niinkuin miltei jokainen juutalainen.
        Suonissa virtaa bisnis verta.


    • kate kohillaan

      Kebabia myymällä ja siinä sivussa rakentamalla kerrostaloja rikastuu ihan hyvin?

    • joillakin on varaa

      kaverin vanhemmat omistavat Etelärantakadulla kokonaisen kerrostalon, jossa kaikki asunnot ovat vuokrattu, että sillä lailla.

      • 17 + 8 = 19

        Etelärantakatu onkin katu. Muut kadut on lällärikatuja.


    • rosakabankki

      Paperimiehille olen vuokrannut omiani, kun niillä ei ole varaa laittaa muuta.
      Kovat ajat tulossa ja paperihommat loppuu kohta.

    • mahtivuokralainen

      Tämä aloittaja puhuu totta. Hänellä on 20 vuokra-asuntoa. Minä olen vuokrannut häneltä ne kaikki itselleni. Pitäisi vaan jostakin kehitellä ensi kuun vuokrarahat eli 9000 euroa. Tyhjästä olen aloittanut ja nyt on jo 20 asuntoa vuokralla.

      Kirjoitin tämän siksi, että jokaisella on mahdollisuus tehdä samoin. (Ei tosin enää näihin asuntoihin.)

      • rassaa mopoja vaan

        mahtivuokralainen puuttuu keskusteluun, josta ei mitään finninaamaisena ymmärrä.


    • Eläkeikää odotellen

      En omista nykyisin yhtään asuntoa. Tosin omistusasunnoissa tuli asuttua muutama kymmenen vuotta. Eihän niistä ainuttakaan meikäläisen tuloilla maksetuksi saanut kokonaan, varsinkin kun tykkään tuhlailla kaikenlaiseen kivaa pieneen elämiseen liittyvään :)

      Nykyään olen ihan velaton ja asustelen vuokralla. Ei huolta sijoitusten hoidosta eikä asuntojen remonteista eikä hankalista vuokralaisista. Kunhan maksan vuokran ja muut laskut ajallaan, ostan ruokaa ja bensaa autoon - loput tuhlaan edelleenkin aivan surutta :)

      Liiallinen omistaminen ei sovi minulle.

    • 200 neliön kivitalo

      Kyllä oma asunto on hyvä turva esimerkiksi eläkeiän lähestyessä. Kun velattoman asunnon myy, niin on rahaa millä mällätä ja matkustella.

    • helppoa rahaa

      Nyt saa ostettua 9000 eurolla rivitalon Kemistä, joten osta pois ja laita kämppään vuokralaiset, niin 1,5 vuoden kuluttua sinulla on ilmainen asunto jonka vuokralaiset ovat sinulle maksaneet. Eli, Osta asunto. Peri vuokraa siten, että lasket hintaan vastikkeen, veden ja 9000 euron hintaisen asunnon kuoletuksen vaikkapa 2 vuodelle niin kerrytät omaisuuttasi tekemättä mitään.

      Näin me businessihmiset tehdään rahaa!

      • Hoɥ ɥoıɾɐɐ

        Mitäs sillä 9000€ rivarilla sitten parin vuoden päästä tekee, kun arvo korkeintaan yhtiövastikkeen veroinen?


      • pimp gangsta
        Hoɥ ɥoıɾɐɐ kirjoitti:

        Mitäs sillä 9000€ rivarilla sitten parin vuoden päästä tekee, kun arvo korkeintaan yhtiövastikkeen veroinen?

        sinne voi ottaa itäsuomalaisia tyttäriä tekehmään bisnestä!


    • sijoittaja 2014

      Kenellä on Kemissä eniten asuntoja, siis yksityishenkilöllä?

    • Tietäjä

      Petri K:llä.

    • tietäjälle.

      Ei ole Kenkäkauppiaalla,vaan eräällä opettajalla Mika P-niemellä ja se on saleetti.

    • ɐıʌoʇ ɐʌɐɐʌɐʇ oʌıɐ

      Eiks tää kebab paarin pitäjällä ole pari kerrostaloa ja muutama muu kiinteistö keskellä Kemiä?

      • ????

        Mikä kebab?


      • Romper Stomper

    • Kebab yrittäjä.

      Kebab miehellä on monta asuntoa,mutta ei riitä vaikka olis kolme kerrostaloa ja niissä (7)kerrosta niin se ei tee vieläkuin (99)asuntoa EI RIITÄ EI RIITÄ muilla on vielä enempi.

    • näin se menee

      Nyt kannattaa ostaa halpoja asuntoja ja laittaa ne vuokralle !!
      Vuokraaja maksaa sulle asunnon 10 vuodessa.

    • 6illp

      Tuli ostettua ensimmäinen sijoitusasunto Nahkurinkadulta ja nyt on hyvä fiilis. Laskin että 8 vuoden kuluttua se on kokonaan minun, jos sen aikaa pidän siinä vuokralaista. Ei ole edes pelkoa suurista remonteista, sillä kaikki olennaiset on jo siinä yhtiössä tehty. (putket, katto ja ikkunat).

      • hyyryläiset

        Saattaa Kemissä olla autiota sitten 8 vuoden päästä? Siinäpä sitten yksin osakkeenomistajana pähkäilet nousevien kustannuksiesi kanssa, kun muita asukkaita ei ole?


    • PÖRSSI.

      Ei pojat enään Asunto pisnes tuota mitään,niiden aika on ollut ja mennyt,inflaatio ei auta enään asuntojen hinnat eivät enään nouse päinvastoin ne laskevat,ja asukkaita on monenlaisia aina pikku remppa sinne,ja pahimmassa tapauksessa jos on omat vesimittarit asukas laskee vettä viemäriin riidan päätteeksi ja häipyy niin lasku jää osakkeen omistajan maksettavaksi(on kokemusta)sinne menee vuoden tuotot. Laittakaa Rahat jos sitä on parempaan sijoitukseen,mutta ei sijoitusrahastoon.

    • 4 asunnon omistaja

      Kyllä se näin vaan on, että asuntojen omistaminen on edelleen Pisnes Kemissä, siis kerrostalo yksiöiden ja kaksioiden kohdalla. Nimittäin jos ostaa asunnon ja löytää siihen varman vuokralaisen, niin vuokralainen maksaa sinun asuntolainasi pois noin 10 vuodessa ja sen jälkeen sinulla on velaton asunto, jonka voit myydä tai vuokrata edelleen.

      • Vappu Peltonen

        Vai pisnes? Ja höpö höpö, tällä hetkellä vapaita asuntoja sekä liiketiloja pilvin pimein. Ei löydy niihin asukkaita millään, toki puoli-ilmatteeksi kyllä, mut ei sillä niin sanotulla "voitolla".
        Nyt on vuokralaisen markkinat, on vara mistä valita ja niitähän Kemistä löytyy.


    • vesi+sähköt

      Jos yhtiövastike on noin 250 eur kuukaudessa ja sinä maksat vuokra-asunnostasi vaikkapa 750 eur vuokraa kuukaudessa. Niin ymmärrät varmaan että tuo ylimääräinen maksamasi 500 euroa menee vuokranantajan taskuun tai ainakin sillä maksetaan asunnon lainanlyhennystä ihan mukavasti. Jonkun kympin voi vuokranantaja joutua maksamaan juoksevista kuluista, mutta suurin osa jää itselle.

      • Hoɥ ɥoıɾɐɐ¡

        Meinaatko, että vuokranantaja ei maksa veroja tuosta 500€? Ja jos menee jääkaappi tai jokin muu kiinteistöön kuuluva, esin wc-pönttö ja suihku rikki niin vuokranantaja ne joutuu laitattamaan ja maksamaan.
        Ei kovin ruusuinen tulevaisuus ainakaan Kemissä? Pelkästään tältä saitilla löyty liki 40 vapaana olevaa. Mikä on sit todellinen määrä?
        http://www.vuokraovi.com/vuokraovi/main/searchlist.action


    • Keskivertoautoa haen

      Laittasko Audin Q5 vaiko Volvon XV60 kyseleepi paperimies?

      • Naapuri kiittää.

        Laita Volvo.


    • Onni suosii

      Minulla on omakotitalo, kesämökki ja osakehuoneisto. Olen elämääni varsin tyytyväinen ja velatonkin olen. Töitä teen ainakin toistaiseksi, kunnes joku mahtava lauantai napsahtaa tilille lottovoitto....

    • pankin asunto

      Mä aloitin tyhjästä. Nyt on 340 000 euroa velkaa ja viime vuonna valmistunut talo.
      Repikää siitä!

      • pankilla vuokralla

        Mulla vain n.200 000 ekua enään talosta maksamatta, eli ei ilmeisesti näissä karkeloissa paljoakaan. Ehkä 30 vuoden jälkeen oma, jos luoja suo.


    • Puuha-pete12

      Mulla kaksio kemissä vuokralla keskustassa. 500e vuokra kuukaudessa ja vastike 250e ja sitten maksan siitä 250e vielä alvia verottajalle ni ei se mitään bisnestä ole.

      Vielä siihen,että velkaakin maksan 200e kuukaudessa ni jää oikeasti maksettavaksi alvia 100e/kk :=) HAHA

      Just ostin uuden hellan ja jääkaapin asuntoon ihan omasta pussista.

      Ei siinä oo mitään muuta,että pikkuhiljaa laina vähenee pankista ja se maksaja periaatteessa en ole edes minä.

      Ihan duunari olen ja itse asun omakotitalossa,josta on velkaa ja uudehkolla autolla ajan josta on velkaa. Ihan normaalia perus duunarin elämää.

      Tosin voishan asiat olla myös huonomminkin.

      Ja ihan nollasta kaiken aloittanut ja ikää nyt reilu 30vuotta kirjoittajalla.

    • vuokrat ajallaan

      15 vuotta olen asunut jo keskustassa vuokralla ja kaikki rahat on mennyt elämiseen ja lystin pitoon, eli suurimmalta osaltaan keppanaan.
      Mitään en ole saanut hankittua omaksi, koska elän kädestä suuhun ja en murehdi huomista. Jos olisin ostanut nykyisen asuntoni 15 vuotta sitten, niin näillä maksetuilla vuokrilla se olisi jo minun oma, mutta eipä paljon kiinnosta tuo maallisen mammonan hankkiminen.

    • osta aina oma
    • massia on nyt

      Neljä asuntoa oli vielä vuosi sitten, mutta nyt olen kolme kerrostaloasuntoa myynyt ja hyvällä voitolla. Kannatti pitää vuokralla asuntoja 6 vuotta ja kääräistä rahat. Oma kämppä on asumista varten ja nyt kytätään hintojen laskua, jolloin voi ostaa uudestaan muutaman sijoituskämpän.

    • tyhjä tasku.

      Poitsu älä puhu pask..,tänä päivänä on hinnat niin alhaiset että voittoa ei varmasti tule,sanoisin että jos olet ostanut(6) vuotta sitten osakkeita niin tänäpäivänä joudut myymään ne kaikki tappiolla,mutta onhan siinä hyväkin puoli ei tarvi maksaa kauppavoitosta veroa.

      • Jehh

        Joo en pärjännyt kuin 20 000 euroa. Onhan se inflaatio laukannut mutta en tuota aivan tappiolliseksi kaupaksi sanoisi. Poitsu


    • Ei vuokralordi

      Käykääpä Huutokaupt.com sivulla.Siellä on nytkin kaupan Kemiläisiä asuntoja.Eikä hinnat päätä huimaa.Ydinvoimalan varma tulo Simoon sai asuntosijoituskiiman ylikierroksille ja silloin asuntonsa myyneet voivat nyt nukkua tyytyväisinä. Asuntoja kilvan ostaneille jäi mustapekka käteen ja nyt niitä asuntoja ei halua kukaan.

    • ex omistaja.

      Hei Pojat ja Tytöt ja osakkeen omistajat,kyllä asunto pisnes on täysin per.....tä ennen 1970 luvun alussa kun ostit asunnon niin vajaassa (5) vuodessa hinta tuplaantu mut ei tänäpäivänä.Jos ostit vuonna 2000 ja nyt yrität myydä sitä et saa edes omiasi pois ja sitäpaitsi olet joutunut upottamaan rahoja remottiin putki remppa asvaltti työt alaphohjan viemäri työt ikkuna kattotyöt muuta niin pakkasella on ja kovasti.

      • Moneyfunny

        P -aukiset joutuu myymään asunnot huononakin aikana. rehellisesti kerroit rahattomuudestasi.


      • Kotikaupunkini

        Täysin totta. Itse ostanut kemistä asunnon 2003 (keskustasta) ja kun olin 22-vuotias ja vakitöissä niin ajattelin siitä omaa-asuntoa.

        Sitten 2005 loppuvuodesta hommat jo muuttu,että piti töitten takia lähtä toisaalle töihin niin mietin,että myynkö ja ostaja ehdokaskin olisi ollut,niin laitoin sen sitten vuokralle.

        Olisi pitänyt myydä,kun ajattelee asiaa näin 2013. Olisi päässyt helpolla,vaikka asunnossa onkin ollut aina hyvä vuokralainen. Neljäs on nyt menossa ja asuntoon on vuonna 2007 tehty putkiremontti ja piha-aukastu jne.. pikku remontteja. Jotka perus duunarille on aika isokin hinta.

        Nyt,kun miettii että haluaisin myydä asunnon niin en varmasti saa omiani takaisin,jos hankintahinta ja menot pakollisista remonteista lisätään. Joudun tavallaan ottamaan turpaani muutaman tonnin asuntokaupoista.

        Tosin onhan siitä saanut pääomatuloa reilu 7-vuotta.

        Kaveri teki hyvän tilin reilussa kahdessa vuodessa pienestä yksiöstä oulussa. Osti 2003 ja myi 2005 (voin muistaa vuodet väärinkin) teki 15ke voittoa. Mut se oli sitä hyvää nousukautta. Joskus näinkin.


    • sijoittaja

      Jos on asuntopääoma Kemissä kiinni, niin on sulla siinä helvetinmoinen riski menettää rahansa. Mulla on omakotitalo Espoossa, jolla saisi12-20 kaksiota Kemistä.

    • Sijoittaja.EX KEMI.

      Espoon miehelle suuret HöPö Höpö,älä puhu paskaa mulla on Mäkelänkadulla 3 huonetta ja keittiö Hesassa aivan lähellä keskustaa,mutta ei siitäkään saa jos lähdet myymään korkeintaan 450000 ekua.

      • huh huh

        hmm, sijoittaja ex kemi. Olikos se Mäkelänkatu sittenkään ihan sinun....


    • restlesslove

      minulla on lönnrotinkadulla 3h k s, ja senkään arvo ei ole 450 000€. Olisihan se hienoa jos se olisi niin arvokas, mutta vähempään on tyytyminen. Kemissä Tornionkadulla minulla on 2 h k s, sillä on arvoa n 110 000. Pajusaaresta olen katsonut kt-huoneistoja. Siellä näyttää arvo vain nousevan

    • 12345.

      Edelliselle minulla on ollut Pajusaaressa kaksio ja voin vain todeta,että oli hyvä että pääsi eroon ,ja Tornionkadulta saat tuolla hinnalla (4) kaksiota vähintään ja ala niitä remppaamaan vanhoja paska taloja,ei sulla ole tietoa näköjään ei Hesan eikä Kemin hinnoista....

    • Money funnylle.

      Eihän se sitä tarkoita että myydään kovalla voitolla asunto pois,että ollaan peppu auki vaan näin ollen ostetaan uusi kalliinpi asunto tilalle ettei Veroherra pääse voitto rahoihin käsiksi ja näin kartutetaan varallisuutta...Ja taas ostetaan sopivasti joltain halvalla esimerkiksi sinun tyylisiltä halvalla asutaan (2) vuotta ja taas myydään kalliila jolloin ei mene Kauppavoitosta veroa koska olet asunut siinä (2)vuotta...Ja nyt laitetaan asunto Bisnes peli poikki ja siirrytään Börssi peliin ja alkaa hynää tulemaan mene TOIVOLAAN kursseille niin pysyt ajan tasalla Rahan teko on helppoa.

      • Bingo69

        mikä on toivola?minun ei ole koskaan tarvinnut myydä omaisuutta.tarkoitushan on hommata sitä vain lisää,vai mitä ?voin antaa sijoitusohjeita teille nobodyille,jos tarvitsette.


    • 453h

      15 vuotta sitten ostettu asunto on velaton ja maksan vain yhtiövastiketta.
      Sääliksi käy niitä ihmisiä, jotka joutuvat maksamaan kiskurivuokraa ja omaisuutta ei ole kertynyt lainkaan.

    • Sijoutusnero

      Ei kai kukaan täys järkinen osta kemistä asuntoa sijoitus mielessa kun hinnat vain laskee eikä vuoden päästä saa niistä omiaan pois .

    • pisnesmies

      Nyt kannattaa ostaa halvalla asuntoja ja pistää ne vuokralle.
      5-10 vuoden kuluttua saat asunnosta tuplahinnan ja mikä parasta
      vuokralainen maksaa kaikki asunnosta koituvat kulut.

      • vapaamaaIari

        Kyllikinraitillakin miltei kaikki asunnot tyhjillään. Eipä näytä bisnis pyörivän?


    • apin8

      Me kaikki Kemiläiset olemme kulutusluotto sijoittajia ja tämä näkyy vilkaisemalla kuvan kokonaisuutta .

    • trolliviestikö?

      pisnesmiehellä taitaa olla paljon tyhjillään olevia luukkuja joihin ei kukaa täyspäinen halua vuokralle eikä niitä luukkuja kukaan osta niitä edes käsirahalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1769
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      42
      1568
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      46
      1527
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe