pitäisikö "asiastakyse" ja "näin raamatussa"

asiaa raamatusta

pari valjakolle perustaa oma keskustelu palsta??

66

122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei raamattu-koraania

      Ja monelle muullekin. Tai kaikille yhteisesti.
      Vois tehä palstan,
      "AIKAMME erikoiset opit."
      Sääntö on, että raamattu pois.

      • asiastakyse

        Matteus 28

        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Joka uskoo Jeesuksen valmistamien kastajien opetuksen ja pitää kaiken, minkä Jeesus on käskenyt pitää, saa taivaasta Pyhän Hengen kasteen uudestistyntymisensä takia ja on niin tuo lihasta syntynyt, sielullinen, ensimmäisen Aadamin kuva sai muuttua Jumalan Sanan luomisvoimalla hengelliseksi ihmiseksi, viimeiden Aadamin kuvaksi.
        Ja sai tulla vapaaksi sielun voimasta, sillä uudestisyntyneen sielu on taipunut seuraamaan Jumalan ainoaa Poikaa, sielujen Paimenta.
        Ja tuon ihmisen sielu lopetti sairastamasta, alkoi iloita ja sai rauhan.


      • mathetes
        asiastakyse kirjoitti:

        Matteus 28

        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Joka uskoo Jeesuksen valmistamien kastajien opetuksen ja pitää kaiken, minkä Jeesus on käskenyt pitää, saa taivaasta Pyhän Hengen kasteen uudestistyntymisensä takia ja on niin tuo lihasta syntynyt, sielullinen, ensimmäisen Aadamin kuva sai muuttua Jumalan Sanan luomisvoimalla hengelliseksi ihmiseksi, viimeiden Aadamin kuvaksi.
        Ja sai tulla vapaaksi sielun voimasta, sillä uudestisyntyneen sielu on taipunut seuraamaan Jumalan ainoaa Poikaa, sielujen Paimenta.
        Ja tuon ihmisen sielu lopetti sairastamasta, alkoi iloita ja sai rauhan.

        Koita nyt asiastakyse ymmärtää!

        (Teenpä tämänkerran poikkeuksen ja vastaan kirjoitukseesi vaikka aiemmin lupasin etten vastaile! Koitan jatkossa olla vastaamatta)!

        Kastamalle ei tehdä ihmisistä muuta kuin märkiä ihmisiä!!!
        Eihän insinöörejäkään tehdä kastamalla tai hitsareitakaan tai matemaatikkoja, vaan - OPETTAMALLA - heitä! Samoin ne opetuslastenkin laita!

        Niinkuin Jeesus itsekin antoi sanassaan selkeästi asian ymmärtää, että jotka kuulemansa evankeliumin sanan uskovat, heidät tulee kastaa, eli evankeliumin sanomasta "opetuslapsiksi tulleet kastetaan"! Sanahan siitä on aivan selkeä! - (Mark 16:15-16)! Kaste kuuluu uskoontulleen ihmisen koko hänen pelastus tapahtumaan, sovitukseen, eli vanhurskautukseen! - (Matt 3:13-16)!

        Jeesus itse antoi omalla kasteellaan esimerkin "vanhurskautumisen" elikä uskoviksitulleiden ihmisten syntien sovituksen ja puhdistumisen kasteesta, heidän uskoontulonsa perusteella! Annappa ensin parannuksenteon kautta pelastaa sinut Jeesukseen uskovaksi ja ota vasta sitten kaste itsellesi, niinkuin Raamatun sana selkeästi opastaa! -(Apt 2:38)! Elikä ensin usko ja sitten kaste! Näin se menee! Nuo parannuksen tehneet ihmisethän tekivätkin parannuksen ottaessaan Pietarin saarnan vastaan ja antoivat kastaa kukin itsensä tämän jälkeen!- (Apt 2:40-42)!

        Vaikka kuinka kirjoittaisit kilometrin pituisia kirjoituksia lapsikasteen puolesta, niin ei se muuta Raamatun sanaa lapsikasteelle otollisemmaksi mitenkään! Jumalan Sana voi tehdä ihmisiä uskovaksi, (Room 10:17), ei kastevesi! Kun ihminen tulee Jeesukseen uskovaksi, silloin hänet vedellä kasteessaan haudataan (Room 6:3-4) Kristukseen Jeesukseen yhdessä hänen kanssaan!

        Jeesus sinulle runsaasti sanaansa valaiskoon jotta "sydämesi silmät avautuisi näkeviksi" kuten tulevalla Paavalilla aikanaan Damaskon tiellä! - (Apt 9:17-18)!

        Terv, mathetes


      • henksu2819
        asiastakyse kirjoitti:

        Matteus 28

        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Joka uskoo Jeesuksen valmistamien kastajien opetuksen ja pitää kaiken, minkä Jeesus on käskenyt pitää, saa taivaasta Pyhän Hengen kasteen uudestistyntymisensä takia ja on niin tuo lihasta syntynyt, sielullinen, ensimmäisen Aadamin kuva sai muuttua Jumalan Sanan luomisvoimalla hengelliseksi ihmiseksi, viimeiden Aadamin kuvaksi.
        Ja sai tulla vapaaksi sielun voimasta, sillä uudestisyntyneen sielu on taipunut seuraamaan Jumalan ainoaa Poikaa, sielujen Paimenta.
        Ja tuon ihmisen sielu lopetti sairastamasta, alkoi iloita ja sai rauhan.

        Josko kohtaan (Matt. 28:19) laitettaisiin yhden "aikamme muotiopin" mukaisesti henkikaste. Näin:

        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, henkikastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ... ".

        Uskovat henkikastaa rukoilemalla ja laittamalla kädet päälle :)


      • henksu2819
        henksu2819 kirjoitti:

        Josko kohtaan (Matt. 28:19) laitettaisiin yhden "aikamme muotiopin" mukaisesti henkikaste. Näin:

        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, henkikastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ... ".

        Uskovat henkikastaa rukoilemalla ja laittamalla kädet päälle :)

        Henkikastetaan opetuslapsiksi! :)


      • henksu2819
        henksu2819 kirjoitti:

        Josko kohtaan (Matt. 28:19) laitettaisiin yhden "aikamme muotiopin" mukaisesti henkikaste. Näin:

        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, henkikastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ... ".

        Uskovat henkikastaa rukoilemalla ja laittamalla kädet päälle :)

        Niin, ja myös kohtaan (Apt. 2:38) sopiii "aikamme muotiopin" mukaisesti henkikaste. Näin:

        "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä HENKIKASTEEN Jeesuksen Kristuksen nimeen ... "

        Nyt päästään vedestä eroon! :)

        Vesi on vaarallista, vai?


      • Rakastan totuutta
        mathetes kirjoitti:

        Koita nyt asiastakyse ymmärtää!

        (Teenpä tämänkerran poikkeuksen ja vastaan kirjoitukseesi vaikka aiemmin lupasin etten vastaile! Koitan jatkossa olla vastaamatta)!

        Kastamalle ei tehdä ihmisistä muuta kuin märkiä ihmisiä!!!
        Eihän insinöörejäkään tehdä kastamalla tai hitsareitakaan tai matemaatikkoja, vaan - OPETTAMALLA - heitä! Samoin ne opetuslastenkin laita!

        Niinkuin Jeesus itsekin antoi sanassaan selkeästi asian ymmärtää, että jotka kuulemansa evankeliumin sanan uskovat, heidät tulee kastaa, eli evankeliumin sanomasta "opetuslapsiksi tulleet kastetaan"! Sanahan siitä on aivan selkeä! - (Mark 16:15-16)! Kaste kuuluu uskoontulleen ihmisen koko hänen pelastus tapahtumaan, sovitukseen, eli vanhurskautukseen! - (Matt 3:13-16)!

        Jeesus itse antoi omalla kasteellaan esimerkin "vanhurskautumisen" elikä uskoviksitulleiden ihmisten syntien sovituksen ja puhdistumisen kasteesta, heidän uskoontulonsa perusteella! Annappa ensin parannuksenteon kautta pelastaa sinut Jeesukseen uskovaksi ja ota vasta sitten kaste itsellesi, niinkuin Raamatun sana selkeästi opastaa! -(Apt 2:38)! Elikä ensin usko ja sitten kaste! Näin se menee! Nuo parannuksen tehneet ihmisethän tekivätkin parannuksen ottaessaan Pietarin saarnan vastaan ja antoivat kastaa kukin itsensä tämän jälkeen!- (Apt 2:40-42)!

        Vaikka kuinka kirjoittaisit kilometrin pituisia kirjoituksia lapsikasteen puolesta, niin ei se muuta Raamatun sanaa lapsikasteelle otollisemmaksi mitenkään! Jumalan Sana voi tehdä ihmisiä uskovaksi, (Room 10:17), ei kastevesi! Kun ihminen tulee Jeesukseen uskovaksi, silloin hänet vedellä kasteessaan haudataan (Room 6:3-4) Kristukseen Jeesukseen yhdessä hänen kanssaan!

        Jeesus sinulle runsaasti sanaansa valaiskoon jotta "sydämesi silmät avautuisi näkeviksi" kuten tulevalla Paavalilla aikanaan Damaskon tiellä! - (Apt 9:17-18)!

        Terv, mathetes

        Koita nyt Mathetes ymmärtää!

        Kaste on Jumalan teko, jossa ihminen liitetään Kristukseen uudestisyntyy, saa Pyhän Hengen ja synnit anteeksi. On todella käsittämätöntä erottaa kastevesi ja Jumalan Sana ja laittaa ne kamppailemaan tosiaan vastaan, sillä ne kuuluvat yhteen, kuten kaste ja uskokin. Uskolla otetaan kasteen lahja vastaan. Jeesuksen käskyn mukaan opetuslapsia tehdään kastamalla ja opettalla. Mitkään pitkät selitykset eivät sitä tosiasiaa kumoa.

        Jeesus sinulle Sanaansa valaiskoon,


      • nollaan nolla
        Rakastan totuutta kirjoitti:

        Koita nyt Mathetes ymmärtää!

        Kaste on Jumalan teko, jossa ihminen liitetään Kristukseen uudestisyntyy, saa Pyhän Hengen ja synnit anteeksi. On todella käsittämätöntä erottaa kastevesi ja Jumalan Sana ja laittaa ne kamppailemaan tosiaan vastaan, sillä ne kuuluvat yhteen, kuten kaste ja uskokin. Uskolla otetaan kasteen lahja vastaan. Jeesuksen käskyn mukaan opetuslapsia tehdään kastamalla ja opettalla. Mitkään pitkät selitykset eivät sitä tosiasiaa kumoa.

        Jeesus sinulle Sanaansa valaiskoon,

        Ai Jumalan teko !!!

        Kertakaikkiaan mitä hölmöyden perikuvaa on taas esillä !

        Mitä ihmeen "jumalan tekoa" siinä on, että piskuinen ihmisalku kastellaan päästään vesidesillä !?

        Voiko enää paljoa hullumpaa vapalla jalalla olevat ihmiset esittää Raamatun asiana !!


      • Rakastan totuutta
        nollaan nolla kirjoitti:

        Ai Jumalan teko !!!

        Kertakaikkiaan mitä hölmöyden perikuvaa on taas esillä !

        Mitä ihmeen "jumalan tekoa" siinä on, että piskuinen ihmisalku kastellaan päästään vesidesillä !?

        Voiko enää paljoa hullumpaa vapalla jalalla olevat ihmiset esittää Raamatun asiana !!

        Oletkohan yhtään lukenut Raamattua? Kristillinen kaste suoritetaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, mikä osoittaa, että kasteessa Jumala toimii ja jakaa lahjojaan.

        "Häneen teidät on yhdistänyt ympärileikkaus, jota EI OLE IHMSIKÄSIN TEHTY, Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois" (Kol. 2:11)

        "että hän (Kristus) sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta" (Ef. 5:26)

        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" (Matt. 28:19)

        Pyhän Hengen lahjoitus, uudestisyntyminen ja syntien anteeksianto ovat aina Jumalan tekoa, jä Hän on luvannut ne tehdä kasteessa. Uskolla tämä lahja otetaan sitten vastaan.


      • henki henki
        henksu2819 kirjoitti:

        Niin, ja myös kohtaan (Apt. 2:38) sopiii "aikamme muotiopin" mukaisesti henkikaste. Näin:

        "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä HENKIKASTEEN Jeesuksen Kristuksen nimeen ... "

        Nyt päästään vedestä eroon! :)

        Vesi on vaarallista, vai?

        Liekö joku väärentänyt kohdan (Apt. 2:38)? Oikeasti siinä olisi lukenut henkikasteesta? Niin se täytyy olla koska kohta (Apt. 2:38) nykyisessä muodossa ei sovi hyvin henkikasteoppiin!


      • IsoP.
        henki henki kirjoitti:

        Liekö joku väärentänyt kohdan (Apt. 2:38)? Oikeasti siinä olisi lukenut henkikasteesta? Niin se täytyy olla koska kohta (Apt. 2:38) nykyisessä muodossa ei sovi hyvin henkikasteoppiin!

        Hei henksu2819 ja henki henki.

        Mikä on henkikaste?

        Tunnutte tietävän. Haluan asiantuntijoiden selvityksen.


      • henksu2819
        IsoP. kirjoitti:

        Hei henksu2819 ja henki henki.

        Mikä on henkikaste?

        Tunnutte tietävän. Haluan asiantuntijoiden selvityksen.

        En minä vaan tiedä mikä on henkikaste, mutta kun se tuntuu "olevan muotia", niin eiköhän se (mitä sitten onkin) sopisi myös kohtiin (Matt. 28:19) ja (Apt. 2:38)? Varmaan jos se on niin tärkeä, niin Jeesus puhui siitä kohdassa (Matt. 28:19)? Ja apostoli Pietari puhui siitä kohdasta (Apt. 2:38)? Niin sen täytyy olla!


      • IsoP.
        henksu2819 kirjoitti:

        En minä vaan tiedä mikä on henkikaste, mutta kun se tuntuu "olevan muotia", niin eiköhän se (mitä sitten onkin) sopisi myös kohtiin (Matt. 28:19) ja (Apt. 2:38)? Varmaan jos se on niin tärkeä, niin Jeesus puhui siitä kohdassa (Matt. 28:19)? Ja apostoli Pietari puhui siitä kohdasta (Apt. 2:38)? Niin sen täytyy olla!

        Selityksesi oli aika tyhjentävä. :) Jatka samalla tyylillä. Pääset vielä pitkälle.


      • henksu2819
        IsoP. kirjoitti:

        Selityksesi oli aika tyhjentävä. :) Jatka samalla tyylillä. Pääset vielä pitkälle.

        Eikö sitten sinustakin noissa kohdissa (Matt. 28:19) ja (Apt. 2:38) puhuta henkikasteesta siinä kun käytetään sanaa "kastaa"?


      • jhghj6
        Rakastan totuutta kirjoitti:

        Oletkohan yhtään lukenut Raamattua? Kristillinen kaste suoritetaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, mikä osoittaa, että kasteessa Jumala toimii ja jakaa lahjojaan.

        "Häneen teidät on yhdistänyt ympärileikkaus, jota EI OLE IHMSIKÄSIN TEHTY, Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois" (Kol. 2:11)

        "että hän (Kristus) sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta" (Ef. 5:26)

        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" (Matt. 28:19)

        Pyhän Hengen lahjoitus, uudestisyntyminen ja syntien anteeksianto ovat aina Jumalan tekoa, jä Hän on luvannut ne tehdä kasteessa. Uskolla tämä lahja otetaan sitten vastaan.

        -- Pyhän Hengen lahjoitus, uudestisyntyminen ja syntien anteeksianto ovat aina Jumalan tekoa, jä Hän on luvannut ne tehdä kasteessa.

        Juuri näin!


      • IsoP.
        henksu2819 kirjoitti:

        Eikö sitten sinustakin noissa kohdissa (Matt. 28:19) ja (Apt. 2:38) puhuta henkikasteesta siinä kun käytetään sanaa "kastaa"?

        En tiedä mikä on henkikaste, kun kukaan ei kerro.

        Pääasiassa ymmärrän että kyseessä on Pyhän Hengen kaste. Se kaste jonka Jeesus lupasi tehdä. Joka tapahtuu uudestisyntymisessä.

        Varsinkin ne kohdat joista Jeesus puhuu kasteesta, tarkoittaa Pyhän Hengen kastetta.


      • henksu2819
        IsoP. kirjoitti:

        En tiedä mikä on henkikaste, kun kukaan ei kerro.

        Pääasiassa ymmärrän että kyseessä on Pyhän Hengen kaste. Se kaste jonka Jeesus lupasi tehdä. Joka tapahtuu uudestisyntymisessä.

        Varsinkin ne kohdat joista Jeesus puhuu kasteesta, tarkoittaa Pyhän Hengen kastetta.

        Näitähän on nimityksiä keksitty, samaa tarkoitetaan kun käytetään nimitystä "henkikaste" kun jos käytetään nimitystä "Pyhän Hengen kaste". Mutta mitä, se tuntuukin olevan varsinainen "mysteeri" mitä tarkoitetaan "Pyhän Hengen kasteella" eli "henkikasteella". Raamatussa näyttää olevan "mysteerejä" (tai ainakin yksi) vapaitten suuntien opinkin mukaan :)


      • kaste ei ketään pe
        jhghj6 kirjoitti:

        -- Pyhän Hengen lahjoitus, uudestisyntyminen ja syntien anteeksianto ovat aina Jumalan tekoa, jä Hän on luvannut ne tehdä kasteessa.

        Juuri näin!

        Kasteessa ei ol eyhtään mitään noihin liittyvää !

        Olette niin pihalla kuin olla voi.

        miten voittekin olla noin pihalla, ei käsitä mutytakun on viissataa vuotta lutteria kuunneltu yötä päivää niin pakko sitä on joktain oppia niistäkin harhoista.


      • IsoP.
        henksu2819 kirjoitti:

        Näitähän on nimityksiä keksitty, samaa tarkoitetaan kun käytetään nimitystä "henkikaste" kun jos käytetään nimitystä "Pyhän Hengen kaste". Mutta mitä, se tuntuukin olevan varsinainen "mysteeri" mitä tarkoitetaan "Pyhän Hengen kasteella" eli "henkikasteella". Raamatussa näyttää olevan "mysteerejä" (tai ainakin yksi) vapaitten suuntien opinkin mukaan :)

        Pyhän Hengen kaste on Jeesuksen toimi kun joku uskoo ja ottaa Hänet vastaan. Selvisikö nyt tämä mysteeri. Et ole varmaan uudestisyntynyt, jos se on sinulle mysteeri.


      • jhghj6
        kaste ei ketään pe kirjoitti:

        Kasteessa ei ol eyhtään mitään noihin liittyvää !

        Olette niin pihalla kuin olla voi.

        miten voittekin olla noin pihalla, ei käsitä mutytakun on viissataa vuotta lutteria kuunneltu yötä päivää niin pakko sitä on joktain oppia niistäkin harhoista.

        Et ole tainnut juuri Raamattua lukea. Se sanoo kasteesta seuraavaa: Kasteessa olemme saaneet syntimme anteeksi ja Pyhän Hengen lahjan (Apt. 2:38–39), siinä meidät on pesty puhtaaksi synnistä (Apt. 22:16), meidät on kastettu yhdeksi Kristuksen ruumiiksi eli olemme tulleet kristityiksi (1 Kor. 12:13) ja puettu Jeesukseen Kristukseen eli hänen ansioonsa ja vanhurskauteensa (Gal. 3:27). 1 Piet. 3:20–21 sanookin yksiselitteisesti kasteen pelastavan. Paavali yhdisti kasteen ja Hes. 36:25:ssa mainitun synneistä puhdistavan puhtaan veden (Heb. 10:22). Kasteessa meidät on haudattu ja herätetty Kristuksen kanssa (Room. 6:3–4; Kol. 2:12), mikä on selvästi kasteen merkitys. Kaste on Kristuksen ympärileikkaus eli lihan ruumiin poisriisuminen (Kol. 2:11–12). Se on uudestisyntymisen pesu ja Pyhän Hengen uudistus (Tiit. 3:5). Meidän tulee syntyä vedestä ja Hengestä päästäksemme Jumalan valtakuntaan (Joh. 3:5)


    • R A U H A

      Miksi kyseisille nimimerkeille pitäisi perustaa oma keskustelupalsta?

      Hyvinhän tännekin mahtuu kirjoittamaan.

      Minäpä kysyn vuorostani teiltä, moniko tuntee sisällään sen rauhan, jonka

      Jeesus

      meille lupasi, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi?

      Siinä huoneessa, jossa Jumalan valo loistaa, sinne mahtuu, eikä siinä ole

      pimeitä nurkkia. Ketään ei käännytetä ovelta ja kasvamattomiakaan ei heitetä

      ulos.

      Tehän varmasti uudestisyntyneinä ymmärrätte, mitä tarkoitan : )

      • asiastakyse

        Todellakin, hyvinhän tänne sopii kirjoittelemaan. Eikä meillä ole näin Raamatussa kanssa mitään keskusteltavaa, koska emme ole samassa uskossa. Kenenkään ihmisen ei pidä jäädä keskustelemaan heidän kanssaan, jotka haukkumalla ja syyttämällä pakottavat lähimmäisiä uskomaan omiin käsityksiinsä.

        Kysyt onko ihmisillä rauha sisällään. Ei kovinkaan monilla, sillä he eivät usko Jumalan Poikaan ja Hänen opetuksiinsa, vaan muuttavat Raamattua mieleisekseen.
        Itselläni on yli ymmärryksen käyvä rauha ja tuohon minut johti parannuksentien kulkemisen kautta tullut vapaus.

        En ollut olevinani uudestisyntynyt ensin ja vasta sen jälkeen alkanut parannusta tekemään, vaan rauhaan johti päinvastainen tie, eli ensin parannus ja sen jälkeen uudestisyntyminen, joka totisesti on RAUHAA ja ILOA PYHÄSSÄ HENGESSÄ ja joka pysyy ihmisessä, vaikka maailma kuinka melskaisi. Jeesuksen antamaa rauhaa ei mikään horjuta.


      • asiastakyse kirjoitti:

        Todellakin, hyvinhän tänne sopii kirjoittelemaan. Eikä meillä ole näin Raamatussa kanssa mitään keskusteltavaa, koska emme ole samassa uskossa. Kenenkään ihmisen ei pidä jäädä keskustelemaan heidän kanssaan, jotka haukkumalla ja syyttämällä pakottavat lähimmäisiä uskomaan omiin käsityksiinsä.

        Kysyt onko ihmisillä rauha sisällään. Ei kovinkaan monilla, sillä he eivät usko Jumalan Poikaan ja Hänen opetuksiinsa, vaan muuttavat Raamattua mieleisekseen.
        Itselläni on yli ymmärryksen käyvä rauha ja tuohon minut johti parannuksentien kulkemisen kautta tullut vapaus.

        En ollut olevinani uudestisyntynyt ensin ja vasta sen jälkeen alkanut parannusta tekemään, vaan rauhaan johti päinvastainen tie, eli ensin parannus ja sen jälkeen uudestisyntyminen, joka totisesti on RAUHAA ja ILOA PYHÄSSÄ HENGESSÄ ja joka pysyy ihmisessä, vaikka maailma kuinka melskaisi. Jeesuksen antamaa rauhaa ei mikään horjuta.

        Lähinnä huvittaa jo nämä AK:n kommentit !

        Ensin hän siis sanoo, että hyvin tänne mahtuu kirjoittelemaan !

        Mutta sitten jo seuravassa hän sanookin, että osa ei mahdukaan !

        Eli heti hän sanookin, että ei tule keskustella tiettyjen kanssa, jotka eivät ole samaa mieltä hänen ja heidän kanssaan, vaan ovat eri mieltä.

        Tämä erimileisyys siis hänen sanojensa ja tulkintansa mukaan tarkoittaa AINA riitelijöitä ja rakkaudettomia haukkujia ja syyttäjiä !

        Eli jos on AK:n kanssa samaa mieltä, tänne mahtuu hyvin, mutta jos taas ei, niin silloin on täysin kelvoton eikä sovi tänne ! :)

        Siis ihan oikeasti, en voi enää kuin nauraa tälle AK:n touhulle ! :)


    • Niin ja tuohon aloituksen kysymyksen vastaan edelliseen viitaten, että AK:lle ja saman henkisille olisi hyvä olla ihan oma osio, missä voisivat keskenään rakkaudessa olla samaa mieltä kaikesta ! ;)

      Silloin ei kukaan ikävä ja rakkaudeton tuomitsija häiritsisi heitä !

    • vr72

      Oletteko kristityt ystävät huomanneet, että yksi sielunvihollisen aseista, tällä palstalla ja kenties muuallakin paljon pahennusta ja sekasortoa aiheuttanut trolli uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa ei ole vähään aikaan herjannut ketään, ei esittänyt katkeria kommentteja kristittyjä kohtaan, eikä inttänyt samoja hänelle tyypillisä mantroja

      Olisiko rukouksiimme vastattu ja hän olisi löytänyt Jeesuksen? Toivotaan...

      • rukoillut

        Jumala kuulee rukoukset.


      • rukoillaan yhdessä
        rukoillut kirjoitti:

        Jumala kuulee rukoukset.

        Varmasti useampi on huomannut "näin raamatussa" nim. hiljenneen, olisiko nyt syytä vuorostaan rukoilla tämän vr62: sen kirjoitusten suhteen. Hänkin on aika piikikäs vai onko tämä vr62 ja näin raamatussa yksi ja sama kommentoija? Eihän yleensä uskovat käy toistensa kimppuun.
        Rukoillaan kaikki, niin kauan, että tällaiset soraäänikirjoitukset poistuvat lopullisesti, jotta Jeesus pääsee pääasiaksi ja rumat kirjoitukset pois kokonaan. Herran rauha olkoon meidän kanssamme. Amen!


      • henget valtaavat
        rukoillaan yhdessä kirjoitti:

        Varmasti useampi on huomannut "näin raamatussa" nim. hiljenneen, olisiko nyt syytä vuorostaan rukoilla tämän vr62: sen kirjoitusten suhteen. Hänkin on aika piikikäs vai onko tämä vr62 ja näin raamatussa yksi ja sama kommentoija? Eihän yleensä uskovat käy toistensa kimppuun.
        Rukoillaan kaikki, niin kauan, että tällaiset soraäänikirjoitukset poistuvat lopullisesti, jotta Jeesus pääsee pääasiaksi ja rumat kirjoitukset pois kokonaan. Herran rauha olkoon meidän kanssamme. Amen!

        rukoillaan yhdessä. Näin raamatussa ja vr62 ovat ainakin samassa hengessä kirjoittavia, jos eivät olekaan yksi ja sama tyyppi. Rukoillaan heidän puolestaan, jotta he pääsisivät tuosta katkeruudestaan, joka levittää saastaa sinne missä milloinkin kirjoittelevat.


      • rukoillaan yhdessä kirjoitti:

        Varmasti useampi on huomannut "näin raamatussa" nim. hiljenneen, olisiko nyt syytä vuorostaan rukoilla tämän vr62: sen kirjoitusten suhteen. Hänkin on aika piikikäs vai onko tämä vr62 ja näin raamatussa yksi ja sama kommentoija? Eihän yleensä uskovat käy toistensa kimppuun.
        Rukoillaan kaikki, niin kauan, että tällaiset soraäänikirjoitukset poistuvat lopullisesti, jotta Jeesus pääsee pääasiaksi ja rumat kirjoitukset pois kokonaan. Herran rauha olkoon meidän kanssamme. Amen!

        Pyydän ja itse asiassa vaadin, että lopetatte tuollaiset sielulliset rukoukset heti !!!

        Siis jos ette ymmärrä, niin sielullinen rukous on sellainen jossa joku rukoilee oman tahtonsa mukaan, ei Jumalan tahdon mukaan, eli pyytää itselle/ toiselle sellaista mikä olisi toiselle vahingollista itse asiassa, ja ihminen siis rukoilee sellaista, mikä todellakaan ei ole Jumalan tahdon mukaista.

        Tuollainen rukoilu minun puolestani olisi jo valheeseen perustuvaa, sillä olen tullut uskoon, eli toisin sanoin syntynyt uudesti ylhäältä, toisin sanoin uudestisyntynyt, toisin sanoin syntynyt Hegestä jo 12-13v ikäisenä !

        Ehkä on hyvä kertoa teille, mitä ja millaista on TODELLINEN uudestisyntyminen !

        Olin lasten kesä leirillä, jossa oli raamattutunteja, ja sinne tuli eräs uskova mies perheineen, ja sitten sain kuulla, että siellä voi ottaa Jeesuksen vastaan vapahtajanaan ja tulla siis uskoon eli uudestisyntyä.

        Kuulin Jumalan kutsun sydämessäni, ja riensin sinne "yläsaliin" jossa tuo uskova mies rukoili nuorten puolesta, ja siinä vuoroa odottaessani, koin itseni maailman suurimmaksi syntiseksi, ja pahat tekoni nousivat mieleeni elävästi.

        En muista mitä mies puhui, mutta minä siis tunsin kutsun, ja halusin vapautua synneistäni ja synnillisestä elämästäni ja halusin jättää sen taakseni, ja halusin jättää elämäni kokonaan Jumalalle ja ilmoitin sen tuolle miehelle itkun sekaisin sanoin !

        Tuo uskova mies julisti sitten minulle syntini anteeksi, ja se tuntui siltä, kuin 50kg kivi reppu jota olin kantanut selässäni otettiin pois, ja minulle tuli rauha ja ilo ja äärettömän hyvä olo, ja sydämesäni tiesin, että olen Jumalan Rakas lapsi ja syntini on Kristuksen uhrin ja Pyhän Veren kautta anteeksi annettu, Jeesus on siis kärsinyt ja kuollut juuri minun edestäni.

        Tuntui, kuin eivät jalat enää tapaisi maata edes, olin todalla uudestisyntynyt ja TIETÄMÄLLÄ TIESIN olevani Jumalan lapsi ja uskova ja uudestisyntynyt.

        Minulla oli voimakas halu kertoa asiasta kaikille, ja toivoin sydämestäni, että muutkin ihmiset saisivat sellaisen samanlaisen ihmeellisen Lahjan, ja saisivat sydämeensä rauhan ja ilon ja pelastus varmuuden, kuin minkä minä olin saanut !

        Tästä alkoi parannuksen teko elämässäni, eli jätin vanhat tavat ja syntini Jumalan avulla, ja elämäni uudistui todella, sen Isän Jumalan ja Jeesuksen Rakkauden kautta, jonka olin saanut kokea, minä rakkaudesta Jumalaan halusin toimia kaikin puolin Jumalan Hyvässä tahdossa !

        Eli ensin tapahtui uudestisyntyminen Armosta, eli minä TÄYSIN syntyisenä ja kelpaamattomana, ilman omia tekoja ja ansioita tai omaa hyvyyttä saati omia parannuksentekoja sain Armon Jeesuksen Nimessä ja Veressä, ja Krsituksen sijais uhrin vuoksi ja ansiosta tulin soviteuksi Isän Jumalan kanssa, ja pääsin Jumalan lapseksi, ja siitä sinettinä sain Pyhän Hengen sisinpääni, henk koht opettajaksi ja Pyhittäjäkseni !

        IHAN KAIKKI oli siis Jumalan tekoa, ja lahjaa, jonka sain ottaa vain vastaan,
        minulla ei ollut mitään ansioita, ei vuosien parannuksentekoja(lue paljon omia tekoja ja omavanhurskautta), kuten muutamat täällä väittävät siihen uskoontuloon tarvittavan.

        Siihen uudestisyntymiseen ei tarvittu mitään vesikasteita myöskään !

        Ja minä siis TIETÄMÄLLÄ TIEDÄN uudestisyntyneeni, ja sinä yönä näin näyn/unen jossa oli puu jonka oksat olivat kuivettuneet, ja ne kuivat oksat joku käsi(en nähnyt muuta) karsi kaikki pois, eli sain näin vielä Jumalalta vahvistuksen siitä, mitä minulle oli tapahtunut, ja todistin uudestisyntymisestäni siellä ilta hartaudessa muistaakseni !

        Tälläistä on uudestisyntyminen/ syntyminen uudesti ylhäältä/Hengestä syntyminen/todellinen uskoon tulo.

        Ehkä tuosta vielä puuttuu jotakin, mutta pääosin se on siinä !

        Joten näettekö, kuinka vääräsässä olette tulkintoinenne, eli on silkkaa valhetta väittää JO uudestisyntynyttä uudestisyntymättömäksi.

        Ja käsitättekö todella, että elätte valheessa ja sen kautta sanotte uudestisyntyneitä pelastumattomiksi, ja sitten vieläpä rukoilette vastoin Totuutta noita sielullisia rukouksianne !

        Menkää itseenne, vastaatte toimistanne Herralle Jeesukselle Kristukselle, jota te siis vainoatte, sillä Kristus TODELLA asuu minussa !

        En voi enää muuta sanoa, kuin että syvä on pimeys jossa elätte:

        Matt. 6:23 Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä.
        Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!

        Siis jos se mitä luulette totuudeksi onkin valhetta, niin kuinka syvä ja suuri onkaan pimeys, siksi varmaan se "näin raamatussa" myös lopetti kirjoittelun, kun näki ja ymmärsi, että teitä ei voi auttaa millään, tuon pimeyden ja sokeuden vuoksi, olette NIIIN syvällä harhoissanne jo, ja minun käy vain sääliksi teitä, ja olen hyvin surullinen puolestanne ! :(


      • millainen hedelmä?
        vr62 kirjoitti:

        Pyydän ja itse asiassa vaadin, että lopetatte tuollaiset sielulliset rukoukset heti !!!

        Siis jos ette ymmärrä, niin sielullinen rukous on sellainen jossa joku rukoilee oman tahtonsa mukaan, ei Jumalan tahdon mukaan, eli pyytää itselle/ toiselle sellaista mikä olisi toiselle vahingollista itse asiassa, ja ihminen siis rukoilee sellaista, mikä todellakaan ei ole Jumalan tahdon mukaista.

        Tuollainen rukoilu minun puolestani olisi jo valheeseen perustuvaa, sillä olen tullut uskoon, eli toisin sanoin syntynyt uudesti ylhäältä, toisin sanoin uudestisyntynyt, toisin sanoin syntynyt Hegestä jo 12-13v ikäisenä !

        Ehkä on hyvä kertoa teille, mitä ja millaista on TODELLINEN uudestisyntyminen !

        Olin lasten kesä leirillä, jossa oli raamattutunteja, ja sinne tuli eräs uskova mies perheineen, ja sitten sain kuulla, että siellä voi ottaa Jeesuksen vastaan vapahtajanaan ja tulla siis uskoon eli uudestisyntyä.

        Kuulin Jumalan kutsun sydämessäni, ja riensin sinne "yläsaliin" jossa tuo uskova mies rukoili nuorten puolesta, ja siinä vuoroa odottaessani, koin itseni maailman suurimmaksi syntiseksi, ja pahat tekoni nousivat mieleeni elävästi.

        En muista mitä mies puhui, mutta minä siis tunsin kutsun, ja halusin vapautua synneistäni ja synnillisestä elämästäni ja halusin jättää sen taakseni, ja halusin jättää elämäni kokonaan Jumalalle ja ilmoitin sen tuolle miehelle itkun sekaisin sanoin !

        Tuo uskova mies julisti sitten minulle syntini anteeksi, ja se tuntui siltä, kuin 50kg kivi reppu jota olin kantanut selässäni otettiin pois, ja minulle tuli rauha ja ilo ja äärettömän hyvä olo, ja sydämesäni tiesin, että olen Jumalan Rakas lapsi ja syntini on Kristuksen uhrin ja Pyhän Veren kautta anteeksi annettu, Jeesus on siis kärsinyt ja kuollut juuri minun edestäni.

        Tuntui, kuin eivät jalat enää tapaisi maata edes, olin todalla uudestisyntynyt ja TIETÄMÄLLÄ TIESIN olevani Jumalan lapsi ja uskova ja uudestisyntynyt.

        Minulla oli voimakas halu kertoa asiasta kaikille, ja toivoin sydämestäni, että muutkin ihmiset saisivat sellaisen samanlaisen ihmeellisen Lahjan, ja saisivat sydämeensä rauhan ja ilon ja pelastus varmuuden, kuin minkä minä olin saanut !

        Tästä alkoi parannuksen teko elämässäni, eli jätin vanhat tavat ja syntini Jumalan avulla, ja elämäni uudistui todella, sen Isän Jumalan ja Jeesuksen Rakkauden kautta, jonka olin saanut kokea, minä rakkaudesta Jumalaan halusin toimia kaikin puolin Jumalan Hyvässä tahdossa !

        Eli ensin tapahtui uudestisyntyminen Armosta, eli minä TÄYSIN syntyisenä ja kelpaamattomana, ilman omia tekoja ja ansioita tai omaa hyvyyttä saati omia parannuksentekoja sain Armon Jeesuksen Nimessä ja Veressä, ja Krsituksen sijais uhrin vuoksi ja ansiosta tulin soviteuksi Isän Jumalan kanssa, ja pääsin Jumalan lapseksi, ja siitä sinettinä sain Pyhän Hengen sisinpääni, henk koht opettajaksi ja Pyhittäjäkseni !

        IHAN KAIKKI oli siis Jumalan tekoa, ja lahjaa, jonka sain ottaa vain vastaan,
        minulla ei ollut mitään ansioita, ei vuosien parannuksentekoja(lue paljon omia tekoja ja omavanhurskautta), kuten muutamat täällä väittävät siihen uskoontuloon tarvittavan.

        Siihen uudestisyntymiseen ei tarvittu mitään vesikasteita myöskään !

        Ja minä siis TIETÄMÄLLÄ TIEDÄN uudestisyntyneeni, ja sinä yönä näin näyn/unen jossa oli puu jonka oksat olivat kuivettuneet, ja ne kuivat oksat joku käsi(en nähnyt muuta) karsi kaikki pois, eli sain näin vielä Jumalalta vahvistuksen siitä, mitä minulle oli tapahtunut, ja todistin uudestisyntymisestäni siellä ilta hartaudessa muistaakseni !

        Tälläistä on uudestisyntyminen/ syntyminen uudesti ylhäältä/Hengestä syntyminen/todellinen uskoon tulo.

        Ehkä tuosta vielä puuttuu jotakin, mutta pääosin se on siinä !

        Joten näettekö, kuinka vääräsässä olette tulkintoinenne, eli on silkkaa valhetta väittää JO uudestisyntynyttä uudestisyntymättömäksi.

        Ja käsitättekö todella, että elätte valheessa ja sen kautta sanotte uudestisyntyneitä pelastumattomiksi, ja sitten vieläpä rukoilette vastoin Totuutta noita sielullisia rukouksianne !

        Menkää itseenne, vastaatte toimistanne Herralle Jeesukselle Kristukselle, jota te siis vainoatte, sillä Kristus TODELLA asuu minussa !

        En voi enää muuta sanoa, kuin että syvä on pimeys jossa elätte:

        Matt. 6:23 Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä.
        Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!

        Siis jos se mitä luulette totuudeksi onkin valhetta, niin kuinka syvä ja suuri onkaan pimeys, siksi varmaan se "näin raamatussa" myös lopetti kirjoittelun, kun näki ja ymmärsi, että teitä ei voi auttaa millään, tuon pimeyden ja sokeuden vuoksi, olette NIIIN syvällä harhoissanne jo, ja minun käy vain sääliksi teitä, ja olen hyvin surullinen puolestanne ! :(

        Tuollaiset hedelmät, mitä sinulla ilmenee eivät puhu uudestisyntymisen puolesta.
        Sinua on mahdoton enää ihmisten auttaa. Siksi rukoilemme puolestasi.


      • millainen hedelmä? kirjoitti:

        Tuollaiset hedelmät, mitä sinulla ilmenee eivät puhu uudestisyntymisen puolesta.
        Sinua on mahdoton enää ihmisten auttaa. Siksi rukoilemme puolestasi.

        Jos tuolle linjalle lähdette, niin rukoilkaa sitten myös Jeesuksen, puolesta, sillä kuten toisalla olen lanannut Hänen omia sanojaan:

        Matt. 12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua,
        kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

        Matt. 23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

        Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa.
        Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä
        ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on
        valhettelija ja sen isä.

        Eli saman kaavan ja tyylin mukaan tiedän siis tulisi rukoilla Jeesuksen puolesta
        sillä tulkintanne mukaan Hän siis oli täysin pyhittymätön kun tuollaisia puhui !

        Herätkää jo !


      • vr72
        vr62 kirjoitti:

        Pyydän ja itse asiassa vaadin, että lopetatte tuollaiset sielulliset rukoukset heti !!!

        Siis jos ette ymmärrä, niin sielullinen rukous on sellainen jossa joku rukoilee oman tahtonsa mukaan, ei Jumalan tahdon mukaan, eli pyytää itselle/ toiselle sellaista mikä olisi toiselle vahingollista itse asiassa, ja ihminen siis rukoilee sellaista, mikä todellakaan ei ole Jumalan tahdon mukaista.

        Tuollainen rukoilu minun puolestani olisi jo valheeseen perustuvaa, sillä olen tullut uskoon, eli toisin sanoin syntynyt uudesti ylhäältä, toisin sanoin uudestisyntynyt, toisin sanoin syntynyt Hegestä jo 12-13v ikäisenä !

        Ehkä on hyvä kertoa teille, mitä ja millaista on TODELLINEN uudestisyntyminen !

        Olin lasten kesä leirillä, jossa oli raamattutunteja, ja sinne tuli eräs uskova mies perheineen, ja sitten sain kuulla, että siellä voi ottaa Jeesuksen vastaan vapahtajanaan ja tulla siis uskoon eli uudestisyntyä.

        Kuulin Jumalan kutsun sydämessäni, ja riensin sinne "yläsaliin" jossa tuo uskova mies rukoili nuorten puolesta, ja siinä vuoroa odottaessani, koin itseni maailman suurimmaksi syntiseksi, ja pahat tekoni nousivat mieleeni elävästi.

        En muista mitä mies puhui, mutta minä siis tunsin kutsun, ja halusin vapautua synneistäni ja synnillisestä elämästäni ja halusin jättää sen taakseni, ja halusin jättää elämäni kokonaan Jumalalle ja ilmoitin sen tuolle miehelle itkun sekaisin sanoin !

        Tuo uskova mies julisti sitten minulle syntini anteeksi, ja se tuntui siltä, kuin 50kg kivi reppu jota olin kantanut selässäni otettiin pois, ja minulle tuli rauha ja ilo ja äärettömän hyvä olo, ja sydämesäni tiesin, että olen Jumalan Rakas lapsi ja syntini on Kristuksen uhrin ja Pyhän Veren kautta anteeksi annettu, Jeesus on siis kärsinyt ja kuollut juuri minun edestäni.

        Tuntui, kuin eivät jalat enää tapaisi maata edes, olin todalla uudestisyntynyt ja TIETÄMÄLLÄ TIESIN olevani Jumalan lapsi ja uskova ja uudestisyntynyt.

        Minulla oli voimakas halu kertoa asiasta kaikille, ja toivoin sydämestäni, että muutkin ihmiset saisivat sellaisen samanlaisen ihmeellisen Lahjan, ja saisivat sydämeensä rauhan ja ilon ja pelastus varmuuden, kuin minkä minä olin saanut !

        Tästä alkoi parannuksen teko elämässäni, eli jätin vanhat tavat ja syntini Jumalan avulla, ja elämäni uudistui todella, sen Isän Jumalan ja Jeesuksen Rakkauden kautta, jonka olin saanut kokea, minä rakkaudesta Jumalaan halusin toimia kaikin puolin Jumalan Hyvässä tahdossa !

        Eli ensin tapahtui uudestisyntyminen Armosta, eli minä TÄYSIN syntyisenä ja kelpaamattomana, ilman omia tekoja ja ansioita tai omaa hyvyyttä saati omia parannuksentekoja sain Armon Jeesuksen Nimessä ja Veressä, ja Krsituksen sijais uhrin vuoksi ja ansiosta tulin soviteuksi Isän Jumalan kanssa, ja pääsin Jumalan lapseksi, ja siitä sinettinä sain Pyhän Hengen sisinpääni, henk koht opettajaksi ja Pyhittäjäkseni !

        IHAN KAIKKI oli siis Jumalan tekoa, ja lahjaa, jonka sain ottaa vain vastaan,
        minulla ei ollut mitään ansioita, ei vuosien parannuksentekoja(lue paljon omia tekoja ja omavanhurskautta), kuten muutamat täällä väittävät siihen uskoontuloon tarvittavan.

        Siihen uudestisyntymiseen ei tarvittu mitään vesikasteita myöskään !

        Ja minä siis TIETÄMÄLLÄ TIEDÄN uudestisyntyneeni, ja sinä yönä näin näyn/unen jossa oli puu jonka oksat olivat kuivettuneet, ja ne kuivat oksat joku käsi(en nähnyt muuta) karsi kaikki pois, eli sain näin vielä Jumalalta vahvistuksen siitä, mitä minulle oli tapahtunut, ja todistin uudestisyntymisestäni siellä ilta hartaudessa muistaakseni !

        Tälläistä on uudestisyntyminen/ syntyminen uudesti ylhäältä/Hengestä syntyminen/todellinen uskoon tulo.

        Ehkä tuosta vielä puuttuu jotakin, mutta pääosin se on siinä !

        Joten näettekö, kuinka vääräsässä olette tulkintoinenne, eli on silkkaa valhetta väittää JO uudestisyntynyttä uudestisyntymättömäksi.

        Ja käsitättekö todella, että elätte valheessa ja sen kautta sanotte uudestisyntyneitä pelastumattomiksi, ja sitten vieläpä rukoilette vastoin Totuutta noita sielullisia rukouksianne !

        Menkää itseenne, vastaatte toimistanne Herralle Jeesukselle Kristukselle, jota te siis vainoatte, sillä Kristus TODELLA asuu minussa !

        En voi enää muuta sanoa, kuin että syvä on pimeys jossa elätte:

        Matt. 6:23 Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä.
        Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!

        Siis jos se mitä luulette totuudeksi onkin valhetta, niin kuinka syvä ja suuri onkaan pimeys, siksi varmaan se "näin raamatussa" myös lopetti kirjoittelun, kun näki ja ymmärsi, että teitä ei voi auttaa millään, tuon pimeyden ja sokeuden vuoksi, olette NIIIN syvällä harhoissanne jo, ja minun käy vain sääliksi teitä, ja olen hyvin surullinen puolestanne ! :(

        Tarinasi kuulostaa hienolta. Sinun "uskoontulosi" oli tuollainen tietty hetki. Monilla sellaista ei ole, vaan uskossa ollaan oltu pienestä lapsesta asti, koko elämä. Mutta tuohon otan kiinni. että Jeesuksen mukaan uudestisyntyminen tapahtuu vedestä ja hengestä. Vaikka tulit uskoon ja sait syntisi anteeksi uskoontulohetkellä, niin siiryminen Kristuksen yhteyteen ja uudestisyntyminen (mikä ei ole mikään kokemus, vaan Jumalan työ) tapahtuu kasteessa. En tiedä olitko jo sitä ennen kastettu vai ei, mutta usko ja kaste kuuluvat yhteen.

        Näin Raamatussa olli trolli joka solvasi täällä Kristukseen uskovia ja heitteli katkeria kommentteja kastetuille kristityille. Kaikille hyvä, että hän ei kirjoittele täälä enää

        Siunausta uskontaipaleellesi


      • TEHKÄÄ PARANNUS
        millainen hedelmä? kirjoitti:

        Tuollaiset hedelmät, mitä sinulla ilmenee eivät puhu uudestisyntymisen puolesta.
        Sinua on mahdoton enää ihmisten auttaa. Siksi rukoilemme puolestasi.

        Hedelmistä ainoastaan saamme nähdä onko ihminen uskossa Jumalaan, tai johonkin jumalaan. Ihmiset kuvittelevat, että kun he ovat kerran tulleet uskoon, on heillä sen jälkeen oikeus piinata muita ihmisiä. Sellaiset ihmiset ovat eskyneitä. Vr62 ja Näin raamatussa eivät kykene käsittämään sitä, että uskovainen ei toimi kuten he toimivat. He varmasti kääntyivät, mutta valvominen jäi jostakin syystä ja nyt heidän hedelmänsä ovat huonot.


      • porsaitaäidinoommeka
        vr72 kirjoitti:

        Tarinasi kuulostaa hienolta. Sinun "uskoontulosi" oli tuollainen tietty hetki. Monilla sellaista ei ole, vaan uskossa ollaan oltu pienestä lapsesta asti, koko elämä. Mutta tuohon otan kiinni. että Jeesuksen mukaan uudestisyntyminen tapahtuu vedestä ja hengestä. Vaikka tulit uskoon ja sait syntisi anteeksi uskoontulohetkellä, niin siiryminen Kristuksen yhteyteen ja uudestisyntyminen (mikä ei ole mikään kokemus, vaan Jumalan työ) tapahtuu kasteessa. En tiedä olitko jo sitä ennen kastettu vai ei, mutta usko ja kaste kuuluvat yhteen.

        Näin Raamatussa olli trolli joka solvasi täällä Kristukseen uskovia ja heitteli katkeria kommentteja kastetuille kristityille. Kaikille hyvä, että hän ei kirjoittele täälä enää

        Siunausta uskontaipaleellesi

        Kyllä varmasti suurimmalla osalla uskoontulevista on Pyhä ja syvä rauhan ja ilon tunne otettuaan Kristuksen vastaan. Uskon alkurakkauden "huuma" ei kuitenkaan kestä koko loppuelämää ja siksi uskovan kasvussa on erilaisia vaiheita, samoin kuin lapsen kasvussa aikuiseksi.

        Mikäli vr62 olisi jo ylhäältä uudestisyntynyt, niin hän ei "kykenisi" haukkumaan ja moittimaan lähimmäisiään eli kanssakirjoittajiaan. Miksi ihmeessä vr62:sen tarvitsisi sääliä tai olla surullinen muiden puolesta. Meillä muilla on kaikki ihan hyvin. Ei tarvitse haukkua, eikä säälitellä. Joutuu vain miettimään mikä esim vr 62 nimimerkkiä riepoo.

        Uskon asioita on mukava jakaa muiden kanssa, eivät ne ole mitään säälinaiheita. Ehkäpä vr62 kertoo lukijoille jotain mukavaa jaettavaa, eikä omi yksin uskossa olevan uskova "titteliä".

        Sinä vr62 mahdut ehdottomasti mukaan. Tervetuloa uskovien joukkoon. Olemme kaikki samaa porukkaa ja samalla puolella : )


      • vr72 kirjoitti:

        Tarinasi kuulostaa hienolta. Sinun "uskoontulosi" oli tuollainen tietty hetki. Monilla sellaista ei ole, vaan uskossa ollaan oltu pienestä lapsesta asti, koko elämä. Mutta tuohon otan kiinni. että Jeesuksen mukaan uudestisyntyminen tapahtuu vedestä ja hengestä. Vaikka tulit uskoon ja sait syntisi anteeksi uskoontulohetkellä, niin siiryminen Kristuksen yhteyteen ja uudestisyntyminen (mikä ei ole mikään kokemus, vaan Jumalan työ) tapahtuu kasteessa. En tiedä olitko jo sitä ennen kastettu vai ei, mutta usko ja kaste kuuluvat yhteen.

        Näin Raamatussa olli trolli joka solvasi täällä Kristukseen uskovia ja heitteli katkeria kommentteja kastetuille kristityille. Kaikille hyvä, että hän ei kirjoittele täälä enää

        Siunausta uskontaipaleellesi

        Nyt on raamatun tulkinta hieman hakusessa !

        Viittasit "vr72" seuraavaan Sanan paikkaan:

        Johannes 3
        1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
        2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
        3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.

        Tuossa jakeissa 5 ja 6 on niin sanottu toisto, eli kun Nikodeemus ihmetteli, että kuinka voi syntyä 2 kertaa, niin tuo vedestä/lihasta syntyminen on siis se luonnollisen ihmisen syntyminen äidin kohdusta, ja asia on siis kerrottu kahdella tavalla, jotta sinun tulkintasi kaltaisia vääriä tulkintoja ei tulisi.

        Siis mieti nyt tarkkaan, Jeesus sanoi syntyä uudestaan, eli toisen kerran, silloin se vedestä/lihasta syntyminen on siis luonnollinen syntymä, ja Hengestä syntyminen taas on uudestisyntymä, ja siksi siis Nikodeemus ihmetteli, että KAKSI luonnollista syntymää muka !

        Eli ei tule sotkea asioita ja käsitteitä, sinun tulkintasi mukaan ryöväri ei olisi millään päässyt taivaaseen !

        Siis se kaste, josta puhutaan on Henki kaste, eli kuten Johannes kastaja jo sanoi:
        Matt. 3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

        Mark. 1:8 Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä."

        Luuk. 3:16 niin Johannes vastasi kaikille sanoen: "Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

        Siis joka Uskoo ja kastetaan pelastuu, tarkoittaa siis tuota Jeesuksen kastamista Pyhällä Hengellä siinä uudestisyntymässä !

        Tämän vuoksi siis ryövärilläkin oli pääsy paratiisiin, mutta jos se olisi vesi kasteesta kiinni, ei hän olisi päässyt millään sinne, sillä samat säännöt on ihan kaikille ihmisille eikä kukaan ole siis erikoistapaus.


      • porsaitaäidinoommeka kirjoitti:

        Kyllä varmasti suurimmalla osalla uskoontulevista on Pyhä ja syvä rauhan ja ilon tunne otettuaan Kristuksen vastaan. Uskon alkurakkauden "huuma" ei kuitenkaan kestä koko loppuelämää ja siksi uskovan kasvussa on erilaisia vaiheita, samoin kuin lapsen kasvussa aikuiseksi.

        Mikäli vr62 olisi jo ylhäältä uudestisyntynyt, niin hän ei "kykenisi" haukkumaan ja moittimaan lähimmäisiään eli kanssakirjoittajiaan. Miksi ihmeessä vr62:sen tarvitsisi sääliä tai olla surullinen muiden puolesta. Meillä muilla on kaikki ihan hyvin. Ei tarvitse haukkua, eikä säälitellä. Joutuu vain miettimään mikä esim vr 62 nimimerkkiä riepoo.

        Uskon asioita on mukava jakaa muiden kanssa, eivät ne ole mitään säälinaiheita. Ehkäpä vr62 kertoo lukijoille jotain mukavaa jaettavaa, eikä omi yksin uskossa olevan uskova "titteliä".

        Sinä vr62 mahdut ehdottomasti mukaan. Tervetuloa uskovien joukkoon. Olemme kaikki samaa porukkaa ja samalla puolella : )

        Sori vaan, mutta en kuulu teidän joukkoonne, sillä te luulette, että ensin on joku ihme esivaihe, ja sitten uskovasta tulee muka täydellinen tai synntitön, ja tuollainen oppi ja opetus on harhaoppi, ja sen siis vahvsitaa se Room7 luvun loppu, jossa Paavali joka oli ollut kai erään opettajan mukaan yli 30v uskossa tuota kirjettä kirjoittaessaan kertoo selvästi olevansa YHÄ epätäydellinen.

        Sen sijaan Paavali sanoo, että hän kuoleman ruumiissa, eli siis langenneessa lihassa joutuu selvitymään, ja että Jumala kuitenkin hyväksyy hänet sellaisenaan:
        18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

        Siis tämmöisenäni, kuoleman ruumiissa, eli langenneessa lihassa joka sotii siis Henkeä ja siten Jumalan tahtoa vastaan Paavali kuitenkin palvelee Herraa,
        eli kun Hän elää osan aikaa lihan mukaan, se vääjäämättä tarkoittaa syntien tekemistä, ja IHAN KAIKKI, mikä ei ole Jumalan tahdon mukaista toimintaa, on siis syntiä, eli kapinaa Jumalaa vastaan !

        Ja tuon täydellisyys asian Paavali siis varmistaa seuraavassa Sanan kohdassa:

        Fil. 3:12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.

        Eli te jotka luulette olevanne niin kovasti pyhiä ja täydellisiä ja synnittömiä, sanotte olevanne pyhempiä kuin Apostoli Paavali, huh huh !

        En siis turhaan ottanut ja aiemmin seuraavaa Sanan kohtaa:

        Gal. 6:3 Sillä jos joku luulee jotakin olevansa, vaikka ei ole mitään,
        niin hän pettää itsensä.

        8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

        Siis sanon vielä, että en halua lukeutua samaan joukkoon eksyttäjien kanssa, en halua tulla osailliseksi teidän synteihinne !


      • vr72 kirjoitti:

        Tarinasi kuulostaa hienolta. Sinun "uskoontulosi" oli tuollainen tietty hetki. Monilla sellaista ei ole, vaan uskossa ollaan oltu pienestä lapsesta asti, koko elämä. Mutta tuohon otan kiinni. että Jeesuksen mukaan uudestisyntyminen tapahtuu vedestä ja hengestä. Vaikka tulit uskoon ja sait syntisi anteeksi uskoontulohetkellä, niin siiryminen Kristuksen yhteyteen ja uudestisyntyminen (mikä ei ole mikään kokemus, vaan Jumalan työ) tapahtuu kasteessa. En tiedä olitko jo sitä ennen kastettu vai ei, mutta usko ja kaste kuuluvat yhteen.

        Näin Raamatussa olli trolli joka solvasi täällä Kristukseen uskovia ja heitteli katkeria kommentteja kastetuille kristityille. Kaikille hyvä, että hän ei kirjoittele täälä enää

        Siunausta uskontaipaleellesi

        Ja "vr72" sinulle vielä, että kukaan ei ole lapsesta asti pyhä, sillä Sana sanoo, että KAIKKI ihmiset ovat poikenneet pois ja syntisiä siis !

        Room. 3:12 kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet;
        ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.

        Eli AK:n taruilut eli valehtelut jostain arkissa säilyttämisestä on ihan puppua, jokainen ihminen on poikennut pois synnin vuoksi ja vain Kristuksen sovintoveren kautta me tulemme sovitetuksi Jumalan kanssa.

        Ei ole YHDEN YHTÄ synnitöntä ihmistä, kukaan ei pysty synnittömyyteen, sen Sana opettaa selvästi, ainoastaan Jumala on synnitön ja siten Jeesus myös !


      • Isop.
        vr72 kirjoitti:

        Tarinasi kuulostaa hienolta. Sinun "uskoontulosi" oli tuollainen tietty hetki. Monilla sellaista ei ole, vaan uskossa ollaan oltu pienestä lapsesta asti, koko elämä. Mutta tuohon otan kiinni. että Jeesuksen mukaan uudestisyntyminen tapahtuu vedestä ja hengestä. Vaikka tulit uskoon ja sait syntisi anteeksi uskoontulohetkellä, niin siiryminen Kristuksen yhteyteen ja uudestisyntyminen (mikä ei ole mikään kokemus, vaan Jumalan työ) tapahtuu kasteessa. En tiedä olitko jo sitä ennen kastettu vai ei, mutta usko ja kaste kuuluvat yhteen.

        Näin Raamatussa olli trolli joka solvasi täällä Kristukseen uskovia ja heitteli katkeria kommentteja kastetuille kristityille. Kaikille hyvä, että hän ei kirjoittele täälä enää

        Siunausta uskontaipaleellesi

        Uudestisyntyminen on "kokemus". Jos et ole huomannut tulleesi uskoon, silloin et ole tullutkaan. Simppeliä. Ei uskoontulo ole käsien nostelua tai kasteella käynti. Usko ja kaste kuuluu kyllä yhteen, mutta kyseessä on Pyhän Hengen kaste.


      • Isop. kirjoitti:

        Uudestisyntyminen on "kokemus". Jos et ole huomannut tulleesi uskoon, silloin et ole tullutkaan. Simppeliä. Ei uskoontulo ole käsien nostelua tai kasteella käynti. Usko ja kaste kuuluu kyllä yhteen, mutta kyseessä on Pyhän Hengen kaste.

        Niin, se monille kai on ongelma, kuten Nikodeemukselle, että uudestisyntymää ei voi ymmärtää se, joka ei ole uudestisyntynyt.

        Siis sen voi kertoa toiselle, mutta toinen ei voi sitä ymmärtää, jos siis ei ole kokenut itse, eli henk koht, sitä uudestisyntymistä.

        Ja se syvä tietoisuus siitä, että on Jumalan lapsi ja sovitettu Jumalan kanssa, sitä ei saa muuten kuin uudestisyntymän kautta.

        Uudestisyntynyt ei epäile edes sitä, vaan hän tietää olevansa Jumalan lapsi !

        Ja kun puhutaan Pyhän hengen sinetistä, niin uudestisyntymässä saatu Pyhä Henki siis toimii sinettinä, eli sen kautta meillä on varmuus pelastuksestamme.

        Raamatussa on kertomuksia, jossa Henki lähti, ja silloin siis sen kautta meni pelastuskin, eli siitä tietää jos Henki poistuu uskovasta, että pelastus lähti samalla.

        Sellainen uskova on siis luopunut uskostaan josta Pyhä Henki poistuu !

        4 Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
        5 ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
        6 ja sitten ovat luopuneet-taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.

        1. Sam. 16:14 Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

        Saul meni paatumuksessan niin pitkälle, että tuo tapatui, siis Sana puhuu näin:

        12 Katsokaa, veljet, ettei vain kenelläkään teistä ole paha, epäuskoinen sydän, niin että hän luopuu elävästä Jumalasta,
        13 vaan kehoittakaa toisianne joka päivä, niin kauan kuin sanotaan: "tänä päivänä", ettei teistä kukaan synnin pettämänä paatuisi;

        14 sillä me olemme tulleet osallisiksi Kristuksesta, kunhan vain pysymme luottamuksessa, joka meillä alussa oli, vahvoina loppuun asti.
        15 Kun sanotaan: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa",
        16 ketkä sitten, vaikka kuulivat, katkeroittivat hänet? Eivätkö kaikki, jotka olivat Mooseksen johdolla lähteneet Egyptistä?
        17 Mutta keihin hän oli vihastunut neljäkymmentä vuotta? Eikö niihin, jotka olivat syntiä tehneet, joiden ruumiit kaatuivat erämaahan?
        18 Ja keille hän vannoi, etteivät he pääse hänen lepoonsa? Eikö tottelemattomille?
        19 Ja niin me näemme, että he epäuskon tähden eivät voineet siihen päästä.

        Tässä on syy, miksi Paavali iloitsi juuri siitä, että oli elämänsä kaikkien raskaidenkin vaiheiden aikana onnistunut Jumalan avulla säilyttämään uskonsa !


      • Varoittaja liikkeell
        porsaitaäidinoommeka kirjoitti:

        Kyllä varmasti suurimmalla osalla uskoontulevista on Pyhä ja syvä rauhan ja ilon tunne otettuaan Kristuksen vastaan. Uskon alkurakkauden "huuma" ei kuitenkaan kestä koko loppuelämää ja siksi uskovan kasvussa on erilaisia vaiheita, samoin kuin lapsen kasvussa aikuiseksi.

        Mikäli vr62 olisi jo ylhäältä uudestisyntynyt, niin hän ei "kykenisi" haukkumaan ja moittimaan lähimmäisiään eli kanssakirjoittajiaan. Miksi ihmeessä vr62:sen tarvitsisi sääliä tai olla surullinen muiden puolesta. Meillä muilla on kaikki ihan hyvin. Ei tarvitse haukkua, eikä säälitellä. Joutuu vain miettimään mikä esim vr 62 nimimerkkiä riepoo.

        Uskon asioita on mukava jakaa muiden kanssa, eivät ne ole mitään säälinaiheita. Ehkäpä vr62 kertoo lukijoille jotain mukavaa jaettavaa, eikä omi yksin uskossa olevan uskova "titteliä".

        Sinä vr62 mahdut ehdottomasti mukaan. Tervetuloa uskovien joukkoon. Olemme kaikki samaa porukkaa ja samalla puolella : )

        porsaitaäidinoommekaikki, tuota minäkin kummastelen, että ihminen, joka ei ole vielä uudestisyntynyt haukkuu täällä muita, eikä suostu nostamaan muita kuin itseään. Surullista on nähdä miten sokeaksi ihmien voi omille synneilleen mennä.
        Hän on langennut uskomaan kutsun saamistaan ja syntien nostamista pois harteiltaan uudestisyntymiseksi. Sen teke väärät opetukset, joihin hän on sortunut.
        Hänen pitäisi äkkiä nöyrtyä ja mennä kotikirkkoon kuuntelemaan opetusta.


      • Varoittaja liikkeell
        TEHKÄÄ PARANNUS kirjoitti:

        Hedelmistä ainoastaan saamme nähdä onko ihminen uskossa Jumalaan, tai johonkin jumalaan. Ihmiset kuvittelevat, että kun he ovat kerran tulleet uskoon, on heillä sen jälkeen oikeus piinata muita ihmisiä. Sellaiset ihmiset ovat eskyneitä. Vr62 ja Näin raamatussa eivät kykene käsittämään sitä, että uskovainen ei toimi kuten he toimivat. He varmasti kääntyivät, mutta valvominen jäi jostakin syystä ja nyt heidän hedelmänsä ovat huonot.

        Raamattu todellakin opettaa, että ainoastaan hedelmistä tunnetaan onko ihminen uskossa siten, miten Raamattu ihmisen oikeuttaa uskomaan. Ei suuretkaan ilon leimahdukset, ei kielilläpuhumiset, tai mitkään muut ihmellisimmätkään teot kerro ihmisen uskoa, vaan vain ja ainostaan hedelmät. Ei Herra, Herra hokemisella pääse taivaan portista sisään.


      • vr72
        vr62 kirjoitti:

        Nyt on raamatun tulkinta hieman hakusessa !

        Viittasit "vr72" seuraavaan Sanan paikkaan:

        Johannes 3
        1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
        2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
        3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.

        Tuossa jakeissa 5 ja 6 on niin sanottu toisto, eli kun Nikodeemus ihmetteli, että kuinka voi syntyä 2 kertaa, niin tuo vedestä/lihasta syntyminen on siis se luonnollisen ihmisen syntyminen äidin kohdusta, ja asia on siis kerrottu kahdella tavalla, jotta sinun tulkintasi kaltaisia vääriä tulkintoja ei tulisi.

        Siis mieti nyt tarkkaan, Jeesus sanoi syntyä uudestaan, eli toisen kerran, silloin se vedestä/lihasta syntyminen on siis luonnollinen syntymä, ja Hengestä syntyminen taas on uudestisyntymä, ja siksi siis Nikodeemus ihmetteli, että KAKSI luonnollista syntymää muka !

        Eli ei tule sotkea asioita ja käsitteitä, sinun tulkintasi mukaan ryöväri ei olisi millään päässyt taivaaseen !

        Siis se kaste, josta puhutaan on Henki kaste, eli kuten Johannes kastaja jo sanoi:
        Matt. 3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

        Mark. 1:8 Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä."

        Luuk. 3:16 niin Johannes vastasi kaikille sanoen: "Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

        Siis joka Uskoo ja kastetaan pelastuu, tarkoittaa siis tuota Jeesuksen kastamista Pyhällä Hengellä siinä uudestisyntymässä !

        Tämän vuoksi siis ryövärilläkin oli pääsy paratiisiin, mutta jos se olisi vesi kasteesta kiinni, ei hän olisi päässyt millään sinne, sillä samat säännöt on ihan kaikille ihmisille eikä kukaan ole siis erikoistapaus.

        "silloin se vedestä/lihasta syntyminen on siis luonnollinen syntymä, ja Hengestä syntyminen taas on uudestisyntymä" Kyllä on sinulla taas selitykset, ei voi muuta sanoa! Jeesus sanoi, että ihminen syntyy vedestä JA hengestä. Ei siis pelkästä vedestä eikä pelkästä hengestä, vaan vedestä JA hengestä, mikä tarkoittaa kastetta. Samasta asiasta puhuu Roomalaiskirje. Erotat aivan turhaan vesikasteen ja Pyhän Hengen kasteen toisitaan; vesikasteessa saamme lupauksen mukaan Pyhän Hengen.

        Ryöväri ei kelpaa esimerkikisi, sillä ryövärin elinaikana ei ollut vielä kristillistä kastetta olemassakaan, sillä Kristus ei ollut kullut, ylösnoussut, eikä voittanut kuolemaa. Kristillinen kaste on liittämistä juuri tähän. Kristillinen kaste alkoi lähetyskäskystä.


      • vr72 kirjoitti:

        "silloin se vedestä/lihasta syntyminen on siis luonnollinen syntymä, ja Hengestä syntyminen taas on uudestisyntymä" Kyllä on sinulla taas selitykset, ei voi muuta sanoa! Jeesus sanoi, että ihminen syntyy vedestä JA hengestä. Ei siis pelkästä vedestä eikä pelkästä hengestä, vaan vedestä JA hengestä, mikä tarkoittaa kastetta. Samasta asiasta puhuu Roomalaiskirje. Erotat aivan turhaan vesikasteen ja Pyhän Hengen kasteen toisitaan; vesikasteessa saamme lupauksen mukaan Pyhän Hengen.

        Ryöväri ei kelpaa esimerkikisi, sillä ryövärin elinaikana ei ollut vielä kristillistä kastetta olemassakaan, sillä Kristus ei ollut kullut, ylösnoussut, eikä voittanut kuolemaa. Kristillinen kaste on liittämistä juuri tähän. Kristillinen kaste alkoi lähetyskäskystä.

        Älä viitsi jauhaa samaa asiaa, etkö voinut lukea asiaa KUNNOLLA ja AJATUKSELLA ?

        Siinä siis oli kaksi kertaa sanottu SAMA asia, eli lihasta(luonnollinen) ja Hengestä(Hengellinen).

        Ja sitten sama asia uudestaan, että tyhmempikin sen ymmärtäisi, eikä eksyisi, eli vedestä(luonnollinen) ja Hengestä(Hengellinen).

        Ja Nikodeemuksen sanat siis vahvistavat asian, kun hän sanoo, että meneekö ihminen takaisin kohtuun syntyäkseen sitten uudelleen, eli hän siis sanoi kaksi kertaa luonnollinen syntymä, sen sijaan että jälkimmäinen olisi Hengelline.

        Sinun tavallasi olisi siis 3 syntymää, eli luonnollinen ja sitten Hengellinen ja sitten joku vedestä syntyminen, mutta siinä siis oli vain kaksi syntymää ei kolme.

        Mutta kun katsot asioita värillisten oppi laisesi läpi, niin kaikki näyttää saman väriseltä, etkä siksi kykene ihan selviäkään asioita ymmärtämään, siis tuon kohdan ymmärtää jopa luonnollinen loogisesti ajetteleva ihminen, mutta sinä et näköjään ! :(

        Ryöväristä sen verran, että sinulle ei kelpaa mikään, mikä ei sovi oppiisi, kaikki selitelllän tähän tyylin pois, ikävä kyllä sinun itsesi kannalta, sillä näin et vapaudu harjoistasi, kun et suostu kunnolla tutkimaan asioita !


      • 'vesi+Henki':sta
        vr62 kirjoitti:

        Älä viitsi jauhaa samaa asiaa, etkö voinut lukea asiaa KUNNOLLA ja AJATUKSELLA ?

        Siinä siis oli kaksi kertaa sanottu SAMA asia, eli lihasta(luonnollinen) ja Hengestä(Hengellinen).

        Ja sitten sama asia uudestaan, että tyhmempikin sen ymmärtäisi, eikä eksyisi, eli vedestä(luonnollinen) ja Hengestä(Hengellinen).

        Ja Nikodeemuksen sanat siis vahvistavat asian, kun hän sanoo, että meneekö ihminen takaisin kohtuun syntyäkseen sitten uudelleen, eli hän siis sanoi kaksi kertaa luonnollinen syntymä, sen sijaan että jälkimmäinen olisi Hengelline.

        Sinun tavallasi olisi siis 3 syntymää, eli luonnollinen ja sitten Hengellinen ja sitten joku vedestä syntyminen, mutta siinä siis oli vain kaksi syntymää ei kolme.

        Mutta kun katsot asioita värillisten oppi laisesi läpi, niin kaikki näyttää saman väriseltä, etkä siksi kykene ihan selviäkään asioita ymmärtämään, siis tuon kohdan ymmärtää jopa luonnollinen loogisesti ajetteleva ihminen, mutta sinä et näköjään ! :(

        Ryöväristä sen verran, että sinulle ei kelpaa mikään, mikä ei sovi oppiisi, kaikki selitelllän tähän tyylin pois, ikävä kyllä sinun itsesi kannalta, sillä näin et vapaudu harjoistasi, kun et suostu kunnolla tutkimaan asioita !

        Ei "synny vedestä ja synny Hengestä", vaan "synny vedestä ja Hengestä", vielä tarkemmin alkutekstin mukaan "synny 'vesi Henki':sta". Sana "vesi" ei voi tarkoittaa tässä "lapsivetta" - sehän on raskauden loppuaikana pääosin virtsaa! Virtsasta syntyminen :)
        Luonnollisesta syntymisestä ei kohdassa (Joh. 3:5) puhuta mitään.

        Kasteeseen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen - vesi, vedestä! - on lupauksella littetty Hengen saaminen - Henki, Hengestä! (ks. (Matt. 28:19, Apt. 2:38)):

        " ... ottakoon ... kasteen [tarkoittaa 'vesi'] ... niin te saatte Pyhän Hengen lahjan [tarkoittaa 'Henki'] ... "


      • Selityksistä:):):)
        vr72 kirjoitti:

        "silloin se vedestä/lihasta syntyminen on siis luonnollinen syntymä, ja Hengestä syntyminen taas on uudestisyntymä" Kyllä on sinulla taas selitykset, ei voi muuta sanoa! Jeesus sanoi, että ihminen syntyy vedestä JA hengestä. Ei siis pelkästä vedestä eikä pelkästä hengestä, vaan vedestä JA hengestä, mikä tarkoittaa kastetta. Samasta asiasta puhuu Roomalaiskirje. Erotat aivan turhaan vesikasteen ja Pyhän Hengen kasteen toisitaan; vesikasteessa saamme lupauksen mukaan Pyhän Hengen.

        Ryöväri ei kelpaa esimerkikisi, sillä ryövärin elinaikana ei ollut vielä kristillistä kastetta olemassakaan, sillä Kristus ei ollut kullut, ylösnoussut, eikä voittanut kuolemaa. Kristillinen kaste on liittämistä juuri tähän. Kristillinen kaste alkoi lähetyskäskystä.

        Mistähän noita omituisia selityksiä syntyy? vr62 on selitysten mestari.


      • 'vesi+Henki':sta
        Selityksistä:):):) kirjoitti:

        Mistähän noita omituisia selityksiä syntyy? vr62 on selitysten mestari.

        vr62: "vedestä(luonnollinen)"

        Siis "vedestä" tarkoittaa "lapsivedestä"? Eli Jeesus tarkoitti tuossa, että pääosin virtsasta täytyy syntyä (raskauden loppuaikoina niin sanottu lapsivesi on pääosin virtsaa)?

        Eikö tietenkin ole sanomattakin selvää, että hengellisesti syntyäkseen ihmisen on ensin joskus täytynyt syntyä luonnollisesti. Ei Jeesus tuollaisia itsestään selvyyksiä korostanut, vieläpä korostaen harvinaisesti kaksinkertaisesti sanoen "totisesti, totisesti" eli "aamen, aamen" lauseensa alkuun (Joh. 3:5)!


      • vr72
        vr62 kirjoitti:

        Älä viitsi jauhaa samaa asiaa, etkö voinut lukea asiaa KUNNOLLA ja AJATUKSELLA ?

        Siinä siis oli kaksi kertaa sanottu SAMA asia, eli lihasta(luonnollinen) ja Hengestä(Hengellinen).

        Ja sitten sama asia uudestaan, että tyhmempikin sen ymmärtäisi, eikä eksyisi, eli vedestä(luonnollinen) ja Hengestä(Hengellinen).

        Ja Nikodeemuksen sanat siis vahvistavat asian, kun hän sanoo, että meneekö ihminen takaisin kohtuun syntyäkseen sitten uudelleen, eli hän siis sanoi kaksi kertaa luonnollinen syntymä, sen sijaan että jälkimmäinen olisi Hengelline.

        Sinun tavallasi olisi siis 3 syntymää, eli luonnollinen ja sitten Hengellinen ja sitten joku vedestä syntyminen, mutta siinä siis oli vain kaksi syntymää ei kolme.

        Mutta kun katsot asioita värillisten oppi laisesi läpi, niin kaikki näyttää saman väriseltä, etkä siksi kykene ihan selviäkään asioita ymmärtämään, siis tuon kohdan ymmärtää jopa luonnollinen loogisesti ajetteleva ihminen, mutta sinä et näköjään ! :(

        Ryöväristä sen verran, että sinulle ei kelpaa mikään, mikä ei sovi oppiisi, kaikki selitelllän tähän tyylin pois, ikävä kyllä sinun itsesi kannalta, sillä näin et vapaudu harjoistasi, kun et suostu kunnolla tutkimaan asioita !

        "eli lihasta(luonnollinen) ja Hengestä(Hengellinen" EI ole vaan yksi uudestisyntymnen joka tapahtuu vedestä ja hengestä. En ymmärrä miksi noin selvää Raamatun kohtaa pitää alkaa vääntelemään. Vedestä ja Hengestä syntyminen = uudestisyntyminen. Ja se tapahtuu kasteessa. Ihminen ei synny erikseen vedestä ja erikseen hengestä, vaan uudestisyntyminen tapahtuu vedestä ja hengestä. Pitääkö sinulle vääntää rautalangasta?

        Ryöväristä sen verran, että sinulle ei kelpaa mikään, mikä ei sovi oppiis" TÄMÄ SOPII TÄYDELLISESTI SINUUN! On täysin itsestään selvä ja tunnettu fakta, että kristillinen kaste alkoi Jeesuksen läetyskäskystä, eikä ryövärin aikaan ollut mitään kristillistä kastetta. Sinä olet tässä se, joka katsoo Raamattua harhaisten silmälasien läpi. Sinun kannattaisi paneutua Sanaan sen sijaan että solvaan täällä muita


      • 'vesi+Henki':sta kirjoitti:

        vr62: "vedestä(luonnollinen)"

        Siis "vedestä" tarkoittaa "lapsivedestä"? Eli Jeesus tarkoitti tuossa, että pääosin virtsasta täytyy syntyä (raskauden loppuaikoina niin sanottu lapsivesi on pääosin virtsaa)?

        Eikö tietenkin ole sanomattakin selvää, että hengellisesti syntyäkseen ihmisen on ensin joskus täytynyt syntyä luonnollisesti. Ei Jeesus tuollaisia itsestään selvyyksiä korostanut, vieläpä korostaen harvinaisesti kaksinkertaisesti sanoen "totisesti, totisesti" eli "aamen, aamen" lauseensa alkuun (Joh. 3:5)!

        Näihin kommenteihin voi enää sanoa Raamatun sanoin:

        Matt. 13:13 Sentähden minä puhun heille vertauksilla, että he näkevin silmin eivät näe ja kuulevin korvin eivät kuule, eivätkä ymmärrä.

        Hes. 3:27 Mutta kun minä puhuttelen sinua, avaan minä sinun suusi, ja sinun on sanottava heille: Näin sanoo Herra, Herra. Kuulkoon, joka kuulee, ja olkoon kuulematta, joka ei kuule; sillä he ovat uppiniskainen suku."

        Katsokaa siis itse eteenne !


    • Mietin tuota täydellisyys ja synnittömyys oppia laajemmin, ja ymmärrän kyllä hyvin miksi siihen eksytään, olisin itsekin voinut siihen eksyä, kun kamppailin saman asian kanssa, josta Paavali kirjoittaa:

      21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
      22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
      23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
      24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
      25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

      Siis kun uskova kärsii siitä, että hän sydämessään ei haluaisi toimia väärin ja kuitenkin hänen turmeltunut lihansa saa aikaan ne väärät teot, niin uskova rimpuilee ja tuskailee siinä liemessään, olen nähnyt ja kuullut monien uskovien tuskaillevan todella syvissä ahdistuksissa tämän asian vuoksi !

      Siis ristiriita on niin raju, että uskova haluaisi päästä eroon siitä kuoleman ruumiista, kuten Paavali kirjoittaa, eli tulla ns. täydelliseksi.

      Mutta Pyhän Hengen pyhitys työ on usein prosessi, joka voi siis kestää kauankin, ennen kuin Herra on saanut työnsä tehtyä, ja se väliaika on siis äärettömän raskaan oloista.

      Kuten ei luonnollinen lapsi kasva aikuiseksi kaikin puolin yhdessä yössä, ei myöskään uskovasta tule uudestisyntymässä mikään täydellinen, vaan siitä vasta alkaa hengellinen ja henkinen kasvu, ja se kestää oman aikansa se.

      Mutta me voimme lohduttautua sillä, että Paavalikin siis eli yhä saman asian kanssa yli 30v uskossa olon jälkeenkin, eli meidän myös pitää hyväksyä oma keskeneräisyytemme, mutta toki niin, että pyrimme kuten Paavali kuitenkin sitä täydellisyyttä kohti, Paavali nimittäin ihan elämänsä ehtoopuolellakaan ei sanonut kuten nämä "opettajat" täällä, että hänestä olisi muka tullut täydellinen, vaan se mistä Paavali iloitis oli se, että kaikkien elämänvaiheidensa jälkeen hän oli onnistunut uskonsa säilyttämään !

      2. Tim. 4:7 Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt,
      uskon säilyttänyt.

      Eli uudestisyntyneestä uskovasta ei tule tämän elämän aikana mitään synnitöntä tai täydellistä, sillä meidän lihamme on turmeltunut synti ruumis, ja niin kauan kun tässä olemme teemme vääjäämättä yhä syntiä, ja joka muuta väittää, se luulee itsestään liikoja ja elää pahassa ja syvässä harhassa.

      Mutta minä siis ymmärrän, miksi moni eksyy näihin harhaoppeihin, sillä moni kärsii niin kovasti siitä sodasta lihan ja hengen välillä, ja toivoo niin kovasti vapautusta siitä, mutta Sana ei lupaa sellaista, vaan taistelu lihan ja hengen siis sisäisen ihmisen ja lihan välillä jatkuu siis niin kauan kun tässä lihassa olemme ja elämme.

      jatkuu...

      • jatkoa...

        Ainoa tapa jolla pystymme hiljentämään lihamme ja sen toimet kerrotaan seuraavassa, eli uskovan pitää pyrkiä vaeltamaan Hengessä, eli Hengen johdatuksessa ja Herran tahdossa parhaan kykynsä mukaan ja keskittyä Hengellisiin maallisten sijaan ja silloin Sanan mukaan edistymme:

        Galatalaiskirje 5
        16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
        17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
        18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.

        1. Tim. 4:15 Harrasta näitä, elä näissä, että edistymisesi olisi kaikkien nähtävissä.

        Room. 8:13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.

        Joh. 3:30 Hänen(Kristus) tulee kasvaa, mutta minun vähetä.

        Eli on minän kuoleman Tie, siis minä on se liha joka huutaa minä minä, mulle mulle, eli itsekäs ja ahne, joka kaipaa kunniaa ja ihailua ja arvostusta !

        Tämä lihan toiminta siis näkyy näissä, jotka itse väittävät olevansa kovasti pyhiä muka, eli he ovat paisuneita omassa ylpeydessään ja halveksuvat siksi niitä, jotka eivät väitä tai esitä olevansa mitään täydellisiä tai synnittömiä.

        Sana opettaa asiasta tässä kohtaa myös:

        Kolossalaiskirje 2
        20 Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
        21 "Älä tartu, älä maista, älä koske!"
        22 -sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta-ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?
        23 Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.

        Siis kun nuo ovat omavanhurskaudessa, niin kun he ehkä mielestään muka kykenevät olemaan muka synnittömiä, ja kovasti pyhiä ja pudistuneita, niin se ei kuitenkaan aiheuta hyvää hedelmää, sillä tuossa sanotaan, että kaikki tapahtuu LIHAN TYYDYTTÄMISEKSI, eli se "itsekäs minä" vain paisuu siis kun he luulevat itse kykenevänsä olemaan kovasti pyhiä ja synnittömiä.

        Eli kun sen lihan eli "minän" pitäisi kuolla ja vähetä, niin tuollaisen toiminna kautta se vain paisuu ja kasvaa, tästä esimerkkinä olivat Jeesuksen aikaan fariseukset, ja siksi olen heihin viitannut monesti, ja Jeesus siis varoitti fariseusten hapatuksesta eli opeista, sillä Hän näkemällä näki, kuinka pielessä he olivat, ja kuinka olivat ylpistyneet luulemaan itsestään liikoja,
        ihan kuten nämä tämän opin kannattajat täällä, siis asenne on JUURI TÄMÄ !

        10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
        11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
        12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
        13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
        14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

        Nämä harha opettajat täällä ovat kaiken aikaa ylentäneet itseään ja halveksuneet muita, eli ihan sama asenne, eli syvä ylpeys, ja nämä ylpistyneet ja paisuneet vielä kehtaavat puhua rakkaudesta !


      • VAROITUS!
        vr62 kirjoitti:

        jatkoa...

        Ainoa tapa jolla pystymme hiljentämään lihamme ja sen toimet kerrotaan seuraavassa, eli uskovan pitää pyrkiä vaeltamaan Hengessä, eli Hengen johdatuksessa ja Herran tahdossa parhaan kykynsä mukaan ja keskittyä Hengellisiin maallisten sijaan ja silloin Sanan mukaan edistymme:

        Galatalaiskirje 5
        16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
        17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
        18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.

        1. Tim. 4:15 Harrasta näitä, elä näissä, että edistymisesi olisi kaikkien nähtävissä.

        Room. 8:13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.

        Joh. 3:30 Hänen(Kristus) tulee kasvaa, mutta minun vähetä.

        Eli on minän kuoleman Tie, siis minä on se liha joka huutaa minä minä, mulle mulle, eli itsekäs ja ahne, joka kaipaa kunniaa ja ihailua ja arvostusta !

        Tämä lihan toiminta siis näkyy näissä, jotka itse väittävät olevansa kovasti pyhiä muka, eli he ovat paisuneita omassa ylpeydessään ja halveksuvat siksi niitä, jotka eivät väitä tai esitä olevansa mitään täydellisiä tai synnittömiä.

        Sana opettaa asiasta tässä kohtaa myös:

        Kolossalaiskirje 2
        20 Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
        21 "Älä tartu, älä maista, älä koske!"
        22 -sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta-ihmisten käskyjen ja oppien mukaan?
        23 Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.

        Siis kun nuo ovat omavanhurskaudessa, niin kun he ehkä mielestään muka kykenevät olemaan muka synnittömiä, ja kovasti pyhiä ja pudistuneita, niin se ei kuitenkaan aiheuta hyvää hedelmää, sillä tuossa sanotaan, että kaikki tapahtuu LIHAN TYYDYTTÄMISEKSI, eli se "itsekäs minä" vain paisuu siis kun he luulevat itse kykenevänsä olemaan kovasti pyhiä ja synnittömiä.

        Eli kun sen lihan eli "minän" pitäisi kuolla ja vähetä, niin tuollaisen toiminna kautta se vain paisuu ja kasvaa, tästä esimerkkinä olivat Jeesuksen aikaan fariseukset, ja siksi olen heihin viitannut monesti, ja Jeesus siis varoitti fariseusten hapatuksesta eli opeista, sillä Hän näkemällä näki, kuinka pielessä he olivat, ja kuinka olivat ylpistyneet luulemaan itsestään liikoja,
        ihan kuten nämä tämän opin kannattajat täällä, siis asenne on JUURI TÄMÄ !

        10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
        11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
        12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
        13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
        14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

        Nämä harha opettajat täällä ovat kaiken aikaa ylentäneet itseään ja halveksuneet muita, eli ihan sama asenne, eli syvä ylpeys, ja nämä ylpistyneet ja paisuneet vielä kehtaavat puhua rakkaudesta !

        vr62 on saanut kokea herätyksen ja OLISI saanut lähteä kulkemaan Jeesuksen perässä, mutta on kieltäytynyt siitä. Sen takia hän ei käsitä sitä, että ihminen, joka saa herätä ja saa kokea suuren ilon syntien anteeksi saamisesta, saa siitä hetkestä alkaa muuttumaan Jeesuksen voimasta. Muuttuminen tapahtuu hetki hetkeltä siten, että ihmisen sydän ottaa vastaan Jeesuksen. Esim. Jos Jeesus käskee olla tuomitsematta, niin ihminen, joka uskoo sydämen ympärileikkauksen seurauksena, teke niin kuin Jeesus käskee.
        Nyt on käynyt niin, että vr62 on luullut syntyneensä uudeksi siinä tilanteessa, kun sai kutsun lähteä seuraamaan Jeesusta, hän on eksynyt uskomaan, että hän on uudestisyntynyt lihassa ja synnissä elävänä ja näin hän ei ole kulkenut ahtaasta portista sisään itsensä kieltäen. Kaikki tuomiot ja ilkeilyt ja toisia ihmisiä ymmärtämättömyydet lähtevät todella lihasta, joka ei ole kuollut, vaan elää voimakkaasti ja silti vr62 uskoo väärien opetusten takia olevansa uudestisyntynyt. Tuollaista uskomusta on niin laajasti, että Jumalan huone on tällä hetkellä sekasorrossa. Jumala alkaa puhdituksensa omasta huoneestaan.
        Suuri ilo kutsun tullessa on jokaisen kokemus, mutta harvat lähtevät seuraamaan Jeesusta itsensä kieltäen ja sen takia uudestisyntymiset ovat jo hyvin harvinaisia.


      • VAROITUS! kirjoitti:

        vr62 on saanut kokea herätyksen ja OLISI saanut lähteä kulkemaan Jeesuksen perässä, mutta on kieltäytynyt siitä. Sen takia hän ei käsitä sitä, että ihminen, joka saa herätä ja saa kokea suuren ilon syntien anteeksi saamisesta, saa siitä hetkestä alkaa muuttumaan Jeesuksen voimasta. Muuttuminen tapahtuu hetki hetkeltä siten, että ihmisen sydän ottaa vastaan Jeesuksen. Esim. Jos Jeesus käskee olla tuomitsematta, niin ihminen, joka uskoo sydämen ympärileikkauksen seurauksena, teke niin kuin Jeesus käskee.
        Nyt on käynyt niin, että vr62 on luullut syntyneensä uudeksi siinä tilanteessa, kun sai kutsun lähteä seuraamaan Jeesusta, hän on eksynyt uskomaan, että hän on uudestisyntynyt lihassa ja synnissä elävänä ja näin hän ei ole kulkenut ahtaasta portista sisään itsensä kieltäen. Kaikki tuomiot ja ilkeilyt ja toisia ihmisiä ymmärtämättömyydet lähtevät todella lihasta, joka ei ole kuollut, vaan elää voimakkaasti ja silti vr62 uskoo väärien opetusten takia olevansa uudestisyntynyt. Tuollaista uskomusta on niin laajasti, että Jumalan huone on tällä hetkellä sekasorrossa. Jumala alkaa puhdituksensa omasta huoneestaan.
        Suuri ilo kutsun tullessa on jokaisen kokemus, mutta harvat lähtevät seuraamaan Jeesusta itsensä kieltäen ja sen takia uudestisyntymiset ovat jo hyvin harvinaisia.

        Toivoisin sinun itsesi vuoksi, että Herra Jeesus paljastais sinulle oman saastaisuutesi, jota sisälläsi kannat, sillä olet kalkinnut vain pintaa, ja näin ollen olet itse jäänyt puhdistumatta, ihan kuin faeiseukset, eli Herramme sanoi heille:

        Matt. 23:25 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut,
        kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne
        ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä!
        26 Sinä sokea fariseus, puhdista ensin maljan sisus, että sen ulkopuolikin
        tulisi puhtaaksi!

        Te luulette nimittäin puhdistavanne itse itsenne, mutta te vain peittelette ja piilottelette ihmisiltä syntejänne, ja kun ette niitä reilusti tunnusta, niin jäätte likaisiksi, siis Sana kehoittaa tunnustamaan syntinsä ja sen kautta VAIN Herra sitten pesee ja puhdistaa.

        1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

        Mutta jos siis niitä syntejä ei tunnusteta, ei tapahdu puhdistumista, vaan syntinne ja saastanne pysyy !

        Matt. 23:27 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!

        Tässä on meidän eromme, teidän ja minun, minä tunnustan ja Herran Armosta Henki näyttää yhä kohta kohdalta minulle syntini, jotta saan sen kautta yhä puhdistua, mutta teillä on toisin siis, ette puhdistu, kun ette tunnusta !

        Tuossa sanottiin myös sokea fariseus, se tarkoittaa siis sitä, että nuo fariseukset, kuten tekin LUULETTE olevanne synnittömiä ja pyhiä, eli olette täysin sokeita näköjään omalle tilannelle.

        Sitä nyt mietin tässä kirjoittaessani, että kun Herra on kurittanut ja kasvattanut minua, ja sen kautta olen yhä selvemmin nähnyt oman kelvottomuuteni, ja toisaalta myös sen, että vain Kristuksessa on minun vanhurskauteni, ei minulla ole mitään omaa sellaista, vaan vain Krstuksessa ja Hänen kauttaan.

        Niin kun Sana sanoo siis näin:

        Heprealaiskirje 12
        5 ja te olette unhottaneet kehoituksen, joka puhuu teille niinkuin lapsille: "Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee;
        6 sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".
        7 Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?
        8 Mutta jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, silloinhan te olette äpäriä ettekä lapsia.
        9 Ja vielä: meillä oli ruumiilliset isämme kurittajina, ja heitä me kavahdimme; emmekö paljoa ennemmin olisi alamaiset henkien Isälle, että eläisimme?
        10 Sillä nuo kurittivat meitä vain muutamia päiviä varten, oman ymmärryksensä mukaan, mutta tämä kurittaa meitä tosi parhaaksemme, että me pääsisimme osallisiksi hänen pyhyydestään.
        11 Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa näytä olevan iloksi, vaan murheeksi, mutta jälkeenpäin se antaa vanhurskauden rauhanhedelmän niille, jotka sen kautta ovat harjoitetut.

        Niin jos Herra ei teitä kurita ja Pyhä Henki, ei pääse paljastamaan teille syntejänne, niin kenen lapsia te oikeastaan olette silloin ???

        Tuossa siis puhutaan äpäristä, mitä ne ovat ???

        Vai oletteko vain paatumuksessa sulkeneet silmänne näkemästä ja korvanne kuulemasta Herran ja Pyhän Hengen ääntä, sillä pyhitys elämä jatkuu koko uskovan elämän ajan, maallisen elämän loppuun asti, eikä sen tulisi siis keskeytyä !

        Tässä vähän mietittävää teille te suuresti "pyhät" ja "täydelliset" ja "synnittömät"
        ja tämä tiedoksi siis muillekin, jotta tälläiset itsensä korottajat eivät ketään uskon kilvoituksissa kipuilevaa pääsisi alentamaan tai lannistamaan, saati eksyttämään väärälle tielle, jolta näköjään on joko hyvin hyvin vaikeaa palata tai jopa lähes mahdotonta näköjään, vain Jumala voi armahtaa ja auttaa näitä eksyneitä, näyttämällä heille heidän oikean ja todellisen tilansa.


      • vr62 kirjoitti:

        Toivoisin sinun itsesi vuoksi, että Herra Jeesus paljastais sinulle oman saastaisuutesi, jota sisälläsi kannat, sillä olet kalkinnut vain pintaa, ja näin ollen olet itse jäänyt puhdistumatta, ihan kuin faeiseukset, eli Herramme sanoi heille:

        Matt. 23:25 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut,
        kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne
        ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä!
        26 Sinä sokea fariseus, puhdista ensin maljan sisus, että sen ulkopuolikin
        tulisi puhtaaksi!

        Te luulette nimittäin puhdistavanne itse itsenne, mutta te vain peittelette ja piilottelette ihmisiltä syntejänne, ja kun ette niitä reilusti tunnusta, niin jäätte likaisiksi, siis Sana kehoittaa tunnustamaan syntinsä ja sen kautta VAIN Herra sitten pesee ja puhdistaa.

        1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

        Mutta jos siis niitä syntejä ei tunnusteta, ei tapahdu puhdistumista, vaan syntinne ja saastanne pysyy !

        Matt. 23:27 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!

        Tässä on meidän eromme, teidän ja minun, minä tunnustan ja Herran Armosta Henki näyttää yhä kohta kohdalta minulle syntini, jotta saan sen kautta yhä puhdistua, mutta teillä on toisin siis, ette puhdistu, kun ette tunnusta !

        Tuossa sanottiin myös sokea fariseus, se tarkoittaa siis sitä, että nuo fariseukset, kuten tekin LUULETTE olevanne synnittömiä ja pyhiä, eli olette täysin sokeita näköjään omalle tilannelle.

        Sitä nyt mietin tässä kirjoittaessani, että kun Herra on kurittanut ja kasvattanut minua, ja sen kautta olen yhä selvemmin nähnyt oman kelvottomuuteni, ja toisaalta myös sen, että vain Kristuksessa on minun vanhurskauteni, ei minulla ole mitään omaa sellaista, vaan vain Krstuksessa ja Hänen kauttaan.

        Niin kun Sana sanoo siis näin:

        Heprealaiskirje 12
        5 ja te olette unhottaneet kehoituksen, joka puhuu teille niinkuin lapsille: "Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee;
        6 sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".
        7 Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?
        8 Mutta jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, silloinhan te olette äpäriä ettekä lapsia.
        9 Ja vielä: meillä oli ruumiilliset isämme kurittajina, ja heitä me kavahdimme; emmekö paljoa ennemmin olisi alamaiset henkien Isälle, että eläisimme?
        10 Sillä nuo kurittivat meitä vain muutamia päiviä varten, oman ymmärryksensä mukaan, mutta tämä kurittaa meitä tosi parhaaksemme, että me pääsisimme osallisiksi hänen pyhyydestään.
        11 Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa näytä olevan iloksi, vaan murheeksi, mutta jälkeenpäin se antaa vanhurskauden rauhanhedelmän niille, jotka sen kautta ovat harjoitetut.

        Niin jos Herra ei teitä kurita ja Pyhä Henki, ei pääse paljastamaan teille syntejänne, niin kenen lapsia te oikeastaan olette silloin ???

        Tuossa siis puhutaan äpäristä, mitä ne ovat ???

        Vai oletteko vain paatumuksessa sulkeneet silmänne näkemästä ja korvanne kuulemasta Herran ja Pyhän Hengen ääntä, sillä pyhitys elämä jatkuu koko uskovan elämän ajan, maallisen elämän loppuun asti, eikä sen tulisi siis keskeytyä !

        Tässä vähän mietittävää teille te suuresti "pyhät" ja "täydelliset" ja "synnittömät"
        ja tämä tiedoksi siis muillekin, jotta tälläiset itsensä korottajat eivät ketään uskon kilvoituksissa kipuilevaa pääsisi alentamaan tai lannistamaan, saati eksyttämään väärälle tielle, jolta näköjään on joko hyvin hyvin vaikeaa palata tai jopa lähes mahdotonta näköjään, vain Jumala voi armahtaa ja auttaa näitä eksyneitä, näyttämällä heille heidän oikean ja todellisen tilansa.

        Se pitää vielä kertoa ja varoittaa, että nämä julistajat jotka väittävät siis uudestisyntyvänsä vasta pitkällisen itse parantelujakson päätteeksi julistavat ihan toista evankeliumia, kuin mistä Raamattu puhuu ja opettaa, eli he julistavat veretöntä evankeliumia !

        Siis jo vanha liitto kertoo sen, että ilman verta ei ole syntien anteeksiantoa, vaan kuten Sana sanoo, niin synnin palkka on kuolema:

        Room. 6:23 Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

        Siis kun synnin palkka on kuolema, niin meidän tulisi kuolla omien syntiemme vuoksi, meille siis kuuluisi kuolema.

        Ja tuon säänön mukaan on jonkun kuoltava meidän syntiemme edestä, ja Jeesus siis kuoli meidän puolestamme/ sijastamme, jotta me saisimme elää.

        Eli Jeesuksen veren piti vuotaa, ja Hänen verensä Jumalan mukaan yksin uudessa liitossa riittää syntiemme sovittajaksi, eli viattoman ja synnittömän sijais Uhri Karitsan, eli Jeesuksen veri yksin riittää syntiemme sovitetuksi ja vain sen kautta me tulemme sovitetuksi Isän Jumalan kanssa ja saamme siis Elämän.

        Siis uskova on syntien tähden kuolleessa tilassa, ennen kuin uudestisyntyy, ja siitä vasta alkaa ikuinen elämä.

        No, mikä siis on ero tuon veren evankeliumin ja näiden harhaopettajien "evankeliumin" välillä ?

        He siis tulevat uskoon, eli uudestisyntyvät sanojensa mukaan pitkällisen, eli AK:n sanojen mukaan vuosia kestävän parannuksen teon kautta, eli siis omien tekojen ja itse parantelun kautta he muka tulevat Jumalalle kelpaaviksi !

        Mutta niinhän ei oikeassa evankeliumissa ole, vaan yksin Krsituksen uhrin ja pyhän Veren ja Hänen kuolemansa ja ylösnousun kautta, me tulemme sovitetuksi Isän Jumalan kanssa, eli meillä on lahja vanhurskaus, ei omien tekojen kautta tapahtuva ansaitsemis vanhurskaus, joka on oma vanhurskautta.

        Ja AK: opettaa, että tuossa heidän tavassaan tulla uskoon, se tapahtuu vesi kasteessa lopulta !

        Vesi kaste on Johannes Kastajan mukaan parannuksen kaste, ja vesi ei Raamatun opetuksen mukaan voi siis pestä syntejä pois, vaan siihen tarvitaan verta ja siis Kristuksen sovinto verta !!!

        Mutta hyvin he pysyvät siis linjassaan, sillä he opettevat siis muutenkin, että vain parannauksen teon kautta uudestisynnytään eli tullaan Jumalan lapsiksi, eli Seurakunnan jäseneksi.

        He siis julistavat veretöntä evankeliumia !!!

        Se ei ole Raamatun evankeliumi sellainen, vaan kuten edellä olen kirjoittanut meillä on veren evankeliumi.

        jatkuu...


      • vr62 kirjoitti:

        Se pitää vielä kertoa ja varoittaa, että nämä julistajat jotka väittävät siis uudestisyntyvänsä vasta pitkällisen itse parantelujakson päätteeksi julistavat ihan toista evankeliumia, kuin mistä Raamattu puhuu ja opettaa, eli he julistavat veretöntä evankeliumia !

        Siis jo vanha liitto kertoo sen, että ilman verta ei ole syntien anteeksiantoa, vaan kuten Sana sanoo, niin synnin palkka on kuolema:

        Room. 6:23 Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

        Siis kun synnin palkka on kuolema, niin meidän tulisi kuolla omien syntiemme vuoksi, meille siis kuuluisi kuolema.

        Ja tuon säänön mukaan on jonkun kuoltava meidän syntiemme edestä, ja Jeesus siis kuoli meidän puolestamme/ sijastamme, jotta me saisimme elää.

        Eli Jeesuksen veren piti vuotaa, ja Hänen verensä Jumalan mukaan yksin uudessa liitossa riittää syntiemme sovittajaksi, eli viattoman ja synnittömän sijais Uhri Karitsan, eli Jeesuksen veri yksin riittää syntiemme sovitetuksi ja vain sen kautta me tulemme sovitetuksi Isän Jumalan kanssa ja saamme siis Elämän.

        Siis uskova on syntien tähden kuolleessa tilassa, ennen kuin uudestisyntyy, ja siitä vasta alkaa ikuinen elämä.

        No, mikä siis on ero tuon veren evankeliumin ja näiden harhaopettajien "evankeliumin" välillä ?

        He siis tulevat uskoon, eli uudestisyntyvät sanojensa mukaan pitkällisen, eli AK:n sanojen mukaan vuosia kestävän parannuksen teon kautta, eli siis omien tekojen ja itse parantelun kautta he muka tulevat Jumalalle kelpaaviksi !

        Mutta niinhän ei oikeassa evankeliumissa ole, vaan yksin Krsituksen uhrin ja pyhän Veren ja Hänen kuolemansa ja ylösnousun kautta, me tulemme sovitetuksi Isän Jumalan kanssa, eli meillä on lahja vanhurskaus, ei omien tekojen kautta tapahtuva ansaitsemis vanhurskaus, joka on oma vanhurskautta.

        Ja AK: opettaa, että tuossa heidän tavassaan tulla uskoon, se tapahtuu vesi kasteessa lopulta !

        Vesi kaste on Johannes Kastajan mukaan parannuksen kaste, ja vesi ei Raamatun opetuksen mukaan voi siis pestä syntejä pois, vaan siihen tarvitaan verta ja siis Kristuksen sovinto verta !!!

        Mutta hyvin he pysyvät siis linjassaan, sillä he opettevat siis muutenkin, että vain parannauksen teon kautta uudestisynnytään eli tullaan Jumalan lapsiksi, eli Seurakunnan jäseneksi.

        He siis julistavat veretöntä evankeliumia !!!

        Se ei ole Raamatun evankeliumi sellainen, vaan kuten edellä olen kirjoittanut meillä on veren evankeliumi.

        jatkuu...

        jakoa...

        Mutta luetaan sitten Jeesuksen omia sanoja tähän kohtaan:

        Johannes 10
        1 "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
        2 Mutta joka menee ovesta sisälle, se on lammasten paimen.

        7 Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi.
        8 Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.
        9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.
        10 Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.
        11 Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.
        12 Mutta palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee; ja susi ryöstää ja hajottaa ne.
        13 Hän pakenee, sillä hän on palkattu eikä välitä lampaista.
        14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
        15 niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä.

        Siis Jeesus on yksin Ovi, eli vain Jeesuksen kautta tullaan ensinkin lampaaksi eli Jumalan lapseksi.

        Lammastarha on Seurakunta, eli sen muodostavat kaikki Hengestä uudestaan syntyneet uskovat, eli uudestisyntyneet, siis ne jotka ovat saaneet Pyhän Hengen sisinpäänsä siinä uudestisyntymässään, ja he ovat siten siis uusia luomuksia.

        No, Seurakuntaan tullaan siis VAIN Kristuksen sijais uhrin ja Hänen verensä kautta, kuten edellä kirjoitin.

        Mutta nämä harhaopettajat täällä, eivät siis tulekaan omien sanojensa mukaan sen kautta, vaan omien parannuksenteojensa kautta, eli omien tekojensa kautta, eli omavanhurskauden kautta, eikä siis lahja vanhurskauden, eli Kristuksen kautta, eli HE EIVÄT TULE OVESTA !

        Tuon kohdan mukaan se, joka ei tule lammastarhaan eli siis Seurakuntaan Ovesta eli Krsituksen ja Hänen sovintoverensä kautta, vaan muualta on siis varas ja ryöväri !

        Tässä hieman mietittävää, että kuka se "susi" itse asiassa on ja kuka taas ei sitä ole !

        Ja on siis hyvä tutkia ja koetella "opettajat" kunnolla Raamatulla ja san opetuksien kautta, sillä vain siten asiat paljastuvat ja samoin valheet !

        Kuka siis uskaltaa luottaa tuohon näiden "opettajien" mainostamaan verettömään evankeliumiin, eli kuten on todettu veden evankeliumiin ???

        Ja kuka uskaltaa luottaa omaan vanhurskauteensa, kuten nuo "opettajat" Jumalan lahja vanhurskauden, eli Jeesuksen Kristuksen sijaan ???


      • Mikä puolue kyseessä
        VAROITUS! kirjoitti:

        vr62 on saanut kokea herätyksen ja OLISI saanut lähteä kulkemaan Jeesuksen perässä, mutta on kieltäytynyt siitä. Sen takia hän ei käsitä sitä, että ihminen, joka saa herätä ja saa kokea suuren ilon syntien anteeksi saamisesta, saa siitä hetkestä alkaa muuttumaan Jeesuksen voimasta. Muuttuminen tapahtuu hetki hetkeltä siten, että ihmisen sydän ottaa vastaan Jeesuksen. Esim. Jos Jeesus käskee olla tuomitsematta, niin ihminen, joka uskoo sydämen ympärileikkauksen seurauksena, teke niin kuin Jeesus käskee.
        Nyt on käynyt niin, että vr62 on luullut syntyneensä uudeksi siinä tilanteessa, kun sai kutsun lähteä seuraamaan Jeesusta, hän on eksynyt uskomaan, että hän on uudestisyntynyt lihassa ja synnissä elävänä ja näin hän ei ole kulkenut ahtaasta portista sisään itsensä kieltäen. Kaikki tuomiot ja ilkeilyt ja toisia ihmisiä ymmärtämättömyydet lähtevät todella lihasta, joka ei ole kuollut, vaan elää voimakkaasti ja silti vr62 uskoo väärien opetusten takia olevansa uudestisyntynyt. Tuollaista uskomusta on niin laajasti, että Jumalan huone on tällä hetkellä sekasorrossa. Jumala alkaa puhdituksensa omasta huoneestaan.
        Suuri ilo kutsun tullessa on jokaisen kokemus, mutta harvat lähtevät seuraamaan Jeesusta itsensä kieltäen ja sen takia uudestisyntymiset ovat jo hyvin harvinaisia.

        Mihin puolueeseen vr62 kuuluu? Hän vaikuttaa ihmiseltä, joka ei käsitä Jeesusta ollenkaan, mutta silti opettaa muita ja syyttää toisia.


      • en tiedä mutta
        Mikä puolue kyseessä kirjoitti:

        Mihin puolueeseen vr62 kuuluu? Hän vaikuttaa ihmiseltä, joka ei käsitä Jeesusta ollenkaan, mutta silti opettaa muita ja syyttää toisia.

        Tämä vr62 taitaa luulla itsestään vähän liikoja. Hän yksin on oikeassa ja kaikki muut väärässä. Tyypillistä harhaoppisille


      • Näyttää olevan näin
        en tiedä mutta kirjoitti:

        Tämä vr62 taitaa luulla itsestään vähän liikoja. Hän yksin on oikeassa ja kaikki muut väärässä. Tyypillistä harhaoppisille

        Niitä on niin monenlaisia puolueita. Sellaisiakin, joissa Jeesusta piedetään vain juutalaisena. Kuuluu sellaiseen puolueseen, jossa uskoo Jeesuksen olevan juutalainen ja antavan opetuksia vain juutalaisille. Jollekin helluntailaislahko puolueella on sellainen kamala eksytys. Kaikki heluntalaiset eivät taida yhtyä tuollaiseen hapatukseen, joka hapattaa kaiken koskettaman.


      • HUOM!
        Mikä puolue kyseessä kirjoitti:

        Mihin puolueeseen vr62 kuuluu? Hän vaikuttaa ihmiseltä, joka ei käsitä Jeesusta ollenkaan, mutta silti opettaa muita ja syyttää toisia.

        Tommoset ihmiset ovat kauheaksi turmioksi uskolle. Ovat estämässä ihmisiä käsittämästä sanomaa. Kannattaa seurata tuon vr62 kirjoituksia. Niissä hän alkaa itse haukkumisen ja syyllistämisen, mutta kääntää sen kohta toisten päähän. Tuo on yleistä eksyneille ihmisille.


      • hurlumhei
        HUOM! kirjoitti:

        Tommoset ihmiset ovat kauheaksi turmioksi uskolle. Ovat estämässä ihmisiä käsittämästä sanomaa. Kannattaa seurata tuon vr62 kirjoituksia. Niissä hän alkaa itse haukkumisen ja syyllistämisen, mutta kääntää sen kohta toisten päähän. Tuo on yleistä eksyneille ihmisille.

        Tulee mieleen uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa


      • hurlumhei kirjoitti:

        Tulee mieleen uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa

        Tuli mieleeni seurravat Raamatun ja Paavalin sanat, ja minä siis uskon kuten Paavali !

        Apostolien teot 24
        14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa,
        15 ja pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin.

        Ja JO uudestisyntymässäni Herra on Pyhän Hengen sinetin kautta, lue: sen kautta että Hän lahjoitti siinä uudestisyntymässä minulle Pyhän Hengen sisinpääni, ja se Pyhä Henki minussa on siis lunastukseni vakuutena !

        Herra Jeesus on siis pyhällä Hengellä kastaen, minut liittänyt todelliseen Seurakuntaan, eli Krsituksen seurakunta ruumiiseen !

        Siinä yhdessä muiden elävien kivien kanssa, minäkin siis rakennun, Hengelliseksi huoneeksi !

        1. Pietarin kirje 2
        4 Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis,
        5 ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.

        Siihen Seurakuntaan minä siis kuulun, Jumalan lapsien joukkoon ! :)


      • Surettaa
        Näyttää olevan näin kirjoitti:

        Niitä on niin monenlaisia puolueita. Sellaisiakin, joissa Jeesusta piedetään vain juutalaisena. Kuuluu sellaiseen puolueseen, jossa uskoo Jeesuksen olevan juutalainen ja antavan opetuksia vain juutalaisille. Jollekin helluntailaislahko puolueella on sellainen kamala eksytys. Kaikki heluntalaiset eivät taida yhtyä tuollaiseen hapatukseen, joka hapattaa kaiken koskettaman.

        Ihminen, joka EI TEE Jeesusten opetusten mukaan on vakavasti eksynyt. Ei riitä kirjoitteleminen Jeesuksesta, jos teot puuttuvat. Jotenkin minä suren tuollaisten ihmisten puolesta, vaikka ei kai se ole tarkoituksenmukaista. Tuollaisia ihmisiä on palstoilla jos kuinka paljon. Osaavat kyllä koplata Jeesuksen sanoja, mutta eivät tee niiden mukaan.
        Rukoillaan vr62 ja näin raamatussa puolesta.


      • Ei ole oikeaa

        Tuollainen oppi ei kyllä muistutakkaan sitä, mitä raamattu opettaa. Tuo kumoaa raamattua ja jättää ihmisparan puolitiehen ja välitilaan.


      • Ei ole oikeaa
        Ei ole oikeaa kirjoitti:

        Tuollainen oppi ei kyllä muistutakkaan sitä, mitä raamattu opettaa. Tuo kumoaa raamattua ja jättää ihmisparan puolitiehen ja välitilaan.

        Voi, tarkoitin tuon vr62 kertomukselle siitä, miten ihminen jää syntiseksi Jeesuksen uhrauksesta ja Jumalan lupauksesta huolimatta. Tuo vie toivon ihmisiltä ja kumoaa kaikki valtiaan opetukset.


      • Ei ole oikeaa kirjoitti:

        Voi, tarkoitin tuon vr62 kertomukselle siitä, miten ihminen jää syntiseksi Jeesuksen uhrauksesta ja Jumalan lupauksesta huolimatta. Tuo vie toivon ihmisiltä ja kumoaa kaikki valtiaan opetukset.

        Höpö höpö, ei uskovasta paavalinkaan sanojen mukaan mitään täydellistä tule, kyllä hän yhä lankeilee synteihin ja tekee syntiä tietämättään, sillä Sanan opetusten tuntemus on todella heikkoa uskovan alulla, joten hän ei edes vielä todella tiedä, kuinka väärä hänen vaelluksensa monelta kohtaa on, ennen kuin Pyhä Henki avaa Sanasta ne hänelle henk koht !

        Siis ihan kuten vauva ja pieni lapsi ei vielä erota toimiensa oikeeelisuutta, vaan oppii sen vanhempien kasvatuksen ja kurituksenkin kautta.

        Samoin uskova oppii asiat Herran ja siis Pyhän hengen opetuksen ja Isän Jumalan kasvattamisen ja kurittamisen kautta vasta !

        On syvää sokeutta sanoa, että uskovasta tulee muka täydellinen tai synnitön tai kyvytön jotenkin syntiä tekemään !


      • IsoP.
        Surettaa kirjoitti:

        Ihminen, joka EI TEE Jeesusten opetusten mukaan on vakavasti eksynyt. Ei riitä kirjoitteleminen Jeesuksesta, jos teot puuttuvat. Jotenkin minä suren tuollaisten ihmisten puolesta, vaikka ei kai se ole tarkoituksenmukaista. Tuollaisia ihmisiä on palstoilla jos kuinka paljon. Osaavat kyllä koplata Jeesuksen sanoja, mutta eivät tee niiden mukaan.
        Rukoillaan vr62 ja näin raamatussa puolesta.

        Täällä riehuu pilkkaajien ja eksyttäjien parvi. Kaikki jotka eivät käytä "oikeaa" nimimerkkiä, ovat sivusta huutavia pimeyden juoksupoikia. He pysyvät nimettöminä, koska puhuvat valhetta. Ne jotka valhetta puhuvat, eivät tahdo tulla valoon.


        Vihollinen suuttuu kun joku sano totuuden:

        "vedestä/lihasta syntyminen on siis luonnollinen syntymä, ja Hengestä syntyminen taas on uudestisyntymä"


        Siitä tietää että on oikealla tiellä, kun tulee juuri tällaista vastusta. Sen tuntee Hengessä kuinka riivaajat vapisevat, joutuessaan totuuden kanssa kosketuksiin.


        vr62 olet totuudessa. Älä anna pimeyden lannistaa. On todella surullista nähdä tuon kaiken läpi. On kaiken maailman keskitien kulkijoita, tien joka vie kadotukseen. On vain yksi tie mitä kannattaa kulkea ja se nimi on Jeesus.


    • Muuten näiden täydellisyys ja synnittämyys oepttajien yksi paha virhe on seuraava:

      Ap. t. 10:15 Ja taas ääni sanoi hänelle toistamiseen: "Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi".

      Ap. t. 11:9 Niin vastasi ääni taivaasta toistamiseen ja sanoi: 'Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi'.

      Eli nuo väittävät muka kykenevänsä ulkoisen perusteella sanoa kuka on Jumalan pyhittämä ja kuka muka ei !

      Siis he väittävät uudestisyntyneitä, eli Jumalan syyttömäksi julistamia uudestisyntymättömiksi vastoin Totuutta ja Jumalaa ja Hänen todellista tietoaan !

      Siis nuo uhkarohkeat ovat viemässä uskon ja taivas paikan uudestisyntyneiltä, omien ulkoisten arvioittensa kautta !

      Ryöväri joka oli ristillä ei ikinä olisi päässyt taivaaseen näiden arvioitsijoiden mukaan !

      Eikä muuten Paavalikaan eikä myöskään Johannes kastaja eikä Stefanus, kun he kertoivat ulkokultaisille fariseuksille(kuten nämä opettejat ovat) Totuuden.

      Ja siksi nämäkin sydämessään vihaavat totuuden puhujia, vaikka toisin väittävätkin, mutta Jumala yksin näkee sydämet ja munaskuut, ja Hän yksin voi oikean arvion itse kustakin antaa.

      Muuten tuo täydellisyys asia, Jeesus opetti myös, että joka on peseytynyt, siis suomeksi uudestisyntynyt, sen ei tarvitse kuin pestä jalkoja, mutta se jalkojen pesu siis on tarpeellinen ja Jeesus antoi esimerkin opetuslspsille, että tulee auttaa toisia peseytymään liasta ja saastasta joka vaelluksessa vääjäämättä tulee.

      Siis uskon vaelluksessa jokainen sortuu synteihin siis vääriin ja Jumalan tahdon vastaisiin toimiin ja tekoihin, ja niistä vapaudutaan parannuksenteon kautta, mutta uskon veli voi auttaa siinä, kun vierestä näkee usein paremmin sen mihin toinen on syyllistynyt, sillä moni uskovakin on hyvin sokea omille väärille toimilleen, ja siksi toista pitää auttaa vapautumaan synneistään ja pahoista ja Jumalan vastaisista teoista.

      Tämä osaltaan kertoo myös sen, että uskovasta, eli uudestisyntynyt yhä tekee ja toimii väärin eli tekee syntiä, eli ei ole eikä hänestä tule täydellistä.

      Mutta nämä synnittömyys ja täydellisyys julistajat eivät toki löydä tästäkään Sanan kohdasta sitä punaista lankaa !

      Mutta ehkä muiden lukijoiden on hyvä näitä asioita käydä läpi, jotta nuo harhaopettajat eivät pääsisi eksyttämään enää muita, sillä Sana sanoo:

      Matt. 15:14 Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia;
      mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."

      Luuk. 6:39 Hän sanoi heille myös vertauksen: "Eihän sokea voi sokeaa
      taluttaa? Eivätkö molemmat lankea kuoppaan?

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1843
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1406
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1372
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1334
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1307
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe