Mitä Kemissä tehdään kun jää työttämäksi?

uraohjus

Jos jää Kemissä ilman töitä 40 ikäisenä, merkitseekö se sitä että ei tarvitse tehdä tai pääse tekemään oikeita töitä enää koskaan, jos jää paikkakunnalle?

71

1268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tee näin

      paljon on työttöminä

      http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=5&id=7555

      Pätkätyöläiset, prekariaatit, työttömät, pakotetut yrittäjät, pitkäaikaisopiskelijat... Nykyinen talouselämä pakottaa kansalaiset kamppailemaan toimeentulostaan yhä epävarmemmassa ympäristössä. Vappuna organisoidutaan P-hihamerkein osoittamaan yhteistä rintamaa. Katso esittelyvideo ja ohjeet!

      • Perseidit

        No eipä ainakaan työttömien kannata demareita äänestää (Filatov jne).

        Tuskinpa Demarit auttavat työttömiä koska heillä on jo vakainen työpaikka.

        VAS taas pyrkii pistämään työttömät pakkotöihin ilman palkkaa


        Ainoastaan Persut voivat auttaa


    • Aivan sama....

      Mulle on sama että olenko töissä vai työttömänä. Pitää olla oikea asenne kumpaankin niin no broblem.

      • sama homma

        Mulla on just sama asenne. Voin mennä töihin tai olla työttömänä, aivan sama.

        Kun on elämässä muutakin sisältöä kuin työ niin mikäs tässä ollessa.


    • asennetta 378

      asenteella ei asuntolainoja eikä 4 lasta ruokita, tai sitte on oikeen kunnon asenne

      • Aivan sama...

        Ai niin, unohdin mainita ettei ole lapsia, ei velkaa, raitis, en polta.


      • pane toimeksi
        Aivan sama... kirjoitti:

        Ai niin, unohdin mainita ettei ole lapsia, ei velkaa, raitis, en polta.

        Perusta oma yritys ja työllistä pari kolme muutakin henkilöä, ainakin myöhemmin. Mitä osaat? Osaatko esim. laittaa ruokaa tai auttaa tietokoneongelmaisia? Perustaa nettimyymälän? Perusta kilpaileva yritys sille, joka sinut jätti työttömäksi.
        Etsi nyt seuraa, kun kerran aikaa on, ja perusta perhe.


      • aikuisten hommaa
        pane toimeksi kirjoitti:

        Perusta oma yritys ja työllistä pari kolme muutakin henkilöä, ainakin myöhemmin. Mitä osaat? Osaatko esim. laittaa ruokaa tai auttaa tietokoneongelmaisia? Perustaa nettimyymälän? Perusta kilpaileva yritys sille, joka sinut jätti työttömäksi.
        Etsi nyt seuraa, kun kerran aikaa on, ja perusta perhe.

        Ethän ole allerginen koirille? Sillä välin kun etsit tosissasi töitä, rupea ulkoiluttamaan koiria, kunto säilyy. Joillain ulkoiluttajilla on kerralla 6-8 koiraa, sillä pääsee jo pikku ansioillekin. Omistaja antaa mukaan nimetyn pussukan, johon lasti kerätään ja viedään koiran mukana koiran kotiin.

        Koiran omistajat on tosi kyllästyneitä tuohon jokapäiväiseen likaiseen hommaan, työtä kyllä löytyy.


        Huom tämä ei sovi lapsille. Lapset ei hallitse koiraa liikenteen takia eikä jos koira alkaa käyttäytyä väkivaltaisesti, ja koiralla on vaarallisia matoja ja punkkeja ja loisia.


    • Hihhiiiii

      Koiranomistajilla taitaa olla rapakunto. Nehän vain seisoo koiran vieressä kun koira paskoo/nuuskii.... koiratkin menee huonoon kuntoon kun eivät saa liikuntaa.

      • Jouten

        Samaa mieltä kanssasi. Mulla onkin tässä mainio asemapaikka josta ikkunasta näkee koirapuiston touhuja.
        Noin 50% ulkoiluttajista tulee autolla ja kävelee sinne "portin" sisäpuolelle ja alkaa tupakoimaan, kohtapa niitä kertyy useampia muitakin.
        Koirat turhautuneina pyörii ulkoiluttajiensa ympärillä, toki välillä leikkien ja sitten ulostaen. Siinä vaiheessa kun koira alkaa sitä torttuansa vääntää, niin omistaja ikäänkuin paikkaa vaihtaen ja selin kääntyen on muka huomaatta lemmikkinsä jättämästä jätöksestä. Tähän syyllistyy aika moni.
        Moni käyttäjistä käy puistossa montakin kertaa päivässä ja siinä sitä könötetään samassa paikassa jonkin aikaa, kunnes lähtee pois.
        Ei siinä ihmisraukka liikunnasta tiedä yhtään mitään ja ei kyllä koirakaan?
        Mahtavat koirat haista hirveälle, kun siinä omien ja toisten ulosteiden seassa temmeltävät?
        Käykää vaikka katsomassa. Kello 16:00-18:00 välisenä aikana.


      • Hihhiiiiii
        Jouten kirjoitti:

        Samaa mieltä kanssasi. Mulla onkin tässä mainio asemapaikka josta ikkunasta näkee koirapuiston touhuja.
        Noin 50% ulkoiluttajista tulee autolla ja kävelee sinne "portin" sisäpuolelle ja alkaa tupakoimaan, kohtapa niitä kertyy useampia muitakin.
        Koirat turhautuneina pyörii ulkoiluttajiensa ympärillä, toki välillä leikkien ja sitten ulostaen. Siinä vaiheessa kun koira alkaa sitä torttuansa vääntää, niin omistaja ikäänkuin paikkaa vaihtaen ja selin kääntyen on muka huomaatta lemmikkinsä jättämästä jätöksestä. Tähän syyllistyy aika moni.
        Moni käyttäjistä käy puistossa montakin kertaa päivässä ja siinä sitä könötetään samassa paikassa jonkin aikaa, kunnes lähtee pois.
        Ei siinä ihmisraukka liikunnasta tiedä yhtään mitään ja ei kyllä koirakaan?
        Mahtavat koirat haista hirveälle, kun siinä omien ja toisten ulosteiden seassa temmeltävät?
        Käykää vaikka katsomassa. Kello 16:00-18:00 välisenä aikana.

        Tässä talossa vievät koiria ulos ja parin minuutin päästä takas sisälle. Koirat ihmeissään että joko takas sisälle jossa ne on ollut koko päivän.


      • Koira.
        Jouten kirjoitti:

        Samaa mieltä kanssasi. Mulla onkin tässä mainio asemapaikka josta ikkunasta näkee koirapuiston touhuja.
        Noin 50% ulkoiluttajista tulee autolla ja kävelee sinne "portin" sisäpuolelle ja alkaa tupakoimaan, kohtapa niitä kertyy useampia muitakin.
        Koirat turhautuneina pyörii ulkoiluttajiensa ympärillä, toki välillä leikkien ja sitten ulostaen. Siinä vaiheessa kun koira alkaa sitä torttuansa vääntää, niin omistaja ikäänkuin paikkaa vaihtaen ja selin kääntyen on muka huomaatta lemmikkinsä jättämästä jätöksestä. Tähän syyllistyy aika moni.
        Moni käyttäjistä käy puistossa montakin kertaa päivässä ja siinä sitä könötetään samassa paikassa jonkin aikaa, kunnes lähtee pois.
        Ei siinä ihmisraukka liikunnasta tiedä yhtään mitään ja ei kyllä koirakaan?
        Mahtavat koirat haista hirveälle, kun siinä omien ja toisten ulosteiden seassa temmeltävät?
        Käykää vaikka katsomassa. Kello 16:00-18:00 välisenä aikana.

        Mikä on koirapuiston osoite, jonka lähellä Jouten asuu? Kehoitat käymään paikan päällä mutta osoite on tietämätön.


      • Hihhiiiii

      • Jouten
        Koira. kirjoitti:

        Mikä on koirapuiston osoite, jonka lähellä Jouten asuu? Kehoitat käymään paikan päällä mutta osoite on tietämätön.

        Minä kirjoitin asemapaikka, en asuinpaikka! Eikä se asemapaikka välttämättä tarkoita asuntoa jossa asutaan.


      • Hihhiiiiii:lle
        Hihhiiiiii kirjoitti:

        Tässä talossa vievät koiria ulos ja parin minuutin päästä takas sisälle. Koirat ihmeissään että joko takas sisälle jossa ne on ollut koko päivän.

        Nyt vasta tajuan asian, jota olen ihmetellyt. Olen pannut merkille, että ulos lähtiessä eräs koira pyrkii juoksemaan taluttajan edellä, mutta takaisin tullessa stä nyitään, kun se kulkee taluttajan perässä. Olen luullut että koira on väsynyt. Mutta koira siis haluaisikin olla ulkona.


      • Seuraakin
        Jouten kirjoitti:

        Minä kirjoitin asemapaikka, en asuinpaikka! Eikä se asemapaikka välttämättä tarkoita asuntoa jossa asutaan.

        Asemapaikka lienee Posarin talossa tai Kulttuurikeskuksessa tai Sairaalassa. Niissä rakennuksissa onkin paljon suojatyöpaikkoja, joiden työntekijöillä on joutilasta aikaa seurata esimerkiksi koirapuiston tapahtumia. Asemapaikka sanana viittaa karhukoplaan, voi viitata muihinkin.

        Oman koirani kanssa käyn kirapuistossa lähinnä kesäisin, että koirani pääsee uimaan.

        Koirapuistossa käyminen on monelle sosiaalinen tapahtuma, koiran kanssa mennessä löytyy juttelukavereita. Itse pakahtuisin yksinäisyyteen jos en joskus pääsisi koirapuistoon ja saisi jutella muiden koiranomistajien kanssa.


      • Hihhiiiiii
        Hihhiiiiii:lle kirjoitti:

        Nyt vasta tajuan asian, jota olen ihmetellyt. Olen pannut merkille, että ulos lähtiessä eräs koira pyrkii juoksemaan taluttajan edellä, mutta takaisin tullessa stä nyitään, kun se kulkee taluttajan perässä. Olen luullut että koira on väsynyt. Mutta koira siis haluaisikin olla ulkona.

        Voihan se olla että huonokuntoinen koira väsyy kahdessa minuutissa.


      • Tolppamies.
        Jouten kirjoitti:

        Minä kirjoitin asemapaikka, en asuinpaikka! Eikä se asemapaikka välttämättä tarkoita asuntoa jossa asutaan.

        Jouten asemapaikalla. Asemapaikka tarkoittaa asemaa tai tolppaa! Tolpan kohdalla koirat heittävät iloisena vedet.


      • Jouten

    • Aivan sama...

      Minä saan näppylöitä kun edes ajattelen työntekoa, hyi.

    • 70+

      Voit perustaa oman yrityksen. Kemistä on erittäin vaikea löytää esmi. pihatyöntekijää, maalaajaa tai remontoijaa. Niissä ei tarvita suurta alkupääomaa eikä kallista kulkuvälinettäkään.

      • ei väkisin

        Suunnittelin perustaa remonttifirman pari vuotta sitten. Olisin tarvinut vähän rahaa aloittamiseen, lähinnä työkaluihin. En saanut latiakaan mistään, edes takavuosien strattirahaa en saanut. Tiedä saako sitä enää?

        Tein kuitenkin muutaman pikkurempan ja laskutus telleine ja velleineen vei loput hermot. Kirjanpitäjään ei ollu varaa ja työt oli viikon parin hommia niin päivärahojen kanssa meni aivan häneksi se touhu.

        Puheissa pienyrittäjyyteen kannustetaan mutta käytännössä ei mitenkään.
        Markka-aikaan sai muistaakseni 5000 mk kuuden kuukauden ajan sitä starttirahaa.
        Se olisi ainakin mua auttanut mutta kun ei niin ei. Maataan sitte kotona.


      • Ahmed Khaheli
        ei väkisin kirjoitti:

        Suunnittelin perustaa remonttifirman pari vuotta sitten. Olisin tarvinut vähän rahaa aloittamiseen, lähinnä työkaluihin. En saanut latiakaan mistään, edes takavuosien strattirahaa en saanut. Tiedä saako sitä enää?

        Tein kuitenkin muutaman pikkurempan ja laskutus telleine ja velleineen vei loput hermot. Kirjanpitäjään ei ollu varaa ja työt oli viikon parin hommia niin päivärahojen kanssa meni aivan häneksi se touhu.

        Puheissa pienyrittäjyyteen kannustetaan mutta käytännössä ei mitenkään.
        Markka-aikaan sai muistaakseni 5000 mk kuuden kuukauden ajan sitä starttirahaa.
        Se olisi ainakin mua auttanut mutta kun ei niin ei. Maataan sitte kotona.

        Jos markka-aikaan sai 5000mk, niin eipä ole indeksikorotukset tätä koskenu? Päinvastoin?
        Se on nykyään enintään 700€ / kk ensimmäiseltä jaksolta ja toiselta 600€.
        Kokonais avustuksen kesto 18kk.
        http://rahoituskone.fi/valtio-voi-maksaa-starttirahaa-700ekk-alkavalle-yrittajalle/


      • ?+0
        Ahmed Khaheli kirjoitti:

        Jos markka-aikaan sai 5000mk, niin eipä ole indeksikorotukset tätä koskenu? Päinvastoin?
        Se on nykyään enintään 700€ / kk ensimmäiseltä jaksolta ja toiselta 600€.
        Kokonais avustuksen kesto 18kk.
        http://rahoituskone.fi/valtio-voi-maksaa-starttirahaa-700ekk-alkavalle-yrittajalle/

        Kyllä sillä voi päästä alkuun, ja sittenhän saa työvälineet yms. vähentää verotuksessa tuloista kai kumminkin.


      • mulle aivan sama
        Ahmed Khaheli kirjoitti:

        Jos markka-aikaan sai 5000mk, niin eipä ole indeksikorotukset tätä koskenu? Päinvastoin?
        Se on nykyään enintään 700€ / kk ensimmäiseltä jaksolta ja toiselta 600€.
        Kokonais avustuksen kesto 18kk.
        http://rahoituskone.fi/valtio-voi-maksaa-starttirahaa-700ekk-alkavalle-yrittajalle/

        Sitä siis kuitenkin vielä saa. Kumma etten mä saanut? Soittelin työkkärin lisäksi vaikka mihin neuvontaan mutta rahallista tukea ei tarjottu missään muodossa.

        Luottotiedot on ok enkä keksi mitään syytä miksen saanut starttirahaa. No ei siinä mitään pärjään mä ilman töitäkin.


      • 98877665
        mulle aivan sama kirjoitti:

        Sitä siis kuitenkin vielä saa. Kumma etten mä saanut? Soittelin työkkärin lisäksi vaikka mihin neuvontaan mutta rahallista tukea ei tarjottu missään muodossa.

        Luottotiedot on ok enkä keksi mitään syytä miksen saanut starttirahaa. No ei siinä mitään pärjään mä ilman töitäkin.

        Ainakin ennen tukea sai vasta kun oli ollut tietyn ajan työttömänä, olikohan se puoli vuotta. Työttömäksi jääneen kannalta turhauttavaa, mutta muitten kannalta katsoen ymmärrettävää. Vääristäisi kilpailua jos suuri määrä yrityksiä saisi tukea, ja sitten kumminkin sellaisten olisi pyristeltävä, joilla ei ole tukea taustalla.

        No työttömän tilanne ei kohene ainakaan sillä asenteella että olkoon sitten mitäpä tässä otanpa kaljaa...


      • evvk kilpailu
        98877665 kirjoitti:

        Ainakin ennen tukea sai vasta kun oli ollut tietyn ajan työttömänä, olikohan se puoli vuotta. Työttömäksi jääneen kannalta turhauttavaa, mutta muitten kannalta katsoen ymmärrettävää. Vääristäisi kilpailua jos suuri määrä yrityksiä saisi tukea, ja sitten kumminkin sellaisten olisi pyristeltävä, joilla ei ole tukea taustalla.

        No työttömän tilanne ei kohene ainakaan sillä asenteella että olkoon sitten mitäpä tässä otanpa kaljaa...

        Aikansa jaksaa töitä hakea muttei loputtomiin. Samaan paikkaan oli parhaillaan/pahimmillaan parisataa hakijaa. Työvoima pulasta on valehdeltu nyt 20 vuotta. Ainoa mistä on oikeasti pula ovat todelliset työpaikat.

        Jos töitä löytyy niin teen mutten enää aktiivisesti hae. Kyllä vähälläkin rahalla pärjää jos ei hummaa. Kaljaa otan silloin kun siltä tuntuu, ei pitäs haitata ketään.


    • Sossu kiinni

      Kaikki tuet pois niin löytyy Kemiläisilläkin työhalut.

      • Taavetti.

        Tai hauta!


    • sossu1

      Kemissä nostellaan housuja kun jäädään työttömäksi. Keskuspuistokadun sossusta haetaan rahat ja mennään makaamaan kämpille.

      • 18+8

        Ei nuo ole oikeita työttömiä.
        Oikea työtön kyllä saattaa hetkellisesti masentua ja lamaantua, mutta rupraa sitten toimimaan saadakseen tilanteensa kohentumaan.


    • uraohjus

      Miten Kemissä voi kohentaa tilannetta kun töitä ei ole?

      • 28+8=?

        Kemissä on opiskelimahdollisuuksia.
        Voi käydä töissä toisellakin paikkakunnalla, jos joku muu paikkakunta muka paremmin tarjoaa työtä.

        Ne keillä on töitä, voisivat hankinnoissaan suosia kemiläisiä yrityksiä.

        Voi koettaa vaikuttaa päättäjiin, joskus sekin toimii jos sattuu hyvään saumaan!


    • KKemmi

      Ihminen on kuulkaas aika kekseliäs. Mikäki jäät työttömäksi, niin karsi kaikki kulut pois. esim. viina, tupakki jne. Kotieläimillä ei tee yhtään mitään, kaikki kissat, koirat, kanit jne nirri pois vaan. Jos olet työtön, asut vuokralla, poltat, omistat koiran ja olet lihava. Niin onneksi olkoon olet niin tyhmä, että et tajua sitä itsekkään. Voit siis jatkaa surkuttelua hautaan asti. Samalla tyylillä.

    • Loiset veks

      Kemi on paska paikka.Sielä haiseekin.Kaikki tuet pois niin jo löytyy työhalut.Ootte yhteiskunnan loisia.Kaikki työttömät luuserit pitäs rekisteröidä ja viedä jonnekki hevonkuuseen.Saisitte sielä vetää kannabista,paskattaa koiria ihan kaikessa rauhassa...antaa pebaa toisillenne ilman verovaroja...kunhan olisitte pois meidän eliitti kansalaisten silmistä.

      • tuu vain vastaan

        Väität että työttömät käyttää kaikki kannabista ja loisivat ihan piruuttaan. Mulla ei ole kamaa eikä koiraa ja töitä olen tehnyt silloin kun niitä on ollut.

        Sanotaan että puhe siitä mistä puute. Hoksaa mistä itse selität...


      • GeeGan

        Eliitti kansalainen?
        Ja täällä roikut? Vedä käteen! Hoh hoh hoo! Taidat uskoa vielä joulupukkiinkin, niin auttamattoman tollo olet.


      • TolloLollo..:-DD
        GeeGan kirjoitti:

        Eliitti kansalainen?
        Ja täällä roikut? Vedä käteen! Hoh hoh hoo! Taidat uskoa vielä joulupukkiinkin, niin auttamattoman tollo olet.

        Luulen jotta äitisi oli tollo kun sinut teki.


      • GeeGan
        TolloLollo..:-DD kirjoitti:

        Luulen jotta äitisi oli tollo kun sinut teki.

        Tiedätköhän sinä vielä edes kuinka niitä lapsia tehdään?
        Nimimerkkisi pukee sinua, BHUUUUuuuu AAAAAaaaaaa! TolloLollo.


    • kunkku.

      Minä olen viettänyt yhdet elämäni parhaista ajoista työttömänä. Kun ei ollut koskaan missään kunnon liksoissa kiinni, niin vähänkö oli siistiä pelata, keitellä kotiviiniä ja nukkua pitkään. Sitten tuli koulut, työkiireet, perheet, asuntolainat, autolainat. Loppui se lepääminen.

      Ei työttömän kannata omistusasunnossa asua, koska siihen ei saa tukia. Vuokralla asumiseen saa.

      • €€$$£

        Logiikka nyt vähän ... omistusasunnossa eläminen on edullista, vuokralla asuminen maksaa paljon. Ei tuet kaikkea kata, ja omistusasuntoonkin saa tukea, riippuu siitä, tarvitseeko sitä.
        Suomalainen on luonteeltaan ylpeä, että mieluummin tulee toimeen ns. omillaan.

        Työttömyys voi kohdata ketä vaan, mutta siitä selviää.


      • kunkku.
        €€$$£ kirjoitti:

        Logiikka nyt vähän ... omistusasunnossa eläminen on edullista, vuokralla asuminen maksaa paljon. Ei tuet kaikkea kata, ja omistusasuntoonkin saa tukea, riippuu siitä, tarvitseeko sitä.
        Suomalainen on luonteeltaan ylpeä, että mieluummin tulee toimeen ns. omillaan.

        Työttömyys voi kohdata ketä vaan, mutta siitä selviää.

        Minä sanoisin, että Kemin kaltaisessa paikassa kannattaa mieluummin asua vuokralla. Osakeen kunnossapito, vastuut ja kustannukset ovat vuokranantajalla. Jos kohtuuhintaisen osakkeen ostaa, niin siinä on remontteja tiedossa. Uusissa ei ole, mutta silloin ne ovat huomattavasti arvokkaampia kuin vuokra-asunnot.
        Kai se riippuu vähän mitä arvostaa ja mitä haluaa. Sossussahan ne sanoo että myy ensin oma asunto ja sitten pyydä tukia kun ne rahat on loppu. Usko kokenutta miestä :)


      • oikeus ja kohtuus
        kunkku. kirjoitti:

        Minä sanoisin, että Kemin kaltaisessa paikassa kannattaa mieluummin asua vuokralla. Osakeen kunnossapito, vastuut ja kustannukset ovat vuokranantajalla. Jos kohtuuhintaisen osakkeen ostaa, niin siinä on remontteja tiedossa. Uusissa ei ole, mutta silloin ne ovat huomattavasti arvokkaampia kuin vuokra-asunnot.
        Kai se riippuu vähän mitä arvostaa ja mitä haluaa. Sossussahan ne sanoo että myy ensin oma asunto ja sitten pyydä tukia kun ne rahat on loppu. Usko kokenutta miestä :)

        En tiedä oman asunnon myymisestä, mutta kesämökki myytetään ja pörssiosakkeet kyllä, mikä tietysti on oikeudenmukaista veronmaksajia kohtaan.
        Siis ei kannata ostaa mökkiä eikä ottaa sitä perinnöksi, jos epäilee tarvitsevansa sos apua


    • eräreikä10

      LOL vai että on koirapuistoissa käyminen sosiaalinen tapahtuma. Siinähän sitä saa elämään sisältöä. Ittu jotain haisevaa karvapalloa roudata edestakas. Sievän näköisiä ne koiran paskat kadulla ?

      • perässätulijako korj

        Huomautin juuri yhdelle nuorelle joka jätti koiransa tekemän kasan Etelärantakadun
        (!)jalkakäytävälle. Ja huomautus näytti kovasti naurattavan häntä.


    • Trifolium hybridum

      Jos sattuu jäämään työttömäksi oikeista töistä niin kannattaa mennä paperitehtaalle. Sinne kelpaa vähän heikompikin aines.

      • faktaa.

        Ei työttömät pääse paperitehtaaseen, vaikka sinne haluaisivatkin

        Elät edelleenkin ilmeisesti 80-luvulla jolloin sinne pääsi


    • kettu9

      Kemissä sais kaikki töitä kun laitetaisiin ulkopaikkakuntalaiset pois,ei olisi yhtään työtöntä jos töitä haluais, sais vielä muutama naapurikuntalainenkin töitä.

      • ajattele vähän

        Ei ole järkevää. Kemissä asuvat asioivat Kemin liikkeissä vaikka olisivat työttömiäkin.
        Ulkopaikkakuntalaiset pitävät Kemin liike-elämää paljolti pystyssä. Kemissä on erittäin paljon kauppoja, kun vertaa muihin saman kokoisiin kaupunkeihin, joissa ei käy ulkopaikkakuntlaisia töissä. Jos kauppoja alkaa kaatua niin työttömyys vaan lisääntyy ja verotulot vähenee.


    • kettu9

      Ajettele vähän, jos esim keminmaalaisia työntekijät pitävät liikettä ja kauppa kaatuu miten se vaikuttaa Kemin työttömyyteen?Ja sita paitsi Kemin kaupunki työllistää paljon ulkopaikkakuntalaisia jota naapurikunnat eivät tee,jos nämä pantaisiin kotia ja otettaisiin Kemiläiset tilalle eiköhän Kemiläisten veronmaksajien verotulot ja ostovoima nousisi ja silloin liikkeetkin pärjäisivät.

      • Työt ön

        No eiköhän nää kunnat liity kohta yhteen, niin ei tarvi valittaa mihin ne veroäyrit menee?


      • solidaa...
        Työt ön kirjoitti:

        No eiköhän nää kunnat liity kohta yhteen, niin ei tarvi valittaa mihin ne veroäyrit menee?

        Tie miten kohtalo kutakin kuljettaa, voi olla joutuu vieraan leipää anomaan. Sitten on nolo pyytää, kun ei itse ole tarvitsevalle antanut.


    • dfds3000

      tietääkö kukaan missä Kemissä jaetaan köyhille leipää?

      • herkullista!

        Oletko ihan niin köyhä ettei ole varaa ostaa jauhojakaan?
        Itse leipoen leipä tulee halvemmaksi. etsi halpoja jauhoja. Ei kannata ostaa valmista sämpyläsekoitetta vaan yhdistellä itse, kauraryynejäkin voi panna taikinaan.
        Pussien kyljissä on ohjeita, ja kirjastosta saa kirjoja.


      • halpaa hyvää
        herkullista! kirjoitti:

        Oletko ihan niin köyhä ettei ole varaa ostaa jauhojakaan?
        Itse leipoen leipä tulee halvemmaksi. etsi halpoja jauhoja. Ei kannata ostaa valmista sämpyläsekoitetta vaan yhdistellä itse, kauraryynejäkin voi panna taikinaan.
        Pussien kyljissä on ohjeita, ja kirjastosta saa kirjoja.

        ns. "teeleivän" teko on todella helppoa ja ei kuluta paljon sähköäkään, kypsyy hetkessä. Katso kirjoista ohjeita.


    • Luuserit

      No nössö ei se vaadi muuta ko kävelet sossunluukulle itkemään. Niinku kaikki Kemiläiset.Veronmaksajat elättää teidät kaikki.Teistä ei ole yhtään mihinkään.Kemistä tulee kaikki surkeimmat varusmiehet kokeilemaan palvelusta....kotiin lähtevät.Konekiväärit jakoon sossuluukulle.

    • ehkä otin

      Ymmärsinkö oikein, että Kemissä voi olla päivärahoilla rauhassa ilman, että työkkäristä ja sossusta kiusaisivat?

      • Jo vain

        Kun se eka käynti tulee, nii ei kannata peseytyä eikä vaihtaa puhtaita vaatteita pariin viikkoon.
        Saat olla vähintään puolivuotta rauhassa ja kun seuraavalla kerralla toistat saman, niin saat olla vuoden rauhassa?


    • Nössöt kotipihalle.

      Sellunkeittäjät pelastaa maan.Ihanaa.

    • joko tipahtelloo?

      Tääl myö syljeskellään kattoon aamusella ja päivä seuraillaan milloin se klimppi puttoo lattialle, niin se päevä mennöö rattosasti, kokeile vaekka jollet uso.

    • Inturist

      Oisit saattanu päässä meille ensin "kesätöihin" kun oisit kysyny; on meillä vieläki vajaus nimenommaan uraohjukselle...

    • koskaan ei tieda

      ei sitä 300 saa tienata koska silloin saattaa joutua karenssiin

      • .,-m

        Nyt saa tienata.


    • työt....

      Mitäkö tehdä?
      Voisi paikata taitojaan, esim. kirjoitustaitoa.
      Jos heti hakemuksen otsikossa on kirjoitusvirhe, ei ohjus kauas etene.

    • Niskanappi

      On sielä tosi urpoja.Hyh...onneksi "itsensä päästämisen pahasta maan korkein"..helpottaa meitä veronmaksajia... :-DD

      • työstä tienaa

        Mene töihin, on yksi firma joka ottaa ja liekkö maksaa


    • m45+

      Vois myydä kämpän etelästä ja muuttaa Kemiin niin ei tarvitsisi tehdään enää koskaan töitä. Mutta olisikos tuo nyt elämää?

      • Leila.

        ei raha ole tärkeää


    • 17 +8

      juuri katsoin mol.fi, oli avoinna Kemissä 40 työpaikkaa, monelta alalta. Eikä Kemistä oli pitkä matka naapurikuntiinkaan.

    • nelikymppinen myös

      Hankala nykyään löytää töitä, vaikka aktiivisesti etsii. Kyllä täällä on työttömiä, jotka oikeasti töihin haluaisivat. Ei jokapäiväinen ryyppääminen innosta. Tosin runsaasta vapaa-ajasta voi myös nauttia kukin tyylillään. Esim. itse rupesin tekemään vapaaehtoistyötä (joka hetkeksi poiki väliäikaisen työpaikankin) ja löysin työväenopiston kurssit. Molemmista on tullut uusia kavereita sekä piristystä arkeeni.

      • hyvää jatkoa

        Toivottavasti saat oikean työpaikan!


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe