Valikko
Etsi

Profetiat

Keskustele profetioista, näyistä ja tulevaisuuden ennustuksista.

ALOITA UUSI KESKUSTELU

Keskustelut

Tänään 19.35
Juutalaisen rabbin varoitus: sota on hyvin lähellä
Juutalaisen rabbin varoitus: sota on hyvin lähellä Rivkah Lambert Adler kirjoitti 26.8.2015 Breaking Israel News –sivustolla 76-vuotiaasta juutalaisesta rabbista, joka varoittaa sodan olevan hyvin lähellä. Kyseessä on rabbi ja mystikko Amram Vaknin, joka sai varoituksen tuonpuoleisesta ollessaan 3½ tuntia huoneensa lattialla viime lauantaina, 22.8.2015. Asiasta kertoi rabbin oppilas Gil Nachman, joka kertoi rabbin saaneen lähestyvästä tuhosta sellaisia yksityiskohtia, että muslimit tulevat saastuttamaan veden, hedelmät ja vihannekset sekä vahingoittamaan sähköverkostoa. Israelin kaduille tulee kuolemaan tuhansittain ihmisiä. Nachman kehottaakin Israelin vesiyhtiöitä, sähköyhtiöitä ja ruoan tuottajia varautumaan näihin hyökkäyksiin. Rabbi Vakninille kerrottiin, että Israelissa asuva arabikansalainen ja Knessetin jäsen Hanin Zoabi on yksi juutalaisvastaisen sodan suunnittelijoista. Vaknin uskoo, että Zoabi on ISISin ja Hamasin vakooja antaen terroristiryhmille kaiken niiden tarvitseman tiedon hyökkäysten suunnittelemiseksi. Miksi näin tapahtuu? Nachmanin mukaan tuho tulee, koska tämän ajan johtajat eivät halua tehdä parannusta (teshuva). Johtajat eivät ole hereillä. Jumala haluaisi johtaa heitä oikealle tielle. Meillä kaikilla on syytä parannuksentekoon. Oikeat johtajat, kuten Mooses ja Daavid, tekevät itse parannusta eivätkä vain kehota toisia parannuksentekoon. Nachmanin mukaan Israelia ei auta armeija ei Netanyahu eikä kukaan, vain parannuksenteko. Parannusta pitää tehdä sekä sisäisistä synneistä, joita muut eivät näe, että kaikkien näkemistä julkisynneistä. On hyvin tärkeää kunnioittaa isää ja äitiä. Ja aina on puhuttava totta ja oltava aitoja. Kaikessa on kyse totuudesta (emet). Rabbin sanoman mukaan sota on hyvin lähellä. Israelilla ei ole valinnanvaraa. Juutalaisen kansan parannuksenteko määrää armon. Sota tulee ehdottomasti. Mutta jos israelilaiset tekevät vilpittömästi parannusta, Jumala tulee taistelemaan heidän puolestaan.
12
 
Tänään 18.58
Viisaudesta ja tyhmyydestä!!!
Viisaus on asia tai ominaisuus, jota yleisesti arvostetaan – ainakin teoriassa. Käytännössä elämä menee kuitenkin usein sitä rataa, että monet muut tekijät, kuten vaikkapa valta tai vallanhimo, peittoavat viisauden. Järjen käyttö ei ole kaikkialla suotavaa eikä edes sallittua, vaan se ajetaan nurkkaan tai kaappiin, jos mahtavammat intressit ovat uhattuina. Järki, tieto, viisaus ja ymmärrys kuuluvat jossain mielessä samaan laatikkoon. Ei ole suinkaan itsestäänselvyys, että ne ovat toisiinsa liimautuneita. Kirjailija Paavo Haavikko väitti vuosia sitten eräässä haastattelussa: ”Tietoyhteiskunta tietää kaiken eikä ymmärrä mitään.” Tulee mieleeni myös puolalaisen elokuvaohjaajan Krzysztof Kieślowskin haastattelu vähän ennen hänen kuolemaansa. Hän totesi, että meille on nykyään luonnollista ja arkipäiväistä, että syötämme paperin koneeseen ja faksaamme sen jonnekin Etelä-Afrikkaan tai otamme kännykkämme ja painamme muutamaa näppäintä ja joku vastaa siihen jossakin toisessa Euroopan kolkassa. Eivätkä nämä asiat millään tavalla hämmästytä meitä. Sitten joku kysyy toiselta että mikä on elämän tarkoitus. Hän pyytää tähän outoon kysymykseen apua tietokoneeltaan, jolta saa vastaukseksi: ”Out of memory” – poissa muistista. Viisaudesta ja ymmärryksestä puhutaan paljon myös Raamatussa – vaikkapa Psalmien ja Sananlaskujen kirjoissa. Siellä viisaus ja ymmärrys syntyvät erityisesti Jumalan lain kuuntelemisesta ja hänen tahtonsa noudattamisesta. Toisaalta siellä varoitetaan useamman kerran, ettei kenenkään tule olla omissa silmissään viisas. Paavali puhuu myös tyhmyydestä, hulluudesta ja viisaudesta: ”Älköön vain kukaan pettäkö itseään. Jos joku teistä on olevinaan viisas tässä maailmassa, hänestä täytyy ensin tulla hullu, jotta hänestä tulisi viisas. Tämän maailman viisaus on näet Jumalan silmissä hulluutta. Onhan kirjoitettu: -- Hän vangitsee viisaat heidän omaan viekkauteensa. Ja samoin: -- Herra tietää viisaiden ajatukset, hän näkee ne turhanpäiväisiksi.” (1. Kor. 3:18.20) Viisautta on siis monenlaista; turhanpäiväistä ja tavoiteltavaa. On pantava pois se viisaus – itseriittoinen, Jumalan ja lähimmäiset sivuuttava – ja etsittävä toisenlaista viisautta, Jumalaa ja lähimmäisiä rakastavaa ja palvelevaa viisautta. Muutama viikko sitten luin lehdestä uutisen, jossa kerrottiin Kuuban kommunistisen hallitsijan Raúl Castron ajatuksia hänen tavattuaan paavi Franciscuksen Roomassa. ”Castro kertoi olleensa hyvin vaikuttunut paavin tiedoista, viisaudesta ja vaatimattomuudesta.” Ei hassumpi kuvaus kristikunnan keskeisestä johtajasta. Eivät välttämättä mahdottoman yleisiä, mutta sitäkin suotavampia piirteitä muillekin kirkollisille vaikuttajille. Veijo Koivula Kirjoittaja on pastori ja Oulun seurakuntayhtymän keskusrekisterin johtaja
5
 
Tänään 18.54
Pysy uskollisena Yljälle
2 Kor. 11:4 sanoo: "jos saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet". Siis voidaan saada "toinen" henki, antikristuksen henki. Älä siis toimi niitten yksityiskohtaisten teknisten ohjeiden mukaan, joita annetaan siunattavaksi tuleville ihmisille. Rentoutumalla, tyhjentämällä i tsesi, olemalla rukoilematta ja halajamalla saada sitä mitä kätten päällepanamisen kautta välitetään, saatetaan saada toinen henki, kuin mikä on uskoon tullessa saatu. Älä lähde edes kokeilemaan miltä uskottomuus tuntuisi. Kyllä varmasti siitä nautintoa saa. Mutta et voi puolustella uskottomuuttasi Yljän edessä sillä, että nautit siitä, että se väärä henki teki sinulle hyvää. Uskottomuus on pahinta millä Ylkää voi loukata. "Sitä tässä huoneenhaltijoilta ennen muuta vaaditaan, että heidät havaitaan uskolliseksi" (1 Kor. 4:2). Kristus-suhteessamme Raamattu asettaa uskollisuuden ykkösasiaksi. Muuta ei kihlatulta morsiamelta oikeastaan vaaditakaan kuin uskollisuutta. Uskollisuus on kihlaussuhteen edellytys ja perusta. Sinä olet huoneesi haltija, sen huoneen, jossa Pyhä Henki asuu (1 Kor. 3:16). Älä saastuta Pyhän Hengen asumusta edes kokeilemalla mitä tuo väärä henki antaa. Se on uskottomuutta. Hyväksytyksi sitä ei tee se, että toisetkin käyvät "vieraissa", ja vielä kehuvatkin siitä nautinnosta, jota se heille toi. Pysy uskollisena, vaikka monet johtajat ja paimenet vievät nyt laumojaan harhaan, uskottomuuteen, juopumaan antikristuksen "haureuden viinistä" (Ilm. 18:3). Voi mitä teettekään te, jotka tuotte "vierasta tulta alttarille" (3. Moos. 10:1), ja viekoittelette laumaa ottamaan vastaan eksytyksen henki. 16. Olet saanut jo kaiken -- ristin tien -- tyydy siihen. Muista miten Jeesus otti rangaistuksen kärsiäkseen sinun syntiesi tähden. Hän vuodatti pyhän verensä ja meni sijaiskuolemaan sinun syntiesi tähden. Kuolleista nousemisella Hän kukisti kuoleman vallan. Jeesuksen ansion tähden sinulle on varattuna iankaikkinen elämä taivaassa. Iloitse siitä. Iloitse siitä, että nimesi on elämän kirjassa. Muista, että sinut kihlattiin Yljän morsiameksi Golgatan ristillä. Elät nyt vasta "kihlaussuhteessa" Ylkääsi. Malta pysyä siinä. Älä vaadi itsellesi elämyksiä ja nautintoa. Älä lähde kiihoittamaan itseäsi. Älä antaudu halusi valtaan (4 Moos. 11:4,34), saatat langeta tyydyttämään kiihkoasi väärien henkien kanssa. Jeesus lupasi morsiamelleen ristin tien. "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua" (Luuk. 9:23). Morsiamen osa on kieltäymysten ja ristin tie. Ei nautiskelun ja hekumoinnin tie. Pyhä Henki on annettu meille sinetiksi ja vakuudeksi Jumalan omaisuudesta (Ef. 1:13-14). Merkiksi Jumalan lapseudesta ja voimaksi todistajan tehtävään. Ei omaksi nautinnoksi (2. Moos. 30:38). Antikristus merkitsee omalla hengellään ne, jotka ovat menettäneet rakkauden totuuteen (Sanaan -- Kristukseen), ja mieltyneet vääryyteen. Tuo väärä henki tarjoaa nautintoa ja elämyksiä, joilla se pitää vallassaan vääryyteen mieltyneitä. Hengellinen haureus, peräti porttous on villinnyt monet seurakunnat. Muista Saulin tapaus (1 Sam. 16:14). "Herran Henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä." Saul sai toisen hengen kuin minkä hän oli aikaisemmin saanut (2. Kor. 11:4). Tottelemattomuuden ja uskottomuuden tähden Pyhä Henki väistyi Saulista ja hänen tiensä vei siitä alkaen kohti kadotusta. http://www.netikka.net/mpeltonen/trust.htm
11
 
Tänään 18.52
Vaellus uskosta vanhurskaana - pyhitys
1. Toteutunut, toteutuva ja kerran täydelliseksi tullut pyhitys Uskovan vaellusta uskosta vanhurskaana voidaan kutsua myös pyhitykseksi. Tällöin pyhitys on yleisnimitys koko uskonelämälle. Raamatussa alunperin sana pyhittää (hepr. kadash, kreik. hagiadzoo) on tarkoittanut Jumalan käyttöä varten erityisellä tavalla erotettua, puhdistettua ja vihittyä esinettä, eläintä tai ihmistä. Pyhä on nimenomaan arkikäytöstä erotettua ja kultillista, temppelipalveluun kuuluvaa pyhyyttä. Pyhyys puhtautena ja kirkkautena on taas Jumalan ominaisuus (Jes 6:3). Jumalan kolmannen persoonan nimeen on yhdistetty sana pyhä, Pyhä Henki. Pyhän Hengen tehtävä on kutsua tästä maailmasta Jumalalle erotettu pyhä kansa. Koska Jumala on pyhä, niin myös Jumalan kansalle kuuluu vaatimus olla pyhä: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä" (3 Moos 11:44). Tällöin pyhä tarkoittaa sekä olemista Jumalalle erotettuna että siveellistä puhtautta, Jumalan kaltaisuutta. Pyhitystä voidaan tarkastella kolmesta eri näkökulmasta. Jeesuksen uskova on jo Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan pyhitetty ja tehty täydelliseksi (Hepr 10:10,14; 1 Kor 1:2; 6:11). Tämä on uskovassa jo nyt toteutunut pyhitys (1 Kor 1:30). Se on uskovalle Kristuksen ansion tähden luettua pyhitystä. Se on ilmaiseksi saatua lahjapyhyyttä, joka otetaan yksin uskolla vastaan. Siinä pyhityksen sisältönä on Jeesus Kristus sekä syntiuhrina meidän puolestamme että meissä asuvana Herrana. Ilman tätä pyhitystä ei ole olemassa mitään pyhää ja ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa (Hepr 12:14). jatkuu.. http://rovasti.fi/node/188
13
 
Tänään 18.50
Älkää jokaista henkeä uskoko!
Raamattu kehoittaa koettelemaan henget. Tämä merkitsee sitä, että kaikki hengen toiminta ei olekaan Jumalasta. Myös väärät henget pääsevät vaikuttamaan hengellisissä yhteisöissä ja seurakunnissa. Jumalan Henki vaikuttaa, mutta myöskin väärät henet vaikuttavat. Miten erottaa ne toisistaan? Monesti kuulee sanottavan, että henget pitää koetella. Sanotaan jopa, että pitää koetella Jumalan Sanalla. Aivan oikein, mutta miten? Joskus sanotaan, että on tutkittava puhuuko ja toimiiko henki Sanan mukaan. Hyvä. Mutta tässä on huomattava, että saatana puhui Jeesukselle erämaassa juuri Sanan mukaan, "kirjoitettu on", ja kuitenkin kyseessä oli saatana. On muistettava, että saatana tekeytyy nimenomaan valkeuden enkeliksi, eli Pyhäksi Hengeksi. Raamattu antaa monta ohjetta asiasta: Hb 5:14 "joiden aistit ovat tottumuksesta harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta" 1 Kr 2:15 "hengellinen ihminen tutkistelee kaikki" 1 Kr 14:32 "profeettojen henget ovat profeetoille alamaiset" Apt 17:11 kertoo miten Berean juutalaiset ottivat Sanan vastaan ja tutkiskelivat kotonaan oliko niin kuin oli heille puhuttu. Armolahjoihin kuuluu lahja "arvostella henkiä." Edellä olevilla raamatunkohdilla päästään pitkälle, mutta henkien koettelemisessa ne eivät paljoa auta, sillä henkien erottamisen lahjaa ei ole monilla, ja heilläkään se ei ole aina toiminnassa. Eikö sitten ole mitään mahdollisuutta ja tapaa, jolla voisimme suojautua väärien henkien toiminnalta? Kyllä on, ja se on annettu kaikille Jumalan lapsille ja se toimii aina. Se on yksinkertainen ja erehtymätön tulkki. 2. Tässä se on: 1 Jh 4:1-3 "Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan. Tästä te tunnette Jumalan Hengen; jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta; ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuullet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa." Valtavan selkeä, yksinkertainen ja aina toimiva sanankohta. Todellinen tunnussana, jonka edessä väärät henget vapisevat ja vaikenevat. Tuo Raamatun kohta on väärille hengille niin vaarallinen, että se on pitänyt uudessa Raamatunkäännöksessä muuttaa muotoon jossa se ei toimikaan enää tunnussanana. 3. Mitä siinä oikein sanottiinkaan? "Rakkaani" Se on siis uskoville tarkoitettu, ei maailman ihmisille. "Älkää jokaista henkeä uskoko" Eli siinä annetaan ymmärtää, että on henkiä joita ei pidä uskoa. Siinä sanotaan selvästi, että myös uskoville ja heidän kauttaan väärät henget voivat puhua, niitä ei vain pidä uskoa. Nuo väärät henget pääsevät puhumaan uskovillekin, vaikka kuinka veren suojassa olisimme. Nuo väärät henget yrittävät saada uskovat kuuntelemaan ja uskomaan, ja lopulta tottelemaan itseään. Muista, väärä henki voi puhua sinullekin, puhuihan se Jeesuksellekin erämaassa ja yritti saada Jeesusta tottelemaan itseään. "vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta" Siinä selvästi käsketään "koetelkaa henget". Siis kaikki henget, myös Jumalan Henki joutuu koettelun kohteeksi. Siinähän ei sanottu, että epäluotettavalta tuntuvat henget on koeteltava. Siinä ei myöskään sanottu, että Raamatun sanoilla puhuvaa henkeä ei tarvitse koetella. Siinä ei myöskään sanottu, että muille kuin hengellisille johtajille puhuvat henget tulee koetella. Siinä ei sanottu, että luotetuiksi nimettyjen henkilöiden kautta puhuvia henkiä ei tarvitse koetella. Tuossa sanottiin yksinkertaisesti ja selkeästi; "koetelkaa henget". Ei mitään poikkeusta määritelty. Siis henget pitää aina, ilman mitään poikkeusta koetella. Aina, joka kerta, vaikka se tuntuisikin Pyhän Hengen toiminnalta, puhuen Raamatun sanoin, jopa suurella varmuudella ja tunnekuohullakin säestettynä, tietäen tosia asioita ja ihmeillä varmistaen. Ei Pyhä Henki tuskaannu vaikka hänkin joutuu koettelun kohteeksi aina. Pyhä Henki iloitsee siitä, koska Raamattu käskee koettelemaan henget aina. Ei siis kehoiteta rukoilemaan veren suojaa vääriä henkiä vastaan. Sellaista suojaa ei voi saada kukaan. Ei Jeesuksella ollut sellaista suojaa, ei Pietarilla, ei Paavalilla. Olisiko sinulla? Ei varmasti. "Sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan" Raamattu pitää tätä selviönä. Miksi me emme tätä tunnustaisi? Jeesus varoittaa jäähyväispuheessaan, että "vääriä profeettoja nousee ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä." Ihmeet ja tunnusteotkaan eivät ole merkki oikeasta hengestä. Ei sekään, että nuo profeetat tietävät elämästäsi tosiasioita ole merkki oikeasta hengestä. Toki entinen ylienkeli sinun asiasi tietää. Vanhan liiton aikana oikeiden ja väärien profeettojen suhde oli ehkä 1:100. Olisiko suhde nyt lopussa edullisempi? Ei varmasti. Pikemminkin päinvastoin. http://www.netikka.net/mpeltonen/trust.htm
15
 
Tänään 18.44
JUMALALLE EI VALEHDELLA!!!
APOSTOLIEN TEOT 5 LUKU:1-11. 1.Mutta eräs mies, nimeltä Ananias, ja hänen vaimonsa Safiira myivät maatilan, 2. ja mies kätki vaimonsa tieten osan hinnasta, ja osan hän toi ja pani apostolien jalkojen eteen. 3. Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta? 4. Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle." 5. Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä. Ja suuri pelko valtasi kaikki, jotka sen kuulivat. 6. Ja nuoret miehet nousivat ja korjasivat hänet ja kantoivat hänet pois ja hautasivat. 7. Noin kolmen hetken kuluttua hänen vaimonsa tuli sisään eikä tiennyt, mitä oli tapahtunut. 8. Niin Pietari kysyi häneltä: "Sano minulle: siihenkö hintaan te myitte maatilan?" Hän vastasi: "Kyllä, juuri siihen hintaan". 9. Mutta Pietari sanoi hänelle: "Miksi olette yksissä neuvoin käyneet kiusaamaan Herran Henkeä? Katso, niiden jalat, jotka hautasivat sinun miehesi, ovat oven takana, ja he kantavat sinutkin pois." 10. Niin hän heti kaatui hänen jalkojensa eteen ja heitti henkensä; ja kun nuorukaiset tulivat sisään, tapasivat he hänet kuolleena, kantoivat pois ja hautasivat hänet hänen miehensä viereen. 11. Ja suuri pelko valtasi koko seurakunnan ja kaikki ne, jotka tämän kuulivat. ARMAHDA MEITÄ Jumala armossasi.
22
 
Tänään 18.43
"Sinä päivänä Jerusalemissa"
Pekka Sartola avaa suomalaiselle lukijakunnalle profeetallisen yllätysmaailman pian ilmestyvässä kirjassa "Sinä päivänä Jerusalemissa" Washingtonin maineikkaassa Georgetownin yliopistossa järjestettiin maaliskuussa 2015 suljettu symposium aiheena Jeesuksen paluu ja Israelin kohtalot. Toistasataa osanottajaa - useimpien nimien yhteydessä yksi tai useampia ansaittuja akateemisia arvoja - pureutui Kristuksen paluun toivon ja turvan totuuksiin niin Jumalan valitun omaisuuskansan kuin pakanoitten kohdalla. Luennot, paneelit, väittelyt olivat korkeatasoisia. Niitten kooste ilmestyy syksyllä 2016 tunnetun Inter Varsity Pressin julkaisusarjassa. Eräässä puheenvuorossa käsiteltiin apostolista tekstiä 2 Pietarin kirje 3:3-4: "Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan ja sanovat: 'Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta.'" Tarkoituksenani ei ole toistaa puhujan antia muulta osin kuin tekstissä esiintyvän lupaus-sanan suhteen. Jännittävällä tavalla juoksuttamalla ajatusmallia Genesiksestä Ilmestyskirjaan puhuja avarsi ymmärrystämme siitä, että niissäkin tilanteissa, kun Jumala oli lähes valmis lopettamaan ihmiskunnan historian maaplaneetalla, Hänen tuomiosuunnitelmiinsa mahtui yksi ulottuvuus - lupaus Hänen omillensa. Jumala perusteli tuomionsa. Ilmoitti aikarajoja. Ja aina Jumala muisti uskollista jäännöstä sille lausutulla lupauksella. Näin esimerkiksi Nooan päivinä. "Viimeisinä päivinä Jumalalle vieraat nousevat erityisesti lupausta vastaan", todettiin Washingtonissa. Ja kysyttiin ja vastattiin, mihin lupauksella viitataan. Lue lisää.. http://www.patmos.fi/blogi/kirjoitukset/741/pekka_sartola_avaa_suomalaiselle_lukijakunnalle_profeetallisen_yllatysmaailman_pian_ilmestyvassa_kirjassa_sina_paivana_jerusalemissa
9
 

Sivu /1078