Oletko köyhä teini ? Täällä on sinulle oikea palsta !

Rahapoju

- Jos saat kuukausirahaa, neuvottele vanhempiesi kanssa siirtämään viikkorahaa.
Koska jos saat vaikka 20 euroa kuukausirahaa, niin 20 * 12 = 240. Saat
rahaa 240 €. Mutta jos ehdotat vanhemmillesi siirtyväsi viitosen viikkorahaan
niin saat 5 * 52 = 310. Vuosittainen rahastosi nousee 70 euroa eli kuukaudessa
keskimäärin (70 /12) noin 5,84 euroa lisää kuukaudessa. Vaikkei ole paljoa niin
onhan se sentään jotain.

- Sitten ihmettelet seuraavaa mielipidettäni. Maankamara on oiva rahanlähde.
Varsinkin perjantai- ja lauantai-illan jälkeisiltä kännibileiltä. Koska juopoilta
unohtuu aina tölkki kaksi kaupan pihaan. Voit yrittää korjata litistyneen tölkin.
Ota sitä varten reppu ja muovipussi (kannattaa ottaa myös hanskat) että puuhasi
pysyy hygienisenä koska tölkeissä voi olla mitä tahansa ja hanskat estävät
paljon likaa. Jos vaikka löydät 30 sentin edestä tölkkejä 2 kertaa viikossa niin
onhan se sentään 60 senttiä viikossa joka ei ole tietysti paljon mutta on sekin
rahaa.

- Jos olet kotona ja et keksi muuta tekemistä niin kaivele paikkoja ja siivoa.
Voit siinä löytää pikkukolikoita säästöön (jos perheenjäsenesi ovat huolimattomia)
samalla kun siivoat ja palkasta voit sopia. Pyydät vaikka euron siivouspalkkaa
ja siivoat kaksi kertaa viikossa niin se tekee 2*52 = 104 euroa plus löytämäsi
hilut.

- Säästä saamasi synttärirahat ja muut hilut mitä saat vanhemmiltasi. Tuleehan
siitäkin vähän rahaa.

- Onko sinulla isovanhempi joka on aika antelias ja jolla on paikat kipeät.
Käy sille kaupassa ja palauta sen pullot. Pyydä vaikka vain euron juoksupalkkaa
koska vanhojen ihmisten eläkkeet ovat pieniä ja on epäoikeudenmukaista
pyytää tyyristä palkkaa jos eläkkeet ovat sairaan pieniä. Voit myös tehdä muita
hommia isovanhemmillesi.

- Juodaanko teillä paljon alkoholia/virvoitusjuomia. Pyydä vanhemmiltasi voitko
palauttaa pulloja. Sekin tekee aika paljon rahaa. Jos palautat 2,5 euron edestä
pulloja niin saat vuodessa kasaan 120 euroa ja synttäri-, joulu- ja vaikka
nimipäiväaikoina vielä enemmän (koska pidoissa juodaan limuja ja paljon)
(jos on perheessäsi lapsia).

- Etsi myyjäisiä. Niillä myyntipöydät ovat suht halpoja. Tee vaikka leivoksia
ja myy pihakirppiksellä suht halvalla (voit tuoda myös vanhat tavarasi myyntiin).

- Tämä keino voi kuulostaa pummaukselta mutta myyjäiskeinoon lisäyksenä kokeile vaikka
mennä lehtiroskiksille, ottaa sieltä lehtiä ja myydä halvalla. Jos menevät kaupan
niin saat voittoihisi oivaa bonusta.

- Jos omaat mukavat naapurit niin tee niille joitakin töitä ja sovi palkasta niin
että se on molemmin puolin kohtuullinen vaihtoehto.

- Jotkut tekevät myös sitä että ostavat puoli-ilmaisia tavaroita jotka ovat rikki,
ostavat ne, sitten korjaavat ne ja myyvät kalliimmalla eteenpäin. Kokeile
sinäkin.

- Kaupungilla jos löydät lompakon jossa on paljon rahaa niin palauta se löytöta-
varatoimistoon ja vaadi pieni löytöpalkkio.

Siinä oli muutama pikkuvinkki. Laittakaa lisää vinkkejä tähän topiciin. Jotkut
voivat kuulostaa epätoivoiselta pummaamiselta mutta kannattaa kokeilla. Muista myös ettet ole millään keinolla sekunnissa mikään miljonääri. Malttia tämä vaatii.

T. Järkevä teini

18

871

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Terveeeee

      Sieltä lompakosta kyllä sais enemmän rahaa kun siitä löytöpalkkiosta.

      T. Järjen menettänyt teini

      • sairasta...

        Oletko todella noin epärehellinen?! Täytyy sanoa, että sinunlaiseesi ihmiseen en ikinä haluaisi tutustua. Häpeäisit.


    • ehkäpä jopa outoo

      EI vittu toi et menis kaiveleen lehtiroskiksii ja myymää niit lehtii etteepäi :DD Hajosin . Vittu siihen ryhtyäkseen täytyy ol aika helvetin köyhä. Ja sit en miekää veis sitä lompsaa mihinkää vaa ottasin rahat ensi itelleni ja ehkä sitten veisin sen johonkin :DDD

      • rtgf45

        "Joo haluuks ostaa eilise lidlin tarjouslehden?" :D


    • :))

      Mutmut. Vaihoin viikkorahaksi(5e viikos), rupesin siivoomaan, säästin rahaa. Sun nikseistä oli todella apua, tilissä nyt 15e viikossa :).
      Kun pitäisi säästää, ei ole tullut ostettua karkkia ja olen käynyt kaupassa ravaamassa(kauppa 1,5km päässä), niin laihduin 2kg ja painan nyt 66kg(olen suht läski), joten tää laihtuminen on ihan sun ansiostas :)

      Miljardit kiitokset!

      • karkki!

        Joo mullakin kun säästän rahaa niin oon ottanu sellasen tavotteen et siivoan joka viikko 3€ eestä. Niin ja ne jotka kirjottelee et kaivelet roskiksia et oot aika köyhä niin saa lähteä heleen täältä!


      • chvpoxig

        Saan 90e kuukausirahaa tekemättä mitää joten repikää siitä :D


    • asasasas3

      Eihän nää oleta että olis oikeesti köyhä josvaan keksitään tapoja saada rahaa saidoilta vanhemmilta....

    • aikaansaamatonläski

      Meidän perheellä ei oo varaa niihin all stars converseihin ja koulussakin nauraa, kun mulla on feikit. Ja sitten oon 173,5cm ja 61,8kg. Siis mitä vittua? Kaverilla on kallis kännykkä laihat hienot muodot vaaleat hiukset ja ne vitun kalliit vaatteet ja sen kengätkin makso sille 120e ja mun12e ja äiti siitäkin taisteli mun kaa. Mulla on hirveän vaihteleva mieli-ala välillä haluun kuolla välillä oon ihan ok ja sillee. Mulla ei oo minkäänlaista viikko rahaakaan. Oon myös erittäin tyhmä. toisin kuin mun äly blondi rikas kaveri.

      • Mene lukioon...

        Opiskele, opiskele, opiskele. Lue niin perkeleesti että saat sitten aikusena kun niille sun kavereille ei enää porukat maksa nostaa kylmänviileesti keskisormee sun uuden ferrarin ratista.


    • :_:_:_:_:_:_:_:_:

      Ottasin siitä lompasta käteiset ja veisin visan ja muut kortit pankkiin, kun siitä saa 10e ku vie. En lähtis myymään paskasia lehtiä tai ettimään pulloja, kun niin kova rahan tarve ei ole..

    • masseis

      En oo köyhä teini oon 17 v poika ja mul on n 11 000€ rahaa tilillä. Kuka nyt on köyhä bitch

      • anteeks?

        ööh kukaa ei oo tullu haukkuu sua köyhäks nii miks vitus tuut tänne leveilee jollai rahoillas jota ketää ei loppuje lopuks kiinnost kui paljo fyrkkaa sul o.. miks sä ees ravaat viikkoraha palstoil jos sul kerta tota massii on..


      • Blood-Staz
        anteeks? kirjoitti:

        ööh kukaa ei oo tullu haukkuu sua köyhäks nii miks vitus tuut tänne leveilee jollai rahoillas jota ketää ei loppuje lopuks kiinnost kui paljo fyrkkaa sul o.. miks sä ees ravaat viikkoraha palstoil jos sul kerta tota massii on..

        Ja eiks 17-vuotiaalla kuulus olla vähän enemmä tota rahaa?

        15-vuotiaalla kaverillani 70 tonnia tilillä, kuka nyt on köyhä bitch, että ei se nyt heti kannata tollasista summista leveillä...

        Herrane aika...


      • kukas se bitch on?

        Mulla on samanverran rahaa tilillä ja oon suo 4 vuotta nuorempi


      • Sorryy
        kukas se bitch on? kirjoitti:

        Mulla on samanverran rahaa tilillä ja oon suo 4 vuotta nuorempi

        Ja en tarkota tätä sulle blood-staz vaan sille rehvastelijalle


    • wthwrhth

      100e kk raha no ne nyt menee viikos viikkoraha 10e ja rahaa saa aina halutessaan :D ok no tää nyt kuulosti vähä silt et oon pilalle hemmoteltu kakara ja sellast :) mut vanhemmat on opettanu käyttää rahaa oikein et en oo heti ostamas jotain uutta moskaa vaan säästöön laitan paljon rahaa jotenka säästötilillä on jo noin 13000 tonnia isovanhepien puolesta ja omalla säästötilillä mihin olen omia rahojani laittanut on noin 2000e ja käteistä löytyy :D mutta tykkään käyttäytyy suht koht köyhän tän teini iän jasit ku oon 18 saan kivan auton ja ehkäpä omaktitalon koska töitä pitäisi löytyy 9,3 keskiarvolla

    • Lune Noire

      Yllätyin tästä, nimimerkistäsi päättelin että juttusi tarkoitus on ilkkua ja pilkata köyhiä tai muuten vain toimia tyhmästi/ärsyttävästi.

      Mutta vinkkisi olivat hyviä, kirjoitit kohteliaasti, asiallisesti ja lukija sai mukavan mielen.

      Itsellä ei tosin vinkeille käyttöä, mutta olen varma että joku näistä hyötyy. Ja onha tuosta pullojenpalautuksestakin se hyöty että vähän siistii maisemaa. Useasti vaan on aika lytyssä ne tölkit, että ei niistä rahaa enää saa. Ja jos jollakulla on ollu lasipullo mistä juotu niin se on heitetty pirstaloiksi...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      34
      1461
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      6
      1224
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe