Erittäin sitkeää limaa poskionteloista?

Lasihelmi_

Olen nuori nainen ja minulla on ollut jo useamman vuoden ajan ongelma, johon en löydä ratkaisua.

Poskionteloistani valuu todella sitkeää limaa (ainakin luulen sen valuvan poskionteloista, koska lima valuu "ylhäältä"). Lima jää "roikkumaan" nieluun ja peilistä katsoessani lima myös näkyy roikkuessaan kurkusta. Lima on todella sitkeää, ei lähde nieleskelemällä irti, ja joudun todella räkimään sitä, jotta saan sen irti kurkustani. Lima on väriltään keltaista, ja välillä nielusta lähtee irti jopa kovia rusehtavia "paloja". Liman irrottua kurkku tuntuu kuivalta ja karhealta. :(

Tosiaan ongelma on jatkunut käytännössä kroonisena jo useamman vuoden ajan, eikä ratkaisua ole löytynyt. Kävin jossain vaiheessa lääkärillä, mutta hän vain ehdotti kissa-allergiaa tai jotain yliherkkyyttä, ja määräsi lääkkeitä, jotka eivät auttaneet.
Tämä ongelma on todella kiperä, tuntuu että myös henkeä ahdistaa kun aina kurkussa tuntuu roikkuvan jotakin, ja äänikin tuntuu lähtevän. Välillä nukahtaminenkin vaikeutuu, kun tunnen liman kurkussani ja tuntuu, etten saa kunnolla henkeä sen takia. En tupakoi eikä minulla (ainakaan pitäisi) olla mitään allergioita. Muita oireita ei ole. Osaisiko kukaan auttaa? :(

20

22016

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TOIVOTTAVASTI!

      Aivan samat oireet minulla ja ei auta kuurit yhtään!Jospa joku viisas voisi meitä neuvoa niin olis ihana asia.

      • kuiva nenä

        Samaa toivon minä! Ihan samat oireet ja lisäksi nenään kertyy yön aikana kuivaa karstaa, jota niistäessä joskus nenä vuotaa verta. Astmalääkket aloitin viime kesänä, ja sen jälkeen tämä ongelma vain paheni. Itse epäilen, että sairastettuani rasitusastmaa, pöly-ja homeallergiaa sekä ajoittain heinänuhia lähes 30 vuotta ilman lääkitystä saatuani nyt lääkityksen keuhkoille nenä "sanoo sopimuksen irti". Eli en siedä enää pölyä tai mikä pahinta kissaani, kun keuhkot saavat vihdoin hoitoa. Menen astmaseurantaan ensi kuussa, kerron sitten mitä lääkäri tuumii.


    • että näin meillä

      jättää viljat, niín homma korjantuu

      sekä astama että allergiat johtuu viljasta



      Suomalainen tutkimus, jossa alle 2-vuotiaalle annetaan D3-vitamiinia 30µg/vrk ja selvitetään, voidaanko lisäämällä D-vitamiinin saantia parantaa kasvua ja luuston kehitystä, vähentää tulehduksia sekä jarruttaa astmaa ja allergioita.

      http://www.hs.fi/kaupunki/D-vitamiinin vaikutus lapsiin tutkitaan/a1360300407183

      Eli ei kovin myrkyllistä voi olla ;)

      • kuiva nenä

        Mielenkiintoista, aion nimenomaan vaatia nyt kaikki mahdolliset allergiatestit, koska ruokia ei ole koskaan testattu ja "heinäsarjasta" oli jotain reaktioita sekä pöly ja home, kun olin lapsi. Lääkäri olis määrännyt astmalääkkeet, mutta äitini päätti, että kortisoni on myrkkyä ja pärjään ilmankin... sittemmin se diagnoosi painui unholaan ja selvitin asian vadta 28 vuotta myöhemmin. Nyt on lastmaääkkeet olleet 9 kk, mutta allerginen nuha vaivaa edelleen.
        Vähän auttoi, kun poistin allergiaturvalliseksi luokitellut untuvatyynyt makkarista.


      • Aikuinenastmaatikko

        Ainakaan minulla viljojen pois jättäminen ei ole tuonut mitään helpotusta asiaan. Juuri niistän paperikaupalla sitkeää keltaista limaa nenäliinakaupalla. Lima on välillä ihan tummankeltaista, sitkeää ja kirkasta ja sitten sameankeltaista ja runsasta. Poskiontelotulehdukset eivät ole vähentyneet, vaikka aikuisena todetun keliakian seurauksena olen jättänyt viljat pois.


    • maito sopii mul

      Maito on toinen joka voi aiheuttaa oireita.

      Jättää jommankumman pois ja kattelee oireita.

      Lääkärit ei kauheen helposti mitään kokeita ota ja kaikki ei näy kokeissa.


      Lääkäri: Autoimmuunisairauksien kasvu osin suomalaisen teollisuuden tukemisen ja aivopesun seurausta
      http://www.studio55.fi/hyvaolo/artikkeli.shtml/1721445/laakari-autoimmuunisairauksien-kasvu-osin-suomalaisen-teollisuuden-tukemisen-ja-aivopesun-seurausta

      Lääkäri Olli Sovijärjen haastattelu Studio55-ohjelmassa 18.3.2013 (kesto 30min)
      http://www.katsomo.fi/?progId=170109

      Paleoruokavalio pähkinänkuoressa (kesto 5 min)
      http://www.youtube.com/watch?v=uCFZoqmKf5M

    • Henna

      Sitkeän liman valuminen nieluun on monesti oire poskiontelotulehduksesta.Itselläni tästä on pitkällinen kokemus. Onko paineen tunnetta poskiontelossa, kun kumartaa päätä alaspäin?Onko päänsärkyä, hammassärkyä?Onko nenä tukkoinen?

      Aivan ensimmäisenä suosittelen hakeutumaan poskionteloiden röntgenkuvaan, jolla voidaan varmistaa onko kyseessä todella antibioottihoitoa vaativa tulehdus ja tarvittaessa poskionteloiden huuhteleminen punktoimalla.

      Kotikonsteja vaivan lievittämiseen löytyy. Käytä säännöllisesti 7 vrk:n ajan Nasolin tai Otrivin-nenäsuihketta. N. 15 minuutin kuluttua huuhtele nenä suolavedellä sarvikuonokannulla tai Physiomer suolaliuoksella. Laita kortisonipohjainen nenäsuihke (kysy apteekista ilman reseptiä saatava valmiste tai pyydä lääkäriltä resepti). Toista nenän huuhtelu tarvittaessa useamman kerran päivän aikana.Lisäksi voit käyttää antihistamiinia (esim. Xyzal) lievittämään allergista nuhaa.Kuivan karstan poistamiseen nenän limakalvoilta on hyviä valmisteita sesamnenäöljy tai a-vitamiininenäsuihke talvella kuivaan aikaan tai jos vuotaa verta nenästä.

      Nenäoireet kannattaa hoitaa todella tehokkaasti, sillä jatkuva tukkoinen nenä tai allergisen nuhan huono hoito on riski astmaan sairastumiselle.Myös astmaatikon on tärkeää pitää nenän limakalvot hyvässä kunnossa, koska silloin myös astma pysyy hyvässä tasapainossa.

    • Pahkapopo

      Sinulla voi myös olla polyyppi.

    • tierer

      Poskiontelokystat voi kanssa olla taustalla. Näkyvät kanssa rtg-kuvassa.

    • vaatikaa.

      Kyllä lääkärin pitäisi tutkia ne poskiontelot, jos niistä jotain valuu ulos ja aiheuttaa ongelmia.

      Millaista touhua nykyään terveyskeskuksissa oikein on?

      Minun nuoruudessani kyllä tutkittiin kunnolla.

    • Olervo

      Samanlaista vaivaa minullakin,lima on kuin liisteriä joka venyy kuin purukumi.
      Kurkkua pitää voimakkaasti kakoa että saa jotenkin auki sitä aamuisin.
      Nenää huuhdellessa jää usein roikkumaan pitkä räkärihma,kas kun on vielä nenävaivakin,niinsanottu post nasal drip.

      Tutkittu on,astma poissuljettu.Vaivat alkaneet työelämässä ja kehittyneet vuosien varrella yhä voimakkaammiksi.Mitkään sumukkeet eivät ole auttaneet nenä eikä
      krooniseen poskiontelovaivaan,niitä on kokeiltu jos jonkin sorttisia.

      Erään lääkärin mielipide oli, että sumukkeet kuivattavat limakalvojani ja näin ai-
      heuttavat limaisuutta.Toiset taas ovat toivekkaita ja mielellään suosittelevat ko-
      keilemaan erillaisia valmisteita,jos vaikka löytyisi sopiva vaivaani.Mutta eipä ole
      niin onnellisesti vielä käynyt.

      Pääni alueelle on tehty viisi leikkausta.Näistä neljä kohdistettu,poskionteloon ja
      nenääni.Saattaapi olla niin,että näillä leikkayksilla voipi olla vaikutuksensa myös
      vaivoihini.Olin juuri tähystyksessä ja lääkärini ilmaisi avuttomuutensa ja tietämät-
      tömyytensä vaivojeni syntyyn.Minulla kun on taas omat aavistukseni,joita ei taas
      oteta mielellään huomioon

      Minun mielipiteeni on,että sumukkeen kuivattaa ja näivettää limakalvoja,pahim-
      mat jopa syövyttää.Ainoa lääkitykseni tällä hetkellä on omahoitolääkkeet.A-vita,
      nenätippoina,suunkautta ronski annos samaa vitamiinia valkosipuli ja sarvikuo-
      no huuhteluun.Höyryhengityksestä en ole saanut sanottavanpaa apua.
      Pahimpina kausina antibioottia,joka kuurin jälkeen on pari viikkoa rauhoittuneenpi,
      mutta palaa entiselleen.

      Elikä yhteenveto kaikesta on,ettei lääketiede pysty parantamaan saatika edes hel-
      pottamaan vaivojani.

    • ruokavalio?

      Kannattaa huomioida, että mitään koetta ei ole olemassa, joka näyttäisin yliherkkyyden gluteiiniviljoille ja/tai prosessoidulle lehmänmaidolle.

      Ainoa koe on oma välttämiskoe, jolla saa selville, jos viljat ja/tai maito ei sovi.

      Itse kärsin 30 vuotta.

      Luin ja kuuntelin Lääkäri Antti Heikkilää ja kas vaivat hävisi kun jätin viljat.

      Lääkärit eivät mitään löytäneet. Lääkkeitä oikein tuputettiin, jotka vain pahensivat oireita.


      Prosessoitu maito, viljojen gluteeni, sokeri, keinomakeutusaineet, prosessoidut kasvirasvat (margariinit ja kasvirasvakermat) ja lisäaineet. Ne kun jättää pois, rauhoittuu vatsa aika monella.

      Viljat ja/tai maitotuotteet pois 4-8 viikoksi. Kokeile kumpi oireet aiheuttaa. Voi olla, että kumpikaan ei sovi.

      Jos jopa kolmasosa suomalaisista kärsii vatsa- ja suolisto-oireista tai muista ongelmista joissa viljojen välttäminen auttaa, niin sinä voit olla niistä yksi. Lisäksi viljojen gluteiini (vehnä, ruis ja ohra), peruna sekä maito tuottavat limaa elimistöön, joka pahentaa allergioita, astmaa, infektioita, lasten korvatulehduksia ja reuman oireita.
      http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm

      Maitotuotteet ovat monella yksi keskeisistä syistä suolisto-oireisiin, allergioihin, astmaoireisiin sekä erilaisiin iho-ongelmiin. Maitotuotteiden eliminointi helpottaa usein näitä oireita, ja moni vuosia oireista kärsinyt pääsee pysyvästi eroon sekä ongelmasta että lääkityksestä. Lisäksi maitotuotteet keräävät limaa ja ovat usein merkittävänä tekijänä kroonisissa ylähengitystieinfektioissa.
      http://personal.inet.fi/koti/remeli/kalsium.htm

    • 20 vuotta astmaa

      Osta apteekista nenänhuuhtelukannu,kysy miten sitä käytetään ja ala päivittäin huuhtelemaan nenäsi ja menee se huuhtelu minun mielestä myös poskionteloihinkin.Ja auttaa, olen kokenut.

      • jug489839

        Nenähuuhtelukannulla saadaan huuhdeltua nenänielun taka-alue, poskionteloiden sisään vesi ei mene.


    • Bakteereita limakal-

      voille! Voi tehdä itsekin:
      http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/mhb-maitohappoprobiootti-bakteerit-pahkinankuoressa-vaiheittain-lyhyesti/mhb-ohje-maitohappobakteerien-kaytosta-nenaan-ja-korviin-apua-korvatulehdus-potilaalle/


      Poskiontelotulehduksen todennäköinen aiheuttaja, testaa niin tiedät:
      http://maitohappobakteeri.omasivu.fi


      Otrivin ja Nasolin nenäsuihketta voi käyttää jatkuvasti silloin kun käyttää noita 3-tärkeintä hyötybakteeria! Muuten pidettävä 10pv.n tauko 10pv.n käytön jälkeen!

    • 27 vuotta limaa

      Kannattaa kokeilla auttaako purukumin pureskelu. Nimittäin minulla se auttaa vaikka mikään muu konsti ei auta. Rupesin tätä kokeilemaan koska havaitsin että syödessä ei valu limaa; kokeilin sitten purukumia koska se on samantapaista kuin syöminen. Kaiketi on kysymys siitä että nenän alueen tietyt hermot toimivat joko sympaattisessa tai parasympaattisessa moodissa; purukumi, syöminen ja nukkuminen panevat ne parasympaattiseen moodiin.
      Purukumissakin on ongelmansa: sitä pitää jauhaa aamusta iltaan joka päivä elämän loppuun asti.

      • 27 vuotta limaa

        Täydennän viestiäni.
        Siis 27 vuotta kroonista nielulimaisuutta takana, joka päivä 16 tuntia eli valveilla ollessa. Olen löytänyt kaksi konstia jotka tepsivät minun tapauksessa: a) purukumin jauhaminen, b) idätettyjen härkäpapujen (papu idut) syöminen. Jälkimmäisen konstin löysin ihan äskettäin ja testaan sitä edelleen. Yksi papusatsi pitää liman loitolla noin 10 tuntia. En tiedä mikä härkäpavuissa on ratkaiseva aine. Minun tapauksessa liman tulon aiheuttaa sympaattisen ja parasympaattisen hermoston väärin toiminta.
        Kannattaa kokeilla näitä keinoja.
        Härkäpavut keittämättöminä saattavat sisältää joitain haitallisia aineita, ehkä myrkkyjäkin, joten ei kannata aluksi paljon syödä.


    • Jorma699

      Refluksitaudin oireilta kuulostaa.

    • Niksuss

      Epäilen oireidesi aiheuttajaksi homeen.

    • Anonyymi

      Samat täällä olleet vuosikymmeniä nieluun valuu joko kitarisoisys tai nenästä alas nieluun,,? Kun kiihtynyt limaneritys alkoi poliosokeripalan seurauksena 1985 tätäkin tutkittiin oli limakalvojen eysonofiilit alhaalla ja syyt jäi epäselväksi? Sitten tämän Jälkeen vuosien varrella myös siittiöneste muuttui sitkeäksi ei putkista kuvalla tule ulos? Syytä tutkittiin en tulehduksina mutta mitään tautia ei diagnosoitu ei löydetty?? Epäile testejä ne lähetettiin Iisalmesta Helsinkiin koska Iisalmi ei omistanut omaa laboratoriota 1983-1992 välillä jolloin suolen limavuotoa tutkittiin löytyi suolesta divettekel kasvua ja outo ryynimäinen kasvusto peräsuolesta 1983 ja 1991 ei enää muka löytynyt mutta paljon myöhemmin 2003 jotain kasvua löytyi mutta mitään toimenpiteitä ei esitetty ei tehtu tutkimukset aina lääkärit keskeyttivät?? Epäilen että joki alkueläin muhii suolissa ja limakalvoilla,, tai se 1985 Polio joka sokeripalasta levisi lapsiin olivat kuolla ja toinen oli happikaapissa alavassa 10 viikooa, vammoja jäi molempiin poikiin minuun tarttui pojista jotka Äiti vei vastoin minun lupaa syömään piliosokerit Äitikin sairastui kovia pääsärkyjä kaikilla oli 2-3 vuotta minulla oli 6 vuotta estävää pääsärkyä,, alkoi vihreä ripuli joka muuttui vihertävän keltaiseksi ilman ja mätälönttien ulostuloa pönttöön ja mustaa ripulia ja liisterinsitkeää ulostetta on ollut siitä lähtien lämpimällä vedellä olen huuhdellut suolta joka on korjannut poliosta puhjenneet peräpukamat nekin vaivasi noin 20-26 vuotta lämmin jopa melko kuuma vesi korjasi pukamat mutta taistelu ili pitkä! Poliosokeri ja siinä syötetty eläväpoliovirus on syyllinen ja lisänsä antaa tyhmät rasistimieliset lääkärit jotka ei uskalla puhua totta rokotteista!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2142
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1694
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1511
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      36
      1495
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1435
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1239
    Aihe