Mikä päivä tänään on?

Minusta on kyllä selvästi keskiviikko, joka ei varmaan pidä paikkaansa. Miten olis juhannuspäivä, pikkujoulu tai muu sellainen?

54

262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • texsanell1

      Onnenpäivä,-- täällä ainakin!
      Vihdoin sain Omagurun avulla kaikki reiraan, ja pääsyn Sampo Pankkiin (Danske Bankeniin)
      Kaikki oli hurlumhei, kun jouduin vaihtamaan selaimenkin, salasanat joka taholle hukassa, mutta poimi se Antti-guru ne esiin ja asenteli:D

      Kaikesta veloitetaan,...mutta minkäs teet, pankkiakin pitäisi kai vaihtaa, pääasia että sain apua silloin kuin tarvitsin,....hurraa:D

      Niin, että ONNENPÄIVÄ!

    • hevat

      Kyllä alkaa kesä meillä--tehdä päivät onnelliseksi. Uimapuvussa laittelin kukkapenkkijä,sainpahan aurinkoa...Kumpa saisin vihdoin punajäkälään
      auringosta avun.

      • Huvää aurinkoista päivää kaikille olen taasen kuvioissa --kuka HALUAA uUDEN kALASÄÄKSI AVAUKSEN --NYT ON ULLAMIRJAMI VALMIS ,MITÄS TÄNSAnotte ---mielipiteitä


      • * * * *
        ullamirjami kirjoitti:

        Huvää aurinkoista päivää kaikille olen taasen kuvioissa --kuka HALUAA uUDEN kALASÄÄKSI AVAUKSEN --NYT ON ULLAMIRJAMI VALMIS ,MITÄS TÄNSAnotte ---mielipiteitä

        Halutaan, halutaan!!!!


      • Kolli oon
        ullamirjami kirjoitti:

        Huvää aurinkoista päivää kaikille olen taasen kuvioissa --kuka HALUAA uUDEN kALASÄÄKSI AVAUKSEN --NYT ON ULLAMIRJAMI VALMIS ,MITÄS TÄNSAnotte ---mielipiteitä

        Vanhan kertaus
        on edelleen opintojen äiti.
        Näin kertoi Mirjaullamiviime keväänääitienpäivän aikaan.
        Kummallista, että hän on tänäkin vuonna 2014 avannut LINTUBONGAUKSIOAAN ainakin 60, 70 ja 80 palstoille.
        Kukaan ei moiti edes YKSINHÖPEREHTIMISESTÄ häntä.
        Synttärionnittelutkin sai ja hän vastasi kahdella viestillä avaajalle, joka taas hänelle.
        Mitään muuta onnentoivvotusta en huomannut.
        KATTIA KANS!
        oli kuulemma pyydetty häntä avaamaan aiheesta mielenkiintoisen keskustelun.

        Mulla on T-paita, jossa
        lukee:
        RUUNAAMATOON KUNINGAS.
        - lahjahevosen hampaita ei sovi arvostella/Veikkaus.fi


      • ammu kuvilla

      • .........
        Kolli oon kirjoitti:

        Vanhan kertaus
        on edelleen opintojen äiti.
        Näin kertoi Mirjaullamiviime keväänääitienpäivän aikaan.
        Kummallista, että hän on tänäkin vuonna 2014 avannut LINTUBONGAUKSIOAAN ainakin 60, 70 ja 80 palstoille.
        Kukaan ei moiti edes YKSINHÖPEREHTIMISESTÄ häntä.
        Synttärionnittelutkin sai ja hän vastasi kahdella viestillä avaajalle, joka taas hänelle.
        Mitään muuta onnentoivvotusta en huomannut.
        KATTIA KANS!
        oli kuulemma pyydetty häntä avaamaan aiheesta mielenkiintoisen keskustelun.

        Mulla on T-paita, jossa
        lukee:
        RUUNAAMATOON KUNINGAS.
        - lahjahevosen hampaita ei sovi arvostella/Veikkaus.fi

        se käy kuin tyhjää vaan tuo manipulointi,


      • kolliton
        * * * * kirjoitti:

        Halutaan, halutaan!!!!

        Kattia kans kolli haluaa kattia kans


      • millaurjami
        ullamirjami kirjoitti:

        Huvää aurinkoista päivää kaikille olen taasen kuvioissa --kuka HALUAA uUDEN kALASÄÄKSI AVAUKSEN --NYT ON ULLAMIRJAMI VALMIS ,MITÄS TÄNSAnotte ---mielipiteitä

        Sääskenpuremia sääksi.


    • tex

      Kesäpäivältä todella tuntuu, varjossa 21°-- nyt vielä pöytäliina ja istuintyynyt paikoilleen ulkona katoksen alla ja kaffeelle:D
      Toivottavasti aurinko ja ilma auttavat hevat, tuo positiivinen ja iloinen mieli on sinussa niin hyväätekevää!

      • Matamimimmi

        Ruuneperille "tiedoksi, että keskiviikko, eli pikkulauantai tämä on. Jos juhlapyhiä kaipailet, niin huomenna on helatorstai. Vappu meni ja helluntai ja juhannus ovat vielä kesäisistä juhlista viettämättä.
        Muuten hyvin ymmärrettävä kysymys tuo," mikä päivä tänään on"?
        Meillä on tullut melkein sanomista kun toinen vastaa , vaikkapa, etä on vides toukokuuta ja toinen äsähtää, että kyllä minä sen tiedän, mutta onko tämä maananti, vai tiistai,senkin .....


    • tämä päivä

      Kyllä muistan 8/5 päivä jolloin pidin vaimoani kädestä lähes 4 tuntia näkien kaikki kuoleman vaiheet ja loppu henkäyksen.

      Tämä sairalassa, jonne hän käveli viikkoa ennen tosin sairas aika oli yli kaksi vuotta.

    • * * *

      Tänään on Voitonpäivä, muistona liittoutuneiden voitosta Saksaa vastaan. 8.toukokuuta 1945.

      Tänään on myös kaunis keväinen keskiviikko, ja huomenna on helatorstai.

      • Matamimimmi

        Niinpä, samoin kuin silloisen Neuvostoliitonkin voitosta Saksaa vastaan.
        Idällä ja lännellä oli kiire jakamaan "saalista".
        Mielestäni oikein Saksalle, tai oikeammin Hitlerille.Mikähän oli se syy, tai aihe, joka toi amerikkalaiset sotimaan Saksaa vastaan?
        Oikein oli kun tulivat, mutta kamalan suuren miesuhrin se vaati.
        Normandiassa on silminkantamattomiin ristejä, mihin liittoutuneiden sotilaita haudattiin.
        Vietnamiin meno oli aiakin hätävarjelun liioittelua Amerikan taholta.
        Maan johto pelkäsi niin sairaasti kommunismin leviämistä ympäri maapallon, ettei mitään rajaa. Vai perustuiko Vietnamiin meno johonkin aikaisemman hallituksen ja presidentin tekemään lupaukseen?
        Muuten Voitto on suomalainen miehen nimi, mutta minun kalenterissani ei ole merkitty Voiton nimipäivää. Niinpä siis: Mikä päivä tänään on:))


      • Totuus on vaikea
        Matamimimmi kirjoitti:

        Niinpä, samoin kuin silloisen Neuvostoliitonkin voitosta Saksaa vastaan.
        Idällä ja lännellä oli kiire jakamaan "saalista".
        Mielestäni oikein Saksalle, tai oikeammin Hitlerille.Mikähän oli se syy, tai aihe, joka toi amerikkalaiset sotimaan Saksaa vastaan?
        Oikein oli kun tulivat, mutta kamalan suuren miesuhrin se vaati.
        Normandiassa on silminkantamattomiin ristejä, mihin liittoutuneiden sotilaita haudattiin.
        Vietnamiin meno oli aiakin hätävarjelun liioittelua Amerikan taholta.
        Maan johto pelkäsi niin sairaasti kommunismin leviämistä ympäri maapallon, ettei mitään rajaa. Vai perustuiko Vietnamiin meno johonkin aikaisemman hallituksen ja presidentin tekemään lupaukseen?
        Muuten Voitto on suomalainen miehen nimi, mutta minun kalenterissani ei ole merkitty Voiton nimipäivää. Niinpä siis: Mikä päivä tänään on:))

        Kuka pelasti Suomen????


        Aatu palasti, vaikka paineet Berliiniin olivat kovat.

        Aatu oli uskollinen Suomeen aina- ajassakin näkyy!


      • * * *
        Matamimimmi kirjoitti:

        Niinpä, samoin kuin silloisen Neuvostoliitonkin voitosta Saksaa vastaan.
        Idällä ja lännellä oli kiire jakamaan "saalista".
        Mielestäni oikein Saksalle, tai oikeammin Hitlerille.Mikähän oli se syy, tai aihe, joka toi amerikkalaiset sotimaan Saksaa vastaan?
        Oikein oli kun tulivat, mutta kamalan suuren miesuhrin se vaati.
        Normandiassa on silminkantamattomiin ristejä, mihin liittoutuneiden sotilaita haudattiin.
        Vietnamiin meno oli aiakin hätävarjelun liioittelua Amerikan taholta.
        Maan johto pelkäsi niin sairaasti kommunismin leviämistä ympäri maapallon, ettei mitään rajaa. Vai perustuiko Vietnamiin meno johonkin aikaisemman hallituksen ja presidentin tekemään lupaukseen?
        Muuten Voitto on suomalainen miehen nimi, mutta minun kalenterissani ei ole merkitty Voiton nimipäivää. Niinpä siis: Mikä päivä tänään on:))

        Kauhistuttaa ajatus, jos Hitler olisi voittanut. Monikohan meistä olisi joutunut kaasukammioihinsa.
        Sotateollisuus on aina voinut paksusti. Sota on tätä päivää monissakin maissa. Köyhä Porjois-Koreakin kalisuttelee sapeleita, vaikkei kansalaisillaan ole kaikilla edes ruokaa.
        Miksi maailmassa pitää olla niin paljon pahaa?

        Voiton nimppapit ovat 14. helmikuuta.

        Minulle tämän päivän paras anti on se, että se on minun elinpäiväni. Vieläkin sain uuden kevään.
        Mitä Aatu pelasti? Miehensä polttivat lähes koko Lapin.


      • Matamimimmi
        Totuus on vaikea kirjoitti:

        Kuka pelasti Suomen????


        Aatu palasti, vaikka paineet Berliiniin olivat kovat.

        Aatu oli uskollinen Suomeen aina- ajassakin näkyy!

        Aatu ei pelastanut Suomea, eikä mitään tai ketään muuta. Hän tuhosi lähes koko Euroopan, tapatti sodassa mielettömän määrän ihmisiä.
        Tiedätkö, että Saksa tarvitsi nikkeliä aseiden valmistukseen ja Suomen Petsamossa oli erittäin tuottava nikkelikaivos. Siinäkin oli mielipuolelle motiivia lähteä aseveljeilemään Suomen kanssa.
        Suomi pelastui sodasta siksi kun Stalinin huomasi, että maamme on turhan vähäarvoinen, verrattuna siihen, että joukot tarvittiin etelään päin torjumaan saksalaisten älytön suuruudenhullu yritys tunkeutua Venäjälle.
        Sotakin kauheuksineen oli kuitenkin ihmistä suuremman "Ylipäällikön" kädessä.


    • päivän 8/5

      Tänään on tosi humalan päivä 8/5, sanat tulevat humalaisen suusta kuin lapsien, siis totuus.

    • *Kukkahame*

      Tänään on siivouspäivä, koko päivän!
      Terassin puulaatat pesin, lattian pesin ja istutin kukkaset ja nyt alkaa jko tuntumaan että voimat loppuu.
      Tämä on joka keväinen homma saas nähdä vieläkö ensi keväänä tätä runjanssia jaksaa tehdä, vaan enpä sitä sure sinne on kokonainen vuosi aikaa.

      Tänään on se päivä kun naapuri istuttaa uutta pensasaitaa, nuori komea mies siinä onkin silmäniloa ihan yllin kyllin.

      Ja huomenna on Eurooppapäivä onkohan siinä jotain iloa? höh enpä tiedä.

      • Haloo onko kaikki kuulolla -- Ullamirjami on taas kuvioissa -- Haluuko kukaan uutta kalasääksi aloitusta --tässä olis yks ehdoka joka laittais taas jutut luistaan . Mielipiteitä-


      • * * *
        ullamirjami kirjoitti:

        Haloo onko kaikki kuulolla -- Ullamirjami on taas kuvioissa -- Haluuko kukaan uutta kalasääksi aloitusta --tässä olis yks ehdoka joka laittais taas jutut luistaan . Mielipiteitä-

        Haluaa, haluaa, haluan jo toiseen kertaan. Haluan, nyt jo kolmannenkin. :))


      • sääksikalaton
        * * * kirjoitti:

        Haluaa, haluaa, haluan jo toiseen kertaan. Haluan, nyt jo kolmannenkin. :))

        haluathan sinäkin sääksikalan


    • Nollat historiassa

      Suomi on nolla mikä on historia täysin nolla!

      Tosin aika tulee järjelle joka on pois.

    • .....Ilkka M

      Suljettu taivaaseen nousun vuoksi!
      Työviikon katkaisee taas outo torstai. Helatorstain käsikirjoituksesta tulee mieleen saippuasarja.
      koomattu ja ramiini, raamattu ja koraani

    • Uusi päivä uutta voimaa antaa. Näin on vaan uskottava , ja kun kovasti uskoo , se käy toteen . Helatorstai ainakin on --onkos tämä joku erikoinen päivä .
      Kauppaan on ainakin mentävä , sapuska on loppunut , ja jerrylle kanssa , se ei tykkää niistä kovista muruista mitä monet syöttää koirilleen . Laitan vaan aktiivipallon sisään miin ihme , ne kelpaa
      Mutta nyt on piristyttävä ja saatava jotain aikaseks
      Ei maailma laiskoja ruoki --vai kuinka se menee Ei vaan ne laiskat taitaa voidakkin paremmin kun Työn kovan raatajat.

    • Kyllä on saanut töitä tehdä tänä aamuna tietokoneeni kanssa. Onneksi sain rekattua kuitenkin, osaa ne Omagurutkin sekoittaa kaikki salasanat ja tutut systeemit:D
      Nauraahan tässä täytyy, onnellinen loppu on sentään!

    • huumorilla tänään

      ruune..

      Eiks´ole kummallista, että porukka ei pysy ruodussaan vaikka kuinka olet ohjeet antanut? Ei pysy, ei pysy asiassa, siis aloituksessa.

      Nytkin on pian käyty toinen maailmansota uudelleen ja eräs härnää toistamiseen; "avaankos lintulinkin"?, mutta ei avaa ja toisekseen onhan noita linkkejä jo tarpeeksi lintukameroillekkin.

      ps. minäkin huomasin helatorstain tulevaksi, kun kävin lapseni luona ja joskus on avattava tietsikka, että tietää todellisen päivän, sillä ei se selviä almanakasta.....ai niin, onhan minulla puhelin!

      • Tuollaiseksi pahaksi olen oppinut, mutta väliäkö tuolla.Kaikki ovat hyvinkin pysyneet aiheessa - lopultakin.


      • huumorilla tänään
        Ruuneperi kirjoitti:

        Tuollaiseksi pahaksi olen oppinut, mutta väliäkö tuolla.Kaikki ovat hyvinkin pysyneet aiheessa - lopultakin.

        ruune..

        Niinpä niin, että tuollaiseksi pahaksi? Kuka sinut opetti? Vaimo, vai palstalaiset?

        Kyllä minäkin tunnen ja tiedän nuo "opettajat", etenkin miehet, mutta ikävä kyllä myös lapseni.

        Koskaan ei mene kohilleen, vaan aina on korjaamisen varaa.

        Jotainhanssa sitä oppii, vaikka hitaasti, että nuoremmille on turha oppia antaa, puhumattakaan näille palstoille.

        Se, mikä kotona toimii komenteluna, ei täällä toimi, joten usko se hyvällä, ettei siitä seuraisi pahaa.

        Koska en tiedä perhetaustaasi, enkä motivaatiostasi tänne kirjoitella, niin jotain ounasteluja on kuitenkin, kun tänne keskiyön jälkeen kirjoittelet.

        Toivottavasti toiset kirjoittajat valistavat minua, sillä kuinka muutoin oppisin pian tuntemaan tuon "ruunen" oikean luonteen?

        Jotkut liehittelevät ja toiset inhoavat, mutta miksi?


    • kaisu-liisa
      • Matamimimmi

        Niinpä näkyy olevankin Eurooppa-päivä, mutta me emme sitäkään noteeranneet, sillä lippu olisi pitänyt nostaa salkoon. Emme edes ajatelleet. No, enää ei viitsi tähän aikaan päivästä, ja sitä paitsi liputuspäiviä on mahdottoman monta vuodessa. Neljä varmaa liputuspäivää meiltä ei jää väliin: Vappu, äitienpäivä, juhannus, itsenäisyyspäivä ja sitten vielä joku, joka ei heti tule miekeeni. Pitäisi ottaa kalenteri esiin, mutta kuten joku sanoikin, että saamattomuus alkaa meikäläisen ikäistä vaivata.


      • Eurooppa ja rahat!
        Matamimimmi kirjoitti:

        Niinpä näkyy olevankin Eurooppa-päivä, mutta me emme sitäkään noteeranneet, sillä lippu olisi pitänyt nostaa salkoon. Emme edes ajatelleet. No, enää ei viitsi tähän aikaan päivästä, ja sitä paitsi liputuspäiviä on mahdottoman monta vuodessa. Neljä varmaa liputuspäivää meiltä ei jää väliin: Vappu, äitienpäivä, juhannus, itsenäisyyspäivä ja sitten vielä joku, joka ei heti tule miekeeni. Pitäisi ottaa kalenteri esiin, mutta kuten joku sanoikin, että saamattomuus alkaa meikäläisen ikäistä vaivata.

        SUOMI ANTAA 30 MILJ EUROA AFGANISTANIIN

        http://yle.fi/uutiset/suomi_jatkaa_afganistanin_tukemista/6611785
        Tiällä tapellaan sote-uudistuksesta ja samanaikaisesti rahaa annetaan taas mm
        Afganistaniin 30 milj euroa jo annettujen 190 milj euron lisäksi.

        Kotimaa köyhtyy mutta tärkeintä on näemmä muiden maiden tukeminen taas kerran.


      • kaisu-liisa
        Matamimimmi kirjoitti:

        Niinpä näkyy olevankin Eurooppa-päivä, mutta me emme sitäkään noteeranneet, sillä lippu olisi pitänyt nostaa salkoon. Emme edes ajatelleet. No, enää ei viitsi tähän aikaan päivästä, ja sitä paitsi liputuspäiviä on mahdottoman monta vuodessa. Neljä varmaa liputuspäivää meiltä ei jää väliin: Vappu, äitienpäivä, juhannus, itsenäisyyspäivä ja sitten vielä joku, joka ei heti tule miekeeni. Pitäisi ottaa kalenteri esiin, mutta kuten joku sanoikin, että saamattomuus alkaa meikäläisen ikäistä vaivata.

        Taitaa noita erikoispäiviä olla jo joka päivälle ainakin yksi.
        Meillei ole edes lipputankoa.
        Minulla on joka päivä tapana katsoa Wikipediasta nimmarit ja muut päivityset.
        Nythän teille äideille on pian äitienpäivä. Meillä on päivän kunniaksi käynti hautausmaalla.
        Tuntuu erikoiselta, miten joillakin meidän ikäisillä on vielä ainakin toinen vanhempi elossa.
        Katri Helenan äiti täyttää 96 vuotta, kertoili telkkarissa.

        http://www.youtube.com/watch?v=39a7LmcN1qg


    • Mikä päivä ja mitkä kirjoittajat. Elekää rajoja laittako, ei niitä muista noudattaa. Palstalle on tullut uutta väriä, en tarkoita poliittista. Sulavasti näpyttelette juttuja palstalle ja minä aloin miettimään, alkaisko näille mukaville ihmisille vastaillakin ;-)))))
      Onko nuo naiset tai miehet tulleet kuuskymppisten puolelta. Siellähän minäkin aloitin, mutta kun sittenkymmenluku alkoi seittämällä, aidan tälle puolen siirryin ja jumissa ollaan. Uhkaavasti takaseinä lähenee täälläkin.
      Toinen mahollisuus tietysti on nikin vaihto. Tutultakin tuntuu joteskin, onkohan nuo numensä vaihtaneet?
      Hullua tämmöisiä on pohtia, johan olen aikaa päiviä nti Marplen lierihatun päästäni viskannut.
      Kamala kun on niin naakistunut tähän omaan nimeensä, jota vain vähän olen välillä tuunaillut. Surutyötä tehden voisi onnistua uuden nimen keksiminen.
      Vaan mitä se kannattaa, kaikki kuitenkin arvaisivat viestien alkuperän.

      • olkoon torstai nyt.

        sinulle catleija-ek

        Olen rekisteröity, mutta käytän toista nimmaria ja siirtynyt tänne ikäni puolesta, vaikka entisestä muistista lueskelenkin tuota 60 palstaa.

        Hieman epäröin myös sitä, että käyttäisin valitsemaani nimmari täällä, sillä näitä kaiken arkistoivia kirjoittajia riittää joka palstalle.

        Siis, sanoppa yksikin asia perheestäsi, sukulaisista tai tuttavista, puhumattakaan omasta mielipiteestäsi silloin joskus netin alusta, niin kaikki on muistissa joillakin ja ne vedetään esiin tarpeen tullen.

        Hämmästyttävin oli myös Iltalehden luku. En tiedä, painoinko väärin, mutta siellähän ilmestyi minun fasebook kuvani, tosin maisema, joten ei tunnistettava, mutta kuitenkin.

        Onko yleensäkkään mielekästä meidän ikäisillä rekisteröityä joka paikkiaan nimellään, vaikka se olisikin salasanan takana???

        Täällähän huudellaan alvariinsa, että pitäisi olla rekisteröitynä, tai käyttää samaa nikkiä, mutta mielestäni silloin pääsevät nämä ennustaja eukot valloilleen, kuten maaseudun juoruämmät.

        Ystävä olen, mutta kokemusta myös tosielämän juorujen pahuudesta.

        Jaaaaa, minkähän keksisin nimppariksi?


      • kaisu-liisa
        olkoon torstai nyt. kirjoitti:

        sinulle catleija-ek

        Olen rekisteröity, mutta käytän toista nimmaria ja siirtynyt tänne ikäni puolesta, vaikka entisestä muistista lueskelenkin tuota 60 palstaa.

        Hieman epäröin myös sitä, että käyttäisin valitsemaani nimmari täällä, sillä näitä kaiken arkistoivia kirjoittajia riittää joka palstalle.

        Siis, sanoppa yksikin asia perheestäsi, sukulaisista tai tuttavista, puhumattakaan omasta mielipiteestäsi silloin joskus netin alusta, niin kaikki on muistissa joillakin ja ne vedetään esiin tarpeen tullen.

        Hämmästyttävin oli myös Iltalehden luku. En tiedä, painoinko väärin, mutta siellähän ilmestyi minun fasebook kuvani, tosin maisema, joten ei tunnistettava, mutta kuitenkin.

        Onko yleensäkkään mielekästä meidän ikäisillä rekisteröityä joka paikkiaan nimellään, vaikka se olisikin salasanan takana???

        Täällähän huudellaan alvariinsa, että pitäisi olla rekisteröitynä, tai käyttää samaa nikkiä, mutta mielestäni silloin pääsevät nämä ennustaja eukot valloilleen, kuten maaseudun juoruämmät.

        Ystävä olen, mutta kokemusta myös tosielämän juorujen pahuudesta.

        Jaaaaa, minkähän keksisin nimppariksi?

        Kyllä minua on aina naurattanut ja ihmetyttänyt, kun joku ihan pokkana sanoo tutkivansa jokaisen pilkun paikan, ja vieläpä arkistoivansa muiden kirjoituksia. Minulla ei tulisi mieleen arkistoida omianikaan, eivät nämä ole niin ainutkertaisia.
        Minä en ainakaan enää koskaan rekisteröidy, minusta se on jotenkin rautakangen työntämistä selkäpiihin.
        Liian asiallinen osaan olla muutenkin.


      • Minä aion ainakin
        kaisu-liisa kirjoitti:

        Kyllä minua on aina naurattanut ja ihmetyttänyt, kun joku ihan pokkana sanoo tutkivansa jokaisen pilkun paikan, ja vieläpä arkistoivansa muiden kirjoituksia. Minulla ei tulisi mieleen arkistoida omianikaan, eivät nämä ole niin ainutkertaisia.
        Minä en ainakaan enää koskaan rekisteröidy, minusta se on jotenkin rautakangen työntämistä selkäpiihin.
        Liian asiallinen osaan olla muutenkin.

        rekkautua, ja ruusunkuvan kehitän siihen ettee!


      • kaisu-liisa
        Minä aion ainakin kirjoitti:

        rekkautua, ja ruusunkuvan kehitän siihen ettee!

        Vai silviisiin.
        Monilla on kukka tai kissa, jopa koirakin.
        Joillakin rohkeilla ihan oma kasvokuvakin. Kerran tuolla nuoremmissa joku oli rekannut itsensä, ja laittanut jonkun filmitähden kuvan. Itse kertoi ylpeänä.


      • olkoon torstai nyt
        Minä aion ainakin kirjoitti:

        rekkautua, ja ruusunkuvan kehitän siihen ettee!

        minä aion j.n e. vaikka kaisu-liisalle piti vastata. Mutta menköön, sillä olette ilmeisesti kuulolla?

        Ihmettelen tuota rekisteri pakkoa? Samoin saman nimmarin käyttöä? Mielipidehän on voinnut muuttua lukiessa toisten kirjoituksia, mutta voi "taivas"! Joku on tallentanut mielipiteesi arkistoonsa ja kaivaa sen esiin!!!

        Samoin , jos elämäntilanteesasi on joku "musta" hetki ja kirjoitat siitä tänne sillä vakinikilläsi, niin eikös sekin kaiveta 10-v takaa, että noinhan se meni silloin???

        Minä jotenkin ounastelen, että porukka, joka kaipailee vakinikkejä..niin ja mitä ne rekisteröidytkään kertovat, muuta kuin sivut ovat salatut??? Niin siis ne vakkarin kaipaajat, ovat vain uteliaita tietämään kirjoittajasta enemmän, kuten missäs hän asuu, millainen koti, millaiset harrastukset...ja entäs ne yöasut ja pettämiset????


      • kaisu-liisa
        olkoon torstai nyt kirjoitti:

        minä aion j.n e. vaikka kaisu-liisalle piti vastata. Mutta menköön, sillä olette ilmeisesti kuulolla?

        Ihmettelen tuota rekisteri pakkoa? Samoin saman nimmarin käyttöä? Mielipidehän on voinnut muuttua lukiessa toisten kirjoituksia, mutta voi "taivas"! Joku on tallentanut mielipiteesi arkistoonsa ja kaivaa sen esiin!!!

        Samoin , jos elämäntilanteesasi on joku "musta" hetki ja kirjoitat siitä tänne sillä vakinikilläsi, niin eikös sekin kaiveta 10-v takaa, että noinhan se meni silloin???

        Minä jotenkin ounastelen, että porukka, joka kaipailee vakinikkejä..niin ja mitä ne rekisteröidytkään kertovat, muuta kuin sivut ovat salatut??? Niin siis ne vakkarin kaipaajat, ovat vain uteliaita tietämään kirjoittajasta enemmän, kuten missäs hän asuu, millainen koti, millaiset harrastukset...ja entäs ne yöasut ja pettämiset????

        Samalla lailla minäkin ajattelen. En kaipaa edes aina samaa nimimerkkiä. En enää rekisteröidy, en kirjoita erilailla puskasta kuin rekisteröityneenäkin, eli miksipä.
        Voivathan rekatut vaihtaa vaikka kuinka intiimejä asioita kaksistaan, tänne en itse oikein tykkään itsestäni kovin kertoilla.
        Vaikka kaipa aina jotain näkyy, kun sanoja kirjoittaa.
        Mutta kukin taaplaa, kuin tykkää. Ollaan erilaisia, sehän on rikkautta.
        En minä ymmärrä, miksi pitää muista tehdä mitään persoonaa?
        Tämä kone on aikaaviepä kapine, itseltäni se on vähentänyt kirjojen lukemista, mikä on harmi.
        Kun alkaa jotain asiaa hakemaan, löytää pian itsensä jostain aivan muualta, ja aikaa on kulunut huru mykket.


    • No mutta heippa!
      Enhän minä pois ole ollutkaan, eilen vielä toimi edellinen nimimerkki, mutta tänä aamuna suomi24:n tietokone sekosi täysin!!! Se tarjosi aivan virheellisiä käyttäjänimiä ja salasanoja tunnin pari,...loputa kyllästyin (pidä sitten tuo nimihirvitys) ja avasin uusvanhan nikkini ja osion.

      Kumma juttu kun facebookiin ei ollut mitään häikkää, mutta saattoihan nuo Oma gurutkin sekoittaa pakkaa, siinä toivossa, että taas olisi asiaa. Rahastus tuli mieleeni.
      Loreena,..kiitos sinullekin sanoistasi, kiva kun olet mukana, olen kaivannut viestejäsi :) ja kiitos kun minutkin tunnistetaan!

      Meinasi tulla turvaton olo aamulla, mutta iloitsin todella sini-sirkku nimestäni! moikka,...

      • Voi, anteeksi Ruuneperi kiltti,..sain puhelun pojaltani kesken lukemiseni, ja,...luulin olevani vielä Loreenan viestissä ja tuplasin väärään paikkaan.


      • Matamimimmi
        sini-sirkku kirjoitti:

        Voi, anteeksi Ruuneperi kiltti,..sain puhelun pojaltani kesken lukemiseni, ja,...luulin olevani vielä Loreenan viestissä ja tuplasin väärään paikkaan.

        Minun mielestäni usein eri nimimerkkiä käyttävä on jotenkin arka, tai muuten "kiero". Mukavampaa on keskustella sellaisen kanssa, jonka tavallaan tuntee. Enkä minä ainakaan urki kenenkään kotipaikkakuntaa, asumismuotoa, tai harrastuksia ja mieltymyksiä. Kyllä edes jossain määrin avoin ihminen kertoo kirjoituksellaan asioita, joista tahtoisimme tietää. Esimerkiksi sukupuolensa. En ainakaan helposti voi kuvitella esm. sini-sirkun tai Catleijan olevan miespuolisia kirjoittajia. Avoin, rehellinen ihminen uskaltaa kertoa siviilisäätynsä, mahdolliset sairautensa ynm.
        Jos en rekiteröitymispakkoa peräänkuuluta, niin ainakin tutun vakinikin käyttöä.


      • ruunat on
        sini-sirkku kirjoitti:

        Voi, anteeksi Ruuneperi kiltti,..sain puhelun pojaltani kesken lukemiseni, ja,...luulin olevani vielä Loreenan viestissä ja tuplasin väärään paikkaan.

        kiero pukin sarvi on aina ollut, mutta ei niin kiero kuin ...ruune


    • ullamirjami****

      Kummallista kuinka ihmisen työ ja aikaisempi elämä on lyönyt leimansa , ainakin minuun
      Olen ollut työssä missä on Salassapitopakko .. jo työhön mennessä oli luvattava --enmuista kuinka se oli mutta ainakin kun tein työsopimuksen ,oli se siinä mainittu.
      .
      Ei tulisi mieleenikään kertoa toisenihmisen luottamuksellisia tietoja . Ja itse olen antanut aina tarvittavat tiedot isestänikin
      On oltav rehellinen . ja sitä koitan olla vast" edeskin

      Jostain syystä en ole koskaan pelännyt ystävieni vilpillisyyttä . Ja tääläkin olen "sinisilmäinen" ja antanut itsestäni henk.kot. tiedot --kuka niillä nyt mitään tekisi . Kun ei ainakaan minun tärkeisiin tietoihini joita voisi käyttää väärin , ne on visusti salassa

      Kuinkaas jotkut ovat voineet antaa puh. num --kun on siinä mainittu aina Asunnon osoitekkin , jos on niin arka , että jotain pahaa vois sattua .
      Kyllä täytyy olla huono "omatunto"

      Ei silti oli minulla Suomessa yksi sellainen Tanssikaveri . Että varoi kääntämästä selkäänsä ,oli aina varuillaan .
      Jätinkin hänen ystävyytensä koska tuntui että kaikki hänen asiansa olleet kunnossa , on oma syy jos ei valitse kavereitaan ajoissa .

      .

      • Matamimimmi

        Anoppini oli kova bingon pelaaja. Kun silloin asuimme eri paikkakunnalla ja "kesävierailimme" täällä nykysessä asuinkunnassamme, niin anoppi yritti opettaa minua käymään bingossa. Siellä ollessamme panin merkille, että asiakkaat jättivät käsilaukkunsa tuolille viereensä tai sitten pelikoneen päälle.
        Olimme asuneet Etelä-Euroopassa, missä täytyi todella pelätä tasku ja käsilaukkuvarkaita. Kun sanoin asiasta anopilleni, hän vaan kuittasi, että eihän täällä kukaan keneltäkään mitään varasta. Minulla oli kuitenkin laukku tiukasti polvien välissä.


      • faktat on

        Vala sitoo koko elinikäsi vaikka jäisit elä'kkeelle virastasi


      • - - - -

        Ullamirjamille!
        Voisitko vimein kertoa miten totuus on kohdallasi?
        Väitit 10.5.2013 klo 17:02
        lähettämässäsi viestissä jotain, jonka haluan sinun vahvistavan
        laittamalla meilin osoitteeseen:
        [email protected]

        Haju rekkasi 7.4.2003 ja laittoi ensi keskustelunavaukseensa toimintaohjett, jotka pätevät edelleen.
        Kerro tämä myös "hänelle"?
        Ethän sinä ole "koiriin sekaantuja?"


    • Atolfia

      Viestin otsikkona oli, että tänään on keskiviikko, mutta tänäänpähän onkin perjantai. Perjantai onkin hyvä päivä. Silloin voi hetkeksi eläkeläinenkin helpottaa ja laskeutua viettämään leppoisaa viikonloppua.

      Nyt taitaa olla poikkeus, kun on tuo äitienpäivä. Luulenpa, että tulee vilskeinen sunnuntai. Siihen pitänee valmistautua.

      Palvelutalolla sainkin jo kauniin oranssinkeltaisen ruusun, joten
      tuo juhlapäivä alkoikin jo tänään.

      Vältän rekisteröitymistä. Vältän antamasta liikoja tietoja itsestäni millekään palstalle. Vakinikkiä pyrin käyttämään.

      Hauskaa, että Tex on palannut tuohon SINI-Sirkku-nimeen. Se on jotenkin kotoisempi.

    • Kummallista eihän kukaan käy näköjään profiilia seurailemass ,nämäkään joilla se on , tavallisesti ole kun muutama katsonut -- olis muuten aihetta ,varsinkin nyt kun eräällä on tänään synttärit ja sen näkee -- meitä on monta jotka emme ole arkoja emmekä pelkää mitään -- varsinkin minä joka olen ollut rekattuna v 2000ostin sillon Tietokoneeni Millenium 2000 ,joka pelaskin erittäin hyvi .
      Nyt on uusi isolla kuvaruudulla ,littee ,---mutta tykkäsin siittä entisestä -
      Tää on muuten minun kolmas

      Kaikkea hyvää ja terveyttä toivottelee entinen ullapulla !

    • yksjonknimeipusperäs

      Kun kysyy niin jo on aika vastata Onnea Ruuneperille! Syntymäpäivän johdosta.

    • ruunaton

      mikä päivä oli eilen?

      • Niku Lassi

        Onko ajomiehellä ruunaamaton orhi?
        Tammat tanssii Kaustisella Nikulassa.


    • Makriina ek

      Hei haloo ystäväiset.
      Kyllä se on keskiviikko 2014-vuonnakin, ihan kerran viikossa.
      Ja se pitää paikkansa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1615
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe