Ave 2.0 2013 Diesel kulutus

Keprs ssfd

Auton vaihto kuume päällä. Onko ´palstalisilla kokemusta putoaako 2013 2.0 diesel aven kulutus verrattuna 2007 malliin? Matka ajo kulutus kiinnostaa (40tkm/vuodessa).


T Kape

40

5174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • The Köle

      Kokemusta 2007 Avesta ei ole, mutta 2012 Avesta, joka lienee koneeltaan sama kuin 2013 Ave, niin löytyy 15tkm verran......

      Takana just noin 2x230km reissu, jolla kulutus 82km/h keskinopeudella on 4,5l/km ajotietokoneen mukaan.....

      Olen seurannut auton kulutusta mitattuna tankkauksista ja tulos auton käyttöönotosta (24.10.2012) tähän päivään on tankkauksista laskettuna noin 5,2l/10km.....huomioida kannattaa, että minulla on Webaston esilämmitys ollut käytössä, joka hieman vääristää varsinaista kulutusta talvikaudella.....

      • 20+2

        Itselläni oli 2010 2.0 diesel ave, jossa keskikulutus oli sekalaisessa ajossa 5.6 litraa. Pikkuisen on kulutukset uudemmissa pudonneet moottorin päivitysten myötä. Nyt alla 2013 1.8 multidrive ave, jossa vastaavasssa ajossa kulutus 6,3 litraa. Siinäpä pähkäiltävää kumpi kannattaa.


      • palaahan sitä
        20+2 kirjoitti:

        Itselläni oli 2010 2.0 diesel ave, jossa keskikulutus oli sekalaisessa ajossa 5.6 litraa. Pikkuisen on kulutukset uudemmissa pudonneet moottorin päivitysten myötä. Nyt alla 2013 1.8 multidrive ave, jossa vastaavasssa ajossa kulutus 6,3 litraa. Siinäpä pähkäiltävää kumpi kannattaa.

        Kaksilitrainen hörppii seka-ajossa mittarin mukaan 7.7, matka-ajossa päässe alle seiskan ja kaupungissa reilusti yli.


      • 5,2l/100km

        Ei webasto mitään väääristä. Suomessa vain kulutukseen on laitettava lämmityslisä. Ihan oikein on kulutuslukemassa Webasto mukana. 143 hv VAG joka kulkee 215 km/h ja kiihtyy 9,2 0-100km/h kuluttaa samat, eli 5,2l/100km ka. ympäri vuoden, ja autolla ei ajeta hiljaa...


    • ave avettaja

      On ollut tuo -07 ave ja nyt tuo uudempi.Samalla ajolla ero kulutukseen on pieni, 0.9l /100km. -13 kuluttaa vitosen pintaan. Matka ajon kulutus ei oikeastaan poikkea.

      Mikä ihme on webaston esilämmitys? Minulla ja tutuilla eberi jossa ei ole eberin esilämmitystä.

      Ehkä tuo bensa multidrive on pienillä kilometreillä kannattavampi. Mutta se vääntö... Tuohon dieseliin kannattaa ottaa lisää voimaa ja vääntöä niin kulutus hieman tippuu ja auto piristyy. Niin ja vastuu siirtyy.

      • C180 Kompressor

        Tuo 2.0 D4D ei nykypäivän mittapuulla ole enää kovin kummoinen moottori.
        - Huipputeho on vaatimaton, vääntöä periaatteessa riittää
        - kulutus ei ole luokkansa parhaita - varsinkin pakkasella kulutus nousee yllättävän paljon
        - huoltokustannukset ovat korkeat (tiheä huoltoväli, suuri öljytilavuus)

        Edellä mainituilla kulutuksilla 1.8 automaatti voisi olla ihan kelpo valinta.


      • The Köle

        -Eberi se kai on minullakin, mutta esilämmityslaitteisto (lisävaruste) on Webaston, ja ettei vaan aleta näsäviisaiksi, niin autoa esilämmitetään, eikä Eberiä :-)

        -tuon ed. kirjoittajan lukemat ovat sellaisia, että ei varmaankaan ole "hämmentänyt" manuaalivaihteisellaan dieselille optimaallisesti......


      • näillä mennään
        C180 Kompressor kirjoitti:

        Tuo 2.0 D4D ei nykypäivän mittapuulla ole enää kovin kummoinen moottori.
        - Huipputeho on vaatimaton, vääntöä periaatteessa riittää
        - kulutus ei ole luokkansa parhaita - varsinkin pakkasella kulutus nousee yllättävän paljon
        - huoltokustannukset ovat korkeat (tiheä huoltoväli, suuri öljytilavuus)

        Edellä mainituilla kulutuksilla 1.8 automaatti voisi olla ihan kelpo valinta.

        "vääntö periaatteessa riittää"...ihan varmasti riittää.

        Onko toi öljytilavuus nyt sitten erityisen suuri kun ottaa iskutilavuuden huomioon.

        Eipä taida kauheita eroja kulutuksissa(diesel) olla ja kun alta 5l menee niin ei paha,ei paha.

        Muutoin toi diesel bensa vääntö on ikuinen...taitaa loppujen lopuksi olla mieltymyksistä kiinni...hinnaltaan hyvin samanhintaisia taitaa diesel olla pikkasen jopa halvempi vertaa. 1.8 multidrive.

        Näitä kulutuksi on aika vaikee keskenään vertailla kun ajotapoja on niin monta kuin miestä ja eri maastoissa viel ajellaan.


      • 10+10
        näillä mennään kirjoitti:

        "vääntö periaatteessa riittää"...ihan varmasti riittää.

        Onko toi öljytilavuus nyt sitten erityisen suuri kun ottaa iskutilavuuden huomioon.

        Eipä taida kauheita eroja kulutuksissa(diesel) olla ja kun alta 5l menee niin ei paha,ei paha.

        Muutoin toi diesel bensa vääntö on ikuinen...taitaa loppujen lopuksi olla mieltymyksistä kiinni...hinnaltaan hyvin samanhintaisia taitaa diesel olla pikkasen jopa halvempi vertaa. 1.8 multidrive.

        Näitä kulutuksi on aika vaikee keskenään vertailla kun ajotapoja on niin monta kuin miestä ja eri maastoissa viel ajellaan.

        Kyllä minunkin mielestäni 40tkm vuotuisella ajomäärällä on aivan sama onko bensa vai diesel. Siitä on valtio pitänyt huolen. 40 tkm ajomäärällä polttoaine kuluissa ero varmaankin muutama satanen ja toisaalta bensa avessa mahdollisesti pienemmät huoltokustannukset, niin ei voi monenkaan euron erosta vuodessa olla kyse. Kannattaa valita mieltymyksensä mukaan.


      • no jaa
        C180 Kompressor kirjoitti:

        Tuo 2.0 D4D ei nykypäivän mittapuulla ole enää kovin kummoinen moottori.
        - Huipputeho on vaatimaton, vääntöä periaatteessa riittää
        - kulutus ei ole luokkansa parhaita - varsinkin pakkasella kulutus nousee yllättävän paljon
        - huoltokustannukset ovat korkeat (tiheä huoltoväli, suuri öljytilavuus)

        Edellä mainituilla kulutuksilla 1.8 automaatti voisi olla ihan kelpo valinta.

        No ei töi öljytilavuus nyt niin pieni ole monessa muussakaan esim. golf 1.6TDI 4,6l, Mb A 180BE 5,8l, Mazda 6 5,1l, Ford Kuga 5,5-5,7l ja vaikkapa vielä pikku mersun diesel A 180CDI 7,0l.


      • C180 Kompressor
        näillä mennään kirjoitti:

        "vääntö periaatteessa riittää"...ihan varmasti riittää.

        Onko toi öljytilavuus nyt sitten erityisen suuri kun ottaa iskutilavuuden huomioon.

        Eipä taida kauheita eroja kulutuksissa(diesel) olla ja kun alta 5l menee niin ei paha,ei paha.

        Muutoin toi diesel bensa vääntö on ikuinen...taitaa loppujen lopuksi olla mieltymyksistä kiinni...hinnaltaan hyvin samanhintaisia taitaa diesel olla pikkasen jopa halvempi vertaa. 1.8 multidrive.

        Näitä kulutuksi on aika vaikee keskenään vertailla kun ajotapoja on niin monta kuin miestä ja eri maastoissa viel ajellaan.

        "alta 5l menee"

        > niinhän ne Toyotat aina. Mulla oli 5.4 l/100km hyvin maatiepainotteisessa ajossa. Mutta minä laskinkin kulutuksen 12kk keskiarvona.


        http://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/432-Avensis.html?fueltype=1&constyear_s=2008&power_s=120&power_e=130&minkm=5000&powerunit=2

        Eikä kyllä Spritmonitorinkaan mukaan alle 5 litran kulje Avet.

        Öljytilavuuden ollessa lähes 7 litraa, on se mielestäni aika iso. Varsinkin kun öljyt vaihdetaan pari kertaa vuodessa.


      • Lotraajako
        C180 Kompressor kirjoitti:

        "alta 5l menee"

        > niinhän ne Toyotat aina. Mulla oli 5.4 l/100km hyvin maatiepainotteisessa ajossa. Mutta minä laskinkin kulutuksen 12kk keskiarvona.


        http://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/432-Avensis.html?fueltype=1&constyear_s=2008&power_s=120&power_e=130&minkm=5000&powerunit=2

        Eikä kyllä Spritmonitorinkaan mukaan alle 5 litran kulje Avet.

        Öljytilavuuden ollessa lähes 7 litraa, on se mielestäni aika iso. Varsinkin kun öljyt vaihdetaan pari kertaa vuodessa.

        Parin ölylitran hinnalla ei pahemmin ole merkitystä jos tarkoitiit C180sen ostoa vrt Aveen... siinä menee muutama euro enemmän.


      • vähän sinnepäin
        C180 Kompressor kirjoitti:

        "alta 5l menee"

        > niinhän ne Toyotat aina. Mulla oli 5.4 l/100km hyvin maatiepainotteisessa ajossa. Mutta minä laskinkin kulutuksen 12kk keskiarvona.


        http://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/432-Avensis.html?fueltype=1&constyear_s=2008&power_s=120&power_e=130&minkm=5000&powerunit=2

        Eikä kyllä Spritmonitorinkaan mukaan alle 5 litran kulje Avet.

        Öljytilavuuden ollessa lähes 7 litraa, on se mielestäni aika iso. Varsinkin kun öljyt vaihdetaan pari kertaa vuodessa.

        Lähes 7litraa???....6.3l ainakin 2010 mallin 2.0D4D...eli taisit pikkasen liioitella...


      • C180 Kompressor
        vähän sinnepäin kirjoitti:

        Lähes 7litraa???....6.3l ainakin 2010 mallin 2.0D4D...eli taisit pikkasen liioitella...

        Sori, muistelin että se oli 6,7 litraa...

        Anyway 1.8:ssa kai 4,2 litraa


      • C180 Kompressor
        Lotraajako kirjoitti:

        Parin ölylitran hinnalla ei pahemmin ole merkitystä jos tarkoitiit C180sen ostoa vrt Aveen... siinä menee muutama euro enemmän.

        No mun mersu ei tähän keskusteluun liity mitenkään.

        Pointtina oli, että 2.0D4D:n kokonaistaloudellisuus ei ole kummoinen kun huomioidaan polttoaineenkulutus, käyttövoimaverot, huoltokustannukset, vakuutukset.

        Jos jostain ihmeen syystä vaihtaisin takaisin Toyotaan olisi se ehdottomasti tuo 1.8. ...tai joku HSD.


      • mietteitä
        C180 Kompressor kirjoitti:

        "alta 5l menee"

        > niinhän ne Toyotat aina. Mulla oli 5.4 l/100km hyvin maatiepainotteisessa ajossa. Mutta minä laskinkin kulutuksen 12kk keskiarvona.


        http://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/432-Avensis.html?fueltype=1&constyear_s=2008&power_s=120&power_e=130&minkm=5000&powerunit=2

        Eikä kyllä Spritmonitorinkaan mukaan alle 5 litran kulje Avet.

        Öljytilavuuden ollessa lähes 7 litraa, on se mielestäni aika iso. Varsinkin kun öljyt vaihdetaan pari kertaa vuodessa.

        No oliko sulla tämä päivitetty versio?
        Joka käsittääkseni on taloudellisempi noin 0.5l/100km eli sinullakin alta 5l..varmasti hyvin kilpaiukykyinen moniin muihin verrattuna.


      • tilavuus
        C180 Kompressor kirjoitti:

        Sori, muistelin että se oli 6,7 litraa...

        Anyway 1.8:ssa kai 4,2 litraa

        Vielä tarkennus aven 2.0D4D öljytilavuuteen suodattimen kans 5,9l ilman suodatinta 5,5l.


    • Mr. X

      Edellinen 2-litran diesel oli vuosimallia 2009. Tää uusi tuntuu kuluttavan pari desilitraa satasella vähemmän. Johtuneeko siitä, että tää uudempi diesel vetää pienemmillä kierroksilla. Nykyinen on nyt talvella kuluttanut keskimäärin 5,3 litraa sekalaisessa ajossa.

      • The Köle

        Paljonkos on "Mr.X":llä kilometrejä takana? -itellä on 15tkm.......

        Tämän palstan mukaan parhaat tehot ja väännöt irtoaa vasta noin 30tkm jälkeen....onkohan perää vai jotain mutua?

        -itse totesin "sisäänajon" alussa, että alle 95km/h ei pysty ajamaan 6:lla, vaan "murisee", mutta nyt menee jo 90km/h "murisematta".....eli onko kone siis saavuttanut "iskunsa", vai paraneeko vieläkin, seuraavilla öljyillä?


      • yllättäen
        The Köle kirjoitti:

        Paljonkos on "Mr.X":llä kilometrejä takana? -itellä on 15tkm.......

        Tämän palstan mukaan parhaat tehot ja väännöt irtoaa vasta noin 30tkm jälkeen....onkohan perää vai jotain mutua?

        -itse totesin "sisäänajon" alussa, että alle 95km/h ei pysty ajamaan 6:lla, vaan "murisee", mutta nyt menee jo 90km/h "murisematta".....eli onko kone siis saavuttanut "iskunsa", vai paraneeko vieläkin, seuraavilla öljyillä?

        Ainakin toyotan bensakoneet parantavat kulkupuolta huomattavasti km myötä.
        Oma oli todella nihkeä ekat 5tkm, vasta 60tkm kohdalla minun mielestäni auto alkoi olla parhaimillaan ja siitä eteenpäin.


      • Enpä sanoisi noin!
        yllättäen kirjoitti:

        Ainakin toyotan bensakoneet parantavat kulkupuolta huomattavasti km myötä.
        Oma oli todella nihkeä ekat 5tkm, vasta 60tkm kohdalla minun mielestäni auto alkoi olla parhaimillaan ja siitä eteenpäin.

        Tekniikan Maailman 60000km:n käyttötesteissä sekä Toyota Avensis 1,8 Valvematic Multidrive S Wagon Linea S (TM21/2010) että Auris 1,6 Dual VVT-i Linea Sol (TM4/2009) menettivät kiihtyvyyttään ja sitkeyttään reilusti 60000km:n jälkeen tehdyissä mittauksissa 15000km:n kohdalla tehtyihin verrattuna. Esim. Auriksen 0-100km/h huononi 0,5s ja Avensiksen 0,4s.
        Bensaturboilla sen sijaan arvot ovat pysyneet samana tai yhdellä parantunut jopa dramaattisesti: Nissan Juke 1,6 DIG-T Acenta (TM8/2012) -0s, Ford Focus 1,6 EcoBoost 150 hv Start/Stop Titanium Wagon (TM20/2012) -0s, Opel Astra Sport 1,4 Turbo 5-ov (TM14/2011) -1,9s!

        Mutuun ei ole luottamista!


      • yllättäen
        Enpä sanoisi noin! kirjoitti:

        Tekniikan Maailman 60000km:n käyttötesteissä sekä Toyota Avensis 1,8 Valvematic Multidrive S Wagon Linea S (TM21/2010) että Auris 1,6 Dual VVT-i Linea Sol (TM4/2009) menettivät kiihtyvyyttään ja sitkeyttään reilusti 60000km:n jälkeen tehdyissä mittauksissa 15000km:n kohdalla tehtyihin verrattuna. Esim. Auriksen 0-100km/h huononi 0,5s ja Avensiksen 0,4s.
        Bensaturboilla sen sijaan arvot ovat pysyneet samana tai yhdellä parantunut jopa dramaattisesti: Nissan Juke 1,6 DIG-T Acenta (TM8/2012) -0s, Ford Focus 1,6 EcoBoost 150 hv Start/Stop Titanium Wagon (TM20/2012) -0s, Opel Astra Sport 1,4 Turbo 5-ov (TM14/2011) -1,9s!

        Mutuun ei ole luottamista!

        Tarkoitin sillä kulun parantumisella puhtaasti sitä käytännön ajoa eli moottorista tuli huomattavasti joustavampi.

        Ei kait kukaan nyt sekuntteja mittaa normaaliajossa, eiköhän se ole pikkupoikien hommaa.
        Kyllä ainakin oma auto tuli paljon joustavammaksi km myötä.(eikä ole ainut tojo mikä minulla on ollut)

        Aika vaikee kait on TM testeissäkin saada samat olosuhteet noihin mittauksiin, tarkoitushan ei ole siinä testissä muu kuin jos ero on dramaattinen.(esim. skoda superbiin ei voitu mittauksia tehdä juuri ko. asian takia lainkaan)

        Sitten mitä tulee sinun numero tietoihisi niin Opelin kohdalla parannus taisi olla kiinni siitä että kone oli testin alussa pitkän aikaa "kuralla" mitä siellä ihmeteltiinkin, voi olla että siinä syy.

        Vielä kuin oikein pilkkua viilataan niin toyotankin suoritus parani loppumittauksissa M5-vaihde sitkeysosiossa jopa 0,5s, jos sillä nyt mitään merkitystä. Noilla 0-100km/h kiihtyvyksillä nyt ei ole mitään merkitystä normaaliajossa.

        Näitä lehdistä voidaan aina poimia eri osoita ja saada sellainen tulos kuin halutaan, mutta totuus on se että omassa autossani ajo muuttui huomattavasti paremmaksi km myötä ja sen eron todella huomasi käytänössä.

        Vähän niin kuin köle täällä sanoi diesel avestaan .

        Minulla ei ole mitään tarvetta nostaa mitään merkkiä esille, saatikka mollata.


      • Mr. X
        The Köle kirjoitti:

        Paljonkos on "Mr.X":llä kilometrejä takana? -itellä on 15tkm.......

        Tämän palstan mukaan parhaat tehot ja väännöt irtoaa vasta noin 30tkm jälkeen....onkohan perää vai jotain mutua?

        -itse totesin "sisäänajon" alussa, että alle 95km/h ei pysty ajamaan 6:lla, vaan "murisee", mutta nyt menee jo 90km/h "murisematta".....eli onko kone siis saavuttanut "iskunsa", vai paraneeko vieläkin, seuraavilla öljyillä?

        Mittarissa on nyt 25tkm. Kesäkuussa tulee vuosi täyteen. Olen huomannut saman, että kutosvaihteella pystyy ajamaan hyvin mittarinopeudella 90-95. Viikonloppuna vaihdoin kesärenkaat alle, joten pitää seurailla paljonko vaikuttaa kulutukseen.


      • kuntotesti
        Mr. X kirjoitti:

        Mittarissa on nyt 25tkm. Kesäkuussa tulee vuosi täyteen. Olen huomannut saman, että kutosvaihteella pystyy ajamaan hyvin mittarinopeudella 90-95. Viikonloppuna vaihdoin kesärenkaat alle, joten pitää seurailla paljonko vaikuttaa kulutukseen.

        kesärenkaat mulla syö enemmän
        mut tehän käytättekin niitä nastarenkaita
        aveen ei sovi kitkat
        kitkat syövät paljon vähemmän
        ostakaa kunnon auto


    • Pottusäkki

      2013 2.0 d4d ensimmäiset 8000 km takana ja talvi/kevätajoa webastolämmityksin ja katolla korkeat telineet ja kulutus pyörii 5.6-6 litran välissä. Ilman telineitä meni lähemmäs viidellä pidemmän matkareissun. Moottorin suuri oljytilavuus on mielestäni autossa pelkästään hyvä asia, mikäli ajatellaan moottorin kestoa pitkällä aikavälillä.

    • Avensis 4d4 -05

      Lastutuksen jälkeen oma avensis kuluttaa maantie ajossa n. 4,2 L./100km ja sekalaisessa ajossa kulutus liikkuu n. 5,2litran paikkeilla.

      • ave1

        Mulla on 2010 ave diesel.Kulutus ollut maantieajossa 5.7-5.8 litraa sataselle mittarin mukaan.Minusta aika paljon mitä muut ovat kertoneet että pääsee vähän yli 5 litran satasella merkistä puhumattakaan.Entinen oli 1.8 bensa ave joka vei 6.3-.6.5 litraa satasella,en tiedä mutta tuon alemmas en ole päässyt tuolla dieselillä.Pitänee vaihtaa kulkuneuvoa jos toisilla pääsee vähän yli 5 litran satasella.


    • meillä näin

      Mulla on 2014 Varis, ja CVT.

    • seniori1

      Itselläni on avensis farmari 2.0 diesel 2009. Viimeisin mitattu kulutus toukokuussa kohtuullisesti kuormatussa autossa rajoitusten mukaan ajettuna sekalaisia teitä n.480 km 4.9 l/100 km. Ei mitenkään pihistellen ajoa mukana muutama ohitus. Sanoisin, että varsin hyvä matka-auto. On muitakin hyviä autoja, mutta avella kyllä matka joutuu.

    • kiekku

      2012 diisseli 2L ja kuluttanut talvella 6L nurkilla ja kesällä 5,7L Minulla ajo on yli puolet moottoritie nopeuksia n. 120km/h. Kulutus nousee yllättävän paljon pakkkasilla. Muuten olen ollut autoon erittäin tyytyväinen.

      • jaerba

        En ole enää seurannut kuin ajotietokoneen kautta, joka kokemukseni mukaan on yllättävän tarkka. Monissa autoissa se heittää aika lailla. Niin, talvella meni n. 5,5 litraa, mutta nyt on mennyt lähemmäs kuutta. Tulee ajettua motaria paljon ja nyt on ilmeisesti ollut vähän raskaampi kaasujalka...vitosella kun alkaa, niin on ok tasolla.


      • The Köle

        Paljonko käytät Eberiä pakkasilla?


    • yhdysssana

      "Auton vaihto kuume päällä"
      Älä ihmeessä vaihda autoa kuumeessa....

      Vai tarkoititko "Auton vaihtokuume päällä"...

      • The Köle

        -miksi jätit puolitiehen?

        "autonvaihtokuume" niin yhdyssana on kohdallaan.....


    • Avensis 2.0d4d

      Itse en omalla 2.0 d4d 2011 farkulla ole kyllä päässyt seka-ajossa alta 6.0l mitenkään. Kaupungissa rällätessä 7 l/100km.

      Matka-ajossa mennään suurinpiirtein 5.5l/100km vaikka yrittäisi ajaa kuinka varovaisesti ja säästeliäästi niin ei tuon alta 5.5l/100km kyllä pääse.

      • vam50

        Avensis 2.0 D vm. 2013 sedanilla Lappireissulla. Reipasta matka-ajoa 1450km.
        Tarkka kulutus 4.54 L /100km.


    • nn ,,,,,,,,,,

      Ave -13 2.0 D. Vuoden kulutus 4.7, siis siinä on eberin käyttö mukana.
      Ei mene ei tehtaan lukemiin.

    • Ave pelittää

      -12 mallin farkku diisseli kuluttanut kesällä noin 5,6L , talvella noin 6,1L Ajo on moottoritie ajoa 120km/H ja loppu kaupunki ajoa. Ajettaessa noin 80km/H kulutus tietokoneen mukaan alle 5L. Tykkään diisseli koneesta, vaikka kustanukset olisi samat suunnilleen ajan diisselillä. Ave on minun mieleinen auto , hiljainen ja tilava vika vapaa auto, siis luotettava. En siedä jatkuvia pikku harmeja saati isoja, niistäkin kun on eri merkeistä kokemusta kertynyt pitkän autoilu uran aikana.

      • Ankka-11

        -11 wagon 2d. 20% kehä III ja kaupunki pörräystä, 80% 130kmh. Kulutus 6,6l/100 km dieseliä (tarkka). Ajotietokone sanoo 6,4l/100km. Savon reissulla leppoisaa n.80-90km/h keskinopeudella 1000km...5,12L/100km. 17" oliko 210 vai 225 kesärenkaat alla en jaksa käydä tarkistamassa. Autolla ajettu n. 25tkm. Tais viedä S-max euroopan keikalla baltian ja puolan halki tupaten täynnä kamaa 80km/h keskinopeudella 7-7,4L 2ld autom.

        Eli noihin tehtaan ilmoittamiin uskoo ken tahtoo...katson aina kaupunkikulutusta budjettia laskiessa...


      • testinilkki
        Ankka-11 kirjoitti:

        -11 wagon 2d. 20% kehä III ja kaupunki pörräystä, 80% 130kmh. Kulutus 6,6l/100 km dieseliä (tarkka). Ajotietokone sanoo 6,4l/100km. Savon reissulla leppoisaa n.80-90km/h keskinopeudella 1000km...5,12L/100km. 17" oliko 210 vai 225 kesärenkaat alla en jaksa käydä tarkistamassa. Autolla ajettu n. 25tkm. Tais viedä S-max euroopan keikalla baltian ja puolan halki tupaten täynnä kamaa 80km/h keskinopeudella 7-7,4L 2ld autom.

        Eli noihin tehtaan ilmoittamiin uskoo ken tahtoo...katson aina kaupunkikulutusta budjettia laskiessa...

        -06 kulutti seka-ajossa 5.2 l/100 km, -09 6.5 l ja -12 5,5. Pakkasilla saa lisätä litran noihin lukemiin. Diesel siis. Hiukka kovia lukemia tänä päivänä, mutta huomionarvoista on että lämmöt ei pakkasilla tipu kun kerran nostanut (eberin avulla). Esim. Passat kulkee vähemmällä, mutta ei pidä lämpönä ilman jatkuvaa lisälämmitystä moottoripeitettä. Niin siksi Passat kun siitä on kokemuksia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2003
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      54
      1725
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      58
      1629
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe