Millainen asuinpaikka Pori on?

mahdolinen_muuttaja

Hei

Olen vähän alle kolmekymppinen mies ja olen mahdollisesti muuttamassa töiden perässä Poriin. Kiinnostaisi tietää, että millainen paikka Pori on asua. Voisitteko kertoa sekä hyviä että huonoja puolia? Toivoisin järkeviä ja asiallisia vastauksia, kiitos.

Olen sinkku ja kaveripiirinikin on melko kapea, joten olisi mukava tutustua paikallisiin ihmisiin ja saada uusia kavereita ja ystäviä. En pahastuisi, jos tyttöystävänkin löytäisin. Pidän urheilusta ja urheilemisesta. Olen vähän katsellut Porin kaupungin sivuja ja jonkinlainen käsitys harrastusmahdollisuuksista minulla on. Mitä mieltä te olette, että onko minun ikäiselleni Porissa hyvät harrastusmahdollisuudet ja millaisia? Kiinnostaisi myös tietää, että asuuko Porissa paljon minun ikäisiäni ja missä heihin voisi tutustua?

Kiitos hyvistä vastauksista!

51

6474

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Porriin vai?

      Mistä päin tuut? Tän ei saa ihan kuka vaa sit tul...:)

      • huh huh

        porriin vainimimerkille....lauseestasi saa jo aika hyvän käsityksen millainen takapajula pori on


    • älä ol niingu goton

      Raumalaisii ei kaivata

      • Luanikast reisu

        Luanikast reisu vaa toivotetaa ...


    • Aloit

      Tulen Äkäslombolosta.

    • Juu___...

      Äkästumpelot on aina tervetulleita...

    • Plalkaa saavana

      kotiin kyselijältä. Voi juma.....

    • toivo mitä toivot

      minkä töiden perässä? puhelinmyyntiä vai?

    • mahdolinen_muuttaja

      Tässä taas yksi todiste siitä, että valitettavan monella netissä kommentoivalla on kengännumero suurempi kuin älykkyysosamäärä. Ei täältä saa millään kunnon vastauksia. Voin sanoa, että on miljoona kertaa parempi työ kuin teillä ja teidän kapasiteetti ei ikinä riitä sellaisiin töihin

      • teretulemast

        Ei Porissa ole sellaisia töitä, täällä on paljon työttömiä, mutta asunnon saat varmasti.


      • Raumlaisi

        Totta puhut. Kaiken lisäksi porilaisilla on hypomania netissä. Porilaiset eivät osaa sosiaalista kontaktia.


      • Anonyymi

        Ainakin melkoinen murre, ei oo koulu kasvattanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin melkoinen murre, ei oo koulu kasvattanut.

        vastasit juuri yli 10 vuotta vanhaan viestiin, onnittelut


    • Sennenmaal

      Tervetuloa. Tämä on hieno kaupunki. Ihmiset mukavia ja luontoa ja kauneutta ympärillä. Viihdyt varmasti ja asuntoja on helppo saada.

    • Ei Poriin, please

      Prototyyppiporilaiset ovat luotaantyöntävää kansaa. He osaavat udella vain yksityisasioita, eivätkä osaaa small talkia. Heissä vallitsee kateus ja keuhkotauti.
      Porilaisissa ystävällisyys on degeneroitunut niin isoihin mittoihin, että ulkopaikkakuntalaisen on vaikea sitä huomata. Olet muukalainen, kun olet muuttanut Poriin. "Ku sää tuut Porrii, su pannaa pärekorri ja veretää pitki Pori torrii."

      Porista puuttuu puhdas luonto, sillä teollisuussavut ja seisova liikennekulttuuri pilaavat kaiken. Työmarkkinoilla ei pärjää, jos SDP:n jäsenkirja puuttuu. Tämä on tullut itse koettua.

      Lapissa on puhdas luonto, avoimet ihmiset, kesyt porot, ... Veikkaan, että Oulussakin saman alan töitä avoimemmassa ilmapiirissä. Älä muuta Poriin!

      • öjlkm1

        Kyllähän tästä ässä huumasta sen jo näkee, että mitä pori on. Tärkeintä on voitto, mutta jos häviö olisi tullut niin ketään ei ässät kiinnosta. Tosi fanit on aina hienoa, mutta ne ihmiset jotka nyt tuolla juhlivat ovat iloisia vain voitosta, ei joukkoeesta ja heidän panostuksesta. Muutenkin, jos porista haluat apua niin sitä saaat, mutta sanomisesi leviää kuin rutto. Otamme mielellämme tietoa vastaan, mutta auttaminen jää sivuun juoruilta. Tietysti, jos olet vähän rikkaampi henkilö niin täällä kaikki haukkuu sinua leijujaksi ja puukottaa selkään niin paljon, että koet moraalisen kuoleman. Mielipiteeni poriin muutosta on siis negatiivinen ja kehoitankin sinua muuttamaan joko Tampere, Turku tai Helsinkiin.


      • Ei Poriin
        öjlkm1 kirjoitti:

        Kyllähän tästä ässä huumasta sen jo näkee, että mitä pori on. Tärkeintä on voitto, mutta jos häviö olisi tullut niin ketään ei ässät kiinnosta. Tosi fanit on aina hienoa, mutta ne ihmiset jotka nyt tuolla juhlivat ovat iloisia vain voitosta, ei joukkoeesta ja heidän panostuksesta. Muutenkin, jos porista haluat apua niin sitä saaat, mutta sanomisesi leviää kuin rutto. Otamme mielellämme tietoa vastaan, mutta auttaminen jää sivuun juoruilta. Tietysti, jos olet vähän rikkaampi henkilö niin täällä kaikki haukkuu sinua leijujaksi ja puukottaa selkään niin paljon, että koet moraalisen kuoleman. Mielipiteeni poriin muutosta on siis negatiivinen ja kehoitankin sinua muuttamaan joko Tampere, Turku tai Helsinkiin.

        Kummalle annoit suosituksesi: aloittajalle vai "Ei Poriin, please"-nimimerkille? Heistä vain aloittaja suunnittelee Poria asuinpaikakseen.


      • öjlk1
        Ei Poriin kirjoitti:

        Kummalle annoit suosituksesi: aloittajalle vai "Ei Poriin, please"-nimimerkille? Heistä vain aloittaja suunnittelee Poria asuinpaikakseen.

        Yhdyin vastaukseesi ja näin ollen täydensin sitä :D


      • Anonyymi

        Olen asunut monella paikkakunnalla ympäri
        suomea,mutta ei missään niin kusipäätä
        porukkaa kuin porissä.murrekin vitun
        tyhmäää määkimistä.


      • Anonyymi

        Olen asunut monella paikkakunnalla ympäri
        suomea,mutta ei missään niin kusipäätä
        porukkaa kuin porissä.murrekin vitun
        tyhmäää määkimistä.


    • Tätä mieltä

      "Voin sanoa, että on miljoona kertaa parempi työ kuin teillä ja teidän kapasiteetti ei ikinä riitä sellaisiin töihin."

      Ei tuolla asenteella tulla Poriin. Jos tänne muuttaa, niin olisi parempi olla esim. Pohjanmaalta tai muualta Länsi-Suomesta, koska länsisuomalaiset ymmärtävät parhaiten toisiaan.

      Porilaiset on kauniita, ruotsalaisia muistuttavia ja samaan aikaan kuitenkin inhimillisiä ja ennen kaikkea MAANLÄHEISIÄ ihmisiä. Itse tykkään asua kaupungissa, jonka slummeistakin löytyy hyvännäköisiä ja älykkäitä ihmisiä, kaupungissa jossa voi olla hyvännäköinen ja älykäs ilman kunnianhimoa ja pyrkyryyttä.

      Toisin kuin Turku ja Helsinki, Pori ei ole täynnä maahanmuuttajia (olen itse 1/2 israelilainen, joten en ole rasisti, mutten silti halua, että naapurin ovessa lukee Mohammed, sorry vaan). Snobit ja muut tärkeilijät ja paskan asenteen omaavat ihmiset voivat muuttaa Turkuun tai Helsinkiin.

      • 9+8

        Siis mitä? Porilaiset ovat kauniita ja ruotsalaisia muistuttavia? Porin slummeissa asuu hyvännäköisiä ja älykkäitä ihmisiä? Voi sinua reppanaa, milloin olet löytänyt slummista hyvännäköisiä ja älykkäitä ihmisiä? Ei tämä kirjoittaja voi olla tästä maailmasta. Hah hah hah mikä palsta! Tätähän on pakko ryhtyä lukemaan viihteen vuoksi.


    • karu äijä

      Paras.

    • porilainenpiru

      Porin plussat:
      -edulliset omistusasunnot kun verrataan muihin kaupungeihin
      -lähitulevaisuudessa paljon investointeja... puuvilla, tornitalo, asuntomessut?, alkaa kaupunki pikku hiljaa nostaa päätään ja lopettaa märehtimisen menneessä
      -opiskelijakaupunki ---> vilkastaa yöelämää, nuoria kaupungissa
      -yyteri, hieno uusi uimahalli
      -harrastumahdollisuuksia löytyy jokaiselle lompakolle
      -Porilaisen suorapuheisuus, voi olla miinustakin

      Miinukset.
      -sisäänlämpeävää sakkia
      -huono joukkoliikenne
      -lapsiperhekaupunki vain mainoksissa, todellisuus aivan toista, päiväkodit pullollaan, ylisuuret ryhmät, koulupiirit ihan päin hanuria ja tontteja kaavoitetaan miettimättä yhtään pystytäänkö alueen ihmisille takaamaan palveluita

      Harrastusten kautta ystäviä saa ulkopaikkakuntalainen, sekä työkavereista voi niitä kuoriutua myös. Järjestötoiminta, opiskelijatoiminta on vilkasta ja siellä liikkuu paljon suvaitsevaisia ja avoimia nuoria. Sellainen kaupunki tää on et kukaan ei tule kotoa hakemaan. Itse joutuu tekemään töitä asian suhteen.

    • perusporil

      Olen porilainen ja minuun on helppo tutustua. Älä silti ala hississä pälpättämään omia asioitasi suu vaahdossa. Osta vaikka kausikortti Ässien matseihin, niin talven aikana htaasti hivuttaen ja fiksusti puhuen voit saada kaverin. Mutta älä vaan tyrkytä itseäsi. Kaikki tapahtuu hitaasti. Mutta kun tunnet yhden niin se kyllä poikii lisää ystäviä. Tytöt ovat luontaisesti helpompia tutustua.
      Muista vain, että. Kaikilta saa, mutta kaikki ei saa kaikilta.

    • Kiitti kysymäst.

      Millainen asuinpaikka Pori on?
      No ei ollenkaa mulkumpi. Täällä yleensä saa mitä tilaa. Jos jättää nuo "tapaturma-aukion" halvalta viinalta haisevat hernekepit omaan arvoonsa niin kyllä täällä pärjää.

    • Jorris Meikäläinen

      Jos jääkiekkoa osaat pelat niin TERVETULOA !

    • annukka8

      Näin vieraspaikkakuntalaisena luen teidän juttujanne täällä.Kun tämä mahdollisesti Poriin muuttava henkilö kysyyy asiallisesti,että minkälainen kaupunki Pori on.Te vaan vastaatte ihan tyhmästi.Onko toi teidän mielestänne järkevää keskustelua?Itse en ole Porilainen,mutta käyn aika usein siellä.Minusta kesällä varsinkin tosi upea kaupunki.Ehkä ihmiset aika kateita,mutta eihän sellaisen kannata antaa vaikuttaa.Minä puolestani toivotan Sinut terve menneeksi Poriin.Hyvää kevään jatkoa kaikille lukijoille.Ja käyttäytykää fiksusti täällä,loukkaamatta toisianne.

    • patasydänkin

      Voin vakuuttaa että en edes usko että porilaiset kirjoittavat asiattomia kommentteja palstalle. Tännehän voi vastata vaikka juuri hienosti hopealle sijoittuneen Tapparan katkera fani. Kukaan ei myöskään takaa, onko kyselijä itse, joka vastailee asiattomasti itselleen. Näin saadaan helposti mollattua mitä tahansa kaupunkia.
      Sen olen kotikaupungistani huomannut, että aina on ollut hienoa palata työ- tai lomamatkoilta kotiin, Poriin.
      Koskaan ei ole käynyt edes mielessä muuttaa muualle.

    • patasydänkin joo

      Hyvä kirjoitus Patasydänkin... Muutaman päivän on palsta ollut täynnä mitä ihmeellisintä paskaa, lähinnä tampereen suunnalta, kai se sitten kuuluu asiaan.
      Olen asunut elämäni aikana kolmella eri paikkakunnalla, eikä Porista ole ollut
      koskaan pahaa sanottavaa. Viime vuosien kehitys on ollut oikean suuntaista, Porissa
      on hyvä asua ja elää.

    • Paskaakokokaupunkitä

      @patasydänkin joo

      Kerro nyt vittu meillekkin porissa yli 20 vuotta asuneille, että mitä sinun mielestäsi porissa on tehty siten, että voit sanoa, että suunta on oikea?

      Seuraavat kehitykset:

      Kauppakeskus puuvilla = Ei niin saatana mitään järkeä. Keskusta kuolee lopullisesti

      Yliopistokeskus siirretään rautatieaseman viereen = Palvelee ketä? Voidaan sanoa, että on oma "lentokenttä" ja "rautatieasema". Rautatieasemalla ja lentokentällä ei tee hevon helvettiä. Porista ei lähde juuri lentojakaan mihinkään puhumatta rautatieaseman junista. Rautatieasemalle ei ole edes kahviota. Lentokentälle on niin pitkä matka, että samalla vaivalla kävelee keskustaan kahville.

      Jäähalli toejoelle = Ketä palvelee? Ei yhtikäs ketään. Urheilu on tarkoitettu katinkurun lähelle ja piste. Sielä on stadion ja muut virikkeet. MItä helvettiä sitä jäähallia rakennetaan toiselle puolle Poria? Sielä on koulu ja kolme teollisuushallia. Yhdessä valmistetaan puimureita ja toisessa valetaan rautaa. Kolmas on logistiikkakeskus.
      MITÄ TÄÄLLÄ TAPAHTUU?

      Mitä poriin on viimeisen 5- vuoden aikana tullut:

      - Porin lääkäritalo, linja-autoaseman viereen. NIin helvetin huonot parkkipaikka mahdollisuudet ettei mitään rajaa. Parempi, kun pyytää jotain heittämään siihen eteen taksipaikalle, kun ettiä puolituntia parkkipaikkaa, mikä luultavasti löytyy niin pitkältä, että kävelet sieltä 15 minuuttia ja olet jo myöhässä.

      - Vitun ICCOKIKKELONMIKKOLA. Citymarket ja tokamanni jossa käy ihmiset vain sen vuoksi, että sielä on niin helevetin hilasta. Tokmanni kusee omaan nilkaansa kassajonojen muodossa ja toinen vetelee viimeisiään asiakaspulan vuoksi. Prisman viereenhän oli ihan helvetin hieno rakentaa toinen kauppakeskus. Myyjät on, ku rautakanki perseessä.

      - Eteläväylän Gigantti ja Prisma. Ja kuka näitä kaipasi? Ei ihan heti tule mieleen. On niin hiljainen tontti, että oksat pois.

      Täällä on ainoat virikkeet:
      - Porin Jazz (kerran vuodessa)
      - Silakka markkinat (kerran vuodessa)
      - Porin Tori (ja vitut on)
      - Pubit viikonloppuisin

      Täällä ei ole:
      - Harrastustoimintamahdollisuuksia. Mikäli ei harrasta painonnostoa tai väsyneitä jumppatunteja.
      - Ampumarata aivan kuollut. Ei jaksa yksinään räiskiä.
      - Jousiammuntarata ? Ei taida olla enää vetäjää. Liekö edelleen vanhan verhoomon yläkerrassa jossa ei viitsi edes käydä, kun tilat niin paskaset.
      - Jalkapallokentät täynnä mopoautoja ja lasinsiruja. Muutenkin kunnossapito aivan perseestä.
      - Biljardia voit pelata baareissa joissa aivan totaalista porin pohjasakkaa vakioasiakkaina. Tai talossa jossa homevaurioita ja katto tippuu niskaan.

      Täällä on niin sanotut virikkeet:
      Porin teatteri.
      Porin Museo. Ne samat jutut vuodesta toiseen
      Porin taidemuseo. Eipä paljon hetkauta
      Porin kirjurinluoto. Eipä sieläkään enää mitään ole jossei itte virikkeitä vie.
      Porin jäähalli ja ässät. Mikäli tykkää

    • Patasydänkin

      Kävelykatu, eka Suomessa
      kaupungin asukkaat valitsevat kauppansa, sinäkin voit valita sen lähikaupan, muutenkin kuin maitopurkin hakuun
      Sehän ei ole päättäjistä kiinni, mihin kauppa perustetaan. Voi olla ettei Puuvilla marketti menestykään. Itse en käy marketeissa. keskustan kaupat riittävät. Kahvilla käyn Raumalla ja räpsöössö, joskus Ukissa
      Yliopistokeskusta ei ole vielä siirretty
      Kävisitkö bongaamassa junia ja lentokoneita ? En minäkään siellä mitään tee. Jos ei matkustajia ole kylliksi, onko se päättäjien syy, jos juna- tai lentovuoroja ei ole. Minäkin haluaisin matkustaa suoralla lennolla Tiibetin pienelle ylämäkikentälle Tampereelta, ei vain pääse. Käy kahvilla keskustassa ennen juna-asemaa. Kun Hesingistä lähden junalla Poriin, käyn kahvilla vaikka Espan kahvilassa
      Hartval-areenalle on paaaljon pidempi matka,kuin Puuvillaan on vain vajaa kilsa
      En usko että hyvän pelin jälkeen tarvitsee enää lähteä virikkeilemään Katinkurun metsäpolulle. Jos sinne rakennetaan lisää halleja , metsä vähitellen vähenee ja menetämme sen, mistä nautimme.
      Älä koskaan rakenna kauneimmalle paikalle, silloin menetät sen.
      Logistiikkakeskus vapautuu tulevaisuudessa , joten siihen ympäristöön halli mahtuisi mainiosti. Havainnekuvakin on olemassa.
      Pitääkö aina odottaa, että joku muu järjestää tapahtumia, joihin SINÄ suosiollisesti voit saapua jos kiinnostaa, tai kävelymatka ei ole liian pitkä, tai niitä ei ole tarpeeksi usein.
      Koko Lääkäritalon ympäristö Viikkarin puolella ja Be-Bopin alakerta , Sokos on täynnä parkkipaikkoja, Porissa ei niistä ole pulaa. Ja eikös sen alakerrassakin ole. Lähde vähän aikaisemmin. Ymmärrän että olet vakavasti sairas ja käyt siellä usein, sääli.
      Juurihan valitit että Puuvillan Marketti tappaa keskustan kaupat, onko Mikkolassa käymässä päinvastoin, jos eivät kerran menesty ? Eteläväylänkin marketit kuolevat, asiakkaat siirtyvät keskustaan, johon juuri nyt valmistuu ISO ruokakauppa/ ostoskeskus / 16 kerrosta
      Yyteri, Pelle Hermanni, Kirvatsi, Räpsöö, hienot purjehdusvedet ,Noormarkun ja Kullaan ulkoilualueet, ai niin sinähän et kävele. Koko pikkumetsän, maauimalan alue, uimahalli. Lenkille pääsee kotiovelta, keskustasta kilometri luonnonhelmaan, melontaa Hevosluodossa ja Noormarkussa, ym. ym. Konsertteja keskustassa ja lähiympäristössä aika usein, eri yksityisissä urhelutiloissa aktiviteetteja runsaasti. Kaanaan vesitorniin kiipeilemään ta safarille. Avantoon Maikkariin ta Yyteriin, Keilaamaantyöväenopistoon soittamaan haitaria tai valokuvakursseille, kutomaan, usw. kieliä lukemaan. Poliittisiin järjestöihin vaikuttamaan paremman Porin puolesta, ettei tarvi aina odottaa, että muut tekevät puolestasi kaikki asiat.
      Toejoellakin tanssitaan lauantaisin, tangoa ja humppaa, tervetuloa, paitsi, että sinä viihdyt kaljan ääressä pubissa
      Harrastusmahdollisuuksia esitin jo edellä, niitä löytyy. Yksinkö ammuit siellä Linja-autoaseman alakerrassa ? Ampuminen on aika yksinäistä.Olen ampunut molemmissa paikoissa. Jousiampumarata on sairaalan takana.
      Mene heittämään keihästä stadionille, hyppää uimahallissa. Juokse Yyteriin ja ui Outooriin tai Säppiin, harrasta triatlonia. Bongaa lintuja, kun olet Säpissä. Valokuvaa perhosia,
      Teatterissa vaihtelevat n
      esitykset, käy välillä Raumalla ja Tampereella. Kesäteatterit ovat hienoja. Nakkila, Merikarvia Luvia, Kuivalahti Sunniemi, Eurajoen perinnehäät
      Museoiden vaihtuvat näyttelyt
      Miksi jonkun pitäisi juuri sinulle tehdä VIRIKKEET valmiiksi, haluatko maksaa palveluista. Yksityisiä virikkeentekijöitä löytyy puhelimen toisesta päästä. Mitä virikkeitä haluaisit itsellesi järjestettävän Kirjurinluotoon ? Talvella voit luistella ja kesällä kävellä ja ottaa eväät mukaan ja mennä ystäväsi kanssa piknikille ja syöttää sorsia. Käy kahvilla vanhassa kahvilassa. Tutki vanhoja asuinympäristöjä ja hienoja vanhoja puutaloja ja niiden koristeltuja ikkunakehyksiä, minä restauroin sellaisia. Harrasta puutöitä, kursseja löytyy. KÄY KALJALLA . MENE MARJAAN .! Kiinnostu ÄSSIEN peleistä. Saat uusia ystäviä, jotka auttavat mielenmasennuksessa ! Hyvää ötyä !!

    • Tätä mieltä

      Höpö höpö. Kyse on vain siitä, keitä me porilaiset haluamme tänne. Jos ei ole kotipaikkakunnalta naista saanut, niin todennäköisyydet saada sellainen Porista on aika pieni, Porissa kun on Suomen parhaimman näköiset miehet, niin kilpailu on kova.

      • viikonloppubylsimine

        "Jos ei ole kotipaikkakunnalta naista saanut, niin todennäköisyydet saada sellainen Porista on aika pieni"

        Rohkenen olla eri mieltä.Viikonloppupanoille pääsee varmasti.Porittaret ovat tunnettuja jakohaluistaan, vaikka olisivat aviossa.
        Vakiseuraa näistä ei kannata ottaa kylläkään, kun kulkevat ympäriinsä jakamassa itseään kuitenkin.


    • Minä23

      Parasta Porissa on halpa asuminen ja hyvät urheilumahdollisuudet.

      • pashanpuhumista

        missä vitussa muka on halpaa asua?! vuokrahinnat nouseet jokapuolella suorastaan sikahinnoiksi.kuka tahtoo maksaa kerrostalo KAKSIOSTA jotain 650€ kuussa?keittokomero, ja surkealta alueelta.

        jossain porkassa voi saada huumenarkkarin naapurista halvemman mutta muuten ovat asunnot järjestään sikahintaisia.jos vuokra sattuukin olemaan hieman halvempi, johtuu se siitä että maksat itsesi kipeäksi suoran sähkölämmityksen kanssa tms.

        hyvät urheilumahdollisuudet varmaan pitää paikkansa, mutta tuo asumisjuttu on täyttä pashaa.


      • Minä23
        pashanpuhumista kirjoitti:

        missä vitussa muka on halpaa asua?! vuokrahinnat nouseet jokapuolella suorastaan sikahinnoiksi.kuka tahtoo maksaa kerrostalo KAKSIOSTA jotain 650€ kuussa?keittokomero, ja surkealta alueelta.

        jossain porkassa voi saada huumenarkkarin naapurista halvemman mutta muuten ovat asunnot järjestään sikahintaisia.jos vuokra sattuukin olemaan hieman halvempi, johtuu se siitä että maksat itsesi kipeäksi suoran sähkölämmityksen kanssa tms.

        hyvät urheilumahdollisuudet varmaan pitää paikkansa, mutta tuo asumisjuttu on täyttä pashaa.

        Minä olen Helsingistä. Porissa on äärimmäisen halpaa, rivaritkin 1500e/m2.


    • kaunista poria

      Ei jaeta Manselaisille. Niillä on pehmeä kiire. "2.5 min. puheitten kanssa.

    • edullinenkin

      Minä asun Satakunnankadulla vuokralla. Aivan ihana pieni kolmio. Lähiaikoina remontoitu joka paikasta. Vuokra 650 ekeä, joten pidän halpana, Mukava kavely- matka keskustaan.

    • ei Poriin

      Ehkä sinuna miettisin vielä toisenkin kerran Poriin muuttamista. Takahikiää se on. Miksi et kerralla muuttaisi sinne, missä on elämää, kuten Helsinkiin, Tampereelle tai Turkuun. Tai pane kerralla elämä risaikseksi ja lähde ulkomaille. Porii sopii sellaiselle, jonka mielestä paikoillaan junnaava, tylsä, umpimielinen pikkukaupungin meininki on ok. Pori on muuten vielä harvinaisen ankea pikkukaupunki! Jos pikkukaupungit kiinnostavat, harkitse Jyväskylää tai Vaasaa.

    • Mikrohodari

      Sanotaanko vaikka näin, että Pori on kuin einesruoka. Kyllä Porissa nyt elää mutta ei juuurikaan muuta...

    • §§§§§

      Porissa on hyvä PRISMA ja muutenkin boonustelu on hyvällä mallilla.
      Kantsii muuttaa vaan tänne.

    • Pori Porilaisille!

      Porissa on paljon persuja joka on hyvä asia. Pori muistuuttaa paljon erästä pientä kaupunkia. Porilaisten silmille ei hypitä.

    • taallatapahtuunain

      Kaupunki jossa sattuu ja tapahtuu mutta muuten on ankeata Näin suoraan sanoen

      virikepuoli: Lähinnä baarit tai koiran paskattaminen yöllä , naapurien toilailujen seuraaminen . sitten oma mielikuvitus. Löytyy toki teatteri ja museo mutta nämä kohteet eivät enemmistöä kiinnosta. Varsinkaan nuoria.
      Sitten tietenkin ässät, alasarja futista ,pesäpalloa, vesipalloa sun muita kääpiölajeja joissain alasarjoissa.
      Uimahallikin löytyy mutta ei sielläkään jaksa joka päivä käydä kun ylipainoiset vetää vesijoogaa/kävelyä koko päivän ja valtaavat parhaat altaa koululaistenkin viedessä loput.

      urheilumahdollisuudet: Rahaa olisi hyvä löytyä jos mielii muuta tehdä kuin paskattaa koiraansa tai lenkeillä, uida , käydä tsaarin ajoilta peräisin olevilta peräkamarin kuntosaleilla nostamassa rautaa.

      ihmiset: Enemmistönä Sisäänpäin kääntyviä tai sitten muuten vain sekaisin. Nuoriso enimmäkseen koostuu lähinnä joko merkkivaatteita käyttävistä pinnallisista ylijumalista tai sitten keuhkotaudista/alkoholiongelmasta kärsivistä paskanhajuisista nahkatakkijuipeista, piripäistä joille kelpaa oman koiran kusikin vaikka päihteeksi.

      parhaat menomestat: Cabaret kallis paikka muuten kuin after dark päivinä ja meno melko pinnalisen teennäistä. Eli porukka istuu hiljaa omissa porukoissaan niin sanotusti sivistyneesti tissutellen . Kappaleet kerrasta /vuodesta toiseen niitä samoja pissaliisa/rakkaus paska kappaleita mitä tulee NRJ:ltä 24/7.

      kino: Ihan hyvä meno muuten mutta asiakaskunta on iältään selvästi alle sallitun rajan ja se ei jää huomaamatta. Pissismesta pääsääntöisesti.

      amarillo:Mukava , rauhallinen , laadukas ja helvetin kallis seurustelumesta. Menopuoli pyöreä nolla. Ruokapaikkana hyvä.

      PK: ikäkeskiarvio reilusti yli 30. Ikinuoria mammoja ja pappoja leikkimässä teiniä. Musiikkipuoli koostuu matista ja teposta ,frederikistä sun muuta samaa. Muuten ihan ok.

      Winston: Normi baari paitsi ässien pelien , mm-kisojen aikaan .Näitä televisioidaan hyvin.

      Yyterin laguuni: Löytyisi varmasti enemmän asiakaskuntaa jos ei olisi keskellä metsää 20 kilsan päässä keskustasta. Talvella kävijöinä lähinnä paikallisia juoppoja . Kesämesta lähinnä.

      Loput on sitten ihan normisettiä tai räkälöitä. Pihla pub ,kippari porkasta ja itä-porin baarit sellaisia joissa voi joutua herkästi tappeluun tai väkivallan uhriksi.

      Muuten normaali kaupunki jossa riittää pikaruokapaikkoja yhden helsingin verran. kebab/pizzeria paikkoja välttelisin ihan vain oman vatsan terveyden vuoksi. Cotton grill, tiilimäen neste /abc hyviä ruokapaikkoja jos ei halua amarilloon mennä tuhlaamaan . Hesburgereista/mäkkäreistä puuttuu ostetuista tuotteista aina välillä sämpylätkin. Liikennekulttuuri on lähinnä väistä tai haista tyyliä .
      Porkka,sampola,impola.väinölä,pihlava muistuttavat hyvin neuvostoliiton olemassaolosta.
      Päivisin tekemisenä lähinnä ostoskeskuksissa/kahviloissa hilluminen,omien asioiden hoitaminen tai töissä käynti.
      Torihan meillä on lähinnä vain mielikuvituksessa.

      Tietenkin jos olet porvari niin sitten tekemistä löytyy. väkisinkin kylän seurapiireistä

      • aripekkafani

        Sinä se jaksat tuosta kateus ja keuhkotauti rallatuksestasi aina.

        Olen varma että tehtailet näitä aloituksia vain siksi että saisit puhua porista negatiiviseen sävyyn.Kukaan Poriin muuttava ei todellakaan kysele että kannattaako tänne muuttaa, vaan yksinkertaisesti tulevat jos tarvetta sille on.

        "Tietenkin jos olet porvari niin sitten tekemistä löytyy. väkisinkin kylän seurapiireistä"

        Määrittele porvari? Eräs tuntemani aivokääpiö oli sitä mieltä että jokainen jolla on senttikin enempi rahaa kuin hän, on porvari.Eikä linkkailla mitään vitun wikipedioita tähän vaan kerro omin sanoin.


    • itestä kiini

      Ihmisen pitää kattoo peiliin jos ei viihdy. Itse olen viihtynyt aina sielä missä olen ollut. Niin isoissa kuin pienissäkin, niin kielellisestikin erinlaisessa se vaan vaatii sopeutumista, opettelua jne.

      • kiinnikö

        Toiset tyytyy maksamaan paskasta ja toiset ei.


    • Anonyymi

      maksa paskasta

    • Anonyymi

      Töiden perässä? Hmmmm....
      Työt ei ole enää täällä, mutta onneksi on vielä Kelan toimisto. Tosin valkoihoiset joutuvat nyt odottelemaan ulkona, kun paremmat ihmiset saavat odotella sisätiloissa.
      Tulisitko Turkista vai Ruotsin Rinkebyystä?

    • Anonyymi

      Tua noi,

      porilaisuus on neurokemiallinen vamma, josta ei koskaan parane

    • Anonyymi

      Ei koskaan kannata muuttaa Poriin sun elämä menee pilalle

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1366
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1181
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe