32v nainen ja tahdistaja

Leinna

Hei, minulla on ollut muutaman vuoden tahdistaja. Yhtään kohtalotoveria en tunne.. Ainakaan ikäistäni. :/

11

278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aila2

      Minulla on on ollut defilloiva rytmihäiriötahdistin 5v.ja olen nyt 47v.Seon pelastanut henkeni jo pari kertaa,nyt ei ole ollut toimintoja 3 vuoteen.En edes muista sen olemassa oloa,se on jo osa minua.Useimpia ihmisiä se kauhistuttaa,eikä siitä parane kauheasti puhua.Se ei tunnu eikä muistuta olemassa olostaan,yöpöydällä ni on kotiseurantalaite,jonka kautta sairaalassa nähdään jos on tapahtumia,ja sieltä soitetaan sitten.Miten sinulla on mennyt,miten suhtaudut tahdistimeesi...Vertaistuki on vähäistä ainakin meillä päin,pari tuttua tiedän joilla on tahdistimet.

    • Gnutsen

      Valitettavasti nuoremmat potilaat eivät niin kauheasti halua varmaankaan tuoda asiaa julki.
      Maailmassa on tuhansia nuoria tahdistinpotilaita sekä myös vastasyntyneillekkin asennetaan tahdistimia.
      Itselleni ensimmäinen tahdistin asennettiin 9 vuotta sitten ja nyt muutama viikko sitten vaihdettiin uuten, nyt olen 49 vuotias.
      Jos haluat keskustella asiasta, laittele s-postia- :)

    • Madame2

      Mä olen 29v tahdistaja, lapsesta saakka ollut AV-blokki. Tahdistimesta ei tiedä kuin perhe ja sukulaiset. Muuten elän täysin normaalia elämää.

      • Leinna

        Voihan se olla tosiaan et harvempi tästä haluaa julkisesti edes puhua. Kiitos teille vastanneille, kyllä sydäntä lämmitti :)
        Miten ootte jaksanu näin helteiden aikana? Mulla on menny propralia vähän tavallista enemmän..


      • biscuit_
        Leinna kirjoitti:

        Voihan se olla tosiaan et harvempi tästä haluaa julkisesti edes puhua. Kiitos teille vastanneille, kyllä sydäntä lämmitti :)
        Miten ootte jaksanu näin helteiden aikana? Mulla on menny propralia vähän tavallista enemmän..

        HEippa! TÄällä myös yksi tahdistettava ikää nyt just 31 v eli aika samoissa ikäluokissa. Vähän on kohtalotovereita, sen minäkin olen huomannut :( tahdistinpoliklinikallekin kun menee niin tuntuu että olen ainoa joka saapuu sinne ilman rollaattoria tai on syntynyt myöhemmin kuin 1930-luvulla. Toki nuorempiakin on, tiedän, mutta en ole heihin silti törmännyt. oman tahdistimeni sain asystole-jaksojen vuoksi 2011. Kauan kesti löytää sopivat säädöt, mutta sitten lopulta onnisti erään ansioituneen kardiologin tullessa tahdistinta säätämään. Monenlaista on matkalla ollut, mutta nyt vointi on hyvä. Helteet koettelevat kyllä minuakin, paljon enemmän on rytmihäiriöitä ja niiden esiintymisen yhteydessä myös suurta väsymystä. Tsemppiä sinulle Leianna!


      • nuori t
        biscuit_ kirjoitti:

        HEippa! TÄällä myös yksi tahdistettava ikää nyt just 31 v eli aika samoissa ikäluokissa. Vähän on kohtalotovereita, sen minäkin olen huomannut :( tahdistinpoliklinikallekin kun menee niin tuntuu että olen ainoa joka saapuu sinne ilman rollaattoria tai on syntynyt myöhemmin kuin 1930-luvulla. Toki nuorempiakin on, tiedän, mutta en ole heihin silti törmännyt. oman tahdistimeni sain asystole-jaksojen vuoksi 2011. Kauan kesti löytää sopivat säädöt, mutta sitten lopulta onnisti erään ansioituneen kardiologin tullessa tahdistinta säätämään. Monenlaista on matkalla ollut, mutta nyt vointi on hyvä. Helteet koettelevat kyllä minuakin, paljon enemmän on rytmihäiriöitä ja niiden esiintymisen yhteydessä myös suurta väsymystä. Tsemppiä sinulle Leianna!

        Olen 27-vuotias ja minulla on ollut tahdistin 2 vuotta. Sydän alkoi pysähdellä ja 11 sekunnin asystoten takia laitettiin tahdistin. Todella suuri järkytys oli silloin. Totuttelu jatkuu. Juuri kävin kaksivuotistarkistuksessa ja kaikki oli kunnossa, 8 vuotta pitäisi tämän laitteen vielä toimia. En tiedä ketään muuta näin nuorta, jolla on tahdistin, siksi tunnen itseni vähän oudoksi...

        Minulla tahdistin ei ole vaikeuttanut elämää, mutta valitettavasti itsetuntooni se on vaikuttanut merkittävästi. Arpi on aika iso ja todellakin näkyy, vaikka onkin huomattavasti vaalentunut. En tiedä, mitä tuntemattomat ihmiset tästä ajattelisivat, koska en ole kertonut kovinkaan monelle tästä. Tällaista...


      • madame2
        nuori t kirjoitti:

        Olen 27-vuotias ja minulla on ollut tahdistin 2 vuotta. Sydän alkoi pysähdellä ja 11 sekunnin asystoten takia laitettiin tahdistin. Todella suuri järkytys oli silloin. Totuttelu jatkuu. Juuri kävin kaksivuotistarkistuksessa ja kaikki oli kunnossa, 8 vuotta pitäisi tämän laitteen vielä toimia. En tiedä ketään muuta näin nuorta, jolla on tahdistin, siksi tunnen itseni vähän oudoksi...

        Minulla tahdistin ei ole vaikeuttanut elämää, mutta valitettavasti itsetuntooni se on vaikuttanut merkittävästi. Arpi on aika iso ja todellakin näkyy, vaikka onkin huomattavasti vaalentunut. En tiedä, mitä tuntemattomat ihmiset tästä ajattelisivat, koska en ole kertonut kovinkaan monelle tästä. Tällaista...

        Olisi mukava vaikka mailailla muiden nuorten tahdistajien kanssa ja jakaa kokemuksia. Lähettäkää mailia, jos kiinnostaa: madaminen ät gmail piste com.


      • Gnutsen
        nuori t kirjoitti:

        Olen 27-vuotias ja minulla on ollut tahdistin 2 vuotta. Sydän alkoi pysähdellä ja 11 sekunnin asystoten takia laitettiin tahdistin. Todella suuri järkytys oli silloin. Totuttelu jatkuu. Juuri kävin kaksivuotistarkistuksessa ja kaikki oli kunnossa, 8 vuotta pitäisi tämän laitteen vielä toimia. En tiedä ketään muuta näin nuorta, jolla on tahdistin, siksi tunnen itseni vähän oudoksi...

        Minulla tahdistin ei ole vaikeuttanut elämää, mutta valitettavasti itsetuntooni se on vaikuttanut merkittävästi. Arpi on aika iso ja todellakin näkyy, vaikka onkin huomattavasti vaalentunut. En tiedä, mitä tuntemattomat ihmiset tästä ajattelisivat, koska en ole kertonut kovinkaan monelle tästä. Tällaista...

        Niimpä, valitettavasti arvet kaunistavat yleensä vain meitä miehiä:).
        Yleensä kun on avoin ja kertoo muille itsestään, asioitten kanssa on helpompi elää eivätkä ne ahdista.
        Et todellakaan ole ainoa nuori tahdistinpotila maailmassa.


    • make431

      Löytyy tahdistin, mies ja ikää 43v. Tuossa rinnassa ollut nyt 3v ja ei menoa haittaa. Hyvä kun tälläisiä aparaatteja keksitty. Totaaliblokki joten kaippa se pitää kantaa
      Tätä loppuelämän


      Tsemiä kaikille jolla tämä vekotin on


      Make

    • sydänvikainennuori

      täälläpä on kohta 16-vuotias tyttönen jolta löytyy tahdistin, asennettu heti syntymän jälkeen ison avosydänleikkauksen yhteydessä, synnynäinen totaaliblokki löytyy. kaksi vaihtoa on tehty ja kolmas häämöttää. johtoja on myös räplätty ja tälläkin hetkellä ahtaumia joidenka takia toista johtoa hankala saada paikalleen ja vaikuttaa väistämättä jaksamiseen, liikkuminen tällähetkellä hankalaa eikä tahdistin oikein pelitä. mutta jos joku tahtoo jutella lisää niin [email protected].

    • Kevätlintunen

      Näköjään viestiketju jo muutaman vuoden vanha, mutta ajattelin silti kirjoittaa oman kokemukseni :) Olen 28-v ja tahdistimen olen saanut 21-vuotiaana totaaliblokin seurauksena. Alkuun oli tosi iso shokki kun kaikki tapahtui niin nopeasti ja olisin kaivannut vertaistukea, mutta ei sellaista vaan ollut ainakaan saman ikäisissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1977
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1516
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1428
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe