Tee se nyt! (Kauhutarina tottelemattomuudesta)

yksin armosta

1.Korinttolaiskirje:
10:13 Teitä ei ole kohdannut muu kuin inhimillinen kiusaus; ja Jumala on uskollinen, hän ei salli teitä kiusattavan yli voimienne, vaan salliessaan kiusauksen hän valmistaa myös pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää.

Jumalan Pyhä Henki on halukas varjelemaan meitä lankeamisilta ja niiden väistämättömiltä seurauksilta On kuitenkin olemassa vaara, ettemme tunnista tuota Pyhän Hengen ääntä puutteellisen raamatuntuntemuksemme tai epäpyhän vaelluksemme tähden.

Kerron erään ratkaisevan virheen, jonka itse tein ja jonka seurauksia saan kantaa nytkin, joka hetki.

Avioliittomme aikana Jumala oli toistuvasti johdattanut minut paikalle, jossa hän osoitti, että miehemme on tarkoitus johtaa tätä perhettä ja minun tulee kunnioittaa häntä. No, mieheni ei ollut mielestäni aina kunnioituksen arvoinen ja minulla oli toistuvasti vaikeuksia kunnioituksessa.

Kerran päätin Jumalan edessä, etten enää puuttuisi hänen suunnitelmiinsa ja päätöksiinsä talomme suhteen, vaan antaisin hänen tehdä ratkaisut kuten parhaaksi näkee.

No, ei mennyt kuin hetki, kun tapasimme ihmisen, joka kylvi jälleen epäuskon ja epäkunnioituksen siemeniä suhteessa omaan aviomieheen. Olimme viikon erillämme lomasyistä ja tuona aikana Jumala toi eteeni kiusauksen - jota en tunnistanut sellaiseksi. Minulle avautui mahdollisuus vaikuttaa taloasioissa niin kuin olin itse halunnut. Ajattelin tuon olevan Jumalan antama mahdollisuus ja - tartuin siihen.

Välittömästi, kun olin tuon päätöksen ja teon tehnyt, nostin kirjahyllystä kirjan, jota en ollut ennen lukenut. Se oli Oswald Chambersin Parhaani Hänelle, kirjoitettu 1927. Katsoin sieltä päivän tekstin. Kuuntele, mitä se sanoi:

"Suostu pian sopimaan riitapuolesi kanssa. Matt.5:25.

Jeesus Kristus esittää periaatteen: Tee se, minkä tiedät olevan välttämätöntä - tee se nyt ja nopeasti. Ellet te sitä, väistämätön tapahtumasarja käynnistyy, ja sinun on maksettava kivusta, tuskasta ja ahdistuksesta viimeistä penniä myöten. Jumalan lait ovat muuttumattomia; niitä on mahdoton paeta. Jeesuksen opetus tunkeutuu suoraan olemuksemme ytimeen.

On luonnollista, että odotan riitapuoleni kunnioittavan oikeuksiani. Mutta Jeesus sanoo, että on välttämätöntä ja myös ikuisuuden kannalta tärkeää, että maksan velkani riitapuolelleni. Herramme näkökulmasta on yhdentekevää, on minua petetty vai ei. Ainoastaan se on tärkeää, etten itse petä enkä riistä. Pidänkö itsepintaisesti kiinni oikeuksistani vai maksanko riitapuolelleni sen, minkä olen Jeesuksen näkökulmasta katsottuna velkaa Hänelle?

Toimi nopeasti. Asetu pian tuomioistuimen eteen. Maallisissa ja hengellisissä asioissa sinun on toimittava heti. Ellet tee sitä, joudut armottoman tapahtumasarjan keskelle. Jumala on päättänyt, että hänen lapsensa tulee olla yhtä puhdas, tahraton ja valkoinen kuin vastasatanut lumi, ja niin kaun kuin olemme hiukankin tottelemattomia, Hän ei pane mitään estettä Henkensä kurittavalle työlle. Itsepintainen oman moitteettomuuden todistelu on lähes aina merkkinä siitä, että on oltu tottelemattoma jossain asiassa. Ei ihme, että Henki niin voimakkaasti kehottaa meitä vaeltamaan horjumatta valkeudessa.

`Suostu pian sopimaan riitapuolesi kanssa.` Oletko havainnut yllättäen joutuneesi huonoihin väleihin jonkun kanssa, ja että sydämesi on täynnä vihaa? Tunnusta ja selvitä se pian Jumalan edessä. Tee sovinto riitapuolesi kanssa - ja t e e s e n y t."

Huomaatko, kuinka Henki puhui minulle? Tiesin, että minun pitäisi HETI korjata tekemäni asiat, muuten tuomio kohtaisi minua. Teinkö niin? En tehnyt.

Vasta myöhemmin, monen vuoden kuluttua, palasin tuohon tekstiin ja totesin, että itse olin itseni tuohon kaikkien noiden vuosien kauhupyöritykseen saattanut.

Älä sinä ole yhtä tyhmä. Saat maksaa kalliisti!

40

220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vain Jeesus yksin

      Anteeksi - yksin armosta. Tämän päivän sana ei suoraan asiaa, mutta siitä vierestä kylläkin.

      Kun minä olen heissä ja sinä olet minussa, he ovat täydellisesti yhtä, ja silloin maailma ymmärtää, että sinä olet lähettänyt minut ja että olet rakastanut heitä niin kuin olet rakastanut minua.
      Joh. 17:23

      Kristityt eivät kuulu sydämeltään maailmaan, eivätkä ole sen kanssa yhtä, mutta Jeesuksen kanssa he sitä ovat. Siksi Jeesus rukoilee kaikkien niiden puolesta, jotka koskaan tulevat ottamaan sanan vastaan. Hän pyytää, että he olisivat yhtä saman ruumiin jäseninä. Sanan sulautuessa uskovaan elämän virta kulkee Jeesuksesta kristittyyn ja kristitty tulee Jeesuksen kanssa yhdeksi. Tapahtuu, niin kuin kreikankielessä sanotaan, että ”he ovat täydellistyneet yhdeksi”. Mitä lähempänä me olemme Herraamme, sitä voimakkaammin näemme totuuden samalla tavalla. Yhteys kristittyjen välillä ei tarkoita yhdessä touhuamista sisäisesti erimielisinä, vaan sisäisen yhteyden löytymistä mahdollisimman lähellä Jumalan sanan totuutta. Sillä totuus on yksi, niin kuin evankeliumikin on yksi. Kun kristityt hakeutuvat lähemmäs toisiaan, sen tulee tapahtua lähentymällä Herraa ja hänen sanaansa.
      --------------------------------------------------------------------------------
      Teksti on Juha Vähäsarjan hartauskirjasta Joka päivä huolta vailla.
      © Juha Vähäsarja & Perussanoma Oy

      • yksin armosta

        "Kun kristityt hakeutuvat lähemmäs toisiaan, sen tulee tapahtua lähentymällä Herraa ja hänen sanaansa."

        Kiitos, Jeesus yksin. Herra siunatkoon sinua, ja varjelkoon sinua. Herra kirkastakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen. Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan. Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.


      • Vain Jeesus yksin
        yksin armosta kirjoitti:

        "Kun kristityt hakeutuvat lähemmäs toisiaan, sen tulee tapahtua lähentymällä Herraa ja hänen sanaansa."

        Kiitos, Jeesus yksin. Herra siunatkoon sinua, ja varjelkoon sinua. Herra kirkastakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen. Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan. Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

        Yksin armosta. Kiitos siunauksista. Herra siunatkoon sinua ja ohjatkoon teksintuottamistasikin. Kirjoitat niin raamatullisesti. Ihanaa tuntea, että Herran omia on vielä oikeasti olemassa.


    • opetuslapsi1

      Kuulin äskettäin tarinan(tosi) jossa mies antoi rukouksessa anteeksi sellaiselle joka asui kaukana ulkomailla ja ei olisi näin kyennyt tekemään sovintoa kasvokkain. Mutta rukouksen kautta hän sai sovittua asian ja sen jälkeen hänen muut asiat alkoivat asia asian jälkeen parantua.
      Ei ole mitään mitä emme voisi antaa anteeksi siitä Jeesuskin antoi meille esimerkin.

      • Frank armoton

        Jumala saattaa armahtaa, mutta minä taivu en koskaan.


      • opetuslapsi1
        Frank armoton kirjoitti:

        Jumala saattaa armahtaa, mutta minä taivu en koskaan.

        Se taipumattomuus ihmisissä on ylpeyttä....


      • Seurailija

        Niin mitään asiaa ei saa olla mitä ei voi antaa anteeksi ja voi kuvitella että "yksin armosta"kin on kasvanut sellaiseksi joka antaa ihan kaiken anteeksi nykyään, niinkuin meidän muidenkin pitää tehdä.

        Anteeksiantamus on uskon tukipilari ilman sitä kaikki sortuu.

        "Antakaa toisillenne anteeksi niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi"

        Anteeksiantamus tuo koko elämäämme siunauksen ja anteeksiantamuksen varassa voi turvallisin mielin tehdä matkaa Jeesuksen Kristuksen ja lähimmäistemme seurassa.

        Hienoa että "yksin armosta" kirjoitti noin kattavasti ja kauniisti ja rohkeasti omasta kokemastaan.. Siunausta Sinulle ja Kaikille muillekkin..


      • yksin armosta
        Frank armoton kirjoitti:

        Jumala saattaa armahtaa, mutta minä taivu en koskaan.

        Muistan, kun istuin jumalanpalveluksessa mieheni vieressä ja kannoin hänelle kaunaa (lähinnä siis asioista, joihin olin itse syypää). Ehtoollisastia kiersi penkkirivissäni ja totesin, että minun tulisi ojentaa miehelleni leipä ja viini ja sanoa: Jeesuksen Kristuksen veri, Sinun edestäsi vuodatettu. Tuossa hetkessä tajusin, että minun on valittava, uskonko evankeliumin totuuteen. Onko Jeesuksen veri vuodatettu myös mieheni syntien edestä?

        Totesin, että koska olin itse saanut veriruskeat syntini anteeksi, en voisi velkoa toisia.

        Raamattu sanoo, että jos me emme anna anteeksi, mekään emme saa anteeksi.


      • opetuslapsi1
        yksin armosta kirjoitti:

        Muistan, kun istuin jumalanpalveluksessa mieheni vieressä ja kannoin hänelle kaunaa (lähinnä siis asioista, joihin olin itse syypää). Ehtoollisastia kiersi penkkirivissäni ja totesin, että minun tulisi ojentaa miehelleni leipä ja viini ja sanoa: Jeesuksen Kristuksen veri, Sinun edestäsi vuodatettu. Tuossa hetkessä tajusin, että minun on valittava, uskonko evankeliumin totuuteen. Onko Jeesuksen veri vuodatettu myös mieheni syntien edestä?

        Totesin, että koska olin itse saanut veriruskeat syntini anteeksi, en voisi velkoa toisia.

        Raamattu sanoo, että jos me emme anna anteeksi, mekään emme saa anteeksi.

        ... ja anna meille meidän syntimme anteeksi, niinkuin mekin annamme niille jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.....


      • yksin armosta
        Seurailija kirjoitti:

        Niin mitään asiaa ei saa olla mitä ei voi antaa anteeksi ja voi kuvitella että "yksin armosta"kin on kasvanut sellaiseksi joka antaa ihan kaiken anteeksi nykyään, niinkuin meidän muidenkin pitää tehdä.

        Anteeksiantamus on uskon tukipilari ilman sitä kaikki sortuu.

        "Antakaa toisillenne anteeksi niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi"

        Anteeksiantamus tuo koko elämäämme siunauksen ja anteeksiantamuksen varassa voi turvallisin mielin tehdä matkaa Jeesuksen Kristuksen ja lähimmäistemme seurassa.

        Hienoa että "yksin armosta" kirjoitti noin kattavasti ja kauniisti ja rohkeasti omasta kokemastaan.. Siunausta Sinulle ja Kaikille muillekkin..

        Kerronpa tähän tarinan, joka liittyy noihin kauhuvuosiin.

        Näin unen, jossa taistelin susia vastaan. Nuo sudet olivat raatelunhaluisia ja hyvin himokkaita. Ymmärsin niiden kuvaavan aivan live-elämässäkin läsnä olevia pimeyden henkivaltoja, jotka koettivat päästä minuun käsiksi ja saada minut raadeltavakseen.

        Vieressä, pienen matkan päässä oli mieheni. Hän vain katseli aivan kuin huvittuneena tätä näytelmää. Huusin henkeni hädässä ja koetin saada hänet auttamaan minua, sillä tiesin, että pian en jaksaisi enää. Hän ei tajunnut vaaraa eikä tullut.

        Unesta ymmärsin vain sen, minkä näin live-elämässäkin: mieheni ei tullut auttamaan minua.

        Onneksi tämän jälkeen Jumala auttoi minua muuten ymmärtämään anteeksiantamattomuuteni ja siitä johtuvat ogelmat. Pääsin eheytymään pikku hiljaa, ja noin puolen vuoden kuluttua Jumala antoi yllättäen minulle selityksen tuolle unelle.

        Johanneksen evankeliumi:
        10:11 Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.
        10:12 Mutta palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee; ja susi ryöstää ja hajottaa ne.
        10:13 Hän pakenee, sillä hän on palkattu eikä välitä lampaista.
        10:14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
        10:15 niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä.

        Ymmärsin, että olin asettanut mieheni "paimenekseni" Jeesuksen sijaan. Palkkapaimen, joka on meille epäjumala, ei välitä lampaista. Jeesus on erilainen kuin me ihmiset. Häneen voi luottaa, ja Hän taistelee niin, että saavuttaa voiton - meidän puolestamme.

        Itketkö Sinä jonkun ihmisen edessä tänään, joka ei ota Sinua vakavasti? Mene Isän eteen. Hän kuulee ja Hän ymmärtää. Hän myös päästää Sinut vaikeuksistasi, kun vain tottelet Häntä.


      • opetuslapsi1
        yksin armosta kirjoitti:

        Kerronpa tähän tarinan, joka liittyy noihin kauhuvuosiin.

        Näin unen, jossa taistelin susia vastaan. Nuo sudet olivat raatelunhaluisia ja hyvin himokkaita. Ymmärsin niiden kuvaavan aivan live-elämässäkin läsnä olevia pimeyden henkivaltoja, jotka koettivat päästä minuun käsiksi ja saada minut raadeltavakseen.

        Vieressä, pienen matkan päässä oli mieheni. Hän vain katseli aivan kuin huvittuneena tätä näytelmää. Huusin henkeni hädässä ja koetin saada hänet auttamaan minua, sillä tiesin, että pian en jaksaisi enää. Hän ei tajunnut vaaraa eikä tullut.

        Unesta ymmärsin vain sen, minkä näin live-elämässäkin: mieheni ei tullut auttamaan minua.

        Onneksi tämän jälkeen Jumala auttoi minua muuten ymmärtämään anteeksiantamattomuuteni ja siitä johtuvat ogelmat. Pääsin eheytymään pikku hiljaa, ja noin puolen vuoden kuluttua Jumala antoi yllättäen minulle selityksen tuolle unelle.

        Johanneksen evankeliumi:
        10:11 Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.
        10:12 Mutta palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee; ja susi ryöstää ja hajottaa ne.
        10:13 Hän pakenee, sillä hän on palkattu eikä välitä lampaista.
        10:14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
        10:15 niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä.

        Ymmärsin, että olin asettanut mieheni "paimenekseni" Jeesuksen sijaan. Palkkapaimen, joka on meille epäjumala, ei välitä lampaista. Jeesus on erilainen kuin me ihmiset. Häneen voi luottaa, ja Hän taistelee niin, että saavuttaa voiton - meidän puolestamme.

        Itketkö Sinä jonkun ihmisen edessä tänään, joka ei ota Sinua vakavasti? Mene Isän eteen. Hän kuulee ja Hän ymmärtää. Hän myös päästää Sinut vaikeuksistasi, kun vain tottelet Häntä.

        Niin tuttua, yksin armosta,
        myös omalla kohdallani, rukoilen tämän asian vuoksi useasti....


      • yksin armosta
        opetuslapsi1 kirjoitti:

        Niin tuttua, yksin armosta,
        myös omalla kohdallani, rukoilen tämän asian vuoksi useasti....

        Rakas opetuslapsi - onneksi meillä on Isä, joka ymmärtää. Minun mieheni on paljon muuttunut noista vuosista, mutta ymmärrän, että hän on aina ollut minun kasvattajani Kristukseen. En olisi koskaan oppinut asioita, joita olen oppinut,ellei hän olisi seissyt uskollisena rinnallani. Hän on ollut uskollinen. Minä en ole - vaikkakin fyysissti, mutta en henkisesti. Hän on aina ollut. Minä rakastan häntä.


      • opetuslapsi1
        yksin armosta kirjoitti:

        Rakas opetuslapsi - onneksi meillä on Isä, joka ymmärtää. Minun mieheni on paljon muuttunut noista vuosista, mutta ymmärrän, että hän on aina ollut minun kasvattajani Kristukseen. En olisi koskaan oppinut asioita, joita olen oppinut,ellei hän olisi seissyt uskollisena rinnallani. Hän on ollut uskollinen. Minä en ole - vaikkakin fyysissti, mutta en henkisesti. Hän on aina ollut. Minä rakastan häntä.

        Minun puolisoni ei usko, ihmettelee kyllä uniani ja näkyjäni jotka todella välillä toteutuu.... hän hyväksyy uskoni, mutta ei halua liiaksi siitä puhuttavan... mutta uskon että hänkin hioo minua uskossani...


      • yksin armosta
        opetuslapsi1 kirjoitti:

        Minun puolisoni ei usko, ihmettelee kyllä uniani ja näkyjäni jotka todella välillä toteutuu.... hän hyväksyy uskoni, mutta ei halua liiaksi siitä puhuttavan... mutta uskon että hänkin hioo minua uskossani...

        Aina välillä huomaan vieläkin asioiden jumittuvan ja palaavan samalle tasolle kuin noina menneinä vuosina. Silloin huomaan nostaneeni odotukset ihmisen suhteen liian korkealle ja menettäneeni jotain arvokasta jumalasuhteestani. On myös taisteltava lihallisten halujen ja tyytymättömyyden kanssa, jotka välillä pyrkivät nousemaan, kun tätä kotia katsoo.

        Muut ihmiset ovat myös oivallinen sielunvihollisen lähde. He asettavat elämäämme odotuksia ja toiveita ja standardeja miten asiat pitäisi tehdä.

        1.Timoteuksen kirje
        6:6 Ja suuri voitto onkin jumalisuus yhdessä tyytyväisyyden kanssa.


    • opetuslapsi1

      Tuli mieleeni tottelemattomuudesta Herran pelko. Viime kesänä kun olimme mökillä oli kova ukonilma ja minä pelkäsin. Sitten keskellä sitä räiskettä lausuin hiljaa mielessäni Isä meidän rukouksen.... sen päätyttyä ukkonen hiljeni, kuului vielä hiljainen lempeä murahdus, aivan kuin Isä olisi sanonut:
      - "Johan viimein ymmärsit...".
      Minulle tuli lämmin ja turvallinen olo ja aurinkokin tuli esiin. Sen jälkeen se valtava pelko ukkosella katosi:
      - "Isä meitä vähän ojentaa...":
      Kiitos Jumalalle siitä että hän johdattaa meitä ja kasvattaa, olkaamme siis kuuliaisia Hänelle!

      • opetuslapsi1

        Kirjoitin mökillä tällaisen "runon":
        Isän Ojennus

        Tumman puhuvat pilvet taivaalla kohtaavat toisensa, törmäten.
        Taivas repeää salamoiden.
        Sade ryöppyää suorana kuivaan maahan.
        Voimallinen jyrinä lävistää tietoisuuteni ja sydämeni.
        Lausun:
        Isä meidän joka olet taivaassa.
        Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
        Tulkoon sinun valtakuntasi.
        Tapahtukoon sinun tahtosi, myös maan päällä niinkuin taivaassa.
        Anna meille tänäpäivänä meidän jokapäiväinen leipämme.
        Ja anna meidän syntimme anteeksi, niinkuin mekin anteeksi annamme niille jotka ovat meitä vasttan rikkoneet.
        Äläkä saata meitä kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta, sillä
        sinun on valtakunta ja voima ja kunnia, iankaikkisesti,
        Aamen!
        Nöyränä katson taivaalle, jyrinä hiljenee muuttuen lempeämmäksi, hyväksyväksi hyrinäksi. Sade lakkaa ja aurinko pilkistää pilven välistä, olet taas kerran antanut anteeksi:
        - "Sinä ojennat minua, Isä Taivaan, suuri on sinun rakkautesi ja armosi".


      • yksin armosta
        opetuslapsi1 kirjoitti:

        Kirjoitin mökillä tällaisen "runon":
        Isän Ojennus

        Tumman puhuvat pilvet taivaalla kohtaavat toisensa, törmäten.
        Taivas repeää salamoiden.
        Sade ryöppyää suorana kuivaan maahan.
        Voimallinen jyrinä lävistää tietoisuuteni ja sydämeni.
        Lausun:
        Isä meidän joka olet taivaassa.
        Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
        Tulkoon sinun valtakuntasi.
        Tapahtukoon sinun tahtosi, myös maan päällä niinkuin taivaassa.
        Anna meille tänäpäivänä meidän jokapäiväinen leipämme.
        Ja anna meidän syntimme anteeksi, niinkuin mekin anteeksi annamme niille jotka ovat meitä vasttan rikkoneet.
        Äläkä saata meitä kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta, sillä
        sinun on valtakunta ja voima ja kunnia, iankaikkisesti,
        Aamen!
        Nöyränä katson taivaalle, jyrinä hiljenee muuttuen lempeämmäksi, hyväksyväksi hyrinäksi. Sade lakkaa ja aurinko pilkistää pilven välistä, olet taas kerran antanut anteeksi:
        - "Sinä ojennat minua, Isä Taivaan, suuri on sinun rakkautesi ja armosi".

        Ihana!


      • opetuslapsi1
        yksin armosta kirjoitti:

        Ihana!

        Kiitos,
        se oli keskustelua Isän kanssa!


      • yksin armosta
        opetuslapsi1 kirjoitti:

        Kiitos,
        se oli keskustelua Isän kanssa!

        Kuvasit hyvin juuri sen, mitä siinä tapahtui. Ymmärsin hyvin tämän runon kautta.


      • opetuslapsi1
        yksin armosta kirjoitti:

        Kuvasit hyvin juuri sen, mitä siinä tapahtui. Ymmärsin hyvin tämän runon kautta.

        .... ja pelko jäi...... enää ei tarvitse pelätä ukkosen ilmalla.... Isähän siellä ojentaa....
        Kiitos Rakas Jumalani, Isäni!


    • Seurailija

      Ootta te kyllä niin ihania Jumalan lapsia.. Siunausta.. Tulin just 44 km polkupyörä lenkiltä, jalatkin on ihan likaset kun kompuroin sivutien liejussa, pitää käydä suihkussa ja levähtää..

      • opetuslapsi1

        ...... ja sinä olet ansainnut levon Herran käsivarsilla! =)
        Psalmi 139.


    • Seurailija

      Ohhoh olipa tirsat 2,5 tuntia, ei ole ennen mennyt näin pitkään mutta olihan Herran käsivarsilla mukava kuorsata =)... Kiitos.. Luin tuon psalmin kahteenkin kertaan kyllä se elämääni sopii joka kohdastaan.. "Sinä tiedät milloin minä istun ja milloin nousen, sinä ymmärrät ajatukseni kaukaa. Polkuni ja makuusijani sinä olet vaaksalla mitannut, kaikki minun tieni on sinulle tutut"..
      Jess ei tarvi missään olla ilman turvaa!.. "Ei pimeyskään kätkisi minua sinulta, vaan yö valaisisi kuin päivä, ja pimeys olisi kuin valo"..

      • opetuslapsi1

        AAMEN!


    • 123rfg

      Parempiakin hellarisatuja on tullut luettua. Tosin hyvin vähän. Tuppaavat kaikki olemaan tällaisia huvittavahkoja kyhäelmiä.

    • Haureutta on paljon

      ja tämä on totuus koko maailmassa, samoin maailmanrakkaus on sitä, kuten Jaakob opettaa selvästi ja Jeesus antoi kaidan tien.

    • Ihmisen farisealaine

      ulkokultaisuus uskonnoissa on kuin likainen vaate Jumalan edessä. Vain totuuden pyhitys kelpaa Jeesuksen Isälle ja Jumalalle, ja itsensäkieltäminen on sitä mitä ihminen vihaa, ja uskonnolliset fariseukset vihasivat Jeesusta kuten voimme lukea Raamatusta. Herran edessä ihmisen ulkokultaisuus on sitä mistä Jeesus opetti: "Sitä kavahtakaa!"

    • 11+3

      Annan plussan yksin armosta ja opetuslapselle.

      Totisesti Pyhä henki ohjaa teitä.

      :)

      • 17+18

        äh, plussa kaikille muillekin Pyhän hengen ohjattaville, en tahdo olla puolueellinen ja eritellä tämän enempää.

        :)


      • seurailija....
        17+18 kirjoitti:

        äh, plussa kaikille muillekin Pyhän hengen ohjattaville, en tahdo olla puolueellinen ja eritellä tämän enempää.

        :)

        Totisesti, varokaa haureellisia ja sanaa halveksivia!


    • .....

      Tuom.
      16.11.2012 14:33
      0
      Sulje
      Niin, joskus Jumalan puhe lakkaa. Jos esim. toisen uskovan kautta tulee kehoitusta, neuvoa, ohjeistusta, niin kannattaisi ottaa onkeen jo ensimmäisellä kerralla.
      Ylpeyden muuria on vaikea murtaa.
      Kyllä tässä joutuu kuritusluokalle pienemmistäkin aiheista.

    • Juupa juu

      Kyllähän Jeesuksen Kristuksen omat tuntevat paimenensa äänen, niin kuin Jeesus sanoi: Minun lampaani tuntevat minun ääneni.

    • Ilmiantaja

      Viestissä ei keskustella profetioista, näyistä eikä tulevaisuuden ennustuksista. Ilmiannettu ylläpidolle.

    • Voi ressuilmiantaja

      Niinpähän Jeesus profetoikin täällä kulkiessaan, että minun lampaani...

      • palstavakio

        aloittaja jatkaa harhaisia retkiään, on esimerkki kauhutarinasta...


    • Seurailija

      Minusta aloittaja on rohkea, rehellinen ja tosiuskova.

      • seurailija....

        vinksahtanutta uskovaisuutta suosivat toiset samaa tautia potevat...


    • seurailija....

      Joka uniaan uskoo se varjoaan seuraa! Täälä se näkyy...
      Uni-harhoja, kuin maniaa!

      • Katkeruus on ansa

        Aloittajan tunnistaa hengestä Jeesuksen opetuslapseksi, sanoista myös.
        Diisebelin tunnistaa myös toisesta hengestä vaikkei paljoa sanokkaan.


    • Tätämieltä...

      kyllä. aloittajan omat esimerkit tottelemattomuudesta ja kapinallisuudesta mm. omaa puolisoa kohtaan, haureellisesta sivuraiteesta on totisesti iisebelin oppia!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5539
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      476
      3589
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      159
      3383
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2623
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2429
    6. 264
      2019
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1517
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      105
      1436
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1399
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1180
    Aihe