Migreeni ja niska-hartiaseudun jäykkyys

kipua kivun päälle

Itselläni lihasjäykkyys niska-hartiaseudulla laukaisee usein migreenin. Ei siis pelkkää jännityspäänsärkyä, joka toki on ikävä sekin.

Niska-hartiaseudun lihakset ovat jäykät kroonisesti ja nyt migreeni on alkanut vaivata aivan liian usein. Joogaan päivittäin, minkä luulisi auttavan, mutta ei. Aiemmin olen uinut, mutta se laukaisi väistämättä migreenikohtauksen.

Onko palstalaisilla kokemuksia, miten lihasjännityksiin saisi helpotusta?

Olen joskus käynyt fysioterapiassa, mutta annetusta sähkömanipulaatiosta ei ollut sanottavaa hyötyä. Hieronta toki helpottaa, mutta siihen ei säännöllisesti ole varaa.

Otan iltaisin lihasrelaksanttia (Sirdalud), mutta ei tunnu sekään auttavan, ainakaan tarpeeksi.

23

5057

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kl. mite

      Samoin minulla Sirdalud ei auttanut. Hieronta itse niskasta on auttanut, samoin aerobicin niska-hartialiikkeet. Ratkaiseva apu oli Klotriptyl mite. En ole edes kokeillut sähkömanipulaatiota.

      • ykx2

        Klotriptl mite on siis kipukynnystä kohottava lääke eli et tunne kipua tai kivun tuntemus lieventyy. Itse käyttänyt 20-vuotta. Toimi hyvin, mutta ongelmana on, että se voi kätkeä erilaisia kipuja.

        Onko Sinulla tieto mitä migreeniä sairastat? Lääkitystä voi täsmätä sen mukaisesti. Pelkkä aurallinen tai auraton ei sitä kerro.

        Vaikka Suomessa on hyviä neurologeja, voi parhaimman avun saada kipuihin erikoistuneilta lääkäreiltä. En tiedä kuinka monta Suomesta löytyy, mutta parhaat lääkärit löytyvät puskaradion kautta.

        Kipupoleille on vaikea päästä, joten usein ainut keino on lähteä yksityispuolen kautta. Tiedän hyvin, että useimmilla meistä siihen ei ole varaa. Kestin yhdeksän vuotta kivun kourissa. Sitten tajusin, että en todellakaan saa apua. Otin vähäiset säästöni, eikä minulla todellakaan ole mitään maallista omaisuutta, varasin ajan kipuihin erikoistuneelta lääkäriltä. Oireiden perusteella kertoi epäilyksens ja taisipa olla oikeassa. Migreeni voi alkaa kallonpohjasta ja päänsäry esiintyä molemmilla puolilla. Testattiin puudutteella ja helpotus alkoi muutaman minuutin sisällä.

        Huippua tässä on se, että hän oli ainut lääkäri kaikkien erikoislääkärien joukossa joka osui oikeaan tai ainakin lähelle sitä. Muut olivay sitä mieltä, että kivut ovat normaleja niskan välilevyjen madaltumisesta johtuvia tai psyykkeen luomia harhoja. Vaikka minulla oli migreeni diagnoosi tehty parikymmentä vuotta sitten, niin silti kipuja ei tunnistettu migreenistä johtuviksi.

        On siis olennaista tietää mitä migreeniä sairastaa ja muistaa, että tyyppi voi muuttua ja sama henkilö voi sairastaa useamman tyyppistäkin migreeniä.

        Sori tuli pitkä stoori tosi elämästä. Aina olet itse oman kehosi paras asiantuntija. Se onkin, ihan toinen juttu uskooko yksikään lääkäri.


      • kipua kivun päälle
        ykx2 kirjoitti:

        Klotriptl mite on siis kipukynnystä kohottava lääke eli et tunne kipua tai kivun tuntemus lieventyy. Itse käyttänyt 20-vuotta. Toimi hyvin, mutta ongelmana on, että se voi kätkeä erilaisia kipuja.

        Onko Sinulla tieto mitä migreeniä sairastat? Lääkitystä voi täsmätä sen mukaisesti. Pelkkä aurallinen tai auraton ei sitä kerro.

        Vaikka Suomessa on hyviä neurologeja, voi parhaimman avun saada kipuihin erikoistuneilta lääkäreiltä. En tiedä kuinka monta Suomesta löytyy, mutta parhaat lääkärit löytyvät puskaradion kautta.

        Kipupoleille on vaikea päästä, joten usein ainut keino on lähteä yksityispuolen kautta. Tiedän hyvin, että useimmilla meistä siihen ei ole varaa. Kestin yhdeksän vuotta kivun kourissa. Sitten tajusin, että en todellakaan saa apua. Otin vähäiset säästöni, eikä minulla todellakaan ole mitään maallista omaisuutta, varasin ajan kipuihin erikoistuneelta lääkäriltä. Oireiden perusteella kertoi epäilyksens ja taisipa olla oikeassa. Migreeni voi alkaa kallonpohjasta ja päänsäry esiintyä molemmilla puolilla. Testattiin puudutteella ja helpotus alkoi muutaman minuutin sisällä.

        Huippua tässä on se, että hän oli ainut lääkäri kaikkien erikoislääkärien joukossa joka osui oikeaan tai ainakin lähelle sitä. Muut olivay sitä mieltä, että kivut ovat normaleja niskan välilevyjen madaltumisesta johtuvia tai psyykkeen luomia harhoja. Vaikka minulla oli migreeni diagnoosi tehty parikymmentä vuotta sitten, niin silti kipuja ei tunnistettu migreenistä johtuviksi.

        On siis olennaista tietää mitä migreeniä sairastaa ja muistaa, että tyyppi voi muuttua ja sama henkilö voi sairastaa useamman tyyppistäkin migreeniä.

        Sori tuli pitkä stoori tosi elämästä. Aina olet itse oman kehosi paras asiantuntija. Se onkin, ihan toinen juttu uskooko yksikään lääkäri.

        Niin, se on harmi, että monilla kunnon diagnostiikkaan ja hoitoon ei ole varaa, eikä sinne helposti tosiaan muuten pääse.

        Itselläni ei ole tällä haavaa mitään neurologikontaktia. Aiemmin olen käynyt kunnallisilla neurologeilla.

        En edes tajunnut, että migreenissä on muitakin tyyppejä/jaottelutapoja kuin aurallinen ja auraton. Itselläni juurikin kallonpohjassa on jatkuva jäykkyys ja päänsärky usein molemmilla puolilla. Miten diagnoosisi sinulla vaikutti lääkitykseen/muuhun hoitoon? Itse käytän triptaaneja ja Panacodia kipuun ja lihasrelaksantteja niskajumiin. Tällä hetkellä en käytä estolääkkeitä, aiemmin olen kokeillut lähes kaikki, myös noita trisyklisiä masennuslääkkeitä. Muistelen, että useatkin lääkkeet helpottivat tilannetta joksikin aikaa, mutta vaikutus väheni/loppui ajan kanssa.


      • ykx2
        kipua kivun päälle kirjoitti:

        Niin, se on harmi, että monilla kunnon diagnostiikkaan ja hoitoon ei ole varaa, eikä sinne helposti tosiaan muuten pääse.

        Itselläni ei ole tällä haavaa mitään neurologikontaktia. Aiemmin olen käynyt kunnallisilla neurologeilla.

        En edes tajunnut, että migreenissä on muitakin tyyppejä/jaottelutapoja kuin aurallinen ja auraton. Itselläni juurikin kallonpohjassa on jatkuva jäykkyys ja päänsärky usein molemmilla puolilla. Miten diagnoosisi sinulla vaikutti lääkitykseen/muuhun hoitoon? Itse käytän triptaaneja ja Panacodia kipuun ja lihasrelaksantteja niskajumiin. Tällä hetkellä en käytä estolääkkeitä, aiemmin olen kokeillut lähes kaikki, myös noita trisyklisiä masennuslääkkeitä. Muistelen, että useatkin lääkkeet helpottivat tilannetta joksikin aikaa, mutta vaikutus väheni/loppui ajan kanssa.

        Kuulostaapa tutulle tuo Sinun lääkitys. Käytin aiemmin myös panacodia ja norflexiä. En enää. Eivät auta. Klotriptyl mite vielä käytössä. Nuo puudutteet oli ensimmäinen onnistunut kipua lieventävä toimenpide/lääke. Jos lihakset ovat todella jumissa, ensin pitää saada pahin jumi hellittämään, minun tapauksesa.

        En pystynyt kallonpohjan jumituksesta aiheutuvien oireiden, huimaus, pahaolo, oksentaminen, kasvo, niska ja leukakipu, olemaan pystyssä. Olomeni tosi huonoksi. Pahinta kesti kolme kuukautta, toki tämä oli alkanut yhdeksän vuotta sitten, mutta hoidettiin väärällä diagnoosilla ja siten myös väärillä, panaco ja norflex, lääkkeillä. Luultiin, että oireet johtuvat välilevyn madaltumisesta.

        Nyt toinen puudute kolmen vikon päästä ja mietitään mikä on sopivin lääke/toimenpide hoidossa. Kohtauslääkkeksi kokeillaan maxalttia.

        Migreeniä minulla edelleen on, mutta niska, hartia, kaula ja kasvokivut ovat poissa. Minulla kallonpohja, niska yms olivat niin pahasti jumissa, että ne piti saada ensin hoidettua. Pää ei enää pääsyt olemaan normaalissa paikassa, kun jumitus esti sen. Nyt pääetsii paikaansa.

        Tilanne pääsi liian pahaksi relaksantin ja panacodinkin vaikutuksesta. Hoidettiin seurausta ja väärällä diagnoosin vielä.

        Olen itse vasta etsimässä parasta hoitoratkaisua lääkärin kanssa. Puudute auttoidiagnostiikassa ja helpottaa oloani toivon mukaan vielä kolme viikkoa.

        Englannin kielisestä aineistosta käy ilmi, että migreenin tyyppi pitäisi aina selvittää ja räätälöidä lääkitys senmukaan. Eri migreneihin tehoavat toiset lääkket paremmin kuin toiseen. En tiedä, kuinka moni lääkäri on tästä edes tietoinen. Migreeni yleistetään eikä osata tajuta sen monimuotoisuutta ja erilaisuutta verrattaessa toisen tyypin migreeniin.


      • Kuten kerroit
        ykx2 kirjoitti:

        Klotriptl mite on siis kipukynnystä kohottava lääke eli et tunne kipua tai kivun tuntemus lieventyy. Itse käyttänyt 20-vuotta. Toimi hyvin, mutta ongelmana on, että se voi kätkeä erilaisia kipuja.

        Onko Sinulla tieto mitä migreeniä sairastat? Lääkitystä voi täsmätä sen mukaisesti. Pelkkä aurallinen tai auraton ei sitä kerro.

        Vaikka Suomessa on hyviä neurologeja, voi parhaimman avun saada kipuihin erikoistuneilta lääkäreiltä. En tiedä kuinka monta Suomesta löytyy, mutta parhaat lääkärit löytyvät puskaradion kautta.

        Kipupoleille on vaikea päästä, joten usein ainut keino on lähteä yksityispuolen kautta. Tiedän hyvin, että useimmilla meistä siihen ei ole varaa. Kestin yhdeksän vuotta kivun kourissa. Sitten tajusin, että en todellakaan saa apua. Otin vähäiset säästöni, eikä minulla todellakaan ole mitään maallista omaisuutta, varasin ajan kipuihin erikoistuneelta lääkäriltä. Oireiden perusteella kertoi epäilyksens ja taisipa olla oikeassa. Migreeni voi alkaa kallonpohjasta ja päänsäry esiintyä molemmilla puolilla. Testattiin puudutteella ja helpotus alkoi muutaman minuutin sisällä.

        Huippua tässä on se, että hän oli ainut lääkäri kaikkien erikoislääkärien joukossa joka osui oikeaan tai ainakin lähelle sitä. Muut olivay sitä mieltä, että kivut ovat normaleja niskan välilevyjen madaltumisesta johtuvia tai psyykkeen luomia harhoja. Vaikka minulla oli migreeni diagnoosi tehty parikymmentä vuotta sitten, niin silti kipuja ei tunnistettu migreenistä johtuviksi.

        On siis olennaista tietää mitä migreeniä sairastaa ja muistaa, että tyyppi voi muuttua ja sama henkilö voi sairastaa useamman tyyppistäkin migreeniä.

        Sori tuli pitkä stoori tosi elämästä. Aina olet itse oman kehosi paras asiantuntija. Se onkin, ihan toinen juttu uskooko yksikään lääkäri.

        Päänsärkyyn erikoistuneita neurologeja:

        http://www.tohtori.fi/?page=6365729&id=4453843

        Kävin kolmella niistä, mutta kukaan heistä ei auttanut. Listan ulkopuolelta tuli ratkaiseva apu, Kl. mite.

        Kuten korostat, migreenityyppi kannattaa määrittää kotioloissa. Migreeniyhdistyksen sivuilla olevista julkaisuista löytää helposti oireidensa mukaisesti. Yksi kokemistani kolmesta epäonnistujasta oli tehnyt väitöskirjansa migreenistä, mutta ei uskonut kertomaani, kun puhuin tensiotyyppisestä kivusta ja päänsärystä, vaan muutti sen basillaarimigreeniksi.


      • kipua kivun päälle
        ykx2 kirjoitti:

        Kuulostaapa tutulle tuo Sinun lääkitys. Käytin aiemmin myös panacodia ja norflexiä. En enää. Eivät auta. Klotriptyl mite vielä käytössä. Nuo puudutteet oli ensimmäinen onnistunut kipua lieventävä toimenpide/lääke. Jos lihakset ovat todella jumissa, ensin pitää saada pahin jumi hellittämään, minun tapauksesa.

        En pystynyt kallonpohjan jumituksesta aiheutuvien oireiden, huimaus, pahaolo, oksentaminen, kasvo, niska ja leukakipu, olemaan pystyssä. Olomeni tosi huonoksi. Pahinta kesti kolme kuukautta, toki tämä oli alkanut yhdeksän vuotta sitten, mutta hoidettiin väärällä diagnoosilla ja siten myös väärillä, panaco ja norflex, lääkkeillä. Luultiin, että oireet johtuvat välilevyn madaltumisesta.

        Nyt toinen puudute kolmen vikon päästä ja mietitään mikä on sopivin lääke/toimenpide hoidossa. Kohtauslääkkeksi kokeillaan maxalttia.

        Migreeniä minulla edelleen on, mutta niska, hartia, kaula ja kasvokivut ovat poissa. Minulla kallonpohja, niska yms olivat niin pahasti jumissa, että ne piti saada ensin hoidettua. Pää ei enää pääsyt olemaan normaalissa paikassa, kun jumitus esti sen. Nyt pääetsii paikaansa.

        Tilanne pääsi liian pahaksi relaksantin ja panacodinkin vaikutuksesta. Hoidettiin seurausta ja väärällä diagnoosin vielä.

        Olen itse vasta etsimässä parasta hoitoratkaisua lääkärin kanssa. Puudute auttoidiagnostiikassa ja helpottaa oloani toivon mukaan vielä kolme viikkoa.

        Englannin kielisestä aineistosta käy ilmi, että migreenin tyyppi pitäisi aina selvittää ja räätälöidä lääkitys senmukaan. Eri migreneihin tehoavat toiset lääkket paremmin kuin toiseen. En tiedä, kuinka moni lääkäri on tästä edes tietoinen. Migreeni yleistetään eikä osata tajuta sen monimuotoisuutta ja erilaisuutta verrattaessa toisen tyypin migreeniin.

        Ihan uusi juttua minulle tuo puudutehoitokin. Hyvä tietää.

        Toivottavasti migreenisi helpottuu nyt, kun säryn syitä on selvitetty. Minulla oli tuota Maxaltia aiemmin, mutta enää siihen ei ole varaa, kun kelakorvattavuus poistui.


      • Anonyymi
        ykx2 kirjoitti:

        Kuulostaapa tutulle tuo Sinun lääkitys. Käytin aiemmin myös panacodia ja norflexiä. En enää. Eivät auta. Klotriptyl mite vielä käytössä. Nuo puudutteet oli ensimmäinen onnistunut kipua lieventävä toimenpide/lääke. Jos lihakset ovat todella jumissa, ensin pitää saada pahin jumi hellittämään, minun tapauksesa.

        En pystynyt kallonpohjan jumituksesta aiheutuvien oireiden, huimaus, pahaolo, oksentaminen, kasvo, niska ja leukakipu, olemaan pystyssä. Olomeni tosi huonoksi. Pahinta kesti kolme kuukautta, toki tämä oli alkanut yhdeksän vuotta sitten, mutta hoidettiin väärällä diagnoosilla ja siten myös väärillä, panaco ja norflex, lääkkeillä. Luultiin, että oireet johtuvat välilevyn madaltumisesta.

        Nyt toinen puudute kolmen vikon päästä ja mietitään mikä on sopivin lääke/toimenpide hoidossa. Kohtauslääkkeksi kokeillaan maxalttia.

        Migreeniä minulla edelleen on, mutta niska, hartia, kaula ja kasvokivut ovat poissa. Minulla kallonpohja, niska yms olivat niin pahasti jumissa, että ne piti saada ensin hoidettua. Pää ei enää pääsyt olemaan normaalissa paikassa, kun jumitus esti sen. Nyt pääetsii paikaansa.

        Tilanne pääsi liian pahaksi relaksantin ja panacodinkin vaikutuksesta. Hoidettiin seurausta ja väärällä diagnoosin vielä.

        Olen itse vasta etsimässä parasta hoitoratkaisua lääkärin kanssa. Puudute auttoidiagnostiikassa ja helpottaa oloani toivon mukaan vielä kolme viikkoa.

        Englannin kielisestä aineistosta käy ilmi, että migreenin tyyppi pitäisi aina selvittää ja räätälöidä lääkitys senmukaan. Eri migreneihin tehoavat toiset lääkket paremmin kuin toiseen. En tiedä, kuinka moni lääkäri on tästä edes tietoinen. Migreeni yleistetään eikä osata tajuta sen monimuotoisuutta ja erilaisuutta verrattaessa toisen tyypin migreeniin.

        Hei! Vanha kommentti, mutta kärsin itse niskan ja kallonpohjan jumien auttamasta huonovointisuudesta. Mikä tähän lopulta auttoi? Sanotaanko näin, että about kaikki on kokeiltu..


    • steamy anodyne

      Kannabis höyrystimestä. Se on viittävaille täydellinen hoitomuoto, mutta valitettavasti meillä laiton. Ja valitettavasti minä joudun viis veisaamaan suomen laeista, sillä olen valmis tekemään lähes mitä vain, että migreeniin saa lievitystä. Oksennan välillä niin voimakkaasti, että taju on lähteä. Pelkään jo, että verisuonet kohta paukkuu päästä. Jouduin jättämään täsmälääkkeet pois, jotka aiemmin auttoi lähes täydellisesti. Nyt jos otan esim. jonkun triptaanin niin verenpaine nousee vaarallisen korkealle ja siihen päälle alkaa suun, kurkun ja vatsan polttelu. Kuin olisi happoa juonut. Ilman kannabista olin usein peiton alla ämpäri vieressä kolmatta vuorokautta ennenkuin helpotti. Valoja ei saa olla, eikä mitään sihiseviä tai kirkkaita ääniä saanut kuulua.

      Mulla migreenin laukaisee todistetusti kypsät juustot (emmental pahimpia), viinit, oluet, kotikalja, sima, valvominen, veto sekä aurinko (esim autolla ajaessa puiden välissä vilkkuva aurinko) Nyt on kotona oma höyrystin ja pieni varasto rehua. En tietenkään yllytä ketään laittomuuksiin, mutta jos migreeni on invalidisoiva eikä muuta apua löydy, niin kannabishöyrystin on aika ehdoton jos haluaa kevennystä arkeen.

      • kipua kivun päälle

        Tuota olen itsekin miettinyt ihan vakavasti, harmi vain kun nykyinen lainsäädäntö on mitä on.


      • kipuileva1
        kipua kivun päälle kirjoitti:

        Tuota olen itsekin miettinyt ihan vakavasti, harmi vain kun nykyinen lainsäädäntö on mitä on.

        Minulle ehdotti neurologi sativex-suihketta, mutta ei itse sitä kirjoittanut. Ilmeisesti siksi että sitä ei käytetä paljoa muuhun kuin ms-tautiin ja siihenkin sitä kirjoittavat vain jotkut valitut lääkärit. Ja taitaa olla olla hintavaa?


    • onko joku

      saanut jännityspäänsärkyyn/migreeniin cymbaltaa? Itse sain eilen ja otin illalla ekan pillerin ja koko yön ripuloinutm kova pahoinvointi ja pupillit ihan laajentuneet. Sivuoireita on mutta koskaan ei ole ollut näin pahoja, en tiedä uskallanko ottaa enään uutta tablettia. Toinen neuro olis sitä mieltä että topimax olisi parempi mutta tämä toinen sitä mieltä että cymbalt auttaisi paremmin jännityspäänsärkyyn mikä ollut jokapäiväisenä jo kauan. Triptyl, propral, dolan, sirdalud, opamox kokeiltu ei auta..

      • kipua kivun päälle

        Minulla on aikoinaan ollut Cymbaltaa (ja Topimaxiakin) migreenin estoon. En muista mitä sivuvaikutuksia siitä tuli, mutta tuskin kovin pahoja. Aloitusoireet menevät pois ajan kanssa kun elimistö tottuu lääkkeeseen. Yleensä lääkkeen annostusta nostetaan hiljalleen, näin vältetään pahat oireet.

        Vaikea sanoa, mikä lääke olisi hyvä tai huono, koska ihmiset reagoivat lääkkeisiin yksilöllisesti.

        Jos oireet ovat kovin vaikeita, soita lääkärille ja kysy neuvoa.


      • onko joku
        kipua kivun päälle kirjoitti:

        Minulla on aikoinaan ollut Cymbaltaa (ja Topimaxiakin) migreenin estoon. En muista mitä sivuvaikutuksia siitä tuli, mutta tuskin kovin pahoja. Aloitusoireet menevät pois ajan kanssa kun elimistö tottuu lääkkeeseen. Yleensä lääkkeen annostusta nostetaan hiljalleen, näin vältetään pahat oireet.

        Vaikea sanoa, mikä lääke olisi hyvä tai huono, koska ihmiset reagoivat lääkkeisiin yksilöllisesti.

        Jos oireet ovat kovin vaikeita, soita lääkärille ja kysy neuvoa.

        Nyt vaihdettiin cymbalta topimaxiin, huomenna aamulla alkaa..ottaako muut illalla kun kolmiolääke vai aamulla?


      • kipua kivun päälle
        onko joku kirjoitti:

        Nyt vaihdettiin cymbalta topimaxiin, huomenna aamulla alkaa..ottaako muut illalla kun kolmiolääke vai aamulla?

        En muista milloin otin Topimaxin, mutta olen kyllä ottanut kolmiolääkkeitä aamullakin ihan ongelmitta. Kannattaa katsoa miten itse reagoi/kysyä lääkäriltä. Usein saattaa lääkeohjeessakin olla siitä maininta.

        Itselleni tuosta Topimaxista tuli kognitiivisia ongelmia muistin ja sanojen kanssa, joten jos koet vastaavaa, ei kannata säikähtää, että dementia pukkaa päälle.


      • huoleton 1

        Itse sain neurologiltani topimax lääkkeen, minulla 1 tab, aloitettiin ja olis voitu nostaa jopa 4tab,pv,,mutta jo kahden jälkeen tuli sillain että aamulla heräsin migreeniin ja otin täsmälääkkeen ,särky lakkas noi 2h. oli muutaman tunnin särytön ja taas valtava särky,,ei muuta kuin uusi täsmälääke..taas meni muutama tunti uus särky,,,siihen lopetettiin, neurologi vaan tuumas, että ei sitten sinulle sopinut..että sellainen kokemus siitä lääkkeestä,,olen muuten kaikki estolääkkeet käyny läpi..mistään en ole apua saanut...toivottavasti sinä sentään löydät sinulle sopivan..


    • huoleton 1

      Itselläni on samanlainen migreeni,,eli niskasta alkaa,eikä muu auta kuin täsmälääke, joka itselläni on imigra.jokapäiväinen särky,eikä helpotusta tunnu löytyvän,olen käynyt fysikaalisessa hieronnassa, ei apua,,olen sanut akupunktiota, ei apua,,otan illalla 3 tab.klotriptyä, sen pitäis lihasjännitystä laukaista,,mutta ei tunnu sitä auttavan, ainoa mihin se auttaa että saan yöni nukuttua,,aikaisemmin valvoin aamuyölle asti.
      Aikaisemmin asuttiin järvenrannassa,ja kävin uimassa joka ilta kaksi kertaa viikossa jopa avannossa,,ei ollut silloin jomotuksia ,,mutta ei silloin ollut migreenikään näin vaikeaa,,oli vaan kerran kuussa,,mutta vaihdevuosien alkaessa migreeni jäi päälle,ja neurologini sanoi että on jo kroonistunut,,mutta ei osannut sitten sanoa miten sen sais katkaistua,,joten päivittäisillä migreenisäryillä jpka päivä aloitan...kyllä tämä alkaa tuntua toivottomalta,,mutta toivottavasti sinulle kipua kivun päälle , ei näin pahaksi tule..

      • migreenikkö

        Itselläni paheni myös migreeni vaihdevuosien alettua ja nykyään migreeniä on melkein joka päivä ja joudun ottamaan sumatripaania ja varmaan on myös lääkepäänsärkyä mutta en kestä tuota jatkuvaa kipua joten otan migreenilääkkeen . Neurologi sanoi ettei osaa auttaa ja nostavansa kädet ylös ja siinä potilas jää sitten hyvin yksin .
        Kaikki estolääkkeet on aikoinaan kokeiltu samoin akupunktio, kiropraktikolla kävin 8 kertaa (rahat meni mutta migreeni jäi) botoksia on kokeiltu 5 kertaa ja aluksi hieman auttoi mutta elimistö tottuu kuulema jolloin tehoa katoaa .
        Nyt yritän jaksaa päivä kerrallaan ja yksikin migreenitön päivä on ihanaa . Kaikkein kurjinta on herätä aamulla päänsärkyyn .....


    • aina särkee

      täällä kan yks epätoivonen. joka päivä särkepää. työkyvytön sen takia. kaikki kokeiltu kuvattu ja tuttkittu. lääkkeet ja vaihtoehtohoidot koluttu läpi. pakko vaan jaksaa sen aikaa ainakin että saa lapset aikuisiksi. kamalaa mtä tää tekee läheisillekkin. eivät meinaa enää jaksaa tätä mun kanssa. sanoisin että tuo topimax on kaikista pahin.hirvittävät sivuoireet 4 päivää niin jumissa ja pää seksisin. hattua nostan niille jotka jaksaa kroonisten särkyjen kanssa käydä töissä. tsemppiä kaikille kohtalotovereille!!!

      • Tiedonjanoinen

        Täällää moni kokeillu kaikkea, mitens tuo Acetium?
        Acetiumista ei vielä virallisia tutkimustuloksia mutta ovat aloittamassa vapaaehtoisten rekrytoinnin yhdessä Suomen Migreeni yhdistyksen kanssa, olis mukava kuulla kokemuksia jos joltain löytyy.

        Nimimerkille ykx2 voisit myös kysyä lääkäriltäsi onko hän kuullu mitään Acetiumista.


      • Uusi käyttäjä
        Tiedonjanoinen kirjoitti:

        Täällää moni kokeillu kaikkea, mitens tuo Acetium?
        Acetiumista ei vielä virallisia tutkimustuloksia mutta ovat aloittamassa vapaaehtoisten rekrytoinnin yhdessä Suomen Migreeni yhdistyksen kanssa, olis mukava kuulla kokemuksia jos joltain löytyy.

        Nimimerkille ykx2 voisit myös kysyä lääkäriltäsi onko hän kuullu mitään Acetiumista.

        Olen kokeillut acetimia. Kaikkea tullut kokeiltua mutteivät ole auttaneet. Acetiuma menossa ensimmäinen paketti. Otan aamuin ja illoin 2 kpl ennen ruokaa ja juomaa. Toistaiseksi ei migreeni ole vaivannut. Kaksi viikkoa siis otettu. Tuntuu että vatsa on rauhoittunut, mutta eikös tuo olekin vatsvaivoihin enemmänkin ?


      • tiedonjanoinen
        Uusi käyttäjä kirjoitti:

        Olen kokeillut acetimia. Kaikkea tullut kokeiltua mutteivät ole auttaneet. Acetiuma menossa ensimmäinen paketti. Otan aamuin ja illoin 2 kpl ennen ruokaa ja juomaa. Toistaiseksi ei migreeni ole vaivannut. Kaksi viikkoa siis otettu. Tuntuu että vatsa on rauhoittunut, mutta eikös tuo olekin vatsvaivoihin enemmänkin ?

        Vatsavaivoihin kehitetty tai okesti syöpää aiheuttavan asetaldehydin vähentämiseen mutta migreenistä kärsiviä ihmisiä on ilmoittanu että yllättäen migreeni hävinny ja huomanneet että se hävis sen jälkeen kun rupesivat syömään Acetiumia. Acetium ei ole lääke eikä ainakaan minun tiedossa ole mitään sivuvakutuksia paitsi siis migreenin poisto.
        En tiedä kannattaako ottaa kahta pilleriä kerrallaan tärkeenpänä uskoisin olevan että otta pillerin ennenkuin syö ruokia jotka sisältävät asetaldehydiä, esim jokurtti, soija, jotkut hedelmät, käymisteitse säijlötyt ruuat, mehut, virvoitusjuomat ja erityisesti monet alkoholijuomat. Jos juo alkoholi kannattaa illan aikana ottaa useampi pilleri ja Acetium ehkäisee myös krapulan useimmilla.

        Hienoa jos sinulla Acetium toimii vaikka kaks viikkoa vielä lyhyt kokeilujakso, tuskin toimii kaikilla mutta suht edullinen ratkaisu elämänlaadun parantamiseen kellä toimii, valitettavasti ei kela korvattava.


    • Ammattilainen!

      Etsikää paikkakuntanne OSAAVA akupunktiohoitaja esim. http://tcm.fi koulutuksesta valmistuneet tai koulutuksen opettaja. Ei ole ihan sama minkälaisilla taidoilla piikit pistää.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1796
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1376
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe