Pesäkallio

tangon huumaa

Olin eilen Pesiksellä tansseiissa.

Oli tosi kivat tanssit. Kiitos vaan kaikille ihanille Daameille joita pääsin/sain tanssittaa.
Minä nautin valtavasti illasta, toivottavasti tekin.
Moni ainakin oli tyytyväisen näköinen. Vaikka joutuivat tekeeen töitä pysyäkseen askellukseni mukana.

Kiitos vielä Avokilleni, joka antoi minulle paljon "tanssiaikaa" muiden daamien kanssa.

53

827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vasemmalle sisääntul

      "joutuivat tekeeen töitä pysyäkseen askellukseni mukana."

      Mitäs vikaa askelluksessasi on?

      • tangon huumaa

        Tuli rikottua tota hhnn-kaavaa lähes kaikkien tanssitettavieni daamien kanssa. Monelle se oli uutta, ainakin foksissa.


      • Vink vink vink vink
        tangon huumaa kirjoitti:

        Tuli rikottua tota hhnn-kaavaa lähes kaikkien tanssitettavieni daamien kanssa. Monelle se oli uutta, ainakin foksissa.

        Viennissäsi täytyy olla vikana se, ettei se lähde vartalosta. Pidä raamit ja tanssiasento muutoinkin koossa, niin siitä se lähtee daami mukaan!


      • On se nähty ja kokei
        Vink vink vink vink kirjoitti:

        Viennissäsi täytyy olla vikana se, ettei se lähde vartalosta. Pidä raamit ja tanssiasento muutoinkin koossa, niin siitä se lähtee daami mukaan!

        Jos mies tanssii samalla periaatteella kuin luolamies aikoinaan pyydysti naaraan naapuriluolasta: kulki päättäväisesti etukumarassa kohti omaa luolaansa talloen alleen kaikki myrkkysumakitkin, jotka tielle sattuivat, raahaten naarasta, joka ei olisi halunnut seurata, väkisin perässään kaikkien orjantappuroittenkin yli, eivät askeleet tietenkään käy miehellä ja naisella nykyäänkään yhteen.


      • tangon huumaa
        Vink vink vink vink kirjoitti:

        Viennissäsi täytyy olla vikana se, ettei se lähde vartalosta. Pidä raamit ja tanssiasento muutoinkin koossa, niin siitä se lähtee daami mukaan!

        Minä taas päättelin viennin olevan kunnossa. Koska moni daami kertoi tanssivansa ekan kerran "rikkoen" HHNN rytmitystä, pyytäen jatkaan sillä tyylillä.

        Tanssilavojen daameista suurin osa seuraa hyvin, tekee minkälaisia askelluksia hyvänsä. mutta aina tulee vastaa näitä joita ei ole viety kuin kävelemällä HHNN kaavalla.
        Monelle on jäänyt tämä kaava päähän, jolloin niiden on tosi vaikee päästä siitä eroon. Etenkin jos e k a n nopeiden putken ottaa naisen yrittäessä päästä selin karkuun.
        Joten olis suotavaa tehdä eka nopeiden "rikko" mielunmin esim.oikean käännöksen etuosan jatkoksi miehen mennessä selkä edellä, jolloin daami ei jää jalkoihin jos ei ole mukana.
        Jos taas jo tanssiasennosta huomaa että nainen on tanssinut paljon, voi kuunnella pelkästään musiikkia ja tehdä minkälaisia askelluksia hyvänsä, mielunmin mahdollisimman pian. Jos sitä venyttää, orjentoituu daami pelkästään käveleen ja voi olla ettei olekaan hereillä kun ekan kerran rikkoo sitä HHNN-kaavaa.


      • Ootko ajatellu?
        tangon huumaa kirjoitti:

        Minä taas päättelin viennin olevan kunnossa. Koska moni daami kertoi tanssivansa ekan kerran "rikkoen" HHNN rytmitystä, pyytäen jatkaan sillä tyylillä.

        Tanssilavojen daameista suurin osa seuraa hyvin, tekee minkälaisia askelluksia hyvänsä. mutta aina tulee vastaa näitä joita ei ole viety kuin kävelemällä HHNN kaavalla.
        Monelle on jäänyt tämä kaava päähän, jolloin niiden on tosi vaikee päästä siitä eroon. Etenkin jos e k a n nopeiden putken ottaa naisen yrittäessä päästä selin karkuun.
        Joten olis suotavaa tehdä eka nopeiden "rikko" mielunmin esim.oikean käännöksen etuosan jatkoksi miehen mennessä selkä edellä, jolloin daami ei jää jalkoihin jos ei ole mukana.
        Jos taas jo tanssiasennosta huomaa että nainen on tanssinut paljon, voi kuunnella pelkästään musiikkia ja tehdä minkälaisia askelluksia hyvänsä, mielunmin mahdollisimman pian. Jos sitä venyttää, orjentoituu daami pelkästään käveleen ja voi olla ettei olekaan hereillä kun ekan kerran rikkoo sitä HHNN-kaavaa.

        Näyttää siltä, että viet daamia samalla tekniikalla, jolla kuljetat polkupyörää: teet hirveästi hommia jaloillasi ja käännät käsilläsi daamin suuntaa. Kannattaisi sinun välittömästi opetella vartalovienti ja yläkropan raami.


      • Ajatteleppa vielä!
        Ootko ajatellu? kirjoitti:

        Näyttää siltä, että viet daamia samalla tekniikalla, jolla kuljetat polkupyörää: teet hirveästi hommia jaloillasi ja käännät käsilläsi daamin suuntaa. Kannattaisi sinun välittömästi opetella vartalovienti ja yläkropan raami.

        Suljetussa otteessa daamia pitää viedä samalla tekniikalla, jolla moottoripyörää kuljetetaan: moottoripyörää, jos lähdetään kuljettamaan samalla tekniikalla, jolla nyt viet daamia, niin aivan varmasti menee metsään, jos yrität mutkassa käsilläsi kääntää moottoripyörälle suuntaa. Moottoripyörääkin kuljetetaan kropalla pitäen kokoajan reisistä lähtien kontakti menopeliin ja vauhdin kiihtyessä yläkroppa painautuu hellästi bensatankkia vasten, nikä jälkeen tiukassa paketissa olevaa kropppaa hiuksenhienosti esmes kallistelemalla kerrotaan menopelille, minne ollaan menossa.


      • tangon huumaa
        Ootko ajatellu? kirjoitti:

        Näyttää siltä, että viet daamia samalla tekniikalla, jolla kuljetat polkupyörää: teet hirveästi hommia jaloillasi ja käännät käsilläsi daamin suuntaa. Kannattaisi sinun välittömästi opetella vartalovienti ja yläkropan raami.

        "Kannattaisi sinun välittömästi opetella vartalovienti ja yläkropan raami. "

        Kenellehän sinä tätä sanot?

        Minua nämä taitamattomat daamit seuraa, vaikkei ollut aikaisemmin onnistuneet seuraan muiden niitä viedessä HHNN-kaavasta poiketen.

        Eli siis mikä tossa minun viennissä menee vikaan?

        Tietenkin vien nimenomaan vartalolla,esim. vasenaskel-oikea olkapää edellä.
        Tätä kun hiukan "korostaa", menee ne pelkät hitaatkin hyvin. Vaikka tämä olisikin uusi askellus daamille.

        Jos osaat oikeesti "viedä", niin kuin puheistasi ymmärtäisin.
        Kannattas joskus tanssittaa muitakin kuin niitä kurssikavereita.
        Varmasti tanssi muiden kanssa on antoisanpaa.

        Tuntuu vain siltä että keskiverto-taitoista naista ei hae tanssitaitoiset miehet tanssiin, koska nämä naiset ei ole ennen edes tämmöistä perusaskeleista poikkeavaa osaavaa miestä lavalla tavannut.


      • Lainausten mestari
        tangon huumaa kirjoitti:

        "Kannattaisi sinun välittömästi opetella vartalovienti ja yläkropan raami. "

        Kenellehän sinä tätä sanot?

        Minua nämä taitamattomat daamit seuraa, vaikkei ollut aikaisemmin onnistuneet seuraan muiden niitä viedessä HHNN-kaavasta poiketen.

        Eli siis mikä tossa minun viennissä menee vikaan?

        Tietenkin vien nimenomaan vartalolla,esim. vasenaskel-oikea olkapää edellä.
        Tätä kun hiukan "korostaa", menee ne pelkät hitaatkin hyvin. Vaikka tämä olisikin uusi askellus daamille.

        Jos osaat oikeesti "viedä", niin kuin puheistasi ymmärtäisin.
        Kannattas joskus tanssittaa muitakin kuin niitä kurssikavereita.
        Varmasti tanssi muiden kanssa on antoisanpaa.

        Tuntuu vain siltä että keskiverto-taitoista naista ei hae tanssitaitoiset miehet tanssiin, koska nämä naiset ei ole ennen edes tämmöistä perusaskeleista poikkeavaa osaavaa miestä lavalla tavannut.

        tangon huumaa 10.11.2013 18:05: "Moni ainakin oli tyytyväisen näköinen. Vaikka joutuivat tekeeen töitä pysyäkseen askellukseni mukana."

        Jokin viennissäsi menee vikaan.

        tangon huumaa 11.11.2013 20:39: "Kannattas joskus tanssittaa muitakin kuin niitä kurssikavereita"

        Mitä sinulla on tanssikurssilaisia vastaan? Kokeilisit sinäkin joskus tanssikursseja: tanssikurssilla voit päästä vientiongelmistasi ja muistakin ongelmistasi kuten esimerkiksi mielikuvitusavokistasi eroon!


      • Amokki
        Lainausten mestari kirjoitti:

        tangon huumaa 10.11.2013 18:05: "Moni ainakin oli tyytyväisen näköinen. Vaikka joutuivat tekeeen töitä pysyäkseen askellukseni mukana."

        Jokin viennissäsi menee vikaan.

        tangon huumaa 11.11.2013 20:39: "Kannattas joskus tanssittaa muitakin kuin niitä kurssikavereita"

        Mitä sinulla on tanssikurssilaisia vastaan? Kokeilisit sinäkin joskus tanssikursseja: tanssikurssilla voit päästä vientiongelmistasi ja muistakin ongelmistasi kuten esimerkiksi mielikuvitusavokistasi eroon!

        Mulla on vaimokki, joillakin yhden yön pysäkki. Avokki on siltä väliltä, ei mikään unelmien täyttymys, mutta välttämätön.


      • tangon huumaa
        Lainausten mestari kirjoitti:

        tangon huumaa 10.11.2013 18:05: "Moni ainakin oli tyytyväisen näköinen. Vaikka joutuivat tekeeen töitä pysyäkseen askellukseni mukana."

        Jokin viennissäsi menee vikaan.

        tangon huumaa 11.11.2013 20:39: "Kannattas joskus tanssittaa muitakin kuin niitä kurssikavereita"

        Mitä sinulla on tanssikurssilaisia vastaan? Kokeilisit sinäkin joskus tanssikursseja: tanssikurssilla voit päästä vientiongelmistasi ja muistakin ongelmistasi kuten esimerkiksi mielikuvitusavokistasi eroon!

        Minä en jaksa enään vastata Tälle "Lainausten mestarille".

        Varmaan sama tyyppi joka ei ole koskaan naista saanut.
        Hänelle en valitettavasti keksi mitään apua. (tai säälin naisia, en anna mitään apua)

        Jos olet vielä nuori, on sinulla ehkä vielä mahdollisuus kasvaa "aikuiseksi" ja ymmärät miten niitä naisia saa.
        Jos taas olet jo 30v. täyttyänyt, et tule koskaan saamaan naista.

        Jos "sinulla"on jotain opetettavaa ton viennin suhteen,opeta lavoilla.
        Minut tunnistat siitä viennistä,


      • Mestari vastaa
        tangon huumaa kirjoitti:

        Minä en jaksa enään vastata Tälle "Lainausten mestarille".

        Varmaan sama tyyppi joka ei ole koskaan naista saanut.
        Hänelle en valitettavasti keksi mitään apua. (tai säälin naisia, en anna mitään apua)

        Jos olet vielä nuori, on sinulla ehkä vielä mahdollisuus kasvaa "aikuiseksi" ja ymmärät miten niitä naisia saa.
        Jos taas olet jo 30v. täyttyänyt, et tule koskaan saamaan naista.

        Jos "sinulla"on jotain opetettavaa ton viennin suhteen,opeta lavoilla.
        Minut tunnistat siitä viennistä,

        Sinä et selvästikään ole ollut naisen kanssa varsinaisesti tekemisissä: pahinta, mitä nainen voi kuvitella miehen tekevän on, että mies alkaa neuvomaan häntä (naista). Mielikuvitusavokkisi voi hyvinkin olla tässä mielessä toista maata, mutta hänhän on muutoinkin aivan poikkeuksellinen nainen.

        Omasta puolestani käytän tarjoutunutta tilaisuutta siekailematta hyväkseni todetakseni, että: sitähän minäkin olen aina yrittänyt vakuutella, etten ole mitään naisia edes nähnyt. Minä en kertakaikkiaan käsitä, mistä päinvastainen käsitys voi olla peräisin?


      • HHHNNN
        tangon huumaa kirjoitti:

        Tuli rikottua tota hhnn-kaavaa lähes kaikkien tanssitettavieni daamien kanssa. Monelle se oli uutta, ainakin foksissa.

        Mikäs HHNN kaavassa on vikana ?
        Onko sinulla vaikeuksia tanssia kaavaa käyttäen ?
        Vai onko niin, että et pysy kaavassa ja askelluksesi menee miten sattuu
        ja sitten sinun on yritettävä antaa vaikutelma että askelluksesi sekamelska on
        sinun tulkintaasi ja pitkälle kehittynyttä tanssitaitoa.


      • Amokki tarpeeseen
        HHHNNN kirjoitti:

        Mikäs HHNN kaavassa on vikana ?
        Onko sinulla vaikeuksia tanssia kaavaa käyttäen ?
        Vai onko niin, että et pysy kaavassa ja askelluksesi menee miten sattuu
        ja sitten sinun on yritettävä antaa vaikutelma että askelluksesi sekamelska on
        sinun tulkintaasi ja pitkälle kehittynyttä tanssitaitoa.

        Juu, ei sitä välttämättä tarvi mennä rikkomaan, jos tanssii paljon se rikkoontuu muutenkin tarpeen mukaan. Parempi vaan on kun ei ajattele askeliaan vaan tanssii. Foksissakin, Fuskussa kävelyt ja muut oivat orientaatiot vapauttaa määrämittaisaskelista.


      • tangon huumaa
        Amokki tarpeeseen kirjoitti:

        Juu, ei sitä välttämättä tarvi mennä rikkomaan, jos tanssii paljon se rikkoontuu muutenkin tarpeen mukaan. Parempi vaan on kun ei ajattele askeliaan vaan tanssii. Foksissakin, Fuskussa kävelyt ja muut oivat orientaatiot vapauttaa määrämittaisaskelista.

        Niinhän se rikkoutuu itsestään.
        Välillä kun tulee tanssittua daamin kanssa joka vasta opettelee tanssin "alkeita".
        Sitä on vietävä vain niillä HHNN-askelluksella. Muuten daamilta jää tanssinilo kokematta,kun homma menee lian vaativaksi.
        Tässä HHNN kaavassa vaan on vaikee pysyä, joutuu oikein keskittyyn siihen tanssiin, muuten musiikki pääsee määrään sen askelluksen.

        tangon huumaa
        "joutuivat tekeeen töitä pysyäkseen askellukseni mukana."

        Tällä lauseella tarkoitin samaa, kokematon daami jouttuu keskittyyn tanssiin tosissaan ja se käy työstä.
        Etenkin käännöksissä, jos on vuoden-kaksi tanssinut esim. oikeen käännöksen hhnn ja nyt viejä vie hhhh tai nnnn askelluksella. On se ekan kerran monelle vaikeaa ja vaatii kovaa keskittymistä, miinun viedessä. Olen melko varma ettei se ole helppoa. On viejä kuika hyvä tahansa.
        Jos on kaksivuotta tahkonnut jonkun käännösen määrätyllä askelluksella, on sen rikkominen vaikeaa, ekan kerran. Sen jälkeen se helpottaa.


      • Se parempi seuraaja
        tangon huumaa kirjoitti:

        Niinhän se rikkoutuu itsestään.
        Välillä kun tulee tanssittua daamin kanssa joka vasta opettelee tanssin "alkeita".
        Sitä on vietävä vain niillä HHNN-askelluksella. Muuten daamilta jää tanssinilo kokematta,kun homma menee lian vaativaksi.
        Tässä HHNN kaavassa vaan on vaikee pysyä, joutuu oikein keskittyyn siihen tanssiin, muuten musiikki pääsee määrään sen askelluksen.

        tangon huumaa
        "joutuivat tekeeen töitä pysyäkseen askellukseni mukana."

        Tällä lauseella tarkoitin samaa, kokematon daami jouttuu keskittyyn tanssiin tosissaan ja se käy työstä.
        Etenkin käännöksissä, jos on vuoden-kaksi tanssinut esim. oikeen käännöksen hhnn ja nyt viejä vie hhhh tai nnnn askelluksella. On se ekan kerran monelle vaikeaa ja vaatii kovaa keskittymistä, miinun viedessä. Olen melko varma ettei se ole helppoa. On viejä kuika hyvä tahansa.
        Jos on kaksivuotta tahkonnut jonkun käännösen määrätyllä askelluksella, on sen rikkominen vaikeaa, ekan kerran. Sen jälkeen se helpottaa.

        Jaahas. No tuo oikean käännöksen esimerkki selvitti hyvin tuon sinun tanssitavan.
        Eli olet itse keksinyt oikeaan käännökseen erilaisia askelluksia jotka sinä vain tiedät.
        Toisin sanoen tanssit käännöksen siten , kun se sattuu menemään.
        Oletkyllä oikeassa siinä, että varmaan daameilla on vaikeuksia seurata ja täytyy
        " keskittyä tosissaan".
        Varmaan tuo sinun vaihtoehto oikean käännöksen askellukseksi hhhh on aika erikoinen ja vaatii totuttelua. .... Huh.


      • Paree seuraaja
        Se parempi seuraaja kirjoitti:

        Jaahas. No tuo oikean käännöksen esimerkki selvitti hyvin tuon sinun tanssitavan.
        Eli olet itse keksinyt oikeaan käännökseen erilaisia askelluksia jotka sinä vain tiedät.
        Toisin sanoen tanssit käännöksen siten , kun se sattuu menemään.
        Oletkyllä oikeassa siinä, että varmaan daameilla on vaikeuksia seurata ja täytyy
        " keskittyä tosissaan".
        Varmaan tuo sinun vaihtoehto oikean käännöksen askellukseksi hhhh on aika erikoinen ja vaatii totuttelua. .... Huh.

        Tangon huumaa on oikeassa. On kiva tehdä vaikka esim oikeaa käännöstä erilaislla askelluksilla. Hän käyttää tuollaista kuin nnnn . se on jo aika vaativa jos niitä tekee vaikka kolme peräkkäin esim. nnnn.. hhhh.. nnnn. Niin siinä alkaa jo monella seuraajalla tulla ikävä hakuriviin takaisin. Eiks vaan .


      • Rubinho Crusifix
        tangon huumaa kirjoitti:

        Niinhän se rikkoutuu itsestään.
        Välillä kun tulee tanssittua daamin kanssa joka vasta opettelee tanssin "alkeita".
        Sitä on vietävä vain niillä HHNN-askelluksella. Muuten daamilta jää tanssinilo kokematta,kun homma menee lian vaativaksi.
        Tässä HHNN kaavassa vaan on vaikee pysyä, joutuu oikein keskittyyn siihen tanssiin, muuten musiikki pääsee määrään sen askelluksen.

        tangon huumaa
        "joutuivat tekeeen töitä pysyäkseen askellukseni mukana."

        Tällä lauseella tarkoitin samaa, kokematon daami jouttuu keskittyyn tanssiin tosissaan ja se käy työstä.
        Etenkin käännöksissä, jos on vuoden-kaksi tanssinut esim. oikeen käännöksen hhnn ja nyt viejä vie hhhh tai nnnn askelluksella. On se ekan kerran monelle vaikeaa ja vaatii kovaa keskittymistä, miinun viedessä. Olen melko varma ettei se ole helppoa. On viejä kuika hyvä tahansa.
        Jos on kaksivuotta tahkonnut jonkun käännösen määrätyllä askelluksella, on sen rikkominen vaikeaa, ekan kerran. Sen jälkeen se helpottaa.

        Yks hengenheimolaisesi oli viime lauantaina Kartano Kievarilla. Katsoin Cha chaata tanssiessani kun kaverin suu kävi koko ajan. Piti oikein tarkistaa, mitä hän puhui. Hän laski lukua daamilleen. Hän oli jäänyt suustaan kiinni tanssiin, aivan kuin he olivat jääneet kiinni niille sijoilleen lattialla, josta tanssinsa olittivat.


      • ähä ähä
        Rubinho Crusifix kirjoitti:

        Yks hengenheimolaisesi oli viime lauantaina Kartano Kievarilla. Katsoin Cha chaata tanssiessani kun kaverin suu kävi koko ajan. Piti oikein tarkistaa, mitä hän puhui. Hän laski lukua daamilleen. Hän oli jäänyt suustaan kiinni tanssiin, aivan kuin he olivat jääneet kiinni niille sijoilleen lattialla, josta tanssinsa olittivat.

        Tarkoitat varmaan: aloittivat


      • Pirkanmaan viejä
        Rubinho Crusifix kirjoitti:

        Yks hengenheimolaisesi oli viime lauantaina Kartano Kievarilla. Katsoin Cha chaata tanssiessani kun kaverin suu kävi koko ajan. Piti oikein tarkistaa, mitä hän puhui. Hän laski lukua daamilleen. Hän oli jäänyt suustaan kiinni tanssiin, aivan kuin he olivat jääneet kiinni niille sijoilleen lattialla, josta tanssinsa olittivat.

        Tangon huumaa sanoi, että "Muuten daamilta jää tanssinilo kokematta,kun homma menee lian vaativaksi." Eli hän tanssii naisen ehdoilla, niinkuin pitääkin.

        Mitä tulee noihin, jotka laskee tahtia naisille. Ihan hyvä, saadaan itse tanssittaa tyytyväisempiä naisia, kun tietävät mitä kaikkea on tarjolla.

        Yksi nainen laski kerran minulle tahtia chachaan. Ihan oikein laskikin, eipä siinä mitään.


      • Rubinho Crusifix
        Pirkanmaan viejä kirjoitti:

        Tangon huumaa sanoi, että "Muuten daamilta jää tanssinilo kokematta,kun homma menee lian vaativaksi." Eli hän tanssii naisen ehdoilla, niinkuin pitääkin.

        Mitä tulee noihin, jotka laskee tahtia naisille. Ihan hyvä, saadaan itse tanssittaa tyytyväisempiä naisia, kun tietävät mitä kaikkea on tarjolla.

        Yksi nainen laski kerran minulle tahtia chachaan. Ihan oikein laskikin, eipä siinä mitään.

        Kun se meis laski, niin hän ei voinut enää muulla kapasiteetillaan tehdä muuta kuin perusaskelta paikallaan.


      • Väärinkäsitystä?
        Paree seuraaja kirjoitti:

        Tangon huumaa on oikeassa. On kiva tehdä vaikka esim oikeaa käännöstä erilaislla askelluksilla. Hän käyttää tuollaista kuin nnnn . se on jo aika vaativa jos niitä tekee vaikka kolme peräkkäin esim. nnnn.. hhhh.. nnnn. Niin siinä alkaa jo monella seuraajalla tulla ikävä hakuriviin takaisin. Eiks vaan .

        En minä usko, että kukaan tanssii kuin tanssii siksi, että saisi mainetta vaikeana tanssikaverina. Tietysti tangon huumaa kaltainen poikkeus voi tanssijoitten joukkoon mahtuakin, mutta hän on ilmeisesti käsittänyt jotain tässä mielessä väärin: normitanssija haluaa, että hänen kanssaan olisi mahdollisimman helppo mennä ja että kaikki onnistuu hänen kanssaan.


      • Lainausten mestari
        Väärinkäsitystä? kirjoitti:

        En minä usko, että kukaan tanssii kuin tanssii siksi, että saisi mainetta vaikeana tanssikaverina. Tietysti tangon huumaa kaltainen poikkeus voi tanssijoitten joukkoon mahtuakin, mutta hän on ilmeisesti käsittänyt jotain tässä mielessä väärin: normitanssija haluaa, että hänen kanssaan olisi mahdollisimman helppo mennä ja että kaikki onnistuu hänen kanssaan.

        tangon huumaa 10.11.2013 18:05: "Olin eilen Pesiksellä...Kiitos vaan kaikille ihanille Daameille joita pääsin/sain tanssittaa...nautin valtavasti illasta, toivottavasti tekin.
        Moni ainakin oli tyytyväisen näköinen...Kiitos vielä Avokilleni, joka antoi minulle paljon "tanssiaikaa" muiden daamien kanssa."

        Eikö kenestäkään muusta ole lainkaan epäilyttävää, ettei yksikään tangon huumaa mielestä tyytyväisen näköisestä daamista ole kiitellyt tangon huumaa?

        tangon huumaa 11.11.2013 21:37: "Minut tunnistat siitä viennistä"

        Tangon huumaa on Pesiksellä viennistään tunnettu. Noin selvin vientituntomerkein täälläkin esiintyvällä pitäisi olla täällä jo pitkät rivit kiitoksia ja kehuja. Pakkohan tangon huumaa on ollut daamien mieleen jäädä, koska hän vie niin poikkeuksellisella tavalla.


      • tangon huumaa
        Lainausten mestari kirjoitti:

        tangon huumaa 10.11.2013 18:05: "Olin eilen Pesiksellä...Kiitos vaan kaikille ihanille Daameille joita pääsin/sain tanssittaa...nautin valtavasti illasta, toivottavasti tekin.
        Moni ainakin oli tyytyväisen näköinen...Kiitos vielä Avokilleni, joka antoi minulle paljon "tanssiaikaa" muiden daamien kanssa."

        Eikö kenestäkään muusta ole lainkaan epäilyttävää, ettei yksikään tangon huumaa mielestä tyytyväisen näköisestä daamista ole kiitellyt tangon huumaa?

        tangon huumaa 11.11.2013 21:37: "Minut tunnistat siitä viennistä"

        Tangon huumaa on Pesiksellä viennistään tunnettu. Noin selvin vientituntomerkein täälläkin esiintyvällä pitäisi olla täällä jo pitkät rivit kiitoksia ja kehuja. Pakkohan tangon huumaa on ollut daamien mieleen jäädä, koska hän vie niin poikkeuksellisella tavalla.

        Aika pieni senssi että joku "tanssitetuistani" (oilsko niitä ollut 9-11) osuis lukeen tätä ketjua. Pesiksellä oli porukkaa 300-500? niitä en laskenut,olin tanssimassa.
        Näitäkin surin osa oli varmaaan tanssimassa, joten tuskin monikaan kiinnitti huomioo jonkun vientiin.
        Tosin olen ollut paljon muuallakin tanssimassa, joten se lisäis mahdollisuutta että joskus jossain olsin tanssittanut jotain tätä keskustelua lukevaa daamia.

        En ole ainoa joka "vie" askeltaa musiikkiin, etenkin tangot.
        Esim. "Pirkanmaan viejä" melko varmasti tanssittaa juuri näin?

        Ketjua on luettu tällä hetkellä "251" kertaa, 28 vastausta. Tosta 251 on aika monta saman henkilön. esim. minä olen käynyt tällä sivulla ainakin 6 kertaa kirjottamassa, enkä ole edes joka kerta vastannut. Tosin en tiedä laskeeko toi nettiosotteita vai käyntikertoja?


        Mitä tulee "Lainausten mestari"
        Sori, et ole se heppu joka välillä on provoillut jossain muussa ketjussa.
        "Hän" on joku luuseri joka ei oikeesti ole naista saanut. Eri mies.


      • tangon huumaa
        tangon huumaa kirjoitti:

        Aika pieni senssi että joku "tanssitetuistani" (oilsko niitä ollut 9-11) osuis lukeen tätä ketjua. Pesiksellä oli porukkaa 300-500? niitä en laskenut,olin tanssimassa.
        Näitäkin surin osa oli varmaaan tanssimassa, joten tuskin monikaan kiinnitti huomioo jonkun vientiin.
        Tosin olen ollut paljon muuallakin tanssimassa, joten se lisäis mahdollisuutta että joskus jossain olsin tanssittanut jotain tätä keskustelua lukevaa daamia.

        En ole ainoa joka "vie" askeltaa musiikkiin, etenkin tangot.
        Esim. "Pirkanmaan viejä" melko varmasti tanssittaa juuri näin?

        Ketjua on luettu tällä hetkellä "251" kertaa, 28 vastausta. Tosta 251 on aika monta saman henkilön. esim. minä olen käynyt tällä sivulla ainakin 6 kertaa kirjottamassa, enkä ole edes joka kerta vastannut. Tosin en tiedä laskeeko toi nettiosotteita vai käyntikertoja?


        Mitä tulee "Lainausten mestari"
        Sori, et ole se heppu joka välillä on provoillut jossain muussa ketjussa.
        "Hän" on joku luuseri joka ei oikeesti ole naista saanut. Eri mies.

        Olen muuten yllättynyt ettei tällä palstalla ole muita (ilmottautuneita) jotka tanssiin sen esim. oikean käänösen alkuosan pelkillä hitailla tai nopeilla.

        Minä jouduin harjotteleen "itsekseni" sitä jokusen keran ennen kuin se alko meneen. Lavoilla kumminkin joka toinen daami tulee mukana toisella yrityksellä, Joka kolmas ekalla. Jos on ennen käännöstä askeltanut pelkästään etenevästi niillä hitailla tai nopeilla 4 tai 6 sarjan.

        Saanko muuten udella teidän tanssikerhoja/kursseja?
        Eikö niissä ole neuvottu rikkoon tätä HHNN-kaavaa?

        Täytys joskus lavoilla oikein seurata muiden tanssia, eihän tämä voi olla näin harvinaista.


      • paree tanssija
        tangon huumaa kirjoitti:

        Olen muuten yllättynyt ettei tällä palstalla ole muita (ilmottautuneita) jotka tanssiin sen esim. oikean käänösen alkuosan pelkillä hitailla tai nopeilla.

        Minä jouduin harjotteleen "itsekseni" sitä jokusen keran ennen kuin se alko meneen. Lavoilla kumminkin joka toinen daami tulee mukana toisella yrityksellä, Joka kolmas ekalla. Jos on ennen käännöstä askeltanut pelkästään etenevästi niillä hitailla tai nopeilla 4 tai 6 sarjan.

        Saanko muuten udella teidän tanssikerhoja/kursseja?
        Eikö niissä ole neuvottu rikkoon tätä HHNN-kaavaa?

        Täytys joskus lavoilla oikein seurata muiden tanssia, eihän tämä voi olla näin harvinaista.

        Kaava rikkoutuu, kun tanssitaan ko. tanssiin kuuluvia kuvioita.
        HHNN on perusaskeleen kaava ja siten aina tanssissa mukana pohjalla.
        Perusaskelta ei tietenkään tanssita kuvioiden tanssimisen aikana vaan silloin tanssitaan kuvioon kuuluvat askeleet.


      • Tanssssija
        tangon huumaa kirjoitti:

        Minä taas päättelin viennin olevan kunnossa. Koska moni daami kertoi tanssivansa ekan kerran "rikkoen" HHNN rytmitystä, pyytäen jatkaan sillä tyylillä.

        Tanssilavojen daameista suurin osa seuraa hyvin, tekee minkälaisia askelluksia hyvänsä. mutta aina tulee vastaa näitä joita ei ole viety kuin kävelemällä HHNN kaavalla.
        Monelle on jäänyt tämä kaava päähän, jolloin niiden on tosi vaikee päästä siitä eroon. Etenkin jos e k a n nopeiden putken ottaa naisen yrittäessä päästä selin karkuun.
        Joten olis suotavaa tehdä eka nopeiden "rikko" mielunmin esim.oikean käännöksen etuosan jatkoksi miehen mennessä selkä edellä, jolloin daami ei jää jalkoihin jos ei ole mukana.
        Jos taas jo tanssiasennosta huomaa että nainen on tanssinut paljon, voi kuunnella pelkästään musiikkia ja tehdä minkälaisia askelluksia hyvänsä, mielunmin mahdollisimman pian. Jos sitä venyttää, orjentoituu daami pelkästään käveleen ja voi olla ettei olekaan hereillä kun ekan kerran rikkoo sitä HHNN-kaavaa.

        Vaikuttaa siltä, että olet kehittänyt jonkun oman erikoisen tavan tanssia jonka
        askelluksien sekamelska on vain sinun omassa päässäsi.
        Sinun kannattaisi kokeilla opetella ihan oikeasti tanssimaan niin huomaat että silloin tanssista löytyy ihan uusia ulottuvaisuuksia.
        Nyt tunnut keskittyvän vain kokeilemaan pystyvätkö daamit seuraamaan itse keksimiäsi yhä monimutkaisemmiksi käyviä kommervenkkeja.


      • Pirkanmaan viejä
        tangon huumaa kirjoitti:

        Aika pieni senssi että joku "tanssitetuistani" (oilsko niitä ollut 9-11) osuis lukeen tätä ketjua. Pesiksellä oli porukkaa 300-500? niitä en laskenut,olin tanssimassa.
        Näitäkin surin osa oli varmaaan tanssimassa, joten tuskin monikaan kiinnitti huomioo jonkun vientiin.
        Tosin olen ollut paljon muuallakin tanssimassa, joten se lisäis mahdollisuutta että joskus jossain olsin tanssittanut jotain tätä keskustelua lukevaa daamia.

        En ole ainoa joka "vie" askeltaa musiikkiin, etenkin tangot.
        Esim. "Pirkanmaan viejä" melko varmasti tanssittaa juuri näin?

        Ketjua on luettu tällä hetkellä "251" kertaa, 28 vastausta. Tosta 251 on aika monta saman henkilön. esim. minä olen käynyt tällä sivulla ainakin 6 kertaa kirjottamassa, enkä ole edes joka kerta vastannut. Tosin en tiedä laskeeko toi nettiosotteita vai käyntikertoja?


        Mitä tulee "Lainausten mestari"
        Sori, et ole se heppu joka välillä on provoillut jossain muussa ketjussa.
        "Hän" on joku luuseri joka ei oikeesti ole naista saanut. Eri mies.

        Varmaankin tanssitan mitä vaan hitaiden ja nopeiden yhdistelmiä, mitä sinne musiikkiin nyt sattuu menemään. On kursseillakin joitain käännöksiä tai kuvioita, joita harjoitellaan eri askelluksiin, lähinnä kai tangoon tai hitaaseen foksiin.

        Mutta en ole tietoisesti ja tarkoituksella miettinyt mitään variaatiota johonkin tiettyyn käännökseen. Minun mielestä ne aika lailla löytyy sieltä musiikista ja silloisesta daamista - jos on löytyäkseen. Voisi olla ihan hyödyllistäkin pohtia, että mitä kaikkea sitä askeltaa ja miksi.

        Minun on ollut vaikea seurata kaikkia HHNN keskusteluita. En jaksa oikein alkaa edes pohtimaan, että mikä mikin yhdistelmä tarkoittaisi. Kun oppii tanssimaan ja alkaa rentoutumaan ja kuuntelemaan musiikkia, ja kun saa tanssittaa hyviä naisia ja opetella viemään, niin variaatiot ja tulkinta alkaa tulla luonnostaan. Ei kai siihen mene kuin kolme-neljä vuotta treenaamista.


      • Lainausten mestari
        tangon huumaa kirjoitti:

        Olen muuten yllättynyt ettei tällä palstalla ole muita (ilmottautuneita) jotka tanssiin sen esim. oikean käänösen alkuosan pelkillä hitailla tai nopeilla.

        Minä jouduin harjotteleen "itsekseni" sitä jokusen keran ennen kuin se alko meneen. Lavoilla kumminkin joka toinen daami tulee mukana toisella yrityksellä, Joka kolmas ekalla. Jos on ennen käännöstä askeltanut pelkästään etenevästi niillä hitailla tai nopeilla 4 tai 6 sarjan.

        Saanko muuten udella teidän tanssikerhoja/kursseja?
        Eikö niissä ole neuvottu rikkoon tätä HHNN-kaavaa?

        Täytys joskus lavoilla oikein seurata muiden tanssia, eihän tämä voi olla näin harvinaista.

        Ei ole harvinaista. Eikä sekään ole harvinaista, etteivät käännösten viennit edes tuolla tavalla helpotettuina onnistu eivätkä suoraan etenemiset eivätkä pysähtymiset. Viennissäsi on silloin vika eikä daamissa: tanssiasentosi on väärä, raami puuttuu ja daamista tulee sinulle polkupyörän ohjaustanko eli viet daamia käsilläsi. Daamia ei kertakaikkiaan voi taluttaa edes promenadissa samalla tavalla kuin polkupyörää! Mutta jos kaikesta huolimatta sen tekee, niin sitten on parempi jättää kirjoittelematta, että daami ei osannut seurata. Ei daami voi mitenkään tietää käsistäsi, mitä jalkasi tekevät: sinun täytyy kertoa se daamille jollain muulla tavalla kuin käsilläsi.

        Yhtälö on siis hyvin yksinkertainen: viejä - kädet - jalkaterät = vartalo.

        Kerro se daamille vartalollasi. Eikö daami halua tulla ihollesi tanssiessanne?

        tangon huumaa 13.11.2013 21:55: "Minä jouduin harjotteleen "itsekseni""

        Tämä voi johtua siitä, että maineesi naistenmiehenä on levinnyt liian laajalle.


      • tangon huumaa
        Pirkanmaan viejä kirjoitti:

        Varmaankin tanssitan mitä vaan hitaiden ja nopeiden yhdistelmiä, mitä sinne musiikkiin nyt sattuu menemään. On kursseillakin joitain käännöksiä tai kuvioita, joita harjoitellaan eri askelluksiin, lähinnä kai tangoon tai hitaaseen foksiin.

        Mutta en ole tietoisesti ja tarkoituksella miettinyt mitään variaatiota johonkin tiettyyn käännökseen. Minun mielestä ne aika lailla löytyy sieltä musiikista ja silloisesta daamista - jos on löytyäkseen. Voisi olla ihan hyödyllistäkin pohtia, että mitä kaikkea sitä askeltaa ja miksi.

        Minun on ollut vaikea seurata kaikkia HHNN keskusteluita. En jaksa oikein alkaa edes pohtimaan, että mikä mikin yhdistelmä tarkoittaisi. Kun oppii tanssimaan ja alkaa rentoutumaan ja kuuntelemaan musiikkia, ja kun saa tanssittaa hyviä naisia ja opetella viemään, niin variaatiot ja tulkinta alkaa tulla luonnostaan. Ei kai siihen mene kuin kolme-neljä vuotta treenaamista.

        Pirkanmaan viejä

        "Mutta en ole tietoisesti ja tarkoituksella miettinyt mitään variaatiota johonkin tiettyyn käännökseen. Minun mielestä ne aika lailla löytyy sieltä musiikista ja silloisesta daamista - jos on löytyäkseen."

        Minua alkoi vaivaan aikanaan oikeaa käänöstä tanssiessa,kun musiikkiin käännösen aikana olis pitänyt tanssia pelkkiä hitaita. Mutta en osannut viedä silti kuin HHNN. Noi nopeet tuli automaattisesti vaikka musiikki k e h o t t i askeltaan hitailla, otin nopeet askeleet vanhasta muistista.
        Koton tuli kokeiltua yksin näihin peruskäännöksiin (vasen ja oikea) näitä pelkkiä hitaita ja nopeita.

        Nykyään tanssiessa ne askellukset menee, niin kuin musiikin tulkitsen. On sitten mikä hyvänsä kuvio menossa. Siis tangossa ja hitaassa foksissa.
        Nopeissa fokseissa (toisissa on, toisissa ei) on hyvin vähän musiikissa paikkoja jotka tulee tanssittua rikkomalla tätä HHNN peruskaavaa.

        "Ei kai siihen mene kuin kolme-neljä vuotta treenaamista."

        Sen verran.
        Minä olen tanssinut reilut 5vuotta.
        Rikkonut tätä"kaavaa" puolitoista vuotta.



        Naisten kommentteja kaipaisin.

        Tangon huumaa
        "Moni ainakin oli tyytyväisen näköinen."

        En sitten tiedä oliko Daamit iloisia ja tyytyväisiä kun palautin ne hakuriviin, vai oliko se tanssin riemua.

        Joka tapauksessa samat naiset haki mua naisten tunnilla.
        Tosin en nyt enään muista, hainko k a i k k i a näitä naisia vain valsseilla ja humpilla, ja ne erehty hakeen mua tangoille ja hitaille fokseiille.


      • tangon huumaa
        Lainausten mestari kirjoitti:

        Ei ole harvinaista. Eikä sekään ole harvinaista, etteivät käännösten viennit edes tuolla tavalla helpotettuina onnistu eivätkä suoraan etenemiset eivätkä pysähtymiset. Viennissäsi on silloin vika eikä daamissa: tanssiasentosi on väärä, raami puuttuu ja daamista tulee sinulle polkupyörän ohjaustanko eli viet daamia käsilläsi. Daamia ei kertakaikkiaan voi taluttaa edes promenadissa samalla tavalla kuin polkupyörää! Mutta jos kaikesta huolimatta sen tekee, niin sitten on parempi jättää kirjoittelematta, että daami ei osannut seurata. Ei daami voi mitenkään tietää käsistäsi, mitä jalkasi tekevät: sinun täytyy kertoa se daamille jollain muulla tavalla kuin käsilläsi.

        Yhtälö on siis hyvin yksinkertainen: viejä - kädet - jalkaterät = vartalo.

        Kerro se daamille vartalollasi. Eikö daami halua tulla ihollesi tanssiessanne?

        tangon huumaa 13.11.2013 21:55: "Minä jouduin harjotteleen "itsekseni""

        Tämä voi johtua siitä, että maineesi naistenmiehenä on levinnyt liian laajalle.

        Täytyy sittenkin vielä vastata tälle "Lainausten mestarille"

        "niin sitten on parempi jättää kirjoittelematta, että daami ei osannut seurata"

        Kannattaskohan sinun nyt ensinmäisenä lukea mitä minä olen kirjoittanut..
        En mielestäni ole kirjoittanut mitään ton tyylistä.

        Jossain sanoin lavojen naisista 1/3 osa seuraa minua ongelmitta, askellan miten hyvänsä ,tosin musiikkiin. Jos viennissäni on vikaa,daamit arvaa musiikista mitä seuraavsaksi on tulossa. No, ainakin musiikki tulkitaan samanlailla.
        1/2 osa daameista ei ole mukana kun ekan kerran "rikon" kaavaa. Ekan rikon jälkeen koitan vielä uudestaan. Suurin osa näistä tulee jo silloin samoilla askeleilla. Ainakin pyytää vielä kokeileen, lupaa olla skarppina.

        Lavoilla käy vielä satunnaisia tanssijoita ne loput n.18% joiden kanssa sitten vain kävelen HHNN askellusta. Niitä en edes yritä lähtee viemään rikkomalla tota kaavaa.
        En mielestäni ole sanonut ettei daamit osais seurata.
        Näistä suurin osa seuraa hyvin, tallustellessa näillä hhnn askeleilla.


        Nyt annan kritiikkiä.
        Sanoisinko 2% lavojen naisista ei osaa edes tätä hhnn-kaavaa.(kesälavoilla)
        Näiden kanssa polvet koliseeekin minuutin, sen jälkeen yhteinen rytmi kyllä löytyä.

        Täytty tähän vielä lisätä.
        Näissä mainitsemissani määrissä ei ole "kurssikavereita" huomioitu,ne kaikki seuraa ongelmitta.
        Suurin osa tanssi-iltojen daameista on ennestään tuntemattomia,(satunnaisia hakurivistä) tai ainakin edellisestä tansista on useanpi kk..
        Eli minun on tullut tanssitettua muitakin kuin niitä kurssikavereita.


      • Lainausten mestari
        tangon huumaa kirjoitti:

        Täytyy sittenkin vielä vastata tälle "Lainausten mestarille"

        "niin sitten on parempi jättää kirjoittelematta, että daami ei osannut seurata"

        Kannattaskohan sinun nyt ensinmäisenä lukea mitä minä olen kirjoittanut..
        En mielestäni ole kirjoittanut mitään ton tyylistä.

        Jossain sanoin lavojen naisista 1/3 osa seuraa minua ongelmitta, askellan miten hyvänsä ,tosin musiikkiin. Jos viennissäni on vikaa,daamit arvaa musiikista mitä seuraavsaksi on tulossa. No, ainakin musiikki tulkitaan samanlailla.
        1/2 osa daameista ei ole mukana kun ekan kerran "rikon" kaavaa. Ekan rikon jälkeen koitan vielä uudestaan. Suurin osa näistä tulee jo silloin samoilla askeleilla. Ainakin pyytää vielä kokeileen, lupaa olla skarppina.

        Lavoilla käy vielä satunnaisia tanssijoita ne loput n.18% joiden kanssa sitten vain kävelen HHNN askellusta. Niitä en edes yritä lähtee viemään rikkomalla tota kaavaa.
        En mielestäni ole sanonut ettei daamit osais seurata.
        Näistä suurin osa seuraa hyvin, tallustellessa näillä hhnn askeleilla.


        Nyt annan kritiikkiä.
        Sanoisinko 2% lavojen naisista ei osaa edes tätä hhnn-kaavaa.(kesälavoilla)
        Näiden kanssa polvet koliseeekin minuutin, sen jälkeen yhteinen rytmi kyllä löytyä.

        Täytty tähän vielä lisätä.
        Näissä mainitsemissani määrissä ei ole "kurssikavereita" huomioitu,ne kaikki seuraa ongelmitta.
        Suurin osa tanssi-iltojen daameista on ennestään tuntemattomia,(satunnaisia hakurivistä) tai ainakin edellisestä tansista on useanpi kk..
        Eli minun on tullut tanssitettua muitakin kuin niitä kurssikavereita.

        tangon huumaa 15.11.2013 08:04: "daamit arvaa musiikista mitä seuraavsaksi on tulossa"

        Maailmassa on vain yksi paikka, jossa daamilta on uskallettu ottaa pois hänen ikiaikainen oikeutensa arvailla, mitä seuraavaksi on herran toimesta tulossa: tanssilattia. Tanssilattialla mies (tai nainen, joka vie) on herra aivan kuten tanssin käsikirjoissa ja etiketeissä sanotaan.

        Missään ei kuitenkaan ole sanatarkasti määritelty, mitä herrana tanssilattialla oleminen tarkoittaa, vaikka esmes tanssin käsikirjoissa jopa vasta-alkajille on sekä sana- että kuvatarkasti määritelty, mitä vasen ja oikea käännös tarkoittaa. No onhan kaikissa tanssin käsikirjoissa toki hyvinkin edustavia kuvia herroista eri tanssiasennoissa ja tanssiasusteissa, mutta ei niissä kuvateksteissäkään ole sen tarkemmin selitetty, mitä herrana oleminen tarkoittaa muutoin kuin että daami seuraa herraa, jos herra on siististi pukeutunut eikä haise pahalle. Tuollaisista ylimalkaisista määritelmistä jopa edistyneempikin tanssinharrasta voi vetää sellaisen johtopäätöksen, että herra on tanssilattian valtias ja siten kaikkivoipainen.

        Johtopäätös ei välttämättä ole täysin väärä, jos ymmärtää, mitä kaikkivoipainen tarkoittaa: suurinta mahdollista kaikkivoipaisuutta myös tanssilattialla on jättää tekemättä suurin osa niistä "jutuista", jotka - huom huom huom - pystyisi tekemään - huom huom huom - ainakin silloin, kun tanssilattialla ei ole ketään muuta. Tanssin käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että jos daami ei seuraa odotetulla tavalla, herra voi yhtä hyvin sovittaa oman tekemisensä daamin tekemiseen, vaikka voisi viedä väkisinkin.


      • Tanssssija
        tangon huumaa kirjoitti:

        Pirkanmaan viejä

        "Mutta en ole tietoisesti ja tarkoituksella miettinyt mitään variaatiota johonkin tiettyyn käännökseen. Minun mielestä ne aika lailla löytyy sieltä musiikista ja silloisesta daamista - jos on löytyäkseen."

        Minua alkoi vaivaan aikanaan oikeaa käänöstä tanssiessa,kun musiikkiin käännösen aikana olis pitänyt tanssia pelkkiä hitaita. Mutta en osannut viedä silti kuin HHNN. Noi nopeet tuli automaattisesti vaikka musiikki k e h o t t i askeltaan hitailla, otin nopeet askeleet vanhasta muistista.
        Koton tuli kokeiltua yksin näihin peruskäännöksiin (vasen ja oikea) näitä pelkkiä hitaita ja nopeita.

        Nykyään tanssiessa ne askellukset menee, niin kuin musiikin tulkitsen. On sitten mikä hyvänsä kuvio menossa. Siis tangossa ja hitaassa foksissa.
        Nopeissa fokseissa (toisissa on, toisissa ei) on hyvin vähän musiikissa paikkoja jotka tulee tanssittua rikkomalla tätä HHNN peruskaavaa.

        "Ei kai siihen mene kuin kolme-neljä vuotta treenaamista."

        Sen verran.
        Minä olen tanssinut reilut 5vuotta.
        Rikkonut tätä"kaavaa" puolitoista vuotta.



        Naisten kommentteja kaipaisin.

        Tangon huumaa
        "Moni ainakin oli tyytyväisen näköinen."

        En sitten tiedä oliko Daamit iloisia ja tyytyväisiä kun palautin ne hakuriviin, vai oliko se tanssin riemua.

        Joka tapauksessa samat naiset haki mua naisten tunnilla.
        Tosin en nyt enään muista, hainko k a i k k i a näitä naisia vain valsseilla ja humpilla, ja ne erehty hakeen mua tangoille ja hitaille fokseiille.

        Minusta siinä on se tangon varsinainen idea, että siinä on viivytteleviä hitaita ja tulisia noppeja. se tekee siihen sen varsinaisen tangon tanssillisen ominaispiirteen.
        Tuo käännökset pelkillä nopeilla tanssittuna eli askel iskulle alkaa muistuttaa buggin tallaamista ja se ei sovi tangon tunnelmaan ollenkaan.
        Eri asia on jos vedät kahdeksan nopin sarjan jossa kuutonen poika ohi ja kahdeksas
        hesitation liuúlla viereen. Mutta perus käännökset oikealle ja vasemmalle kannatta tehdä perusaskelluksella hitailla ja nopeilla.
        Tämä siis minun mielipiteeni kun sitä kerta kysyit.


      • tangon huumaa
        Tanssssija kirjoitti:

        Minusta siinä on se tangon varsinainen idea, että siinä on viivytteleviä hitaita ja tulisia noppeja. se tekee siihen sen varsinaisen tangon tanssillisen ominaispiirteen.
        Tuo käännökset pelkillä nopeilla tanssittuna eli askel iskulle alkaa muistuttaa buggin tallaamista ja se ei sovi tangon tunnelmaan ollenkaan.
        Eri asia on jos vedät kahdeksan nopin sarjan jossa kuutonen poika ohi ja kahdeksas
        hesitation liuúlla viereen. Mutta perus käännökset oikealle ja vasemmalle kannatta tehdä perusaskelluksella hitailla ja nopeilla.
        Tämä siis minun mielipiteeni kun sitä kerta kysyit.

        "Mutta perus käännökset oikealle ja vasemmalle kannatta tehdä perusaskelluksella hitailla ja nopeilla."

        Kuinka tanssit nämä käännökset hitaassa foksissa?
        Tangon käänöset (tai puolikkaat) menee hyvin pelkillä hitailla, jos musiikki niin vaatii.
        Siihen hitaaseen foksiin olen usein askeltanut niillä nopeilla koko käännösen ja välillä jatkanut nopeilla, odotellen että tulis parenpi paikka ottaa se hidas askel, tai kaksi siihen väliin.


      • Conclusion
        tangon huumaa kirjoitti:

        Täytyy sittenkin vielä vastata tälle "Lainausten mestarille"

        "niin sitten on parempi jättää kirjoittelematta, että daami ei osannut seurata"

        Kannattaskohan sinun nyt ensinmäisenä lukea mitä minä olen kirjoittanut..
        En mielestäni ole kirjoittanut mitään ton tyylistä.

        Jossain sanoin lavojen naisista 1/3 osa seuraa minua ongelmitta, askellan miten hyvänsä ,tosin musiikkiin. Jos viennissäni on vikaa,daamit arvaa musiikista mitä seuraavsaksi on tulossa. No, ainakin musiikki tulkitaan samanlailla.
        1/2 osa daameista ei ole mukana kun ekan kerran "rikon" kaavaa. Ekan rikon jälkeen koitan vielä uudestaan. Suurin osa näistä tulee jo silloin samoilla askeleilla. Ainakin pyytää vielä kokeileen, lupaa olla skarppina.

        Lavoilla käy vielä satunnaisia tanssijoita ne loput n.18% joiden kanssa sitten vain kävelen HHNN askellusta. Niitä en edes yritä lähtee viemään rikkomalla tota kaavaa.
        En mielestäni ole sanonut ettei daamit osais seurata.
        Näistä suurin osa seuraa hyvin, tallustellessa näillä hhnn askeleilla.


        Nyt annan kritiikkiä.
        Sanoisinko 2% lavojen naisista ei osaa edes tätä hhnn-kaavaa.(kesälavoilla)
        Näiden kanssa polvet koliseeekin minuutin, sen jälkeen yhteinen rytmi kyllä löytyä.

        Täytty tähän vielä lisätä.
        Näissä mainitsemissani määrissä ei ole "kurssikavereita" huomioitu,ne kaikki seuraa ongelmitta.
        Suurin osa tanssi-iltojen daameista on ennestään tuntemattomia,(satunnaisia hakurivistä) tai ainakin edellisestä tansista on useanpi kk..
        Eli minun on tullut tanssitettua muitakin kuin niitä kurssikavereita.

        Voiko noista sun prosenteista ja murtoluvuista päätellä, että enemmistöllä daameista on vaikeuksia seurata sua? Vaikuttaisi tosiaan siltä, että joku asia viennissäsi mättää.


      • Tanssssija
        tangon huumaa kirjoitti:

        "Mutta perus käännökset oikealle ja vasemmalle kannatta tehdä perusaskelluksella hitailla ja nopeilla."

        Kuinka tanssit nämä käännökset hitaassa foksissa?
        Tangon käänöset (tai puolikkaat) menee hyvin pelkillä hitailla, jos musiikki niin vaatii.
        Siihen hitaaseen foksiin olen usein askeltanut niillä nopeilla koko käännösen ja välillä jatkanut nopeilla, odotellen että tulis parenpi paikka ottaa se hidas askel, tai kaksi siihen väliin.

        Jos tanssin käännöksen kaksiosaisena niin: Vas suoraan, oik kääntää, sivulle yhteen. ja jälkiosa pivotmaisesti voimakkaasti kääntäen ja hieman baunssia pyörähdyksessä niin antaa vauhdin tuntua. Daamit tykkää :)


      • tangon huumaa
        Conclusion kirjoitti:

        Voiko noista sun prosenteista ja murtoluvuista päätellä, että enemmistöllä daameista on vaikeuksia seurata sua? Vaikuttaisi tosiaan siltä, että joku asia viennissäsi mättää.

        Conclusion
        "Voiko noista sun prosenteista ja murtoluvuista päätellä, että enemmistöllä daameista on vaikeuksia seurata sua? Vaikuttaisi tosiaan siltä, että joku asia viennissäsi mättää"

        Siltähän toi yhtälö näyttää.

        2% kanssa on vaikeeta sen yhden minuutin.
        50% menee askel pari kappaleessa vikaan.

        En vaan sanoisi vian johtuvan viennistä. (tosin varmasti sitäkin voi parantaa)
        Vaan mielunmin haluan tarjota daamille enemmän kuin mihin "Me" parina pystytään. Opitaan virheistämme ja mahdollisen seuraavan tanssinhetken aikana pystytään parenpaan.

        Sen 1/3 osa oikeesti taitavia naisia, ne seuraa minua vaivatta. Niille minä en pysty antaa haastetta ja näistä osa kiittää tanssinlopussa samalla lailla kuin esim. tutut tanssikaverit. Kiitetään, tarkoittamatta mitään.
        Loput tästä ryhmästä ja...

        tangon huumaa
        "1/2 osa daameista ei ole mukana kun ekan kerran "rikon" kaavaa. Ekan rikon jälkeen koitan vielä uudestaan. Suurin osa näistä tulee jo silloin samoilla askeleilla. Ainakin pyytää vielä kokeileen ja lupaa olla skarppina".

        ...surin osa näistä daameista kiittää "tunteella"

        "Tanssimassa" olevat naiset haluu haastetta siihen tanssiin.
        En tarkoita semmoista haastetta jota tarjoo vuoden tanssinalkeita tanssinut.
        Vienti kun on kunnossa, voi lavan naisista yli 80% tanssittaa semmoisillakin kuvioilla ja askelluksilla mitä ne ei ole ennen tanssinut.
        Jos ne ei pysy mukana, suurin osa pyytää kokeileen uusiksi.

        Haluaisin kuulla naisten mielipiteitä.

        Naiset joita viikonloppuna tanssitin (ja utelin), heistä suurin osa kaipas haastetta.
        Tosin onhan tanssimassa aina daameja jotka hakee muunkinlaista haastetta
        Naisista ei voi koskaan tietää..


    • kokemusta on

      Parisuhde pysyy virkeämpänä kun ei koko ajan nyysätä yhdessä. Sulla on fiksu avokki ;))

      • tangon huumaa

        Jep.


    • Avokki 11

      Lainausten mestarille...en ole mikään mielikuvitus avokki vaan olen kyllä ihan olemassa.

      Käymme edelleen tanssimassa tanssiseurassamme.

      Amokkille...olemme olleet naimisissa...tiemme vaan yhtyivät hetimiten...emme vaan menneet uudestaan naimisiin...

      • Lainausten mestari

        kokemusta on 11.11.2013 08:51: "Parisuhde pysyy virkeämpänä kun ei koko ajan nyysätä yhdessä."

        tangon huumaa 11.11.2013 19:12: "Jep."

        Avokki 11 11.11.2013 22:16: "Lainausten mestarille...en ole mikään mielikuvitus avokki vaan olen kyllä ihan olemassa."

        Huomaatko, mikä tuossa yhtälössä mättää?


    • avokki11

      Sorrynyt en ihan...valotatko hieman...

    • Tanssimassa myös

      Yksi uusikuvio ja hyvinseuraavat ovat hereillä aina sen jälkeen,
      omakin tanssi paranee kun huomaa toisen olevan läsnä.

    • Tanssiva nainen

      Lueskelin tätä keskustelua. Vähän harmittaa, että Tangon huumaa-nimimerkkiä ymmärretään välillä tarkoituksella väärin. Tokkopa olen tosin tanssinut ko. miehen kanssa, mutta ymmärrän, mitä hän yrittää meille kertoa.

      Tanssin mielestäni kohtuullisesti, mutta välillä haasteita aiheuttaa se, että uudenlainen askelkuvio tulee yllätyksellisesti. Joskus viennissä on toivomisen varaa, mutta välillä vika on kyllä minussa itsessäni. Alku uuden parin kanssa kuluu totutellessa uudenlaiseen vientiin, ja näinä hetkinä askelkuviot voivat mennä pieleen.

      Ei siis tartuta liiaksi keskustelun aloittajan prosenttiosuuksiin naisten seuraamisesta. Miehet, joiden vienti on jollain tavalla poikkeuksellista (erittäin pehmeää tai pitkälle kehittynyttä), voivat tuottaa aluksi hämmennystä naisnäkökulmasta katsottuna. Kuitenkin tanssiminen miehen kanssa voi olla erittäin palkitsevaa ja nautinnollista, jos tanssi vertyy hyväksi kappaleparin aikana.

    • Robinson Crusoe

      "Miehet, joiden vienti on jollain tavalla poikkeuksellista (erittäin pehmeää tai pitkälle kehittynyttä), voivat tuottaa aluksi hämmennystä naisnäkökulmasta katsottuna. Kuitenkin tanssiminen miehen kanssa voi olla erittäin palkitsevaa ja nautinnollista, jos tanssi vertyy hyväksi kappaleparin aikana."

      Hyvä kus aukasit näppiksesi. Tangon huuman juttu ei sytytä minua, kun ajattelen, että hän puhuu vain vaihtoaskeleesta ja vain hitaiden ja nopeiden askelien rytmityksestä.

      Tanssin paljon tuntemattomien kanssa ja viennistäni sanotaan, että se on helppo, mutta yllätyksellinen. Toiset taas sanovat ettei soa tehä kiemuroita. Vieminen kehitty minne kehittyy siinä kun tanssii paljon, mutta nopeita ja hitaita askeleita en annostele omasta päästäni, vaan tanssin pilkulleen, niin kuin musiikki sen minulle kuiskii.

      • Hento kuiskaus

        Enemmän saisi olla miehiä, jotka uskaltavat kuunnella sen musiikin kuiskintaa. Monta kaunista kappaletta, joissa olisi ollut monia tulkinnan mahdollisuuksia menee tavallaan hukkaan, kun viejä ei niitä joko huomaa tai sitten ei uskalla askeltaa musiikin mukaan. Tai , ei siis pelkästään askeltaa. Kyllä sen koko miehen on silloin vartaloineen päivineen tanssittava ja sen naisen on tunnettava ne miehen painonsiirrot. Sellaisen miehen kyydissä on helppo seurata perässä.

        Hyviä vientejä niin sinulle kuin muillekin rohkelikoille!


      • R. C.
        Hento kuiskaus kirjoitti:

        Enemmän saisi olla miehiä, jotka uskaltavat kuunnella sen musiikin kuiskintaa. Monta kaunista kappaletta, joissa olisi ollut monia tulkinnan mahdollisuuksia menee tavallaan hukkaan, kun viejä ei niitä joko huomaa tai sitten ei uskalla askeltaa musiikin mukaan. Tai , ei siis pelkästään askeltaa. Kyllä sen koko miehen on silloin vartaloineen päivineen tanssittava ja sen naisen on tunnettava ne miehen painonsiirrot. Sellaisen miehen kyydissä on helppo seurata perässä.

        Hyviä vientejä niin sinulle kuin muillekin rohkelikoille!

        Kiitos itseni ja koko edustamani segmentin puolesta.
        Slovareihin ei oikein paneuduta, moni ryynää niitä vauhdilla salin ympäri, vaikka kappaleen olemus kehottaa ihan muuhun - hitaisiin painonsiirtoihin, alhaalta tuleviin aaltoihin ym. : http://www.youtube.com/watch?v=KXDf9UwHGF4


      • tangon huumaa

        Robinson Crusoe kirjoitti

        "mutta nopeita ja hitaita askeleita en annostele omasta päästäni, vaan tanssin pilkulleen, niin kuin musiikki sen minulle kuiskii. "

        Sitähän minäkin olen sanonut ja näin myös tanssin. En anna minkään käännösen (ja kursseilla opetetun HHNN-askelluksen tähän käännökseen) muuttaa kuulemaani musikkia/askellustani.
        Jos sen oikean käännösen aikana musiikki "vaatii" hitaita askelia. Minä myös askellan hitaasti, tosin daamin tarvii olla hereillä. Tosin jos siihen oikeaan käännöseen sattuu musiikki "vaatiin" HHNNHHNN askellan tietenkin niin.
        Tangossa se vaan on aika harvinaista. Lähes kaikkissa nopeissa fokseissa askeleita ei juuri voi ottaa kuin tällä HHNN-kaavalla.

        Siitähän tässä olen sanonut koko aika, daamit ei jouda nukkuun.
        Useinmiten nämä tanssit palkitaan mitä hurmaavanmalla hymyllä.
        Tuskin saa näitä hymyjä pelkästtään miehenä, niin kuin komeet miehet saa.
        Luulen tolla viennilllä olevan siihen osuutta.

        Ei teidän muiden kannata tanssityyliänne muuttaa, vaan jatkakaa samalla "hyväksi" havaitulla tyylillä.
        Sen parenpi minulle.


      • Hento kuiskaus
        R. C. kirjoitti:

        Kiitos itseni ja koko edustamani segmentin puolesta.
        Slovareihin ei oikein paneuduta, moni ryynää niitä vauhdilla salin ympäri, vaikka kappaleen olemus kehottaa ihan muuhun - hitaisiin painonsiirtoihin, alhaalta tuleviin aaltoihin ym. : http://www.youtube.com/watch?v=KXDf9UwHGF4

        Parahin Herra Robinson!

        Syvin kumarrukseni harvalukuisen segmenttinne kadehdittavalle edustajalle. Mielelläni asettuisin aallon vietäväksi, pehmeästi syleilisin rantaviivaa ja viipyilisin käsivarsillasi.

        Loit ihanan pehmeän, viipyilevän slovarin vain muutamalla sanalla. Kiitos kauniista mielikuvasta.


      • Robinson Crusoe
        Hento kuiskaus kirjoitti:

        Parahin Herra Robinson!

        Syvin kumarrukseni harvalukuisen segmenttinne kadehdittavalle edustajalle. Mielelläni asettuisin aallon vietäväksi, pehmeästi syleilisin rantaviivaa ja viipyilisin käsivarsillasi.

        Loit ihanan pehmeän, viipyilevän slovarin vain muutamalla sanalla. Kiitos kauniista mielikuvasta.

        Voi älkäähän nyt. Asiaan vihkiytymättömät saattavat tulla kateellisiksi.


      • Tanssimassa myös
        tangon huumaa kirjoitti:

        Robinson Crusoe kirjoitti

        "mutta nopeita ja hitaita askeleita en annostele omasta päästäni, vaan tanssin pilkulleen, niin kuin musiikki sen minulle kuiskii. "

        Sitähän minäkin olen sanonut ja näin myös tanssin. En anna minkään käännösen (ja kursseilla opetetun HHNN-askelluksen tähän käännökseen) muuttaa kuulemaani musikkia/askellustani.
        Jos sen oikean käännösen aikana musiikki "vaatii" hitaita askelia. Minä myös askellan hitaasti, tosin daamin tarvii olla hereillä. Tosin jos siihen oikeaan käännöseen sattuu musiikki "vaatiin" HHNNHHNN askellan tietenkin niin.
        Tangossa se vaan on aika harvinaista. Lähes kaikkissa nopeissa fokseissa askeleita ei juuri voi ottaa kuin tällä HHNN-kaavalla.

        Siitähän tässä olen sanonut koko aika, daamit ei jouda nukkuun.
        Useinmiten nämä tanssit palkitaan mitä hurmaavanmalla hymyllä.
        Tuskin saa näitä hymyjä pelkästtään miehenä, niin kuin komeet miehet saa.
        Luulen tolla viennilllä olevan siihen osuutta.

        Ei teidän muiden kannata tanssityyliänne muuttaa, vaan jatkakaa samalla "hyväksi" havaitulla tyylillä.
        Sen parenpi minulle.

        Muutama bändi on ottanut tavaksi muuttaa ns alkuperäistä
        sovitusta, mitä mieltä olette silloin kyseisen kappaleen
        tanssittavuudesta.


    • Simo . Eino,

      Usein on niin, ettei olisi kannattanut. Mutta helpompi mulkata vanhoja, kuin tehdä hyvä uusi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      946
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      840
    3. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      783
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      731
    5. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      727
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      697
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      682
    9. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      107
      673
    10. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      35
      610
    Aihe