Onko automies HOT vai TURN OFF ?

mus1987

Mitäs on naiset mieltä onko automiehet ( korjaa, tuunaa, ym . rassaa autoja ) kiinostavia ?

Itse olen tälläinen autoihin hurahtanut 26v tyyppi. Kiinnostaa tietää mitä on naisväki mieltä autoharrastuksesta.

39

840

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6-1-1-245-6

      Ei se ainakaan mun mielestä mikään turn-on ole, jos ei nyt mikään turn offikaan.
      Aika neutraali harrastus siis, kunhan muistaa pestä kädet ettei ole jatkuvasti kyynärpäitä myöten paskassa. :-D

      • Heebo92

        Naiset tykkää eläimistä ja miehet autoista. Kummillakohan tässä siis on paskaa handuis? :-}


      • wat duu juu miin?
        Heebo92 kirjoitti:

        Naiset tykkää eläimistä ja miehet autoista. Kummillakohan tässä siis on paskaa handuis? :-}

        Tuskin kovin moni sitä kättä sinne koiran pe*seeseen kuitenkaan työntää? :-D


      • Heebo92
        wat duu juu miin? kirjoitti:

        Tuskin kovin moni sitä kättä sinne koiran pe*seeseen kuitenkaan työntää? :-D

        Laki velvoittaa poimimaan lemmikin jätökset. Kaikki kikkareet.


    • nuori nainen täällä moi

      Onhan se ainakin mieto plussa, mutta vetää helposti pitkälle miinukselle, jos niistä hilavitkuttimista pitää jatkuvasti keskustella henkeviä ja mies haisee hielle ja öljylle joka käänteessä. Tietysti satunnaisesti harrastus kuin harrastus saa näkyä ja kuulua, mutta jos rassaaminen on elämäntapa ja -tarkoitus, asiasta mitään ymmärtämättömänä tuntisin itseni tyhmäksi, ulkopuoliseksi ja vähemmän tärkeäksi kuin autot.

      • hiukan vanhempi mies

        Olipa hyvä kommentti. Rakentava suhtautumistapa ja sopii moneen asiaan. Täytyy yrittää suhtautua samalla tavoin naisten tekemisiin.

        Jossain muussa ketjussa arvostelin ehkä turhankin rajusti 'mersumiehiä' jotka pyrkivät pullistelemaan omaisuudella ja tekemään vaikutuksen naisiin sitä kautta. Joskus sitä ei vaan osaa sanoa asioita niinkuin ajattelee. Ei kai se myöskään mikään rikos tai synti ole, jos miehellä sattuu olemaan asiallinen auto ja muutenkin asiat kunnossa. Jos nainen katsoo myös miehen taloudellista asemaa, niin kai se on kohtuuden rajoissa normaalia. Selkeä varakkaan miehen metsästäminen on sitten eri asia. Naisella pitää olla vahva itsekritiikki, että käsittää edes suunnilleen mihin on ihastumassa. Ihmiseen vai omaisuuteen. Tämä on asia, jossa on valtavia eroja naisten välillä.

        Sitä on vaan niin totaalisen kyllästynyt kaikkeen pinnallisuuteen, että tulee lauottua kovaa tekstiä. Sitten huomaa ettei ole itsekään kovin kaukana niistä joita arvostelee. Parisuhde vaan ei ole minkään arvoinen jos se perustuu omaisuuden varaan. Puolisoiden pitää aidosti haluta olla uskollisia toisilleen eikä niin että 'pitää olla uskollinen, jotta voisi jatkossakin nauttia toisen omaisuudesta.' Omaisuutta tulee ja menee, huomisesta ei kukaan tiedä. Mitä miehelle jää jos liitto on materiaalin varaan rakennettu, ja sitä materiaalia ei olekaan jonakin päivänä? Kun löytäisi naisen joka rakastuu 95% muihin ominaisuuksiin kuin materiaan. Jos sellaista ei löydy, täytynee olla yksin vaikka kivaa se ei ole. Mutta jos sellaisen naisen löydän, haluan tarjota tuolle ihanuudelle kaiken mitä omistan. Kuka ei omalle naiselleen tarjoaisi parasta mitä pystyy? Ja jos joku mies pystyy pitämään hyvää autoa niin väkisinhän nainen siihen suhtautuu jollain tavalla, vaikka juuri sanoin että omaisuuteen ei saisi katsoa........elämä on ristiriitaista.

        Meni vähän ohi aiheesta.......tuntui vaan että täytyy vähän puolustaa myös niitä hyvien autojen kuskeja. Itsekin on tullut joskus ajettua kalliilla, vaikka nyt on halpa alla.


    • lifemocker

      "tuunatut" autot suomessa näyttävät aika naurettavilta

      • hanki elämä

        Hei lifemocker sulla ei taida olla muuta elämää ku tää suomi24? Nimittäin ihan minne palstalle täällä vain meneekin, niin sun kommenttejas löytää ihan joka paikasta!


      • _.-'vmp'-._

        Kumma kun melkein kaikissa niistä on kaks vierekkäistä ritilää lamppujen välissä


      • lifemocker
        hanki elämä kirjoitti:

        Hei lifemocker sulla ei taida olla muuta elämää ku tää suomi24? Nimittäin ihan minne palstalle täällä vain meneekin, niin sun kommenttejas löytää ihan joka paikasta!

        sulla ei taida olla elämää kun itket mun elämästä


      • Shole

        Tämäpä oli hieno vastaus aiheeseen!


      • lifemocker
        Shole kirjoitti:

        Tämäpä oli hieno vastaus aiheeseen!

        okei et siis tiedä aiheesta mitään, joten miksi kommentoit?

        "tuunaushan" on sitä, että laitetaan johonkin vanhaan romuun jotain siihen epäsopivia puskureita, madalluksilla ja yli isoilla vanteilla pilataan auton ajo-ominaisuudet pa$kaksi, laitetaan typeriä siipiä jne eli tehdään autosta naurettavannäköinen. tämä kertoo vain "tuunaajan" olemattomasta tyylitajusta

        sitten kun taas aletaan RAKENTELEMAAN AUTOA niin tässä "suuntauksessa" parannellaan auton ajo-ominaisuuksia JA suorituskykyä, joka on taas täysin ERI ASIA kuin tuo "muttereitten kiillottaminen"


      • hieno kiesi
        lifemocker kirjoitti:

        okei et siis tiedä aiheesta mitään, joten miksi kommentoit?

        "tuunaushan" on sitä, että laitetaan johonkin vanhaan romuun jotain siihen epäsopivia puskureita, madalluksilla ja yli isoilla vanteilla pilataan auton ajo-ominaisuudet pa$kaksi, laitetaan typeriä siipiä jne eli tehdään autosta naurettavannäköinen. tämä kertoo vain "tuunaajan" olemattomasta tyylitajusta

        sitten kun taas aletaan RAKENTELEMAAN AUTOA niin tässä "suuntauksessa" parannellaan auton ajo-ominaisuuksia JA suorituskykyä, joka on taas täysin ERI ASIA kuin tuo "muttereitten kiillottaminen"

        Se, että autoon iskee jonkinlaiset alu-vanteet ja madaltaa jonkin verran, ei pilaa vielä auton ajo-ominaisuuksia... se on sitten tietenkin eri asia, jos auto vedetään niin tonttiin kuin sen vaan saa ruuvattua mahdollisimman leveillä vanteilla, että renkaatkin raapii jatkuvasti kaaria niin sitä en itsekään enää ymmärrä varsinkaan käyttöautoissa. Näyttelyautot ja harrasteautot onkin sitten asia erikseen.
        Itsellä kokemusta niin madalletuista kuin vakio korkuisista autoista :)


      • Shole
        lifemocker kirjoitti:

        okei et siis tiedä aiheesta mitään, joten miksi kommentoit?

        "tuunaushan" on sitä, että laitetaan johonkin vanhaan romuun jotain siihen epäsopivia puskureita, madalluksilla ja yli isoilla vanteilla pilataan auton ajo-ominaisuudet pa$kaksi, laitetaan typeriä siipiä jne eli tehdään autosta naurettavannäköinen. tämä kertoo vain "tuunaajan" olemattomasta tyylitajusta

        sitten kun taas aletaan RAKENTELEMAAN AUTOA niin tässä "suuntauksessa" parannellaan auton ajo-ominaisuuksia JA suorituskykyä, joka on taas täysin ERI ASIA kuin tuo "muttereitten kiillottaminen"

        Tuning alunperin terminä tarkoittaa nimenomaan ajoneuvon ominaisuuksien, mkl. suorituskyky parantamista, styling ulkonäköön tehtyjä muutoksia.
        Tosiaan, sullahan on mun työ- ja harrastehistoria tiedossasi, että niiden pohjalta voit kertoa senkin, että mitä minä mistään tiedän.

        Palatakseni alkuperäiseen aiheeseen, edellisessäkään kommentissa et ymmärtänyt pointtiani, minäpä täsmennän hieman:
        Aloittajahan kysyi, että mitä tytöt tykkää autoharrastuksesta niin sä oot täällä ekana laukomassa objektiivisia mielipiteitäsi asian vierestä.


      • lifemocker
        hieno kiesi kirjoitti:

        Se, että autoon iskee jonkinlaiset alu-vanteet ja madaltaa jonkin verran, ei pilaa vielä auton ajo-ominaisuuksia... se on sitten tietenkin eri asia, jos auto vedetään niin tonttiin kuin sen vaan saa ruuvattua mahdollisimman leveillä vanteilla, että renkaatkin raapii jatkuvasti kaaria niin sitä en itsekään enää ymmärrä varsinkaan käyttöautoissa. Näyttelyautot ja harrasteautot onkin sitten asia erikseen.
        Itsellä kokemusta niin madalletuista kuin vakio korkuisista autoista :)

        kyllä se useimmiten pilaa kun se tehdään hyvin monesti madallusjousin ja madallusjouset tuhoavat aika nopeasti orkkis iskarit...


      • lifemocker
        Shole kirjoitti:

        Tuning alunperin terminä tarkoittaa nimenomaan ajoneuvon ominaisuuksien, mkl. suorituskyky parantamista, styling ulkonäköön tehtyjä muutoksia.
        Tosiaan, sullahan on mun työ- ja harrastehistoria tiedossasi, että niiden pohjalta voit kertoa senkin, että mitä minä mistään tiedän.

        Palatakseni alkuperäiseen aiheeseen, edellisessäkään kommentissa et ymmärtänyt pointtiani, minäpä täsmennän hieman:
        Aloittajahan kysyi, että mitä tytöt tykkää autoharrastuksesta niin sä oot täällä ekana laukomassa objektiivisia mielipiteitäsi asian vierestä.

        "Tuning alunperin terminä tarkoittaa nimenomaan ajoneuvon ominaisuuksien, mkl. suorituskyky parantamista, styling ulkonäköön tehtyjä muutoksia."

        suomessa se on aina ollut lasikuitu puskureita/helmoja ja madallusjousia jne


      • hieno kiesi
        lifemocker kirjoitti:

        kyllä se useimmiten pilaa kun se tehdään hyvin monesti madallusjousin ja madallusjouset tuhoavat aika nopeasti orkkis iskarit...

        me poiketaan kyllä nyt niin paljon aiheesta... :D mutta, meilläpäin lähes poikkeuksetta autoihin laitetaan se säädettäväalusta ja jos on oikeen varaa niin sitten ilma-alusta. Madallusjouset onkin semmosta halppis hommaa, joista mulla ei ole kokemusta, että niistä en osaa sanoa.

        Sitten itse aiheeseen, eli kyllä meilläpäin ainakin automiesten ympärillä pyörii erittäin viehättäviä mimmejä, että tuskin ne mimmit tätä harrastelua huonona asiana pitää :)


      • lifemocker
        hieno kiesi kirjoitti:

        me poiketaan kyllä nyt niin paljon aiheesta... :D mutta, meilläpäin lähes poikkeuksetta autoihin laitetaan se säädettäväalusta ja jos on oikeen varaa niin sitten ilma-alusta. Madallusjouset onkin semmosta halppis hommaa, joista mulla ei ole kokemusta, että niistä en osaa sanoa.

        Sitten itse aiheeseen, eli kyllä meilläpäin ainakin automiesten ympärillä pyörii erittäin viehättäviä mimmejä, että tuskin ne mimmit tätä harrastelua huonona asiana pitää :)

        sehän johtuu ihan sun persoonasta ja minkälaisissa porukoissa liikut, että millaisia tyyppejä ympärillä pyörii


      • Shole
        lifemocker kirjoitti:

        "Tuning alunperin terminä tarkoittaa nimenomaan ajoneuvon ominaisuuksien, mkl. suorituskyky parantamista, styling ulkonäköön tehtyjä muutoksia."

        suomessa se on aina ollut lasikuitu puskureita/helmoja ja madallusjousia jne

        "suomessa se on aina ollut lasikuitu puskureita/helmoja ja madallusjousia jne"


        No sehän riippuu siitä minkälaisissa porukoissa liikut ja minkälaisia tyyppejä ympärillä pyörii.


    • 28nainen

      Harrasta vain. Ei kai siitä tarvitse muiden mielipiteitä kysellä. Mulle olisi ainakin ihan sama miehen auto-harrastus. Mutta ei mua itseäni autot kyllä kiinnosta, enkä jaksa niistä ainakaan jatkuvasti puhetta kuunnella.

    • diiadaa

      Hot.. Likaa, öljyä, mies ja vempaimia ;) ah
      Kunhan muistaa huomioida myös naista

    • nounou autoille

      Yh en tykkää yhtään.:/ Ei pahemmin nuo moottoriajoneuvot kiinnosta niin tuskin jaksaisin kuunnella puhetta sellaisista kovin kauaa.D:

    • kittye4

      Mua sytyttää miehet jotka tuunailee kaaroja ja nainenhan siihe kyytii sit pääsee ;). Omalla miehellä on juuri tuo harrastuksena, ni mä tykkään ainakin kuunnella ja jutella siit mielein määrin.. hän myös kysyy aina minkälaisen kyydissä mä haluisin istuu ja mitä muutoksii tehä ;) Oon aika otettu et mies kysyy omalta naiselta, vaikka usein naiset jätetään harrastuksen ulkopuolelle kokonaan ja se on enemmän "miesten" juttu. Mut kuitenki, mun mielestä iso plussa ku oon itekkii autoista tykkäävä typy ni sit voi ottaaa miehen mukaa x-treme carshow:hun ja muihin huvituksii ;)

    • Austin Healey Sprite

      Muuan isoäiti antoi tyttären-tyttärelleen yksinkertaisen neuvon.

      Ota mieheksesi vain mies, joka on töissään ja harrastuksissaan tyytyväinen, sillä hän tuo tyytyväisyyden mukanaan kotiin.

      Toimissaan tyytymätön mies on parisuhteessa tunne-etäinen.

      Kaikkea ja kaikki aasioita ei edes tarvitse jakaa puolisonsa kanssa, kunhan on itse elämässään tyytyväinen, niin on annettavaa myös kumppanille. On vain hyvä jos kummallakin on myös omia hobeja.

      --->

      Makuasioita ja jokainen saa harastaa asioita joista itse pitää ja niin tuleekin olla.

      Mitä sitten näin miehenä ajattelen autojen tuunauksesta, niin riippuu siitä mikä on sen tarkempi määritelmä ja sisältö.

      Niin sanottu blig-bling teintuunaus megastereoineen ei oikein iske omaan makuun johon kuitenkin toisinaan uppoaa suoranainen omaisuus.

      Mutta sitten taasen erilaisten vanhojan autojen entisöinti lähelle alkuperäistä tai sitten sellainen sileämmäksi sliipaaminen tyyliin kahvoja ja muita ulokkeita hieman pois on ihan tylikästä.

      On kuitenkin hyvä, että omaa harrastuksia ja niihin liittyvää monipuolista osaamista ja teknistä tietämystä. Jatka vain harrastustasi, mutta älä kokonaan unohda mahdollista tulevaa kumppaniakaan ;-) Niin ja valitse kumppaniksi nainen joka antaa harrastuksellesi tilaa.

      Ohessa hauska tarina. Pikkutyttö osti vahingossa faijalleen entisöitävän autoklassikon.

      "Toddler buys rundown Austin Healey Sprite on eBay after playing with her father's smartphone ... and her parents decide to keep it"

      - http://www.dailymail.co.uk/news/article-2359208/Toddler-buys-rundown-Austin-Healey-Sprite-eBay-playing-fathers-smartphone---parents-decide-it.html

      - http://www.carandclassic.co.uk/list/8/

    • sua vanhempi

      Jos osaa kasata autoa on hot, jatkeilla ajelevat on ehdottomasti off.

    • Vilwa

      Neutraali. Ylipäätään se, että ihminen on innostunut jostain, on tosi kiva juttu. Mutta jos ei osaa muusta puhua tai ei muuta ole, niin sitten kannattanee tapailla sellaisia, joka jakaa harrastuksen tuoman ilon.

    • car lover

      Kyllä se on suuri plussa, jos mies ymmärtää autoista jotain ja myös ite sellasen omistaa. Mikään intohimoinen tuunaaja ei tietenkä tarvii olla, sekään kun ei oo kiva jos mies suorastaan asuu tallilla autoja laittelemassa.

      Mutta autoton mies on suoraan sanottuna turn off mulle. Tai mies joka ei osaa tehdä autolle yhtään mitään, korkeintaan tankkaus onnistuu.

      Ja toki mun seurassa saa autoista puhuakin, kun itekin jonkun verran autoista satun tykkäämään. Mielelläni kans autojen parissa puuhailisin, jos vaan ymmärtäisin niistä jotain :)

    • Siinä ja siinä

      Auton tuunaajat ovat pääsääntöisesti amiksia tai muita vastaavia opistolaisia.

      Vaikka koulutustaustalla ei silti ole hirveästi väliä, kunhan jokin tutkinto löytyy :)

      Itseä kiinnostaa vanhat Amerikan raudat, mutta muuta autojen tuunausta en ymmärrä. Eli tuossa kohtaa viimeistään menee kiinnostukset ristiin.

    • N027

      Autoharrastus on ehdoton plussa! Itse en osaa korjata, tuunata tai rassata, mutta mielelläni puhun autoista, istun kyydissä tai opettelen juttuja mitä en osaa. :)

      Olen käsittääkseni kuitenkin vähemmistössä, ja miesten mielestä liian "äijä" jos osallistun autokeskusteluihin.

    • aatoN

      Ehdottomasti turn on, koska olen itsekin kiinnostunut autoista, eli se olis ehkä sen takia hyvä juttu, kun voisi poikia yhteisen harrastuksen.

      Naisten mielipiteestä en voi sanoa, kun en voi edustaa kaikkia, mutta henkilökohtainen mielipide on tämä... Ennemmin mies joka pelaa konkreettisesti autojaten kanssa, kuin pelikonsolilla.

      • lifemocker

        eivät kyllä milläänlailla sulje pois toisiaan


    • muugalaislekioona

      Avovaimoni on hieman hipahtava vihervasuri, ja silti tykkää autoista joissain määrin, ja seuraa mielellään vierestä ja osallistuukin, kun autooni pakollisia remontteja joskus teen. Yllättävän moni nainen tuntuu tykkäävän nimenomaan siitä, että mies osaa näpertää autojen kans, kun taas juntti-rasvaletti-amismoodi on aika turnoff. Niihin törmää toisinaan Ruskeasannan Shellillä.

    • Niin ei varmaan oo ne perus corollaa lasikuidulla tuunaavat ns. amikset kuuminta hottia. Mutta tässä kysyttiin mielipidettä miesten autoharrastuksesta, ei mistään amis tuningista. Mulle autoharrastus on monesti ihan normaali korjauksien tekemistä itse. Laittelen toki muutenkin, alustaa , vannnetta , maskia , valoja , jarruja , semmosta hillittyä stylingiä, joka sopii autoon. Mutta ei mitään jäätäviä lasikuituvirityksiä.

      Kaikesta huolimatta sinkkuna olen, vaikka yleensä ihan hienoja autoja olen tehnyt ja omistanut. Tiedä sitten mistä johtuu ?


      Automiehistä tykkääville tytöille : http://treffit.suomi24.fi/profile/391560


      ..

      • mixu3

        Täällä on 36v rekkamies, ja taitaa olla rekkamies aika turn on kun naiset antautuvat eripuolilla suomea..


    • ihan täysin

      Riippuu siitä mitä muuta harrastaa. Toivon että on jotain yhteistä puhuttavaa, muutakin kuin arkijuttuja.

    • 8+3

      Tiedän joo automiehiä. Olen pieneltä paikkakunnalta kotoisin, ja siellähän näitä riitti. Kamalia juntteja 95% heistä. Joka elämänalueella. Se loppu 5% ihan kivoja ja tavallisia tyyppejä. Erikseen näen sellaiset amerikanrautojen laittajat, vaikka osa heistäkin kuuluu sellaiseen junttikategoriaan. Ei voi mitenkään yleistää. Paitsi sen verran, että ne "siistien" puskurien, valojen yms laittajat, jotka sitten ajelevat pillurallia ympäri kylää, ovat täydellinen turn off.

    • tyttönen

      Tuutko hakemaan ajelulle?:)

    • tuntuu et on

      Onko automiehestä parisuhteseen, vai onko se aina sitä, että auto tuunaus kaljan juonti hallissa tulee ykkösenä ja muija kakkosena?

    • nuorimies25.

      Minäpä ajelen niin uudella autolla, ettei tarvitse itse korjailla, vaikka osaisinkin. Sen rassaamiseen kuluvan ajan käytän naiseni hyväksi, esimerkiksi valmistamalla hänelle ruokaa tai muuten huomioiden.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1701
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe