Osastonsihteeri - missä paras palkka?

tuleva os

Minne kannattaisi suunnata töihin: tk:n ajanvaraukseen, hammashoitolan/neuvolan luukulle, keskussairaalaan (saneluita naputtamaan vai osastolle) vai yksityiselle lääkäriasemalle (vuorotyö haittana?)?

21

5938

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • flsdfjsldfjsdlf

      Niin, heikoissa kantimissa sulla tiedot: Julkisella puolella palkka määräytyy ihan samoilla perusteilla joka paikassa, kaiva netistä KVTES ja tutki sieltä palkka.

      Yksityisellä puolellakin varmaan noudatetaan sitten varmaan jotain yksityisten sosiaali- ja terveysalojen sopimusta - ei paljonkaan neuvotteluvaraa.

      Huomaa myös se, että poliklinikoille vastaanottoon ainakin nykyään ottavat mieluusti lähihoitajan, jolla on os.siht.koulutus lisäksi tai sitten lähihoitajan suuntautumisvaihtoehto tietohallinto ja asiakaspalvelu. Sillä pyrkimys kovasti on siihen, että terveydenhuollossa toimisi vain henkilöitä, jolla on oikea terveydenhuollon koulutus ja tutkinto ja ammattinimike. Toki palkanlaskijoita ja sihteereitä tarvitaan sitten, mutta se on sitten hallintopuolta.

      Palkka on aloittavalla (kokemattomalla) kaiketi vähän alle 2000 e/kk, ja kokemuksen mukaan nousee muutaman satasen yli 2000 e/kk. Vuorotyölisiä tietysti voi tulla vielä poliklinikoilla... Osastoilla aika harvoin on vuorotyössä osastonsihteeriä.

      Mistä sinä olet muuten saanut sen käsityksen, että hammashoitolan tai neuvolan luukulla on osastonsihteeri?
      Suunnata voit minne vain, voi olla paikoin aika tiukassa kuitenkin sen paikan saaminen. Vai oletko kenties Nokialta irtisanottu tai joku muu takuukoulutettava?

      • dfsdfsdf

        Näistä hammashoitolan ja neuvolan luukulla istumisista - neuvolat toimivat terveyskeskuksen yhteydessä (jos tarkoitit äitiys- ja lastenneuvoloita, onhan toki joo, muitakin neuvoloita nykyään, nekin kyllä usein tk:n yhteydessä), terkkarissa luukulla istuvat vastaanotossa perus- tai lähihoitajan koulutuksen saaneet henkilöt, jopa sairaanhoitajat, terkkarin täti itse hoitaa neuvolassa kirjalliset työt niin kuin monesti lääkärikin neuvolatyönsä kirjalliset osiot.
        Osastoillakin, ainakin tk-vuodeosastoilla, saneluidenpurku on aika vähäistä nykyään, kun nuoret lääkärit (juu, tk-vuodeosastoilla paljon on juuri nuoria lääkäreitä, opiskeluihinsa kuuluvia työskentelyjaksoja suorittamassa) ja he paljon kirjoittavat itse. Kuulin myös itse ollessani työhaastattelussa tässä äskettäin, kun kyselin vähän enemmän kaupungin asioista, että joillakin vuodeosastoilla sairaanhoitajat purkavat sanelut, ei ole sihteeriä palkkalistoilla ollenkaan. Sairaaloiden vuodeosastoilla toki saneluita tulee, mutta sairaaloissa on vieläkin tekstinkäsittelijöitä purkamassa, kiiretöitä toki voi joutua sihteerikin tekemään ja aika perinteistä on se, että decursukset purkaa sihteeri. Mutta muistahan se, että puheentunnistus tulee väistämättä ja sinun naputtelutaitojasi ei tarvita. Tämän kehityssuunnan takia varmaan juuri ulkoistavatkin näitä tekstinkäsittelijöitä, sillä eivät sitten jää talon vastuulle uudelleensijoitettavina tai irtisanottavina.
        Hammashoitoloissa ei tosiaankaan taida osastonsihteerikoulutuksen pelkästään omaavia olla montaakaan. Kyllä sielläkin hoidon tarpeen arviointia tarvitaan vastaanotossa jo... Ja monessa pikkuhoitolassa ei edes erityistä vastaanottoa olekaan, vaan hammashoitajat hoitavat puhelut ja ajanvaraukset.

        Sillai.

        Mistä sinä oletkaan saanut tietoja kun sinne koulutukseen suuntaat....

        Suosittelisin hakeutumaan ennemmin suoraan lähihoitaja- tai sairaanhoitajakoulutukseen...


      • ole hyvä vaan.
        dfsdfsdf kirjoitti:

        Näistä hammashoitolan ja neuvolan luukulla istumisista - neuvolat toimivat terveyskeskuksen yhteydessä (jos tarkoitit äitiys- ja lastenneuvoloita, onhan toki joo, muitakin neuvoloita nykyään, nekin kyllä usein tk:n yhteydessä), terkkarissa luukulla istuvat vastaanotossa perus- tai lähihoitajan koulutuksen saaneet henkilöt, jopa sairaanhoitajat, terkkarin täti itse hoitaa neuvolassa kirjalliset työt niin kuin monesti lääkärikin neuvolatyönsä kirjalliset osiot.
        Osastoillakin, ainakin tk-vuodeosastoilla, saneluidenpurku on aika vähäistä nykyään, kun nuoret lääkärit (juu, tk-vuodeosastoilla paljon on juuri nuoria lääkäreitä, opiskeluihinsa kuuluvia työskentelyjaksoja suorittamassa) ja he paljon kirjoittavat itse. Kuulin myös itse ollessani työhaastattelussa tässä äskettäin, kun kyselin vähän enemmän kaupungin asioista, että joillakin vuodeosastoilla sairaanhoitajat purkavat sanelut, ei ole sihteeriä palkkalistoilla ollenkaan. Sairaaloiden vuodeosastoilla toki saneluita tulee, mutta sairaaloissa on vieläkin tekstinkäsittelijöitä purkamassa, kiiretöitä toki voi joutua sihteerikin tekemään ja aika perinteistä on se, että decursukset purkaa sihteeri. Mutta muistahan se, että puheentunnistus tulee väistämättä ja sinun naputtelutaitojasi ei tarvita. Tämän kehityssuunnan takia varmaan juuri ulkoistavatkin näitä tekstinkäsittelijöitä, sillä eivät sitten jää talon vastuulle uudelleensijoitettavina tai irtisanottavina.
        Hammashoitoloissa ei tosiaankaan taida osastonsihteerikoulutuksen pelkästään omaavia olla montaakaan. Kyllä sielläkin hoidon tarpeen arviointia tarvitaan vastaanotossa jo... Ja monessa pikkuhoitolassa ei edes erityistä vastaanottoa olekaan, vaan hammashoitajat hoitavat puhelut ja ajanvaraukset.

        Sillai.

        Mistä sinä oletkaan saanut tietoja kun sinne koulutukseen suuntaat....

        Suosittelisin hakeutumaan ennemmin suoraan lähihoitaja- tai sairaanhoitajakoulutukseen...

        Ai niin, varmaan kiinnostaa, miten siinä työpaikkahaastattelussa kävi - no, valituksi tuli henkilö, jolla oli kaksi lähihoitajan pätevyyttä, osastonsihteerikoulutus takana ja joku enkelihoitajapätevyys vielä päälle päätteeksi, ja itse työtehtävä oli juuri sitä sinun mainitsemaasi saneluiden naputtelua ja kaiken lisäksi määräaikainen pesti ja koko homman tulevaisuus auki - ulkoistetaanko vai ei.
        No, olisko lähihoitajalle ollut parempia mestoja, mutta tuleepa nyt sitten erikoistumaan saneluiden purkuun hänkin.


    • tuleva os

      Outoja vastauksia, täytyy sanoa.
      Olen ammatiltani lähihoitaja, mutta päästäkseni vuorotyöstä eroon, aloitan uuden suuntaavan eli asiakapalvelun ja tietojenhallinnon.
      Yleensä se vastaanotossa työskentelevä on osastonsihteerin tittelillä, oli se sitten terveyskeskuksen aulassa taikka osastolla mm. kirjoittamassa saneluja.
      En kysynyt parasta koulutustaustaa ja mistä nyt olettekin vastanneet ohi aiheen, vaan nimenomaan sellaista yksikköä, josta saa eniten palkkaa osastonsihteerin tittelillä.
      Yritän saada jalkaa oven väliin jo harjoittelussa.

      • ai oot vai!

        Osastonsihteerin palkka on sama kunnallisella sektorilla, työskentelet sitten missä tahansa! Vuorotyöt voivat lisätä palkkaa lisien vuoksi.

        Omituisia vastauksiako? Niinpä niin.... Terveyskeskusavustaja - eikö ne ennen ainakin olleet näitä?

        Onko näitä asiakaspalvelun ja tietohallinnon suuntautumisvaihtoehtoja enää, vai edellytetäänkö nykyään lähihoitajatutkinnon omaavan menevän terveydenhuollon sihteeri -koulutukseen? Niin, monesti se onkin sitten niin, että niihin osastonsihteerin paikkoihin ei muuten pääsekään (ainakaan terveyskeskuksen ajanvaraukseen / vastaanottoon, sillä siinä työskentelevältä edellytetään myös hoidon tarpeen arviointikykyä.

        Noo, omituisia vastauksia - totta kai, kun ei tullut sitä odottamaasi: Juu, siellä ja siellä on paras palkka. Katsos, et tosiaankaan ole ymmärtänyt (lähihoitajakoulutuksestasi huolimatta - saanen epäillä koko tutkinnon olemassa oloa sinun historiassasi), että kunnallisella puolella noudatetaan kvtes:iä, missä ei ole joustonvaraa palkoissa, vaan tehtävän mukaan (siitä riippumatta missä työskentelee) palkka on sama!
        Omituista sun kyselyissä juuri sen lähihoitajaolettamuksenkin perusteella tuo, että ihan neuvolaan olet menossa sihteeriksi. No joo, onhan tietysti olemassa esim. perheneuvolat tai kasvatusneuvolat, mutta siellä taitaakin sitten olla toimistosihteeri, joka kyllä hoitaa myös talouspuolta.

        Kiitti vaan kysymyksistä! Sori, kun ei vastaukset olleet sitä mitä odotit!


      • fishing.

        Yritä pois vaan saada jalkaa oven väliin. Arvaa kuinka monta jalkaa siellä jo on? Jos niin kuin pystyt ajattelemaan, että joka vuosi varmaan siellä sinun paikkakunnallasi tai lähistöllä koulutetaan terveydenhuollon sihteereitä (kuka milläkin aikaisemmalla työ- tai koulutustaustalla, joillakin opiskelijoilla on vielä sekin etu, että ovat esim. vakuutusyhtiön kustantamana alanvaihtajina tai sitten irtisanottuja jostain Nokialta, niin näillehän on takuuvarma työpaikka tiedossa jopa sen harjoittelun jälkeen; sitten on niitä joilla ei ole mitään hajua toimistotöistä jne., ja sitten tietysti joku lähihoitaja joka on oikeinkin tervetullut opiskelemaan, opintomainoksessakin oikein sanotaan että lähihoitaja tulepa meille) ja nämä ovat sitten harjoittelussaan sen mitä ovat, niin kuinkahan monta jalkaa näistä jo syntyy... Ja talossa jo olevat määräaikaiset, entiset ja nykyiset sijaiset? Vau, ei ovi taida mennä kiinni ihan helpolla...

        Mikset muuten heti sanonut, että olet lähihoitaja? Tosiaan oudoksuttaa sun faktojen tietäminen. Ja jos ole lähihoitaja, niin mikset kysy entisistä duuneista osastonsihteereiltä että millaista se työ on ja missä olis paras palkka? Juu, osastolle saneluja purkamaan - heheh.
        Ans mä arvaan, sä oot varmaan ollut lasten ja nuorten kasvatukseen ja hoitoon erikoistunut niin kuin ennen, mutta nyt ei se vuorotyö kiinnosta... Ei kun onks siellä vuorotyötä?
        Juu, juu.
        No, jos oikeesti haluut tietää, niin varmaan jossain Ortonissa tai Invalidisäätiöllä maksetaan hiukan parempaa palkkaa kautta linjan (siis kaikille työntekijöille) kuin kuntapuolella, mutta näissähän siis noudatetaankin sitä yksityisten sopimusta. Ihmettelen tosiaan sun tietämystä, jos muka olet lähihoitaja.
        Juu, niin ja olen katsellut lähihoitajakoulutusten ilmoituksia tässä viime aikoina, en ole nähnyt yhdessäkään tuota tietohallinto- jne. vaihtoehtoa suuntautumisena.


    • 16+18

      On aika outoja nämä vastaukset, taitaa olla sama henkilö pätemässä kaikkien viestien takana. Ihme asenne, kysyjähän kertoo jo otsikossa, että on tuleva os. Ja kyllä minunkin mielestä osastonsihteeri/ sosiaali- ja terveysalan sihteeri voi olla työssä hammashoitolan tai Terveysaseman/neuvolan vastaanotolla. Meillä ainakin oli myös sellaisia harjoittelupaikkoja koulussa (lähihoitaja). Ja sanelujen "naputtelu" on myös tärkeä osa potilaan hoitoa, työ joka täytyy tehdä myös hyvin. Decursukset voi "naputella" monikin, mutta esim. sydänleikkauskertomukset on aika vaativaa tekstiä ja termistö täytyy tuntea. Ei ole mikään hehe-homma.

      Ihmeellistä myös ensin monta kertaa haukutaan, että oletpa tyhmä ja tietämätön ja sitten lopuksi, no jos haluut oikeesti tietää.... Ja mikset kysy entisistä duuneista osastonsihteereiltä? Ei esim. päiväkodissa ole osastonsihteereitä joilta voi kysyä. Eksä nyt sitä tiiä hei pahvi?

      Oletko katkera ex-Nokialaisille? Ja kaikille jotka uhkaa mahd. sun työpaikkaa? Taitaa olla tosi kova kilpailu noista osastonsihteerin töistä.

      • mitä sitten

        En vaan, sinä olet laidasta laitaan kulkeva valehtelija!

        Lähihoitaja voi työskennellä hammashoitolan ja terveysaseman luukulla, asiakkaitten vastaanotossa, sitähän minäkin sanoin. Mutta pelkällä terveydenhuollon sihteerikoulutuksella siinä ei toimita - sillä kuten sanottu: pitää olla hoidontarpeenarviointiin kykyä!

        Juu, naputtelemaan tekstejä - sanastoa pitää tuntea, juu. Kyllä minä tiedän osastonsihteereitä jotka kirjoittelevat iijuudeetä ja vaikka mitä hienoo termistöö. Siksi toisekseen: "Se on yks ja sama kuka ne sanelut kirjoittaa, kunhan joku kirjoittaa." Nykyään tosin ei niin ole kiirettä sillä kirjoittamisellakaan, sillä ainahan sen digisanelun voi kuunnella, jos vaan luurit löytyy.

        Älä tule mulle urputtaa, sillä mulla on kokemusta asioista ja työstä.

        Sulla taas ei ole muuta kuin joku roolileikki nyt päällä.

        Mistä ihmeestä sinä nyt keksitkin tuon päivähoidon ja ettei voi kysyä. Juupa juu.

        No, onnee sulle tuleva - eli olet vasta aloittemassa koulussa... Heheh. Niissä osastonsihteerin töissä tarvitaan myös hoksottimia - myös siinä sanelunpurussa - mutta joo, ehkä sulla alkaa pelata muukin kuin roolin vetäminen.

        Kelan työt - juu, ennen se oli sitä, että asiakaspalvelija siinä otti hakemuksen vastaan luukulla, laski korvaussummat itse siinä ja pulitti rahat. Nykyäänhän nämäkln menee eri tavalla. Ei taideta edes käteisellä korvauksia maksella.

        Mutta Kelassa siis täytyy sitten nimenomaan osata miten asiat menee, että voi neuvoa.

        Mutta onnee vaan sulle.

        Mä luulin, että sä olit se aloittaja. Mutta se onkin nyt niin, että sä ootkin sitten kahtena persoonana täällä!

        Sanon edelleen, että sinä et tosiaankaan tiedä mistään mitään!


      • 16+18
        mitä sitten kirjoitti:

        En vaan, sinä olet laidasta laitaan kulkeva valehtelija!

        Lähihoitaja voi työskennellä hammashoitolan ja terveysaseman luukulla, asiakkaitten vastaanotossa, sitähän minäkin sanoin. Mutta pelkällä terveydenhuollon sihteerikoulutuksella siinä ei toimita - sillä kuten sanottu: pitää olla hoidontarpeenarviointiin kykyä!

        Juu, naputtelemaan tekstejä - sanastoa pitää tuntea, juu. Kyllä minä tiedän osastonsihteereitä jotka kirjoittelevat iijuudeetä ja vaikka mitä hienoo termistöö. Siksi toisekseen: "Se on yks ja sama kuka ne sanelut kirjoittaa, kunhan joku kirjoittaa." Nykyään tosin ei niin ole kiirettä sillä kirjoittamisellakaan, sillä ainahan sen digisanelun voi kuunnella, jos vaan luurit löytyy.

        Älä tule mulle urputtaa, sillä mulla on kokemusta asioista ja työstä.

        Sulla taas ei ole muuta kuin joku roolileikki nyt päällä.

        Mistä ihmeestä sinä nyt keksitkin tuon päivähoidon ja ettei voi kysyä. Juupa juu.

        No, onnee sulle tuleva - eli olet vasta aloittemassa koulussa... Heheh. Niissä osastonsihteerin töissä tarvitaan myös hoksottimia - myös siinä sanelunpurussa - mutta joo, ehkä sulla alkaa pelata muukin kuin roolin vetäminen.

        Kelan työt - juu, ennen se oli sitä, että asiakaspalvelija siinä otti hakemuksen vastaan luukulla, laski korvaussummat itse siinä ja pulitti rahat. Nykyäänhän nämäkln menee eri tavalla. Ei taideta edes käteisellä korvauksia maksella.

        Mutta Kelassa siis täytyy sitten nimenomaan osata miten asiat menee, että voi neuvoa.

        Mutta onnee vaan sulle.

        Mä luulin, että sä olit se aloittaja. Mutta se onkin nyt niin, että sä ootkin sitten kahtena persoonana täällä!

        Sanon edelleen, että sinä et tosiaankaan tiedä mistään mitään!

        En ole aloittaja, en ole täällä useana persoonana (montako sulla on?), en ole valmistumassa vaan valmistuin vuosia sitten.

        Miksi aina tuo heheh jos joku opiskelee? Väheksytkö opiskelijoita?

        Mikä roolileikki? Olen siis lähihoitaja, mutta en koe, että koulutukseni olisi antanut mitenkään erityisen hyviä valmiuksia hoidontarpeen arviointiin. Ikävä kyllä. Mielestäni sellaisessa työssä tulisi olla väh. sairaanhoitaja.

        Mikä valehtelu? Mitä olen valehdellut?Mitä oikein riehut täällä ja syyttelet ihmisiä valehtelijoiksi, kun he yrittävät täällä keskustella. Ehkä tarvitset itse pari rauhoittavaa ja sitä hoidontarpeen arviointia, näin lähihoitajan tuntumalla. Burn out?


    • 16+18

      Aloittajalle vielä, oletko ajatellut esim. Kelan toimistosta hakea työtä. Viimeksi Kelassa asioidessa siellä oli mukava asiakaspalvelija tai neuvoja, joka kertoi, että pääsi Kelaan töihin YO-pohjalla ja kehotti minuakin hakemaan, jos ei löytyisi sopivaa työtä. No en tullut hakeneeksi, koska sain muuta työtä.

      Ihmettelin kyllä hieman, koska luulin että vaaditaan esim. sosionomin tutkinto, mutta ehkä Kela itse kouluttaa sitten tehtäviin. Asiakaspalvelijathan ei tee ilmeisesti mitään päätöksiä, vaan neuvoo ja ohjaa asiakkaita ja ottaa vastaan niitä hakemuksia yms. Tosin voi tulla p**kaa niskaan siinä työssä, mutta varmaan myös paljon hyvää.

      • katsos vaan.

        Juu, Kelassa on hyvät työsuhde-edut.
        Kunhan se ens käy sen koulunsa loppuun, niin kattotaan sitten, miten sen käy siellä Kelassa. Ai niin sillähän oli jo lähihoitajakoulutus takana. No, ei kun vaan Kelaan pistämään hakemusta sisään. Asiakasneuvoja - joo, ei se se päiväraha- tai eläkeratkaisuja tee, sen sijaan se saattaa niitä lääkärinpalkkiokorvauksia laskeskella ja siihen päälle sitten taksikulut, niin joo, nämäkin menee nykyään jo heti paikan päällä asiakkaan eduksi siellä hammashoitolassa ja jopa taksissa.

        Mutta lykkyä pyttyyn, valehteluitten kanssa!


    • nyk. os

      Tekisi mieli näyttää vähän pitkää nenää, mutta enpä viitsi enempää kertoa ettei minua tunnisteta mutta vihjaanpa vain, että palkkani on reilusti yli 2000;- :)

      Aloittaja siis täällä, ei enää TULEVA os vaan valmis!

    • Palkkajahtaaja

      Siis miksi te ette voi kertoa palkkojanne? Ei teitä siitä tunnisteta. Oletteko ihan tosissanne?

      • EI sihteeriksi

        Joopa, joo. Vaikea on saada osastonsihteerin paikka. Siihen vaikuttaa ihmissuhteet, eräissä paikoissa selkävikaiset apuhoitajat pääsee osastonsihteeriksi pikakoulutuksella ja siinä menee taas yhden koulutus hukkaan, joka luulee, että on sopiva jalka ovenvälissä.

        Tämä siksi kun eläkkeelle ei selkävikainen apuhoitaja pääse jatketaan työtä osastonsihteerinä. Sitten on toinen laji se, että lakkautetut puhelinvaihteenhoitajat valitaan näihin osastonsihteerivirkaan ja pikakoulutus.

        Aina kannattaa hakea, kun ei tiedä kestä "siivoojasta" aiotaan tehdä seuraava osastonsihteeri tai vastaanotolle avustaja. Voinpa sanoa kokemuksesta, että vaikea on saada työ tältä työalalta.

        Virkavaalit ovat salamyhkäisiä koko työmaa on säikky ei puhuta mitään olisi kuin työmaalla olisi kuolema käynyt. Voisinpa sanoa, että kouluttakaa itsenne vaikka miksi, mutta ei osastonsihteeriksi tai vastaanottoavustajaksi terveydenhuoltoalalle.

        Siellä on "nyppimistä" ja työpaikkakiusaa!!! Koska on hierarkian alapäässä.


      • osihteeriM
        EI sihteeriksi kirjoitti:

        Joopa, joo. Vaikea on saada osastonsihteerin paikka. Siihen vaikuttaa ihmissuhteet, eräissä paikoissa selkävikaiset apuhoitajat pääsee osastonsihteeriksi pikakoulutuksella ja siinä menee taas yhden koulutus hukkaan, joka luulee, että on sopiva jalka ovenvälissä.

        Tämä siksi kun eläkkeelle ei selkävikainen apuhoitaja pääse jatketaan työtä osastonsihteerinä. Sitten on toinen laji se, että lakkautetut puhelinvaihteenhoitajat valitaan näihin osastonsihteerivirkaan ja pikakoulutus.

        Aina kannattaa hakea, kun ei tiedä kestä "siivoojasta" aiotaan tehdä seuraava osastonsihteeri tai vastaanotolle avustaja. Voinpa sanoa kokemuksesta, että vaikea on saada työ tältä työalalta.

        Virkavaalit ovat salamyhkäisiä koko työmaa on säikky ei puhuta mitään olisi kuin työmaalla olisi kuolema käynyt. Voisinpa sanoa, että kouluttakaa itsenne vaikka miksi, mutta ei osastonsihteeriksi tai vastaanottoavustajaksi terveydenhuoltoalalle.

        Siellä on "nyppimistä" ja työpaikkakiusaa!!! Koska on hierarkian alapäässä.

        Samaa mieltä että vaikeaa oli päästä mutta paikan onnistuin kuitenkin lopulta saamaan vuoden määräaikaisen päivätyön.
        Hain siis 13 eri paikkaa kunnes pääsin osastonsihteeriksi.
        Hakijoita paikkoihin oli yleensä 40-70.
        Palkka 2085€/kk
        Kysykää jos on kysymyksiä.


      • osihteeriM
        osihteeriM kirjoitti:

        Samaa mieltä että vaikeaa oli päästä mutta paikan onnistuin kuitenkin lopulta saamaan vuoden määräaikaisen päivätyön.
        Hain siis 13 eri paikkaa kunnes pääsin osastonsihteeriksi.
        Hakijoita paikkoihin oli yleensä 40-70.
        Palkka 2085€/kk
        Kysykää jos on kysymyksiä.

        Ainiin ja unohtui oleellinen tieto että olen koulutukseltani lähihoitaja joka on erikoistunut lapsiin ja nuoriin ja minulla on lisäksi vuoden työkokemus tekstinkäsittelystä.


      • joo, hienoa.
        osihteeriM kirjoitti:

        Ainiin ja unohtui oleellinen tieto että olen koulutukseltani lähihoitaja joka on erikoistunut lapsiin ja nuoriin ja minulla on lisäksi vuoden työkokemus tekstinkäsittelystä.

        Niin, eli ossina kirjoitat saneluita ja vastaat puhelimeen, kirjaat potilaita ulos ja sisään. Ei siinä sen kummempaa osaamista tarvitakaan.
        Olen itse ollut ossi-koulutettuna kisassa, jossa vastustajana oli lähihoitaja, jolla kaksi osaamisalaa takana. Paikka tekstinkäsittely. Valituksi tuli tämä lähihoitaja.

        Että ei siinä mitään. Ei arvosteta aikaisempaa kokemusta. Testinä jopa ennen haastattelua oli sanelunpurkukoe. Eikä mennyt osaltani heikosti sekään.
        Mutta mainosta sinä vain pääsemistäsi toistaiseksi voimassa olevaan työhön. Taidat olla iältäsi aika nuorikin. Ennemminhän ne nuoren ottavat, ja etenkin lähihoitajan nykypäivänä, sinullahan on mahdollisuus laajentaa osaamisalueitasi sillä saralla, jos vaikka tulis tarvetta siirtää sulle vaikka hoidollisia asioita.

        Sinänsä nykypäivänä ossin työt ovat aika mitättömiä. Että helpolla saa rahaa kerran kuussa.

        Voi kuule, kun minä olin ossina niin kyllä sain kuulla että olet paras joka meillä on tässä sijaisista ollut, paneudut hommiin jne. No, kun sijaisuus loppu, ei jatkoja. Syy kaupungin yleiset määräykset! Samaten tekstinkäsittelyssä mielestäni avointa tointa hoidin, ja niin vaan kehuivat, että kun on hyvä ja ihan siis hienosti menee mut niin vain kävi että hommat siirrettiin kaiken maailman organisaatiomylläyksissä muualle ja heittivät ulos.

        Näin ne siellä tykkäävät, siellä sairaalamaailmassa. Muista nyt hymyillä ja olla mielin kielin, pidä puoles, ettei käy huonosti. Ei ne työt ikuisia ole, eläkkeelle lähtöön asti riittäviä!


      • osihteeriM
        joo, hienoa. kirjoitti:

        Niin, eli ossina kirjoitat saneluita ja vastaat puhelimeen, kirjaat potilaita ulos ja sisään. Ei siinä sen kummempaa osaamista tarvitakaan.
        Olen itse ollut ossi-koulutettuna kisassa, jossa vastustajana oli lähihoitaja, jolla kaksi osaamisalaa takana. Paikka tekstinkäsittely. Valituksi tuli tämä lähihoitaja.

        Että ei siinä mitään. Ei arvosteta aikaisempaa kokemusta. Testinä jopa ennen haastattelua oli sanelunpurkukoe. Eikä mennyt osaltani heikosti sekään.
        Mutta mainosta sinä vain pääsemistäsi toistaiseksi voimassa olevaan työhön. Taidat olla iältäsi aika nuorikin. Ennemminhän ne nuoren ottavat, ja etenkin lähihoitajan nykypäivänä, sinullahan on mahdollisuus laajentaa osaamisalueitasi sillä saralla, jos vaikka tulis tarvetta siirtää sulle vaikka hoidollisia asioita.

        Sinänsä nykypäivänä ossin työt ovat aika mitättömiä. Että helpolla saa rahaa kerran kuussa.

        Voi kuule, kun minä olin ossina niin kyllä sain kuulla että olet paras joka meillä on tässä sijaisista ollut, paneudut hommiin jne. No, kun sijaisuus loppu, ei jatkoja. Syy kaupungin yleiset määräykset! Samaten tekstinkäsittelyssä mielestäni avointa tointa hoidin, ja niin vaan kehuivat, että kun on hyvä ja ihan siis hienosti menee mut niin vain kävi että hommat siirrettiin kaiken maailman organisaatiomylläyksissä muualle ja heittivät ulos.

        Näin ne siellä tykkäävät, siellä sairaalamaailmassa. Muista nyt hymyillä ja olla mielin kielin, pidä puoles, ettei käy huonosti. Ei ne työt ikuisia ole, eläkkeelle lähtöön asti riittäviä!

        "Niin, eli ossina kirjoitat saneluita ja vastaat puhelimeen, kirjaat potilaita ulos ja sisään. Ei siinä sen kummempaa osaamista tarvitakaan."

        Tässä mun työssä ei ole lainkaan sanelujen kirjoittamista mutta sitäkin enemmän on potilaiden vastaanottoa eli todella asiakaspalvelupainotteista. Puhelimeen vastaamista ei tällä hetkellä juuri ole kuin ehkä 0-2 puhelua koko päivässä.
        Riippuu paikasta millaista on. Mun mielestä tässä työssä on paljon opittavaa ja on ihan monipuolista verrattuna tekstinkäsittelyyn jossa vain kirjoitetaan koko päivä.
        Olen nuori ja ei ole tarkoituskaan olla loppuelämää tässä työssä.. Vaihtelu virkistää aina.


    • truuutttt

      Kuulehan:
      - ei missään
      -duunit loppuu pikku hiljaa
      -sijaisia ei oteta,
      -paitsi lääkäreiden ja esimiesten ja esinaisten lapsia (lääkikseen opiskelevien tms) pätkäduuniin, jotta pidempää määräyskirjaa ja työhistoriaa, velvoittavaa työsuhdeta ei tarvitse ilmoittaa tai kirjoittaa, ja määräyskirja on helppo lopettaa, ts. mitään oikeaa työsuhdetta ei ehdi muodostua, palkataan aina, ns. sattumalta, tarpeeseen samat kuitenkin, vuosittain esim. vuosilomia tuurailemaan ja opetettaviksi, nollasta ..... kettuun raskaasti, salamannopeasti, tuossa vaan työn ohessa
      -omassa duunissa ns. sattumalta neljättä vuotta saman lekurin kakara taas töissä keväästä syksyyn vaivana eri osastoilla
      - ja samaan aikaan koulutettu, fantastinen, osaava, osaava, della osaava ja koulutuksen saanut monitaituri osastonsihteeri pätkätyöttömänä, ihmettelee, kun ei ole määräyskirjalle jatkoa, kun ei ole duunia, ... kuin silloin tällöin siellä täällä, en kehtaa hänen kysyessään edes kertoa, mistä on kyse
      - ihan kettua
      - hyshys

    • sihteeri.itsekin

      Ei kai missään ole suurempaa palkkaa tarjolla kuin se perus 2136€/kk jota saa hus:lla. Ellet tee sihteerinä vuorotyötä.

    • Osastonsihteeri

      Osastonsihteereiden paikat ovat kiven alla - jos omat työllistymismahdollisuudet kiinnostavat, niin kannattaa vakavasti harkita jotakin muuta alaa. Osastonsihteereiden tarve on vähenemään päin, esim. omassa sairaanhoitopiirissä joudutaan todennäköisesti irtisanomaan tulevaisuudessa osa vakituisistakin. Perusteettomat määräaikaisuudet ovat erittäin yleisiä. Palkka on myös huono.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2217
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1738
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      40
      1553
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1469
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1440
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1371
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe